Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Zorg schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

Bij salarissen van 100k+ is een gemiddelde werkweek ook niet 36 uur hoor ;) en wordt er in de vakanties ook nog wel een laptop meegenomen, email bekeken etc. Dit wordt ook veelal verwacht. En denk dat de meesten met kinderen hetzelfde hebben, die kunnen ook niet voor 300 naar Turkije
offtopic:
Toch wil ik een m.i. gezond tegengeluid geven. Ik werk bij de semi-overheid en heb een EUR 100k+ (exc. sec. vw) jaarinkomen. Zeer incidenteel werk ik meer dan mijn 40 contracturen per week, bij mij gaat de laptop echt dicht aan het einde van de dag en zorg ik goed voor mezelf (de baas doet het namelijk niet) door ervoor te zorgen dat ik niet meer dan 40 uur per week werk. Waarom niet? Omdat mijn inkomen gebaseerd is op 40 uur per week, hoe meer uren ik werk hoe lager mijn uurloon. En door meer te werken dan gecontracteerd, laat je het MT ermee wegkomen dat er meer werk wordt verricht dan dat er uren zijn.
Dus bij mij gaat er absoluut geen laptop mee op vakantie, wordt er geen e-mail gelezen en hou ik niet snel nog tussendoor een conference call in mijn vrije tijd. En daar ben ik gelukkig niet de enige in, het is in mijn team meer uitzondering dan regel om meer dan 40 uur per week te werken.
Tylen schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

Exact. Ik snap ook niet waarom medewerkers dit zullen doen. Het zijn gewoon overuren en die moeten betaald worden.
'Helaas' zit ik in de schaal waarin overuren niet uitbetaald worden. Al zouden ze wel uitbetaald worden, dan nog wil ik het voorkomen meer dan 40 uur per week te werken. Nu ik 43 jaar ben, ben ik eindelijk gaan inzien dat er meer bestaat dan werken alleen. Wat ook helpt is dat ik inmiddels in de positie ben makkelijker 'nee' te zeggen tegen het MT of RvB.
Csotranme schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Ik zou willen dat het overal zo was. Die vlieger gaat in veel bedrijven helaas niet op.
Er wordt bij een hoop bedrijven van je verwacht dat je dat soort zaken wel doet/meer uren maakt.
Ze verplichten het niet maar de sfeer is dan vaak zo dat je er eigenlijk niet mee weg komt om om 5uur strak je laptop dicht te gooien en telefoon uit.

[...]
Ik heb als voormalig externe consultant ook bij dat soort bedrijven gezeten. En als externe consultant wordt het eigenlijk nog meer van je verwacht. En tot zo'n 5-6 jaar geleden dacht ik ook dat je er eigenlijk niet mee weg kan komen. Wat blijkt? Kan prima! De wereld houdt niet op met draaien, de toko valt niet om en issues hou je altijd. Je kan prima om 17:00 de laptop dichtgooien en de telefoon uitzetten (storingsdienst, piket dienst etc. etc. uitgezonderd natuurlijk). Prima als je wel mee wil gaan in de sfeer dat je meer dan 40 uur per week moet werken. Ik zit dan ondertussen lekker in de tuin aan het water te genieten van mijn cocktail. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Rizzi op 02-10-2023 14:38 ]

What's a cube to you?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Ik denk overigens dat we de discussie over het onderwijs beter hier Algemeen arbeidsmarkt topic door kunnen zetten. Het gaat nu niet meer over de persoon zelf, maar werken in het onderwijs in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 08:42
Twee vrienden van mij zijn docent op een MBO school. Ik heb niet het idee dat die gebukt gaan onder een grote werkdruk (een is zelfs een dag "roostervrij" thuis met de kids). Daarnaast vind ik de salarissen ook niet tegenvallen. Volgens mij is het meer het beeld dat het onderwijs slecht betaalt dan dat dat daadwerkelijk zo is. Hopelijk doen ze hier op het werk er volgend jaar ook eens 10% bij.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:50

HSG

Stronk schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

Wat een nutteloze anekdote waarop jij je advies om vooral niet het onderwijs in te gaan op baseert :+
Wat maakt het nou uit dat jou vrouw geen passie lijkt te hebben voor het onderwijs? Ik ken genoeg docenten die er juist heel positief in staan en niks anders zouden willen.
Dan zijn het er heel weinig maar het tekort aan docenten stijgt maar door en door.
tfgk1 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:14:
[...]

1659 uur op jaarbasis. Vergelijkbaar met ambtenaren.
Moet je bij de regering zijn want die heeft dit bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:07
NoepZor schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:20:
Volgens mij is het meer het beeld dat het onderwijs slecht betaalt dan dat dat daadwerkelijk zo is. Hopelijk doen ze hier op het werk er volgend jaar ook eens 10% bij.
Volgens mij geldt (gold?) dit meer voor het primair onderwijs. Daar liepen de salarissen nog echt wel achter tov voortgezet onderwijs, maar dit is vorig jaar rechtgetrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rizzi schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:54:
[...]

offtopic:
Toch wil ik een m.i. gezond tegengeluid geven. Ik werk bij de semi-overheid en heb een EUR 100k+ (exc. sec. vw) jaarinkomen. Zeer incidenteel werk ik meer dan mijn 40 contracturen per week, bij mij gaat de laptop echt dicht aan het einde van de dag en zorg ik goed voor mezelf (de baas doet het namelijk niet) door ervoor te zorgen dat ik niet meer dan 40 uur per week werk. Waarom niet? Omdat mijn inkomen gebaseerd is op 40 uur per week, hoe meer uren ik werk hoe lager mijn uurloon. En door meer te werken dan gecontracteerd, laat je het MT ermee wegkomen dat er meer werk wordt verricht dan dat er uren zijn.
Dus bij mij gaat er absoluut geen laptop mee op vakantie, wordt er geen e-mail gelezen en hou ik niet snel nog tussendoor een conference call in mijn vrije tijd. En daar ben ik gelukkig niet de enige in, het is in mijn team meer uitzondering dan regel om meer dan 40 uur per week te werken.
Exact. Ik snap ook niet waarom medewerkers dit zullen doen. Het zijn gewoon overuren en die moeten betaald worden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:57
Zenix schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:12:
een heel verhaal:
• Mobiliteit per jaar: €1.224,6 (elke week naar kantoor, soms iets vaker)
nog een verhaaltje
Ik zit zelf ook in CAO rijk, ik ben benieuwd hoe je dit regelt, want voor woon-werk verkeer 1 keer in de week krijg jij geen 1224 euro= 23 euro per dag netto: daar zit een cap op van een aantal kilometer en een lullig bedrag van iets van 6 cent, de rest is vestzak broekzak uit je IKB neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 10:36
Rizzi schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:54:
[...]

offtopic:
Ik zou willen dat het overal zo was. Die vlieger gaat in veel bedrijven helaas niet op.
Er wordt bij een hoop bedrijven van je verwacht dat je dat soort zaken wel doet/meer uren maakt.
Ze verplichten het niet maar de sfeer is dan vaak zo dat je er eigenlijk niet mee weg komt om om 5uur strak je laptop dicht te gooien en telefoon uit.

Overigens heb ik nu een klant waar het wel zo werkt. Jullie willen me niet voor overuren betalen dus ben ik ook niet meer dan 40uur beschikbaar. :w

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Sjowhan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:14:
[...]

De CAO Rijk houdt rekening met de 36 urige werkweek. De 4 uur per week (indien 40 werken)compenseer je, en heb je daardoor die extra hoeveelheid vrije dagen (202uur)
Standaard heb je 144 uur verlof, dat is 18 dagen vakantie als je 36u werkt. Daarnaast krijg je IKB uren van 64 uur, wat ook 8 dagen verlof betekend. Als deze dagen niet opgenomen worden, belanden ze in het spaarpotje.
Je kan deze dus ook opsparen.
Daarnaast kan je ook nog 187 uur kopen. 36 compensatieuren en 36 overwerkuren laten toevoegen aan je spaarverlof. In totaal kan je 3600 uur sparen (2 jaar verlof) Handig als je eerder met pensioen wilt gaan. En die pot is steeds waardevoller door CAO verhogingen.

Het is overigens wel mogelijk om 40 uur te werken, dan krijg je meer loon.
dfbt schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:06:
[...]

stand-by iedere maand betekend dat je 1x week beschikbaar bent voor storingen en of weekenden?
Ja, buiten kantoortijden de hele week. Alleen voor prio 1 incidenten. Zit gelukkig nog een servicedesk tussen. Gelukkig amper incidenten.
Sammy_tukker schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

Ik zit zelf ook in CAO rijk, ik ben benieuwd hoe je dit regelt, want voor woon-werk verkeer 1 keer in de week krijg jij geen 1224 euro= 23 euro per dag netto: daar zit een cap op van een aantal kilometer en een lullig bedrag van iets van 6 cent, de rest is vestzak broekzak uit je IKB neem ik aan?
De maximale vergoeding per dag bij hoge kilometervergoeding is 23,55. Dus dat bedrag klopt wel.
https://www.p-direkt.nl/i.../vergoeding-eigen-vervoer

Als je onder lage km vergoeding regeling valt, krijg je inderdaad weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:16

Metalfreak

Hoije woh!

NoepZor schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:20:
Twee vrienden van mij zijn docent op een MBO school. Ik heb niet het idee dat die gebukt gaan onder een grote werkdruk (een is zelfs een dag "roostervrij" thuis met de kids). Daarnaast vind ik de salarissen ook niet tegenvallen. Volgens mij is het meer het beeld dat het onderwijs slecht betaalt dan dat dat daadwerkelijk zo is. Hopelijk doen ze hier op het werk er volgend jaar ook eens 10% bij.
Ik werk zelf als ICT-er bij een mbo en val dus ook onder die CAO. De docenten verdienen echt niet slecht en zitten flink wat schalen boven mij. Ik hoor ze zelf behalve de standaarddingen die je op elke werkplek hoort ook inderdaad niet echt klagen. En dit jaar met de nieuwe CAO in totaal gemiddeld 10% erbij (de laatste 3% verhoging komt in januari pas). Ik heb ook inderdaad het idee dat een soort van collectieve leugen is die niemand meer wil doorprikken als het gaat om salarissen in het onderwijs. Ook als ik de startsalarissen zie (en dan ook voor basisschooldocenten), dan denk ik altijd "zoveel had ik écht niet toen ik net begon met werken".

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Tylen schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:35:
[...]
Theoretisch snap ik je. Maar in de praktijk zit het vaak bij dat soort functies in het salaris verdisconteert. En het maakt ook niet uit, zolang het maar marktconform is en duidelijk is waar je aan begint.

Of je nou 80K verdiend en je overuren uitbetaald krijgt om op 100K te komen of 100K en je overuren niet uitbetaald krijgt “omdat het bij de functie en salaris hoort”.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daenerysi
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-10-2023
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 37% gewijzigd door Daenerysi op 03-10-2023 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
offtopic:
Je gebruikt een oude template, de nieuwste variant vind je hier: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 16:28
Functioneringsgeprek ook weer gehad, tijd voor een nieuw lijstje:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: WO Financial Economics
• Werkervaring: 7, maar 2 relevant in IT
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: OutSystems Developer
• Werkgever/branche: IT Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 3 dagen thuis, 2 dagen kwartiertje op de fiets naar klant
• Thuiswerken: ja, 3 dagen
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):3950 4509
• Vakantiegeld:3792 4329
• Bonus, toeslagen, etc: €4000 bonus per jaar / 333 per maand
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):55.192 62.437

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: beleggingspensioen
• Mobiliteit per jaar: €9000
• Overige: laptop, telefoon met onbeperkt data, €50 netto onkostenvergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):+/- 68.000 +/- 76.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Waar zou het dan groener zijn? Ik denk dat je echt een meer dan prima salaris hebt. Ik zou zo met je ruilen iig.

(En wat betreft werkdruk, je hebt 8 / 40 mensen voor je werken -> delegeren. Als alles goed loopt zou je je werk in 20 a 30 uur per week moeten kunnen doen is mijn mening. Ik heb veel ervaring als project manager en als de mensen in mijn project hun werk goed doen heb ik het erg rustig. De tijd zit in oplossen van zaken die niet goed zijn opgepakt/voorbereidt door een aantal klunzen. Wat weer tijd kost om ze te vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonWoodShoe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-11-2024
Division schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

Voor 32u incl leasewagen zit je netjes en is het een actueel salaris. Recent gelijkaardig aanbod gehad voor 5000 EUR aan 32u in Utrecht, maar dan zonder leasebudget.
Dan heb je ook een mooi aanbod gehad!

Moet wel zeggen dat lease bij het bedrijf waar ik werk standaard categorie b is. Maar heb dit uitonderhandeld. Moet nog wel gaan zien of het blijvend is of tijdelijk. Heb nu een auto gekregen die vrij kwam wegens een vertrekkende collega. En contract loopt nog tot volgend jaar zomer. Dus ben benieuwd waar het dan heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenerysi
jongetje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:50:
[...]

Waar zou het dan groener zijn? Ik denk dat je echt een meer dan prima salaris hebt. Ik zou zo met je ruilen iig.
Je hoort mij niet klagen :)
(En wat betreft werkdruk, je hebt 8 / 40 mensen voor je werken -> delegeren. Als alles goed loopt zou je je werk in 20 a 30 uur per week moeten kunnen doen is mijn mening. Ik heb veel ervaring als project manager en als de mensen in mijn project hun werk goed doen heb ik het erg rustig. De tijd zit in oplossen van zaken die niet goed zijn opgepakt/voorbereidt door een aantal klunzen. Wat weer tijd kost om ze te vervangen).
Voor de duidelijkheid; van mijn 8 direct reports zijn er 5 die 80 mensen aansturen.
Ik heb geen behoefte eraan om in detail te gaan, maar ik ben het met je eens dat als zaken goed zouden gaan dat het dan in 30 uur kan. Als...

[ Voor 4% gewijzigd door Daenerysi op 02-10-2023 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:03
jongetje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:50:

Wat is dit voor rare redenatie? Je hebt mensen voor je werken dus je kunt delegeren? Huh? Je baseert het aantal resources op de werkdruk en deliverables. Een project manager is niet alleen maar mensen aan het aansturen, ook op hoger niveau krijg je taken die alleen jij kan (je bent immers de manager van het project). Als jij het rustig hebt omdat het project goed verloopt, kun je volgens jouw logica ook redeneren dat je mensen moet ontslaan om je 40 uur weer te maken.

Ik heb zelf 80 mensen onder mij hangen, die zelf weer rond de 300 mensen onder zich hebben hangen (security, ik ben CISO). Zou mooi zijn als ik niet meer hoef te werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Orangelights23 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:03:
[...]

Wat is dit voor rare redenatie? Je hebt mensen voor je werken dus je kunt delegeren? Huh? Je baseert het aantal resources op de werkdruk en deliverables. Een project manager is niet alleen maar mensen aan het aansturen, ook op hoger niveau krijg je taken die alleen jij kan (je bent immers de manager van het project). Als jij het rustig hebt omdat het project goed verloopt, kun je volgens jouw logica ook redeneren dat je mensen moet ontslaan om je 40 uur weer te maken.

Ik heb zelf 80 mensen onder mij hangen, die zelf weer rond de 300 mensen onder zich hebben hangen (security, ik ben CISO). Zou mooi zijn als ik niet meer hoef te werken :)
ik denk het er mee te maken heeft dat projectverantwoordelijkheid anders is dan lijnverantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:42
Orangelights23 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:03:
[...]
. Zou mooi zijn als ik niet meer hoef te werken :)
Volgens mijn prince2 docent zit de ideale projectleider / manager met een sigaar en een glas wiskey te kijken hoe goed het loopt.
Dat de praktijk anders is weet ik dondersgoed. Maar een hoge werkdruk vind ik persoonlijk niet gezond. Heb weleens een manager gehad die 11 uur per dag werkte. Puur overal inhoudelijk mee bezig zijn totdat er een burnout kwam. (Surprise, alles draaide gewoon door). Probeer iedereen daarvoor te behoeden :-). Ik heb daardoor meerdere projectmedewerkers uit het project gezet omdat ze meer energiekosten dan opleverden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

jongetje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:14:
[...]

Volgens mijn prince2 docent zit de ideale projectleider / manager met een sigaar en een glas wiskey te kijken hoe goed het loopt.
Dat de praktijk anders is weet ik dondersgoed. Maar een hoge werkdruk vind ik persoonlijk niet gezond. Heb weleens een manager gehad die 11 uur per dag werkte. Puur overal inhoudelijk mee bezig zijn totdat er een burnout kwam. (Surprise, alles draaide gewoon door). Probeer iedereen daarvoor te behoeden :-). Ik heb daardoor meerdere projectmedewerkers uit het project gezet omdat ze meer energiekosten dan opleverden.
In de praktijk is het dan gewoon vaak zo dat de baas van de projectmanager ervoor moet zorgen dat die projectmanager er gewoon een project bij krijgt. Daarnaast kan je altijd proberen te gaan voor een 8 ipv een 6je als het gaat om de klant tevreden te stellen. Proactief bellen om te vragen hoe het gaat, wat er beter kan etc. Underpromise, overperform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Zandah schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:29:
[...]

Volgens mij geldt (gold?) dit meer voor het primair onderwijs. Daar liepen de salarissen nog echt wel achter tov voortgezet onderwijs, maar dit is vorig jaar rechtgetrokken.
Ik denk dat leraren met het huidige salaris ook bij weinig bedrijven meer kunnen verdienen dan dat het onderwijs nu betaalt, behalve de scheikunde, natuurkunde, wiskunde, economie en biologieleraren. Die hebben eenmaal kennis in vakgebieden waar veel vraag is en relatief weinig aanbod voor is.

PO leraren hebben HBO PABO afgerond, VO leraren bovenbouw HAVO/VWO hebben een WO opleiding. Dus denk dat met het gelijktrekken van de salarissen PO leraren nu hetzelfde verdienen als VO onderbouwleraren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
offtopic:
Het valt me op dat je dit in vrijwel iedere post benadrukt. Is dat nodig?

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Daenerysi
wimjongil schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:19:
[...]

offtopic:
Het valt me op dat je dit in vrijwel iedere post benadrukt. Is dat nodig?
Wat ik interessanter vind is hoe je in 3 jaar tijd 6 jaar ouder kan worden en 7 jaar werkervaring op doet B)

Orangelights23 in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

[ Voor 16% gewijzigd door Daenerysi op 02-10-2023 21:36 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:24
Door eerst 9 jaar ouder te worden, en dan weer 3 jaar jonger:

En af en toe nog een beetje te sneren naar middelmatige developers en "te jonge" Seniors:

Een beetje "ruis" in je informatie aanbrengen om minder herkenbaar te zijn voor collega's of werkgevers die meelezen snap ik goed.

Maar laat je vooral niet gekmaken door wat mensen "vinden" dat je zou moeten verdienen op een bepaald punt in je carrière.

Voor de duidelijkheid: de 36-jarige beheerder die 3700 euro per maand verdient is meestal niet degene die liegt over z'n salaris en carrièrepad. Juist de mensen die hoog van de toren blazen hebben inconsistente verhalen over hoe ze er zelf gekomen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 03-10-2023 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 10:22
Csotranme schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Overigens heb ik nu een klant waar het wel zo werkt. Jullie willen me niet voor overuren betalen dus ben ik ook niet meer dan 40uur beschikbaar. :w
De externe medewerker schrijft elk uurtje en de interne medewerker mag dit in eigen tijd doen. Ik heb het altijd al vreemd gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 10:36
Erwin1967 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:35:
[...]

De externe medewerker schrijft elk uurtje en de interne medewerker mag dit in eigen tijd doen. Ik heb het altijd al vreemd gevonden.
Ik denk dat dat heel simpel te verklaren is.

Een interne medewerker heeft dan niet heel veel in te brengen. Het gaat immers om zijn inkomen dus slikken heel veel het maar gewoon.

Als externe is je eindklant niet je directe werkgever.
Mijn echte werkgever gaat in gesprek met de eindklant en onderhandelen wat uit.
Eindklant wil niet betalen voor overuren (want duur) dus mijn werkgever zegt dan: prima, maar 40uur and that's it!

Als mijn eindklant er in een later stadium toch over begint kan ik meppen met het contract wat ze zelf met mijn werkgever zijn overeen gekomen.
Doen ze toch moeilijk is die discussie voor mijn werkgever om te voeren met de eindklant.
Niet ik. Voor mij is er dus geen risico. Dat risico ligt bij mijn werkgever.

Als interne heb je dat niet. Dan ben jij zelf degene die de strijd aan moet en het risico loopt en dan ben je 9 van de 10 keer waarschijnlijk degene die het verliest als werknemer.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
CVTTPD2DQ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:26:
Door eerst 9 jaar ouder te worden, en dan weer 3 jaar jonger:

En af en toe nog een beetje te sneren naar middelmatige developers en "te jonge" Seniors:
LOLOL! Exposed :D.
jongetje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:14:
[...]
Ik heb daardoor meerdere projectmedewerkers uit het project gezet omdat ze meer energiekosten dan opleverden.
Dit is ook gewoon belangrijk in een project. Ze moeten een bijdrage leveren en het mag best wat sturing/mentoring/coaching nodig hebben, als we uiteindelijk maar bij de projectdoelen uitkomen zonder dat het te veel energie kost, anders eruit gooien is een prima optie.

[ Voor 21% gewijzigd door Phyrozi op 03-10-2023 13:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lilboyd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 13:27
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO systeembeheer
• Werkervaring: 10, 4 jaar als Outsystems developer
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Outsystems Developer
• Werkgever/branche: Financial
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 4 dagen thuis, 1 dag op kantoor
• Thuiswerken: ja, 4 dagen
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4109
• Vakantiegeld: €3900
• Bonus, toeslagen, -
• Dertiende/veertiende maand: € 4109
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €57.317

• Overige: Thuiswerkvergoeding.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58.517

[ Voor 8% gewijzigd door lilboyd op 05-10-2023 13:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
@Daenerysi en @CVTTPD2DQ Goed gevonden! Als jullie nog nèt wat beter hadden gezocht, hebben jullie ook een bericht van mij zien staan waarin ik heb beschreven dat ik wat informatie anders opgeschreven heb omdat mijn directe collega's en leidinggevenden ook op Tweakers en actief in dit topic zaten. Een leeftijd aanpassen is makkelijk gedaan in dit geval. En ik weet dat de gemiddelde binaire Tweaker hier graag iets van vindt, maar ik type hier namens mijzelf en wil niet dat mijn collega's (oud collega's in dit geval) weten wat ik schrijf.

En ik benadruk graag dat ik CISO ben want daar ben ik trots op :) Zeker aangezien ik met veel developers te maken heb die vrij weinig van security af weten, maar er wel veel van denken te weten. Maar het valt me nu wel op dat ik het vaak schrijf, hehe :9

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Orangelights23 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:56:
@Daenerysi en @CVTTPD2DQ Goed gevonden! Als jullie nog nèt wat beter hadden gezocht, hebben jullie ook een bericht van mij zien staan waarin ik heb beschreven dat ik wat informatie anders opgeschreven heb omdat mijn directe collega's en leidinggevenden ook op Tweakers en actief in dit topic zaten. Een leeftijd aanpassen is makkelijk gedaan in dit geval. En ik weet dat de gemiddelde binaire Tweaker hier graag iets van vindt, maar ik type hier namens mijzelf en wil niet dat mijn collega's (oud collega's in dit geval) weten wat ik schrijf.

En ik benadruk graag dat ik CISO ben want daar ben ik trots op :) Zeker aangezien ik met veel developers te maken heb die vrij weinig van security af weten, maar er wel veel van denken te weten. Maar het valt me nu wel op dat ik het vaak schrijf, hehe :9
Ah dat verklaart het, dacht je al te herkennen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
Secsytime schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:15:
[...]

Ah dat verklaart het, dacht je al te herkennen!
Hehe. :*)

Om het weer on topic te brengen (en deels aanhakend op het mooie speurwerk hier): ik heb mijn ontslag ingediend. Je weet wel, ik werk als CISO :) Toch ga ik weer terug de consultancy in. Ik vind het leuker om bij verschillende bedrijven te kijken en te ondersteunen en minder werkdruk te voelen. Het plan is om 28-32 uur per week te gaan werken, dus ik zal op den duur wat meer gaan posten in het Freelance Topic hier. Maar eerst nog twee maanden door en dan een half jaartje vrij. Zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Orangelights23 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:57:
[...]

Hehe. :*)

Om het weer on topic te brengen (en deels aanhakend op het mooie speurwerk hier): ik heb mijn ontslag ingediend. Je weet wel, ik werk als CISO :) Toch ga ik weer terug de consultancy in. Ik vind het leuker om bij verschillende bedrijven te kijken en te ondersteunen en minder werkdruk te voelen. Het plan is om 28-32 uur per week te gaan werken, dus ik zal op den duur wat meer gaan posten in het Freelance Topic hier. Maar eerst nog twee maanden door en dan een half jaartje vrij. Zin in!
Tsjah, is dit nou weer een van je afleidingsmanoeuvres?

We weten al wie je bent, hou nou maar op :P :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

JackBol schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:56:
De laatste jaren flink in de lift gezeten.

***members only***

Enige probleem is dat mijn RSUs momenteel onder water staan, maar je hoort me verder niet klagen/.
Jaartje verder, geen salaris erbij gekregen helaas. Het goede nieuws is wel dat mijn RSUs nu ruim boven water staan inmiddels.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik ben met mijn huidige werkgever in gesprek over mijn lease auto. Ik twijfel of ik de huidige (uit 2019) privé wil gebruiken, een nieuwe lease-auto neem en privé gebruik of voor extra salaris vraag en zelf een auto aanschaf.
  • Huidige auto privé gebruiken: Netto bijtelling € 232,- (of € 182,- als ik de eigenb bijdrage eraf krijg)
  • Nieuwe auto (elektrisch) privé gebruiken: Netto bijtelling € 385,-
  • Nieuwe auto (benzine) privé gebruiken: Netto bijtelling € 368,-
Maar stel ik kies voor de aanschaf van een eigen auto, wat is dan een redelijk bedrag om vanuit de werkgever als compensatie te krijgen? Wat is een goede inschatting wat de auto nu kost voor de werkgever? Bijvoorbeeld het lease-bedrag dat zij betalen. Voordat ik dit aan de werkgever vraag wil ik al een beetje gevoel hebben bij deze tarieven.

Members only:

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:53
Members only:

[ Voor 52% gewijzigd door Puddi Puddin op 06-10-2023 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Lease auto of eigen auto is enigszins appels met peren.
Eigen auto kun je alles zelf bepalen. Kijk dus wat de auto die jij privé voor ogen hebt jouw kost (verbruik, verzekering, mrb, onderhoud én afschrijving).

Zet dat af tegen de vergoeding die je krijgt van je werkgever, bepaal daarna of het uit kan of als het niet uit kan of je de extra kosten er voor over hebt.

Vergelijken van de lease auto met dezelfde auto privé heeft alleen nut als je die privé ook overweegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

SirLenncelot schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:25:
Ik ben met mijn huidige werkgever in gesprek over mijn lease auto. Ik twijfel of ik de huidige (uit 2019) privé wil gebruiken, een nieuwe lease-auto neem en privé gebruik of voor extra salaris vraag en zelf een auto aanschaf.
  • Nieuwe auto (elektrisch) privé gebruiken: Netto bijtelling € 385,-
  • Nieuwe auto (benzine) privé gebruiken: Netto bijtelling € 368,-
Met de door jouw aangegeven maximale waarde is de netto bijtelling voor een elektrische auto slechts € 249,- (€334 als je de verminderde heffingskorting meerekent)
Voor benzine geldt: €237 en €318

Tenzij jij rekent met een stukje eigen bijdrage die we niet weten klopt dat dus niet.

Je kan overigens ook een minder dure auto leasen en geen eigen bijdrage betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Is maar net hoe belangrijk je het vindt om in een nieuwe auto te rijden en hoe makkelijk je werkgever mee gaat in de vergoeding omzetten in salaris.

Persoonlijk krijg ik ook een vergoeding voor een lease auto als salaris. Kan lachend uit aangezien ik 10 euro verzekering en 10 euro wegenbelasting betaal :P

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Orangelights23 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:56:
Mag ik voorstellen dat als jij (en anderen net zoals jou) anoniem(er) wilt blijven vanwege collega's, je dan misschien beter volledig kan onthouden van je details te posten? Of als je het écht nodig vindt om iets over je werk te posten, de details weg te laten waarop je denkt te kunnen worden herkend.

Want jij noemt het 'informatie anders opschrijven', ik noem het foutieve informatie verstrekken. En ook al snap ik de beweegredenen, het hele idee van dit topic is volgens mij om een goed, en zo eerlijk mogelijk, beeld te krijgen van wat mensen verdienen, voor wat voor werk en ervaring, in welke periode van hun leven.

Door de ene keer 34 met 7 jaar ervaring voor 6k te zijn en een jaar later 31 jaar met 10 jaar ervaring voor 9.3k kan er totaal niet meer met je vergeleken worden en introduceer je ook twijfel over hoe eerlijk anderen zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Gereden kilometers worden daar nog weer netto van uitbetaald, dus stel:

Mob. Vergoeding = 500,-
Je rijdt 1000 kilometer per maand woon-werk-zakelijk a 23cent

Dan krijg je:
Netto: 230,-
Bruto: 500-230 = 270,-

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat mag maar hoef niet. Kan er ook los van worden uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:08
JackBol schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:47:
[...]

Jaartje verder, geen salaris erbij gekregen helaas. Het goede nieuws is wel dat mijn RSUs nu ruim boven water staan inmiddels.
We leven met je mee :P
Lekker bezig hoor!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

Nieuwe ronde weer gehad :)

Members only:

Ik kan mijn kinderen te eten geven en het huis verduurzamen, dus ik ben tevreden :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Thnx voor de reacties in ieder geval.

Er is inderdaad geen duidelijke afspraak rondom mobiliteitsbudget. Ik stel mijn vraag juist om alvast een beetje gevoel te hebben bij wat een redelijk bedrag hiervoor zou zijn.

Uiteraard maak ik straks de berekening nog wat ik verwacht dat de optie om privé te kopen en zakelijk te rijden mij gaat kosten.

En @Equator er is inderdaad 100€ eigen bijdrage. En voor de bijtelling berekening ben ik even uitgegaan van beide Max bedragen omdat ik zo verwacht dat de auto’s die ik voor ogen heb ook goed tegen dat bedrag aan zullen zitten.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

Ik 'lurk' al wel een paar jaar in dit topic, maar ik wil ook eens een iets andere toon laten zien, niet de 100k uit de randstad :')

Members only:

Ben benieuwd naar reacties eigenlijk :+

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
OverloadOfRed schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:54:
Ik 'lurk' al wel een paar jaar in dit topic, maar ik wil ook eens een iets andere toon laten zien, niet de 100k uit de randstad :')

***members only***

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verkassen?? Genoeg te vinden hoor. Eerste hit op google: https://nl.indeed.com/vie..._apply&utm_medium=organic

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Laatst online: 21:53
Members only:
OverloadOfRed schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:54:

***members only***

Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door Puddi Puddin op 08-10-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

Members only:
Members only:
Puddi Puddin schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

***members only***

[...]

***members only***
Members only:

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
offtopic:
Verkassen van huidige naar andere werkgever, wellicht dat mijn punt niet duidelijk genoeg was daarin gezien ik andere steden in de buurt ook als opties noemde.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• epiceddy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 05:42
Members only:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:46
epiceddy schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:02:
***members only***

***members only***
intentie om daar te blijven of ook weer na een x aantal jaar terug in Nederland te komen? Of ben je van plan/of heb je al je leven opgebouwd daar in Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07

StM

epiceddy schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:02:
***members only***

***members only***
Ik zou het interessant vinden is als je een hele grove bruto / netto schatting kan maken mocht dat kunnen / willen, dat maakt het net iets makkelijker vergelijken.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Mijn lijstje :)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden in mijn vakgebied/kennis/ervaring/locatie etc.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door erwin26 op 09-10-2023 16:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 14:28
Na een tijd meegekeken te hebben, zal ik ook eens een bijdrage doen.
Ben nog steeds erg tevreden met deze baan en de vrijheid die ik daarin heb.
Sinds kort ben ik van functie veranderd binnen de onderwijsinstelling, wat een salarisverhoging van € 1000,- bruto met zich meebracht.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 06:00
-

[ Voor 101% gewijzigd door Lucky0wn op 12-10-2023 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Lucky0wn schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:54:
Bedrijf waar ik werkte is eind vorig jaar overgenomen, Consultancy trekt me niet en ben op zoek naar iets anders. Echter krijg ik bij veel bedrijven rollende ogen als ik mijn eisen noem (wil niet achteruit gaan dus close to base package)

Verdien ik zoveel voor de IT of zit ik bij de verkeerde bedrijven te zoeken?

***members only***
Met slechts 3 jaar ervaring in de IT een dergelijk salaris en dito bonus is best ongewoon ja. Kijk dit topic nog eens door voor anderen met jouw leeftijd en ervaring. Dan zal je zien dat je daar bovenuit steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Equator schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:00:
[...]

Met slechts 3 jaar ervaring in de IT een dergelijk salaris en dito bonus is best ongewoon ja. Kijk dit topic nog eens door voor anderen met jouw leeftijd en ervaring. Dan zal je zien dat je daar bovenuit steekt.
3 jaar in de relevante (cloud) sector. Daarnaast sinds 2009 in de IT op en af, sinds 2012 mijn eigen bedrijf waar ik altijd technische functies uitgeoefend heb. Binnen en buiten de IT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

Bedrijf waar ik werkte is eind vorig jaar overgenomen, Consultancy trekt me niet en ben op zoek naar iets anders. Echter krijg ik bij veel bedrijven rollende ogen als ik mijn eisen noem (wil niet achteruit gaan dus close to base package)

***members only***
Ja, je verdient veel t.o.v. je concurrentie. Dus dan nemen ze toch snel liever iemand die voor twee-derde van je salaris 90-100% van het resultaat levert.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Lucky0wn schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:06:
[...]

3 jaar in de relevante (cloud) sector. Daarnaast sinds 2009 in de IT op en af, sinds 2012 mijn eigen bedrijf waar ik altijd technische functies uitgeoefend heb. Binnen en buiten de IT.
Dat stond er daarnet niet ;)

Maar dan nog, je bonus constructie is behoorlijk hoog, als je dat probeert te vertalen naar een bruto salaris dan zit je behoorlijk aan de hoge kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:39
Niet alleen de bonus, de mobiliteitsvergoeding is ook enorm. Zijn maar weinig bedrijven die zoveel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Voor een sales manager denk ik niet, voor de IT zit je (bonus meegerekend) toch wel in de hoek waar een verhoudingsgewijs klein aantal specialisten bij grote bedrijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:22

***members only***
8)7

Dan zal je toch ZZPer moeten worden, weer.

In loondienst kan je dit vergeten. Meer dan minimaal 110K met 4 dagen thuis werken ...

d:)b

Maybe big4-6 of remote USA.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Lucky0wn je bent een sales kerel, dus vertel mij maar eens waarom jij je max package waard bent. Je hebt ongeveer de helft van je package als jaarlijkse bonus, das is heel veel. Betekent ook dat je als sales heel veel omzet moet genereren om jezelf überhaupt rendabel te maken, en een bedrijf moet hebben dat die omzet ook makkelijk kan waarmaken. Dat zijn er niet zoveel.
Sure, je zou bij een kleiner bedrijf die omzet misschien in je eentje kunnen draaien. Maar als iemand me vertelt dat ie met slechts 3 jaar sales ervaring in zijn eentje een dergelijke omzet kan genereren, zal ik hem niet snel geloven. Alle technische ervaring die je hebt ten spijt.

Maar je bent nog jong. Stap uit de gouden Kooi en ga doen wat je leuk vindt. Stijgt het salaris vanzelf :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

***members only***
Je zit bij de verkeerde bedrijven te zoeken. Ga eens kijken bij de software partijen zoals Datadog, MongoDB etc. Dat zijn bedrijven die je prima dit salaris geven. Maar daar komt ook een flink quota en een cold-calling bel-lijst bij. Hoge werkdruk dus. En die 4 dagen thuiswerken kan je ook wel vergeten als je in de buurt van je quota wilt komen.

Ik werk veel met sales mensen en ik heb er geen enkel probleem mee dat ze veel verdienen, maar veel sales mensen onderschatten hoe zwaar het werkelijk is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik zit in een niche data markt. In onze tak zitten de sales mensen rond de 150-200k per jaar.

Dus zo gek vind ik het niet. Je moet alleen het juiste bedrijf tegenkomen.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58
Amersfoort - Zwolle is goed te doen? Moet je keertje in de spits proberen haha ;)

Apeldoorn - Zwolle kan ik wel aanraden. Sowieso wel waard om in Apeldoorn te kijken, daar zit heel veel werk van wat ik hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door Stronk op 10-10-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:31
*Verwijderd, dubbel*

[ Voor 103% gewijzigd door dansch216 op 10-10-2023 12:06 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dansch216
  • Laatst online: 20-09 20:31

***members only***
JackBol schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:53:
[...]

Je zit bij de verkeerde bedrijven te zoeken. Ga eens kijken bij de software partijen zoals Datadog, MongoDB etc. Dat zijn bedrijven die je prima dit salaris geven. Maar daar komt ook een flink quota en een cold-calling bel-lijst bij. Hoge werkdruk dus. En die 4 dagen thuiswerken kan je ook wel vergeten als je in de buurt van je quota wilt komen.

Ik werk veel met sales mensen en ik heb er geen enkel probleem mee dat ze veel verdienen, maar veel sales mensen onderschatten hoe zwaar het werkelijk is.
Precies, kijk naar vendoren en ISV's, daar zijn deze bedragen een stuk normaler dan in het MSP landschap. Vooral aan de enterprise kant. De werkdruk en quota's zijn uiteraard ook een stuk hoger. Daarnaast staat elk kwartaal de teller weer op 0, daar moet je ook tegen kunnen.

Er zijn verschillende opties: backup, security (platformen), modern workplace, data integraties. Elke grote cloud provider heeft 3rd party ISV partners waar software gemaakt wordt en dus ook verkocht moet worden. Ik werk zelf bij een dergelijke vendor en ik werk volledig remote (reistijd naar ons Nederlands kantoor is 2.5 uur enkele reis). Gemiddelde leeftijd van sales collega's is 30 jaar en een total package van 100-150k is niet heel vreemd. Wel grotendeels gebaseerd op commissie. In het Nederlandse MSP landschap bestaat commissie vaak niet eens. Daar steekt een eigenaar/aandeelhouder de winst gewoon lekker in zijn eigen zak en kun je blij zijn als er aan het einde van het jaar uberhaupt een bonus gegeven wordt.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epiceddy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 05:42
dfbt schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

intentie om daar te blijven of ook weer na een x aantal jaar terug in Nederland te komen? Of ben je van plan/of heb je al je leven opgebouwd daar in Amerika?
Het idee is om uiteindelijk weer terug te gaan naar Nederland hoor. Heb in de US wel een leven opgebouwd maar Nederland is zo gek nog niet ;) Al zou ik het fantastische weer in California wel echt gaan missen!
StM schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Ik zou het interessant vinden is als je een hele grove bruto / netto schatting kan maken mocht dat kunnen / willen, dat maakt het net iets makkelijker vergelijken.

***members only***
Bedoel je qua cost of living? Deze https://www.numbeo.com/cost-of-living/comparison.jsp website geeft een ruime indicatie. Komt er in mijn geval een beetje op neer dat bijna alles 2 tot 2.5 x zo duur is: van huur tot boodschappen, en van een cafe tot restaurant. Het blijft altijd weer even schrikken als je $11 + tax + fooi mag neerleggen voor 1 pilsje aan de bar :P Alleen benzine is goedkoper, maar ik heb geen auto :+

Qua wat er netto overblijft, ik schat zo'n 175K~200K per jaar, incl pensioen etc.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Darkmach
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 20:01
Maar eens tijd voor een update.
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trixi
  • Laatst online: 19-09 10:40
Mooie lijst aan ervaring en certificering. In vergelijking met mezelf denk ik dat je elders beter kan krijgen. Je hebt meer ervaring, meer certificaten. De rol die je hebt en verantwoording die daar bij komt kijken denk ik dat je meer kan verdienen of in ieder geval een completer pakket kan krijgen. Metname het gedeelte dat je geen pensioen opbouwd is wel iets om naar te kijken.

Het naar je zin hebben en goed op je plek zitten is natuurlijk belangrijk, ik weet in dit geval niet of dit zo is maar af en toe kijken wat andere te bieden hebben kan nooit kwaad. Ik denk persoonlijk dat je er meer uit kan halen.
erwin26 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:28:
Mijn lijstje :)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden in mijn vakgebied/kennis/ervaring/locatie etc.

***members only***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Trixi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:12:
Mooie lijst aan ervaring en certificering. In vergelijking met mezelf denk ik dat je elders beter kan krijgen. Je hebt meer ervaring, meer certificaten. De rol die je hebt en verantwoording die daar bij komt kijken denk ik dat je meer kan verdienen of in ieder geval een completer pakket kan krijgen. Metname het gedeelte dat je geen pensioen opbouwd is wel iets om naar te kijken.

Het naar je zin hebben en goed op je plek zitten is natuurlijk belangrijk, ik weet in dit geval niet of dit zo is maar af en toe kijken wat andere te bieden hebben kan nooit kwaad. Ik denk persoonlijk dat je er meer uit kan halen.

[...]
Bedankt voor het compliment :). Ik ben het helemaal met je eens dat ik meer kan verdienen of een completer pakket kan krijgen. Ik ben afgelopen weken beetje rond aan het kijken in soort gelijke functies en de vacature biedt meer salaris en vaak een betere pakket (zegt niet alles, maar meer kan ik nu niet zien). Pensioen bouw ik inderdaad niet op. Werkgever gaf aan 1-1-2023 dit in orde te hebben. Tot op heden is er nog niks. Als ik er achteraan ga is het elke keer "ben er mee bezig". Dit is ook een van de redenen dat ik langzaam rond ging kijken.

Ik zit redelijk op mijn plek hier, maar dat ik nog steeds geen pensioen opbouw vind ik het ergst. Dat is ook voor mij denk ik momenteel de grootste reden dat ik toch mijn post heb gedaan om te kijken of dit "normaal" is of dat ik hier misschien toch iets mis in vergelijking met mede collega's van Nederland/België :)

Nu twijfel ik zelf alleen, ga ik echt rond kijken voor een nieuwe functie of wil ik het ZZP een kansje geven. (Stel ik beslis ik ga echt echt weg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
dansch216 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

[...]

Precies, kijk naar vendoren en ISV's, daar zijn deze bedragen een stuk normaler dan in het MSP landschap. Vooral aan de enterprise kant. De werkdruk en quota's zijn uiteraard ook een stuk hoger. Daarnaast staat elk kwartaal de teller weer op 0, daar moet je ook tegen kunnen.

Er zijn verschillende opties: backup, security (platformen), modern workplace, data integraties. Elke grote cloud provider heeft 3rd party ISV partners waar software gemaakt wordt en dus ook verkocht moet worden. Ik werk zelf bij een dergelijke vendor en ik werk volledig remote (reistijd naar ons Nederlands kantoor is 2.5 uur enkele reis). Gemiddelde leeftijd van sales collega's is 30 jaar en een total package van 100-150k is niet heel vreemd. Wel grotendeels gebaseerd op commissie. In het Nederlandse MSP landschap bestaat commissie vaak niet eens. Daar steekt een eigenaar/aandeelhouder de winst gewoon lekker in zijn eigen zak en kun je blij zijn als er aan het einde van het jaar uberhaupt een bonus gegeven wordt.
Bedankt voor de tip; zat er wel rond te neuzen, maar kon niet veel interessants vinden. Wil sowieso de harde sales uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WAFOE
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 19:08
*knip* Op verzoek verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Zr40 op 21-09-2024 11:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:37
Volgens mij een net pakket, zeker als dit voor 32 uur is :-) Gefeliciteerd met je eerste 'grote mensen baan' 8)

[ Voor 79% gewijzigd door Zr40 op 21-09-2024 11:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kubusia
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 13:48
Na een tijdje gelurkt te hebben in dit topic, leek het mij wel eens tijd om hier ook te posten. Volgens mij heb ik het wel goed voor elkaar, dus bij deze:
Members only:

[ Voor 2% gewijzigd door Kubusia op 13-10-2023 16:11 . Reden: Verhelderen functie + thuiswerkplek ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Kubusia schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:38:
Na een tijdje gelurkt te hebben in dit topic, leek het mij wel eens tijd om hier ook te posten. Volgens mij heb ik het wel goed voor elkaar, dus bij deze:

***members only***
Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door True op 12-10-2023 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Idd. Als ik moet gokken zit het in de
Members only:
hoek. Bij financiële dienstverleners ken ik niet heel veel andere specialismen die je met alleen havo zou kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Kubusia schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:38:

***members only***
Mooi voor elkaar inderdaad, op jouw leeftijd is een dergelijk salaris best een uitzondering te noemen. Belangrijkste is: vind je het leuk?
Persoonlijk zou ik ook af en toe nadenken over de toekomst. Voor je leeftijd verdien je veel, zeker gezien het ontbreken van diploma. Bij een volgende sollicitatie lig je dan niet bepaald bovenop de stapel. Zijn er mogelijkheden om je werkniveau vast te leggen middels certificaten o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Laatst online: 22:47

Detmer

Professioneel prutser

Members only: title

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Somethingsin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 22:13

Somethingsin

Disaster in a Bottle

Ook maar eens posten. Op zoek naar iets nieuws, want volgens mij is dit wel erg weinig. (Ik heb oud-collega's met krap 4 jaar ervaring die vorig jaar al dik meer geboden kregen bij een nieuwe baan)

5.5-6k obv 40 uur zou (zeker in 2024) toch haalbaar moeten zijn, of schat ik dat verkeerd in?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: mid-30s
• Opleiding: 2xBsc, 2x onafgerond MSc exacte wetenschap
• Werkervaring: 10 jaar, bij huidige werkgever. Software engineer plus wat consultancy tussendoor
• (Woon) Locatie: randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Senior software engineer in de data-hoek
• Werkgever/branche: IT/financieel
• (Werk) Locatie(s): veel thuis, kantoor is op 1.5uur ov
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 3uur/week
• Thuiswerken: ja
• Werkdruk: niet heel hoog, soms een piekje

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 4250(40u) /3400(32u)
• Vakantiegeld:8%
• Bonus, toeslagen, etc: variabele 13e+14e maand bij voldoende winst, in de praktijk vaak net minder
Ruime vergoeding voor sporadisch overwerk

• Dertiende/veertiende maand: zie boven
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): p/m 52k obv 32u

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:p/m 110 euro leeftijds afhankelijk
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: dc-regeling
• Mobiliteit per jaar: business card
• Overige: thuiswerkvergoeding/in natura twv 100 p/m
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 55k

-'sin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Somethingsin schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:36:
Ook maar eens posten. Op zoek naar iets nieuws, want volgens mij is dit wel erg weinig. (Ik heb oud-collega's met krap 4 jaar ervaring die vorig jaar al dik meer geboden kregen bij een nieuwe baan)
Als software developer bereik je vroeg je top, dus het is niet alsof je met 10 jaar ervaring 2x zoveel zal verdienen als met 4 jaar ervaring. Maar een beetje rek is er nog wel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09
[b]Somethingsin in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"
5.5-6k obv 40 uur zou (zeker in 2024) toch haalbaar moeten zijn, of schat ik dat verkeerd in?
Dat moet inderdaad wel haalbaar zijn, afhankelijk van je mate van senioriteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingsin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 22:13

Somethingsin

Disaster in a Bottle

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:53:
[...]

Als software developer bereik je vroeg je top, dus het is niet alsof je met 10 jaar ervaring 2x zoveel zal verdienen als met 4 jaar ervaring. Maar een beetje rek is er nog wel lijkt me.
Ja, dat merk ik aan wat ik hier lees. Ik vind mezelf wel een stuk 'breder' dan puur engineer, probeer daar ook op te zoeken

-'sin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:53:
[...]
Mwoah, dat is zeker wel mogelijk. Met 10 jaar ervaring is het dubbele in de package voor hem ook zeker wel haalbaar, maar je moet er wel actief voor op zoek gaan naar bedrijven die het ervoor over hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Subbie
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-09 16:47
Ik ben net begonnen als "groen" in de ICT.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO 3, MBO4 niet afgemaakt
• Werkervaring: 0,5 jaar stage en 1 jaar BBL
• (Woon) Locatie: Gorinchem

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk en/of Werkplekbeheer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Baarn
• Aantal vakantiedagen: 2 p/m
• Reistijd: Afhankelijk van opdracht
• Thuiswerken: Afhankelijk van opdracht
• Werkdruk: Afhankelijk van opdracht

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2050
• Vakantiegeld: €170.77 (8.33%)
• Bonus, toeslagen, etc: N.v.t
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €24600

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €41.43
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: Lease auto van de zaak Cat B
• Overige: Certificaten behalen binnen de ICT
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €26280

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Subbie schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:54:
Ik ben net begonnen als "groen" in de ICT.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO 3, MBO4 niet afgemaakt
• Werkervaring: 0,5 jaar stage en 1 jaar BBL
• (Woon) Locatie: Gorinchem

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk en/of Werkplekbeheer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Baarn
• Aantal vakantiedagen: 2 p/m
• Reistijd: Afhankelijk van opdracht
• Thuiswerken: Afhankelijk van opdracht
• Werkdruk: Afhankelijk van opdracht

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2050
• Vakantiegeld: €170.77 (8.33%)
• Bonus, toeslagen, etc: N.v.t
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €24600

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €41.43
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: Lease auto van de zaak Cat B
• Overige: Certificaten behalen binnen de ICT
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €26280
Ik weet niet precies wanneer je begint, maar je zult een loonsverhoging moeten krijgen op 01-01-2024 omdat het minimumloon dan 13,27€/u wordt en jij met 40u/wk op zo'n 2300€ zult moeten zitten (omgerekend zit je nu op zo'n 11,80€/u).
Let ook op dat je in de detachering volgens WAADI (link & link) minimaal hetzelfde moet verdienen als iemand die in dienst zit bij je opdrachtgever óf in dienst zou zijn voor die functie zou moeten krijgen.

Als voorbeeld, als jouw werkgever je bij 'Ministerie van Veiligheid en Justitie, Openbaar Ministerie' zet: https://www.werkenvoorned...er-on-site-OM-2023-0801#0 als werkplekbeheerder dan zou een collega (die daar in dienst zit) minimaal 2693€/mnd krijgen voor 36u dus 2992€/mnd voor 40u/wk. Let op dat je netjes de zogenaamde 'inlenersbeloning' krijgt dit moet voor jou ook transparant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_legendz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 15:16
Hi iedereen, ik heb twee jaar geleden een contract getekend om een jaar later bij het bedrijf te gaan werken. Dus in 2022 getekend en in 2023 ben ik er gaan werken.

Het betreft een jaar contract en de totale compensatie is ongeveer 47k bruto.

Ik ben werkzaam als cyber security engineer/consultant in Amsterdam. Ik heb dan dus een jaar werk ervaring exclusief stages.

Mijn contract wordt in een paar maanden verlengd/omgezet naar een vast dienstverband. Ik weet niet zo goed hoe dat gaat. Moeten we dan sowieso aan tafel om het nieuwe contract te teken en door te spreken of kan het huidige contract stilzwijgend verlengd worden voor hetzelfde loon? Mijn volgende vraag is, gezien dit loon al twee jaar geleden is vastgesteld lijkt het mij dat het nu wel hoger zou moeten zijn. Wat is redelijk?

Ik hoor graag jullie meningen :)

Ik heb een nieuwe post gemaakt met daarin het salaris template om een beter beeld te schetsen...

[ Voor 9% gewijzigd door epic_legendz op 17-10-2023 22:07 . Reden: Opmaak en werkervaring toevoegen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:55
epic_legendz schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:51:
Hi iedereen, ik heb twee jaar geleden een contract getekend om een jaar later bij het bedrijf te gaan werken. Dus in 2022 getekend en in 2023 ben ik er gaan werken.

Ik ben werkzaam als cyber security engineer/consultant in Amsterdam. Ik heb dan dus een jaar werk ervaring exclusief stages.

Mijn contract wordt in een paar maanden verlengd/omgezet naar een vast dienstverband. Ik weet niet zo goed hoe dat gaat. Moeten we dan sowieso aan tafel om het nieuwe contract te teken en door te spreken of kan het huidige contract stilzwijgend verlengd worden voor hetzelfde loon? Mijn volgende vraag is, gezien dit loon al twee jaar geleden is vastgesteld lijkt het mij dat het nu wel hoger zou moeten zijn. Wat is redelijk?

Ligt helemaal aan je werkgever. Ik kreeg bij mijn vorige werkgever een 'Addendum' wat gewoon een kleine toevoeging was aan het contract. Hierbij ben ik wel een hele trede omhoog gegaan in salaris.
Volgens mij kan een jaarcontract niet stilzwijgend worden verlengd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryA
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-07 12:57
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO-4 ICT-Beheer
• Werkervaring: 2 jaar stage + 2 jaar werkervaring (0,5 jaar full-time)
• (Woon) Locatie: Almere

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Medewerker (1e lijn)
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: 1,5 uur retour (langer tijdens files)
• Thuiswerken: Nee
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2350,-
• Vakantiegeld: €2350,-
• Bonus, toeslagen, etc: N.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: N.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30.549,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Niet in verdiept
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Niet in verdiept
• Mobiliteit per jaar: €0,21 per km reiskostenvergoeding

Ik heb 1 certificaat momenteel: AZ-900
Bezig met ITILv4, SC-900 en CompTIA Security+ op 't moment

Zit rond te zoeken naar iets nieuws, heb al 2 biedingen van €3000,- bruto maandsalaris gekregen, binnenkort 2e gesprek met één van die bedrijven.
Daarnaast nog een gesprek aanstaande bij een middelbare school
Daarnaast ga ik binnenkort zitten met mijn manager bij de opdrachtgever om te spreken over intern in dienst komen (ook een middelbare school)

Zou opzich wel willen horen van anderen wat mijn waarde in de markt op 't moment een beetje is, weet zelf niet heel goed wat ik zou kunnen vragen. Weet dat m'n collegas bij m'n huidige opdrachtgever wel blij zijn met mij, maar voor m'n gevoel krijg ik (zwaar) onderbetaald bij m'n detacheerder.

Edit: Helemaal vergeten m'n part-time werkervaring mee te nemen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door JerryA op 18-10-2023 01:02 ]

http://downloadmorerem.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JerryA schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:12:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 2 jaar stage + 0,5 jaar werkervaring

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Zit rond te zoeken naar iets nieuws, heb al 2 biedingen van €3000,- bruto maandsalaris gekregen, binnenkort 2e gesprek met één van die bedrijven.
Daarnaast ga ik binnenkort zitten met mijn manager bij de opdrachtgever om te spreken over intern in dienst komen (ook een middelbare school)

Zou opzich wel willen horen van anderen wat mijn waarde in de markt op 't moment een beetje is, weet zelf niet heel goed wat ik zou kunnen vragen. Weet dat m'n collegas bij m'n huidige opdrachtgever wel blij zijn met mij, maar voor m'n gevoel krijg ik (zwaar) onderbetaald bij m'n detacheerder.
Je kan meestal niet zomaar in dienst gaan bij je klant, check dat even goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
epic_legendz schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:51:

We hebben zo'n mooie template voor een reden ;) 47k bruto voor 40u/wk is even wat anders dan voor 24u/wk.
Persoonlijk zou ik in de huidige markt wel om tafel gaan voor een leuke verhoging, maar inhoudelijke feedback kan beter met een ingevulde template ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Martinusz schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:19:
[...]

Je kan meestal niet zomaar in dienst gaan bij je klant, check dat even goed ;)
Incorrect, het is ten strengste verboden om dit op enige manier te verbieden door de werkgever. Als de opdrachtgever @JerryA graag in dienst wil hebben en @JerryA werkt op detacheringsbasis voor zijn werkgever mag zijn werkgever dit absoluut niet verbieden.
Ook dit staat in de WAADI (link & link) :) (artikel Artikel 9a. Belemmeringsverbod om precies te zijn).
Artikel 9a. Belemmeringsverbod
  1. Degene die arbeidskrachten ter beschikking stelt legt geen belemmeringen in de weg voor de totstandkoming van een arbeidsovereenkomst na afloop van de terbeschikkingstelling tussen de ter beschikking gestelde arbeidskracht en degene aan wie hij ter beschikking is gesteld.
  2. Elk beding in strijd met het eerste lid is nietig, met uitzondering van een beding op grond waarvan door degene aan wie de arbeidskracht ter beschikking is gesteld een redelijke vergoeding verschuldigd is aan degene die de arbeidskracht ter beschikking heeft gesteld voor de door deze verleende diensten in verband met de terbeschikkingstelling, werving of opleiding van de desbetreffende arbeidskracht.

[ Voor 0% gewijzigd door True op 17-10-2023 23:14 . Reden: Ik miste om een of andere reden: 'absoluut niet' :( ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JerryA schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:12:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 2 jaar stage + 0,5 jaar werkervaring

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Eigenlijk wat ik hier ook al aangaf: True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" 2300 is best karig voor geschoolde arbeid. Als je een verhoging in 2023 al gehad hebt zul je een verplichte loonsverhoging moeten krijgen v.a. 2024 omdat je onder minimumloon betaald krijgt. Als je daarbij ook nog in acht neemt dat je 5x1,5u (7,5u/wk) onderweg bent waar je niet voor betaald krijgt is dat wel jammer. Als je in het gemeentehuis documenten in een shredder gooit moet je datzelfde bedrag krijgen.

Wat je zelf ook al aangeeft, een salaris van 3k/40u is echt niet onrealistisch. Ik zou in jouw geval vooral kijken naar een bedrijf wat goed bij je aansluit wat rond die 2800-3200 kan betalen en niet puur op 100€/mnd meer of minder een werkgever kiezen. Dat je moet wisselen van werkgever staat als een paal boven water, je huidige werkgever waardeert je duidelijk niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
True schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:43:
[...]
Incorrect, het is ten strengste verboden om dit op enige manier te verbieden door de werkgever. Als de opdrachtgever @JerryA graag in dienst wil hebben en @JerryA werkt op detacheringsbasis voor zijn werkgever mag zijn werkgever dit verbieden.
Ook dit staat in de WAADI (link & link) :) (artikel Artikel 9a. Belemmeringsverbod om precies te zijn).
[...]
Puntje 2 is nou net een probleem bij de meesten. Klant van mij mag me ook overnemen, maar mag wel 3x de maandomzet aftikken. Dat is vaak toch net genoeg belemmering voor de klant om het niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
True schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:43:
[...]

Incorrect, het is ten strengste verboden om dit op enige manier te verbieden door de werkgever. Als de opdrachtgever @JerryA graag in dienst wil hebben en @JerryA werkt op detacheringsbasis voor zijn werkgever mag zijn werkgever dit verbieden.

[...]
:? Je zegt incorrect, maar vervolgens zeg je precies hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_legendz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 15:16

1. Wie ben je:
• Leeftijd:23
• Opleiding:HBO-ICT cyber security en cloud
• Werkervaring: 1 jaar + 1 jaar relevante stage
• (Woon) Locatie: midden nederland

2. Wat doe je: Cloud security, (web)applicatie security, devsecops, threat modelling etc...
• Functie:Junior security engineer
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s):Amsterdam
• Aantal vakantiedagen:25
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:1 uur, maar ga slechts 1x per week die kant op
• Thuiswerken:Ja
• Werkdruk:momenteel laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3635
• Vakantiegeld: € 3.489
• Bonus, toeslagen, etc: €100 per maand
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €48314

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Kan m'n offer letter even niet vinden maar iig geen eigen bijdrage. 100% premies door werkgever betaald
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: 200eu netto per maand KM vergoeding die ik niet gebruik.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € rond de 50k incl km vergoeding
Pagina: 1 ... 179 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.