Moet als Controller niet een probleem zijn nu toch? Zie zoveel vacatures voorbij komen, ook met mooie salarissen.Sport_Life schreef op zondag 17 september 2023 @ 23:12:
Bij mij geen update, al zit ik de laatste tijd wel weer te flirten met recruiters en heel af en toe komt er een concrete functie voorbij die wel aardig is. Heb het nog goed al zijn er wel wat frustratiesmaar wil wel meteen goede stappen zetten bij een overstap.
[...]
Dat is toch best een prima salaris? Ik begreep altijd dat leerkrachten (ver) onderbetaald werden, maar dit lijkt me een redelijke vergoeding.
En toch is het zo. Hele hordes bedrijven die bepaalde certificeringen verplicht stellen voor nieuwe inhuur.Csotranme schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:48:
[...]
De meeste meppen ook met het gegeven dat ze je makkelijker ergens op een opdracht kunnen zetten als je de certificaten hebt. (Wat mij betreft kul want die zeggen niks over je ervaring)
Omdat het een houvast is. Maar de één-op-één relatie tussen een certificering en ervaring is niet de juiste constatering. Het zegt iets maar niet alles.Caelorum schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:39:
[...]
En toch is het zo. Hele hordes bedrijven die bepaalde certificeringen verplicht stellen voor nieuwe inhuur.
Have you tried turning it off and on again?
3 jaar bij deze werkgever en nog tevreden. Veel flexibiliteit mbt verdeling uren over de week, thuiswerken etc..
Minder uitdaging dan in de consultancy, maar ook meteen minder werkdruk. Stabiliteit in de branche en flexibiliteit met mijn uren wat handig is met kleine kinderen. Weinig doorgroeimogelijkheden, maar ook minder ambities op de één of andere manier.
Vraag mezelf soms af of ik niet weer een stap moet maken naar iets met meer doorgroeimogelijkheden. 41 jaar inmiddels en zou toch eens richting de management kant willen bewegen.
Aan de andere kant.. heb nu een management salaris, maar niet de verantwoordelijkheden. Ook wel het gevoel dat het over 5 jaar te laat is om nog de stap te maken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Minder uitdaging dan in de consultancy, maar ook meteen minder werkdruk. Stabiliteit in de branche en flexibiliteit met mijn uren wat handig is met kleine kinderen. Weinig doorgroeimogelijkheden, maar ook minder ambities op de één of andere manier.
Vraag mezelf soms af of ik niet weer een stap moet maken naar iets met meer doorgroeimogelijkheden. 41 jaar inmiddels en zou toch eens richting de management kant willen bewegen.
Aan de andere kant.. heb nu een management salaris, maar niet de verantwoordelijkheden. Ook wel het gevoel dat het over 5 jaar te laat is om nog de stap te maken.
[ Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 19-09-2023 23:10 ]
Ben ik met je eens, maar het niks wel degelijk makkelijker iemand weg te zetten als ze de certificeringen hebben. Dat is overigens ook de reden waarom ik ze aanhoud. Bijv. mijn huidige opdracht komt je zonder weer certificeringen niet binnen. Dat is een harde eis vanuit het bedrijf voor eigen en extern personeel.Gr4mpyC3t schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:42:
[...]
Omdat het een houvast is. Maar de één-op-één relatie tussen een certificering en ervaring is niet de juiste constatering. Het zegt iets maar niet alles.
Dat klopt ook wel maar dat is het gevolg van bedrijven/eindkanten (die dus naar mijn mening) veel te veel waarde hangen aan een certificering. Daar begint de lijn.Caelorum schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:14:
[...]
Ben ik met je eens, maar het niks wel degelijk makkelijker iemand weg te zetten als ze de certificeringen hebben. Dat is overigens ook de reden waarom ik ze aanhoud. Bijv. mijn huidige opdracht komt je zonder weer certificeringen niet binnen. Dat is een harde eis vanuit het bedrijf voor eigen en extern personeel.
Er zou eens wat meer naar aantoonbare ervaring gekeken moeten worden i.p.v. enkel de papiertjes.
Je bent dom bezig als organisatie door iemand in te huren die het certificaat heeft en 0 ervaring met het onderwerp i.p.v. iemand die het papiertje dan toevallig niet heeft maar wel 10jaar+ ervaring.
Maar goed, we gaan een beetje off-topic hier.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
offtopic:
Je gebruikt een oude template en je UBB-codes staan niet lekker, zie hier: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)
Je gebruikt een oude template en je UBB-codes staan niet lekker, zie hier: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Secsytime schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:06:
[...]
Moet als Controller niet een probleem zijn nu toch? Zie zoveel vacatures voorbij komen, ook met mooie salarissen.
Members only:
Inloggen
[ Voor 30% gewijzigd door Sport_Life op 18-09-2023 23:24 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
In mijn tijd blijkbaar niet en mijn werkgever deed er ook geen niks aan.Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:30:
[...]
Een certificaat staat niet gelijk aan ervaring toch? Wel aan inhoudelijke kennis wat mij betreft. Levert waarde, maar de combinatie met ervaring uiteraard nog veel meer waarde.
Overigens was ik niet de enige die her continue tegenaan liep.
Afgelopen jaren wat ontwikkelingen gehad, promotie gemaakt en van baan gewisseld dus nu weer even een update:
Members only: title
Inloggen
Wat bedoelen werkgevers precies met 'thuiswerken in overleg'? Lijkt me het beste als van te voren duidelijk is of het kan of niet kan niet. Ik zou niet iedere keer willen vragen of ik thuis mag werken of nietAndereKoekoek schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:01:
3 jaar bij deze werkgever en nog tevreden. Veel flexibiliteit mbt verdeling uren over de week, thuiswerken etc..
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 41
• Opleiding: HBO bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: 10+ jaar Dynamics+MS ISV consultant
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Business/software consultant intern
• Werkgever/branche: Eindklant food
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Aantal vakantiedagen: 21
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 25 minuten
• Thuiswerken: In overleg
• Werkdruk: Wisselt per dag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5200 (€6500 obv 40 uur)
• Vakantiegeld: 8% / ±€5.000
• Bonus, toeslagen, etc: € Winstuitkering (was altijd 3k en laatste 2 jaar ±1k)
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 68.500
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 70% = ±€835
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: via CAO
• Mobiliteit per jaar: Lease auto VW ID4 Pro ± €54.000 = €850 incl btw per jaar
• Overige: Laptop, telefoon. Opleidingsbudget roepen ze al 3 jaar, maar nog niks gedaan.
Werktijden zeer flexibel. € 90 netto op je verjaardag. Optie om vakantiedagen bij te kopen en te spreiden over 12 maanden.
Dat is inderdaad wat daarmee bedoeld wordt ja.Stronk schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:50:
[...]
Wat bedoelen werkgevers precies met 'thuiswerken in overleg'? Lijkt me het beste als van te voren duidelijk is of het kan of niet kan niet. Ik zou niet iedere keer willen vragen of ik thuis mag werken of niet
Hier ook zo'n (ouderwetse) klant. Je werkt in principe gewoon fulltime op kantoor. Wil je thuis werken om reden x, y, z dan moet je dat inderdaad vragen...
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
In mijn geval moet ik vooraf overleggen op welke dag ik thuis werk en met de reden waarom ik thuis werk.Stronk schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:50:
[...]
Wat bedoelen werkgevers precies met 'thuiswerken in overleg'? Lijkt me het beste als van te voren duidelijk is of het kan of niet kan niet. Ik zou niet iedere keer willen vragen of ik thuis mag werken of niet
Maar het liefst hebben ze mij gewoon dagelijks op kantoor. Overigens is het vrijwel altijd wel akkoord hoor, maar doet me soms wel beetje denken aan de briefjes die je mee moest nemen naar school als je bijvoorbeeld naar de huisarts moest. Zou het liefst iedere week een dat willen werken om de complexe puzzelstukken dan aan te pakken zonder gestoord te worden, maar dat zit er helaas niet in.
Mijn vrouw werkt bij een grote verzekeraar en daar wordt niet gekeken naar wie waar is. Alle meetings hebben een Teams link en je mag zelf kiezen wat je doet. In de vergaderruimte, thuis via Teams en zelfs mensen die ergens anders in het pand zitten en via Teams deelnemen.
Geeft inderdaad middelbare school vibes. Zoals dat bij je vrouw op het werk gaat moet overal het geval zijn eigenlijk. Mensen moeten prima zelf kunnen bepalen hoe en waar ze werken, zolang het werk maar af komt is er geen probleem lijkt meAndereKoekoek schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:26:
[...]
In mijn geval moet ik vooraf overleggen op welke dag ik thuis werk en met de reden waarom ik thuis werk.
Maar het liefst hebben ze mij gewoon dagelijks op kantoor. Overigens is het vrijwel altijd wel akkoord hoor, maar doet me soms wel beetje denken aan de briefjes die je mee moest nemen naar school als je bijvoorbeeld naar de huisarts moest. Zou het liefst iedere week een dat willen werken om de complexe puzzelstukken dan aan te pakken zonder gestoord te worden, maar dat zit er helaas niet in.
Mijn vrouw werkt bij een grote verzekeraar en daar wordt niet gekeken naar wie waar is. Alle meetings hebben een Teams link en je mag zelf kiezen wat je doet. In de vergaderruimte, thuis via Teams en zelfs mensen die ergens anders in het pand zitten en via Teams deelnemen.
Ik kan je wel honderd redenen geven waarom je niet op kantoor wil zittenAndereKoekoek schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:26:
[...]
In mijn geval moet ik vooraf overleggen op welke dag ik thuis werk en met de reden waarom ik thuis werk.
Members only:
Inloggen
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Als ik nou voor jou ga werken mag ik dan ook naar Spanje emigreren en vanuit daar aan de slag gaan?Orangelights23 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:38:
[...]
Ik kan je wel honderd redenen geven waarom je niet op kantoor wil zittenVermoeiend zo’n ouderwetse werkgever. Ik stuur mensen in de hele wereld aan en zolang ze maar leveren (en internet hebben), maakt het mij geen drol uit waar ze werken. Sommigen kunnen niet met deze vrijheid overweg, maar die sturen we ook zo weer weg.
Als je in Nederland wordt aangenomen zal je ongetwijfeld onder de Nederlandse belastingregels moeten blijven vallen inclusief alles wat je daarvoor moet doen.HSG schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:41:
[...]
Als ik nou voor jou ga werken mag ik dan ook naar Spanje emigreren en vanuit daar aan de slag gaan?
Als je in de cyber security werkt, mag je altijd je cv opsturenHSG schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:41:
[...]
Als ik nou voor jou ga werken mag ik dan ook naar Spanje emigreren en vanuit daar aan de slag gaan?
Wij hebben een consultant over de vloer lopen die voor een buitenlands bedrijf werkt. Dat bedrijf heeft slechts een "kantoortje" bij Schiphol. Je weet wel een kantoortje met wat vergaderruimtes en flexplekken en meer niet. Zijn werkterrein is heel Europa en werkt voor 99% thuis. Dus als hij morgen besluit om naar Italië te verhuizen dan kan dat want dat bedrijf heeft ook een kantoor in Milaan met wat flexplekken en vergaderruimtes.Caelorum schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:54:
[...]
Als je in Nederland wordt aangenomen zal je ongetwijfeld onder de Nederlandse belastingregels moeten blijven vallen inclusief alles wat je daarvoor moet doen.
Helaas maar ik zit niet in de cyber security.Orangelights23 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:03:
[...]
Als je in de cyber security werkt, mag je altijd je cv opsturenIemand uit mijn team is recentelijk naar Ierland verhuisd en werkt gewoon verder voor ons. Werkt prima.
wel geinig voor iemand met security achtergrond dat in het bedrijf iedereen zijn eigen laptop faciliteert en daar een vergoeding voor krijgt van 40 euro per maand. Overigens is dat dus 480 per jaar , je moet dus 2 jaar werken om een laptop van +- 1000 euro terug te verdienen en daarbij is dan nog geen rekening gehouden met eventuele telefoonkosten?milo526 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:11:
***members only***
verder wel een mooi salaris voor iemand die een jaar is dienst is
Andere werkgever zoeken, als het moet in brainport regio. Die volledig voldoet aan jou wensen.Uhmazing34 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 02:24:
Kortom: de afweging is doorgaan met huidige functie (eventueel ander project vragen) en hierin op korte termijn promotie maken naar medior, of richting de consultancy gaan met als nadeel het reizen (en de bijbehorende kosten).
Wat zouden jullie hiermee doen?
PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP
Members only:
Inloggen
Waar ik die sollicitatie had was het in principe op kantoor, tenzij...Stronk schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:50:
[...]
Mijn huidige werkgever interesseert het geen moer wat ik doe, al is het wel handig om me regelmatig te laten zien op kantoor voor de aansluiting zegmaar. Maar bij ons neemt iedereen zijn verantwoordelijkheid daarin, als je dat niet hebt dan ben je niet echt geschikt voor de functie.
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
De opdrachtgever waar ik nu zit huurt maximaal 36 uur per week in, met als gevolg dat ik nu 4 uur per week betaald vrij ben. Aangezien ik me prima kan redden van mijn salaris mis ik de urenbonus niet zo en ben ik veel liever elke vrijdagmiddag vrij.
NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95
Wel gek dat jij je bonus niet krijgt doordat je werkgever een opdrachtgever heeft die Max 36 uur inhuurt. Die laatste 4 uur had je anders ook lastig rond gekregen.Benedykt schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:08:
***members only***
De opdrachtgever waar ik nu zit huurt maximaal 36 uur per week in, met als gevolg dat ik nu 4 uur per week betaald vrij ben. Aangezien ik me prima kan redden van mijn salaris mis ik de urenbonus niet zo en ben ik veel liever elke vrijdagmiddag vrij.
Toen ik een aantal jaren geleden bij een detacheerder werkte heb ik ook eens zoiets gehad.
- 1e opdracht kon ik pas na twee weken beginnen, omdat de opdrachtgever laptop/account/akkoord etc niet eerder geregeld kreeg. Dus twee weken betaald thuis gezeten.
- Andere opdracht was voor max 4 dagen, dus elke vrijdag betaald vrij. Waarbij ik wist dat ze het uurtarief gewoon omgerekend hadden naar vier dagen.
In beide gevallen ze er wel even aan herinnerd dat het niet mijn keuze was om het zo te doen, maar dat ik wel verwachte dat dit geen impact had op mijn urenbonus. Dat was overigens ook geen enkel probleem, hebben ze netjes meegerekend.
- 1e opdracht kon ik pas na twee weken beginnen, omdat de opdrachtgever laptop/account/akkoord etc niet eerder geregeld kreeg. Dus twee weken betaald thuis gezeten.
- Andere opdracht was voor max 4 dagen, dus elke vrijdag betaald vrij. Waarbij ik wist dat ze het uurtarief gewoon omgerekend hadden naar vier dagen.
In beide gevallen ze er wel even aan herinnerd dat het niet mijn keuze was om het zo te doen, maar dat ik wel verwachte dat dit geen impact had op mijn urenbonus. Dat was overigens ook geen enkel probleem, hebben ze netjes meegerekend.
Hier ook zo'n zelfde constructie.
Moet minimaal 1600uur draaien en bij een x aantal uur meer per jaar krijg je bonussen die best op kunnen lopen.
De crux zit hem hier wel dat je dan dus overuren moet gaan draaien. Laat ik nu net met een klant zitten die geen overuren wil betalen en ik dus die overuren niet ergens kan schrijven?
Ik ben persoonlijk altijd nogal tegen dit soort vage bonus structuren.
Als werknemer heb je hier amper tot geen invloed op aangezien je detacheerder het uurloon bepaald en de opdracht regelt. Je hebt hier zelf vaak amper tot niks inspraak in.
Die bonus is dus afhankelijk van wat voor werk je detacheerder levert.
Moet minimaal 1600uur draaien en bij een x aantal uur meer per jaar krijg je bonussen die best op kunnen lopen.
De crux zit hem hier wel dat je dan dus overuren moet gaan draaien. Laat ik nu net met een klant zitten die geen overuren wil betalen en ik dus die overuren niet ergens kan schrijven?
Als werknemer heb je hier amper tot geen invloed op aangezien je detacheerder het uurloon bepaald en de opdracht regelt. Je hebt hier zelf vaak amper tot niks inspraak in.
Hier net zo; minimum aantal uren voor de bonus die nu niet gehaald wordt en een opdrachtgever die geen overuren aan externe inhuur betaalt. Kon er wel een punt van maken, maar de relatief lage werkdruk en de gratis vrije middag zijn me meer waard dan dat geld.Csotranme schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:17:
NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95
Er was hier ooit een bericht met een grafiek/tool waar je per leeftijd, functie, opleiding etc kon zien wat het salaris was, of het was in een ander topic.
Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
Paprika in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"Ibriboy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:51:
Er was hier ooit een bericht met een grafiek/tool waar je per leeftijd, functie, opleiding etc kon zien wat het salaris was, of het was in een ander topic.
@Paprika zin om de code van de tool zelf ook op pastebin te zetten? of een nieuwe datadump/grafiek? Is misschien wel leuk om een beetje te zien wat de trend is hier.
Ik kan volgende week wel even een update en eveneens een repo delen.Caelorum schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:35:
@Paprika zin om de code van de tool zelf ook op pastebin te zetten? of een nieuwe datadump/grafiek? Is misschien wel leuk om een beetje te zien wat de trend is hier.

Betreft alleen data van 2023, en daarmee gaat de laptop dicht, want weekend.
[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 22-09-2023 18:46 ]
1600 uur is 40 weken fulltime. Kan je de resterende 12 weken minus feestdagen niets doen.Csotranme schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:17:
Klopt maar de bonus gaat uit mijn hoofd pas tellen bij 1800 uur hier (zou mn contract ff door moeten spitten voor het exacte aantal uur en welke bonus er aan hangt).Orangelights23 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:14:
[...]
1600 uur is 40 weken fulltime. Kan je de resterende 12 weken minus feestdagen niets doen.
Onder de 1600 met fulltime dienstverband heb je hier een probleem.
[ Voor 11% gewijzigd door Csotranme op 22-09-2023 18:21 ]
Ik denk dat ik redelijk verdien voor mijn ervaring maar ik wil het wel zo houden dus aan het eind van het jaar wanneer een vast contract op tafel ligt(standaard voor dit bedrijf) wil ik voornamelijk mijn salaris onderhandelen om die met inflatie bij te houden en een verhoging te krijgen zelf zat ik aan inflatie+5% te denken wat ongeveer op 10% uitkomt aan het eind van het jaar ik vraag me af of ik hier te veel of te weinig vraag ik ga nog een collega vragen die hier 3 jaar werkt wat die heeft gevraagd en gekregen.
Ik hoor graag jullie mening hier over.
1. Wie ben je:
• Leeftijd:24
• Opleiding:MBO4-ICT bezig met HBO-ICT
• Werkervaring: 1 jaar ander bedrijf, 1 jaar dit bedrijf
• (Woon) Locatie:Noord-holland
2. Wat doe je:
• Functie: Programmeur
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 26 op basis van 40 uur en 6 feestdagen
• Reistijd: 2 uur per week
• Thuiswerken: 3 dagen
• Werkdruk: gemiddeld is te combineren met avond school
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3100 op basis van 40
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: waarschijnlijk 1.5/1 keer maand salaris
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~35000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Heb ik wel weet ik niet uit me hoofd.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Heb ik wel weet ik niet uit me hoofd.
• Mobiliteit per jaar: OV alleen voor werk of auto €23 per dag.
Ik hoor graag jullie mening hier over.
1. Wie ben je:
• Leeftijd:24
• Opleiding:MBO4-ICT bezig met HBO-ICT
• Werkervaring: 1 jaar ander bedrijf, 1 jaar dit bedrijf
• (Woon) Locatie:Noord-holland
2. Wat doe je:
• Functie: Programmeur
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 26 op basis van 40 uur en 6 feestdagen
• Reistijd: 2 uur per week
• Thuiswerken: 3 dagen
• Werkdruk: gemiddeld is te combineren met avond school
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3100 op basis van 40
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: waarschijnlijk 1.5/1 keer maand salaris
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~35000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Heb ik wel weet ik niet uit me hoofd.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Heb ik wel weet ik niet uit me hoofd.
• Mobiliteit per jaar: OV alleen voor werk of auto €23 per dag.
@robin_groot, 3100 met vakantiegeld en 'n bonus van nog eens je maandsalaris is 43.276 en niet 35.000. Wel zo handig voor als je wilt onderhandelen.
@robin_groot ik zou dan maar snel wel ook achterhalen wat het pensioen is. Je totaal package (die je achterwege hebt gelaten) zit nu op 43k excl. pensioen, dus je zou zomaar eens op 45k incl. uit kunnen komen of hoger. Dat is met MBO en 2jaar (relevante?) werkervaring op zich helemaal niet slecht. Ik zou echter rond Amsterdam eigenlijk wel nog iets meer verwachten.
Ga iig uitzoeken hoe het pensioen zit. Wie weet hark je daar ook nog wel even +600E per maand binnen. Ik verwacht het overigens niet, want dan had je werkgever het je wel duidelijk verteld.
Ga iig uitzoeken hoe het pensioen zit. Wie weet hark je daar ook nog wel even +600E per maand binnen. Ik verwacht het overigens niet, want dan had je werkgever het je wel duidelijk verteld.
[ Voor 70% gewijzigd door Caelorum op 23-09-2023 16:13 ]
Dit is wat ik ongeveer verdien op basis van 32 uur.Paprika schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:55:
@robin_groot, 3100 met vakantiegeld en 'n bonus van nog eens je maandsalaris is 43.276 en niet 35.000. Wel zo handig voor als je wilt onderhandelen.
Even peilen, want ik weet het niet meer m.b.t. salarisverhoging bij promotie..
Members only:
Inloggen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
ik zeg: altijd meer proberen als je het idee hebt dat je meer zou moeten krijgen. Ze gaan het niet 'vanzelf' aan je geven en men verschuilt zich natuurlijk altijd achter 'de regels'. Als puntje bij paaltje komt zijn er altijd moeglijkheden tot extra beloning (denk ook aan andere beloning dan salaris, zoals vrije dagen of leasebudget)Angeloonie schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:38:
***members only***
thejoker80 schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:21:
[...]
ik zeg: altijd meer proberen als je het idee hebt dat je meer zou moeten krijgen. Ze gaan het niet 'vanzelf' aan je geven en men verschuilt zich natuurlijk altijd achter 'de regels'. Als puntje bij paaltje komt zijn er altijd moeglijkheden tot extra beloning (denk ook aan andere beloning dan salaris, zoals vrije dagen of leasebudget)
Members only:
Inloggen
Angeloonie schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:38:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 25-09-2023 11:10 ]
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Ik ben niet bekend met leasevergoedingen, wat houdt dat effectief in als in: krijg ik er dan geld bij, of simpelweg budget om een auto te leasen die ik ook prive mag gebruiken oid?
Dat ligt er aan. Bij een hoop bedrijven kan je jouw mobiliteitsbudget bruto laten uitkeren (net zoals loons dus) en dan zelf voor vervoer regelen.Angeloonie schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:32:
[...]
Ik ben niet bekend met leasevergoedingen, wat houdt dat effectief in als in: krijg ik er dan geld bij, of simpelweg budget om een auto te leasen die ik ook prive mag gebruiken oid?
Het wordt vaak ook mobiliteitsvergoeding genoemd.Angeloonie schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:32:
[...]
Is dan een vast bedrag waarmee je dan naar eigen wens bijv. de kilometers dekt met je prive auto, een andere auto private lease voor neemt, een fiets koopt, trein abbo etc.
Hou er wel rekening mee dat je met zo'n regeling geen kilometer vergoeding meer krijgt/mag declareren.
Niet helemaal waar, bij alle bedrijven die ik gesproken/gewerkt heb met zo’n regeling, kan je de kilometervergoeding verrekenen met het mobiliteitsbudget. Betekent dat als je 1000 kilometer per maand rijdt met een mobiliteitsbudget van €800. Dat je 1000*0.21= €210 van je budget netto en €590 bruto bovenop je salaris. Hetzelfde geld voor treinkaartjes/abonnementen.Csotranme schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:35:
[...]
Het wordt vaak ook mobiliteitsvergoeding genoemd.
Is dan een vast bedrag waarmee je dan naar eigen wens bijv. de kilometers dekt met je prive auto, een andere auto private lease voor neemt, een fiets koopt, trein abbo etc.
Hou er wel rekening mee dat je met zo'n regeling geen kilometer vergoeding meer krijgt/mag declareren.
[ Voor 8% gewijzigd door xiangpo op 25-09-2023 13:49 ]
Caelorum schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:34:
[...]
Dat ligt er aan. Bij een hoop bedrijven kan je jouw mobiliteitsbudget bruto laten uitkeren (net zoals loons dus) en dan zelf voor vervoer regelen.
Zat even te kijken maar "leasevergoeding" is idd een optie die bestaat bij ons.Csotranme schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:35:
[...]
Het wordt vaak ook mobiliteitsvergoeding genoemd.
Members only:
Inloggen
..
[ Voor 99% gewijzigd door xiangpo op 25-09-2023 13:49 ]
@Angeloonie Daarvoor moet je echt in je eigen contract kijken.
Voor specifiek die laatste vraag?Caelorum schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:49:
@Angeloonie Daarvoor moet je echt in je eigen contract kijken.
Klopt de rest van mijn aannames wel?
Graag hier stoppen. Post dan eerst een compleet overzicht mbv de template, dan kan er daarna verder gekeken worden.
[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 25-09-2023 17:24 ]
Angeloonie schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:50:
[...]
Voor specifiek die laatste vraag?
Klopt de rest van mijn aannames wel?
Members only:
Inloggen
Het salaris in de IT in Nederland is nog altijd vrij ondermaats in vergelijking met omringende landen. Wat je merkt is dat er richting de 10 jaar ervaring een plafond is van rond de 5 a 6k. Dat zou toch wel wat hoger moeten zijn gezien de enorme krapte op de markt. Daarom gaan er ook veel richting freelance.Eierkoekie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:04:
Als ik tegenwoordig schoolverlaters zie in de tech met een start salaris-eis van 4k+ of 2 jaar ervaring developers met 5,5k eis en ook nog krijgen, dan heb ik in het begin echt iets fout gedaan.
CAO van het voortgezet onderwijs is recent aangepast, onder andere 10% loonsverhoging en verhoging reiskostenvergoeding. Deze wijzigingen heb ik meegenomen in onderstaande gegevens.
Ik ben zelf meer dan tevreden bij deze werkgever. Werkdruk is veel lichter dan bij mijn vorige werkgevers, met name door de vele vakanties. Na een paar werkgevers te hebben versleten (
) heb ik eindelijk een plek gevonden waar ik mezelf oud zie worden.
Ik ben zelf meer dan tevreden bij deze werkgever. Werkdruk is veel lichter dan bij mijn vorige werkgevers, met name door de vele vakanties. Na een paar werkgevers te hebben versleten (
Members only:
Inloggen
Na een jaar 5.5% erbij gekregen. Jammer genoeg iets onder inflatiecijfers hier in Noorwegen, maar het valt allemaal wel mee. Ik heb tot nu toe geen betere aanbiedingen gekregen of online gezien bij andere bedrijven met vergelijkbare taken en remote
Gelukkig zijn de aandelen wel toegekend (maar "vesten" pas in 2026) en is er een bonusschema opgezet voor het hele bedrijf.
(meer info van vorig jaar hier):
(meer info van vorig jaar hier):
Members only:
Inloggen
[ Voor 5% gewijzigd door Salmon op 27-09-2023 10:01 ]
Je werkt er bijna 1,5 jaar, maar de werkdruk is nog steeds onbekend?Salmon schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:57:
Na een jaar 5.5% erbij gekregen. Jammer genoeg iets onder inflatiecijfers hier in Noorwegen, maar het valt allemaal wel mee. Ik heb tot nu toe geen betere aanbiedingen gekregen of online gezien bij andere bedrijven met vergelijkbare taken en remoteGelukkig zijn de aandelen wel toegekend (maar "vesten" pas in 2026) en is er een bonusschema opgezet voor het hele bedrijf.
***members only***
The devil is in the details.
Aangepast, ik was te snel met het te plaatsenHahn schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:59:
[...]
Je werkt er bijna 1,5 jaar, maar de werkdruk is nog steeds onbekend?
Ik denk dat dit heel erg afhangt van het project/team, inderdaad. Ik ben hier zelf bijna een jaar werkzaam, maar ik heb het enorm naar mijn zin! De frustraties die ik bij vorige werkgevers had - inderdaad, ook dat het allemaal te log en bureaucratisch was - merk ik op mijn huidige positie totaal niet!boxlessness schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:24:
[...]
Ik heb er (15+ jaar terug) een jaartje gewerkt. Ik ben er gillend naar buiten gerend na een jaar.Het zal natuurlijk project/team-afhankelijk zijn, maar dat het traag en bureaucratisch is dat kan ik bevestigen.
But if you're in it for the money, dan is ASML een mogelijkheid in de regio Eindhoven.
Ik ben eindverantwoordelijk voor een softwareproduct in de D&E-tak, en de communicatie met andere teams verloopt erg soepel. Ik heb ook een group lead waar het erg goed mee klikt, dus ik kan het denk ik niet beter treffen.
Dus ik zou graag willen zeggen tegen de rest: kom lekker naar Veldhoven, tis kei gezellig
Laatste salarisverhoging in NL. Blij met mijn groei in relatief korte tijd, maar wel ervaring in andere sector en niveau. Al met al mijn package met zo'n 42% laten groeien in 1,5 jaar tijd. In december komt er een kleine en in mei 2024 gaan we emigreren naar de VS (na mijn vaderschapsverlof).
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding:
- mbo 2 & 3 (metaal)
- BSc Technische Bedrijfskunde (hbo)
- MSc Technology & Operations Management (afgerond in januari 2022)
- MSc Supply Chain Management (afgerond in januari 2022)
• Werkervaring:
mbo-niveau: 5 jaar lasser/pijpfitter gas&olie
bijbaantjes: Process engineer support tijdens studie, andere dingen tijdens studie
wo-niveau: 1,5 jaar bij IT-Corporate
• (Woon) Locatie: Groningen
2. Wat doe je:
• Functie: Data Analytics & Artificial Intelligence Consultant (Wat RPA, JavaScript, Python, Terraform tot aan use case funneling, PM rollen, ipa sales etc)
• Werkgever/branche: Blauw/Oranje corporate in IT
• (Werk) Locatie(s): Amstelveen
• Aantal vakantiedagen: 29 (4 door de baas bepaald)
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Bijna altijd thuis, af en toe kantoor
• Werkdruk: laag-gemiddeld, soms hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2700 €3500 €3750 €3975
• Vakantiegeld: €2592 €3816
• Bonus, toeslagen, etc: €
• Dertiende/veertiende maand: €2689 €3960
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37690 €48858 €55476
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €804€1200 €1300 €1375
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Cappital Aegon
• Mobiliteit per jaar: €7560 €8760
• Overige: €540 + €252
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46846 €59610 €66403
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding:
- mbo 2 & 3 (metaal)
- BSc Technische Bedrijfskunde (hbo)
- MSc Technology & Operations Management (afgerond in januari 2022)
- MSc Supply Chain Management (afgerond in januari 2022)
• Werkervaring:
mbo-niveau: 5 jaar lasser/pijpfitter gas&olie
bijbaantjes: Process engineer support tijdens studie, andere dingen tijdens studie
wo-niveau: 1,5 jaar bij IT-Corporate
• (Woon) Locatie: Groningen
2. Wat doe je:
• Functie: Data Analytics & Artificial Intelligence Consultant (Wat RPA, JavaScript, Python, Terraform tot aan use case funneling, PM rollen, ipa sales etc)
• Werkgever/branche: Blauw/Oranje corporate in IT
• (Werk) Locatie(s): Amstelveen
• Aantal vakantiedagen: 29 (4 door de baas bepaald)
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Bijna altijd thuis, af en toe kantoor
• Werkdruk: laag-gemiddeld, soms hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2700 €3500 €3750 €3975
• Vakantiegeld: €2592 €3816
• Bonus, toeslagen, etc: €
• Dertiende/veertiende maand: €2689 €3960
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37690 €48858 €55476
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €804€1200 €1300 €1375
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Cappital Aegon
• Mobiliteit per jaar: €7560 €8760
• Overige: €540 + €252
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46846 €59610 €66403
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: Veterstrikdiploma
• Werkervaring: ~2 jaar ICT, ~9 jaar cultuur/techniek
• (Woon) Locatie: Enschede
2. Wat doe je:
• Functie: Linux Network Engineer
• Werkgever/branche: IoT
• (Werk) Locatie(s): Enschede
• Aantal vakantiedagen: 12
• Gewerkte uren/week: 24
• Reistijd: 15 minuten fietsen
• Thuiswerken: niet
• Werkdruk: n.n.b
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2250
• Vakantiegeld: € 2160
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29160
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: RHCSA + RHCE examens € 1060
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 1060
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik weet niet of dit een aanbod is of je huidige situatie, maar man wat een ondermaats salaris. Ook al heb je slechts 2 jaar it ervaring, dit salaris is ver onder de maat.Morzzz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:06:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Edit: excuses het is basis van 24 uur. Dat verandert de situatie
2 jaar ervaring voor omgerekend bijna 50k per jaar?Equator schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:02:
[...]
Ik weet niet of dit een aanbod is of je huidige situatie, maar man wat een ondermaats salaris. Ook al heb je slechts 2 jaar it ervaring, dit salaris is ver onder de maat.
Niet schrikbarend laag lijkt mij?
24 uur per week heEquator schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:02:
[...]
Ik weet niet of dit een aanbod is of je huidige situatie, maar man wat een ondermaats salaris. Ook al heb je slechts 2 jaar it ervaring, dit salaris is ver onder de maat.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ah daar heb ik overheen gekeken. Dan is het veel beter..
Nieuwe baan, nieuw cao dus bij deze een nieuw overzicht. Ik zit nu wel aan de max zonder een nieuwe opleiding af te ronden. Dat staat over twee jaar op de planning en dan is er ook doorgroeimogelijkheid.
Members only:
Inloggen
Wel tof dat er ook mensen posten buiten IT om. Zonder te willen bashen of iets maar oprecht curieus, wat vind je zelf van je salaris? Veelal zegt men dan onderwijs slecht betaald maar als je je maandsalaris omrekent naar 5 dagen en 5 weken vakantie (standaard voltijds) dan kom je op bijna 7k per maand. Dat is toch wel heel hoog voor je leeftijd!mathelicious schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:25:
Nieuwe baan, nieuw cao dus bij deze een nieuw overzicht. Ik zit nu wel aan de max zonder een nieuwe opleiding af te ronden. Dat staat over twee jaar op de planning en dan is er ook doorgroeimogelijkheid.
***members only***
Zou bijna gaan switchen naar het onderwijs!
Als jij zint hebt om les te geven aan k*tkinderen, gezeik van ouders moet luisteren, aan de verwachtingen van de maatschappij moet voldoen, 's avonds na de schooltijden werken, in de weekenden en tijdens de meeste vakanties en weinig steun krijgen van de directie omdat zij jou als een kostenpot zien en ouders en kinderen boven jou plaatsen dan moet je dat vooral doen.Zorg schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Wel tof dat er ook mensen posten buiten IT om. Zonder te willen bashen of iets maar oprecht curieus, wat vind je zelf van je salaris? Veelal zegt men dan onderwijs slecht betaald maar als je je maandsalaris omrekent naar 5 dagen en 5 weken vakantie (standaard voltijds) dan kom je op bijna 7k per maand. Dat is toch wel heel hoog voor je leeftijd!
[ Voor 3% gewijzigd door HSG op 01-10-2023 09:56 ]
Dat is eerder iets persoonlijk over hoe dat wordt ervaren. Ik mag toch aannemen dat als iemand al 9 jaar in het onderwijs werkt daar wel een ander beeld over heeft? Misschien wil die niet op kantoor werken met k*tcollegas? Wat denk je dat je in een grote onderneming niet wordt gezien als kostenpost? Of dat je daar nooit hoeft over te werken? Zijn genoeg mensen die passen voor een corporate kantoorbaan natuurlijk.HSG schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:55:
[...]
Als jij zint hebt om les te geven aan k*tkinderen, gezeik van ouders moet luisteren, aan de verwachtingen van de maatschappij moet voldoen, 's avonds na de schooltijden werken, in de weekenden en tijdens de meeste vakanties en weinig steun krijgen van de directie omdat zij jou als een kostenpot zien en ouders en kinderen boven jou plaatsen dan moet je dat vooral doen.
Mijn vrouw werkt al 20 jaar in het onderwijs en ze kan je alles daarover vertellen. Vooral waarom je niet in het onderwijs moet werken. Geloof mij maar...zij is niet de enige die jou dat zal afraden. Honderden anderen docenten, inclusief de k*tcollega's, zullen jou dat vertellen. Dat je in het nieuws ziet over docenten die vinden dat ze een geweldige baan hebben is meer uitzondering.Zorg schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:02:
[...]
Dat is eerder iets persoonlijk over hoe dat wordt ervaren. Ik mag toch aannemen dat als iemand al 9 jaar in het onderwijs werkt daar wel een ander beeld over heeft? Misschien wil die niet op kantoor werken met k*tcollegas? Wat denk je dat je in een grote onderneming niet wordt gezien als kostenpost? Of dat je daar nooit hoeft over te werken? Zijn genoeg mensen die passen voor een corporate kantoorbaan natuurlijk.
Sinds ik vriendin heb in het basisonderwijs is me al lang duidelijk dat het omgerekend helemaal niet zo slecht betaald. En met de extra's afgelopen 2 jaar is het helemaal bizar.Zorg schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Wel tof dat er ook mensen posten buiten IT om. Zonder te willen bashen of iets maar oprecht curieus, wat vind je zelf van je salaris? Veelal zegt men dan onderwijs slecht betaald maar als je je maandsalaris omrekent naar 5 dagen en 5 weken vakantie (standaard voltijds) dan kom je op bijna 7k per maand. Dat is toch wel heel hoog voor je leeftijd!
Mijn vriendin van 35 is basisschool directeur met wat extra functies en zit omgerekend naar 5 weken vakantie op 110K. Wel veel en heel hard werken; het komt zeker niet aanwaaien. Maar het is haar passie, dat helpt.
@HSG mijn vraag was dus niet of hij zijn baan leuk vindt maar het salaris
Als je je werk niet leuk vindt of te zwaar dan moet je eens denken aan een carrière switch, mogelijkheden genoeg.
Voor een salaris van 100k+ wordt er in andere beroepen ook wel verwacht dat je hard werkt en moet overwerken. Ik vind het vrij hoge salarissen die toch wel een stuk hoger liggen dan het gemiddelde.VidaR-9 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:09:
[...]
Sinds ik vriendin heb in het basisonderwijs is me al lang duidelijk dat het omgerekend helemaal niet zo slecht betaald. En met de extra's afgelopen 2 jaar is het helemaal bizar.
Mijn vriendin van 35 is basisschool directeur met wat extra functies en zit omgerekend naar 5 weken vakantie op 110K. Wel veel en heel hard werken; het komt zeker niet aanwaaien. Maar het is haar passie, dat helpt.
Omrekenen naar 5 weken vakantie moet je zeker niet doen! Daarvoor ligt de werkdruk te veel op de resterende weken. Een voltijd werkweek ligt op 42 efficiënte uren in het onderwijs, vergelijkbaar met declarabele uren zeg maar. Daar moet je steevast overheen als je bijvoorbeeld een leerling wat laat inhalen, oudergesprekken voert of de ergste... op kamp gaatZorg schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Het salaris is zeker niet om te klagen, ik kan er ons gezin van onderhouden. Alleen de vakanties zijn altijd zo godvergeten duur!!! Ik zou weleens willen switchen gewoon zodat ik voor 300 euro naar Turkije kan in september
Bij salarissen van 100k+ is een gemiddelde werkweek ook niet 36 uur hoormathelicious schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:14:
[...]
Omrekenen naar 5 weken vakantie moet je zeker niet doen! Daarvoor ligt de werkdruk te veel op de resterende weken. Een voltijd werkweek ligt op 42 efficiënte uren in het onderwijs, vergelijkbaar met declarabele uren zeg maar. Daar moet je steevast overheen als je bijvoorbeeld een leerling wat laat inhalen, oudergesprekken voert of de ergste... op kamp gaatveel collega's werken in de vakanties door aan nakijkwerk etc. en het ergste is nog dat ze dat min of meer ook van anderen verwachten.
Het salaris is zeker niet om te klagen, ik kan er ons gezin van onderhouden. Alleen de vakanties zijn altijd zo godvergeten duur!!! Ik zou weleens willen switchen gewoon zodat ik voor 300 euro naar Turkije kan in september
Precies.Zorg schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:17:
[...]
Bij salarissen van 100k+ is een gemiddelde werkweek ook niet 36 uur hooren wordt er in de vakanties ook nog wel een laptop meegenomen, email bekeken etc. Dit wordt ook veelal verwacht. En denk dat de meesten met kinderen hetzelfde hebben, die kunnen ook niet voor 300 naar Turkije
En vooral in de zomer heb je geen mogelijkheid om 5 weken ECHT vrij te zijn zonder ook maar 1x op je mail te kijken.
Met pijn en moeite kan ik een keer 3 weken weg, maar alles loopt door en de ellende is bij terugkomst alleen maar groter dan toen ik weg ging - honderden gemiste emails.
Mijn vriendin doet 5 weken helemaal niets en komt terug en heeft 0 nieuwe emails in haar inbox.
100% loskoppelen van werk is zo relaxt. Dat zou hoofdreden zijn voor mij om te gaan ZZP'en. Tussen opdrachten letterlijk helemaal niets wat doorloopt.
Het is ook vooral de plaats die je inneemt. Na schooltijden werken (als in na 5 uur) is al een stuk minder als je alleen groep 1/2 doet. Ja dan zit je wel met een deel niet zindelijke kinderen, maar je hebt ook geen proefwerken na te kijken e.d. Daarnaast zijn de schooltijden vaak minder ruim. Als je dan vervolgens ook voornamelijk een kind-mens bent en niet een volwassenen-mens, dan kom je redelijk goed uit.HSG schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:08:
[...]
Mijn vrouw werkt al 20 jaar in het onderwijs en ze kan je alles daarover vertellen. [...]
Mijn vrouw werkt ook tijdens de vakanties door. Voorbereidingen, nakijkwerk werk waar ze buiten de vakanties om niet aan toe kwam of allerlei onzin waarbij je moet afvragen waarom zij als docent dat moet doen. Uiteindelijk heeft bijvoorbeeld tijdens de herfstvakantie maar een paar dagen echt vrij.VidaR-9 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:20:
[...]
Precies.
En vooral in de zomer heb je geen mogelijkheid om 5 weken ECHT vrij te zijn zonder ook maar 1x op je mail te kijken.
Met pijn en moeite kan ik een keer 3 weken weg, maar alles loopt door en de ellende is bij terugkomst alleen maar groter dan toen ik weg ging - honderden gemiste emails.
Mijn vriendin doet 5 weken helemaal niets en komt terug en heeft 0 nieuwe emails in haar inbox.
100% loskoppelen van werk is zo relaxt. Dat zou hoofdreden zijn voor mij om te gaan ZZP'en. Tussen opdrachten letterlijk helemaal niets wat doorloopt.
Verder verwacht de maatschappij dat een docent 80% van de opvoeding op zich neemt omdat ouders dat tegenwoordig niet meer kunnen. Lang leve de tweeverdieners.
Zij had vorig jaar drie examenklassen. Maar jij bent ook iemand die het werk als docent zwaar onderschat. Dat merk ik bij de meeste die niet in het onderwijs werken.Caelorum schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:35:
[...]
Het is ook vooral de plaats die je inneemt. Na schooltijden werken (als in na 5 uur) is al een stuk minder als je alleen groep 1/2 doet. Ja dan zit je wel met een deel niet zindelijke kinderen, maar je hebt ook geen proefwerken na te kijken e.d. Daarnaast zijn de schooltijden vaak minder ruim. Als je dan vervolgens ook voornamelijk een kind-mens bent en niet een volwassenen-mens, dan kom je redelijk goed uit.
[ Voor 45% gewijzigd door HSG op 01-10-2023 10:51 ]
Ik onderschat niks. Ik praat regelmatig met mensen in het onderwijs, met name omdat ik lange tijd heb overwogen erin te stappen en omdat ik het nog steeds zie als alternatief voor mijn huidige carrière.HSG schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:47:
[...]
Zij had vorig jaar drie examenklassen. Maar jij bent ook iemand die het werk als docent zwaar onderschat. Dat merk ik bij de meeste die niet in het onderwijs werken.
Wat ik wel merk bij jou is dat je alles op 1 hoop gooit, waar dat helemaal niet kan. Er is zoveel variatie in het onderwijs dat jullie ervaring niet perse dezelfde hoeft te zijn of zelfs maar een algemene waarheid. (ik ontken overigens de bureaucratie en het meer werken in de meeste gevallen niet).
Verder lees ik in je toonzetting dat je niet open staat voor een andere kijk op het onderwijs. Ik haak dus ook weer af in deze "discussie".
Kan het ook zijn dat de druk tov het salarisniveau door docenten wat onderschat wordt? Je kan namelijk niet EN 100k verdienen EN 12 weken verlof hebben EN 36h per week werken denk ik. Althans ik heb het bij multinationals nog niet gezienHSG schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:47:
[...]
Mijn vrouw werkt ook tijdens de vakanties door. Voorbereidingen, nakijkwerk werk waar ze buiten de vakanties om niet aan toe kwam of allerlei onzin waarbij je moet afvragen waarom zij als docent dat moet doen. Uiteindelijk heeft bijvoorbeeld tijdens de herfstvakantie maar een paar dagen echt vrij.
Verder verwacht de maatschappij dat een docent 80% van de opvoeding op zich neemt omdat ouders dat tegenwoordig niet meer kunnen. Lang leve de tweeverdieners.
[...]
Zij had vorig jaar drie examenklassen. Maar jij bent ook iemand die het werk als docent zwaar onderschat. Dat merk ik bij de meeste die niet in het onderwijs werken.
Mijn broer stond drie jaar voor een groep 1/2 en werkte gemiddeld 50 uur en op papier 4 dagen per week… voor elk kind elke dag een doel inclusief administratie zorgde al voor een paar uur extra. Echt belachelijk.Caelorum schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:35:
[...]
Het is ook vooral de plaats die je inneemt. Na schooltijden werken (als in na 5 uur) is al een stuk minder als je alleen groep 1/2 doet. Ja dan zit je wel met een deel niet zindelijke kinderen, maar je hebt ook geen proefwerken na te kijken e.d. Daarnaast zijn de schooltijden vaak minder ruim. Als je dan vervolgens ook voornamelijk een kind-mens bent en niet een volwassenen-mens, dan kom je redelijk goed uit.
Orangelights23 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:14:
[...]
Mijn broer stond drie jaar voor een groep 1/2 en werkte gemiddeld 50 uur en op papier 4 dagen per week… voor elk kind elke dag een doel inclusief administratie zorgde al voor een paar uur extra. Echt belachelijk.

Wat een onzin.
Enig idee hoe denigrerend je doet?Zorg schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:01:
[...]
Kan het ook zijn dat de druk tov het salarisniveau door docenten wat onderschat wordt? Je kan namelijk niet EN 100k verdienen EN 12 weken verlof hebben EN 36h per week werken denk ik. Althans ik heb het bij multinationals nog niet gezien
Ik geef je tekst en uitleg over de werkdruk en vakanties in de praktijk en dit is je reactie? Je bijt je vast in '12 weken vakantie' alsof we 12 weken op ibiza feesten
Als je het allemaal zo geweldig vindt dat we 12 weken geen leerlingen om ons heen hebben kom je toch een jaartje lesgeven
Toen ik bij de bank m'n hypotheek aan vroeg wilden ze m'n salaris trouwens niet omrekenen naar 5 weken vakantie... dat zou wel gescheeld hebben
Het is wel heel vermakelijk om altijd deze discussie op te zien laaien als het om de schoolvakanties gaat. Bij sommige mensen wil het er echt niet in dat we niet vrij zijn in die weken maar slechts een zeer grote flexibiliteit hebben om onze eigen uren in te delen.
[ Voor 12% gewijzigd door mathelicious op 01-10-2023 19:17 ]
Kan prima, op papier 36 uur werkenZorg schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:01:
[...]
Kan het ook zijn dat de druk tov het salarisniveau door docenten wat onderschat wordt? Je kan namelijk niet EN 100k verdienen EN 12 weken verlof hebben EN 36h per week werken denk ik. Althans ik heb het bij multinationals nog niet gezien
Zullen we nou ophouden met een wedstrijdje “wie is het zieligste per euro?”.
Verschillende banen leiden tot een verschillend salaris. En het is extreem slecht vergelijkbaar allemaal. Ik gun iedereen vooral een baan die je leuk vindt. Stuk makkelijker volhouden dan werken voor meer vrije tijd of meer euro’s.
Verschillende banen leiden tot een verschillend salaris. En het is extreem slecht vergelijkbaar allemaal. Ik gun iedereen vooral een baan die je leuk vindt. Stuk makkelijker volhouden dan werken voor meer vrije tijd of meer euro’s.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Een docent verdient geen 100.000 Euro per jaar. Daarnaast rekenen ze niet met 36 uur/40 uur per week maar op een andere manier. Hoe weet ik niet. Daarnaast...waarom kijken mensen steeds naar de vakanties? De regering heeft dat bedacht en niet de school.Zorg schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:01:
[...]
Waarom is dat onzin?
Salaris is inderdaad niet alles. Je hebt ook nog iets als overige primaire voorwaarden en je hebt secundaire arbeidsvoorwaarden. De overheid is qua salaris een prima betaler al kun je voor een vergelijkbare functie elders meer krijgen maar ze hebben uitstekende secundaire voorwaarden.JaQ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:33:
Zullen we nou ophouden met een wedstrijdje “wie is het zieligste per euro?”.
[ Voor 36% gewijzigd door HSG op 01-10-2023 21:59 ]
Members only:
Inloggen
Lekker hoor, nu de andere afdelingen nogZenix schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:12:
***members only***
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
stand-by iedere maand betekend dat je 1x week beschikbaar bent voor storingen en of weekenden?Zenix schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:12:
***members only***
@Zenix leuk pakket!
Zou je kunnen toelichten waarom je 26 dagen bij 36 uur krijgt, maar 51 dagen bij 40 uur?
Zou je kunnen toelichten waarom je 26 dagen bij 36 uur krijgt, maar 51 dagen bij 40 uur?
1659 uur op jaarbasis. Vergelijkbaar met ambtenaren.HSG schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:56:
[...]
Een docent verdient geen 100.000 Euro per jaar. Daarnaast rekenen ze niet met 36 uur/40 uur per week maar op een andere manier. Hoe weet ik niet. Daarnaast...waarom kijken mensen steeds naar de vakanties? De regering heeft dat bedacht en niet de school.
De CAO Rijk houdt rekening met de 36 urige werkweek. De 4 uur per week (indien 40 werken)compenseer je, en heb je daardoor die extra hoeveelheid vrije dagen (202uur)Phyrozi schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:08:
@Zenix leuk pakket!
Standaard heb je 144 uur verlof, dat is 18 dagen vakantie als je 36u werkt. Daarnaast krijg je IKB uren van 64 uur, wat ook 8 dagen verlof betekend. Als deze dagen niet opgenomen worden, belanden ze in het spaarpotje.
Je kan deze dus ook opsparen.
http://specs.tweak.to/5253
Ah duidelijk. Net als in de metaal CAO die 38 uur voorschrijft.Sjowhan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:14:
[...]
De CAO Rijk houdt rekening met de 36 urige werkweek. De 4 uur per week (indien 40 werken)compenseer je, en heb je daardoor die extra hoeveelheid vrije dagen (202uur)
Standaard heb je 144 uur verlof, dat is 18 dagen vakantie als je 36u werkt. Daarnaast krijg je IKB uren van 64 uur, wat ook 8 dagen verlof betekend. Als deze dagen niet opgenomen worden, belanden ze in het spaarpotje.
Je kan deze dus ook opsparen.
BEdankt @Sjowhan
Wat een nutteloze anekdote waarop jij je advies om vooral niet het onderwijs in te gaan op baseertHSG schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:08:
[...]
Mijn vrouw werkt al 20 jaar in het onderwijs en ze kan je alles daarover vertellen. Vooral waarom je niet in het onderwijs moet werken. Geloof mij maar...zij is niet de enige die jou dat zal afraden. Honderden anderen docenten, inclusief de k*tcollega's, zullen jou dat vertellen. Dat je in het nieuws ziet over docenten die vinden dat ze een geweldige baan hebben is meer uitzondering.
Wat maakt het nou uit dat jou vrouw geen passie lijkt te hebben voor het onderwijs? Ik ken genoeg docenten die er juist heel positief in staan en niks anders zouden willen.
[ Voor 24% gewijzigd door Stronk op 02-10-2023 09:11 ]
Mijn excuses, dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik wilde alleen aangeven dat als je een een bovengemiddeld salaris hebt dat je dan ook een bovengemiddelde werkdruk hebt. Dat geldt in het bedrijfsleven en dus ook als docent. Mijn intentie was nooit om te zeggen dat docenten het niet druk hebben, ik doelde alleen op het feit dat als je dik betaald krijgt dat je dat dat ook een bepaalde werkdruk met zich meebrengt. Je geeft in je salaris zelf aan dat je 12 weken verlof hebt, dan is het niet raar omdat ook mee te nemen als een soort van verloning. Aan het einde van de dag worden we betaald voor een bepaalde hoeveelheid tijd.mathelicious schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:15:
[...]
Enig idee hoe denigrerend je doet?
Ik geef je tekst en uitleg over de werkdruk en vakanties in de praktijk en dit is je reactie? Je bijt je vast in '12 weken vakantie' alsof we 12 weken op ibiza feestenAls iemand dan zegt dat het niet zo zit ga je kinderachtig zitten doen over uren en andere banen.
Als je het allemaal zo geweldig vindt dat we 12 weken geen leerlingen om ons heen hebben kom je toch een jaartje lesgeven![]()
Toen ik bij de bank m'n hypotheek aan vroeg wilden ze m'n salaris trouwens niet omrekenen naar 5 weken vakantie... dat zou wel gescheeld hebben
Het is wel heel vermakelijk om altijd deze discussie op te zien laaien als het om de schoolvakanties gaat. Bij sommige mensen wil het er echt niet in dat we niet vrij zijn in die weken maar slechts een zeer grote flexibiliteit hebben om onze eigen uren in te delen.
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.