Acties:
  • +8Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04
Gemmeke schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:55:
[...]

Update : Gesprek gehad met de baas, Ze zei omdat ik nog altijd een assistent-boekhouder (ik ben de enigste boekhouder in het kantoor, wie moet ik assisteren?) en schoolverlater (ik werk nu precies 2 jaar) ben dat ik nooit 2.500,00 euro zal verdienen dat is loon voor dossierbeheerders.
Ik zou dan melden dat je verder gaat zoeken, zelfs 2500 vind ik nog aan de karige kant eerlijk gezegd. En ga dus verder zoeken!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03 13:27
Eens.. Ik ben ook schoolverlater, zegt helemaal niks. Mijn laatste baan in loondienst zat ik op ruim 6000 bruto, tegenwoordig eigen bedrijf. Kortom, laat je niet tegenhouden en ga op zoek naar iets waar je wel op waarde geschat wordt..

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:43
avotar schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:48:
[...]
Krijgt. Niet verdient wat mij betreft.
Dit zijn toch geen bedragen voor iemand van 19?
Hoe heb jij inzicht gekregen in zijn werkzaamheden? Ik heb mensen van 45 gezien die een hoog loon hadden die ik zo had laten ruilen met 19-20 jarige collega's. Helaas is leeftijd geen garantie voor kwaliteit en is het hooguit een indicator, maar ook daarin behoorlijk slecht.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• fatrat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:17
Caelorum schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:18:
[...]

Hoe heb jij inzicht gekregen in zijn werkzaamheden? Ik heb mensen van 45 gezien die een hoog loon hadden die ik zo had laten ruilen met 19-20 jarige collega's. Helaas is leeftijd geen garantie voor kwaliteit en is het hooguit een indicator, maar ook daarin behoorlijk slecht.
Ondanks mn leeftijd heb ik best grote verantwoordelijkheden. Heb o.a. een aantal grote bedrijven waarvan ik verantwoordelijk ben om de security te monitoren en ze te adviseren etc. Ik zit nu nog in mn jr rol maar ik vind het idd wel een mooi bedrag.

Ik checkte deze forum thread sinds mn 15de al dus wist wel een beetje hoe ik het moest aanpakken.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:26
[...]

Update : Gesprek gehad met de baas, Ze zei omdat ik nog altijd een assistent-boekhouder (ik ben de enigste boekhouder in het kantoor, wie moet ik assisteren?) en schoolverlater (ik werk nu precies 2 jaar) ben dat ik nooit 2.500,00 euro zal verdienen dat is loon voor dossierbeheerders.
Je hebt je antwoord: wegwezen. Er is al een reden te verzinnen om je loon niet te verhogen. Ze had er ook voor kunnen kiezen om te kijken hoe je wel (in haar ogen) je ambitie kan realiseren. Dus vergeet dit gesprek met haar en ga op zoek naar een plek waar ze je wel waarderen.

[Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 10-03-2023 09:53]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• robroy1998
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-03 13:56
[...]

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een nieuwe werkgever.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baken
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-03 14:00
fatrat schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Hoezoe kan ik dit niet verdienen volgens jou? Wat zou ik moeten verdienen op deze leeftijd :)
Ik denk dat iedereen het je gunt, maar het is een heel fors salaris voor een 19-jarige.

In ieder geval, je hebt het goed voor elkaar :P

[Voor 11% gewijzigd door Baken op 10-03-2023 10:11]

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-03 18:42
Nobunaga schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:57:
[...]

Ik weet niet hoe het in België zit maar in Nederland zou dat direct het seintje zijn om rond te kijken. Wat een belediging.
Spreekt erg weinig waardering uit dat ze niet meedenken. Sorry maar zelfs achter de kassa verdien je dit al bijna (dit zit tegen het minimumloon aan). Laat ze 't lekker uitzoeken en zoek een andere baan want 2000 Euro is wel erg karig in deze tijden. Als beginnende starter is het op zich niet bizar slecht, maar tegenwoordig begin je bij veel bedrijven toch wel met wat meer dan dit.

[Voor 14% gewijzigd door blatenja op 10-03-2023 10:11]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

avotar schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Krijgt. Niet verdient wat mij betreft.
Dit zijn toch geen bedragen voor iemand van 19?
Wat heeft leeftijd met je salaris te maken? Ken je hem? Weet je hoe hij werkt? etc etc...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:57
fatrat schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Ondanks mn leeftijd heb ik best grote verantwoordelijkheden. Heb o.a. een aantal grote bedrijven waarvan ik verantwoordelijk ben om de security te monitoren en ze te adviseren etc. Ik zit nu nog in mn jr rol maar ik vind het idd wel een mooi bedrag.

Ik checkte deze forum thread sinds mn 15de al dus wist wel een beetje hoe ik het moest aanpakken.
Herkenbaar, sinds mijn 21ste (nu 27) hier ook aan het lurken, nu naast mijn HBO studie (Cybersecurity, laatste jaar aan het afronden) al aan het freelancen en eigen bedrijfje in de security tak, is zeer lucratief op dit moment en dat zal het nog wel een tijd blijven. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• markiemannie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:16
Aanbod gekregen, is dit een beetje competitief voor iemand PhD af? Ik merk dat er erg verschillend naar gekeken wordt en het er net aan ligt wie je tegenover je hebt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13

FunkyTrip

Funky vidi vici!

fatrat schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Hoezoe kan ik dit niet verdienen volgens jou? Wat zou ik moeten verdienen op deze leeftijd :)
Waarom ga je dan niet lekker effe door met HBO/WO? Als je zo jong al zo goed bent, dan ben je gewoon een luie MBO-er die eigenlijk gewoon HBO denkniveau heeft maar school gewoon niet leuk vond :P

Je kunt die studie makkelijk bekostigen of laat je werkgever dat doen. Die zien ook de potentie wel.

Dit dus.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
FunkyTrip schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:44:
[...]

Waarom ga je dan niet lekker effe door met HBO/WO? Als je zo jong al zo goed bent, dan ben je gewoon een luie MBO-er die eigenlijk gewoon HBO denkniveau heeft maar school gewoon niet leuk vond :P

Je kunt die studie makkelijk bekostigen of laat je werkgever dat doen. Die zien ook de potentie wel.
Op zich geef je geen slecht advies, alleen zo jammer dat je er een belediging van moest maken -O-

The devil is in the details.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:51
B-Real schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Ook mijn gedachte 8)7

Bij mijn eerste baan met vergelijkbaar salaris kreeg ik een hagelnieuwe Clio met 14% bijtelling, ding kostte net 65eu ofzo. Goedkoper rijden dan dat kan volgens mij echt niet.

Ik zie dat een Polo GTI inmiddels verkrijgbaar is vanaf een whopping 42k 8)7
Even snel rekenen via berekenhet.nl kost dit netto zo'n 350eu per maand.

Dat laatste valt mij nog mee (maar komt vooral door het lage LH tarief en beperkte afbouw heffingskorting), zeker als je 50.000km per jaar rijdt. Al is het een smak geld op zo'n salaris.

Ach, je bent jong en wilt wat :)
Als hij voor die 350 euro per maand 50k per jaar kan rijden en verder geen omkijk heeft dan vind ik het bedrag nog niet zo gek. Vergeet niet dat jij je blauw betaald op die leeftijd alleen al verzekeringstechnisch. Ik ben zelf rond de 270 euro per maand kwijt aan mijn auto en dat is 3 tientjes duurder dan dat ik kwijt zou zijn voor mijn oude toyota aygo uit 2006.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 11:19
[...]

Heb je de bachelor accountanty afgerond? Dan zou ik gaan solliciteren bij een Big4 kantoor. Met je achtergrond heb je dan een relevante basis en kun je aan de slag als assistent. Daar heb je goede doorgroeimogelijkheden en het is hele relevante CV ervaring.

Ben zelf ook bij een Big4 begonnen en dat heeft ervoor gezorgd dat ik later in het bedrijfsleven naar mooie functies kon doorgroeien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-03 11:17
beast1909 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:53:
[...]

Heb je de bachelor accountanty afgerond? Dan zou ik gaan solliciteren bij een Big4 kantoor. Met je achtergrond heb je dan een relevante basis en kun je aan de slag als assistent. Daar heb je goede doorgroeimogelijkheden en het is hele relevante CV ervaring.

Ben zelf ook bij een Big4 begonnen en dat heeft ervoor gezorgd dat ik later in het bedrijfsleven naar mooie functies kon doorgroeien.
Ja ik heb mijn Bachelor afgerond, ik ben momenteel ook avondles aan het volgen voor netwerkbeheerder.
Een big4 zou misschien geen slecht idee zijn aangezien ik ooit stage zal moeten volgen bij een IT-afdeling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
markiemannie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:33:
Aanbod gekregen, is dit een beetje competitief voor iemand PhD af? Ik merk dat er erg verschillend naar gekeken wordt en het er net aan ligt wie je tegenover je hebt.

***members only***
Op zich een prima aanbod toch? PHD werkervaring zegt niet zoveel in een commerciële setting al is bij deze functietitel het misschien meer relevant.
Wat ik vaak lees is dat PHDs net iets hoger dan master zonder werkervaring worden ingeschaald. Wat op zich niet erg is als je maar goede afspraken maakt over een ijkpunt 6-12 maanden na start om nog eens goed te kijken of de beloning wel competitief is (lees niet een stuk hoger zou moeten zijn).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• farhan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:33
[...]

Ik zou inderdaad zoeken naar een andere baan in de buurt, kinderachtig gedrag van je werkgever.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Tylen schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:16:
[...]
Wat heeft leeftijd met je salaris te maken? Ken je hem? Weet je hoe hij werkt? etc etc...
Werkervaring (in jaren) is een relevante component voor het bepalen van iemands salaris.
Leeftijd en werkervaringsjaren hebben een logische relatie, maar wat betreft deze component, zou het salaris bepaald moeten worden op ervaring, niet op leeftijd.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• markiemannie
Caelorum schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:14:
[...]

Op zich een prima aanbod toch? PHD werkervaring zegt niet zoveel in een commerciële setting al is bij deze functietitel het misschien meer relevant.
Wat ik vaak lees is dat PHDs net iets hoger dan master zonder werkervaring worden ingeschaald. Wat op zich niet erg is als je maar goede afspraken maakt over een ijkpunt 6-12 maanden na start om nog eens goed te kijken of de beloning wel competitief is (lees niet een stuk hoger zou moeten zijn).
Zoiets dacht ik al maar wou het even zeker weten. Ze hadden het over een of twee tredes omhoog op de schaal, pas na een jaar (~300 bruto) maar gezien het een jaarcontract betreft kunnen we het er tegen die tijd wel over hebben met de contractverlenging.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
markiemannie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:34:
[...]

Zoiets dacht ik al maar wou het even zeker weten. Ze hadden het over een of twee tredes omhoog op de schaal, pas na een jaar (~300 bruto) maar gezien het een jaarcontract betreft kunnen we het er tegen die tijd wel over hebben met de contractverlenging.
Dat tweede moet je niet als zekerheid zien. Onderhandelen over een contractverlening is mentaal veel zwaarder dan onderhandelen voor een eerste contract. Puur omdat je er dan ook veel afhankelijker van bent nog naast het feit dat je niet weet hoe de arbeidsmarkt er over een jaar uit zou zien (ik maak mij geen zorgen overigens). Heb je al eens eerder met zo'n bijltje gehakt (onderhandelen tijdens een dienstverband)?

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 14:18

qadn

Pinnacle of Perversion

Het is in lijn met wat wij ook ongeveer zouden bieden.
(wel met auto / mobiliteit &c)
Maar ... voor bij een non-profit vind ik het behoorlijk hoog/netjes.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Tylen

Tylen

unezra schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:40:
[...]

Werkervaring (in jaren) is een relevante component voor het bepalen van iemands salaris.
Leeftijd en werkervaringsjaren hebben een logische relatie, maar wat betreft deze component, zou het salaris bepaald moeten worden op ervaring, niet op leeftijd.
Misschien is de poster hoogbegaafd. Of op z'n 8ste begonnen met computers (programmeren of whatever) en is het een wonderkind. Als je dan 2 jaar werkervaring hebt, wil het niet zeggen dat je dan maar minimum loon moet gaan verdienen. Als hij het waard is helemaal top.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• markiemannie
True schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:41:
[...]

Dat tweede moet je niet als zekerheid zien. Onderhandelen over een contractverlening is mentaal veel zwaarder dan onderhandelen voor een eerste contract. Puur omdat je er dan ook veel afhankelijker van bent nog naast het feit dat je niet weet hoe de arbeidsmarkt er over een jaar uit zou zien (ik maak mij geen zorgen overigens). Heb je al eens eerder met zo'n bijltje gehakt (onderhandelen tijdens een dienstverband)?
Goed punt. In de wetenschap is de onderhandelruimte ongeveer nul dus eigenlijk geen ervaring mee :p In dat geval ga ik het zien als een mooi opstapje om m'n CV wat op te bouwen en vooral wat praktijkervaring op te doen buiten de puur academische setting.
qadn schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:05:
Het is in lijn met wat wij ook ongeveer zouden bieden.
(wel met auto / mobiliteit &c)
Maar ... voor bij een non-profit vind ik het behoorlijk hoog/netjes.
Dank, dat geeft me wel wat duiding aan het bod. Leasebak hoef je in de semi-publieke sector sowieso niet echt te verwachten, lijkt me. Als ik beetje meelees hier lijkt me dat daar wel het verschil zit met wat commerciëlere omgevingen.

• unezra

unezra

Tylen schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:46:
[...]
Misschien is de poster hoogbegaafd. Of op z'n 8ste begonnen met computers (programmeren of whatever) en is het een wonderkind. Als je dan 2 jaar werkervaring hebt, wil het niet zeggen dat je dan maar minimum loon moet gaan verdienen. Als hij het waard is helemaal top.
Irrelevant. Dat zijn de componenten "competentie" en "cognitief" die OOK een salarisfactor zijn. Natuurlijk tellen die mee. Maar hoe slim je ook bent, ervaringsjaren zijn in alle gevallen belangrijk en die kun je niet vervangen door iets anders.

Je kunt nog zo veel papieren kennis hebben en nog zo slim zijn, het duurt even voor je een beetje begrijpt hoe dingen in de praktijk en in het bedrijfsleven werken. Dus vormen ze een component die mede de realistische hoogte van iemands salaris bepalen.

[Voor 5% gewijzigd door unezra op 10-03-2023 15:51]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Tylen

Tylen

unezra schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:50:
[...]

Irrelevant. Dat zijn de componenten "competentie" en "cognitief" die OOK een salarisfactor zijn. Natuurlijk tellen die mee. Maar hoe slim je ook bent, ervaringsjaren zijn in alle gevallen belangrijk en die kun je niet vervangen door iets anders.

Je kunt nog zo veel papieren kennis hebben en nog zo slim zijn, het duurt even voor je een beetje begrijpt hoe dingen in de praktijk en in het bedrijfsleven werken. Dus vormen ze een component die mede de realistische hoogte van iemands salaris bepalen.
Ben ik het niet mee eens. Als hij slim is waardoor hij veel kan besparen/opleveren voor het bedrijf, zonder dat hij weet hoe het bedrijfsleven werkt. Boeie dan toch?

• unezra

unezra

Tylen schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:53:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Als hij slim is waardoor hij veel kan besparen/opleveren voor het bedrijf, zonder dat hij weet hoe het bedrijfsleven werkt. Boeie dan toch?
In dat soort gevallen tellen competentie en cognitief zwaar, dus hebben ze zinvol invloed op iemands salaris. Betekend niet dat de component "ervaringsjaren" niet meer relevant is.

Iemand met dezelfde competenties en cognitieve vermogens, maar mét meer jaren relevante werkervaring, zal - vind ik - logischerwijs alsnog meer verdienen.

Kennis van hoe bedrijven werken is erg nuttig. Net iets te vaak meegemaakt dat iemand net van school af kwam en even kwam vertellen hoe het allemaal werkte, met eoa rapportje aan kwam dat er op papier heel leuk uit zag, maar net zo hard de kilko in kon omdat het beperkt relevantie had met de praktijk.

Praktijkervaring is zeker niet zaligmakend en kan in specifieke gevallen zelfs nadelig zijn (vastgeroeste patronen, gebrek aan flexibiliteit, etc), maar "boeie" vind ik niet de juiste waardering. :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:09
@unezra : Nergens staat dat een collega van betreffende poster met dezelfde competentie en cognitieve vermogens maar meer ervaringsjaren minder verdient dan betreffende poster.
Natuurlijk telt het hebben van ervaring vaak (niet altijd) mee. Maar in dit geval is het inderdaad niet heel 'boeiend' als het puur gaat over of mensen het salaris van betreffende poster wel heel erg hoog vinden voor diens leeftijd (terwijl ze wellicht andere relevante gegevens missen).

@fatrat Congratz :) Zou willen dat ik het zo goed voor elkaar had gehad op die leeftijd. Geniet ervan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-03 10:30
Members only:

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:23
Koptelefoontje schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 00:57:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: Havo, HBO commerciële economie (niet afgemaakt)
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Data analyst
• Werkgever/branche: Tech
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd: auto 30 min
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 6465
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: nee
• Mobiliteit per jaar: € 19ct/km
• Overige: Laptop / GSM, eventuele certificaten/opleiding / ontbijt en lunch

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 83.455,-
• Winstdeling/bonus: € 13.000,-
• Aandelen: € 35.000,- (+) per jaar

4 jaar terug zat ik nog op €33.000,- en een bonus van €200,-. Kon er toen enkel van dromen. Erg tevreden.
Tijd voor een update:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Werkervaring: 11 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: team lead van een klein Tech team
• Werkgever/branche: Big Tech (VS)
• (Werk) Locatie(s): randstad/thuis
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten - maar werk 99% thuis
• Thuiswerken: ja

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €9800,-
• Vakantiegeld: 8% dus €9408,-
• Bonus, toeslagen, etc: €28.500,-
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €155.508,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, 50/50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: ~€50.000,- RSU’s per jaar (huidige koers)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
€205.508,-

Nog steeds dezelfde werkgever overigens - en wat ik dus helemaal top vind: nooit geklaagd, gevraagd of gesmeekt om meer salaris en toch hard groeien. Dit was echt heel anders bij mijn vorige werkgever…

In augustus promotie gemaakt (van senior naar staff) en nu net benoemd tot team lead (zelfde voorwaarden). Nu als manager weer nieuwe mogelijkheden maar verwacht dat mijn groeicurve wat zal stabiliseren.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:57
@Koptelefoontje Hoe die je dat als manager als je 3 dagen in het jaar op kantoor bent? Serieuze vraag.

• Tylen

Tylen

[...]

Wat is je nu vervolgplan? Persoonlijk zou ik alleen nog maar werk doen wat een assistent boekhouder(ster) hoort te doen. De rest is above your paygrade.

• unezra

unezra

Koptelefoontje schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:08:
[...]

Tijd voor een update:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Werkervaring: 11 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: team lead van een klein Tech team
• Werkgever/branche: Big Tech (VS)
• (Werk) Locatie(s): randstad/thuis
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 30 minuten - maar werk 99% thuis
• Thuiswerken: ja

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €9800,-
• Vakantiegeld: 8% dus €9408,-
• Bonus, toeslagen, etc: €28.500,-
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €155.508,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, 50/50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: ~€50.000,- RSU’s per jaar (huidige koers)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
€205.508,-

Nog steeds dezelfde werkgever overigens - en wat ik dus helemaal top vind: nooit geklaagd, gevraagd of gesmeekt om meer salaris en toch hard groeien. Dit was echt heel anders bij mijn vorige werkgever…

In augustus promotie gemaakt (van senior naar staff) en nu net benoemd tot team lead (zelfde voorwaarden). Nu als manager weer nieuwe mogelijkheden maar verwacht dat mijn groeicurve wat zal stabiliseren.
Uit persoonlijke interesse, hoe groot is het team en wat zijn je verantwoordelijkheden precies? HR? Teamstrategie, tactisch/operationeel, afdelingsplannen, financiële verantwoordelijkheid, etc? Waar zit je in het hele plaatje? Hoe veel uur officieel en in de praktijk?

(En idem aan @jongetje, hoe manage je een team met 3 dagen per jaar op kantoor?)

[Voor 3% gewijzigd door unezra op 11-03-2023 09:17]

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:01
jongetje schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:09:
@Koptelefoontje Hoe die je dat als manager als je 3 dagen in het jaar op kantoor bent? Serieuze vraag.
Ik stuur ook mensen aan, ongeveer 40, en ben vier tot acht keer per jaar op de werkvloer (ben vaker op kantoor maar dat is vanuit het bestuur). Gaat prima, zelfstandigheid en autonomie zijn kenmerken waar we op selecteren en waarvan mensen ook weten dat we zo werken. Daarnaast zit een groot deel van mijn team in andere landen.

Natuurlijk zijn er ook veel werkplekken waar mensen meer ondersteuning nodig hebben en echt gestuurd moeten worden, wat fysiek wat beter gaat dan digitaal. Dat soort mensen is niet geschikt voor zulke werkplekken waar remote first het beleid is. Maar de gedachte dat je alleen on site mensen kunt aansturen, is heel beperkend en werkt niet in hoe mensen (willen) werken in 2023, zeker de jongere generatie niet. Mensen hoeven niet per se bij de hand gehouden te worden om te kunnen werken, dat kunnen ze zelf. En het is ook heel interessant om te zien hoe mensen kunnen opbloeien door vrijheid die ze krijgen. Genoeg KPI’s om op te sturen om voortgang te bespreken overigens, presteren ze structureel onder de maat, is het geen match.

[Voor 14% gewijzigd door Orangelights23 op 11-03-2023 09:34]

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@Orangelights23 40 man!? Ik hoop niet 40 man direct.
Verder eens, als manager hoef je niet perse mensen face to face te zien om te managen. Ik vind het zelf wel prettig om in ieder geval eens per jaar samen te zitten met teamleden.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• HSG
  • Laatst online: 18-03 20:22
[...]

Dan zou ik werken naar ratio. Hij ziet je als assistent-boekhouder dus moet je ook net zoveel werk doen als een assistent-boekhouder en meer niet.

• Orangelights23
sham27 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:05:
@Orangelights23 40 man!? Ik hoop niet 40 man direct.
Verder eens, als manager hoef je niet perse mensen face to face te zien om te managen. Ik vind het zelf wel prettig om in ieder geval eens per jaar samen te zitten met teamleden.
Ik ben CISO en er zitten 40 mensen in mijn team, wat verschillende sub teams zijn met elk een hoofd. Maar ik zit minimaal elk kwartaal met iedereen

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:50

Secsytime

Automagisch

Orangelights23 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:21:
[...]

Ik ben CISO en er zitten 40 mensen in mijn team, wat verschillende sub teams zijn met elk een hoofd. Maar ik zit minimaal elk kwartaal met iedereen
Je bent dus verantwoordelijk voor 40 man, maar je stuurt dus niet 40 man direct aan.

• Orangelights23
Secsytime schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:24:
[...]

Je bent dus verantwoordelijk voor 40 man, maar je stuurt dus niet 40 man direct aan.
Ik stuur ze ook direct aan, samen met de leads van dat team. Elke dag spreek ik bijna elke team wel en bepalen we hoe we verder gaan. Officieel ben ik zelfs medeverantwoordelijk voor de gehele organisatie aangezien ik in het C-level zit. Maar laten we dit topic niet vervuilen :) i

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:23
Nou regelmatige calls, mijn reportees zitten in Sillicon Valley maar kunnen heel autonoom werken. Hier op kantoor zijn maakt dus ook niet veel uit.
unezra schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:16:
[...]

Uit persoonlijke interesse, hoe groot is het team en wat zijn je verantwoordelijkheden precies? HR? Teamstrategie, tactisch/operationeel, afdelingsplannen, financiële verantwoordelijkheid, etc? Waar zit je in het hele plaatje? Hoe veel uur officieel en in de praktijk?

(En idem aan @jongetje, hoe manage je een team met 3 dagen per jaar op kantoor?)
Klein team, slechts 2 man onder mij ;) mijn focus is op team strategie en tactisch/operationeel - ik werk ook gewoon mee aan de projecten. Team gaat als het goed is wel groeien maar gedachte is dat de ‘units’ altijd klein blijven.

Qua uren zal het iets meer dan 40 zijn, want door de verschillende tijdzones ook s’avonds bezig. Ik pak hier en daar wel wat tijd terug.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 22:53
Orangelights23 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:09:
Ik stuur ze ook direct aan, samen met de leads van dat team. Elke dag spreek ik bijna elke team wel en bepalen we hoe we verder gaan. Officieel ben ik zelfs medeverantwoordelijk voor de gehele organisatie aangezien ik in het C-level zit. Maar laten we dit topic niet vervuilen :) i
Misschien heb ik een andere mening over de schaal van C-level dan jij. In mijn beleving gaat C-level en 40 man niet helemaal samen (ook dat 40 man direct sturen zo ongeveer de inverse is van C-level). Senior manager is al de overstap van doen naar strategie, laat staan C level.

Zelf ben ik 1 dag per week op kantoor (en iedere 3 weken in een vliegtuig), internationaal team van 6 managers, een PA en een business manager. Dat is al lastig met 1 dag per week. Totale afdeling is iets van 330 man (fluctueert uiteraard), budget is dit jaar ruim boven 110mio. Het is simpelweg onmogelijk om iedereen 1 keer per jaar echt te spreken in een persoonlijk gesprek. Maandelijkse townhall (digitaal) + een jaar intern congres is wat er haalbaar is als ik benaderbaar wil blijven voor “iedereen”, direct aansturen van zo’n grote club is kansloos.

En tussen mij en C-level zit nog een laag. (Board -2)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Orangelights23
JaQ schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:00:
[...]

Misschien heb ik een andere mening over de schaal van C-level dan jij. In mijn beleving gaat C-level en 40 man niet helemaal samen gaan (ook dat 40 man direct sturen zo ongeveer de inverse is van C-level). Senior manager is al de overstap van doen naar strategie, laat staan C level.
Ligt compleet aan de organisatie (industrie, hoeveel FTE, activiteiten, locaties, enzovoorts) en wet en regelgeving. In mijn geval stuur ik een tweede lijn aan omdat zij direct aan mij moeten rapporteren. Geen dus niet om operationele mensen en werkzaamheden.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

JaQ schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:00:
[...]

Misschien heb ik een andere mening over de schaal van C-level dan jij. In mijn beleving gaat C-level en 40 man niet helemaal samen (ook dat 40 man direct sturen zo ongeveer de inverse is van C-level). Senior manager is al de overstap van doen naar strategie, laat staan C level.

Zelf ben ik 1 dag per week op kantoor (en iedere 3 weken in een vliegtuig), internationaal team van 6 managers, een PA en een business manager. Dat is al lastig met 1 dag per week. Totale afdeling is iets van 330 man (fluctueert uiteraard), budget is dit jaar ruim boven 110mio. Het is simpelweg onmogelijk om iedereen 1 keer per jaar echt te spreken in een persoonlijk gesprek. Maandelijkse townhall (digitaal) + een jaar intern congres is wat er haalbaar is als ik benaderbaar wil blijven voor “iedereen”, direct aansturen van zo’n grote club is kansloos.

En tussen mij en C-level zit nog een laag. (Board -2)
M.i. Kan C-level en 40 man aansturen niet, maar dat moeten mensen lekker zelf weten. Titelinflatie zal het wel mee te maken hebben.

• unezra

unezra

Secsytime schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:01:
[...]

M.i. Kan C-level en 40 man aansturen niet, maar dat moeten mensen lekker zelf weten. Titelinflatie zal het wel mee te maken hebben.
Kan prima, maar niet direct.

40 man *onder* je als C-level is heel normaal, fors meer ook. 40 man direct aansturen, tenzij je misschien in de productie werkt, kan niet.

Hoe ingewikkelder het werk dat de mensen uitvoeren, hoe kleiner de teams die je effectief zinvol direct kunt aansturen.

• unezra

unezra

Koptelefoontje schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Nou regelmatige calls, mijn reportees zitten in Sillicon Valley maar kunnen heel autonoom werken. Hier op kantoor zijn maakt dus ook niet veel uit.

[...]

Klein team, slechts 2 man onder mij ;) mijn focus is op team strategie en tactisch/operationeel - ik werk ook gewoon mee aan de projecten. Team gaat als het goed is wel groeien maar gedachte is dat de ‘units’ altijd klein blijven.

Qua uren zal het iets meer dan 40 zijn, want door de verschillende tijdzones ook s’avonds bezig. Ik pak hier en daar wel wat tijd terug.
Check.
Netjes.

Vind het riant voor een dergelijk klein team, maar tegelijkertijd is het wellicht ook niet heel raar dat bigtech andere beloningsstructuren kent dan zorg. (Waar ik op het moment werk.)

• unezra

unezra

Orangelights23 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:09:
[...]

Met de TL's zijn *zij* HR verantwoordelijk, niet jij. Dat maakt een groot verschil.
Ik weet wat een CISO doet, maar het is een ander soort rol dan een teamlead met totaal andere verantwoordelijkheden.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 22:53
Orangelights23 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:11:
Ligt compleet aan de organisatie (industrie, hoeveel FTE, activiteiten, locaties, enzovoorts) en wet en regelgeving. In mijn geval stuur ik een tweede lijn aan omdat zij direct aan mij moeten rapporteren. Geen dus niet om operationele mensen en werkzaamheden.
Operationeel is een weinig specifieke opmerking.

In algemene zin merk ik dat er wel een hoop verschil zit in interpretatie van functie. Ik heb geen idee van de omvang de organisatie waar je werkt, is ook niet zo relevant. Maar ik lees wel dat je een sterke mening hebt over hoe je mensen stuurt en wat “juist” is (dat lees ik in meerdere topics) Ik denk dat je referentiekader daarin bepalend is, zonder dat ik meteen wil zeggen dat je “fout” zit. Als je in een andere organisatie zit, zou je beeld kunnen veranderen. Maar ja, dat is mijn beeld op basis van wat teksten op een openbaar forum. Ik zou er ook prima naast kunnen zitten :)

Genoeg voor nu, ik wil dit topic niet laten ontsporen in een discussie (want het is toch een opsomming)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Orangelights23
JaQ schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:05:
[...]

Operationeel is een weinig specifieke opmerking.

In algemene zin merk ik dat er wel een hoop verschil zit in interpretatie van functie. Ik heb geen idee van de omvang de organisatie waar je werkt, is ook niet zo relevant. Maar ik lees wel dat je een sterke mening hebt over hoe je mensen stuurt en wat “juist” is (dat lees ik in meerdere topics) Ik denk dat je referentiekader daarin bepalend is, zonder dat ik meteen wil zeggen dat je “fout” zit. Als je in een andere organisatie zit, zou je beeld kunnen veranderen. Maar ja, dat is mijn beeld op basis van wat teksten op een openbaar forum. Ik zou er ook prima naast kunnen zitten :)

Genoeg voor nu, ik wil dit topic niet laten ontsporen in een discussie (want het is toch een opsomming)
Als je al mijn opmerkingen leest door de ogen van mijn rol, verantwoordelijkheden en organisatiestructuur, dan is het goed te begrijpen. Ik ben een mentor voor CISO’s bij andere grote organisaties als ‘bijbaantje’, heb jarenlang als consultant gewerkt bij bedrijven in Europa, dus ik heb zeker beide voeten op de grond en kan uit veel ervaring spreken. Plus het is leuk om opmerkingen wat scherper neer te zetten om mensen uit te dagen om uit hun tunnelvisie te komen, iets wat ik hier veel lees.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:07
Ik heb mijn manager nog nooit ontmoet. Zit nu 18 maanden in dat team. Vorige heb ik in vijf jaar drie keer gezien of zo. Iedereen bij ons werkt verspreid over de wereld en volledig zelfstandig. Manager is meer een soort coach/fascilitator die checkt wat we nodig hebben.

• jongetje
@Johan Bogle Persoonlijk vind ik dat wel bijzonder. Werkt natuurlijk prima in de happy flow, maar als iemand niet goed functioneert lijkt me dat lastig aansturen.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:07
jongetje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:00:
@Johan Bogle Persoonlijk vind ik dat wel bijzonder. Werkt natuurlijk prima in de happy flow, maar als iemand niet goed functioneert lijkt me dat lastig aansturen.
Hangt erg van het type werkzaamheden af en daar werven ze dan ook op. Bij echt niet functioneren is het snel afgelopen. Zak geld en weg. Ze zoeken actief naar mensen die in die omstandigheden kunnen werken. Hier starten is niet makkelijk want je moet veel zelf leren en ontdekken. Kan je dat stroom je door, past dat niet bij je dan houdt het snel op. Het past zeker niet bij iedereen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:23
markiemannie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:33:

***members only***
Members only:

• markiemannie
Members only:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Orangelights23 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:32:
Natuurlijk zijn er ook veel werkplekken waar mensen meer ondersteuning nodig hebben en echt gestuurd moeten worden, wat fysiek wat beter gaat dan digitaal. Dat soort mensen is niet geschikt voor zulke werkplekken waar remote first het beleid is. Maar de gedachte dat je alleen on site mensen kunt aansturen, is heel beperkend en werkt niet in hoe mensen (willen) werken in 2023, zeker de jongere generatie niet. Mensen hoeven niet per se bij de hand gehouden te worden om te kunnen werken, dat kunnen ze zelf. En het is ook heel interessant om te zien hoe mensen kunnen opbloeien door vrijheid die ze krijgen. Genoeg KPI’s om op te sturen om voortgang te bespreken overigens, presteren ze structureel onder de maat, is het geen match.
Wat ik juist merk bij jonge collega's die tijdens corona thuiscollege hebben moeten volgen, is dat die gruwelen van thuiswerken en het liefst zo veel mogelijk naar kantoor komen. Maar dat is misschien maar een klein cohort.

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-03 20:08
unezra schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Check.
Netjes.

Vind het riant voor een dergelijk klein team, maar tegelijkertijd is het wellicht ook niet heel raar dat bigtech andere beloningsstructuren kent dan zorg. (Waar ik op het moment werk.)
Verkijk je niet op de beloning. Je kunt met een tweet op straat staan.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• XanderL
  • Registratie: April 2006
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 50
• Opleiding: HBO, Maritieme Elektronica
• Werkervaring: 16 jaar bij deze werkgever, 4 jaar op zee als Elektronics Officer in de offshore en 6 jaar als Network engineer bij Ericsson
• (Woon) Locatie: Midden/West Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Superintendent Propulsion Controls
• Werkgever/branche: Wärtsilä
• (Werk) Locatie(s)**: Kantoor in Drunen, mijn werk is wereldwijd
• Aantal vakantiedagen*: 27 + 13 ATV (+1/2 dag per gewerkte weekend dag)
• Gewerkte uren/week*: contract is voor 50 uur per week, on site minimaal 70 uur per week maar meestal rond de 84 uur
• Reistijd**: variabel
• Thuiswerken***: alleen rapportage, declaratie etc.
• Werkdruk: hoog tot zeer hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6800
• Vakantiegeld: 8% , € 6500
• Bonus, toeslagen, etc: € 84 bruto per gewerkte dag buiten Nederland, ruime leefvergoeding variërend per locatie. Variable bonus afhankelijk van bedrijfsresultaat (1700 euro bruto in 2022)
• Dertiende/veertiende maand: € --
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 123000 (jaaropgave 2022)

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg 50/50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds **** pensioenfonds PME
• Mobiliteit per jaar ***** € op basis gemaakte kilometers woon/werk
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

[Voor 3% gewijzigd door XanderL op 13-03-2023 08:22. Reden: aanpassing verlof/bonus]

• Habbekrats_NL
  • Laatst online: 20-03 17:00
XanderL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:20:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 50
• Opleiding: HBO, Maritieme Elektronica
• Werkervaring: 16 jaar bij deze werkgever, 4 jaar op zee als Elektronics Officer in de offshore en 6 jaar als Network engineer bij Ericsson
• (Woon) Locatie: Midden/West Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Superintendent Propulsion Controls
• Werkgever/branche: Wärtsilä
• (Werk) Locatie(s)**: Kantoor in Drunen, mijn werk is wereldwijd
• Aantal vakantiedagen*: 27 + 13 ATV (+1/2 dag per gewerkte weekend dag)
• Gewerkte uren/week*: contract is voor 50 uur per week, on site minimaal 70 uur per week maar meestal rond de 84 uur
• Reistijd**: variabel
• Thuiswerken***: alleen rapportage, declaratie etc.
• Werkdruk: hoog tot zeer hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6800
• Vakantiegeld: 8% , € 6500
• Bonus, toeslagen, etc: € 84 bruto per gewerkte dag buiten Nederland, ruime leefvergoeding variërend per locatie. Variable bonus afhankelijk van bedrijfsresultaat (1700 euro bruto in 2022)
• Dertiende/veertiende maand: € --
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 123000 (jaaropgave 2022)

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg 50/50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds **** pensioenfonds PME
• Mobiliteit per jaar ***** € op basis gemaakte kilometers woon/werk
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
84 uur per week? Dat betekent dat je als je 5 dagen werkt, 16,8 uur werkt per dag. Hoe doe je dat? :o

Ik zou dan €6800 echt véél te weinig vinden!

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 11:44
Mawlana schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:50:
Zo, tijd voor een update.

***members only***
Ziet er bekend uit, collega ;)

Domoticz | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 SR+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Habbekrats_NL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:34:
[...]

84 uur per week? Dat betekent dat je als je 5 dagen werkt, 16,8 uur werkt per dag. Hoe doe je dat? :o

Niet ongewoon in de offshore. 12 uur op, 12 uur af, 7 dagen lang zolang je daar zit.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03 17:40

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wilde hier toch ook nog even op inhaken. Bij heel veel toko's heb ik managers gezien die niet weten wat dat nou exact inhoud. Vaak in de trend van, om het oneerbiedig te zeggen, bukken voor hoger management en dan dit iets voorzichtiger/tactischer door te duwen bij de gene onder je. Vaak in de vorm van micro-managen, door om het uur een update te vragen zodat die gene het baasje hogerop weer kan pleasen. Meestal gepaard met een vleugje 'kijk mij eens belangrijk zijn'.

Als je nou veel onzinnige dingen weglaat in je organisatie en als deze soepel, met vertrouwen en de juiste verantwoordelijkheden bij de juiste personen is opgezet, dan wordt managen opeens iets anders. Vaak ook handig als je toch relatief dure mensen aanneemt, om deze dan naar waarde te gebruiken.

Je kunt dit al relatief snel inschatten door eens te vragen naar de salarisschalen van bijv. de engineers vs de managers/team managers. Je kunt bepaalde CAO's erop na kijken, waar je dan ziet dat het echte expertise personeel (als voorbeeld, die dure engineers) in schaal 7-11 kunnen komen, en dan managers nog 12-13 en zelfs 14 kunnen doen. Wat dat eigenlijk concreet inhoud is dat de, ik noem het maar even "vakmensen" dus per definitie lager worden gewaardeerd en inherent dus strak gemanaged "moeten worden" omdat... nja zo is de hiërarchie :)

Uiteraard wil ik niet alles over één kam scheren, en natuurlijk mag er een beloning tegenover staan om direct verantwoordelijk te zijn voor een aantal zaken. Echter wat soms (uiteraard branch/niche/organisatie afhankelijk) zou helpen is om je "vakmensen" beter te belonen, gebruiken en de juiste verantwoording te geven. Immers kan je als manager wel overal verantwoordelijk voor zijn, het zelf maken is niet onderdeel van de rol.

Waar ik met dit betoog heen wil; als jij gewoon 40 gemotiveerde mensen hebt, die je óók naar alle redelijkheid beloond én de juiste verantwoording(en) geeft en op een gedegen manier managed, kan je als manager je met andere zaken bezig houden. Zoals de juiste sturing geven, er zijn op momenten dat het echt nodig is, beleid vormen, etc. etc. etc.

Enfin, zo kan je dus prima CISO / c-level spelen terwijl je 40 mensen aanstuurt.

• jongetje
Douweegbertje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:02:
[...]
Waar ik met dit betoog heen wil; als jij gewoon 40 gemotiveerde mensen hebt, die je óók naar alle redelijkheid beloond én de juiste verantwoording(en) geeft en op een gedegen manier managed, kan je als manager je met andere zaken bezig houden. Zoals de juiste sturing geven, er zijn op momenten dat het echt nodig is, beleid vormen, etc. etc. etc.

Enfin, zo kan je dus prima CISO / c-level spelen terwijl je 40 mensen aanstuurt.
Ik heb al best wat bedrijven gezien van overheid, bouw tot commercieel en als ik daar in een gemiddeld team van 10 a 15 mensen had dan zaten er zeker minimaal 3 (als het er niet meer zijn) tussen waar elke week wel iets mee was. Dat staat los van salarisschaal en "gemotiveerde" medewerkers en hun salaris.

Klein voorbeeld: Als ik een collega tijdens zijn vakantie 3 weken in de zomer moest vervangen en er serieus geen werk was om te vervangen op wat kleine dingetjes na, dan vraag ik me af hoe effectief je dat kunt managen op afstand als de manager van dit team het al niet voor elkaar kreeg (die 8 man onder zich had). Misschien zegt het iets over die manager, maar als je iemand niet spreekt omdat alles remote gebeurd is de kans alleen maar groter dat er zulke situaties zijn.

Maar als het jouw wel lukt, petje af.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• XanderL
Habbekrats_NL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:34:
[...]

6800 is het basis salaris voor de eerste 50 uur per week. Alles daarboven wordt in overuren betaald en zoals gemeld daar bovenop een halve dag extra verlof per gewerkte weekenddag. Als ik een project van een week of drie gedraaid heb in een maand, dan kom ik met ruim 10000 euro thuis.

Zoals verderop gemeld zijn dat inderdaad 7 dagen van 12 uur. Waarbij vermeld dat bij ons de klok begint te lopen zodra ik mijn hoteldeur uit loop en pas weer stopt als ik weer terug ben met uitzondering van een 1/2 uur lunchpauze.

Je moet ook rekenen dat ik in die weken geen kosten maak, behalve mijn hypotheek en andere vaste lasten. Mijn eten is 3x per dag betaald, mijn transport is betaald en ik krijg nog wat extra zakgeld. Als het inderdaad alleen die 6800 euro was zou ik er ook niet zoveel voor werken.

Voorbeeldje recent project in Singapore was geen 12 uur per dag:
vertrek hotel 07:00 , terug in het hotel rond 18:30 - 1/2 uur lunch = 11 uur per dag
totaal dan 77 uur per week.
Daarvan is ongeveer een uur per dag reistijd. Op zaterdag ongeveer 150% betaald en op zondag bijna 200% + 1 extra dag verlof verdient. Als ik die dag laat uitbetalen aan het eind van het jaar heb ik in het weekeinde bijna extra basis weeksalaris verdient.
Daarbij in Singapore ongeveer 100 euro per dag netto voor lunch/diner en zakgeld + 80 euro bruto aan wat dan scheidingsgeld heet. In Singapore kan ik prima voor 30 euro lunch+dineren dus gaat er nog ongeveer 900 euro per week in de pocket.

Wellicht dat dit een iets andere kijk op de zaken geeft.

Niet dat alles rozengeur en maneschijn is. Vorige week een klusje: op dag1 in de middag naar Las Palmas vliegen, inchecken even eten en een uurtje slapen. Daarna de halve nacht gewerkt (was een fast ferry en die liggen alleen 's nachts een aantal uren stil, dus dan kan ik er aan werken) en weer terug naar bed. Na het ontbijt uitchecken en weer naar huis. De vergoeding in Las Palmas is net genoeg om van te leven, maar daar hou je dan weer niks over.

Gemiddeld over een jaar, vind ik dat ik niks te klagen heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Maar ik stel 'm dan maar even .. heb je thuis een partner en eventueel kinderen, zo ja hoe gaan dit hiermee om? Zo nee, als je die wel zou hebben zou je een andere invulling geven aan je werkweek?
Want ik denk dat werkzaamheden zoals jij ze uitvoert maar is weggelegd voor minder dan 0,1% v.d. arbeidsmarkt en daar mag dan natuurlijk een nette verloning tegenover staan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orangelights23
jongetje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:39:
[...]

Ik heb al best wat bedrijven gezien van overheid, bouw tot commercieel en als ik daar in een gemiddeld team van 10 a 15 mensen had dan zaten er zeker minimaal 3 (als het er niet meer zijn) tussen waar elke week wel iets mee was. Dat staat los van salarisschaal en "gemotiveerde" medewerkers en hun salaris.

Klein voorbeeld: Als ik een collega tijdens zijn vakantie 3 weken in de zomer moest vervangen en er serieus geen werk was om te vervangen op wat kleine dingetjes na, dan vraag ik me af hoe effectief je dat kunt managen op afstand als de manager van dit team het al niet voor elkaar kreeg (die 8 man onder zich had). Misschien zegt het iets over die manager, maar als je iemand niet spreekt omdat alles remote gebeurd is de kans alleen maar groter dat er zulke situaties zijn.

Maar als het jouw wel lukt, petje af.
Hier degene waar het om gaat (40 man aansturen). Natuurlijk zitten er mensen tussen die iets meer aansturing nodig hebben, maar daar houden we rekening mee. En presteren ze continue onder het verwachtingsniveau, is het gewoon geen match. We hebben te maken met hele strakke deadlines en degenen die niet leveren vallen direct op. Het is zeker een high performance team en daarom hebben we ook een hele strakke screeningsmethodiek. Output is wat telt, en wat nog een voordeel is, is dat zodra iemand dit in 30 uur kan in plaats van 40, diegene mooi wat tijd over heeft om aan werk te besteden of lekker te gaan sporten of wat dan ook. Vrijheid geven vind ik belangrijk en daardoor zie je dat mensen (niet iedereen) zich ook meer in willen zetten voor de organisatie.

Wat jij schrijft zal vast wel voorkomen bij organisaties, maar er is geen plek voor flierefluiters bij elke organisatie en wij zijn daar 1 van. Het kan ook niet anders, aangezien we in verschillende landen zitten. Maar voor die paar mensen die te veel bij de hand vastgepakt moeten worden of te weinig presteren, kunnen ergens anders een makkelijkere baan zoeken. Maar nogmaals, ik ben me er heel goed van bewust dat dit gaat om een team met veel experts en dit niet representatief is voor de gemiddelde organisatie.

[Voor 8% gewijzigd door Orangelights23 op 13-03-2023 13:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jongetje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:39:
[...]

Je kunt het ook omdraaien. Doordat die manager stuurt op aanwezigheid en niet op output, ziet ie sneller over het hoofd dat sommige mensen weinig uitvoeren. Die remote manager zal snel merken dat ie zijn team op een andere manier moet aansturen en echt naar output moet kijken.

• Habbekrats_NL
  • Laatst online: 20-03 17:00
XanderL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:02:
[...]

6800 is het basis salaris voor de eerste 50 uur per week. Alles daarboven wordt in overuren betaald en zoals gemeld daar bovenop een halve dag extra verlof per gewerkte weekenddag. Als ik een project van een week of drie gedraaid heb in een maand, dan kom ik met ruim 10000 euro thuis.

Zoals verderop gemeld zijn dat inderdaad 7 dagen van 12 uur. Waarbij vermeld dat bij ons de klok begint te lopen zodra ik mijn hoteldeur uit loop en pas weer stopt als ik weer terug ben met uitzondering van een 1/2 uur lunchpauze.

Je moet ook rekenen dat ik in die weken geen kosten maak, behalve mijn hypotheek en andere vaste lasten. Mijn eten is 3x per dag betaald, mijn transport is betaald en ik krijg nog wat extra zakgeld. Als het inderdaad alleen die 6800 euro was zou ik er ook niet zoveel voor werken.

Voorbeeldje recent project in Singapore was geen 12 uur per dag:
vertrek hotel 07:00 , terug in het hotel rond 18:30 - 1/2 uur lunch = 11 uur per dag
totaal dan 77 uur per week.
Daarvan is ongeveer een uur per dag reistijd. Op zaterdag ongeveer 150% betaald en op zondag bijna 200% + 1 extra dag verlof verdient. Als ik die dag laat uitbetalen aan het eind van het jaar heb ik in het weekeinde bijna extra basis weeksalaris verdient.
Daarbij in Singapore ongeveer 100 euro per dag netto voor lunch/diner en zakgeld + 80 euro bruto aan wat dan scheidingsgeld heet. In Singapore kan ik prima voor 30 euro lunch+dineren dus gaat er nog ongeveer 900 euro per week in de pocket.

Wellicht dat dit een iets andere kijk op de zaken geeft.

Niet dat alles rozengeur en maneschijn is. Vorige week een klusje: op dag1 in de middag naar Las Palmas vliegen, inchecken even eten en een uurtje slapen. Daarna de halve nacht gewerkt (was een fast ferry en die liggen alleen 's nachts een aantal uren stil, dus dan kan ik er aan werken) en weer terug naar bed. Na het ontbijt uitchecken en weer naar huis. De vergoeding in Las Palmas is net genoeg om van te leven, maar daar hou je dan weer niks over.

Gemiddeld over een jaar, vind ik dat ik niks te klagen heb.
Thanks voor de verduidelijking. Klinkt echt heel tof en nu begrijp ik wel dat je voor dit beroep en contract hebt gekozen. Wat dat betreft heb ik een eenzaam bestaan als een thuis op zolder remote werkende IT Consultant. ;)

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • +7Henk 'm!

• XanderL
True schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:11:
[...]

Maar ik stel 'm dan maar even .. heb je thuis een partner en eventueel kinderen, zo ja hoe gaan dit hiermee om? Zo nee, als je die wel zou hebben zou je een andere invulling geven aan je werkweek?
Want ik denk dat werkzaamheden zoals jij ze uitvoert maar is weggelegd voor minder dan 0,1% v.d. arbeidsmarkt en daar mag dan natuurlijk een nette verloning tegenover staan.
Ik ben inmiddels bijna 25 jaar getrouwd. We zijn bewust kinderloos, niet vanwege mijn werk. Ik leerde mijn vrouw kennen toen ik in het 3de jaar zat van de zeevaartschool. We hadden net een paar maanden verkering toen ik 4 maanden ging varen als stage, ze weet dus eigenlijk niet anders. Ook mijn tijd bij Ericsson heb ik grotendeels buitenshuis doorgebracht in Maastricht bij Vodafone. Zat ik daar van maandag tot en met vrijdag en later nog eens 6 maanden uitgezonden in Melbourne bij Ericsson Australia.

De meeste van mijn collega's hebben wel een stabiele thuis situatie. Soms zie je wel bij nieuwe collega's dat ze stoppen als er een vaste relatie of kind bij komt kijken. De meeste van ons komen echter van de grote vaart en ze zijn dan thuis al gewend aan medebewoner die er meestal niet is.

In principe zijn we maximaal 6 weken weg, daarna mag je altijd naar huis of je kan er voor kiezen om een klus af te maken. Het is dan weer niet geregeld hoe lang je dan verlof hebt. Als je geen verlof hebt ingepland dan kun je zomaar de volgende dag weer gebeld worden.

Het werk is geen rocket science dus dat kan echt meer dan 0,1%, maar de levenswijze moet wel een bewuste keuze zijn.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
XanderL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:09:
[...]

Ik ben inmiddels bijna 25 jaar getrouwd. We zijn bewust kinderloos, niet vanwege mijn werk. Ik leerde mijn vrouw kennen toen ik in het 3de jaar zat van de zeevaartschool. We hadden net een paar maanden verkering toen ik 4 maanden ging varen als stage, ze weet dus eigenlijk niet anders. Ook mijn tijd bij Ericsson heb ik grotendeels buitenshuis doorgebracht in Maastricht bij Vodafone. Zat ik daar van maandag tot en met vrijdag en later nog eens 6 maanden uitgezonden in Melbourne bij Ericsson Australia.

De meeste van mijn collega's hebben wel een stabiele thuis situatie. Soms zie je wel bij nieuwe collega's dat ze stoppen als er een vaste relatie of kind bij komt kijken. De meeste van ons komen echter van de grote vaart en ze zijn dan thuis al gewend aan medebewoner die er meestal niet is.

In principe zijn we maximaal 6 weken weg, daarna mag je altijd naar huis of je kan er voor kiezen om een klus af te maken. Het is dan weer niet geregeld hoe lang je dan verlof hebt. Als je geen verlof hebt ingepland dan kun je zomaar de volgende dag weer gebeld worden.

Het werk is geen rocket science dus dat kan echt meer dan 0,1%, maar de levenswijze moet wel een bewuste keuze zijn.
Kan je wel je verdiende geld opmaken? 😜

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:49

FreakNL

Well do ya punk?

Je ziet ook vaak bij dit soort beroepen dat de vrouw niet of heel wat minder werkt. (Mits er kinderen zijn).

Ik zit nu zelf in Azië en inderdaad een werkdag van 11/12 uur is niet gek. En ook niet lang, het vliegt meestal voorbij. Het scheelt wel dat je voor de rest NIKS hoeft te regelen, alles wordt voor je gedaan (koken, wassen, schoonmaken etc).

• DaGrooveNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Members only:

[Voor 7% gewijzigd door DaGrooveNL op 14-03-2023 02:51]

• unezra

unezra

downtime schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:27:
[...]
Je kunt het ook omdraaien. Doordat die manager stuurt op aanwezigheid en niet op output, ziet ie sneller over het hoofd dat sommige mensen weinig uitvoeren. Die remote manager zal snel merken dat ie zijn team op een andere manier moet aansturen en echt naar output moet kijken.
offtopic:
Management is, anno 2023, in de eerste plaats mensenwerk.

Je kunt wel proberen zuiver te sturen op output, maar dan ga je direct een paar decennia terug in de tijd. Anno 2023, werkt dat in veel gevallen niet meer én wordt dat in de westerse wereld niet of minder getolereerd.

Je zult een combinatie moeten vinden tussen sturen op output van team en persoon. Nlijven kijken naar alle losse componenten én de samenhang binnen en buiten het team.

Ik denk zeker dat 100% remote gemanagede teams in gevallen kunnen werken, maar ik denk dat een deel van die gevallen geboren zijn uit noodzaak en minder goed werken dan als er ook f2f contact is. In een aantal gevallen zal 100% remote management net zo goed of mogelijk zelfs beter werken.

Bovenstaande maakt ook, dat het aantal direct reports waar je als manager HR verantwoordelijk voor kunt zijn, tenzij fabriekswerk (en dáár passen inderdaad managementtechnieken van begin 1900 bij), relatief klein is. (Al is daar geen absoluut getal aan te koppelen, ook niet zonder meer kennis van een specifieke situatie. Daarvoor zijn er te veel variabelen.)

*graag niet teveel offtopic!

[Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 14-03-2023 18:06]

• XanderL
dfbt schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 00:17:
[...]

Kan je wel je verdiende geld opmaken? 😜
Genoeg dure hobbies, waar ik dan wel geld aan uit geef maar dan weer niet zoveel tijd voor heb. 8)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• lE7
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:59
Is dit niet heel erg aan de lage kant? Een junior met 0-1 jaar ervaring verdient ongeveer hetzelfde, en krijgt soms ook nog een auto erbij. Komt dat omdat het in Limburg is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
lE7 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Is dit niet heel erg aan de lage kant? Een junior met 0-1 jaar ervaring verdient ongeveer hetzelfde, en krijgt soms ook nog een auto erbij. Komt dat omdat het in Limburg is?
Misschien in de randstad. maar tussen Utrecht en Arnhem is een salaris van 4000 voor een junior ook al wat aan de hoge kant hoor.

Deel wel je mening dat voor een lead met 6 jaar ervaring het wat aan de lage kant is. Zou dan toch wel minstens richting de 5k + 700 mobiliteitsbudget verwachten inderdaad. Ook in Limburg.

• Orangelights23
Caelorum schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:58:
[...]

Misschien in de randstad. maar tussen Utrecht en Arnhem is een salaris van 4000 voor een junior ook al wat aan de hoge kant hoor.

Deel wel je mening dat voor een lead met 6 jaar ervaring het wat aan de lage kant is. Zou dan toch wel minstens richting de 5k + 700 mobiliteitsbudget verwachten inderdaad. Ook in Limburg.
Waarom een mobiliteitsbudget? Als je alleen maar thuis en op kantoor werkt, heb je geen auto van de zaak nodig. Liever een hoger salaris, toch?

• Caelorum
Orangelights23 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:00:
[...]
Waarom een mobiliteitsbudget? Als je alleen maar thuis en op kantoor werkt, heb je geen auto van de zaak nodig. Liever een hoger salaris, toch?
Omdat je dan de optie hebt. Veelal kan je dat budget gewoon laten uitbetalen.

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-03 18:00

D33F

Tweelingtemmer

[...]

Dat kan zeker wel beter. In mijn geval ook 6 jaar ervaring als (medior) software engineer in Limburg en zit op net geen 4500 (40 u) per maand met een relaxte werkdruk.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +7Henk 'm!

• skillaz1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-03 17:40
skillaz1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:36:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO Niveau 4 Applicatie ontwikkelaar, HBO-ICT Software Dev(deze maand afgestudeerd), diploma nu binnen. Gelijk nu een Master achteraan gedaan (2 jarige master)
• Werkervaring: 2 stages op het mbo, 2 stages op het hbo en na mijn meewerkstage op het hbo parttime gewerkt bij het stagebedrijf (32 uur per week voor 4 maanden) 2 jaar werkzaam bij huidige werkgever nu
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Apeldoorn
• Aantal vakantiedagen: 29
• Reistijd: 0 (grotendeels remote), ~1.5 uur (OV) naar kantoor, 1x per week/2 weken
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2500, €2800 €3300
• Vakantiegeld: €2800€3300
• Bonus, toeslagen, etc: €115 euro (netto) onkostenvergoeding per maand, nu ook winstdeling aan het einde van het jaar omdat ik een vast contract heb gekregen
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44k ongeveer

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: wel wat, maar weet het niet zo precies
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN ofzo?
• Mobiliteit per jaar: OV wordt volledig vergoed
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€44k

Een verhoging van 300 euro. Ik vraag me af of ik meer had kunnen vragen.. Een verhoging van 12% maar met de huidige inflatie netto waarschijnlijk eerder 2-5% omhoog gegaan?
Ongeveer 9 maanden verder en ik heb mijn salaris flink omhoog kunnen krijgen. Eerste bod was 2800 naar 3050, een verhoging van ~9%. Aangegeven dat ik nog niet helemaal tevreden was en gaf een tegenbod van 3500. Ik had niet verwacht het te krijgen maar uiteindelijk toch in het midden, 3300 euro. Daarnaast ook een vast contract aangeboden gekregen. Nu wel erg tevreden ermee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-03 22:24
Als het echt om een Lead Software development rol gaat kan je in de Randstad minstens 4500 euro verdienen o.b.v. 36 uur.

• DaGrooveNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Veay
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:06
Members only:

• Orangelights23
Members only:

• Veay
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:06
Members only:

[Voor 12% gewijzigd door Veay op 14-03-2023 22:06]

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01:25
.

[Voor 99% gewijzigd door Spacejockey op 14-03-2023 22:38]

• Orangelights23
Members only:

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:28
Zou gewoon eens om je heen gaan kijken, dat kan nooit kwaad.
Dan weet je in ieder geval wat de alternatieven zijn in je omgeving en je kan altijd nog even een aanbod bij je huidige werkgever voorleggen, aangeven dat je het liefst bij ze blijft maar het verschil in salaris wel te groot vind.

Als je daadwerkelijk in de deuropening staat om te vertrekken kan er altijd wat meer.

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-03 17:05
Vraag: Ik heb sinds januari een nieuwe baan als junior PHP developer. tijdens de solicatie heb ik aangeven dat mijn programmeer kennis redelijk laag was. Daarmee hebben ze mij een salaris aanbod gedaan van 2200 bruto met de optie dat het meegroeit met de kennis die ik op doe. Opzich prima begin leuke werkgever heel veel geleerd in korte tijd. Ik draai nu redelijk mee me de rest en kan hele dagen zonder vragen werken. Wat is de normale gang van zaken met salaris verhoging hoe moet ik dit aanpakken. Heb zelf het idee dat ik wel meer waard ben dan 2200 euro. graag wat tips hoe ik dit kan aanpakken?

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Hahn
GB_gaming101 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:56:
Vraag: Ik heb sinds januari een nieuwe baan als junior PHP developer. tijdens de solicatie heb ik aangeven dat mijn programmeer kennis redelijk laag was. Daarmee hebben ze mij een salaris aanbod gedaan van 2200 bruto met de optie dat het meegroeit met de kennis die ik op doe. Opzich prima begin leuke werkgever heel veel geleerd in korte tijd. Ik draai nu redelijk mee me de rest en kan hele dagen zonder vragen werken. Wat is de normale gang van zaken met salaris verhoging hoe moet ik dit aanpakken. Heb zelf het idee dat ik wel meer waard ben dan 2200 euro. graag wat tips hoe ik dit kan aanpakken?
Je hebt sinds januari dit jaar die baan? Dus om precies te zijn 2,5 maand?

Dan denk ik dat je vooral niet te hard van stapel moet lopen, en niet nu al een salarisverhoging kan verwachten. Natuurlijk kan je prima bij je leidinggevende polsen hoe het zit met salarisverhogingen, en mogelijk dat je na 6 maanden er iets bij kunt krijgen (alhoewel ik eerder na een jaar verwacht), maar ruim 2 maanden develop ervaring is natuurlijk nog helemaal niks.

Gratis tip: zo vroeg in je carrière zou ik vooral veel proberen te leren, dus 'dagen zonder vragen' is niet iets waar ik naar zou streven. Wat je hebt gemaakt werkt misschien wel goed, maar mogelijk zijn er nog tig andere manieren om het sneller/beter/mooier/robuuster te maken. Juist vragen stellen dus, zodat je nog meer leert ;)

[Voor 14% gewijzigd door Hahn op 17-03-2023 11:27]

• Karimpie10
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-03 15:15
.

[Voor 99% gewijzigd door Karimpie10 op 17-03-2023 14:51]

• Hahn
Niet meer van toepassing :P

[Voor 100% gewijzigd door Hahn op 17-03-2023 15:06]

• Phyrozi
  • Nu online
Verwijderd op verzoek

[Voor 100% gewijzigd door Phyrozi op 17-03-2023 15:12]

• laptop123
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-03 00:11
Kloon-accounts zijn niet toegestaan.

[Voor 146% gewijzigd door Ardana op 17-03-2023 22:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Gewoon even de template invullen met je huidige én met de aanbieding. Dan is het niet onmogelijk om je advies te geven zonder 100 aannames te doen. ;)

[Voor 67% gewijzigd door Ardana op 17-03-2023 22:21]

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
GB_gaming101 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:56:
De 'normale gang van zaken met salarisverhoging' is per sector of bedrijf verschillend. In z'n algemeenheid kan je er vanuit gaan dat je één keer per jaar een gesprek hebt over het functioneren en salaris. Als je onder een cao valt ga je elk jaar een trede omhoog, totdat je niet meer kan. Daar zijn vaak minder gesprekken over loonsverhoging.

De les die ik wel geleerd heb, is dat de momenten om echt te onderhandelen en flinke stappen te zetten zich beperken tot de sollicitatieprocedure en het aanpassen van je functie (promotie of projecten oid). Heb je een bepaalde functie en salaris geaccepteerd en blijkt na enkele maanden dat je er veel beter in bent (interpretatie) of meer doet dan je collega's, is dat vaak toch heel moeilijk om als verhoging terug te laten komen.

Zoals je aangeeft zou het salaris meegroeien met je kennis. Is dat ook vastgelegd? Kennis is vaak alleen concreet te maken met het behalen certificaten ed en daar kan je dan een bedrag tegenover zetten. Ik vermoed dat het niet is vastgelegd en dat is dan ook een tip: komt een werkgever met dat soort teksten, laat het vastleggen, dan weet je wat moet doen voor extra salaris.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laptop123
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-03 00:11
True schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:40:
[...]

Gewoon even de template invullen met je huidige én met de aanbieding. Dan is het niet onmogelijk om je advies te geven zonder 100 aannames te doen. ;)
Bij deze geupdatet

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
• Vast maandsalaris (bruto): € 4000
• Vakantiegeld: € 8,33% (zit in het maand salaris)
Dat is eigenlijk 3692€/mnd + vakantiegeld, dan is het wel echt een flinke stap terug. Thuiswerken bij consultancy is naar gelang opdrachtgever niet jezelf, heb je soms wel invloed op, maar zeker niet altijd. 750€ leasebedrag is dat incl. of excl. brandstof in het budget? Want incl. is het een heel mager budget. Excl. is het nog wel redelijk hoewel auto's erg duur geworden zijn de laatste tijd.

Ik zou denk ik wat verder kijken dan alleen dit aanbod.

[Voor 70% gewijzigd door Ardana op 17-03-2023 22:22]

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-03 23:11
Ik zou tegenbod doen bij het consultancy bureau.

Ik zou niet inleveren, desnoods probeer je in de Zorg sector voor jezelf meer te inspireren.

Ik kreeg eens een belachelijke opmerking van de sales in mijn vorige firma, de sales moet "dat" kunnen doen met 1 druk op een knop.
3 maand later hadden ze een form met 1 knop op die bijna 85% van hun werk automatisch deed.
Ze hebben me daarna niet echt meer iets gevraagd uit vrees voor hun job :)

jezelf eens prikkelen ;)

[Voor 3% gewijzigd door Wolfp4ck op 17-03-2023 16:16]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Orangelights23
@laptop123 Een auto van de zaak klinkt leuk, maar kost vooral veel geld (bijtelling). Liever een hoog salaris zodat je zelf kunt kiezen waar je het aan uit kunt geven. De manier om meer te verdienen is overstappen, maar werkgeluk is ook veel waard. Vraag is of je met dat aanbod ook prima rond kunt komen (denk het wel) en of dat je waard is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06:24
Data engineers hebben super hoge tarieven. Dus lijkt me wel zuur als je een stap terug moet doen en er vervolgens achter komt dat je voor €100+ wordt weggezet.

[Voor 85% gewijzigd door Ardana op 17-03-2023 22:23]

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-03 17:01
Eerste bod. Gewoon in gesprek gaan en aangeven wat je waard bent en waarom. Eerste bod is altijd te laag. Inzetten op 5k? Kan je nog wat zakken.

[Voor 86% gewijzigd door Ardana op 17-03-2023 22:23]

Pagina: 1 ... 163 164 165 Laatste

Let op:
De TS is geüpdate: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee