Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loldave87
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-08-2024
Dit is mijn eerste IT baan. Ben laat van start gegaan op 30-40 (echte leeftijd vertel ik liever niet)door persoonlijke omstandigheden. Ik ben na een jaar van extern naar intern gegaan. Maar hoe doe ik het eigenlijk? Verdien ik pcies goed? Te weinig?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30-40
• Opleiding: MBO4 systeembeheerder
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie:Skilled IT Servicedeskmedewerker
• Werkgever/branche:Een bank
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen:150 uur
• Gewerkte uren/week:36
• Reistijd:45m
• Thuiswerken:90% thuiswerken, 10% kantoor
• Werkdruk: op een schaal 1-10 vind ik het een 6. Er zijn rustige en drukke tijden. Misschien zijn er periodes dat ik het kwa werkdruk een 7 zou rekenen, maar er zijn ook tijden waar ik de werkdruk letterlijk een 1 zou geven. Soms zijn er tijden dat je een uur wacht voor een telefoontje.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2600
• Vakantiegeld: €2500
• Bonus, toeslagen, etc: €300
• Dertiende/veertiende maand: €2600
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Overige:
NS business card.
€750 thuiswerkbudget. Spullen die je krijgt zijn je eigendom dus geen bruikleen.
€912 netto per jaar thuiswerkvergoeding.
€500 netto energietoeslag in 2023
€1500 persoonlijke ontwikkeling budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-09 10:13
loldave87 schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:45:
Dit is mijn eerste IT baan. Ben laat van start gegaan op 30-40 (echte leeftijd vertel ik liever niet)door persoonlijke omstandigheden. Ik ben na een jaar van extern naar intern gegaan. Maar hoe doe ik het eigenlijk? Verdien ik pcies goed? Te weinig?

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkdruk: op een schaal 1-10 vind ik het een 6. Er zijn rustige en drukke tijden. Misschien zijn er periodes dat ik het kwa werkdruk een 7 zou rekenen, maar er zijn ook tijden waar ik de werkdruk letterlijk een 1 zou geven. Soms zijn er tijden dat je een uur wacht voor een telefoontje.

3. Wat verdien je:

• Overige:
NS business card.
€750 thuiswerkbudget. Spullen die je krijgt zijn je eigendom dus geen bruikleen.
Ik denk dat je het lang zo gek niet doet, we moeten rekening houden met een startersrol, dan ligt dit redelijk in lijn voor een servicedesk medewerker.

Echter lees ik dat je wel eens een uur met je duimen kan draaien voor een telefoontje. Die tijd zou je heel mooi kunnen gebruiken om je verder te ontwikkelen. Wat ik in jouw situatie zou doen is online e-learnings doen over de dev kant van de service software die je gebruikt, zodat je op termijn zou door kunnen groeien naar een leuke dev of misschien zelfs functional consultant rol. Die verdienen meer en hebben m.i. ook een leuker werkpakket.

Voorbeeldje, stel je gebruikt Salesforce Service Cloud, dan kan je heel makkelijk online via Trailhead het de ontwikkel kant leren, op een vrij lowcode manier. Certificaten hierin zijn ook niet heel duur (150 euro o.i.d. per examen). Bij andere platformen zal je dit ook hebben hoor. Ik weet dat SAP het ook doet met OpenSAP, maar dat is wel ietsjes zwaarder.

Zet je trouwens niet vast op je "profiel". Er is nu veel vraag naar bovenstaande rollen en met ervaring als servicedeskmedewerker kan je mooi de gaten vullen die een externe partij misschien niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loldave87
Elidibus schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:06:
[...]

Ik denk dat je het lang zo gek niet doet, we moeten rekening houden met een startersrol, dan ligt dit redelijk in lijn voor een servicedesk medewerker.

Echter lees ik dat je wel eens een uur met je duimen kan draaien voor een telefoontje. Die tijd zou je heel mooi kunnen gebruiken om je verder te ontwikkelen. Wat ik in jouw situatie zou doen is online e-learnings doen over de dev kant van de service software die je gebruikt, zodat je op termijn zou door kunnen groeien naar een leuke dev of misschien zelfs functional consultant rol. Die verdienen meer en hebben m.i. ook een leuker werkpakket.

Voorbeeldje, stel je gebruikt Salesforce Service Cloud, dan kan je heel makkelijk online via Trailhead het de ontwikkel kant leren, op een vrij lowcode manier. Certificaten hierin zijn ook niet heel duur (150 euro o.i.d. per examen). Bij andere platformen zal je dit ook hebben hoor. Ik weet dat SAP het ook doet met OpenSAP, maar dat is wel ietsjes zwaarder.

Zet je trouwens niet vast op je "profiel". Er is nu veel vraag naar bovenstaande rollen en met ervaring als servicedeskmedewerker kan je mooi de gaten vullen die een externe partij misschien niet kan.
Ik ben inderdaad bezig met het behalen van certificaten. Ik heb een ontwikkelings budget dus daar maak ik zeker gebruik van. Eerste jaar was een beetje hectisch ivm verhuizing. Hierdoor heb ik weinig tijd gehad voor certificering. Na mijn eerste jaar heb ik mijn ITIL en MS900 behaald. Ik heb wel wat low code ervaring. Ik schreef een aantal jaar terug wat custom scripts in LUA voor een MMO.
Ik zit nu verder te leren voor MS certificaten. Uiteindelijk wil ik binnen 1-2 jaar doorstromen naar iets anders zoals tweedelijns. Iedergeval zou ik wel een grotere uitdaging willen aangaan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 20:54
loldave87 schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:45:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:
NS business card.
Lijkt me een prima pakket voor iemand met jouw functie en ervaring. Gewoon lekker doorgroeien in een richting die je leuk lijkt zou ik zeggen. ;)

p.s.

Members only:

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:35
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 48
• Opleiding: HAVO+MBO (grafisch)
• Certificeringen: ITIL 4, Microsoft 365 Certified: Endpoint Administrator Associate, Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate
• Werkervaring: 15
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Infrastructuur Engineer (Internationale servicedesk & functioneel beheer)
• Werkgever/branche: Detachering (vast contract)
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd:30-45 minuten
• Thuiswerken: Soms
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3075
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.900

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:157 p/m
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar:Lease auto, KIA Ceed SW GT €31K, tankpas en onbeperkt privé
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Ik ben ooit erg laag in gestapt in de ICT aangezien ik toen alleen praktische ervaring had en nog niet gecertificeerd was. Inmiddels is het weer tijd voor een gesprek (vandaag al) en lijkt het me nu eens de tijd om de onderhandeling aan te gaan. Aan de salarissen te zien hier ben ik flink onderbetaald. Wat denken jullie dat ik kan vragen?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MaTr1x schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:12:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 48
• Opleiding: HAVO+MBO (grafisch)
• Certificeringen: ITIL 4, Microsoft 365 Certified: Endpoint Administrator Associate, Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate
• Werkervaring: 15

2. Wat doe je:
• Functie: Infrastructuur Engineer (Internationale servicedesk & functioneel beheer)
• Werkgever/branche: Detachering (vast contract)
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd:30-45 minuten
• Thuiswerken: Soms

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3075
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.900

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:157 p/m
• Mobiliteit per jaar:Lease auto, KIA Ceed SW GT €31K, tankpas en onbeperkt privé
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Ik ben ooit erg laag in gestapt in de ICT aangezien ik toen alleen praktische ervaring had en nog niet gecertificeerd was. Inmiddels is het weer tijd voor een gesprek (vandaag al) en lijkt het me nu eens de tijd om de onderhandeling aan te gaan. Aan de salarissen te zien hier ben ik flink onderbetaald. Wat denken jullie dat ik kan vragen?
Functioneel beheer zie ik meestal tussen de 3.500 tot zo'n 4.500 (uitzonderingen daargelaten) dat je een deel servicedesk doet is dan wel wat minder waard, als dat puur 2e of 3e lijn is voor de applicaties die jij beheert past dat wel weer bij het plaatje (van een FBer). Ik zou minimaal 3.500 verwachten als je weinig ervaring hebt (<3 jr) als je inhoudelijk relevante werkervaring meer is dan dat moet je in detachering voor FB echt wel makkelijk richting de 4.000 gaan, maar ik vraag mij af of je dat gaat krijgen als je nu onderbetaald wordt. Wees eerlijk voor jezelf, doe je servicedesk werk? Dan is 3.500 met die 15 jr werkervaring die je noteert wel goed, doe je dat niet moet het meer richting de 4.000.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvt
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 10:28
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO applicatie ontwikkelaar, HBO Embedded Systems, pre-master werktuigbouwkunde
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Elektronica Architect
• Werkgever/branche: Metaalindustrie
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 27+13 ATV
• Reistijd: 5min auto, 15min fiets
• Thuiswerken: Ja, flexibel
• Werkdruk: Normaal, paar weken in het jaar hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4564
• Vakantiegeld: € 4380
• Bonus, toeslagen, etc: ~ € 2000
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ € 64000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 867
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PME
• Mobiliteit per jaar:~ € 140
• Overige: ~ € 3000 opleiding budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loldave87
No text

[ Voor 99% gewijzigd door loldave87 op 07-11-2023 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-09 19:51
Members only:

Wat opvalt is natuurlijk mijn reispatroon, die flink lang is. Op termijn kijk ik naar verhuizen, maar vooralsnog wil het prima zo! In de toekomst is 3/5 dagen werken vanuit huis ook mogelijk.

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teutonic Order
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-01 09:56
loldave87 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:06:
Ik vraag dit voor een vriend. Hij wilt graag advies wat hij het beste kan doen? Hij vind zijn baan wel erg leuk, leuke collega's. Heeft er moeite mee om ergens anders te solliciteren. Dit is zijn eerste IT baan. Hij begon met 2500, twee jaar is het salaris niet gestegen. Na twee jaar is zijn contract nog een keer verlengt en 300 euro erbij gekregen. Hij vraagt zich af waarom ik meer betaald krijg met minder dan twee jaar ervaring? Zijn baas zegt dat het moeilijke tijden zijn voor het bedrijf.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO Systeembeheer
• Werkervaring: 3 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Java developer maar eigenlijk ook half servicedesk
• Werkgever/branche: Klein bedrijf, tussen 50-100 werknemers
• (Werk) Locatie(s):Randstad
• Aantal vakantiedagen:300 uur
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:30
• Thuiswerken:normaal gesproken 1 dag, maar soms naar kantoor.
• Werkdruk:gemiddeld, soms hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2800
• Vakantiegeld:
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: €2800
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.000

• Overige:
Geen reiskostenvergoeding. Helaas valt mijn vriend net voor 10 km. Dus vriend gaat met de bus op eigen kosten.
Hem adviseren tóch maar op zoek te gaan naar een andere baan. Uit je tekst maak ik op dat hij voornamelijk software developer is, en dan maar €2.800 verdienen in de Randstad, mét 3 jaar ervaring? Mits hij al die tijd software heeft ontwikkeld zit je inmiddels bij de meeste partijen toch wel op medior niveau en kan hij zomaar rond de €4.500 gaan zitten, vooral in die regio.

Het is hierbij natuurlijk wel belangrijk of hij nou software developer is die ook support taken op zich neemt, of dat hij support doet en daarnaast wat ontwikkelwerk.

Ter referentie, ik begon op €2.600 (front-end dev regio zuidoost brabant), en zit nu na 2,5 jaar op €3.750 binnen hetzelfde bedrijf. Wil begin volgend jaar wisselen van baan en mik dan ook op €4.000+.

Begrijp dat je vriend het moeilijk vind om van baan te wisselen, maar op dit moment is hij toch dief van eigen portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
loldave87 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:06:
Ik vraag dit voor een vriend. Hij wilt graag advies wat hij het beste kan doen? Hij vind zijn baan wel erg leuk, leuke collega's. Heeft er moeite mee om ergens anders te solliciteren. Dit is zijn eerste IT baan. Hij begon met 2500, twee jaar is het salaris niet gestegen. Na twee jaar is zijn contract nog een keer verlengt en 300 euro erbij gekregen. Hij vraagt zich af waarom ik meer betaald krijg met minder dan twee jaar ervaring? Zijn baas zegt dat het moeilijke tijden zijn voor het bedrijf.

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Systeembeheer
• Werkervaring: 3 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Java developer maar eigenlijk ook half servicedesk
• Werkgever/branche: Klein bedrijf, tussen 50-100 werknemers
• Aantal vakantiedagen:300 uur
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:30
• Thuiswerken:normaal gesproken 1 dag, maar soms naar kantoor.
• Werkdruk:gemiddeld, soms hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2800
• Vakantiegeld:
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: €2800
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.000

• Overige:
Geen reiskostenvergoeding. Helaas valt mijn vriend net voor 10 km. Dus vriend gaat met de bus op eigen kosten.
Die 300u verlof is met 40u een mooie 7,5 week per jaar. Dat is niet mis, als je dat omrekent naar 5 weken verlof is dat zo'n 150€ bruto meer salaris.

M.i. wordt je met 3 jaar werkervaring en dan servicedesk-werk doen (bewust) klein gehouden. Hoe langer hij blijft zitten hoe moeilijker het wordt om over te stappen. Het is geen onrealistisch salaris, maar er moet wel groei in blijven zitten. Maar de contractverlenging is een verlenging voor bepaalde tijd of voor onbepaalde tijd? Bij dat eerste zou ik helemaal jeuk krijgen. Matige verloning, geen groeiruimte en geen vast contract ..

Maar:
Heeft er moeite mee om ergens anders te solliciteren.
Waar zit 'm dat in, is hij te trouw naar z'n werkgever?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-08 12:56
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
True schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:18:
[...]
Waar zit 'm dat in, is hij te trouw naar z'n werkgever?
Daar op inhakend: met elke overstap wordt het weer makkelijker. Uiteraard moet je in het belang van je werkgever handelen, maar zodra dat tegen je eigen carrière in gaat werken moet je gewoon zoeken naar een andere werkgever. Het doel van de werkgever en het doel dat je zelf hebt moeten op 1 lijn zitten IMO. En daar zou persoonlijke groei een behoorlijke factor in moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeYay
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-11-2023
Hallo,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe baan in de Cyber Security.
Ik heb tot nu toe enkele sollicitaties gehad en ben door de tweede ronde gekomen. Ze willen me graag in hun team hebben.

