@Vulchare
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 16% gewijzigd door Orangelights23 op 17-07-2024 18:44 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Orangelights23 op 17-07-2024 18:44 ]
Ik zou wel aan je pensioen denken (kijk beschikbare ruimte over). 3k pensioenpremie per jaar is erg weinig voor je salaris.Vulchare schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:02:
Net de officiele brief gekregen voor promotie per 1 september (tussendoor nog medior geworden met een verhoging van 5%, maar dat wordt dus al snel weer senior)
***members only***
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het is gelukkig een leeftijdstaffel en de Wet Toekomst Pensioenen komt eraan, dus er zit verbetering in.Scheurbuik schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:01:
[...]
Ik zou wel aan je pensioen denken (kijk beschikbare ruimte over). 3k pensioenpremie per jaar is erg weinig voor je salaris.
De interne titel van senior bepaalt uiteindelijk het tarief wat een klant moet gaan betalen. Het verklaart wel het grote verschil in kwaliteit van senior ontwikkelaars. Ik zie toch heel wat ontwikkelaars die de titel van senior niet verdienen.The Eagle schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:35:
@Orangelights23 @True er is een verschil tussen wat als een senior inhoudelijk in de markt gezien wordt, en het functiehuis dat een HR afdeling hanteert. Kun je vanalles van vinden, maar uiteindelijk is het de rol die je uitvoert en de interne kwalificaties die er intern bij horen. Dat hoeft niet in lijn te zijn met de gemiddelde aanname van de markt
Exact de reden waarom dit de marktwaarde en -perceptie van seniors verlaagt.The Eagle schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:35:
@Orangelights23 @True er is een verschil tussen wat als een senior inhoudelijk in de markt gezien wordt, en het functiehuis dat een HR afdeling hanteert. Kun je vanalles van vinden, maar uiteindelijk is het de rol die je uitvoert en de interne kwalificaties die er intern bij horen. Dat hoeft niet in lijn te zijn met de gemiddelde aanname van de markt
Dus in plaats van juniors en seniors waren het L1's en L6's geworden? En wat is precies de vooruitgang? Dat klinkt mij als lood om oud ijzer.Orangelights23 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:03:
[...]
Exact de reden waarom dit de marktwaarde en -perceptie van seniors verlaagt.
Ander voorbeeld zijn medewerkers van de beruchte Big Four. Gasten van 23 jaar met anderhalf jaar ervaring en Senior Consultant, stelt helaas in de praktijk niets voor. Daarom heb ik dergelijke functietitels geschrapt bij mijn vorige werkgever en iedereen binnen mijn security afdeling kreeg L1 - L6 toegewezen.
The devil is in the details.
Het is eerder andersom met titels. Hoe meer mensen dezelfde functie uitvoeren de meer titels je nodig hebt. In dat kleine bedrijf ben je vaak developer oid en omdat je de enige bent krijg je daar vaak nog vaag gerelateerde neventaken bij.Hahn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 23:51:
[...]
Dus in plaats van juniors en seniors waren het L1's en L6's geworden? En wat is precies de vooruitgang? Dat klinkt mij als lood om oud ijzer.
Titels van bedrijf A moet je eigenlijk gewoon niet vergelijken met titels in bedrijf B. Want bedrijf A is misschien eentje waar 30 mensen werken en je binnen 2 jaar Lead of Head gemaakt wordt, omdat er maar 2 mensen jouw functie doen, terwijl er bij bedrijf B meer dan 5000 mensen werken en je er 10 jaar over doet om van Junior op te klimmen tot Senior.
Niet iedereen werkt in een urenfabriek.Erwin1967 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:02:
[...]
De interne titel van senior bepaalt uiteindelijk het tarief wat een klant moet gaan betalen. Het verklaart wel het grote verschil in kwaliteit van senior ontwikkelaars. Ik zie toch heel wat ontwikkelaars die de titel van senior niet verdienen.
Je bent er niet mee bekend denk ik?Hahn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 23:51:
[...]
Dus in plaats van juniors en seniors waren het L1's en L6's geworden? En wat is precies de vooruitgang? Dat klinkt mij als lood om oud ijzer.
