Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
dennisberg schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:48:
[...]

5% salarisverhoging; dat zou betekenen dat het vaste salaris richting 3465 zou gaan, is dat ondermatige groei na ongeveer een jaar?
Even om voor mij een beeld te schetsen :)
Nee ik denk dat dat prima kan. Maar als jij echt bovengemiddeld presteert, moet je ook bovengemiddeld gecompenseerd worden vind ik. Veel werkgevers doen dat niet en houden dan vast aan een ''bij goed presteren is het 5%, meer doen wij niet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:58
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:34:
[...]

Helaas snapt "het bedrijfsleven" niets van opleidingen, waardoor je nu waarschijnlijk minder verdient dan je MBO-4 collega's met 4 jaar ervaring. Het is slaat nergens op, maar waarschijnlijk ga je op termijn sneller (en verder) groeien dan zij.
Ja, helemaal mee eens. Werkervaring lijkt veruit het meest belangrijk om in de basis een mooi salaris aangeboden te krijgen, terwijl een studie eerder de groei bevorderd en beloftes over 'grote stappen' los maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
True schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:54:
[...]

Ja, als je een hbo bachelor of een wo (bachelor of master) hebt moet je na het starten elk jaar minimaal 150 tot iets van 400€/jr groeien voor de eerste twee tot drie jaar (dus 450 tot 1200 over drie jaar). Waarbij je met 150 eigenlijk niet presteert en m.i. nog net niet ontslagen wordt en met 400€ de beste v.h. team in jaren bent.
Met iets anders dan dat krijg je eigenlijk niet de beloning die hoort bij een degelijk groeipad. EN een groot probleem als junior is dat eigenlijk niet wilt jobhoppen voordat je de titel medior kunt aannemen, dit staat nl. minder op je cv én je wordt er bij solliciteren op aangekeken (natuurlijk kun je hiervoor een uitstekende reden hebben). En je wilt dus dit groeipad zo goed en kwaad als dit kan concretiseren voordat je je handtekening zet.

NB. ik ben wat scherp in mijn eisen en verwachtingen, maar in de huidige markt is dit alles behalve onredelijk.
Duidelijk! Ik ga mijn toekomstige werkgever hierover nog even goed aan de tand voelen :*)
Dank voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
dennisberg schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:52:
[...]

Je hebt aardige vooruitgang geboekt zou ik zeggen. Ik ben zeer benieuwd hoe 'groei' gemeten wordt in de praktijk; dat is voor mij natuurlijk ook nieuw.
Ik kan laten zien dat ik goed kan meedraaien in een team, sociaal/communicatief vaardig ben en goede bijdrage lever aan het project, maar uiteindelijk moet dit allemaal voldoende teruggekoppeld worden, daar heb ik nu (nog) mijn twijfels over.
Klopt. Het meten hiervan is niet altijd makkelijk denk ik. Je moet het zo objectief mogelijk maken.
Voor mij werkt de strategie vooral dat je zorgt dat jouw impact gezien wordt. Vaak gebeurt dit niet vanzelf, je moet dit op een slimme manier laten zien, zonder over te komen alsof je aandachtgeil bent oid. Stop je energie in de juiste dingen (dit merk je gaandeweg wel). Ik zie zoveel mensen energie stoppen in dingen die toch niet gezien worden/geen impact hebben op het bedrijf en/of jouw carrière.

Persoonlijk vind ik het echt een leuk spelletje. Heb zelfs al tweemaal 0.5FTE verkocht voor een kwartaal, dus totaal een kwartaal 1FTE aan werk bezorgd. Dat zijn dingen die nog helemaal niet hoeven, en je acteert dus 2 lagen boven je positie. Hiermee word je snel gezien en krijg je ook de erkenning merk ik.

Je moet vooral niet vergeten je casus te vormen en zelf je groei onderbouwen. Voor niks gaat de zon op.

Dit zal natuurlijk verschillen per bedrijf.
Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Phyrozi op 20-12-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen detachering over het algemeen? Ik twijfel nu voornamelijk tussen detachering (goed salaris maar wel met variabele bonusregeling) en een vast bedrijf in de consultancy (iets lager salaris, maar scheelt netto niet veel).

Hoofdzakelijk gaan mijn twijfels over werkdruk en groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-12-2024
vhn2 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:50:
[...]

Dit is mijn tweede werkgever waar ik nu ruim een jaar werk. Ook met huidig salaris begonnen aangezien ik te kort in dienst was voor een eindejaarsgesprek, enkel een evaluatie op de proeftijd waar de arbeidsvoorwaarden verder niet zijn aangepast ten opzichte van tekenen contract.

Bij mijn eerste werkgever heb ik 2 jaar als support engineer gewerkt met in het eerste jaar een salaris van 2500 en het tweede jaar 2700.
2500 was 4 jaar geleden een normaal startsalaris, alleen je bent niet hard gegroeid sinsdien. 28% lijkt veel, maar met de inflatie en arbeidskrapte is dat niet zo. Ik denk dat je eerderzo'n 50-65k package per jaar zou moeten verdienen. Beetje afhankelijk van werkgever/branche.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
dennisberg schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:05:
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen detachering over het algemeen? Ik twijfel nu voornamelijk tussen detachering (goed salaris maar wel met variabele bonusregeling) en een vast bedrijf in de consultancy (iets lager salaris, maar scheelt netto niet veel).

Hoofdzakelijk gaan mijn twijfels over werkdruk en groei.
Ook overweging gemaakt tussen detachering of consultancy/project-based.
Ik ben zo ontzettend blij dat ik niet de detachering in ben gegaan. Moet er niet aan denken om als externe bij een bedrijf geplaatst te worden voor lange tijd, zonder mijn eigen collega's om mij heen te hebben.
Dan kun je toch net zo goed bij zo'n soort bedrijf gaan werken of als ZZP'er laten inhuren?

Dat is mijn visie. Voor ieder verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
Phyrozi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:16:
[...]
Ik ben zo ontzettend blij dat ik niet de detachering in ben gegaan. Moet er niet aan denken om als externe bij een bedrijf geplaatst te worden voor lange tijd, zonder mijn eigen collega's om mij heen te hebben.
Dan kun je toch net zo goed bij zo'n soort bedrijf gaan werken of als ZZP'er laten inhuren?

Wat is er anders aan "je eigen collega's" dan de collega's op de opdracht, de collega's zijn toch de mensen waar je dagelijks mee werkt, niet die dezelfde bedrijfsnaam op de loonstrook hebben staan? Ik zit in de detachering en op de opdracht zijn mijn collega's dan mijn collega's. Het voordeel is dat je na een half jaar tot 2 jaar weer met nieuwe collega's start.
Ik zou juist minder snel consultancy doen en door het hele land heen gestuurd worden omdat je daar een paar weken nodig bent.
Omdat ik veel invloed heb in mijn opdrachten werk ik juist altijd in de buurt en als ik er klaar mee ben zoek ik een nieuwe opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
jongetje schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:29:
[...]

Wat is er anders aan "je eigen collega's" dan de collega's op de opdracht, de collega's zijn toch de mensen waar je dagelijks mee werkt, niet die dezelfde bedrijfsnaam op de loonstrook hebben staan? Ik zit in de detachering en op de opdracht zijn mijn collega's dan mijn collega's. Het voordeel is dat je na een half jaar tot 2 jaar weer met nieuwe collega's start.
Ik zou juist minder snel consultancy doen en door het hele land heen gestuurd worden omdat je daar een paar weken nodig bent.
Omdat ik veel invloed heb in mijn opdrachten werk ik juist altijd in de buurt en als ik er klaar mee ben zoek ik een nieuwe opdracht.
Interessant om te horen, hoe voel jij de druk vanuit de detacheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
dennisberg schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:44:
[...]

Interessant om te horen, hoe voel jij de druk vanuit de detacheerder?
Ik voel geen druk vanuit de detacheerder want ik heb altijd een nieuwe opdracht voordat de huidige afloopt. Zij zijn goed voor mij en ik voor hun. Ik weer dan ook bij een hele kleine detacheerder en daardoor zijn de lijnen erg kort (mijn baas is mijn aanspreekpunt voor alles want er zijn geen andere afdelingen oid).

[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 20-12-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Offtopic: ik zit alweer 15 jaar consulting / detachering. Zeker sinds de pandemie meer op HQ van werkgever (en remote werken voor de klant) dan onder de collega's van de klant. Werkt prima eigenlijk - en als ik wel bij de klant moet zijn heb ik daar ook leuke collega's (gelukkig maar ) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 14:37
In een jaar tijd 800 euro per maand erbij. Lekker bezig 8-)

Maar klopt die pensioenpremie? 100 euro per maand totaal? Dat is echt helemaal niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Crowdpleaser schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:46:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO III, Meerdere technische MS certificeringen, MCSA, MCSE, Citrix, SSCP & CISSP, nu bezig met CIPP/E
• Werkervaring: 14 jaar, doorgegroeid van servicedesk, naar sysadmin, en sinds 1 nov naar deze functie, al met al erg tevreden. Update: aankondiging gehad van 4% (192eu bruto) loonsverhoging ivm inflatiecorrectie. Niet hoog, maar ook niet verwacht aangezien ik al een stap gemaakt heb in november
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Information security & Privacy consultant
• Werkgever/branche: Fysieke security met IT oogpunt
• (Werk) Locatie(s): Kantoor 5 dagen
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 20-30 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld, veel wachten op stakeholders, druk rondom de Externe Audits

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4800 €4992
• Vakantiegeld: € 4600 € 4800
• Bonus, toeslagen, etc: € Bedrijfsbonus bij goed bedrijfsresultaat (voor nu nog onbekend)
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62200 €64696

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €120,-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Gedeeld pensioen
• Mobiliteit per jaar: €Lease-auto met prive KM's Bijtelling: €550 -€120 eigen bijdrage = €430,-
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €67360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17
Lana Drahrepus schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:38:
[...]

Maar klopt die pensioenpremie? 100 euro per maand totaal? Dat is echt helemaal niks!
Ik gok dat er een inleg van 3% is:
60000 - 15900 = 44100, dus daar 3% van, is 1323 per jaar, zit je niet zover van die 100 euro af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
Lana Drahrepus schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:38:
[...]

Thanks! Daarnaast ook erg blij met de verandering in mobiliteit. Ik heb ook wel andere verantwoordelijkheden nu. Wat betreft het pensioen heb je een punt: ik heb de details nu niet paraat, maar er is 50/50 wg/wn deel dat gecomb momenteel neer komt op zo'n 150 per maand geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35
[...]

Je hebt detachering en detachering. Ben wel eens iemand tegengekomen die al 10 jaar bij een klant zat in zijn eentje. Dat zou ik ook niet zo snel doen, kan je net zo goed in dienst gaan daar, maar zelf zit ik al een aantal jaartjes in de "detachering". Dat wil zeggen, dat er altijd minstens 3 man vanuit het bedrijf daar zaten, maar ook wel eens met een compleet team gedetacheerd heb gezeten. Ook fixed-price projecten gedaan met alleen eigen personeel, als het toevallig eens langskwam.

Persoonlijk maakt het mij allemaal niet zoveel uit. Het team waarin je komt, of dat nu vanuit je eigen werkgever of die van de klant wordt gevuld, is voor een groot deel bepalend voor hoe leuk de opdracht is. En ik heb beide goed en slecht gehad.

Nu zit ik ook weer bij een klant en op de afdeling zitten er 10 vanuit het bedrijf en 2-3 in het team waarin ik zit. Detachering, maar nul kans dat ik in mijn eentje ergens kom en niemand herken.

In dienst zal ik nooit gaan bij deze klant, ondanks dat ze de package willen evenaren. Ik zie de klant in een richting slaan waar ik niet achter sta en ik zal er dus ook hooguit een jaar blijven ofzo.

ZZP'er is overigens een ander ding. Daar zit een hoop meer risico en gedoe aan vast. De afgelopen jaren leek het misschien niet zo, maar vaak genoeg met ZZP'ers gesproken die de vorige periode hebben doorleefd. De keuze tussen geen opdracht of voor 45E/uur ergens gaan zitten. Daarmee wil ik niet zeggen dat je het niet moet doen, maar wel met de juiste beweegredenen.

Zelf zit ik overigens momenteel bewust in een midlance constructie. Ook niet voor iedereen aan te raden, maar het werkt voor mij voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:32

Dazzler2120

FP ProMod
Intussen toch anderhalf jaar verder, dus tijd voor een update.

Members only:

Al met al niet zeker niet ontevreden over de gezette stappen. Gestaag ieder jaar een stap gezet, naast de reguliere CAO verhogingen. Krijg ook steeds meer uitdaging in mijn werk, ik ben iig blij dat ik mijn omscholing gemaakt heb en ben verbaasd hoe 'gemakkelijk' dit traject voor mij eigenlijk gelopen heeft.
De combi deeltijd werktuigbouwkunde met werk is wel een zware, veel tijd, stress en grijze haren tot nu toe opgeleverd. Maar we komen dichterbij het eindpunt.

[ Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 21-12-2022 11:04 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
crimby schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:08:
Members only:
Inmiddels weer wat jaartjes verder en ook wat ontwikkeling....
Naast onderstaande heb ik nog een pakket van aandelen ontvangen vanwege uitzonderlijke prestaties welke momenteel op €20.000,- geschat wordt.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Members only:

Content met bovenstaande voor nu. Werkdruk relatief laag. Korte reisafstand. Flexibel thuis werken. Veel eigen inbreng en initiatief.
Ben benieuwd of ze nog wat doen aan de inflatie. Daar zijn ze nog niet over uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Clavis op 22-12-2022 13:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39
Eindejaarsgesprek gehad. Ik zal binnenkort waarschijnlijk een echt lijstje delen, als in januari het e.e.a. definitief is. Loon stijgt door de beoordeling, maar onafhankelijk daarvan komt er ook 9% indexatie / inflatiecorrectie bij. Dat vind ik erg netjes.

Ik weet niet hoe dit in de rest van de markt is, zo zonder CAO.

Als dit als offtopic gezien wordt, excuses. Ik zag geen beter topic om dit in te plaatsen, en het lijkt me ook interessant voor andere mensen die in de IT werken.

Edit: iets verderop in het topic staat nu een poll
(zelf zou ik waarschijnlijk geen,1-4, 5-7, 8+ gedaan hebben)

[ Voor 10% gewijzigd door turambar op 22-12-2022 13:33 . Reden: Poll toegevoegd ]

• fe1995
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-08 15:20
turambar schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:35:
Eindejaarsgesprek gehad. Ik zal binnenkort waarschijnlijk een echt lijstje delen, als in januari het e.e.a. definitief is. Loon stijgt door de beoordeling, maar onafhankelijk daarvan komt er ook 9% indexatie / inflatiecorrectie bij. Dat vind ik erg netjes.

Als dit als offtopic gezien wordt, excuses. Ik zag geen beter topic om dit in te plaatsen, en het lijkt me ook interessant voor andere mensen die in de IT werken.
Das volgens mij best wel netjes. Wij kregen 7% inflatiecorrectie (ook in IT), en daarnaast dan nog salarisverhoging n.a.v. het eindejaarsgesprek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• absurdsmash

Misschien idee een poll te maken?

Poll: Ontvang jij dit jaar inflatiecorrectie?
Ja, 5-10% inflatie correctie + eenmalige bonus
Ja, 5-10% inflatie correctie
Ja, 0-5 % inflatie correctie + eenmalige bonus
Ja, 0-5 % inflatie correctie
Alleen een eenmalige bonus
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405125&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 72% gewijzigd door absurdsmash op 22-12-2022 13:19 ]

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05

'
Heel netjes! Hier eenmalig 250 bruto en misschien halverwege volgend jaar een klein percentage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:58
Wellicht een optie: nog niet bekend, ik verwacht het wel/niet toevoegen? Bij ons zijn beoordelingen eind februari, in april volgen dan de nieuwe bedragen die achteraf worden verrekend.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:55
Same here, maar kans is klein dat ze iets aan de basis salarissen gaan doen bij ons. Voor mij persoonlijk jammer, maar basis salaris is maar een deel. Ik ben vooral afhankelijk van bonussen. Wij hebben geen CAO dus elk jaar onderhandelen over volgend jaar. Dit jaar was de bonus vrij goed en verwacht ik daarom minder compensatie.

We gaan het zien wat 2023 gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 21:52
Is alweer even geleden dat ik wat heb geplaatst. Was leuk om ook wat te lezen van andere PO's de laatste tijd dus ik zal ook even een duit in het zakje doen. Zojuist de jaarlijkse salarisronde gehad.

Members only:

• DikkeSpierBajje
Goh, ik had niet zo veel "Nee"s verwacht

• jongetje
DikkeSpierBajje schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:22:
[...]

Ik krijg ook geen inflatiecorrectie maar "gewoon" meer salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuddenlyNinja
  • Laatst online: 22-07 10:22
[...]

Hier ook een verhoging van 4% per januari, daarna in september nog eens 3% over dat bedrag, dus meer dan 7% totaal... Officieel is het geen verhoging (en raar dat ze het in 2en verdelen, zo mis je toch wat "verhoging" voor het eerdere deel van het jaar) maar het is beter dan niks!

Nu ik erover nadenk, verhoging is dus geen 7% zoals gecommuniceerd, maar een hele lange tijd 4% en daarna pas 7%, verdomme...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

SuddenlyNinja schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:45:
[...]

Hier ook een verhoging van 4% per januari, daarna in september nog eens 3% over dat bedrag, dus meer dan 7% totaal... Officieel is het geen verhoging (en raar dat ze het in 2en verdelen, zo mis je toch wat "verhoging" voor het eerdere deel van het jaar) maar het is beter dan niks!

Nu ik erover nadenk, verhoging is dus geen 7% zoals gecommuniceerd, maar een hele lange tijd 4% en daarna pas 7%, verdomme...
Nou eigenlijk is die 7% ook niet helemaal waar ;). Want je krijg 3% over het bedrag waar al 4% bij op zit. Dus als je vanaf je salaris van nu gaat rekenen is het meer dan 7% ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35
[...]
Geen inflatiecorrectie hier, maar ik zit in midlance en onafhankelijk van inflatiecorrectie wel 14% hoger uurtarief geregeld, waar ik effectief meer aan heb. Ik had dan ook graag een optie "Anders,.. (laat een comment achter)" gezien.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32

Dat is heel netjes. Als ik het vergelijk met een aantal bedrijven waar ik de data van heb. Je kunt het een stuk slechter treffen, zoals bij een IT consulting/detachering bedrijf waarbij er 0% inflatiecorrectie of eenmalige vergoeding is geweest en het er ook niet komt.

GoT, You have to love it!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 22-12-2022 22:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Laatst online: 07:15

HSG

Ik mis inflatiecorrectie + 2x eenmalige bonus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
1. Wie ben je:
• Opleiding: mbo
• Werkervaring: 6 fulltime jaren en 5 jaar parttime
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: PHP developer / Devops / AWS engineer
• Werkgever/branche: Finance
• (Werk) Locatie(s): Remote
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 0
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4150,- o.b.v. 40 uur
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €116 bruto pensioenbijdrage(vervalt in 2023)
• Dertiende/veertiende maand: €0,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €53.780 (48.405 bij 36 uur)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen (Vanaf 2023 zo'n 350,- per maand)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Leasauto twv ~900eu per maand waarvan ik 250,- bij leg
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€56.000

[ Voor 26% gewijzigd door Slachtafval123 op 02-01-2023 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:20
Members only:

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
DutchManticore schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:54:
***members only***

Tevreden mee? Jazeker wat betreft inkomen en financiën heb ik echt niets te klagen maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het echt een loodzware baan is. De telefoon gaat regelmatig dag en nacht, vakanties zijn nooit ongestoord, ik ben en voel me verantwoordelijk voor 100 85FTE. Minder dan eerst, in verband met opzeggen aantal ZZP contracten. We hebben veel nationaliteiten, en ook veel expats. Mensen bellen ook sociaal met de gekste vragen. Van hulp bij het afsluiten van autoverzekeringen tot zaken als paniek omdat niemand bij immigratie had verteld dat elke eerste maandag van de maand het luchtalarm ter test afgaat. Ik werk hier nu 2 jaar.. En ik weet niet of ik het op deze manier nog twee jaar kan volhouden.

We hebben een sterke kinderwens en ik kom echt elke dag doodmoe thuis. Dit wil ik mijn ongeboren kinderen niet aan doen. Ik leef eigenlijk alleen in de weekenden, de rest van de tijd draait alles om werk. Ik heb nu vakantie, maar ben vandaag alweer 6x gebeld. Waarvan de eerste keer om 7.45.... En daarna was het gedaan met mijn poging om uit te slapen.

Mijn (werk)houding en arbeidsethos heeft me extreem ver gebracht op best jonge leeftijd, maar ik merk dat ik een keerpunt bereik. Het is het me niet meer waard, in ieder geval niet nog langere tijd.

Ik denk dat ik bij het volgende functioneringsgesprek ga onderhandelen over 8% minder werkdruk in plaats van 8% meer salaris.
En er is een update!

Members only: Inkomens gegevens

Dit is dus echt een behoorlijke verbetering. Het salaris is er iets op vooruit gegaan maar veel belangrijker, er is echt wat gedaan met de feedback dat ik enorm gebukt ging onder de werkdruk en dat ik toch wel meer dan ik zelf toegaf een hele ongezonde werk/prive balans had. Krijg thuis ook al te horen dat ik energieker, gezelliger ben, en dat ik merkbaar beter in mijn vel zit. Ik was geen norse boeman maar ik had wel vaak dat ik op vrije momenten even een dutje ging doen. Dat is nu veel minder. Er is nu weer ruimte voor een prive leven naast het werk.

Kan wel zeggen dat ik een prettige werkgever heb, waar nog ruimte is voor wederzijds respect en begrip. Ben echt heel erg blij hiermee. En dat is voornamelijk te danken aan mijn leidinggevende. P.T. bedankt mocht je meelezen :9

Ik heb hier echt weer een flinke boost van gekregen en heb echt zin in volgend jaar. Bring it on

[ Voor 8% gewijzigd door DutchManticore op 06-11-2023 12:50 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuddenlyNinja
  • Laatst online: 22-07 10:22
DutchManticore schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:07:
[...]

En er is een update!

***members only***

Dit is dus echt een behoorlijke verbetering. Het salaris is er iets op vooruit gegaan en er is echt wat gedaan met de feedback dat ik enorm gebukt ging onder de werkdruk.

Kan wel zeggen dat ik een prettige werkgever heb, waar nog ruimte is voor wederzijds respect en begrip. Ben echt heel erg blij hiermee.
Wow, je ziet niet zo vaak een werkgever die op deze manier met een werknemer meedenkt, wat fijn voor je dat ze zo mee doen :) Ik weet hoe het is om in het werk om te komen terwijl je je privéleven ook verder wil ontwikkelen, dat kan echt zieldodend zijn maar een goede werkgever maakt dan al het verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
SuddenlyNinja schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:20:
[...]

Wow, je ziet niet zo vaak een werkgever die op deze manier met een werknemer meedenkt, wat fijn voor je dat ze zo mee doen :) Ik weet hoe het is om in het werk om te komen terwijl je je privéleven ook verder wil ontwikkelen, dat kan echt zieldodend zijn maar een goede werkgever maakt dan al het verschil!
Absoluut. Ik zei de vorige keer nog dat ik het allemaal prima vol kon houden, en dat het "een keer anders moest" maar ik merk nu het is verbeterd pas hoeveel druk er eigenlijk op mijn schouders lag. Ik hield het wel vol, maar gezond was echt anders.

Ik heb daar open kaart over gespeeld. Mijn leidinggevende is met wat budget gaan schuiven en heeft mij de vrijheid gegeven dat zelf te zodanig te besteden om mijn werkdruk te verlagen.

Ik heb daarmee drie SMs aangenomen, een PA en ben gaan investeren in knowledge sharing, het aanstellen van techleads en deze op training sturen.

Denk dat het resultaat echt wel een win win is geweest.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:37
Je vist hier in de vijver van een relatief arbeidsintensieve sector. Loon omhoog betekent in veel gevallen dat de kosten proportioneel omhoog moeten, en dat moet de klant accepteren.

Zit je in een sector waar grondstoffen de kosten van het product bepalen, dan is het waarschijnlijk makkelijker om mee te liften.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• baico
  • Laatst online: 26-10-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: Bachelor Informatica
• Werkervaring: +/- 17
• (Woon) Locatie: België

2. Wat doe je:
• Functie : zaakvoerder 8 man marketing agency
• Werkgever/branche: marketing
• (Werk) Locatie(s)**: kantoor
• Aantal vakantiedagen*: tussen 20 a 30
• Gewerkte uren/week*: 45
• Reistijd**: +/- 5 min
• Werkdruk: ik doe alleen dingen ik graag doe

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3750
• Bonus, toeslagen, etc: 4K dividend per maand na roerende voofheffing
• Dertiende/veertiende maand: Ja
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 45k

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg : IPT 25K vorig jaar
• Type: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar : bedrijfswagen 45K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 17:07
Members only:

Kunt zelf de werktijden bepalen, vrijheid in het gebruik van overuren, thuis werken, op de zaak, of op locatie afhankelijk van de nood vanuit de uitvoering en benodigde betrokkenheid met de uitvoering. Verschilt nogal per project. Daarnaast mogen we niet klagen over het forse aantal vrije dagen.

Geen enkel project is hetzelfde en er gaat altijd overal wel wat fout. Ondanks een forse werkdruk altijd een flinke voldoening als we het allemaal toch maar weer voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
DutchManticore schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:07:
[...]

En er is een update!

***members only***

Dit is dus echt een behoorlijke verbetering. Het salaris is er iets op vooruit gegaan maar veel belangrijker, er is echt wat gedaan met de feedback dat ik enorm gebukt ging onder de werkdruk en dat ik toch wel meer dan ik zelf toegaf een hele ongezonde werk/prive balans had. Krijg thuis ook al te horen dat ik energieker, gezelliger ben, en dat ik merkbaar beter in mijn vel zit. Ik was geen norse boeman maar ik had wel vaak dat ik op vrije momenten even een dutje ging doen. Dat is nu veel minder. Er is nu weer ruimte voor een prive leven naast het werk.

Kan wel zeggen dat ik een prettige werkgever heb, waar nog ruimte is voor wederzijds respect en begrip. Ben echt heel erg blij hiermee. En dat is voornamelijk te danken aan mijn leidinggevende. P.T. bedankt mocht je meelezen :9

Ik heb hier echt weer een flinke boost van gekregen en heb echt zin in volgend jaar. Bring it on
Toevallig een werkgever met het hoofdkantoor bij Amstelstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
meermarco schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:10:
[...]

Toevallig een werkgever met het hoofdkantoor bij Amstelstation?
De naam en exacte locatie staan er niet voor niets niet bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenmeereendje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-07 00:17
Update na een jaar. Bij werkgever gebleven. Kreeg de verhoging in twee delen, eerst een beetje (150 euro p.m. geloof ik) ongeveer 5 maanden nadat ik het aangevraagd had (!!) en pas later in het jaar (augustus) een echte her-indexering. Verder is alles hetzelfde gebleven wat betreft mijn contract.

Wel voel ik meer verantwoordelijkheid en zal de werkdruk bij ons toenemen komend jaar, omdat er waarschijnlijk mensen weggaan en we meer dingen gaan doen.

Oud:
Ikbenmeereendje schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:11:
Onderhands bijna 1 jaar bij huidige werkgever. Ik ga over naar een vast contract, maar krijg geen salarisverhoging. Ik vind het werk erg leuk, maar heb ook niet een perspectief op een meer seniore rol in de toekomst.

Dus: twijfels. Ik ben al met mijn manager in gesprek over het salaris, maar ik heb het idee dat er vanuit HR niet echt naar hem geluisterd wordt.

1. Wie ben je:
• Opleiding: MSc Informatica
• Werkervaring: 4,5 jaar + 1.5 jaar stages
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Machine Learning Engineer, Data Scientist
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 43(?)
• Reistijd: <1 uur
• Werkdruk: Laag, misschien gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4400
• Vakantiegeld: € 4300
• Bonus, toeslagen, etc: € 2100
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 59200

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ???
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ???
• Mobiliteit per jaar: € Nvt
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 59200
Pakket waar ik nu 2023 mee in ga:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:34
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat klinkt eerder als een gouden kooi. Data science is een gewild vakgebied, maar 5k als startsalaris voor een met afgestudeerde lijkt me wat stijl.
In de big tech of fintech misschien, maar das eerder uitzondering dan regel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
The Eagle schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:37:
[...]

Dat klinkt eerder als een gouden kooi. Data science is een gewild vakgebied, maar 5k als startsalaris voor een met afgestudeerde lijkt me wat stijl.
In de big tech of fintech misschien, maar das eerder uitzondering dan regel.
Een gouden kooi klinkt wel heel negatief gelijk. Een goede data scientist levert zoveel waarde voor een bedrijf op, dat is geen 3K per maand waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Orangelights23 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:37:
[...]

Een gouden kooi klinkt wel heel negatief gelijk. Een goede data scientist levert zoveel waarde voor een bedrijf op, dat is geen 3K per maand waard.
Dat weten jij en ik beiden, en de bedrijven die de waarde zien zullen dat wellicht ook doen. Mijn ervaring is echter dat de enterprises vaak gewoon aan een functiehuis vast zitten wat de boel capped.
Daarbij: ik zie data governance en security ook steeds meer het echte grutten in data beperken. Weinig bedrijven waar een data scientist echt de mogelijkheid heeft om alle data uit een bedrijf voor inzichten bij elkaar te gooien. Misschien use case driven, maar zeker niet zonder limieten of beperkingen. Dat beperkt ook de hoeveelheid waarde die een DS kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Optie G.

Ik krijg letterlijk een CPI indexatie volgens mij gaat dat 11% worden. Plus maximaal 6% en een eenmalige (kleine bonus van 300 euro) in januari. Rest is over een aantal maanden, we hebben Engels boekjaar.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-09 12:28
@miicker Wellicht handig om een deel 15 te maken gezien de grootte van de topic? Kunnen we het nieuw jaar gelijk goed beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryA
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-07 12:57
Members only: title

Dit is eigenlijk voor een werkgever waar ik in februari mogelijk start.
Ik heb tevens nog niet eerder full-time gewerkt buiten de zomer om.
Lijkt mij opzich wel prima als starter en was ook erg tevreden met de goede communicatie tijdens en tussen de sollicitatiegesprekken door.
Maar ik hoor graag wat anderen erover denken, misschien toch nog even de markt verder verkennen of gewoon gaan voor die banaan? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door JerryA op 27-12-2022 01:40 ]

http://downloadmorerem.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@JerryA Lijkt me niet slecht. Er zijn genoeg detacheerders dus kan nooit kwaad om rond te kijken.

En anders nu ervaring op doen, veel certificaten halen om je loon op te plussen. Dan kijk je over 2 jaar weer verder en beslis je dan of je ergens anders meer krijgt en/of leuker werkt kunt doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
Members only:

[ Voor 22% gewijzigd door MagniArtistique op 26-12-2022 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Orangelights23 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:37:
[...]
Zo veel functies leveren direct en indirect veel waarde voor een bedrijf op, maar geen van die functies is ook maar iets waard, zonder al die andere functies die misschien direct berekend, minder waarde opleveren.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kan je de mobiliteitsvergoeding eens verder uitleggen? Per jaar is het extreem hoog en als maximale catalogusprijs vind ik het ook wat uit lijn met je salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
Members only:

[ Voor 33% gewijzigd door XFlame op 27-12-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Equator schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:01:
[...]

Kan je de mobiliteitsvergoeding eens verder uitleggen? Per jaar is het extreem hoog en als maximale catalogusprijs vind ik het ook wat uit lijn met je salaris.
Bij de functie hoort een lease auto. We zijn verplicht een EV te nemen. EV is in aanschaf doorgaans wat duurder dan benzine/diesel. Om die reden is de max cat prijs wat hoger gemaakt. Iedereen liep daar namelijk tegenaan de hikken. (Met een goed aangeklede Eniaq, tesla 3, mustang mach e of polestar je daar al snel aan). Je mag daar overheen, maar dan kost het je een eigen bijdrage.

Die 70k is geen mobiliteitsbudget per jaar 😉.

[ Voor 20% gewijzigd door MagniArtistique op 27-12-2022 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
Daar heb ik rekening mee gehouden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis95
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
.

[ Voor 99% gewijzigd door Dennis95 op 21-01-2023 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

MagniArtistique schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:16:
[...]

We zijn verplicht een EV te nemen. EV is in aanschaf doorgaans wat duurder dan benzine/diesel. Om die reden is de cat prijs wat hoger gemaakt. Die 70k is geen mobiliteitsbudget per jaar 😉.
Dank voor de verduidelijking. Alsnog vind ik (lees: mijn persoonlijke mening) dat 70k als catalogusprijs zelfs voor een EV aan de hoge kant is. Niet in lijn met het salaris in ieder geval. Maar goed, dat is aan iedere werkgever om te bepalen natuurlijk.

Het is immers niet zo dat je beperkt bent tot een Tesla model xyz. Het aanbod is ondertussen behoorlijk ruimer.

Edit: maar nogmaals persoonlijke mening, en als jij er tevreden mee bent, prima.

Edit 2: en dat heeft puur te maken met het feit dat ik een dergelijke bijtelling niet verantwoord vind. Meer niet. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Equator op 27-12-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
Dennis95 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:23:
Ik ben hier bijna 2 jaar geleden begonnen voor €2600 bruto, dit is inmiddels gestegen naar €3200 (overgang naar vast contract na 1 jaar + afgelopen jaar 7% inflatiecorrectie).

Echter heb ik halfverwege januari weer een eindejaarsgesprek en wil eigenlijk wel weer een stap maken. Die 7% correctie was fijn, maar ik merk dat alles zoveel duurder is geworden en ik er dit jaar alsnog op achteruit ben gegaan. Daarnaast krijg ik nu ik bijna 2 jaar ervaring heb erg veel berichten van recruiters met genoemde salarissen die starten bij €3500.

Wat zou volgens jullie een realistisch salaris zijn voor iemand met onderstaand profiel? Ik zou zelf wel graag de stap willen maken naar 3500-3600.
3500 in Eindhoven voor bijna twee jaar ervaring klinkt niet gek, je kan het proberen. Zeker omdat je van recruiters hogere bedragen hoort. Anders vragen om betere secundaire voorwaarden. Als dat niet lukt kan je altijd nog overwegen om een overstap te maken.

[ Voor 48% gewijzigd door DikkeSpierBajje op 27-12-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Equator schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:27:
[...]

Dank voor de verduidelijking. Alsnog vind ik (lees: mijn persoonlijke mening) dat 70k als catalogusprijs zelfs voor een EV aan de hoge kant is. Niet in lijn met het salaris in ieder geval. Maar goed, dat is aan iedere werkgever om te bepalen natuurlijk.

Het is immers niet zo dat je beperkt bent tot een Tesla model xyz. Het aanbod is ondertussen behoorlijk ruimer.

Edit: maar nogmaals persoonlijke mening, en als jij er tevreden mee bent, prima.

Edit 2: en dat heeft puur te maken met het feit dat ik een dergelijke bijtelling niet verantwoord vind. Meer niet. :)
Ik snap je punt hoor, als een bijtelling 25% van het netto inkomen bedraagt loop je best een risico. 2 nuances daarin:

1. Het hangt samen met het gegeven dat de leasenorm voor iedereen hetzelfde is (muv directie). Dus managers en projectleiders (met een hoger salaris) hebben ook die leasenorm.
2. Het is een maximum. Dus als jij een Cupra/id3 of iets anders wilt rijden dan mag dat uiteraard ook. Als jij een auto fanaat bent wil je misschien wat dikker rijden.

Wel interessante discussie trouwens; wat vind je dat iemand met 70k inkomen (3500 netto per maand) zou moeten rijden? Ik heb zelf altijd een beetje jaarsalaris aangehouden als gangbare leasebak. (Starter met 30k in een polo/golf, medior accountmanager in een 3-serie, passat, etc. directielid met 120k in een xc90, etc).

[ Voor 11% gewijzigd door MagniArtistique op 27-12-2022 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Dennis95 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:23:
Ik ben hier bijna 2 jaar geleden begonnen voor €2600 bruto, dit is inmiddels gestegen naar €3200 (overgang naar vast contract na 1 jaar + afgelopen jaar 7% inflatiecorrectie).

Echter heb ik halfverwege januari weer een eindejaarsgesprek en wil eigenlijk wel weer een stap maken. Die 7% correctie was fijn, maar ik merk dat alles zoveel duurder is geworden en ik er dit jaar alsnog op achteruit ben gegaan. Daarnaast krijg ik nu ik bijna 2 jaar ervaring heb erg veel berichten van recruiters met genoemde salarissen die starten bij €3500.

Wat zou volgens jullie een realistisch salaris zijn voor iemand met onderstaand profiel? Ik zou zelf wel graag de stap willen maken naar 3500-3600.

Bedankt en een fijne jaarwisseling gewenst!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO in niet relevante richting
• Werkervaring: Bijna 2 jaar (1 jaar en 10 maanden)
• (Woon) Locatie: Regio Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end Developer (React, Next.js, TypeScript, GraphQL, SCSS)
• Werkgever/branche: Software consultancy. Geen detachering.
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd: 30 min met auto
• Werkdruk: Goed te doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.200
• Vakantiegeld: €3.200
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.600

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Heb even niet paraat wat de werkgever inlegt, zelf leg ik maandelijks €230 in
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven
• Mobiliteit per jaar: €2.640 reiskostenvergoeding (0,19/km)
• Overige: 2 studiedagen per maand, dagelijks verzorgde lunch
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.600 bruto + €2.640 reiskostenvergoeding
Je bent al 1 keer met €600 omhoog gegaan in de (redelijk korte) tijd dat je daar werkt, dus nog eens €300-400 erbij lijkt me heel realistisch.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
unezra schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:13:
[...]

Zo veel functies leveren direct en indirect veel waarde voor een bedrijf op, maar geen van die functies is ook maar iets waard, zonder al die andere functies die misschien direct berekend, minder waarde opleveren.
Wat is je punt nu precies? Dat we iedereen hetzelfde salaris moeten bieden omdat mensen in hun functie individueel gezien niets waard zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Equator schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:27:
[...]

Je hoeft hem natuurlijk niet prive te rijden, dan is er geen bijtelling ;)

Overigens met je eens dat het leasebudget een beetje onverantwoord is.. als mensen hem wel prive gaan rijden is dat een forse tik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BK_102
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO niveau 4 Systeem-& Netwerkbeheer/Industriële automatisering (PLC technieken)
• Werkervaring: +/- 14 jaar
• (Woon) Locatie: Nederland

2. Wat doe je:
• Functie : Technical Specialist (enterprise omgeving met +/- 600 virtuele servers verdeeld over 30 tot 40 hypervisors + 5 clusters)
• Werkgever/branche: Semi-overheid
• (Werk) Locatie(s)**: Thuis + kantoor
• Aantal vakantiedagen*: 26 tot 38 dagen, naar eigen wens in te vullen
• Gewerkte uren/week*: 40 uur per week
• Reistijd**: +/- 6 min. met eigen auto (+ kilometervergoeding a € 0.39)
• Werkdruk: Relatief laag t.o.v. mijn oude functie (Allround ICT dienstverlener voor +/- 120 contract klanten)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4200 4430
• Bonus, toeslagen, etc: 13e + 14e maand (1.5 tot 2 maandsalarissen)
• Dertiende/veertiende maand: Ja
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60443 65057

Laat ik het erop houden dat ik tevreden ben met mijn huidige functie met bijbehorend salaris :)

Verder ben ik een tijdje terug gestart met mijn eigen onderneming met diverse lopende overeenkomsten met relaties. Vanaf Q1 2023 wordt dit verder uitgebreid. Uiteindelijk is het de bedoeling om zelfstandig te worden (zonder inkomen vanuit een werkgever).

UPDATE 14-02-2023:

Inmiddels ook een nieuwe Dell laptop ontvangen (i9-12900H, 64GB RAM) :D
Verder hoor ik deze week tijdens mijn beoordelingsgesprek hoeveel procent ik aan "inflatiecorrectie" extra ga krijgen (met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2023). Er wordt ook gekeken naar de situatie waarin we in leven op dit moment. Er komt minimaal 8% bovenop mijn huidige salaris, met kans op uitloop naar 10-12%. Mij hoor je nog steeds niet klagen :)

UPDATE 10-10-2023

Inmiddels ook wat loonsverhoging ontvangen i.v.m. stijgende prijzen wereldwijd. Mijn werkgeefster probeert hierin mee te ondersteunen. In december krijgen we ook nog een extra eindejaarsuitkering bovenop de 1.5 a 2 maanden winstuitkering. Heb nog steeds niks te klagen :)

[ Voor 22% gewijzigd door BK_102 op 10-10-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:09
MagniArtistique schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:02:
[...].

Wel interessante discussie trouwens; wat vind je dat iemand met 70k inkomen (3500 netto per maand) zou moeten rijden? Ik heb zelf altijd een beetje jaarsalaris aangehouden als gangbare leasebak. (Starter met 30k in een polo/golf, medior accountmanager in een 3-serie, passat, etc. directielid met 120k in een xc90, etc).
Dat hou ik ook altijd beetje aan.
Vandaar dat ik 70K in verhouding tot jou reguliere salaris redelijk hoog vindt. Maar alleen maar beter voor jou. Je hoeft het niet uit te geven idd. Ik heb m’n leasebudget bij huidige wg ook niet opgemaakt vanwege bijtelling.

Bij ons is de verhouding ook compleet zoek hoor. Als je in functie laag komt met auto kan je gelijk auto van ~60K bestellen. Als je het dubbele verdient als director kom je miss net aan de ~80K auto.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-08 15:09
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO Mediavormgever Grafisch - HBO communicatie & multimediadesign (alleen propedeuse behaald)
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Veenendaal

2. Wat doe je:
• Functie: Quality Assurance Analyst
• Werkgever/branche: ERP (Cloud) Software
• (Werk) Locatie(s)**: 1
• Aantal vakantiedagen*: 27
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 25 min enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld tot hoog (hoog bij oplevering release)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4300
• Vakantiegeld: 4128 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: geen
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55728

Daarnaast nog een eigen onderneming, in totaal ander vakgebied. De bedoeling is straks 2 dagen voor mezelf en 3 dagen voor mijn huidige werkgever te gaan werken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De laatste jaren flink in de lift gezeten.
Members only:

Enige probleem is dat mijn RSUs momenteel onder water staan, maar je hoort me verder niet klagen/.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Orangelights23 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:25:
[...]
Wat is je punt nu precies? Dat we iedereen hetzelfde salaris moeten bieden omdat mensen in hun functie individueel gezien niets waard zijn?
Nee. Dat ik de door jou genoemde salarissen erg aan de hoge kant vind, sterk twijfel of ze markconform zijn en het excuus dat een datascientist (veel) waarde toe voegt, niet heel sterk vind en niet in verhouding tot het salaris.

Natuurlijk zijn er salarisverschillen, niets mis mee, maar ik vind ook dat binnen de ICT, de salarissen soms absurd hoog liggen en lang niet altijd meer in verhouding staan tot wat de functies waard (zouden moeten) zijn.

(Plus dat dergelijke excessen, precies die kleuring zijn die zo kenmerkend is voor dit topic, maar ook mogelijk onterechte verwachtingen schept. Alsof iedere wo afgestudeerde die besluit datascientist te worden, meteen 5K bruto per maand én nog eens 50K aan aandelen per jaar verdient en na 5 jaar op dik 7K bruto zit ...)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikbenmeereendje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-07 00:17
unezra schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:01:
[...]

Nee. Dat ik de door jou genoemde salarissen erg aan de hoge kant vind, sterk twijfel of ze markconform zijn en het excuus dat een datascientist (veel) waarde toe voegt, niet heel sterk vind en niet in verhouding tot het salaris.

Natuurlijk zijn er salarisverschillen, niets mis mee, maar ik vind ook dat binnen de ICT, de salarissen soms absurd hoog liggen en lang niet altijd meer in verhouding staan tot wat de functies waard (zouden moeten) zijn.

(Plus dat dergelijke excessen, precies die kleuring zijn die zo kenmerkend is voor dit topic, maar ook mogelijk onterechte verwachtingen schept. Alsof iedere wo afgestudeerde die besluit datascientist te worden, meteen 5K bruto per maand én nog eens 50K aan aandelen per jaar verdient en na 5 jaar op dik 7K bruto zit ...)
Ik ben die originele data scientist met een salaris van 5k de maand waarbij de opmerking was dat het toch nog best karig was.

Ik ken genoeg mensen in mijn kring die al boven mijn salaris zitten met ongeveer hetzelfde profiel. Ik breng aantoonbaar ook meer op dan wat ik kost maar de mensen die mijn salaris bepalen zijn niet dezelfde als mijn manager. En to be fair is de waarde meer zichtbaar aan de kant van de data science dan bijvoorbeeld engineering.

Ben ik blij met mijn salaris? Nu wel, maar het heeft te lang geduurd om er te komen. Zou ik meer willen? Ja. Je zou gek zijn als je niet kritisch bent over wat je betaald krijgt en wat je elders zou krijgen. Ik hou mezelf voor dat er meer redenen zijn waarom ik bij dit bedrijf zit (team, verantwoordelijkheid, ervaring doen met stack, maatschappelijk belang) maar dat houdt natuurlijk ook op een gegeven moment op.

Ja, 5k is veel voor een beginnende DS. Komt ook niet zo vaak voor. Maar ze zijn er wel. En als een bedrijf RSUs biedt zitten ze vaker al aan de bovenkant te vissen (en dan concurreer je al snel met Uber, Booking, FAANG). Die zijn er zeker ook. Toen ik afstudeerde waren er al een paar van mijn jaar die binnenkwamen bij Google of Spotify en dan zit je er hopelijk toch ruim boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17
[...]

Misschien moet je je gevoel (salarissen in de ICT zijn absurd) los laten.

Een junior data scientist kan best in 10 werk dagen een marketingmodel voor new-users-funnel verbeteren waardoor de kosten per nieuw account van 25 naar 24 euro gaan. En als je dan 500 000 nieuwe users per jaar nodig hebt om je omzetdoelen te halen dan zijn de kosten al weer terugverdiend.

Ik heb wel eens een een projectje gedaan wat uiteindelijk administratieve lasten van twee werknemers zoveel efficienter maakte dat die wat nuttigers zijn gaan doen. Daarmee was mijn salaris wel weer een jaar gedekt.

Bedrijven die wat hoger betalen zijn echt niet gek. Uiteindelijk gaat het niet om wat een ICT'er (of een werknemer) kost maar wat 'ie oplevert.

Zie ook https://techpays.eu/europ...terdam/eng_data/mid-level

[ Voor 5% gewijzigd door Kalentum op 28-12-2022 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Ikbenmeereendje schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:01:
[...]

Ik ben die originele data scientist met een salaris van 5k de maand waarbij de opmerking was dat het toch nog best karig was.

Ik ken genoeg mensen in mijn kring die al boven mijn salaris zitten met ongeveer hetzelfde profiel. Ik breng aantoonbaar ook meer op dan wat ik kost maar de mensen die mijn salaris bepalen zijn niet dezelfde als mijn manager. En to be fair is de waarde meer zichtbaar aan de kant van de data science dan bijvoorbeeld engineering.

Ben ik blij met mijn salaris? Nu wel, maar het heeft te lang geduurd om er te komen. Zou ik meer willen? Ja. Je zou gek zijn als je niet kritisch bent over wat je betaald krijgt en wat je elders zou krijgen. Ik hou mezelf voor dat er meer redenen zijn waarom ik bij dit bedrijf zit (team, verantwoordelijkheid, ervaring doen met stack, maatschappelijk belang) maar dat houdt natuurlijk ook op een gegeven moment op.

Ja, 5k is veel voor een beginnende DS. Komt ook niet zo vaak voor. Maar ze zijn er wel. En als een bedrijf RSUs biedt zitten ze vaker al aan de bovenkant te vissen (en dan concurreer je al snel met Uber, Booking, FAANG). Die zijn er zeker ook. Toen ik afstudeerde waren er al een paar van mijn jaar die binnenkwamen bij Google of Spotify en dan zit je er hopelijk toch ruim boven.
@unezra Dit dus :) Natuurlijk, wat ik mijn mensen biedt is hoog, maar wij zoeken ook geen mensen die marktconforme werkzaamheden uitvoeren. Data science is net als security een vakgebied wat gewoon goed betaalt. Helaas is het nog niet de norm in Nederland, maar in steeds meer landen in Europa is dat wel het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Orangelights23 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:29:
[...]

@unezra Dit dus :) Natuurlijk, wat ik mijn mensen biedt is hoog, maar wij zoeken ook geen mensen die marktconforme werkzaamheden uitvoeren. Data science is net als security een vakgebied wat gewoon goed betaalt. Helaas is het nog niet de norm in Nederland, maar in steeds meer landen in Europa is dat wel het geval.
Persoonlijk denk ik niet dat zulke salarissen ooit gemeengoed gaan worden, en dat ze dat in het buitenland ook niet zijn. Met data science zie ik gewoon exact hetzelfde als met andere hoogopgeleide technische functies: de doorsnee van de markt betaald ergens modaal tot 2 a 3 keer modaal, en een kleine top zit er flink boven. Echter lijkt het erop dat er in het buitenland overal meer betaald word, maar dat komt meer doordat we enkel de top van die markten kennen.

Maar tegelijkertijd ben ik het ook best oneens met dit:
De bovenste 10% van de markt bestaat net zo goed als de middelste 10%, dat een "kleuring zijn die zo kenmerkend is voor dit topic" noemen is een behoorlijke persoonlijke kleuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potter
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-06 19:33
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO niv. 4 software developer
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Ommen

2. Wat doe je:
• Functie: Fullstack developer
• Werkgever/branche: Software consultancy
• (Werk) Locatie(s)**: Zwolle
• Aantal vakantiedagen*: 24
• Reistijd**: 30 minuten
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2200
• Vakantiegeld: € 2112
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 0

Ik ben de enigste developer in het bedrijf, er is veel ruimte en mag zelf bepalen hoelang ik over klussen doe (zolang het natuurlijk een redelijke tijd heeft), dit geeft mij eigenlijk niet echt ervaring, ik leer niet nieuwe dingen en in principe wist ik alles al wat mij hier is "geleerd". Opzich een gezellig team maar vindt doorgroei of salaris ook wel belangrijk. Ben van plan ergens anders heen te gaan waar wel wat te leren valt.

Wat vinden jullie van mijn salaris? past het met mijn werkervaring? zou ik hoger krijgen als ik ergens anders solliciteer?
Iemand nog tips over hoe ik verder kan groeien? ik wil natuurlijk een betere marktpositie uiteindelijk krijgen maar zou geen idee hebben welke certificaten handig zijn voor mijn vakgebied,

[ Voor 9% gewijzigd door Potter op 28-12-2022 11:40 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XFlame
Potter schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:32:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik ben de enigste developer in het bedrijf, er is veel ruimte en mag zelf bepalen hoelang ik over klussen doe (zolang het natuurlijk een redelijke tijd heeft), dit geeft mij eigenlijk niet echt ervaring, ik leer niet nieuwe dingen en in principe wist ik alles al wat mij hier is "geleerd". Opzich een gezellig team maar vindt doorgroei of salaris ook wel belangrijk. Ben van plan ergens anders heen te gaan waar wel wat te leren valt.

Wat vinden jullie van mijn salaris? past het met mijn werkervaring? zou ik hoger krijgen als ik ergens anders solliciteer?
Iemand nog tips over hoe ik verder kan groeien? ik wil natuurlijk een betere marktpositie uiteindelijk krijgen maar zou geen idee hebben welke certificaten handig zijn voor mijn vakgebied,
Vertrekken naar een bedrijf waar je wat leert. Nu verdien je weinig en leer je er niets bij, waardoor je ook niet kan doorgroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potter
XFlame schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:49:
[...]

Vertrekken naar een bedrijf waar je wat leert. Nu verdien je weinig en leer je er niets bij, waardoor je ook niet kan doorgroeien.
Dit had ik zelf ook al in gedachten, nu nog afwachten totdat mijn contract afloopt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Potter schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:32:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Volgens mij weet je allang alle antwoorden op je vragen? :P Je salaris is een heel mager startsalaris, en je hebt al enige ervaring. Met minimale inzet zal je al 30-40% meer kunnen verdienen ergens anders.

En als enige developer op jonge leeftijd aan het begin van je carrière is zonde van je potentieel. Juist in je eerste jaren kan je zoveel leren van mensen om je heen.
Potter schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:41:
[...]

Dit had ik zelf ook al in gedachten, nu nog afwachten totdat mijn contract afloopt...
Waarom? Tenzij je contract een clausule heeft dat je een boete of iets moet betalen om 'm te ontbinden voor het jaar om is, kan je er hoogstwaarschijnlijk prima voortijdig onderuit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potter
Hahn schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:43:
[...]

Volgens mij weet je allang alle antwoorden op je vragen? :P Je salaris is een heel mager startsalaris, en je hebt al enige ervaring. Met minimale inzet zal je al 30-40% meer kunnen verdienen ergens anders.

En als enige developer op jonge leeftijd aan het begin van je carrière is zonde van je potentieel. Juist in je eerste jaren kan je zoveel leren van mensen om je heen.

[...]

Waarom? Tenzij je contract een clausule heeft dat je een boete of iets moet betalen om 'm te ontbinden voor het jaar om is, kan je er hoogstwaarschijnlijk prima voortijdig onderuit.
Dat het zonde is van mijn potentie vind ik zelf ook, maar dit was eerst mijn stage en toen kreeg ik een baan aangeboden, toen dacht ik dat het slim was om dus eerst ervaring op te bouwen en daarna te gaan zoeken naar wat anders.

Ik heb een contract voor een bepaalde tijd zonder dat ik hem eerder kan ontbinden (er zit geen opzegtermijn op) vandaar dat ik nog eventjes moet wachten ;)
Wil ik hem eerder ontbinden dan moet de werknemer en de werkgever beiden akkoord zijn, en aangezien ze dan zonder developer zitten lijkt het me niet dat dit zal gebeuren :D

[ Voor 48% gewijzigd door Potter op 28-12-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
Potter schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:51:
[...]

Dat het zonde is van mijn potentie vind ik zelf ook, maar dit was eerst mijn stage en toen kreeg ik een baan aangeboden, toen dacht ik dat het slim was om dus eerst ervaring op te bouwen en daarna te gaan zoeken naar wat anders.

Ik heb een contract voor een bepaalde tijd zonder dat ik hem eerder kan ontbinden (er zit geen opzegtermijn op) vandaar dat ik nog eventjes moet wachten ;)
Wil ik hem eerder ontbinden dan moet de werknemer en de werkgever beiden akkoord zijn, en aangezien ze dan zonder developer zitten lijkt het me niet dat dit zal gebeuren :D
Je kan nu al een nieuwe baan zoeken die begint nadat je contract eindigt. Wanneer je wat nieuws hebt, kaart je alvast bij je werkgever aan dat je een andere baan hebt en dat je loopbaan bij hen per einde contractdatum stopt. Dan weten zij ook waar ze aan toe zijn.
En mochten ze dan opeens met een superaanbod komen, dan heb je nog tijd om het te overwegen.

Al zie ik dat laatste niet gebeuren. Ze kunnen je immers geen goede loopbaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Potter schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:51:
[...]

Ook dat kan je natuurlijk bespreekbaar maken. Als je dat niet doet dan weet je werkgever ook niet dat je op zoek bent naar meer uitdaging (en natuurlijk de beloning). Misschien krijg je wel een verassend antwoord en mag je rustig op zoek naar een nieuwe baan.

Als je maar helder en duidelijk aangeeft hoe jij de komende tijd voor je ziet en dit op een beschaafde manier kenbaar maakt.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17

TMC

The Eagle schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:51:
[...]

Dat weten jij en ik beiden, en de bedrijven die de waarde zien zullen dat wellicht ook doen. Mijn ervaring is echter dat de enterprises vaak gewoon aan een functiehuis vast zitten wat de boel capped.
Daarbij: ik zie data governance en security ook steeds meer het echte grutten in data beperken. Weinig bedrijven waar een data scientist echt de mogelijkheid heeft om alle data uit een bedrijf voor inzichten bij elkaar te gooien. Misschien use case driven, maar zeker niet zonder limieten of beperkingen. Dat beperkt ook de hoeveelheid waarde die een DS kan bieden.
Het idee dat een data scientist even allerlei waardevolle inzichten uit zijn zak tovert kan ik ook niet onderschrijven. Het kan wel, maar niet zomaar.

Naast de beperkingen die jij noteert, zie ik dat data scientists vaak niet goed aangestuurd worden en zelf vaak jong zijn (inherent aan het jonge vakgebied) waardoor aansturing wel nodig is. Om 'data science' (wat je er ook onder verstaat) van waarde te laten zijn, moeten de uitkomsten integraal onderdeel zijn van de bedrijfsvoering. Dat betekent dat er goed nagedacht moet worden over architectuur en processen, zowel van de organisatie (hoe wordt model X gebruikt door welke werknemer?) als de engineering kant (hoe worden modellen gedeployed en functioneel/technisch getest?). Soms gebeurt dit en dan heb je daadwerkelijk iets interessants, maar heel vaak ook niet. De organisatie doet er niet echt wat mee en de code is niet mature (alles in Jupyter Notebooks bijv.). In dat laatste geval twijfel ik zelfs of de waarde wel positief.

tl;dr: in hoeverre data science waarde kan heel erg verschillen per organisatie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Een veel te lange offtopic discussie zit inmiddels in de prullenbak, maar blijven we erop letten dat we ontopic blijven en dus niet ellenlang afdwalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2022 12:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KamriAvine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 09:53
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door KamriAvine op 30-12-2022 14:23 . Reden: EDIT: Secundaire arbeidsvoorwaarden beter weergegeven ]

A3 E-tron | Segway E100SE+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik hoop dat je bij je nieuwe functie ook een auto van de zaak en een fatsoenlijk pensioen hebt, want van 1200 bruto (600 netto) per maand ga je niet beiden kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:13:
Ik hoop dat je bij je nieuwe functie ook een auto van de zaak en een fatsoenlijk pensioen hebt, want van 1200 bruto (600 netto) per maand ga je niet beiden kunnen betalen.
Vergeet niet dat er ook nog 8k aan bijtelling wegvalt, dat geeft iets meer ruimte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:00
In de cao ziekenhuizen is de pensioenpremie 50/50. Dus hetgeen wat er bij jou wordt ingehouden (355) legt de werkgever ook in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:56
The Eagle schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:13:
?? Idem betekent hetzelfde. Dus dat blijft hij gewoon behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
xiangpo schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:26:
[...]

?? Idem betekent hetzelfde. Dus dat blijft hij gewoon behouden.
Hij geeft aan secundair aan te hebben gepast, ik denk dat wanneer @The Eagle dit las, het onduidelijk stond omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

.

[ Voor 99% gewijzigd door RvdH op 31-12-2022 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
RvdH schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:55:
[Afbeelding]
Dit verdien ik (en verdeel ik in potjes) per maand als freelance Linux/Cloud/DevOps engineer met +/- 20 jaar ervaring.
Je kunt beter hier terecht:
Het freelance ICT-ers discussie topic behalve als je gewoon het lijstje wilt invullen zoals die in de startpost staat. Dit heeft geen toegevoegde waarde omdat het niet of heel slecht vergelijkbaar is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGBSxi
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-06 13:28
Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door RGBSxi op 03-01-2023 10:38 . Reden: weghalen persoonlijke details ivm werkgever ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fe1995
  • Laatst online: 19-08 15:20
Je hebt met een 0-uren contract ook recht op vakantiedagen hoor, al is dit net wat anders geregeld. Zie de website van de overheid.

https://www.rijksoverheid...ntiedagen-en-vakantiegeld

[ Voor 43% gewijzigd door fe1995 op 02-01-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGBSxi
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-06 13:28
fe1995 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:10:
[...]

Je hebt met een 0-uren contract ook recht op vakantiedagen hoor, al is dit net wat anders geregeld. Zie de website van de overheid.

https://www.rijksoverheid...ntiedagen-en-vakantiegeld
Ahh okay dank! Ik ga het checken met mijn werkgever :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramosbeton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-08 09:41
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 5 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Almere

2. Wat doe je:
• Functie: Business Controller
• Werkgever/branche: Verzekeringen
• (Werk) Locatie(s): Zeist
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 34
• Reistijd: 45 min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3900
• Vakantiegeld: €3744
• Bonus, toeslagen, etc: €1544
• Dertiende/veertiende maand: €3900
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €56.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € max 40% van de pensioengrondslag
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Middelloon pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: € 1600 km vergoeding
• Overige: onbeperkt opleidingsbudget
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €57.600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
@Verwijderd Dus als die opties omgezet worden en de helft verkocht wordt, heb je, als ze 100 per stuk zullen zijn, 650.000 euro erbij? Qua waarde dan, dus niet verkocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Orangelights23 op 04-01-2023 11:36 ]

Pagina: 1 ... 156 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.