Dit is wat ze me hebben aangeboden.
  • Bruto salaris van €3200 per maand o.b.v. 40 uur.
  • Uiteraard een laptop en andere voorzieningen om je werk uit te kunnen voeren, incl. Opleidingsbudget;
  • Startdatum: 01-01-2024;
  • Reiskostenvergoeding voor woon- werk kilometers en uiteraard voor alle evt. zakelijke kilometers;
  • Pensioenbijdrage van €100,- bruto o.b.v. 40 uur;
  • Sportvergoeding van €25,- netto per maand;
  • 24 vakantiedagen per jaar;
  • 7 maanden contract, en als alles goed gaat wordt dit binnen no time omgezet naar een vast dienstverband.
Bij mijn huidige werkgever ben ik al 4 maanden werkzaam in een SOC-team als Junior Security Engineer. Ik heb al 2,5 jaar ervaring in IT-infrastructuur.

Op dit moment verdien ik een bruto salaris van €2866 bij mijn huidige werkgever.

Is het mogelijk om bij mijn nieuwe werkgever een hoger salaris te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
CakeYay schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:08:

Is het mogelijk om bij mijn nieuwe werkgever een hoger salaris te onderhandelen?
Vragen staat vrij.
Maar belangrijker, wat zijn de doorgroei mogelijkheden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Hallo,

Ik heb tot nu toe enkele sollicitaties gehad en ben door de tweede ronde gekomen. Ze willen me graag in hun team hebben.

• Uiteraard een laptop en andere voorzieningen om je werk uit te kunnen voeren, incl. Opleidingsbudget;
  • Reiskostenvergoeding voor woon- werk kilometers en uiteraard voor alle evt. zakelijke kilometers;
  • 7 maanden contract, en als alles goed gaat wordt dit binnen no time omgezet naar een vast dienstverband.
Bij mijn huidige werkgever ben ik al 4 maanden werkzaam in een SOC-team als Junior Security Engineer. Ik heb al 2,5 jaar ervaring in IT-infrastructuur.

Op dit moment verdien ik een bruto salaris van €2866 bij mijn huidige werkgever.

Even los van een marktconforme verloning ik krijg ontzettend veel jeuk van werkgevers die een 7 maand contract aanbieden. Dit is namelijk het minste risico, een contract van de kortste duur mét mogelijkheid voor een proefperiode.

Maar vul even deze template in: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dan zien we ook hoe oud je bent, of je een opleiding hebt genoten en welke regio dit is. Allemaal relevant voor inhoudelijk advies op je aanbieding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Hallo,

Je kan het altijd proberen. Of het mogelijk is, kom je vanzelf achter.

Side note: je zegt dat je 'al' 4 maanden als Junior Security Engineer werkt, en 'al' 2,5 jaar ervaring in IT-infrastructuur hebt. Dat vind jij (blijkbaar) 'al' vrij veel ervaring, maar dat is op een werkleven natuurlijk niet heel veel, dus reken je niet direct rijk ;)

Maar een paar honderd euro erbij zou zeker niet onmogelijk moeten zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeYay
True schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:17:
[...]

Even los van een marktconforme verloning ik krijg ontzettend veel jeuk van werkgevers die een 7 maand contract aanbieden. Dit is namelijk het minste risico, een contract van de kortste duur mét mogelijkheid voor een proefperiode.

Maar vul even deze template in: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dan zien we ook hoe oud je bent, of je een opleiding hebt genoten en welke regio dit is. Allemaal relevant voor inhoudelijk advies op je aanbieding.
Had al een tijd geleden dit ingevuld, maar bij deze.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Expert IT Systems and Devices MBO4
• Werkervaring: 3 jaar (Bezig met certificaten te halen, heb nu MD100, MD101)
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Cloud Security Engineer
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 39 p/w
• Reistijd: 30 min
• Thuiswerken: Kan, maar zelf niet voor gekozen
• Werkdruk: middelmatig tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2866
• Bonus, toeslagen, etc: Nee
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 34392

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1%
• Mobiliteit per jaar: €0.21 per KM
• Overige: thuiswerk, internet
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teutonic Order
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-01 09:56
True schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:17:
[...]

Mee eens. Zie ik zelf als geen enkele blijk van vertrouwen. Of respectloos zelfs. Helemaal als je nu een vast contract hebt en die zekerheid met de overstap opgeeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Teutonic Order op 07-11-2023 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeYay
jongetje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:11:
[...]

Vragen staat vrij.
Maar belangrijker, wat zijn de doorgroei mogelijkheden?
Dit betreft een nieuw SOC-team binnen het bedrijf. Ze zijn momenteel op zoek naar een persoon die kan assisteren bij het vormen van dit SOC-team.

Voor mij is het overdragen van kennis op het gebied van cyberbeveiliging belangrijker dan carrièregroei, althans voor de komende twee jaar.

Ik wil graag doorgroeien naar een Security Architect, maar dit gaat jaren duren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiskyslok
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 09:46
-verwijderd-

[ Voor 107% gewijzigd door whiskyslok op 07-11-2023 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
CakeYay schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:01:
[...]

Dit betreft een nieuw SOC-team binnen het bedrijf. Ze zijn momenteel op zoek naar een persoon die kan assisteren bij het vormen van dit SOC-team.
Wel bijzonder dat je als junior met 4 maanden ervaring een nieuw team moet gaan opzetten.

En wat betreft die 7 maanden: https://theconflictcompany.nl/arbeidsrecht-de-7-8-8-regel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeYay
jongetje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:22:
[...]

Wel bijzonder dat je als junior met 4 maanden ervaring een nieuw team moet gaan opzetten.

En wat betreft die 7 maanden: https://theconflictcompany.nl/arbeidsrecht-de-7-8-8-regel/
Misschien verkeerd gezegd maar niet echt opzetten van een SOC Team, ze hebben gewoon hulp nodig, want er is maar een persoon die security werkzaamheden doet bij dat bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CakeYay schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:33:
[...]

Misschien verkeerd gezegd maar niet echt opzetten van een SOC Team, ze hebben gewoon hulp nodig, want er is maar een persoon die security werkzaamheden doet bij dat bedrijf.
En dus ben je gewoon handjes die operationele meuk voor klanten afhandelt en monitort. Zou ik lekker voor bedanken, zoek een bedrijf wat echt focus op security heeft en groei er in door. Je motivatie is goud, als je dat in een gesprek over kunt brengen kun je vrij makkelijk aan de bak.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
The Eagle schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:43:
[...]

En dus ben je gewoon handjes die operationele meuk voor klanten afhandelt en monitort. Zou ik lekker voor bedanken, zoek een bedrijf wat echt focus op security heeft en groei er in door. Je motivatie is goud, als je dat in een gesprek over kunt brengen kun je vrij makkelijk aan de bak.
Met 4 maanden (!) ervaring is het niet zo gek dat je de uitvoerende klussen hebt te doen, me dunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

Hahn schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:45:
[...]

Je kan het altijd proberen. Of het mogelijk is, kom je vanzelf achter.

Side note: je zegt dat je 'al' 4 maanden als Junior Security Engineer werkt, en 'al' 2,5 jaar ervaring in IT-infrastructuur hebt. Dat vind jij (blijkbaar) 'al' vrij veel ervaring, maar dat is op een werkleven natuurlijk niet heel veel, dus reken je niet direct rijk ;)

Maar een paar honderd euro erbij zou zeker niet onmogelijk moeten zijn.
Dat hangt er vanaf. Sommige mensen leren in 20 jaar nog niet wat een leergierig iemand in 1 jaar leert.

Als je onderhandelt, zou ik vooral focussen op aantoonbare competenties, zeker als je nog relatief weinig werkervaring hebt. Dat is uiteindelijk toch waar het om draait.

[ Voor 3% gewijzigd door TMC op 08-11-2023 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
TMC schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:33:
[...]
Dat hangt er vanaf. Sommige mensen leren in 20 jaar nog niet wat een leergierig iemand in 1 jaar leert.
Zo kan je alles wat recht is krom lullen :+ Maar ik had het niet over vergelijken met anderen. Met 1 jaar ervaring weet en kan die leergierige alsnog véél minder dan wanneer diezelfde persoon 5 of 10 jaar ervaring heeft.

Een jaar of 2 ervaring is gewoon niks op een loopbaan van 30-40 jaar. Als je er midden in zit dan lijkt het alsof je superveel weet, en natuurlijk héb je ook veel geleerd in die tijd, maar dat moet je niet naar je hoofd laten stijgen.

Ik heb nu zelf een kleine 10 jaar fulltime werkervaring, en ook al gaan mij sommige dingen beter af dan ik zie bij collega's met minder ervaring (wat uiteraard niet alleen door werkervaring komt, maar dat ter zijde) realiseer ik me ook dat ik nog heel veel te leren en te verbeteren heb. En dat zal nooit ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 52
• Opleiding: MBO+, CCNP, VCP, MCSE
• Werkervaring: 20+ jaar
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: Datacenter Specialist, 3e lijns support
• (Werk) Locatie(s): Flevoland/Utrecht
• Uren/week: 38
• Reistijd: 10 of 60 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4859
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Mobiliteit per jaar: Leasebudget € 940
• Overige: Laptop, telefoon

De afgelopen 5 jaar is mijn salaris 10% gestegen tov de inflatie die met 22% is gestegen.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:52

Zenix

BOE!

ShadowFrys schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:26:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

De afgelopen 5 jaar is mijn salaris 10% gestegen tov de inflatie die met 22% is gestegen.

Wat vinden jullie?
Zou je de template kunnen gebruiken zoals aangegeven in de TS en vrije dagen pensioen ook kunnen meenemen?

Wat doe je als datacenter specialist? Wek ook genoeg in DC, maar de term ken ik niet. Ben je netwerk specialist in een datacenter bijvoorbeeld? Of hou je meer bezig met alle installaties enz? De certificeringen zijn deze nog actueel of inmiddels verlopen, actuele certificeringen zijn wat meer waard voor werkgevers. Op basis van huidige informatie zou ik zeggen, daar mag wel 500 bij, maar kan ook 2000 zijn als er meer informatie bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
Zenix schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:33:
[...]

Zou je de template kunnen gebruiken zoals aangegeven in de TS en vrije dagen pensioen ook kunnen meenemen?

Wat doe je als datacenter specialist? Wek ook genoeg in DC, maar de term ken ik niet. Ben je netwerk specialist in een datacenter bijvoorbeeld? Of hou je meer bezig met alle installaties enz? De certificeringen zijn deze nog actueel of inmiddels verlopen, actuele certificeringen zijn wat meer waard voor werkgevers. Op basis van huidige informatie zou ik zeggen, daar mag wel 500 bij, maar kan ook 2000 zijn als er meer informatie bekend is.
Ik ben verantwoordelijk voor onze eigen datacenter omgeving, waarbij mijn specialiteit vooral storage en virtualisatie is. Maar ook van networking heb ik kennis en ervaring.

En verder dus 3e lijns incidenten en changes die met datacenter te maken hebben bij klanten.

Cisco CCNP Datacenter is actueel, VCP en MCSE zijn voor de specifieke versies nog geldig.

Vrije dagen zijn vrij standaard en pensioen vind in persoonlijk niet zo belangrijk om te noemen. Is niks speciaals in ieder geval 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 10:52

Zenix

BOE!

ShadowFrys schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:43:
[...]

Ik ben verantwoordelijk voor onze eigen datacenter omgeving, waarbij mijn specialiteit vooral storage en virtualisatie is. Maar ook van networking heb ik kennis en ervaring.

En verder dus 3e lijns incidenten en changes die met datacenter te maken hebben bij klanten.

Cisco CCNP Datacenter is actueel, VCP en MCSE zijn voor de specifieke versies nog geldig.

Vrije dagen zijn vrij standaard en pensioen vind in persoonlijk niet zo belangrijk om te noemen. Is niks speciaals in ieder geval 😉
Met een CCNP Datacenter moet je inderdaad wel wat kennis van netwerken hebben ;) Daar kan zeker wel wat bij, zou mikken op 6 tot 6.5k.

Pensioen kan behoorlijk wat uitmaken, in mijn geval is het 10k. Maar bij detachering/consultancy is het vaak een stuk minder inderdaad, maar dan krijg je wel een leaseauto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online

Wat vinden jullie?
Wat vind je er zelf van?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:45
Tijd voor een update. Paar pittige gesprekken gevoerd op het werk.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Pizza_Boom schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:49:
[...]

Tijd voor een update. Paar pittige gesprekken gevoerd op het werk.

***members only***
offtopic:
Met '(Werk) Locatie(s)' wordt bedoelt waar de WG zich in NL bevindt, dit is qua vergelijking interessant omdat een WG in Limburg wellicht anders betaald dan eentje in hartje Amsterdam. Onder thuiswerken kun je dan kwijt waar en hoe frequent je naar je arbeidsplek moet :)

Mooi onderhandeld (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
Tja, de inflatie is de afgelopen 5 jaar zo’n 22% geweest had ik uitgezocht, dus een verhoging zou ik zeker terecht vinden.
Maar is altijd lastig als je te horen krijgt dat niemand er iets bij gaat krijgen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowFrys
Zenix schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:56:
[...]

Met een CCNP Datacenter moet je inderdaad wel wat kennis van netwerken hebben ;) Daar kan zeker wel wat bij, zou mikken op 6 tot 6.5k.

Pensioen kan behoorlijk wat uitmaken, in mijn geval is het 10k. Maar bij detachering/consultancy is het vaak een stuk minder inderdaad, maar dan krijg je wel een leaseauto. :)
6 tot 6.5k, zo dat is fors.
Ben bang dat zo’n verhoging er niet in zit.
Maar misschien dat tussen de 5 en 5.5k nog wel bespreekbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 21:43
ShadowFrys schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:58:
[...]

6 tot 6.5k, zo dat is fors.
Ben bang dat zo’n verhoging er niet in zit.
Maar misschien dat tussen de 5 en 5.5k nog wel bespreekbaar is.
Ik denk dat er ook nog wel aardig wat bij kan ja. Maar bedenk wel: geld is niet alles dus als je tevreden bent verder met je huidige wg en je kan tegen de 5.5k uit komen zou ik dat persoonlijk ook gewoon lekker pakken en doorgaan.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangoyah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 09:02
Oude situatie

1. Wie ben je:
• Opleiding: ICT Niveau 4 systeembeheerder, Hbo bachelor (Business IT & Management), premaster, Master
• Werkervaring: 4,5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: IT Manager
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Reistijd: 15 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4262
• Vakantiegeld: 8%, 29 vakantiedagen
• Dertiende/veertiende maand: Ja 13e maand
Pensioeninleg per jaar: ABP (goed geregeld)
• Mobiliteit per jaar: ?? gedeelte wordt vergoed
• Overige: certificaten/cursussen worden vergoed

Huidige situatie
1. Wie ben je:
• Opleiding: ICT Niveau 4 systeembeheerder, Hbo bachelor (Business IT & Management), premaster, Master

2. Wat doe je:
• Functie: IT Manager
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Reistijd: 15 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5401
• Vakantiegeld: 8%, 29 vakantiedagen
• Dertiende/veertiende maand: Ja 13e maand
Pensioeninleg per jaar: ABP (goed geregeld)
• Mobiliteit per jaar: ?? gedeelte wordt vergoed
• Overige: certificaten/cursussen worden vergoed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
@Sangoyah het gebruikte template is verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
ShadowFrys schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:51:
[...]

Tja, de inflatie is de afgelopen 5 jaar zo’n 22% geweest had ik uitgezocht, dus een verhoging zou ik zeker terecht vinden.
Maar is altijd lastig als je te horen krijgt dat niemand er iets bij gaat krijgen….
Dan zou ik toch eens ergens anders gaan kijken, wat maakt het dat je bij dit bedrijf wilt blijven?
10% stijging in 5 jaar tijd is heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weggooi24
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-11-2024
BasV. schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:24:
[...]

Big4 Audit? Dan valt 45 uur gemiddeld nog wel mee toch?
Advisory. 45 uur gemiddeld is misschien niet heel hoog, maar het is wel 45 uur vlammen. Ben vaak kapot einde van de week.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:49
Weggooi24 schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:32:
[...]

Advisory. 45 uur gemiddeld is misschien niet heel hoog, maar het is wel 45 uur vlammen. Ben vaak kapot einde van de week.
Als je kapot bent aan het einde van de week (snap ik volledig overigens), waarom doe je dit werk dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• civill
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-08 11:21
Na lang lurken:

Ik ben hier 3 jaar geleden begonnen als medior op 3200 per maand. Flink wat stappen kunnen maken.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO (niet afgemaakt, 3e jaar, lang verhaal, familie omstandigheden)
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Breda

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Backend Developer
• Werkgever/branche: Sport
• (Werk) Locatie(s): Breda
• Aantal vakantiedagen:25
• Reistijd: 12 minuten
• Thuiswerken: 2 dagen in de week
• Werkdruk: hoog, maar maak ik er zelf van, heb een grote neus en alles wat niet lekker draait daar bemoei ik me mee 8)7

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5750
• Vakantiegeld: € 5520
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 74520

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 183, 343 gezamenlijk per maand. kan mijn inleg nog verhogen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: befrank dinges
• Mobiliteit per jaar: € OV vergoeding
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 76716 (denk ik)

Eindejaars gesprek komt eraan, ben benieuwd waar we eindigen.

[ Voor 7% gewijzigd door civill op 13-11-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1br1c1d1br1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-09 15:46
1br1c1d1br1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:11:
Tijdje aan het meelezen, nu mijn beurt.

***members only***
En weer bijna een jaar verder!

Members only:

Geen mega stappen gezet afgelopen jaar, omdat ik begin dit jaar op mezelf ben gaan wonen. Ik kijk op dit moment actief rond naar een andere job.

[ Voor 2% gewijzigd door 1br1c1d1br1 op 13-11-2023 10:22 . Reden: reiskostenvergoeding ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
1br1c1d1br1 schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:17:
[...]

En weer bijna een jaar verder!

***members only***

Geen mega stappen gezet afgelopen jaar, omdat ik begin dit jaar op mezelf ben gaan wonen. Ik kijk op dit moment actief rond naar een andere job.
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
Sangoyah schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:04:
Oude situatie

Huidige situatie
2 jaar niet gewerkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1br1c1d1br1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-09 15:46
Is ook zeker waar, maar meer met de intentie van doorgroeien is er kwa functie niet veel gebeurd, daar doelde ik op. Salaris zijn ze min of meer gedwongen agz. het minimumloon omhoog gaat en ik er anders tegen aan ging schuren en ze willen 'een aantrekkelijke werkgever' blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:22
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door xiangpo op 14-11-2023 14:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 13:30
Switch gemaakt :)

Members only:

Edit: template aangepast

[ Voor 28% gewijzigd door SebasThiaan op 17-11-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• washere3000
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-11-2023
blaat

[ Voor 101% gewijzigd door washere3000 op 17-11-2023 09:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@xiangpo en @SebasThiaan jullie gebruiken nog een oude template, de nieuwe kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• illuminatixs
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-09 14:58
Kwam toevallig het topic tegen, super interessant om te lezen! Hierbij mijn bijdrage.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO 4
• Werkervaring: ~9 jaar. 100% als backend developer bij verschillende bedrijven. Soms wat projectmanagement of team lead taken erbij gepakt.
• (Woon) Locatie: Remote, kantoor in Zoetermeer

2. Wat doe je:
• Functie: Senior software developer
• Werkgever/branche: Personeelsplanning
• (Werk) Locatie(s): 100% Remote, ik ben zelf woonachtig aan de andere kant van het land.
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 36 (40 / 32 verdeling)
• Reistijd: 10 seconde en naar kantoor ~2u
• Thuiswerken: 100%
• Werkdruk: Gemiddeld, we hebben prima project managers.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4.320
• Vakantiegeld: €4.147
• Bonus, toeslagen, etc: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55.987,20

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €153,14 (50%)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Doenpensioen A.S.R.
• Mobiliteit per jaar: €-
• Overige: Laptop van de zaak & €1.500 per jaar studiebudget
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €59.622,56

[ Voor 5% gewijzigd door illuminatixs op 16-11-2023 09:22 . Reden: Aanvulling "overige" ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
SebasThiaan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:13:
[...]

***members only***

Functietitels binnen finance zijn ongeveer net zo waardevol als de zimbabwaanse dollar. Wat zijn je taken/verantwoordelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:35
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Wat vinden jullie?
Ja herkenbaar.. voordeel is wel dat je op 3km van je werk woont. :-)

Er mag zeker wat bij. (Maar dat is bij veel collega’s zo bij deze werkgever… Cisco gold partner..)
Meestal werkt het beter om buiten de deur te kijken.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

SebasThiaan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:13:
[...]

***members only***

1 thuiswerkdag maar ?
Zou dat niet meer willen.

Salarissen zijn wel echt flink gestegen de laatste jaren.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 16-11-2023 00:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Sport_Life op 16-11-2023 00:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasThiaan
Sport_Life schreef op donderdag 16 november 2023 @ 00:01:
[...]

1 thuiswerkdag maar ?

Zoals ik al schreef zijn ze er flexibel in. Persoonlijk vind ik het in mijn functie prettig om 4 dagen op kantoor te zijn.

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

Even een update, 2 jaar later.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 16-11-2023 19:12 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

[...]

1 thuiswerkdag maar ?

ja idd. ben zelf ook business controller maar wel 10 jaar ouder, zit maar iets boven dit jaarsalaris....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:33

Secsytime

Automagisch

[...]

1 thuiswerkdag maar ?

Inflatie ook, dus dat is maar goed ook :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@ViezeVis je gebruikt nog een oude template, de nieuwe kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

True schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:42:
@ViezeVis je gebruikt nog een oude template, de nieuwe kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)
Alleen thuiswerken mistte, heb 'm toegevoegd.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasThiaan
thejoker80 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:18:
[...]

ja idd. ben zelf ook business controller maar wel 10 jaar ouder, zit maar iets boven dit jaarsalaris....
Kan geen lijstje van je vinden maar volgens mij werk je ook in een hele andere branch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

SebasThiaan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:09:
[...]

Kan geen lijstje van je vinden maar volgens mij werk je ook in een hele andere branch...
Bij een telco. Weet niet of die nou zo slecht betalen tov de verpakkings industrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasThiaan
thejoker80 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:16:
[...]

Bij een telco. Weet niet of die nou zo slecht betalen tov de verpakkings industrie?
Oké ik las ergens publieke sector maar wellicht is dat een vorige baan van je geweest. Idk kan me voorstellen dat jouw taken bij een B2C (?) onderneming anders zijn dan de mijne bij een B2B. Ik werk met een assistent voornamelijk aan het opstellen en bewaken van (sales)-budgetten en forecasts en treed op als business partner voor het MT bij investeringen en andere vraagstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

thejoker80 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:16:
[...]

Heb je de afgelopen jaren ook onderhandeld voor een inflatie compensatie of is alles gewoon gelijk gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Secsytime schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:31:
[...]

Heb je de afgelopen jaren ook onderhandeld voor een inflatie compensatie of is alles gewoon gelijk gebleven?
zeker, was niks mogelijk. Nu in gesprek met andere partijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

thejoker80 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:41:
[...]

zeker, was niks mogelijk. Nu in gesprek met andere partijen :)
Lijkt me een goede zet, zou niet moeilijk moeten zijn om snel boven je huidige salaris uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
@SebasThiaan @thejoker80
Salarissen puur beoordelen op de functietitel 'Business Controller' (of welke finance titel dan ook maar) heeft niet zo veel zin, ik heb dezelfde titel en de salarissen zijn niet te vergelijken zonder iets meer inzicht in taken en verantwoordelijkheden.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tehh schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:22:
@SebasThiaan @thejoker80
Salarissen puur beoordelen op de functietitel 'Business Controller' (of welke finance titel dan ook maar) heeft niet zo veel zin, ik heb dezelfde titel en de salarissen zijn niet te vergelijken zonder iets meer inzicht in taken en verantwoordelijkheden.

***members only***
Vind het salaris wat karig voor een "group" functie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SebasThiaan
Secsytime schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:38:
[...]

Een pakket van een ton per jaar is niet karig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SebasThiaan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:32:
[...]

Een pakket van een ton per jaar is niet karig :+
Ik kan me redelijk goed voorstellen hoe de werkdruk is ;) en in vergelijking daarmee vind ik het karig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hij/zij zegt zelf ook al dat het salaris enigszins ondergemiddeld is. Anderzijds, zeg 5 jaar (?) ervaring in huidige rol (aanname op basis van 12 jaar totale ervaring) en dan halverwege je 30e een salaris van 100k exclusief bonus exclusief goede leaseregeling, met nog flinke groeiruimte: ik zeg gewoon well done. :)

[ Voor 3% gewijzigd door BigSmurf op 17-11-2023 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:36:
[...]

Ik kan me redelijk goed voorstellen hoe de werkdruk is ;) en in vergelijking daarmee vind ik het karig.
Werkdruk is wel een ding ja, maar ik zit <1 jaar in deze functie (wel >5 jaar bij dit bedrijf overigens). Het perspectief maakt wel wat goed, al accepteert de bakker nog steeds geen 'perspectief' in ruil voor een brood.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Secsytime schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:38:
[...]

Ik het het pensioen karig…

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto39
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Members only:

Wat vinden jullie hiervan? Is het gemiddeld netjes of moet ik flink onderhandelen dit jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeoxE
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
XeoxE schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:35:
[...]

een update

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: hbo bedrijfseconomie
• Werkervaring: 5 jaar relevante werkervaring
• (Woon) Locatie: randstad

2. Wat doe je:
• Functie: financial controller
• Werkgever/branche: financiele dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd: 45min
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3700
• Vakantiegeld: 8 %
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Mobiliteit per jaar: kmvergoeding indien van toepassing
• Overige: 25 vakantie

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51652
• Winstdeling/bonus: -
Recent voor onderstaande aanbod getekend.

1. Wie ben je:
• Opleiding: hbo bedrijfseconomie
• Werkervaring: 7 jaar relevant
• (Woon) Locatie: randstad

2. Wat doe je:
• Functie: controller
• Werkgever/branche: financiele dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Reistijd: 45min
• Thuiswerken: hybride
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5.000
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: €5.000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €69.800

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €2.050
• Mobiliteit per jaar: km vergoeding
• Overige: onkostenvergoeding €30 p.m.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €72.210

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:21
Oud:
bluewater schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:29:
1. Wie ben je:
• Opleiding: mbo2, mbo3, mbo4, hbo-ict
• Werkervaring: 8,5 jaar
• Certificaten: ITIL V3, BiSL, ASL2, TMAP, Scrum, PRINCE2
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Beheerder
• Werkgever/branche: Gemeente
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 60 minuten
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3210
• Vakantiegeld/dertiende maand: IKB +/- 17,05% van maandloon
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45087

• Pensioeninleg: Via ABP
• Overige: iPhone 12 / laptop

Graag jullie mening
Ik heb wat advies nodig: de laatste jaren hard bezig geweest om de nodige opleidingen en certificaten te halen. Inmiddels heb ik ook mijn hbo-ict opleiding afgerond.

Hoe realistisch is het om € 3500/3600 te vragen? Voor mijn gevoel valt er er wat meer te halen uit mijn huidige salaris. Ik twijfel alleen of dit gevoel klopt.
Nieuw:
Nu twee maand aan de slag bij een nieuwe werkgever.

1. Wie ben je:
• Opleiding: mbo2, mbo3, mbo4, hbo-ict
• Werkervaring: 8,5 jaar
• Certificaten: ITIL V3, BiSL, ASL2, TMAP, Scrum, PRINCE2
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Beheerder
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4214
• Vakantiegeld/dertiende maand: IKB +/- 16,37% van maandloon
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 58.845

• Pensioeninleg: Via ABP
• Overige: iPhone / laptop en NS Business-card

Blij met de overstap en waardering. Maar uiteindelijk vooral met de ontwikkeling die ik nog kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@naruto39 en @bluewater jullie gebruiken nog een oude template, de nieuwe kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loldave87
Ik verdien als een MBO4 IT'er momenteel 40k exclusief 960 euro thuiswerkvergoeding gebaseerd op 36 uur. Onze CAO verhoging is al vastgesteld, onze salarissen inclusief prestatiebeloning zal uitkomen op 10%. Dat betekend dat mijn bruto jaarinkomen uitkomt op 44k exclusief thuiswerkvergoeding. Ik werk op een IT servicedesk met extra taken en projecten. Ik werk er korter dan 2 jaar. Zou ik meer willen? Tuurlijk wie niet? Maar ik ben op zich niet echt ontevreden over het salaris aangezien mijn korte werkervaring. Hiervoor heb ik nooit een IT baan gehad muv stage. Mijn collega's die hetzelfde salaris verdienen als ik denken er anders over. Zij vinden de CAO verhoging zeer matig omdat andere bedrijven in dezelfde branche meer aanbieden. Mijn vraag is, zijn mijn standaarden laag of hebben mijn collega's te hoge standaarden? Hebben mijn collega's gelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 21:40
loldave87 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:52:
Ik verdien als een MBO4 IT'er momenteel 40k exclusief 960 euro thuiswerkvergoeding gebaseerd op 36 uur. Onze CAO verhoging is al vastgesteld, onze salarissen inclusief prestatiebeloning zal uitkomen op 10%. Dat betekend dat mijn bruto jaarinkomen uitkomt op 44k exclusief thuiswerkvergoeding. Ik werk op een IT servicedesk met extra taken en projecten. Ik werk er korter dan 2 jaar. Zou ik meer willen? Tuurlijk wie niet? Maar ik ben op zich niet echt ontevreden over het salaris aangezien mijn korte werkervaring. Hiervoor heb ik nooit een IT baan gehad muv stage. Mijn collega's die hetzelfde salaris verdienen als ik denken er anders over. Zij vinden de CAO verhoging zeer matig omdat andere bedrijven in dezelfde branche meer aanbieden. Mijn vraag is, zijn mijn standaarden laag of hebben mijn collega's te hoge standaarden? Hebben mijn collega's gelijk?
Als jij tevreden bent met het salaris voor de werkzaamheden die je uitvoert, is het toch goed? Dat je meer kan verdienen bij een ander bedrijf is alleen interessant als je daar behoefte aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@loldave87 Als andere collega's vinden dat het gras ergens anders groener is moeten ze daar solliciteren. Maar het gaat met alleen om geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcPircher
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-11-2023
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Toegepaste Wiskunde (WO-Master)
• Werkervaring: 3 jaar als Java software engineer
• (Woon) Locatie:: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer (voornamelijk backend)
• Werkgever/branche: Onderwijs-software
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 45 minuten
• Thuiswerken: Vrij in te vullen, doorgaans 50/50
• Werkdruk: Prima, niks te klagen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3922
• Vakantiegeld: €3765
• Bonus, toeslagen, etc: Variabele winstuitkering, afgelopen jaar ±1500
• Dertiende/veertiende maand: €3922
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €56250

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1740
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: 1 op 1 vergoeding
• Overige: Onkostenvergoeding: 500
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58.400

Heb een technische opleiding als achtergrond, maar omgeschoold tot Software Engineer. Zou mijn takenpakket beschrijven als fullstack, en met een focus op backend (java). Na 3 jaar bij deze werkgever ben ik wel eens benieuwd of mijn salaris marktconform is. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MarcPircher schreef op maandag 20 november 2023 @ 01:54:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Toegepaste Wiskunde (WO-Master)
• Werkervaring: 3 jaar als Java software engineer
• (Woon) Locatie:: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer (voornamelijk backend)
• Werkgever/branche: Onderwijs-software
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 45 minuten
• Thuiswerken: Vrij in te vullen, doorgaans 50/50
• Werkdruk: Prima, niks te klagen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3922
• Vakantiegeld: €3765
• Bonus, toeslagen, etc: Variabele winstuitkering, afgelopen jaar ±1500
• Dertiende/veertiende maand: €3922
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €56250

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1740
• Mobiliteit per jaar: 1 op 1 vergoeding
• Overige: Onkostenvergoeding: 500
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58.400

Heb een technische opleiding als achtergrond, maar omgeschoold tot Software Engineer. Zou mijn takenpakket beschrijven als fullstack, en met een focus op backend (java). Na 3 jaar bij deze werkgever ben ik wel eens benieuwd of mijn salaris marktconform is. Wat vinden jullie?
Met drie jaar werkervaring is dit voor Overijssel wel marktconform, maar als je niet te ver richting Duitsland woont en de driehoek: Utrecht, Apeldoorn en Nijmegen goed bereikbaar is, ben ik er van overtuigd dat je een goede stap kunt maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Molgadan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-08 07:12
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO ICT - software engineering
• Werkervaring: 1 jaar + stages.
• (Woon) Locatie: Noord-Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Financiële sector
• (Werk) Locatie(s): Noord-Nederland
• Aantal vakantiedagen: 38
• Reistijd: < 15 min
• Thuiswerken: 50/50
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3170
• Bonus, toeslagen, etc: Variabele winstuitkering, afgelopen jaar: nvt
• Dertiende/veertiende maand: €3170
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €4000
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: Onkostenvergoeding: thuiswerken 500 per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €48500

Hallo allemaal, na een tijdje te hebben meegekeken, vond ik het tijd om ook mijn bijdrage te leveren. Het bovenstaande pakket is inmiddels een jaar oud en ik voel dat het goed was voor mijn werkervaring :) .

[ Voor 11% gewijzigd door Molgadan op 20-11-2023 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
epiceddy schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:02:
***members only***

***members only***
In Silicon Valley is de koopkracht iets anders. Het inkomen is hoger. De hoogste belastingschijf wat lager. Maar ook het eten en de 5G verbinding zijn daar 2 keer zo duur.

En er zijn daar ook geen Nederlandse fietspaden. En ook geen zesjescultuur, maar streven naar uitmuntendheid of ontslag op staande voet.

[ Voor 13% gewijzigd door Weicool op 20-11-2023 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
Weicool schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:40:
[...]
En ook geen zesjescultuur, maar streven naar uitmuntendheid of ontslag op staande voet.
Ja, top toch. Iedereen die niet uitmuntend is, weggejorrist. Word wel een beetje flauw van de matige performance die veelal in Nederland plaatsvindt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Novermars_
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-01 20:04
Mensen die klagen over de Nederlandse "zesjescultuur" realiseren niet dat een Nederlandse zes gelijk staat aan een acht of negen in veel landen. En dat je voor een Nederlandse zeven evenveel creativiteit nodig hebt als voor een tien in andere landen, want stampen is vaak belangrijker dan inzicht...

& ik heb genoeg collega's in SV/Bay Area die ook niet bijzonder goed zijn, zeker niet in vergelijking met hun salarissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
Novermars_ schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:39:
Mensen die klagen over de Nederlandse "zesjescultuur" realiseren niet dat een Nederlandse zes gelijk staat aan een acht of negen in veel landen. En dat je voor een Nederlandse zeven evenveel creativiteit nodig hebt als voor een tien in andere landen, want stampen is vaak belangrijker dan inzicht...

& ik heb genoeg collega's in SV/Bay Area die ook niet bijzonder goed zijn, zeker niet in vergelijking met hun salarissen.
Haha, ik hoor zo vaak dat de Nederlandse universiteiten van topkwaliteit zijn. Dat valt echt tegen. Het is goed, maar echt top? Mwah. Om bijvoorbeeld je zesjes-analogie even door te trekken naar de bron.
Ik belde van de week met mijn Amerikaanse MIL. Vertelde over een collega met een burn-out en dat het project terugkaatste. Ze wist niet wat een burn-out is.

Hiermee probeer ik niet te bagatelliseren dat er heus wel mentale dingen aan de hand kunnen zijn, maar veel vinden de werkdruk al snel hoog terwijl performance nou niet echt goed is oid. Er zijn vast uitzonderingen, maar ik vind de tendens al snel dat men zichzelf erg goed vind, te weinig verdient, te hoge werkdruk heeft, maar als ik zie wat er plaatsvindt vind ik dat allemaal wel meevallen.

Dat is een persoonlijk perspectief natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
Phyrozi schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:19:
[...]

Haha, ik hoor zo vaak dat de Nederlandse universiteiten van topkwaliteit zijn. Dat valt echt tegen. Het is goed, maar echt top? Mwah. Om bijvoorbeeld je zesjes-analogie even door te trekken naar de bron.
Ik belde van de week met mijn Amerikaanse MIL. Vertelde over een collega met een burn-out en dat het project terugkaatste. Ze wist niet wat een burn-out is.[...]
[...]
Over four million American workers quit their jobs each month in 2022. And poor mental health is skyrocketing as 70% of the C-suite with the weight of the world—or at least the company—on their shoulders considered quitting to search for a job that responded to their mental health and well-being. A recent survey from Slack found that burnout is on the rise globally, most significantly in the U.S., where 43% of middle managers reported burnout—more than any other worker group. What’s going on? The pressure is on business leaders to learn soft skills to deal with employee burnout. But are they burning out from getting stuck between trying to balance emotional intelligence and enforcing performance?
[...]
En of ze burn-outs kennen daar. De druk om te presteren is reuze omdat je in de meeste staten on the spot ontslagen kan worden zonder opgaaf van redenen. "oh, je wilt die 10 dagen vakantie opnemen aan 1 stuk?" "Ontslagen!", etc.

En dan qua universiteiten.. Tja, we hebben er 9 in de top 200 staan (van totaal 3900). Geef me eens een staat in de VS die er zoveel in de lijst heeft staan? (en ja die zal er vast wel zijn, maar zeker niet allemaal).
Om het even op een n=1 te zetten. De master die ik volgde waren ook wat lui uit de VS en die vonden het toch echt vies tegenvallen ten opzichte van hun eigen universiteit. Ook daar is het dus echt niet altijd goed. En dan nemen we nog niet eens mee dat op verschillende gebieden we gewoon in de top van de wereld zitten. Neem bijv. de Universiteit van Wageningen dat minstens in de top 3 en vaak ook gewoon als nummer 1 op agrarisch vlak presteert.

Ik vind het overigens wel een mooie om op verder te gaan in Algemeen arbeidsmarkt topic als je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 17:51
Wat is tegenwoordig marktconform salaris voor een MBO4 junior IT support engineer met 1-2 jaar ervaring? Ik kijk naar vacatures online, maar merkt dat het salaris echter lager ligt dan wat ik ontvang. Ik werkt bij een grote organisatie. Verdien ik boven marktconform? Of bieden bedrijven nou eenmaal lager tenzij je gaat onderhandelen?

Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 21:40
seph32 schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:44:
Wat is tegenwoordig marktconform salaris voor een MBO4 junior IT support engineer met 1-2 jaar ervaring? Ik kijk naar vacatures online, maar merkt dat het salaris echter lager ligt dan wat ik ontvang. Ik werkt bij een grote organisatie. Verdien ik boven marktconform? Of bieden bedrijven nou eenmaal lager tenzij je gaat onderhandelen?
Vul even de lijst in, dan kunnen andere forumleden een betere inschatting maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
Wat is tegenwoordig marktconform salaris gezien de inflatie? Ik ben een junior IT support engineer met 1-2 jaar ervaring. Ik kijk online naar vacatures, maar merk dat het salaris echter lager ligt dan wat ik ontvang. Ik werk bij een grote organisatie. Verdien ik boven marktconform? Of bieden bedrijven nou eenmaal lager tenzij je gaat onderhandelen?

[

[ Voor 56% gewijzigd door seph32 op 07-03-2024 00:28 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woody1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 10:18
seph32 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:56:
Wat is tegenwoordig marktconform salaris gezien de inflatie? Ik ben een junior IT support engineer met 1-2 jaar ervaring. Ik kijk online naar vacatures, maar merk dat het salaris echter lager ligt dan wat ik ontvang. Ik werk bij een grote organisatie. Verdien ik boven marktconform? Of bieden bedrijven nou eenmaal lager tenzij je gaat onderhandelen?
Je bruto salaris is best hoog voor de functie en het aantal jaren. Je verlof dagen zijn wel vrij weinig..
Je mist nog wel het stukje voor je Pensioen.

Maar als je alleen kijkt naar het salaris dan ziet het er wel netjes uit, alleen zijn er nog meer dingen die zorgen voor een goede deal (aantal verlof dagen, pensioen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
seph32 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:56:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: rond de 30
• Opleiding:MBO4 ICT beheer
• Werkervaring: <2 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: IT support engineer
• Werkgever/branche: Financiële sector
• Aantal vakantiedagen:21.5
• Reistijd:40m
• Thuiswerken:90%
• Werkdruk:Laag, af en toe gemiddeld tot hoog.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2868+333=€3201
• Vakantiegeld: €2753
• Bonus, toeslagen, etc: €333
• Dertiende/veertiende maand: €2868
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44042 exclusief thuiswerkvergoeding.

• Overige: thuiswerkvergoeding bedraagt €912 netto per jaar
Als die '+333' van je bonus komt, dan zou ik dat niet bij je vast maandsalaris zetten, want het is een bonus en dus niet vast/standaard.

Verder denk ik dat je aardig marktconform verdient, ja. Niet goed, niet slecht. Ook gezien je 36 uur werkt. Wil niet zeggen dat het niet beter kan, wat je altijd kan (om niet te zeggen 'moet') proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
Hahn schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:13:
[...]

Als die '+333' van je bonus komt, dan zou ik dat niet bij je vast maandsalaris zetten, want het is een bonus en dus niet vast/standaard.

Verder denk ik dat je aardig marktconform verdient, ja. Niet goed, niet slecht. Ook gezien je 36 uur werkt. Wil niet zeggen dat het niet beter kan, wat je altijd kan (om niet te zeggen 'moet') proberen :)
Die bonus word wel elke maand uitgekeerd. Is eigenlijk bedoeld als een soort werknemers budget om bepaalde dingen te kopen zoals verlof uren. Je kunt ervoor kiezen om het maandelijks uit te laten keren.
woody1980 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:12:
[...]

Je bruto salaris is best hoog voor de functie en het aantal jaren. Je verlof dagen zijn wel vrij weinig..
Je mist nog wel het stukje voor je Pensioen.

Maar als je alleen kijkt naar het salaris dan ziet het er wel netjes uit, alleen zijn er nog meer dingen die zorgen voor een goede deal (aantal verlof dagen, pensioen, etc).
Komt omdat je met de bonus extra dingen kunt kopen zoals extra verlofuren maar technisch gezien ook je salaris kunt aanvullen.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

Members only: title

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
seph32 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:19:
[...]

Die bonus word wel elke maand uitgekeerd. Is eigenlijk bedoeld als een soort werknemers budget om bepaalde dingen te kopen zoals verlof uren. Je kunt ervoor kiezen om het maandelijks uit te laten keren.
Ik snap dat je het daarom erbij hebt gezet, maar een bonus is en blijft een bonus. En je hebt het nu ook 2x in je lijst staan (bij vast maandsalaris en bij bonus). Dus dat is gewoon vertekenend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
seph32 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:19:
[...]

[...]

Komt omdat je met de bonus extra dingen kunt kopen zoals extra verlofuren maar technisch gezien ook je salaris kunt aanvullen.
En is het dan wel een bonus of een toeslag of een (maandelijks uitgekeerd) IKB-achtig iets en bevat het (onder andere) een 13e maand en bovenwettelijke verlofuren? Zo ja, dan heb je hem nu dubbel meegeteld (als bonus én als 13e maand).

[ Voor 5% gewijzigd door wheel op 21-11-2023 11:05 ]

Pagina: 1 ... 181 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.