Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

g0tanks schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:46:
[...]

De werkdruk mag dan wel laag zijn, met zulke gewerkte uren zit je omgerekend onder het minimumloon. Tenzij er een hele lange vakantie tegenover staat.
In de winterperiode zitten we soms een aantal weken thuis, maar ik merk er weinig van dat ik veel uren werk. Ik heb deze week ook 62 uur maar zo voelt het absoluut niet.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
Meg schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:47:
[...]

In de winterperiode zitten we soms een aantal weken thuis, maar ik merk er weinig van dat ik veel uren werk. Ik heb deze week ook 62 uur maar zo voelt het absoluut niet.
Dat is natuurlijk wel lekker voor je werkgever zo'n werknemer die hij 40uur betaald en 62uur inzet. Leuk die "soms een paar weken thuis" maar mag je dan ook op vakantie? Of ben je gewoon oproepbaar?

Verder snap ik wel dat je niet die uren mag schrijven want je werkgever overtreedt hiermee de wet: https://www.rijksoverheid...uur%20per%20week%20werken.

Verder doet een verkeersregelaar rond de 35 euro per uur dus je werkgever is de lachende 3e.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 30-04-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Laatst online: 26-05 22:24

HSG

g0tanks schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:46:
[...]

De werkdruk mag dan wel laag zijn, met zulke gewerkte uren zit je omgerekend onder het minimumloon. Tenzij er een hele lange vakantie tegenover staat.
Een lage werkdruk en toch gemiddeld 50+ per week aan uren draaien en maar zoveel per maand bruto verdienen. Er klopt iets niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 12:05
daredha schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:52:
[...]

Klopt, schaal 12, periodiek 7. Zoals hierboven al toegelicht was het bij de laatste herijking de gemeentesecretaris van de kleinste gemeente in ons gebied die toen in 12 of 13 zat, waardoor deze functie 12 is geworden. Ik heb uit goede bronnen dat die beste persoon inmiddels in 14 of 15 zit, dus als ik het hier leuk heb en mijn werk naar tevredenheid van het bestuur blijf doen dan gok ik dat ik bij de volgende herijking wel wat schalen omhoog ga.

Daarnaast, ik vind mijn werk oprecht leuk. Wie kan zeggen dat ie naast leidinggeven en politiek bedrijven ook nog een 14de eeuwse akte en 16de eeuws boek zelf uit 'zijn' depot mag halen en in een kasteel mag presenteren aan de inwoners, om ze zo kennis te laten maken met hun eigen lokale geschiedenis? :) ik word daar wel blij van.
Mooi om te lezen dit.
In dit topic wordt er soms wel erg veel puur naar het salaris/beloning gekeken (ja en ik weet dat het topic daar om gaat ;) ).
Werkplezier is zoo belangrijk voor je levensgeluk.
Ik snap dat het lastig uit te drukken is in harde cijfers, maar wat jij "verdient" aan werkplezier, zou eigenlijk bij je lijstje opgeteld moeten worden :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jongetje
@DjMark Maar van werk geluk kan ik de rekeningen niet betalen. In grote bedrijven zijn het ook de top managers met enorme salarissen die zulke uitspraken doen "Het gaat vooral om de WHY en niet om geld". Ik moet me dan enorm inhouden om dat te roepen dat hij dan mijn salaris neemt en ik die van hem.

Gezien de aard van het topic gaat het juist wel om het salaris. En kun je het een beetje afzetten tegen wat er in de markt wordt betaald. Waarom niet overstappen naar een andere werkgever als je daar minder uur voor hetzelfde salaris of juist betere arbeidsvoorwaarden kunt krijgen.

Bij mijn werkgever (zoek maar terug in dit topic) ben ik enorm tevreden, veel vrijheid en een goed salaris. Alleen het pensioen is slecht. Maar daar kan mijn werkgever niets aan doen (wettelijk verplicht) dus spaar elke maand daarnaast in een eigen pensioen om dit te compenseren.

Maar als ik een echt super aanbieding krijg om ergens anders te werken en die betalen mij veel meer dan sta ik daar echt wel voor open. Met meer salaris kan ik of sneller met pensioen of een mooier huis kopen of vaker op vakantie of minder uur per week werken en meer tijd bij mijn gezin zijn. Geld is ook gewoon vrijheid en onafhankelijkheid.

@DjMark Wat is jouw lijstje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:32
Uitspraken als 'geld maakt niet gelukkig' en 'van 100 euro extra word ik niet gelukkiger' worden doorgaans gemaakt door mensen die ruim boven modaal verdienen, voor wie geld inderdaad een bijzaak geworden is.

Moet je hun hoofd zien gaan wanneer je aan ze vraagt of ze hun werk ook voor het loon van de receptionist/facilitair/administratief medewerker zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:56
XFlame schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:12:
Uitspraken als 'geld maakt niet gelukkig' en 'van 100 euro extra word ik niet gelukkiger' worden doorgaans gemaakt door mensen die ruim boven modaal verdienen, voor wie geld inderdaad een bijzaak geworden is.

Moet je hun hoofd zien gaan wanneer je aan ze vraagt of ze hun werk ook voor het loon van de receptionist/facilitair/administratief medewerker zouden doen.
Vaak genoeg onderzoek naar geweest, dat bedrag ligt ergens tussen 60.000 en 80.000 op jaarbasis. Daarna wordt men niet gelukkiger van meer geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-05 16:37
Het ging er ook niet over of meer geld gelukkiger maakt. De strekking was dat werkplezier belangrijk is.
Zelf ben ik ook bevoorrecht met een hoger salaris, maar ben erg van mening dat je beter een baan kan hebben waar je gelukkig bent en daarmee een betere mentale gezondheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 07:08

two

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: Bachelor Supply Chain
• Werkervaring: 5 jaar full-time + 1.5 jaar stages
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Pre-Sales / Sales Engineer
• Werkgever/branche: Software
• (Werk) Locatie(s): Noord Brabant
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1 uur 15 min enkeltje met OV
• Thuiswerken: 2-3 dagen thuis
• Werkdruk: gemiddeld-hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5783
• Vakantiegeld: € in maandsalaris
• Bonus, toeslagen, etc: €17000 per jaar, verder nog zo'n €8000 per jaar aan aandelen
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 94396

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €3100
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: no clue
• Mobiliteit per jaar: €1300 bruto of auto + tankpas europa
• Overige: 2640 per jaar onkostenvergoeding, ipad, telefoon, mag ongeschreven prive worden gebruikt
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 115736

ik vind mijn werk erg leuk. super veel uitdaging, goede leercurve, en manager geeft mij goede support. alleen soms vind ik het wel een beetje stressvol. het zijn vaak grote deals en mijn collega's + klanten zitten allemaal 20+ jaar in het vak. imposter syndrome is real.. :)

Signature

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-05 11:37
XFlame schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:12:

Zeker maakt gebrek aan geld wel ongelukkig.
Tegelijkertijd is er natuurlijk ook een salarisbereik waarin je levensgeluk niet zo veel meer stijgt.

