• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:33
@Anoniem: 1645066 Dus als die opties omgezet worden en de helft verkocht wordt, heb je, als ze 100 per stuk zullen zijn, 650.000 euro erbij? Qua waarde dan, dus niet verkocht.

[Voor 11% gewijzigd door Orangelights23 op 04-01-2023 11:36]

• Basmoot
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-01 15:38
Na jaren meekijken voeg ik graag toe aan het topic, per 1-1 de volgende voorwaarden:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO technische bedrijfskunde + WO master information management & BI + LSS greenbelt & PO certificaat
• Werkervaring: 3.5 jaar + 1 jaar parttime tijdens studie
• (Woon) Locatie: Zuid-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Product Owner Robotic Process Automation
• Werkgever/branche: Opdracht in financiële sector / detachering
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40 (36u opdracht, 4u intern)
• Reistijd: 2.5u enkele reis, 1x per week naar kantoor
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4576
• Vakantiegeld: € 4400
• Bonus, toeslagen, etc: € 2750 (0-15% bonus, 5% realistisch dit jaar)
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62k

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 3120 (indien goed gecalculeerd)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Plusregeling / StiPP pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: € 7800 laat ik uitbetalen
• Overige: €5000 opleidingsbudget, €14/m thuiswerkvergoeding, laptop, tel etc..
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €~ 78k

Werk nu 2 jaar bij detacheerder en nog altijd happy. Tevreden met het salaris in combinatie met het opleidingsbudget, er is veel aandacht om op allerlei vlakken sterk te groeien. Daarnaast is de tijdelijke aard van de opdrachten erg fijn om bij meerdere bedrijven binnen te kunnen kijken.

Minpunten:
- StiPP pensioen
- Combinatie klant/intern kan tijdelijk zorgen voor te hoge werkdruk

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:01
Orangelights23 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:34:
@Anoniem: 1645066 Dus als die opties omgezet worden en de helft verkocht wordt, heb je, als ze 100 per stuk zullen zijn, 650.000 euro erbij? Qua waarde dan, dus niet verkocht.
Ha ja ik ben ook wel benieuwd hoe dat werkt. Het financiele voordeel van de omzetting van opties naar aandelen wordt belast als inkomstenbelasting. En dan daarna vermogensbelasting. En als deze startup / scaleup NIET beursgenoteerd is vraag ik me af of je die aandelen wel te gelde kan maken...

PV Output

• Lana Drahrepus
  • Laatst online: 25-01 08:21
Iemand van 22 met een MBO diploma marketing die op 3k binnenkomt en gelijk voor €1,3mio opties krijgt toegeschoven. Zoeken ze nog mensen?

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kalentum schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:22:
[...]

Ha ja ik ben ook wel benieuwd hoe dat werkt. Het financiele voordeel van de omzetting van opties naar aandelen wordt belast als inkomstenbelasting. En dan daarna vermogensbelasting. En als deze startup / scaleup NIET beursgenoteerd is vraag ik me af of je die aandelen wel te gelde kan maken...
Lana Drahrepus schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:28:
Iemand van 22 met een MBO diploma marketing die op 3k binnenkomt en gelijk voor €1,3mio opties krijgt toegeschoven. Zoeken ze nog mensen?
Waarschijnlijk is dit een startup die ergens rond de series A of B in funding zit en die 100+ per aandeel is voor nu waarschijnlijk weinig meer dan de droom om een unicorn startup te worden. Ik heb zelf wel eens vergelijkbare aanbiedingen gehad, maar ben er niet voor gegaan omdat je over het algemeen kapot mag werken voor een kleine kans op een groot bedrag in aandelen (die je dan ook weer niet zo maar allemaal in keer mag verkopen enzo). De kans dat het geld over een half jaar op is is vaak groter.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:58
Inmiddels weer een jaar verder en een nieuwe baan. Volgend jaar ga ik een schaal omhoog, dus dan verwacht ik weer een mooie sprong te maken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Anoniem: 1645066

-

[Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 1645066 op 05-01-2023 16:09]

• Orangelights23
Anoniem: 1645066 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:04:

Wat betreft bovenstaande, ben ik zo'n anderhalf jaar geleden binnengekomen als sales support en heb ik zowel een traineeship in Growth Hacking, als een certificaat over kennis waarin de branche van het bedrijf zich bevind mogen behalen. Toentertijd ook op 2200 EU begonnen. Dus in een korte periode aardig kunnen ontwikkelen.

Overigens werk ik voor (tot nu toe nog) één van de snelstgroeiende bedrijven van Rotterdam/Nederland.
Dat is een redelijk standaard ontwikkeling voor je eerste baan. Niets bijzonders dus wat zo’n aanbod aan RSU’s/opties kan verklaren. Kun je snelstgroeiend kwantificeren?

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Orangelights23 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:13:
[...]

Dat is een redelijk standaard ontwikkeling voor je eerste baan. Niets bijzonders dus wat zo’n aanbod aan RSU’s/opties kan verklaren. Kun je snelstgroeiend kwantificeren?
Maar hangt dat er niet meer vanaf waarneer je bent ingestapt in een startup? Over het algemeen geld: hoe vroeger je instapt, hoe groter je aandelenopties.

-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1645066 op 05-01-2023 16:08]

-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1645066 op 05-01-2023 16:09]

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:53
Tip voor de medewerkers die momenteel nog 19c per KM vergoeding krijgen: per 2023 is dit belastingsvrije stuk door de overheid verhoogd naar 21c. Dus wellicht kan je een balletje opgooien in je organisatie (OR of HR) om de 19c ook te laten verhogen naar 21c.

Members only:

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:31
*knip* laten we niet raden naar bedrijfsnamen :)

[Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 05-01-2023 16:37]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:39

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Orangelights23 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:34:
Niet echt. Een aandelenoptie geeft je de mogelijkheid een aandeel te kopen tegen de prijs op de optie. Stel dat je 1000 opties hebt met een strike price van een tientje. Dan kun je, op het moment dat je die optie uit kunt oefenen, 100 aandelen kopen voor een tientje, ongeacht de daadwerkelijke prijs. Degene die die opties uitschreef moet die aandelen dan leveren tegen die prijs. Allemaal leuk en aardig, maar geld verdienen doe je dan daadwerkelijk pas als de handelsprijs hoger ligt dan de strike price op je optie. Met duizend opties van een tientje kun je voor 10k duizend aandelen kopen. Leuk als die dingen 11, 20 of 150 euro kosten, waardeloos als die aandelen maar een euro waard zijn.

Zelf heb ik ooit 3500 opties gekregen in een tijd dat de koers omlaag aan het gaan was (2007). Strike price lag dusdanig hoog, dat ik er nooit wat aan gehad heb en ze zijn indertijd gewoon over datum gegaan en het was dus niks waard.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Hillie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:59:
[...]

Niet echt. Een aandelenoptie geeft je de mogelijkheid een aandeel te kopen tegen de prijs op de optie. Stel dat je 1000 opties hebt met een strike price van een tientje. Dan kun je, op het moment dat je die optie uit kunt oefenen, 100 aandelen kopen voor een tientje, ongeacht de daadwerkelijke prijs. Degene die die opties uitschreef moet die aandelen dan leveren tegen die prijs. Allemaal leuk en aardig, maar geld verdienen doe je dan daadwerkelijk pas als de handelsprijs hoger ligt dan de strike price op je optie. Met duizend opties van een tientje kun je voor 10k duizend aandelen kopen. Leuk als die dingen 11, 20 of 150 euro kosten, waardeloos als die aandelen maar een euro waard zijn.

Zelf heb ik ooit 3500 opties gekregen in een tijd dat de koers omlaag aan het gaan was (2007). Strike price lag dusdanig hoog, dat ik er nooit wat aan gehad heb en ze zijn indertijd gewoon over datum gegaan en het was dus niks waard.
Aaah, ik zat ook al m'n hoofd te krabben hoe iemand met 3k salaris een aandelenpakket van mogelijk meer dan een miljoen zou krijgen :P

Maar nu heb ik geleerd dat er een (groot) verschil zit tussen aandelen en aandelenopties :+ Bedankt!

The devil is in the details.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52

Zenix

BOE!

@Yeasis

Members only:

• HugotheGreat
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:42
Hillie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:59:
[...]

Niet echt. Een aandelenoptie geeft je de mogelijkheid een aandeel te kopen tegen de prijs op de optie. Stel dat je 1000 opties hebt met een strike price van een tientje. Dan kun je, op het moment dat je die optie uit kunt oefenen, 100 aandelen kopen voor een tientje, ongeacht de daadwerkelijke prijs. Degene die die opties uitschreef moet die aandelen dan leveren tegen die prijs. Allemaal leuk en aardig, maar geld verdienen doe je dan daadwerkelijk pas als de handelsprijs hoger ligt dan de strike price op je optie. Met duizend opties van een tientje kun je voor 10k duizend aandelen kopen.
Fyi een optiecontract bevat in principe altijd 100 aandelen. Dus 1.000 opties met een strike van 10 gaat om 100.000 aandelen voor 1.000.000 euro

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:39

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

HugotheGreat schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Fyi een optiecontract bevat in principe altijd 100 aandelen. Dus 1.000 opties met een strike van 10 gaat om 100.000 aandelen voor 1.000.000 euro
Sure, het was dan ook maar een voorbeeld ter verduidelijking.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:14
Onderstaande bod gehad, ben aan het twijfelen weer de software ontwikkeling in te gaan na uitstapje naar architectuur

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO ICT & Business
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Enterprise Architect Full Stack Software Engineer
• Werkgever/branche: Financiele dienstverlening Marketing/sales
• (Werk) Locatie(s): Arnhem Voornamelijk thuis, soms op kantoor
• Aantal vakantiedagen: 25 27
• Gewerkte uren/week: 40 36
• Reistijd: 0
• Werkdruk: Geen idee, vermoedelijk niet al te hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5000 5500
• Vakantiegeld: 4800 €5280
• Bonus, toeslagen, etc: 0 €1980
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 64800 € 73260

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1656 € 8400
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: NS Business card voor zowel zakelijk als prive
• Overige: Geen Telefoon van de zaak, thuiswerkplek
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 66456 € 81660

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 19:32
Ik ga vanaf Maart bij een nieuwe werkgever beginnen! dus weer eens tijd voor een update.

Hieronder ga ik uit van 40 uur maar: Ik ga eerst mijn ouderschapsverlof dagen opmaken. En daarna 32 uur p/w werken (ook al uitvoerig besproken). Ik werk om te leven. Niet anders om. (dus effectief alles x 0.8)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31 32
• Opleiding: Biomedical Engineering
• Werkervaring: 7 8 jaar
• (Woon) Locatie: prov. Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Software developer (C++)
• Werkgever/branche: machinebouw Ingenieursbureau infrastructuur
• (Werk) Locatie(s): prov. Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 40 28
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: ~30 10 minuten deur tot deur (fiets)
• Werkdruk: Nog geen idee

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4444 5500
• Vakantiegeld: € 5280
• Bonus, toeslagen, etc: € 1392 persoonlijk budget en bonus tot max 10% jaarsalaris
• Dertiende/veertiende maand: € 5300 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 63000 Ergens tussen de 70000 en 80000 afhankelijk van het behalen van kpi’s

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 7800 9000 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** PME Eigen pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar **** € 0 Ik maak geen reiskosten.
• Overige:Thuiswerkvergoeding 2 euro per dag thuisgewerkt.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 70800 ergens op de 80000

Vanaf Maart begin ik bij een nieuwe werkgever met bovenstaande. Een klein stapje gemaakt t.o.v. blijven bij vorige werkgever (door cao onderhandelingen/schaal omhoog zou ik op een salaris uitkomen wat iets lager was geweest dan wat ik nu krijg).

Maar ik merkte vooral van mijzelf dat ik behoefte had aan wat nieuws. Dit is een geheel nieuwe tak van sport voor mij wat wel erg interessant is. Daarnaast: het zit om de hoek!

Wel spannende dingen:
  • I.p.v. een 13e maand is het een prestatieafhankelijke bonus: hoe moeilijk het is om die uitgekeerd te krijgen moet ik nog zien.
  • Ik heb geen idee wat de loonsverhogingen zullen zijn voor volgend jaar bij deze partij. Hier zat ik bij mijn vorige werk erg goed (standaard een schaal omhoog + evt. Cao onderhandelingen.) We zullen moeten zien hoe het er nu uit gaan zien.
  • Minder vakantiedagen: al krijg ik die bij mijn huidige werkgever ook al niet op. Ik kon ze wel verkopen, wat hoofdreden is dat het verschil tussen vorige & nieuwe niet zo heel erg denderend is

[Voor 0% gewijzigd door kingtim op 09-01-2023 11:54. Reden: typo's]

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:02
kingtim schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:31:
Ik ga vanaf Maart bij een nieuwe werkgever beginnen! dus weer eens tijd voor een update.

