Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Groax schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:57:
[...]

Ik heb eindelijk de stekker uit de muur getrokken en ben gaan zoeken.
Dit is een aanbod die ik nu heb liggen :) zelf ben ik er wel content mee maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

1br1c1d1br1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:11:
Tijdje aan het meelezen, nu mijn beurt.

***members only***
Secundair is het wel extreem slecht geregeld zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

***members only***
Hoe klein is klein? Ik ben van mening dat je als junior beter in een wat groter team kunt zitten met collega's waar je van kan leren én waar je ook meerdere denkwijzen/oplosmethodieken toegepast ziet worden. Anders krijg je -zonder dat je het door hebt- een zeer gekleurd beeld.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1br1c1d1br1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-09 15:46
True schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:29:
[...]

Hoe klein is klein? Ik ben van mening dat je als junior beter in een wat groter team kunt zitten met collega's waar je van kan leren én waar je ook meerdere denkwijzen/oplosmethodieken toegepast ziet worden. Anders krijg je -zonder dat je het door hebt- een zeer gekleurd beeld.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:04:
[...]

Secundair is het wel extreem slecht geregeld zeg.
Veel pensioenregelingen beginnen pas vanaf 25 jaar. Het zou mooi zijn als daar verandering in kwam, maar op zich is het dus niet 'ontzettend slecht'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:31
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:12:
[...]

Veel pensioenregelingen beginnen pas vanaf 25 jaar. Het zou mooi zijn als daar verandering in kwam, maar op zich is het dus niet 'ontzettend slecht'.
Het zou mooi zijn als iedereen zelf kan kiezen waar hij zijn pensioen regelt. Net zoals dat ik zelf mag kiezen waar ik mijn zorgverzekering, woonhuisverzekering, hypotheek en alle andere financiële producten afneem. Waarom moet ik met mijn pensioen dan verplicht worden om bij iets van de branche of CAO aangesloten te worden?
Ik vind het goed dat een pensioen geregeld word, vanaf jonge leeftijd, maar dan wel naar iets van mijn keuze. Dan mag mijn werkgever daar zijn deel in storten en ik mijn eigen deel (al dan niet via mijn werkgever). Nu ben ik verplicht om bij een minder goede pensioen regeling te zitten omdat de overheid vind dat ik verplicht bij een branche fonds moet zitten. Zelfs mijn werkgever wil ons ergens anders onder brengen maar dat mag gewoon niet. En we zijn te klein om een CAO af te spreken om hierop een uitzondering te maken.

Maargoed, dit is voer voor een hele andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nipnip
  • Laatst online: 22-11-2022
Misschien een domme vraag of niet het juiste topic;

maar als een recruiter zegt dat het tarief 400/dag is, of ik vind op een site het tarief terug van 400-650/dag. Hoe moet ik dat dan zien?

Als je als freelancer (met btwnummer, toch?) zou werken, dan zou je inderdaad dit dagtarief krijgen.

Mijn vraag is nu, stel dat je gewoon als werknemer daar wilt werken, met hoeveel per maand kan ik dan die tarieven van 400-650 per dag vergelijken? Zodoende ik weet wat mijn marge is om te onderhandelen en wat ik mag verwachten.

Het gaat om een IT Support Officer vacature.

[ Voor 4% gewijzigd door nipnip op 22-11-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@nipnip Dat lijkt me meer iets voor het freelance topic.
Maar hoe bedoel je hoe moet ik dat zien? Bel ze op en je weet het. Als het voor 1 uur per dag is zou ik het meteen doen. Als medewerker in loondienst werk je niet met "dag of uurprijzen" maar met een maandsalaris en een pakket aan overige arbeidsvoorwaarden. Normaals, bel ze op, het is hier gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiningMuggle
  • Laatst online: 15-01-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 19:26
Members only:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:53
Je functiebeschrijving klopt volgens mij niet. Senior S&C Officer als beginner? Wat is je voorgeschiedenis? Heb je relevante cursussen gevolgd? Heb je ISO-audits volledig zelfstandig afgerond?
Als je hierop JA kan antwoorden, dan verdien je flink onder de maat. Zeg maar enkele duizenden. Maar het vermoeden bestaat dat het om een junior functie gaat.

Edit: True was me voor...

[ Voor 3% gewijzigd door XFlame op 25-11-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 19:26
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:22

***members only***
Cloud engineer? Kijk eens naar sc-900 certificaat om te beginnen en kijk dan welke richting je op wilt? Bv az-104 als je bv richting azure administrator wilt gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
BarendBotje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:30:
Hallo allen,

Zie onderstaand mijn overzicht.

***members only***

Ik ben 2 jaar geleden in een onzekere corona tijd aangenomen bij een bedrijf via een detacheerder. Nu sta ik binnenkort voor de mogelijkheid om over genomen te worden door desbetreffend bedrijf. Dit gaat gewoon via de HR waar ik ook kan onderhandelen over bepaalde zaken(dus niet 1:1 overnemen uit mijn huidige contract). Ik heb in de 2 jaar die ik er weer alleen maar exceptionele beoordelingen gehad, dus er lijkt zeker ruimte om erover te praten lijkt mij. Echter sta ik nog aan het begin van mijn carriere en dan lijken alleen de dollar tekens belangrijk, echter denk ik dat er wel meer belangrijk is dan dat. Is het verstandig om bij andere bedrijven te kijken en om zo wat vergelijkbaar materiaal te verzamelen om te onderhandelen bij mijn toekomstige werkgever? Hebben jullie tips die ik kan gebruiken om zo het beste eruit te slepen?

Alvast bedankt :)
Inmiddels een aanbod mogen ontvangen voor overname in het nieuw jaar, zie onderstaand tov huidige aanbod:

Members only:

Dit is mijn 1e aanbod. Nu kan ik het meteen accepteren, maar ik denk met 2 jaar ervaring een net aanbod. Of zouden jullie aanbevelen om het te challengen en er mogelijk een procentje meer salaris uit te halen? Hoor graag hoe jullie over bovenstaande denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
BarendBotje schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:50:
[...]

Inmiddels een aanbod mogen ontvangen voor overname in het nieuw jaar, zie onderstaand tov huidige aanbod:

***members only***

Dit is mijn 1e aanbod. Nu kan ik het meteen accepteren, maar ik denk met 2 jaar ervaring een net aanbod. Of zouden jullie aanbevelen om het te challengen en er mogelijk een procentje meer salaris uit te halen? Hoor graag hoe jullie over bovenstaande denken :)
Ik vind het niet onredelijk voor vast in dienst ook met de 13e maand meegenomen. Maar vanuit je detacheerder zou je dit jaar waarschijnlijk nog een verhoging krijgen en ligt het aanbod niet heel ver uit elkaar.
Ga je met je nieuwe contract dit jaar nog een verhoging krijgen? Hoe ervaar jij de inflatie? Ik denk dat je het wel mooi kunt afronden naar een wat hoger bedrag als je in 2022 geen verhoging meer krijgt en pas eind 2023 weer wat zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
True schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:02:
[...]

Ik vind het niet onredelijk voor vast in dienst ook met de 13e maand meegenomen. Maar vanuit je detacheerder zou je dit jaar waarschijnlijk nog een verhoging krijgen en ligt het aanbod niet heel ver uit elkaar.
Ga je met je nieuwe contract dit jaar nog een verhoging krijgen? Hoe ervaar jij de inflatie? Ik denk dat je het wel mooi kunt afronden naar een wat hoger bedrag als je in 2022 geen verhoging meer krijgt en pas eind 2023 weer wat zult krijgen.
Ja echter is het gat in pensioen tussen detacheerden en het nieuwe contract substantieel. Verder verwacht ik ook niet dat de detacheerden 20% zou verhogen. Echter denk ik dat er misschien nog wel iets meer in zit , zeker aangezien dit het 1e aanbod is. Verder is het een bedrijf die nogal onder vuur ligt zegmaar 8)
Dit jaar niet meer. Verhoging verwacht ik ergens in 2023 obv cao verhoging door inflatie correctie (5-8%) daarnaast weer in dec 2023/ Jan 2024.

[ Voor 12% gewijzigd door BarendBotje op 25-11-2022 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikernaam__
  • Registratie: September 2022
[...]

***members only***

Ik als groentje bij een andere niet-concurrent van lays heb een bod in dezelfde richting aangeboden gekregen begin dit jaar, dus je kan zeggen dat je er meer uit zou kunnen halen. Als ik het qua ervaring doorreken zou je totaal op de 85~90k kunnen uitkomen lijkt mij. Of het het waard is om daar hard te voor gaan staan weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:51
Nou als dat de officiële titel is zou ik ook nog even over het salaris gaan praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:05
XFlame schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:04:
[...]

Je functiebeschrijving klopt volgens mij niet. Senior S&C Officer als beginner? Wat is je voorgeschiedenis? Heb je relevante cursussen gevolgd? Heb je ISO-audits volledig zelfstandig afgerond?
Als je hierop JA kan antwoorden, dan verdien je flink onder de maat. Zeg maar enkele duizenden. Maar het vermoeden bestaat dat het om een junior functie gaat.

Edit: True was me voor...
Hoewel eens met de strekking van je verhaal, stellen ISO audits niet zoveel voor. Laat een junior hier twee keer bij meekijken en ze kunnen het zelf al (heb wat jaren een consultant bedrijf gehad waar we veel juniors in hebben gezet op de ISO implementaties.

@tommerd_ Ik neem vergelijkbare rollen aan die je eenzelfde functietitel zou geven. Die betaal ik tussen de 8-12K per maand. Dus ik zou heel goed nadenken over deze titel gebruiken qua cv’s en volgende sollicitaties, aangezien dat zeer scheven verwachtingen kan uitlokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
Hierbij eens wat info, ben benieuwd wat jullie vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO-ICT
• Certificeringen: Microsoft Azure(pending), MCSA, MS-100/101 relevant
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg/Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Cloud Engineer
• Werkgever/branche: IT bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: +- 1 uur
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4000,-
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 52.800,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, 66/33 regeling, nb
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven
• Mobiliteit: Leaseauto: Ja, leasebudget van 850 per maand ex benzine (vergoed/tankpas)
• Overige: Toeslag 300,- per week standby dienst (eens in 6 weken) + overuren die gemaakt worden.
- Werkplekbudget van 60 euro per maand
- 13e maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- 66.000,- ex pensioen/tankpas

[ Voor 6% gewijzigd door Tijs0289 op 24-01-2023 14:05 . Reden: Package / secundaire voorwaarden aangepast. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Tijs0289 schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:45:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO-ICT
• Certificeringen: Microsoft Azure(pending), MCSA, MS-100/101 relevant
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg/Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Cloud Engineer
• Werkgever/branche: IT bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Aantal vakantiedagen: 30
• Reistijd: +- 1 uur

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4000,-
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 48.000,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: x
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: x
• Mobiliteit: Leaseauto: Ja, leasebudget van 750-850 per maand ex benzine (vergoed)
• Overige: Toeslag 300,- per week consignatiedienst + overuren die gemaakt worden.
- Werkplek budget van 60 euro per maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): X
Je totaal bruto jaarsalaris mist je vakantiegeld ;)

Salaris is niet heel bijzonder, niet heel slecht (maar kan zeker beter), 30 vakantiedagen is wel lekker. Hopelijk krijg je wel pensioen? Heb je dat niet ingevuld omdat je het niet weet, of omdat je het niet krijgt?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostboy
  • Laatst online: 07-02 11:00
Dit topic volg ik al een tijdje. Nu mijn beurt. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: Hbo - software engineering
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: software developer
• Werkgever/branche: IT branche
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 25. Min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3368,02
• Vakantiegeld: 8 %
• Bonus, toeslagen, etc: € 518,31 (elke maand)
• Dertiende/veertiende maand: € 3368,31
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53.234

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 3368,31 (jaarlijks)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: **
• Mobiliteit per jaar: leaseauto met budget van 550 incl. tankpas voor privegebruik
• Overige: sport abonnement (fitness, zwemmen etc), drinken en fruit @ kantoor
• Package Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 63.202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Puur uit interesse, wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen? Schrijf je dan software die in de cloud draait, of werk je bij een cloud provider? (Ik ben bekend met Google, maar definities zoals deze zeggen eigenlijk alles en niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
CVTTPD2DQ schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:53:
[...]

Puur uit interesse, wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen? Schrijf je dan software die in de cloud draait, of werk je bij een cloud provider? (Ik ben bekend met Google, maar definities zoals deze zeggen eigenlijk alles en niets).
Het ontwerpen, bouwen, implementeren en beheren van (cloud) IT systemen voor klanten.
In de praktijk komen natuurlijk nog wel eens on-premesis omgevingen dan wel combinatie hybride voor, en draai je ook als IT engineer enigszins mee qua ondersteuning/support.
De werkgever geeft het tegenwoordig de titel cloud engineer in plaats van IT engineer omdat zij zoveel mogelijk alles in de cloud willen hebben draaien, wat ook vrij logisch is.

[ Voor 12% gewijzigd door Tijs0289 op 27-11-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 14:37
Lostboy schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:05:
Dit topic volg ik al een tijdje. Nu mijn beurt. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: Hbo - software engineering
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: software developer
• Werkgever/branche: IT branche
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 25. Min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3368,02
• Vakantiegeld: 8 %
• Bonus, toeslagen, etc: € 518,31 (elke maand)
• Dertiende/veertiende maand: € 3368,31
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53.234

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 3368,31 (jaarlijks)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: **
• Mobiliteit per jaar: leaseauto met budget van 550 incl. tankpas voor privegebruik
• Overige: sport abonnement (fitness, zwemmen etc), drinken en fruit @ kantoor
• Package Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 63.202
Waarom iedere maand die bonus? Is dat vast of variabel? Zo telt het waarschijnlijk niet als vast inkomen mee voor bijvoorbeeld een hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostboy
  • Laatst online: 07-02 11:00
Lana Drahrepus schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:13:
[...]

Waarom iedere maand die bonus? Is dat vast of variabel? Zo telt het waarschijnlijk niet als vast inkomen mee voor bijvoorbeeld een hypotheek.
Bonus is gelukkig wel vast, dus het telt dan mee voor een hypotheek.

Bonus is er waarschijnlijk zodat, mocht het ooit slecht gaan met het bedrijf, dat ze deze omlaag kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:21
Een bonus is ook een vrij goedkope verloning omdat het meestal niet mee telt voor je pensioen en dertiende maand etc.
Maar goed, beter wel een bonus dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stienjo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Als je dat twee jaar geleden verdiende mag je nu wel rustig 3900-4000 verdienen indien je normaal tot goed presteert. Maar dat is niet altijd even realistisch als je niet onderhandeld en bij dezelfde werkgever blijft zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Lostboy schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:05:
Valt eigenlijk niets over te zeggen anders dan giswerk.

Mijn initiele gedachte is echter; een beetje aan de lage kant. Echter (no offense) friesland, leeftijd. Potentieel heb je een mooi bedrijf waar je niet te weinig verdient. Aan de andere kant, 12 jaar werk ervaring, software engineer.. kan ook beter zijn.

Misschien ben je enorm slecht in wat je doet en verdien je te veel. Wellicht heb je in die 12 jaar tijd enorm ontwikkeld tot een boven gemiddelde programmeur in mooie moderne talen en verdien je veel te weinig. Of alles wat daar tussen in zit en is het salaris okay.

Een beetje een knudde opmerking van mij, maar op basis van puur leeftijd + werkervaring + een titel + salaris valt objectief gezien helemaal niets te zeggen.

Dus;
- wat doe je exact en een beetje zelf reflectie; hoe goed ben je daar in?
- type bedrijf/sector

[ Voor 20% gewijzigd door Douweegbertje op 28-11-2022 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

FreakNL

Well do ya punk?

Tijs0289 schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:37:
[...]

Het ontwerpen, bouwen, implementeren en beheren van (cloud) IT systemen voor klanten.
In de praktijk komen natuurlijk nog wel eens on-premesis omgevingen dan wel combinatie hybride voor, en draai je ook als IT engineer enigszins mee qua ondersteuning/support.
De werkgever geeft het tegenwoordig de titel cloud engineer in plaats van IT engineer omdat zij zoveel mogelijk alles in de cloud willen hebben draaien, wat ook vrij logisch is.
Even een beetje off-topic inbreken, maar VAAK in het logisch. Lang niet altijd. Maar cloud is de heilige graal voor management. Het is natuurlijk ook sexy. Hoe vaak ik dingen niet naar de cloud zie gaan die volledig onlogische zijn is niet meer op 1 hand te tellen. De enige criteria lijkt dan “cloud” te zijn, naar functionaliteit wordt niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:03
BarendBotje schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:15:
[...]

Ja echter is het gat in pensioen tussen detacheerden en het nieuwe contract substantieel. Verder verwacht ik ook niet dat de detacheerden 20% zou verhogen. Echter denk ik dat er misschien nog wel iets meer in zit , zeker aangezien dit het 1e aanbod is. Verder is het een bedrijf die nogal onder vuur ligt zegmaar 8)
Dit jaar niet meer. Verhoging verwacht ik ergens in 2023 obv cao verhoging door inflatie correctie (5-8%) daarnaast weer in dec 2023/ Jan 2024.
Ondanks dat je met je opleiding direct al over serieuze bedragen praat, zou ik toch wel als 'starter' nadenken. Waar ga je het meeste training krijgen, waar denk je het hardste te kunnen investeren in een basis waar je de rest van je carriere profijt van hebt? Qua hardskills maar evengoed softskills gezien je leeftijd.

Je zou kunnen stellen 25 jarige die slim bezig is met pensioen etc.
Je zou ook kunnen stellen, met jou carriere perspectieven moet je pensioen helemaal niet zo serieus nemen en wanneer je de focus legt op je ontwikkeling, je binnen no-time 'keuze stress' hebt op gebied van financien ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door BarendBotje op 11-10-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 16:28

D33F

Tweelingtemmer

Members only:

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
In 2020 werkte ik bij een bedrijf dat destijds 3900€/mnd bruto als drempel aanhield voor onbetaald overwerk, dus zo heel vreemd is het niet. Maar ik vind overwerk nog wel echt wat anders dan gebeld worden bij een storing. Dat laatste is gewoon een verkapte consignatiedienst en mag naar mijn mening gewoon altijd een passende vergoeding tegenover staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:45

Thompson

Beeromaniac

Een incidenteel overuurtje mag voor dat bedrag m.i. best.
Zodra het structureel wordt en/of je kunt die overuren niet makkelijk naar eigen inzicht, op goed vertrouwen, elders in de maand compenseren dan is het een ander verhaal.

Maar zeker als dit in de praktijk betekent dat je eigenlijk een 24/7 standby-dienst hebt behoort daar gewoon vergoeding tegenover te staan.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Ik weet niet exact hoe dat zit met developers etc. maar bij mij betekenen dit soort clausules dat men gemaakte uren bij incidenteel overwerk (lees; ooit eens een keer omdat er een belangrijk event is ofzo) of "overwerk" bij zakenreisjes etc niet vergoed.

Structureel overwerken kan in mijn ogen niet, dan moet je op basis van die uren gewoon salaris krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:04
Voor dat bedrag wil ik best dag 1 langer blijven, maar dag 2 ben ik dan ook later binnen of eerder weg. Ik vind het namelijk een gemiddeld salaris voor een developer, en daar horen ook normale werkomstandigheden bij IMO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Overwerk of standby diensten dienen betaald te worden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:27
- Snip -

[ Voor 99% gewijzigd door SpelFaut op 27-10-2023 11:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
SpelFaut schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:29:
Om mijn steentje bij de dragen aan dit topic, samen met een vraag om advies:

***members only***

En verder, algemene reacties op op bovenstaande zijn altijd welkom 8)
Krijg je die CAO verhoging niet ook als je onvoldoende gepresteerd hebt (immers is het een CAO verhoging voor inflatie waarschijnlijk)? Dat alleen al is wat mij betreft een valide tegenargument waar je die hele discussie gelijk mee doodslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 16:28

D33F

Tweelingtemmer

Bedankt allen voor jullie mening. Ik heb het balletje weer even teruggelegd bij de werkgever. Op zich ben ik niet beroerd om incidenteel iets langer door te gaan, maar het moet niet structureel worden.

Verder verwacht ik dat indien ik uit mijn slaap gehaald word ik de dag erna toch later mag beginnen / eerder mag stoppen.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Je (of eigenlijk jouw werkgever) verwart standby vergoeding met overuren. Standby vergoeding, en daarna oproepen.. dat moet gewoon betaald worden. Zoiets valt niet in overuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Montaner op 28-11-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0c2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:05

0c2

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@0c2 Ik denk dat die vakantie dagen wel lastig zijn om bij elk bedrijf binnen te komen. Normaal is het vaak rond de 25 (wettelijk minimum is 20), dan zijn 15 dagen gewoon 3 weken extra verlof waarvoor de werkgever vervanging moet betalen.

Je kunt kijken in het onderwijs waar je veel dagen hebt of de overheid waar je via een budget dagen bij kunt kopen. Of je wordt freelancer, dan heb je onbeperkt dagen (in overleg met je opdrachtgever). Gaat ook een beetje om de reden waarom je rondkijkt. Is dat salaris of uitdaging?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@0c2 je kunt ook 40u werken bij een 36u contract dan werk je met 45 gewerkte weken/jaar voor 5 extra weken verlof, dan nog de wettelijke 4 weken/jaar voor 9 weken/jaar. Enige moeilijke punt is dat je hierdoor nog even die laatste 10% loon moet onderhandelen, maar laat dat in de huidige markt niet zo heel moeilijk zijn.
Persoonlijk zou ik in een sollicitatie vrij snel beginnen met; ik heb de intentie 40u/wk te werken voor een 36u/wk contract zodat ik meer verlof heb in een jaar welke ik wil opnemen, staan jullie hiervoor open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groax
  • Laatst online: 18-08 11:58
Groax schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:00:
Members only:
Ik heb eindelijk de stekker uit de muur getrokken en ben gaan zoeken.
Dit is een aanbod die ik nu heb liggen :) zelf ben ik er wel content mee maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Even een update met de juiste gegevens.

Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Groax op 28-11-2022 13:59 . Reden: bruto jaarsalaris was fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Groax schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:57:
[...]

[...]

***members only***
Geen pensioen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groax
Wel, 50%

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:53
Van wat? 1 euro inleg per maand? Of van 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groax
XFlame schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:08:
[...]

Van wat? 1 euro inleg per maand? Of van 1000?
Werkelijk geen idee :P stond 50/50 op het voorstel en geen nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:27
True schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:08:
[...]

Krijg je die CAO verhoging niet ook als je onvoldoende gepresteerd hebt (immers is het een CAO verhoging voor inflatie waarschijnlijk)? Dat alleen al is wat mij betreft een valide tegenargument waar je die hele discussie gelijk mee doodslaat.
Ja ben ik met je eens. Iedereen krijgt die CAO verhoging immers, dus ook als er onvoldoende gepresteerd is.
Ga hem dan inderdaad ook zo verwoorden.

Heeft iemand verder nog een inhoudelijke reactie op het ingevulde format? Of is het te gemiddeld om er iets nuttigs over te zeggen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:34
BarendBotje schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:18:
[...]

Of zijn er slimme trucs die toe te passen zijn hiervoor?
De truc is over het algemeen dat je werkgever je graag wilt behouden, en dat die zich realiseert dat je waarschijnlijk weg gaat als het salaris niet aan je wens voldoet. Dat kan je dan subtiel of niet zo subtiel in een gesprek naar voren brengen.

Het werkt het beste als je niet hoeft te bluffen, en daadwerkelijk een alternatief hebt en bereid bent weg te gaan. Ik kan het iedereen aanbevelen om af en toe op interessante posities te solliciteren, zelfs als je niet actief op zoek bent. Je kan prima zeggen dat je niet actief op zoek bent; men wil je in deze markt toch graag spreken. Het is een speeltuin voor onderhandelingen, misschien krijg je wel een enorm mooi aanbod, en je bouwt als je dit af en toe doet een mooi netwerk van job opportunities op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
Groax schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:57:

***members only***
Volgens mij mag daar wel aardig wat bij, maar dat weten anderen beter.
Gezien je nu gaat switchen, zou ik nog even verder zoeken als ik jou was en richting de 5k iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groax
Phyrozi schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:29:
[...]

Volgens mij mag daar wel aardig wat bij, maar dat weten anderen beter.
Gezien je nu gaat switchen, zou ik nog even verder zoeken als ik jou was en richting de 5k iets vinden.
Ik ga 32 uur werken en als ik naar de 40 stap dan zit ik op 4600. Ik zit dan wel aardig leuk dacht ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Groax schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:44:
[...]

Ik ga 32 uur werken en als ik naar de 40 stap dan zit ik op 4600. Ik zit dan wel aardig leuk dacht ik zo
Wat betekent de 2800 in je post dan? Nogal verwarrend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:25

3DDude

I void warranty's

Phyrozi schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:47:
[...]

Als die 40 is.. dat duurt nog 9 jaar toch?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
Buiten het feit dat het invullen van een lijstje voor iemand van 31 en architect wel wat beter mag, denk ik dat je zijnde architect wel meer kunt verdienen dan 4600 euro voor 40 uur in Amsterdam.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Groax schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:11:
[...]

Werkelijk geen idee :P stond 50/50 op het voorstel en geen nummer
Toch jammer, je bent inmiddels 31 en geen 20 meer.
Mijn pensioeninleg van de werkgever is ruim 700 per maand, dat van jou kan dat ook zijn, of 50 euro. Aangezien het 50/50 is, kan je de inleg zien op je loonstrook. Want wat daar staat, dat krijg je ook van je werkgever.

Soms hebben mensen ook een hoger bruto salaris maar een slecht pensioen, dus vergelijken kan niet als mensen geen pensioen posten. Mijn inziens zijn alle posts zonder pensioen gegevens nutteloos. Het blijft vreemd dat mensen voor elke euro onderhandelen, maar pensioen, maakt blijkbaar niet uit. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 28-11-2022 18:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Aftansert schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:25:
[...]

De truc is over het algemeen dat je werkgever je graag wilt behouden, en dat die zich realiseert dat je waarschijnlijk weg gaat als het salaris niet aan je wens voldoet. Dat kan je dan subtiel of niet zo subtiel in een gesprek naar voren brengen.

Het werkt het beste als je niet hoeft te bluffen, en daadwerkelijk een alternatief hebt en bereid bent weg te gaan. Ik kan het iedereen aanraden om af en toe op interessante posities te solliciteren, zelfs als je niet actief op zoek bent. Je kan prima zeggen dat je niet actief op zoek bent; men wil je in deze markt toch graag spreken. Het is een speeltuin voor onderhandelingen, misschien krijg je wel een enorm mooi aanbod, en je bouwt als je dit af en toe doet een mooi netwerk van job opportunities op.
Inmiddels heb ik het aanbod kunnen verhogen na 64500 per jaar 😋 zal zo eens mijn post updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17

TMC

Aftansert schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:25:
[...]

Het werkt het beste als je niet hoeft te bluffen, en daadwerkelijk een alternatief hebt en bereid bent weg te gaan. Ik kan het iedereen aanbevelen om af en toe op interessante posities te solliciteren, zelfs als je niet actief op zoek bent. Je kan prima zeggen dat je niet actief op zoek bent; men wil je in deze markt toch graag spreken. Het is een speeltuin voor onderhandelingen, misschien krijg je wel een enorm mooi aanbod, en je bouwt als je dit af en toe doet een mooi netwerk van job opportunities op.
Mee eens. Daarnaast weet je op die manier wat je waard bent, wat toch om meerdere redenen vrij essentieel is naar mijn mening. Stel je weet dat je 20% onder een marktconform salaris zit, dan zou ik me niet beschaamd voelen om dat voortdurend (niet subtiel) te laten blijken in HR-gesprekken. Je kan dan zelfverzekerd zeggen dat je meer waard bent (hoe je dat weet hoeft niemand te weten), en die zelfverzekerheid is essentieel in onderhandlingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:30
Members only:

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48

Reinier

\o/

Oh, zonder de planten?
Karig!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
[...]

***members only***

Een scherper aanbod kunnen onderhandelen, zie onderstaand dikgedrukt:

Members only:

Toch weer bijna 6% erbij, valt niet tegen! Al heb ik wel gemerkt dat de rek er nu echt uit is qua salaris, ik denk dat ik dit aanbod morgen ga tekenen :) Bedankt voor de tips allen :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groax
Phyrozi schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:47:
[...]

Ik ga 32uur per week werken maar mocht ik ooit over gaan naar de 40uur per week dan zal ik €4.600 verdienen. Dus omdat ik momenteel 32uur ga werken bij deze werkgever zit ik op de € 3.674, Dit is allemaal bruto (helaas :))
Zenix schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:57:
[...]

Toch jammer, je bent inmiddels 31 en geen 20 meer.
Mijn pensioeninleg van de werkgever is ruim 700 per maand, dat van jou kan dat ook zijn, of 50 euro. Aangezien het 50/50 is, kan je de inleg zien op je loonstrook. Want wat daar staat, dat krijg je ook van je werkgever.

Soms hebben mensen ook een hoger bruto salaris maar een slecht pensioen, dus vergelijken kan niet als mensen geen pensioen posten. Mijn inziens zijn alle posts zonder pensioen gegevens nutteloos. Het blijft vreemd dat mensen voor elke euro onderhandelen, maar pensioen, maakt blijkbaar niet uit. :+
Ik heb nog geen loonstrook ontvangen en spreek ze woensdag. Morgen hoop ik mijn contract binnen te krijgen en zal deze dan helemaal uit pluizen en daarna waarschijnlijk tekenen voor 12 maanden dienstverband.

[ Voor 52% gewijzigd door Groax op 28-11-2022 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flashtoo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-12-2024
Groax schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:26:
[...]

Ik heb nog geen loonstrook ontvangen en spreek ze woensdag. Morgen hoop ik mijn contract binnen te krijgen en zal deze dan helemaal uit pluizen en daarna waarschijnlijk tekenen voor 12 maanden dienstverband.
Je kan ook een pro forma salarisstrook aanvragen, dat kan wat duidelijker en makkelijker zijn dan zelf overal premies opzoeken en uitrekenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Laatst online: 16-09 08:58
-

[ Voor 99% gewijzigd door aapjuh99 op 14-05-2024 09:34 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Sow, da's flink! Zoeken jullie nog cloud specialisten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Is dit een Nederlandse toko of een Amerikaanse met een vestiging hier? Dit soort salarissen zie je niet vaak bij Nederlandse bedrijven, vandaar mijn interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Laatst online: 18-04-2024

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: MBO-ICT
• Werkervaring: 18 jaar
• (Woon) Locatie: zuid holland

2. Wat doe je:
• Functie: Support engineer (end user en systeem support)
• Werkgever/branche: geen IT. collega zit hier ook dus hou ik het zoveel mogelijk anoniem :)
• (Werk) Locatie(s): zuid holland
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: +- 15 minuten op de fiets

3. Wat verdien je: 2260 euro netto
• Vast maandsalaris (bruto): €3000,-
• Bonus, toeslagen, etc: 1300 euro~ een keer in de afgelopen 2.5 jaar ontvangen.
• Dertiende/veertiende maand: geen

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja,2/3e
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ***

Thats it, werk is leuk, fijne collega`s dicht bij huis, salaris is niet om over naar huis te schrijven, maar zit wel op mijn plek.

[ Voor 16% gewijzigd door Wowhead op 29-11-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:57
Netjes! Nou vermeldt je niet waar je woont ('Randstad' is nogal een breed begrip, kan Purmerend zijn of Spijkenisse) en ik neem aan dat je 100% thuis werkt. Gebruik je dat We Work abonnement dan wel? Heb je collega's die je dan kan ontmoeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:30
Dat was uiteraard een semi-joke, maar neem aan dat mensen dat wel door hebben.
Zinu schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:23:
[...]
Sow, da's flink! Zoeken jullie nog cloud specialisten? :+
Members only:
macmellow schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:31:
[...]
Is dit een Nederlandse toko of een Amerikaanse met een vestiging hier? Dit soort salarissen zie je niet vaak bij Nederlandse bedrijven, vandaar mijn interesse :)
Members only:
Kalentum schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:42:
[...]
Netjes! Nou vermeldt je niet waar je woont ('Randstad' is nogal een breed begrip, kan Purmerend zijn of Spijkenisse) en ik neem aan dat je 100% thuis werkt. Gebruik je dat We Work abonnement dan wel? Heb je collega's die je dan kan ontmoeten?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
D33F schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:11:
Bedankt allen voor jullie mening. Ik heb het balletje weer even teruggelegd bij de werkgever. Op zich ben ik niet beroerd om incidenteel iets langer door te gaan, maar het moet niet structureel worden.

Verder verwacht ik dat indien ik uit mijn slaap gehaald word ik de dag erna toch later mag beginnen / eerder mag stoppen.
Altijd consignatie is wettelijk niet toegestaan (max 2 weken per 4 weken)

https://www.rijksoverheid...proepdiensten-consignatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@pLabel Hoe kom je aan die 13 ADV dagen, dan moet je 34 uur per week voor werken neem ik aan om die 13 dagen mee te sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:02
jongetje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:08:
@pLabel Hoe kom je aan die 13 ADV dagen, dan moet je 34 uur per week voor werken neem ik aan om die 13 dagen mee te sparen.
Hij werkt 40, maar met contract van 38. 52*2 uur overwerk / 8 = 13 dagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikernaam__
  • Registratie: September 2022
BarendBotje schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:18:
[...]

Ja mja, ik krijg hier alle ruimte om te ontwikkelen in de richting die ik wil. De keuze tussen hier (philips) en bij ASML is snel gemaakt, puur omdat ik het idee heb dat ik hier meer kan leren. Hier doen wij ook ontwikkel projecten voor ASML en Zeiss, dus de technische diepgang is er wel. Verder krijg ik mogelijkheden tot het ontwikkelen in de richting die ik wens, dus dat is zeker ook wat waard.
Even ter interesse, vanwaar de verwachting dat je bij ASML minder verwacht te leren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door BarendBotje op 11-10-2023 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Wowhead schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:32:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: MBO-ICT
• Werkervaring: 18 jaar
• (Woon) Locatie: zuid holland

2. Wat doe je:
• Functie: Support engineer (end user en systeem support)
• Werkgever/branche: geen IT. collega zit hier ook dus hou ik het zoveel mogelijk anoniem :)
• (Werk) Locatie(s): zuid holland
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: +- 15 minuten op de fiets

3. Wat verdien je: 2260 euro netto
• Vast maandsalaris (bruto): €3000,-
• Bonus, toeslagen, etc: 1300 euro~ een keer in de afgelopen 2.5 jaar ontvangen.
• Dertiende/veertiende maand: geen

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja,2/3e
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ***

Thats it, werk is leuk, fijne collega`s dicht bij huis, salaris is niet om over naar huis te schrijven, maar zit wel op mijn plek.
Ik ben t wel eens met je eigen conclusie. :)

Geen idee hoe lang je bij je huidige werkgever zit, maar een babbeltje mbt je salaris mag best. Je lijkt wat onder de markt te zitten wat betreft je leeftijd en werkervaring.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42
Members only:

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 18:37
Ook wel heel wat waard dat je alle kennis hebt binnen de organisatie, ook van de historie. En waarschijnlijk ook iedereen goed kent. Zelf dit jaar overgestapt na een dienstverband van bijna 12 jaar, met name omdat ik het niet meer naar m'n zin had, maar qua kennis, werkwijzes en vertrouwen is het best wel prettig om ergens lang te blijven zitten. Zeker als het salaris meegroeit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Kabanavelt schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:03:
[...]
maar qua kennis, werkwijzes en vertrouwen is het best wel prettig om ergens lang te blijven zitten. Zeker als het salaris meegroeit.
Of door de werkwijzes juist een reden om weg te gaan...
(al is het gras ook niet altijd groener....)

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 30-11-2022 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:04
Ik vind het best riskant om zo lang voor 1 werkgever te werken. Ik heb kunnen zien hoe moeilijk iemand kan aarden in een andere organisatie nadat die persoon na 15 jaar helemaal gewend was aan bepaalde procedures, cultuur, technieken en werkwijzes. Waardevol voor een bedrijf misschien, maar minder voor de werknemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Ik zie jaren met stappen van 150 bruto en 200 bruto. Dat percentage is leuk nu je op 5k zit en als het dan doorzet.
Maar ik vind dat er net even veel teveel stappen zijn met 150 / 200
je hebt 3 keer 200 bruto erbij gehad.
je hebt 6 keer 150 bruto erbij gehad.
Ik tel even vlug. Tussendoor even elders gaan en een grote stap van 800 maken is veel handig imo.
mooi hoor +200 euro is 9,5% ja 9.5% van 2100 tsjah...
Dat is heel wat anders als 10% van 5k > naar 5.5k.

Mocht die lijn doorzetten de komende tijd naar 8K heb ik niks gezegd goed ;)

Punt was meer die percentages geven een vertekend beeld. Maar als je de lijn door kan trekken zeg ik prima :P

[ Voor 14% gewijzigd door 3DDude op 30-11-2022 19:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 18:37
3DDude schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:07:
Ik zie jaren met stappen van 150 bruto en 200 bruto. Dat percentage is leuk nu je op 5k zit en als het dan doorzet.
Ik tel even vlug. Tussendoor even elders gaan en een grote stap van 800 maken is veel handig imo.

Maar dan kijk je puur naar salaris en het punt dat je altijd maar (veel) meer moet willen. Zaken als kennis, waardering, vertrouwde omgeving, het naar je zin hebben of werkdruk en reisafstand zijn ook factoren. Is natuurlijk ook persoonlijk hoe die balans uitslaat, maar niet iedereen vindt het prettig om eens in de zoveel tijd te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Kabanavelt schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:40:
[...]

Maar dan kijk je puur naar salaris en het punt dat je altijd maar (veel) meer moet willen. Zaken als kennis, waardering, vertrouwde omgeving, het naar je zin hebben of werkdruk en reisafstand zijn ook factoren. Is natuurlijk ook persoonlijk hoe die balans uitslaat, maar niet iedereen vindt het prettig om eens in de zoveel tijd te veranderen.
Alle factoren die je noemt heb je overal wel.
Waardering = juist ook een stukje salaris, zo van goed jaar gehad, goed gedaan. Dat waarderen we met X.
Kijk het is makkelijker praten als je je zaakjes op orde hebt en al een huis hebt bijvoorbeeld. Een starter op de huizenmarkt dient tegenwoordig een inkomen van 71k te hebben op jaarbasis.
https://www.nu.nl/economi...huis-te-kunnen-kopen.html

En het is overal leuk naar mijn mening. (uitzonderingen daar gelaten).
Over reisafstand dat was vroeger toch? Tegenwoordig (post corona) lijkt me het veelal Hybride werken.

Ik heb ook een nieuwe opdracht aangenomen wat ver rijden is, maar ik weet dat het hybride werken is dus deels thuis en deels op locatie.

[ Voor 22% gewijzigd door 3DDude op 30-11-2022 19:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

3DDude schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:07:

En dan stap je over en sta je daar weer een paar jaar stil ..

Ik kan ernaast zitten, maar als hij nu boven de 5k + leasewagen en bonus zit dan is dat m.i. een prima salaris. Was anders geweest als ie op 4k was blijven steken oid ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 30-11-2022 19:51 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42
Leuk om jullie gedachten over mijn bericht te lezen.

Ik besef dat het financieel wellicht op een andere manier voordeliger had gekund en dat het me mogelijk kan remmen in de rest van mijn carriere qua ervaringen die ik opdoe. Gelukkig liggen de banen in de IT vooralsnog voor het oprapen.

Ik ben niet iemand die heel avontuurlijk is ingesteld en continue een nieuwe omgeving nodig heb om mij te kunnen motiveren. Ik geniet juist ook wel van de door de jaren heen verworven vrijheden en 'credit'. Zo is de lease-auto denk ik ook geen vanzelfsprekendheid meer als softwaredeveloper die zo goed als fulltime op kantoor zit.

Ik denk wel dat @Caelorum's opmerking terecht is: Het zal wel even wennen zijn als ik ergens anders aan de bak moet. Ach ja, zal wel goed komen.

SRK35ZS-W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04
Een vraag vanuit de andere kant bekeken, we hebben dinsdag een sollicitant gesproken.

29 jaar heeft een trits aan microsoft certificaten waarvan hij niet ontkende ze gedumpt te hebben. Verder geen aantoonbare ervaringen van andere technische oplossingen of vendoren. Ook verder geen aantoonbare andere skills zoals het kunnen schrijven van advies documenten, designs, lld's, hld's, ook geen ervaring in pre-sales, consultancy of technical sales.

Ervaring beperkt zich 'tot een beetje Azure' en doet nu momenteel migraties maar vindt de MS365 kant toch het leukste van de cloud.

Heeft na zijn stage binnen 4 jaar, 3 werkgevers versleten en dan komt het, zijn salaris is nu 4800 eu. Rest van de package ken ik niet.

Dan denk ik bij mijzelf je verdient tenminste 1000 eu te veel, want ik zou het niet hoger waarderen dan zo'n 3500 a 3800 eu. Maar is de markt zo verziekt dat dit (4800) normale salarissen zijn?

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

loewie1984 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:53:
Een vraag vanuit de andere kant bekeken, we hebben dinsdag een sollicitant gesproken.

29 jaar heeft een trits aan microsoft certificaten waarvan hij niet ontkende ze gedumpt te hebben. Verder geen aantoonbare ervaringen van andere technische oplossingen of vendoren. Ook verder geen aantoonbare andere skills zoals het kunnen schrijven van advies documenten, designs, lld's, hld's, ook geen ervaring in pre-sales, consultancy of technical sales.

Ervaring beperkt zich 'tot een beetje Azure' en doet nu momenteel migraties maar vindt de MS365 kant toch het leukste van de cloud.

Heeft na zijn stage binnen 4 jaar, 3 werkgevers versleten en dan komt het, zijn salaris is nu 4800 eu. Rest van de package ken ik niet.

Dan denk ik bij mijzelf je verdient tenminste 1000 eu te veel, want ik zou het niet hoger waarderen dan zo'n 3500 a 3800 eu. Maar is de markt zo verziekt dat dit (4800) normale salarissen zijn?
Verdient 'ie dat, of zegt 'ie dat 'ie dat verdient en liegt 'ie er stiekem €1500 bij? 8)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04
unezra schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:57:
[...]

Verdient 'ie dat, of zegt 'ie dat 'ie dat verdient en liegt 'ie er stiekem €1500 bij? 8)
Ja dat ga je natuurlijk alleen te weten komen als je om een loonstrook vraagt, en dat vind ik eerlijk gezegd een beetje suf om te doen. Als werkgever waardeer je een medewerker op zijn skills en dat plaats je dan in context op basis van ervaring, opleiding en certificaten.

Ik zou dat andersom ook niet accepteren om mijn loonstrookje zomaar meer over te geven. Ik vertel eerlijk wat ik verdien en heb er ook geen reden meer voor om er over te liegen.

Ik vind het in ieder geval niet te rijmen maar ik wil gewoon even weten of het gangbaar is of niet. We weten allemaal dat de markt tegenwoordig oververhit is en je als medewerker lukraak kan schieten, er is altijd wel een werkgever die je gaat betalen wat je vraagt. Ik vraag me alleen af of het marktconform is, en hoe andere tweakers hier tegenaan kijken.

Als ik hier kijk is het markt conform: https://www.werkzoeken.nl/salaris/azure-cloud-specialist/
Van de andere kant, deze site waardeert een IT architect lager dan een Azure Cloud Consultant, dan kun je ook je vraagtekens erbij zetten...

in dit topic gaat het ook alle kanten op, er zijn mensen die verdienen net 3k en er zijn mensen die verdienen 6k...

[ Voor 13% gewijzigd door loewie1984 op 30-11-2022 21:25 ]

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Gedumpt?
ik heb een oud klasgenoot die in een maand 12 certificering heeft gehaald. (daarvan weet ik wel dat die ook echt goed is). Maar het geeft wel aan wat die Microsoft certificeringen waard zijn..
Dus gewoon technisch doormidden zagen dan weet je of je er wat aan hebt toch?
En dat zeg ik als iemand die meerdere Microsoft papiertjes heeft gehaald.
ik zie mensen Azure Architect, Azure BigData Guru, Devops Architect en cybersecurity architect.
Stel je paar vragen over die onderwerpen snappen ze er geen zak van. :+
(ik zeg niet dat iedereen zo is, maar veel wel dan denk ik jaja.. ;))

Kan die alles wat die papiertjes zeggen > zeg ik dan is die het wel waard.
Snapt die er geen zak van > zou ik m sowieso niet willen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
zijn hier mensen die toevallig bij Savaco of een van hun sub ondernemingen aan de slag zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ie de skills heeft en ze kan toepassen: ja. Maar hij heeft zo te horen een Frans woordenboek gelezen en zet nu op zijn cv dat ie Frans spreekt. Lijkt me niet ;)

Denk dat je gevoel goed is, dus eigenlijk doet het antwoord op je laatste vraag er in casu niet toe want je gaat er toch niet mee verder. Mag ik hopen iig, als ie al niet weet hoe ie kennis toe moet passen heeft ie er niks aan. En zegt een certificaat alleen iets over waar ie wat tijd aan heeft besteed.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Je komt over alsof je uberhaupt niet zo enthousiast over de kandidaat bent, en of het nou z'n echte salaris is of niet, het is een hoge eis. Ik zou gewoon vasthouden aan je eigen intuitie, want uiteindelijk vaar je daar toch op.

Misschien waardeert zijn huidige werkgever dingen aan hem die jij niet ziet. Of misschien zaten ze zo verlegen om mankracht dat de kosten even minder belangrijk waren.
Pagina: 1 ... 153 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.