Huidige situatie:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
*Als het beestje maar een naam heeft

Ik werk met Dynamics NAV/Business Central en opereer eigenlijk op het scheivlak van de echte developers en de sysadmins. Heel simpel en flauw gezegd ben ik momenteel de schakel tussen de zolderkamerautisten enerzijds en de kelderautisten anderzijds
All kidding aside... Ik heb het an sich best behoorlijk goed hier. Ik kan lekker leven van mijn salaris (fijn huisje, paar leuke autootjes, regelmatig een fijn stukje vlees op de kamado, etc...) en heb weinig reistijd (zóóó fijn! - ik heb de andere kant van de medaille ook gekend...). De onvrede qua werk begint echter bij mij ook toe te nemen. In een notendop: van de plannen die er waren toen ik werd aangenomen is maar bar weinig terecht gekomen, omdat de prioriteiten/focus steeds werden verlegd. Gevolg is dat we nog altijd een legacy systeem in de lucht moeten houden, terwijl de business steeds om nieuwe dingen blijft vragen en dat kost me gewoon 80% van mijn tijd, dus echt stappen vooruit maken lukt ook niet.
Anyway... ik ben recent benaderd door een andere partij voor een vergelijkbare functie en in eerste reactie heb ik aangegeven dat er wel een erg goed aanbod moet komen om een overstap te overwegen. Dat heeft ze nog niet afgeschrikt en ze zijn nu aan het snuffelen naar het ballpark waarin ze aanbod zouden moeten doen om in ieder geval in gesprek te kunnen blijven. Daar zoek ik dus input, want er zijn een paar nadelen:
- Reistijd: hybride werken is mogelijk/wordt gefaciliteerd, maar enkele reis naar kantoor wordt 60-75min. met de auto. Bij twee dagen per week op kantoor is dat toch twee keer per week vroeg van huis en laat weer thuis. Nu is het iedere dag rond 7:45 van huis op de fiets en rond 17:30 weer thuis. Dat zou dan twee keer per week worden 7:00 in de auto stappen en rond 18:30 weer thuis.
- Mobiliteit: ik krijg nu €0,21/kilometer. Ik ga nu meestal met de fiets naar kantoor, dus dit kan best uit nu. Straks dus niet meer. Mijn huidige auto wil ik echter niet zonder meer kwijt, maar ernaast houden naast een eventuele (EV-)leasebak is ook geen optie (daar is-ie dan ook weer te duur voor). Ze moeten dus óf ruim budget geven om mijn privé-auto te blijven rijden of een echt fatsoenlijk leasealternatief bieden.
- Pensioen: momenteel legt huidige werkgever redelijk ruim in. Dit moet geëvenaard worden of anderszins gecompenseerd worden om zelf in te kunnen leggen.
Wat zou een reële insteek zijn om een eventuele onderhandeling te kunnen starten? Ik denk zelf aan een basis package van €90k o.b.v. 40 uur, dus nog zonder bonus, mobiliteit en pensioen. Benieuwd naar jullie input