Nee, ik zou ook niet willen werken voor het salaris van de receptionist, dat gat is gewoon te groot.
Daarentegen zou ik ook zeker niet het salaris van de CEO willen als dat betekent dat ik 60+ uur zou moeten werken en altijd beschikbaar/bereikbaar moet zijn.

M.i.: als je behoorlijk comfortabel kan leven (dat niveau is voor iedereen verschillend) dan heb je meer aan een inspirerende/prettige/leuke/flexibele werkomgeving dan aan een paar honderd euro per maand en soms is dat daadwerkelijk de keuze.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jongetje
SirMemeAlot schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:16:
[...]

Vaak genoeg onderzoek naar geweest, dat bedrag ligt ergens tussen 60.000 en 80.000 op jaarbasis. Daarna wordt men niet gelukkiger van meer geld.
Dat is misschien een onderzoek van 10, 15 jaar geleden. Voor 80.000 aan inkomen kun je nog net geen 4 ton (als je geen andere schulden hebt) aan hypotheek krijgen. Succes met het vinden van een woning in de randstad.

Maaroed, ik zal stoppen met offtopic te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TensorSage
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
SirMemeAlot schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:16:
[...]

Echter neemt volgens hetzelfde onderzoek uit 2010 (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20823223/) de "levenstevredenheid" gestaag toe met het inkomen, zonder plateau. Gecorrigeerd voor inflatie gaat het trouwens om zo'n $108k jaarinkomen.

Er zijn ook zat onderzoeken die tot andere conclusies komen, zie bijvoorbeeld dit artikel wat een follow-up is van bovenstaand onderzoek: https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.2208661120
TL;DR: Voor 80% van de mensen blijft het geluk toenemen bij een inkomen boven de $75k (niet gecorrigeerd voor inflatie).

Lijkt me echt wat te kort door de bocht om te zeggen "men wordt niet meer gelukkiger van geld boven bedrag X". Om nog maar te zwijgen over de NL huizenmarkt zoals @jongetje aangeeft.

[ Voor 10% gewijzigd door TensorSage op 01-05-2025 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
jongetje schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:28:
[...]

Dat is misschien een onderzoek van 10, 15 jaar geleden. Voor 80.000 aan inkomen kun je nog net geen 4 ton (als je geen andere schulden hebt) aan hypotheek krijgen. Succes met het vinden van een woning in de randstad.

Maaroed, ik zal stoppen met offtopic te gaan.
Voor 80.000 bruto kan je inderdaad ongeveer 4 ton krijgen, je doet echter de aanname dat ik over Bruto bedragen praat, maar dat is niet zo. Netto 80.000 is een kleine 140k Bruto.

Maar dat is ook niet het punt hoeveel het is, het punt is dat er een bedrag is waarbij meer geld niet bijdraagt aan geluk en dat is nogsteeds zo maar zal door inflatie nu iets hoger zijn :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• jongetje
SirMemeAlot schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:28:
[...]

Voor 80.000 bruto kan je inderdaad ongeveer 4 ton krijgen, je doet echter de aanname dat ik over Bruto bedragen praat, maar dat is niet zo. Netto 80.000 is een kleine 140k Bruto.
Ik doe geen aanname, als het over salaris gaat, gaat het altijd over bruto, als je het dan opeens over netto gaat hebben dan is dat enorm verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
jongetje schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:34:
[...]

Ik doe geen aanname, als het over salaris gaat, gaat het altijd over bruto, als je het dan opeens over netto gaat hebben dan is dat enorm verwarrend.
Doe je het weer ;) . Ik praat over inkomen niet over salaris, dus niks te maken met bruto/netto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:36:
[...]

Doe je het weer ;) . Ik praat over inkomen niet over salaris, dus niks te maken met bruto/netto.
Inkomen praat je ook over bruto normaliter dus hetzelfde is van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
SirMemeAlot schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:36:
[...]

Doe gezellig mee en deel je (bruto ;) ) inkomen ook in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59
jongetje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:53:
@daredha Ik vind dat best een laag salaris voor een directeur, even zonder te weten wat je verantwoordelijk is. Hoe kan de max. 6800euro zijn als bij de rijksoverheid veel rollen op de werkvloer al over de 7k bruto gaan. Laat staan managers en daarboven.

Ik verdien ongeveer hetzelfde voor 40uur maar met leaseauto en ben consultant (detachering). Wel een slechter pensioen, dat wel.
Bij de overheid is het wel de trend om functies lager in te schalen. Waar je vroeger schaal 11 of 12 kreeg zie je functies richting schaal 10 gaan. Wil je echt meer verdienen dan moet je eens in de Rotterdamse haven kijken. Gewone arbeiders, niks mis mee, zitten zo rond de 6K per maand. Leidinggevend personeel 7K-9K per maand met daarbovenop een leaseauto. Qua vooropleiding wordt niet veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin96
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-05 18:52
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 12:20
Meloenen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:26:
Het ging er ook niet over of meer geld gelukkiger maakt. De strekking was dat werkplezier belangrijk is.
Zelf ben ik ook bevoorrecht met een hoger salaris, maar ben erg van mening dat je beter een baan kan hebben waar je gelukkig bent en daarmee een betere mentale gezondheid hebt.
Het grappige (?) is dat er altijd wordt gedaan alsof een goed betaalde baan niet leuk kan zijn. Je kan best leuk werk hebben wat ook nog goed betaald en waarbij je ook nog eens leuke collega’s hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
SirMemeAlot schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:28:
[...]

Maar dat is ook niet het punt hoeveel het is, het punt is dat er een bedrag is waarbij meer geld niet bijdraagt aan geluk en dat is nogsteeds zo maar zal door inflatie nu iets hoger zijn :)
Tja, 140k bruto kom je zelfs in dit topic niet vaak tegen.
Overigens geloof ik wel dat dat bedrag ongeveer klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01
Meg schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:47:
[...]

Het voelt niet zo maar je hebt niets beters te doen verder? Dat wordt nog leuk als je kids hebt en dan zoveel moet werken. Als je niet beter weet zul je best tevreden zijn maar je salaris en uren zijn bijna schandalig te noemen maar je baas zal het wel prima vinden op deze manier. Dat het voor jou niet als werken voelt betekent niet dat je 10 a 20 uur te weinig betaald moet worden toch? Ik zou het eens bespreken en ook gelijk over je salaris onderhandelen. 2400 is een minimumloon en met dit aantal uren zit je er zelfs ver onder.

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:41
We zitten hier echt in een bubbel hoor en zodra er iemand van buiten die bubbel komt vallen we om van verbazing en kunnen we het niet laten om de ontevredenheid te projecteren.

Loonwerkers (tractor), hoveniers, schilders en nog legio andere banen werken x2 in de zomer en 0,5 in de winter. Genoeg mensen die dat fijn vinden zo en hun huishouden ingericht hebben dat dat kan. Met dat salaris prima rond kunnen komen is ook gewoon mooi te noemen.

De tevredenheid druipt van zijn reactie af en ik denk dat menig van hem kunnen leren dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 103% gewijzigd door Sport_Life op 08-05-2025 04:09 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
Furion2000 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:51:
We zitten hier echt in een bubbel hoor en zodra er iemand van buiten die bubbel komt vallen we om van verbazing en kunnen we het niet laten om de ontevredenheid te projecteren.

Loonwerkers (tractor), hoveniers, schilders en nog legio andere banen werken x2 in de zomer en 0,5 in de winter. Genoeg mensen die dat fijn vinden zo en hun huishouden ingericht hebben dat dat kan. Met dat salaris prima rond kunnen komen is ook gewoon mooi te noemen.

De tevredenheid druipt van zijn reactie af en ik denk dat menig van hem kunnen leren dan andersom.
Iemand meer uur dan wettelijk toegestaan en onder minimumloon laten werken door zoveel uur te laten maken heeft weinig te maken met een bubbel. Verkeersregelaars hebben namelijk officieel geen pauze dus dat is echt enorm veel uur achter elkaar bij een bijzonder verkeersituatie/afzetting oid staan en dit regelen.
Daarnaast ken ik geen hovenier die in de zomer 80uur per week werkt en in de winter thuis sigaren zit te roken. Schilders werken in de winter (binnen) ook gewoon door en maken (zeker in loondienst) in de zomer ook geen 60 of 80uur.

Verder natuurlijk super dat hij enorm tevreden is, maar daar gaat het niet alleen om.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 12:19
jongetje schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:15:
[...]
Daarnaast ken ik geen hovenier
Hence;
Furion2000 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:51:
We zitten hier echt in een bubbel hoor en zodra er iemand van buiten die bubbel komt vallen we om van verbazing

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LazyDozzle
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-05 14:15
Ik kan dit best bevestigen. Werk zelf in de wereld van de civiele techniek en volg met regelmaat dit topic. Als ik zie wat sommigen hier verdienen terwijl zij "nog maar" eind twintig of begin dertig zijn, vind ik dat erg knap maar dat is inderdaad veel meer dan mensen in "mijn" civiele wereld verdienen.

Het verschil in voornamelijk salaris tussen IT'ers tegenwoordig en mensen in mijn werkveld vind ik enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:29
Philip Ross schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:27:
Members only:
Na weer een jaar meer verantwoordelijkheid zonder loonsverhoging overgestapt naar een ander bedrijf. Blijkbaar kon er wel wat bij alleen wilde mijn vorige werkgever daar niet voor betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:17
DRAFTER86 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:46:
[...]

Update: iets meer dan een jaar geleden de overstap gemaakt van offshore naar semiconductor. Compleet andere sector, maar inhoudelijk erg vergelijkbare werkzaamheden op het snijvlak tussen mechatronica en software. Overstap was locatie gedreven, maar het bedrijf biedt meer dan genoeg uitdaging. Bij de overstap een kleine (verwaarloosbare) stijging in salaris, afgelopen maand 6% verhoging gekregen. Dat laatste bijt een beetje met de inflatie en stijging in vaste lasten, maar het lijkt lastig om er beweging in te krijgen. Ook heb ik naar mijn mening het afgelopen jaar een hoop zaken proactief opgepakt en laten zien dat ik verantwoordelijkheid zoek en neem, en dat zie ik niet terug in die 6%.
Er lijkt verder een sterke voorkeur te zijn voor externe inhuur tegenover vaste krachten, wat niet echt strookt met mijn eigen manier van werken. Aan de andere kant is het natuurlijk voor elke club moeilijk om mensen te vinden.

***members only***
Jaarlijkse verhoging weer gehad (geloof dat ik de vorige hier niet heb gepost), zit hier goed op mijn plek. Erg interessante technische uitdagingen op het snijvlak tussen hard- en software (mechatronica).

Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:23

FreakNL

Well do ya punk?

Hoveniers verdienen goud geld. Net als schilders en loodgieters.

Als je in deze day-and-age jezelf nog voor een habbekrats verhuurt (of dat nou in loondienst is of ZZP) moet je echt achter je oren krabben.

Mijn buurmeisje is virtual executive assistent (ofzo). Dat is niet meer dan een veredelde secretaresse op afstand. Zelfs die pakt klauwen met geld. Wat ze doet is niet moeilijk maar ze is / moet wel vaak bereikbaar (zijn).

Er is letterlijk overal tekort aan.

Ja, als je echt totaal niet slim bent of echt niks kunt dan heb je een probleem. Maar dat is hoge uitzondering. Ik heb hier werklui over de vloer gehad die echt het buskruit niet hadden uitgevonden maar wel per uur meer pakten dan ik (loondienst VS zzp dus niet helemaal eerlijk).

Als je een beetje hersens hebt OF ergens handig in bent dan hoef je geen droog brood te eten in de huidige markt. Elektriciens, nog zoiets. Dat is, zeker in thuissituaties, geen rocket science en daar is gewoon prima geld mee te verdienen al. Laat staan als je de industrie ingaat (waar het natuurlijk wel al complexer wordt).

Of een kitter. Dat kun je leren. Voor mijn simpele badkamer waren de offertes sky high. Uiteindelijk gegund aan een Griek voor 200 euro. Hij was in een uur klaar. Prima werk. Stel dat hij 50 klanten per maand doet, heb je best een aardig ZZP loon voor iemand die met zijn handen werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 09-05-2025 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-05 13:56
LazyDozzle schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Het verschil in voornamelijk salaris tussen IT'ers tegenwoordig en mensen in mijn werkveld vind ik enorm.
Volledig mee eens, het verschil is m.i. over het algemeen te groot.

Wat ik ook zo bijzonder vindt is dat er hier altijd een overvloed aan meningen gereed is om losgelaten te worden op salarislijstjes, zonder te weten wat nou ècht het (kennis) niveau van diegene is.

Vraag me af hoe anderen hierover denken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iSkyZ
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 28-05 02:36
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: Informatica, aangevuld met een hoop Microsoft certificeringen
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Security Engineer
• Werkgever/branche: Semi-overheid
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: Minder dan 30 min (gevoelsmatig)
• Thuiswerken: 50/50
• Werkdruk: Minimaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6.000
• Vakantiegeld: €5.760
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: €6.000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €83.760

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Dit moet ik uitzoeken, wordt hard tijd om dit wat serieuzer te nemen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: Alle reiskosten zijn gedekt, NS-Business Card (ook privé) en kilometers auto €0,23 ct netto per km
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 83.760

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-05 15:12
FreakNL schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:24:
[...]

Hoveniers verdienen goud geld. Net als schilders en loodgieters.

Als je in deze day-and-age jezelf nog voor een habbekrats verhuurt (of dat nou in loondienst is of ZZP) moet je echt achter je oren krabben.

Mijn buurmeisje is virtual executive assistent (ofzo). Dat is niet meer dan een veredelde secretaresse op afstand. Zelfs die pakt klauwen met geld. Wat ze doet is niet moeilijk maar ze is / moet wel vaak bereikbaar (zijn).

Er is letterlijk overal tekort aan.

Ja, als je echt totaal niet slim bent of echt niks kunt dan heb je een probleem. Maar dat is hoge uitzondering. Ik heb hier werklui over de vloer gehad die echt het buskruit niet hadden uitgevonden maar wel per uur meer pakten dan ik (loondienst VS zzp dus niet helemaal eerlijk).

Als je een beetje hersens hebt OF ergens handig in bent dan hoef je geen droog brood te eten in de huidige markt. Elektriciens, nog zoiets. Dat is, zeker in thuissituaties, geen rocket science en daar is gewoon prima geld mee te verdienen al. Laat staan als je de industrie ingaat (waar het natuurlijk wel al complexer wordt).

Of een kitter. Dat kun je leren. Voor mijn simpele badkamer waren de offertes sky high. Uiteindelijk gegund aan een Griek voor 200 euro. Hij was in een uur klaar. Prima werk. Stel dat hij 50 klanten per maand doet, heb je best een aardig ZZP loon voor iemand die met zijn handen werkt.
Vaklieden zijn duur om in te huren als particulier. Ik had laatst een loodgieter ingehuurd voor een halve dag. Dat koste een hoop geld bij elkaar maar een externe, zelfs junior, IT'er kan je niet vinden voor dat uurtarief. Je betaald nog materiaalkosten, BTW, parkeerkosten etc. Dat maakt het duur uiteindelijk.
Verder is zo iemand een halve dag bezig maar heeft voor de overige uren geen omzet voor die dag. Veel kleine klusjes brengen veel administratie met zich mee. Klanten die niet betalen, etc. Er is ook nog een hele berg aan gereedschap en een busje om te onderhouden.

Vergelijk dat even met een ZZP IT'er die voor 80-120 euro ergens bij de overheid 6 jaar lang elke week 36 uur factureerd, en eigenlijk nul kosten heeft. Hoewel die dagen nu wel voorbij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05 10:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Members only: mijn overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:45
Members only:

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05 10:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Members only: Reply

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gekkeh3nk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 12:59
Ik ben al een tijdje op zoek naar een baan als software engineer en nu dit aanbod gekregen wat ik ga aannemen.

Even wat achtergrond informatie, ik heb mijn PhD in het VK begin 2024 afgerond en toen aan de slag gegaan als onderzoeker. Sindsdien, heb ik gesolliciteerd als software engineer maar ik liep vaak tegen het probleem aan dat ik geen private sector werkervaring heb en dat bedrijven me daarom inschatten als net afgestudeerde. Nu dit bod aangeboden gekregen en het lijkt me een leuk bedrijf met goede doorgroeimogelijkheden. Tevens zijn ze ook erg open over de groeimogelijkheden en hebben aangegeven dat ik door kan stromen naar senior binnen een jaar (natuurlijk afhankelijk van mijn prestaties).

Ik denk dat het een goed aanbod is als ik het vergelijk met salarissen hier in het VK (levels.fyi, glassdoor, etc), maar altijd benieuwd naar perspectief vanuit het thuisland.

Ik heb alles omgerekend naar euro's. Belasting is hier iets lager en je krijgt geen vakantiegeld maar daarentegen betaal je geen zorgverzekering.

Members only: mijn overzicht

[ Voor 0% gewijzigd door gekkeh3nk op 16-05-2025 17:22 . Reden: minder uren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fangs
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22-05 12:57
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO 4 Systeembeheerder, Associate Degree Cyber Security
• Werkervaring: 2,5 jaar ervaring als systeembeheerder bij een Managed Service Provider (MSP), 1 jaar en 2 maanden als it support engineer voor een semi-overheidsinstantie en 2 jaar en 3 maanden als cyber security specialist.
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Cyber Security Specialist
• Werkgever/branche: Engineering Bureau
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Zuid-Holland
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: 30min rijden
• Thuiswerken: Ja, 50/50
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2900 (vorige maand omhoog gegaan)
• Vakantiegeld: €2400
• Bonus, toeslagen, etc: €1700
• Dertiende/veertiende maand: X
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34.5K

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Moet ik uitzoeken
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Achmea
• Mobiliteit per jaar: €7200
• Overige: Auto van de Zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.7k

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 12:57

TweakBoy

---

Tylen schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:28:
@TweakBoy zoals @jongetje ook al gezegd heeft, dit doe je jezelf aan. Na 17:00 is het laptop/desktop uit en naar huis. Verplichten ze je die chat app op een mobiel? Perfect hoor, maar lever dat ook een bedrijfstelefoon en zet die uit om 17:00. Ik zit al een jaartje of 30 in de IT en laat mij niet gek maken. Als je structureel zoveel moet overwerken is er een capaciteitsprobleem. Dat is niet jou probleem.
Ik heb geen reactie meer geplaatst omdat "toevallig" in mijn bila (1 week erna) met mijn leidinggevende opeens de inhoud van "een post" op dit forum verdacht veel van mij leek te komen.

Members only:

---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OP6_Owner
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-05 16:55
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding:MBO-4 Systeembeheer
• Microsoft Certificaten:Endpoint Administrator MD-100,Microsoft 365 Certified: Endpoint Administrator Associate MD-102
• Werkervaring: 6 jaar bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie:Zeeland

2. Wat doe je:
• Functie:intune beheer en inrichting voornamelijk voor mobiele apparatuur / 1ste en 2de lijns support / reparatie van defecte apparatuur(laptops/telefoons)
• Werkgever/branche:MSP
• (Werk) Locatie(s):Zeeland
• Aantal vakantiedagen:30
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:20 min
• Thuiswerken:nvt
• Werkdruk:hoog tot zeer hoog zijn erg onderbezet.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2859
• Vakantiegeld: €2700
• Bonus, toeslagen, etc: winstuikering afgelopen jaar was dit 5700 vorig jaar was dit 3236 dit zal per jaar verschillen
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:Werkgever legt wel bij maar mij is onbekent hoeveel. Ik weet wel dat dit goed geregeld is.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:NN
• Mobiliteit per jaar: auto van de zaak met tankspas, geen bekende beperkingen op KM.
• Overige: telefoon van de zaak/abonnement via de zaak

Ben met het werk en de werklocatie erg tevreden heb een auto van de zaak, abonnement en telefoon ook. Maar ik blijf het idee hebben dat ik ondanks de goede secundaire arbeidvoorwaarden alsnog onderverdien.

[ Voor 8% gewijzigd door OP6_Owner op 17-05-2025 12:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-05 12:54
OP6_Owner schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:23:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:Werkgever legt wel bij maar mij is onbekent hoeveel. Ik weet wel dat dit goed geregeld is.

Ben met het werk en de werklocatie erg tevreden heb een auto van de zaak, abonnement en telefoon ook. Maar ik blijf het idee hebben dat ik ondanks de goede secundaire arbeidvoorwaarden alsnog onderverdien.
ik vraag me af hoe je kan weten dat je pensioen goed geregeld is als je niet weet wat de inleg, en daarmee indirect de uitkering over 40 jaar zal zijn?

en v.w.b. de waarde van je secundaire voorwaarden, je kunt uitrekenen wat dat in salaris betekent als je de vervangingswaarde in prive kosten zou uitrekenen.
dus wat kost een vergelijkbaar telefoon abonnement:
wat kost een vergelijkbaar toestel dat je elke 3 jaar vervangt:
wat kost een vergelijkbare laptop die je elke 6 jaar vervangt:
wat kost een vergelijkbare auto, en schrijf die af over 10 jaar:
reken 100 euro per maand voor wegenbelasting en verzekering:
reken 1000 euro per jaar aan onderhoud:
hoeveel km rijd je en hoeveel brandstof zou dat zijn:

als je al die componenten pakt van je secundaire voorwaarden, verwacht ik dat je zomaar boven de 15k aan extra waarde die daarin zit komt.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 22:41

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Members only:

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gekkeh3nk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 12:59
Ik snap dat inkomsten variabel zijn met dit soort werk, maar hier hebben we natuurlijk niet heel veel aan. Misschien kan je een overzicht geven van hoe afgelopen jaar eruit ziet? Dan kan je er ook bij zetten hoe jij zaken als pensioen, kilometervergoeding, etc. hebt bekostigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

gekkeh3nk schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:17:
[...]

Ik snap dat inkomsten variabel zijn met dit soort werk, maar hier hebben we natuurlijk niet heel veel aan. Misschien kan je een overzicht geven van hoe afgelopen jaar eruit ziet? Dan kan je er ook bij zetten hoe jij zaken als pensioen, kilometervergoeding, etc. hebt bekostigd.
Ben sinds 1 Juni in dienst van The NextGen. Ik krijg 70% van het uur tarief en uitbetaling geschied met een afgesproken bruto salaris + bonus systeem, maar dat is wat je gewoon aan omzet gedraaid hebt samen min je bedrijfskosten en andere kosten die je ziet op je salarisstrook

- Afgelopen jaar goede vraag. tussen de 50 a 60K.
- Lease auto -> geen budget (Ik bepaal alles zelf. Zolang het maar binnen je omzet past.)
- Pensioen = 5,5%

Het 70/30 principe is niet recht toe recht aan wat verdien ik.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@crzyhiphopazn Dus als je niet werkt verdien je niets?
Dus eigenlijk pakt je werkgever 30procent van je omzet en doet daarvoor de administratie?

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 19-05-2025 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:38
jongetje schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:00:
Dus eigenlijk pakt je werkgever 30procent van je omzet en doet daarvoor de administratie?
Dat is vaak hoe het met dit soort constructies gaat. Aan de andere kant verdien je (als je veel uren draait en/of hoog uurtarief hebt) ook meer dan gemiddeld in loondienst. Dat hoort nou eenmaal bij het risico van de constructie. Geen idee hoe het bij die toko daar aan toe gaat, maar vaak doen ze echt wel iets meer dan administratie hoor.

De aquisitie, het account management, de naamsbekendheid, contractonderhandelingen... allemaal zaken waar jij je (als het goed is) dan niet druk om hoeft te maken. Die 'interne diensten' zijn ook wat waard/kosten geld. Maar of het een goede constructie is hangt echt af van de spelregels die gehanteerd worden. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 21:22
Stufferdt schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:35:
[...]

Naar aanleiding van bovenstaande en het gevoel onvoldoende waardering te krijgen, per afgelopen 1 februari een andere baan gevonden. Tijd voor een update :)

***members only***

Heel blij met overstap. Qua alles een vooruitgang voor mijn gevoel :)
Inmiddels weeral een goede 2 jaar verder. Tijd voor een update :)

Members only:

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

jongetje schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:00:
Nee het is meer dan alleen administratie.
Zij onderhandelen uurtarief, spreken hun klantendatabase aan, betalen de uitjes, evenementen, kennissessie, etc etc.
Gr4mpyC3t schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:06:
[...]

Dat is vaak hoe het met dit soort constructies gaat. Aan de andere kant verdien je (als je veel uren draait en/of hoog uurtarief hebt) ook meer dan gemiddeld in loondienst. Dat hoort nou eenmaal bij het risico van de constructie. Geen idee hoe het bij die toko daar aan toe gaat, maar vaak doen ze echt wel iets meer dan administratie hoor.

De aquisitie, het account management, de naamsbekendheid, contractonderhandelingen... allemaal zaken waar jij je (als het goed is) dan niet druk om hoeft te maken. Die 'interne diensten' zijn ook wat waard/kosten geld. Maar of het een goede constructie is hangt echt af van de spelregels die gehanteerd worden. :)
Correct.
Zolang je op opdracht zit en je uurtarief is goed dan verdien je boven gemiddeld.

Bij The NextGen krijg je een dedicated Field Manager die een potje voro je opbouwt waaruit je betaald wordt indien je op de bank zit.
Maar meestal heb je lang durige projecten waardoor je je potje niet hoeft aan te spreken en je dat als bonus uitgekeerd krijgt.

Ik klaag zeker niet tegenover wat ik een jaar geleden verdiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Is dit een midlance constructie??

Edit: Ja dus. Waarom niet zelf freelancen?

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 19-05-2025 19:36 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Tylen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:33:
[...]

Is dit een midlance constructie??

Edit: Ja dus. Waarom niet zelf freelancen?
Ik wilde niet gelijk naar freelance overstappen omdat ik zelf vind dat mijn netwerk en kennis beter kan en ik wil altijd op die shortlist komen.
Shortlist zelf is nu geen probleem via The NextGen.
The NextGen zegt zelf dat zij de springplank zijn om zelf naar ZZP te gaan ontwikkelen.
En door de aanscherping vd wet DBA doet de overheid nu lastig met ZZP-ers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-05 16:09
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO 4 software developer
• Werkervaring: 5
• (Woon) Locatie: Omgeving Helmond

2. Wat doe je:
• Functie:Software engineer
• Werkgever/branche:Software
• (Werk) Locatie(s):NL
• Aantal vakantiedagen:20
• Gewerkte uren/week:32
• Reistijd:16min auto/ 50min fiets
• Thuiswerken:Niet
• Werkdruk:Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000 (32 uur)
• Vakantiegeld: €2880 8% van maandsalaris
• Bonus, toeslagen, etc: nvt
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.880

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €260 per maand door werkgever.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Aegon capital
• Mobiliteit per jaar: €50 kilometer vergoeding
• Overige: Telefoon abbo/internet abbo gratis
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:43
@GB_gaming101 Wat betaalt je werkgever aan pensioen? Kan 50 euro per maand zijn of 500. Maakt een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-05 16:09
Orangelights23 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:28:
@GB_gaming101 Wat betaalt je werkgever aan pensioen? Kan 50 euro per maand zijn of 500. Maakt een groot verschil.
Heb het bewerkt. werkgever legt ongeveer 260 euro per maand in. Ik verdubbel dit bedrag zelf weer vanuit mijn salaris.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EwieM
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-05 13:45
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: WO master farmaceutische wetenschappen
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Amersfoort/Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: PhD Candidate kindergeneeskunde
• Werkgever/branche: UMCu Utrecht/ WKZ
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 36*
• Reistijd: 25 minuten OV, 30 minuten auto, 45 minuten fiets
• Thuiswerken: volledig vrij in te vullen
• Werkdruk: bij vlagen hoog, dan weer laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3500
• Vakantiegeld: € 3000
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 3500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48500

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 15% (volgens mij, kan dit niet supergoed vinden)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: OV kosten volledig vergoed, woon-werk 2e klas, zakelijk 1e klas.
• Overige: 100% flexibiliteit in uren (mijn baas/promoter maakt het echt niet uit wanneer en waar ik werk), (inter)nationale cogressen volledig vergoed (3-4x per jaar waarvan 1-2 internationaal). veel gratis cursussen van design (indesign, photoshop etc) tot programmeren (python, R), . uiteindelijk mijn doctoraat halen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50000 (plusminus) ex. pensioen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 16:04
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Members only:

[ Voor 54% gewijzigd door gise op 23-05-2025 21:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
offtopic:
Je gebruikt niet de gehele template, de hele template kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dit maakt vergelijken een stuk gemakkelijker.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
True schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:42:
[...]

offtopic:
Je gebruikt niet de gehele template, de hele template kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dit maakt vergelijken een stuk gemakkelijker.
Had dat zelf even weg gehaald omdat ik dat niet zo spannend vind.

Pensioen: 90% inleg werkgever, 10% werknemer
Mobiliteit: de standaard reiskostenvergoeding van 21 of 23 cent (?) per km

[ Voor 9% gewijzigd door gise op 23-05-2025 12:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
gise schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:39:
[...]

Had dat zelf even weg gehaald omdat ik dat niet zo spannend vind.

Pensioen: 90% inleg werkgever, 10% werknemer
Mobiliteit: de standaard reiskostenvergoeding van 21 of 23 cent (?) per km
Die verdeling zegt an sich helemaal niets. Des te belangrijker het scherp te hebben en voor de vergelijking goed om het te delen.

edit:
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door True op 23-05-2025 13:32 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
True schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:51:
[...]

Die verdeling zegt an sich helemaal niets. Des te belangrijker het scherp te hebben en voor de vergelijking goed om het te delen.

edit:

***members only***
Helemaal goed.
Zoals ik al zei, ik vind dat zelf niet zo spannend. De pensioen regeling bij m’n vorige werkgever was goed, bij m’n nieuwe werkgever beter, hoe hoog het dan precies is weet ik even niet en vind het niet de moeite waard om te checken.
Ik heb m’n bijdrage aan het topic daarom maar weg gehaald als het niet goed te vergelijken is.

Qua werkzaamheden, zoals ik zeg, interne IT projecten, de ene keer werk ik aan een migratie n.a.v. een M&A, de andere keer het uitfaseren van een systeem, vendor/product selectie voor vervanging en uitvoering ervan, andere keer mitigatie van een sercurity/pentest finding. Alles vanuit verschillende rollen, engineer / SMA / delivery lead.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
@gise Hoe weet je daar de regeling beter is als je niet weet wat die inhoud?

Die template is juist om te vergelijken. Anders is er veel onduidelijk want alleen een bruto getal zegt niet alles.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

gise schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:09:
[...]

Helemaal goed.
Zoals ik al zei, ik vind dat zelf niet zo spannend. De pensioen regeling bij m’n vorige werkgever was goed, bij m’n nieuwe werkgever beter, hoe hoog het dan precies is weet ik even niet en vind het niet de moeite waard om te checken.
Ik heb m’n bijdrage aan het topic daarom maar weg gehaald als het niet goed te vergelijken is.

Qua werkzaamheden, zoals ik zeg, interne IT projecten, de ene keer werk ik aan een migratie n.a.v. een M&A, de andere keer het uitfaseren van een systeem, vendor/product selectie voor vervanging en uitvoering ervan, andere keer mitigatie van een sercurity/pentest finding. Alles vanuit verschillende rollen, engineer / SMA / delivery lead.
offtopic:
Nofi maar als je het niet zo spanned vindt, waarom post je dan hier? Het hele doel van dit topic is om goed te kunnen vergelijken, hoe completer hoe beter. Het doel is niet, het zal sommige verbazen, om te kijken wie het meest voor het minste werk verdiend.

Pensioen is voor 9 v/d 10 wel relevant gezien ze de pensioen leeftijd wel gaan halen. Verder zijn concepten als 'goed' en 'beter' nogal rekbaar. Het aantal werkgevers dat ik zie met 'goede' arbeidsvoorwaarden waarvan ik denk 'matig op zijn best' is eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 17:11
EwieM schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:19:
• Functie: PhD Candidate kindergeneeskunde
Hoeveel ga je verdienen als je je phd binnenhebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:42:
@gise Hoe weet je daar de regeling beter is als je niet weet wat die inhoud?