Hieronder ga ik uit van 40 uur maar: Ik ga eerst mijn ouderschapsverlof dagen opmaken. En daarna 32 uur p/m werken (ook al uitvoerig besproken). Ik werk om te leven. Niet anders om. (dus effectief alles x 0.8)

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: € 1392 persoonlijk budget en bonus tot max 10% jaarsalaris
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 63000 Ergens tussen de 7000 en 8000 afhankelijk van het behalen van kpi’s

Vanaf Maart begin ik bij een nieuwe werkgever met bovenstaande. Een klein stapje gemaakt t.o.v. blijven bij vorige werkgever (door cao onderhandelingen/schaal omhoog zou ik op een salaris uitkomen wat iets lager was geweest dan wat ik nu krijg).

Maar ik merkte vooral van mijzelf dat ik behoefte had aan wat nieuws. Dit is een geheel nieuwe tak van sport voor mij wat wel erg interessant is. Daarnaast: het zit om de hoek!

Wel spannende dingen:
  • I.p.v. een 13e maand is het een prestatieafhankelijke bonus: hoe moeilijk het is om die uitgekeerd te krijgen moet ik nog zien.
  • Ik heb geen idee wat de loonsverhogingen zullen zijn voor volgend jaar bij deze partij. Hier zat ik bij mijn vorige werk erg goed (standaard een schaal omhoog + evt. Cao onderhandelingen.) We zullen moeten zien hoe het er nu uit gaan zien.
  • Minder vakantiedagen: al krijg ik die bij mijn huidige werkgever ook al niet op. Ik kon ze wel verkopen, wat hoofdreden is dat het verschil tussen vorige & nieuwe niet zo heel erg denderend is
Niet verkeerd, 32 uur per maand :)

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-01 16:52
kingtim schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:31:

Hieronder ga ik uit van 40 uur maar: Ik ga eerst mijn ouderschapsverlof dagen opmaken. En daarna 32 uur p/m werken (ook al uitvoerig besproken). Ik werk om te leven. Niet anders om. (dus effectief alles x 0.8)

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 63000 Ergens tussen de 7000 en 8000 afhankelijk van het behalen van kpi’s

Wel spannende dingen:
5500 Euro per maand voor 32 uur per maand? Waar kan ik tekenen?

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
HSG schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:12:
[...]

5500 Euro per maand voor 32 uur per maand? Waar kan ik tekenen?
”Hieronder ga ik uit van 40 uur maar: Ik ga eerst mijn ouderschapsverlof dagen opmaken. En daarna 32 uur p/m werken (ook al uitvoerig besproken). Ik werk om te leven. Niet anders om. (dus effectief alles x 0.8)” ;)

[Voor 28% gewijzigd door t14wo op 09-01-2023 06:41]

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:59

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

t14wo schreef op maandag 9 januari 2023 @ 06:40:
[...]

”Hieronder ga ik uit van 40 uur maar: Ik ga eerst mijn ouderschapsverlof dagen opmaken. En daarna 32 uur p/m werken (ook al uitvoerig besproken). Ik werk om te leven. Niet anders om. (dus effectief alles x 0.8)” ;)
Lees het nog eens terug ;)

Gewoon sebastiaan

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Hij zegt toch alles *0,8 doen om tot 32uur te komen? Dus 5500 is op full time basis.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11

St@m

@ Your Service

t14wo schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:07:
[...]

Hij zegt toch alles *0,8 doen om tot 32uur te komen? Dus 5500 is op full time basis.
Precies, voor 32 uur werken in de maand. Niet slecht.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
HugotheGreat schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Onderhands hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:54
t14wo schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:07:
[...]

