1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Associate Degree ICT (Cloud/Infra)
• Werkervaring: - 2 maanden in detachering
- 1 jaar en 7 maanden in huidige functie
• Certificering: AZ-900, MS-900, SC-900
• (Woon) Locatie: Zuid Limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Managed Services (2e/3e lijns support)
• Werkgever/branche: Groot internationaal bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Zuid Limburg / Remote / Incidenteel bij klant op locatie (Rotterdam)
• Aantal vakantiedagen: 26, mogelijkheid om 5 bij te kopen
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 minuten naar kantoor
• Thuiswerken: Vrijwel elke dag, m.u.v. een aantal vaste dagen op kantoor
• Werkdruk: Laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2730,-
• Vakantiegeld: €2620,-
• Bonus, toeslagen, etc: €1416 eindejaarsbonus bruto, maandelijkse stand-by vergoeding ongeveer €600 bruto
• Dertiende/veertiende maand: N.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €35.380,- excl. bonus/toeslag // €43.996 incl. bonus/toeslag
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 6% van bruto maandsalaris
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Durf ik niet te zeggen, zou ik moeten uitzoeken.
• Mobiliteit per jaar: €7.800 bruto
• Overige: Netto vergoeding van 110€ per maand (thuiswerken / internet), telefoon, laptop
Ik zit een beetje met het volgende. Inmiddels zit ik al 1 jaar en 7 maanden op dezelfde functie bij dezelfde klant, waarbij de werkdruk vrij laag is m.u.v. bepaalde periodes. De lage werkdruk vind ik prima, maar merk hierbij wel dat ik mezelf niet optimaal kan ontwikkelen, met name op de gebieden die mij voornamelijk interesseren (voornamelijk Azure), aangezien er vrij weinig te doen is.
Alle kennis die ik op school heb opgedaan m.b.t. Azure gaat dan ook enigszins verloren, wat ik toch wel jammer vind. Ik heb de mogelijkheid om binnen het bedrijf over te stappen richting de consultancy, waarbij er voornamelijk wordt gewerkt met Azure. Echter, bij mijn eerste baan in de detachering ben ik gestopt vanwege de minimale vrije tijd door het reizen buiten werktijd. Het leek mij "fijner" om op een vast kantoor te werken dicht bij huis (wat nu dus het geval is).
Voor wat betreft een eventuele overstap naar de consultancy: de meeste klanten liggen in de Randstad, terwijl ik zelf in Zuid Limburg woon. Een collega van mij woont ook in Zuid Limburg en moet, afhankelijk van de klant, regelmatig naar bijvoorbeeld een klant in Utrecht. Als dit één keer per week zou zijn, zou me dit nogal meevallen, maar die garantie heb ik uiteraard niet. Daarnaast heb ik een private lease contract met maar 1000 KM per maand. Een retourtje Utrecht bijvoorbeeld zou al een km of 400 zijn. Nu heb ik wel een mobiliteitsvergoeding van €650 bruto per maand, maar die is dan toch vrij snel op (auto €400 per maand betalen, benzinekosten ervan betalen, alle km's buiten de bundel betalen).
Mobiliteitsvergoeding inruilen voor auto van de zaak incl. tankpas is wel mogelijk, maar dan heb ik 2 auto's en komt me dit financieel ook niet ten goede.
Kortom: de afweging is doorgaan met huidige functie (eventueel ander project vragen) en hierin op korte termijn promotie maken naar medior, of richting de consultancy gaan met als nadeel het reizen (en de bijbehorende kosten).
Wat zouden jullie hiermee doen?
[
Voor 4% gewijzigd door
Uhmazing34 op 12-09-2023 02:30
]