De eerste vraag begrijp ik, maar waarom zo'n zure reactie? Daarmee bedoel ik dat ik het niet op de euro precies heb genoteerd, zoals meer mensen dat hier doen. Het gaat om verwaarloosbare verschillen.Hahn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:11:
[...]
Wat bedoel je met 'iets afwijkende cijfers'? Dat de gegevens die je hebt ingevuld niet kloppen, en je salaris bijvoorbeeld €500 meer of minder is? Wat heeft het dan voor nut om dit te delen?
Het is geen zure reactie, het is een vraag. En eerst had je gepost dat je het niet precies wist, maar dat had je veranderd naar 'iets afwijkende cijfers'.EkkeHH schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:45:
[...]
De eerste vraag begrijp ik, maar waarom zo'n zure reactie? Daarmee bedoel ik dat ik het niet op de euro precies heb genoteerd, zoals vrijwel niemand dat hier doet. Het gaat om verwaarloosbare verschillen.
Afronden is prima, maar door je woordkeuze 'iets afwijkende cijfers' kreeg ik het idee dat je expres niet-kloppende gegevens invulde, omdat je niet herkend wilde worden.
Maar als je niet herkend wilt worden, kan je beter gewoon niet posten, in plaats van een nuttig topic minder nuttig maken. Maar goed, als ik je moet geloven ga ik er vanuit dat je op tientjes afrondt, en niet heel grote verschillen erin hebt gestopt.
The devil is in the details.
Het spreekt voor zich dat cijfers die niet conform de werkelijkheid zijn niets toevoegen aan dit topic, dus ik vind het raar dat je 'iets afwijkende cijfers' interpreteert als 'compleet verzonnen en zonder toegevoegde waarde'.Hahn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:49:
[...]
Het is geen zure reactie, het is een vraag. En eerst had je gepost dat je het niet precies wist, maar dat had je veranderd naar 'iets afwijkende cijfers'.
Afronden is prima, maar door je woordkeuze 'iets afwijkende cijfers' kreeg ik het idee dat je expres niet-kloppende gegevens invulde, omdat je niet herkend wilde worden.
Maar als je niet herkend wilt worden, kan je beter gewoon niet posten, in plaats van een nuttig topic minder nuttig maken. Maar goed, als ik je moet geloven ga ik er vanuit dat je op tientjes afrondt, en niet heel grote verschillen erin hebt gestopt.
Je beroept je nu op semantiek, terwijl het niets meer is dan een tweede zure reactie.
Nogmaals: ik stelde een vraag, omdat 'iets' totaal nikszeggend is. Misschien verdien jij wel 4750 en vind jij dat 'iets afgerond' tot ~5000, terwijl ik dat niet 'iets' vind.EkkeHH schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:07:
[...]
Het spreekt voor zich dat cijfers die niet conform de werkelijkheid zijn niets toevoegen aan dit topic, dus ik vind het raar dat je 'iets afwijkende cijfers' interpreteert als 'compleet verzonnen en zonder toegevoegde waarde'.
Je beroept je nu op semantiek, terwijl het niets meer is dan een tweede zure reactie.
In eerste instantie wou ik een nog veel zuurdere reactie plaatsen, omdat ik het niet snap dat er mensen zijn, zoals jij, die niet herkend willen worden, maar vervolgens toch allerlei (al dan niet helemaal kloppende) persoonlijke gegevens gaan delen.
Niemand verplicht het je om hier te delen, dit topic bestaat bij de gratie van open en eerlijk je salaris willen delen.
Maar dat je een zure ondertoon hebt opgemerkt in mijn vraagstelling, kan dus wel kloppen, ja. Hopelijk snap je nu waarom.
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 26-06-2024 12:19 ]
Er zijn mensen, zoals ik, die waarde hechten aan de informatie in dit topic, die daarom ook willen bijdragen aan dit topic, zonder direct herkenbaar te willen zijn voor werkgever, bijvoorbeeld omdat men zaken deelt die ook invloed kunnen hebben op de relatie tussen werkgever-werknemer. Een salaris op de eurocent nauwkeurig is daarvoor niet nodig. Ik probeer een bijdrage te leveren aan dit topic, vervolgens zijn er mensen zoals jij die een semantische discussie beginnen en melden dat je beter niet kan posten in dit topic.Hahn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:14:
[...]
Nogmaals: ik stelde een vraag, omdat 'iets' totaal nikszeggend is. Misschien verdien jij wel 4750 en vind jij dat 'iets afgerond' tot ~5000, terwijl ik dat niet 'iets' vind.
In eerste instantie wou ik een nog veel zuurdere reactie plaatsen, omdat ik het niet snap dat er mensen zijn, zoals jij, die niet herkend willen worden, maar vervolgens toch allerlei (al dan niet helemaal kloppende) persoonlijke gegevens gaan delen.
Als je had willen weten wat ik precies met 'iets' bedoel, dan had je dat kunnen vragen zonder alle zure tekst daaromheen.
Nee, dat snap ik niet.Hahn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:14:
[...]
Maar dat je een zure ondertoon hebt opgemerkt in mijn vraagstelling, kan dus wel kloppen, ja. Hopelijk snap je nu waarom.
Kleine update, mooie stap weer gemaakt in het afgelopen jaar.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Geen gehakketak meer op elkaar svp.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Mooi package! In wat voor adviestak in de bouwwereld werk je? Gezien je primaire en secundaire pakket hoger liggen dan wat ik ken vanuit de adviestak waar ik in werk.Amplified schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:53:
Kleine update, mooie stap weer gemaakt in het afgelopen jaar.![]()
***members only***
Mooie stap(pen?) is een understatement in dezenAmplified schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:53:
Kleine update, mooie stap weer gemaakt in het afgelopen jaar.![]()
***members only***
In 2 a 3 jaar een dergelijke sprong is zeer netjes.
Complimenten waard!
Lekker!
Met slechts 7 jaar ervaring een dergelijk salaris verdienen is niet verkeerd. Ik weet niet hoe het in de vastgoedwereld zit maar bij dat soort functies zal ook een hoger afbreukrisico zijn.GeeEs schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:38:
[...]
Mooie stap(pen?) is een understatement in dezen![]()
In 2 a 3 jaar een dergelijke sprong is zeer netjes.
Complimenten waard!
Lekker!
Ik heb het geluk gehad om erg snel stappen te kunnen maken. O.a. vanwege een voormalig manager die wegging waarbij ik zijn taken over kon nemen. Ik heb nu een Europese Leadership rol dus dit is redelijk conform de markt. Is alleen wat snel gegaan in 7 jaar tijd. Heel eerlijk ken ik geen anderen binnen dit bedrijf die dezelfde curve heeft doorgemaakt. Thanks!
Is in de adviseringswereld richting grote corporates.
Is in de adviseringswereld richting grote corporates.
Na 2 jaar wordt het wel weer eens tijd voor een update, wegens persoonlijke redenen, omdat het goed bevalt bij de klant waar ik zit en omdat mijn salaris ondertussen een mooie groei heeft doorgemaakt heb ik besloten om voorlopig lekker te blijven zitten waar ik zit.jap85 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:08:
Ook maar een keer tijd om wat te delen.
***members only***
Ik zit nu 3 jaar bij m'n huidige werkgever en ben tevreden met m'n salaris. Wel overweeg ik om te gaan ZZP'en omdat ik weinig binding met m'n werkgever heb, heb weinig NL collega's en de collega's die ik heb zie ik alleen soms in irrelevante teams calls. Verder zit ik altijd voltijd voor langere tijd bij een klant op een project (vaak meerdere jaren). Zinvolle hard skill training heb ik al jaren niet meer gehad en heb ik ook niet echt meer nodig (leer alle technische zaken on the job en kan zelf ook bij blijven door ontwikkelingen te volgen). Dus ik denk dat er voor mij meer nadelen dan voordelen zijn om voor een bedrijf te werken.
Dat en meer vrijheid (mogelijkheid tot langere vakanties etc) en de uitstekende arbeidsmarkt maakt dat ik de stap naar ZZP wil maken.
Members only:
Inloggen
Ik besef me wel dat dit redelijk boven marktconform zit en ben hier dus zeker tevreden mee
Klopt het is inderdaad niet echt in verhouding. Ik heb destijds met onderhandelen in gezet op basis salaris en dat was gelukt, wellicht ten koste gegaan wat van bonus. Ik ben ook ingestroomd op een lagere grade, maar dus wel met een goed salaris. Vervolgens bij promotie naar andere grade (wat vervolgens geen andere werkzaamheden betekent, meer een interne poppenkast) wel weer een x% verhoging gehad wat bij een grade verhoging standaard is. Ik heb verder ook nooit gesprekken met iemand over het salaris, gaat steeds automatisch omhoog obv beoordelingen die ook weinig om het lijf hebben. Bijzonder hoe het allemaal gaat en anders dan ik gewend was bij m'n vorige werkgever, maar ik vind het allemaal wel prima.
[ Voor 4% gewijzigd door jap85 op 28-06-2024 18:15 ]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Senior fullstack developer
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 21 dagen
• Gewerkte uren/week: 28
• Reistijd: 2-2,5u per dag
• Thuiswerken: ja
• Werkdruk: gemiddeld-hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2400
• Vakantiegeld: € 2200
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 27000
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 750/j
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: 23 ct/km
• Overige: werklapop, werktelefoon
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~30000
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2400
• Overige: werklapop, werktelefoon
Als dat 10 jaar relevante ervaring is wordt je zelfs voor 28 uur per week zwaar onderbetaald.digiguy2078 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:44:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2100
• Overige: werktelefoon
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mooi pakket, maar zeker met die reistijd vraag ik me af of je stiekem niet beter af zou zijn als je meer uren zou maken, maar dichter bij huis. En dan kan er misschien ook wat meer bij het salaris.
Je bent senior in je functie maar je word als een junior betaald. Je werkt weinig uren maar hebt daarbij een flinke reistijd. Heb je naast een werk telefoon ook een laptop of moest je die zelf bekostigen? Nu ken ik je persoonlijke situatie niet maar zou je eens kunnen toelichten hoe je momenteel zelf tegen de uurtjes, reistijd en de rest aan kijkt? Wat zou je graag willen?digiguy2078 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:44:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2100
• Overige: werktelefoon
Er is ook een laptop vanuit het werk zelf (zal de post aanpassen). De reistijd is erg fileafhankelijk, en het werk is hybride waarvan 2 dagen op kantoor, de rest van de tijd thuis (en naar eigen inzicht in te vullen). Ik heb het voornamelijk gepost om eens te kijken hoe het scoort t.a.v. de huidige markt, maar ik ben ondertussen al op zoek naar iets anders (dichter bij huis) en had al een vermoeden dat mijn huidige salaris wat aan de lage kant is. Zou het voor een medior wel een redelijker salaris zijn (ben pas recent senior geworden)?Puddi Puddin schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:53:
[...]
Je bent senior in je functie maar je word als een junior betaald. Je werkt weinig uren maar hebt daarbij een flinke reistijd. Heb je naast een werk telefoon ook een laptop of moest je die zelf bekostigen? Nu ken ik je persoonlijke situatie niet maar zou je eens kunnen toelichten hoe je momenteel zelf tegen de uurtjes, reistijd en de rest aan kijkt? Wat zou je graag willen?
Het werk zelf is best leuk en uitdagend, maar wel erg 'dynamisch' (in de zin dat de planning regelmatig verandert n.a.v. de urgentie vanuit de klant). Er zijn mogelijkheden voor zelfstudie maar in de praktijk is daar eigenlijk weinig tijd voor.
[ Voor 14% gewijzigd door digiguy2078 op 30-06-2024 17:04 ]
Kijk nu hebben we een completer plaatjedigiguy2078 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:02:
[...]
Er is ook een laptop vanuit het werk zelf (zal de post aanpassen). De reistijd is erg fileafhankelijk, en het werk is hybride waarvan 2 dagen op kantoor, de rest van de tijd thuis (en naar eigen inzicht in te vullen). Ik heb het voornamelijk gepost om eens te kijken hoe het scoort t.a.v. de huidige markt, maar ik ben ondertussen al op zoek naar iets anders (dichter bij huis) en had al een vermoeden dat mijn huidige salaris wat aan de lage kant is. Zou het voor een medior wel een redelijker salaris zijn (ben pas recent senior geworden)?
Het werk zelf is best leuk en uitdagend, maar wel erg 'dynamisch' (in de zin dat de planning regelmatig verandert n.a.v. de urgentie vanuit de klant). Er zijn mogelijkheden voor zelfstudie maar in de praktijk is daar eigenlijk weinig tijd voor.
@digiguy2078 kijk niet teveel naar medior/senior. Het betekend in elk bedrijf weer wat anders.
Heel letterlijk gezien zou het voor een medior 'redelijker' zijn dan voor een senior, maar 'redelijker' betekent verre van redelijk.digiguy2078 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:02:
[...]
Zou het voor een medior wel een redelijker salaris zijn (ben pas recent senior geworden)?
(Omgerekend) 3400 euro per maand voor 10 jaar ervaring is bizar laag voor een developer, dat krijgt menig junior developer met 1 tot 3 jaar ervaring. Bij 10 jaar ervaring zal dat eerder 4500-6500 zijn.
Puddi Puddin schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:53:
Je bent senior in je functie maar je word als een junior betaald. Je werkt weinig uren maar hebt daarbij een flinke reistijd. Heb je naast een werk telefoon ook een laptop of moest je die zelf bekostigen?
offtopic:
Eigenlijk is het raar dat het beschikbaar stellen van een werklaptop als "plusje" in dit formulier staat. Je mag er vanuit gaan dat werknemers de middelen om je werk te doen beschikbaar stellen. Als dat niet zo is is dat uitzonderlijk, en een heel grote min
Eigenlijk is het raar dat het beschikbaar stellen van een werklaptop als "plusje" in dit formulier staat. Je mag er vanuit gaan dat werknemers de middelen om je werk te doen beschikbaar stellen. Als dat niet zo is is dat uitzonderlijk, en een heel grote min
Verder mag je natuurlijk iets van een minfactor verwachten als iemand niet elke dag in de week beschikbaar is. Dan zul je ook niet snel ops-achtige verantwoordelijkheden hebben, je zult waarschijnlijk ook niet degene zijn die ze om 19u op een zaterdag bellen als er iets stuk is. Als dat wel zo is lijkt het me des te meer reden om ergens anders te kijken.
@CVTTPD2DQ op zich heb je gelijk, maar niet iedereen mag bijv. de laptop ook prive gebruiken. Of heeft zelf keuze in welke laptop er wordt geleverd. Plus vaak kan je de laptop aan het eind als die boekhoudkundig afgeschreven is voor de belastingdienst goedkoop overnemen. 100E na 3 jaar of 250 na 2 is niet heel ongewoon en als.je dat bij een laptop van 3500E mag doen tikt het toch wel aan.
React/C# i.c.m. Azure DevopsCaelorum schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:26:
En over welke stack hebben we het overigens?
Nee, zo'n bedrijf is het inderdaad niet, al hebben we wel een ongeschreven afspraak dat flexibiliteit 2 kanten op gaat.CVTTPD2DQ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:43:
Verder mag je natuurlijk iets van een minfactor verwachten als iemand niet elke dag in de week beschikbaar is. Dan zul je ook niet snel ops-achtige verantwoordelijkheden hebben, je zult waarschijnlijk ook niet degene zijn die ze om 19u op een zaterdag bellen als er iets stuk is.
Ik ben niet zo goed in het hele financiële verhaal dus ik ben erg blij met de feedback. Ik had voor mezelf al de keuze gemaakt om rond te gaan kijken, in eerste instantie vanwege de reistijd (gezien de geplande werkzaamheden aan de ring Rotterdam) en veranderde werkomstandigheden, maar inmiddels ook om financiële redenen en daarbij is jullie feedback zeer handig. Dank jullie wel.
In de ruime regio van Utrecht-Stad zitten voldoende IT-bedrijven die jouw kennis en ervaring prima kunnen gebruiken.digiguy2078 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:58:
[...]
React/C# i.c.m. Azure Devops
[...]
Nee, zo'n bedrijf is het inderdaad niet, al hebben we wel een ongeschreven afspraak dat flexibiliteit 2 kanten op gaat.
Ik ben niet zo goed in het hele financiële verhaal dus ik ben erg blij met de feedback. Ik had voor mezelf al de keuze gemaakt om rond te gaan kijken, in eerste instantie vanwege de reistijd (gezien de geplande werkzaamheden aan de ring Rotterdam) en veranderde werkomstandigheden, maar inmiddels ook om financiële redenen en daarbij is jullie feedback zeer handig. Dank jullie wel.
Verder eens: De infra werkzaamheden duren rondom R'dam nog tot 2028, waarvan in 2025/2026 de meeste overlast
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik begrijp niet waarom men zijn laptop en de keuze daarin zo belangrijk vindt. De werkgever stelt gewoon de laptop beschikbaar die je nodig hebt. Ik zie het ook niet als een arbeidsvoorwaarde. Daarnaast hou ik graag mijn werk en privé gescheiden. Voor privézaken heb ik thuis mijn eigen (betere) systemen en op mijn werk mijn eigen telefoon.Caelorum schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:55:
@CVTTPD2DQ op zich heb je gelijk, maar niet iedereen mag bijv. de laptop ook prive gebruiken. Of heeft zelf keuze in welke laptop er wordt geleverd. Plus vaak kan je de laptop aan het eind als die boekhoudkundig afgeschreven is voor de belastingdienst goedkoop overnemen. 100E na 3 jaar of 250 na 2 is niet heel ongewoon en als.je dat bij een laptop van 3500E mag doen tikt het toch wel aan.
En dat is ook gewoon een eigen voorkeur. Wij mogen bijv. de laptop geheel zelf kiezen, de laptop mag vaak niet eens bij de klant gebruikt worden. Het enige wat er extra draait is 1 tool die checkt en doorgeeft of bijv. BitLocker actief is (als je Windows gebruikt) ivm de verzekering. De laptop die ik gekozen heb is na twee jaar nog steeds 1 van de betere op de markt. Natuurlijk is mijn eigen pc beter, maar dat staat er imo los van.
Het punt is dat het nogal contextafhankelijk is of het een echte secundaire voorwaarde is. Een beetje zoals een leaseauto. Die heb je ook soms gewoon alleen voor je werk nodig, maar toch zetten we het er in, omdat het prive voordeel aanzienlijk kan zijn.
Het punt is dat het nogal contextafhankelijk is of het een echte secundaire voorwaarde is. Een beetje zoals een leaseauto. Die heb je ook soms gewoon alleen voor je werk nodig, maar toch zetten we het er in, omdat het prive voordeel aanzienlijk kan zijn.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Propedeuse HBO-ICT (studerende)
• Werkervaring: 0.5 jaar relevant, daarvoor 12 jaar horeca.
• (Woon) Locatie: Arnhem
2. Wat doe je:
• Functie: Junior Software Developer
• Werkgever/branche: Zorg ICT
• (Werk) Locatie(s): Kantoor, Arnhem
• Aantal vakantiedagen: 15
• Gewerkte uren/week: 24
• Reistijd: Fiets 20minuten
• Thuiswerken: Nee
• Werkdruk: Medium
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1530
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €19450
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: n.v.t
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €19450
Tech stack: NodeJS, javascript, html, java
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Propedeuse HBO-ICT (studerende)
• Werkervaring: 0.5 jaar relevant, daarvoor 12 jaar horeca.
• (Woon) Locatie: Arnhem
2. Wat doe je:
• Functie: Junior Software Developer
• Werkgever/branche: Zorg ICT
• (Werk) Locatie(s): Kantoor, Arnhem
• Aantal vakantiedagen: 15
• Gewerkte uren/week: 24
• Reistijd: Fiets 20minuten
• Thuiswerken: Nee
• Werkdruk: Medium
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1530
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €19450
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: n.v.t
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €19450
Tech stack: NodeJS, javascript, html, java
[ Voor 3% gewijzigd door MarzSP op 02-07-2024 10:47 ]
Ondertussen heb ik 5 jaar ervaring in de IB (inclusief bijbehorende certificaten), en ik heb het gevoel dat ik bij een andere werkgever er flink vooruit op kan gaan; zeker als ik ergens vast als Information Security Officer of vergelijkbaar aan de slag ga. Wel zou ik de leasebak gaan missen
Dit is mijn huidige situatie
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO Business en IT Management
• Werkervaring: 5
2. Wat doe je:
• Functie: Information Security Consultant
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Afhankelijk van de opdracht(en)
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Afhankelijk van opdracht, vrijwel allemaal binnen een uur
• Thuiswerken: 2 a 3 dagen
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3625
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Afhankelijk van facturabiliteit, afronden examens etc. Gemiddeld €1000 per jaar
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Rond de €48.000,-
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3e
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: StiPP Plusregeling
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto à 35k met onbeperkte brandstofpas
• Overige: Trainingen/cursussen waarvan de kosten na 3 jaar worden kwijtgescholden
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Rond de €55.000

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO Business en IT Management
• Werkervaring: 5
2. Wat doe je:
• Functie: Information Security Consultant
• (Werk) Locatie(s): Afhankelijk van de opdracht(en)
• Reistijd: Afhankelijk van opdracht, vrijwel allemaal binnen een uur
• Thuiswerken: 2 a 3 dagen
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3625
• Bonus, toeslagen, etc: Afhankelijk van facturabiliteit, afronden examens etc. Gemiddeld €1000 per jaar
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Rond de €48.000,-
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3e
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: StiPP Plusregeling
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto à 35k met onbeperkte brandstofpas
• Overige: Trainingen/cursussen waarvan de kosten na 3 jaar worden kwijtgescholden
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Rond de €55.000
Ik heb nooit veel gekeken naar lease auto's , maar was het niet zo dat de bijtelling van zo'n auto teveel snijd in jouw uiteindelijke loon dat op je bankrekening komt?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
Ja, het heeft wel impact op jouw netto salaris. Er wordt gekeken naar de fiscale waarde van de auto en daaroverheen wordt een bijtellingspercentage berekend. Dit wordt dan het totaalbedrag waarover je belasting moet betalen. Netto krijg ik ongeveer 150 euro minder loon per maand, maar dat vind ik een auto met vrijwel onbeperkte kilometers meer dan waard.gr8-jen schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:57:
Ik heb nooit veel gekeken naar lease auto's , maar was het niet zo dat de bijtelling van zo'n auto teveel snijd in jouw uiteindelijke loon dat op je bankrekening komt?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Infra & Security
• Werkervaring: 3
• (Woon) Locatie: Drenthe
2. Wat doe je:
• Functie: Network Engineer
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Gewerkte uren/week: 40, hoef er maar 38 te maken i.v.m. cap bij klant.
• Reistijd: 3 kwartier/uur.
• Thuiswerken: 2 a 3 dagen.
• Werkdruk: Laag/gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4000
• Bonus, toeslagen, etc: n.v.t; wel meer loonsverhoging als je goed presteert en certificaten haalt.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Rond de €52.000,-
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: minimale volgensmij
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ? (weet dat ik me hier in moet verdiepen)
• Mobiliteit per jaar: €9960 (830 per maand)
• Overige: Training/cursussen worden betaald, als de detacheerder er ook wat aan heeft. Hier doen ze niet moeilijk over.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Rond de €62000 bruto.
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Infra & Security
• Werkervaring: 3
• (Woon) Locatie: Drenthe
2. Wat doe je:
• Functie: Network Engineer
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Gewerkte uren/week: 40, hoef er maar 38 te maken i.v.m. cap bij klant.
• Reistijd: 3 kwartier/uur.
• Thuiswerken: 2 a 3 dagen.
• Werkdruk: Laag/gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4000
• Bonus, toeslagen, etc: n.v.t; wel meer loonsverhoging als je goed presteert en certificaten haalt.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Rond de €52.000,-
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: minimale volgensmij
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ? (weet dat ik me hier in moet verdiepen)
• Mobiliteit per jaar: €9960 (830 per maand)
• Overige: Training/cursussen worden betaald, als de detacheerder er ook wat aan heeft. Hier doen ze niet moeilijk over.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Rond de €62000 bruto.
Staar je dan ook niet blind op je bruto salaris. Reken voor de gein eens uit wat het kost om een auto van dat bedrag 5 jaar prive te rijden per maand. Kan een ruwe schatting doen maar ik denk dat je dan ruim 1500 euro bij je salaris mag op plussen.Headshifter schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:10:
[...]
Ja, het heeft wel impact op jouw netto salaris. Er wordt gekeken naar de fiscale waarde van de auto en daaroverheen wordt een bijtellingspercentage berekend. Dit wordt dan het totaalbedrag waarover je belasting moet betalen. Netto krijg ik ongeveer 150 euro minder loon per maand, maar dat vind ik een auto met vrijwel onbeperkte kilometers meer dan waard.
Is dit een zuivere vergelijking? Had je als je geen leaseauto zou kiezen, niet recht gehad op een mobiliteitsbudget? Dus een hoger nettoloon (dan waar je nu die €150 mee vergelijkt)?Headshifter schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:10:
[...]
Netto krijg ik ongeveer 150 euro minder loon per maand, maar dat vind ik een auto met vrijwel onbeperkte kilometers meer dan waard.
HSG schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:13:
[...]
Binnenkort mag ik een nieuwe functie betreden bij de rijksoverheid.![]()
***members only***
Members only:
Inloggen
[ Voor 3% gewijzigd door HSG op 03-07-2024 21:52 ]
Members only:
Inloggen
http://specs.tweak.to/5253
Omdat ik het topic ook al een tijdje volg werd het tijd wel voor een eigen bijdrage.
Members only: title
Inloggen
Members only:
Inloggen
In verband met een nieuwe functie een update, ook komt er nog een mooie CAO verhoging binnenkort dus mag niet klagen.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38 41
• Opleiding: MBO3 Logistiek
• Werkervaring: 21 24 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland
2. Wat doe je:
• Functie: Sergeant Majoor, Manager Logistiek/Opzichter AOO Senior SAP Key-user BAM
• Werkgever/branche: Defensie
• (Werk) Locatie(s): Den Helder
• Aantal vakantiedagen: 192 202 uur
• Gewerkte uren/week: 36 uur
• Reistijd: 4 6 uur per week
• Werkdruk: Laag tot hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3250 4726,- (incl. toeslagen)
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €
• Dertiende/veertiende maand: € 8%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ongeveer 46.000 65.400,- bruto
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Veel?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: € 2400 4500,- netto.
• Overige: Zorgverzekering goedkoop. 90,- maaltijdvergoeding 150,- pm. opleidings budget vrij te besteden. 500,- pj
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € Meer dan 50k 72.000,- (pensioen inleg buiten beschouwing gelaten)
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Functie: Sergeant Majoor, Manager Logistiek/Opzichter AOO Senior SAP Key-user BAM
3. Wat verdien je:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ongeveer 46.000 65.400,- bruto
• Overige: Zorgverzekering goedkoop. 90,- maaltijdvergoeding 150,- pm. opleidings budget vrij te besteden. 500,- pj
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € Meer dan 50k 72.000,- (pensioen inleg buiten beschouwing gelaten)
@AndyJNL Kun je uitleggen wat een AOO Senior SAP Key-user BAM doet? Dit ziet er uit als een functietitel met compleet willekeurige woorden en afkortingen
Zeker kan ik dat hoor.Orangelights23 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:25:
@AndyJNL Kun je uitleggen wat een AOO Senior SAP Key-user BAM doet? Dit ziet er uit als een functietitel met compleet willekeurige woorden en afkortingen
AOO = Adjudant bij de Nederlandse Krijgsmacht.
SENIOR =
SAP = System Analysis Program Development, later afgekort tot SAP.
KEY-USER = Google maar op SAP KEY USER.
BAM is misschien wel een defensie afkorting maar naar mijn weten staat het voor business account manager.
Ik ga mij de komende tijd voorlopig bezig houden met het implementeren van SAP S/4HANA en de ondersteuning van de eindgebruikers.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: HBO Elektrotechniek
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Midden-NL
2. Wat doe je:
• Functie: Hardware Engineer (Electronics Engineer)
• Werkgever/branche: AI / Cloud al dat soort buzzwords
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Gewerkte uren/week: 36 (4x9)
• Reistijd: 50min trein, deel reistijd = werktijd, totaal 10,5 uur van huis voor 9 uur werken.
• Thuiswerken: 1x per 2 weken gemiddeld
• Werkdruk: gemiddeld, hoog tijdens deadlines
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €8400
• Vakantiegeld: €8100
• Bonus, toeslagen, etc: €~20k per jaar, variabel
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €128.864
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €340
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: bruto bijdrage elke maand, zelf te regelen verder.
• Mobiliteit per jaar: €3000
• Overige: €300 bruto per maand voor lunch, vrij te besteden.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €136.544
Pensioenbijdrage is bijzonder laag maar kan het wel zelf verder invullen itt verplichte CAO pensioen bij vorige werkgever. En salaris is hoog genoeg om, icm teruggaaf Belastingdienst, een significant bedraag in pensioen te stoppen.
Heel tevreden. Zeker voor een niet leidinggevende functie en 4x9 werken.
• Leeftijd: 38
• Opleiding: HBO Elektrotechniek
• Werkervaring: 14 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Hardware Engineer (Electronics Engineer)
• Werkgever/branche: AI / Cloud al dat soort buzzwords
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Gewerkte uren/week: 36 (4x9)
• Reistijd: 50min trein, deel reistijd = werktijd, totaal 10,5 uur van huis voor 9 uur werken.
• Thuiswerken: 1x per 2 weken gemiddeld
• Werkdruk: gemiddeld, hoog tijdens deadlines
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €8400
• Vakantiegeld: €8100
• Bonus, toeslagen, etc: €~20k per jaar, variabel
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €128.864
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €340
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: bruto bijdrage elke maand, zelf te regelen verder.
• Mobiliteit per jaar: €3000
• Overige: €300 bruto per maand voor lunch, vrij te besteden.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €136.544
Pensioenbijdrage is bijzonder laag maar kan het wel zelf verder invullen itt verplichte CAO pensioen bij vorige werkgever. En salaris is hoog genoeg om, icm teruggaaf Belastingdienst, een significant bedraag in pensioen te stoppen.
Heel tevreden. Zeker voor een niet leidinggevende functie en 4x9 werken.
[ Voor 7% gewijzigd door GG85 op 06-07-2024 11:06 ]
Hey,
Ik weet niet of hier al een topic voor is. <knip> Daar ben je hieronder op gewezen, hier is je vraag off-topic.
Ik weet niet of hier al een topic voor is. <knip> Daar ben je hieronder op gewezen, hier is je vraag off-topic.
[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 10-07-2024 08:00 ]
Hier is een mooi groot topic voor, je zou het daar eens kunnen vragen:ForTUner schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 02:09:
Hey,
Ik weet niet of hier al een topic voor is. Zelf wil ik beginnen bij het bedrijf Capgemini. Echter heb ik mijn opleiding Software Engineering nog niet afgerond.
Helaas heb ik mijn WO bachelor op 3 vakken na niet gehaald. Gezien dit vakken betreffen uit p3 en p5, ontkom ik er niet aan om 1 jaar extra uitloop te nemen. Alhoewel ik waarschijnlijk van 1 volledig studiejaar maar 1.5 aan de bak moet. Dit kan ook remote vanuit mijn huis, gezien het software development opdrachten betreft.
Om deze reden ben ik dus toch op zoek naar een full-time baan. Hoe groot achten jullie de kans dat Capgemini mij deze kans zal bieden?
Is het een knockout eis dat je je studie moet hebben afgerond, stel je bent er echt bijna? Het zou zonde zijn als ik nu stil sta en zie deze eis bij iedere vacature van Capgemini voorkomen.
alvast bedankt!
Ervaring werken bij Capgemini (Deel 3)
We zijn weer flink wat jaren verder en ondertussen ook heb ik ook de onderstaande werkgever achter me gelaten. Helaas voor mij had / heeft de holding boven het bedrijf een sterk afwijkende visie tov het bedrijf wssr ik voor werkte, waardoor er tussen de hse teams geen prettige werksfeer ontstond.
Uit eindelijk kwam er aan het einde van mijn contract een mooie functie vrij bij een oude liefde, en sinds 2021 weer in dienst van het rijk.
Ik haal veel voldoening uit mijn functie en ga eigenlijk altijd met een glimlach van en naar werk. Dat ik dan wat heb ingeleverd destijds op salaris en reistijd, so be it. Mijn werkvreugde is me meer waard.
Uit eindelijk kwam er aan het einde van mijn contract een mooie functie vrij bij een oude liefde, en sinds 2021 weer in dienst van het rijk.
Nieuw (aangesteld in 2021)RoasteR87 schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:11:
[...]
Oud
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Inloggen
Ik haal veel voldoening uit mijn functie en ga eigenlijk altijd met een glimlach van en naar werk. Dat ik dan wat heb ingeleverd destijds op salaris en reistijd, so be it. Mijn werkvreugde is me meer waard.
"Overige: Zorgverzekering goedkoop. 90,- maaltijdvergoeding 150,- pm. opleidings budget vrij te besteden. 500,- pj"AndyJNL schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:13:
In verband met een nieuwe functie een update, ook komt er nog een mooie CAO verhoging binnenkort dus mag niet klagen.
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Moa, vertel dat maar tegen die lui met die BBQ cursus
Hoe kom je daarop? CAO rijk is 144 + 64 ikb uren = 208 uren / 36 * 5 = 28,5 dagen.
Het is mogelijk dat je ipv 36, 38 of 40u werkt. Hiermee bouw je 2-4u extra verlof per week op wat compensatieverlof genoemd wordt. Over het hele jaar genomen is dit dan ongeveer 200u extra verlof.Joostje123 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:32:
[...]
Hoe kom je daarop? CAO rijk is 144 + 64 ikb uren = 208 uren / 36 * 5 = 28,5 dagen.
[ Voor 7% gewijzigd door Sjowhan op 10-07-2024 13:04 ]
http://specs.tweak.to/5253
derp12345 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:17:
***members only***
Members only:
Inloggen
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 43
• Opleiding: WO Economie
• Werkervaring: 18 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Marketing Manager
• Werkgever/branche: Energy
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Aantal vakantiedagen: 36
• Reistijd: 30min auto
• Thuiswerken: 4x per week
• Werkdruk: gemiddeld tot hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7912
• Vakantiegeld: €7912
• Bonus, toeslagen, etc: jaarbonus variërend tussen 8-42% ongeveer
• Dertiende/veertiende maand: dertiende maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €149.533
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100% (maximaal fiscaal toegestane opbouw)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: defined benefit
• Mobiliteit per jaar: €1000
• Overige: €500 p.j. personeelskorting, aandelenplan, bijdrage ziektekostenverzekering
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €152.753
Al met al geen enkele reden tot klagen.
• Leeftijd: 43
• Opleiding: WO Economie
• Werkervaring: 18 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Marketing Manager
• Werkgever/branche: Energy
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Aantal vakantiedagen: 36
• Reistijd: 30min auto
• Thuiswerken: 4x per week
• Werkdruk: gemiddeld tot hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7912
• Vakantiegeld: €7912
• Bonus, toeslagen, etc: jaarbonus variërend tussen 8-42% ongeveer
• Dertiende/veertiende maand: dertiende maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €149.533
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100% (maximaal fiscaal toegestane opbouw)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: defined benefit
• Mobiliteit per jaar: €1000
• Overige: €500 p.j. personeelskorting, aandelenplan, bijdrage ziektekostenverzekering
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €152.753
Al met al geen enkele reden tot klagen.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO-ICT software engineering (2dejaars die nu naar derdejaars gaat)
• Werkervaring: geen
• (Woon) Locatie: Zuid-Limburg (Omgeving Maastricht)
2. Wat doe je:
• Functie: Full stack developer
• Werkgever/branche: Finance
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: N/A
• Gewerkte uren/week: 32-36
• Reistijd: 1,5 uur
• Thuiswerken: 1 keer in de week op het begin, na enige vertrouwen opwekken meer
• Werkdruk: normaal
3. Wat verdien je: 15 euro per uur
• Vast maandsalaris (bruto): N/A €
• Vakantiegeld: N/A €
• Bonus, toeslagen, etc: N/A €
• Dertiende/veertiende maand: N/A €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): N/A €
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ja maar niet zeker hoeveel €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ja maar niet zeker hoeveel
• Mobiliteit per jaar: 0,35 voor afstand tussen de thuis en werkplek €
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO-ICT software engineering (2dejaars die nu naar derdejaars gaat)
• Werkervaring: geen
• (Woon) Locatie: Zuid-Limburg (Omgeving Maastricht)
2. Wat doe je:
• Functie: Full stack developer
• Werkgever/branche: Finance
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: N/A
• Gewerkte uren/week: 32-36
• Reistijd: 1,5 uur
• Thuiswerken: 1 keer in de week op het begin, na enige vertrouwen opwekken meer
• Werkdruk: normaal
3. Wat verdien je: 15 euro per uur
• Vast maandsalaris (bruto): N/A €
• Vakantiegeld: N/A €
• Bonus, toeslagen, etc: N/A €
• Dertiende/veertiende maand: N/A €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): N/A €
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ja maar niet zeker hoeveel €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ja maar niet zeker hoeveel
• Mobiliteit per jaar: 0,35 voor afstand tussen de thuis en werkplek €
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
@KingArthur662 Verdien je echt 15euro per gewerkt uur en verder geen pensioen of andere regelingen. En dan ook nog anderhalf uur reistijd enkele reis?!?
Gecorrigeerd voor inflatie begon ik op ongeveer hetzelfde als jij. Maar mijn reistijd was een kwartiertje met de fiets. Ik weet niet of dit nou zo'n aantrekkelijke positie is.
3e jaar HBO en dit aantal uren, dus zou dan aannemen dat het een stageplaats is?
Dat hij derdejaars is, heeft hij later toegevoegd. Eerder stond op zijn samenvatting alleen zijn opleidingsniveau.ShitHappens schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:43:
3e jaar HBO en dit aantal uren, dus zou dan aannemen dat het een stageplaats is?
Voor een pas afgestudeerde is dit niet slecht. Voor een stageplek is dit ronduit goed te noemen. Het is niet zo heel lang geleden dat je blij moest zijn met een paar honderd euro in de maand.
Er zijn stageplaatsen waarbij (bijna) niets krijgt en er zijn stageplaatsen waarbij de stagiaire als goedkope kracht gebruikt wordt. Die laatste heeft EN de stageopdrachten EN het werk te doen (kan pittig zijn)CVTTPD2DQ schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:36:
[...]
Dat hij derdejaars is, heeft hij later toegevoegd. Eerder stond op zijn samenvatting alleen zijn opleidingsniveau.
Voor een pas afgestudeerde is dit niet slecht. Voor een stageplek is dit ronduit goed te noemen. Het is niet zo heel lang geleden dat je blij moest zijn met een paar honderd euro in de maand.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Dit is zeker niet verkeerd. Ik ben 2de jaars (deeltijd HBO ICT Software Engineering) en zit op €16.60 bruto per uur, geen extra's, ook geen reiskostenvergoeding of pensioen. Het is zonder relevante ervaring best lastig om aan werk te komen. Je moet ergens beginnen! Hopelijk gauw beter! Zet 'm op!CVTTPD2DQ schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:36:
[...]
Dat hij derdejaars is, heeft hij later toegevoegd. Eerder stond op zijn samenvatting alleen zijn opleidingsniveau.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31 35
• Opleiding: Master Software Engineering
• Werkervaring: 9 13 jaar
• (Woon) Locatie: Westkust USA
2. Wat doe je:
• Functie: Software Architect Director of Engineering
• Werkgever/branche: Softwarebedrijf
• (Werk) Locatie(s): Westkust USA
• Uren/week: 60
• Reistijd: 10 minuten ("permanent" thuis werken)
• Werkdruk: hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): $17.5k $22k
• Vakantiegeld: $0
• Dertiende/veertiende maand: $0
• Pensioeninleg per jaar: 50% van eigen inleg tot een wettelijk maximum (~20k)
• Mobiliteit per jaar: heb een buskaart
• Overige:
Zorgverzekering (t.w.v. ~$1100 per maand, wel 3.5k eigen risico, er wordt $2k per jaar op een belastingvrije rekening voor zorgkosten gestort)
$800 $1500 per jaar te besteden aan 'sportieve doeleinden'
Laptop
• Winstdeling/bonus: ~100k $~140k cash / ~240k $650k in aandelen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ $550k ~$1050k
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
Zorgverzekering (t.w.v. ~$1100 per maand, wel 3.5k eigen risico, er wordt $2k per jaar op een belastingvrije rekening voor zorgkosten gestort)
Laptop

Het is inderdaad even geleden sinds ik die heb gebruikt ...
Een buskaart is best handig als je in SF woont tbh
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En dan geeneens een fatsoenlijke thuiswerkvergoeding? Matig hoor 🤪bas09213 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:55:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
Laptop
Nice package, kuddos! Over hoeveel dagen verdeel je die 60 uur per week? Mijn package is 'ietsje' minder (kuch kuch), en ergens weeg je je package af tegen de werkdruk en het aantal uren per week, maar ik zou met mijn 44 jaar inmiddels wel moeite hebben om nog echt productief te zijn van 08AM t/m 08PM (tenzij je meer dan 5 dagen per week werkt, maar voor mij geldt dat ik graag 2 dagen relax).bas09213 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:55:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
Laptop
What's a cube to you?
Ja klopt, ik zag jullie comment en dacht "Shit! Belangrijke informatie achter gehouden gelaten😅".CVTTPD2DQ schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:36:
[...]
Maar je zou zeggen dit is goed dus?
Dat is iets heel Nederlands. Er zijn maar weinig landen in de wereld waar werknemers zoveel verschillende voordelen kunnen krijgen voor minder of zelfs geen belasting, van reiskosten naar werk (kennen ze in veel landen niet) tot een thuiswerkvergoeding.Yorro schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:41:
[...]
En dan geeneens een fatsoenlijke thuiswerkvergoeding? Matig hoor 🤪
Zeker als je nog niet afgestudeerd bent is het salaris netjes. Die reistijd is wel vervelend. Of het één opweegt tegen het ander is iets wat alleen jij kunt bepalen.KingArthur662 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:57:
Ja klopt, ik zag jullie comment en dacht "Shit! Belangrijke informatie achter gehouden gelaten😅".
Maar je zou zeggen dit is goed dus?
Bas in kwestie sleept ruim een miljoen dollar per jaar binnen, dus ik gok zomaar dat Yorro een grapje maakte over thuiswerkvergoeding...Orangelights23 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:22:
[...]
Dat is iets heel Nederlands. Er zijn maar weinig landen in de wereld waar werknemers zoveel verschillende voordelen kunnen krijgen voor minder of zelfs geen belasting, van reiskosten naar werk (kennen ze in veel landen niet) tot een thuiswerkvergoeding.
Ik weet dat het een grapje was, mijn reactie ging specifiek over secundaire arbeidsvoorwaarden.Hahn schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:02:
[...]
Bas in kwestie sleept ruim een miljoen dollar per jaar binnen, dus ik gok zomaar dat Yorro een grapje maakte over thuiswerkvergoeding...
Meestal 7-8:30 en 10-5, daarna vanaf 9:00 weer (ik heb jonge kinderen). Vaak op zaterdag een halve dag werken.Rizzi schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:38:
[...]
Nice package, kuddos! Over hoeveel dagen verdeel je die 60 uur per week? Mijn package is 'ietsje' minder (kuch kuch), en ergens weeg je je package af tegen de werkdruk en het aantal uren per week, maar ik zou met mijn 44 jaar inmiddels wel moeite hebben om nog echt productief te zijn van 08AM t/m 08PM (tenzij je meer dan 5 dagen per week werkt, maar voor mij geldt dat ik graag 2 dagen relax).
Het was idd een (flauw) grapje.Orangelights23 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 07:13:
[...]
Ik weet dat het een grapje was, mijn reactie ging specifiek over secundaire arbeidsvoorwaarden.
Maar even inhoudelijk op jouw reactie: heb jij toevallig ergens een goed overzicht (gezien) van allerlei secundaire avw in verschillende landen?
Mij staat alleen bij dat in België er wel het eea is (of was), maaltijdcheques, gunstige autoregelingen, etc
En hoeveel vakantiedagen heb je per jaar?bas09213 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:32:
[...]
Meestal 7-8:30 en 10-5, daarna vanaf 9:00 weer (ik heb jonge kinderen). Vaak op zaterdag een halve dag werken.
Zal vast unlimited zijn, maar belangrijker is hoeveel mensen er gemiddeld opnemen. Uit ervaring is dit namelijk een stuk minder dan de 25 dagen hier in Nederland..
Geen overzicht zelf, wel eigen ervaring - in verschillende landen gewerkt en vanuit mijn vorige organisatie waar ik mensen aannam in verschillende landen. In Europa zijn in iedere geval Nederland en inderdaad België landen waar secundaire arbeidsvoorwaarden aangeboden worden die enigszins noemenswaardig zijn. Ik woon nu in Zweden en alles wordt belast, behalve een jaarlijkse welness benefit van omgerekend 400 euro en een kerstcadeau van 50 euro.Yorro schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:07:
[...]
Het was idd een (flauw) grapje.
Maar even inhoudelijk op jouw reactie: heb jij toevallig ergens een goed overzicht (gezien) van allerlei secundaire avw in verschillende landen?
Mij staat alleen bij dat in België er wel het eea is (of was), maaltijdcheques, gunstige autoregelingen, etc
Het is inderdaad "unlimited". Ik heb een beleid binnen mijn organizatie dat iedereen minimaal 25 dagen vrij moet nemen. Maar niet iedereen houdt zich eraan, sommige nemen minderKoptelefoontje schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:45:
[...]
Zal vast unlimited zijn, maar belangrijker is hoeveel mensen er gemiddeld opnemen. Uit ervaring is dit namelijk een stuk minder dan de 25 dagen hier in Nederland..
Het is duidelijk hoe hoog de zorgkosten in de VS zijn.bas09213 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:55:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
Laptop
Inmiddels een paar jaar verder, en wat mooie stappen mogen maken!
Oud:
Members only:
Inloggen
Oud:
Members only:
Inloggen
[ Voor 3% gewijzigd door joeyschrama op 15-07-2024 09:54 ]
Voormalige werkgever had ook een kantoor in Spanje.Yorro schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:07:
[...]
Het was idd een (flauw) grapje.
Daar hadden ze volgende zaken die hier dan weer niet gemeengoed zijn:
- Door baas betaalde zorgverzekering (In Spanje gaat de zorg via de belasting maar een extra zorgverzekering zorgt ervoor dat je sneller geholpen wordt etc had ik begrepen)
- Soort creditcard waar maandelijks een bedrag op gestort werd waar ze in de bedrijfskantine hun lunch mee konden betalen
- Vrijdag werkte ze door tot 3uur zonder pauze om dus eerder naar huis te kunnen
- Zomer rooster, vroeg beginnen en vroeg naar huis zonder pauze
- Lunchtijd van 1uur
- Loonbelasting aanzienlijk lager dan in NL
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Ha, grappig dat je Spanje noemt: mijn schoonfamilie is Spaans. Obv de gesprekken met die kant van de familie herken ik wel wat je zegt, met een paar kleine kanttekeningen.Csotranme schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:33:
[...]
Voormalige werkgever had ook een kantoor in Spanje.
Daar hadden ze volgende zaken die hier dan weer niet gemeengoed zijn:
- Door baas betaalde zorgverzekering (In Spanje gaat de zorg via de belasting maar een extra zorgverzekering zorgt ervoor dat je sneller geholpen wordt etc had ik begrepen)
- Soort creditcard waar maandelijks een bedrag op gestort werd waar ze in de bedrijfskantine hun lunch mee konden betalen
- Vrijdag werkte ze door tot 3uur zonder pauze om dus eerder naar huis te kunnen
- Zomer rooster, vroeg beginnen en vroeg naar huis zonder pauze
- Lunchtijd van 1uur
- Loonbelasting aanzienlijk lager dan in NL
De zorgverzekering: in Spanje heb je de publieke en daarnaast de private verzekering. Die eerste heeft iedereen, die tweede als je (of je baas) het kunt betalen. Geeft weer allerlei vreemde taferelen mbt het ontlopen van wachtlijsten en vriendjes die vriendjes voortrekken enzo (maar dat is een andere discussie)
Vrijdag tot 1500 en zomer rooster: sommigen hebben dat inderdaad, maar is nogal afhankelijk van het bedrijf. Daar staat tegenover dat over het algemeen vrij ouderwetse kijk op tijd/aanwezigheid is: van 0830-1930 of later standaard aanwezig (of: zolang de chef er is) is hij veel bedrijven de (ongeschreven) regel. Parttime werken zoals wij dat kennen is een zeldzaamheid, sterker: 0900-1700/1800 (maar 5 dagen per week) is “parttime” en betekent stilstand in je carrière. Dit gebeurt dus veel bij (jonge) moeders die daar toch maar voor kiezen…
De inkomstenbelasting is over het algemeen lager, maar daar hebben ze dan wel weer allerlei andere gekke belastingen en vergunningen/leges voor verzonnen. Staat overigens ook een stuk minder ‘verzorgingsstaat’ tegenover.
Ideaal zou zijn om jezelf als ondernemer daar te kunnen vestigen (hoewel dat qua belastingen ook raar in elkaar zit)
Hoe berekenen jullie dat dan? Op het eerste gezicht is het niet echt gunstiger:Yorro schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:25:
...
De inkomstenbelasting is over het algemeen lager, maar daar hebben ze dan wel weer allerlei andere gekke belastingen en vergunningen/leges voor verzonnen. Staat overigens ook een stuk minder ‘verzorgingsstaat’ tegenover.
...
https://www.jongbloed-fis...nkomstenbelasting_spanje/
Inkomstenbelasting 2023
Reguliere inkomsten uit arbeid en pensioen worden progressief belast volgens de onderstaande tabel. Ondernemersinkomen en inkomsten uit vastgoed (o.a. huur) vallen ook onder de reguliere inkomsten.
tot € 12.450: 19%
€ 12.450 - € 20.200: 24%
€ 20.200 - € 35.200: 30%
€ 35.200 - € 60.000: 37%
€ 60.000 - € 300.000 : 45%
€ 300.000 > : 47% (verschilt per regio)
De toptarieven kunnen per regio verschillen, in Madrid bedragen deze 45,5%, maar in Catalonië zelfs 48% ... De voordeligste regio is Andalusië met 48,2% en de duurste is Valencia met 54%. Er geldt een algemene belastingvrije voet van € 5.500 per gezin
Members only:
Inloggen
[ Voor 25% gewijzigd door Tonkowonko op 15-07-2024 17:09 ]
Members only:
Inloggen
roloxkit schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:16:
***members only***
Members only:
Inloggen
roloxkit schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:16:
***members only***
Members only:
Inloggen
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Als ik de voorwaarden voor consignatie lees moet het vaak mis gaan wil je in de knoei komen met de arbeidstijdenwet. Pas als je een kwartaal lang elke week (of vaker) een nachtelijke oproep afhandelt komen er limieten in het spel.True schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:17:
***members only***
offtopic:
En ik weet, het was een discussie binnen mo-tags, maar dit lijkt me redelijk algemeen
En ik weet, het was een discussie binnen mo-tags, maar dit lijkt me redelijk algemeen
Kwam er op neer (ik draai al jaren niet meer mee) dat je na een werkdag een incident pakt en je daarom je werkdag ononderbroken is. En dan zit je ineens aan 12 of 13 uur op een dag.CVTTPD2DQ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:59:
[...]
Als ik de voorwaarden voor consignatie lees moet het vaak mis gaan wil je in de knoei komen met de arbeidstijdenwet. Pas als je een kwartaal lang elke week (of vaker) een nachtelijke oproep afhandelt komen er limieten in het spel.
offtopic:
Wellicht dat het een combinatie van wetten en regels (WG) was. Maar het voordeel was dat de WG wel gestimuleerd werd om zo min mogelijk incidenten te hebben.
En met 150€ is bereikbaar zijn gewoon matig.
Aha. Sec naar de wet kijkend moet je dan ook echt 4 à 5 uur aan zo'n incident besteden, en ik denk dat de meeste mensen hun eigen vrije tijd te hoog waarderen om dit soort werk nodeloos te rekken.True schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:30:
Kwam er op neer (ik draai al jaren niet meer mee) dat je na een werkdag een incident pakt en je daarom je werkdag ononderbroken is. En dan zit je ineens aan 12 of 13 uur op een dag.
Ik heb voor een werkgever gewerkt waar consignatiediensten niet betaald werden. Dat gaf iedereen (niet alleen de werkgever) een prikkel om incidenten tot een minimum te beperken. (en ik heb mijn twijfels of 150/300 wel of niet "marktconform" zou zijn).
Meestal is de vergoeding alleen een vergoeding voor het ongemak om standby te staan en niet daadwerkelijk een vergoeding als je tijdens de standby ook moet werken.CVTTPD2DQ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:28:
[...]
Aha. Sec naar de wet kijkend moet je dan ook echt 4 à 5 uur aan zo'n incident besteden, en ik denk dat de meeste mensen hun eigen vrije tijd te hoog waarderen om dit soort werk nodeloos te rekken.
Ik heb voor een werkgever gewerkt waar consignatiediensten niet betaald werden. Dat gaf iedereen (niet alleen de werkgever) een prikkel om incidenten tot een minimum te beperken. (en ik heb mijn twijfels of 150/300 wel of niet "marktconform" zou zijn).
Dan geldt gewoon het uurloon/tarief. Zou wel makkelijk zijn voor een werkgever. Alleen maar mensen standby laten draaien, veel goedkoper dan een werkdag.
Zou dat dus wel even goed uitzoeken.
wijze woorden
Quad schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:04:
***members only***
Is voor mij een flink verschil met vorige werkgever, kreeg ik 65 euro bruto per week met TVT per gewerkt uur.
Members only:
Inloggen
Gelukkig heb ik net een link geplaatst naar een website van de rijksoverheid over precies dit onderwerp. Een vergoeding voor consignatie is niet (wettelijk) verplicht. Zelfs uitbetaling van de uren is dat niet, het kan gewoon al in je salaris verwerkt zitten. Alleen de arbeidstijden zijn wettelijk geregeld.Valandil schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:57:
Dan geldt gewoon het uurloon/tarief. Zou wel makkelijk zijn voor een werkgever. Alleen maar mensen standby laten draaien, veel goedkoper dan een werkdag.![]()
Zou dat dus wel even goed uitzoeken.
Contractverlenging gehad.markiemannie in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Blij dat ik dat soort diensten overigens sowieso niet meer heb. Ik slaap daar heel slecht op als ik weet dat ik gebeld kan worden.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Huidig:
Aanbod:macmellow schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:50:
***members only***
Members only:
Inloggen
Vulchare schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:02:
Net de officiele brief gekregen voor promotie per 1 september (tussendoor nog medior geworden met een verhoging van 5%, maar dat wordt dus al snel weer senior)
***members only***
Members only:
Inloggen
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.