Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
epic_legendz schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:42:
Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoud?

"5% Company Utilization Bonus Plan: based on company performance paid out per quarter."
Meestal hangt daar een company performance target aan vast, bijvoorbeeld een omzet target. Bij het halen van die target krijg je een bonus van 5% (bijvoorbeeld van je jaar salaris), uitbetaald per kwartaal.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
beadermaple schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:31:
2. Wat doe je:
• Functie: Consulting Manager, werk vooral als brug tussen business en IT
Als je als brug tussen IT en business fungeert, ben je dan geen consultant ipv consultant manager? of wat manage je dan of is dat gewoon de functietitel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_legendz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 15:16
battler schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:19:
[...]

Meestal hangt daar een company performance target aan vast, bijvoorbeeld een omzet target. Bij het halen van die target krijg je een bonus van 5% (bijvoorbeeld van je jaar salaris), uitbetaald per kwartaal.
Oké… dus dat het niks met mijn individuele prestaties te maken? En stel ik verdien 45k per jaar en het bedrijf behaalt het target voor dit kwartaal krijg ik dan 5% van 45k of van m’n loon dat kwartaal? En stel dat bedrijf ieder kwartaal z’n targets haalt zou ik dan 20% van m’n loon als bonus krijgen?

Gebeurd het vaak dat bedrijven hun targets halen? Het is m’n eerste baan dus ik heb geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

Mfpower

In dubio

Daivdav11 schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:41:
[...]

Je zit alleen met je collega’s te vergelijken nu. Sowieso vind ik mkb vaak matig betalen. Als je meer wilt verdienen zou ik eens wat cv’s naar de bedrijven op de high tech campus sturen. Je doorgroeimogelijkheden zijn nu gewoon zeer beperkt.

Relevant artikel https://blog.pragmaticeng...e-netherlands-and-europe/

Je bent nou typisch iemand die bij een Tier 1 bedrijf werkt, met een lage cap op het salaris.
Wat ik wel aardig vind van dat artikel is dat het de markt in Nederland goed weergeeft. En dat als je echt wilt meer kan verdienen dat dat ook hier kan. Ik zou willen dat ik engineering zo leuk zou vinden dat ik het zou kunnen volhouden op dat niveau, maar helaas vind ik dat niet. Ik heb nu een aantal jaren als Software Engineer gewerkt maar ik werd er ondanks altijd positieve reviews op skills erg ongelukkig van. Wanneer de druk hoog ligt zou dat nog erger zijn, en zoals dat artikel schrijft: 3rd tier bedrijven bieden niet de beste work-life balance, hoewel als je streeft naar financiële onafhankelijkheid het misschien de moeite waard is om het een tijd te doen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 21:52
epic_legendz schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:30:
[...]

Oké… dus dat het niks met mijn individuele prestaties te maken? En stel ik verdien 45k per jaar en het bedrijf behaalt het target voor dit kwartaal krijg ik dan 5% van 45k of van m’n loon dat kwartaal? En stel dat bedrijf ieder kwartaal z’n targets haalt zou ik dan 20% van m’n loon als bonus krijgen?

Gebeurd het vaak dat bedrijven hun targets halen? Het is m’n eerste baan dus ik heb geen idee :P
Je kan hier allerlei goed bedoelde reacties op krijgen, maar als je het zeker wil weten zou ik toch adviseren om eens contact op te nemen met je HR afdeling (of dit te vragen aan de recruiter oid als dit in een voorstel staat). Is absoluut geen gekke vraag om te stellen. Misschien leren ze er zelfs van om dit iets duidelijker te omschrijven voor hun (potentiële) collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_legendz
-Casper schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:58:
[...]

Je kan hier allerlei goed bedoelde reacties op krijgen, maar als je het zeker wil weten zou ik toch adviseren om eens contact op te nemen met je HR afdeling (of dit te vragen aan de recruiter oid als dit in een voorstel staat). Is absoluut geen gekke vraag om te stellen. Misschien leren ze er zelfs van om dit iets duidelijker te omschrijven voor hun (potentiële) collega's.
Ja dat was ik wel van plan maar had het contract een lange tijd geleden getekend en begin pas binnenkort. Nu zat ik toevallig de terms weer even door te lezen voordat ik begin en vroeg me af wat het precies inhoud. Het voelt een beetje stom om uit het niets HR te mailen terwijl ik nog niet eens begonnen ben met zo'n random vraag, terwijl ik er vast achter kom als ik begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodKarma
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-12-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO Applicatieontwikkelaar
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: PHP Developer
• Werkgever/branche: Logistiek
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 45 minuten
• Werkdruk: Laag tot redelijk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2750 €
• Vakantiegeld: per maand 8 %
• Bonus, toeslagen, etc: eindejaarsbonus (op winst)
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- 35.640 €

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 86,83 € per maand
• Mobiliteit per jaar: 1980 €
• Overige: 30 € thuiswerkvergoeding

Salarisonderhandelingen komen er aan dus even kijken hoe ik lig :)

[ Voor 4% gewijzigd door GoodKarma op 15-11-2022 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
epic_legendz schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:33:
[...]
Het voelt een beetje stom om uit het niets HR te mailen terwijl ik nog niet eens begonnen ben met zo'n random vraag, terwijl ik er vast achter kom als ik begin.
Er zijn geen domme vragen en je kan de helft van elke HR afdeling wegdoen als er niet vragen zoals dit zouden komen. Je verschaft ze letterlijk een baan door die vragen wel te stellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
epic_legendz schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:30:
[...]

Wat tips voor de volgende keer en wellicht ook voor overige lezers;

Dit soort bonus structuren zijn vaker het geval voor de hogere posities. Op deze manier kan de organisatie een bedrag uitkeren als de doelstelling zijn behaald maar bijvoorbeeld ook niets in de moeilijkere tijden. Bij dit soort constructies gaat het om de details;

- In hoeverre heb jij invloed op de doelstelling? Zijn deze individueel, team, afdeling of bedrijfsverantwoordelijkheid?
- Hoeveel is er gemiddeld uitgekeerd in de afgelopen x jaren?
- Zijn de doelstelling voldoende concreet gedefineerd (SMART)?
- Heb jij toegang tot de status van de doelstelling?

Ik vraag altijd door tot de details. De werkgever kan het vervelend vinden maar zij zouden ook willen dat je de details begrijpt als je je werkzaamheden uitvoert.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 19:07
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: mbo2, mbo3, mbo4, hbo-ict
• Werkervaring: 7,5 jaar
• Certificaten: ITIL V3, BiSL, ASL2, TMAP, Scrum, PRINCE2
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Beheerder
• Werkgever/branche: Gemeente
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 60 minuten
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3210
• Vakantiegeld/dertiende maand: IKB +/- 17,05% van maandloon
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45087

• Pensioeninleg: Via ABP
• Overige: iPhone 12 / laptop

Graag jullie mening
Ik heb wat advies nodig: de laatste jaren hard bezig geweest om de nodige opleidingen en certificaten te halen. Inmiddels heb ik ook mijn hbo-ict opleiding afgerond.

Hoe realistisch is het om € 3500/3600 te vragen? Voor mijn gevoel valt er er wat meer te halen uit mijn huidige salaris. Ik twijfel alleen of dit gevoel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-09 17:58
@bluewater het bedrag is niet onrealistisch (zoek op mijn naam en je vindt mijn lijstje voor dezelfde functie), maar je zit in een vrij strak jasje gezien je werkgever. Had je geen afspraken gemaakt voor een extra trede na afronden van leerjaar X en Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 19:07
Mijre schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:35:
@bluewater het bedrag is niet onrealistisch (zoek op mijn naam en je vindt mijn lijstje voor dezelfde functie), maar je zit in een vrij strak jasje gezien je werkgever. Had je geen afspraken gemaakt voor een extra trede na afronden van leerjaar X en Y?
Nee helaas. Ik heb alleen, met wat moeite, voor elkaar kunnen krijgen dat de werkgever 3/4e deel van de hbo opleiding voor zijn rekening nam. Daarnaast heb ik behoorlijk wat vakantiedagen moeten opofferen voor de studie. Deze moest in eigen tijd worden gevolgd.

Niet persé een ramp maar als ik zo om mij heen kijk en hoor (waar anderen bijv. studiedagen krijgen) voelt het soms inderdaad dat ik in een “strak jasje” zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 16:11
Met een relevante opleiding en de nodige cursussen is wat je nu krijgt best schamel. 4K is ook haalbaar als je gaat shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_legendz
battler schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:20:
[...]

Wat tips voor de volgende keer en wellicht ook voor overige lezers;

Dit soort bonus structuren zijn vaker het geval voor de hogere posities. Op deze manier kan de organisatie een bedrag uitkeren als de doelstelling zijn behaald maar bijvoorbeeld ook niets in de moeilijkere tijden. Bij dit soort constructies gaat het om de details;

- In hoeverre heb jij invloed op de doelstelling? Zijn deze individueel, team, afdeling of bedrijfsverantwoordelijkheid?
- Hoeveel is er gemiddeld uitgekeerd in de afgelopen x jaren?
- Zijn de doelstelling voldoende concreet gedefineerd (SMART)?
- Heb jij toegang tot de status van de doelstelling?

Ik vraag altijd door tot de details. De werkgever kan het vervelend vinden maar zij zouden ook willen dat je de details begrijpt als je je werkzaamheden uitvoert.
Bedankt voor de goede tips :)

In mijn geval is de regeling dus ook voor simpele starters. Ik ben benieuw een bonus is altijd leuk, en een potentiële 5% ieder kwartaal al helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetoeshow
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 14:07
Even een update. Ben 3 maanden geleden overgestapt naar een nieuwe werkgever.
Members only:

Ik ben zeer blij met mijn overstap. Het werk is veelal hetzelfde maar de mensen hier zijn leuker en gezelliger. Wordt veel gedaan met uitjes en borreltjes. Daarbij is hier veel meer kennis aanwezig waarvan ik veel van anderen kan leren.
Tevens heb ik er voor gekozen om 36 uur te gaan werken i.p.v. 40 uur, dus ik neem nu eens in de twee weken een dagje vrij terwijl ik meer verdien dan hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Thetoeshow schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:56:
Even een update. Ben 3 maanden geleden overgestapt naar een nieuwe werkgever.

***members only***

Ik ben zeer blij met mijn overstap. Het werk is veelal hetzelfde maar de mensen hier zijn leuker en gezelliger. Wordt veel gedaan met uitjes en borreltjes. Daarbij is hier veel meer kennis aanwezig waarvan ik veel van anderen kan leren.
Tevens heb ik er voor gekozen om 36 uur te gaan werken i.p.v. 40 uur, dus ik neem nu eens in de twee weken een dagje vrij terwijl ik meer verdien dan hiervoor.
Members only:

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetoeshow
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 14:07
Oeps, ja dat was een typfout. Het is idd StiPP. Klopt, over 52 weken zit ik in de Plus regeling.

En bedankt voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Aan het onderhandelen geweest dus per 1 januari ga ik omhoog.
Had niet verwacht bij het eerste gesprek direct een resultaat te krijgen, maar ben hier tevreden mee. Zit tussen aanbiedingen in die ik recent kreeg. Dat gecombineerd met dat het een fijne werkomgeving is.

Members only:

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dat is een leuke verhoging, maar kijkend naar je leeftijd en ervaring komt het bedrag erg laag over. Maar ik vermoed dat de salarissen in die sector (duurzaamheid) gewoon wat lager zijn? Al had ik dat met alle hype rondom verduurzaming en 'groen' niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Sefyu schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:59:
Dat is een leuke verhoging, maar kijkend naar je leeftijd en ervaring komt het bedrag erg laag over. Maar ik vermoed dat de salarissen in die sector (duurzaamheid) gewoon wat lager zijn? Al had ik dat met alle hype rondom verduurzaming en 'groen' niet verwacht.
Ik denk dat je dan wat teveel vergelijkt met salaris in de IT eerlijk gezegd. Wat branche betreft is dit natuurlijk niet spectaculair, maar ook niet slecht.

Dat gecombineerd met dat het mij hier bevalt is voor mij nu voldoende. :)

Als ik was gaan solliciteren is de kans groot dat ik er meer uit kon halen, dat geloof ik wel. Maar fijne collega's en flinke flexibiliteit in taken is ook wat waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:50
Tijd geleden weer sinds m'n laatste update.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32 37
• Opleiding: mbo + hbo TI
• Certificaten: Juniper R&S, Cisco, Aruba, cwnp, Prof levels
• Werkervaring: 5 10
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Network engineer
• Werkgever/branche: VAR
• (Werk) Locatie(s): Kantoor, remote, onsite binnen en buitenland
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 40m naar kantoor
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2900 4100
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € kwartaal bonus van 1200 bruto
• Dertiende/veertiende maand: € Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~50k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 50/50
• Overige: Laptop, iphone, leaseauto 8% bijtelling (ID3)

Bijna acht jaar nu bij deze werkgever. Leuke collega's en aardig relaxed. Salaris loopt wel wat achter, Moet wel 5k kunnen. Probleem is dat ik een beetje klaar ben met werken. Ik bedoel meer of ik ander type werk iets zal vinden, network automation enz. wordt veel gehyped, net als security. Maar goed programmeren is iets waar ik altijd een hekel aan heb gehad maar helaas lijken ook network engineers hier niet meer aan te ontkomen. Nog wel maar in de toekomst niet (denk ik).

Wireless engineers zijn er niet zoveel en opzich vind ik dat nog wel interessant. Wellicht een ander bedrijf mij meer motivatie kan geven. Of een sabbetical nemen, midlife crisis? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53
Kun je iets meer context geven? VAR -> ik denk aan voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kalentum schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:56:
[...]

Value added reseller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
Thetoeshow schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:39:
[...]

Oeps, ja dat was een typfout. Het is idd StiPP. Klopt, over 52 weken zit ik in de Plus regeling.

En bedankt voor de tip!
De werkgever kan je ook al meteen aanmelden binnen de Plus regeling. Dat lijkt mij niet meer dan normaal. Anders heb je gewoon een jaar lang te weinig pensioenopbouw. Voor mij is StiPP meerdere malen een reden geweest om een baan te weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
DutchCommando schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:23:
[...]

De werkgever kan je ook al meteen aanmelden binnen de Plus regeling. Dat lijkt mij niet meer dan normaal. Anders heb je gewoon een jaar lang te weinig pensioenopbouw. Voor mij is StiPP meerdere malen een reden geweest om een baan te weigeren.
Je kunt er natuurlijk ook zelf iets naast sparen met je jaarruimte. Maar het zou veel beter zijn als je zelf iets zou mogen regelen en er niet voor je bepaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Kalentum schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:56:
[...]

Niet alleen dozen schuiven maar ook creatieve technische oplossingen bouwen. Tussen klant en vendor in zitten we.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18
Kanter schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:53:
[...]

Niet alleen dozen schuiven maar ook creatieve technische oplossingen bouwen. Tussen klant en vendor in zitten we.
Klinkt ontzettend woelig. Een kapper levert ook creatieve oplossingen aan de klant met behulp van spullen van een leverancier. Wat doe je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Orangelights23 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:03:
[...]

Klinkt ontzettend woelig. Een kapper levert ook creatieve oplossingen aan de klant met behulp van spullen van een leverancier. Wat doe je precies?
8)7

Wat doet een kapper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53
Die schaar knipt niet uit zichzelf hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piete2022
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-09 14:05
Members only: Alleen voor leden

[ Voor 0% gewijzigd door Piete2022 op 16-11-2022 08:32 . Reden: Werkervaring is lager ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door True op 15-11-2022 23:03 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik neem aan dat die bonus van 125% van het bruto jaarsalaris is en niet van het bruto maandsalaris??

Als het wel van een maand is, heel snel weg. Eigenlijk sowieso wel weg. Wat een afzetters.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Het is idd ook nog detachering… pohhh die werkgever lacht zich rot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piete2022
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-09 14:05
Members only: Alleen voor leden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 22:42
.

[ Voor 100% gewijzigd door DutchCommando op 16-11-2022 10:14 . Reden: Ik had beter moeten lezen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:35
Kanter schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:33:
Tijd geleden weer sinds m'n laatste update.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32 37
• Opleiding: mbo + hbo TI
• Certificaten: Juniper R&S, Cisco, Aruba, cwnp, Prof levels
• Werkervaring: 5 10
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Network engineer
• Werkgever/branche: VAR
• (Werk) Locatie(s): Kantoor, remote, onsite binnen en buitenland
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 40m naar kantoor
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2900 4100
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € kwartaal bonus van 1200 bruto
• Dertiende/veertiende maand: € Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~50k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 50/50
• Overige: Laptop, iphone, leaseauto 8% bijtelling (ID3)

Bijna acht jaar nu bij deze werkgever. Leuke collega's en aardig relaxed. Salaris loopt wel wat achter, Moet wel 5k kunnen. Probleem is dat ik een beetje klaar ben met werken. Ik bedoel meer of ik ander type werk iets zal vinden, network automation enz. wordt veel gehyped, net als security. Maar goed programmeren is iets waar ik altijd een hekel aan heb gehad maar helaas lijken ook network engineers hier niet meer aan te ontkomen. Nog wel maar in de toekomst niet (denk ik).

Wireless engineers zijn er niet zoveel en opzich vind ik dat nog wel interessant. Wellicht een ander bedrijf mij meer motivatie kan geven. Of een sabbetical nemen, midlife crisis? ;)
Dat moet zeker meer kunnen. Ik ben even oud, werk ook bij een (grote landelijke) VAR en verdien per maand ruim 1500 euro meer (en vind dat ik eigenlijk te weinig verdien). Ik heb dan wel mijn CCIE, maar dan nog kan er wel wat bij bij jou. Vooral als je bedenkt dat al mijn secundaire arbeidsvoorwaarden zo te zien ook nog eens beter zijn.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffa Juice
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 20:44
Members only:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:16
Volgens mij zijn de salarissen voor php wel anders dan bv enterprise talen zoals Java en c#.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuddenlyNinja
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-07 10:22
Skaffa Juice schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:38:
***members only***

***members only***
Deze vind ik interessant, ik wil zelf ook erg graag deze kant op! Kun je iets vertellen over je dagelijkse werkzaamheden? Ik probeer een beeld te vormen van hoe een dag van een Functioneel (Applicatie)Beheerder eruit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je moet je ook niet blindstaren op werkervaring. Sommige mensen met 3 jaar werkervaring zijn veel meer waard dan anderen met 15 jaar ervaring. Niet iedereen gaat senior-taken op kunnen pakken. Al helemaal in de detachering, wie weet zit hij al 5 jaar de helft van de tijd zonder opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

@Kanter
Dat is te weinig inderdaad. Ik verdien met de helft van de werkervaring al een stuk neer voor 36 uur. Zenix in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" Aangezien je in de randstad zit, moet 5-7k er wel inzitten met een dikke leaseauto, partijen als Routz betalen dat zonder problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 08:48
Weer een aantal jaartjes verder en de stijgende lijn blijft doorzetten :) Net een nieuwe werkgever, leuke functie en goed kunnen onderhandelen wbt salaris. Ben vooral blij met het bedrijf tot zo ver. Veel aardige en kundige collega's waar ik een hoop van kan leren.

Members only:

• Delgaranor
  • Registratie: Augustus 2013
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Delgaranor op 17-11-2022 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Delgaranor schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:07:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO Toegepaste wiskunde
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Omgeving Leiden

2. Wat doe je:
• Functie: Software Developer
• Werkgever/branche: Semi-overheid
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Aantal vakantiedagen: 25, plus compensatiedagen voor het werken van 40 uur met een 36-urig dienstverband. Dus één extra dag per twee weken
• Reistijd: 20 min auto, 1 uur OV
• Werkdruk: Laag/Middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4.092,09
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 8,37%
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 45.759,01

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Aanwezig, weet niet hoe veel
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Regeling ABP
• Mobiliteit per jaar: NS-Business card of €0,09 reiskostenvergoeding per km
• Overige: Macbook en telefoon van het werk
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Volgens mij zit je totaal bruto jaarsalaris er 10k naast?

The devil is in the details.

• Delgaranor
  • Registratie: Augustus 2013
Hahn schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:12:
[...]

Volgens mij zit je totaal bruto jaarsalaris er 10k naast?
Goed punt. Ik heb alles zonder na verder te kijken dan mijn neus lang is van mijn loonstrook gekopieërd.
Ik heb halverwege het jaar een flinke salarisverhoging gehad, dat zal invloed hierop hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
Delgaranor schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:18:
[...]

Goed punt. Ik heb alles zonder na verder te kijken dan mijn neus lang is van mijn loonstrook gekopieërd.
Ik heb halverwege het jaar een flinke salarisverhoging gehad, dat zal invloed hierop hebben.
Als wiskundige kun je toch wel zelf het even uitrekenen? Het gaat om je huidige package obv huidige gegevens, niet om het exacte kalenderjaar (want dan varieert je bedrag ook obv waar je je ikb aan besteed hebt).
€57.143,58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Mijre schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:23:
[...]

Als wiskundige kun je toch wel zelf het even uitrekenen? Het gaat om je huidige package obv huidige gegevens, niet om het exacte kalenderjaar (want dan varieert je bedrag ook obv waar je je ikb aan besteed hebt).
€57.143,58
Daarnaast is pensioen ook makkelijk uit te rekenen. Werkgeverslasten op Ja zetten, dan klopt die helemaal ;)
https://www.vismaraet.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davadude
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-09 10:01
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: Computer Science Msc
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Transport en Logistiek (vast)
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: Hoog, overwerken tot 44 of 48 uur is de norm

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5250
• Bonus, toeslagen, etc: 3% eindejaars
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €69930

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Rail en OV
• Mobiliteit per jaar: geen compensatie, wel recht op OV kaart inclusief persoonlijk gebruik
• Overige: Mogelijkheid tot extra vrije dagen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€72000

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 07:15

HSG

davadude schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 00:12:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit per jaar: geen compensatie, wel recht op OV kaart inclusief persoonlijk gebruik
Als de norm is dat jij elke week 4 tot 8 uur moet overwerken doet jouw baas het niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 15:49
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik ben opgegroeid met 'als je jong bent moet je investeren in je toekomst' en dat doe jij ook. Dat is complimenten waard vind ik persoonlijk. Wat je alleen wel moet bedenken is wat jij terug krijgt van de baas voor die extra inzet, want als dat niet goed genoeg is dan kun je die 8-12 uur beter besteden aan eigen projecten thuis en zo 'investeren'. 40 uur contract zou al een goed begin zijn, maar dat zal wel niet kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
HSG schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:40:
[...]
Als de norm is dat jij elke week 4 tot 8 uur moet overwerken doet jouw baas het niet goed.
Hij heeft een contract voor 36 uur, dus het is nog schofteriger: 8 - 12 uur overwerken als standaard.
Ik vraag mij wel af hoe mensen zonder blikken of blozen akkoord gaan met 48 uur in de week werken, dat is bijna 10 uur per dag, oftewel beginnen om 07:00 en eindigen om 17:30 met een halfuurtje pauze. Of rekenen zulke mensen de pauze niet mee omdat ze achter hun bureau blijven zitten in de pauze?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 14:37
Tehh schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:57:
[...]

Hij heeft een contract voor 36 uur, dus het is nog schofteriger: 8 - 12 uur overwerken als standaard.
Ik vraag mij wel af hoe mensen zonder blikken of blozen akkoord gaan met 48 uur in de week werken, dat is bijna 10 uur per dag, oftewel beginnen om 07:00 en eindigen om 17:30 met een halfuurtje pauze. Of rekenen zulke mensen de pauze niet mee omdat ze achter hun bureau blijven zitten in de pauze?
Hij heeft ook wel een schofterig hoog salaris voor iemand van 26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58
Lana Drahrepus schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:08:
[...]

Daar zijn beide partijen mee akkoord gegaan. Kan me zo voorstellen dat het contract niet vermeld dat je structureel veel over werkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
[...]

Voor iemand met een master en 4 jaar werkervaring valt dat wel mee? Dat profiel is heel erg vergelijkbaar met de mijne, echter werk ik nooit over en heb ik 'maar' een HBO diploma. Maar verder ben ik ook 26 jaar oud met 4 jaar ervaring en een salaris van 5200 euro per maand. Ik zie niet in wat daar nu zo "schofterig hoog" aan moet zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door RagingPenguin op 18-11-2022 08:32 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DjMark
  • Laatst online: 23:00
RagingPenguin schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:31:
[...]

Voor iemand met een master en 4 jaar werkervaring valt dat wel mee? Dat profiel is heel erg vergelijkbaar met de mijne, echter werk ik nooit over en heb ik 'maar' een HBO diploma. Maar verder ben ik ook 26 jaar oud met 4 jaar ervaring en een salaris van 5200 euro per maand. Ik zie niet in wat daar nu zo "schofterig hoog" aan moet zijn...
Dat jij een vergelijkbaar salaris hebt doet natuurlijk niks af aan het feit dat het een enorm hoog salaris is.
Het betekend alleen dat jij ook een enorm hoog salaris hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Tehh schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:57:
[...]

En dat niet alleen. Hij heeft ook nog 2 uur reistijd (retour) dus dat maakt de dag nog langer.
[...]

Als ik een contract van 36 uur tekenen dan verwacht ik ook dat ik 36 uur per week werk en niet 40 tot 48 uur. Daar staat mijn salaris los van. Dat het af en toe gebeurd vind ik geen probleem maar structureel elke week zou ik op den duur weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]
Vind het gezien leeftijd en werkervaring erg hoog (schofterig is een woord dat ik in deze context niet zou gebruiken), maar omgerekend naar het werkelijk aantal verwachtte uren valt het dan wel weer mee. Omgerekend naar 36 uur equivalent, is het iets meer dan €3900 bruto. (Uitgaande van structureel 48 uur per week onbetaald, niet gecompenseerd.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HSG schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:24:
[...]

En dat niet alleen. Hij heeft ook nog 2 uur reistijd (retour) dus dat maakt de dag nog langer.

[...]

Als ik een contract van 36 uur tekenen dan verwacht ik ook dat ik 36 uur per week werk en niet 40 tot 48 uur. Daar staat mijn salaris los van. Dat het af en toe gebeurd vind ik geen probleem maar structureel elke week zou ik op den duur weigeren.
Maar jij bent een ambtenaar toch? :P

Sommige mensen vinden het gewoon leuk om extra te werken he. Misschien haalt hij er wel enorm veel voldoening uit. Zelf zou ik nooit in een omgeving willen werken waar je altijd maar een beetje af zit te wachten totdat het 17:00 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:35:
[...]

Maar jij bent een ambtenaar toch? :P

Sommige mensen vinden het gewoon leuk om extra te werken he. Misschien haalt hij er wel enorm veel voldoening uit. Zelf zou ik nooit in een omgeving willen werken waar je altijd maar een beetje af zit te wachten totdat het 17:00 is.
Ik werk in een omgeving waar ik zelf mijn werktijden en werkuren per dag kan bepalen mits ik het aantal uren per week dat contractueel is afgesproken na kom.

Waar ik werk wordt ook aan overwerken gedaan mits daar een goede reden voor is. Als er een afdeling structureel overwerkt dan wordt de manager daar op aangesproken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 14:37
[...]

Als je het voor elkaar krijgt helemaal top _/-\o_ maar volgens mijn beleving leven jullie in een soort parallel universum waar dit soort salarissen op deze leeftijd mogelijk zijn. :+ Als ik naar mijzelf kijk (20 jaar ervaring) en alleen voor lokale Tier1 software bedrijven (20-250 man) gewerkt dan komen dit soort salarissen op die leeftijd echt niet voor. In geen miljoen jaar. Sterker nog: rond de 5k houdt het vaak op voor zeer ervaren seniors.

Als ik kijk naar vacatures voor medior/senior developers dan is de range meestal (als er überhaupt al iets bij staat) 3500-5000.
Salariswijzer geeft voor een developer met 0 jaar ervaring een salaris van 3100 euro. Voor 20 jaar ervaring 3700 :+
Als ik in de data van Talent.io kijk zie ik ook aanzienlijk lagere gemiddelden staan.

Echt.. waar zijn al deze super goed betaalde banen? Show me. I want in!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Caelorum
Lana Drahrepus schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:58:
[...]
Landelijk en internationaal opererende B2B bedrijven. Ik heb het al eens eerder aangegeven, maar ik heb onlangs in het midden van het land een aanbod gekregen voor een groot Nederlands bedrijf voor ~7000E + 10K bonus, vaste dienst, 40 uur. Heb zelf HBO en niet afgemaakte master (thesis had is echt geen trek meer in) + 8 jaar werkervaring.

Kijk anders eens op https://techpays.eu/europe/netherlands en ga solliciteren, wie weet kom je een beter aanbod tegen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Als je het voor elkaar krijgt helemaal top _/-\o_ maar volgens mijn beleving leven jullie in een soort parallel universum waar dit soort salarissen op deze leeftijd mogelijk zijn. :+ Als ik naar mijzelf kijk (20 jaar ervaring) en alleen voor lokale Tier1 software bedrijven (20-250 man) gewerkt dan komen dit soort salarissen op die leeftijd echt niet voor. In geen miljoen jaar. Sterker nog: rond de 5k houdt het vaak op voor zeer ervaren seniors.

Als ik kijk naar vacatures voor medior/senior developers dan is de range meestal (als er überhaupt al iets bij staat) 3500-5000.
Salariswijzer geeft voor een developer met 0 jaar ervaring een salaris van 3100 euro. Voor 20 jaar ervaring 3700 :+
Als ik in de data van Talent.io kijk zie ik ook aanzienlijk lagere gemiddelden staan.

Ga gewoon eens solliciteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
[...]

Ik zie master computer science staan en vier jaar werk ervaring. 5k is echt wel te pakken als je een goede developer bent :) schofterig is het niet, maar het feit is wel dat een hoop developers zwaar onder betaald worden. Waarom ik dat vind? Omdat ik dat vergelijk met freelance tarieven. Dat is een goede graadmeter waar een vast salaris op zou moeten zitten.

Ik heb meer veel developers gewerkt, 20 jaar ervaring die zwaar onder presteren en gasten van 25 die er boven op zitten en hard door beuken.

Ik vind alleen wel dat daviddude moet oppassen voor een zware burn out. Hij kan dat salaris ergens anders ook pakken en wel die 36 uur echt werken. Dit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Deze voorwaarden krijg je ergens anders ook wel. Maar ik zou je willen adviseren om eens goed na te denken of die reistijd en bizar hoge overwerk uren je vrije tijd waard zijn. Na een burn-out ben je jaren verder voordat je weer terug bent. Kies voor jezelf en ga eens wat gesprekken aan her en der.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
DjMark schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:18:
[...]

Dat jij een vergelijkbaar salaris hebt doet natuurlijk niks af aan het feit dat het een enorm hoog salaris is.
Het betekend alleen dat jij ook een enorm hoog salaris hebt.
"Hoog", dan wel "schoferig" of "enorm", is een relatieve term en puur een gevolg van perspectief. In vergelijking met een lokale MKB website boer of een dozenschuiver als Cap of Atos is het inderdaad hoog. In vergelijking met een Meta, Booking of GitHub is laag (en met een flink grotere marge dan in de voorgane vergelijking). Qua werkzaamheden zit ik bij op een R&D afdeling van een grote SAAS dichter bij de laatste dan de eerste, dus dat is waar ik liever mee vergelijk.

"Boven gemiddeld" zou een objectieve waarneming zijn, maar boven een gemiddelde uitsteken is niet zo bijzonder, "gemiddeld" is maar exact dat: gemiddeld. No offence, maar als ik dit soort posts lees dan denk ik dat mensen een beetje te veel in een lokale MKB of detacheering bubbel leven en niet doorhebben dat de sector veel groter en diverser is dan het uurtje-factuurtje model.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
_eLMo_ schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:04:
Oud:

[...]

Huidig, andere werkgever al ondertussen sinds 2017:

***members only***

Deze maand gesprek met onderhandeling. Inflatie staat op 14,5%. Inflatie is altijd al mijn basis onderhandelingspositie geweest, met minder ben ik ontevreden. Dat betekent dus minimaal €652 opslag.
Ik denk dat ik daar dit jaar even tevreden mee ben. De werkgever is altijd erg flexibel geweest naar mij, werkdruk is laag, mogelijkheden worden geboden. Ik ben hier begonnen als iOS dev, toen iOS teamlead van een ander product en nu backender. Ik waardeer ook dat het bedrijf daarin met mij meedenkt.
Met minder ben ik denk ik niet tevreden, mijn gevoel is dat de markt in de afgelopen 2 jaar erg hard gestegen is en dat, ondanks mijn goede secundaire pakket, mijn salaris echt niet "hoog" is voor de ervaring die ik heb vanuit consultancy (iOS + backend) en levenservaring.

Een volgende stap (bij ontevredenheid) zou waarschijnlijk ZZP zijn. Mijn gevoel is dat in deze regio in loondienst boven de ton uitkomen moeilijk is. Onterecht?
@Hahn Inflatiecorrectie gekregen (14,3%, €650), maar wel gesplitst in twee. Deze maand €350 en over 6 maanden nog €300.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davadude
Dank voor alle reacties en ook voor de aardige bezorgdheid van een aantal van jullie.
HSG schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:40:
[...]
Furion2000 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:46:
[...]
[...]
Ik ben opgegroeid met 'als je jong bent moet je investeren in je toekomst' en dat doe jij ook. Dat is complimenten waard vind ik persoonlijk. Wat je alleen wel moet bedenken is wat jij terug krijgt van de baas voor die extra inzet, want als dat niet goed genoeg is dan kun je die 8-12 uur beter besteden aan eigen projecten thuis en zo 'investeren'. 40 uur contract zou al een goed begin zijn, maar dat zal wel niet kunnen.
Het is helaas een realiteit van de fase waarin het bedrijf en de producten waar ik aan werk zich bevinden. De verwachting is dat dit binnen 9 maanden het werk makkelijk weer in 36-40 uur kan. Overwerken heb ik vaak moeite mee, maar het bedrijf let erg goed op de werknemers en er wordt bijzonder goed op mij gelet met de huidige situatie en werkzaamheden. Dat, in combinatie met goede checks en een goede sfeer op het kantoor, maakt het zeker uit te houden. Het voelt voor mij in ieder geval niet als zo veel overwerktijd, en regelmatig kijk ik naar de klok met een gevoel van: "oh, is het al weer zo laat?"
[...]

Of dit salaris voor iemand met mijn profiel hoog is vind ik moeilijk te zeggen. Ik heb wel dat ik hard onderhandel, en een academische achtergrond heb die erg goed aan lijkt te sluiten op het werk wat ik krijg. Daarnaast lijkt mijn compensatiepakket op wat ik om mij heen zie. Mensen met mijn profiel, ervaring, en achtergrond zitten gemiddeld op dit niveau. In mijn collega/functie groep zit ik op gemiddelde compensatie.
HSG schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:24:
Ik heb het geluk dat ik van mijn werk mijn reistijd als deel van de dag mag opnemen mits ik ook werk tijdens de reis. Ondanks alle klachten met vol openbaar vervoer lukt dat eerlijk gezegd prima, dus die twee uurtjes is voor mij ook werktijd waarin ik productief ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@davadude is je beloning op basis van 36 of 48 uur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

[...]

Senior software engineers vallen bij de Rijksoverheid in schaal 11-12. Daar zijn genoeg vacatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 08:08
Zenix schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:26:
[...]

Senior software engineers vallen bij de Rijksoverheid in schaal 11-12. Daar zijn genoeg vacatures.
Wat krijg je dan?

5500 voor 36 uur, 13de maand, pensioenvrije premie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Joostje123 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:33:
[...]

Wat krijg je dan?

5500 voor 36 uur, 13de maand, pensioenvrije premie?
https://www.werkenvoorned...svoorwaarden/jouw-salaris
https://www.werkenvoorned...11%2C12&vakgebied=CVG.08&
Schaal 11 t/m 5343,27
Schaal 12 t/m 6045,65
Per 1 april komt daar nog 3% bij, dus dan zit je voor schaal 11 wel op dat bedrag.

Voor 36 uur inderdaad. ABP Pensioen 2/3 van de premie is betaald door de werkgever. Tegenwoordig krijg je IKB budget en dat is de oude 13e maand en vakantiegeld bij elkaar, kan jezelf voor kiezen wanneer je het uit laat betalen, kan ook maandelijks. Vanaf volgend jaar komen er ook meer vakantie-uren bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 08:08
Zenix schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:40:
[...]

Schaal 11 t/m 5343,27
Schaal 12 t/m 6045,65
Per 1 april komt daar nog 3% bij, dus dan zit je voor schaal 11 wel op dat bedrag.

Voor 36 uur inderdaad. ABP Pensioen 2/3 van de premie is betaald door de werkgever. Tegenwoordig krijg je IKB budget en dat is de oude 13e maand en vakantiegeld bij elkaar, kan jezelf voor kiezen wanneer je het uit laat betalen, kan ook maandelijks. Vanaf volgend jaar komen er ook meer vakantie-uren bij.
Aah niet onaardig.
Alleen qua detachering zit je daar ook wel prima snel aan + een leaseauto alleen dan wel voor 40 uur.

Die IKB is gewoon een beetje onzin.
Iedere werkgever kan vakantiegeld en 13de maand maandelijkse laten uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Joostje123 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:45:
[...]

Aah niet onaardig.
Alleen qua detachering zit je daar ook wel prima snel aan + een leaseauto alleen dan wel voor 40 uur.

IKB heeft voor mij ook geen toegevoegde waarde, maar hiervoor was het gewoon vakantiegeld + 13e maand. Je kon er niet voor kiezen. Nu kan je via een portaal elke maand kiezen wat je met het IKB geld wil doen. Voor een sport abonnement gebruiken, fiets kopen, extra vakantie-uren kopen of gewoon laten uitbetalen. Maar je kan ook kiezen om het standaard uit te laten betalen. Sommige collegae vinden fijn dat ze alles krijgen in december, andere willen graag het geld eerder hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
Joostje123 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:45:
[...]

Verre van. IKB betreft een keuzebudget waarbij het niet enkel kan gaan om welk bedrag je wanneer laat uitkeren, maar ook om waaraan je het besteed. Zijn een tal van opties voor.
Ik gebruik bijvoorbeeld m'n IKB om mijn studie fiscaal vriendelijk te betalen en om wat extra vrije uren te betalen. Dat gaat niet als ik maandelijks vakantiegeld/deel 13e maand uitbetaald krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
_eLMo_ schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:56:
[...]

@Hahn Inflatiecorrectie gekregen (14,3%, €650), maar wel gesplitst in twee. Deze maand €350 en over 6 maanden nog €300.
Beter dan ik had verwacht, alhoewel je de komende 6 maanden nog steeds €1800 misloopt op deze manier. Hadden ze nog een goed argument waarom ze je niet in één keer €650 erbij wilden/konden geven?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 09:03

GG85

.......

Aan de reacties hier te lezen en ook aan de bedragen die over tafel kwamen op de HBO reünie een tijdje terug zit er heel erg veel verschil tussen developers.

Werk zelf in de Embedded Systems en ben in 2011 begonnen bij een detacheerder voor €2750 + auto (en 2 uur reizen per dag...).
Zit 11 jaar later op 2,5x zoveel zonder auto maar op 15min van mijn werk, binnen een CAO en met schofterig (;)) veel vakantiedagen.
Salaris wordt geïndexeerd/gaat met tredes omhoog en pak de CAO verhogingen mee. In die zin moeten veel meer mensen onder een CAO vallen en lid worden van een vakbond.

Als ik dan naar oud-klasgenoten kijk zit daar heel veel verschil in. Zitten jongens bij die (international) sales zijn gaan doen en op 12k zitten maar ook (goede) SW/HW engineers die bij een kleiner bedrijf zitten (of een slechtbetalende) en met 35-40 nog steeds 3500-4000 bruto verdienen, dan doe je jezelf echt te kort en ben je eigenlijk alleen maar minder gaan verdienen door de jaren heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30
GG85 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:13:
Aan de reacties hier te lezen en ook aan de bedragen die over tafel kwamen op de HBO reünie een tijdje terug zit er heel erg veel verschil tussen developers.

Werk zelf in de Embedded Systems en ben in 2011 begonnen bij een detacheerder voor €2750 + auto (en 2 uur reizen per dag...).
Zit 11 jaar later op 2,5x zoveel zonder auto maar op 15min van mijn werk, binnen een CAO en met schofterig (;)) veel vakantiedagen.
Salaris wordt geïndexeerd/gaat met tredes omhoog en pak de CAO verhogingen mee. In die zin moeten veel meer mensen onder een CAO vallen en lid worden van een vakbond.

Als ik dan naar oud-klasgenoten kijk zit daar heel veel verschil in. Zitten jongens bij die (international) sales zijn gaan doen en op 12k zitten maar ook (goede) SW/HW engineers die bij een kleiner bedrijf zitten (of een slechtbetalende) en met 35-40 nog steeds 3500-4000 bruto verdienen, dan doe je jezelf echt te kort en ben je eigenlijk alleen maar minder gaan verdienen door de jaren heen.
Ben het zeker met je eens dan doe je jezelf echt tekort. Zelf ben ik Product Owner en werk veel met Developers. Wel is het zo dat op een gegeven moment vanaf zeg 4500 bruto ook andere kwaliteiten dan de hard skills een rol spelen. Bijvoorbeeld als iets technisch niet mogelijk blijkt te zijn het kunnen voorstellen van alternatieve technieken. Dat is niet iets wat iedereen altijd kan.

Helaas is het natuurlijk ook zo dat je praktisch overal moet onderhandelen of moet laten blijken dat je ontevreden bent om fatsoenlijke verhogingen te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:06
LemonC200 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:16:
Ben het zeker met je eens dan doe je jezelf echt tekort. Zelf ben ik Product Owner en werk veel met Developers. Wel is het zo dat op een gegeven moment vanaf zeg 4500 bruto ook andere kwaliteiten dan de hard skills een rol spelen. Bijvoorbeeld als iets technisch niet mogelijk blijkt te zijn het kunnen voorstellen van alternatieve technieken. Dat is niet iets wat iedereen altijd kan.
Op dat niveau zou ik ook iemand verwachten die je naar een klant/partner kunt sturen op requirements uit te bikken, kan scrummasteren als het nodig is, etc.
GG85 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:13:
Over het algemeen geldt, hoe dichter je bij het transactiemoment zit, hoe belangrijker je wordt geacht voor de sales, en hoe meer je verdient. En dat is slecht nieuws voor de hardcore techneuten die maandenlang geduldig hebben gesleuteld om te zorgen dat het product uberhaupt bestaat en werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davadude
Tylen schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:25:
@davadude is je beloning op basis van 36 of 48 uur?
Obv 36 uur contractueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ook geen tijd-voor-tijd compensatie met eventuele uitbetaling aan het eind van het jaar?
(Zoals bijvoorbeeld in de ziekenhuis CAO het geval is.)

Ofwel, het zijn gratis uren voor je werkgever?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davadude
unezra schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:21:
[...]

Ook geen tijd-voor-tijd compensatie met eventuele uitbetaling aan het eind van het jaar?
(Zoals bijvoorbeeld in de ziekenhuis CAO het geval is.)

Ofwel, het zijn gratis uren voor je werkgever?
Helaas wel, zoals ik in mijn eerdere post aangaf zou het een probleem voor mij zijn geweest ware het niet dat er goed op iedereen wordt gelet en dat de sfeer goed is. Toen ik binnenkwam was het ook niet zoals het nu is, maar het bedrijf zit op een punt dat er even een harde correctie nodig is qua software. Ik verwacht terug te gaan naar 36 uur zodra dat mogelijk is. Daarnaast zit er een salarisverhoging aan te komen vanaf 1 januari, en zijn er gesprekken over nog meer correcties indien dit nog langer doorgaat.

Bedrijf heeft richting mij veel loyaliteit en vertrouwen getoond, dan neem ik het nog even voor lief.

[ Voor 15% gewijzigd door davadude op 19-11-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Een korte reactie is prima, maar hele offtopic discussies uiteraard niet, dan kan dat beter erin een ander of nieuw topic. Ik ben er even met de bezem doorheen gegaan, maar let er aub even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Laatst online: 16-09 22:23
Zenix schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:40:
[...]

Schaal 11 t/m 5343,27
Schaal 12 t/m 6045,65

Je kan tegenwoordig ook een 40 urig contract krijgen, dan heb je alsnog 6 weken vakantie, voordeel je IKB en pensioen is hoger.

Ik zou anders niet weten hoe ik 11,5/12 weken vakantie op moeten maken. Bovendien is het voordeliger dan vakantieuren verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hellboy! op 20-11-2022 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 20:54
Ik denk dat het qua salaris wel beter kan. Ik ben een aantal jaar jonger en verdien vrijwel hetzelfde als system engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:23
Members only:

Recent zie ik in lokale vacatures voor redelijk vergelijkbare functies indicaties staan vanaf 4.100 tot wel 5.500 per maand voor 40 uur. Hoewel ik het naar mijn zin heb bij mijn huidige werkgever zijn is bijna 20% extra ook niet verkeerd? Wat vinden jullie? Ik zit al ruim 10 jaar waar ik nu zit dus wellicht is een keer opnieuw om de tafel ook een optie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caelorum
Ik zou gaan rondshoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

rnark schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:51:
***members only***

Recent zie ik in lokale vacatures voor redelijk vergelijkbare functies indicaties staan vanaf 4.100 tot wel 5.500 per maand voor 40 uur. Hoewel ik het naar mijn zin heb bij mijn huidige werkgever zijn is bijna 20% extra ook niet verkeerd? Wat vinden jullie? Ik zit al ruim 10 jaar waar ik nu zit dus wellicht is een keer opnieuw om de tafel ook een optie.
20% is minimaal. Ik neem aan dat je bij die lokale vacatures direct gesolliciteerd hebt???

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 16:11
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Members only: title

Al met al niks te klagen :)

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44
Ik merk gewoon dat het overgrote deel van de mensen geen benul heeft wat hun waarde op de markt nu echt is.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

xminator schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:22:
Ik merk gewoon dat het overgrote deel van de mensen geen benul heeft wat hun waarde op de markt nu echt is.

***members only***
het is ook maar net wat je er zelf voor over hebt. Ik weet voor mijzelf dat ik zeker wel een hoger salaris kan krijgen, maar dat in veel gevallen meer reistijd betekent.

Nou, na anderhalf jaar van Friesland naar Almere te hebben gereden á 1 uur 15 minuten enkele reis is voor mij 30 minuten echt wel de max geworden ;)
Daarnaast heb je natuurlijk de barrière dat je een stap naar het onbekende moet nemen bij het wisselen van baan.
In mijn geval bevalt het hier wat collega's en werkwijze betreft goed dus neem ik een iets lager salaris voor lief. (meeste andere opties zijn gemeente/overheid, dus wat andere tak van sport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loov
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-08 00:21
***members only***

Je zou zo 5000 bij een sloot aan willekeurige bedrijven in Brabant kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Medior? Eerder junior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
***members only***

Ik zou eens rond gaan shoppen. Je zal schrikken wat je in je omgeving kan verdienen. 5k moet te doen zijn ondanks dat het php laravel je tech stack is. Dat is over het algemeen wel iets minder betaald dan bv enterprise omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFlame01
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-12-2022
Geanonimiseerd account aangemaakt i.v.m. (waarschijnlijk) meelezende werkgever. Lees zelf al tijdje mee en ben benieuwd wat jullie van onderstaande situatie vinden.

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door xFlame01 op 22-11-2022 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-08 11:58
Groax schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:00:
Members only:
Ik heb eindelijk de stekker uit de muur getrokken en ben gaan zoeken.
Dit is een aanbod die ik nu heb liggen :) zelf ben ik er wel content mee maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Groax op 28-11-2022 13:52 . Reden: Alles berekend op basis van 40 uur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1br1c1d1br1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-09 15:46
Tijdje aan het meelezen, nu mijn beurt.

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door 1br1c1d1br1 op 22-11-2022 12:16 . Reden: verbeterpuntjes ]

Pagina: 1 ... 152 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.