Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-08 11:58
killerbie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:31:
zijn hier mensen die toevallig bij Savaco of een van hun sub ondernemingen aan de slag zijn?
Ik denk dat het meer zin heeft om een nieuw topic te starten dan deze vraag hier te stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-09 07:51
Hierbij eens wat info, ben benieuwd wat jullie vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO-ICT
• Certificeringen: 0
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: IT bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: +- 30 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3200,-
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 41.500,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, 50%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ***
• Mobiliteit: Leaseauto: Ja, leasebudget van +- 500 per maand ex benzine (vergoed)
• Onkostenvergoeding: 65 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werled
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 16:20
Maestro27 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:54:
Hierbij eens wat info, ben benieuwd wat jullie vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO-ICT
• Certificeringen: 0
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Reistijd: +- 30 minuten

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3200,-
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 41.500,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, 50%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ***
• Mobiliteit: Leaseauto: Ja, leasebudget van +- 500 per maand ex benzine (vergoed)
• Onkostenvergoeding: 65 euro per maand
Dit klinkt als een erg goed salaris, wat voor werkzaamheden heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:34
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 12% gewijzigd door superjona op 01-12-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 13:26
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 jaar
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: Minder dan 1 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Full stack development
• Werkgever/branche: startup
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 30min enkele reis
• Werkdruk: Hoog? Het is een beetje een rommeltje qua planning

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2850 €2964, recent 4% verhoging gehad als extraatje door inflatie.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37000 ong.

• Mobiliteit: OV of Leasefiets of Leaseauto, ik heb voor de fiets gekozen maar gebruik hem niet zoveel.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
-

Ik ben begin April begonnen met werken bij deze werkgever. Ik ben daar aangenomen met het feit dat ik nul ervaring had in Angular en redelijk wat (beginners)ervaring in C#/entity framework/.NET en databases vanuit stages en studie.

Ik krijg binnenkort eindejaarsgesprekken en ik vind het heel moeilijk peilen hoe ik dat gesprek moet voeren. Ik vind zelf dat ik best wel snel gegaan ben. Ik ben wel de junior in het team en vraag meer dan anderen om hulp, maar tegelijk had ik nul komma nul ervaring met onze frontend en kwam ik in een team met al best veel legacy code. Toch werk ik zelfstandig aan features en ben ik naar mijn idee betrokken bij het team, heb ik goede input en toon ik interesse en inzet, ook lig ik fijn in het team en is het leuk werken met iedereen.

Ons eindejaarsgesprek werkt als volgt:

We krijgen een beoordeling van 1-4 sterren afhankelijk van prestatie. Daar wordt gesproken van een oplage van 150-300 euro bij een beoordeling van 3 sterren, 300-500 bij 4 sterren. Ik ga er even van uit dat ik geen 1 of 2 sterren krijg want daar wordt gesproken van "je presteert niet goed" en zulke signalen heb ik niet gehad.

Cruciaal: Hier staat ook bij “de verhoging die je kunt verdienen, los van indexeringen in het geval van inflatie is als volgt."

Dit klinkt voor mij alsof ik al moet inzetten op minimaal een inflatiecorrectie, bijvoorbeeld 10% en dan ook nog de verhoging van deze sterrenbeoordeling. Er is toen we de eerder genoemde extra oplage van 4% kregen ook expliciet gezegd dat dit los staat van de eindejaarsgesprekken.

Ik weet niet hoe redelijk die inzet van minimaal 10% + normale verhoging is. Naar mijn idee ben ik een van de goedkoopste werknemers binnen de IT afdeling, vers van de opleiding, geen gebruikmakende van een leaseauto (we mogen een auto van 500/maand kiezen, die ik dus niet heb!) En mijn salaris is niet buitengewoon hoog en ik had bij de sollicitatie ook duidelijk ingezet daarop omdat ik binnenkwam als rookie. Ik heb snel het werk opgepakt, ben super betrokken bij het bedrijf en ons werkproces, push voor dingen waarvan ik vind dat ze beter kunnen, doe naar mijn idee goed werk en krijg over het algemeen te horen dat het fijn is dat ik betrokken ben.

Toch knaagt de onzekerheid over hoe goed ik nou echt beoordeeld ga worden omdat ik ook wel diegene ben die meer dan de rest van het team vragen moet stellen over code en techniek.

Wat vinden jullie hier van? Hebben jullie tips voor mij over hoe ik dit gesprek kan leiden? Is mijn idee van 10% redelijk, moet ik inzetten op hoger en omlaag onderhandelen, is het te hoog? Dit is mijn eerste werkgever en ik heb nog nooit zo’n gesprek gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
259tim schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:27:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 jaar
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: Minder dan 1 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Full stack development
• Werkgever/branche: startup
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 30min enkele reis
• Werkdruk: Hoog? Het is een beetje een rommeltje qua planning

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2850 €2964, recent 4% verhoging gehad als extraatje door inflatie.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37000 ong.

• Mobiliteit: OV of Leasefiets of Leaseauto, ik heb voor de fiets gekozen maar gebruik hem niet zoveel.
-

Ik ben begin April begonnen met werken bij deze werkgever. Ik ben daar aangenomen met het feit dat ik nul ervaring had in Angular en redelijk wat (beginners)ervaring in C#/entity framework/.NET en databases vanuit stages en studie.

Ik krijg binnenkort eindejaarsgesprekken en ik vind het heel moeilijk peilen hoe ik dat gesprek moet voeren. Ik vind zelf dat ik best wel snel gegaan ben. Ik ben wel de junior in het team en vraag meer dan anderen om hulp, maar tegelijk had ik nul komma nul ervaring met onze frontend en kwam ik in een team met al best veel legacy code. Toch werk ik zelfstandig aan features en ben ik naar mijn idee betrokken bij het team, heb ik goede input en toon ik interesse en inzet, ook lig ik fijn in het team en is het leuk werken met iedereen.

Ons eindejaarsgesprek werkt als volgt:

We krijgen een beoordeling van 1-4 sterren afhankelijk van prestatie. Daar wordt gesproken van een oplage van 150-300 euro bij een beoordeling van 3 sterren, 300-500 bij 4 sterren. Ik ga er even van uit dat ik geen 1 of 2 sterren krijg want daar wordt gesproken van "je presteert niet goed" en zulke signalen heb ik niet gehad.

Cruciaal: Hier staat ook bij “de verhoging die je kunt verdienen, los van indexeringen in het geval van inflatie is als volgt."

Dit klinkt voor mij alsof ik al moet inzetten op minimaal een inflatiecorrectie, bijvoorbeeld 10% en dan ook nog de verhoging van deze sterrenbeoordeling. Er is toen we de eerder genoemde extra oplage van 4% kregen ook expliciet gezegd dat dit los staat van de eindejaarsgesprekken.

Ik weet niet hoe redelijk die inzet van minimaal 10% + normale verhoging is. Naar mijn idee ben ik een van de goedkoopste werknemers binnen de IT afdeling, vers van de opleiding, geen gebruikmakende van een leaseauto (we mogen een auto van 500/maand kiezen, die ik dus niet heb!) En mijn salaris is niet buitengewoon hoog en ik had bij de sollicitatie ook duidelijk ingezet daarop omdat ik binnenkwam als rookie. Ik heb snel het werk opgepakt, ben super betrokken bij het bedrijf en ons werkproces, push voor dingen waarvan ik vind dat ze beter kunnen, doe naar mijn idee goed werk en krijg over het algemeen te horen dat het fijn is dat ik betrokken ben.

Toch knaagt de onzekerheid over hoe goed ik nou echt beoordeeld ga worden omdat ik ook wel diegene ben die meer dan de rest van het team vragen moet stellen over code en techniek.

Wat vinden jullie hier van? Hebben jullie tips voor mij over hoe ik dit gesprek kan leiden? Is mijn idee van 10% redelijk, moet ik inzetten op hoger en omlaag onderhandelen, is het te hoog? Dit is mijn eerste werkgever en ik heb nog nooit zo’n gesprek gevoerd.
veel of meer vragen stellen dan andere meer ervaren collega's is meestal een blijk van inzet en interesse. als junior is het vanzelfsprekend dat je meer vragen stelde. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:45
loewie1984 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:53:
Een vraag vanuit de andere kant bekeken, we hebben dinsdag een sollicitant gesproken.

29 jaar heeft een trits aan microsoft certificaten waarvan hij niet ontkende ze gedumpt te hebben. Verder geen aantoonbare ervaringen van andere technische oplossingen of vendoren. Ook verder geen aantoonbare andere skills zoals het kunnen schrijven van advies documenten, designs, lld's, hld's, ook geen ervaring in pre-sales, consultancy of technical sales.

Ervaring beperkt zich 'tot een beetje Azure' en doet nu momenteel migraties maar vindt de MS365 kant toch het leukste van de cloud.

Heeft na zijn stage binnen 4 jaar, 3 werkgevers versleten en dan komt het, zijn salaris is nu 4800 eu. Rest van de package ken ik niet.

Dan denk ik bij mijzelf je verdient tenminste 1000 eu te veel, want ik zou het niet hoger waarderen dan zo'n 3500 a 3800 eu. Maar is de markt zo verziekt dat dit (4800) normale salarissen zijn?
Er zijn een paar partijen die zo graag een stukje markt willen veroveren in NL en/of West-Europa, dat bij zulke bedrijven het standaard bod is "Je hoogste bedrag van een ander +10 a 15%"

Die partijen zijn indd hard bezig om de boel scheef te trekken en dat werkt niet altijd in ieder z'n voordeel.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:09

ikt

Een vraag vanuit de andere kant bekeken, we hebben dinsdag een sollicitant gesproken.

29 jaar heeft een trits aan microsoft certificaten waarvan hij niet ontkende ze gedumpt te hebben. Verder geen aantoonbare ervaringen van andere technische oplossingen of vendoren. Ook verder geen aantoonbare andere skills zoals het kunnen schrijven van advies documenten, designs, lld's, hld's, ook geen ervaring in pre-sales, consultancy of technical sales.

Ervaring beperkt zich 'tot een beetje Azure' en doet nu momenteel migraties maar vindt de MS365 kant toch het leukste van de cloud.

Heeft na zijn stage binnen 4 jaar, 3 werkgevers versleten en dan komt het, zijn salaris is nu 4800 eu. Rest van de package ken ik niet.

Dan denk ik bij mijzelf je verdient tenminste 1000 eu te veel, want ik zou het niet hoger waarderen dan zo'n 3500 a 3800 eu. Maar is de markt zo verziekt dat dit (4800) normale salarissen zijn?
Nondeju wat

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door ikt op 02-12-2022 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
ikt schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:36:
[...]

Nondeju wat

***members only***
Ik snap dat je je zo voelt, persoonlijk zou ik het vanuit het volgende perspectief bekijken: ignorance is bliss (onwetendheid maakt zaligheid) als jij tevreden bent met 3300k voor het werk wat je doet en je weet niet wat anderen verdienen is het toch prima? Jij stapt tot op dat punt elke ochtend vrolijk uit bed. Nu weet je ineens dat japie meer verdient of onze 'mediocre' sollicitant wel zo'n absurd salarisvoorstel gaat krijgen (hij is trouwens nog niet aangenomen) en nu stap je ineens niet meer vrolijk uit bed.

Daarom, wat voegen die gespreken bij de koffieautomaat met je collega over wat jullie verdienen toch niets toe? Het enige wat het kan veroorzaken is dat de ene zich achtergesteld voelt bij de andere.

Dan kun je 3 dingen doen, de dialoog aangaan met je werkgever en vanuit je eigen trackrecord, prestaties en inzet onderhandelen over je salaris
Een andere baan doen
Of accepteren dat er altijd mensen zullen zijn die meer verdienen als jij, zoals jij ook meer zult verdienen als anderen.

discogs

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Nondeju wat

***members only***
Members only:

@loewie1984 ben jij van HR? Zo schrijf je wel :+

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 02-12-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Vorkie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:54:
[...]

***members only***

Nee gewoon een IT'er met bovenmatige interesse in het HR stuk én heb een paar keer met deze bijltjes gehakt bij een aantal werkgevers toen ik verantwoordelijheid had voor het personeel.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35
loewie1984 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:53:
[...]
Daarom, wat voegen die gespreken bij de koffieautomaat met je collega over wat jullie verdienen toch niets toe? Het enige wat het kan veroorzaken is dat de ene zich achtergesteld voelt bij de andere.

Dan kun je 3 dingen doen, de dialoog aangaan met je werkgever en vanuit je eigen trackrecord, prestaties en inzet onderhandelen over je salaris
Een andere baan doen
Of accepteren dat er altijd mensen zullen zijn die meer verdienen als jij, zoals jij ook meer zult verdienen als anderen.
En punt 1 en 2 is dus precies wat die koffiehoekgesprekken toevoegen. Vanuit de werkgever telt overigens hetzelfde: wat voegt een gesloten omgeving wat betreft beloning toe? Korte termijn winst? Wat je vergroot alleen maar de kans dat je werknemers ontevreden worden, waarna je ofwel alsnog moet betalen wat ze eigenlijk waard zijn of je mag gaan investeren in een volgend slachtoffer (die ongetwijfeld sowieso duurder gaat zijn).
Ik werk gelukkig bij een werkgever waar we wel open zijn over beloning. Dat wil niet zeggen dat we dat de hele tijd lopen verkondigen, maar iedereen mag het vragen en mensen mogen zelf bepalen of ze wel of niet zeggen wat ze verdienen. De "managers" staan er soms gewoon bij. Soms komen daar wat scheve dingen uit voort en dan wordt er ook gekeken hoe dat recht kan worden getrokken. Dat hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:03
[...]

Nondeju wat

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:09

ikt

Vorkie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:54:
[...]

***members only***

Ik ben sowieso al benaderd voor hogere bedragen, maar het waren bedrijven die niet bezig waren met dingen die me interesseerden. Ben eigenlijk erg tevreden met de werkgever, op het loon na dus. Maar er is wel een goede aanleiding tot onderhandelen m.b.t. interne herorganisatie (wegens success).
[...]

Ik snap dat je je zo voelt, persoonlijk zou ik het vanuit het volgende perspectief bekijken: ignorance is bliss (onwetendheid maakt zaligheid) als jij tevreden bent met 3300k voor het werk wat je doet en je weet niet wat anderen verdienen is het toch prima? Jij stapt tot op dat punt elke ochtend vrolijk uit bed. Nu weet je ineens dat japie meer verdient of onze 'mediocre' sollicitant wel zo'n absurd salarisvoorstel gaat krijgen (hij is trouwens nog niet aangenomen) en nu stap je ineens niet meer vrolijk uit bed.

Een andere baan doen
Members only:

Het meeste hoef ik zeker niet te verdienen als ik leuk werk heb en voor de rest goed zit, maar dat de discrepantie zó groot is, is gewoon een redelijk grote eye-opener.

Members only:
Ik zit hier prima in mijn vel met de vrijheid, verantwoordelijkheid, collega's en meer secundaire arbeidsvoorwaarden, en zou het geen probleem vinden hier veel langer te blijven.

Alleen loon is teleurstellend - maar ik hoef zeker niet meer te verdienen dan "de rest".

Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door ikt op 02-12-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
ikt schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:31:
Alleen loon is teleurstellend - maar ik hoef zeker niet meer te verdienen dan "de rest".
Vergeet ook niet dat niet alle IT-functies vergelijkbaar zijn.

Het komt in de automatisering redelijk vaak voor dat er een nieuwe arbeidsintensieve "niche" ontstaat, waar de grote bedrijven kanonnenvoer voor moeten hebben. Een paar jaar geleden waren Sharepoint-integraties zoiets, en ik kan me ook Frontpage herinneren. Nu lijkt het Azure te zijn.

Over twee jaar heeft iedere sysadmin z'n certificaatjes up-to-date en is het tekort voorbij. En over vier jaar verzint een zekere firma uit Redmond weer iets nieuws, waarna het proces opnieuw start.

Als je alleen maar software development doet, in een taal waar je niet eens een certificaat voor nodig hebt, hoe moeilijk kan het zijn, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
killerbie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:04:
[...]

veel of meer vragen stellen dan andere meer ervaren collega's is meestal een blijk van inzet en interesse. als junior is het vanzelfsprekend dat je meer vragen stelde. ;-)
Fijn om die validatie te horen, vind het wel moeilijk peilen binnen het bedrijf. Eigenlijk zijn er niet zoveel Juniors en wordt ik redelijk alleen gelaten, op zich vind ik dat niet erg maar ik merk af en toe wel dat ik dan support zoek en dat niet iedereen daar dan altijd zin in of tijd voor heeft. (niet indenken dat ik nooit hulp krijg, 99% van de tijd wel, soms zit er wel eens iemand van "ja sorry nu gaat het even niet")

Ik moet misschien gewoon duidelijker aangeven hoe ik begeleid wil worden? Weet het nog niet zo goed. Heb ook maar iets van 3 gesprekken gehad met mijn mentor terwijl we dat eigenlijk maandelijks zouden doen, en ik ben een beetje bang dat ik daar dus negatief oordeel over krijg terwijl hij het zelf niet goed inplanned. :/

[ Voor 20% gewijzigd door 259tim op 02-12-2022 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crowdpleaser
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO III, Meerdere technische MS certificeringen, MCSA, MCSE, Citrix, SSCP & CISSP, nu bezig met CIPP/E
• Werkervaring: 14 jaar, doorgegroeid van servicedesk, naar sysadmin, en sinds 1 nov naar deze functie, al met al erg tevreden.
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Information security & Privacy consultant
• Werkgever/branche: Fysieke security met IT oogpunt
• (Werk) Locatie(s): Kantoor 5 dagen
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 20-30 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld, veel wachten op stakeholders, druk rondom de Externe Audits

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4800
• Vakantiegeld: € 4600
• Bonus, toeslagen, etc: € Bedrijfsbonus bij goed bedrijfsresultaat (voor nu nog onbekend)
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62200

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €120,-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Gedeeld pensioen
• Mobiliteit per jaar: €Lease-auto met prive KM's Bijtelling: €550 -€120 eigen bijdrage = €430,-
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €67360

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbie
259tim schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:44:
[...]

Fijn om die validatie te horen, vind het wel moeilijk peilen binnen het bedrijf. Eigenlijk zijn er niet zoveel Juniors en wordt ik redelijk alleen gelaten, op zich vind ik dat niet erg maar ik merk af en toe wel dat ik dan support zoek en dat niet iedereen daar dan altijd zin in of tijd voor heeft. (niet indenken dat ik nooit hulp krijg, 99% van de tijd wel, soms zit er wel eens iemand van "ja sorry nu gaat het even niet")

Ik moet misschien gewoon duidelijker aangeven hoe ik begeleid wil worden? Weet het nog niet zo goed. Heb ook maar iets van 3 gesprekken gehad met mijn mentor terwijl we dat eigenlijk maandelijks zouden doen, en ik ben een beetje bang dat ik daar dus negatief oordeel over krijg terwijl hij het zelf niet goed inplanned. :/
Mijn neefje zit in dezelfde situatie, is ondertussen 2 maanden aan de slag als front-end.
Heb hem gezegd in zijn agenda 3 maand - 6 maand en 9-maand een reminder te zetten om een afspraak te maken met zijn manager voor feedback en een verkorte evaluatie. Kwestie van na 12 maanden niet voor verrassingen te komen te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes dat je niet om een loonstrook vraagt. Dat zou ik alleen doen als je dan zelf ook bereid was je eigen strook te laten zien.

Maar goed, hij heeft de skills niet denk je? Dan is het toch een kwestie van niet aannemen. 4800 is zeker wel mogelijk trouwens, wel moet je dan vaak wat verder kijken dan het enorm slecht betalende Nederlandse MKB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:18:
[...]
Netjes dat je niet om een loonstrook vraagt. Dat zou ik alleen doen als je dan zelf ook bereid was je eigen strook te laten zien.

Maar goed, hij heeft de skills niet denk je? Dan is het toch een kwestie van niet aannemen. 4800 is zeker wel mogelijk trouwens, wel moet je dan vaak wat verder kijken dan het enorm slecht betalende Nederlandse MKB.
Ja ik denk dat ie niet de skills heeft. En na wat onderzoek links en rechts is 4800 eu voor een azure cloud consultant of specialist helemaal niet slecht, maar dan verwacht ik wel iemand die die techniek kan doorgronden en iets kan bedenken in azure.

En als je technische skillset dus louter en alleen ms365 is (dus ook weinig tot geen on prem ervaring en geen ervaring met citrix/vmware/ netwerk oplossingen) en een beetje azure vind ik dat dus te hoog gewaardeerd.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
loewie1984 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:26:
[...]

Ja ik denk dat ie niet de skills heeft. En na wat onderzoek links en rechts is 4800 eu voor een azure cloud consultant of specialist helemaal niet slecht, maar dan verwacht ik wel iemand die die techniek kan doorgronden en iets kan bedenken in azure.

En als je technische skillset dus louter en alleen ms365 is (dus ook weinig tot geen on prem ervaring en geen ervaring met citrix/vmware/ netwerk oplossingen) en een beetje azure vind ik dat dus te hoog gewaardeerd.
Met een ms100/101 kom je met wat ervaring volgens mij best al ver hoor. Hangt er maar van af welke certificaten die persoon heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
killerbie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:03:
[...]

Mijn neefje zit in dezelfde situatie, is ondertussen 2 maanden aan de slag als front-end.
Heb hem gezegd in zijn agenda 3 maand - 6 maand en 9-maand een reminder te zetten om een afspraak te maken met zijn manager voor feedback en een verkorte evaluatie. Kwestie van na 12 maanden niet voor verrassingen te komen te staan
Ik heb nu inderdaad afgesproken met mijn mentor dat wij minimaal elke maand spreken en we hebben ook een doorlopend agenda-item gepland. Dat helpt hopelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mzmo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 09:38
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Mzmo op 02-12-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
259tim schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:44:
[...]

Ik heb nu inderdaad afgesproken met mijn mentor dat wij minimaal elke maand spreken en we hebben ook een doorlopend agenda-item gepland. Dat helpt hopelijk!
Als je manager mee werkt is dat natuurlijk super. Ik heb ooit een manager gehad waar ik dat deed inclusief vastlegging van deze gesprekken. En aan het einde van het jaar zei hij "ik ben van gedachten verandert dus krijg je er niets bij" en HR zat er gewoon bij met als reactie "je hebt gelijk maar de manager bepaald".
Dat was het laatste jaar bij die werkgever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:18
Hey hoi, dit ook maar eens proberen. Ik ben van mening dat ik het niet slecht heb maar vraag me toch wel af wat ik in Januari moet bespreken (loon onderhandelingen). Ik heb al een vastcontract gekregen + complimenten dat ze zeer verbaasd zijn over hoe goed ik het doe. Sowieso is dit alles voor mij nieuw, gezien mijn werkervaring en aangezien dit mijn eerste echt werkgever is.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: onderweg naar 1 jaar
• (Woon) Locatie: heerenveen

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: hosting partij
• (Werk) Locatie(s): heerenveen
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 5 minuten
• Werkdruk: verschilt veel per week

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2800
• Bonus, toeslagen, etc: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nope
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: lees auto van 650 per maand
• Overige: -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:34
@glennoo
Begin met een extra vergoeding voor het mislopen van een pensioen. Je bent jong dus je inleg zou nog tientallen jaren renderen, wat je nu dus misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OP6_Owner
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09 22:09
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO-ICT niv4 certificeringen MD100/101
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je: Reparateur
• Functie: reparateur mobiel/ reparateur laptop / verkoop mobiel / support mobiel.
• (Werk) Locatie(s): Kantoor
• Reistijd: 15 minuten met de auto
• Werkdruk: Gemiddeld tot hoog

3. Wat verdien je: netto:1638
• Vast maandsalaris (bruto): €1991
• Bonus, toeslagen, etc: abbonement van de zaak + telefoon
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25000

• Mobiliteit per jaar: auto van de zaak kost mij €240 in de maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): jaaropgaaf van 2021 zegt 25259 ben in de afgelopen 11 maanden niet veel omhoog gegaan qua loon

[ Voor 19% gewijzigd door OP6_Owner op 03-12-2022 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
[...]

Nondeju wat

***members only***
Niet vergeten: je kunt vragen wat je wil, maar of je het ook krijgt is een ander verhaal. En als je het krijgt, dan is het ook een ander verhaal wat daarna het groeiperspectief is, of risico op ontslag als je 'net' niet goed genoeg functioneert; salaris brengt verwachtingen met zich mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]

... waardoor je werkgever in de gelegenheid gesteld kan worden om er iets aan te doen.

Ik moedig dat soort gesprekken juist aan. Praat vooral met je collega's. Ik *mag* logischerwijs het salaris van andere collega's niet delen, enkel de functieschaal waarin een functie regulier zit. (EDIT: Dus *niet* waarin iemand werkelijk zit, enkel wat in de vacature staat.) Collega's onderling mogen dat wel.

Als salarissen verschillen, moet je dat als werkgever op de welbekende zeepkist kunnen uitleggen. Kun of wil je dat niet, mag je ook de consequenties daarvan dragen.

JUIST als je een bovengemiddelde interesse in HR hebt en vaker met dit bijltje hebt gehakt, snap ik niet waarom je dit zou willen ontmoedigen.
Een andere baan doen
Niets mis met dat mensen meer of minder verdienen, maar het moet wel logisch verklaarbaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door unezra op 02-12-2022 20:56 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Orangelights23 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:28:
@glennoo
Begin met een extra vergoeding voor het mislopen van een pensioen. Je bent jong dus je inleg zou nog tientallen jaren renderen, wat je nu dus misloopt.
Inderdaad, om pensioen goed te maken mag er zeker wel 400 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
unezra schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:07:
[...]

... waardoor je werkgever in de gelegenheid gesteld kan worden om er iets aan te doen.

Ik moedig dat soort gesprekken juist aan. Praat vooral met je collega's. Ik *mag* logischerwijs het salaris van andere collega's niet delen, enkel de functieschaal waarin een functie regulier zit. Collega's onderling mogen dat wel.

Als salarissen verschillen, moet je dat als werkgever op de welbekende zeepkist kunnen uitleggen. Kun of wil je dat niet, mag je ook de consequenties daarvan dragen.

JUIST als je een bovengemiddelde interesse in HR hebt en vaker met dit bijltje hebt gehakt, snap ik niet waarom je dit zou willen ontmoedigen.

[...]

Niets mis met dat mensen meer of minder verdienen, maar het moet wel logisch verklaarbaar zijn.
Ik deel je mening wel, maar wat is er mis met een beetje lef om het onderwerp onderbouwd vanuit je eigen kracht aan te snijden bij je werkgever als je vind dat je ergens recht op hebt ipv te willen worden gelijkgesteld met een collega die 500 eu meer verdient om wat voor een reden dan ook?

We zitten op dit moment volgens mij in een economische tijd waarin werknemers de macht hebben ipv werkgevers, maar dat hoeft niet uitgebuit te worden. Ik vraag gewoon om een onderbouwing en als je die niet kunt geven dan houdt het voor mij iig snel op en dan mag HR het opknappen?

Uiteindelijk vind ik deze persoon niet die 4800 per maand waard, wat zal leiden tot 2 dingen: wij nemen de persoon niet aan, en een andere werkgever is wel zo gek om dit per maand te betalen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

loewie1984 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:17:
[...]
Ik deel je mening wel, maar wat is er mis met een beetje lef om het onderwerp onderbouwd vanuit je eigen kracht aan te snijden bij je werkgever als je vind dat je ergens recht op hebt ipv te willen worden gelijkgesteld met een collega die 500 eu meer verdient om wat voor een reden dan ook?
Onderbouwing betekend vergelijken met anderen, met de markt en dan lijken me je directe collega's een prima startpunt. JUIST om argumenten tegen te gaan als zijnde "maar dat is een totaal ander bedrijf / sector / functie". Twee mensen in dezelfde functie, met hetzelfde arbeidsniveau, zouden hetzelfde moeten verdienen.
We zitten op dit moment volgens mij in een economische tijd waarin werknemers de macht hebben ipv werkgevers, maar dat hoeft niet uitgebuit te worden. Ik vraag gewoon om een onderbouwing en als je die niet kunt geven dan houdt het voor mij iig snel op en dan mag HR het opknappen?
HR werkt volgens mij zelden zelfstandig, maar altijd in samenspraak met de manager van het team. HR is een gedeelde taak.
Misschien dat het in bedrijven gescheiden is en HR 100% over de salarissen gaat en de manager geen HR taken heeft, maar dat lijkt mij voorbijgaan aan de functie van de manager die, in de meeste gevallen, HR taken zal hebben. Dus OOK salarisverantwoordelijkheid.
Uiteindelijk vind ik deze persoon niet die 4800 per maand waard, wat zal leiden tot 2 dingen: wij nemen de persoon niet aan, en een andere werkgever is wel zo gek om dit per maand te betalen.
Lijkt me in dit geval valide. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:21
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalentum
....

[ Voor 106% gewijzigd door Kalentum op 26-06-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
Leuk dat je een mooie ervaring hebt, maar zoals je zelf al aangeeft blijft er niet gek veel (of uberhaupt) meer over dan (dan, niet als) in NL.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat je weinig verdient voor je locatie en het feit dat je - mogelijk met je gezin - daarvoor 16(?) uur naar het westen bent gevlogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:44

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Members only:

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuniq
  • Nu online
Phyrozi schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:39:
[...]

Leuk dat je een mooie ervaring hebt, maar zoals je zelf al aangeeft blijft er niet gek veel (of uberhaupt) meer over dan (dan, niet als) in NL.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat je weinig verdient voor je locatie en het feit dat je - mogelijk met je gezin - daarvoor 16(?) uur naar het westen bent gevlogen.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
Dat is zeker een persoonlijke afweging en ik snap het heel goed. Fijn dat je het waard vindt en er een mooie ervaring aan overhoudt.

Geen idee of ik een verkeerd beeld heb. Denk het eigenlijk niet. Mijn vrouw is Amerikaans, we hebben veel vrienden en familie daar (Oost). Daardoor kennen we lonen in verschillende gebieden zoals arts, dierenarts, healthcare, tech en wat overheid. Zoals het lijstje al aangeeft zijn dat wel vooral potentiële grootverdieners.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-09 22:19
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: WO Bachelor of Engineering en master of science. Daarnaast tal van architectuur en low code certificaten (itil, togaf, archimate, pega, mendix en AWS architect etc).
• Werkervaring: 7, gestart binnen consultancy, analyst / ontwikkelaar en na 4 doorgestroomd naar vaste dienst
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Delivery Manager. Verantwoordelijk voor meerdere teams (+/- 50FTE)
• Werkgever/branche: Financiële sector / verzekeringsbranche
• (Werk) Locatie(s): Kantoor 2 dagen 3 dagen thuis
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: Hoog. Veel audits, kyc, compliance en legal gerelateerde zaken die bij de teams landen waarbij ik als it stakeholder het moet prioritereren en terugduwen wanneer ik vind dat dit de teams teveel raakt en te weinig oplevert

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7676
• Vakantiegeld:
• Bonus, toeslagen. We werken met percentages op je vaste loon, dit heb ik meegenomen in bovenstaande maandloon (jaarloon / 12)
• Dertiende/veertiende maand: € meegenomen in bovenstaande berekening
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €92000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: werkgever 31% en werknemer 7%-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Gedeeld pensioen
• Mobiliteit per jaar: ov
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 92000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ook voor jou: Voor hoeveel per uur zet je werkgever je weg? Dan kan je heel mooi een salaris bedenken.

En je hebt het over “mijn klanten”. Zijn ze echt van jou? Waarom geen eigen baas dan??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Tylen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:08:
[...]

Ook voor jou: Voor hoeveel per uur zet je werkgever je weg? Dan kan je heel mooi een salaris bedenken.

En je hebt het over “mijn klanten”. Zijn ze echt van jou? Waarom geen eigen baas dan??
Nee zijn niet echt “mijn” klanten, ik voel me gewoon betrokken.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:21
Het is dan ook wel belangrijk om te weten hoeveel je declarabel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:49

3DDude

I void warranty's

The GUI schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:27:
[...]

Nee zijn niet echt “mijn” klanten, ik voel me gewoon betrokken.

***members only***
Als je alle uren van de maand (gemiddeld 173) declarebel bent, verdien je voor je werkgever iets van 20k - tot 25k per maand.
Dus zeg het maar :+
ik zeg toch ook als, het gaat erom dat er potentieel heel veel ruimte / marge is ;)

[ Voor 16% gewijzigd door 3DDude op 04-12-2022 12:49 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

3DDude schreef op zondag 4 december 2022 @ 00:58:
[...]

Als je alle uren van de maand (gemiddeld 173) declarebel bent, verdien je voor je werkgever iets van 20k - tot 25k per maand.
Dus zeg het maar :+
9 van de 10x wordt er heel ambigue gerekend met wat een bedrijf bruto verdient. Het is ook eigenlijk niet exact te berekenen. Stel dat je 1 jaar in de ziektewet zit, ga je dan ook je declarabele uren berekenen en zeggen: "Oh hey, ik hoef erm, even rekenen: niets aan salaris..."

Plus je rekent ook nog eens 173 uur per maand, oftewel 2076 per jaar. Feestdagen, vakantie, ~1832 uur per jaar. Doe nog even potentieel een paar dagen ziek, dagje training, dagje evenement, weekje tussen opdracht in en dan is 1600 een mooi nummer. Dus dan 16.5k per maand.(zie je maar weer, kleine nuance en opeens 10.000 euro per maand afwijking).

Het aanbod is ~ €88.500 per jaar - ~7.4k per maand. Echter, doe er dan nog zo'n 35% aan kosten bovenop wat een bedrijf kwijt is: ~10k per maand. M.a.w. in het beste geval zo'n ~6k omzet per maand voor een bedrijf.

Reken je nog niet echt het risico mee (geen werk te vinden, lang durige ziekte), basis dingen zoals het investeren in administratie, middelen, trainingen, blablabla. Want in het aller, aller beste geval dat het 6k omzet is per maand en jij ligt er 1 maand uit, dan wordt jij wel door betaald.

Dus, is er ruimte voor een paar honderd euro per maand? Sure. Is 6k vragen als je consequent wordt weg gezet voor 120-130 euro p/m bij een klant "realistisch": ja. De vraag is alleen, wordt jij voor 120-130 euro per uur weg gezet omdat JIJ zo goed bent, of omdat het bedrijf zo goed is qua naam, sales, organisatie, ondernemend? Kleine valkuil die men vaak vergeet...

Anyhow, mijn langdraadige punt is: ga nou niet wat bedragen roepen zonder aandachtig daar over na te denken, en als dat het grootste uiitgangspunt is: ga ZZP en doe het helemaal zelf (lasten en lusten). Dat wilt overigens niet zeggen dat het vreemd is om een verhoging te vragen als jij consequent je geld waard bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@Douweegbertje Ik ben het volledig eens met jouw verhaal. Het gaat niet alleen om een bedrag of getal, en de nuance ligt in de details.
Het aanbod is ~ €88.500 per jaar - ~7.4k per maand. Echter, doe er dan nog zo'n 35% aan kosten bovenop wat een bedrijf kwijt is: ~10k per maand. M.a.w. in het beste geval zo'n ~6k omzet per maand voor een bedrijf.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proef
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:26
unezra schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:27:

..

Onderbouwing betekend vergelijken met anderen, met de markt en dan lijken me je directe collega's een prima startpunt. JUIST om argumenten tegen te gaan als zijnde "maar dat is een totaal ander bedrijf / sector / functie". Twee mensen in dezelfde functie, met hetzelfde arbeidsniveau, zouden hetzelfde moeten verdienen.

..
Ook als die twee mensen op een significant verschillend niveau presteren? Gewoon benieuwd naar je opinie of en wanneer dat geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

proef schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:33:
[...]
Ook als die twee mensen op een significant verschillend niveau presteren? Gewoon benieuwd naar je opinie of en wanneer dat geldt.
Hmm. Nee. My bad. Die nuance ontbrak idd.
Prestatieniveau mag, moet zelfs, beloond worden. (Het is alleen wat lastiger uit te leggen, dus het is zaak het én goed en zo objectief mogelijk te meten én zeepkist-uitlegbaar te maken.)

EDIT: Ik realiseer me trouwens dat ik dat impliciet wel schreef. "Arbeidsniveau" :)

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 04-12-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik snap jullie theorie. Maar zolang een manager bepaald wie er weinig, geen wel opslag krijgt of misschien een schaal omhoog, heb je wel een goede manager en hr systeem nodig om dit goed te doen.
Vaak genoeg zijn er schreeuwers die enorm veel netwerken en zichzelf profileren en daarmee sneller opslag krijgen dan iemand die goed zijn werk doet zonder problemen maar minder zichtbaar is.
Toen ik ooit wegging bij een grote corporate en de detachering in vonden ze dat erg vreemd. Toen ik weg was hebben ze 2 mensen moeten aannemen om dat gat te vullen. Dat is niet om mezelf op mijn borst te kloppen, maar omdat ik meer deed dan ze dachten terwijl ik nooit die waardering heb gekregen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
jongetje schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:08:
Ik snap jullie theorie. Maar zolang een manager bepaald wie er weinig, geen wel opslag krijgt of misschien een schaal omhoog, heb je wel een goede manager en hr systeem nodig om dit goed te doen.
Vaak genoeg zijn er schreeuwers die enorm veel netwerken en zichzelf profileren en daarmee sneller opslag krijgen dan iemand die goed zijn werk doet zonder problemen maar minder zichtbaar is.
Toen ik ooit wegging bij een grote corporate en de detachering in vonden ze dat erg vreemd. Toen ik weg was hebben ze 2 mensen moeten aannemen om dat gat te vullen. Dat is niet om mezelf op mijn borst te kloppen, maar omdat ik meer deed dan ze dachten terwijl ik nooit die waardering heb gekregen.
Laatste tijd ook over iets soortgelijks nagedacht en jij noemt het nu 'schreeuwers', en natuurlijk zijn er mensen die opzettelijk zichzelf constant in de schijnwerpers zetten om maar zo snel mogelijk carrière te maken. Maar je kan nog zoveel werk verzetten en zo goed zijn in je werk, als niemand het ziet, dan boeit niemand dat wat.

Dus je zal soms ook uit de schaduw moeten stappen, als je de waardering wilt krijgen die je (vindt dat je) verdient.

Sterker nog, ik denk dat je gemiddeld veel betere waarderingen zal krijgen als je 20 uur per week werkt, en geregeld laat zien wat je zoal gedaan hebt (zij het in presentaties, retro's, update mails, whatever), dan wanneer je 40 uur per week werkt, maar nooit actief deelt wat je gedaan hebt met de mensen om je heen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-09 22:19
Hahn schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:20:
[...]

Laatste tijd ook over iets soortgelijks nagedacht en jij noemt het nu 'schreeuwers', en natuurlijk zijn er mensen die opzettelijk zichzelf constant in de schijnwerpers zetten om maar zo snel mogelijk carrière te maken. Maar je kan nog zoveel werk verzetten en zo goed zijn in je werk, als niemand het ziet, dan boeit niemand dat wat.

Dus je zal soms ook uit de schaduw moeten stappen, als je de waardering wilt krijgen die je (vindt dat je) verdient.

Sterker nog, ik denk dat je gemiddeld veel betere waarderingen zal krijgen als je 20 uur per week werkt, en geregeld laat zien wat je zoal gedaan hebt (zij het in presentaties, retro's, update mails, whatever), dan wanneer je 40 uur per week werkt, maar nooit actief deelt wat je gedaan hebt met de mensen om je heen :P
Precies dit denk ik ook. Stukje zichtbaarheid , ja we komen er weer door met het management jargon, is toch wel belangrijk ! Zeker omdat door die zichtbaarheid andere mensen kunnen leren en geïnspireerd kunnen raken. Dat zie ik bij mijn bedrijf toch als een belangrijk aspect bij het waarderen van mijn mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werled
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 16:20
OP6_Owner schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:53:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO-ICT niv4 certificeringen MD100/101
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je: Reparateur
• Functie: reparateur mobiel/ reparateur laptop / verkoop mobiel / support mobiel.
• (Werk) Locatie(s): Kantoor
• Reistijd: 15 minuten met de auto
• Werkdruk: Gemiddeld tot hoog

Hoezo kijk je niet voor iets anders,je verdient minimumloon.
3. Wat verdien je: netto:1638
• Vast maandsalaris (bruto): €1991
• Bonus, toeslagen, etc: abbonement van de zaak + telefoon
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €25000

• Mobiliteit per jaar: auto van de zaak kost mij €240 in de maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): jaaropgaaf van 2021 zegt 25259 ben in de afgelopen 11 maanden niet veel omhoog gegaan qua loon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Tof dat je vliegtickets naar NL krijgt - dat heb ik er niet doorheen gekregen. Ervaar verder hetzelfde als jij, ik zou op zich best wat kunnen overhouden echter is de cost of living significant veel hoger dan NL. Huur is ~30-40% duurder dan AMS en qua uit (eten) gaan kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Vliegtickets zijn een bitch na corona helaas :P

Members only:

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalentum
Jedi_Pimp schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:50:
[...]

Members only:

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamaarwachtff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-08 15:48
Klinkt als Singapore

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door Jedi_Pimp op 05-12-2022 16:08 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Laatst online: 07:15

HSG

Members only:
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Hong Kong, Tokyo just to name two :)

Je hoeft je nul zorgen te maken over eventuele herkenbaarheid: zoveel buitenlanders die in met name Hong Kong en Singapore wonen/werken, je valt niet meer op :). Alleen al in Singapore wonen/werken er duizenden Nederlanders :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chief schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:24:

Je hoeft je nul zorgen te maken over eventuele herkenbaarheid: zoveel buitenlanders die in met name Hong Kong en Singapore wonen/werken, je valt niet meer op :). Alleen al in Singapore wonen/werken er duizenden Nederlanders :)
En buiten dat, is het echt zo erg dat men herkent wordt??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Nou ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Waarom zouden users, ook hier op Tweakers, anders meestal een nickname gebruiken ipv hun echte naam? :)

Zeker als het op inkomen aankomt, een beetje taboe in NL he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13
Smartbikers schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:41:
[...]

Precies dit denk ik ook. Stukje zichtbaarheid , ja we komen er weer door met het management jargon, is toch wel belangrijk ! Zeker omdat door die zichtbaarheid andere mensen kunnen leren en geïnspireerd kunnen raken. Dat zie ik bij mijn bedrijf toch als een belangrijk aspect bij het waarderen van mijn mensen.
Visibility, working out loud :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Oh, gezien de verwachte effectieve belasting% van 13% dan valt Tokyo al af :). Inkomstenbelasting in Hong Kong en Singapore zijn vergelijkbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 259tim
glennoo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:18:
Hey hoi, dit ook maar eens proberen. Ik ben van mening dat ik het niet slecht heb maar vraag me toch wel af wat ik in Januari moet bespreken (loon onderhandelingen). Ik heb al een vastcontract gekregen + complimenten dat ze zeer verbaasd zijn over hoe goed ik het doe. Sowieso is dit alles voor mij nieuw, gezien mijn werkervaring en aangezien dit mijn eerste echt werkgever is.

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: onderweg naar 1 jaar
• (Woon) Locatie: heerenveen

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: hosting partij
• (Werk) Locatie(s): heerenveen
• Reistijd: 5 minuten
• Werkdruk: verschilt veel per week

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2800
• Bonus, toeslagen, etc: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nope
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: lees auto van 650 per maand
Ik ben het heel erg eens met het feit dat je moet onderhandelen over je pensioeninleg. Je denkt nu misschien "ja zal wel" maar het is juist als je jong bent mega belangrijk omdat een euro die je nu ingelegd krijgt nog 40 jaar kan gaan stijgen. Ik verdien ongeveer hetzelfde als jij, ben 24, maar krijg wel een pensioeninleg van mijn werk.

Om een indicatie te geven: Ik werk hier nu 10 maanden en er zit 2000 euro in die pot, ingelegd door mijn werk, laten we zeggen dat ik dan 2400 euro per jaar inleg krijg, dat is dus 200 per maand die jij misloopt, en ook de rente die daar nog 40 jaar overheen kan gaan, dat is echt heel veel geld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:45
En ik maar trots zijn op mijn salaris, todat ik dit topic doorlees.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-08 11:58
barry86 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:03:
Ooh jij niet alleen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 10:48
Je kan het nog steeds in perspectief te zetten door te kijken naar het modaal inkomen in Nederland. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Post eens zou ik zeggen. Wie weet valt het allemaal wel mee. Je moet het ook in perspectief zien van de functie, arbeidsomstandigheden en omgeving. Genoeg hier met een relatief laag salaris.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barry86
perform93 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:15:
Je kan het nog steeds in perspectief te zetten door te kijken naar het modaal inkomen in Nederland. :)
Dan ben ik wel weer trots ;)
Caelorum schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:19:
[...]

Post eens zou ik zeggen. Wie weet valt het allemaal wel mee. Je moet het ook in perspectief zien van de functie, arbeidsomstandigheden en omgeving. Genoeg hier met een relatief laag salaris.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO Werktuigbouwkunde
• Werkervaring: 15
• (Woon) Locatie: Duitsland platteland

2. Wat doe je:
• Functie: (sales) Engineer in hijskraan accessoires. Ook wel "loose gear" genoemd
• Werkgever/branche: Industrie / Metaal
• (Werk) Locatie(s)**: Duitsland.
• Aantal vakantiedagen*: 30
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: Fietsend
• Werkdruk: Geen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4800 / Netto €3400 (In Duitsland is dit incl zorgverzekering)
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € Geen
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € Ja, ik leg €240 bruto in en werkgever ook extra €240
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** Divers
• Mobiliteit per jaar **** € nee
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

[ Voor 11% gewijzigd door barry86 op 06-12-2022 13:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
1. Wie ben je: Wim
• Leeftijd: 52
• Opleiding: HEAO
• Werkervaring: 24
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Enterprise Architect
• Werkgever/branche: ICT Dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): NL/BE, rest van Europa soms
• Reistijd: 20 uren per week
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 6900
• Vakantiegeld: standaard € 6500
• Bonus, toeslagen, etc: variabel rond € 15.000
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 90K

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 50%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Standaard
• Mobiliteit per jaar: € 12.000
• Overige: OV-Kaart, diverse vergoedingen, ook reis en verblijf buitenland
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 125.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Als je ziet dat je op veel plekken meer kunt verdienen dan bied dat toch juist perspectief ipv dat je niet meer door kunt groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:57
Vergeet ook het e-penis syndroom niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
jongetje schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:15:
[...]

Als je ziet dat je op veel plekken meer kunt verdienen dan bied dat toch juist perspectief ipv dat je niet meer door kunt groeien.
Klopt, ik moet wel zeggen dat er in de metaal sector vooral voor project engineering de laatste jaren wel erg veel is veranderd.
Al sinds ik werk ligt het werk en bedrijven voor het oprapen.
Er viel dan ook altijd veel te halen, maar aan het salaris zat echt wel een plafond van "redelijkheid"....

Dat laatste stukje "redelijkheid " is nu ook compleet verdwenen en als je nu gaat hoppen dan kun je echt enorm omhoog schieten met je loon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:18
barry86 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:04:
[...]

Klopt, ik moet wel zeggen dat er in de metaal sector vooral voor project engineering de laatste jaren wel erg veel is veranderd.
Al sinds ik werk ligt het werk en bedrijven voor het oprapen.
Er viel dan ook altijd veel te halen, maar aan het salaris zat echt wel een plafond van "redelijkheid"....

Dat laatste stukje "redelijkheid " is nu ook compleet verdwenen en als je nu gaat hoppen dan kun je echt enorm omhoog schieten met je loon.
Ik vind het in de metaal toch anders tegenvallen, iig het verspanende/lassende/assemblage stuk waar ik vaker in terug kom.
edit:/ ik zit wel iets meer richting product dan project.

Ik denk dat het komt doordat het gros wel gewoon een lager loon accepteert(zeker mensen 5j<).
Regio Eindhoven brengt hier nu verandering in, waardoor een hele straal van 50km hier nu rekening mee moet houden, en terecht, de winst in de metaal bedrijven is echt riant, en de financiele waardering is er niet (vind ik).
Ik moest daadwerkelijk mijn lach inhouden aan de telefoon gezien mijn vraag (4k) 33% afweek van hun bod (3k). Terwijl mij elders ook 5k is geboden. Maar wel triest dat dus een groot gedeelte van het personeel daar wel voor heeft getekend.
Ook blijft het een conservatief stukje industrie, waarbij de juiste leeftijd(35-50) belangrijker is dan kunde merk ik.

Members only:

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DjMark schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:04:
[...]
Vergeet ook het e-penis syndroom niet ;)
Ik zie maar weinig bijdrages waar ik echt vraagtekens bij zet. De meesten zijn gewoon best realistisch, al dan niet aan de hoge kant. Maar iemand met een laag of gemiddeld salaris komen hier weinig. Alleen de mensen die al een vermoeden hebben dat ze laag zitten, komen pronken of gewoon input geven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Dit topic kent van nature een flinke bias. Daar moet je je niet door laten afleiden.
De middenmoot die gewoon tevreden is zul je hier niet vinden, wel de mensen die vinden dat ze te weinig verdienen, óf in gevallen juist op lijken te willen scheppen hoe goed ze wel niet verdienen.

Zolang je dát mee neemt en niet dit topic ziet als volledig betrouwbare representatie van de werkelijkheid, is het een interessant topic om te volgen en je voordeel mee te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalentum
unezra schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:25:
[...]

Dit topic kent van nature een flinke bias. Daar moet je je niet door laten afleiden.
De middenmoot die gewoon tevreden is zul je hier niet vinden, wel de mensen die vinden dat ze te weinig verdienen, óf in gevallen juist op lijken te willen scheppen hoe goed ze wel niet verdienen.

Zolang je dát mee neemt en niet dit topic ziet als volledig betrouwbare representatie van de werkelijkheid, is het een interessant topic om te volgen en je voordeel mee te doen.
Nou op individueel niveau geloof ik best dat dit de werkelijkheid is. Je moet het alleen niet gaan analyseren, omdat bv 'de middenmoot' wellicht mist. En ook de grote groep mensen die niet op Tweakers.net zit.

Ik kan alleen je opmerking over 'opscheppen' niet zo plaatsen. Als die mensen dat verdienen, dan is dat toch goed om te weten?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
unezra schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:25:
[...]

Persoonlijk heb ik altijd het idee dat de voornaamste bias in dit topic de confirmation bias is van de individuele lezers, als je er al van overtuigt bent dat al die salarissen tegenwoordig zo hoog liggen dan is het heel makkelijk om over 5 gewone salarissen heen te lezen en je enkel op die ene hoge te focussen (en visa versa). En dat is ook exact waarom discussies hier bijna altijd over een enkel lijstje gaan en tegelijkertijd de meeste lijstjes geen enkele reactie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
alaintje schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:50:
[...]

Ik vind het in de metaal toch anders tegenvallen, iig het verspanende/lassende/assemblage stuk waar ik vaker in terug kom.
edit:/ ik zit wel iets meer richting product dan project.

Ik denk dat het komt doordat het gros wel gewoon een lager loon accepteert(zeker mensen 5j<).
Regio Eindhoven brengt hier nu verandering in, waardoor een hele straal van 50km hier nu rekening mee moet houden, en terecht, de winst in de metaal bedrijven is echt riant, en de financiele waardering is er niet (vind ik).
Ik moest daadwerkelijk mijn lach inhouden aan de telefoon gezien mijn vraag (4k) 33% afweek van hun bod (3k). Terwijl mij elders ook 5k is geboden. Maar wel triest dat dus een groot gedeelte van het personeel daar wel voor heeft getekend.
Ook blijft het een conservatief stukje industrie, waarbij de juiste leeftijd(35-50) belangrijker is dan kunde merk ik.

***members only***
Absoluut mee eens.
Echter productie/assemblage kun je dan weer niet 1 op 1 vergelijken met project engineering omdat de opleidingsachtergronden net een stapje hoger liggen. Je kan ook vanuit MTS/MBO daarin doorstromen.
Maar dan "val je gewoon onder de HBO/HTS normen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:18
barry86 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:22:
[...]

Absoluut mee eens.
Echter productie/assemblage kun je dan weer niet 1 op 1 vergelijken met project engineering omdat de opleidingsachtergronden net een stapje hoger liggen. Je kan ook vanuit MTS/MBO daarin doorstromen.
Maar dan "val je gewoon onder de HBO/HTS normen".
Ik bedoelde dat ik echt aan de ontwikkel kant zit, waarvan het aanbod nog kleiner is.
Anders begrijp ik je reactie niet.
Ik heb het dan over metalektro en niet klein/groot metaal.
Dus machinefabrieken of ontwerp+assemblage en verkoop van apparaten/producten.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Chief schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:24:

Vooral dit. Wat voor functie en bekendheid zou hij moeten hebben om zelfs op Tweakers herkend te worden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
HSG schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:56:
[...]

Vooral dit. Wat voor functie en bekendheid zou hij moeten hebben om zelfs op Tweakers herkend te worden. :+
Members only:
barry86 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:26:
[...]

Dan ben ik wel weer trots ;)

[...]

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO Werktuigbouwkunde
• Werkervaring: 15
• (Woon) Locatie: Duitsland platteland

2. Wat doe je:
• Functie: (sales) Engineer in hijskraan accessoires. Ook wel "loose gear" genoemd
• Werkgever/branche: Industrie / Metaal
• (Werk) Locatie(s)**: Duitsland.
• Aantal vakantiedagen*: 30
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: Fietsend
• Werkdruk: Geen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4800 / Netto €3400 (In Duitsland is dit incl zorgverzekering)
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € Geen
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € Ja, ik leg €240 bruto in en werkgever ook extra €240
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** Divers
• Mobiliteit per jaar **** € nee
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Ik heb totaal geen kennis van jouw sector, maar een netto inkomen van 3400 euro per maand inclusief zorgverzekering is helemaal niet verkeerd. Gemakshalve neem ik ook even aan dat cost of living en huur- (c.q. woning)prijzen in jouw regio lager zijn dan in de randstad.

Los hiervan, wanneer is de laatste keer dat je met je baas hebt gesproken over je vergoeding? Ik lees hier vaak (niet van jou overigens) over vermeende 'schreeuwers' die worden beloond met meer salaris. Dat kan inderdaad vervelend zijn, echter begint een hoger salaris toch echt bij jezelf. Ik onderhandel gemiddeld twee keer per jaar over mijn salaris en laat duidelijk weten wat mijn verwachtingen zijn. Ook als er geen logische aanleiding voor is (stel je hebt maar één keer per jaar een functioneringsgesprek), kan je zelf het initiatief nemen om je verwachting te delen. Worst case scenario is een 'nee' en een werkgever die ervaart met een assertieve werknemer te maken te hebben die hij of zij serieus moet nemen en wellicht op andere manieren tegemoet kan komen.

[ Voor 60% gewijzigd door Jedi_Pimp op 07-12-2022 03:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Kalentum schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:37:
[...]

Nou op individueel niveau geloof ik best dat dit de werkelijkheid is. Je moet het alleen niet gaan analyseren, omdat bv 'de middenmoot' wellicht mist. En ook de grote groep mensen die niet op Tweakers.net zit.

Ik kan alleen je opmerking over 'opscheppen' niet zo plaatsen. Als die mensen dat verdienen, dan is dat toch goed om te weten?
Het is makkelijk goedpraten dat je zelf te weinig verdient, als je iedereen die meer krijgt als een opschepper kan wegzetten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Members only:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:26

Secsytime

Automagisch

Jedi_Pimp schreef op woensdag 7 december 2022 @ 03:31:
[...]

***members only***

[...]

Ik heb totaal geen kennis van jouw sector, maar een netto inkomen van 3400 euro per maand inclusief zorgverzekering is helemaal niet verkeerd. Gemakshalve neem ik ook even aan dat cost of living en huur- (c.q. woning)prijzen in jouw regio lager zijn dan in de randstad.

Los hiervan, wanneer is de laatste keer dat je met je baas hebt gesproken over je vergoeding? Ik lees hier vaak (niet van jou overigens) over vermeende 'schreeuwers' die worden beloond met meer salaris. Dat kan inderdaad vervelend zijn, echter begint een hoger salaris toch echt bij jezelf. Ik onderhandel gemiddeld twee keer per jaar over mijn salaris en laat duidelijk weten wat mijn verwachtingen zijn. Ook als er geen logische aanleiding voor is (stel je hebt maar één keer per jaar een functioneringsgesprek), kan je zelf het initiatief nemen om je verwachting te delen. Worst case scenario is een 'nee' en een werkgever die ervaart met een assertieve werknemer te maken te hebben die hij of zij serieus moet nemen en wellicht op andere manieren tegemoet kan komen.
Dacht al dat jij het was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordygrunn
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-07-2023

jordygrunn

Developer

Even een update van mijn kant na bijna 2 jaar.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:22
jordygrunn schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:13:

***members only***
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje mager pakket (geen bonus, geen 13e/14e, geen extra's) als je al 6 jaar full-stack ervaring hebt. Heb jij wel het gevoel dat je genoeg betaald krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
@jordygrunn,
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRa
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:29
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 48
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 28 jaar
• (Woon) Locatie: noord-NL

2. Wat doe je:
• Functie: afgekeurd
• Werkgever/branche: WIA en pensioen
• (Werk) Locatie(s): nvt
• Aantal vakantiedagen: nvt
• Gewerkte uren/week: nvt
• Reistijd: nvt
• Werkdruk: nvt

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5483
• Vakantiegeld: € 301
• Bonus, toeslagen, etc: nvt
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 69k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ongeveer €450,-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensoenfonds
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: €186 netto
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 75k

Ergste van niet in het werkproces zitten: missen van collega's. Heb zo'n 30% salaris in moeten leveren, dat was even lastig, maar inmiddels wel weer goede financiële balans. Ben o.a. kleiner gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:58
Wellicht lees ik het verkeerd en excuus als dit verkeerd overkomt, maar je verhaaltje doet alsof je het financieel zwaar hebt, terwijl je 2 x modaal krijgt. Genoeg mensen die alleen maar kunnen dromen van een dergelijk inkomen. Zo slecht zal je het niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRa
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:29
Klopt, op financieel vlak heb ik het zeker niet zwaar.
Qua gezondheid is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
@jordygrunn Belsimpel? Echt een bar slecht betalende werkgever imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online

***members only***
Dat was 10 jaar geleden al karig te noemen, het is gewoon best slecht. Dit hoort in jouw regio toch echt minimaal op 4200 euro per maand te zitten. En met jouw ervaring (kennis kan ik niet zien) zou je met wat solliciteren ook werk kunnen vinden waar je 90k per jaar verdient, ofwel rond de 7000 per maand.

Misschien dat je dan meer richting het midden van het land moet kijken, maar met hybride werken en fijne leaseauto's is dat ook niet een straf voor 1 of 2 keer per week ;)

Maar, zoals altijd: geld is niet alles.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fridaze
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 14:19
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris1988
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illuminix
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-03 08:59
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO4 Systeem beheerder
• Certificaten: CCNA1, Aries maintaince and repair
• Werkervaring: 3 jaar.
• (Woon) Locatie: Noord Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: ICT medewerker
• Werkgever/branche: Installatie techniek
• (Werk) Locatie(s): Werk
• Aantal vakantiedagen: 25 + 13 ADV
• Reistijd: 15 min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2900,- bruto pm
• Bonus, toeslagen, etc: x
Thuiswerkvergoeding: x
• Dertiende/veertiende maand: x

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: x
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Metaal en techniek
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: GSM-abo met 'onbeperkt' en laptop

Op kosten van het bedrijf mag ik wel cursussen en opleidingen volgen.

Ik heb niet onderhandeld tijdens mijn eerste contractvoorstel. Aangezien ik 7 jaar uit heb gelegen vond ik het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07 10:00
Bedankt voor het delen. Erg tof dat je in de VS zit. Als de verhouding inkomen en cost of living ongeveer hetzelfde in balans zijn als in NL ben je toch een mooie ervaring rijker! Plus een sterker CV.

Beetje off-topic, maar mag ik vragen hoe je daar zo terecht bent gekomen. Via een Nederlandse werkgever, of gewoon rechtstreeks daar gesolliciteerd?
Ik overweeg het zelf ook weleens, maar hoor dat het met sponsoring door werkgever e.d. lastig is.
Pagina: 1 ... 154 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.