Is dat niet gewoon het ontbreken van een (relevant) diploma in een vakgebied waar dat wel de norm is? Als je het vakgebied buiten beschouwing laat is zijn salaris voor zijn leeftijd helemaal niet verkeerd.seanpaul schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:39:
Is hierboven ook al benoemd, maar ik schrik hier wel van hoor. Vooral met de bagage die je meeneemt hoor je het dubbele te krijgen.
Kom op zeg, niet om zijn werkervaring teniet te doen, maar hij heeft alleen een propedeuse gehaald en dan zou hij bijna 9k moeten verdienen volgens jou? Ik ken genoeg universitair geschoolde mensen die minder dan hem verdienen.seanpaul schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:39:
[...]
Is hierboven ook al benoemd, maar ik schrik hier wel van hoor. Vooral met de bagage die je meeneemt hoor je het dubbele te krijgen.
En ik heb een niet relevante MBO diploma voor mijn baan, maar 3 jaar werkervaring en verdien meer dan hij dus wat is precies je punt? Dus omdat er universitair geschoolde mensen zijn die minder dan dat verdienen moet je daar maar tevreden mee zijn.. lolCorrit schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:56:
[...]
Kom op zeg, niet om zijn werkervaring teniet te doen, maar hij heeft alleen een propedeuse gehaald en dan zou hij bijna 9k moeten verdienen volgens jou? Ik ken genoeg universitair geschoolde mensen die minder dan hem verdienen.
Overigens werk ik wel in de IT en niet de finance maar goed. Je moet gewoon goed (en hard) kunnen onderhandelen.
Het dubbele lijkt me niet echt heel realistisch, maar tussen de 5k en 5.5k op basis van fulltime is elders denk ik behoorlijk haalbaar voor een vergelijkbare functie. Ik heb een paar maanden geleden nog bedankt voor een aanbod van 4.8k (met een schaal die doorliep tot 6k) en een eindejaarsuitkering, omdat het werk uiteindelijk minder goed bij mijn wensen aansloot dan dat ik op basis van de vacature had gedacht.
En daar heb je ook gelijk te pakken waarom ik het een heel moeilijk dilemma zou vinden om weg te gaan. Geld is daarin zeker niet mijn belangrijkste drijfveer, er zijn veel meer punten die ik belangrijk vind in een werkgever en heel veel van die punten vind ik hier wel. Letterlijk de enige reden waarom ik weg zou gaan is om de kans op een koophuis vergroten, maar uiteindelijk heb ik liever een huurhuis met een baan waarin ik heel tevreden ben dan een koophuis met een baan waarin ik minder tevreden ben. Werken om te leven, niet leven om te werken. En met dit salaris in mijn huidige huurwoning kan ik uitstekend leven en ga ik ook elke dag weer met plezier aan de slag.
Overigens is van die 10 jaar relevante werkervaring er 6,5 jaar bij mijn huidige werkgever. Daar begonnen als dataklopper voor 2.5k en uiteindelijk de kans gekregen om hier stappen te maken. Ik zit ook nog steeds in een raar soort dilemma met aan de ene kant "elders kan ik veel meer krijgen" en aan de andere kant "wow, mijn nettosalaris begint met een 3!!"
Wat meer achtergrond wat ik ooit in een ander topic heb gepost:
En daar heb je ook gelijk te pakken waarom ik het een heel moeilijk dilemma zou vinden om weg te gaan. Geld is daarin zeker niet mijn belangrijkste drijfveer, er zijn veel meer punten die ik belangrijk vind in een werkgever en heel veel van die punten vind ik hier wel. Letterlijk de enige reden waarom ik weg zou gaan is om de kans op een koophuis vergroten, maar uiteindelijk heb ik liever een huurhuis met een baan waarin ik heel tevreden ben dan een koophuis met een baan waarin ik minder tevreden ben. Werken om te leven, niet leven om te werken. En met dit salaris in mijn huidige huurwoning kan ik uitstekend leven en ga ik ook elke dag weer met plezier aan de slag.
Overigens is van die 10 jaar relevante werkervaring er 6,5 jaar bij mijn huidige werkgever. Daar begonnen als dataklopper voor 2.5k en uiteindelijk de kans gekregen om hier stappen te maken. Ik zit ook nog steeds in een raar soort dilemma met aan de ene kant "elders kan ik veel meer krijgen" en aan de andere kant "wow, mijn nettosalaris begint met een 3!!"
Wat meer achtergrond wat ik ooit in een ander topic heb gepost:
Vld1989 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:28:
***members only***
Vld1989 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:53:
[...]
Na 2 jaar tijd voor een update!
***members only***
Hij heeft enkel de propedeuse, dus geen dimploma. Dat werkt nu eenmaal niet in het voordeel, vooral in de start van de carriere (al is hij dat stadium inmiddels al gepasseerd). In de finance wereld blijft het diploma ook wat langer meetellen naar mijn idee. Dus in die zin is er met een MBO diploma wellicht meer te halen.ZegHetMaar schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:10:
[...]
En ik heb een niet relevante MBO diploma voor mijn baan, maar 3 jaar werkervaring en verdien meer dan hij dus wat is precies je punt? Dus omdat er universitair geschoolde mensen zijn die minder dan dat verdienen moet je daar maar tevreden mee zijn.. lol
Overigens werk ik wel in de IT en niet de finance maar goed. Je moet gewoon goed (en hard) kunnen onderhandelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Avvd op 06-06-2025 10:58 ]
Uitzonderingen zijn er altijd, maar ook dat is niet de norm.ZegHetMaar schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:10:
En ik heb een niet relevante MBO diploma voor mijn baan, maar 3 jaar werkervaring en verdien meer dan hij dus wat is precies je punt?
Mijn punt was/is dat een uitspraak van "je zou twee keer zoveel moeten verdienen" totaal onrealistisch is.ZegHetMaar schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:10:
En ik heb een niet relevante MBO diploma voor mijn baan, maar 3 jaar werkervaring en verdien meer dan hij dus wat is precies je punt? Dus omdat er universitair geschoolde mensen zijn die minder dan dat verdienen moet je daar maar tevreden mee zijn.. lol
Hij verdient niet een topsalaris maar het is ook zeker niet heel weinig, twee keer zo veel is m.i. echt heel erg veel.
Ten tweede reageer ik op de zinsnede "vooral met de bagage die je meeneemt", terwijl ik niet echt onder de indruk ben van alleen een propedeuse (hij heeft dus alleen het eerste jaar van een studie afgerond).
Ik wil echt niet lullig doen tegenover @Vld1989 (soms loopt het niet zoals je wilt qua opleiding e.d.) en als hij een beter salaris kan krijgen dan gun ik hem dat uiteraard van harte, maar we hoeven echt niet te doen alsof hij door z'n werkgever totaal uitgeknepen wordt.
Er komen hier af en toe mensen voorbij die er echt bekaaid vanaf komen, zwaar onderbetaald voor het werk wat ze doen of bijvoorbeeld amper boven het minimumloon uit komen terwijl ze een gedegen opleiding hebben. Dan vind ik zo'n opmerking als die van @seanpaul terecht, maar nu niet.
Ik reageerde vooral op dat stukje “ik ken genoeg universitair geschoolde mensen die minder dan hem verdienen.” Dat is toch geen goed argument om iemands salaris goed te praten? Het feit dat er hoger opgeleiden onderbetaald worden, maakt een relatief laag salaris voor iemand anders niet ineens wél marktconform of redelijk.Corrit schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:02:
[...]
Mijn punt was/is dat een uitspraak van "je zou twee keer zoveel moeten verdienen" totaal onrealistisch is.
Hij verdient niet een topsalaris maar het is ook zeker niet heel weinig, twee keer zo veel is m.i. echt heel erg veel.
Ten tweede reageer ik op de zinsnede "vooral met de bagage die je meeneemt", terwijl ik niet echt onder de indruk ben van alleen een propedeuse (hij heeft dus alleen het eerste jaar van een studie afgerond).
Ik wil echt niet lullig doen tegenover @Vld1989 (soms loopt het niet zoals je wilt qua opleiding e.d.) en als hij een beter salaris kan krijgen dan gun ik hem dat uiteraard van harte, maar we hoeven echt niet te doen alsof hij door z'n werkgever totaal uitgeknepen wordt.
Er komen hier af en toe mensen voorbij die er echt bekaaid vanaf komen, zwaar onderbetaald voor het werk wat ze doen of bijvoorbeeld amper boven het minimumloon uit komen terwijl ze een gedegen opleiding hebben. Dan vind ik zo'n opmerking als die van @seanpaul terecht, maar nu niet.
Het gaat erom wat iemand waard is op basis van ervaring, verantwoordelijkheden en marktontwikkelingen en niet alleen welk papiertje iemand heeft. En juist in deze tijd, met krapte op de arbeidsmarkt en stijgende salarissen in veel sectoren, is €4400 obv 40 uur voor een assistent finance manager met die leeftijd en ervaring niet per se sterk.
Dus ja, ik snap dat de opmerking over “je zou het dubbele moeten verdienen” misschien wat overdreven is en daar ben ik het ook wel mee eens, maar wijzen naar onderbetaalde academici als reden waarom dit wél een goed salaris zou zijn, slaat de plank ook mis.
Daar heb je een terecht punt, dat was een matig argument van mij.ZegHetMaar schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:20:
Ik reageerde vooral op dat stukje “ik ken genoeg universitair geschoolde mensen die minder dan hem verdienen.” Dat is toch geen goed argument om iemands salaris goed te praten? Het feit dat er hoger opgeleiden onderbetaald worden, maakt een relatief laag salaris voor iemand anders niet ineens wél marktconform of redelijk.
Ik vind het ook wel lastig hoor, werkervaring is belangrijk maar het is m.i. te makkelijk om te zeggen dat dat belangrijker is dan het papiertje. Als je net start is een diploma vaak belangrijker maar 10-15 jaar na afronden van de opleiding zal men bijna alleen nog maar kijken naar wat je werkervaring is.Het gaat erom wat iemand waard is op basis van ervaring, verantwoordelijkheden en marktontwikkelingen en niet alleen welk papiertje iemand heeft. En juist in deze tijd, met krapte op de arbeidsmarkt en stijgende salarissen in veel sectoren, is €4400 obv 40 uur voor een assistent finance manager met die leeftijd en ervaring niet per se sterk.
Dus ja, ik snap dat de opmerking over “je zou het dubbele moeten verdienen” misschien wat overdreven is en daar ben ik het ook wel mee eens, maar wijzen naar onderbetaalde academici als reden waarom dit wél een goed salaris zou zijn, slaat de plank ook mis.
