wm1234 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:00:
Jaartje ouder en de jaarlijkse salarisronde is weer geweest:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO (Bedrijfskundige hoek, geen IT component)
• Werkervaring: 7, relevant 5 jaar
• (Woon) Locatie: Z-H
2. Wat doe je:
• Functie:
Pre-Sales Cloud Solution architect -> Nu een titel meer in de strategie / dealhoek (rechterhand /operationele loopjongen van een directeur)
• Werkgever/branche: Managed Service Provider
• (Werk) Locatie(s): NL + Internationaal (Hoofdkantoor & team in
UK -> wereldwijd)
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40 -> wordt steeds meer helaas, 50/60 uur.
• Reistijd: Remote
• Werkdruk: (Extreem) Hoog, denk aan zowat elke minuut van je dag volgepland en continue blijven opleveren + door wereldwijd ook de uren die daarbij horen. Mails uit de US komen bijvoorbeeld in de nacht met dezelfde dag opleveren dus als je wakker wordt moet je gelijk gaan draaien.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):
€ 6000 6360
• Vakantiegeld: €6105
• Bonus, toeslagen, etc:
€10.800 €15.264 op jaarbasis (maandelijks uitgekeerd, vaste component)
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 93.816
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 4665 p./j.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Cash
• Mobiliteit per jaar: € 9600 (cash)
• Overige: KM vergoeding, telefoon/laptop, nieuwe vergoeding: 100 euro per maand voor diverse.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
€ 102.480 €109.281
Uiteindelijk 6% erbij, het bedrijf draait minder goed (ontslagen komen eraan, gelukkig zit ik aan de andere kant) dus ik mag niet klagen (de meeste kregen niets) alleen het is amper inflatie corrigerend dus wat dat betreft kan je ook zeggen dat ik er 2,8% op achteruit ben gegaan. Er komt nog een grote bonus en promotie (voorbereidende rol voor partner) zit er aan te komen dus daar zou het vandaan moeten komen. De functie is door het jaar heen een stuk heftiger geworden en de dagen langer, vooral door remote is het vooral veel thuiswerken.
Al met al, heb ik toch wat lijntjes uitgezet om te kijken of ik elders weer een stap kan maken. De tijd zal het leren maar voorlopig zit ik hier ook goed.
Gaan we weer tweede salaris verhoging van het jaar:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
30 31
• Opleiding: HBO (Bedrijfskundige hoek, geen IT component)
• Werkervaring: 8, relevant 6 jaar
• (Woon) Locatie: Z-H
2. Wat doe je:
• Functie:
Pre-Sales Cloud Solution architect -> Nu een titel meer in de strategie / dealhoek (rechterhand /operationele loopjongen van een directeur)
• Werkgever/branche: Managed Service Provider
• (Werk) Locatie(s): NL + Internationaal (Hoofdkantoor & team in
UK -> wereldwijd)
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week:
40 -> wordt steeds meer helaas, 50/60 uur. 10 tot 15 uur per week, na een hele drukke periode, nu extreem rustig.
• Reistijd: Remote
• Werkdruk:
(Extreem) Hoog, denk aan zowat elke minuut van je dag volgepland en continue blijven opleveren + door wereldwijd ook de uren die daarbij horen. Mails uit de US komen bijvoorbeeld in de nacht met dezelfde dag opleveren dus als je wakker wordt moet je gelijk gaan draaien. Extreem laag momenteel.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):
€ 6000 6360 6678
• Vakantiegeld:
€6105 6410
• Bonus, toeslagen, etc:
€10.800 €15.264 op jaarbasis (maandelijks uitgekeerd, vaste component) 16.207
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.574 euro
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 4898 p./j.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Cash
• Mobiliteit per jaar: € 9600 (cash)
• Overige: KM vergoeding, telefoon/laptop, nieuwe vergoeding: 100 euro per maand voor diverse.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
€ 102.480 €109.281 118.272 euro
Na het laatste bericht van extreme drukte en groei is de organisatie aan het stabiliseren, pas op de plaats en dat geeft eigenlijk direct lucht. Ook is een kleine 10% weg gesaneerd (geen goede fit) en wordt er weer plaats gemaakt voor nieuwe mensen. Laatste tijd is het extreem rustig omdat het allemaal wel loopt en daardoor ook wel saai. Promotie naar director level staat al te wachten begin dit jaar omdat mijn baas ook flink is opgeschoven in de hiërarchie (baas van meerdere grote landen) dus dan komt er nog een keer verhoging bij + kansen. Ik heb ook dit jaar wat gesprekken bij andere partijen gevoerd, waar er eentje tegen de 200k bood (de naam van de best betalende werkgevers had ik uit dit topic gehaald) maar daar ben ik het helaas niet geworden in de laatste ronde. De rest had ik geen goed gevoel bij. We gaan zien wat het nieuwe jaar brengt.