Acties:
  • +5Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
unezra schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:07:
[...]

Ah. :) Verwarring alom, gezien je nog als TS in de TS staat.
@JvS @True Zie suggestie over toevoegen studiebudget en mogelijkheden aan de template. Is dat iets?
Staat er al:
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Overige:

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-03 11:17
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Bachelor Accountancy-fiscaliteit
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: België (Vlaams-Brabant)

2. Wat doe je:
• Functie: Boekhouder
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): op kantoor 100%
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 40u
• Reistijd: 10 min
• Thuiswerken: 0%
• Werkdruk: redelijk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2000,00 €
• Vakantiegeld: 815€
• Bonus, toeslagen, etc: 0€
• Dertiende/veertiende maand: 1200€
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 26.015,00€

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: 600 €
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Ik volg een avondopleiding Systeem en netwerkenbeheer

[Voor 3% gewijzigd door Gemmeke op 01-03-2023 13:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Gemmeke schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:32:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Behalve als je je 40u/wk eigenlijk minder werkt en je contract daarop gebaseerd is, maar je je tijd wel volmaakt met je opleiding verdien je hiermee iets van 11,50€/uur, dat is wel echt heel karig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:19
45 euro boven minimumloon in België:
https://loonwijzer.be/loon/minimumlonen

Uhhhhh.....

• Gemmeke
True schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Behalve als je je 40u/wk eigenlijk minder werkt en je contract daarop gebaseerd is, maar je je tijd wel volmaakt met je opleiding verdien je hiermee iets van 11,50€/uur, dat is wel echt heel karig.
Ik werk effectief 40 uren per week

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Gemmeke schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:11:
[...]

Ik werk effectief 40 uren per week
Dan zou ik heel snel verder kijken. Ik weet niet hoe de arbeidsmarkt in BE is, maar ik zie dat je een bachelor heb in accountancy en werkt als een boekhouder. Dan mag je echt wat meer vragen en krijgen dan dit.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
*knip* geen werving

[Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 01-03-2023 17:40]

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-03 13:07
Members only: ICT
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• LarryL
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Members only:

• Gemmeke
Het probleem is dat ik momenteel de enige boekhouder ben in het boekhoudkantoor dus ik kan niet zomaar vertrekken anders heeft het bedrijf geen boekhouders....

Acties:
  • +14Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:20
Gemmeke schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Het probleem is dat ik momenteel de enige boekhouder ben in het boekhoudkantoor dus ik kan niet zomaar vertrekken anders heeft het bedrijf geen boekhouders....
Als dat echt zo kritisch is, en ze kunnen je niet zomaar vervangen, dan zou je toch verwachten dat de beloning daar ook naar is?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +23Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Als je zo belangrijk bent, waarom betalen ze je dan niet meer?
Bot gezegd: niet jou probleem maar risico van ondernemer spelen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 18:26
[...]

Ah, vandaar. Dat is wel een belangrijke reden om jou heel weinig te betalen inderdaad. Omdat ze anders geen boekhouder hebben.

;)

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-03 15:53
Members only:

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:43
@Gemmeke Iets dat alle junioren in alle werkvelden vroeg of laat moeten leren om door te groeien binnen het vak en het bedrijf: je werk is zakelijk. Nooit jezelf minder gunnen, bijvoorbeeld door te stoppen met groeien, omdat iemand anders een zakelijk dubieuze keuze heeft gemaakt, zoals volledig afhankelijk zijn van een onderbetaalde werknemer.

Ik geeft het nieuwe collega's altijd mee dat ze voor zichzelf moeten kiezen en niet voor collega's of het bedrijf, hoe leuke beide ook kunnen zijn en hoe zielig verhaal ze ook kunnen ophangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Het tekenen van een contract voor onbepaalde tijd nadat ze dus tevreden over je zijn in je contract voor bepaalde tijd geeft aan dat je een onderhandelingspositie hebt.

Houd dit in je achterhoofd:
  • Ze willen je graag.
  • Je hebt naast je MBO nog enkele certificaten.
  • Ze betalen je 13,16€/u (bij de gemeentes krijg je tegenwoordig minimaal 14€/u voor ongeschoold werk).
  • De markt is op dit moment prima voor een MBO-geschoolde aanpakker binnen de IT.
  • Je bouwt geen pensioen op (mogelijk is dit omdat dit pas v.a. 25jr is).
Ik zou zeggen, zeker als je er een goed gevoel bij hebt, vraag 2600-2700€. Dat kunnen ze je gemakkelijk geven én je zult dit elders ook kunnen krijgen.

Punten die in mij op komen zijn:
Zeker weten dat die 2280 bruto is op 40u/wk? Heb je je consignatiedienstvergoeding hier los van?
Wordt je met je consignatiediensten een beetje redelijk behandeld? Hoe frequent ben je geconsigneerd? Hoeveel kost je dit aan vrije tijd? Moet je snel reageren? Kan dit vanaf huis of moet je dan naar de zaak rijden? Heb je je certificaten hier gehaald? Heeft je baas die betaald én moet je een deel terugbetalen als je weggaat?

Waar je verder nog op kunt onderhandelen is o.a.:
  • 36u werken voor hetzelfde salaris (feitelijk is dit 228€/mnd aan salaris)
  • studiebudgetten welke niet binnen een boetebeding vallen (als je weggaat dat je moet betalen)

• wErudite
True schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:30:
[...]

Het tekenen van een contract voor onbepaalde tijd nadat ze dus tevreden over je zijn in je contract voor bepaalde tijd geeft aan dat je een onderhandelingspositie hebt.

Houd dit in je achterhoofd:
  • Ze willen je graag.
  • Je hebt naast je MBO nog enkele certificaten.
  • Ze betalen je 13,16€/u (bij de gemeentes krijg je tegenwoordig minimaal 14€/u voor ongeschoold werk).
  • De markt is op dit moment prima voor een MBO-geschoolde aanpakker binnen de IT.
  • Je bouwt geen pensioen op (mogelijk is dit omdat dit pas v.a. 25jr is).
Ik zou zeggen, zeker als je er een goed gevoel bij hebt, vraag 2600-2700€. Dat kunnen ze je gemakkelijk geven én je zult dit elders ook kunnen krijgen.

Punten die in mij op komen zijn:
Zeker weten dat die 2280 bruto is op 40u/wk? Heb je je consignatiedienstvergoeding hier los van?
Wordt je met je consignatiediensten een beetje redelijk behandeld? Hoe frequent ben je geconsigneerd? Hoeveel kost je dit aan vrije tijd? Moet je snel reageren? Kan dit vanaf huis of moet je dan naar de zaak rijden? Heb je je certificaten hier gehaald? Heeft je baas die betaald én moet je een deel terugbetalen als je weggaat?