Die template is juist om te vergelijken. Anders is er veel onduidelijk want alleen een bruto getal zegt niet alles.
Bij de onderhandelingen en aanbod natuurlijk wel naar gekeken en vergeleken.
Voor mij (en ik denk de meesten) is de pensioenregeling meestal niet de doorslaggegende factor bij het zoeken van een nieuwe uitdaging, alleen kan het een deal-breker zijn als een potentiële nieuwe werkgever helemaal niet voorziet in pensioen.
Voor mij zelf kijk ik primair naar bedrijf/functie, team, klik en een goede primaire beloning.
En met name dat laatste kan een reden zijn om een overstap te maken voor mij.

Zoals ik zei; ik weet dat het pensioen prima geregeld is, alleen de details heb ik niet bij de hand en niet de moeite voor mij (persoonlijk) om ze op te zoeken omdat het voor mij (persoonlijk) ook niet een metric is waar ik naar kijk als ik door dit topic heen lees.
Daarnaast zat het volgens mij ook nog niet in de vorige template die ik had ingevuld in 2013.

@GoldenSample duidelijke uitleg en ben het ermee eens tot op zekere hoogte. Persoonlijk volg ik dit topic vooral uit interesse en te zien wat anderen verdienen in andere/dezelfde sectoren/functies en hoe mijn salaris zich verhoudt tot vergelijkbare profielen (sector/regio/opleiding/leeftijd/werkervaring)

Wederom, pensioenregeling, kilometervergoeding of NS jaarkaart kijk ik zelf niet naar in deze lijstjes.

Natuurlijk kan het gebrek aan iets, worden gecompenseerd met meer salaris, of kan voor iemand anders een lager salaris in combinatie met een bepaalde secundaire arbeidsvoorwaarde de doorslag geven.

Ik heb nu ook een NS Jaarkaart, zit nog in de enveloppe ergens in een la/doos en nog nooit gebruikt, maar voor iemand anders kan het zeer waardevol zijn.

Tot zover de “discussie”, kom maar door met nieuwe lijstjes ;)

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

gise schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:38:
[...]

Voor mij (en ik denk de meesten) is de pensioenregeling meestal niet de doorslaggegende factor bij het zoeken van een nieuwe uitdaging, alleen kan het een deal-breker zijn als een potentiële nieuwe werkgever helemaal niet voorziet in pensioen.
Voor mij zelf kijk ik primair naar bedrijf/functie, team, klik en een goede primaire beloning.

Zoals ik zei; ik weet dat het pensioen prima geregeld is, alleen de details heb ik niet bij de hand en niet de moeite voor mij (persoonlijk) om ze op te zoeken omdat het voor mij (persoonlijk) ook niet een metric is waar ik naar kijk als ik door dit topic heen lees.
Daarnaast zat het volgens mij ook nog niet in de vorige template die ik had ingevuld in 2013.

@GoldenSample duidelijke uitleg en ben het ermee eens tot op zekere hoogte. Persoonlijk volg ik dit topic vooral uit interesse en te zien wat anderen verdienen in andere/dezelfde sectoren/functies en hoe mijn salaris zich verhoudt tot vergelijkbare profielen (sector/regio/opleiding/leeftijd/werkervaring)

Wederom, pensioenregeling, kilometervergoeding of NS jaarkaart kijk ik zelf niet naar in deze lijstjes.

Natuurlijk kan het gebrek aan iets, worden gecompenseerd met meer salaris, of kan voor iemand anders een lager salaris in combinatie met een bepaalde secundaire arbeidsvoorwaarde de doorslag geven.

Ik heb nu ook een NS Jaarkaart, zit nog in de enveloppe ergens in een la/doos en nog nooit gebruikt, maar voor iemand anders kan het zeer waardevol zijn.

Tot zover de “discussie”, kom maar door met nieuwe lijstjes ;)
offtopic:
Vrij egoistische benadering, gechargeerd gezegd: 'omdat ik het niet belangrijk vind, is het voor het vergelijk van een ander niet relevant'. Dit topic is op wederkerigheid gebaseerd, het gaat om het creëren van een vergelijk voor elkaar. Dat jij met enkel een nummer genoeg hebt is fijn maar zo werkt het voor velen niet. Daardoor is jouw post voor mij en vele anderen nogal beperkt in waarde, namelijk omdat in de waarde van die secundaire arbeidsvoorwaarde voor anderen _ERG_ veel waarde (zelfs in direct geld) kan zitten. Als gevolg is jouw post effectief enkel 'zie mij eens een xyz salaris hebben' (niet waar het topic voor bedoeld is) ipv; 'Dit zijn de arbeidsvoorwaarden die voor een bepaalde baan gegeven worden' (wel waar het topic voor bedoeld is)

Laat me het concreet maken:

- NS Business card: Heb zelf een 1e klas Business card van mijn werk voor woon-werk verkeer. Reis naar mijn werk 45 minuten per trein. Door die 1e klas kaart kan ik altijd zitten ipv als vee op elkaar gepakt staan EN kan ik effectief een uurtje wat werk doen. Resultaat, met 2 a 3 keer naar kantoor per week heb ik 2 a 3 uur aan tijd bespaard die ik anders aan werk+reizen zou besteden. Effectief heb ik op die manier een werkweek die 5% korter is/verdien ik 5% meer. En dat is een pure erg krappe benadering over enkel geld BUITEN de reiskosten zelf om.

- Krijg bij mijn huidige werkgever 10% van de franchise, bij mijn vorige was dat 20% en ik heb zelfs 25% gehad. De laatste 2 zou je mogelijk beide 'goed' noemen, maar effectief spreek ja dan toch over een paar 1000 extra die wel of niet wordt ingelegd bij hogere salarissen. Die paar K heb ik liever wel en het liefst in een Meesman achtig construct waar ik zelf controle heb met weinig overhead.

- Kilometer vergoeding, die geef je na specifiek om vragen.. Groot verschil of je wel of niet zelf de volledige kosten (of alle kosten na XYZ of voor XYZ kilomter) mag beuren als je 5 dagen per week ergens op locatie staat.

- Vakantiedagen: Als je het liefst aan het werk bent kan ik me voorstellen dat je die 20 dagen meer dan genoeg vind. Mij ga je echter niet zien als een werkgever niet op z'n minst 30 dagen (liever meer) bied gezien ik een paar weken met mijn vriendin weg wil, wat lange weekendjes weg & mountainbike trips wil doen. ADV is vaak een perfect voorbeeld ervan. Effectief is 2 ADV uren per week opbouwen gewoon een kleine 5% extra salaris, neem 4 en we spreken al over een bedrag richting de 10%. Als ik die vakantie dagen moet gaan kopen tikt dat stiekem toch best aan.

TLDR. Er is een reden waarom de template er is, het is namelijk niet enkel om te vergelijken voor jezelf, nee JUIST je eigen post doe je zodat een ander kan vergelijken. Voor die ander kunnen andere dingen veel belangrijker zijn.

Niemand schiet je af omdat je de template niet op de letter volgt, maar met een 'Ik verdien XYZ euro per maand voor iets met computers' heeft niemand wat aan, buiten misschien je eigen ego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Op basis van je gedeelde info heb je dan tussen 2013 en 2025 zitten slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 10:13
[...]

Die NS kaart mag je dus ook prive gebruiken maar dat doe je nooit? Woon je dan ergens in een weiland zonder stations oid? Ik ben zelf een fanatiek automobilist voor lange afstanden (korte stukjes fiets ik liever) , maar zeker in (of naar) de randstad is de trein vaak beter/sneller.. vooral als je ook nog af en toe een biertje lust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
wow! Je hebt dus dubbel vakantiegeld? Nog nooit van zoiets gehoord, wel lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
_Anvil_ schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:04:
[...]

Die NS kaart mag je dus ook prive gebruiken maar dat doe je nooit? Woon je dan ergens in een weiland zonder stations oid? Ik ben zelf een fanatiek automobilist voor lange afstanden (korte stukjes fiets ik liever) , maar zeker in (of naar) de randstad is de trein vaak beter/sneller.. vooral als je ook nog af en toe een biertje lust ;)
Tenzij je bestemming direct naast het intercity station ligt (binnen 10 min lopen) is de trein vrijwel nooit sneller dan de auto. Een gratis OV kaart is ook alleen maar voordelig als je alleen reist. Moet je je gezin meenemen is de auto vrijwel altijd sneller en goedkoper.
Zeker bij een wat hoger inkomen is tijd een belangrijkere factor bij het kiezen van de vorm van vervoer dan de kosten ervan.
Ik woon op loopafstand van een intercity station, en doe vrijwel alles binnen de stad op de fiets, maar erbuiten pak ik bijna nooit de trein. Alleen bijvoorbeeld het Kinderboekenmuseum bij Den Haag CS of een show in het Beatrix theater in Utrecht CS is sneller met de trein. Wil je elders in Den Haag zijn, zoals Scheveningen of Madurodam welke beide goed bereikbaar zijn met het OV is toch de auto sneller. Zelfs Spui wat bijna naast Den Haag CS ligt is vanaf vrijwel elk intercity station als startpunt sneller met de auto te bereiken dan met de trein. Enige uitzondering is als je vanaf het vertrekpunt ook veel tijd kwijt bent om de stad uit te rijden. Als je bijvoorbeeld naast Amsterdam Centraal woont en dus eerst Amsterdam uit moet rijden zal de trein wel sneller zijn.
Maar goed Amsterdam is dan de enige uitzondering in Nederland waar je sneller met OV rond kan reizen dan met de auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Z___Z schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:54:
[...]
Zeker bij een wat hoger inkomen is tijd een belangrijkere factor bij het kiezen van de vorm van vervoer dan de kosten ervan.
In de trein kun je je reistijd nog voor iets anders gebruiken, dat is een groot voordeel ten opzichte van autorijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:33
wimjongil schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:26:
[...]

In de trein kun je je reistijd nog voor iets anders gebruiken, dat is een groot voordeel ten opzichte van autorijden.
In de 1e klasse zou dat kunnen. Mijn werkgever gooit me in de 2e klas, en dat is altijd lekker knus en niet bepaald geschikt om zonder datalekken te werken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
_Anvil_ schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:05:
[...]

wow! Je hebt dus dubbel vakantiegeld? Nog nooit van zoiets gehoord, wel lekker.
Het is IKB. Eigenlijk een potje van je vakantiegeld, extra vrije dagen en 13e maand wat je kan inzetten zoals je wilt.
Vaak kan je er ook een fiets/pc/vrije dagen van kopen of gewoon laten uitbetalen.
Iedere ambtenaar heeft dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 15:55
TwingyTwingy schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:47:
[...]

In de 1e klasse zou dat kunnen. Mijn werkgever gooit me in de 2e klas, en dat is altijd lekker knus en niet bepaald geschikt om zonder datalekken te werken :+
De discussie over trein vs auto is wel heel stellig nu, volgens mij zijn er te veel variabelen om zo te kunnen zeggen wat beter/sneller is.

Ik vind het heerlijk om in de trein, in de 2e klas met een privacy shield op mijn laptop, alvast te werken. Ik kan eigenlijk altijd zitten en sta nooit in de file.

Bij mijn vorige klant zou het OV 2x zo lang duren als met de auto. Dus, YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Z___Z schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:54:
[...]

Tenzij je bestemming direct naast het intercity station ligt (binnen 10 min lopen) is de trein vrijwel nooit sneller dan de auto. Een gratis OV kaart is ook alleen maar voordelig als je alleen reist. Moet je je gezin meenemen is de auto vrijwel altijd sneller en goedkoper.
Snap je punt wel, mijn vorige auto liep 1 op 9 en nog was een (full price) treinkaartje niet eens goedkoper, laat staan als ik mn kinderen bij me heb :)

In mijn geval moet ik vaker langere afstanden (>:100km) en dan soms in de spits langs steden als Rdam en Den haag. Dan ben je de tijdswinst van de auto al snel kwijt en in de trein zit je dan lekker te werken ipv in de file naar je voorganger te staren.

Tijdens de NAVO top zal de trein opeens ook een stuk aantrekkelijker worden wed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
Hoe kom je aan 13 weken vrije dagen? Zit dit in een CAO of heb je dit onderhandeld of zijn er speciale omstandigheden? Dat is wel echt heel lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

pelle888 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:39:
[...]

Hoe kom je aan 13 weken vrije dagen? Zit dit in een CAO of heb je dit onderhandeld of zijn er speciale omstandigheden? Dat is wel echt heel lekker.
40 uur werken, 36 uur betaald krijgen, 4 uur per week verlof opbouwen. Staat er ook in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 16:04
thejoker80 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:03:
[...]

40 uur werken, 36 uur betaald krijgen, 4 uur per week verlof opbouwen. Staat er ook in.
Klopt.
Ook voor oefeningen met de USAR komen er extra verlofuren bij.
En ik mag maximaal 160 uur verlof meenemen naar het volgende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Laatst online: 26-05 22:24

HSG

TwingyTwingy schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:47:
[...]

Dan kun je ook niet werken. :+ Lekker man...reistijd = werktijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

HSG schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:24:
[...]

Dan kun je ook niet werken. :+ Lekker man...reistijd = werktijd.
eens dat je dan niet lekker kan werken. niet eens dat reistijd=werktijd (reistijd als in: woon- werkverkeer).
Pagina: 1 ... 210 211 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.