Ik dwaal een beetje af, maar eigenlijk is het wel jammer dat "werken en leren" in Nederland niet echt populair is voor HBO opleidingen, terwijl dat bijv. in de UK heel erg veel wordt gepromoot (apprenticeships waarbij je vier dagen werkt en 1 dag studeert).
Ja, dat heb ik inderdaad gemerkt (op een iets andere manier weliswaar). Nu ik mijn mentale gezondheid eindelijk eens goed onder controle heb, heb ik ernaar gekeken om mijn hbo in deeltijd af te maken, maar dat is echt geen doen. Bij een "echte" Hogeschool willen ze echt al-tijd dat je een relevante baan hebt (nou heb ik die wel natuurlijk) en een overeenkomst sluit met je werkgever aangezien je daar allerlei relevante onderzoeken moet doen en zij je moeten begeleiden enzo. Mijn werkgever ziet dat alleen niet zitten, die hebben daar geen tijd voor/behoefte aan. En zonder overeenkomst met een werkgever kan je het wel vergeten.Corrit schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:04:
[...]
Ik dwaal een beetje af, maar eigenlijk is het wel jammer dat "werken en leren" in Nederland niet echt populair is voor HBO opleidingen, terwijl dat bijv. in de UK heel erg veel wordt gepromoot (apprenticeships waarbij je vier dagen werkt en 1 dag studeert).
Bij een NCOI of LOI ofzo krijg ik dan weer geen vrijstellingen omdat mijn propedeuse en de vakken uit jaar 2/3/4 die ik wel ooit gehaald heb te lang geleden zijn. Dan zou ik dus gewoon weer vanaf 0 moeten gaan leren wat een balans en winst/verlies-rekening is en daar zit ik natuurlijk ook niet meer op te wachten.
Maar goed, we dwalen inderdaad af, laten we maar weer salarissen gaan posten
Het "tevreden zijn met je werk" is echt een kulargument voor een laag salaris. Alsof bedrijven waar je wel een normaal salaris krijgt allemaal zo slecht zijn.
In de ICT werken we volgens het Pipi Langkous-principe: ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.ZegHetMaar schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:20:
Het gaat erom wat iemand waard is op basis van ervaring, verantwoordelijkheden en marktontwikkelingen en niet alleen welk papiertje iemand heeft.
Dat is niet de norm. Er zijn veel sectoren waar je zonder diploma niet aan het werk komt, zoals de zorg, de rechtspraak, en de accountancy.
Nou volgens mij heeft @Vld1989 inmiddels 6 werkgevers gehad (als ik goed heb geteld) dus het.. ach laat ook maar.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:27:
[...]
In de ICT werken we volgens het Pipi Langkous-principe: ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Dat is niet de norm. Er zijn veel sectoren waar je zonder diploma niet aan het werk komt, zoals de zorg, de rechtspraak, en de accountancy.
Misschien is het inmiddels veranderd maar toen ik deeltijd hbo deed (2010-2013) hoefde ik geen 'relevante onderzoeken' te doen. Het werk moest wel enigszins relevant zijn.Vld1989 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:22:
[...]
Ja, dat heb ik inderdaad gemerkt (op een iets andere manier weliswaar). Nu ik mijn mentale gezondheid eindelijk eens goed onder controle heb, heb ik ernaar gekeken om mijn hbo in deeltijd af te maken, maar dat is echt geen doen. Bij een "echte" Hogeschool willen ze echt al-tijd dat je een relevante baan hebt (nou heb ik die wel natuurlijk) en een overeenkomst sluit met je werkgever aangezien je daar allerlei relevante onderzoeken moet doen en zij je moeten begeleiden enzo. Mijn werkgever ziet dat alleen niet zitten, die hebben daar geen tijd voor/behoefte aan. En zonder overeenkomst met een werkgever kan je het wel vergeten.
Bij een NCOI of LOI ofzo krijg ik dan weer geen vrijstellingen omdat mijn propedeuse en de vakken uit jaar 2/3/4 die ik wel ooit gehaald heb te lang geleden zijn. Dan zou ik dus gewoon weer vanaf 0 moeten gaan leren wat een balans en winst/verlies-rekening is en daar zit ik natuurlijk ook niet meer op te wachten.
Maar goed, we dwalen inderdaad af, laten we maar weer salarissen gaan posten
Alleen de scriptie moest een gedegen onderzoek zijn. Ik heb ook alles zelf betaald, had geen overeenkomst met mijn werkgever. (Stond veel sterker in de salaris onderhandelingen
Als je gymnasium + een propedeuse hebt dan fiets je er zo doorheen.
Bij mijn huidige werkgever is een hbo of wo papiertje voor bepaalde finance functies een harde eis. (Met aanvullend interne opleidingen).
[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 06-06-2025 22:06 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik vind het ook vreemd dat mensen met een bijscholing cursus van een paar weken gewoon aan de slag kunnen in de ICT. Ik zie dit wel terug in de hele matige kwaliteit van veel ICT’ers die het ook nog normaal vinden om een hoog salaris te eisen.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:27:
[...]
In de ICT werken we volgens het Pipi Langkous-principe: ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Ik weet niet of het alleen bij ICT'ers is maar ik merk dat de passie ver te zoeken is, met als gevolg geen commitment.
Veel hebben last van het dunning-kruger effect, waardoor degene die het verdienen het slechts betaald krijgen en vicaversa.
Veel hebben last van het dunning-kruger effect, waardoor degene die het verdienen het slechts betaald krijgen en vicaversa.
Offtopic maar wel leuk:CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:27:
[...]
Veel mensen denken dat dit een Pippi quote is maar Pippi heeft dit nooit gezegd.
De passage waar de uitspraak waarschijnlijk op gebaseerd is:
“Hoe kan ik dat nou weten, als ik het nog nooit geprobeerd heb”, antwoordde Pippi. “Ik heb nog nooit een piano gehad om het te proberen. En laat ik je zeggen, Tommy, pianospelen zonder piano, dat kost ontzettend veel moeite om te leren.”
Kunnen we weer lijstjes posten? Het is al ruim 1 pagina off topic.
Mooie groei zo doorgemaakt! Doe je goed!
nope geen signature
offtopic
[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 12-06-2025 19:14 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:03
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Altijd gesprek aan gaan je komt er hoogstens achter of/waarom je werkgever een ander beeld heeft van je capaciteiten waar je dan nog aan kan werken of de werkgever geeft je gelijk en ga je omhoog in salaris. De reden, maar twee schalen in een jaar, is natuurlijk een kul reden als het niet wordt onderbouwd obv je verantwoordelijkheid en ervaring.seph32 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:55:
***members only***
Ik kan het inderdaad wel goed onderbouwen opv het functiehuis van deze schaal. Ik aarzel alleen wel een beetje, omdat ik minder dan 1.5 jaar tijd twee schalen omhoog zou gaan. Hiermee wil ik niet hebberig over komen. Graag zou ik ook willen weten als het antwoord nee is wat ik moet doen om in aanmerking te komen.perspectivebass schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:10:
[...]
Altijd gesprek aan gaan je komt er hoogstens achter of/waarom je werkgever een ander beeld heeft van je capaciteiten waar je dan nog aan kan werken of de werkgever geeft je gelijk en ga je omhoog in salaris. De reden, maar twee schalen in een jaar, is natuurlijk een kul reden als het niet wordt onderbouwd obv je verantwoordelijkheid en ervaring.
Dan ben je nog steeds te laag ingeschaald. En elk jaar een schaal omhoog lijkt mij netjes.seph32 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:17:
[...]
Ik kan het inderdaad wel goed onderbouwen opv het functiehuis van deze schaal. Ik aarzel alleen wel een beetje, omdat ik in twee jaar tijd twee schalen omhoog zou gaan, maar niet hebberig over wil komen. Graag zou ik ook willen weten als het antwoord nee is wat ik moet doen om in aanmerking te komen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Als jij kan onderbouwen waarom jij vindt dat je te weinig betaald wordt (en je zegt dat je dit kan), dan zou ik niet weten waarom dit als hebberig over zou komen.seph32 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:17:
[...]
Ik kan het inderdaad wel goed onderbouwen opv het functiehuis van deze schaal. Ik aarzel alleen wel een beetje, omdat ik minder dan 1.5 jaar tijd twee schalen omhoog zou gaan. Hiermee wil ik niet hebberig over komen. Graag zou ik ook willen weten als het antwoord nee is wat ik moet doen om in aanmerking te komen.
In het ergste geval is je manager het niet met je eens en mag je best vragen waarom hij/zij het anders ziet. De uitkomst van dat gesprek is dat je het eens bent, of niet. Maar dat zie je dan wel weer.
[ Voor 6% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 21-06-2025 14:04 ]
Have you tried turning it off and on again?
Als je niet eerlijk kunt zijn tegenover je manager dan heb je sowieso al een probleem...seph32 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:55:
***members only***
Maar het gaat er natuurlijk vooral om hoe je het brengt. Als je begint met dat je blij bent met de kansen en groei die je hebt doorgemaakt. En van daaruit aangeeft een volgende stap te willen maken. Dan kun je met je manager bespreken wat er nog nodig is of dat er niets nodig is. Bij mijn vorige werkgever deed ik ook alles (en meer) dan in mijn schaal/functie hoorde. Maar daar kom je alleen een schaal omhoog Als die positie er was (of voor je werd gecreëerd).
Dit topic is voor het posten van je lijstje en van daaruit advies te krijgen.... dus ben erg benieuwd
Goede inhoudelijke post .. maar het enige wat ontbreekt is het lijstje, samen met het lijstje kunnen wij hier ook wel wat zeggen over je verloning en of dat inderdaad lager is dan wat je redelijkerwijs zou moeten krijgen.seph32 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:55:
***members only***
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
-knip-
[ Voor 99% gewijzigd door iLevi op 24-06-2025 16:03 ]
@iLevi Ik denk dat je zeker wel onderbetaald bent op dit vakgebied. Je zou er ook over kunnen nadenken om een WO Master in deeltijd (of voltijds) erbij te gaan doen.
[ Voor 125% gewijzigd door futurecrawler op 23-06-2025 10:46 ]
Wat ga je precies doen als product owner?MarkL schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:46:
***members only***
Kun je zeggen of je bij de overheid, semi-overheid of privaat werkt?
Een netbeheerder, energieproducent, verwerkingsbedrijf?
Ik vind het maatschappelijk namelijk interessant, ze betalen goed en is inhoudelijk ook prima werk geloof ik.
Ik zie dat msc functies veel hoger betalen bij de overheid en semi-overheid, waar het mij overgekwalificeerd lijkt voor bijna alle functies als ik de omschrijvingen lees.
Ik heb een aantal keren gesolliciteerd bij dergelijke clubs, maar de communicatie is zo traag, stroef en onhandig dat ik dat heb opgegeven.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Wow, geen pensioenregeling, bestaan zulke wergevers nog?iLevi schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:35:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 12 maanden
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: AI Developer
• Werkgever/branche: AI B2B
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 20 obv 40 uur + alle officiële feestdagen
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 10 min fietsen
• Thuiswerken: 3 vd 4 dagen
• Werkdruk: nog onbekend
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3300
• Vakantiegeld: €3168
• Bonus, toeslagen, etc: €60 laptop/telefoon toeslag
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €43488
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen
• Mobiliteit per jaar: gemaakte kosten worden vergoed
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €43488
Ben hier inmiddels 6 maanden werkzaam, en zie om me heen dat veel AI Developers rollen een stuk meer betalen. Ik ben met name bezig met bedrijfsautomatisering dmv generatieve AI zoals LLMs, en combineer mijn technische kennis ook met een flink stuk business know-how. Heb bijvoorbeeld al meerdere cliënten aangetrokken voor het bedrijf, en ben inmiddels echt een essentieël onderdeel geworden van het bedrijf. Tijd om te onderhandelen dus.
Ik overweeg om te vragen om 5000 per maand. Hier zit voor mij bij inberekend dat ik geen 13e maand of pensioensregeling of leaseauto heb, terwijl veel bedrijven dit wel bieden. Lijkt dit redelijk?
Deze expertise word veel beter betaald bij andere werkgevers. Daarnaast geen pensioen is not done (mijn mening). Ik zou veel hoger inzetten dan 5K.iLevi schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:35:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
Ben hier inmiddels 6 maanden werkzaam, en zie om me heen dat veel AI Developers rollen een stuk meer betalen. Ik ben met name bezig met bedrijfsautomatisering dmv generatieve AI zoals LLMs, en combineer mijn technische kennis ook met een flink stuk business know-how. Heb bijvoorbeeld al meerdere cliënten aangetrokken voor het bedrijf, en ben inmiddels echt een essentieël onderdeel geworden van het bedrijf. Tijd om te onderhandelen dus.
Ik overweeg om te vragen om 5000 per maand. Hier zit voor mij bij inberekend dat ik geen 13e maand of pensioensregeling of leaseauto heb, terwijl veel bedrijven dit wel bieden. Lijkt dit redelijk?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
1. Wie ben je:
• Leeftijd 32
• Opleiding: In September 3de jaars HBO ICT Software development Deeltijd
• Werkervaring: 1 jaar Software Dev, 13 jaar Horeca (management)
• (Woon) Locatie: Nijmegen
2. Wat doe je:
• Functie: Fullstack Software Developer
• Werkgever/branche: Semi-Overheid
• (Werk) Locatie(s): Ede-Wageningen
• Aantal vakantiedagen: 13
• Gewerkte uren/week: 24
• Reistijd: 45min enkele reis
• Thuiswerken: nee
• Werkdruk: laag - gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1590
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €-
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €19.060
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: Reiskostenvergoeding 170 p/m =
• Overige: €-
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €22.624
Onlangs heb ik om een salarisverhoging gevraagd (6%) op basis van mijn prestaties, maar dit verzoek is afgewezen omdat het bedrijf strikt de adviessalaristabel volgt. Ook heb ik gevraagd of thuiswerken mogelijk is, maar dat wordt niet toegestaan. Daarnaast had ik graag meer uren willen werken, maar ook dat blijkt niet mogelijk. Daarom denk ik dat het verstandig is om uit te kijken naar een andere baan.
• Leeftijd 32
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Onlangs heb ik om een salarisverhoging gevraagd (6%) op basis van mijn prestaties, maar dit verzoek is afgewezen omdat het bedrijf strikt de adviessalaristabel volgt. Ook heb ik gevraagd of thuiswerken mogelijk is, maar dat wordt niet toegestaan. Daarnaast had ik graag meer uren willen werken, maar ook dat blijkt niet mogelijk. Daarom denk ik dat het verstandig is om uit te kijken naar een andere baan.
@iLevi Ik denk dat je werkgever nooit 1200euro loonsverhoging gaat geven (ik denk dat niet 1 werkgever dat doet). Eerlijk gezegd denk ik dat ze je uitlachen, je werkt er net een half jaar, dat had je dan een half jaar geleden moeten afspreken dat je meer wilde verdienen (al dan niet met bedragen, doelen en tijden eraan gekoppeld).
Zo lange tijd geleden gepost maar ben aan het zoeken voor een nieuwe Job.
Ik hoor graag jullie reacties of het onderstaande aanbod een beetje past bij een Servicedesk Team-Lead. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
Mijn werkdruk wordt wel een stuk hoger en mijn reisafstand ook. Alleen zie ik nu wel in dat het toekomstgericht een goede keuze kan zijn om snel door te groeien naar manager.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 29 34
• Opleiding: Geen relevante
• Werkervaring: 4 7 11 Jaar Helpdesk
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: 1e2e lijn servicedesk support Senior servicedesk Servicedesk Team-Lead
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Uur OV 6 minuten fietsen 20 min auto / uur OV
• Werkdruk: Laag gemiddeld Hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2850 €3550 4550
• Vakantiegeld: gewoon 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €130- Zorgkosten, 40,- Onkosten. 600,-p/m Bereikbaarheids dienst (~ 10x per jaar een week)
• Dertiende/veertiende maand: Onbekend
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1/3 zelf 2/3 bedrijf.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: 754 per maand Mobiliteitsbudget
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Ik hoor graag jullie reacties of het onderstaande aanbod een beetje past bij een Servicedesk Team-Lead. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
Mijn werkdruk wordt wel een stuk hoger en mijn reisafstand ook. Alleen zie ik nu wel in dat het toekomstgericht een goede keuze kan zijn om snel door te groeien naar manager.
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Functie: 1e2e lijn servicedesk support Senior servicedesk Servicedesk Team-Lead
3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: €130- Zorgkosten, 40,- Onkosten. 600,-p/m Bereikbaarheids dienst (~ 10x per jaar een week)
• Overige:
Het klinkt wel redelijk, maar zoals @jongetje al zegt is het vanuit werkgevers vaak not done om hier in mee te gaan. Om zulke grote sprongen te maken zul je meestal moeten wisselen van werkgever.iLevi schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:35:
Als je toch wilt onderhandelen zul je bereid moeten zijn om je baan op te zeggen, het liefst al met een aanbod van een andere werkgever in de hand (een BATNA). Anders heb je inderdaad kans om weggelachen te worden.
Als je een half jaar ergens werkt en slechts 12 maanden werk ervaring hebt, lijkt het me inderdaad ook erg enthousiast om bijna 50% loonsverhoging te vragen.jongetje schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:50:
@iLevi Ik denk dat je werkgever nooit 1200euro loonsverhoging gaat geven (ik denk dat niet 1 werkgever dat doet). Eerlijk gezegd denk ik dat ze je uitlachen, je werkt er net een half jaar, dat had je dan een half jaar geleden moeten afspreken dat je meer wilde verdienen (al dan niet met bedragen, doelen en tijden eraan gekoppeld).
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als je dat al doet moet je idd OF een aanbod van een andere werkger in handen hebben, OF keihard kunnen aantonen dat je het waard bent. En dat laatste kun je met je werkervaring zeker niet, tenzij je echt een high performer bent die in een half jaar tijd het halve bedriif met AI weggeautomatiseerd heeft. Which I doubtYakuzA schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:15:
[...]
Als je een half jaar ergens werkt en slechts 12 maanden werk ervaring hebt, lijkt het me inderdaad ook erg enthousiast om bijna 50% loonsverhoging te vragen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
<gewist>

[ Voor 108% gewijzigd door futurecrawler op 24-06-2025 08:11 ]
AI is natuurlijk helemaal hot, dan past daar ook een passende verloning bij. Krijg je nu €3300 o.b.v. 32u dus €4125 o.b.v. 40u? Dat zou het wat anders maken namelijk.iLevi schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:35:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
€3300 bij 40u is i.c.m. 20 vakantiedagen (dat is letterlijk het minimum in NL) zonder pensioen én klaarblijkelijk gebruik maken van eigen laptop (??) en eigen telefoon (daar is nog wat van te zeggen) behoorlijk laag.
€4125 bij 40u is i.c.m. 20 vakantiedagen (dat is letterlijk het minimum in NL) zonder pensioen én klaarblijkelijk gebruik maken van eigen laptop (??) en eigen telefoon (daar is nog wat van te zeggen) is niet heel laag.
Die minimum vakantiedagen en het gebrek aan pensioen zijn best nog wel wat kostenposten voor de werkgever die hij nu niet heeft.
Anyway mocht je iets dertien-in-dozijn doen na een hbo IT opleiding is starten met 3k mét groeiperspectief helemaal niet verkeerd (met pensioen en 25+ vakantiedagen). Het feit dat het AI is, maakt voor mij niet dat je ineens meer hoort te verdienen. En 5k vragen (wederom o.b.v. 32 of 40 uur?) met 1 jaar werkervaring is wel op het schofterige af. Weet dat je nu een WG hebt die klaarblijkelijk niet erg vind om je te weinig te betalen, denk je dat je hier ineens 5k kunt krijgen?
Resumerend, als dit €3300 o.b.v. 40u is zou ik direct gaan solliciteren dan knijpt een werkgever je uit met een hbo-diploma. Betreft het €4125 o.b.v. 40u is het iets andere koek. Heb je al een verhoging gekregen hier?
PS ik denk dat je je toegevoegde waarde met je business know-how met zes maanden wellicht wat aan de hoge kant inschat, maar wellicht heb ik niet alle kaders scherp. Je hebt in ieder geval geen last van het imposter syndrome.
Hij is al 28 en dan moet hij ook nog onderbetaald blijven werken terwijl hij studeert? Dan zit een hypotheek er de komende 5 jaar nog niet in.futurecrawler schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:40:
@iLevi Ik denk dat je zeker wel onderbetaald bent op dit vakgebied. Je zou er ook over kunnen nadenken om een WO Master in deeltijd (of voltijds) erbij te gaan doen.
Wannabe schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:20:
Zo lange tijd geleden gepost maar ben aan het zoeken voor een nieuwe Job.
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
offtopic:
Je gebruikt een oude template, de laatste versie kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dit maakt vergelijken een stuk gemakkelijker.
Je gebruikt een oude template, de laatste versie kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dit maakt vergelijken een stuk gemakkelijker.
M.i. valt en staat dit aanbod met de moeite die je in een bereikbaarheidsdienst moet steken. Als dit elke 5 weken één dienstdraaien is en dan buiten kantoortijden beschikbaar moeten zijn en binnen 30 min de laptop moeten kunnen pakken. Krijg je dan t-v-t, uren of is er een overuren berekening voor avond/nacht/weekend/feestdagen? En hoe vaak wordt je dan gemiddeld gebeld en hoeveel tijd kost dat dan?
€ 5280 (zorgk. + bereikbaarheid + brutoloon) is niet verkeerd voor een team lead in de SD daarbij heb je ook nog een mobiliteitsbudget als je daarmee een auto mag leasen (heb je incl. brandstof niet heel veel auto voor tegenwoordig), maar blijf je wel op 40min reistijd per werkdag - helemaal zo slecht nog niet.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 98% gewijzigd door RichardKim06 op 23-06-2025 21:25 ]
[
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Master Fiscaal Recht (scriptie binnekort af)
• Werkervaring: 2 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Fiscaal medewerker
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 144 uur + 64 IKB-uren
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 50 min +/-
• Thuiswerken: 2 dagen in de week
• Werkdruk: Middelmatig
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.643
• Vakantiegeld: 8% (deel van IKB)
• Dertiende/veertiende maand: 8,37% (deel van IKB)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.930
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: -
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.930
Het leven ging jammer genoeg niet zo smooth als verwacht. Ben uiteindelijk een heel jaar uitgelopen met mijn master vanwege persoonlijke omstandigheden. Ik had enkel nog twee vakken en mijn scriptie openstaan, maar ging toch niet zo lekker. Ik hoop september af te mogen studeren en dan toch maar solliciteren naar een andere functie of de overstap naar corporate te maken. Mijn loon stijgt gestaag (vooral door nieuw CAO) maar ik ben gretig naar meer!
Inmiddels meer dan een jaar later dus een kleine update!1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: Master Fiscaal Recht (nog niet afgerond)
• Werkervaring: 1 jaar
2. Wat doe je:
• Aantal vakantiedagen: 144 uur + 64 IKB-uren (op basis van 36 uur)
• Werkdruk: Laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.238 obv 36 uur
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45.226 obv 36 uur
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.201 +/- obv 32 uur.
Een kleine update na een jaar. Inmiddels een vast contract en een functieschaal omhoog. Dit ging gepaard met een kleine 300 euro p/m meer loon. Ik verwacht eind kalenderjaar mijn master te hebben afgerond en hoop dan wel een flinke stap vooruit te maken.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Master Fiscaal Recht (scriptie binnekort af)
• Werkervaring: 2 jaar
2. Wat doe je:
• Aantal vakantiedagen: 144 uur + 64 IKB-uren
• Werkdruk: Middelmatig
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.643
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.930
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.930
Het leven ging jammer genoeg niet zo smooth als verwacht. Ben uiteindelijk een heel jaar uitgelopen met mijn master vanwege persoonlijke omstandigheden. Ik had enkel nog twee vakken en mijn scriptie openstaan, maar ging toch niet zo lekker. Ik hoop september af te mogen studeren en dan toch maar solliciteren naar een andere functie of de overstap naar corporate te maken. Mijn loon stijgt gestaag (vooral door nieuw CAO) maar ik ben gretig naar meer!
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Master Chemistry
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Software development. Voornamelijk backend met een goede dosis mobile
• Werkgever/branche: Esports
• Reistijd: 1 uur 15 minuten
• Thuiswerken: Mag veel, maar nu 2 dagen kantoor per week
• Werkdruk: Laag tot geen.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5,630.63 €
• Vakantiegeld: ja 8% maar die zit bij het vaste salaris erbij €
• Bonus, toeslagen, etc: Nee €
• Dertiende/veertiende maand: Nee €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 67 567.56 €
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 7%, 4 729 €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ASR
• Mobiliteit per jaar:OV Businesskaart €
• Overige: Lunch
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 72296 €
Nou heb ik denk ik geen verkeerd salaris, maar ik vraag me toch sterk af of er niet veel meer uit te halen is. Mijn huidige werkgever is erg prettig qua domein en werkdruk. Ik vermaak me hier prima, collegas zijn, techniek is niet helemaal mijn ding maar dat is een beetje secundair voor mij.
Als ik om me heen kijk in mijn directe kring zit ik wel een stuk lager dan een hoop anderen, terwijl mijn vaardigheden over het algemeen een stuk uitgebreider zijn.
Nou is de ontspannen sfeer momenteel natuurlijk ook best wel wat waard, maar hoeveel weet ik niet zeker. Volgens mij zou een totaalpakket richting de 100K zeker mogelijk moeten zijn (kennissen zitten hier al bijna aan) en wel meer ook mocht ik precies goed landen.
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Master Chemistry
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Software development. Voornamelijk backend met een goede dosis mobile
• Werkgever/branche: Esports
• Reistijd: 1 uur 15 minuten
• Thuiswerken: Mag veel, maar nu 2 dagen kantoor per week
• Werkdruk: Laag tot geen.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5,630.63 €
• Vakantiegeld: ja 8% maar die zit bij het vaste salaris erbij €
• Bonus, toeslagen, etc: Nee €
• Dertiende/veertiende maand: Nee €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 67 567.56 €
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 7%, 4 729 €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ASR
• Mobiliteit per jaar:OV Businesskaart €
• Overige: Lunch
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 72296 €
Nou heb ik denk ik geen verkeerd salaris, maar ik vraag me toch sterk af of er niet veel meer uit te halen is. Mijn huidige werkgever is erg prettig qua domein en werkdruk. Ik vermaak me hier prima, collegas zijn, techniek is niet helemaal mijn ding maar dat is een beetje secundair voor mij.
Als ik om me heen kijk in mijn directe kring zit ik wel een stuk lager dan een hoop anderen, terwijl mijn vaardigheden over het algemeen een stuk uitgebreider zijn.
Nou is de ontspannen sfeer momenteel natuurlijk ook best wel wat waard, maar hoeveel weet ik niet zeker. Volgens mij zou een totaalpakket richting de 100K zeker mogelijk moeten zijn (kennissen zitten hier al bijna aan) en wel meer ook mocht ik precies goed landen.
Traditioneel moet je dan in de financiële sector rondkijken, of écht specialistische kennis hebben bij een bedrijf dat de ruime marges en de bereidheid heeft om een gouden kooi voor je op te bouwen. Maar het is zeker mogelijk.DaVaMa schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:43:
Members only:
Inloggen
@ZodexNL blij zijn met je salaris is een groot goed, maar ik vind het voor je ervaring, de Randstad en de sector niet riant. Volgens mij verdien je als mbo-verzorgende in opleiding ongeveer hetzelfde.
Of wat dacht je van een "thuiswerkdag" op vrijdag?EvaluationCopy schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:55:
Komt nog bij, wat ik om me heen zie gebeuren: die vrijdag is onderhand meer een soort officieuze weekenddag geworden, ook voor personeel dat wél werkt.
Lekker laat beginnen, lekker socializen, lange lunch, lekker socializen en vroeg aan de vrijdagmiddagborrel.
(n=1)
Ik doe dat ook als de load laag ligt.
Het is ook niks nieuws. Vroegah noemden we het 'technisch weer' als het zonnetje scheen. Op zulke dagen (vaak op vrijdag) moest er altijd nét iets simpels bij een klant op locatie gebeuren, die klanten bevonden zich dan niet toevallig net in de buurt van een leuk stadscentrumpje met terrasjes.FreakNL schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:01:
[...]
Of wat dacht je van een "thuiswerkdag" op vrijdag?
Ik doe dat ook als de load laag ligt.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Gevoelsmatig wel wat aan de lage kant. Wel nog wat weinig relevante werkervaring natuurlijk. Maar ik zou zeggen als je na twee jaar werkervaring nog steeds geen flinke stap maakt dan zou ik nog eens rond gaan kijken.MarzSP schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:24:
1. Wie ben je:
• Leeftijd 32
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Tijd voor een update. Wat leuke stappen kunnen maken in de laatste jaren.Tuniq schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:35:
***members only***
Members only:
Inloggen
[ Voor 9% gewijzigd door Tuniq op 25-06-2025 05:03 ]
14 jaar werkervaring op je 33e?
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Yes, direct gaan werken na de middelbare school i.c.m. een deeltijd studie accounting.Chief schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:59:
14 jaar werkervaring op je 33e?
Nieuwe functie bij de zelfde werkgever.douwe.nl schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:01:
***members only***
Members only: title
Inloggen
100K is weliswaar veel, maar niet heel uniek meer. Ik ken behoorlijk veel mensen die boven de 100k zitten zonder daarvoor in de financiële sector te zitten of hele specifieke kennis te hebben.CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:06:
[...]
Traditioneel moet je dan in de financiële sector rondkijken, of écht specialistische kennis hebben bij een bedrijf dat de ruime marges en de bereidheid heeft om een gouden kooi voor je op te bouwen. Maar het is zeker mogelijk.
Een goede developer kan dat zeker ook wel krijgen. Je moet alleen wel bij de juiste bedrijven zitten daarvoor. Grote internationale bedrijven zijn eerder geneigd een dergelijk salaris te bieden dan kleinere, lokaal opererende bedrijven natuurlijk. Qua developers heb ik goede dingen gehoord over booking.com (maar gezien ik zelf in de netwerktak zit heb ik dat alleen van horen zeggen)
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Update..
Een aantal maanden heb ik een overstap gemaakt. Aangezien er circa 3 jaar overheen is gegaan sinds 2023 heb ik ook 2025 bij mijn vorige werkgever toegevoegd.
Een aantal maanden heb ik een overstap gemaakt. Aangezien er circa 3 jaar overheen is gegaan sinds 2023 heb ik ook 2025 bij mijn vorige werkgever toegevoegd.
SmashCruiser schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:50:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Inloggen
Bij ons, software multinational in de randstad, zit een tech lead op 80-100k. Geen extreme Booking.com getallen, maar alsnog prima haalbaar in een relatief gemiddeld bedrijf. Randstad helpt wel echt in mijn ervaring, tegenwoordig ook prima te doen als je in de provincie woont, want je hoeft er maar een dag in de week te zijn.MagicTempest schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:22:
[...]
100K is weliswaar veel, maar niet heel uniek meer. Ik ken behoorlijk veel mensen die boven de 100k zitten zonder daarvoor in de financiële sector te zitten of hele specifieke kennis te hebben.
Een goede developer kan dat zeker ook wel krijgen. Je moet alleen wel bij de juiste bedrijven zitten daarvoor. Grote internationale bedrijven zijn eerder geneigd een dergelijk salaris te bieden dan kleinere, lokaal opererende bedrijven natuurlijk. Qua developers heb ik goede dingen gehoord over booking.com (maar gezien ik zelf in de netwerktak zit heb ik dat alleen van horen zeggen)
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.