Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Nilsepils schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:15:
Ik heb de afgelopen 2.5 jaar gewerkt als Frontend Engineer en ben mijn laatste week bij mijn huidige werkgever aan het afronden, aangezien ik een nieuwe baan heb gevonden waar ik redelijk op vooruit ben gegaan. En ik was eigenlijk wel benieuwd waar jullie zelf op zouden inzetten bij het zoeken naar een volgende baan.

***members only***

Details nieuwe baan volgen zodra ik daar een beetje een beeld heb van werkdruk in de praktijk.
Aangezien je zegt dat je al een nieuwe baan hebt, neem ik aan dat je nieuwe salaris ook al vaststaat? Dus is je vraag meer uit interesse wat anderen zouden hebben gedaan, of ben je nog in onderhandeling?

Je huidige baan ziet er eigenlijk zeer netjes uit. Meer dan gemiddeld aantal vakantiedagen, en prima salaris voor slechts een paar jaar (fulltime) ervaring, zelfs met het vakantiegeld erin.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
Hahn schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:21:
[...]

Aangezien je zegt dat je al een nieuwe baan hebt, neem ik aan dat je nieuwe salaris ook al vaststaat? Dus is je vraag meer uit interesse wat anderen zouden hebben gedaan, of ben je nog in onderhandeling?

Je huidige baan ziet er eigenlijk zeer netjes uit. Meer dan gemiddeld aantal vakantiedagen, en prima salaris voor slechts een paar jaar (fulltime) ervaring, zelfs met het vakantiegeld erin.
Vooral interesse, ja. Nieuwe voorwaarden inc. salaris. staan inderdaad al vast. Daar was (in ieder geval bij deze werkgever) ook niet echt meer uit te halen denk ik. T.o.v. huidige baan ga ik er op salaris fors op vooruit, maar kreeg van m'n omgeving nogal wisselende verwachtingen, dus was benieuwd wat jullie daar van denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Recent begonnen en wil graag weten wat jullie er van vinden.

Begonnen als junior en ik kan doorgroeien naar medior & senior binnen deze functie en daarnaast ook naar Cloud Engineer etc.

Momenteel betaal ik mijn opleiding nog zelf maar als ik een vast contract zou krijgen kunnen alle kosten voor een opleiding worden vergoed.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 17% gewijzigd door Ibriboy op 18-08-2023 05:35 ]

• TitanCloud21
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 26-03 14:57
True schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:17:
[...]
Members only:
Members only:

@FunkyTrip & @Richh
Ik heb op dit moment geen plannen om van baan te veranderen. Ik doe hier enorm veel ervaring op en ik verwacht nog een aantal leuke en interessante projecten te kunnen doen die mooi staan op mijn CV!

Alle drie bedankt voor het advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
<knip> Dit hoort in het algemene arbeidsmarkt-topic thuis. Stuur me 'n DM als je de originele tekst wil.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 17-08-2023 15:12 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Members only:

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15
Heaget schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:57:
Ik weet niet of dit helemaal het topic is, maar wat is normaal wat betreft salarisverhoging? Vraag je daar zelf om een keer per jaar, moet je werkgever daarmee komen? Ik heb afgelopen jaar veel werkervaring opgedaan, mijn Propedeuse gehaald, en over het algemeen flink ontwikkeld. Ik ben persoonlijk van mening dat mijn waarde voor het bedrijf groter is geworden, maar ik vind het lastig om dit aan te geven.

Daarnaast is mijn werkgever echt top, ik werk met veel plezier en heb veel vrijheid om vrij te nemen, thuis te werken, auto/laptop/telefoon van de zaak. Het voelt bijna ondankbaar om meer salaris te vragen..
Dit verschilt per werkgever.
Soms is er een CAO, waarbij er vaste momenten zijn waarop er salarisverhogingen zijn (soms in combinatie met een beoordelingscyclus).
Soms is hier eenmaal per jaar een vast moment voor 1 op 1 tussen jou en de werkgever. Bijvoorbeeld bij contractsverlenging. Of juist bij einde (boek)jaar
Maar altijd geld, dat als je ontevreden bent of je vind dat erover gesproken moet worden, dat je dat altijd bespreekbaar moet maken.
Dus ik zou het gewoon eens aan je leidinggevende vragen, hoe dat gaat bij jouw werkgever.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:30
Ik weet niet of dit helemaal het topic is, maar wat is normaal wat betreft salarisverhoging? Vraag je daar zelf om een keer per jaar, moet je werkgever daarmee komen? Ik heb afgelopen jaar veel werkervaring opgedaan, mijn Propedeuse gehaald, en over het algemeen flink ontwikkeld. Ik ben persoonlijk van mening dat mijn waarde voor het bedrijf groter is geworden, maar ik vind het lastig om dit aan te geven.

Daarnaast is mijn werkgever echt top, ik werk met veel plezier en heb veel vrijheid om vrij te nemen, thuis te werken, auto/laptop/telefoon van de zaak. Het voelt bijna ondankbaar om meer salaris te vragen..
Een route om dit aan te pakken:
Plan een momentje/bila in met je leidinggevende. Vraag hoe hij het vind gaan, of hij tevreden is - of er dingen zijn die je moet oppakken. Gewoon informeel. Je manager zal dan waarschijnlijk zeggen "nee, alles gaat goed - we zijn blij met jou, ga zo door!"
Als je het voor elkaar krijgt, om dit nog vast te leggen (een email met iets van 'goed om te horen, en fijn dat alles goed gaat') is het helemaal bonus.

Dan, 3-4 maanden later, plan je een nieuw gesprek - en geef je aan dat je het over je arbeidsvoorwaarden wil hebben. In dat gesprek benoem je de argumenten die je al in je post noemde - en je benoemd het eerdere gesprek, waarin werd aangegeven dat men blij met je is en er geen verbeterpunten waren. Geef dan aan dat je het fair vind om dit ook terug te zien in je beloning - en je zelf zat te denken aan x% wat je wil hebben + een kleine onderhandelmarge.

Hier kun je een patroon van maken, om te zorgen dat je jaarlijks je groei blijft maken. Afhankelijk van het bedrijf, zijn de mogelijkheden wel beperkt. Hoe groter het bedrijf, hoe minder er vaak mogelijk is. Dus echt grote stappen (ook qua eigen ontwikkeling) ga je waarschijnlijk alleen elders maken.

• Heaget
  • Laatst online: 18-09 09:09
Thanks! Dit is echt heel slim om het op deze manier aan te pakken. Zo voelt het ook goed onderbouwd.

• Ibriboy
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Denk dat deze vraag beter hier past:
Algemeen arbeidsmarkt topic

Of eventueel een apart topic, maar ^^^ zou dat prima passen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Members only:

Edit 2: Typo's

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchredgaming op 17-08-2023 15:37 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:12
Nilsepils schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:32:
Vooral interesse, ja. Nieuwe voorwaarden inc. salaris. staan inderdaad al vast. Daar was (in ieder geval bij deze werkgever) ook niet echt meer uit te halen denk ik. T.o.v. huidige baan ga ik er op salaris fors op vooruit, maar kreeg van m'n omgeving nogal wisselende verwachtingen, dus was benieuwd wat jullie daar van denken.
Als je nog een flinke stap maakt ten opzichte van je (toch al uitstekende) salaris en arbeidsvoorwaarden ga je als een speer. Heb je verdere carrièreplannen om die groei vast te houden? Als je nog verder wil groeien zul je toch op meer verantwoordelijke / aansturende rollen uitikomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:12:
[...]

Als je nog een flinke stap maakt ten opzichte van je (toch al uitstekende) salaris en arbeidsvoorwaarden ga je als een speer. Heb je verdere carrièreplannen om die groei vast te houden? Als je nog verder wil groeien zul je toch op meer verantwoordelijke / aansturende rollen uitikomen.
In ieder geval het afgelopen jaar wel echt lopen trekken om betrokken te worden bij het scopen van projecten. Kijken of ik daar eerder in meegenomen kan worden. Dat is bij mijn huidige werkgever best goed gegaan denk ik, en dat wil ik vooral gaan voortzetten. Daarnaast al wel behoorlijk wat mentoring gedaan van onze stagair, later junior, het afgelopen jaar. Veel pair programming en meer hands-on hulp geboden, maar nog niet echt op niveau persoonlijke ontwikkelingsplan opzetten met haar.

Ik zie mezelf voorlopig nog geen heel team (klein of groot) aansturen, maar wil wel wat meer projecten uit eigen initiatief gaan opzetten, en misschien wel langzaam die kant op groeien ja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:31
Ik lurk al wat jaren mee, vandaag dan eens mijn bijdrage, ik ben er trots op :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:02
@barry86
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
barry86 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:40:
Ik lurk al wat jaren mee, vandaag dan eens mijn bijdrage, ik ben er trots op :)

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Members only:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Members only:

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat begrijp ik. Nu heb ik van beide andere bedrijven in totaal 10 a 15 collega’s die daar jaren gewerkt hebben op verschillende niveaus, en met veel informatie over hoe de cultuur daar is. Ik heb m’n keuze dus niet alleen op basis van een idee of gevoel gemaakt.

En misschien stap ik over x jaar alsnog over. Maar dan is er wel een serieuze tekenbonus nodig (lees well into the six figures…)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
IK vind het nog steeds vreemd dat er bedrijven zijn waar CEO's denken dat ze god zijn of zo. Bij een klant van me zijn mensen die 3 of 4 niveaus lager in de organisatie staan die de CEO nog nooit "in het echt" hebben gezien. Bij ons zit de CEO gewoon naast ons in de kantoortuin (mulitnational met tienduizenden medewerkers).

Dus blijf lekker zitten waar je zit :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loldave87
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-08-2024
ik ben laat begonnen met werken, maar sinds een half jaar in vaste dienst. Ik zie veel mensen met 5-8 jaar ervaring rond mijn leeftijd. Hiervoor heb ik hbo geprobeerd maar door persoonlijke omstandigheden niet afgemaakt. Ik heb ook een paar jaar lopen klooien, toch maar aan het werk gegaan. Bevalt mij prima tot zo ver. Wel een beetje spijt dat ik mijn hbo niet heb afgemaakt, maar ik ben van plan om het verder aan te vullen met certificering.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding:MBO 4 ICT beheer, Lean Yellow Belt, ITIL, MS-900
• Omschrijving:Eerstelijns servicedeskmedewerker. Ik zou de rol meer omschrijven als skilled servicedeskmedewerker, want je moet een vrij brede kennis hebben. Niet alleen op het gebied van IT, maar ook functionele kwesties binnen de organisatie. Daarnaast heb ik extra taken zoals inwerken, coachen, analyseren van data binnen onze servicedesk.
• Werkervaring: 1.5 jaar
• (Woon) Locatie:Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie:IT servicedeskmedewerker
• Werkgever/branche:Een bank
• (Werk) Locatie(s):Utrecht
• Aantal vakantiedagen:151 uur
• Gewerkte uren/week:36
• Reistijd:30 minuten
• Thuiswerken:90% thuiswerken.
• Werkdruk:Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2909
• Vakantiegeld: €2502
• Bonus, toeslagen, etc: €80 thuiswerkvergoeding per maand
• Dertiende/veertiende maand: €2606
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40027 exclusief thuiswerkvergoeding

[ Voor 33% gewijzigd door loldave87 op 14-08-2023 01:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

loldave87 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 01:27:
ik ben laat begonnen met werken, maar sinds een half jaar in vaste dienst. Ik zie veel mensen met 5-8 jaar ervaring rond mijn leeftijd. Hiervoor heb ik hbo geprobeerd maar door persoonlijke omstandigheden niet afgemaakt. Ik heb ook een paar jaar lopen klooien, toch maar aan het werk gegaan. Bevalt mij prima tot zo ver. Wel een beetje spijt dat ik mijn hbo niet heb afgemaakt, maar ik ben van plan om het verder aan te vullen met certificering.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding:MBO 4 ICT beheer, Lean Yellow Belt, ITIL, MS-900
• Omschrijving:Eerstelijns servicedeskmedewerker. Ik zou de rol meer omschrijven als skilled servicedeskmedewerker, want je moet een vrij brede kennis hebben. Niet alleen op het gebied van IT, maar ook functionele kwesties binnen de organisatie. Daarnaast heb ik extra taken zoals inwerken, coachen, analyseren van data binnen onze servicedesk.
• Werkervaring: 1.5 jaar
• (Woon) Locatie:Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie:IT servicedeskmedewerker
• Werkgever/branche:Een bank
• (Werk) Locatie(s):Utrecht
• Aantal vakantiedagen:151 uur
• Gewerkte uren/week:36
• Reistijd:30 minuten
• Thuiswerken:90% thuiswerken.
• Werkdruk:Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2909
• Vakantiegeld: €2502
• Bonus, toeslagen, etc: €80 thuiswerkvergoeding per maand
• Dertiende/veertiende maand: €2606
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40027 exclusief thuiswerkvergoeding
Netjes voor wat je als IT helpdeskmedewerker krijgt. Dat is een baan wat vaak onderschat wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Members only:

Members only:

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• jh1996
  • Laatst online: 29-09-2023
Hierbij dan ook eindelijk mijn bijdrage! Ik kijk al een hele lange tijd mee en vind het nu wel tijd om mijn huidige lijstje te delen (wellicht als inspiratie :) )

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO Niv 4 ICT Beheer
• Werkervaring: 7 jaar, alle onderdelen van de keten gezien, commercieel tot aan aansturend en consultancy tot architectuur
• (Woon) Locatie: Omgeving Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Consultant / Domein Architect
• Werkgever/branche: Detachering bij Overheid
• (Werk) Locatie(s)**: Thuis, Kantoor (volledig thuis ook geen probleem)
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 0, 20 (klant) of 50 (kantoor)
• Thuiswerken***: Ja
• Werkdruk: Middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6500
• Vakantiegeld: € 6474
• Bonus, toeslagen, etc: €6000,- per jaar bij behalen aantal werkbare uren
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 90.474,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 100% door werkgever (12% bruto maandsalaris)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds. Durf de detals niet ge geven, bij Aegon dacht ik.
• Mobiliteit per jaar €975 per maand exclusief brandstof (40k, 48mnd)
• Overige: 100 netto onkosten vergoeding elke maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €112.734,-

Erg tevreden mee, altijd een oog open houdend naar de volgende stap. Werk voornamelijk in de Moderne Werkplek en Security & Compliance hoek. Ben ook volledig Microsoft gecertificeerd met relevante certificeringen (18 stuks)

[ Voor 3% gewijzigd door jh1996 op 14-08-2023 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

jh1996 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:51:
Hierbij dan ook eindelijk mijn bijdrage! Ik kijk al een hele lange tijd mee en vind het nu wel tijd om mijn huidige lijstje te delen (wellicht als inspiratie :) )

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO Niv 4 ICT Beheer
• Werkervaring: 7 jaar, alle onderdelen van de keten gezien, commercieel tot aan aansturend en consultancy tot architectuur
• (Woon) Locatie: Omgeving Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Consultant / Domein Architect
• Werkgever/branche: Detachering bij Overheid
• (Werk) Locatie(s)**: Thuis, Kantoor (volledig thuis ook geen probleem)
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 0, 20 (klant) of 50 (kantoor)
• Thuiswerken***: Ja
• Werkdruk: Middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6500
• Vakantiegeld: € 6474
• Bonus, toeslagen, etc: €6000,- per jaar bij behalen aantal werkbare uren
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 90.474,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 100% door werkgever (12% bruto maandsalaris)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds. Durf de detals niet ge geven, bij Aegon dacht ik.
• Mobiliteit per jaar €975 per maand exclusief brandstof (40k, 48mnd)
• Overige: 100 netto onkosten vergoeding elke maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €112.734,-

Erg tevreden mee, altijd een oog open houdend naar de volgende stap. Werk voornamelijk in de Moderne Werkplek en Security & Compliance hoek. Ben ook volledig Microsoft gecertificeerd met relevante certificeringen (18 stuks)
Heel goed gedaan hoor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alascato
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:38
Is er een CISO hier die graag zijn salaris wilt delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:28
Alascato schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 19:40:
Als je in dit topic op CISO zoekt, kom je wel wat tegen:
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alascato
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:38
XFlame schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Als je in dit topic op CISO zoekt, kom je wel wat tegen:
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)
Deed ik maar zag dat het alleen maar 1 persoon was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Ik kan je wat benchmarks geven van wat collega’s in Nederland als je wil (geanonimiseerd). Stuur maar een dm bij interesse en wat je precies zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiksBoven
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn vergoeding vinden
Members only:

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
NiksBoven schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:40:
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn vergoeding vinden

***members only***
Uitstekend voor iemand van 15, slecht voor iemand van 55.
Waarom vul je niet gewoon de gehele template in? Dat maakt het makkelijk vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:28

g0tanks

Moderator CSA
True schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:54:
[...]

Waarom vul je niet gewoon de gehele template in? Dat maakt het makkelijk vergelijken.
Met een bachelor en 3,5 jaar werkervaring is hij hoogstwaarschijnlijk midden twintig. Maakt het nou echt uit of hij 24, 25, 26 of daar ergens in de buurt van is?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
g0tanks schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:35:
[...]

Met een bachelor en 3,5 jaar werkervaring is hij hoogstwaarschijnlijk midden twintig. Maakt het nou echt uit of hij 24, 25, 26 of daar ergens in de buurt van is?
Ja dat maakt uit, want misschien zit hij of zij er wel juist niet in de buurt.

Members only:

Dus ja, het is wel handig om de gehele template in te vullen. De ene werkgever is de andere niet en een vergelijkbaar package kan in de details toch grote verschillen hebben.
Mocht er iemand anders dit topic binnen lopen en wil gaan kijken naar een vergelijkbare functie in het noorden v.h. land kan die mogelijk bedrogen uitkomen als dit profiel is van iemand van 55 i.p.v. 24 tot 26.

[ Voor 7% gewijzigd door True op 16-08-2023 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 11:30
<knip> Zeggen dat je 'n TR indient is NIET de bedoeling.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 17-08-2023 15:11 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 20:37
@True
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Ibriboy schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 04:21:
Recent begonnen en wil graag weten wat jullie er van vinden.

Begonnen als junior en ik kan doorgroeien naar medior & senior binnen deze functie en daarnaast ook naar Cloud Engineer etc.

Momenteel betaal ik mijn opleiding nog zelf maar als ik een vast contract zou krijgen kunnen alle kosten voor een opleiding worden vergoed.

***members only***
Heb mijn post even aangepast omdat niet alles er in stond.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cryptonium
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-08 20:39
Hoi! Best spannend dit, want normaal gesproken zijn wij Nederlanders zo geheimzinnig wat salaris betreft. Maar ik vind het fijn om te lezen, dus delen is wel zo sociaal!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: Geen noemenswaardige of relevante opleiding (hoogste diploma vmbo)
• Werkervaring: ruim 15 professioneel, hobbymatig begonnen op mijn 13e gok ik

2. Wat doe je:
• Functie: Lead Developer
• Werkgever/branche: Mediabedrijf
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam eo en thuis
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: ~ 2 uur
• Thuiswerken: 90%
• Werkdruk: Normaal met de gebruikelijke pieken bij naderende deadlines

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5800
• Vakantiegeld: € 464 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € 232
• Dertiende/veertiende maand: € ~ 1000 per jaar
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 77.952

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 840
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: weet ik 123 niet meer
• Mobiliteit per jaar: € 500
• Overige: thuiswerk vergoeding 4 euro per dag
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 11.228

Ik ben tevreden, alhoewel het kriebelt wel als ik zie wat mijn freelance collega’s verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 21:29
True schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:54:
[...]

Waarom slecht voor iemand van 55? Als hij 55 is en 3 jaar werkervaring heeft is het een prima / bovengemiddeld salaris denk ik.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Members only:

Review QNAP TS-230 NAS

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

cryptonium schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:48:
Hoi! Best spannend dit, want normaal gesproken zijn wij Nederlanders zo geheimzinnig wat salaris betreft.
Is dat zo? Nooit wat van gemerkt, heb altijd met alle collega's altijd lekker kunnen vergelijken. ;) Denk eerder dat wij juist opener zijn hierin dat de rest van de wereld.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaffa Juice
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 20:44
zelf geen CISO maar volgen CAO loontabel
3950,28 - 6745,68

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:54
Tylen schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:45:
[...]

Is dat zo? Nooit wat van gemerkt, heb altijd met alle collega's altijd lekker kunnen vergelijken. ;) Denk eerder dat wij juist opener zijn hierin dat de rest van de wereld.
Misschien binnen de collega's. Vanuit vroeger ( mijn ouders, familie, kennissen, werd er heel gesloten mee om gegaan. )
Niemand kon/wilde vertellen wat hij verdiende. Binnen mijn eigen groep vrienden/kennissen is iedereen open en vertelt t je gewoon. Mijn vader en moeder hebben laats 1,5/2 jaar geleden een keer vertelt wat er nou echt binnen komt om ook eens vergelijk met de ons de kinderen te doen :) wij zijn ondertussen in ons gezin bijna allemaal 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59

JaQ

dfbt schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:30:
[...]

Misschien binnen de collega's. Vanuit vroeger ( mijn ouders, familie, kennissen, werd er heel gesloten mee om gegaan. )
Niemand kon/wilde vertellen wat hij verdiende. Binnen mijn eigen groep vrienden/kennissen is iedereen open en vertelt t je gewoon. Mijn vader en moeder hebben laats 1,5/2 jaar geleden een keer vertelt wat er nou echt binnen komt om ook eens vergelijk met de ons de kinderen te doen :) wij zijn ondertussen in ons gezin bijna allemaal 30.
Zeer herkenbaar, ik weet ook niet precies wat een passende leeftijd is om met je kinderen te delen wat het inkomen van het gezin is. Mijn oudste is 12 (gaat nu naar de brugklas) en die heeft nog geen idee. Ze zie echt wel dat we meer doen dan veel andere mensen, maar geen idee van bedragen. Ik denk dat het einde studie wordt voordat ik daar meer open over word tegen de kids.

Ik merk ook dat ik minder open over salaris ben sinds ik een leidinggevende functie heb, iedereen in “mijn” afdeling kan opzoeken in welke schaal ik zit en wat daar bij hoort qua beloning maar benoemen is toch een ding.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hellmond
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 11:28
Aangezien ik hier veel informatie heb uitgehaald in verband met carrière ontwikkeling, en financiële haalbaarheid in verband met ondersteuning gezin, besloten om zelf ook maar even te delen:

1. Wie ben je:
• Leeftijd:38
• Opleiding:MBO 3 IT Beheer + MBO 4 Procestechniek
• Werkervaring:15+ Jaar, waarvan 5 als productie operator en 7 als operationeel leidinggevende de rest in huidige rol
• (Woon) Locatie:Zuidoost brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Process owner productie
• Werkgever/branche:Industrie
• (Werk) Locatie(s):Zuidoost brabant
• Aantal vakantiedagen:25 (en 13 ADV)
• Gewerkte uren/week:40 (waarvan 2 ADV)
• Reistijd:10 Mins
• Thuiswerken:Max 2 dagen
• Werkdruk:Medium

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5240
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Max 2% winstuitkering
• Dertiende/veertiende maand: 13e Maand 8,33%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 72500

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3e
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Industrie sector specifiek fonds
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: 500 per jaar voor sporten, 200 vakbondscontributie
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 76000

[ Voor 0% gewijzigd door Hellmond op 23-08-2023 08:31 . Reden: Irritante spelvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 21:43
Csotranme schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:59:
Ook maar even een duit in het zakje doen

***members only***
Members only:

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Meer dan je in gedachte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Secsytime schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:18:
[...]

Meer dan je in gedachte hebt.
Een bedrag zou handiger zijn ;)

Ik heb nu 5400 bruto in gedachte als laagste punt + auto etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Csotranme op 22-08-2023 21:36 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Csotranme schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:34:
[...]

Een bedrag zou handiger zijn ;)

Ik heb nu 5400 bruto in gedachte als laagste punt + auto etc.
Het gaat er om dat jij kan uitleggen waarom dat een reëele beloning is. Een willekeurig nummer van een stel makkers op een publiek forum zegt niet zo veel (ook omdat de opsomming in dit topic nou ook weer niet zoveel zegt over wat je kan en waar je potentie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
JaQ schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:10:
[...]

Het gaat er om dat jij kan uitleggen waarom dat een reëele beloning is. Een willekeurig nummer van een stel makkers op een publiek forum zegt niet zo veel (ook omdat de opsomming in dit topic nou ook weer niet zoveel zegt over wat je kan en waar je potentie zit.
Dat is nou net het ding.
Ik ken maten die, weliswaar als ZZP, daar werken zonder enig certificaat en MTS en gewoon 90eur per uur vangen....
Wel 10-15 jaar meer ervaring.

Ik heb alleen (nog) geen zin in ZZP.
Ga nu nog liever gewoon in-dienst.

Maar met mijn ervaring en certificaten lijkt mij 5400 geen BS toch?
Ik probeer eigenlijk te starten rond 6k en zie wel waar ik uit kom.
De opdrachten zijn daar wel echt veel interessanter dus ook zeer zeker wat waard....

Ik word nu echt niet uit betaald in pinda's maar als er meer te halen is, waarom niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Csotranme op 22-08-2023 22:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
@Csotranme Het ligt heel erg aan je leidinggevende en type organisatie, hoeveel waarde ze aan certificaten hebben. Als je iets goed kunt en je kunt dat aantonen (door je cv en track record), waarom zou je dan nog certificaten halen? De meeste certificaten zijn in deze context eerder een startbewijs dan het aantonen van een bepaalde expertise. Helaas zijn veel organisaties nog redelijk ouderwets en willen ze per se dat je een bepaalt certificaat hebt om te kunnen beginnen. Zo werd ik een paar jaar geleden een aantal keer afgewezen voor een CISO (strategisch) omdat ik geen CISSP (meer technisch en operationeel) had, terwijl ik grote cybersecurity programma's succesvol had afgerond. Voor mij een mooi teken dat ik daar ook niet zou willen werken, omdat ze de waarde van certificaten gewoon niet in kunnen schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:12
Orangelights23 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:42:
Zo werd ik een paar jaar geleden een aantal keer afgewezen voor een CISO (strategisch) omdat ik geen CISSP (meer technisch en operationeel) had, terwijl ik grote cybersecurity programma's succesvol had afgerond. Voor mij een mooi teken dat ik daar ook niet zou willen werken, omdat ze de waarde van certificaten gewoon niet in kunnen schatten.
En dan is CISSP nog een heel degelijk certificaat, met stevige opleidings- en ervaringseisen, en een plicht om je voortdurend bij te scholen als je het certificaat wil behouden. Het lijkt me dat je daar nog wel wat kaf mee van het koren kunt scheiden.

In vergelijking daarmee zijn veel certificaten louter een verdienmodel voor de leverancier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:43:
[...]

En dan is CISSP nog een heel degelijk certificaat, met stevige opleidings- en ervaringseisen, en een plicht om je voortdurend bij te scholen als je het certificaat wil behouden. Het lijkt me dat je daar nog wel wat kaf mee van het koren kunt scheiden.

In vergelijking daarmee zijn veel certificaten louter een verdienmodel voor de leverancier.
In de praktijk zijn er helaas genoeg traineeships waar je zonder enige cybersecurity kennis klaargestoomd wordt voor het vak inclusief CISSP, en vervolgens wordt endorsement door een collega gegeven en hebben ze een volwaardig CISSP diploma, dus niet de associate. En bijscholen stelt ook niets voor, je kan wat webinars volgen (of alleen certificaat van deelname krijgen) of een gratis online training doen via bijvoorbeeld Pluralsight waar je certificaat van deelname (dus niet succesvol afronden) ook voldoende is. Makkelijk CPE's scoren dus met minimale moeite. Hierdoor is - helaas - de waarde van dit certificaat wat ooit als de gouden standaard gezien werd, veel lager geworden. Plus de kosten voor het verlengen van het certificaat wordt ook steeds hoger, idem voor Sans.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Csotranme schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:34:
[...]

Dat is nou net het ding.
Ik ken maten die, weliswaar als ZZP, daar werken zonder enig certificaat en MTS en gewoon 90eur per uur vangen....

De opdrachten zijn daar wel echt veel interessanter dus ook zeer zeker wat waard....

Ik word nu echt niet uit betaald in pinda's maar als er meer te halen is, waarom niet?
Ik vind dat het salaris waar je nu op zit best een reëel bedrag voor iemand met 10jaar ervaring en een MBO opleiding. Er is wel wat ruimte voor verbetering, maar meer dan 5k is in mijn ogen niet meer realistisch. Let op, je bent 30, je hebt nog jaren om te kunnen groeien, leren en ervaring op te doen.

Vergelijk je aub niet met ZZP'ers, de voordelen van een vaste baan (vast salaris, inkomsten tijdens ziekte en vakantie, pensioenbijdrage, reiskostenvergoeding) zijn erg belangrijk. als het je puur om grote bedragen verdienen gaat, dan moet je ZZP er worden of iets met midlance gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelurker
  • Laatst online: 23-08-2023
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30-35
• Opleiding: n.v.t.
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Benelux

2. Wat doe je:
• Functie: Key Account Manager
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): BeNeLux
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: afhankelijk klant, kantoor of thuis.
• Thuiswerken: vrij om zelf te bepalen.
• Werkdruk: doorgaans hoog.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4.737,00
• Vakantiegeld: 9,6%
• Bonus, toeslagen, etc: afgelopen jaar + 10K
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €76.128,xx

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4,5%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: Recente Volvo 60
• Overige: Company CC zonder verantwoording, €305,00 per maand netto onkosten vergoeding, gratis lunch.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ €80.000,00 zonder pensioen.

Bewust bepaalde zaken beperkt/anders omschreven vanwege mogelijks meekijkende collega’s.

Ik zal weldra een functie verhoging “krijgen” naar Business unit manager met ~ 10 FTE personen onder mij. Er werd mij gevraagd om na te denken over de financiële compensatie.

Wat vinden jullie een passende verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Dat is nou net het ding.

Tsja, 10 jaar meer ervaring doet wel iets :). Dan nog hoor ik je niet uitleggen waarom jij wel 6k/maand waard bent. En let op hè, met 6k bruto ga je al richting de 80/uur kostprijs voor een detacheerder. Daar moet wel een goed verhaal onder zitten, meer dan “pietje met 10/15 jaar ervaring krijgt het ook”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

[...]

Dat is nou net het ding.

De meeste certificaten die je hebt zijn niet op het hoogste niveau binnen de stack. Voornamelijk associate niveau of administrator, geen professional of expert.

Op basis van de certificaten weet ik ook niet wat je nou wil doen, netwerk engineering of cloud? Of beiden? Ik ben netwerk engineer maar het enige wat ik heb voor Azure is de AZ-700, want dat is relevant voor mijn rol. Veel certificaten halen heeft weinig zin naar mijn mening, tenzij je het direct kan toepassen op je werk en je daardoor kan groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
@Zenix @JaQ Alleen de Azure certificaten heb ik recentelijk gehaald min of meer omdat de werkgever het wilde.
Vrijwel geen praktijk ervaring mee dus wat je ook al zegt: heb er weinig aan.

Waar mijn expertise ligt is Exchange, AD, M365, Intune/AutoPilot, netwerken en uitbouw/opzetten/migreren/afschalen van nieuwe kantoren.
Daar heb ik de certificaten ook niet voor maar bewijs ik me met mijn CV en zijn die certificaten ook geen toegevoegde waarde imo.

Voordat ik consultancy/detachering ging doen (nu 1.5jaar) inhouse (lead) Sr System Engineer geweest voor 3 jaar.
O.a. vrijwel alle architectuur voor de kantoor automatisering gedaan en uitgerold en leiding gegeven aan een team van 2 man SD en 4 man System admin/engineers. Bedrijf van +-400 medewerkers.

Momenteel zit ik bij een klant die veel overnames doet waar ik dan op IT vlak de hele migratie en integratie doe richting onze omgeving en de omgevingen van de overgenomen partijen decomission.

Het klopt dus dat ik op zowel systeem als netwerk vlak acteer maar hang meer richting systeem.

@JaQ van mijn huidige klant weet ik dat ze nu al 85eur pu betalen...

@Equator dat is ook de reden dat ik geen ZZP ga doen.
Indienst is me nu veel meer waard om de redenen die je aanhaalt dan het grote geld.

[ Voor 8% gewijzigd door Csotranme op 23-08-2023 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Csotranme schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:54:
@Zenix @JaQ Alleen de Azure certificaten heb ik recentelijk gehaald min of meer omdat de werkgever het wilde.
Vrijwel geen praktijk ervaring mee dus wat je ook al zegt: heb er weinig aan.

Waar mijn expertise ligt is Exchange, AD, M365, Intune/AutoPilot, netwerken en uitbouw/opzetten/migreren/afschalen van nieuwe kantoren.
Daar heb ik de certificaten ook niet voor maar bewijs ik me met mijn CV en zijn die certificaten ook geen toegevoegde waarde imo.

Voordat ik consultancy/detachering ging doen (nu 1.5jaar) inhouse (lead) Sr System Engineer geweest voor 3 jaar.
O.a. vrijwel alle architectuur voor de kantoor automatisering gedaan en uitgerold en leiding gegeven aan een team van 2 man SD en 4 man System admin/engineers. Bedrijf van +-400 medewerkers.

Momenteel zit ik bij een klant die veel overnames doet waar ik dan op IT vlak de hele migratie en integratie doe richting onze omgeving en de omgevingen van de overgenomen partijen decomission.

Het klopt dus dat ik op zowel systeem als netwerk vlak acteer maar hang meer richting systeem.

@Equator dat is ook de reden dat ik geen ZZP ga doen.
Indienst is me nu veel meer waard om de redenen die je aanhaalt dan het grote geld.
Kijk dat is een duidelijk verhaal. Persoonlijk zou ik verder gaan specialiseren in het deelgebied waar je het beste in bent. Vervolgens kan je daar ook certificaten in halen, om te laten zien dat je daar een expert in bent, maar ook omdat het je aantrekkelijker maakt voor Microsoft partners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Zenix schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 00:24:
[...]

Kijk dat is een duidelijk verhaal. Persoonlijk zou ik verder gaan specialiseren in het deelgebied waar je het beste in bent. Vervolgens kan je daar ook certificaten in halen, om te laten zien dat je daar een expert in bent, maar ook omdat het je aantrekkelijker maakt voor Microsoft partners.
Het ding is dat het grote gros van de detacheerders helemaal cloud hyped zijn. Inclusief de mijne.
Ze willen dus dat je AZ certificaten haalt terwijl dat in mijn geval totaal niet is waar ik me mee bezig hou.

MS lijkt zelf ook die hoek in te willen. De MS-XXX certificeringen worden steeds minder.

Ik probeer al een tijdje MS-203 te regelen maar werkgever wil er niet aan. Dus ga die zelf maar doen/betalen dan...

Wel even 1 a 2 maanden wachten. MS is nu alle examens aan het updaten waarbij je MS Learn mag raadplegen. Gaat het allemaal sowieso een stuk makkelijker maken zonder al die onzinnige strik vragen.

Niet dat ik Azure schuw ben, ik zie veel mogelijkheden die ik kan inzetten in eventueel toekomstige architectuur projecten maar nu heb ik een klant die er niks mee doet.
Azure veranderd zo snel dat je er echt mee bezig moet blijven.
Mijn ervaring is ook dat nog steeds veel bedrijven de cloud wel schuw zijn of er simpelweg gewoon geen budget voor hebben.
Huidige klant zit ook nog op SCCM en geen budget voor MEM.

Binnenkort wel wellicht een greenfield simpele Azure config met ExpressRoute etc om te koppelen met SAP RISE SaaS.

• unezra

unezra

Csotranme schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:54:
Heel grof gerekend, komt dat overeen met een brutoloon van €5500 per maand ovb 40 uur (uurloon van rond de €35 per uur loondienst) *zonder* auto. (Heb of wil je die wel, moet je de leaseprijs, dus niet je bijtelling, bijna 1:1 van je bruto salaris aftrekken.)
.
https://zzpservicedesk.nl...e-als-zzp-er-jouw-tarief/

Het lijkt mij vooralsnog aan de hoge kant voor wat je te bieden hebt. Zélfs met de extra verantwoordelijkheden die je draagt. Binnen de ziekenhuis CAO IT, is valt dit snel in schaal 60 of 65 en dat zijn zwaardere/hogere functies, richting lager management.

Ook zou ik naast certificering, serieus kijken of je niet alsnog een stuk hbo er bij kunt pakken als je ooit verder door wil groeien. Zowel de technische diepte in, als richting meer sturende functies als projectleiding of management.

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 24-08-2023 07:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 00:58
cryptonium schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:48:
Hoi! Best spannend dit, want normaal gesproken zijn wij Nederlanders zo geheimzinnig wat salaris betreft. Maar ik vind het fijn om te lezen, dus delen is wel zo sociaal!
Er is er maar een die wint door geheimzinnig over salaris te doen, en dat is de werkgever.
Als werknemer kan het altijd alleen maar in je voordeel zijn om eerlijk te zijn en goed te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeYay
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-11-2023
Wanneer ik de salarissen vergelijk van anderen hier met dezelfde ervaring en leeftijd, heb ik sterk het gevoel dat mijn bedrijf niet eerlijk met mij omgaat.

Binnen mijn bedrijf heerst er altijd een sfeer van geheimzinnigheid rondom salarissen, vooral onder de meer ervaren medewerkers.

Sinds 1 juni heb ik de positie van Junior Cloud Security Engineer, nadat ik eerst werkzaam was op de Help Desk voor 2 jaar. Ondanks deze functieverandering heb ik geen salarisverhoging ontvangen. Ik heb hierover ook navraag gedaan, maar mijn manager heeft aangegeven dat ik met mijn nieuwe functie als het ware opnieuw moet beginnen en alles opnieuw moet leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CakeYay schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:08:
Wanneer ik de salarissen vergelijk van anderen hier met dezelfde ervaring en leeftijd, heb ik sterk het gevoel dat mijn bedrijf niet eerlijk met mij omgaat.

Binnen mijn bedrijf heerst er altijd een sfeer van geheimzinnigheid rondom salarissen, vooral onder de meer ervaren medewerkers.

Sinds 1 juni heb ik de positie van Junior Cloud Security Engineer, nadat ik eerst werkzaam was op de Help Desk voor 2 jaar. Ondanks deze functieverandering heb ik geen salarisverhoging ontvangen. Ik heb hierover ook navraag gedaan, maar mijn manager heeft aangegeven dat ik met mijn nieuwe functie als het ware opnieuw moet beginnen en alles opnieuw moet leren.
Wat houdt je tegen om ergens anders te solliciteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeYay
Hahn schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:09:
[...]

Wat houdt je tegen om ergens anders te solliciteren?
Ik ben ook aan het proberen, maar ik loop telkens vast vanwege mijn beperkte kennis op het gebied van IT-Security.
Op dit moment ben ik bezig met het bestuderen van SC200 en AZ104. Ik hoop dat ik deze twee certificeringen voor het einde van dit jaar kan behalen. Als dat lukt, heb ik waarschijnlijk een betere kans bij het solliciteren."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:34
Csotranme schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 01:21:
[...]
Ik probeer al een tijdje MS-203 te regelen maar werkgever wil er niet aan. Dus ga die zelf maar doen/betalen dan...
Al gezien dat MS-203 in december einde verhaal is ? Dus ik zou niet meer aan beginnen.
https://learn.microsoft.com/en-us/certifications/exams/ms-203/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

CakeYay schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:13:
[...]

Ik ben ook aan het proberen, maar ik loop telkens vast vanwege mijn beperkte kennis op het gebied van IT-Security.
Op dit moment ben ik bezig met het bestuderen van SC200 en AZ104. Ik hoop dat ik deze twee certificeringen voor het einde van dit jaar kan behalen. Als dat lukt, heb ik waarschijnlijk een betere kans bij het solliciteren."
Goed zo. Gewoon doen want de reden van je manager over je salaris is gewoon flauwekul. Hij wrijft gewoon in zijn handen omdat hij een goedkope medewerker heeft voor de functie. Voor je weet nemen ze nog een junior aan, die niet extern doorstoomt maar van buiten komt, en die gaat zeker meer verdienen dan jij.

[ Voor 9% gewijzigd door HSG op 26-08-2023 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

CakeYay schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:08:

Gewoon bespreken met je collega's.

Je manager en anderen mogen dit NIET met je delen, maar je mag er uiteraard wel vrij over praten met je collega's. (Tegelijkertijd is het aan hen om je die info te geven.)

Ik vind dat salarissen verdedigbaar moeten zijn en geheimzinnigheid niet zou mogen bestaan. (Ik ben bij mijn werkgever ook, als er naar gevraagd word, open over mijn functieschaal en salaris. We werken met een CAO, de schalen zijn uiteraard openbaar en op internet te vinden.)

Mochten jullie met een CAO werken, dan mag je manager wel aangeven welke functie in welke schaal zit, maar NIET wie in welke schaal zit. :) (Dat zijn, helaas, 2 verschillende dingen.) Ook staat salarisbandbreedte vaak in de vacatures. Wellicht is er een vergelijkbare vacature met je huidige positie en kun je daarin zien wat een new hire zou moeten verdienen.
Da's raar, want die nieuwe functie heeft ook een hoger instapniveau dan je oude. Daar zou zéker een hoger salaris tegenover mogen staan. Werken jullie met een loongebouw / functiehuis / CAO?

(Wat nog wel eens wil gebeuren is dat mensen naar een hogere loonschaal gaan, maar een paar treden omlaag, zodat ze op hetzelfde salaris uitkomen maar wel verder kunnen groeien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

K0L3N schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:58:
[...]
Er is er maar een die wint door geheimzinnig over salaris te doen, en dat is de werkgever.
Als werknemer kan het altijd alleen maar in je voordeel zijn om eerlijk te zijn en goed te vergelijken.
Voor werkgevers vind ik het ook voordelen hebben. Als je als werkgever vind dat het in je nadeel is, heb je waarschijnlijk te maken met niet uitlegbare ongelijkheid in salarissen en verdien je gemopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeYay
unezra schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

Gewoon bespreken met je collega's.

Je manager en anderen mogen dit NIET met je delen, maar je mag er uiteraard wel vrij over praten met je collega's. (Tegelijkertijd is het aan hen om je die info te geven.)

Ik vind dat salarissen verdedigbaar moeten zijn en geheimzinnigheid niet zou mogen bestaan. (Ik ben bij mijn werkgever ook, als er naar gevraagd word, open over mijn functieschaal en salaris. We werken met een CAO, de schalen zijn uiteraard openbaar en op internet te vinden.)

Mochten jullie met een CAO werken, dan mag je manager wel aangeven welke functie in welke schaal zit, maar NIET wie in welke schaal zit. :) (Dat zijn, helaas, 2 verschillende dingen.) Ook staat salarisbandbreedte vaak in de vacatures. Wellicht is er een vergelijkbare vacature met je huidige positie en kun je daarin zien wat een new hire zou moeten verdienen.

[...]

Da's raar, want die nieuwe functie heeft ook een hoger instapniveau dan je oude. Daar zou zéker een hoger salaris tegenover mogen staan. Werken jullie met een loongebouw / functiehuis / CAO?

(Wat nog wel eens wil gebeuren is dat mensen naar een hogere loonschaal gaan, maar een paar treden omlaag, zodat ze op hetzelfde salaris uitkomen maar wel verder kunnen groeien.)
Wij hanteren geen CAO, maar wel een functiehuis met schalen en treden. Op dit moment bedraagt mijn bruto salaris voor de positie van Junior Cloud Security Engineer €2866.

Mijn manager heeft aangegeven dat er een mogelijkheid is voor mijn groei binnen dit kader. Momenteel behaalt het Security Team nog niet voldoende winst, waardoor een salarisverhoging momenteel niet mogelijk is. Dit besluit moet ook worden verantwoord binnen het Management Team (MT).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
@CakeYay Als je pas salarisverhoging krijgt als jouw security team winst maakt, krijg je nooit verhoging :) Security is namelijk een kostenpost, het bespaart kosten bij incidenten en dat kan gezien worden als ROI (als zodanig bespreek ik dat wel met mijn collega’s om mijn positie een beetje zeker te houden).

Wat zijn de concrete afspraken? En aan wie rapporteert jouw security team? Een CISO in het C-level, CTO of CFO? Allemaal van invloed om te bepalen of er sprake is van winst/ROI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 20:37
@Orangelights23 dat is natuurlijk alleen zo als je het voor je eigen bedrijf doet. Maar als je voor klanten werkt dan kan je er goed mee binnen harken.

Hoe dan ook is niet genoeg winst voor een afdeling een bullshit reden IMO. Het bedrijf maakt winst? Prima, dan kan een verhoging ook. Maakt de afdeling dan nog meer verlies? Vast wel, maar een nieuw product/dienst/markt maakt altijd eerst verlies. Dat zijn aanloopkosten. Niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Caelorum schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:17:
@Orangelights23 dat is natuurlijk alleen zo als je het voor je eigen bedrijf doet. Maar als je voor klanten werkt dan kan je er goed mee binnen harken.
Klopt, alleen als je geen winst maakt met het verkopen van technisch security personeel, doe je iets grondigs fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CakeYay
Orangelights23 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:35:
@CakeYay Als je pas salarisverhoging krijgt als jouw security team winst maakt, krijg je nooit verhoging :) Security is namelijk een kostenpost, het bespaart kosten bij incidenten en dat kan gezien worden als ROI (als zodanig bespreek ik dat wel met mijn collega’s om mijn positie een beetje zeker te houden).

Wat zijn de concrete afspraken? En aan wie rapporteert jouw security team? Een CISO in het C-level, CTO of CFO? Allemaal van invloed om te bepalen of er sprake is van winst/ROI.
Ik kan zeker een salarisverhoging verwachten, maar deze is gepland voor december of januari tijdens de beoordelingsgesprekken.

Binnen het SOC Team zijn slechts twee andere teamleden: een Medior en een Senior. Zij gaan vaak naar klanten voor audits. Onze rapportagelijn loopt naar de IT/SOC Manager.

Mijn intentie is om actief te blijven zoeken naar andere carrièremogelijkheden en mijn kennis zo uitgebreid mogelijk te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

CakeYay schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:39:
[...]

Ik kan zeker een salarisverhoging verwachten, maar deze is gepland voor december of januari tijdens de beoordelingsgesprekken.

Binnen het SOC Team zijn slechts twee andere teamleden: een Medior en een Senior. Zij gaan vaak naar klanten voor audits. Onze rapportagelijn loopt naar de IT/SOC Manager.

Mijn intentie is om actief te blijven zoeken naar andere carrièremogelijkheden en mijn kennis zo uitgebreid mogelijk te vergroten.
Ga lekker om je heen kijken joh. Dat je pas verhoging krijgt als je afdeling winst maakt is een smoesje. Jij weet wat je waard bent en weet wat je wilt krijgen en winst of geen winst dan is niet jouw zorg. Als je baas er niks bij wilt geven moet je gaan solliciteren. Beveiliging is veelgevraagd dus je hebt kansen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinerz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-08 10:44
Hi, via recruiters en mensen met soortgelijke functies in het vak krijg ik altijd te horen dat mijn loon(eis) erg hoog ligt. Ik ben 55, heb 30 jaar werkervaring in de it. Werk als CTO, zit in het managementteam, en ben budget verantwoordelijk. Ik verdien 7000 bruto. 1 bonus bij goed functioneren en doelen bereikt van 10 procent en vakantiegeld. Geen dertiende maand. Geen leaseauto. Wel een macbook, geen telefoon. Geen verdere vergoedingen. Reis wel voor werk dat wordt volledig vergoed. Pensioen betalen werkgever en ikzelf half-half.
Ik ben behoorlijk gegroeid en inmiddels in korte tijd veel meer verantwoordelijkheid gekregen. In januari kan ik weer om de tafel maar heb al gehoord dat mijn loon al de hoogste van het bedrijf is (groot internationaal bedrijf)
Ik ben benieuwd naar jullie feedback.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Flatlinerz schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:13:
Hi, via recruiters en mensen met soortgelijke functies in het vak krijg ik altijd te horen dat mijn loon(eis) erg hoog ligt. Ik ben 55, heb 30 jaar werkervaring in de it. Werk als CTO, zit in het managementteam, en ben budget verantwoordelijk. Ik verdien 7000 bruto. 1 bonus bij goed functioneren en doelen bereikt van 10 procent en vakantiegeld. Geen dertiende maand. Geen leaseauto. Wel een macbook, geen telefoon. Geen verdere vergoedingen. Reis wel voor werk dat wordt volledig vergoed. Pensioen betalen werkgever en ikzelf half-half.
Ik ben behoorlijk gegroeid en inmiddels in korte tijd veel meer verantwoordelijkheid gekregen. In januari kan ik weer om de tafel maar heb al gehoord dat mijn loon al de hoogste van het bedrijf is (groot internationaal bedrijf)
Kan je de gehele lijst invullen? Dat leest makkelijker en vergelijkt beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatlinerz
1. Wie ben je:
• Leeftijd:55
• Opleiding:WO
• Werkervaring: 30+ Jaar, waarvan 5 als cto
• (Woon) Locatie:midden NL

2. Wat doe je:
• Functie: CTO
• Werkgever/branche: ecommerce
• (Werk) Locatie(s):Midden en Noord nederland en benelux
• Aantal vakantiedagen:25
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:15 min
• Werkdruk:hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7000
• Bonus, toeslagen, etc: Max 10 winstuitkering op basis van doelen
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris ongeveer een ton

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: half-half
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:geen idee
• Mobiliteit per jaar: reiskosten vergoeding 21 ct km
• Overige: korting op sportschool maar daar maak ik geen gebruik van
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ongeveer een ton

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Flatlinerz schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:29:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:55
• Opleiding:WO
• Werkervaring: 30+ Jaar, waarvan 5 als cto
• (Woon) Locatie:midden NL

2. Wat doe je:
• Functie: CTO
• Werkgever/branche: ecommerce
• (Werk) Locatie(s):Midden en Noord nederland en benelux
• Aantal vakantiedagen:25
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:15 min
• Werkdruk:hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7000
• Bonus, toeslagen, etc: Max 10 winstuitkering op basis van doelen
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris ongeveer een ton

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: half-half
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:geen idee
• Mobiliteit per jaar: reiskosten vergoeding 21 ct km
• Overige: korting op sportschool maar daar maak ik geen gebruik van
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ongeveer een ton
Zo hoog is dat niet als CTO vind ik. Ik ben 31, tech lead en verdien hetzelfde, maar dan nog met lease auto ook…

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatlinerz
DennusB schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:33:
[...]

Zo hoog is dat niet als CTO vind ik. Ik ben 31, tech lead en verdien hetzelfde, maar dan nog met lease auto ook…
Ik ben zeker niet geheel tevreden en denk ook dat er meer inzit. Echter krijg ik continu van recruiters en mensen om mij heen juist het tegenovergestelde te horen. Ik overweeg voor mijzelf te beginnen maar vind de stap op de een of andere manier toch te onzeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
lijkt mij erg mager. Het is een beetje afhankelijk van de omvang van de organisatie waar je voor werkt, maar er zijn meer dan genoeg organisaties waarbij je een stuk meer kan verdienen en betere secundaire voorwaarden.

Bij mijn werkgever met 4.5k medewerkers verdient de CTO enkele tonnen per jaar aan salaris en bonussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatlinerz
feep schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:38:
lijkt mij erg mager. Het is een beetje afhankelijk van de omvang van de organisatie waar je voor werkt, maar er zijn meer dan genoeg organisaties waarbij je een stuk meer kan verdienen en betere secundaire voorwaarden.

Bij mijn werkgever met 4.5k medewerkers verdient de CTO enkele tonnen per jaar aan salaris en bonussen.
Ik geloof je meteen maar het blijft bijzonder dat ik (gewild, veel ervaring, heel veel positieve feedback, dagelijks benaderd word door recruiters, binnen no time nieuwe baan heb als ik wil etc) steeds hoor dat ik aan de top van de top zit en ik heb zowel op de zuid as als in Friesland gewerkt. Ik ben universitair opgeleid en heb veel ervaring. Ik raak daar lichtelijk confused van. Want elke evaluatie waarin ik niks dan lof krijg hoor ik dat er geen salaris verhoging inzit want ik verdien al het meeste van het bedrijf. Dus hoe zit het nu echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Flatlinerz schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Ik geloof je meteen maar het blijft bijzonder dat ik (gewild, veel ervaring, heel veel positieve feedback, dagelijks benaderd word door recruiters, binnen no time nieuwe baan heb als ik wil etc) steeds hoor dat ik aan de top van de top zit en ik heb zowel op de zuid as als in Friesland gewerkt. Ik ben universitair opgeleid en heb veel ervaring. Ik raak daar lichtelijk confused van. Want elke evaluatie waarin ik niks dan lof krijg hoor ik dat er geen salaris verhoging inzit want ik verdien al het meeste van het bedrijf. Dus hoe zit het nu echt?
Wat voor sector zit je werkgever?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinerz
DennusB schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Wat voor sector zit je werkgever?
ecommerce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
@Flatlinerz Hoe groot is de organisatie, wat zijn jaaromzetten en toekomstperspectieven voor de organisatie (stabiliteir, groei, overnames, investeringen)? Ik ga voor minder dan 10K per maand plus stocks en bonussen al niet aan de slag als CISO, een CTO zit daar nog boven. Een CTO uit mijn netwerk verdient als CTO bij een organisatie (250 man, net uit de scale up fase) rond de 12.500 en inclusief jaarbonus zit hij tussen de 180-200K per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:28
[...]

Klinkt wellicht meer als een issue met de recruiters. Al eens geprobeerd om zelf wat bedrijven te benaderen en kijken wat er wordt geboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:15
Zou het aan de sector kunnen liggen? Bij de hele grote ecommerce bedrijven, is het algemeen bekend dat er minder goed betaald wordt i.v.m de branche (veel concurrentie, weinig winst per product). Hierbij refereer ik dan naar Bol.com en Coolblue (van sollicitaties uit eigen ervaring)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Flatlinerz schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:13:
CTO kan zo ongeveer alles betekenen tegenwoordig (no offense).

Hoe groot is het team dat je managed? Is dat team internationaal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
...dagelijks benaderd word door recruiters...
Gewoon doorsnee recruiters, of bureaus die echt specialiseren in executive rollen?

Ik merk dat het een beetje in golven gaat, maar wordt zelf tussen de 4 en zo'n 20 keer per week benaderd, maar het gros blokkeer ik meteen, want die hebben duidelijk geen verstand van zaken. Soms zelfs nog idioten bij die me benaderen voor admin en developer rollen terwijl ik chief architect en deputy CTO ben en dan bericht beginnen met iets in de trant van dat ik echt aan alle eisen voldoe...

Ook gros van recruiters die me benaderen voor architectfuncties geven veel lagere indicatie dan waar ik nu op zit, maar nog steeds zijn er genoeg die hoger zitten, maar dat is dan ook voor functies als (afdeling) CTO, practice manager, program architect, etc. Die recruiters die me daarvoor benaderen zijn vrijwel altijd van bureaus die echt specialiseren in executive rollen. Dat merk je ook gelijk aan alles, die recruiters zijn vaak ook stuk ouder, in plaats van 25-35 vaak wel 45+.

Het probleem dat er steeds minder functies passen waarvoor je wordt benaderd komt gewoon door het feit dat de piramide vaak zelfs nog holle zijden heeft, oftewel de aantallen nemen exponentieel af naarmate je hoger komt. Gelukkig geldt hetzelfde voor het aantal mensen die dat soort functies aan kan, maar ander probleem dat hierbij speelt is dat die rollen vaak vrij lang door dezelfde persoon vervuld worden en dat veel mensen ook in dergelijke rollen groeien door lang in de organisatie te zitten. Er zit dus gewoon wat minder beweging in dat segment, dus komen die rollen ook minder vaak voorbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uuldriks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 14:17
[...]

Je verdient nu al het meeste, of dat nou 500 meer of 1500 meer is maakt dan toch niet uit? 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58
Members only:

Ik ben blij :D m'n eerste echte baan in een zeer interessante werkveld

[ Voor 17% gewijzigd door Stronk op 05-02-2024 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:08
@Flatlinerz De CTO rol heeft een enorme inflatie de laatste tijd. In mijn bedrijf werken misschien wel 50 CTO's, account CTO's, voor bepaalde domeinen dus een tech lead is al een CTO, naast onze echt CTO (de technische baas van het bedrijf).

Je salaris is niet te hoog maar niet meer aantrekkelijk voor een groot aandeel van de bedrijven. Dus je zit automatisch in de US tech bedrijven, grote enterprise bedrijven als echte CTO of domein lead en misschien in mindere mate scale ups met veel geld. Ook zou je focus meer op globale schaal moeten zijn om meer salaris te krijgen.

Je zou dus zelf moeten weten wie er goed betaald (met hulp van alle tools levels.fyi/Glassdoor etc.) en wie niet en dat dus niet laten afhangen van recruiters.

[ Voor 6% gewijzigd door wm1234 op 31-08-2023 09:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Van:

Members only:

naar

Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Eierkoekie op 27-10-2023 06:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Eierkoekie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:12:
Van:

***members only***

naar

***members only***
Poeh, knap dat je die keuze hebt durven maken met een dergelijk salaris! Daar moet wel een tarief van 150+ tegenover staan om te evenaren lijkt me, is dat ook wat je verwacht te kunnen halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Zinu schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Poeh, knap dat je die keuze hebt durven maken met een dergelijk salaris! Daar moet wel een tarief van 150+ tegenover staan om te evenaren lijkt me, is dat ook wat je verwacht te kunnen halen?
Knap of oliedom :+

Maar nee, ik verwacht een dergelijke salaris niet te kunnen halen. Toen ik de rol aannam wist ik al dat dat waarschijnlijk mijn top zou zijn (al zeg ik dat al de laatste 10 jaar)

Het is meer een persoonlijke keuze dan een financiële keuze. Hoewel de werkdruk laag was, was het vrij onregelmatig werken ivm de verschillende tijdzones.

Voordeel is dat ik niet 'naar' mijn inkomen ben gaan leven, dus ik kan ook met wat minder en hopelijk wat meer plezier.

Als ik tegenwoordig schoolverlaters zie in de tech met een start salaris-eis van 4k+ of 2 jaar ervaring developers met 5,5k eis en ook nog krijgen, dan heb ik in het begin echt iets fout gedaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Eierkoekie op 27-10-2023 06:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 22:30
@Eierkoekie het is nu ook een andere tijd met verl meer vraag en minder aanbod wat de prijzen sterk opdringt.
Pagina: 1 ... 176 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.