Titels van bedrijf A moet je eigenlijk gewoon niet vergelijken met titels in bedrijf B. Want bedrijf A is misschien eentje waar 30 mensen werken en je binnen 2 jaar Lead of Head gemaakt wordt, omdat er maar 2 mensen jouw functie doen, terwijl er bij bedrijf B meer dan 5000 mensen werken en je er 10 jaar over doet om van Junior op te klimmen tot Senior.
Ik snap ook wel dat L1-L6 transparanter is tussen bedrijven, omdat je weet wat je krijgt, maar het is en blijft een manier om minder ervaren mensen (juniors) te onderscheiden van meer ervaren mensen (seniors). Ergo, het is een andere manier om hetzelfde te doen. Dat was mijn punt.Orangelights23 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:32:
[...]
Je bent er niet mee bekend denk ik?
Het L1-L6 systeem is veel transparanter en gestandaardiseerd. Vooral in de VS gebruikt in de (fin)tech sector, vaker ook naar Nederland. Een L4 doet hetzelfde bij bedrijf A en B.
[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 18-07-2024 11:00 ]
En dat is het dus welHahn schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:39:
[...]
Of je nou "ik ben nu een L4" zegt bij je volgende sollicitatiegesprek, of "ik ben nu een senior die €5000 verdient" lijkt me niet heel veel verschil maken.
Ik geef meestal aan wat ik wil verdienen (en ga er meestal iets boven zitten), 9 van 10 krijg je een counter en dan kan je voor je zelf de keuze maken wil ik voor dat bedrag aan de slag. Je kan ook gewoon vragen wat zij bieden voor salaris. Zou sws niet gauw je eigen salaris delen, kan alleen maar tegen je gebruikt worden (zijn wel wat standaard zinnetjes om t te vermijden):GB_gaming101 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:16:
Graag wat advies
Ik ga vanmiddag solliciteren bij een IT-bedrijf. Ze hebben een vacature openstaan voor een fullstack developer. De functie-eisen sluiten perfect aan bij mijn kennis en kunde op dit moment. Ik ben zelf 25 jaar en zit pas twee jaar in het vak. Ik denk persoonlijk dat mijn huidige werkgever weinig betaalt, wat een van de hoofdredenen is dat ik verder aan het zoeken ben. Alleen kan ik nu niet inschatten hoeveel ik kan vragen.
Functie-eisen:
MBO+ of HBO-niveau met relevante werkervaring
Bekend met actuele internettoepassingen en technieken
Ervaring met PHP, MySQL, JavaScript, HTML en CSS
Analytisch vermogen en in staat om verbeteringen te signaleren
Kritisch op eigen werk, verantwoordelijk in gedrag en communicatief vaardig
Kennis van een PHP-framework zoals CodeIgniter, Git, Linux en Python is een pré
Meestal vraag ik al voor ik naar een sollicitatie ga wat de pay range is om onnodig tijd verlies teverkomenIf you’re asked for your salary expectations, you could deflect by saying “What do you usually pay someone in this position?” or “I’d like to learn more about the role before I set my salary expectations. I would hope that my salary would line up with market rates for similar positions in this area.”
If you’re asked to share your salary history, you might try “This position is not exactly the same as my last job. Let’s discuss what my responsibilities would be here and then determine a fair salary.” Another option: “I’d appreciate it if you could make me an offer based on whatever you have budgeted for this position, and we can go from there."
Veel bedrijven hopen nog een topper te kunnen aantrekken voor een middelmatig salaris. Zolang er nog mensen zijn die voor een laag salaris willen werken omdat het werk zo ‘leuk’ of de functie zo uitdagend is zal dat niet veranderen. Persoonlijk vind ik dat de salarissen voor echte goede IT’ers achterblijft als je het bijvoorbeeld vergelijkt wat een docent kan verdienen (tot €7900 per maand).GG85 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:41:
Idd, vraag ook al gelijk aan de recruiter wat de range is. Al te vaak bij een 2e of 3e gesprek gehad dat er veel te veel tussen zit waardoor je allebei gefrustreerd alsnog het proces afbreekt.
Er zit ook gewoon heel erg veel verschil in wat er betaald wordt.
Zit nu in hippe AI tech op de snuifas en verdien bizar veel voor mijn functie terwijl ik dacht dat ik bij mijn vorige werkgever in een gouden kooi zat.
Maar heb ook oud studiegenoten die het voor minder dan de helft doen.
Erwin1967 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:34:
Persoonlijk vind ik dat de salarissen voor echte goede IT’ers achterblijft als je het bijvoorbeeld vergelijkt wat een docent kan verdienen (tot €7900 per maand).
Als je kijkt naar maatschappelijke impact als maatstaaf, kunnen heel veel IT banen omlaag en banen zoals in de zorg, afvalverwerking en lokale winkels zoals bakkers en groentewinkels flink omhoog.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:51:
[...]
offtopic:
Het salaris van die docent verdient de samenleving waarschijnlijk dubbel en dwars terug, terwijl je dat bij de ITer maar moet afvragen. Niet meer dan terecht dat docenten meer verdienen IMHO
Kan allemaal afgevangen worden met automatisering en AI. Weg met de werknemer.Orangelights23 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:30:
[...]
Als je kijkt naar maatschappelijke impact als maatstaaf, kunnen heel veel IT banen omlaag en banen zoals in de zorg, afvalverwerking en lokale winkels zoals bakkers en groentewinkels flink omhoog.
Ik denk dat de goede IT’ers dit ook wel krijgen. Het is alleen voor veel bedrijven moeilijk het kaf van de koren te scheiden, omdat heel veel IT’ers geen IT opleiding hebben gevolgd.Erwin1967 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:34:
[...]
Veel bedrijven hopen nog een topper te kunnen aantrekken voor een middelmatig salaris. Zolang er nog mensen zijn die voor een laag salaris willen werken omdat het werk zo ‘leuk’ of de functie zo uitdagend is zal dat niet veranderen. Persoonlijk vind ik dat de salarissen voor echte goede IT’ers achterblijft als je het bijvoorbeeld vergelijkt wat een docent kan verdienen (tot €7900 per maand).
Dan ligt het aan de werkgever en niet aan de IT'er dat de een meer verdient dan de ander.Z___Z schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:35:
[...]
Ik denk dat de goede IT’ers dit ook wel krijgen. Het is alleen voor veel bedrijven moeilijk het kaf van de koren te scheiden, omdat heel veel IT’ers geen IT opleiding hebben gevolgd.
Veelal laag geschoolde IT’ers met een vlotte babbel verdienen relatief veel terwijl veel hoog geschoolde IT’ers te weinig verdienen, door het brede begrip van IT’er.
Nee ligt niet aan de werkgever of de werknemer, maar in hoe de IT arbeidsmarkt in elkaar zit. Het is een snel veranderende ongestructureerde markt zonder beschermde titels zoals finance, medisch of recht, waardoor iemand dus moeilijk te beoordelen is als werkgever. Zeker als de werkgever geen tech bedrijf is.HSG schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:36:
[...]
Dan ligt het aan de werkgever en niet aan de IT'er dat de een meer verdient dan de ander.
Dat is de IT. Dat blijft zich zo snel doorontwikkelen dat zelfs ervaren IT'ers het amper bij kunnen benen.Z___Z schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:41:
[...]
Nee ligt niet aan de werkgever of de werknemer, maar in hoe de IT arbeidsmarkt in elkaar zit. Het is een snel veranderende ongestructureerde markt zonder beschermde titels zoals finance, medisch of recht, waardoor iemand dus moeilijk te beoordelen is als werkgever. Zeker als de werkgever geen tech bedrijf is.
Als je naar de problemen van vanochtend kijkt zie je dat de maatschappelijke impact van IT heel groot kan zijn. De vraag is echter ook hoe snel kun je iets leren? Bijvoorbeeld in een winkel werken vergt nauwelijks opleiding en wordt daarom ook maar heel matig betaald. Een echte IT opleiding en het opdoen van benodigde ervaring kost heel veel tijd. Nu zie je in advertenties opleidingen van een aantal weken worden aangeboden zodat je in de IT aan de slag kan. Dit zorgt er wel voor dat veel IT's slechts een kunstje leren en daarvoor eigenlijk overbetaald worden. Dat werk gaat ook door automatisering verdwijnen.Orangelights23 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:30:
[...]
Als je kijkt naar maatschappelijke impact als maatstaaf, kunnen heel veel IT banen omlaag en banen zoals in de zorg, afvalverwerking en lokale winkels zoals bakkers en groentewinkels flink omhoog.
Dan moet de werkgever ervoor zorgen dat ze meer mogen doen dan alleen kunstjes leren.Erwin1967 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:41:
[...]
Als je naar de problemen van vanochtend kijkt zie je dat de maatschappelijke impact van IT heel groot kan zijn. De vraag is echter ook hoe snel kun je iets leren? Bijvoorbeeld in een winkel werken vergt nauwelijks opleiding en wordt daarom ook maar heel matig betaald. Een echte IT opleiding en het opdoen van benodigde ervaring kost heel veel tijd. Nu zie je in advertenties opleidingen van een aantal weken worden aangeboden zodat je in de IT aan de slag kan. Dit zorgt er wel voor dat veel IT's slechts een kunstje leren en daarvoor eigenlijk overbetaald worden. Dat werk gaat ook door automatisering verdwijnen.
Tja krapte op de markt drukt kwaliteit. Ik denk niet dat ze over betaald worden maar eerder te duur weg gezet worden. Ik zie elke opleiding echt als absolute basis of die nu 4 jaar of 12 weken duurt. De rest zul je toch in de praktijk moeten leren werkgevers moeten hierop toe zien en er voor zorgen dat er genoeg middelen in huis zijn om die kennis over te brengen en de werknemers hierin ook te belonen. IT is heel breed je kan met 15 jaar ervaring van werkgever wisselen binnen dezelfde werkgebieden en weer onderaan als junior beginnen qua kennis. blijven leren is dus een must en dat vergt belangrijke eigenschappen. Of goed gekwalificeerd zijn en na al die jaren nog steeds niet snappen dat geheimen niet opgeslagen mogen worden op de cliënt omdat je die begeleiding en controle hebt gemist en de kennis ergens halverwege is gestand zonder consequenties.Erwin1967 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:41:
[...]
Dit zorgt er wel voor dat veel IT's slechts een kunstje leren en daarvoor eigenlijk overbetaald worden. Dat werk gaat ook door automatisering verdwijnen.
Wat zou je doen met DevOps en hoeveel ervaring heb je daarmee?R.G schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:07:
Wat is een reel salaris voor een software engineer uit het oosten, 34 jaar 8 jaar ervaring.
Welke een nieuwe job als dev ops engineer zou doen en hier nog niet echt ervaring meeheeft Max 1 jaar.
En of raden jullie dan geen dev ops aan ?
[ Voor 12% gewijzigd door gr8-jen op 19-07-2024 19:07 ]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Dat bedrag kunnen wij ook wel halen. Die 7900 is inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering, het salaris zelf loopt tot maximaal 6700. https://www.rijksoverheid...-het-voortgezet-onderwijsErwin1967 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:34:
Persoonlijk vind ik dat de salarissen voor echte goede IT’ers achterblijft als je het bijvoorbeeld vergelijkt wat een docent kan verdienen (tot €7900 per maand).
Klopt en een waardevolle toevoeging lijkt mij ook dat deze (in de praktijk) hoogst haalbare schaal (LD schaal) "slechts" aan 22,4% in het VO en 4,1% in het mbo van de lesgevers is toegekend (zoals uit de zogenaamde functiemix blijkt).Krwz schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:01:
[...]
Dat bedrag kunnen wij ook wel halen. Die 7900 is inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering, het salaris zelf loopt tot maximaal 6700. https://www.rijksoverheid...-het-voortgezet-onderwijs
Op werkenvoornederland.nl staan meerdere vacatures voor senior developers die gaan tot 6900, met 16,5% IKB erbij zit je dan ook op 8000. https://www.werkenvoorned...ata-engineer-IM-2024-0063
Dit soort salarissen zijn in Nederland ook bedoeld voor de toppers.Beldewouten! schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:25:
[...]
Klopt en een waardevolle toevoeging lijkt mij ook dat deze (in de praktijk) hoogst haalbare schaal (LD schaal) "slechts" aan 22,4% in het VO en 4,1% in het mbo van de lesgevers is toegekend (zoals uit de zogenaamde functiemix blijkt).