Waar je verder nog op kunt onderhandelen is o.a.:
  • 36u werken voor hetzelfde salaris (feitelijk is dit 228€/mnd aan salaris)
  • studiebudgetten welke niet binnen een boetebeding vallen (als je weggaat dat je moet betalen)
Members only:

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ten eerste zie ook deze post: Caelorum in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" je moet voor jezelf opkomen.

70€/mnd voor de consignatiedienst met één dienst per 6 weken is zo'n 97€ per dienst (70*12/52*6). Dit hoeft niet per se veel of weinig te zijn, maar als je er elke week ook nog 5 uur mee bezig bent én je binnen een kwartier (!) moet reageren kan ik wel zeggen dat dit echt geen goede vergoeding is.
Hierbij neem ik gemakshalve aan dat de uren die je maakt voor je diensten je ook mag en kunt schrijven en je die betaald krijgt of als tijd-voor-tijd krijgt in verlofuren?
Zie ook deze pagina voor meer inhoudelijke informatie met regels waar je baas zich aan moet houden (bijv. minimaal 30min per oproep én <30min tussen een oproep = die tijd ook schrijven).

Lees je arbeidsovereenkomst na over eventuele boetebedingen m.b.t. je certificaten, eventueel kun je een aparte studieovereenkomst getekend hebben, ik neem aan dat je die dan wel ergens hebt.

Typisch dat de consignatiedienst wel vanuit huis kan, maar thuiswerken een no-go is.

Ik heb wel een beetje een beeld van je werkgever op deze manier. Gebaseerd op wat je nu schetst zou ik op zoek gaan naar wat anders, als dat prima klinkt máár je wil toch niet weg, vraag je je baas om loonsverhoging. Als hij hiervoor niet te porren is, accepteer je het andere aanbod. (let op niet andersom, je wilt niet zonder werk zitten natuurlijk).

• 2ossy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:10
Members only:

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-03 20:22
Ik zou wat meer ervaring opdoen, wat certificaten halen, meer salaris proberen uit te trekken en daar vertrekken. Je bent nog jong dus veel bedrijven willen jou wel hebben. Misschien kun je wel meteen een vaste aanstelling afdwingen. Bovendien 2280 Euro per maand terwijl jij servicedeskdeskmedewerker EN systeembeheerder bent vind ik erg laag.

Bedrijven die niet toestaan dat mensen ook vanuit huis gaan werken passeer ik. Als het bedrijf verwacht dat dat ik flexibel ben dan wil ik ook dat het bedrijf flexibel is.

[Voor 13% gewijzigd door HSG op 02-03-2023 09:35]

• wErudite
Members only:

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-03 11:19

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

HSG schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:33:
[...]
Ik zou wat meer ervaring opdoen, wat certificaten halen, meer salaris proberen uit te trekken en daar vertrekken. Je bent nog jong dus veel bedrijven willen jou wel hebben. Misschien kun je wel meteen een vaste aanstelling afdwingen. Bovendien 2280 Euro per maand terwijl jij servicedeskdeskmedewerker EN systeembeheerder bent vind ik erg laag.
Afdwingen niet, onderhandelen mogelijk wel.

Salaris zou idd zeker richting €2400 - €2500 mogen gaan voor die functie.
Bedrijven die niet toestaan dat mensen ook vanuit huis gaan werken passeer ik. Als het bedrijf verwacht dat dat ik flexibel ben dan wil ik ook dat het bedrijf flexibel is.
Hangt beetje van de functie af. Sommige functies zijn logisch locatiegebonden en dan is een beperking van thuiswerken logisch. Tegelijkertijd heeft COVID-19 ons wel geleerd, dat thuiswerken vaak prima kan. Gezien RDS, klinkt "niet of nauwelijks" een beetje ouderwets, 1-2 dagen per week thuiswerken klinkt logischer.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-03 15:44
Members only:

• HSG
unezra schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:18:
[...]

Hangt beetje van de functie af. Sommige functies zijn logisch locatiegebonden en dan is een beperking van thuiswerken logisch. Tegelijkertijd heeft COVID-19 ons wel geleerd, dat thuiswerken vaak prima kan. Gezien RDS, klinkt "niet of nauwelijks" een beetje ouderwets, 1-2 dagen per week thuiswerken klinkt logischer.
Ik snap dat voor bepaalde functies niet mogelijk is zoals een huisarts, baliemedewerker of schoonmaker. Echter met het werk wat ik doe kan makkelijk en als bedrijven roepen dat ik 5 dagen op kantoor moet zitten is het voor mij een "nee". Dan wantrouw je mij gewoon.

Waar ik werk werken wij ook samen. 1 dag op kantoor en 4 dagen via Teams bijvoorbeeld het het gaat uistekend.

• Trapezoid
  • Laatst online: 06:48
Tweaketweak schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:10:
Benieuwd naar meningen. Ben niet per se ontevreden met 't huidige salaris, maar vergeleken met salarissen die hier voorbij komen lijkt het wel wat benedengemiddeld.

***members only***
Ik ben zelf iets ouder maar ook ongeveer 5 jaar ervaring zonder it achtergrond, wel WO opgeleid. Zit nu ergens voor 5k (geen bonus of 13e maand).

Ik heb het idee dat dat al best ok is(maar ook wel hoger kan) beetje gemiddeld denk ik. Wat mij we opvalt is dat er op tweakers vaak wel echt lage salarissen worden gepost.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:29
Trapezoid schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Ik ben zelf iets ouder maar ook ongeveer 5 jaar ervaring zonder it achtergrond, wel WO opgeleid. Zit nu ergens voor 5k (geen bonus of 13e maand).

Ik heb het idee dat dat al best ok is(maar ook wel hoger kan) beetje gemiddeld denk ik. Wat mij we opvalt is dat er op tweakers vaak wel echt lage salarissen worden gepost.
Dit topic zit natuurlijk vol met bias. Je hebt hier mensen die hun vermoedens willen toetsen. Je ziet dus inderdaad wat lagere salarissen. Maar aan de andere kant komen hier ook hele hoge salarissen voorbij van, zonder oordeel mijnerzijds, mensen die trots zijn over wat ze bereikt hebben.

Iemand die een prima salaris heeft, niet ontevreden is en er verder ook niet zo mee bezig is, post hier natuurlijk niet.

Bovendien zitten er op Tweakers overwegend mannen, vaak met een goede opleiding, die vaak ook nog eens in goedbetaalde sectoren zitten. Dan is zeg, €3000, op eens niet meer zo'n ontzettend goed salaris, maar dat zit wel redelijk dicht bij een modaal salaris zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-03 15:34
Members only:

momenteel heb ik (vind ik) een relatief laag maandsalaris, in ruil voor een ruim leasebudget + tankpas.
binnenkort ga ik doorschuiven in functie omdat collega met pensioen gaat.. dus dat wordt schalen omhoog!
Ik ga op dat moment dan ook de mobiliteit laten omzetten in salaris, dus dat wordt dubbel feest!
ik schrijf het nu alvast van me af zodat ik kan gaan vergelijken :9

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:33

Thompson

Beeromaniac

Wow is dat serieus zo dat je in België bij een 40u contract standaard 32 vakantiedagen hebt? Netjes.

Beeromaniac

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LarryL
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Thompson schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:45:
[...]

Wow is dat serieus zo dat je in België bij een 40u contract standaard 32 vakantiedagen hebt? Netjes.
Inderdaad, een standaard werkweek is vastgesteld op 38u. Bij een 39u contract krijg je 6 dagen inhaalrust/ADV extra, bij een 40u contract krijg je 12 dagen inhaalrust/ADV extra.

Hier zijn wel een aantal extra voorwaarden aan verbonden, vaak zijn deze dagen niet mee over te nemen naar het volgende jaar, heb bij een vorige werkgever ook gehad dat ik deze dagen niet kon opnemen voordat de maand waarin ik een ADV dag kreeg gepasseerd was. (Kon dus mijn extra dag die ik kreeg van 160u te werken in Januari pas opnemen in Februari)

zie: https://werk.belgie.be/nl...rbeidsduurvermindering-en

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-03 17:05
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO 4 applicatie ontwikkelaar
• Werkervaring: 2.5
• (Woon) Locatie: Gemert

2. Wat doe je:
• Functie: Junior PHP developer
• Werkgever/branche: web automatiseringen
• (Werk) Locatie(s): Gemert
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 20min met de fiets
• Thuiswerken: net hier begonnen dus 0 dagen. gaan binnekort wel naar 2 dagen thuis.
• Werkdruk: laag/gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2200
• Vakantiegeld: €2112 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: Winst uitkering nog niet bekend.
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €28612

• Mobiliteit per jaar:
• Overige:

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:33

Thompson

Beeromaniac

LarryL schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:03:
[...]

Inderdaad, een standaard werkweek is vastgesteld op 38u. Bij een 39u contract krijg je 6 dagen inhaalrust/ADV extra, bij een 40u contract krijg je 12 dagen inhaalrust/ADV extra.

Hier zijn wel een aantal extra voorwaarden aan verbonden, vaak zijn deze dagen niet mee over te nemen naar het volgende jaar, heb bij een vorige werkgever ook gehad dat ik deze dagen niet kon opnemen voordat de maand waarin ik een ADV dag kreeg gepasseerd was. (Kon dus mijn extra dag die ik kreeg van 160u te werken in Januari pas opnemen in Februari)

zie: https://werk.belgie.be/nl...rbeidsduurvermindering-en
Ach enkele extra voorwaarden is dan niet zo heel erg.
In Nederland is het wettelijk minimum bij 40 uur 20 dagen.
Bij mijn bedrijf krijg je standaard 4 extra dagen en dan hebben we nog een bonusregeling te weten;
5+ jaar in dienst +1
15+ jaar in dienst +2
25+ jaar in dienst +3
Leeftijd >45 +1
Leeftijd >50 +3
Leeftijd >55 +4
Leeftijd >60 +5

Beeromaniac

• unezra

unezra

7Sins schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:37:
[...]

5 jaar later, vele ontwikkelingen verder

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO + certificaten
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: systeembeheerder
• Werkgever/branche: Ambt
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 40
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 20m
• Thuiswerken: ja
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2600
• Vakantiegeld: € 2500
• Bonus, toeslagen, etc: € 5000
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 38700

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €200/m
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: abp
• Mobiliteit per jaar: € 10800
• Overige: onkostenvergoeding ca €400/j
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 52300

momenteel heb ik (vind ik) een relatief laag maandsalaris, in ruil voor een ruim leasebudget + tankpas.
binnenkort ga ik doorschuiven in functie omdat collega met pensioen gaat.. dus dat wordt schalen omhoog!
Ik ga op dat moment dan ook de mobiliteit laten omzetten in salaris, dus dat wordt dubbel feest!
ik schrijf het nu alvast van me af zodat ik kan gaan vergelijken :9
8 jaar relevante werkervaring lijkt mij erg veel op je 25e, stages en bjibanen tellen niet. (Gemiddelde leeftijd afstuderen mbo is 21,5 jaar.)

Leasebudget mag je effectief bij je salaris optellen en is voor leeftijd, functie en loon, érg aan de hoge kant.

Uitgaande dat die 8 jaar in feite 3-4 jaar is, vind ik het niet een heel verschrikkelijk salaris. Aan de lage kant, ja, maar heel dramatisch laag en rekening houdend met een érg hoog leasebudget, imo nee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Thompson schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:02:
[...]

Ach enkele extra voorwaarden is dan niet zo heel erg.
In Nederland is het wettelijk minimum bij 40 uur 20 dagen.
Bij mijn bedrijf krijg je standaard 4 extra dagen en dan hebben we nog een bonusregeling te weten;
5+ jaar in dienst +1
15+ jaar in dienst +2
25+ jaar in dienst +3
Leeftijd >45 +1
Leeftijd >50 +3
Leeftijd >55 +4
Leeftijd >60 +5
Imho knap karig. Mensen blijven tegenwoordig gemiddeld een jaar of 5 max bij een werkgever, zeker alles wat onder de 40 is.
Dus voor de jullie gemiddelde werknemer zal het 24 vakantiedagen zijn, of je werkt met ouwe knarren :+ Doorsnee is 25 dagen, of meer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 20:53
Ik vind dit wel een beetje aan de lage kant als je 2.5 jaar ervaring hebt, vooral als je 2.5 jaar ervaring met frameworks zoals Laravel hebt als dat het geval is. Welke frameworks werk je mee? Hoe schat jij je eigen skills in? IMO denk ik wel dat je iets beters kunt vinden.

• D_Jeff
  • Laatst online: 08:32
Stroopwafels schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:35:
[...]

Ik vind dit wel een beetje aan de lage kant als je 2.5 jaar ervaring hebt, vooral als je 2.5 jaar ervaring met frameworks zoals Laravel hebt als dat het geval is. Welke frameworks werk je mee? Hoe schat jij je eigen skills in? IMO denk ik wel dat je iets beters kunt vinden.
Aan de andere kant is 20 mins op fiets zitten soms ook wel wat waard (tov vast in de file staan voor Eindhoven / Utrecht)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• r.and.r
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-03 16:39
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:38
Misschien handig om aan te geven wat een klasse 2 auto is.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Waarom zien zoveel mensen een laptop en smartphone als secundaire voorwaarde? Het is 2023 en alles gaat digitaal. Er zijn maar weinig kantoorbanen waar je dit niet krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r.and.r
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-03 16:39
Orangelights23 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:47:
Waarom zien zoveel mensen een laptop en smartphone als secundaire voorwaarde? Het is 2023 en alles gaat digitaal. Er zijn maar weinig kantoorbanen waar je dit niet krijgt.
Ik kan de smartphone ook weigeren. Er gaat een klein bedrag van mijn bruto loon af voor het gebruik van dit toestel (VAA in België).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Deze discussie is al vaker gevoerd, maar als je de laptop/smartphone ook prive mag gebruiken, dan kan je dit wmb best als voorwaarde zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Net zoals die tankpas bij een auto van de zaak. Dat is ook logisch.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
Tylen schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:47:
[...]
Net zoals die tankpas bij een auto van de zaak. Dat is ook logisch.
Que? Heb wel een tankpas, maar ik betaal het toch echt zelf. Een brandstof component is niet standaard bij een leaseauto (veel bedrijven nemen hem wel standaard op).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:57
Caelorum schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:35:
[...]

Que? Heb wel een tankpas, maar ik betaal het toch echt zelf. Een brandstof component is niet standaard bij een leaseauto (veel bedrijven nemen hem wel standaard op).
Dan ben je een enorme uitzondering. Ik ken geen bedrijf waar je zelf de brandstof voor je leaseauto/auto van de zaak zelf moet betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:35
[...]

Wat is dan nog het voordeel van de tankpas boven de bankpas?

Ik ging er altijd van uit dat het grote voordeel van een leaseauto van de werkgever de tankpas was, meer specifiek dat de werkgever dat betaalde. Een raadsel voor mij overigens hoe dat belastingtechnisch dan zit maar goed...

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:50

Secsytime

Automagisch

[...]

Mag hopen dat je hem dan niet prive rijdt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:26
Bark_At_The_Cat schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:30:
[...]

Dan is zeg, €3000, op eens niet meer zo'n ontzettend goed salaris, maar dat zit wel redelijk dicht bij een modaal salaris zit.
Tsja, niet denigrerend bedoeld, maar een vuilnisman pakt al 3000 per maand (weliswaar als max)

3000 is echt niet geweldig met hedendaagse prijzen.

[Voor 7% gewijzigd door Johan Bogle op 05-03-2023 20:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
jongetje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:49:
[...]

Dan ben je een enorme uitzondering. Ik ken geen bedrijf waar je zelf de brandstof voor je leaseauto/auto van de zaak zelf moet betalen.
Dat valt wel mee. Ik ken er genoeg.
Kalentum schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:50:
[...]
Wat is dan nog het voordeel van de tankpas boven de bankpas?

Ik ging er altijd van uit dat het grote voordeel van een leaseauto van de werkgever de tankpas was, meer specifiek dat de werkgever dat betaalde. Een raadsel voor mij overigens hoe dat belastingtechnisch dan zit maar goed...
Ik werk in een variabelebeloningsconstructie (dat "midlance" ding), dus het voordeel is dat de brandstofkosten bruto voor mijn rekening komen.
Secsytime schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:25:
[...]
Mag hopen dat je hem dan niet prive rijdt.
Ik ben heel erg benieuwd waarom je denkt dat dit een probleem is.

Om even aan te geven hoe dit momenteel werkt. Ik "tank" met de brandstofpas, de kosten gaan op factuur naar de werkgever en die telt het bij de kosten van mij op (en effectief van mijn brutojaarlloon af).
Even los van de betalingsconstructie is het enige verschil dat met een brandstofcomponent dit wordt afgekocht voor een vast bedrag. De kosten komen alsnog bij het bedrijf binnen. Die bedrijfskosten dek ik af met mijn opbrengsten voor het bedrijf.

Overigens heb ik dit ook wel eens bij een "gewoon" contract gezien, dus daar is het ook niet uniek aan.

Hoe dan ook wilde ik aangeven dat het zeker geen gegeven is dat je een brandstofpas krijgt, net zoals het niet een gegeven is dat je in het buitenland mag tanken als je er 1 hebt. Een brandstofcomponent is niet standaard voor een leasecontract, maar een optie die veel bedrijven erbij nemen om de kosten te managen. Overigens ook zo met het leasebudget dat soms inclusief brandstof is en soms exclusief. Ik zou daar dus ook even goed op letten als je van werkgever switched.

• unezra

unezra

Johan Bogle schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:32:
[...]
Tsja, niet denigrerend bedoeld, maar een vuilnisman pakt al 3000 per maand (weliswaar als max)

Valt tegen.
€2700 max en dat alleen na -tig dienstjaren én als je chauffeur bent.
https://www.nationaleberoepengids.nl/vuilnisman

• unezra

unezra

[...]
Jouw midlance constructie is geen onbelangrijke context hier. Als ZZP'er zou je hetzelfde hebben.
Voor loondienst is het een grote uitzondering je brandstof zelf te betalen. Hooguit in het buitenland.

Waar ik het me nog wél kan voorstellen, is als het voor de baan as-such niet logisch is een leaseauto te hebben en werkgever dan personeel lokt met een soort van door de baas betaalde private-lease constructie. Maar zodra je kijkt naar consultancy, detachering, sales, etc, dus alles waar je relatief regelmatig van opdrachtgever wisselt en/of vaak op de weg zit, zal het amper voorkomen dat mensen hun eigen brandstof moeten betalen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:26
unezra schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:11:
[...]

Valt tegen.
€2700 max en dat alleen na -tig dienstjaren én als je chauffeur bent.
https://www.nationaleberoepengids.nl/vuilnisman
hebben net 13% salarisverhoging gekregen :-)
= 3051.

• Caelorum
unezra schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:15:
[...]
Jouw midlance constructie is geen onbelangrijke context hier. Als ZZP'er zou je hetzelfde hebben.
Voor loondienst is het een grote uitzondering je brandstof zelf te betalen. Hooguit in het buitenland.[...]
Midlance is loondienst. Ik ben geen ondernemer. Ik heb alleen een grotere variabele component in mijn beloning zitten. Gelijk aan bijvoorbeeld een makelaar.
En zoals gezegd ben ik het ook buiten deze constructie tegengekomen, al waren dat wel overwegend kleine bedrijven (minder dan 20 man).

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Caelorum schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:28:
[...]

Dat valt wel mee. Ik ken er genoeg.

[...]

Ik werk in een variabelebeloningsconstructie (dat "midlance" ding), dus het voordeel is dat de brandstofkosten bruto voor mijn rekening komen.

[...]

Ik ben heel erg benieuwd waarom je denkt dat dit een probleem is.

Om even aan te geven hoe dit momenteel werkt. Ik "tank" met de brandstofpas, de kosten gaan op factuur naar de werkgever en die telt het bij de kosten van mij op (en effectief van mijn brutojaarlloon af).
Even los van de betalingsconstructie is het enige verschil dat met een brandstofcomponent dit wordt afgekocht voor een vast bedrag. De kosten komen alsnog bij het bedrijf binnen. Die bedrijfskosten dek ik af met mijn opbrengsten voor het bedrijf.

Overigens heb ik dit ook wel eens bij een "gewoon" contract gezien, dus daar is het ook niet uniek aan.

Hoe dan ook wilde ik aangeven dat het zeker geen gegeven is dat je een brandstofpas krijgt, net zoals het niet een gegeven is dat je in het buitenland mag tanken als je er 1 hebt. Een brandstofcomponent is niet standaard voor een leasecontract, maar een optie die veel bedrijven erbij nemen om de kosten te managen. Overigens ook zo met het leasebudget dat soms inclusief brandstof is en soms exclusief. Ik zou daar dus ook even goed op letten als je van werkgever switched.
Tja midlance… wel appels met appels vergelijken. Ik ken 0 bedrijven waar de werknemers met een auto ban de zaak zelf hun brandstof moeten betalen. Zou ook heel erg raar zijn.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• tuinplant842
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-03 15:05
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO 4 | IT beheer
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Data Analist
• Werkgever/branche: Vast contract
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: 15 minuten fietsend
• Thuiswerken: Ja, zelf in te vullen wanneer
• Werkdruk: Wisselend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.500
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €1500 op maandbasis, kan oplopen op basis van prestaties maar €1500 staat vast als bodemgrens
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ €63360

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50% voor werkgever en 50% werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Collectief fonds
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: Macbook Pro

Over het algemeen zeer tevreden, ben van plan hier voorlopig te blijven zitten.

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:29
Johan Bogle schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:32:
[...]

Ja, maar het is ook niet voor niets modaal. Ik denk dat als je in de IT na 5 jaar de 3k bruto nog niet ontstegen bent, dat je waarschijnlijk verder moet gaan kijken. Maar het is wel gewoon een veelvoorkomend salaris in dit land. We moeten niet doen alsof iedereen zomaar €5-6k+ kan verwachten. Dat is gewoon nog steeds een wat hoger salaris.

Als je in de basis hoger wilt moet je binnen Europa toch echt naar een grote metropool, high tech, finance of één van de toplanden qua lonen (Noorwegen, Denemarken, Luxemburg, Zwitserland, dat spul).

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:57
Caelorum schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:44:
[...]

Midlance is loondienst. Ik ben geen ondernemer. Ik heb alleen een grotere variabele component in mijn beloning zitten. Gelijk aan bijvoorbeeld een makelaar.
En wat gebeurd er als je midlance doet en je raakt na 2 maanden in dienst met een onbepaalde tijd contract langdurig ziek. Hoeveel salaris krijg je dan de eerste 2 jaar maandelijks uitbetaald, is een serieuze vraag omdat ik niet bekend ben met midlance.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
jongetje schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:49:
[...]

En wat gebeurd er als je midlance doet en je raakt na 2 maanden in dienst met een onbepaalde tijd contract langdurig ziek. Hoeveel salaris krijg je dan de eerste 2 jaar maandelijks uitbetaald, is een serieuze vraag omdat ik niet bekend ben met midlance.
offtopic:
https://www.uwv.nl/partic...gte-van-mijn-ww-uitkering
Dagloon
Met uw sv-loon berekenen wij uw dagloon. Dit is het loon dat u gemiddeld per dag verdiende in de periode van 1 jaar. Hiervoor delen we uw sv-loon door het totale aantal werkdagen van de maanden waarin u loon kreeg.

Gemiddeld per dag, dus als je midlance verloning hierin mee kunt nemen omdat je er al een tijdje werkt gaat dat wel goed. Maar inderdaad als je net begint en risico wat jij loopt. Maar eigenlijk niet meer dan van 4000 naar 6000 gaan bij een andere werkgever en dan ziek worden na twee maanden. Dan is het ook 22*4000 + 2*6000 /24.

• Caelorum
jongetje schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Verschilt van toko tot toko. Wij hebben een basissalaris welke gewoon uitbetaald wordt. Het variabele deel is een x % van de totale omzet die je genereert minus de kosten. Die zou in theorie negatief kunnen worden, maar er staat bij ons een bepaling dat de negatieve variabele component wordt kwijtgescholden als het komt door bijv. ziekte. (nog even los van wat @True schrijft over sv-loon inderdaad)

Kortom is mijn basissalaris zo'n 20% lager dan ik bij een ander bedrijf kan krijgen, maar mijn totale package is veel groter (even ervan uitgaande dat je 25 vakantiedagen neemt). Denk dat de hele behandeling van midlance een beetje buiten dit topic valt overigens. Dan kunnen we beter verder gaan in Midlancen? Een goed idee? Maar laten we even zeggen dat er zowel voors als tegens zijn en het geen perfect fit is voor iedereen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wErudite
Members only:

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]

Mag je dan nog wel 21ct per km declareren?

En dan waarschijnlijk bijtelling voor het prive gebruik?

• Caelorum
Homeland schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:21:
[...]
Mag je dan nog wel 21ct per km declareren?

En dan waarschijnlijk bijtelling voor het prive gebruik?
Nee en ja.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Hoewel het in andere Europese landen niet gebruikelijk is om brandstof/elektriciteit voor werknemers te betalen, is dat wel zo in Nederland. Dan betaal je een paar honderd euro per maand om een auto te leasen die je waarschijnlijk zelf nooit kunt kopen zonder te lenen en dan moet je ook nog je eigen brandstof regelen. Dure grap wordt het dan, zeker als je als midlancer veel klanten kunt hebben en veel onderweg bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-03 15:34
unezra schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:20:
[...]

8 jaar relevante werkervaring lijkt mij erg veel op je 25e, stages en bjibanen tellen niet. (Gemiddelde leeftijd afstuderen mbo is 21,5 jaar.)

Leasebudget mag je effectief bij je salaris optellen en is voor leeftijd, functie en loon, érg aan de hoge kant.

Uitgaande dat die 8 jaar in feite 3-4 jaar is, vind ik het niet een heel verschrikkelijk salaris. Aan de lage kant, ja, maar heel dramatisch laag en rekening houdend met een érg hoog leasebudget, imo nee.
Ik heb een BBL/deeltijd opleiding gevolgd. Dat heeft ingehouden 32u werken en 1 dag studie. Geen idee of dat onder stage valt. In dat geval heb ik vals gespeeld .. al mn plekken waren dienstverbanden..

Ja, ik kan goed begrijpen dat mobiliteit onevenwichtig lijkt aan het salaris. Het is een bewuste eigen keuze geweest, ik rij 30d km per jaar prive kilometers.. dat is me wel een tankpasje waard :D
Als ik het 1:1 omreken naar salaris dan kom ik op 3400 uit. wat opzich een leuk pakket is op mn 25e toch?

[Voor 16% gewijzigd door 7Sins op 07-03-2023 13:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
dragonhaertt schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:06:
[...]

Als dat echt zo kritisch is, en ze kunnen je niet zomaar vervangen, dan zou je toch verwachten dat de beloning daar ook naar is?
'
Inderdaad.
En in aanvulling daarop, maak van hun probleem niet jouw probleem. Als je morgen langdurig ziek wordt, tegen een boom rijdt of toch naar een andere werkgever gaat moet er ook vervanging komen en dat is middels inhuur vlot genoeg geregeld. Iedereen is vervangbaar ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:50
Als bij die smartphone de verwachting zit dat je altijd bereikbaar bent voor je werkgever, is het zeker een arbeidsvoorwaarde, maar niet in positieve zin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:53
tuinplant842 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:46:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO 4 | IT beheer
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Data Analist
• Werkgever/branche: Vast contract
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: 15 minuten fietsend
• Thuiswerken: Ja, zelf in te vullen wanneer
• Werkdruk: Wisselend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.500
• Bonus, toeslagen, etc: €1500 op maandbasis, kan oplopen op basis van prestaties maar €1500 staat vast als bodemgrens
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ €63360

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50% voor werkgever en 50% werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Collectief fonds
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: Macbook Pro

Over het algemeen zeer tevreden, ben van plan hier voorlopig te blijven zitten.
is een bonus van 1500 op maandbasis tegen 3500 bruto salaris niet wat je extra in salaris zou willen zien?
Zodat er vakantiegeld/pensioen over wordt opgebouwd?

• tuinplant842
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-03 15:05
dfbt schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:53:
[...]

is een bonus van 1500 op maandbasis tegen 3500 bruto salaris niet wat je extra in salaris zou willen zien?
Zodat er vakantiegeld/pensioen over wordt opgebouwd?
In een ideale wereld wel. Momenteel investeer ik een groot deel van deze bonus simpelweg in indexfondsen zodat het op de lange termijn alsnog wat oplevert wanneer alles meezit. Voor een stukje beeldvorming, ik ben hier sinds 2 jaar werkzaam en kwam toentertijd van een baan af waar ik ongeveer 2800 bruto per maand verdiende zonder enige bonusregeling etc. dus in die zin is dit voor mijn situatie een enorme stap omhoog geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zo, tijd voor een update.

Members only:

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03 17:40

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ondanks de economie (met name bij US tech) een (riante) verhoging gekregen nadat ik ongeveer 1 jaar en 2 maanden daar ben begonnen. Iets waar ik wel erg blij mee ben omdat het voor mij een bevestiging is anders dan een schouderklopje over het werk wat ik doe :)

Dingen geupdate indien van toepassing:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31 33
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 13-14 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Sr. Software Engineer - Observability
• Werkgever/branche: Streaming media
• (Werk) Locatie(s): Ik ga thuiswerken, maar US based met locaties in o.a. London en Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25 op papier, "unlimited" onofficieel. De reden is o.a. dat ze het niet willen limiteren op 25 dagen. Zijn je dagen op, wil je vrij en kan dit naar alle redelijkheid? Prima.
• Reistijd: 0
• Werkdruk: n/a

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 7820 9583
• Bonus, toeslagen, etc:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 102.000 125.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: (12 * maandsalaris) + vakantiegeld en daar 10,80% van (voor mijn huidige leeftijd) minus een offset = bijdrage werkgever in een fonds die ik zelf kan beheren.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Vooral moeilijk.
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: 18.000 22.059 aandelen (15% van totaal)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 120.000 147.059

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Douweegbertje schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:27:
Ondanks de economie (met name bij US tech) een (riante) verhoging gekregen nadat ik ongeveer 1 jaar en 2 maanden daar ben begonnen. Iets waar ik wel erg blij mee ben omdat het voor mij een bevestiging is anders dan een schouderklopje over het werk wat ik doe :)
Heb je dan wel of geen pensioen? Dat is mij niet geheel duidelijk.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Chip. schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:21:
[...]

Heb je dan wel of geen pensioen? Dat is mij niet geheel duidelijk.
Wel? Zie het kopje pensioen? Of misschien snap ik je vraag niet zo goed :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 14:58

Appie

F1RST Racing

Douweegbertje schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:49:
[...]

Wel? Zie het kopje pensioen? Of misschien snap ik je vraag niet zo goed :)
Werk je in de US or in NL, maar voor US firms remotely?
Ik werk/woon zelf in de US en pensioeninleg etc wordt gedaan via 401K / eigen inleg etc, geldt dat voor jou ok of gaat dit via een Nederlandse regeling?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Appie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:57:
[...]

Werk je in de US or in NL, maar voor US firms remotely?
Ik werk/woon zelf in de US en pensioeninleg etc wordt gedaan via 401K / eigen inleg etc, geldt dat voor jou ok of gaat dit via een Nederlandse regeling?
Ik woon/werk in NL remote voor een US bedrijf via de Nederlandse tak, wetgeving, etc. Aandelen wel weer via een US constructie.

Vakantiedagen is dus wel via NLse wetgeving qua minimum. Dus in tegenstelling tot mijn US collega's moet ik wel mijn wettelijke minimum vastleggen/aanvragen. Echter daarboven is gewoon vrij op te nemen.

In principe dus het beste van beide werelden (landen) :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra

unezra

7Sins schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:07:
[...]
Ik heb een BBL/deeltijd opleiding gevolgd. Dat heeft ingehouden 32u werken en 1 dag studie. Geen idee of dat onder stage valt. In dat geval heb ik vals gespeeld .. al mn plekken waren dienstverbanden..
Check. Volgens de wet is een BBL'er idd werknemer (met de restrictie dat je maximaal voor 80% in dienst mag treden tijdens je BBL, fulltime mag niet. Bron: https://www.cumela.nl/nie...ling-als-werknemer-dienst), maar tegelijkertijd vind ik (zeker de eerste periode), BBL ook niet gelijk aan werkervaring ook al is het intensiever dan stage. Ik zou het persoonlijk apart vermelden. Juist omdat het vermelden als reguliere arbeid, mogelijk soortgelijke kritische vragen op roept.
Ja, ik kan goed begrijpen dat mobiliteit onevenwichtig lijkt aan het salaris. Het is een bewuste eigen keuze geweest, ik rij 30d km per jaar prive kilometers.. dat is me wel een tankpasje waard :D
Als ik het 1:1 omreken naar salaris dan kom ik op 3400 uit. wat opzich een leuk pakket is op mn 25e toch?
Check en dát is verdomd netjes.
Genoeg plekken waar je met werkervaring, leeftijd en opleiding, veel lager uit komt.

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
adjego schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:55:
[...]
Per april 2022:

Members only:
Per april 2023:

Members only:

Domoticz | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 SR+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

majoh schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:10:
[...]

Update weer. Totaal is zo'n 3% hoger. Kijkend naar inflatie is besteedbaar inkomen dus achteruit gegaan. Maar nog steeds niet slecht. Maar kan altijd beter. Toch is veel invloed in bedrijfsvoering van mijn afdeling, en impact maken op het bedrijf als totaal is ook belangrijk voor mijn werkgeluk :)

***members only***
Weer een update. Dit jaar goede CAO en beoordeling verhoging gehad. Maar daarnaast ook wat extra erbij, om me wat meer gelijk te trekken met mijn collega's. Vorige keer kreeg ik al wat 'commentaar' hier dat het wat weinig was. Maar ben daar zelf nooit zo mee bezig, want het is voor mij alleen meer dan genoeg. Maar toch een prettige verhoging van zo'n 17%.

Members only:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:44
Ik heb het gevoel dat er steeds vaker > €100.000,- mensen langskomen. Stijgen de lonen momenteel hard of?

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-03 15:56
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO ICT Beheer Niveau 4
• Werkervaring: 1 Jaar in huidige functie
• (Woon) Locatie: Noord Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerk Engineer
• Werkgever/branche: IT Outsourcing
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 28 (o.b.v. 40u)
• Reistijd: 15 minuten
• Thuiswerken: kan
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2350
• Vakantiegeld: €2.256
• Bonus, toeslagen, etc: (geen)
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30.456,00

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, geen idee hoeveel
• Mobiliteit per jaar: 2023 Polo GTI met tankpas
• Overige: Laptop en telefoon. €10 netto eigen telefoonnummer vergoeding

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:19
ZpAz schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:06:
Ik heb het gevoel dat er steeds vaker > €100.000,- mensen langskomen. Stijgen de lonen momenteel hard of?
Sommige mensen zijn goed in onderhandelen. Inflatie is een goede motivator.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-03 23:41
Voor mijn gevoel zijn er geen profielen voorbij gekomen die vroeger al geen 100k hadden.Zijn allemaal functies en werkgevers waar 100k niet heel bijzonder is.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Caelorum
XFlame schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:20:
[...]

Zou mij ook niet verbazen als de gemiddelde leeftijd van een bezoeker van dit topic ook steeds hoger ligt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Wessel0101 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:10:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO ICT Beheer Niveau 4
• Werkervaring: 1 Jaar in huidige functie
• (Woon) Locatie: Noord Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerk Engineer
• Werkgever/branche: IT Outsourcing
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 28 (o.b.v. 40u)
• Reistijd: 15 minuten
• Thuiswerken: kan
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2350
• Vakantiegeld: €2.256
• Bonus, toeslagen, etc: (geen)
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30.456,00

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, geen idee hoeveel
• Mobiliteit per jaar: 2023 Polo GTI met tankpas
• Overige: Laptop en telefoon. €10 netto eigen telefoonnummer vergoeding
Betaal je je niet blauw aan bijtelling in vergelijking met je salaris? Wel leuk dat je een GTI mag leasen,

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-03 20:13
XFlame schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:20:
[...]

Helemaal niet. De inflatie staat in relatie tot indexeringen, en dan gaat het over enkele procenten.

Je gaat niet ineens van 60-70-80k naar +100k met als argument tijdens een salarisonderhandeling "ja want de inflatie is nu hoog".

Een krappe arbeidsmarkt (nog steeds), groter wordende organisaties en complexere vraagstukken zijn een goede motivator. Inflatie zet vervolgens de puntjes op de i via de indexering.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03 13:32
macmellow schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:52:
[...]

Betaal je je niet blauw aan bijtelling in vergelijking met je salaris? Wel leuk dat je een GTI mag leasen,
Haha eerste wat ik dacht: die werkt voor z'n lease-auto.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
BFmango schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:00:
[...]

Helemaal niet. De inflatie staat in relatie tot indexeringen, en dan gaat het over enkele procenten.

Je gaat niet ineens van 60-70-80k naar +100k met als argument tijdens een salarisonderhandeling "ja want de inflatie is nu hoog".

Een krappe arbeidsmarkt (nog steeds), groter wordende organisaties en complexere vraagstukken zijn een goede motivator. Inflatie zet vervolgens de puntjes op de i via de indexering.
Ik denk dat z'n punt is, dat de inflatie een motivator is om verder te kijken dan naar enkel de loonsverhoging van de huidig werkgever én dus een overstap te maken wat meestal resulteert in een grotere stap dan bij de werkgever blijven.

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-03 15:56
macmellow schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:52:
[...]

Inclusief eigen bijdrage is het ongeveer 350 netto. En ik hou van auto rijden :-). Rij 50k per jaar

€50 netto per maand onkostenvergoeding, vergeten er bij te zetten.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Wessel0101 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:20:
[...]

Inclusief eigen bijdrage is het ongeveer 350 netto. En ik hou van auto rijden :-). Rij 50k per jaar

€50 netto per maand onkostenvergoeding, vergeten er bij te zetten.
Je bent je eigen bijdrage ook vergeten te noteren in je sjabloon, dat zijn ook zaken die je mee moet nemen voor een vergelijking.

• CSMew
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-03 21:33
Een update over mijn huidige situatie:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21 22
• Opleiding: Laatste jaar van mbo ict-beheer niveau 4 MBO 4 ICT-beheer cum laude geslaagd
Nieuwe opleiding: HBO Business IT & Management 1e jaar
• Werkervaring: 3 jaar 4 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer IT Coordinator
• Werkgever/branche: Medische IT
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: 40+
• Reistijd: 1,5 uur
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3200 3600 in 2023 en 3900 in 2024
• Vakantiegeld: €3200 3600
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €3200 3600
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44800 50400

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €121,53 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak, catalogus waarde € 38.540 + inclusief tankpas
• Overige: Auto, telefoon en laptop van de zaak. Studie wordt volledig vergoed en heb een halve dag per week te besteden voor mijn studie

Ik ben erg tevreden over mijn huidige arbeidsvoorwaarden en blijf graag bij m'n huidige werkgever.
Er is veel vertrouwen en genoeg uitdagingen op de werkvloer wat erg leuk maakt.
Ook is er veel vrijheid en openheid voor innovatie en verbeteringen binnen het bedrijf.

• B-Real
  • Nu online
pLabel schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:05:
[...]

Haha eerste wat ik dacht: die werkt voor z'n lease-auto.
Ook mijn gedachte 8)7

Bij mijn eerste baan met vergelijkbaar salaris kreeg ik een hagelnieuwe Clio met 14% bijtelling, ding kostte net 65eu ofzo. Goedkoper rijden dan dat kan volgens mij echt niet.

Ik zie dat een Polo GTI inmiddels verkrijgbaar is vanaf een whopping 42k 8)7
Even snel rekenen via berekenhet.nl kost dit netto zo'n 350eu per maand.

Dat laatste valt mij nog mee (maar komt vooral door het lage LH tarief en beperkte afbouw heffingskorting), zeker als je 50.000km per jaar rijdt. Al is het een smak geld op zo'n salaris.

Ach, je bent jong en wilt wat :)

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Ook mijn gedachte 8)7

Bij mijn eerste baan met vergelijkbaar salaris kreeg ik een hagelnieuwe Clio met 14% bijtelling, ding kostte net 65eu ofzo. Goedkoper rijden dan dat kan volgens mij echt niet.

Ik zie dat een Polo GTI inmiddels verkrijgbaar is vanaf een whopping 42k 8)7
Even snel rekenen via berekenhet.nl kost dit netto zo'n 350eu per maand.

Dat laatste valt mij nog mee (maar komt vooral door het lage LH tarief en beperkte afbouw heffingskorting), zeker als je 50.000km per maand betaald. Al is het een smak geld op zo'n salaris.

Ach, je bent jong en wilt wat :)
Een gemiddelde van 67 km per uur is lastig te halen 24/7 ;) volgens mij bedoel je per jaar oOo

• B-Real
  • Nu online
BarendBotje schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:04:
[...]

Een gemiddelde van 67 km per uur is lastig te halen 24/7 ;) volgens mij bedoel je per jaar oOo
Bericht vlug aanpassen tussen twee telefoontjes werkt niet :P

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jaarlijkse update.

Members only:

• Gemmeke
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Ik zal deze week een loonverhoging vragen naar min 2500 bruto, zo niet zal ik ander werk zoeken.

• fatrat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:17
1. Wie ben je:
• Leeftijd:19
• Opleiding:ICT Beheer MBO 4
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie:Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Security Analist
• Werkgever/branche:Security
• (Werk) Locatie(s)**:Utrecht
• Aantal vakantiedagen*:25
• Gewerkte uren/week*:40
• Reistijd**:30 min
• Thuiswerken***: Hybride
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3400
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40k +

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € Geen idee, moet dat nog even uitzoeken
• Type pensioenregeling / pensioenfonds **** Geen idee, moet dat nog even uitzoeken
• Mobiliteit per jaar ***** € Zakelijke OV pas
• Overige:-
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40k+

Ik weet het, ben nog best jong

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:54
19 jaar, MBO4, 3400 / maand, Volgens mij heb je dan absoluut gene klagen!

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Gemmeke
fatrat schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:38:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:19
• Opleiding:ICT Beheer MBO 4
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie:Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Security Analist
• Werkgever/branche:Security
• (Werk) Locatie(s)**:Utrecht
• Aantal vakantiedagen*:25
• Gewerkte uren/week*:40
• Reistijd**:30 min
• Thuiswerken***: Hybride
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3400
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40k +

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € Geen idee, moet dat nog even uitzoeken
• Type pensioenregeling / pensioenfonds **** Geen idee, moet dat nog even uitzoeken
• Mobiliteit per jaar ***** € Zakelijke OV pas
• Overige:-
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40k+

Ik weet het, ben nog best jong
19 jaar en 3400 bruto ??? goed bezig !

• HSG
Freeaqingme schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 23:51:
19 jaar, MBO4, 3400 / maand, Volgens mij heb je dan absoluut gene klagen!
De security tak... dat is best hot deze dagen dus is ook geen wonder dat hij zoveel verdient voor die leeftijd.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

avotar

P0werd by Black Coffee

HSG schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:12:
[...]

De security tak... dat is best hot deze dagen dus is ook geen wonder dat hij zoveel verdient voor die leeftijd.
Krijgt. Niet verdient wat mij betreft.
Dit zijn toch geen bedragen voor iemand van 19?

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +13Henk 'm!

• fatrat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:17
avotar schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Krijgt. Niet verdient wat mij betreft.
Dit zijn toch geen bedragen voor iemand van 19?
Hoezoe kan ik dit niet verdienen volgens jou? Wat zou ik moeten verdienen op deze leeftijd :)

• Gemmeke
Gemmeke schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:46:
[...]

Ik zal deze week een loonverhoging vragen naar min 2500 bruto, zo niet zal ik ander werk zoeken.
Update : Gesprek gehad met de baas, Ze zei omdat ik nog altijd een assistent-boekhouder (ik ben de enigste boekhouder in het kantoor, wie moet ik assisteren?) en schoolverlater (ik werk nu precies 2 jaar) ben dat ik nooit 2.500,00 euro zal verdienen dat is loon voor dossierbeheerders.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Nobunaga
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:20
Gemmeke schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:55:
[...]

Update : Gesprek gehad met de baas, Ze zei omdat ik nog altijd een assistent-boekhouder (ik ben de enigste boekhouder in het kantoor, wie moet ik assisteren?) en schoolverlater (ik werk nu precies 2 jaar) ben dat ik nooit 2.500,00 euro zal verdienen dat is loon voor dossierbeheerders.
Ik weet niet hoe het in België zit maar in Nederland zou dat direct het seintje zijn om rond te kijken. Wat een belediging.
Pagina: 1 ... 163 164 165 Laatste

Let op:
De TS is geüpdate: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee