En weer een update. Ik verbaas mij er zelf weer over om zo'n 12% verhoging te krijgen. Voor mij was het eigenlijk allang prima (laat ze het maar niet horenDouweegbertje schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:27:
Ondanks de economie (met name bij US tech) een (riante) verhoging gekregen nadat ik ongeveer 1 jaar en 2 maanden daar ben begonnen. Iets waar ik wel erg blij mee ben omdat het voor mij een bevestiging is anders dan een schouderklopje over het werk wat ik doe![]()
Dingen geupdate indien van toepassing:
De werkdruk is misschien hoog maar wel te relativeren. Er zijn wel wat verwachtingen maar die zijn niet onrealistisch en naar mijn inziens doen ze genoeg om je daarin te ondersteunen. Het team is internationaal en ik heb alle vrijheid om overal naar toe te reizen om met elkaar te werken of een conferentie te bezoeken. Vorig jaar naar Parijs, Manchester en Wales geweest. Ik vlieg zelf niet dus ik "beperk" mijzelf daarin. Al heb ik daar geen enkele moeite mee.
Ik mis soms het kantoor wel, maar eerlijk gezegd met deze beloning kan mij dat deels gestolen worden. Doch als ik ooit een uitdagende baan in Nederland kan vinden (en nee, niet in Amsterdam
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31 33 34
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 13-14 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Sr. Software Engineer - Observability
• Werkgever/branche: Streaming media
• (Werk) Locatie(s): Ik ga thuiswerken, maar US based met locaties in o.a. London en Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25 op papier, "unlimited" onofficieel. De reden is o.a. dat ze het niet willen limiteren op 25 dagen. Zijn je dagen op, wil je vrij en kan dit naar alle redelijkheid? Prima.
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 0
• Werkdruk: hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 7820 9583 (vorig jaar bruto was verkeerd (9930) ~11.600
• Vakantiegeld: 8% - maar zit gewoon in het totaal plaatje, dus in principe 0%.
• Bonus, toeslagen, etc: $3000 eenmalig nu erbij gekregen
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.000 125.000 140.000
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: (12 * maandsalaris) + vakantiegeld en daar 10,80% van (voor mijn huidige leeftijd) minus een offset = bijdrage werkgever in een fonds die ik zelf kan beheren.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Vooral moeilijk.
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: €18.000 22.059 aandelen 25.000 (85% salaris / 15% aandelen)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 120.000 147.059 165.000