Ik zit in een vergelijkbare schaal (12; CAO HBO, max. 6.7k excl. Eju en vakantiegeld). Bij ons dien je daar een afgeronde WO MSc opleiding voor gedaan te hebben en extra verantwoordelijkheden te hebben. Bijv. Blokeigenaar van 1 semester. Het is allemaal echt niet zo makkelijk om daar terecht te Komen. Overigens Komen dit soort salarissen bij de overheid ook regelmatig voor. Daarnaast is het de absolute max.. het duurt heel wat jaar voordat je aan de maximum zit.Krwz schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:01:
[...]
Dat bedrag kunnen wij ook wel halen. Die 7900 is inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering, het salaris zelf loopt tot maximaal 6700. https://www.rijksoverheid...-het-voortgezet-onderwijs
Op werkenvoornederland.nl staan meerdere vacatures voor senior developers die gaan tot 6900, met 16,5% IKB erbij zit je dan ook op 8000. https://www.werkenvoorned...ata-engineer-IM-2024-0063
Danny Phantom schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:49:
***members only***
[ Voor 9% gewijzigd door Danny Phantom op 23-07-2024 23:54 ]
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Danny Phantom schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:49:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
[ Voor 69% gewijzigd door Puddi Puddin op 24-07-2024 08:20 ]
Ecablynx schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:02:
[...]
***members only***
offtopic:
Dat coachen, interessant.. doe je dat als ZZPer? Ken het concept alleen via de Security Academy
[ Voor 30% gewijzigd door Audiodude op 25-07-2024 20:13 ]
learning every day.
[ Voor 8% gewijzigd door dnserror op 26-07-2024 12:13 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Yabani_Esek op 26-07-2024 12:13 ]
Ook een update omdat ik in mijn vorige post aangaf dat ik op zoek was naar een nieuwe baan. Die baan heb ik inmiddels sinds 1 mei, zie hieronder.Malfoi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:56:
Ik post hier ook maar eens. Misschien eens interessant te zien voor anderen hoe het in andere landen geregeld is. Ik woon en werk namelijk in Duitsland.
***members only***
Als ik een nieuwe baan heb gevonden en daar ben begonnen, zal ik mezelf wel even quoten ter vergelijking.
Je wekt toch wel mijn interesse met je achtergrond in elektrotechniek.GG85 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:01:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: HBO Elektrotechniek
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Midden-NL
2. Wat doe je:
• Functie: Hardware Engineer (Electronics Engineer)
• Werkgever/branche: AI / Cloud al dat soort buzzwords
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 36 (4x9)
• Reistijd: 50min trein, deel reistijd = werktijd, totaal 10,5 uur van huis voor 9 uur werken.
• Thuiswerken: 1x per 2 weken gemiddeld
• Werkdruk: gemiddeld, hoog tijdens deadlines
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €8400
• Vakantiegeld: €8100
• Bonus, toeslagen, etc: €~20k per jaar, variabel
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €128.864
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €340
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: bruto bijdrage elke maand, zelf te regelen verder.
• Mobiliteit per jaar: €3000
• Overige: €300 bruto per maand voor lunch, vrij te besteden.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €136.544
Pensioenbijdrage is bijzonder laag maar kan het wel zelf verder invullen itt verplichte CAO pensioen bij vorige werkgever. En salaris is hoog genoeg om, icm teruggaaf Belastingdienst, een significant bedraag in pensioen te stoppen.
Heel tevreden. Zeker voor een niet leidinggevende functie en 4x9 werken.
[ Voor 11% gewijzigd door Skywalker27 op 31-07-2024 09:16 . Reden: mo tags ]
[ Voor 0% gewijzigd door JGWL op 31-07-2024 17:27 . Reden: member tags vergeten ]
JGWL schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:11:
Jaartje verder dus tijd voor een update. Ik zit in het midden van m'n schaal dus kan nog een aantal jaar rekenen op jaarlijkse periodieken (standaard +3% bij ruimte in schaal) en de CAO verhoging (+5% in 2024). Basissalaris zit op de mediaan in mijn sector, maar de pensioenregeling maakt veel goed. Total package is goed. Was eerder overkoepelend PO voor drie scrum teams maar zit wegens een reorganisatie nu dedicated binnen een enkel team. Vind dat prima, zit veel dichter op de inhoud nu. Ook fijn; al onze applicaties en portalen zijn zelfbouw dus weinig afhankelijk van andere partijen. Elke twee weken zelf releasen, geen waterfall projecten, veel ruimte voor experimentjes, 'MVP-denken' ook aan businesskant en korte lijntjes IT en business. Ik mis wel het dagelijkse contact op de werkvloer maar i.v.m. jong gezin en lange reistijd voorlopig gekozen voor max. 1x per week kantoor.
***members only***
Update hier!Booth schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:32:
Promotie gemaakt! Ik had hem eerlijk gezegd niet aan zien komen daar mijn baas zei dat er weinig ruimte was om mensen promotie te maken, en ik weet dat er iemand uit mijn team echt promotie MOEST krijgen vanwege tenure. Ik heb wel heel hard gewerkt (veel sideprojects gedaan) en veel aan visbility gedaan. Heeft blijkbaar gewerkt.
***members only***
ViezeVis schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:12:
***members only***
***members only***
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
ViezeVis schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:22:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Mooie aanbieding. Ik zou zeker nog even die 1ste klas erbij proberen ja. Niet alleen voor het 2e traject maar voor de hele reis. Ja kan altijd nog deze aanbieding accepteren.ViezeVis schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:12:
***members only***
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik kan me daar wel om verbazen. Als werkgever zou ik iemand die productie toegang tot een identity en accessmanagement systeem heeft niet in een trein willen laten werken.
***members only***
Wie zegt dat hij dat heeft tijdens de treinreis? Je hebt neem ik aan nog wel meer werkzaamheden te doen dan op productie lopen kloten met de systemen/configuratie.jongetje schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:50:
[...]
Ik kan me daar wel om verbazen. Als werkgever zou ik iemand die productie toegang tot een identity en accessmanagement systeem heeft niet in een trein willen laten werken.
Maar misschien ben ik ouderwets?
[ Voor 9% gewijzigd door Hatsieflatsie op 05-08-2024 00:10 ]
Misschien wat vaker op kantoor komen/je gezicht laten zien ? Niet alleen bij je eigen team, maar ook (hogere) management.Hatsieflatsie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 00:04:
Onlangs een nieuwe rol gekregen als projectmanager. Gevraagd om een passende bijstelling voor m'n salaris, maar ze willen niet verder gaan dan een extra periodiek, waarover ik teleurgesteld ben. Dus ik vraag mij af of m'n salaris nog wel passend is?
***members only***
Nu vraag ik mij af of ik hier wel op m'n plaats ben. Werken als projectmanager geeft mij wel enige stress, en ik denk dat de salaris ondermaats is. Werkgever lijkt niet meer water bij wijn te willen doen, dan een extra periodiek, wat eigenlijk 17 euro netto extra per maand is![]()
Hoe denkt men over m'n maandsalaris? Het is niet heel technisch, zou ik moeten zeggen. Het is vooral ervoor zorgen dat alles in goede banen geleid wordt, en de klant tevreden blijft.
Het is wel een vast contract, dat is wellicht ook iets waard. Dan vraag ik mij af of ik wel elders meer kans kan maken?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Groot deel van het bedrijf werkt vanuit thuis. Er is niet echt een "corporate office"/kantoor cultuur daar en wordt ook niet aangemoedigd. Directie werkt ook vaak vanuit thuis.Sport_Life schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 00:27:
[...]
Misschien wat vaker op kantoor komen/je gezicht laten zien ? Niet alleen bij je eigen team, maar ook (hogere) management.
***members only***
[ Voor 15% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 05-08-2024 07:32 ]
Er zijn zat mails hoorde ik aljongetje schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:50:
[...]
Maar misschien ben ik ouderwets?
Wat wil je zelf? Blijkbaar past de rol je niet als je er stress van krijgt. Kan ik me ook wel een beetje voorstellen als je 100 procent vanuit huis een projectteam moet aansturen. Ik zou er niet aan moeten denken iig.Hatsieflatsie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 00:04:
Onlangs een nieuwe rol gekregen als projectmanager.
[....]
Nu vraag ik mij af of ik hier wel op m'n plaats ben. Werken als projectmanager geeft mij wel enige stress, en ik denk dat de salaris ondermaats is. Werkgever lijkt niet meer water bij wijn te willen doen.
Hoge werkdruk, stress, laag salaris, terwijl het bedrijf in Amsterdam zit. Lijkt me een aardig slechte deal, op het (vrijwel) altijd thuiswerken na dan misschien, maar dat moet je ook maar liggen. Als je vaker naar kantoor gaan niet erg zou vinden, dan kan je vast iets anders vinden wat makkelijk 50% meer verdient.Hatsieflatsie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 00:04:
Onlangs een nieuwe rol gekregen als projectmanager. Gevraagd om een passende bijstelling voor m'n salaris, maar ze willen niet verder gaan dan een extra periodiek, waarover ik teleurgesteld ben. Dus ik vraag mij af of m'n salaris nog wel passend is?
***members only***
Nu vraag ik mij af of ik hier wel op m'n plaats ben. Werken als projectmanager geeft mij wel enige stress, en ik denk dat de salaris ondermaats is. Werkgever lijkt niet meer water bij wijn te willen doen, dan een extra periodiek, wat eigenlijk 17 euro netto extra per maand is![]()
Hoe denkt men over m'n maandsalaris? Het is niet heel technisch, zou ik moeten zeggen. Het is vooral ervoor zorgen dat alles in goede banen geleid wordt, en de klant tevreden blijft.
Het is wel een vast contract, dat is wellicht ook iets waard. Dan vraag ik mij af of ik wel elders meer kans kan maken?
Het is een eigen berekening op basis van een retourrit basisprijs. Ik begreep dat zij alleen de 2e klas vergoeden. De meerprijs van de 1e klas is dus voor rekening werknemer.
Caelorum schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:23:
***members only***
[ Voor 11% gewijzigd door SemiAnoniemeDev op 05-08-2024 18:06 ]
Je salaris als projectmanager hangt af van het budget waarvoor je verantwoordelijk bent en/of het aantal mensen dat je aanstuurt. Ik kan niet zien of je gekwalificeerd bent als projectmanager en daarnaast ben je qua ervaring als projectmanager nog junior. Dus ja het kan een normaal salaris zijn. De range zit normaal tussen de 4K en 7.5K voor een 'gewone' project manager in de IT.Hatsieflatsie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 00:04:
***members only***
Budget is meestal 15k per project en stuur dan 3 mensen aan. Zou kwalificatie voor projectmanager verschil moeten maken? Er zijn wel certificaten zoals Prince2 en PMP, maar van wat ik lees op Reddit, zijn ze vrij makkelijk waardoor het weinig meerwaarde bood.Erwin1967 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:41:
[...]
Je salaris als projectmanager hangt af van het budget waarvoor je verantwoordelijk bent en/of het aantal mensen dat je aanstuurt. Ik kan niet zien of je gekwalificeerd bent als projectmanager en daarnaast ben je qua ervaring als projectmanager nog junior. Dus ja het kan een normaal salaris zijn. De range zit normaal tussen de 4K en 7.5K voor een 'gewone' project manager in de IT.
[ Voor 84% gewijzigd door sdekker op 06-08-2024 01:08 . Reden: teveel details ]
Jazeker, we zijn een AI Cloud infrastructuur provider die zo ongeveer alles zelf ontwerpt. We hebben een datacenter en ontwerpen onze eigen CPU, GPU en Storage servers.Mlmn12 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 01:28:
[...]
Je wekt toch wel mijn interesse met je achtergrond in elektrotechniek.
Zou je enigszins extra kunnen verschaffen wat je werkzaamheden zoals behelzen etc.
Ben je een 0 vergeten? Anders is je rol als PM een behoorlijke titel inflatie. 3 man en een budget van 15k heb je het over een scope van 1 week. Moet je wel heel veel kleine projecten in parallel doem. Deze scope wordt bij ons gemangeld door senior consultants.Hatsieflatsie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:51:
[...]
Budget is meestal 15k per project en stuur dan 3 mensen aan. Zou kwalificatie voor projectmanager verschil moeten maken? Er zijn wel certificaten zoals Prince2 en PMP, maar van wat ik lees op Reddit, zijn ze vrij makkelijk waardoor het weinig meerwaarde bood.
Blijkbaar is m'n salaris dan in de normale range, dank voor het delen van je mening.
Het zijn inderdaad veel kleine projecten die gelijktijdig uitgevoerd worden. Zo'n 5 projecten per week.Z___Z schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:58:
[...]
Ben je een 0 vergeten? Anders is je rol als PM een behoorlijke titel inflatie. 3 man en een budget van 15k heb je het over een scope van 1 week. Moet je wel heel veel kleine projecten in parallel doem. Deze scope wordt bij ons gemangeld door senior consultants.
No offence, maar als je elke week ~5 projecten afrondt, hebben die zo ongeveer de omvang van een user story (of 2). Als je je salaris vergelijkt met die van product owners of scrum masters, laat zich dat wellicht beter vergelijken.Hatsieflatsie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:15:
[...]
Het zijn inderdaad veel kleine projecten die gelijktijdig uitgevoerd worden. Zo'n 5 projecten per week.
[ Voor 24% gewijzigd door wheel op 08-08-2024 11:30 ]
Zou je zeggen dat hij iets te laag zit?wheel schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:37:
[...]
No offence, maar als je elke week ~5 projecten afrondt, hebben die zo ongeveer de omvang van een user story (of 2). Als je je salaris vergelijkt met die van product owners of scrum masters, laat zich dat wellicht beter vergelijken.
Ik denk dat je in de bancaire sector als developer meer verdient. Als ik naar mijzelf kijk zit ik hier toch wel aardig boven inclusief alles en daar komt qua pensioen op bijdrage werkgever van 22% boven franchise bij. Dan heb ik een analyst functie binnen IT waarbij ik in principe alle verantwoordelijkheid af kan schuiven(zolang ik uiteraard naar eer en geweten mijn analyse en werkzaamheden doe en wel het doel heb dingen op te lossen en af te ronden).Hatsieflatsie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 00:04:
***members only***
[ Voor 24% gewijzigd door Grachti op 10-08-2024 10:48 ]
Je lijstje is helemaal stuk.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Bijna precies een jaar verder, dus leuk om even te vergelijken. De beoogde doorgroei is behaald, samen met wat leuke CAO verhogingen heeft dat toch tot een leuke salarisverhoging geleid. Ook van 1 keer per maand naar 1 keer per week thuiswerken is fijn. Dat is ook weer anderhalf uur reistijd per week die ik bespaar.Destynx schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:55:
***members only***
EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L
Koekfabriek schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:37:
Nu weer 1+ jaar verder, nieuwe baan en andere werkgever (wel binnen het Rijk) en aardige CAO verhoging verder. Vorige post hier .
***members only***
Financieel gezien erg tevreden met de overstap. Langere reistijd is wel weer even wennen maar mag niet klagen.
De [/b] is onderdeel van de opmaak. Het is de bedoeling dat je het antwoord erachter zet, niet in plaats van.Grachti schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:55:
[quote]Grachti schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:01:
Update 2024
. Wie ben je:
Huidig
1. Wie ben je:
[b]• Leeftijd: [30]
[b]• Opleiding: [Master Economics]
[b]• Werkervaring: [5]
[b]• (Woon) Locatie: [België]
2. Wat doe je:
[b]• Functie: [Financial Controller]
[b]• Werkgever/branche: [Multinational]
[b]• (Werk) Locatie(s): [Brussel]
[b]• Aantal vakantiedagen: [26]
[b]• Gewerkte uren/week: [38]
[b]• Reistijd: [45 min*2, meer files dan in 2023]
[b]• Thuiswerken: [2d]
[b]• Werkdruk: [In de praktijk hoog, enig aanspreekpunt voor de finance opvolging kernactiviteit]
3. Wat verdien je:
[b]• Vast maandsalaris (bruto): [4100] €
[b]• Vakantiegeld: [] €
[b]• Bonus, toeslagen, etc: [10 % variabel] €
[b]• Dertiende/veertiende maand: [Ja] €
[b]• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): [65k] €
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
[b]• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: [nee] €
[b]• Type pensioenregeling / pensioenfonds: [nee]
[b]• Mobiliteit per jaar: [cat Audi Q3 ] €
[b]• Overige: [Maaltijdcheques ]
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
[ Voor 94% gewijzigd door Grachti op 10-08-2024 10:50 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq