Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:32
Dat gaat dus alleen op als het uurtje-factuurtje is. Puur detachering dus. Zodra je naar projectdetachering gaat kijken is de kans ook aanwezig dat er fixed-price (met deellevering) is afgesproken. En dan kan een goede werknemer zich wel beter terugverdienen, dan een slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:02:
Dat gaat dus alleen op als het uurtje-factuurtje is. Puur detachering dus. Zodra je naar projectdetachering gaat kijken is de kans ook aanwezig dat er fixed-price (met deellevering) is afgesproken. En dan kan een goede werknemer zich wel beter terugverdienen, dan een slechte.
Ook daar geldt min of meer hetzelfde. Ja het fixed price gedeelte moet je je beste medewerkers op zetten, maar ook voor dat stuk wordt vaak een zesje opgeleverd zodat er later uurtje factuurtje verbeteringen doorgevoerd kunnen worden. Het wordt natuurlijk anders als je garantie moet leveren o het fixed price gedeelte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:16
Z___Z schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:51:
[...]

Ook daar geldt min of meer hetzelfde. Ja het fixed price gedeelte moet je je beste medewerkers op zetten, maar ook voor dat stuk wordt vaak een zesje opgeleverd zodat er later uurtje factuurtje verbeteringen doorgevoerd kunnen worden. Het wordt natuurlijk anders als je garantie moet leveren o het fixed price gedeelte :)
Oh jah maar veel van dat soort partijen gooien er gewoon een 'Best effort' in hun SLA en daarmee zijn al die problemen ook afgedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Z___Z schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:51:
[...]

Ja, ik ben gelukkig andere trajecten gewend. Dus die waarbij het onderhoudstraject ook al is afgesproken, er een bepaalde kwaliteit is afgesproken (en doorgaans ruim gehaald) en er bergen extra werk liggen die nog moeten worden weggegund en er dus een zekere incentive is om goede kwaliteit, op tijd te leveren, zodat er nog meer kan worden verdiend.
Maar dat is geen overheid met elke keer weer een nieuwe aanbesteding, waarbij elke willekeurige partij het kan krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:En weer terug ontopic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oberon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:39

Oberon

Maan, koning, taal & ik!

HSG schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:36:
[...]

Jouw salaris compenseert weer dat je geen kilometervergoeding, vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bonussen krijgt. Daarnaast weet ik niet of Australië een duur land is om te wonen. Is het prijzig daar?
Secsytime schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:21:
[...]

Leuk om te zien! Heb je nog in een goede tijd huisvesting kunnen regelen?
Het is hier niet goedkoop nee, vooral Sydney niet. Wij hebben in 2021 een 5-slaapkamer huis, 25 km van Sydney CBD, gekocht voor $ 1.200.000 en betalen daarvoor $ 3.860 (€ 2.360) per maand aan hypotheeklening. In de 3 jaar dat we het huis hebben is de waarde wel met $ 350.000 gestegen - wat goed is voor eigenaars, maar vreselijk voor mensen die nu nog een huis willen kopen. Huisprijzen zijn gemakkelijk 8x het loon.
Caelorum schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:17:
Het is vooral de plek in Australië
Klopt ja, Adelaide (Zuid Australie) is bv. veel goedkoper dan Sydney en buiten de grote steden is alles ook veel betaalbaarder.

TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:24
HSG schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:36:
[...]

Jouw salaris compenseert weer dat je geen kilometervergoeding, vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bonussen krijgt. Daarnaast weet ik niet of Australië een duur land is om te wonen. Is het prijzig daar?
Een bonus komt vaak voor, maar de rest zijn voornamelijk secundaire arbeidsvoorwaarden in Nederland die niet in veel andere landen aangeboden worden. Dus alhoewel je opmerking klopt vanuit Nederlands perspectief, zijn dat salariscomponenten die bijna altijd niet van toepasing zijn in andere landen. Ik weet overigens niet specifiek hoe dit in Australië geregeld is en wat normaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oberon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:39

Oberon

Maan, koning, taal & ik!

Orangelights23 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:40:
[...]

Een bonus komt vaak voor, maar de rest zijn voornamelijk secundaire arbeidsvoorwaarden in Nederland die niet in veel andere landen aangeboden worden. Dus alhoewel je opmerking klopt vanuit Nederlands perspectief, zijn dat salariscomponenten die bijna altijd niet van toepasing zijn in andere landen. Ik weet overigens niet specifiek hoe dit in Australië geregeld is en wat normaal is.
In mijn vorige job (IT consulting) had ik een KPI gebaseerde bonus, dus dat komt zeker wel voor. Maar als ik mag kiezen heb ik persoonlijk liever een vast loon (zeker als de KPIs buiten je controle vallen). Vakantiegeld wordt gegegeven, in de zin dat het jaarlijks verlof betaald wordt. Sommige ondernemingen hebben ook nog "leave loading", wat een extra betaling is bovenop het verlofgeld (wat te vergelijken is met een 13e maand), maar is niet heel gangbaar. Bedrijfswagens heb je al helemaal niet, maar je kan wel een "novated lease" aangaan, wat belastingsvoordelen heeft omdat ongeveer de helft van de lease van het brutoloon wordt afgehouden voor er belastingen op gehoffen wordt. Openbaar vervoer abonnementen bestaan hier ook niet.

TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galago
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-07 12:20
Galago schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:35:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 jaar
• Opleiding: HBO-ICT software engineering
• Werkervaring: 4,5 jaar
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Software engineer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s)**: Drachten
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 35 minuten
• Thuiswerken***: 1 dag per week
• Werkdruk: Niet te hoog, niet te laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.600,-. Per 31 december wordt dit € 4.000,-
• Vakantiegeld: € 3.456 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € 0,-
• Dertiende/veertiende maand: € 0,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46.656,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € Weet ik niet precies
• Type pensioenregeling / pensioenfonds **** PMT, Metaal en techniek
• Mobiliteit per jaar ***** € Ik krijg kilometervergoeding, € 0,21 per km
• Overige: Thuiswerkvergoeding € 19,49 per maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46.889,88 (pensioen niet meegerekend)
Ik ben een beetje rond aan het neuzen en heb nu een soort van aanbod, waarin men vraagt wat ik graag zou willen gaan verdienen.
Ik zit ondertussen op 6,5 jaar ervaring, en zou dan bij een bedrijf komen te werken die al pakembeet 1,5 jaar op zoek is. Qua kennis en ervaring zit ik net wat boven hun huidige team van developers (aldus hun lead). Ik heb ervaring met hun hele stack (behalve het DevOps-gedeelte), dus een perfecte aanwinst voor ze zijn. Het is een relatief jong bedrijf met een klein hecht team.

Ik zat zelf te denken aan 4500 euro bruto bij 32 uur. Verder geen bonussen o.i.d. en een vrij standaard lijst aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Reistijd zit op het moment op een kwartier fietsen, maar ik wil binnen een half jaar verhuizen en dat wordt het een half uur me de auto, gok ik.
Denken jullie dat deze eis realistisch/te hoog/te laag is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
Galago schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:35:
[...]

Ik ben een beetje rond aan het neuzen en heb nu een soort van aanbod, waarin men vraagt wat ik graag zou willen gaan verdienen.
Ik zit ondertussen op 6,5 jaar ervaring, en zou dan bij een bedrijf komen te werken die al pakembeet 1,5 jaar op zoek is. Qua kennis en ervaring zit ik net wat boven hun huidige team van developers (aldus hun lead). Ik heb ervaring met hun hele stack (behalve het DevOps-gedeelte), dus een perfecte aanwinst voor ze zijn. Het is een relatief jong bedrijf met een klein hecht team.

Ik zat zelf te denken aan 4500 euro bruto bij 32 uur. Verder geen bonussen o.i.d. en een vrij standaard lijst aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Reistijd zit op het moment op een kwartier fietsen, maar ik wil binnen een half jaar verhuizen en dat wordt het een half uur me de auto, gok ik.
Denken jullie dat deze eis realistisch/te hoog/te laag is?
In je post die je quote staat 4,5 jaar ervaring. Nu zit je ondertussen op 6,5 jaar ervaring? Knap dat je in 1 jaar en 3 maanden tijd 2 jaar ervaring hebt opgedaan ;)

€4500 voor 32 uur (wat €~5600 voor 40 uur is) is niet ondenkbaar voor ~6 jaar ervaring, zeker in de randstad-regio niet, maar ik gok dat dat in jouw regio mogelijk wel wat hoog is. Het is ook 40% hoger dan wat je aangaf per 31 december te gaan verdienen (en nu dus sinds 5 maanden krijgt, lijkt me). Dat is nogal een stap.

Vragen kan altijd, maar je kan jezelf ook uit de markt prijzen. Hebben zij al een salarisrange aangegeven waarin je zou vallen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galago
Hahn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:59:
[...]

In je post die je quote staat 4,5 jaar ervaring. Nu zit je ondertussen op 6,5 jaar ervaring? Knap dat je in 1 jaar en 3 maanden tijd 2 jaar ervaring hebt opgedaan ;)

€4500 voor 32 uur (wat €~5600 voor 40 uur is) is niet ondenkbaar voor ~6 jaar ervaring, zeker in de randstad-regio niet, maar ik gok dat dat in jouw regio mogelijk wel wat hoog is. Het is ook 40% hoger dan wat je aangaf per 31 december te gaan verdienen (en nu dus sinds 5 maanden krijgt, lijkt me). Dat is nogal een stap.

Vragen kan altijd, maar je kan jezelf ook uit de markt prijzen. Hebben zij al een salarisrange aangegeven waarin je zou vallen?
Ik heb mijn jaren ervaring in mijn eerste post blijkbaar wat te laag gezet en heb inderdaad na controle mijn huidige jaren wat overschat, het is om precies te zijn 6 jaar en 1 maand sinds ik ben gaan werken als programmeur.

Als je het zo brengt is het misschien wel wat te hoog. Ik heb het half gebaseerd op een kennis die er ook 32 uur werkt, met 2 jaar ervaring en hij verdient 3600. Dat is het enige ijkpunt, verder hebben ze geen salaris range gegeven.
Misschien is mijn huidige salaris vragen (ik wil sowieso nket minder want huis kopen) voor 32 uur dan wat realistischer. Dat zou bij 40 uur naar €5000 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xillver
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:44
Galago schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:24:
[...]

Ik heb mijn jaren ervaring in mijn eerste post blijkbaar wat te laag gezet en heb inderdaad na controle mijn huidige jaren wat overschat, het is om precies te zijn 6 jaar en 1 maand sinds ik ben gaan werken als programmeur.

Als je het zo brengt is het misschien wel wat te hoog. Ik heb het half gebaseerd op een kennis die er ook 32 uur werkt, met 2 jaar ervaring en hij verdient 3600. Dat is het enige ijkpunt, verder hebben ze geen salaris range gegeven.
Misschien is mijn huidige salaris vragen (ik wil sowieso nket minder want huis kopen) voor 32 uur dan wat realistischer. Dat zou bij 40 uur naar €5000 gaan.
Ik zou altijd een honger bod doen dan je nu verdient, je zit nu op 3600? Met 32 uur, dan zeker voor 4000 gaan als start zou ik persoonlijk voorleggen, wellicht gaan ze dan naar 3800, je wilt in ieder geval vooruitgaan lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galago
xillver schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:54:
[...]

Ik zou altijd een honger bod doen dan je nu verdient, je zit nu op 3600? Met 32 uur, dan zeker voor 4000 gaan als start zou ik persoonlijk voorleggen, wellicht gaan ze dan naar 3800, je wilt in ieder geval vooruitgaan lijkt me
Ik zit nu op 4000 met 40 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Galago schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:24:
[...]

Als je echt minimaal op 4000 voor 32 uur uit wilt komen, dan zou ik wel wat hoger beginnen. Maar dan is hoe je het brengt wel van belang.

Aangeven dat je richting de 4500 voor 32 uur zat te denken geeft aan dat je niet vastzit op dat bedrag. Zeggen dat je 4500 voor 32 uur wilt, kan wat definitiever overkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xillver
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:44
Galago schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 06:34:
[...]

Ik zit nu op 4000 met 40 uur.
Ah, dan is mijn berekening niet logisch maar wellicht mijn punt wel, dan toch 4200 bod op 32 uur zou ik zeggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15
Je huidige verdiensten zijn niet relevant voor een salarisonderhandeling. Bepaal je waarde los van je huidige salaris.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• germania
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 00:19
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: BSc Business IT & Management
• Werkervaring: 3-4 jaar (4 incl stage en scriptie) Stage en scriptie bij de gemeente Utrecht uitgevoerd en daarna een traineeship (intern) bij de gemeente gedaan. Die afgebroken voor huidige baan, waar ik met contractonderhandeling voor vast na een jaar in dienst dit uitonderhandeld heb.
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst
• Werkgever/branche: Gemeente Amsterdam
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 20 dagen (wettelijk) + 7/8 (8 vanaf 2025) bovenwettelijk + mogelijkheid bijkopen met IKB
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 45 min enkele reis
• Thuiswerken: Ligt aan opdracht, momenteel 2 dagen
• Werkdruk: Redelijk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5676
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 0.75%
• Dertiende/veertiende maand: 8.3%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €79.728

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 18.9% (zelf 8.1%)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: €2000 netto, maar zeer afhankelijk van afstand en frequentie
• Overige: €27 per maand voor zorgkosten
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €91000ish
Mijn pensioen betaal ik nu ongeveer €350 per maand voor, dus dat betekent dat de werkgever ongeveer €820 inlegt elke maand. Laten we het totaal op zo'n €12000 extra houden.

[ Voor 7% gewijzigd door germania op 06-06-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:46
DutchCommando schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:31:
Je huidige verdiensten zijn niet relevant voor een salarisonderhandeling. Bepaal je waarde los van je huidige salaris.
Eens, heel dik eens.

Het enige waarvoor je huidige verdiensten (wat altijd het TOTAAL pakket is van salaris, variabel, tijd, vrije tijd, ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden en toekomstperspectief) is alleen relevant voor jouzelf, niet iets om te delen met de andere partijen.

Of speel je poker (of klaverjassen, of touwen, whatever) soms ook met je kaarten open op tafel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorro
germania schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:22:
1. Wie ben je:
• Opleiding: BSc Business IT & Management
• Werkervaring: 3-4 jaar (4 incl stage en scriptie) Stage en scriptie bij de gemeente Utrecht uitgevoerd en daarna een traineeship (intern) bij de gemeente gedaan. Die afgebroken voor huidige baan, waar ik met contractonderhandeling voor vast na een jaar in dienst dit uitonderhandeld heb.
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst
• Werkgever/branche: Gemeente Amsterdam
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 20 dagen (wettelijk) + 7/8 (8 vanaf 2025) bovenwettelijk + mogelijkheid bijkopen met IKB
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 45 min enkele reis
• Thuiswerken: Ligt aan opdracht, momenteel 2 dagen
• Werkdruk: Redelijk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5676
• Bonus, toeslagen, etc: 0.75%
• Dertiende/veertiende maand: 8.3%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €79.728

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 18.9% (zelf 8.1%)
• Mobiliteit per jaar: €2000 netto, maar zeer afhankelijk van afstand en frequentie
• Overige: €27 per maand voor zorgkosten
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €91000ish
Mijn pensioen betaal ik nu ongeveer €350 per maand voor, dus dat betekent dat de werkgever ongeveer €820 inlegt elke maand. Laten we het totaal op zo'n €12000 extra houden.
Dat ziet eruit als een heel aardig pakket voor iemand met 3 jaar werkervaring (stages tellen wmb niet mee) en dat dan bij een gemeente. Misschien heb ik iets gemist, leef ik nog met de getalletjes van ruim vóór allerlei inflatiecorrecties in m’n hoofd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:52

V-8

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45
Members only:

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
Members only:

Vacatures vinden is tegenwoordig vrij lastig geworden overigens. De vacature sites zijn overspoeld met recruiters en recruitment bureau's, erg vervelend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Members only:

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Soepstengel schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:23:
[...]

***members only***

Vacatures vinden is tegenwoordig vrij lastig geworden overigens. De vacature sites zijn overspoeld met recruiters en recruitment bureau's, erg vervelend...
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Soepstengel Die startup van jou zal ongetwijfeld geen pensioenregeling hebben gehad, dat scheelt een slok op een borrel. En aan die aandelen heb je vermoedelijk ook niks (da's het idee van een startup, je krijgt die dingen in de hoop dat ze iets waard worden :+).

Dus onder de streep zou je er best wel eens op vooruit kunnen gaan, al was je bruto salaris voor een lead dev al wel aan de hoge kant. Bij een bedrijf dat wel pensioen etc geregeld heeft gaat een deel van de kosten voor de WG daar naartoe, dus effectief kost je ze ongeveer het zelfde. Vergeet dat niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:13
zal afhankelijk van branche/regio en vraag/aanbod wel verschillen..

Ik heb een bedrijf wel eens 3 of 4 maanden moeten laten wachten omdat ik met een ander bedrijf ook bezig was. 1e afspraak gehad na 1 week, daarna willen ze een 2e inplannen met xx persoon die op vakantie is , of verlof of dergelijke. Dan komt die persoon terug en moet hij zijn werk weer inhalen, dan tijd om te praten.. dan komt er een 3e gesprek of een gesprek over salaris, moet je onderhandelen of laten weten dat je t niet gaat doen. Zit soms wel eens week of 2-3 tussen elk gesprek. Dan moeten ze alles weer intern overleggen met Managers/HR (afhankelijk van bedrijf grootte) Dan kan je weer terug naar je 1e bedrijf waar je wellicht na 2 weken had kunnen starten.. Maar je wilt natuurlijk ook niet 1e aanbod aannemen als je nog bij 2-3-4-5 bedrijven ook bent uitgenodigd. Vervelend voor echt alle kanten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrek
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-07 08:46
Members only:

Members only:

[ Voor 2% gewijzigd door Shrek op 07-06-2024 16:49 . Reden: oude functie en salaris toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:44
Yorro schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Dat ziet eruit als een heel aardig pakket voor iemand met 3 jaar werkervaring (stages tellen wmb niet mee) en dat dan bij een gemeente. Misschien heb ik iets gemist, leef ik nog met de getalletjes van ruim vóór allerlei inflatiecorrecties in m’n hoofd…
Je ziet bij de gemeenten dat vacatures gewoon lager worden ingeschaald waardoor het ‘plafond’ rond hetzelfde bedrag blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:20
Erwin1967 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:47:
[...]

Je ziet bij de gemeenten dat vacatures gewoon lager worden ingeschaald waardoor het ‘plafond’ rond hetzelfde bedrag blijft bestaan.
Ja, waarbij je steeds vaker ziet dat gemeenten maar ook andere overheden in hun eigen wereld leven. Het salaris ligt structureel te laag ten opzichte van het bedrijfsleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin1967
TwingyTwingy schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:58:
[...]

Ja, waarbij je steeds vaker ziet dat gemeenten maar ook andere overheden in hun eigen wereld leven. Het salaris ligt structureel te laag ten opzichte van het bedrijfsleven.
Het salaris in het bedrijfsleven is vaak ook niet zo best. Je ziet hier wel een aantal uitschieters maar over het algemeen valt het toch een beetje tegen. Dat is overigens niet zo gek omdat veel mensen in de ICT geen opleiding gevolgd hebben in de ICT. Iets wat je blijkbaar in een paar maanden kunt leren is niet zo heel waardevol. Echt goede ICT’ers kom ik helaas niet zo vaak tegen, de meesten zijn gewoon middelmatig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:58

HSG

TwingyTwingy schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:58:
[...]

Niet mee eens. Het salaris en arbeidsvoorwaarden bij het Rijk als IT'er is stukken beter dan in het bedrijfsleven. Tenzij je consultant wordt in gespecialiseerde software dan heb je kans om een uitschieter te maken. Ik werk zelf bij het Rijk en heb nog nooit zulke goede arbeidsvoorwaarden gehad. Regelmatig krijg ik recruiters met vacatures en voorwaarden die lange na niet eens in de buurt komt van wat ik nu krijg.
Erwin1967 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:52:
[...]

Iets wat je blijkbaar in een paar maanden kunt leren is niet zo heel waardevol. Echt goede ICT’ers kom ik helaas niet zo vaak tegen, de meesten zijn gewoon middelmatig.
Nee dat komt omdat de meeste bedrijven geen flauw benul hebben waar ze het over hebben en vragen en verwachten dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten.

Daarnaast wat is in jouw ogen een "goede" IT'er?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:54
Erwin1967 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:52:
[...]

Het salaris in het bedrijfsleven is vaak ook niet zo best. Je ziet hier wel een aantal uitschieters maar over het algemeen valt het toch een beetje tegen. Dat is overigens niet zo gek omdat veel mensen in de ICT geen opleiding gevolgd hebben in de ICT. Iets wat je blijkbaar in een paar maanden kunt leren is niet zo heel waardevol. Echt goede ICT’ers kom ik helaas niet zo vaak tegen, de meesten zijn gewoon middelmatig.
Het kwantificeren / objectiviceren van een "echt goede ICT'er" is natuurlijk niet mogelijk. Maar ik denk dat in elke beroepsgroep 'Echt Goede XXX' niet zo vaak te vinden is. Echt goede advocaten, echt goede automonteurs, echt goede taxichauffeurs. Een kenmerk van excelleren (= echt goed zijn) is dat je uitzonderlijk bent. Als iedereen 'echt goed is' dan wordt dat 'echt goed' de norm, en dus de nieuwe middelmatigheid.

Verder is er een gebrek aan transparantie. De beroemde marktconforme salarissen. Maar omdat er geen eenduidige functieprofielen bestaan kan een term als 'Senior Developer' van alles betekenen. Dus ook daar kun je geen salaris op plakken, zoals dat wel kan bij Treinmachinist of automonteur.

Dus de uitspraak "het valt wat tegen" is een beetje waar je het tegen afzet. Valt tegen ten opzichte van de overheid? Als je functie bij de rijksoverheid is en je schaal is 11 (senior developer), dan gaat dat van 3662 tot 5586. Als ik dan bij Salariskompas mijn gegevens invul dan kom ik aan de bovenkant van die range uit voor mijn situatie. Dus dat betekent dat er doorgaans wel wat meer valt te verdienen buiten de Overheid om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@HSG datzelfde heb ik ook, maar ik zit bij een detacheerder. Het zegt vooral wat over hoe je gewaardeerd bent door de recruiters en minder over het aanbod dat er echt is.
Het bedrijfsleven kan echt sky-high gaan met beloningen enz., maar die aanbiedingen gaan niet via de standaard recruiters en vacatures.

[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 08-06-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1967
Kalentum schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Het kwantificeren / objectiviceren van een "echt goede ICT'er" is natuurlijk niet mogelijk. Maar ik denk dat in elke beroepsgroep 'Echt Goede XXX' niet zo vaak te vinden is. Echt goede advocaten, echt goede automonteurs, echt goede taxichauffeurs. Een kenmerk van excelleren (= echt goed zijn) is dat je uitzonderlijk bent. Als iedereen 'echt goed is' dan wordt dat 'echt goed' de norm, en dus de nieuwe middelmatigheid.

Verder is er een gebrek aan transparantie. De beroemde marktconforme salarissen. Maar omdat er geen eenduidige functieprofielen bestaan kan een term als 'Senior Developer' van alles betekenen. Dus ook daar kun je geen salaris op plakken, zoals dat wel kan bij Treinmachinist of automonteur.

Dus de uitspraak "het valt wat tegen" is een beetje waar je het tegen afzet. Valt tegen ten opzichte van de overheid? Als je functie bij de rijksoverheid is en je schaal is 11 (senior developer), dan gaat dat van 3662 tot 5586. Als ik dan bij Salariskompas mijn gegevens invul dan kom ik aan de bovenkant van die range uit voor mijn situatie. Dus dat betekent dat er doorgaans wel wat meer valt te verdienen buiten de Overheid om.
Om advocaat te mogen zijn moet je een studie rechten aan de universiteit hebben afgerond en daarna nog een vervolgtraject hebben gedaan. Kortom daar worden bepaalde kwaliteitseisen aan gesteld. Voor IT is dat blijkbaar anders als je de vacatures mag geloven. Dat zorgt er voor een groot verschil in kwaliteit en dat zie ik terug bij sollicitanten en inhuur van medewerkers. Soms is het niveau echt om te huilen.
Een goede IT’er is wat mij betreft iemand die daar voor heeft doorgeleerd en deze kennis ook in de praktijk toepast. Op de hoogte is van best practices en goed onderhoudbare software schrijft. Dus geen klik-en-mik programmeur die een kunstje in 2 maanden heeft geleerd.
Vergeet bij de overheid de IKB niet, dat is meestal minimaal vakantiegeld en een dertiende maand. Dus de 5586 gaat dan richting de 6000+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
MoiZie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:53:
MoiZie in "Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11)"
10 jaar later.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: Geneeskunde / PhD
• Werkervaring: 10 jaar, PhD
• (Woon) Locatie: Leiden e.o.

2. Wat doe je:
• Functie: arts-assistent Geriatrie/Ouderengeneeskunde, contract 36 uur per week.
• Werkgever/branche: Privaat
• (Werk) Locatie(s): Leiden/ Den Haag e.o.
• Aantal vakantiedagen*: 24
• Gewerkte uren/week*: 36 (excl. bereikbaarheidsdiensten, dat is nog eens 40 uur per week avond/nacht)
• Reistijd**: 10 minuten fietsen tot maximaal 30 minuten met auto bij oproepbaarheid
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5400
• Vakantiegeld: 8.3%
• Bonus, toeslagen, etc: € fluctueert afhankelijk van drukte in diensten, bruto elke maand 3-5000
• Dertiende maand: 8.3
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~110.000

• Type pensioenregeling / pensioenfonds PFZW
• Overige: inkomsten uit beleggingen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~110.000 bruto

Hopelijk op korte termijn als huisarts-in-opleiding; dan zakt mijn bruto salaris naar 3300 :F Dank aan klote CAO, maar wel mijn toekomstwens. Jaarbasis naar ~50k. :'(
2 jaar later.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: Geneeskunde nadien PhD. Nu bezig met nieuwe vervolgopleiding.
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Amersfoort.

2. Wat doe je:
• Functie: Arts in opleiding tot huisarts, contract 38 uur per week.
• Werkgever/branche: SBOH
• (Werk) Locatie(s): Nijmegen
• Aantal vakantiedagen*: 30
• Gewerkte uren/week*: 42
• Reistijd**: tussen 2 en 3 uur per dag autorijden (zonder files)
• Thuiswerken***: niet mogelijk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4926
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende maand: 4.5%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 57.527

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: SPH
• Inleg pensioen per maand door werkgever: 61,08
• Fit- en duurzaamheidsbijdrage: 24,42
• Vaste instrumentenvergoeding: 75
• Mobiliteit per jaar: 0.23 ct /km; per maand ongeveer 500 euro.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 7926

Tja... Dat is wel even een terugval de afgelopen 2 jaar geweest. Gelukkig zijn er wat CAO stijgingen geweest en is er een groot tekort aan huisartsen; ik kan straks werken waar ik wil, wanneer ik wil en hoeveel ik wil. Maar vooral: doen wat ik wil; tijd spenderen met mijn gezin, ipv 60 uur per week in een ziekenhuis los gaan. En dat was waar ik vooral de carriereswitch om gemaakt heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorro
MoiZie schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:32:
[...]

2 jaar later.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Tja... Dat is wel even een terugval de afgelopen 2 jaar geweest. Gelukkig zijn er wat CAO stijgingen geweest en is er een groot tekort aan huisartsen; ik kan straks werken waar ik wil, wanneer ik wil en hoeveel ik wil. Maar vooral: doen wat ik wil; tijd spenderen met mijn gezin, ipv 60 uur per week in een ziekenhuis los gaan. En dat was waar ik vooral de carriereswitch om gemaakt heb.
Vind het echt van de pot gerukt hoe weinig* je verdient als huisarts. Hoewel ook in opleiding nog dan begrijp ik, maar toch: 12 jaar werkervaring op de teller…

* ja, weinig ja, hoewel voor veel mensen in NL dit een heel mooi salaris is

Daarnaast wel een compliment dat je hebt gekozen om tóch die stap te maken, ondanks het (nu al) behoorlijke verlies in inkomen direct maar zeker ook in potentiële verdiencapaciteit als huisarts vs. arts in het ziekenhuis.

Ik hoop dat je je draai erin vindt, dat je een plek dichterbij huis vindt zodat op dat vlak de balans de goede kant op gaat.

Bijzonder om te zien. Dank voor je bijdrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:21
Erwin1967 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:56:
[...]

Voor IT is dat blijkbaar anders als je de vacatures mag geloven. Dat zorgt er voor een groot verschil in kwaliteit en dat zie ik terug bij sollicitanten en inhuur van medewerkers. Soms is het niveau echt om te huilen.
Een goede IT’er is wat mij betreft iemand die daar voor heeft doorgeleerd en deze kennis ook in de praktijk toepast.
Maar waar leer je dat dan? Voor IT is alles niet zo zwart op wit namelijk omdat het ontzettend breed is. Ik start per toeval een deeltijd studie HBO maar als ik het programma bekijk dan ben ik zodra ik afgestudeerd ben niet bepaald een kwalitatieve software ontwikkelaar. Eerder een broekie met wat basis kennis die leuke verslagjes kan schrijven. Er zijn wat basis principes met betrekking tot beveiling en design principes maar die zijn totaal niet representatief. Kom je met je diplomatje bij een of andere pruts club dan ben je veel kennis ook snel weer kwijt natuurlijk en geloof me daar zijn er ontzettend veel van.

Ik zou niet zo zeer kijken naar wat iemand op dat moment kan eerder naar zijn of haar motivatie, leergierigheid en doorzettingsvermogen. Zet dat soort mensen in de juiste omgeving en ze leren het wel. We hebben niet voor niets een proef periode iets wat af en toe wel vergeten lijkt te worden in de IT markt met betrekking tot casussen of zware ondervragingen tijdens sollicitaties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:38
Erwin1967 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:56:
[...]

Om advocaat te mogen zijn moet je een studie rechten aan de universiteit hebben afgerond en daarna nog een vervolgtraject hebben gedaan. Kortom daar worden bepaalde kwaliteitseisen aan gesteld. Voor IT is dat blijkbaar anders als je de vacatures mag geloven. Dat zorgt er voor een groot verschil in kwaliteit en dat zie ik terug bij sollicitanten en inhuur van medewerkers. Soms is het niveau echt om te huilen.
Een goede IT’er is wat mij betreft iemand die daar voor heeft doorgeleerd en deze kennis ook in de praktijk toepast. Op de hoogte is van best practices en goed onderhoudbare software schrijft. Dus geen klik-en-mik programmeur die een kunstje in 2 maanden heeft geleerd.
Vergeet bij de overheid de IKB niet, dat is meestal minimaal vakantiegeld en een dertiende maand. Dus de 5586 gaat dan richting de 6000+.
Ik zit in de test/qa hoek. En ik ken zoveel hbo geschoolde devs die alleen puin produceren. Requirements lezen en begrijpen, de context snappen waarin je bouwt, sowieso iets van je applicatie snappen. Maar ook open staan voor feedback. Meer willen doen dan het absolute minimum. Ik kom het zelden tegen.

Overigens, niet uniek. De meeste beroepen zijn gevuld met weinig competente mensen. De echte talenten zijn zeldzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1967
MoiZie schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:32:
[...]

2 jaar later.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Werkplezier is het allerbelangrijkste als je al een zeker basissalaris hebt. Meer is leuk maar minder belangrijk. Ik zou nog even kijken naar het bruto jaar salaris want daar mis je een paar componenten,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin1967
Puddi Puddin schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:03:
[...]

Maar waar leer je dat dan? Voor IT is alles niet zo zwart op wit namelijk omdat het ontzettend breed is. Ik start per toeval een deeltijd studie HBO maar als ik het programma bekijk dan ben ik zodra ik afgestudeerd ben niet bepaald een kwalitatieve software ontwikkelaar. Eerder een broekie met wat basis kennis die leuke verslagjes kan schrijven. Er zijn wat basis principes met betrekking tot beveiling en design principes maar die zijn totaal niet representatief. Kom je met je diplomatje bij een of andere pruts club dan ben je veel kennis ook snel weer kwijt natuurlijk en geloof me daar zijn er ontzettend veel van.

Ik zou niet zo zeer kijken naar wat iemand op dat moment kan eerder naar zijn of haar motivatie, leergierigheid en doorzettingsvermogen. Zet dat soort mensen in de juiste omgeving en ze leren het wel. We hebben niet voor niets een proef periode iets wat af en toe wel vergeten lijkt te worden in de IT markt met betrekking tot casussen of zware ondervragingen tijdens sollicitaties.
De ‘toppers’ die ik ben tegengekomen ontwikkelen vaak al vanaf jongere leeftijd en zijn verder gaan studeren om daar hun beroep van te maken. De motivatie is dan geen probleem. Het is zoals je aangeeft wel belangrijk dat junioren goed begeleid worden. Helaas kom ik nog ontwikkelaars tegen die het niveau van junior nooit ontstijgen. Het salaris verschil tussen junior en een echte senior is in Nederland beschamend klein als je het verschil in productiviteit bekijkt. Dit kan wel een factor 5 of meer schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Caelorum schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:39:
@HSG datzelfde heb ik ook, maar ik zit bij een detacheerder. Het zegt vooral wat over hoe je gewaardeerd bent door de recruiters en minder over het aanbod dat er echt is.
Het bedrijfsleven kan echt sky-high gaan met beloningen enz., maar die aanbiedingen gaan niet via de standaard recruiters en vacatures.
Nee die banen gaan via speciale procedures. Je kunt bijvoorbeeld in Amerika $18.000 dollar per maand verdienen, dikke bonussen, aandelen, auto, laptop, telefoon, gratis ontbijt, lunch en avondeten, werkgever betaald zorg en noem maar op maar dat zijn wel hele gespecialiseerde bedrijven waar je vooral moet hebben van connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:54
HSG schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:58:
[...]

Nee die banen gaan via speciale procedures. Je kunt bijvoorbeeld in Amerika $18.000 dollar per maand verdienen, dikke bonussen, aandelen, auto, laptop, telefoon, gratis ontbijt, lunch en avondeten, werkgever betaald zorg en noem maar op maar dat zijn wel hele gespecialiseerde bedrijven waar je vooral moet hebben van connecties.
Aan wat voor bedrijven zit je dan te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germania
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 00:19
Erwin1967 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:47:
[...]

Het ligt heel erg aan bij welke gemeenten je kijkt. Ik ben van Utrecht naar Amsterdam gegaan omdat de uitdaging en bijbehorend loon hoger ligt. Wat ik hier krijg, zal ik nooit bij een kleinere gemeente gekregen hebben. Maar ook het werk dat ik uitvoer zou daar niet zijn in dezelfde hoedanigheid. Ik heb de mogelijkheid een team aan te sturen die een interne applicatie aan het bouwen is hier in een niche domein, de meeste gemeenten kopen die simpelweg in.
HSG schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:58:
[...]

Niet mee eens. Het salaris en arbeidsvoorwaarden bij het Rijk als IT'er is stukken beter dan in het bedrijfsleven. Tenzij je consultant wordt in gespecialiseerde software dan heb je kans om een uitschieter te maken. Ik werk zelf bij het Rijk en heb nog nooit zulke goede arbeidsvoorwaarden gehad. Regelmatig krijg ik recruiters met vacatures en voorwaarden die lange na niet eens in de buurt komt van wat ik nu krijg.
Gek genoeg is de enige overstap die ik overwogen heb die naar het rijk, waar de belastingdienst mij in een schaal 13 functie wilde hebben enkele maanden geleden.

[ Voor 32% gewijzigd door germania op 08-06-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

germania schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:20:
[...]

Gek genoeg is de enige overstap die ik overwogen heb die naar het rijk, waar de belastingdienst mij in een schaal 13 functie wilde hebben enkele maanden geleden.
Waarom heb je dat niet gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:21
Erwin1967 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:24:
[...]

De ‘toppers’ die ik ben tegengekomen ontwikkelen vaak al vanaf jongere leeftijd en zijn verder gaan studeren om daar hun beroep van te maken. De motivatie is dan geen probleem. Het is zoals je aangeeft wel belangrijk dat junioren goed begeleid worden. Helaas kom ik nog ontwikkelaars tegen die het niveau van junior nooit ontstijgen. Het salaris verschil tussen junior en een echte senior is in Nederland beschamend klein als je het verschil in productiviteit bekijkt. Dit kan wel een factor 5 of meer schelen.
Ook @Puddi Puddin even taggen.

Ik durf wel te stellen dat een HBO opleiding (of hoger) niet heilig is in IT.

Zelf heb ik enkel een MBO4 opleiding + wat certificaten maar nu wel (via detachering) een IT Manager functie te pakken met een leeftijd van 31.

Ik ben dan wellicht wel een uitzondering met een hoog IQ en autodidact. Ik leer me dus alles zelf aan zonder hulp van anderen.

Persoonlijk heb ik een hekel aan de HBO lui die mij direct na de opleiding komen vertellen wat ik moet doen en hoe "want dat moet zo volgens de opleiding".

Wat @Erwin1967 zegt deel ik dus totaal niet.
Iemand die ervoor "doorgeleerd" heeft is zeer zeker niet beter. Zeker niet als het om puur technisch werk gaat.
Een goede ITer is er een met kennis van zaken. Ongeacht opleiding.
Naar enkel papiertjes kijken ga je de beste talenten missen.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iets grotere update.

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Kist schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:47:
[...]

Ik zit in de test/qa hoek. En ik ken zoveel hbo geschoolde devs die alleen puin produceren. Requirements lezen en begrijpen, de context snappen waarin je bouwt, sowieso iets van je applicatie snappen. Maar ook open staan voor feedback. Meer willen doen dan het absolute minimum. Ik kom het zelden tegen.

Overigens, niet uniek. De meeste beroepen zijn gevuld met weinig competente mensen. De echte talenten zijn zeldzaam.
Het is vaak ook een bedrijfscultuur-probleem heb ik het idee.
Wanneer je als dev in een u-vraagt-wij-draaien-modus zit kan dat ook door een gebrek aan autonomie komen. Waar ik nu werk is de druk/chaos in de teams dusdanig dat er weinig motivatie/ruimte over blijft om te groeien in het vak. Wat ook mee speelt is dat men bang is om fouten te maken omdat het kostbare tijd kost om deze te herstellen... tijd die men niet heeft/krijgt omdat het volgende taakje weer staat te wachten.
Wat er dan gebeurt is dat mensen op een bepaald niveau blijven hangen omdat ze te weinig leer-kansen hebben en te weinig diepgang in de tech/domein krijgen.

Ik lees wel eens dat men vindt dat "je werkgever je niet betaald om te experimenteren en te leren, maar om je taakjes te doen". Het probleem met die gedachte is dat werkgever er ook niets mee opschiet wanneer de uitvoering middelmatig blijft en kwaliteit achter blijft. Het laten groeien van de kunde van je software developers is iets waar je als werkgever ook van profiteert. En het idee dat de software developer in het weekend maar even zijn skills aan het upgraden is in zijn/haar thuisprojectjes is ook een naïeve/kromme gedachte... de boekhouder zit in het weekend ook geen sommetjes te maken om op het werk beter/sneller te worden.
Het vak software development is (nog) niet van dien aard dat het lopende-band-werk is en dat je met minimale instructie het werk helemaal goed uit kunt voeren. Maar ik heb wel het idee dat er vaak wel zo tegen software development aangekeken wordt.

Daarbij kan de learning curve ook behoorlijk pittig zijn wanneer je als developer op een nieuwe plek binnen komt. Andere tools, misschien andere programmeertaal, andere libraries/packages, ander domein, ander proces... Toen ik kort bij ASML heb gewerkt 20 jaren terug zeiden ze al dat ze zeker één jaar nodig hebben om een developer goed genoeg wegwijs te maken in de codebase, de processen, de tooling, etc. Pas daarna verwachtte men dat een nieuwe developer daadwerkelijk waarde toe ging voegen.
Daarom verbaasd het me ook hoe bij ons projecten gestaffed worden: kritische projecten waarvan de kennis bij één developer ligt. Dan onderschat je IMO de impact van het vertrekken/wegvallen van die ene kennisbron.
En hier mee bedoel ik niet dat een developer onvervangbaar is... helemaal niet... maar het (volledig) inleren van een andere developer kost (veel) tijd en geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1967
Csotranme schreef op zondag 9 juni 2024 @ 03:58:
[...]

Ook @Puddi Puddin even taggen.

Ik durf wel te stellen dat een HBO opleiding (of hoger) niet heilig is in IT.

Zelf heb ik enkel een MBO4 opleiding + wat certificaten maar nu wel (via detachering) een IT Manager functie te pakken met een leeftijd van 31.

Ik ben dan wellicht wel een uitzondering met een hoog IQ en autodidact. Ik leer me dus alles zelf aan zonder hulp van anderen.

Persoonlijk heb ik een hekel aan de HBO lui die mij direct na de opleiding komen vertellen wat ik moet doen en hoe "want dat moet zo volgens de opleiding".

Wat @Erwin1967 zegt deel ik dus totaal niet.
Iemand die ervoor "doorgeleerd" heeft is zeer zeker niet beter. Zeker niet als het om puur technisch werk gaat.
Een goede ITer is er een met kennis van zaken. Ongeacht opleiding.
Naar enkel papiertjes kijken ga je de beste talenten missen.
Ik zeg niet dat het beter is maar is wel een van de zaken die kans op succes vergroten. Een HBO opleiding is zeker niet heilig maar ik kom wel regelmatig mensen tegen die het vereiste abstractie niveau missen. Met een dergelijke opleiding wordt het kaf (meestal) van het koren gescheiden. Ik zie ook niet in waarom je in de IT niet mag verwachten dat iemand een relevante opleiding heeft gevolgd. Of het nu MBO, HBO of WO is, het is belangrijk dat er een theoretische basis is. De technische kneepjes heb je zelf al geleerd of ga je leren onder begeleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:58
Erwin1967 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:43:
[...]

Ik zeg niet dat het beter is maar is wel een van de zaken die kans op succes vergroten. Een HBO opleiding is zeker niet heilig maar ik kom wel regelmatig mensen tegen die het vereiste abstractie niveau missen.
Precies dit. En daarbij zijn er gewoon veel bedrijven (voornamelijk overheid) waarbij HBO op veel inhuurrollen een eis is. En aangezien inhuur via de aanbestedingswet gaan ben je zonder te voldoen aan die eis dus meteen buitengesloten en kom je niet op die rollen terecht.

Aan de andere kant ken ik ook mensen die inhuur zitten op C level zonder HBO of WO diploma. Maar die komen op een hele andere manier binnen, niet via een inhuur portal...

En als laatste, zo heb ik ook ooit een sollicitatiegesprek gehad met iemand die bezig was met HBO maar lag allemaal aan de school dat ze het diploma nog niet had want dit en dat en werkervaring. Toen heeft HR haar een assessment laten doen (wij wilden haar nog het voordeel van de twijfel geven) maar viel ze door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door Puddi Puddin op 10-06-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Laatst online: 20:14
Tweakez schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:55:
[...]
Members only:
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 21:20
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RxTweak
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:51
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO BSc Informatica
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Java DevOps Engineer
• Werkgever/branche: Nutsvoorzieningen
• (Werk) Locatie(s): Arnhem
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30min
• Thuiswerken: ja
• Werkdruk: middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5800
• Bonus, toeslagen, etc: 10% IKB
• Dertiende/veertiende maand: 6% eindejaarsuitkering
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 86000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: NS Businesscard / km vergoeding
• Overige: laptop, telefoon, simkaart
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:57
edit; nvm, voel toch niet zo de behoefte om het te delen. :+

[ Voor 97% gewijzigd door Streskip op 11-06-2024 02:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 12:44
DutchLegendX schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:28:
u]1. Wie ben je:[/u]
• Leeftijd: 27 Bijna 28
• Opleiding: MSc Business Administration
• Werkervaring: 3 3,5 jaar bij huidige werkgever, daarvoor bijbaantjes als boekhouder
• (Woon) Locatie:Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Assistent Controller Finance Prof.
• Werkgever/branche:Transport / Logistiek Detachering
• (Werk) Locatie(s):Overijssel, 20 minuten afstand Afhankelijk van opdracht, max 1 uur enkele reis.
• Aantal vakantiedagen:27,5 30
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd: 20 minuten enkele reis Afhankelijk van de opdracht.
• Thuiswerken:Mogelijkheid tot 2 dagen, maak er geen gebruik van Op locatie
• Werkdruk: Gemiddeld, zijn piekperiodes (September - November) Geen idee tot zoverre.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3200 4200
• Vakantiegeld: 8,33% Was 8%, nu 8,33%€
• Bonus, toeslagen, etc:0 Bij behalen doelen +- €1500.
• Dertiende/veertiende maand:0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):42K €56K

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:Geen idee. 66,7% inleg van werkgever. Bij vorige werkgever bleek dit maar 30% te zijn.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: Auto, fiscaal 40K, onbeperkt rijden (ook buitenland). Kosten werkgever +- 10K Mobiliteitsbudget +- €850, kleine stap achteruit in vergelijking.
• Overige:Laptop, Tijd voor tijd +30%, thuiswerkplek €500 vergoeding. Ligt aan de opdracht.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):52K +- €70K

Na alle waarschijnlijkheid volgend jaar een 'promotie' naar Controller. Weet alleen niet zo goed wat ik kan vragen qua salaris. Gemiddeld zie ik dat +- 4K-4,5K wordt verdiend, exclusief auto. Tot hoeverre moet ik een auto meerekenen in mijn salaris?
Overstap gemaakt naar de detachering, wilde bij meerdere bedrijven binnen kunnen kijken. Zij bieden gelukkig aan de achterkant ook nog een leertraject aan wat me erg aanspreekt. Tot zoverre tevreden met de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-07 17:50
Vraagje.

Ik heb een aanbod gekregen wat in eerste instantie een leuk bod is. Maar blijkbaar draagt de werkgever maar €120,00 per maand bij aan mijn pensioen en ze bieden een salaris van 3150 . Betekent dus dat onder de streep ik helemaal niet zo veel ga verdienen als ik mijn eigen pensioen moet betalen?

Maakt dit het ook gelijk een slecht aanbod?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XFlame
  • Laatst online: 16:00
RaiderZ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:03:
Vraagje.

Ik heb een aanbod gekregen wat in eerste instantie een leuk bod is. Maar blijkbaar draagt de werkgever maar €120,00 per maand bij aan mijn pensioen en ze bieden een salaris van 3150 . Betekent dus dat onder de streep ik helemaal niet zo veel ga verdienen als ik mijn eigen pensioen moet betalen?

Maakt dit het ook gelijk een slecht aanbod?
Kan je wellicht wat meer info geven? Wellicht het template invullen met je oude en je nieuwe verdiensten?
Tis een beetje karig, zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaiderZ
XFlame schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:09:
[...]

Kan je wellicht wat meer info geven? Wellicht het template invullen met je oude en je nieuwe verdiensten?
Tis een beetje karig, zo.
Leeftijd: 26

3. Wat ga je verdien :
• Vast maandsalaris (bruto): €3150
• Bonus, toeslagen, etc: ongeveer 1 maandsalaris, laat zeggen €3150

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds €120 p/m uitbetaald
• Mobiliteit per maand €650
• Overige: netto omkosten vergoeding €150

[ Voor 5% gewijzigd door RaiderZ op 11-06-2024 12:19 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• XFlame
  • Laatst online: 16:00
RaiderZ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:18:
[...]

Leeftijd: 26

3. Wat ga je verdien :
• Bonus, toeslagen, etc: ongeveer 1 maandsalaris, laat zeggen €3150

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds €120 p/m uitbetaald
• Mobiliteit per maand €650
• Overige: netto omkosten vergoeding €150
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@RaiderZ Doe hem eens helemaal invullen en dan zowel de oude (huidige) situatie als de nieuwe situatie? Dan valt er nog wat aan advies over te geven. Het template is er niet voor niets.

offtopic:
Voor korte vragen met kort door de bocht foute antwoorden kan je bij ChatGPT buurten.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 11-06-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
Caelorum schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:23:
@RaiderZ Doe hem eens helemaal invullen en dan zowel de oude (huidige) situatie als de nieuwe situatie? Dan valt er nog wat aan advies over te geven. Het template is er niet voor niets.

offtopic:
Voor korte vragen met kort door de bocht foute antwoorden kan je bij ChatGPT buurten.
Excuses, bij deze. er is geen oude aangezien ik ff gestopt was met werk

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: BIM
• Werkervaring: 1 jaar, tijdje gestopt met werk
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Projectmanagement
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 1 uur totaal, als dit niet naar een klant is
• Thuiswerken: nee
• Werkdruk: waarschijnlijk hoog

3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: € 252 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: 1 malig €3000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €43.824

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €120 p/m uitbetaald
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: /
• Mobiliteit per jaar: €650 p/m - 7.800 p/j
• Overige: 150 netto p/m omkosten
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €11.040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
RaiderZ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:29:
[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ben geen pensioen koning maar voor jou leeftijd is dat niet heel gek toch? Naarmate je dichterbij je pensioen komt zal dit stijgen in staffels ik zit op het zelfde niveau. Vind het aanbod zo slecht nog niet zorg dat je goede afspraken maakt omtrent je groei want je wilt niet stil komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Het is mij nog even niet helder: krijg je die € 120 uitbetaald? Of maakt je (potentieel nieuwe) werkgever dit aan jou over?
Als hij dit overmaakt is je maandsalaris dan € 3.150 of € 3.270?

Je kan je in elk geval gewoon aanmelden bij Brand New Day / Meesman o.i.d. en zelf je pensioen regelen. € 120 per maand op jouw leeftijd is niet gek hoor. Doe er zelf nog een paar tientjes bij (wat ook het geval zou zijn als je werkgever wél bij een pensioenverzekeraar/-fonds is aangesloten en je komt op een bedrag van € 150 - € 200 wat een prima inleg is voor een pensioenverzekeraar. Je inleg is bruto, dus even opletten bij de belastingaangifte.

Voor meer pensioengerelateerde vragen is er ook een speciaal topic voor pensioenen met meer achtergrondinformatie.

Salaris lijkt mij overigens niets mis mee i.c.m. secundaire arbeidsvoorwaarden, leeftijd en werkervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
Puddi Puddin schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:57:
[...]

Ben geen pensioen koning maar voor jou leeftijd is dat niet heel gek toch? Naarmate je dichterbij je pensioen komt zal dit stijgen in staffels ik zit op het zelfde niveau. Vind het aanbod zo slecht nog niet zorg dat je goede afspraken maakt omtrent je groei want je wilt niet stil komen te staan.
In het nieuwe pensioenstelsel is dit niet meer zo. In algemene zin is er in het nieuwe stelsel een standaard fiscale ruimte van 0,3*(loon - franchise) ongeacht leeftijd. Dus dat maakt de maximale inleg:

43.824 - 17.545 = 26.279
30% van 26.279 = 7.883,70 per jaar, oftewel 656,98 per maand.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchCommando op 11-06-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
Tehh schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:09:
[...]

Het is mij nog even niet helder: krijg je die € 120 uitbetaald? Of maakt je (potentieel nieuwe) werkgever dit aan jou over?
Als hij dit overmaakt is je maandsalaris dan € 3.150 of € 3.270?

Je kan je in elk geval gewoon aanmelden bij Brand New Day / Meesman o.i.d. en zelf je pensioen regelen. € 120 per maand op jouw leeftijd is niet gek hoor. Doe er zelf nog een paar tientjes bij (wat ook het geval zou zijn als je werkgever wél bij een pensioenverzekeraar/-fonds is aangesloten en je komt op een bedrag van € 150 - € 200 wat een prima inleg is voor een pensioenverzekeraar. Je inleg is bruto, dus even opletten bij de belastingaangifte.

Voor meer pensioengerelateerde vragen is er ook een speciaal topic voor pensioenen met meer achtergrondinformatie.

Salaris lijkt mij overigens niets mis mee i.c.m. secundaire arbeidsvoorwaarden, leeftijd en werkervaring.
Netto als ik het beleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
DutchCommando schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:22:
[...]

In het nieuwe pensioenstelsel is dit niet meer zo. In algemene zin is er in het nieuwe stelsel een standaard fiscale ruimte van 0,3*(loon - franchise) ongeacht leeftijd. Dus dat maakt de maximale inleg:

43.824 - 17.545 = 26.279
30% van 26.279 = 7.883,70 per jaar, oftewel 656,98 per maand.
Dus ik zou in praktijk de rest moeten aanvullen tot 656,98 om aan mijn oudere dag te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
RaiderZ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Dus ik zou in praktijk de rest moeten aanvullen tot 656,98 om aan mijn oudere dag te denken?
Je moet niks natuurlijk. Bovendien is de genoemde 30% het maximum. Minder inleggen kan en mag. Het is niet ongebruikelijk om bijv. in plaats van 30% 25 tot 27% in te leggen. Nu meer inleggen betekent wel de kans vergroten op eerder met pensioen kunnen/een hogere pensioenuitkering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soepstengel
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Soepstengel op 13-06-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeboentoe
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-07-2024
1. Wie ben je:
• Opleiding: WO in geesteswetenschappen (heel kleine studie die ik hier niet deel, heeft te maken met de richting talen/culturen)
• Werkervaring:
2 jaar supportmedewerker callcenter (weinig technisch, tot device)
2 jaar support engineer voor servers, storagesystemen etc.
3 jaar technische sales voor virtualisatiesoftwarebedrijf
nu alweer een maand junior programmeur (devops)
• (Woon) Locatie:
Zuid Holland Noord
2. Wat doe je:
junior programmeur devops
• Functie:
junior programmeur devops
• Werkgever/branche:
Ja dat ga ik niet zeggen he. Die lezen dit ook mee.
• (Werk) Locatie(s):
Oosten van het land
• Aantal vakantiedagen:
Best veel niet echt naar gekeken. Als ik niet genoeg heb kan ik bijkopen via IKB.
• Gewerkte uren/week:
36
• Reistijd:
1 uur en 45 minuten deur tot deur als de trein geen vertraging heeft
• Thuiswerken:
nu nog weinig, op termijn vaker
• Werkdruk:
laag
3. Wat verdien je:
3100 euro per maand bruto +ikb
• Vast maandsalaris (bruto):
3100
• Vakantiegeld:
standaard volgens cao
• Bonus, toeslagen, etc:
standaard ikB volgens cao
• Dertiende/veertiende maand:
volgens mij heb ik dat niet maar staat vast ergens in de cao
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

3100*12 is 37200 euro. Maar het is dus in totaal iets meer door de standaardarbeidsvoorwaarden bij de overheid.

alles wat standaard is bij de overheid

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
5 euro per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
standaard abp voor overheid
• Mobiliteit per jaar:
al mijn reiskosten naar werk worden vergoed Door mijn lange reistijd zijn dit duizenden euro's per jaar.
• Overige:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeboentoe
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-07-2024
[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

IT projectmanagement voor maar 3100 bruto per maand? Dat zou toch veel meer moeten verdienen? Ik zie dat je minder werkervaring hebt maar zelfs dan is dat een verantwoordelijkere functie waarvoor je ook naar verschillende klanten moet, wat ik niet hoef te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:58
oeboentoe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:55:
[...]

IT projectmanagement voor maar 3100 bruto per maand? Dat zou toch veel meer moeten verdienen? Ik zie dat je minder werkervaring hebt maar zelfs dan is dat een verantwoordelijkere functie waarvoor je ook naar verschillende klanten moet, wat ik niet hoef te doen.
Waar lees jij dat zijn rol verantwoordelijker is? Misschien is hij projectmanager van pinterminals bij klanten/winkels (ik noem maar iets). Dat is iets anders dan een project managen van een paar miljoen met 2 ontwikkelsteams bij een grote organisatie (waarvoor je niet langs klanten hoeft).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Googolplex1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:15
oeboentoe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:51:
1. Wie ben je:
..........
Sorry maar dit is voor geen meter te lezen :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
oeboentoe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:51:
[...]
• Werkgever/branche:
Ja dat ga ik niet zeggen he. Die lezen dit ook mee.[...]
Het lijkt me sterk dat de hele branche meeleest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:13
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door dfbt op 13-06-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
oeboentoe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:55:
[...]

Hoezo heeft langs de klant gaan impact op je salaris? Doe je als consultant ook? Betreft uiteraard een junior functie en zal mogelijk later eigen projecten draaien eerste instantie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brazur
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-05 20:09
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO 4 software developer
• Werkervaring: 2 Jaar (1 jaar huidige werkgever)
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Junior DevOps engineer
• Werkgever/branche: Finance
• (Werk) Locatie(s): Limburg
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 10 min
• Thuiswerken: 50/50
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3600
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €8,33%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50.256

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: €-
• Overige: 200 euro p/j vitaliteitsbudget, 900 euro per 5 jaar voor thuiswerkplek, 30 euro netto p/m internetvergoeding

[ Voor 4% gewijzigd door brazur op 21-06-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-04 16:06
Update, nieuwe baan na wegvallen CISO bij een bedrijf in de buurt vervang ik deze nu.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Marketing
• Werkervaring: 4.5 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: CISO a.i.
• Werkgever/branche: Tech
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Reistijd: 10min
• Thuiswerken: 1 max 2 dagen per week
• Werkdruk: Standaard.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6000
• Bonus, toeslagen, etc: €30,- netto p.m.
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ong € 78.000 incl vakantiegeld

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5%, Aegon
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto, € 8.5k
• Overige: telefoon, laptop, etc
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ong € 90.000
SherlockHolmes schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:00:
Hierbij.

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Marketing
• Werkervaring: 4 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Cyber Security Advisor/Consultant
• Werkgever/branche: Cyber Security team van groter bedrijf
• Reistijd: 20min
• Thuiswerken: 2 tot 4 dagen per week
• Werkdruk: Niet erg hoog.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5400
• Bonus, toeslagen, etc: standaard vergoedingen van paar tientjes per maand
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 70.000 incl vakantiegeld

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: redelijk standaard
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto, € 8.5k
• Overige: telefoon, laptop, etc
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 79.000

Veel onderhandeld, veel rondkijken, veel verantwoordelijkheden naar je toe trekken en veel abstractie tonen. Altijd bezig zijn met de volgende stap en nooit achterover leunen. Dan kun je je erg nuttig maken voor je werkgever en tegelijkertijd je baan naar je eigen hand vormen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:27
1. Wie ben je:
• Opleiding: WO BSc informatiekunde
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Software developer full-stack Java / Angular
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 1 uur
• Thuiswerken: 3/4 dagen
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4040
• Vakantiegeld: € 3878 p/j
• Bonus, toeslagen, etc: € ongeveer 500 p/m
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 58358

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: werknemersdeel bedraagt 4,91% van de pensioengrondslag
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: beschikbare premieregeling
• Mobiliteit per jaar: € 11220
• Overige: onkostenvergoeding netto €80, laptop, telefoon, thuiswerkplek
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €70538

Mijn eerste bijdrage aan dit topic. Ben op zich prima tevreden behalve met de vakantiedagen. Dat zijn me er 5 te weinig. Verder leuke werkgever. Heb de laatste tijd wat gesprekken gevoerd en heb de indruk dat ik al aardig aan mijn plafond zit op dit moment van wat men me wil bieden. ZZP wil ik niet, dat geeft me teveel aan mijn hoofd. Ik vraag me wel eens af of zo'n 70/30 model me niet nog een stap zou kunnen bieden. Ik word door huidige WG voor ongeveer €90 - €100 p/u weggezet. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
addictive_rhymz schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:36:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: werknemersdeel bedraagt 4,91% van de pensioengrondslag
Voor het totaalplaatje is het werkgeversdeel relevanter. Dat helpt je ook bij het vergelijken m.b.t. een eventuele toekomstige stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-07 21:37
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30-40
• Opleiding: BSc Informatica, MSc ongerelateerd
• Werkervaring: 9 jaar relevant

2. Wat doe je:
• Functie: software developer (primair Java)
• Werkgever/branche: SaaS vendor
• (Werk) Locatie(s): regio Arnhem Nijmegen
• Aantal vakantiedagen: 29
• Reistijd: 40 minuten met de fiets of ongeveer de helft met de auto
• Thuiswerken: 3 dagen per week
• Werkdruk: nee

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5775
• Bonus, toeslagen, etc: gemiddeld een half maandsalaris
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €78.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €194 per maand (44% van de totale inleg)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: beschikbare premie
• Mobiliteit per jaar: €480 reiskostenvergoeding
• Overige: €300 thuiswerkvergoeding (per jaar)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €81.108

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCRaceMASTER
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-07 13:29
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO4: Systems & Security
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Servicedesk medewerker + Planner (opleiding voor teamlead)
• Werkgever/branche: IT bij een bekend Nederlands bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Aantal vakantiedagen: 32
• Gewerkte uren/week: 37
• Reistijd: 20min
• Thuiswerken: 2 a 4 dagen
• Werkdruk: licht

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4517,23
• Bonus, toeslagen, etc: Standby iedere maand €296,12, winstuitkering 3~8%, 13e maand.
• Totaal bruto jaarsalaris: €65.281,16 (inclusief bonus, toeslagen etc)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €9.466,44
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PME
• Mobiliteit per jaar: €1.308 ene week zit ik 5 dagen op kantoor andere week 4 dagen thuis 1 dag kantoor.
• Geen thuiswerk vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duhik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-06-2024
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO ICT Cybersecurity & Cloud
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Security Consultant
• Werkgever/branche: detacheerder
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: ~1 uur
• Thuiswerken: 4x pw
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3625
• Bonus, toeslagen, etc: € nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 47.125

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € geen idee
• Mobiliteit per jaar: € lease auto
• Overige:

Ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging en ik vroeg mij af met welke salaris ik in mijn gedachte moet houden. Is het realistisch om 4.500 te vragen? En dan terwijl ze ook een lease auto aanbieden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Csotranme
@Duhik met 2 jaar werkervaring geef ik je weinig kans op 4500 + lease...

Ik denk eerder dat je richting de 4000 uit gaat komen. Natuurlijk ook een beetje afhankelijk van welk lease budget je krijgt en alle andere randzaken zoals pensioen, 13de maand, winstdelingen etc.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 48
• Opleiding: Technische Informatica
• Werkervaring: 28jr
• (Woon) Locatie: Zuid Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: (Fullstack) Developer
• Werkgever/branche: Retail
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: Soms ;)
• Thuiswerken: Ja
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7400

• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €95.000

• Mobiliteit per jaar: Fiets voor persoonlijk gebruik en 1e klas ov kaart

Daarnaast veel flexibiliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-07 20:20
Kleine update. Ik ben eigenlijk zeer tevreden. Huidige werkgever is geweldig, en buiten de lessen om is er vrij veel vrijheid voor eigen inbreng. Wat dat betreft zit ik echt op mijn plek.

1. Wie ben je:
• Opleiding: WO MSc BPMIT
• Werkervaring: uhh.. 13 jaar? Waarvan 5 in functie.
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Docent, coördinator opleiding & secretaris examencommissie
• Werkgever/branche: HBO
• (Werk) Locatie(s): Zuid Nederland
• Aantal vakantiedagen: ~55
• Reistijd: 1,15u
• Thuiswerken: 1 dag per week
• Werkdruk: Gemiddeld (afhankelijk van periode)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5.750,-
• Vakantiegeld: € 5.520,-
• Bonus, toeslagen, etc: € 25,- euro per maand
• Dertiende/veertiende maand: € 5.747,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 80.500,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 800,- euro per maand
• Mobiliteit per jaar: € OV-kaart (volledig vergoed)
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 90.150,- excl. OV

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 15:26
Duhik schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:38:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging en ik vroeg mij af met welke salaris ik in mijn gedachte moet houden. Is het realistisch om 4.500 te vragen? En dan terwijl ze ook een lease auto aanbieden?
Ik vind dit geen verkeerd pakket voor iemand met 2 jaar werkervaring. Je mist een 13e maand bijvoorbeeld maar je zit niet slecht.

Maar bovenstaande ligt natuurlijk ook aan ervaring en specifieke kwaliteiten. Wat heb je de afgelopen 2 jaar gedaan en heb je specifieke kennis/certificaten/opdrachten die je anders dan andere junior/medior maken?

En wat mis je momenteel? Te weinig salaris of uitdaging/traning/ontwikkeling?

Ik zou de eerste paar jaar dus juist focussen op het rijtje training/ontwikkeling/leuke en goede klanten waar je veel kan leren. Hiermee kan je snel en ook goede stappen zetten.

ik zie overigens dat ik ook weer eens moet updaten. :P

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Vragen kan altijd, maar met 2 jaar ervaring en verder zo te zien geen relevante certificering moet je niet vreemd opkijken als ze je vierkant uitlachen.

Tenzij jij echt kunt aantonen dat je het waard bent, maar getuige je vraag kun je dat niet ;)
Je brutosalaris verdienen in een interne rol zonder auto zal misschien kunnen bij de juiste partij, maar ook dan: ga maar aantonen dat je het waard bent.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
The Eagle schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:31:
[...]

Vragen kan altijd, maar met 2 jaar ervaring en verder zo te zien geen relevante certificering moet je niet vreemd opkijken als ze je vierkant uitlachen.

Tenzij jij echt kunt aantonen dat je het waard bent, maar getuige je vraag kun je dat niet ;)
Je brutosalaris verdienen in een interne rol zonder auto zal misschien kunnen bij de juiste partij, maar ook dan: ga maar aantonen dat je het waard bent.
Ik heb een cybersecurity firma geleid met veel consultants, heb nog steeds contact met ze. Je krijgt 4.5K als je minimaal een goede medior bent, denk aan 5 jaar ervaring. Kan ook met minder jaar, maar dan moet je goed zijn in je werk of veel andere taken oppakken zoals zelf opdrachten regelen, offertes, afstemming met klanten als lead, enzovoorts. @Duhik Je hebt een heel mooi totaalpakket. Ga voor die ervaring en certificaten, over twee jaar zit je misschien wel op 5K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
@Orangelights23 wellicht bij jou maar dat is zeer zeker niet de norm.

Ik ben het eens met @Stufferdt en @The Eagle .

Bewijs je maar. Laat maar zien dat je het waard bent.
Met 2 jaar ervaring weinig kans. Dan kom je net pas kijken.

Vragen kan altijd en staat je vrij. Het daadwerkelijk krijgen is een tweede....

Ik denk dat het onrealistisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Csotranme schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:13:
@Orangelights23 wellicht bij jou maar dat is zeer zeker niet de norm.

Ik ben het eens met @Stufferdt en @The Eagle .

Bewijs je maar. Laat maar zien dat je het waard bent.
Met 2 jaar ervaring weinig kans. Dan kom je net pas kijken.

Vragen kan altijd en staat je vrij. Het daadwerkelijk krijgen is een tweede....

Ik denk dat het onrealistisch is.
Ik bevestig alleen maar wat de mensen boven mij schreven: nu 4K/4.5K vragen is waanzin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Ik wil het niet zo stellig zeggen. Ik denk dat de kans klein is dat je het krijgt tenzij je nu heel specifieke en goede ervaring in het veld hebt opgedaan en je deze kennis correct kan overbrengen op een inhouse recruiter.

In jouw schoenen zou ik focussen op een werkgever die relevante certificeringen wilt betalen zonder in een wurgcontract gezet te worden (de afbetaalschema's van meer dan een jaar en zo). En ėėn die goede opdrachten heeft. Dan daar het maximale eruit slaan in een jaar of twee en dan opnieuw de markt op gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-07 20:16
Iets afwijkende cijfers ivm herkenbaarheid.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:25
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Ik denk dat 4500, met maar 2 jaar ervaring wat aan de hoge kant is. Bij ons zou 4000 met leasauto en bonus denk ik maximum zijn wat we zouden betalen. Werk ook aan je certificeringen, ben je een stuk aantrekkelijker voor detacheerders.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hahn
EkkeHH schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 00:02:
Iets afwijkende cijfers ivm herkenbaarheid.

***members only***
Wat bedoel je met 'iets afwijkende cijfers'? Dat de gegevens die je hebt ingevuld niet kloppen, en je salaris bijvoorbeeld €500 meer of minder is? Wat heeft het dan voor nut om dit te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:39
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door MRiesje op 26-06-2024 11:19 ]

Pagina: 1 ... 197 ... 214 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.