Iemand heeft koffie nodig op de maandagochtend ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
nowherebound123 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:22:
Onderstaande bod gehad, ben aan het twijfelen weer de software ontwikkeling in te gaan na uitstapje naar architectuur

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO ICT & Business
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Enterprise Architect Full Stack Software Engineer
• Werkgever/branche: Financiele dienstverlening Marketing/sales
• (Werk) Locatie(s): Arnhem Voornamelijk thuis, soms op kantoor
• Aantal vakantiedagen: 25 27
• Gewerkte uren/week: 40 36
• Reistijd: 0
• Werkdruk: Geen idee, vermoedelijk niet al te hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5000 5500
• Vakantiegeld: 4800 €5280
• Bonus, toeslagen, etc: 0 €1980
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 64800 € 73260

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1656 € 8400
• Mobiliteit per jaar: NS Business card voor zowel zakelijk als prive
• Overige: Geen Telefoon van de zaak, thuiswerkplek
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 66456 € 81660
Ik zou vooral kiezen voor de rol waar je het meeste plezier en uitdaging uit haalt, aangezien het zeer verschillende rollen zijn. Qua arbeidsvoorwaarden is er als EA in ieder geval nog voldoende ruimte omhoog.

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Update na 1,5 jaar (2 evaluatierondes):

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37 38
• Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica, master Enterprise Architecture
• Werkervaring: Prince 2 Foundation, ITIL V3 Foundation, TOGAF Certified, CISSP, CISM, Azure Architect
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Enterprise Architect
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 37
• Reistijd: 2 uur per dag
• Werkdruk: Redelijk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7.300 €8.500
• Vakantiegeld: €7.300 €8.500
• Bonus, toeslagen, etc: €22.000 €25.000
• Dertiende/veertiende maand: €7.300 €8.500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €124.200 €144.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Gemiddeld
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Standaard
• Mobiliteit per jaar: €10.800
• Overige: 30 Euro netto onkostenvergoeding, opleidingsmogelijkheden
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €135.000 €154.800

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:21
Per 1 januari gestart met een nieuwe baan.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37 jaar
• Opleiding: MBO ICT Beheer niv 4 (afgerond), HBO Informatica deeltijd (niet afgerond)
• Werkervaring: 14,5 jaar
• (Woon) Locatie: Provincie Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Medior Applicatie specialist (SAP HCM) Applicatieconsultant (Nog steeds in HR)
• Werkgever/branche: ICT Dienstverlener Nederlandse Spoorwegen
• (Werk) Locatie(s): Utrecht Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 220 uur 204 uur + 40 uur persoonlijk budget (keuzeplan)
• Gewerkte uren/week: 36 36
• Reistijd: 45 minuten 35 minuten (beide deur tot deur met trein).
• Werkdruk: Hoog Goed

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4400,- €5100,-
• Vakantiegeld: 8% €4224,- 8% €4896,-
• Bonus, toeslagen, etc: ~7,5% winstdeling €3960,- Geen
• Dertiende/veertiende maand: 8% decemberuitkering €4224,-3% decemberuitkering €1836,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €65.200,- €67.900,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €8363,- (14,667% van jaarsalaris + vakantiegeld, rest is niet pensioengevend volgens mij) €10575,- (16% van jaarsalaris + vakantiegeld, rest is niet pensioengevend volgens mij)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Rail & OV
Ik zit in regeling C van Rail & OV. Ouderdomspensioen opbouw van 1,447% met premie van 22% (2/3 1/3).
Ik zit in regeling A van Rail & OV. Ouderdomspensioen opbouw van 1,578% met een premie van 24% (2/3 1/3).
• Mobiliteit per jaar: Geen Geen
• Overige: NS Business Kaart 1e klasse voor woon/werkverkeer, geen bijdrage. NS Business Kaart 1e klasse inclusief onbeperkt privereizen voor 14 euro per maand + met korting treinreizen in het buitenland na één jaar.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €73.500,- €78.500,-

Een beslissing die ik veel eerder had moeten nemen. Ik werkte al bijna 10 jaar in mijn vakgebied als SAP HCM consultant. Had al twee jaar lang gevraagd om een promotie naar senior toe omdat ik nagenoeg hetzelfde werk deed als collega's die nagenoeg ook allemaal senior zijn + inhoudelijk zat ik bij de top omdat ik nagenoeg alles wist van de processen die bij de klant (Nederlandse Spoorwegen) lopen. Mijn manager vond dat ik op één vlak qua communicatie nog niet sterk genoeg was voor deze stap. Concreet maken tijdens de beoordelingscyclus met eventueel een toekomstig plaatje kon hij niet waardoor ik vast zat in mijn medior functie terwijl ik ondertussen wel hetzelfde seniore werk deed als mijn collega's. Erg demotiverend. En toen kwam er bij NS een vacature voor dezelfde functie die ik nu ook al uitvoerde alleen dan intern. Voordeel voor NS (en mijzelf) is dat ik alle klantspecifieke kennis niet overboord hoeft te gooien en meteen kan gebruiken. :*)

