4k voor 1 jaar ervaring? Waarin programeer je? Cobol?oelewappert schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:32:
Na een lange tijd meegelezen te hebben, mijn bijdrage:
***members only***
Recentelijk een grote stap gemaakt van ~3000 naar ~4000 omdat ik een stuk meer verantwoordelijkheden gekregen heb sinds dat ik gestart ben.
Is dat salaris op basis van 38 uur of 40 uur?Yariva schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:30:
Mijn werkgever heeft het bedrijf onlangs verkocht, ik zit niet helemaal lekker op mijn plek en een oud werkgever heeft mij een leuk bod gedaan. Ik denk dat ik dit wel ga aannemen, over 2 weken even om de tafel zitten om de boel concreet te maken. Maar vooralsnog ligt dit al op tafel:
***members only***
Verder vind ik het aanbod erg netjes en kijk ik ernaar uit om aankomende tijd wat meer te sparen voor later
Sowieso een prachtig salaris denk ik t.a.v. je leeftijd.
Misschien ben ik een zuurpruim, maar 10 jaar ervaring zie ik als 10 jaar fulltime ervaring, en ik ga er een klein beetje vanuit dat je niet vanaf je 17e fulltime gewerkt hebt en ondertussen je HBO gehaald hebt?
(Het kan natuurlijk, maar ik verwacht het niet ;+ )
Even niets...
Moet ik nog even dubbel checken maar ik ga van de volle 40 uur uit.FireDrunk schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:43:
[...]
Is dat salaris op basis van 38 uur of 40 uur?
Haha fair enough dan maken we er 9 1/2 vanMisschien ben ik een zuurpruim, maar 10 jaar ervaring zie ik als 10 jaar fulltime ervaring, en ik ga er een klein beetje vanuit dat je niet vanaf je 17e fulltime gewerkt hebt en ondertussen je HBO gehaald hebt?
[ Voor 20% gewijzigd door Yariva op 01-08-2023 09:49 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Ayazis schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:55:
***members only***
offtopic:
Vergelijken is lastig als je geen gebruik maakt van de laatste template.
Vergelijken is lastig als je geen gebruik maakt van de laatste template.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Hoog tijd weer voor een update nu we een aantal jaren verder zijn. Nog altijd dezelfde werkgever, maar wel wat stappen gemaakt in salaris. En ik werk geen 40 uur meer, maar 32.DonWoodShoe schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:32:
Hallo allemaal,
Toch maar besloten mijn situatie ook maar eens te hier te posten. Ik heb namelijk binnenkort een functioneringsgesprek en daarin wil ik toch mijn huidige salaris eens ter sprake brengen. Ik heb namelijk het idee dat ik wat aan de lage kant zit, maar ben benieuwd naar jullie input.
***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 1% gewijzigd door DonWoodShoe op 01-08-2023 15:00 . Reden: Werklocaties aangepast nav opmerking TS ]
DonWoodShoe schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:41:
***members only***
offtopic:
'• (Werk) Locatie(s):' gaat over waar je werkgever gevestigd is, dit is relevant omdat hetzelfde werk over het algemeen minder goed betaald wordt in Hardenberg dan in Amstelveen.
'• (Werk) Locatie(s):' gaat over waar je werkgever gevestigd is, dit is relevant omdat hetzelfde werk over het algemeen minder goed betaald wordt in Hardenberg dan in Amstelveen.
Thanks! 1 jaar professionele software development ervaring. Wel 2 jaar ervaring in finance stages, en hobby-development ervaring. Een stuk lager begonnen met toen nog een senior boven me. Toen deze senior 'vertrok' en ik eigenlijk alles had overgenomen heb ik deze stap kunnen maken.Groax schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:39:
[...]
4k voor 1 jaar ervaring? Waarin programeer je? Cobol?Maar lekker hoor!
Michelli schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:41:
Kon veel dichter bij huis werk vinden dat me meer uitdaagt en met meer ontwikkelmogelijkheden op technisch gebied. Of zoals de lead zei: "nerdies passen hier beter"![]()
Ook weer terug naar 40 uur per week met compensatieverlof, want merkte dat de dagen vooral in combinatie met de reistijd (naar Den Haag) gewoon echt te lang waren. Was mijn vrije dag bijna alleen maar aan het uitrusten. Nu dus kortere dagen met de mogelijkheid om tussendoor makkelijker verlof te nemen. Aantal IKB verlofuren is vanaf dit jaar rijksbreed voor alle leeftijden gestegen.
Oude voorwaarden (september 2021):
***members only***
Per 1 maart 2023:
***members only***
Members only:
Inloggen
Voor 32u incl leasewagen zit je netjes en is het een actueel salaris. Recent gelijkaardig aanbod gehad voor 5000 EUR aan 32u in Utrecht, maar dan zonder leasebudget.DonWoodShoe schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:41:
[...]
Hoog tijd weer voor een update nu we een aantal jaren verder zijn. Nog altijd dezelfde werkgever, maar wel wat stappen gemaakt in salaris. En ik werk geen 40 uur meer, maar 32.
***members only***
Na een lange tijd lurken wil ik mijn huidige situatie polsen:
Ik zit nu na te denken aan een offer die ik kreeg voor 4k per maand bruto maar zonder prestatiebeloning en geen 13de maand. Wel 40 vakantiedagen. Schiet ik wel meer op met zo'n stijging?
Members only:
Inloggen
Ik zit nu na te denken aan een offer die ik kreeg voor 4k per maand bruto maar zonder prestatiebeloning en geen 13de maand. Wel 40 vakantiedagen. Schiet ik wel meer op met zo'n stijging?
[ Voor 6% gewijzigd door blackshelve op 01-08-2023 16:17 ]
Dat kan je prima berekenen toch? In de huidige situatie verdien je in het meest gunstige geval 14 * 3.550 = 49.700. In de nieuwe situatie is dat 12 * 4000 = 48.000. Puur financiëel scheelt het weinig, maar 15 extra vakantiedagen is wel echt significant.blackshelve schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:15:
***members only***
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik vind onder de 4K best karig voor 6 jaar als software developer. Ik weet uit directe omgeving dat tech recruiters soms al tegen de 4K verdienen (in de randstad, dat wel).blackshelve schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:15:
***members only***
In Utrecht of Noord Holland wellicht, maar in Overijssel is dat bijv. meer dan prima.Division schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:24:
[...]
Ik vind onder de 4K best karig voor 6 jaar als software developer. Ik weet uit directe omgeving dat tech recruiters soms al tegen de 4K verdienen.
Ben dan wel benieuwd naar het verschil in randstad/provincie. Mij werd altijd verteld dat dat ongeveer 5% zou zijn. Brabant betaalt inmiddels prima en Utrecht betaalt zelfs meer dan Amsterdam, maar tussen die regio's is het verschil historisch iets van 3%.Caelorum schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:25:
[...]
In Utrecht of Noord Holland wellicht, maar in Overijssel is dat bijv. meer dan prima.
Ik vind je nieuwe aanbod eigenlijk wel karig. Als je zonder al te veel moeite richting Apeldoorn, Amersfoort, Arnhem of Utrecht kunt rijden/forenzen kun je i.c.m. wat thuiswerken echt wel een beter aanbod krijgen.blackshelve schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:15:
***members only***
M.b.t. die extra vakantiedagen, wil je binnenkort een huis kopen? Dan heb je meer aan harde euro's brutoloon dan aan vakantiedagen of een prestatiebonus gebaseerd op directieonderbuikgevoel.
edit:
Members only:
Inloggen
[ Voor 25% gewijzigd door True op 01-08-2023 16:52 ]
Kleine update nav mid-year cyclus.
Members only:
Inloggen
Mijn vorige werkgever viel inderdaad onder een bestuursdepartement bij een ministerie, dus voornamelijk beleidsmatig. Daarvoor als trainee wel een tijdje bij een ander SOC bij een uitvoeringsorganisatie in Den Haag gewerkt en daardoor wist ik ook beter wat ik miste bij het ministerie.Tehh schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:49:
[...]
Je blijft hetzelfde doen (wg en functie zijn gelijk op papier) en toch meer uitdaging?
***members only***
En werk tegenwoordig inderdaad in Apeldoorn
Deze zijn in mijn geval ook lastig te berekenen gezien veel geen vaste bedragen heeft. Opleidingen zijn bijvoorbeeld nu wat nodig is voor mijn werk in plaats van een concreet bedrag.Caelorum schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:53:
Je mist de package totalen btw.
Maar je kan wel een poging doen met je brutoloon + waarde van OV abbo + pensioeninleg per jaar, toch?Michelli schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:06:
[...]
Deze zijn in mijn geval ook lastig te berekenen gezien veel geen vaste bedragen heeft. Opleidingen zijn bijvoorbeeld nu wat nodig is voor mijn werk in plaats van een concreet bedrag.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Sr. Full stack developer
• Werkgever/branche: Transport
• (Werk) Locatie(s): Den Bosch + Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 40 minuten naar kantoor
• Thuiswerken: 3 a 4 2 a 3 dagen per week vanuit huis
• Werkdruk: Wisselend
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5000 voor 32u.
• Vakantiegeld: €4800
• Bonus, toeslagen, etc: Variabel ca 5000-7000 EUR
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €70800
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Werkgever draagt 75% bij.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: Gedekt OV
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca €82000
2. Wat doe je:
• Thuiswerken: 3 a 4 2 a 3 dagen per week vanuit huis
3. Wat verdien je:
[ Voor 5% gewijzigd door Division op 01-08-2023 20:58 ]
Ik heb hier denk ik wel een mening over maar ben vooral benieuwd hoe je er zelf naar kijktDivision schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:18:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Thuiswerken: 3 a 4 dagen per week
3. Wat verdien je:
Ik ben benieuwdRavian18 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:16:
[...]
Ik heb hier denk ik wel een mening over maar ben vooral benieuwd hoe je er zelf naar kijkt
Wel fijne constructie met 3 a 4 dagen per week thuiswerken terwijl je maar 32 uur werkt per week .. (dus maar 4 dagen haha).
Ik vind het een net salaris voor 32 uur
Be nice, You Assholes :)
Drie jaar manager is nog vrij kort om door te groeien. Ik heb de meeste managers gemakkelijk 5 jaar zien voetballen voordat ze door gingen. Het is op dat punt ook wel een soort bottleneck omdat er niet genoeg ruimte is om iedereen senior manager te maken.Elidibus schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:49:
[...]
2/2/2/2 is wel snel bij een Big4, netjes gedaan!
De Big4 waar ik net weg ben was het pad: 2 jaar business analyst, 2 jaar consultant, 3 jaar senior consultant, 3 jaar manager, 3 jaar senior manager
Analyst t/m manager maakt nog billable hours en daarvan hebben ze er meer nodig. Senior manager is daarmee ook een soort eindbestemming qua intern promoten. Directors heb ik doorgaans toch alleen van buitenaf zien binnenkomen. Maar in zo'n consultancy is elke branch z'n eigen bubbel, so...
Ah, fudge! meestal 2 dagen vanuit huis, soms 3 dagen. Oude gewoonte om het 3 a 4 te noemen3DDude schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:36:
Wel fijne constructie met 3 a 4 dagen per week thuiswerken terwijl je maar 32 uur werkt per week .. (dus maar 4 dagen haha).
Ik denk met je opleiding, ervaring en vraag naar full-stack developers je best iets meer kan verdienen. Maar denk dat dat ook wel heel erg ligt aan de sector waarin je werkt. Ik verwacht dat je in de fintech hoek meer krijgt maar daar moet je ook maar net zin in hebben.Division schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:10:
[...]
Ik ben benieuwdZelf wel tevreden over verloning, bedrijf en team.
Ik zou je enorm graag gelijk geven! Maar ik ben recent weer gaan praten bij een zestal bedrijven, en merk dat het doorgaans wel echt een drempel is om boven de 70K basissalaris te krijgen. Er lijkt een soort drempel tussen 70K en 80K te bestaan, en daarna moet je al voor architect of leiderschap gaan om de 80K te doorbreken.Ravian18 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:58:
[...]
Ik denk met je opleiding, ervaring en vraag naar full-stack developers je best iets meer kan verdienen. Maar denk dat dat ook wel heel erg ligt aan de sector waarin je werkt. Ik verwacht dat je in de fintech hoek meer krijgt maar daar moet je ook maar net zin in hebben.
Recent nog aanbieding gehad van een bekende consultancy en die liepen bij tegenaanbod 5500 per maand voor 40u op hun tandvlees. Ook een detacheerder wilde me graag een aanbod doen, die konden 5300 bieden voor 40u omdat ze "het er anders niet meer uit zouden halen".
Ze zijn er, dat geloof ik je, maar heb ze in recente maanden nog niet gevonden. Desalniettemin ben ik wel tevreden!
@Division Als je jezelf prima kan verkopen en je hebt voldoende op de spaarrekening staan (3-6 maanden), kan je eventueel ook aan ZZP denken (om door de 70k te gaan)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Zal per Big4 ook wel verschillen denk ik, waar ik zat werd het meerendeel van de directors en partners gewoon intern gepromote, ook heb ik niemand gezien die zijn promotie niet kreeg omdat er niet genoeg plek was. Zelf zat ik nog niet op dat level, dus moeilijk te zeggen, maar als ik de verhalen hoorde moest je gewoon een business case brengen bij je promotie. Je moet een X budget aan projecten managen en nieuwe projecten binnen halen, als je dat haalde kon je doorstromen en lagen de targets weer hoger.Division schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:55:
[...]
Drie jaar manager is nog vrij kort om door te groeien. Ik heb de meeste managers gemakkelijk 5 jaar zien voetballen voordat ze door gingen. Het is op dat punt ook wel een soort bottleneck omdat er niet genoeg ruimte is om iedereen senior manager te maken.
Analyst t/m manager maakt nog billable hours en daarvan hebben ze er meer nodig. Senior manager is daarmee ook een soort eindbestemming qua intern promoten. Directors heb ik doorgaans toch alleen van buitenaf zien binnenkomen. Maar in zo'n consultancy is elke branch z'n eigen bubbel, so...
Waarom nou weer al die Engelse termen.Division schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:55:
[...]
Drie jaar manager is nog vrij kort om door te groeien. Ik heb de meeste managers gemakkelijk 5 jaar zien voetballen voordat ze door gingen. Het is op dat punt ook wel een soort bottleneck omdat er niet genoeg ruimte is om iedereen senior manager te maken.
Vijf jaar manager is wel heel erg lang. Drie jaar is standaard als je een beetje goed bent.Division schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:55:
[...]
Vorig jaar de stap gemaakt naar overheid en het ambtenaarschap en hoewel ik ietsje minder verdien dan bij de vorige club wil ik nooit meer terug naar de commerciële sector.1. Wie ben je:
• Opleiding: Geen
• Werkervaring: 17 jaar professioneel, nog langer hobbymatig
• (Woon) Locatie: Limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Heerlen
• Aantal vakantiedagen: 144 uren (= 18 dagen van 8 uur), maar kan erg gunstig dagen bij kopen
• Gewerkte uren/week: 36
• Thuiswerken: 3 van de 4 dagen thuis
• Werkdruk: Laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5.503,57
• Vakantiegeld: Ja
• Bonus, toeslagen, etc: 16,37% IKB (vakantie
• Dertiende/veertiende maand: Ja
• Totaal bruto jaarsalaris: € 76.854,-
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 60% door werkgever betaald
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds (ABP)
• Package: € 76.854,- + pensioen (werkelijk geen idee hoe veel, moet ik uit zoeken)

Ook de werkdruk is vrij laag en dat vind ik stiekem prima. Het is vaak wachten op input van andere teams, product/business owners en/of klanten, en technisch ligt de lat gelukkig vrij hoog. Als het werk af is, is het af.
Op niet al te lange termijn word ik ook geacht door te groeien. Of dat een meer technische kant gaat worden (software architect) of juist iets (deels) in het management, ben ik nog niet helemaal over uit. Dan ga ik in ieder geval een salarisschaal omhoog (van 11 naar 12 CAO rijk) en groeit het bruto maandsalaris ook met max zo'n 500 per maand mee. Voor nu vind ik het wel welletjes en het allerbelangrijkste is dat ik het er naar mijn zin heb.
Dat is ook een internationale term. Maar termen als "billable hours" of "Directors" ....macmellow schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:53:
[...]
Het zijn dan ook de Big4 en niet de Grote4
Ik gok dat @macmellow's punt was dat als je bij de 'Big4' werkt je veel met Engelse termen te maken hebt, en die daarom dus veel gebruikt werden in die postHSG schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:06:
[...]
Dat is ook een internationale term. Maar termen als "billable hours" of "Directors" ....
The devil is in the details.
Oude situatie:
Leuk om de oude situatie zo terug te zien, in de afgelopen jaren het salaris al aardig omhoog zien gaan. Huidige situatie er al achter gezet. Nu een nieuwe baan:
Members only:
Inloggen
Leuk om de oude situatie zo terug te zien, in de afgelopen jaren het salaris al aardig omhoog zien gaan. Huidige situatie er al achter gezet. Nu een nieuwe baan:
Members only:
Inloggen
Jaartje laterDHV schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:11:
***members only***
Members only:
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door DHV op 02-08-2023 12:57 ]
DHV schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:00:
***members only***
offtopic:
Je gebruikt een oude template link en wat noem jij pensioenopbouw minimaal? Er is geen wettelijke minimum geregeld dus geen pensioen?
Je gebruikt een oude template link en wat noem jij pensioenopbouw minimaal? Er is geen wettelijke minimum geregeld dus geen pensioen?
Ik heb geen bedragen bij de hand, dus vandaar alles van secundair op 1 hoop.True schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:14:
[...]
offtopic:
Ze dragen 4% werkgeversbijdrage bij over de pensioengrondslag, bij eerdere werkgevers lag dat percentage hoger en steeg per levensjaar. Hierdoor heb ik nu een pensioengat wat ik zelf aanvul.
Ja bij sommige Big-4’s is director een standaard rang terwijl het bij andere big-4’s geen standaard is maar een rang die gebruikt wordt om iemand binnen te halen (of te behouden) die te goed/duur is voor senior manager maar onder partner zit.Elidibus schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:36:
[...]
Zal per Big4 ook wel verschillen denk ik, waar ik zat werd het meerendeel van de directors en partners gewoon intern gepromote, ook heb ik niemand gezien die zijn promotie niet kreeg omdat er niet genoeg plek was. Zelf zat ik nog niet op dat level, dus moeilijk te zeggen, maar als ik de verhalen hoorde moest je gewoon een business case brengen bij je promotie. Je moet een X budget aan projecten managen en nieuwe projecten binnen halen, als je dat haalde kon je doorstromen en lagen de targets weer hoger.
Het verschilt per big-4 maar ook per land/locatie. Werk je in de US in een kantoor als Denver, dan gaat het langer duren eer je doorstoot ten opzichte van New York. Het hangt ook weer af van je departement, als je op transacties focussed dan gaat je progressie sneller omdat er meer verloop is op zo’n afdeling doordat de werkdruk hoger ligt. Op andere afdelingen duurt het wellicht langer maar de werkdruk ligt vaak lager en de verloning is niet veel minder.
Dat gezegd hebbende, 5 jaar manager is wel lang inderdaad. Normaal word je na 3 hooguit 4 jaar senior manager en de verantwoordelijkheden liggen niet gek veel hoger ten opzichte van manager.
Dat is bij onze B4 wel echt anders. Minimaal de helft van directors/partners, en misschien wel meer, komt van eigen bodem.Division schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:55:
[...]
De Big4 waar ik gezeten heb was een Director óf iemand van buiten die veel ervaring mee bracht, en te senior was voor senior manager, óf iemand die al heel lang senior manager was maar geen partnerambities had.Weggooi24 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:12:
[...]
Dat is bij onze B4 wel echt anders. Minimaal de helft van directors/partners, en misschien wel meer, komt van eigen bodem.
Ah ja, dat verschilt dan idd per Big 4. Bij ons is het een verplichte stap tussen senior manager en partner. Degene zonder partner ambitie (of die het niet redden) worden senior director.DHV schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:21:
[...]
De Big4 waar ik gezeten heb was een Director óf iemand van buiten die veel ervaring mee bracht, en te senior was voor senior manager, óf iemand die al heel lang senior manager was maar geen partnerambities had.
Ik wil jullie nog eventjes wijzen op het bestaan van het volgende topic
Algemeen arbeidsmarkt topic
Sowieso hebben Nederlanders er een handje van om overal Engelse termen doorheen te drukken om het "hipper" te laten klinken maar vaak nergens op slaat.Hahn schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:09:
[...]
Ik gok dat @macmellow's punt was dat als je bij de 'Big4' werkt je veel met Engelse termen te maken hebt, en die daarom dus veel gebruikt werden in die post
Of omdat de voertaal binnen menig Nederland bedrijf ook gewoon Engels is.HSG schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:38:
[...]
Sowieso hebben Nederlanders er een handje van om overal Engelse termen doorheen te drukken om het "hipper" te laten klinken maar vaak nergens op slaat.
Bij internationale bedrijven ja. Voor de rest is het meer "kijk eens hoe hip wij zijn met wat Engelse termen"-mentaliteitmacmellow schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:34:
[...]
Of omdat de voertaal binnen menig Nederland bedrijf ook gewoon Engels is.
Na een aantal jaren het gevoel te hebben gehad in een gouden kooi te zitten (veel gesprekken gehad, vaak stuk gelopen op arbeidsvoorwaarden) bleken de tralies toch niet zo dik te zijn als ik dacht. Vanaf september nieuwe job.
Zeer blij mee, zeker omdat het voor 'maar' 36 uur is in 4 (lange) dagen. Dus nog steeds 1 dag papadag
.
Lever wel wat vakantiedagen in en ga er qua pensioen best op achteruit. Daarentegen wel meer vrijheid om zelf pensioen te regelen en ga er zoveel op vooruit dat ik mijn pensioeninleg zelf ga verhogen tot ~€1000 bruto per maand waarvan ~49.5% weer terugkomt via de inkomstenbelasting.
Members only:
Inloggen
Zeer blij mee, zeker omdat het voor 'maar' 36 uur is in 4 (lange) dagen. Dus nog steeds 1 dag papadag
Lever wel wat vakantiedagen in en ga er qua pensioen best op achteruit. Daarentegen wel meer vrijheid om zelf pensioen te regelen en ga er zoveel op vooruit dat ik mijn pensioeninleg zelf ga verhogen tot ~€1000 bruto per maand waarvan ~49.5% weer terugkomt via de inkomstenbelasting.
[ Voor 4% gewijzigd door GG85 op 06-08-2023 17:10 ]
Financieel heel netjes!GG85 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:21:
Na een aantal jaren het gevoel te hebben gehad in een gouden kooi te zitten (veel gesprekken gehad, vaak stuk gelopen op arbeidsvoorwaarden) bleken de tralies toch niet zo dik te zijn als ik dacht. Vanaf september nieuwe job.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: HBO Elektrotechniek
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Midden-Nederland
2. Wat doe je:
• Functie: Hardware Engineer
• Werkgever/branche: Automotive -> IT
• (Werk) Locatie(s): Midden-Nederland -> Randstad
• Aantal vakantiedagen: 24+12 ADV -> 25
• Gewerkte uren/week: 36, 4x9
• Reistijd: 15 min -> 60 min enkele reis
• Thuiswerken: 2 dagen -> 1 dag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €€6200 -> €8200
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: geen -> ~€18k per jaar bonus bij 'normaal' presteren
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €80k -> €106k-124k
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: PME -> €250 zelf te bepalen
• Mobiliteit per jaar: €0,21ct / km
• Overige: geen -> €300 lunchtegoed per maand voor de kantine
Zeer blij mee, zeker omdat het voor 'maar' 36 uur is in 4 (lange) dagen. Dus nog steeds 1 dag papadag.
Qua reistijd ga je er wel flink op achteruit, benieuwd hoe dat gaat bevallen. 3 dagen per week 9u werken + pauze + 2u reizen, dat zijn pittige dagen!
Klopt, wel afgesproken dat deel treintijd = werktijd als de werkzaamheden het toelaten.ManzokuSan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:03:
[...]
Financieel heel netjes!
Qua reistijd ga je er wel flink op achteruit, benieuwd hoe dat gaat bevallen. 3 dagen per week 9u werken + pauze + 2u reizen, dat zijn pittige dagen!
In elk geval qua inhoud weer een mooie uitdaging, dat is het belangrijkste.
Sure, da's waar, maar ik vind het eigenlijk wel nice.HSG schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:38:
[...]
Sowieso hebben Nederlanders er een handje van om overal Engelse termen doorheen te drukken om het "hipper" te laten klinken maar vaak nergens op slaat.
The devil is in the details.
Vorig jaar 6% loonsverhoging gehad, dit jaar nog geen 5%. Terwijl de inflatie in Noorwegen 6% was, en daarnaast is de Noorse kroon ook nog eens hard achteruit gegaan tov de Euro, dus ik ben er slechter af dan vorig jaar 
Members only:
Inloggen
Mixed Reality dev
@Menesis Niemand die jou tegenhoudt om in Zürich een soortgelijke baan te zoeken en in Weil am Rhein een huis te kopen om de zuinige Hollander uit te hangen
Oh ja dat is wel een goeie. Zwitsers inkomen en BigMacs voor EU prijzenD_Jeff schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:52:
@Menesis Niemand die jou tegenhoudt om in Zürich een soortgelijke baan te zoeken en in Weil am Rhein een huis te kopen om de zuinige Hollander uit te hangen
[ Voor 12% gewijzigd door Menesis op 03-08-2023 21:27 ]
Mixed Reality dev
Qu'est-ce que tu dis en fait ?Hahn schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:56:
[...]
Sure, da's waar, maar ik vind het eigenlijk wel nice.
Members only:
Inloggen
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
@RobinNL Bij deze mijn lijstje dat ik onlangs geplaatst heb. Werkzaam als front-end developer, met minder ervaring dan jij nu hebt. thebat in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"
Vakantiegeld in deze template is trouwens bruto, dus zou in jouw geval €2.880 zijn en niet die €1.700.
Vakantiegeld in deze template is trouwens bruto, dus zou in jouw geval €2.880 zijn en niet die €1.700.
[ Voor 20% gewijzigd door thebat op 04-08-2023 11:34 ]
RobinNL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:04:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ook maar even een duit in het zakje doen
Members only:
Inloggen
[ Voor 3% gewijzigd door Csotranme op 08-08-2023 08:59 . Reden: fiscale waarde auto toegevoegd, certificeringen toegevoegd ]
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Members only:
Inloggen
Cenjan schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:37:
***members only***
Members only:
Inloggen
[ Voor 3% gewijzigd door True op 04-08-2023 22:53 ]
Dit is echt uitzonderlijk weinig. Ik ken je levenssituatie niet maar zou je je zelf hier mee kunnen onderhouden, wonende in de randstad?Cenjan schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:37:
***members only***
Wat @True al suggereerde, je kunt het beste een andere werkgever zoeken want waarschijnlijk gaat het hier nooit meer goed komen.
Ik weet niet precies wat je doet als web-developer of wat je werkgever doet maar je kunt ook met het wisselen van sector sturen op een grote verbetering in loon, arbeidsvoorwaarden en perspectief. De gemiddelde webshop- of wordpress boer betaald ontzettend slecht, net als agencies (lees reclameburea's). Corporates en overheid betalen veel meer. Het werk kan op den duur ook veel interessanter worden. Dit betekend overigens niet dat je per se bij een grote organisatie moet gaan werken om goed te verdienen.
Cenjan schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:37:
***members only***
Members only:
Inloggen
1. Wie ben je:gigatex schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:38:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: HBO-ICT Software Engineering (net niet afgemaakt)
• Werkervaring: 10 maanden professioneel (6 maanden vorige werkgever in detachering, 4 maanden bij huidige werkgever), ~4 jaar aan projecten, stage en lessen op het HBO.
• (Woon) Locatie: Amersfoort
2. Wat doe je:
• Functie: Backend Software Developer (Java)
• Werkgever/branche: Energie sector
• (Werk) Locatie(s): Remote (kantoor in hartje Amsterdam)
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: n/a
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3250
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42140
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5% van bruto maand salaris
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zelf pensioenfonds kiezen en investeren, bij de belasting extra geheven loonheffing terug vragen.
• Mobiliteit per jaar: OV kosten van en naar kantoor worden volledig vergoed.
• Overige: Laptop, hoofdtelefoon en docking station etc. van de zaak, blijft eigendom van de zaak. Op korte termijn komt er een home office compensatie en worden er bonussen geïntroduceerd, die zijn nog niet rond.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €1950 (puur pensioen)
Ben vrij tevreden, zeker gezien ik eigenlijk gewoon geen diploma heb (wel bijna afgemaakt) en nog niet veel werkervaring had toen ik begon. Ik kon niet echt doorstromen vanuit een afstudeeropdracht. Het werk en de collega's zijn leuk en de werkdruk is niet bizar hoog. Ik hoop alleen wel dat we binnenkort een wat betere home office vergoeding krijgen 😁
• Leeftijd: 24
• Werkervaring: 2 jaar professioneel, 6 maanden stage.
2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): Remote (kantoor in Amsterdam)
• Reistijd: 1 uur deur tot deur, ~1-2 keer per maand.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.810
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 49.420
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zelf pensioenfonds kiezen en investeren, bij de belasting extra geheven loonheffing terug vragen.
• Overige: Laptop van de zaak, blijft eigendom van de zaak. 450 euro home office budget voor eigen eigendom.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €2.920.
Anderhalf jaar verder werk ik 4 uur minder en verdien ik 15% meer. Al met al wel tevreden mee 🙂.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO 4 IT Beheer. MS-500, MD-100 - MD-101, AZ-900, MS-900.
• Werkervaring: 3 jaar, waarvan 1 jaar studie
• (Woon) Locatie: Noord - Holland
2. Wat doe je:
• Functie: System Engineer
• Werkgever/branche: Managed Service Provider
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Aantal vakantiedagen: 32
• Reistijd: 30 min
• Thuiswerken: Ja, zelf bepalen
• Werkdruk: Relatief hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000 €3250
• Vakantiegeld: € 3120
• Bonus, toeslagen, etc: €4500, 1250 vast, 3250 variabel
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47.870
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € durf ik niet te zeggen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: Lease auto 750 bruto per maand aan lease auto met tankpas zonder eigen bijdrage
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Werkervaring: 3 jaar, waarvan 1 jaar studie
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Managed Service Provider
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000 €3250
• Vakantiegeld: € 3120
• Bonus, toeslagen, etc: €4500, 1250 vast, 3250 variabel
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47.870
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € durf ik niet te zeggen
• Mobiliteit per jaar: Lease auto 750 bruto per maand aan lease auto met tankpas zonder eigen bijdrage
• Overige:
[ Voor 7% gewijzigd door GigaGeek op 15-02-2024 17:48 ]
GigaGeek schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:41:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 3 jaar
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: IT service provider
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000
• Vakantiegeld: € 2.880
• Bonus, toeslagen, etc: €5750
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44.630
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €
• Mobiliteit per jaar: Lease auto
• Overige:
offtopic:
Krijg je geen pensioen? Wat voor leaseauto heb je en mocht je die zelf uitkiezen? Moet je daar nog eigen bijdrage voor betalen en wat betaal je aan bijtelling om privé te mogen rijden (of wat is de fiscale waarde)? Of rijdt je je auto überhaupt niet privé.
Vergelijken zonder alle gegevens is lastig.
Krijg je geen pensioen? Wat voor leaseauto heb je en mocht je die zelf uitkiezen? Moet je daar nog eigen bijdrage voor betalen en wat betaal je aan bijtelling om privé te mogen rijden (of wat is de fiscale waarde)? Of rijdt je je auto überhaupt niet privé.
Ik geloof dat je nog wel veel meer kan krijgen van 3000 Euro gezien de locatie, ervaring en certificeringen. Ze staan om mensen als jij te springen dus ga eens lekker rond kijken.GigaGeek schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:41:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 3 jaar
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: IT service provider
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000
• Vakantiegeld: € 2.880
• Bonus, toeslagen, etc: €5750
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44.630
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €
• Mobiliteit per jaar: Lease auto
• Overige:
Geen korting op energiecontract ?gigatex schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:06:
[...]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Werkervaring: 2 jaar professioneel, 6 maanden stage.
2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): Remote (kantoor in Amsterdam)
• Reistijd: 1 uur deur tot deur, ~1-2 keer per maand.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.810
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 49.420
• Overige: Laptop van de zaak, blijft eigendom van de zaak. 450 euro home office budget voor eigen eigendom.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €2.920.
Anderhalf jaar verder werk ik 4 uur minder en verdien ik 15% meer. Al met al wel tevreden mee 🙂.
Lease Auto een VW Up, mocht deze niet zelf uitkiezen, geen eigen bijdrage en rijd hem prive. Ja ik krijg pensioen. Is dit een markt conform salaris?True schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:00:
[...]
offtopic:
[ Voor 9% gewijzigd door GigaGeek op 07-08-2023 22:34 ]
Dank voor de tip!HSG schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:16:
[...]
Ik geloof dat je nog wel veel meer kan krijgen van 3000 Euro gezien de locatie, ervaring en certificeringen. Ze staan om mensen als jij te springen dus ga eens lekker rond kijken.
Je kunt je post editen, dan wordt het wat duidelijkGigaGeek schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:29:
[...]
Lease Auto een VW Up, mocht deze niet zelf uitkiezen, geen eigen bijdrage en rijd hem prive. Ja ik krijg pensioen. Is dit een markt conform salaris?
Je krijgt bovengemiddeld aan vakantiedagen, met 2 jaar ervaring verdien je niet slecht (3400€/mnd als je de bonus naar de maanden omrekent). Als je de VW UP niet vervelend vind om te rijden en er blij mee bent zou ik zeggen dat je wel redelijk goed zit. Misschien kun je wel wat meer bedingen, als je nu met je 3jr ervaring direct op een medior functie zou solliciteren. Maar ik vind het niet slecht.
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Members only:
Inloggen
Is dat krom? Nee.
Iemand met een WO heeft waarschijnlijk meer capaciteit om complexe materie te doorgronden.
Als het gaat om code kloppen met een hbo + 5 jaar of WO, dan zal het inderdaad weinig uitmaken.
Ik denk dat je het onderschat. Heb je zelf wel alle lagen doorlopen?
N=1, of in ieder geval zeldzaam laag. Een diploma zegt iets over de keuzes die je gemaakt hebt (en het bijbehorende doorzettingsvermogen). Ook merk ik dagelijks dat WO denkniveau echt iets toevoegt, zodra je het over emea VP rollen gaat hebben dan merk je dat meteen.
Er zullen altijd mensen zijn die MBO gedaan hebben en wel analytisch kunnen denken en een theoretisch kader ontwikkeld hebben tijdens hun werktijd, maar dat kan enkel een kleine groep zijn (statistisch verwaarloosbaar).
Overigens zie ik dat voor een serieuze rol (zeg voor het gemak VP of hoger) bij een multinational een assessment altijd onderdeel is van de het sollicitatie proces. Ook als je wel een WO of MBA/PhD hebt. Voor mijn huidige baan (global rol bij een multinational) heb ik een assessment van Spencer Stuart ondergaan. Dat was een leerzame ervaring voor mij en geeft interessante inzichten aan zowel mij als mijn werkgever. Voor een eventueel volgende baan bij een andere werkgever zou ik verbaasd zijn als er geen assessment bij zit. En dat staat los van diploma’s.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Ja, soort van. Ik heb alles behalve de thesis van een tweejarig WO master gedaan. Dat laatste kon ik echt niet meer aan. Ben meer van het praktische en het omzetten van kennis uit papers dan daadwerkelijk zelf onderzoek doen. Geen spijt van gehad om het te volgen en heb nog steeds veel aan de kennis incl. snel papers weten te beoordelen en lezen.Phyrozi schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:11:
[...]
Ik denk dat je het onderschat. Heb je zelf wel alle lagen doorlopen?
Maar voor veel beroepen bij bedrijven is werkervaring belangrijker dan een bepaald kennisniveau. Net zoals dat een bepaalde opleiding *niet* hebben behaald niets zegt over de mentale capaciteiten van die persoon. Genoeg mensen bij mij in de lichting op de uni gehad die vanuit het MBO zijn doorgegroeid en dat zijn alleen de mensen die het konden EN die het tij mee hadden in hun leven. Ik gok dat tegenover die groep een ent so grote groep staat die vanwege omstandigheden niet hebben kunnen doorgroeien naar HBO en WO.
Dus ja, het is krom. In de ideale wereld wordt er altijd gekeken naar de capaciteiten op dat moment door middel van een test. Maar dat is niet te doen voor bedrijven dus gaat de eerste grove selectie op basis van werkervaring en behaalde opleidingen enz.
[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 08-08-2023 09:23 ]
Hier is dus niks kroms aan naar mijn mening. Opleidingsniveau is een goede voorspeller van toekomstige prestaties. Zijn er uitzonderingen mogelijk? Natuurlijk, maar dat doet niets af aan het feit dat opleidingsniveau zeer relevant is.Caelorum schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:21:
[...]
Ja, soort van. Ik heb alles behalve de thesis van een tweejarig WO master gedaan. Dat laatste kon ik echt niet meer aan. Ben meer van het praktische en het omzetten van kennis uit papers dan daadwerkelijk zelf onderzoek doen. Geen spijt van gehad om het te volgen en heb nog steeds veel aan de kennis incl. snel papers weten te beoordelen en lezen.
Maar voor veel beroepen bij bedrijven is werkervaring belangrijker dan een bepaald kennisniveau. Net zoals dat een bepaalde opleiding *niet* hebben behaald niets zegt over de mentale capaciteiten van die persoon. Genoeg mensen bij mij in de lichting op de uni gehad die vanuit het MBO zijn doorgegroeid en dat zijn alleen de mensen die het konden EN die het tij mee hadden in hun leven. Ik gok dat tegenover die groep een ent so grote groep staat die vanwege omstandigheden niet hebben kunnen doorgroeien naar HBO en WO.
Dus ja, het is krom. In de ideale wereld wordt er altijd gekeken naar de capaciteiten op dat moment door middel van een test. Maar dat is niet te doen voor bedrijven dus gaat de eerste grove selectie op basis van werkervaring en behaalde opleidingen enz.
Van opmerkingen als 'mensen die het tij mee hadden in hun leven' krijg ik wel jeuk. Denk je nou echt dat er op de universiteit alleen maar zondagskinderen zitten? Natuurlijk niet. Genoeg mensen met de wind tegen die een universitaire opleiding hebben afgerond.
Een bepaalde opleiding niet halen zegt dus wel degelijk iets over de persoon. Niet alles, maar het zegt wel wat, want er zijn genoeg andere mensen die het wel hebben gehaald, dus waarom hij/zij niet?
Dit doet niets af aan jouw punt dat je ook zonder universitaire opleiding zeer capabel kan zijn, dat ben ik volledig met je eens. Maar om nou te doen alsof 'een papiertje' niks zegt is onzin.
[ Voor 4% gewijzigd door TMC op 08-08-2023 09:44 ]
Ik ga even in het juiste topic door met deze discussie..
Members only:
Inloggen
Het is geen energieleverancier. Helaas 😅
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: WO Geschiedenis BA
• Werkervaring: 6,5 jaar, waarvan 4,5 relevant voor huidige functie
• (Woon) Locatie: regio Breda
2. Wat doe je:
• Functie: AOIC Coordinator
• Werkgever/branche: GGZ
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Aantal vakantiedagen: 18,5 dagen
• Gewerkte uren/week: 32 uur
• Reistijd: Op kantoordagen 3 uur per dag. 6 uur totaal per week
• Thuiswerken: 2 dagen
• Werkdruk: gemiddeld/hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3071,-
• Vakantiegeld: €2948,-
• Bonus, toeslagen, etc: NVT
• Dertiende/veertiende maand: €3045,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42.845,-
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €310 (50%-50% verdeling)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PFZW
• Mobiliteit per jaar: 100% reiskosten met 2e klasse OV
• Overige: Balansbudget €440,- per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47.000
Geen ICT job, maar ik hoor graag jullie input :-)
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Members only:
Inloggen
Weer eens tijd voor een update:
Members only:
Inloggen
Dit dus.
Klinkt als een bekende werkgever, vooral dat pensioen. Vraag me wel af hoe het kan dat de inleg zo hoog is, terwijl het toch gewoon 1.85 procent isShodan schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:00:
***members only***
Dat valt moeilijk te zeggen omdat bij GGZ salarisschalen aan functies zijn gekoppeld.Panzer Dean schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:05:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
***members only***
Mijn ervaring is dat met name voor het behandelend personeel geld. Voor ondersteunend personeel is er veel meer mogelijk afhankelijk van wat er al dan niet binnen de functie valt. Ik heb mijn functie voorbij zien komen bij andere instellingen van schaal 45 (2700) tot 65 (eindigt in 6000).HSG schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:39:
[...]
Dat valt moeilijk te zeggen omdat bij GGZ salarisschalen aan functies zijn gekoppeld.
Omdat het ws een pensioenfonds is, met iets als een middelloon regeling ofzo.meermarco schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:29:
[...]
Klinkt als een bekende werkgever, vooral dat pensioen. Vraag me wel af hoe het kan dat de inleg zo hoog is, terwijl het toch gewoon 1.85 procent is
Ik denk schaal 50 á 55 redelijk is voor deze functie, binnen de cao GGZ.Panzer Dean schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:05:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
***members only***
Zij betalen 27% van de pensioen grondslag, 2% betaal je zelf.meermarco schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:29:
[...]
Klinkt als een bekende werkgever, vooral dat pensioen. Vraag me wel af hoe het kan dat de inleg zo hoog is, terwijl het toch gewoon 1.85 procent is
Klopt. Heb hetzelfde :-) echt veel bijdrage van de werkgever. Alleen bij een vorige werkgever had ik een PPi. Ook 1.85%. Maar was het maar 5000 per jaar. Hoe dan ook, dwalen af. Maar mooi pakket bij elkaar 👍Shodan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:08:
[...]
Zij betalen 27% van de pensioen grondslag, 2% betaal je zelf.
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Ik zou zeggen, kijk eens naar deze post: Cenjan in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" en alle reacties daarop, die zijn voor jou bijna 1:1 relevant.TitanCloud21 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:42:
***members only***
Als je een significante stap wilt maken zou ik ergens anders solliciteren. Als ik het zo inschat verwacht ik niet (hoewel het misschien terecht zou zijn) dat je op basis van dit verhaal er €1000 bij gaat krijgen. Er is immers ook net een manager aangenomenPanzer Dean schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:05:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
***members only***
Qua reistijd valt er ook nog behoorlijk wat te winnen dus ik zou iets dichter bij huis zoeken, als ik op je functie zoek zie ik bijvoorbeeld in Tilburg een vacature en bij de gemeente Breda wellicht ook iets interessants.
Hij verdient al 500 euro p/m meer, verre van minimum en is ook nog een jaar jonger. Ik vind het wel mee vallen. Nog even genieten van het 'leuk vinden' en dan solliciteren met enkele jaren werkervaring in je zak en een flinke sprong maken zou mijn advies zijn.True schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:44:
[...]
Ik zou zeggen, kijk eens naar deze post: Cenjan in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" en alle reacties daarop, die zijn voor jou bijna 1:1 relevant.
Dit dus.
Dit inderdaadFunkyTrip schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:49:
[...]
Hij verdient al 500 euro p/m meer, verre van minimum en is ook nog een jaar jonger. Ik vind het wel mee vallen. Nog even genieten van het 'leuk vinden' en dan solliciteren met enkele jaren werkervaring in je zak en een flinke sprong maken zou mijn advies zijn.
Members only:
Inloggen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Niets van waar. Hij krijgt indien je beide vergelijk onder 40u/wk is het maar 60€/mnd meer. Tevens krijgt hij wel wat meer vakantiedagen, maar zoals ik aangaf m.i. "bijna 1:1 relevant"FunkyTrip schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:49:
[...]
Hij verdient al 500 euro p/m meer, verre van minimum en is ook nog een jaar jonger. Ik vind het wel mee vallen. Nog even genieten van het 'leuk vinden' en dan solliciteren met enkele jaren werkervaring in je zak en een flinke sprong maken zou mijn advies zijn.
Members only:
Inloggen
[ Voor 15% gewijzigd door True op 09-08-2023 15:23 ]
Ik heb de afgelopen 2.5 jaar gewerkt als Frontend Engineer en ben mijn laatste week bij mijn huidige werkgever aan het afronden, aangezien ik een nieuwe baan heb gevonden waar ik redelijk op vooruit ben gegaan. En ik was eigenlijk wel benieuwd waar jullie zelf op zouden inzetten bij het zoeken naar een volgende baan.
Details nieuwe baan volgen zodra ik daar een beetje een beeld heb van werkdruk in de praktijk.
Members only:
Inloggen
Details nieuwe baan volgen zodra ik daar een beetje een beeld heb van werkdruk in de praktijk.
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.