Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
FrankRa schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:36:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 48
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 28 jaar
• (Woon) Locatie: noord-NL

2. Wat doe je:
• Functie: afgekeurd
• Werkgever/branche: WIA en pensioen
• (Werk) Locatie(s): nvt
• Aantal vakantiedagen: nvt
• Gewerkte uren/week: nvt
• Reistijd: nvt
• Werkdruk: nvt

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5483
• Vakantiegeld: € 301
• Bonus, toeslagen, etc: nvt
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 69k

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ongeveer €450,-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensoenfonds
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: €186 netto
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 75k

Ergste van niet in het werkproces zitten: missen van collega's. Heb zo'n 30% salaris in moeten leveren, dat was even lastig, maar inmiddels wel weer goede financiële balans. Ben o.a. kleiner gaan wonen.
Je haalt met WIA en pensioen 69K per jaar?
Hoe werkt dat dan op zo'n relatief jonge leeftijd?
Wil je misschien kwijt hoe je inkomen is opgebouwd en hoe je dat recht verworven hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
jordygrunn schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:13:
Even een update van mijn kant na bijna 2 jaar.
Je bent laag begonnen, en daardoor heb je een beetje een achterstand opgeloipen. Je huidige werkgever klinkt als een sympathieke club (vandaar de flinke verhoging in het eerste jaar), maar ook een sympathieke club gaat niet uit liefdadigheid al je achterstand corrigeren.

Sommige van de schattingen van andere posters klinken wat hoog (ik heb nooit geweten dat e-commerce webdev zo'n uitzonderlijk zeldzaam profiel was), maar ik denk dat je er inderdaad niet aan ontkomt om te hoppen als je een inhaalslag wil maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRa
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:29
sNielz123 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:31:
[...]

Je haalt met WIA en pensioen 69K per jaar?
Hoe werkt dat dan op zo'n relatief jonge leeftijd?
Wil je misschien kwijt hoe je inkomen is opgebouwd en hoe je dat recht verworven hebt?
Ik heb altijd in het voortgezet onderwijs gewerkt, ook in coördinerende functies en als docentcoach. Werkte altijd fulltime of meer (tot 1,25 fte). Daarbij diploma's voor meerdere vakken en een masterdiploma. Daar hoort in mijn geval een salaris bij van ongeveer 90k. Pensioenaanvulling komt voort uit de cao. Dat is goed geregeld in het onderwijs.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
XFlame schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:49:
Wellicht lees ik het verkeerd en excuus als dit verkeerd overkomt, maar je verhaaltje doet alsof je het financieel zwaar hebt, terwijl je 2 x modaal krijgt. Genoeg mensen die alleen maar kunnen dromen van een dergelijk inkomen. Zo slecht zal je het niet hebben.
Wat een rare reactie. Je weet helemaal niet waar hij vandaan komt en wat zijn uitgavenpatroon (inclusief gezinssituatie) is. Als je een hypotheek hebt, vrouw en/of kinderen die van je afhankelijk zijn, kan je alsnog financieel in zwaar weer komen als je opeens (door wat voor reden dan ook) arbeidsongeschikt raakt. Het waardeoordeel 'slecht hebben' is niet louter een kwestie van een getalletje.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Ik zit een beetje te twijfelen wat ik met mijn job aan moet. Ik zit al langere tijd niet lekker op mijn plek, en sinds een paar maanden passen mijn nieuwe werkzaamheden nog minder bij mijn interesses en modus operandi.
Dus ik twijfel of ik aan moet blijven modderen en er het beste van moet maken, of ik er werk van moet maken en buiten de deur moet gaan zoeken. Want volgens mij is het salaris wel prima.

Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
boxlessness schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:59:
Ik zit een beetje te twijfelen wat ik met mijn job aan moet. Ik zit al langere tijd niet lekker op mijn plek, en sinds een paar maanden passen mijn nieuwe werkzaamheden nog minder bij mijn interesses en modus operandi.
Dus ik twijfel of ik aan moet blijven modderen en er het beste van moet maken, of ik er werk van moet maken en buiten de deur moet gaan zoeken. Want volgens mij is het salaris wel prima.

***members only***
Je geeft zelf al antwoord op je vraag. Inderdaad is je salaris niet slecht met 36u.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/0cb37a4db756771abe57fb07db03a63804706854/?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fthzdle8j9t1y.png

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45
boxlessness schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:59:
Ik begrijp serieus je laatste zin niet. Als je niet op je plek zit moet je rond gaan kijken, dat salaris valt dan over te onderhandelen bij de nieuwe werkgever lijkt me.

Waarom zou je aanblijven modderen zoals je zelf al zegt, je zit toch een groot deel van je tijd op je werk. Zorg dan dat je iets doet dat je leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

Members only:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
jongetje schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:10:
[...]

Ik begrijp serieus je laatste zin niet. Als je niet op je plek zit moet je rond gaan kijken, dat salaris valt dan over te onderhandelen bij de nieuwe werkgever lijkt me.

Waarom zou je aanblijven modderen zoals je zelf al zegt, je zit toch een groot deel van je tijd op je werk. Zorg dan dat je iets doet dat je leuk vind.
Ik snap dat je het (al dan niet goede) salaris geen goede reden vindt om ergens te blijven waar je niet blij bent, maar ik begrijp serieus niet dat je die laatste zin serieus niet zou begrijpen ;) Lijkt mij vrij logisch dat 'ie zich zorgen maakt of 'ie ergens anders net zoveel (of meer) zou kunnen verdienen.

En dat gezegd hebbende: die zorgen zijn hoogstwaarschijnlijk ongegrond. Met 18 jaar ervaring kan je ergens anders ook prima dat salaris verwachten. En zelfs al zou het iets minder zijn, als dat betekent dat je weer met plezier naar werk gaat, dan is dat het hopelijk waard.

TL;DR: @boxlessness je salaris komt ergens anders ook wel goed, dus lekker op zoek gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Hahn schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:14:
[...]

Ik snap dat je het (al dan niet goede) salaris geen goede reden vindt om ergens te blijven waar je niet blij bent, maar ik begrijp serieus niet dat je die laatste zin serieus niet zou begrijpen ;) Lijkt mij vrij logisch dat 'ie zich zorgen maakt of 'ie ergens anders net zoveel (of meer) zou kunnen verdienen.

En dat gezegd hebbende: die zorgen zijn hoogstwaarschijnlijk ongegrond. Met 18 jaar ervaring kan je ergens anders ook prima dat salaris verwachten. En zelfs al zou het iets minder zijn, als dat betekent dat je weer met plezier naar werk gaat, dan is dat het hopelijk waard.

TL;DR: @boxlessness je salaris komt ergens anders ook wel goed, dus lekker op zoek gaan.
@True @jongetje @Hahn, thx voor de reacties. Jullie hebben natuurlijk gelijk.
Het is deels salaris, deels ook flexibiliteit, en deels stabiliteit die ik niet in durf te leveren.
Met andere woorden, ik ben een beetje een schijterd op dat vlak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@boxlessness een vaste baan geeft toch al snel stabiliteit (iig na de maand proeftijd) en flexibiliteit is zo goed als overal zolang je dingen in overleg doet. En kun je prima tijdens een sollicitatiegesprek naar vragen hoe ze met bepaalde zaken omgaan (Al dan niet thuiswerken, eerder naar huis voor sport kinderen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Phyrozi schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:06:
@jordygrunn Belsimpel? Echt een bar slecht betalende werkgever imo.
Dat vermoed ik niet, naast dat de omschrijving van de werkgever niet helemaal matcht sluiten de arbeidsvoorwaarden ook niet aan op mijn ervaring daar (behalve het zeer matige salaris ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Shatters
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 09:31
Na bijna 9 jaar bij dezelfde werkgever hoog tijd voor een overstap
Members only:

Erg blij met de overstap die ik binnenkort ga maken, zeker voor mijn leeftijd en het feit dat ik pas officieel 2 jaar ervaring als Product owner heb.

Ook een aantal observaties die ik heb gemaakt tijdens het solliciteren:
- Recruiters vragen je altijd naar je huidige salaris, maar controleren dit nooit. Geef lekker aan dat je huidige salaris zit op het nieuwe bedrag wat je wilt verdienen en zeg dat je er ook nog wat bovenop wilt. Doe je dit niet dan ziet elk aanbod eruit als huidig salaris +10%.
- Je kan uiteraard ook de bal terug kaatsen en vragen wat zij denken te kunnen krijgen voor iemand van jouw kaliber.
- Bonuspunten als je de recruiters tegen elkaar op laat bieden zodra je een aantal indicaties hebt.
- Detachering kijkt meer naar arbeidsjaren en ervaring binnen een specifiek gebied, terwijl een (klein) bedrijf meer op de man speelt. In mijn geval was daardoor detachering ook niet zo interessant.

[ Voor 1% gewijzigd door Shatters op 12-12-2022 14:57 . Reden: Spelvoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:37
Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Shatters schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:31:

Ook een aantal observaties die ik heb gemaakt tijdens het solliciteren:
- Recruiters vragen je altijd naar je huidige salaris, maar controleren dit nooit. Geef lekker aan dat je huidige salaris zit op het nieuwe bedrag wat je wilt verdienen en zeg dat je er ook nog wat bovenop wilt. Doe je dit niet dan ziet elk aanbod eruit als huidig salaris +10%.
- Je kan uiteraard ook de bal terug kaatsen en vragen wat zij denken te kunnen krijgen voor iemand van jouw kaliber.
ik vraag standaard bij het eerste contact wat ze kunnen bieden. Als ze daar niet open over willen zijn dan heb ik geen zin om allerlei gesprekken aan te gaan. Ik geef nooit mijn huidige salaris. Loonstrookjes van je huidige werkgever hebben ze ook niks mee te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Motorbike33 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:49:
Beetje off-topic, maar mag ik vragen hoe je daar zo terecht bent gekomen. Via een Nederlandse werkgever, of gewoon rechtstreeks daar gesolliciteerd?
Ik overweeg het zelf ook weleens, maar hoor dat het met sponsoring door werkgever e.d. lastig is.
Nu ben ik @Tuniq niet, maar woon en werk sinds eind 2009 in de VS. Sponsoring kan, als jij iets kunt wat goed in de markt ligt en weinig anderen kunnen. Of als je een goedkope Indiër bent die zich rijk laat rekenen door een mooi bedrag door z'n toko en zich dan ook vies verkijkt op de daadwerkelijke cost of living, want dat gebeurt helaas ook veel.

Maar goed, het bedrag dat hij verdient is op zich best ok natuurlijk, maar de westkust kent natuurlijk ook wat spreiding. Downtown SF, Palo Alto of Seattle is een stukje duurder dan een of ander gat buiten de drukke gebieden.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:45
Motorbike33 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:49:
[...]

Bedankt voor het delen. Erg tof dat je in de VS zit. Als de verhouding inkomen en cost of living ongeveer hetzelfde in balans zijn als in NL ben je toch een mooie ervaring rijker! Plus een sterker CV.

Beetje off-topic, maar mag ik vragen hoe je daar zo terecht bent gekomen. Via een Nederlandse werkgever, of gewoon rechtstreeks daar gesolliciteerd?
Ik overweeg het zelf ook weleens, maar hoor dat het met sponsoring door werkgever e.d. lastig is.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shatters
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 09:31
njitter schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:10:
[...]

ik vraag standaard bij het eerste contact wat ze kunnen bieden. Als ze daar niet open over willen zijn dan heb ik geen zin om allerlei gesprekken aan te gaan. Ik geef nooit mijn huidige salaris. Loonstrookjes van je huidige werkgever hebben ze ook niks mee te maken.
Ja helemaal mee eens, zo zou ik het in de toekomst ook aanpakken. Toch heb ik het idee dat als je vraagt "wat kan je bieden" dat je ~80% van de salaris range krijgt, zo te zeggen. Terwijl als je zegt "ik verdien nu 80% van de salaris range en ik wil daar een stap bovenop" dan is dat vaak toch mogelijk. Daarom is het belangrijk om een goed idee te krijgen hoeveel je daadwerkelijk waard bent in deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Deze post ik namens een vriendin:
Members only:

Wat denken jullie hier van?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
mobstaa schreef op maandag 12 december 2022 @ 23:20:
Deze post ik namens een vriendin:

***members only***

Wat denken jullie hier van?
Is dit een aanbod of de huidige werkgever?
Karig, als je dan 44u/wk er mee bezig bent kom je uit op 12,85€/u. Hbo-instapsalaris zou eigenlijk al meer moeten zijn, maar volgens mij is dat niet in alle sectoren in beton gegoten. Als je dan ook geen pensioen krijgt is het al helemaal schofferend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
True schreef op maandag 12 december 2022 @ 23:29:
[...]

Is dit een aanbod of de huidige werkgever?
Karig, als je dan 44u/wk er mee bezig bent kom je uit op 12,85€/u. Hbo-instapsalaris zou eigenlijk al meer moeten zijn, maar volgens mij is dat niet in alle sectoren in beton gegoten. Als je dan ook geen pensioen krijgt is het al helemaal schofferend.
Members only:

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
offtopic:
Er zal wel geen OR zijn of iets dergelijks met slagkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door Jedi_Pimp op 13-12-2022 06:01 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@mobstaa Wat bedoel je met accepteren? Als ze er al werkt is het toch gewoon een verhoging? Waarom zou je die moeten accepteren of afwijzen? Dan is de keuze blijft ze of gaat ze rondkijken en solliciteren.

Dat gezegd klinkt de werkgever nu niet echt betrouwbaar in het nakomen van afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: CMD Leeuwarden
• Werkervaring: 2 jaar~ (voorheen ZZP'er in een ander vak)
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Webdevelopment (wordpress), HTML/CSS/JS, UX/UI en soms wat DTP klussen wanneer het rustiger is.
• Werkgever/branche: Marketingbureau
• (Werk) Locatie(s)**: Drenthe
• Aantal vakantiedagen*: 24
• Gewerkte uren/week*: 32/36
• Reistijd**: 40 minuten / geen (thuiswerk)
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2650 (op basis van 40uur, echter werk ik meestal 32 uur)
• Vakantiegeld: € 2000~
• Bonus, toeslagen, etc: € n.v.t
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33.696,00

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg - Ja, exacte bedragen weet ik niet.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds - Durf ik zo niet te zeggen.
• Mobiliteit per jaar **** - Al het vervoer richting kantoor/klanten wordt volledig vergoedt
• Overige: Ik heb een aantal cursussen kunnen/mogen doen, dit alles staat het bedrijf open voor, en moedigen zij aan.

Ik ben aangenomen als Junior, aangezien ik op het gebied van web development geen tot weinig ervaring had. Echter door cursussen en dergelijke heb ik snel meer verantwoordelijkheden gekregen. Zo heb ik nu gehele projecten die ik van A tot Z zelf moet leiden/uitvoeren, inclusief klantcontact. Leuk, maar ik ben benieuwd of ik hier wel genoeg voor gecompenseerd krijg. Vandaar dat ik vandaag even mijn gegevens wilde delen, ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden! (net als waarschijnlijk velen van jullie krijg ik dagelijks berichtjes van recruiters, die kunnen je soms wel aan het denken zetten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
True schreef op maandag 12 december 2022 @ 23:29:
[...]
Hbo-instapsalaris zou eigenlijk al meer moeten zijn, maar volgens mij is dat niet in alle sectoren in beton gegoten.
Dit is helaas wel de realiteit voor bedrijven als Marketingbureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-12-2024
Kevingroene schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:53:
1. Wie ben je:
• Opleiding: CMD Leeuwarden
• Werkervaring: 2 jaar~ (voorheen ZZP'er in een ander vak)

2. Wat doe je:
• Functie: Webdevelopment (wordpress), HTML/CSS/JS, UX/UI en soms wat DTP klussen wanneer het rustiger is.
• Werkgever/branche: Marketingbureau
• (Werk) Locatie(s)**: Drenthe
• Aantal vakantiedagen*: 24
• Gewerkte uren/week*: 32/36
• Reistijd**: 40 minuten / geen (thuiswerk)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2650
• Vakantiegeld: € 2000~
• Bonus, toeslagen, etc: € n.v.t
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33.696,00

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg - Ja, exacte bedragen weet ik niet.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds - Durf ik zo niet te zeggen.
• Mobiliteit per jaar **** - Al het vervoer richting kantoor/klanten wordt volledig vergoedt
• Overige: Ik heb een aantal cursussen kunnen/mogen doen, dit alles staat het bedrijf open voor, en moedigen zij aan.

Ik ben aangenomen als Junior, aangezien ik op het gebied van web development geen tot weinig ervaring had. Echter door cursussen en dergelijke heb ik snel meer verantwoordelijkheden gekregen. Zo heb ik nu gehele projecten die ik van A tot Z zelf moet leiden/uitvoeren, inclusief klantcontact. Leuk, maar ik ben benieuwd of ik hier wel genoeg voor gecompenseerd krijg. Vandaar dat ik vandaag even mijn gegevens wilde delen, ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden! (net als waarschijnlijk velen van jullie krijg ik dagelijks berichtjes van recruiters, die kunnen je soms wel aan het denken zetten)
Voor een junior wordpress functie in regio Drenthe en bij een marketingbureau vind ik het best een goed salaris. (32 of 36 uur?)

Wel goed uitzoeken hoeveel pensioen je opbouwt. Kan je zo een paar honderd euro per maand schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
DikkeSpierBajje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:27:
[...]

Voor een junior wordpress functie in regio Drenthe en bij een marketingbureau vind ik het best een goed salaris. (32 of 36 uur?)

Wel goed uitzoeken hoeveel pensioen je opbouwt. Kan je zo een paar honderd euro per maand schelen.
Mijn excuses, het was wat onduidelijk, maar mijn salaris is gebaseerd op een 40-urige werkweer. Maar meeste weken werk ik 32 uur, met 40 uur als uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Kevingroene schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:48:
[...]

Mijn excuses, het was wat onduidelijk, maar mijn salaris is gebaseerd op een 40-urige werkweer. Maar meeste weken werk ik 32 uur, met 40 uur als uitzondering.
Krijg je dan ook minder uitbetaald of gewoon je vaste salaris? Het wordt er zo niet echt duidelijker op ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
@Kevingroene het is idd wel een beetje onduidelijk zo. Word je voor 32 betaald en soms werk je meer en krijg je overuren? Of heb je een 0 uren contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
2650 op basis van 40 urige werkweek
dus dan x 0,8 geloof ik?
2120 op basis van 32 uur
DikkeSpierBajje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:26:
@Kevingroene het is idd wel een beetje onduidelijk zo. Word je voor 32 betaald en soms werk je meer en krijg je overuren? Of heb je een 0 uren contract?
Exact, ik wordt voor 32 uur betaald, maar draai soms overuren.

[ Voor 65% gewijzigd door Kevingroene op 13-12-2022 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:07
njitter schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:10:
[...]

Zo had ik ook een keer gesprek over een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek waarbij ze mijn huidig salaris willen weten/inzien. Anders was er geen gesprek. Nou dan niet he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
Kevingroene schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:24:
2650 op basis van 40 urige werkweek
dus dan x 0,8 geloof ik?
2120 op basis van 32 uur

[...]

Exact, ik wordt voor 32 uur betaald, maar draai soms overuren.
In dat geval is het een beetje afhankelijk van je pensioen bijdrage (kan je vinden op loonstrook, anders even vragen bij je werkgever). Als werkgever enkele tientjes betaald per maand dan zou ik compensatie vragen. Als de werkgever 200+ geeft dan krijg je redelijk betaalt voor een junior wordpress dev in Drenthe.

Wordpress betaalt niet goed, marketingbureaus niet en Drenthe heeft misschien wel de laagste salarissen voor developers van alle Nederlandse provincies. Dus ik ben bang dat je er ook niet veel meer uit kan halen.

Met jouw verantwoordelijkheden vraag ik mij trouwens wel af of het nog wel redelijk is om de titel junior te hebben. Dus daar valt wel wat te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
DikkeSpierBajje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:15:
[...]

In dat geval is het een beetje afhankelijk van je pensioen bijdrage (kan je vinden op loonstrook, anders even vragen bij je werkgever). Als werkgever enkele tientjes betaald per maand dan zou ik compensatie vragen. Als de werkgever 200+ geeft dan krijg je redelijk betaalt voor een junior wordpress dev in Drenthe.

Wordpress betaalt niet goed, marketingbureaus niet en Drenthe heeft misschien wel de laagste salarissen voor developers van alle Nederlandse provincies. Dus ik ben bang dat je er ook niet veel meer uit kan halen.

Met jouw verantwoordelijkheden vraag ik mij trouwens wel af of het nog wel redelijk is om de titel junior te hebben. Dus daar valt wel wat te winnen.
Ok, bedankt voor je input, ik zal het pensioen verhaal even uitzoeken.

Het 'Junior' verhaal is inderdaad iets waar ik mijn vraagtekens bij zet. Gezien mijn verantwoordelijkheden nijg ik eerder naar een Medior lijkt me. Over een aantal maanden heb ik een voortgangsgesprek, uiteraard wil ik op dat moment ook mijn salaris weer bespreken (als dat niet al eerder gebeurt, ik geef graag tijdig mijn verwachtingen aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Kevingroene schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:04:
[...]

Ok, bedankt voor je input, ik zal het pensioen verhaal even uitzoeken.

Het 'Junior' verhaal is inderdaad iets waar ik mijn vraagtekens bij zet. Gezien mijn verantwoordelijkheden nijg ik eerder naar een Medior lijkt me. Over een aantal maanden heb ik een voortgangsgesprek, uiteraard wil ik op dat moment ook mijn salaris weer bespreken (als dat niet al eerder gebeurt, ik geef graag tijdig mijn verwachtingen aan).
Mwoah ik heb officieel ook nog titel 'junior' ondanks dat ik aantoonbaar op een hoger niveau opereer dan mijn 'mede juniors'. Het heeft er ook gewoon mee te maken dat je normaliter niet op 1-2 jaar doorgroeit naar een medior positie. Je werkt nu 2 jaar in dit vakgebied. Of je dan (ondanks verantwoordelijkheden) een medior bent? Lastig hoor. Heeft ook te maken met soft-skills en dergelijke. Maak je documentatie van hoge kwaliteit, geef je demo's aan klanten/teams, hoe professioneel ben je in je communicatie. Dat soort dingen.

Ik zou niet zo veel waarde hechten aan die titel, dat gaat toch vaker wel dan niet 'oneerlijk' zijn naar rato van wat je echt doet, maar meer aan het salaris wat je krijgt. Ik vind dat namelijk wel laag.

Tegen mij wordt letterlijk gezegd: het is niet gebruikelijk dat je op zo'n korte tijd doorgroeit, ook al voldoe je er wel aan :+ Heb absoluut niet te klagen qua salaris, maar soms loop je toch tegen bureaucratische processen aan waar ik kromme tenen van krijg.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
Kuusj schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:11:
[...]

Mwoah ik heb officieel ook nog titel 'junior' ondanks dat ik aantoonbaar op een hoger niveau opereer dan mijn 'mede juniors'. Het heeft er ook gewoon mee te maken dat je normaliter niet op 1-2 jaar doorgroeit naar een medior positie. Je werkt nu 2 jaar in dit vakgebied. Of je dan (ondanks verantwoordelijkheden) een medior bent? Lastig hoor. Heeft ook te maken met soft-skills en dergelijke. Maak je documentatie van hoge kwaliteit, geef je demo's aan klanten/teams, hoe professioneel ben je in je communicatie. Dat soort dingen.

Ik zou niet zo veel waarde hechten aan die titel, dat gaat toch vaker wel dan niet 'oneerlijk' zijn naar rato van wat je echt doet, maar meer aan het salaris wat je krijgt. Ik vind dat namelijk wel laag.

Tegen mij wordt letterlijk gezegd: het is niet gebruikelijk dat je op zo'n korte tijd doorgroeit, ook al voldoe je er wel aan :+ Heb absoluut niet te klagen qua salaris, maar soms loop je toch tegen bureaucratische processen aan waar ik kromme tenen van krijg.
Het is inderdaad lastig te peilen. Wel heeft het bedrijf mij meerdere keren laten weten hoe blij ze zijn met mijn houding en groei. Je zegt hier dat mijn salaris aan de lage kant is, ook voor een 'junior in Drenthe'? En heb je enig idee wat ik anders waard zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kevingroene schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:19:
[...]

Het is inderdaad lastig te peilen. Wel heeft het bedrijf mij meerdere keren laten weten hoe blij ze zijn met mijn houding en groei. Je zegt hier dat mijn salaris aan de lage kant is, ook voor een 'junior in Drenthe'? En heb je enig idee wat ik anders waard zou zijn?
€2600 is een beginnersalaris met nul ervaring (en niet per se een heel hoog beginnersalaris). Met 2 jaar ervaring kan je makkelijk €3000-3500 verwachten elders.

Nu zal Drenthe niet per se de hoogst betalende regio zijn, dus het is ook weer niet zo dat €2600 dramatisch is, maar het kan zeker beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Kevingroene schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:19:
[...]

Ik kan je gezien mijn beperkte levenservaring geen gouden tips geven. Wat ik wel weet is dat je als HBO-IT schoolverlater toch wel mag rekenen op een 2400-2600,- om mee te starten. Bij echt goed betalende bedrijven, waar je dus ook lastiger gaat binnenkomen, gaat dat meer richting de 2800-3000,-. Dus gezien je leeftijd en toch 2 jaar relevante werkervaring vind ik het, ondanks je locatie, nogal mager. 2900-3000 zou ik toch minimaal verwachten eerlijk gezegd.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Kuusj schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:29:
[...]

Ik kan je gezien mijn beperkte levenservaring geen gouden tips geven. Wat ik wel weet is dat je als HBO-IT schoolverlater toch wel mag rekenen op een 2400-2600,- om mee te starten. Bij echt goed betalende bedrijven, waar je dus ook lastiger gaat binnenkomen, gaat dat meer richting de 2800-3000,-. Dus gezien je leeftijd en toch 2 jaar relevante werkervaring vind ik het, ondanks je locatie, nogal mager. 2900-3000 zou ik toch minimaal verwachten eerlijk gezegd.
Dit wil ik toch even pareren. Met dertig seconden zoeken kom ik bijv. uit op: https://www.werkenvoorned...-adviseur-HDP-2022-0516#0 of https://www.werkenvoorned...unior-tester-BD-2022-2898 dit zijn prima functies waar je op kunt solliciteren met stage-ervaring en een hbo bachelor.
En dan ga je beginnen met 2900-3000€/mnd voor 36u/wk en in de huidige markt is het niet zo heel moeilijk om binnen te komen als IT'er. En zo verschrikkelijk goed betaald het Rijk niet O-)

2400-2800 is voor een junior op hbo niveau misschien wel iets wat wat vaker voorkomt, maar maak dan duidelijke schriftelijke afspraken over doorgroeien. In de eerste jaren een salarisverhoging van 200-300 of 400€ per jaar is echt niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
True schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:59:
[...]

Dit wil ik toch even pareren. Met dertig seconden zoeken kom ik bijv. uit op: https://www.werkenvoorned...-adviseur-HDP-2022-0516#0 of https://www.werkenvoorned...unior-tester-BD-2022-2898 dit zijn prima functies waar je op kunt solliciteren met stage-ervaring en een hbo bachelor.
En dan ga je beginnen met 2900-3000€/mnd voor 36u/wk en in de huidige markt is het niet zo heel moeilijk om binnen te komen als IT'er. En zo verschrikkelijk goed betaald het Rijk niet O-)

2400-2800 is voor een junior op hbo niveau misschien wel iets wat wat vaker voorkomt, maar maak dan duidelijke schriftelijke afspraken over doorgroeien. In de eerste jaren een salarisverhoging van 200-300 of 400€ per jaar is echt niet onmogelijk.
Hier wil ik als ervaringsdeskundige op reageren. De salarissen tussen Noord en Midden Nederland liggen namelijk ver uit elkaar.

Ik ben dit jaar terug verhuisd naar het Noorden en ook hier een nieuwe werkgever gevonden en dat was moeilijk. Vrijwel elk MKB vond mij te duur en grote bedrijven zijn er weinig. Detacheerders hebben vaak opdrachten in het midden van het land... Ook schrok ik van het aanbod. In de Randstad werd aan alle kanten aan mij getrokken met 10-20% salaris groei als ik zou overstsppen. Ondertussen krijg ik een aanbod in het Noorden dat 800 onder mijn huidige salaris lag (zonder thuiswerk).

Ik heb het rijk (DUO) ook overwogen omdat het bovengemiddeld betaalt voor de regio. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik een andere werkgever heb gevonden die mij leuker leek.

Deze werkgever heeft ook vestigingen in de Randstad waar rollen voor developers niet gevuld worden, terwijl ik hier in het Noorden de laatste was en alle vacatures nu gevuld zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:49
True schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:59:
[...]

Iedereen weet dat de overheid hoge startsalarissen biedt, maar dat flink doorgroeien lastig is. Je vergelijking is dus niet correct. Ja, je kunt meer krijgen, maar op de lange termijn is werken voor de overheid financieel gezien niet de beste keus. Zo zoeken ze CISO’s en betalen ze die max 6500 euro per maand… Dat is dramatisch slecht voor een chief functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
:|

[ Voor 99% gewijzigd door DikkeSpierBajje op 20-12-2022 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:46:
[...]

Iedereen weet dat de overheid hoge startsalarissen biedt, maar dat flink doorgroeien lastig is. Je vergelijking is dus niet correct. Ja, je kunt meer krijgen, maar op de lange termijn is werken voor de overheid financieel gezien niet de beste keus.
Maar hoeveel developers groeien er nu bij hun eerste werkgever door naar een senior positie? Wat je eventueel over 10 jaar zou kunnen verdienen bij je eerste werkgever lijkt me niet zo relevant, de kans dat je er dan nog werkt is best wel klein (en helemaal als ze slecht betalen voor de functie waar je naar toe zou willen groeien). Beetje een non-argument imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
RagingPenguin schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:58:
[...]

Maar hoeveel developers groeien er nu bij hun eerste werkgever door naar een senior positie? Wat je eventueel over 10 jaar zou kunnen verdienen bij je eerste werkgever lijkt me niet zo relevant, de kans dat je er dan nog werkt is best wel klein (en helemaal als ze slecht betalen voor de functie waar je naar toe zou willen groeien). Beetje een non-argument imho.
Ik schrijf toch niet dat je na een jaar al een senior bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]
Iedereen weet dat de overheid hoge startsalarissen biedt, maar dat flink doorgroeien lastig is. Je vergelijking is dus niet correct. Ja, je kunt meer krijgen, maar op de lange termijn is werken voor de overheid financieel gezien niet de beste keus. Zo zoeken ze CISO’s en betalen ze die max 6500 euro per maand… Dat is dramatisch slecht voor een chief functie.
De C in CISO is in de regel geen C-level functie of leidinggevende met HR verantwoordelijkheden. Als ik even snel kijk op Glassdoor, wordt er gemiddeld zo'n €6000 per maand betaald voor een CISO, op basis van 40 uur. Overheid is bijna altijd 36 uur. Geextrapoleerd naar 40 uur, is die €6500 ruim €7200.

Kortom, het zit zelfs aan de hoge kant. Dramatisch slecht is het zeker niet.

EDIT: Je salarisrange klopt overigens niet. Willekeurige Google levert op dat een CISO bij een willekeurige provincie in schaal 13 zit. Dat is €4838,84 - 6858,94 bruto per maand, op basis van 36 uur. Kortom, maximaal zo'n €7620,- per maand op basis van 40 uur.

Bron: https://ambtenarensalaris...versie-aanmelding-cao.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door unezra op 14-12-2022 07:27 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevingroene
DikkeSpierBajje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:51:
[...]

Ter vergelijking: ik verdien 3585 (+600 pensioen bijdrage) obv 36 u met 2,5 jaar ervaring als backend engineer. Ongeveer zelfde leeftijd, werk ook in het Noorden en geen IT achtergrond toen ik begon.

Maar toen ik begon in de IT ben ik bewust weg gebleven van wordpress en richting backend en cloud gegaan. En heel lang over gedaan om een goede werkgever te vinden in het Noorden.
Ik heb het even gecheckt, ik krijg inderdaad een paar tientjes aan pensioensbijdrage. Nu zijn het wel wat gemengde reacties op mijn post, maar krijg het idee dat ik wellicht elders meer waard ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DikkeSpierBajje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:32:
[...]

Hier wil ik als ervaringsdeskundige op reageren. De salarissen tussen Noord en Midden Nederland liggen namelijk ver uit elkaar.

Ik ben dit jaar terug verhuisd naar het Noorden en ook hier een nieuwe werkgever gevonden en dat was moeilijk. Vrijwel elk MKB vond mij te duur en grote bedrijven zijn er weinig. Detacheerders hebben vaak opdrachten in het midden van het land... Ook schrok ik van het aanbod. In de Randstad werd aan alle kanten aan mij getrokken met 10-20% salaris groei als ik zou overstsppen. Ondertussen krijg ik een aanbod in het Noorden dat 800 onder mijn huidige salaris lag (zonder thuiswerk).

Ik heb het rijk (DUO) ook overwogen omdat het bovengemiddeld betaalt voor de regio. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik een andere werkgever heb gevonden die mij leuker leek.

Deze werkgever heeft ook vestigingen in de Randstad waar rollen voor developers niet gevuld worden, terwijl ik hier in het Noorden de laatste was en alle vacatures nu gevuld zijn.
Dat zou ik niet ontkennen, maar het ging in mijn post even om hbo-startsalarissen.
[...]

Dat sowieso een non-argument. Bij de overheid ga je zo'n beetje al een trede omhoog bij aanwezigheid. Daar hoef je niets voor te doen. Dat is 140€/jr (in schaal 10). zoals @RagingPenguin ook al noemt, je blijft meestal niet hangen tot je 40 bent. En 80% v.h. advies in dit topic is toch al 'ga elders solliciteren omdat je dan grotere stappen kunt maken.' Flink doorgroeien vind ik persoonlijk niet direct een minpunt als je startsalaris al comfortabel hoog is. Drie jaar bij het Rijk gaan zitten en dan voor een medior functie solliciteren is echt niet onrealistisch. Intern solliciteren voor een andere functie is overigens ook zeker niet uitgesloten bij het Rijk, dat wordt regelmatig gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:38:
[...]

Ik schrijf toch niet dat je na een jaar al een senior bent?
En ook totaal niet wat ik zeg. Je maakt het "groeiruimte over startsalaris" argument wat hier vaker word gebruikt om lage salarissen te rechtvaardigen, maar groeiruimte over weinig is nog steeds weinig. Als persoon A begint bij een dozenschuiver met 2600 p/m en 8% verhoging krijgt per jaar dan duurt het 7(!) jaar voordat je persoon B voorbij groeit die in de eerste trede van schaal 10 is begonnen. Dat is langer dan de meeste dienstverbanden en al helemaal langer dan gangbare promotietrajecten. Oftewel, groeiruimte is in de praktijk totaal irrelevant, functiepromoties en potentiele overstappen zijn belangrijk, en startsalaris is misschien wel het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
Kevingroene schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:43:
[...]

Ik heb het even gecheckt, ik krijg inderdaad een paar tientjes aan pensioensbijdrage. Nu zijn het wel wat gemengde reacties op mijn post, maar krijg het idee dat ik wellicht elders meer waard ben.
Daarnaast zou ik ook vragen om compensatie pensioen (het is niet onredelijk dat je pensioen wil opbouwen) en vragen wanneer je naar medior (salaris) kan gaan. Dan kan je vergelijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:32
tafkaw schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:41:

Members only: title
Na 5,5 jaar toch maar de sprong gewaagd (na 10 jaar trouwe dienst)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO Communicatie & Multimedia Design
• Werkervaring: 12 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Aantal vakantiedagen: 41
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 2x15 min
• Werkdruk: geen idee, 2 januari pas beginnen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4257
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €5% arbeidsmarkt toeslag, 2 euro per dag thuiswerkvergoeding, 25 euro per maand internetverbinding, telefoonabonnement, laptop van de zaak, sportpas etc.
• Dertiende/veertiende maand: €8,33%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €59410

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 op bruto salaris
• Overige: zie eerder
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €59410+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
tafkaw schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:24:
[...]

Na 5,5 jaar toch maar de sprong gewaagd (na 10 jaar trouwe dienst)

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Communicatie & Multimedia Design
• Werkervaring: 12 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Aantal vakantiedagen: 41
• Reistijd: 2x15 min
• Werkdruk: geen idee, 2 januari pas beginnen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4257
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €5% arbeidsmarkt toeslag, 2 euro per dag thuiswerkvergoeding, 25 euro per maand internetverbinding, telefoonabonnement, laptop van de zaak, sportpas etc.
• Dertiende/veertiende maand: €8,33%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €59410

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 op bruto salaris
• Overige: zie eerder
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €59410+
Flinke stap gemaakt zo te zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user85329646
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-12-2024
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
unezra schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:19:
[...]

De C in CISO is in de regel geen C-level functie of leidinggevende met HR verantwoordelijkheden. Als ik even snel kijk op Glassdoor, wordt er gemiddeld zo'n €6000 per maand betaald voor een CISO, op basis van 40 uur. Overheid is bijna altijd 36 uur. Geextrapoleerd naar 40 uur, is die €6500 ruim €7200.

Kortom, het zit zelfs aan de hoge kant. Dramatisch slecht is het zeker niet.

EDIT: Je salarisrange klopt overigens niet. Willekeurige Google levert op dat een CISO bij een willekeurige provincie in schaal 13 zit. Dat is €4838,84 - 6858,94 bruto per maand, op basis van 36 uur. Kortom, maximaal zo'n €7620,- per maand op basis van 40 uur.

Bron: https://ambtenarensalaris...versie-aanmelding-cao.pdf
CISO bij de overheid is geen directie/leidinggevende rol en betaald daarom veel minder dan de markt. Het is niet ongebruikelijk dat CISO's bij de overheid slechts een paar jaar security werkervaring hebben, enige security officer zijn of de CISO-rol parttime vervullen.

Voorbeeld:
Naast de instelling van een commissie informatieveiligheid, wordt er ook een nieuw ‘hoofd informatiebeveiliging’ (officieel: Chief Information Security Officer, afgekort CISO) aangesteld. Die had de gemeente wel, maar die ambtenaar was slechts een vijfde van zijn tijd bezig met taken die bij die functie horen.

https://www.tubantia.nl/h...3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F
Overheid is een slechte benchmark voor leidinggevende rollen. Overheid betaald goed voor junior en medior functies maar is daarna niet meer financieel concurrerend.

[ Voor 17% gewijzigd door Lisadr op 15-12-2022 00:09 ]

GoT, You have to love it!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:32
Ja was ook wel even nodig, zat compleet vast (zowel salaris als groei)

• vhn2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-12-2022
Even een nieuw account aangemaakt omdat ik weet dat veel directe collega's op Tweakers actief zijn. Inmiddels het eindejaarsgesprek gehad met mijn manager.

Op basis van goede beoordeling per 1 januari het volgende:

Members only:

Merk dat afgelopen jaar mijn koopkracht is afgenomen, blijft simpelweg eind van de maand minder over nadat vast lasten zijn betaald. Het salaris per 1 januari is een verhoging van bijna 6% ten opzichte van huidige, dit weegt natuurlijk niet op tegen de inflatie van >10%+.

Ik overweeg om aan te geven dat ik graag iets meer zou willen zien maar is dat realistisch op basis van mijn huidige leeftijd/werkervaring? Heb zelf al wel wat vergelijksmateriaal gezocht binnen dit topic maar vind het lastig te beoordelen of ik met bovenstaande marktconform zit. Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
vhn2 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:28:
Even een nieuw account aangemaakt omdat ik weet dat veel directe collega's op Tweakers actief zijn. Inmiddels het eindejaarsgesprek gehad met mijn manager.

***members only***

Merk dat afgelopen jaar mijn koopkracht is afgenomen, blijft simpelweg eind van de maand minder over nadat vast lasten zijn betaald. Het salaris per 1 januari is een verhoging van bijna 6% ten opzichte van huidige, dit weegt natuurlijk niet op tegen de inflatie van >10%+.

Ik overweeg om aan te geven dat ik graag iets meer zou willen zien maar is dat realistisch op basis van mijn huidige leeftijd/werkervaring? Heb zelf al wel wat vergelijksmateriaal gezocht binnen dit topic maar vind het lastig te beoordelen of ik met bovenstaande marktconform zit. Wat vinden jullie?
Vier jaar full time werkervaring met een hbo diploma mag makkelijk richting de 4000 tot 5000 gaan liggend aan regio en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harm12
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:09
harm12 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

1.5 jaar verder

***members only***
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: HBO BIM
• Werkervaring: 11 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Infrastructuur consultant
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 25 + 3 studiedagen + 2r&d dagen
• Reistijd:max 60 min
• Werkdruk: Goed te doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5150
• Vakantiegeld: € 4944
• Bonus, toeslagen, etc: 350 p/m declarabel
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 70944

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 165
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € 13800
• Overige: thuiswerkvergoeding/telefoonvergoeding: 55 p/m
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 87384

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
vhn2 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:28:

***members only***

Wat aan de lage kant gezien werkervaring, opleiding en specialisatie. En dat op 40 uur.

Is dit je eerste werkgever? En welke stappen heb je gemaakt sinds je bent begonnen.

• vhn2
True schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:30:
[...]

Vier jaar full time werkervaring met een hbo diploma mag makkelijk richting de 4000 tot 5000 gaan liggend aan regio en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Dat vind ik een behoorlijk verschil met mijn salaris. Op basis waarvan baseer je dit als ik vragen mag? Ik weet dat zulke bedragen in detachering mogelijk zijn maar dat trekt mij niet zo. Of ik doe iets verkeerd in de onderhandelinig :?

• vhn2
DikkeSpierBajje schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:36:
[...]

Wat aan de lage kant gezien werkervaring, opleiding en specialisatie. En dat op 40 uur.

Is dit je eerste werkgever? En welke stappen heb je gemaakt sinds je bent begonnen.
Dit is mijn tweede werkgever waar ik nu ruim een jaar werk. Ook met huidig salaris begonnen aangezien ik te kort in dienst was voor een eindejaarsgesprek, enkel een evaluatie op de proeftijd waar de arbeidsvoorwaarden verder niet zijn aangepast ten opzichte van tekenen contract.

Bij mijn eerste werkgever heb ik 2 jaar als support engineer gewerkt met in het eerste jaar een salaris van 2500 en het tweede jaar 2700.

• xFlame01
  • Registratie: November 2022
xFlame01 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:35:
Geanonimiseerd account aangemaakt i.v.m. (waarschijnlijk) meelezende werkgever. Lees zelf al tijdje mee en ben benieuwd wat jullie van onderstaande situatie vinden.

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Members only:

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:21
vhn2 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:50:
[...]

Dit is mijn tweede werkgever waar ik nu ruim een jaar werk. Ook met huidig salaris begonnen aangezien ik te kort in dienst was voor een eindejaarsgesprek, enkel een evaluatie op de proeftijd waar de arbeidsvoorwaarden verder niet zijn aangepast ten opzichte van tekenen contract.
De werkgever hanteert een vaste cyclus voor beoordelingsgesprekken? En als je dan 5 maanden voor die maand in dienst komt dan kun je vervolgens 1,5 jaar wachten totdat je aan de beurt bent? Voordelig voor de werkgever, maar absoluut niet voor jou.
Bij mijn eerste werkgever heb ik 2 jaar als support engineer gewerkt met in het eerste jaar een salaris van 2500 en het tweede jaar 2700.
Is een prima startsalaris, maar na een jaar had je best een grotere stap kunnen maken. Zeker als je net begint.

Heb je wel afspraken gemaakt? Beoordeling na x aantal maanden en ook alvast je eigen verwachting uitgesproken met bijbehorende salaris?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
vhn2 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:47:
[...]

Dat vind ik een behoorlijk verschil met mijn salaris. Op basis waarvan baseer je dit als ik vragen mag? Ik weet dat zulke bedragen in detachering mogelijk zijn maar dat trekt mij niet zo. Of ik doe iets verkeerd in de onderhandelinig :?
Een hbo-starter met parttime werkervaring tijdens de studie kan wel 3000€ krijgen. Stappen per jaar van 200 tot 400 zijn geen uitzondering als je dit onderhandeld of goed presteert. Dan kom je met 4 jaar werkervaring wel richting die 4000€ bij dezelfde werkgever.
Op basis waarvan ik dit baseer: mijn ervaring, vrienden, collega's, oud-collega's, personeelshandboeken vorige werkgevers, mijn huidige werkgever en CAO/schalen van het Rijk (die zijn transparant en goed te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lisadr schreef op donderdag 15 december 2022 @ 00:08:
[...]
CISO bij de overheid is geen directie/leidinggevende rol en betaald daarom veel minder dan de markt. Het is niet ongebruikelijk dat CISO's bij de overheid slechts een paar jaar security werkervaring hebben, enige security officer zijn of de CISO-rol parttime vervullen.

Voorbeeld:

[...]
Overheid is een slechte benchmark voor leidinggevende rollen. Overheid betaald goed voor junior en medior functies maar is daarna niet meer financieel concurrerend.
Nog even rondgegoogled, maar volgens mij haal je CISO en CIO door elkaar.
De 2e functie is C-level, soort van CTO maar dan anders. Daar horen idd andere salarissen bij.

De CISO functies die ik kan vinden, zitten allemaal op grofweg het gegeven niveau dat ik eerder aan gaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
unezra schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:49:
[...]

De 2e functie is C-level, soort van CTO maar dan anders. Daar horen idd andere salarissen bij.

De CISO functies die ik kan vinden, zitten allemaal op grofweg het gegeven niveau dat ik eerder aan gaf.
Hier een CISO. Zit gewoon in het bestuur en ik rapporteer direct aan de CEO. Waarom zou er anders Chief in mijn functienaam staan?

Nu doen veel bedrijven het incorrect, ik zie soms vacatures voorbij komen van een junior ciso… en de overheid is helemaal niet representatief voor wat een CISO verdient. Of openstaande CISO vacatures die een extern iemand zoeken en max 120 euro per uur verdienen. Dan krijg je inderdaad security officers met 6 jaar ervaring, maar geen echte CISO.

Mijn package zit tussen de 150-180K per jaar, afhankelijk van bedrijfsresultaten en persoonlijke bonussen. Alle CISO functies die minder dan 8K verdienen (even een getal genomen), zijn geen echte CISO functies. Ook niet heel gek, het is een redelijk nieuwe term in een vakgebied waar de meeste bedrijven pas een paar jaar over nadenken. Ik coach ook CISO’s uit verschillende landen en overal zie je dat deze functie nog moet landen in het gemiddelde bedrijfsleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
unezra schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:49:
[...]

Ik haal CIO en CISO niet door elkaar.

Ben benieuwd waar jij zoekt. CISO-salarissen worden zelden bij vacatures gezet (behalve bij de overheid).

Als bron heb ik een comprehensive salary guide dat aangeeft dat een CISO in Nederland tussen de 120K en 180K verdient als basissalaris. Wat ook overeenkomt met wat ik in de markt heb gezien en ook wat eerder hier is gedeeld.

Het is wel een guide voor grote organisaties, waarbij ze een gemiddelde pakken. Bij buitenlandse bedrijven gevestigd in Nederland is het 150K a 200K. Bij kleine bedrijven vermoed ik dat het minder is. Bij startups en scaleups zal het ook minder zijn, maar daar is equity vaak gebruikelijk als aanvullende compensatie.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Orangelights23 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:03:
[...]

Hier een CISO. Zit gewoon in het bestuur en ik rapporteer direct aan de CEO. Waarom zou er anders Chief in mijn functienaam staan?
Nu ben ik het met je eens dat het steeds meer de standaard is dat een CISO aan de CEO rapporteert (wat meer tradionele corparates hebben nog best wel vaak een CIO die boven de CISO staat), wil ik wel zeggen dat lang niet alle 'Chief' functies gelijk zijn en niet perse volwaardig onderdeel van een MT hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

@xFlame01 Wat hij zegt inderdaad dit kan alles zijn.
Ben je helpdeskmedewerker,
ben je werkplekbeheerder,
ben je systeembeheerder,
ben je netwerkbeheerder,
ben je programmeur,
ben je developer van maatwerk meuk,
ben je architect die alles uit tekent
iets met ' cloud blabla' ... ;)
enz enz.

Zonder een idee te hebben watje kunt, welke papieren je eventueel hebt (certificeringen voor iets waar je mee werkt wellicht?) kan ik niet zeggen je zou iets moeten verdienen.

Ben je de enige IT-er voor 700 FTE ? (been there) Of ben je een van de 30 van een afdeling en hoe groot is het bedrijf enz.

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 16-12-2022 17:23 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

RagingPenguin schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:53:
[...]
Nu ben ik het met je eens dat het steeds meer de standaard is dat een CISO aan de CEO rapporteert (wat meer tradionele corparate hebben nog best wel een vaak een CIO die boven de CISO staat), wil ik wel zeggen dat lang niet alle 'Chief' functies gelijk zijn en niet perse volwaardig onderdeel van een MT hoeven te zijn.
Dat en alles onder de 8K of overheid geen echte CISO rol noemen vind ik ook wat hautain overkomen. (Dat is net zoiets als zeggen dat een CEO van een bedrijf van 100 man, geen echte CEO is, omdat er ook CEO's zijn van multinationals met 85.000 werknemers en -tig werkmaatschappijen.)

Plus dat "rapporteert aan het MT", ook verdomd weinig zegt. (Want zie boven. In een kleine orga rapporteer je vrij snel aan het MT, of ben je zelfs onderdeel van een van de MT's. In een grotere organisatie is de kans zinvol aanwezig dat je uberhaupt nooit *spreekt* met het hoogste MT.)

Wat de term CISO inhoud, hangt ook sterk af van de organisatiegrootte en het type organisatie.

Een organisatie met één "ISO", heeft waarschijnlijk een CISO, kleine organisatie met meerdere ISO's zal meestal 1 CISO en meerdere ISO's hebben, waar de CISO misschien functioneel aan stuurt, maar lang niet altijd HR verantwoordelijkheid kent.

Zo zijn er -tig variaties op een thema, waarbij er ongetwijfeld CISO rollen zijn die beginnen bij 8K, maar genoeg volwaarde CISO rollen die meer in de eerder genoemde salariscategorie zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door unezra op 17-12-2022 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
@vhn2 Dus van die 4 jaar werkervaring zijn de eerste 2 support en andere 2 op huidige niveau?

Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 16:51
wm1234 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:00:
Jaartje ouder en de jaarlijkse salarisronde is weer geweest:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO (Bedrijfskundige hoek, geen IT component)
• Werkervaring: 7, relevant 5 jaar
• (Woon) Locatie: Z-H

2. Wat doe je:
• Functie: Pre-Sales Cloud Solution architect -> Nu een titel meer in de strategie / dealhoek (rechterhand /operationele loopjongen van een directeur)
• Werkgever/branche: Managed Service Provider
• (Werk) Locatie(s): NL + Internationaal (Hoofdkantoor & team in UK -> wereldwijd)
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40 -> wordt steeds meer helaas, 50/60 uur.
• Reistijd: Remote
• Werkdruk: (Extreem) Hoog, denk aan zowat elke minuut van je dag volgepland en continue blijven opleveren + door wereldwijd ook de uren die daarbij horen. Mails uit de US komen bijvoorbeeld in de nacht met dezelfde dag opleveren dus als je wakker wordt moet je gelijk gaan draaien.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6000 6360
• Vakantiegeld: €6105
• Bonus, toeslagen, etc: €10.800 €15.264 op jaarbasis (maandelijks uitgekeerd, vaste component)
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 93.816

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 4665 p./j.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Cash
• Mobiliteit per jaar: € 9600 (cash)
• Overige: KM vergoeding, telefoon/laptop, nieuwe vergoeding: 100 euro per maand voor diverse.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.480 €109.281

Uiteindelijk 6% erbij, het bedrijf draait minder goed (ontslagen komen eraan, gelukkig zit ik aan de andere kant) dus ik mag niet klagen (de meeste kregen niets) alleen het is amper inflatie corrigerend dus wat dat betreft kan je ook zeggen dat ik er 2,8% op achteruit ben gegaan. Er komt nog een grote bonus en promotie (voorbereidende rol voor partner) zit er aan te komen dus daar zou het vandaan moeten komen. De functie is door het jaar heen een stuk heftiger geworden en de dagen langer, vooral door remote is het vooral veel thuiswerken.

Al met al, heb ik toch wat lijntjes uitgezet om te kijken of ik elders weer een stap kan maken. De tijd zal het leren maar voorlopig zit ik hier ook goed.
Gaan we weer tweede salaris verhoging van het jaar:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30 31
• Werkervaring: 8, relevant 6 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Pre-Sales Cloud Solution architect -> Nu een titel meer in de strategie / dealhoek (rechterhand /operationele loopjongen van een directeur)
• (Werk) Locatie(s): NL + Internationaal (Hoofdkantoor & team in UK -> wereldwijd)
• Gewerkte uren/week: 40 -> wordt steeds meer helaas, 50/60 uur. 10 tot 15 uur per week, na een hele drukke periode, nu extreem rustig.
• Werkdruk: (Extreem) Hoog, denk aan zowat elke minuut van je dag volgepland en continue blijven opleveren + door wereldwijd ook de uren die daarbij horen. Mails uit de US komen bijvoorbeeld in de nacht met dezelfde dag opleveren dus als je wakker wordt moet je gelijk gaan draaien. Extreem laag momenteel.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6000 6360 6678
• Vakantiegeld: €6105 6410
• Bonus, toeslagen, etc: €10.800 €15.264 op jaarbasis (maandelijks uitgekeerd, vaste component) 16.207
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.574 euro

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 4898 p./j.
• Overige: KM vergoeding, telefoon/laptop, nieuwe vergoeding: 100 euro per maand voor diverse.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.480 €109.281 118.272 euro

Na het laatste bericht van extreme drukte en groei is de organisatie aan het stabiliseren, pas op de plaats en dat geeft eigenlijk direct lucht. Ook is een kleine 10% weg gesaneerd (geen goede fit) en wordt er weer plaats gemaakt voor nieuwe mensen. Laatste tijd is het extreem rustig omdat het allemaal wel loopt en daardoor ook wel saai. Promotie naar director level staat al te wachten begin dit jaar omdat mijn baas ook flink is opgeschoven in de hiërarchie (baas van meerdere grote landen) dus dan komt er nog een keer verhoging bij + kansen. Ik heb ook dit jaar wat gesprekken bij andere partijen gevoerd, waar er eentje tegen de 200k bood (de naam van de best betalende werkgevers had ik uit dit topic gehaald) maar daar ben ik het helaas niet geworden in de laatste ronde. De rest had ik geen goed gevoel bij. We gaan zien wat het nieuwe jaar brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
wm1234 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:17:
[...]

Gaan we weer tweede salaris verhoging van het jaar:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30 31
• Werkervaring: 8, relevant 6 jaar

2. Wat doe je:
• Gewerkte uren/week: 40 -> wordt steeds meer helaas, 50/60 uur. 10 tot 15 uur per week, na een hele drukke periode, nu extreem rustig.
• Werkdruk: (Extreem) Hoog, denk aan zowat elke minuut van je dag volgepland en continue blijven opleveren + door wereldwijd ook de uren die daarbij horen. Mails uit de US komen bijvoorbeeld in de nacht met dezelfde dag opleveren dus als je wakker wordt moet je gelijk gaan draaien. Extreem laag momenteel.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6000 6360 6678
• Vakantiegeld: €6105 6410
• Bonus, toeslagen, etc: €10.800 €15.264 op jaarbasis (maandelijks uitgekeerd, vaste component) 16.207
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.574 euro

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 4898 p./j.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.480 €109.281 118.272 euro

Na het laatste bericht van extreme drukte en groei is de organisatie aan het stabiliseren, pas op de plaats en dat geeft eigenlijk direct lucht. Ook is een kleine 10% weg gesaneerd (geen goede fit) en wordt er weer plaats gemaakt voor nieuwe mensen. Laatste tijd is het extreem rustig omdat het allemaal wel loopt en daardoor ook wel saai. Promotie naar director level staat al te wachten begin dit jaar omdat mijn baas ook flink is opgeschoven in de hiërarchie (baas van meerdere grote landen) dus dan komt er nog een keer verhoging bij + kansen. Ik heb ook dit jaar wat gesprekken bij andere partijen gevoerd, waar er eentje tegen de 200k bood (de naam van de best betalende werkgevers had ik uit dit topic gehaald) maar daar ben ik het helaas niet geworden in de laatste ronde. De rest had ik geen goed gevoel bij. We gaan zien wat het nieuwe jaar brengt.
Als je echt maar 15 uur per week werkt en daarmee 100k per jaar binnenharkt, zie ik niet in waarom je weg zou willen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 16:51
@Hahn De afgelopen maanden (vanaf september) is het eerder 10 uur dan 15 uur, bij het vorige lijstje was het nog erg druk vanwege een nieuwe afdeling opzetten + veel deals. Het fluctueert nogal maar ik denk deze maand, volgende maand blijft hetzelfde.

Ik moet zeggen, in het begin dacht ik er ook zo over maar toch blijft er in je achterhoofd dat het niet eeuwig kan duren. Je skills gaan achteruit, weinig binding met het bedrijf en de hele week niets doen verveelt ook snel. Alle privé dingen kan ik gewoon tijdens werktijd doen, zoals sporten, boodschappen, huishouden maar dat kost maar een paar uur per dag en je staat als enige jongere tussen de bejaarden. Het is wel een aardige oefening voor vervroegd pensioen / FIRE maar dat zou voor mij niets zijn, ook al zou ik miljoenen op de bank hebben staan, je hebt toch wat dag activiteiten nodig. Ik vul het nog aan met een bedrijf wat ik eraan de zijkant bij heb met additionele inkomsten, maar dat is ook deal gerelateerd en nu ook rustig.

[ Voor 7% gewijzigd door wm1234 op 16-12-2022 20:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 0onar
  • Laatst online: 31-08 07:22
Kan mijn vorige post niet vinden, maar heb mijn salaris in paar jaar tijd ruim weten te verdubbelen. Zit nog wel rek in de komende jaren verwacht ik, maar met huidige titel is het echter wel lastig om een vergelijkbaar salaris bij een andere werkgever te krijgen (heb wel eens wat geflirt met andere bedrijven) zonder teveel verantwoordelijkheid (moet ook aan mn gezin denken).

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: HBO Chemical Engineering
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: Sr. Process Engineer
• Werkgever/branche: Food
• (Werk) Locatie(s): 90% thuis of flexwerken bij fabriek om de hoek, rest EMEA+US
• Reistijd: 0-30 min
• Werkdruk: Gemiddeld, soms hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7.700
• Vakantiegeld: € 8.000
• Bonus, toeslagen, etc: € 15% (stretch =30%)
• Dertiende/veertiende maand: € 7.700
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €124.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 1.300 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: BeFrank
• Mobiliteit per jaar: € 1.400
• Overige: Wat onzinnige dingen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €141.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:We merken dat er af en toe gepost wordt onder een kloon-account. Nogmaals, kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
0onar schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:20:
Kan mijn vorige post niet vinden, maar heb mijn salaris in paar jaar tijd ruim weten te verdubbelen. Zit nog wel rek in de komende jaren verwacht ik, maar met huidige titel is het echter wel lastig om een vergelijkbaar salaris bij een andere werkgever te krijgen (heb wel eens wat geflirt met andere bedrijven) zonder teveel verantwoordelijkheid (moet ook aan mn gezin denken).

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: HBO Chemical Engineering
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: Sr. Process Engineer
• Werkgever/branche: Food
• (Werk) Locatie(s): 90% thuis of flexwerken bij fabriek om de hoek, rest EMEA+US
• Reistijd: 0-30 min
• Werkdruk: Gemiddeld, soms hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7.700
• Vakantiegeld: € 8.000
• Bonus, toeslagen, etc: € 15% (stretch =30%)
• Dertiende/veertiende maand: € 7.700
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €124.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 1.300 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: BeFrank
• Mobiliteit per jaar: € 1.400
• Overige: Wat onzinnige dingen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €141.000
Waar hangt je bonus% vanaf en hoe lang zit je reeds bij deze werkgever? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0onar
  • Laatst online: 31-08 07:22
Jedi_Pimp schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:47:
[...]

Waar hangt je bonus% vanaf en hoe lang zit je reeds bij deze werkgever? :)
Bonus is 50% eigen KPI’s en 50% bedrijfsresultaat. Werk nu 3,5 jaar voor zelfde werkgever in zelfde rol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 18:36
Denow schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Na bovenstaand aanbod, en wat twijfel en onderhandelingen ben ik vorig jaar uitgekomen op het volgende lijstje met terugwerkende kracht:

***members only***

Recent (op initiatief van werkgever) volgende verhoging gehad:

***members only***
Sinds een aantal maanden bezig met promotie traject binnen het bedrijf. Update van lijst op dit moment:

Members only:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
@Denow persoonlijk vind ik het best laag. Noord-Brabant is geografisch best gunstig qua het MES/PIMS/MOMS/SCADA etc. Je hebt behoorlijk wat verantwoordelijkheden en taken waarbij je anderen beoordeelt of cruciale onderdelen ondersteunt. 3900 euro reflecteert dit imo niet. Mag eerder richting de 5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Phyrozi schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:16:
@Denow persoonlijk vind ik het best laag. Noord-Brabant is geografisch best gunstig qua het MES/PIMS/MOMS/SCADA etc. Je hebt behoorlijk wat verantwoordelijkheden en taken waarbij je anderen beoordeelt of cruciale onderdelen ondersteunt. 3900 euro reflecteert dit imo niet. Mag eerder richting de 5000.
De context is wel dat 'ie kan doorgroeien in het bedrijf. Ik vind je antwoord ook wel realistisch hoor maar naar mijn ervaring is het ook wel makkelijk(er) om een lijstje verantwoordelijkheden te maken waarbij soms vergeten wordt dat iets meer een ondersteundende taak is dan verantwoordelijkheid.

@Denow Je bent dus ambitieus wat positief is, en het lijkt erop dat je daar goed op je plek zit en groeit. Wat ik persoonlijk zou doen is zaken beter afbakenen. Wat houdt het nu exact in dat "Verantwoordelijk voor alle technische implementaties"?

Naar mijn inziens heb je hier twee varianten van. De eerste is dat je meer de senior / techlead bent. M.a.w. input geven, reviewen, sparren. De tweede is meer op mngt niveau. Inherent kijkende naar lange termijn strategie van de org, kosten, functioneren, en daar ook actief aan deelnemen qua architectuur en kwaliteit. Plus dat wanneer "iets"gebeurd op mngt niveau dat jij wordt aangesproken (bijv klant ontevreden). Oftewel dat er dan niet wordt gezegd: "dat team of die medewerker heeft dat gemaakt" maar dat jij je moet verantwoorden waarom iets zo is.

Nogmaals, in mijn ervaring wordt er vaak al snel gedacht dat iemand in het 2e vakje past maar in de werkelijkheid de verantwoording al eerder stopt.

Wat ik vooral zie is dat je nu een rol hebt, of daar in elk geval naar toe werkt, die niet werkt. Niet voor jezelf als mede voor het bedrijf. Het is te breed en je hangt nu te veel tussen tech lead en een mngt rol. Wat mijn advies dan is, is het volgende:
1: Bepaal eerst zelf wat je ambieert (oftewel, wil je meer richting mngt of bij de tech blijven, IMO werkt het niet als je beide doet)
2: Op basis daarvan, bouw wat taken af die daar niet bij horen.
3: Pas daarna wat taken aan die er wel bij passen en zorg dat je daar wel echt voor verantwoordelijk voor bent PLUS dat je ook mandaat hebt om daar iets in te doen.

Om heel concreet een voorbeeld te geven, ik ben zelf een DRI voor een aantal zaken: https://about.gitlab.com/...-responsible-individuals/

Waarom? Omdat ik nog niet ambieer om richting mngt te gaan (al ben ik wel bezig om richting een "director" rol te groeien). Het is voor mijzelf en het bedrijf een duidelijke definitie wat het inhoud. Inclusief correcte mandaat om ook verantwoordelijk te kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:43
Denow schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:50:
[...]

Members only:
Qua verantwoordelijkheden lijkt dat me een zeer realistisch bedrag, ik zou zelfs nog eerder neigen naar hoger dan lager. Het zal wel afhankelijk zijn van je werkgever, het is nogal een stap van je huidige salaris. Mocht de stap in 1x niet kunnen/lukken, kun je ze ook vragen een toekomstperspectief te schetsen (het liefst zelfs op papier laten zetten).

@Douweegbertje haalt wel goede punten aan. Stel jezelf eens de vraag in hoeverre er inderdaad consequenties aan zitten mocht er iets misgaan, ben je dan ook nog écht verantwoordelijk of ligt dat risico toch bij iemand anders. Dit is meer om jezelf een realistischer beeld te geven van je positie/verantwoordelijkheden. IMHO zou je zelfs bij alleen technisch lead en niet 100% verantwoordelijkheid richting het bedrag moeten gaan wat je zelf en @Phyrozi al noemde.

Members only:

Uiteindelijk is groei in je skills en plezier in je werk ook erg belangrijk, maar een flinke stap mag je best maken!
Succes met de onderhandeling in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie88
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-08 18:43
henkie88 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:38:
***members only***

Hallo allemaal, ben benieuwd wat jullie van bovenstaande vinden. Persoonlijk vind ik loon niet het belangrijkste en de vrije dagen wel heel prettig. Toch krijg ik soms aanbiedingen voor honderden euro's per maand extra. Denken jullie dat mijn salaris en voorwaarde in verhouding staan met mijn opleiding en werkervaring?
Ben gewisseld van werkgever en er best lekker op voorruit gegaan al zeg ik het zelf. Vooral de reistijd was echt een grote pre voor mij. Aanvullend heb ik een kortere werkdag waardoor ik elke dag 1.5 uur eerder thuis ben. Al met al super tevreden mee.

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ouwes
  • Laatst online: 19-01-2023
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO-4 Hotel Management, HBO Commerc. Economie, VU - Pre Master Marketing, UVA - Pre master Bedrijfskunde (moet ooit mijn master nog afmaken)
• Werkervaring: 14 jaar Sales Ervaring
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Head of Sales
• Werkgever/branche: Tech. Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30 mins met auto

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto) : 11.400 (inclusief mobiliteit vergoeding a 900) & Inclusief Vakantie Geld
• Vakantiegeld: Zie boven
• Pensioeninleg per jaar: Wordt nog opgezet, momenteel 6K per jaar
• Mobiliteit per jaar: 10.800 per jaar (zie Maandsalaris)
• Overige: Telefoon, laptop, mogelijkheid om verder te certificeren etc.
• Winstdeling/bonus: +/- 50-70K Bonus per jaar. 15-25K per jaar Aandelenpakket
* Vakantiedagen: 27 + 3 Personal Development Dagen

Tevreden; Voor nu nog wel. Zit sinds kort bij de organisatie en nog genoeg doorgroeimogelijkheden. Basissalaris wordt waarschijnlijk wel verhoogd in April. Werk is erg leuk, mooi team en genoeg verantwoordelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoemaker
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-02-2024
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT Niveau 4
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Cloud Engineer
• Werkgever/branche: Managed Services
• (Werk) Locatie(s): Thuis (3d) / Utrecht (2d)
• Reistijd: Auto: ~50min kantoor
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4300
• Vakantiegeld: 9,6%
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60.200

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: auto vd zaak / leasenorm 900eu pm
• Overige: Laptop + telefoon (~€300 pj) + werknemersparticipatie (4,5%)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 64.176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:30
Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Met het aantal uren dat je werkt en de hoge werkdruk verdien je in mijn ogen toch minder dan wat zou moeten in de ICT wereld, minimaal 3000 lijkt me. Verder een 100 euro erbij is leuk, maar dekt de huidige inflatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb het volgende aanbod gekregen, nieuw in de markt en vers uit de universiteit :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: 2x WO Master (Embedded Systems en Computer Science) en 2x Bachelor (Software Science en Applied Mathematics)
• Werkervaring: ~1 jaar + 1 jaar masterthesis bij extern bedrijf.
• (Woon) Locatie: Regio Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Software Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Den Bosch (en binnekort uitbreiding richting Eindhoven)
• Aantal vakantiedagen: 25 (+5 koopbaar)
• Reistijd: ~45 min
• Werkdruk: Indruk is laag, 3/4 dagen thuiswerken is daarnaast ook niet buitenproportioneel.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3300
• Vakantiegeld: 8% => €264
• Bonus, toeslagen, etc: 2% provisie; omgerekend €272 bruto
• Dertiende/veertiende maand: N/A
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46032

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 6% premievrij => €198
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Niet besproken
• Mobiliteit per jaar: €625 lease excl benzine, tank- of laadpas onbeperkt
• Overige: €90 netto per maand (onkosten), laptop van de zaak en ongelimiteerd budget voor opleidingen e.d.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): lease + laptop + €3456 (onkosten + pensioen) + € 46032 bruto

Wat vinden jullie hiervan, moet ik nog verder onderhandelen?
Na enkele gesprekken kreeg ik de indruk al bovenaan de 'bandbreedte' te zitten voor starters in dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
dennisberg schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:40:
Ik heb het volgende aanbod gekregen, nieuw in de markt en vers uit de universiteit :)

1. Wie ben je:
• Opleiding: WO Master 2x (Embedded Systems en Computer Science) en 2x Bachelor (Software Science en Applied Mathematics)

2. Wat doe je:
• Werkdruk: Indruk is laag, 3/4 dagen thuiswerken is daarnaast ook niet buitenproportioneel.

3. Wat verdien je:

• Overige: €90 netto per maand (onkosten), laptop van de zaak en ongelimiteerd budget voor opleidingen e.d.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): lease + laptop + €3456 (onkosten + pensioen) + € 46032 bruto

Na enkele gesprekken kreeg ik de indruk al bovenaan de 'bandbreedte' te zitten voor starters in dit bedrijf.
Je kunt sowieso verder kijken bij andere bedrijven. Wel denk ik dat tussen het reageren/aanspreken en een aanbod op dit moment wel een aantal weken zit i.v.m. kerst en oud/nieuw. Dus zolang aan het lijntje houden moet je zelf even inschatten of dat redelijk is. Het lijkt mij niet per se laag zeker omdat je er ook nog een leaseauto bij krijgt wat eventuele netto uitgaves van een eigen auto ontzettend drukt.
Als je dit wilt accepteren zorg dan dat je duidelijk aangeeft dat je ambitie hebt, wilt groeien en daartegenover ook graag afspraken wilt maken over die groei en bijkomende salarisverhogingen voor de komende 1,5 tot 2 jaar. Zeker als je in de detachering/consultancy zit kun je heel mooi duidelijk afspraken maken over het behalen van certificaten (en hoe de kosten hiervan worden gedekt). Uiterst concreet en goed te managen. Check vooraf wel even hoe realistisch het is om bepaalde certificaten te halen (ik adviseer t.b.v. leesbaarheid even een apart topic als je daar inhoudelijk vragen over hebt (en stuur gerust een mention als je mijn mening wilt)). Laatste punt is, dat mijn ervaring is dat er maar zelden een CAO is binnen de IT, je kunt nog even vragen hoe zij afgelopen jaar omgegaan zijn met de inflatie. Je zou zelfs brutaal kunnen vragen om contactgegevens van een (toekomstig) directe collega en dan hem of haar dit op de man af vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05

1. Wie ben je:
• Opleiding: 2x WO Master (Embedded Systems en Computer Science) en 2x Bachelor (Software Science en Applied Mathematics)

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Lijkt mij een prima salaris voor een starter, al helemaal met de leaseauto.
Wat belangrijk is, is hoe snel dit groeit. Als jij een steengoede ontwikkelaar blijkt te zijn en ze komen na een jaar met 2-5% verhoging aankakken dan moet je zsm op zoek naar iets anders, in plaats van blijven zitten.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
  • Laatst online: 11:30
Met het aantal uren dat je werkt en de hoge werkdruk verdien je in mijn ogen toch minder dan wat zou moeten in de ICT wereld, minimaal 3000 lijkt me. Verder een 100 euro erbij is leuk, maar dekt de huidige inflatie niet.
Dit had ik zelf ook een beetje in gedachte zeker omdat overuren worden geteld als tijd voor tijd maar ik niet echt behoefte heb aan extra vrij dus er eigenlijk niks mee doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Mooi aanbod om mee te beginnen toch? Zoals het bericht boven mij aangeeft zou ik vooral de groei in de gaten houden.

Zelf heb ik een bachelor en twee masters, zit als consultant/developer in het intelligent process automation hoekje. Ben 28 jaar, heb voor mijn studies in een andere branche gewerkt, wat wel resulteert in andere social skills dan de meesten, maar voor je beeldvorming:

Maart 2022: 2750 + 625 auto + 13e maand
Oktober 2022: 3500 + 730 auto + 13e maand
Verwacht in januari richting de 3750-4000 te gaan, mogelijk met leasebudget weer omhoog.

Groei is belangrijk, helemaal als je (erg) snel groeit en gewoon goed bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 16:16
Tijd voor een update:

Members only:

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Na enkele gesprekken kreeg ik de indruk al bovenaan de 'bandbreedte' te zitten voor starters in dit bedrijf
Helaas snapt "het bedrijfsleven" niets van opleidingen, waardoor je nu waarschijnlijk minder verdient dan je MBO-4 collega's met 4 jaar ervaring. Het is slaat nergens op, maar waarschijnlijk ga je op termijn sneller (en verder) groeien dan zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
True schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:21:
[...]

Je kunt sowieso verder kijken bij andere bedrijven. Wel denk ik dat tussen het reageren/aanspreken en een aanbod op dit moment wel een aantal weken zit i.v.m. kerst en oud/nieuw. Dus zolang aan het lijntje houden moet je zelf even inschatten of dat redelijk is. Het lijkt mij niet per se laag zeker omdat je er ook nog een leaseauto bij krijgt wat eventuele netto uitgaves van een eigen auto ontzettend drukt.
Als je dit wilt accepteren zorg dan dat je duidelijk aangeeft dat je ambitie hebt, wilt groeien en daartegenover ook graag afspraken wilt maken over die groei en bijkomende salarisverhogingen voor de komende 1,5 tot 2 jaar. Zeker als je in de detachering/consultancy zit kun je heel mooi duidelijk afspraken maken over het behalen van certificaten (en hoe de kosten hiervan worden gedekt). Uiterst concreet en goed te managen. Check vooraf wel even hoe realistisch het is om bepaalde certificaten te halen (ik adviseer t.b.v. leesbaarheid even een apart topic als je daar inhoudelijk vragen over hebt (en stuur gerust een mention als je mijn mening wilt)). Laatste punt is, dat mijn ervaring is dat er maar zelden een CAO is binnen de IT, je kunt nog even vragen hoe zij afgelopen jaar omgegaan zijn met de inflatie. Je zou zelfs brutaal kunnen vragen om contactgegevens van een (toekomstig) directe collega en dan hem of haar dit op de man af vragen.
De groei in de gaten houden is zeker een goed plan. Toen ik in mijn laatste gesprek hier over vroeg werd duidelijk dat zij niet van de concrete 'groeicurve' zijn, echter kreeg ik wel de belofte dat goede werkzaamheden groei bevorderen.
Mijn ambities duidelijk maken is daarnaast goed advies, daar ga ik zeker nog wat mee doen in het komende gesprek.

Hoe dan ook; wat je zegt over de leaseauto is zeker waar, netto lijkt dit mij zeker gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
macmellow schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:26:
[...]

Lijkt mij een prima salaris voor een starter, al helemaal met de leaseauto.
Wat belangrijk is, is hoe snel dit groeit. Als jij een steengoede ontwikkelaar blijkt te zijn en ze komen na een jaar met 2-5% verhoging aankakken dan moet je zsm op zoek naar iets anders, in plaats van blijven zitten.
5% salarisverhoging; dat zou betekenen dat het vaste salaris richting 3465 zou gaan, is dat ondermatige groei na ongeveer een jaar?
Even om voor mij een beeld te schetsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
Phyrozi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:29:
[...]

Mooi aanbod om mee te beginnen toch? Zoals het bericht boven mij aangeeft zou ik vooral de groei in de gaten houden.

Zelf heb ik een bachelor en twee masters, zit als consultant/developer in het intelligent process automation hoekje. Ben 28 jaar, heb voor mijn studies in een andere branche gewerkt, wat wel resulteert in andere social skills dan de meesten, maar voor je beeldvorming:

Maart 2022: 2750 + 625 auto + 13e maand
Oktober 2022: 3500 + 730 auto + 13e maand
Verwacht in januari richting de 3750-4000 te gaan, mogelijk met leasebudget weer omhoog.

Groei is belangrijk, helemaal als je (erg) snel groeit en gewoon goed bent.
Je hebt aardige vooruitgang geboekt zou ik zeggen. Ik ben zeer benieuwd hoe 'groei' gemeten wordt in de praktijk; dat is voor mij natuurlijk ook nieuw.
Ik kan laten zien dat ik goed kan meedraaien in een team, sociaal/communicatief vaardig ben en goede bijdrage lever aan het project, maar uiteindelijk moet dit allemaal voldoende teruggekoppeld worden, daar heb ik nu (nog) mijn twijfels over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
dennisberg schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:48:
[...]

5% salarisverhoging; dat zou betekenen dat het vaste salaris richting 3465 zou gaan, is dat ondermatige groei na ongeveer een jaar?
Even om voor mij een beeld te schetsen :)
Ja, als je een hbo bachelor of een wo (bachelor of master) hebt moet je na het starten elk jaar minimaal 150 tot iets van 400€/jr groeien voor de eerste twee tot drie jaar (dus 450 tot 1200 over drie jaar). Waarbij je met 150 eigenlijk niet presteert en m.i. nog net niet ontslagen wordt en met 400€ de beste v.h. team in jaren bent.
Met iets anders dan dat krijg je eigenlijk niet de beloning die hoort bij een degelijk groeipad. EN een groot probleem als junior is dat eigenlijk niet wilt jobhoppen voordat je de titel medior kunt aannemen, dit staat nl. minder op je cv én je wordt er bij solliciteren op aangekeken (natuurlijk kun je hiervoor een uitstekende reden hebben). En je wilt dus dit groeipad zo goed en kwaad als dit kan concretiseren voordat je je handtekening zet.

NB. ik ben wat scherp in mijn eisen en verwachtingen, maar in de huidige markt is dit alles behalve onredelijk.

Pagina: 1 ... 155 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.