Bij mijn oude werkgever waren de secundaire arbeidsvoorwaarden over het algemeen wel een stuk beter. 8% december uitkering + een winstdeling die bijna elk jaar wel 8% uitkeerde. Maar dat laatste staat op het punt om te verdwijnen i.v.m. overname door een ander bedrijf en het was maar de vraag wat je ervoor terug zou krijgen. En sowieso liep die overname redelijk rommelig en had ik daar niet echt een heel positief beeld bij. Het flink hogere bruto salaris compenseert dat maar daardoor ga ik er netto niet gigantisch op vooruit wat het bruto maandsalaris wel suggereert. Wel nog het voordeel dat ik nu weer door kan groeien in mijn nieuwe schaal de komende 3 a 4 jaar. Daarnaast was de inflatiecorrectie bij mijn vorige werkgever erg minimaal, dat zit bij de NS ook een heel stuk beter. Ook bouw ik nu meer pensioen op. En last but not least: NS is een veel grotere organisatie waar meer verschillende functies en doorgroeimogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Members only:

Members only:

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
PdeBie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:39:
***members only***

***members only***
Met die ervaring zie ik echt totaal niet in dat je zou moeten gaan inleveren als je scrummaster zou willen worden. Dat kun je makkelijk voor hetzelfde salaris doen al dan niet meer.

p.s. Package is hele plaatje niet alleen 4) subtotaal.

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:29
@PdeBie dat salaris kan prima voor een scrum master hoor :) Succes met het vinden van een leuke baan!

[Voor 25% gewijzigd door Phyrozi op 09-01-2023 12:47]

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:14
Robkazoe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:07:

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT Beheer niv 4 (afgerond), HBO Informatica deeltijd (niet afgerond)

2. Wat doe je:
• Functie: Medior Applicatie specialist (SAP HCM) Applicatieconsultant (Nog steeds in HR)

3. Wat verdien je:
• Dertiende/veertiende maand: 8% decemberuitkering €4224,-3% decemberuitkering €1836,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €65.200,- €67.900,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €8363,- (14,667% van jaarsalaris + vakantiegeld, rest is niet pensioengevend volgens mij) €10575,- (16% van jaarsalaris + vakantiegeld, rest is niet pensioengevend volgens mij)
Ik zit in regeling C van Rail & OV. Ouderdomspensioen opbouw van 1,447% met premie van 22% (2/3 1/3).
Ik zit in regeling A van Rail & OV. Ouderdomspensioen opbouw van 1,578% met een premie van 24% (2/3 1/3).
• Overige: NS Business Kaart 1e klasse voor woon/werkverkeer, geen bijdrage. NS Business Kaart 1e klasse inclusief onbeperkt privereizen voor 14 euro per maand + met korting treinreizen in het buitenland na één jaar.

Een beslissing die ik veel eerder had moeten nemen. Ik werkte al bijna 10 jaar in mijn vakgebied als SAP HCM consultant. Had al twee jaar lang gevraagd om een promotie naar senior toe omdat ik nagenoeg hetzelfde werk deed als collega's die nagenoeg ook allemaal senior zijn + inhoudelijk zat ik bij de top omdat ik nagenoeg alles wist van de processen die bij de klant (Nederlandse Spoorwegen) lopen. Mijn manager vond dat ik op één vlak qua communicatie nog niet sterk genoeg was voor deze stap. Concreet maken tijdens de beoordelingscyclus met eventueel een toekomstig plaatje kon hij niet waardoor ik vast zat in mijn medior functie terwijl ik ondertussen wel hetzelfde seniore werk deed als mijn collega's. Erg demotiverend. En toen kwam er bij NS een vacature voor dezelfde functie die ik nu ook al uitvoerde alleen dan intern. Voordeel voor NS (en mijzelf) is dat ik alle klantspecifieke kennis niet overboord hoeft te gooien en meteen kan gebruiken. :*)

Bij mijn oude werkgever waren de secundaire arbeidsvoorwaarden over het algemeen wel een stuk beter. 8% december uitkering + een winstdeling die bijna elk jaar wel 8% uitkeerde. Maar dat laatste staat op het punt om te verdwijnen i.v.m. overname door een ander bedrijf en het was maar de vraag wat je ervoor terug zou krijgen. En sowieso liep die overname redelijk rommelig en had ik daar niet echt een heel positief beeld bij. Het flink hogere bruto salaris compenseert dat maar daardoor ga ik er netto niet gigantisch op vooruit wat het bruto maandsalaris wel suggereert. Wel nog het voordeel dat ik nu weer door kan groeien in mijn nieuwe schaal de komende 3 a 4 jaar. Daarnaast was de inflatiecorrectie bij mijn vorige werkgever erg minimaal, dat zit bij de NS ook een heel stuk beter. Ook bouw ik nu meer pensioen op. En last but not least: NS is een veel grotere organisatie waar meer verschillende functies en doorgroeimogelijkheden zijn.
Mooie stap lijkt me. Ik denk wel dat dit icm je profielnaam terug te herleiden is naar je persoon, weet niet of je dat prettig vindt. Maar misschien ben je gewoon wat transparanter dan ik :)

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 13:03
Catorce schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:16:
Mijn eerste bijdrage:

***members only***

Kijk af en toe naar een andere (sub)sector in de financiele industrie zoals private equity/venture capital. De feedback die ik vaak krijg vanuit recruiters is dat dat waarschijnlijk een (redelijke) stap terug zal zijn in termen van vaste beloning, maar dan wel met een (significant) hoger plafond qua totale package. Op mijn leeftijd met een relatief grote hypotheek en een actieve kinderwens lastig om een overstap te overwegen als dat betekent dat ik qua vaste inkomsten er 30% (of meer) op achteruit zou gaan. Zeker met het vooruitzicht op een promotie komende 1-1-23, waarbij ik er nog fiks op vooruit ga (zie hieronder). Duidelijk een luxeprobleem, maar toch.

***members only***
Update: promotie binnen per 1-1-23, zoals al aan gerefereerd in de vorige post.

Members only:

Kijk nog op dezelfde manier naar mijn werk: vind het inhoudelijk enorm leuk, zit nog goed op mijn plek bij het huidige team en krijg meer verantwoordelijkheden. Krijg zeer goed betaald (in absolute zin) dus heb niets te klagen. Ben er beter in geworden privé te beschermen en lukt beter om mijn eigen agenda te bepalen - zeker na promotie gaat dat weer stukje makkelijker. De flinke stap vooruit geeft mijn vrouw ook weer mogelijkheden om - als ze dat zou willen - iets anders te gaan doen zonder in te hoeven teren op levensstijl.

PS: dit zet ik hier niet neer om te pochen - het topic is m.i. het meest gebaat bij zoveel mogelijk verschillende inputs uit verschillende sectoren zodat eenieder hier goed weet wat er in de markt betaald wordt voor bepaalde functies. Had het idee dat ik vorige keer best wat reacties kreeg met een negatieve ondertoon, wat me toch wel iets teleurstelde.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:32
Over het algemeen tevreden met mijn huidige salaris/voorwaarden :)

Members only:

[Voor 2% gewijzigd door Heijmenberg99 op 09-01-2023 14:25. Reden: klein detailtje vergeten in het vakantiegeld :+]

• Robkazoe
nowherebound123 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Mooie stap lijkt me. Ik denk wel dat dit icm je profielnaam terug te herleiden is naar je persoon, weet niet of je dat prettig vindt. Maar misschien ben je gewoon wat transparanter dan ik :)
Dat maakt mij niet zo heel veel uit.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heijmenberg99 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:04:
Over het algemeen tevreden met mijn huidige salaris/voorwaarden :)

***members only***
Vakantiegeld staat er denk ik een beetje verkeerd ;)

Maar die +100 per certificering zou ik uitmelken. (Ik had deze regeling ook rond het jaar 2000 en heb toen heel veel certificeringen gehaald).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Tylen schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:03:
[...]

Maar die +100 per certificering zou ik uitmelken. (Ik had deze regeling ook rond het jaar 2000 en heb toen heel veel certificeringen gehaald).
PB heeft nog steeds schulden hiervan. ;)

• Heijmenberg99
[...]

Oh ja hier mist een 2 :o, heb mn gefixt :)

• Heijmenberg99
[...]

Daar ga ik dit jaar goed mee aan de slag, als mijn thuissituatie dit toelaat ivm een ernstig zieke moeder.

• Lana Drahrepus
  • Laatst online: 25-01 08:21
Robkazoe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:07:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Geen concurrentie / relatiebeding? Is dat nog iets van deze tijd trouwens? :P Of gaat niemand meer akkoord met zoiets?

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:14
Lana Drahrepus schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Geen concurrentie / relatiebeding? Is dat nog iets van deze tijd trouwens? :P Of gaat niemand meer akkoord met zoiets?
In dit geval werd hij overgenomen door de klant in zekere zin en dan heb je de WAADI wet en daarin staat dat je niet belemmerd mag worden om bij je opdrachtgever intern in dienst te treden vanuit de detachering

• skoolhaas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 23:16
[...]

Vaak is het zo dat de klant zelf geen aanbod mag doen. Als je zelf initieert is het dan geen issue.

• Robkazoe
[...]

Lang verhaal kort: Nee.

Ik heb zelf de sollicitatieprocedure gestart. Daarnaast is er een speciale relatie omdat mijn oud werkgever een jaar of 6 geleden een groep mensen heeft overgenomen van de NS omdat NS deze werkzaamheden wilden outsourcen.

Neemt niet weg dat mijn werkgever niet heel blij was met deze overstap. Alleen stond er in mijn arbeidsvoorwaarden en in mijn gedragscode geen concurrentiebeding dus konden ze er niets aan doen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:35

FreakNL

Well do ya punk?

XFlame schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:45:
Tip voor de medewerkers die momenteel nog 19c per KM vergoeding krijgen: per 2023 is dit belastingsvrije stuk door de overheid verhoogd naar 21c. Dus wellicht kan je een balletje opgooien in je organisatie (OR of HR) om de 19c ook te laten verhogen naar 21c.

Bij ons stond het zelfs op 27c zolang de GLA boven de 2 euro stond, maar nu we weer onder de 2 euro zitten, gaat het bij ons naar 21c.
Wat is GLA?

Wij krijgen al jaren 34ct/km waarvan sinds dit jaar dus 21cent netto, de rest bruto.

19 cent slaat nergens op.

• XFlame
FreakNL schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:34:
[...]

Wat is GLA?

Wij krijgen al jaren 34ct/km waarvan sinds dit jaar dus 21cent netto, de rest bruto.

19 cent slaat nergens op.
Gemiddelde Landelijke Adviesprijs. In ons geval voor benzine dus. Zie https://www.unitedconsume...tie/brandstof-prijzen.asp

Ik ben het er mee eens dat 19/21c niet voldoende is om een auto van te rijden en te onderhouden, maar dat is wat de regering belastingvrij heeft gezet. Veel werkgevers die niet meer bieden. Als de werkgever meer biedt (zoals die van jou), dan komt dat uit de WHK. Ander potje.

En dan speelt uiteraard nog de discussie over of de vergoeding de kosten van een auto volledig moeten dekken, gezien de vergoeding immers is om je bestaande auto ook te gebruiken voor reizen van en naar werk, niet als volledige dekking.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:51
Zal ook eens een keer posten na altijd meelezen! Had hiervoor een veel hoger salaris, maar vond de werkdruk en reistijd niet relaxed (ruim 90 min enkele reis!)

Heb het hier prima naar mijn zin, veel vrijheid en ruimte voor ontwikkeling.

Enige wat ik me soms afvraag dit salaris matched met mijn verantwoordelijkheden! Heb een target gekregen van ruim 2m euro omzet voor dit jaar :+

Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook weer tijd voor een update, helaas wel de laatste paar maanden te gaan i.v.m. een reorganisatie. Nu op zoek naar iets wat én plezier geeft in mijn werk én in de buurt komt qua voorwaarden of een verbetering is
Members only:

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:24

qadn

Pinnacle of Perversion

Jeffrey0416 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:20:
Enige wat ik me soms afvraag dit salaris matched met mijn verantwoordelijkheden! Heb een target gekregen van ruim 2m euro omzet voor dit jaar :+
Dunno, hangt van het business model af.
Hoeveel draagt 2M bij qua ebita?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
pagani schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:31:
Ook weer tijd voor een update (in bold), helaas wel de laatste paar maanden te gaan i.v.m. een reorganisatie. