Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJezus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 14:56
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: Systeembeheer niveau 4 en informatica (HBO)
• Werkervaring: 7 jaar exclusief stage
• (Woon) Locatie: Gelderland midden

2. Wat doe je:
• Functie: Developer
• Werkgever/branche: Automotive sector (valt onder Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijf Cao)
• (Werk) Locatie(s): Gelderland west/grens utrecht
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1 uur enkele reis, mits rustig op de weg
• Thuiswerken: Maximaal 1 dag in de week
• Werkdruk: Gemiddeld/hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3016
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.087

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 63,26% van 27,98% =) 17,70%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds Metaal en Techniek (PMT)
• Mobiliteit per jaar: € 250 per maand
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Persoonlijk vind het zelf nogal karig, maar binnenkort een gesprek.
Kijken of ik wat meer kan krijgen of dat ik beter ander werk kan zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:11

Zenix

BOE!

@JanJezus Daar kan zeker wat meer bij. De Belastingdienst in Apeldoorn heeft genoeg vacatures ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:45
DutchDeafBoy schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:25:
Na vier jaar bij dezelfde werkgever vond ik het wel een mooi moment voor iets anders. Vooral omdat ik uitdaging en ruimte voor eigen initiatief mistte. Na enkele weken solliciteren alweer een mooie nieuwe baan weten te vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO-3 Medewerker Beheer ICT, MBO-4 Netwerkbeheerder, 2jr. HBO ICT & Business (niet afgerond)
• Werkervaring: 4 jaar als medewerker ICT
• (Woon) Locatie: Eindhoven e.o.

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel beheerder (i.c.m. werkzaamheden medewerker service & support)
• Werkgever/branche: patiëntenorganisatie (CAO Sociaal Werk)
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 16
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 2 uur enkele reis
• Thuiswerken: 1 dag p/w
• Werkdruk: Moet ik nog ervaren, maar gezien de kleine omvang van de organisatie en de goede verdeling van werkzaamheden onder verschillende personen naar verwachting gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2196
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: 8,3%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca. €30.600

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PFZW
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: OV-kaart (1e klas), laptop en iPhone van de zaak

Qua salaris twijfelde ik aanvankelijk nog een tikkeltje, maar omdat ik enerzijds 1e klas OV krijg en anderzijds het salaris in januari én juli 2024 met 4% stijgt vind ik het voor nu eigenlijk meer dan voldoende. Bovendien worden de functies opnieuw ingeschaald de komende periode, en naar verwachting zal ook mijn positie hoger ingeschaald gaan worden; eventueel te weinig ontvangen loon wordt met terugwerkende kracht verrekend in september 2024. Al met al vind ik het allemaal niet zo verkeerd.

De reistijd werd door mijn omgeving nog met verbazing aangehoord, maar omdat ik de uren die ik in de trein werk gewoon mee kan tellen, 1 dag per week vrij heb én 1 dag thuis mag werken neem ik dat zonder moeite voor lief.

Mijn vorige functie (al was het laatste salaris inmiddels ietsjes hoger):

[...]
Ok, denk dat er nog wel wat beters te krijgen is, vind het salaris erg laag. Functioneel beheerders zitten bij ons in schaal 55. In de gehandicaptenzorg. Die schaal loopt van 3000 tot 4400 bruto.
Denk dat je bij ziekenhuizen of in de VVT ook een stuk hoger zit met jouw ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:14
Na vier jaar bij dezelfde werkgever vond ik het wel een mooi moment voor iets anders. Vooral omdat ik uitdaging en ruimte voor eigen initiatief mistte. Na enkele weken solliciteren alweer een mooie nieuwe baan weten te vinden.

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO-3 Medewerker Beheer ICT, MBO-4 Netwerkbeheerder, 2jr. HBO ICT & Business (niet afgerond)

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel beheerder (i.c.m. werkzaamheden medewerker service & support)
• Werkdruk: Moet ik nog ervaren, maar gezien de kleine omvang van de organisatie en de goede verdeling van werkzaamheden onder verschillende personen naar verwachting gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc:

• Mobiliteit per jaar:

Qua salaris twijfelde ik aanvankelijk nog een tikkeltje, maar omdat ik enerzijds 1e klas OV krijg en anderzijds het salaris in januari én juli 2024 met 4% stijgt vind ik het voor nu eigenlijk meer dan voldoende. Bovendien worden de functies opnieuw ingeschaald de komende periode, en naar verwachting zal ook mijn positie hoger ingeschaald gaan worden; eventueel te weinig ontvangen loon wordt met terugwerkende kracht verrekend in september 2024. Al met al vind ik het allemaal niet zo verkeerd.

De reistijd werd door mijn omgeving nog met verbazing aangehoord, maar omdat ik de uren die ik in de trein werk gewoon mee kan tellen, 1 dag per week vrij heb én 1 dag thuis mag werken neem ik dat zonder moeite voor lief.

[...]
Eens met wat @Kabanavelt al aangeeft. Dit is echt veel te weinig voor een Functioneel beheerder. Zou makkelijk 1000 bij kunnen. Zeker gezien je reistijd van 2 uur prima vindt, dan zijn er volop functies bereikbaar die veel beter betalen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

“Mooie nieuwe baan”. Meen je dat? 2 uur enkele reis. En dat 3 dagen per week???? Ja leuk dat werken in de trein. Dan lukt alleen in de eerste klas maar dan moet je ook nog een zitplek hebben. En waarom zou je dan nog voor 4 uur op locatie zijn??

Het salaris is karig (4% stijging is niet veel op dat bedrag) en minimaal aantal vakantie dagen.

Persoonlijk zou ik verder zoeken naar een beter voorstel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 20:49
bennieeee schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:02:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO 4 administrateur
• Werkervaring: 12 jaar op de administratie van een autodealer. Sinds 2 1 jaar op de administratie bij een stichting.
• (Woon) Locatie: Leeuwarden

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker financiële en cliëntadministratie met applicatiebeheer
• Werkgever/branche: Sociaal werk
• (Werk) Locatie(s): kantoor maar mag volledig thuiswerken
• Aantal vakantiedagen: 21 maar kan vanuit IKB aardig wat uren bijkopen.
• Gewerkte uren/week: 32, bezig om 36 uur per week op contract te krijgen.
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: Wisselt erg per periode, over algemeen makkelijk behapbaar
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2567 2728 € 2919, per 1-1-24 komt hier 4% bij en per 1-7-24 nog een keer 4%. Komt neer op € 3.158 over een jaar. Schaal is ingedeeld in 5 maar door andere werkzaamheden gaat deze naar 6 per 1-1-24 waarschijnlijk.
• Vakantiegeld:
• Bonus, toeslagen, etc: IKB €520 € 555 per maand, groeit naar €600 straks
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.684 38.976 €41.683 groeit naar €45.084

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50 € zelf €260 €271 per maand.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PFWZ
• Mobiliteit per jaar: €
• Overige: €10 inleg werkgever voor zorgverzekering, €50 loopbaanbudget per maand. Telefoon en laptop van de zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieeee

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc:

• Mobiliteit per jaar:

[...]
We zitten in dezelfde sector, functiehuis is bij ons net afgerond. Functioneel beheer zit bij ons in schaal 8. Helemaal als je met cliënt/patiënt gegevens werkt word je zeer zwaar onder betaald!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieeee
Tylen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 06:32:
[...]

“Mooie nieuwe baan”. Meen je dat? 2 uur enkele reis. En dat 3 dagen per week???? Ja leuk dat werken in de trein. Dan lukt alleen in de eerste klas maar dan moet je ook nog een zitplek hebben. En waarom zou je dan nog voor 4 uur op locatie zijn??

Het salaris is karig (4% stijging is niet veel op dat bedrag) en minimaal aantal vakantie dagen.

In dit salaris zit al een verhoging van 7% die deze maand in gaat. Dus in 1 jaar 15% stijging en hij vergeet te melden dat vanaf 1-1-25 de uitloop schalen standaard worden. Als nog wordt die zwaar onder betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:05

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Tylen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 06:32:
[...]
1e klas stiltecoupé is volgens mij wel goed te doen, maar dat kan ook aan mijn traject en tijdstip liggen. (Amersfoort - Enschede vv, trein van tegen half 7 en dan tegen 6 weer terug.)

Maar idd, 2 uur enkele reis voor 3 dagen in de week, no way José! Daar zou ik echt voor bedanken. Ik doe dat 1x in de 14 dagen en dat zijn werkdagen van 12+ uur. Prima, maar niet iedere week en zéker niet meerdere keren per week.

Werken in de trein gaat ook maar deels. Je kunt veel *niet* en een privacy screen maakt je scherm relatief donker, je kunt niet videobellen in de trein, 4G is niet overal even stabiel en je zit op een klein laptopscherm te klooien. Plus, van iedere rit ben je de nodige minuten kwijt aan wachten op het perron, voor aankomst moet je je laptop dichtklappen, etc.

Het hangt sterk van de exacte functie en uitvoering af, hoe nuttig je je tijd in de trein kunt maken.

Hoe dan ook, 12 uur reistijd per week, in geen 100 jaar.

Idd.

Nog even gekeken naar het salaris, omgerekend naar 40 uur is dat €2745.
Voor een hbo afgestudeerde mét een apar jaar werkervaring. Da's serieus aan de lage kant en zou in mijn beleving boven de €3000 moeten liggen bij 40 uur.

Andere CAO: https://cao-ziekenhuizen....alen-premies-vergoedingen
Maar daar zit het in schaal 50, 55 en dat gaat daar redelijk boven.

16 vakantiedagen vind ik ook erg karig. Wettelijk is 4 x het aantal uren dat je werkt, dat is dus *precies* 16, maar tenzij je nog iets als PLB-uren hebt die het optrekken naar een normaal aantal, zou ik hier niet heel gelukkig van worden.

[ Voor 20% gewijzigd door unezra op 15-07-2023 10:08 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik denk dat de mensen die ‘kritisch’ reageren eerst even moeten nagaan wat de rol van functioneel beheerder precies inhoudt, die is niet bij elke organisatie hetzelfde.

Het is goed om te weten dat ik in de eerste plaats medewerker service & support ben, (2/3 dagen in de week), en aanvullend functioneel beheerder (1/2 dagen in de week).
Voor wat betreft laatstgenoemde word ik verantwoordelijk voor het beheer, monitoren en ondersteuning van twee cursusprogramma’s van de organisatie (Coachview en Procademy). Ik heb niet te maken met cliënt/patiënt gegevens. De inhoudelijke kant wordt door twee collega’s geregeld. Ik ga vooral over de technische invulling. Qua niveau verre van wat bij een hbo-variant van de functie (bijv. functioneel beheerder AFAS) wordt verwacht.

Daarbij, zoals in mijn hoofdpost aangegeven, de functie wordt nog opnieuw ingeschaald. Zeker is dat het salaris nog verder omhoog gaat. Maar dat gebeurt pas over circa een jaar.

EDIT: Wellicht ook nog goed om te weten is dat het eigenlijk om een compleet nieuwe functie gaat. De organisatie in kwestie heeft op dit moment nog geen functioneel beheer, en zag in mij blijkbaar iemand die dat er wel bij zou kunnen doen. Maar het is aan mij om invulling te geven aan deze rol. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat over een jaar blijkt dat de functie ‘onnodig’ is en verdwijnt. Want zoveel werk is het allemaal niet. Het is vooral om het werk uit handen te nemen bij de andere collega’s die dat nu bij hun vaste taken doen ter aanvulling.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchDeafBoy op 15-07-2023 09:57 ]

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DutchDeafBoy schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:43:
Ik denk dat de mensen die ‘kritisch’ reageren eerst even moeten nagaan wat de rol van functioneel beheerder precies inhoudt, die is niet bij elke organisatie hetzelfde.

Het is goed om te weten dat ik in de eerste plaats medewerker service & support ben, (2/3 dagen in de week), en aanvullend functioneel beheerder (1/2 dagen in de week).
Voor wat betreft laatstgenoemde word ik verantwoordelijk voor het beheer, monitoren en ondersteuning van twee cursusprogramma’s van de organisatie (Coachview en Procademy). Ik heb niet te maken met cliënt/patiënt gegevens. De inhoudelijke kant wordt door twee collega’s geregeld. Ik ga vooral over de technische invulling. Qua niveau verre van wat bij een hbo-variant van de functie (bijv. functioneel beheerder AFAS) wordt verwacht.

Daarbij, zoals in mijn hoofdpost aangegeven, de functie wordt nog opnieuw ingeschaald. Zeker is dat het salaris nog verder omhoog gaat. Maar dat gebeurt pas over circa een jaar.

EDIT: Wellicht ook nog goed om te weten is dat het eigenlijk om een compleet nieuwe functie gaat. De organisatie in kwestie heeft op dit moment nog geen functioneel beheer, en zag in mij blijkbaar iemand die dat er wel bij zou kunnen doen. Maar het is aan mij om invulling te geven aan deze rol. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat over een jaar blijkt dat de functie ‘onnodig’ is en verdwijnt. Want zoveel werk is het allemaal niet. Het is vooral om het werk uit handen te nemen bij de andere collega’s die dat nu bij hun vaste taken doen ter aanvulling.
Als jij tevreden bent, hoef jij je niet te verdedigen.

Maar deel wel de mening dat het erg karig is, zeker gezien de inflatie die afgelopen jaar geweest is. Als je die meeneemt van je vorige werk kom je op -6% uit als de vooruitgang 4% was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@DutchDeafBoy Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan. Het is natuurlijk het belangrijkst dat jij er tevreden mee bent :) Dat gezegd hebbende, vind ik de functie (ook met bovenstaande toelichting), reistijd en het salaris niet met elkaar in verhouding staan.

Mocht toch je nog wat anders in die richting zoeken: kijk eens naar een gemeente bij je in de buurt, bijvoorbeeld op gemeentebanen.nl. Functioneel beheer is vaak ingeschaald in schaal 8 of 9, met respectievelijk maximum salaris van 4052 en 4537 euro (op basis van 36 uur). Gelet op je gebruikersnaam neem ik aan dat je doof bent; dat zal werkgevers mogelijk afschrikken maar juist bij overheid zijn er vaak dingen sneller mogelijk.

@JanJezus Dit staat echt niet in verhouding met elkaar. 24 vakantiedagen op 40 uur per week werk met 2u reistijd per dag voor 3016 euro... En dan ook nog eens geen eindejaarsuitkering. Met jouw werkervaring (al is systeembeheer wel een vrij brede functie die overal anders wordt ingevuld qua taken en verantwoordelijkheden) zou dat echt wel minimaal 1000 euro bruto meer moeten zijn imho.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
Vorkie schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:13:
[...]

Als jij tevreden bent, hoef jij je niet te verdedigen.

Maar deel wel de mening dat het erg karig is, zeker gezien de inflatie die afgelopen jaar geweest is. Als je die meeneemt van je vorige werk kom je op -6% uit als de vooruitgang 4% was.
Ik weet niet op basis van welke getallen je berekening is. Maar als ik zelf kijk naar de meest bruto bedragen van mijn oude en nieuwe werk kom ik uit op een stijging van bijna €300, een stijging van circa 15,7%. Zelfde FTE. Netto is het verschil wat kleiner (iets meer dan 10% stijging), maar nog steeds ruim voldoende.

Dat is wel even zonder inflatiecorrectie; vind het een beetje zwart/wit om die erbij te betrekken, aangezien sommige dingen duurder zijn geworden en sommige dingen juist goedkoper. Dus het lijkt me lastig om dat te adequaat te berekenen.

Voor wie zich trouwens afvraagt of ik mezelf financieel red met zo’n salaris: de afgelopen 4 jaar heb ik met minder moeten doen, en dat ging moeiteloos. Voordeel van lage lasten (voornamelijk wat betreft huur), geen auto hebben (OV is ook niet goedkoop, maar je betaalt in elk geval niet voor een verzekering en wegenbelasting) en geen kinderen hebben noch willen. En ik kan tegelijkertijd nog steeds leuke dingen doen.

Ik denk dat veel mensen hier geneigd zijn mijn salaris af te zetten tegen dat van een ‘doorsnee’ gezin met hoge lasten en dergelijke. Maar dat ben ik niet. 🙂

[ Voor 31% gewijzigd door DutchDeafBoy op 15-07-2023 11:06 ]

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
DutchDeafBoy schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:30:
[...]

Voor wie zich trouwens afvraagt of ik mezelf financieel red met zo’n salaris: de afgelopen 4 jaar heb ik met minder moeten doen, en dat ging moeiteloos. Voordeel van lage lasten (voornamelijk wat betreft huur), geen auto hebben (OV is ook niet goedkoop, maar je betaalt in elk geval niet voor een verzekering en wegenbelasting) en geen kinderen hebben noch willen. En ik kan tegelijkertijd nog steeds leuke dingen doen.

Ik denk dat veel mensen hier geneigd zijn mijn salaris af te zetten tegen dat van een ‘doorsnee’ gezin met hoge lasten en dergelijke. Maar dat ben ik niet. 🙂
Hoewel ik begrijp wat je zegt, is dat eigenlijk irrelevant. Dat jij je prima kan redden met een lager salaris is natuurlijk heel fijn. Maar een werkgever houdt daar natuurlijk geen rekening mee. Als in: je krijgt niet méér betaald op het moment dat je aangeeft wél hoge lasten en kinderen te hebben.

Je wordt betaald voor het werk dat je doet doet. En ik (en anderen) vinden dat dus echt aan de lage kant. Doe jezelf niet tekort ;) Uiteraard met de disclaimer dat geld zéker niet het belangrijkste is in het leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
sOid schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Hoewel ik begrijp wat je zegt, is dat eigenlijk irrelevant. Dat jij je prima kan redden met een lager salaris is natuurlijk heel fijn. Maar een werkgever houdt daar natuurlijk geen rekening mee. Als in: je krijgt niet méér betaald op het moment dat je aangeeft wél hoge lasten en kinderen te hebben.

Je wordt betaald voor het werk dat je doet doet. En ik (en anderen) vinden dat dus echt aan de lage kant. Doe jezelf niet tekort ;) Uiteraard met de disclaimer dat geld zéker niet het belangrijkste is in het leven.
Nou, mijn punt was eigenlijk meer dat ik mijn eigen keuzes baseer op wat ik nodig heb om een goed leven te kunnen leiden; als ik niet het gevoel zou hebben dat ik genoeg ga verdienen met deze functie, dan had ik de baan niet geaccepteerd.

Neemt niet weg dat meer geld altijd welkom was geweest. Maar ik ben nog jong, dus kan nog alle kanten op. En ik zie dit sowieso als een opstapje naar meer in de toekomst. 🙂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 09:40
sOid schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Hij wordt inderdaad zwaar onderbetaald en zit, met geschoold werk, net boven het minimumloon. Dat zijn werkgever dat prima vindt kan ik wel begrijpen. Ik zou in zijn geval direct verder kijken, zelfs met ongeschoold werk in een loods kan hij zo 600 euro erbij krijgen.
Ik vind overigens dat de lonen voor goede ict'ers in Nederland sowieso aan de lage kant. Het verschil tussen de echt goede ict'ers en de, niet oneerbieding bedoeld, mindere goden is best wel klein. Zeker als je rekening houd met het verschil in kwaliteit en productiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJezus
  • Registratie: Juni 2007
sOid schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:17:
@JanJezus Dit staat echt niet in verhouding met elkaar. 24 vakantiedagen op 40 uur per week werk met 2u reistijd per dag voor 3016 euro... En dan ook nog eens geen eindejaarsuitkering. Met jouw werkervaring (al is systeembeheer wel een vrij brede functie die overal anders wordt ingevuld qua taken en verantwoordelijkheden) zou dat echt wel minimaal 1000 euro bruto meer moeten zijn imho.
Je ziet het verkeerd. Ik heb systeembeheer gedaan en heb verder doorgestudeerd.
Mijn ervaring is met software ontwikkeling, voornamelijk PHP en andere webtalen,
maar de laatste anderhalf jaar ben ik voornamelijk in Python aan het programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:10

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

DutchDeafBoy schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:16:
Nou, mijn punt was eigenlijk meer dat ik mijn eigen keuzes baseer op wat ik nodig heb om een goed leven te kunnen leiden; als ik niet het gevoel zou hebben dat ik genoeg ga verdienen met deze functie, dan had ik de baan niet geaccepteerd.

Neemt niet weg dat meer geld altijd welkom was geweest. Maar ik ben nog jong, dus kan nog alle kanten op. En ik zie dit sowieso als een opstapje naar meer in de toekomst. 🙂
In de toekomst kun je dit forum natuurlijk ook gebruiken als klankbord voor een aanbod of onderhandeling. Sowieso is dat wel handig. Bij m'n laatste onderhandeling heb ik ook een aantal goede bronnen gehad en dat heeft me behoorlijk geholpen om op een zeer forse verbetering uit te komen.

Je username lijkt aan te geven dat je doof bent. Is dat zo? Heeft dat potentieel meegespeeld in de hoogte van de compensatie? Misschien een vervelende vraag, maar het is misschien iets om bij stil te staan. Uiteindelijk heeft ook je thuissituatie niets te maken met je salaris, je kwaliteiten op de werkplek moeten dat bepalen, of je nu in je eentje op een kamer woont, of een gezin met 9 kinderen hebt.

Ik hoop dat die reistijd je niet tegen gaat staan. Iedere dag zeker 4 uur kwijt zijn aan treinen, dat is nogal wat. Succes in ieder geval!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
Hillie schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:36:
[...]

In de toekomst kun je dit forum natuurlijk ook gebruiken als klankbord voor een aanbod of onderhandeling. Sowieso is dat wel handig. Bij m'n laatste onderhandeling heb ik ook een aantal goede bronnen gehad en dat heeft me behoorlijk geholpen om op een zeer forse verbetering uit te komen.

Je username lijkt aan te geven dat je doof bent. Is dat zo? Heeft dat potentieel meegespeeld in de hoogte van de compensatie? Misschien een vervelende vraag, maar het is misschien iets om bij stil te staan. Uiteindelijk heeft ook je thuissituatie niets te maken met je salaris, je kwaliteiten op de werkplek moeten dat bepalen, of je nu in je eentje op een kamer woont, of een gezin met 9 kinderen hebt.

Ik hoop dat die reistijd je niet tegen gaat staan. Iedere dag zeker 4 uur kwijt zijn aan treinen, dat is nogal wat. Succes in ieder geval!
Het klopt inderdaad dat ik doof ben, maar ik draag hoortoestellen waardoor ik wel gewoon in staat ben gesprekken te voeren, mits mijn gesprekspartner er rekening mee houdt (in de zin van aankijken ivm spraakafzien, articuleren etc).

Maar dat heeft eigenlijk niet meegespeeld in de hoogte van de compensatie. Het reizen op 1e klas werd wel als argument genoemd; had ik gewoon met 2e klas gereisd - wat alsnog kan als ik dat wens - dan zou het loon wel enkele treden hoger kunnen.

Maar we gaan sowieso even kijken hoe dat reizen bevalt. Op zich ben ik het redelijk gewend om het halve land door te reizen met het OV. Weliswaar niet drie keer per week 2 uur voor een enkele reis, maar toch.

Ik sluit overigens niet uit dat ik op termijn toch ergens anders terecht kom. Een andere organisatie heeft namelijk ook interesse in mij getoond, voor een compleet andere functie buiten de IT (adviseur inclusief onderwijs). Die zou een stuk dichterbij zitten, en betere arbeidsvoorwaarden (incl. salaris) hebben. Dat loopt nog allemaal. Ik laat dat ook nog even lopen, aangezien ik toch pas in september officieel begin bij de organisatie in Utrecht. Mogelijk blijkt het interessanter, maar dat hangt allemaal af van de verdere sollicitatieprocedure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

DutchDeafBoy schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:54:
[...]

Het klopt inderdaad dat ik doof ben, maar ik draag hoortoestellen waardoor ik wel gewoon in staat ben gesprekken te voeren, mits mijn gesprekspartner er rekening mee houdt (in de zin van aankijken ivm spraakafzien, articuleren etc).

Maar dat heeft eigenlijk niet meegespeeld in de hoogte van de compensatie. Het reizen op 1e klas werd wel als argument genoemd; had ik gewoon met 2e klas gereisd - wat alsnog kan als ik dat wens - dan zou het loon wel enkele treden hoger kunnen.
Dat is gestoord. Pardon my French.

Maar je reist 1e klas *omdat* je op de manier in de trein kunt reizen, 1e klas is geen luxe, maar noodzaak om fatsoenlijk te kunnen werken. In de 2e klas kun je op specifieke trajecten nog wel zitten, maar fatsoenlijk werken, not so much. Dus je betaald effectief de mogelijkheid om onderweg te kunnen werken zelf.

Sorry, maar daar zou ik echt nog eens een goed gesprek over hebben met ze. Het is geen luxere leaseauto waarvoor je zelf extra bij moet betalen, het is noodzaak om onderweg fatsoenlijk te kunnen werken.
Maar we gaan sowieso even kijken hoe dat reizen bevalt. Op zich ben ik het redelijk gewend om het halve land door te reizen met het OV. Weliswaar niet drie keer per week 2 uur voor een enkele reis, maar toch.
Ik moet zeggen, ik reis *graag* met de trein en ben liever 2 uur met het OV kwijt waarvan bijna 1,5 uur trein, dan dat ik 1,5 uur in de auto zit met de kans op file. Maar voor 4 uurtjes naar kantoor heeft geen nut, dus maak je lange dagen en dat klinkt even leuk, maar werkdagen van 12 uur breken je heel snel op. (Wel goed voor je loonstrookje of je verlofuren als je die extra uren uitbetaald krijgt. Tegelijkertijd, 12 uur per week aan overuren, niet veel werkgevers die dat OK vinden.)
Ik sluit overigens niet uit dat ik op termijn toch ergens anders terecht kom. Een andere organisatie heeft namelijk ook interesse in mij getoond, voor een compleet andere functie buiten de IT (adviseur inclusief onderwijs). Die zou een stuk dichterbij zitten, en betere arbeidsvoorwaarden (incl. salaris) hebben. Dat loopt nog allemaal. Ik laat dat ook nog even lopen, aangezien ik toch pas in september officieel begin bij de organisatie in Utrecht. Mogelijk blijkt het interessanter, maar dat hangt allemaal af van de verdere sollicitatieprocedure.
Zeker de moeite van het onderzoeken waard. Vrije tijd is kostbaar. Mogelijk heb je een gezin, of krijg je dat, wil je een studie gaan doen, hobbies, etc. Allemaal minder tijd voor als je alleen al aan woon/werk 12 uur per week kwijt bent. (Hoewel je technisch, afhankelijk van je studie, wel weer in de trein zou kunnen studeren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
DutchDeafBoy schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Nou, mijn punt was eigenlijk meer dat ik mijn eigen keuzes baseer op wat ik nodig heb om een goed leven te kunnen leiden; [...]
Da's een heel gezonde houding (y)
DutchDeafBoy schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:54:
[...]

Offtopic, maar ik vind het echt heel goed dat er (eindelijk) meer aandacht voor inclusiviteit komt. In mijn vorige baan heb ik regelmatig WCAG-2 testen gedaan met gebruikers. O.a. met blinden (die een computer met schermlezer/brailleregel en toetsenbordnavigatie gebruiken) maar ook met mensen die een (al dan niet aangeboren) verstandelijke beperking hebben. De resultaten daarvan waren erg waardevol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

sOid schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:03:
[...]
Offtopic, maar ik vind het echt heel goed dat er (eindelijk) meer aandacht voor inclusiviteit komt. In mijn vorige baan heb ik regelmatig WCAG-2 testen gedaan met gebruikers. O.a. met blinden (die een computer met schermlezer/brailleregel en toetsenbordnavigatie gebruiken) maar ook met mensen die een (al dan niet aangeboren) verstandelijke beperking hebben. De resultaten daarvan waren erg waardevol.
Eens en inhoudelijke discussie daarover (die denk ik heel waardevol is), is een heel mooie voor: Algemeen arbeidsmarkt topic

(Korte versie is dat in de basis, diversiteit *financieel* voor zover tot dusver bekend en mét de nodige nuance, zinvol is voor bedrijven en alleen al daarom, nagestreefd zou moeten worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
unezra schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:01:
[...]

Dat is gestoord. Pardon my French.

Maar je reist 1e klas *omdat* je op de manier in de trein kunt reizen, 1e klas is geen luxe, maar noodzaak om fatsoenlijk te kunnen werken. In de 2e klas kun je op specifieke trajecten nog wel zitten, maar fatsoenlijk werken, not so much. Dus je betaald effectief de mogelijkheid om onderweg te kunnen werken zelf.

Sorry, maar daar zou ik echt nog eens een goed gesprek over hebben met ze. Het is geen luxere leaseauto waarvoor je zelf extra bij moet betalen, het is noodzaak om onderweg fatsoenlijk te kunnen werken.

[...]

Ik moet zeggen, ik reis *graag* met de trein en ben liever 2 uur met het OV kwijt waarvan bijna 1,5 uur trein, dan dat ik 1,5 uur in de auto zit met de kans op file. Maar voor 4 uurtjes naar kantoor heeft geen nut, dus maak je lange dagen en dat klinkt even leuk, maar werkdagen van 12 uur breken je heel snel op. (Wel goed voor je loonstrookje of je verlofuren als je die extra uren uitbetaald krijgt. Tegelijkertijd, 12 uur per week aan overuren, niet veel werkgevers die dat OK vinden.)

[...]

Zeker de moeite van het onderzoeken waard. Vrije tijd is kostbaar. Mogelijk heb je een gezin, of krijg je dat, wil je een studie gaan doen, hobbies, etc. Allemaal minder tijd voor als je alleen al aan woon/werk 12 uur per week kwijt bent. (Hoewel je technisch, afhankelijk van je studie, wel weer in de trein zou kunnen studeren.)
Oh, maar alle uren die ik in de trein kan werken worden gewoon als normale werktijden gerekend. Niet als overuren ofzo. Dus ik kan bijvoorbeeld om 2 of 3 uur weg, maar toch aan mijn dagquotom komen door het werken in het OV. Kijk, als ze daar lastig over hadden gedaan, dan had ik ze wel aan me voorbij laten gaan. Want dan zou ik om 5 uur vertrekken en pas om 7 uur in de avond thuis komen. Dat werkt voor mij niet, daar zou ik de moeite ook niet voor doen.

Maar goed, ergens hoop ik ook wel dat ik bij de andere baan succes heb, want daar ligt wel mijn echte passie merk ik, dat zou ik persoonlijk nog liever doen. Omdat de sollicitatieprocedure hiervoor pas later begon, en ik het wel fijn vond om iets achter de hand te hebben, besloot ik ook op de andere baan te solliciteren. Niet als troostprijs natuurlijk - want dan had ik überhaupt niet gesolliciteerd. Maar met de gedachte dat ik dan iets anders heb wat ik ook heel leuk vind én wat aansluit op mijn IT-achtergrond, binnen een kleinschalige organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

DutchDeafBoy schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:28:
Oh, maar alle uren die ik in de trein kan werken worden gewoon als normale werktijden gerekend. Niet als overuren ofzo. Dus ik kan bijvoorbeeld om 2 of 3 uur weg, maar toch aan mijn dagquotom komen door het werken in het OV.
Ik hoop dat je redelijk productief kunt zijn in het ov, het is toch beperkend, in de zin van de al genoemde privacy, weinig ruimte (scherm, materialen), potentieel matige verbinding, etc, maar ik hoop dat het gaat werken.

Succes met je andere sollicitatie, het lijkt dat je voorkeur daar sterk ligt.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• newinca
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07-2023
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 50
• Opleiding: Masters Electrical Engineering
• Werkervaring: 27 jaar
• (Woon) Locatie: Silicon Valley

2. Wat doe je:
• Functie: Hardware Engineer
• Werkgever/branche: Telecom
• (Werk) Locatie(s): Silicon Valley
• Aantal vakantiedagen: "unlimited" (~25 dagen per jaar)
• Gewerkte uren/week: 45
• Reistijd: 40min auto / 20 min fiets
• Thuiswerken: 3 dagen per week
• Werkdruk: redelijk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 29500€ / $32000
• Vakantiegeld: 0€
• Bonus, toeslagen, etc: ~$100k bonus
• Dertiende/veertiende maand: 0€
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~$490k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: $8000 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 401k
• Mobiliteit per jaar: 0€
• Overige: $400k RSUs + ESPP
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~$950k per jaar

In het laatst rapport 4 jaar geleden schreef ik: "afwachten op de impact van het virus." De impact was financieel onverwacht positief. Leef/werk balans beter door remote work.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 19:02
newinca schreef op zondag 16 juli 2023 @ 05:02:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

In het laatst rapport 4 jaar geleden schreef ik: "afwachten op de impact van het virus." De impact was financieel onverwacht positief. Leef/werk balans beter door remote work.
Dat klinkt als leven in weelde of is het levensonderhoud ook zo hoog daar?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
@newinca Mooi pakket. Goed bezig. Opleiding in NL gedaan?

[ Voor 26% gewijzigd door thlst op 16-07-2023 09:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:00
Venxir schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:15:
[...]

Ik neem aan dat je met een salaris van bijna een miljoen per jaar prima rond kunt komen, ook in silicon valley.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• newinca
jongetje schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:39:
[...]

Ik neem aan dat je met een salaris van bijna een miljoen per jaar prima rond kunt komen, ook in silicon valley.
Het is niet gemakkelijk, maar gelukkig verdient mijn echtgenote niet te veel minder. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• newinca
Venxir schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:15:
De huizen zijn verschrikkelijk duur en het studiegeld ($70k per jaar per kind) voor de universiteit van mijn kinderen onbetaalbaar voor velen, maar we leven in weelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 21:29
Bijdrage werkgever in pensioeninleg: $8000 per jaar
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~$950k per jaar

Ik weet hoe de 401K regeling werkt en het is met een dergelijk pakket, zeker met de aandelen die je bij vesting deels kunt verkopen om deze te herinvesteren ten behoeven van risico spreiding, niet het belangrijkste, maar toch blijft dit een vermakelijke verhouding met nog geen 0.85% per jaar aan pensioenbijdrage. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Paprika schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:19:
Bijdrage werkgever in pensioeninleg: $8000 per jaar
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~$950k per jaar

Ik weet hoe de 401K regeling werkt en het is met een dergelijk pakket, zeker met de aandelen die je bij vesting deels kunt verkopen om deze te herinvesteren ten behoeven van risico spreiding, niet het belangrijkste, maar toch blijft dit een vermakelijke verhouding met nog geen 0.85% per jaar aan pensioenbijdrage. :+
Limieten in bijdragen voor 2023 zijn $22.5K voor de werknemer en een gecombineerd total van werkgever en werknemer van $66k. De meeste mensen met leukere inkomens hebben daarom pensioeninvesteringen naast de 401k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmat0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-05 09:53
*knip*
3. Wat verdien je:

Toen ik dit las kon ik alleen uit verbazing hard lachen. 30k per maand verdienen, je verdiend elke twee maanden een modaal jaarsalaris. Wat is het verschil tussen Nederland en Amerika toch groot. Enorme bedragen verdienen, enorm hoge kosten waarschijnlijk daar tegenover. Maar toch, als je zo die bedragen ziet kan ik alleen maar hysterisch lachen. Je hebt het goed ge-cheft,

[ Voor 18% gewijzigd door grasmat0 op 18-07-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:31
grasmat0 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:21:
Wat is het verschil tussen Nederland en Amerika toch groot.
En toch ligt het gemiddelde inkomen in de VS niet zoveel hoger. De gemiddelde Tweaker zou in de VS waarschijnlijk hetzelfde verdienen als in Nederland; of minder, omdat de markt daar een stuk competitiever is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05 13:20

StM

Gewoon vanuit Nederland voor een Amerikaanse werkgever gaan werken. Mijn salaris is iets van ~35% lager dan dat van mijn directe collega's die dus ook met dit soort enorme kosten te maken hebben. Hoewel ik waarschijnlijk een transfer aan zou kunnen vragen is het financieel een nobrainer om in Nederland te blijven, naast familie etc.

Ook in de VS krijg je als gewone hardware engineer geen 950k per jaar, dan zit je gewoon bij de absolute top van het vakgebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-05 15:22

Thermomet3r

het is warm of koud

Na enige tijd lurken toch maar een keer wat posten.
Ben nu enige tijd (lees 2 jaar) gedetacheerd geweest en recent een aanbod gekregen om overgenomen te worden
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Hopelijk heb ik het correct ingevuld :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: MBO4 ICT
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: IT Consultant/Engineer Cloud (O365/M365/Intune etc etc).
• Werkgever/branche: IT dienstverlening
• (Werk) Locatie(s)**: Verschilt tussen 5 dagen thuis en 4 dagen thuis + 1 dag kantoor
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 0 of 30 min enkele reis
• Thuiswerken***: Ja, tot 100%
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3875,-
• Bonus, toeslagen, etc: €50,-(netto) voor internet en thuiswerken, €240,-(bruto) p.m. voor de stand-by dienst.
• Dertiende/veertiende maand: gemiddeld 8% per jaar
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 55k

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 65 p.m.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar ***** €735 p.m.
• Overige: €240 p.m. standby vergoeding.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €66k +/-

1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 22:02
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-05 09:55
Members only:

EV: Tesla M3 LR + E-Golf 36 kWh, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Thermomet3r schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:05:
Na enige tijd lurken toch maar een keer wat posten.
Ben nu enige tijd (lees 2 jaar) gedetacheerd geweest en recent een aanbod gekregen om overgenomen te worden

***members only***
Members only:

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 09:06
Members only:

Members only:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:14
Penait1 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:15:
***members only***

***members only***
Je werkervaring klopt niet, of je bent programmerend uit de buik gekomen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 21:03
En de vakantiedagen hopelijk ook niet.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 13:36
Members only:

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
***members only***

***members only***
Je verdient al goed, na 3 mnd werkzaam zijn een verhoging vragen van 13% is wel behoorlijk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:33
@Penait1 Je bent 26 met vijf jaar ervaring en je vraagt je af of 70K wel voldoende is… 8)7 Of je bent een bizar goede backend developer, of je laat je te veel leiden door de hoge uitzonderingen hier.

Natuurlijk kun je altijd meer verdienen, maar je verdient al bijna twee keer modaal op een leeftijd dat mensen net een eerste baan hebben. Tot gemiddeld je 35e doe je veel kennis en ervaring op en daarna zul je verder stijgen in salaris. Je bent 26 jaar, flink stijgen komt wel als je goed bent in wat je doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Penait1
Orangelights23 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:10:
@Penait1 Je bent 26 met vijf jaar ervaring en je vraagt je af of 70K wel voldoende is… 8)7 Of je bent een bizar goede backend developer, of je laat je te veel leiden door de hoge uitzonderingen hier.

Natuurlijk kun je altijd meer verdienen, maar je verdient al bijna twee keer modaal op een leeftijd dat mensen net een eerste baan hebben. Tot gemiddeld je 35e doe je veel kennis en ervaring op en daarna zul je verder stijgen in salaris. Je bent 26 jaar, flink stijgen komt wel als je goed bent in wat je doet.
Dank om mij even in de normale wereld te drukken! Her en der zie ik in dit topic salarissen voorbij komen van 5k met 5 jaar ervaring. Mijn leeftijd vind ik niet zo relevant ik was gewoon jong klaar met mijn studie. Maar het wordt vaak als argument tegen mij gebruikt

De vraag komt vooral voort uit is omdat het kale bruto salaris niet heel spannend klinkt (begrijp me niet verkeerd; niet slecht, maar ook niet heel uitzonderlijk als hierboven in het topic iemand met 2 jaar ervaring een aanbod krijgt van 3200 en dat bestempeld wordt als karig), zoveel mensen hebben een mobiliteitsbudget/leaseauto en een betere pensioeninleg; die is in mijn package karig te noemen.

@XFlame @ManzokuSan excuus foutjes aangepast betreft 30 vakantiedagen en 5 jaar eevaring.

[ Voor 9% gewijzigd door Penait1 op 18-07-2023 18:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
@Penait1 Ik weet dat leeftijd tegen je wordt gebruikt. Ik was 21 en klaar met een master, had op 28 jarige leeftijd een hoge functie en met mijn huidige halverwege de 30 ben ik CISO bij een internationaal bedrijf. Je wordt dan extra streng afgerekend op alles wat je doet vanwege je leeftijd, maar feit blijft dat ervaring gewoon zwaar meetelt.

Je mobiliteitsbudget is hoog en pensioeninleg rond marktconform. 2 jaar en 3200 krijgen is alsnog 1200 minder dan wat jij krijgt, dus daar moet je niet mee vergelijken. Aangezien je 3 dagen thuiswerkt en je geen consultancy of detachering doet, zou je ook je mobiliteitsbudget kunnen uitkeren als salaris. Dan zit je opeens op 5300 (of uiteindelijk iets minder als je toch nog reiskostenvergoeding krijgt). Ik heb geen java mensen in mijn huidige team, maar ik weet wel dat zij in Nederland met 5 jaar werkervaring binnen ons bedrijf tussen de 4-4.5K zouden krijgen (ook nog een RSU optie, maar dat laat ik achterwege voor nu).

Dus, goed salaris, lekker bezig, en vraag jezelf af of je wel een dure auto van de zaak wil hebben. Ook dat hoort bij je leeftijd, graag in toffe auto’s rijden (geen idee of dat ook voor jou geldt), maar je hebt zeker niets te klagen qua package.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
***members only***

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penait1
Members only:

[ Voor 16% gewijzigd door Penait1 op 18-07-2023 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 31-05 22:09
@stickfiguur
Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:33:
En toch ligt het gemiddelde inkomen in de VS niet zoveel hoger. De gemiddelde Tweaker zou in de VS waarschijnlijk hetzelfde verdienen als in Nederland; of minder, omdat de markt daar een stuk competitiever is.
StM schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:01:
Ook in de VS krijg je als gewone hardware engineer geen 950k per jaar, dan zit je gewoon bij de absolute top van het vakgebied ;)
Ik denk dat de twee bold stukjes wel een deel van de achtergrond aangeven. De spreiding tussen laag en hoog is gewoon groter en als je goed bent, dan kun je heel hard groeien.

Ik ben ook een hardware engineer in de VS (toevallig m'n "officiële" functienaam), verdien wel iets minder, maar er zit nog een stuk groei in de komende jaren als ik blijf presteren. In Nederland merkte ik eigenlijk wel dat ambitie soms een beetje als een vies woord gezien wordt, wat elders toch meer gewaardeerd lijkt te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 22:02
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door stickfiguur op 19-07-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eledhrim
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-05 15:13
Members only:

Anderhalf jaar geleden ben ik bij een nieuwe werkgever gestart. Ik heb daar een erg leuke tijd gehad maar onverwacht kreeg ik deze aanbieding. Een verbetering van €500,- / maand.
Er is ook nog een mobiliteitsvergoeding maar die kan ik wegstrepen tegen de extra reiskosten die ik zou gaan maken. (bij de huidige werkgever is het woon-werkverkeer maar 30 minuten, op 1 dag in de week is het ruim 4 uur kosteloos in een leenauto maar dat zou tijdelijk zijn tot die opdracht afloopt)

Het is een forse sprong in salaris. Het pensioen is mij niet duidelijk, ik heb eigenlijk geen idee waar het percentage op slaat. (een percentage waarvan?)

Wat vinden jullie van bovenstaande voorstel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Eledhrim schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:17:
***members only***

Anderhalf jaar geleden ben ik bij een nieuwe werkgever gestart. Ik heb daar een erg leuke tijd gehad maar onverwacht kreeg ik deze aanbieding. Een verbetering van €500,- / maand.
Er is ook nog een mobiliteitsvergoeding maar die kan ik wegstrepen tegen de extra reiskosten die ik zou gaan maken. (bij de huidige werkgever is het woon-werkverkeer maar 30 minuten, op 1 dag in de week is het ruim 4 uur kosteloos in een leenauto maar dat zou tijdelijk zijn tot die opdracht afloopt)

Het is een forse sprong in salaris. Het pensioen is mij niet duidelijk, ik heb eigenlijk geen idee waar het percentage op slaat. (een percentage waarvan?)

Je gebruikt een oude template, werklocatie is bedoelt voor de locatie van je WG, in het nieuwe thuiswerkenveld kun je aangeven of dit mogelijk is en in welke hoedanigheid. De locatie van je WG is relevant, immers zijn er andere loonverwachtingen bij werken in Amsterdam of in NO-Groningen. Zie hier: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Members only:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Hier had UW advertentie kunnen staan!

[ Voor 141% gewijzigd door Widow op 01-08-2023 08:05 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tostikop
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 10:54
Tijd voor een update:

Members only:

Aardige sprong in salaris kunnen maken sinds de vorige keer (2021). En er zijn wat betere voorwaarden bijgekomen:

Er is nu een pensioenregeling, al is die nog niet heel ruim. Wg legt dus 4% in, ik kan zelf kiezen hoe ik de andere 4% wil doen: ook inleggen bij het pensioenfonds, of zelf iets anders regelen. Wat de wg inlegt komt erbij, dus ik ga niet achteruit in salaris.

Verder is er een fietsplan bijgekomen, ik heb gekozen voor een speed pedelec. Ik woon inmiddels wat verder weg, dus 45 minuten met de speedy bike is best goed te doen. Zoals gezegd, de vergoeding is nog wat karig vanuit wg, maar verder prima te bekostigen met de reiskostenvergoeding. De regeling is dat je de kilometers van een autorit vergoed krijgt, maar dan maakt het niet uit of je met de auto of fiets komt. Mijn fietsroute is korter in km dan de autoroute, dus dat pakt voordelig uit voor mij.

[ Voor 0% gewijzigd door tostikop op 20-07-2023 11:46 . Reden: mo tags ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

tostikop schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Tijd voor een update:

***members only***

Aardige sprong in salaris kunnen maken sinds de vorige keer (2021). En er zijn wat betere voorwaarden bijgekomen:

Er is nu een pensioenregeling, al is die nog niet heel ruim. Wg legt dus 4% in, ik kan zelf kiezen hoe ik de andere 4% wil doen: ook inleggen bij het pensioenfonds, of zelf iets anders regelen. Wat de wg inlegt komt erbij, dus ik ga niet achteruit in salaris.

Verder is er een fietsplan bijgekomen, ik heb gekozen voor een speed pedelec. Ik woon inmiddels wat verder weg, dus 45 minuten met de speedy bike is best goed te doen. Zoals gezegd, de vergoeding is nog wat karig vanuit wg, maar verder prima te bekostigen met de reiskostenvergoeding. De regeling is dat je de kilometers van een autorit vergoed krijgt, maar dan maakt het niet uit of je met de auto of fiets komt. Mijn fietsroute is korter in km dan de autoroute, dus dat pakt voordelig uit voor mij.
Eerlijk gezegd vind ik, ondanks je grote stap, dit niet echt een denderend salaris. Software, in de randstad, zonder dertiende maand.
De CAO waar ik onder val is beter dan dat (universiteiten), zeker voor jouw leeftijd + werkervaring.
Als software-ontwikkelaar zit je al snel in schaal 9/10 wat neerkomt op 4.2 tot 4.6k per maand mét dertiende maand. Daar krijg je dan ook nog 41 vakantiedagen bij.

Al met al denk ik dat je, als software ontwikkelaar in de randstad met 10 jaar werkervaring eerder richting de 60-70k per jaar zou moeten verdienen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
dragonhaertt schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:04:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik, ondanks je grote stap, dit niet echt een denderend salaris. Software, in de randstad, zonder dertiende maand.
De CAO waar ik onder val is beter dan dat (universiteiten), zeker voor jouw leeftijd + werkervaring.
Als software-ontwikkelaar zit je al snel in schaal 9/10 wat neerkomt op 4.2 tot 4.6k per maand mét dertiende maand. Daar krijg je dan ook nog 41 vakantiedagen bij.

Al met al denk ik dat je, als software ontwikkelaar in de randstad met 10 jaar werkervaring eerder richting de 60-70k per jaar zou moeten verdienen.
Waarom vergelijk je het met een cao die totaal niet relevant is voor degene waar je op reageert? Iedereen weet dat je hoog begint bij de overheid en je veel vakantiedagen hebt, maar dat je wel te maken hebt met weinig stappen en bureaucratie. Oprechte vraag, want ik mis de relevantie. Het gras is ergens altijd groener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Orangelights23 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:07:
[...]

Waarom vergelijk je het met een cao die totaal niet relevant is voor degene waar je op reageert? Iedereen weet dat je hoog begint bij de overheid en je veel vakantiedagen hebt, maar dat je wel te maken hebt met weinig stappen en bureaucratie. Oprechte vraag, want ik mis de relevantie. Het gras is ergens altijd groener
Omdat hier op de universiteit ook gewoon software ontwikkelaars zitten, die in schaal 9 of 10 vallen.
CAO universiteit staat bekend om niet geweldig hoog te zijn, dus op zich is het geen slechte benchmark.

Ik heb zelf ook eerst in commerciële bedrijven gewerkt (elektronisch engineer) en de werkdruk op de universiteit is aanzienlijk lager. Ook de lonen zijn bij vedrijven (voor zowel engineers als software ontwikkelaars) over het algemeen hoger dan mijn CAO. Als iemand mínder verdient dan mijn CAO is dat dus al snel een indicator voor mij.
En dan heb ik het over het oosten van het land, waar een CAO nogal gunstig uitpakt t.o.v. de randstad. In de randstad betalen commerciële bedrijven over het algemeen beter dan hier, dus vaak véél beter dan CAO universiteiten.

CAO uni < Commerciële bedrijven in het oosten < randstad

[ Voor 31% gewijzigd door dragonhaertt op 20-07-2023 14:29 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 18:33
Eledhrim schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:17:
***members only***

Is dit niet vrij laag voor een WO ICT'er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eledhrim
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-05 15:13
dirk_mec schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:17:
Is dit niet vrij laag voor een WO ICT'er?
Doel je op een specifiek onderdeel (maandloon, pensioen, mobiliteit) of het gehele plaatje?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:04
Volgens mij is het een prima salaris voor de functie Java developer. Je zult vast ergens meer kunnen verdienen, maar volgens mij is dit gewoon marktconform.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 18:33
Eledhrim schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:23:
[...]

Doel je op een specifiek onderdeel (maandloon, pensioen, mobiliteit) of het gehele plaatje?
Maandloon en werkervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Widow schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:26:
Tijd voor een update, ik ben begin dit jaar uit de consultancy gestapt, en heb iets in de buurt gevonden. Het werk wat ik deed was wel leuk, maar de uitdaging was er een beetje van af. Daarnaast zag ik als externe ook nooit echt het eindresultaat van wat je bouwt, want zodra je je product hebt opgeleverd willen klanten van je af omdat inhuur duur is. Tevens was ik klaar met autorijden, het wordt steeds drukker op de weg en rijden staat me tegen. En ik miste allerlei leuke momenten met de kleine, dus heb een 40-urige werkweek met 10-12 uur reistijd ingeruild voor een 32-urige werkweek met 2 uur reistijd. Dat komt neer op 18 uur vrije tijd extra, waar ik blij mee ben.

***members only***
Huh?! Omzetbonus bij de overheid? Klinkt vreemd voor mij :-) kan je dit toelichten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
xtaix schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:50:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25 jaar
• Opleiding: HBO Business IT en management
• Werkervaring: 0 jaar (alleen stages/afstuderen)

2. Wat doe je:
• Functie: functioneel beheerder
• Werkgever/branche: zorgverzekeraar
• (Werk) Locatie(s): Noord-Nederland
• Uren/week: 34 p.w.
• Reistijd: OV 1,5 uur / auto 1 uur
• Werkdruk: gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1940 met groeipad
• Vakantiedagen: 26
• Dertiende/veertiende maand: ja (8,3%)
• Pensioen per maand: 7,3% p.m.
• Mobiliteit per maand: €192,- woon-werk verkeer.
• Overige: Hoge korting op zorgverzekering/
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32 jaar
• Opleiding: HBO Business IT management
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Beheerder
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Aantal vakantiedagen: 21 dagen
• Gewerkte uren/week: 36 uur
• Reistijd: 30 min
• Thuiswerken: Ja

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4485 -> per 1 nov 4% cao verhoging
• Vakantiegeld: €4485
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €4485
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62.610

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 70%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: APB
• Mobiliteit per jaar: €0, alleen fiscaal uitruil, korting OV abonnement (75%)
• Overige: Eigen zorgverzekering
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 07:46
Mooie stap kunnen maken dit jaar :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO applicatie ontwikkelaar niveau 4, 1 jaar HBO ICT & Business, per september AD ICT Junior Cloud Engineer
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Service Delivery Engineer
• Werkgever/branche: Financiële sector
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 25 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld/Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3712
• Vakantiegeld: € 3415 (per jaar)
• Bonus, toeslagen, etc: € 442 (maandelijks)
• Dertiende/veertiende maand: € 3712
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 56975

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 21,5% inleg vanuit de werkgever, 3,5% eigen inleg.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: Certificering en curcussen kunnen op kosten van de zaak worden gedaan
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 56975
Trixi schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:43:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO applicatie ontwikkelaar niveau 4, 1 jaar HBO ICT & Business
• Werkervaring: 2 jaar relevante werkervaring bij hetzelfde bedrijf
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: IT Service Desk Officer
• Werkgever/branche: Financiële sector
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 25 minuten

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2975
• Vakantiegeld: € 2752 (per jaar)
• Bonus, toeslagen, etc: € 405 (maandelijks)
• Dertiende/veertiende maand: € 2975
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46287

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Onbekend, zou ik moeten uitzoeken
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend, zou ik moeten uitzoeken
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: Certificering en curcussen kunnen op kosten van de zaak worden gedaan
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46287

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-05 16:10
@Trixi Altijd goed om uit te zoeken wat voor pensioen je opbouwt als je dat al überhaupt doet. Nederland kent geen wettelijke pensioenplicht. Dit betekent dat een werkgever je niet altijd een pensioenregeling hoeft aan te bieden (behalve als dat in een cao is afgesproken).

Hierdoor kan het lijken alsof je een mooi maandsalaris hebt, maar als je hier ook nog zelf pensioen van moet opbouwen dan kan dat uiteindelijk flink tegenvallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trixi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 07:46
Jeffrey schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:11:
@Trixi Altijd goed om uit te zoeken wat voor pensioen je opbouwt als je dat al überhaupt doet. Nederland kent geen wettelijke pensioenplicht. Dit betekent dat een werkgever je niet altijd een pensioenregeling hoeft aan te bieden (behalve als dat in een cao is afgesproken).

Hierdoor kan het lijken alsof je een mooi maandsalaris hebt, maar als je hier ook nog zelf pensioen van moet opbouwen dan kan dat uiteindelijk flink tegenvallen!
Hi Jeffrey, heb het even uitgevogeld en toegevoegd in mijn post. Ik zal heel eerlijk toegeven dat ik wist dat er een stuk pensioensopbouw was ingebegrepen maar hoe het nu precies werkt is mij niet geheel duidelijk (deels door gebrek aan inlezen en eigen kennis).

Uiteraard belangrijk om mij daar eens goed in te gaan verdiepen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Penait1 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:50:
[...]

Dank om mij even in de normale wereld te drukken! Her en der zie ik in dit topic salarissen voorbij komen van 5k met 5 jaar ervaring. Mijn leeftijd vind ik niet zo relevant ik was gewoon jong klaar met mijn studie. Maar het wordt vaak als argument tegen mij gebruikt

De vraag komt vooral voort uit is omdat het kale bruto salaris niet heel spannend klinkt (begrijp me niet verkeerd; niet slecht, maar ook niet heel uitzonderlijk als hierboven in het topic iemand met 2 jaar ervaring een aanbod krijgt van 3200 en dat bestempeld wordt als karig), zoveel mensen hebben een mobiliteitsbudget/leaseauto en een betere pensioeninleg; die is in mijn package karig te noemen.

@XFlame @ManzokuSan excuus foutjes aangepast betreft 30 vakantiedagen en 5 jaar eevaring.
Nou je kale bruto salaris is heel spannend hoor! Ik ben 29, ongeveer net zoveel ervaring, werk hier dik 2 jaar en verdien €3195. Waarvan alleen al 12,9% pensioen afgedragen wordt wat ik zelf "betaal". Ik krijg maar 70 euro reiskosten sinds deze maand (was eerst 35) en een parkeerabbo kost me 25. Ook heb ik geen leaseauto van de zaak, enkel een telefoon.

Je verdient dus echt lekker hoor! Ik zou graag ruilen met je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 10:05

GG85

.......

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Cool dat je dit deelt. Aangezien ik eenzelfde functie heb: mag ik vragen wat je doet?

Ik neem aan iets specifieks qua kennisgebied? Heel goed in een bepaalde branche of op bijvoorbeeld het gebied van Power en/of Signal integrity?
Of ben je niet meer écht HW Engineer maar geef je leiding en/of heb je een system/architect rol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
Welnu, slechts twee weken na mijn eerdere bericht hier inmiddels weer een aanbod elders gekregen voor wat ik toch wel als mijn droombaan zie, met veel betere voorwaarden.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Functie: Adviseur inclusief onderwijs
• Werkgever/branche: Adviesbureau
• (Werk) Locatie(s): Den Bosch
• Aantal vakantiedagen: Circa 28 (als ik dat correct berekend heb)
• Reistijd: minder dan 1,5 uur enkele reis
• Thuiswerken: Zeer flexibel; in elk geval 1 dag p/w op kantoor aanwezig, rest naar eigen invulling
• Werkdruk: Moet ik nog ervaren

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2495
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: 1,4% eindejaarsuitkering
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca. €34.500

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: NS Business Card, laptop en iPhone van de zaak, €40 internetvergoeding en €50 onkostenvergoeding (bij fulltime dienstverband), €75 wervingsbeloning, interne opleidingen met mogelijkheden tot hogere salariëring

Hoewel ik nog steeds van mening ben dat het voorstel bij de andere organisatie prima was, zie ik wel gigantische verschillen. Bovenal is dit een functie waar ik al langer écht naar op zoek was, en helpen de secundaire voorwaarden en het feit dat er een enorm flexibele thuiswerkbeleid gehanteerd wordt.

Heel blij met dit voorstel. Het scheelt dat ik bij de andere organisatie nog niet getekend had.
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc:

• Mobiliteit per jaar:
DutchDeafBoy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:26:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO-3 Medewerker Beheer ICT, MBO-4 Netwerkbeheerder, 2jr. HBO ICT & Business (vroegtijdig mee gestopt)
• Werkervaring: 2,5 jaar + 2x 6 maanden stage

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker ICT
• Werkgever/branche: Voortgezet Onderwijs
• Aantal vakantiedagen*: bijna gelijk aan aantal dagen dat leerlingen hebben minus twee bufferweken
• Gewerkte uren/week*: 32
• Reistijd**: Half uurtje met het OV
• Werkdruk: Verschilt echt enorm; de meeste dagen is de werkdruk relatief laag, maar dit kan prima oplopen naar gemiddeld of zelfs hoog. Doorgaans echter laag-gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1706,40 (€2133 op 40-uur basis)
• Bonus, toeslagen, etc: Mogelijkheid tot eenmalig uitkeren 50 werkuren in geld (dit was de laatste keer €578 bruto). Verder i.h.k.v. nieuwe CAO deze maand ook nog een bonus van €640 bruto ontvangen.
• Dertiende/veertiende maand: 8,33% van maandloon + €960 eindejaarsuitkering OOP
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €23006

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Mobiliteit per jaar **** n.v.t.
• Overige: mogelijkheid tot telefoon van de zaak, echter is deze niet geschikt voor koppeling met mijn hoortoestellen wat deze nutteloos maakt. In plaats daarvan kan ik mijn eigen abonnementskosten declareren met een maximum van €25 p/m. Verder krijg ik reiskostenvergoeding van ca. 65 euro. Niet genoeg om alle kosten te compenseren, maar hey, het is beter dan niets.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DutchDeafBoy schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:36:
Welnu, slechts twee weken na mijn eerdere bericht hier inmiddels weer een aanbod elders gekregen voor wat ik toch wel als mijn droombaan zie, met veel betere voorwaarden.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Een organisatie die zich inzet voor inclusief onderwijs
• Thuiswerken: Zeer flexibel; in elk geval 1 dag p/w op kantoor aanwezig, rest naar eigen invulling

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc:

• Mobiliteit per jaar:
• Overige: NS Business Card, laptop en iPhone van de zaak, €40 internetvergoeding en €50 onkostenvergoeding (bij fulltime dienstverband), €75 wervingsbeloning, interne opleidingen met mogelijkheden tot hogere salariëring

Hoewel ik nog steeds van mening ben dat het voorstel bij de andere organisatie prima was, zie ik wel gigantische verschillen. Bovenal is dit een functie waar ik al langer écht naar op zoek was, en helpen de secundaire voorwaarden en het feit dat er een enorm flexibele thuiswerkbeleid gehanteerd wordt.

Heel blij met dit voorstel. Het scheelt dat ik bij de andere organisatie nog niet getekend had.

[...]

[...]
Gefeliciteerd! Het zijn wel 2 totaal verschillende functies toch? Je laatste klinkt niet eens als IT gerelateerd? Of is dat wel zo?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
DennusB schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:21:
[...]

Gefeliciteerd! Het zijn wel 2 totaal verschillende functies toch? Je laatste klinkt niet eens als IT gerelateerd? Of is dat wel zo?
Het is inderdaad verre van een IT-gerelateerde functie, al zal mijn IT-achtergrond wel degelijk van pas gaan komen. Want naar alle waarschijnlijkheid zal ik mij onder meer met digitale toegankelijkheid bezig gaan houden. Daaronder te verstaan: toegankelijk lesmateriaal, implementatie van WCAG 2.0 etc.

Dus helemaal verloren zal mijn IT-kennis niet gaan. Maar uiteindelijk ligt de focus op toegankelijkheid in de breedste zin, en is IT maar een zeer beperkt deel van het werk. 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-05 22:24

HSG

DutchDeafBoy schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:36:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Een organisatie die zich inzet voor inclusief onderwijs

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc:

• Mobiliteit per jaar:

[...]

[...]
Ik wil geen sfeerverpester zijn maar jouw salaris kan echt wel omhoog in tegenstelling tot wat je n hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
HSG schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:13:
[...]

Ik wil geen sfeerverpester zijn maar jouw salaris kan echt wel omhoog in tegenstelling tot wat je n hebt.
3100€ met 35 vakantiedagen bij 40u/wk vind ik eigenlijk niet heel slecht. Waarbij als ik het goed lees de enige echte inbreng algemene niet relevante werkervaring is tezamen met het hebben audiologische beperking (zeg ik dat zo juist zonder waardeoordeel?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
True schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:21:
[...]

3100€ met 35 vakantiedagen bij 40u/wk vind ik eigenlijk niet heel slecht. Waarbij als ik het goed lees de enige echte inbreng algemene niet relevante werkervaring is tezamen met het hebben audiologische beperking (zeg ik dat zo juist zonder waardeoordeel?).
Precies dat eerste is een heel belangrijk gegeven. Ik ben aangenomen vanwege mijn motivatie en passie voor de job. En hoewel men ook wel aan mij merkte dat ik, ondanks het ontbreken van afgeronde hbo-diploma, toch aan het (denk)niveau voldoe, was het nog geen gelopen race doordat ik eigenlijk geen relevante werkervaring heb.

Wel veel kennis en ervaring opgedaan via vrijwilligerswerk (daar vloeit de passie ook uit voort), maar dat is wat anders dan nu echt een achtergrond in bijvoorbeeld onderwijskunde hebben zoals de vacature oorspronkelijk vereiste.

En mijn audiologische beperking is weliswaar geen breekpunt geweest (het is en blijft een organisatie gericht op een inclusievere samenleving), maar het is wel inderdaad iets waar ze naar kijken; het mag immers natuurlijk geen belemmering worden in de werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickgd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05 21:30
yannickgd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:29:
***members only***

Ik werkte eind 2022 bij een andere werkgever voor hetzelfde salaris, maar met een middel/hoge werkdruk. Omdat de werkdruk mij te veel stress opleverde ben ik naar iets anders gaan zoeken. Het nieuwe bedrijf leek destijds een goed idee: veel meer vakantiedagen, lagere werkdruk voor hetzelfde salaris. Destijds heb ik een tijdelijk contract aangeboden gekregen voor een half jaar, wat per juni "naar een langer termijn contract" omgezet zou worden. Ik heb aangenomen (maar niet verbaal/schriftelijk bevestigd) dat dit een vast contract zou zijn.

Vandaag een nieuw contract aangeboden gekregen: anderhalf jaar tijdelijk contract, met dezelfde voorwaarden.

Ik weet niet helemaal zeker wat ik er van vindt. Aan de ene kant is het een fijne werkgever, maar om bijna 3 jaar lang qua salaris stil te staan...

Zou het heel raar staan als ik zou gaan onderhandelen voor een vast contract en/of hoger salaris?
Dit is toch na overleg met werk blijven knagen bij mij, en na een paar weken waarin de werkdruk steeds hoger werd toch besloten even rond te gaan kijken. Nu heb ik het volgende aanbod liggen:

Members only:

Ik moet uiteraard nog goed nadenken hierover. Ik ben ook benieuwd wat jullie mening is over dit pakket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@yannickgd Ik zou een tegenbod doen van 4200, met werkervaring moet dat wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickgd
Zenix schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:03:
@yannickgd Ik zou een tegenbod doen van 4200, met werkervaring moet dat wel te doen zijn.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickgd
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 13:12
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-05 22:39
u]1. Wie ben je:[/u]
• Leeftijd: 28 (donderdag 29 :) )
• Opleiding: MBO 3 ICT
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Almere

2. Wat doe je:
• Functie: IT Beheerder
• Werkgever/branche: Facility
• (Werk) Locatie(s): Amstelveen
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 30
• Thuiswerken: 0
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3500
• Bonus, toeslagen, etc: € geen
• Dertiende/veertiende maand: salaris per 4 weken
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45000 +-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: 0.19 per kilometer vergoeding
• Overige: laptop van de zaak iphone mogelijkheid om thuis te werken. bijgrade voor eten op de zaak vrijmibo
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 4500+-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:30
yannickgd schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Dit is toch na overleg met werk blijven knagen bij mij, en na een paar weken waarin de werkdruk steeds hoger werd toch besloten even rond te gaan kijken. Nu heb ik het volgende aanbod liggen:

***members only***

Ik moet uiteraard nog goed nadenken hierover. Ik ben ook benieuwd wat jullie mening is over dit pakket
Voor een banenwissel vind ik het qua brutosalaris best karig. Je gaat er met dit bod 4% op vooruit. Bij een nieuwe baan zou ik toch al snel voor minimaal 10% erbij gaan, als het even kan 20%.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leogeran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:53
Hahn schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:23:
[...]

Voor een banenwissel vind ik het qua brutosalaris best karig. Je gaat er met dit bod 4% op vooruit. Bij een nieuwe baan zou ik toch al snel voor minimaal 10% erbij gaan, als het even kan 20%.
Dat ligt er toch wat de reden is dat iemand van baan wisselt? Is het voor een beter perspectief of om enkel meer te verdienen?
Ik vind ‘je kan er minimaal 10% salaris bij krijgen’ wel erg kort door de bocht.
Vooral als de nieuwe positie op de lange termijn juist meer perspectief biedt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:30
leogeran schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:11:
[...]

Ik vind ‘je kan er minimaal 10% salaris bij krijgen’ wel erg kort door de bocht.
Dat zei ik helemaal niet, niet mijn woorden verdraaien. Ik zei dat ik op minimaal 10% erbij zou mikken.

En natuurlijk hangt dat van heel veel factoren af, maar in dit geval gaat het om iemand die meer wil verdienen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 29-07-2023 18:16 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yannickgd
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickgd
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 08:01
Niet de gebruikelijke branche, maar misschien toch interessant voor de een of andere lezer :)

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
SehudeKoza schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:10:
Niet de gebruikelijke branche, maar misschien toch interessant voor de een of andere lezer :)

***members only***
Ik denk dat je veel beter kunt krijgen, Mijn package is bijna net zo goed met een mbo 4 opleiding en 1 jaar werkervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivan
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 14:21
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: MBO 4 ICT afgerond, HBO bedrijfskunde aan het afronden (laatste jaar)
• Werkervaring: 15 jaar, voornamelijk detachering
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: Modern Workspace consultant / plaatsvervangend product owner
• Werkgever/branche: detachering (Midlance)
• Aantal vakantiedagen: n.v.t.
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: momenteel 45 min enkele reis
• Thuiswerken: 90% van de tijd
• Werkdruk: Gedetacheerd bij de overheid

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € zit in maandsalaris verwerkt
• Bonus, toeslagen, etc: € aanvulling tot 70% van uurtarief. c.a. €4500 per maand
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €82.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €250 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Middenloon
• Mobiliteit per jaar: € Gaat van het 70% tarief af. Leasebedrag is nu zo'n 800 per maand (komt bovenop het jaarsalaris)
• Overige: Salaris valt lager uit bij geen opdracht (alleen basissalaris), vakantie (basissalaris) of ziekte (basissalaris). In 2022 is het totaal bruto inkomen ~€82.000 geweest, waarbij ik ongeveer een week ziek ben geweest, en 4 weken vakantie heb gehad. Alle belastingvoordelen kan ik declareren, waardoor er een bruto-netto verrekening plaatsvind (laptop, telefoon, laadkosten auto, thuiswerkdagen etc)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€91.500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:45
@Ivan Ik kom op een totaal van 83.500 uit. Waar zit die overige 8k in? En dat pensioeninleg gaat dat ook van je 70% af of betaald de werkgever dat echt uit de overige 30%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-05 10:12
-

[ Voor 99% gewijzigd door The-Doctor op 02-08-2023 09:30 . Reden: - ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:27

Michelli

LL.M

Kon veel dichter bij huis werk vinden dat me meer uitdaagt en met meer ontwikkelmogelijkheden op technisch gebied. Of zoals de lead zei: "nerdies passen hier beter" :)

Ook weer terug naar 40 uur per week met compensatieverlof, want merkte dat de dagen vooral in combinatie met de reistijd (naar Den Haag) gewoon echt te lang waren. Was mijn vrije dag bijna alleen maar aan het uitrusten. Nu dus kortere dagen met de mogelijkheid om tussendoor makkelijker verlof te nemen. Aantal IKB verlofuren is vanaf dit jaar rijksbreed voor alle leeftijden gestegen.

Oude voorwaarden (september 2021):
Members only:

Per 1 maart 2023:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:45
Je mist de package totalen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Michelli schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:41:
Kon veel dichter bij huis werk vinden dat me meer uitdaagt en met meer ontwikkelmogelijkheden op technisch gebied. Of zoals de lead zei: "nerdies passen hier beter" :)

Ook weer terug naar 40 uur per week met compensatieverlof, want merkte dat de dagen vooral in combinatie met de reistijd (naar Den Haag) gewoon echt te lang waren. Was mijn vrije dag bijna alleen maar aan het uitrusten. Nu dus kortere dagen met de mogelijkheid om tussendoor makkelijker verlof te nemen. Aantal IKB verlofuren is vanaf dit jaar rijksbreed voor alle leeftijden gestegen.

Oude voorwaarden (september 2021):

***members only***

Per 1 maart 2023:

***members only***
Je blijft hetzelfde doen (wg en functie zijn gelijk op papier) en toch meer uitdaging?

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Tehh op 31-07-2023 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:16

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Mijn werkgever heeft het bedrijf onlangs verkocht, ik zit niet helemaal lekker op mijn plek en een oud werkgever heeft mij een leuk bod gedaan. Ik denk dat ik dit wel ga aannemen, over 2 weken even om de tafel zitten om de boel concreet te maken. Maar vooralsnog ligt dit al op tafel:

Members only:

Verder vind ik het aanbod erg netjes en kijk ik ernaar uit om aankomende tijd wat meer te sparen voor later :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oelewappert
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
Na een lange tijd meegelezen te hebben, mijn bijdrage:
Members only:

Recentelijk een grote stap gemaakt van ~3000 naar ~4000 omdat ik een stuk meer verantwoordelijkheden gekregen heb sinds dat ik gestart ben.

[ Voor 0% gewijzigd door oelewappert op 01-08-2023 09:36 . Reden: member only ]

Pagina: 1 ... 174 ... 211 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.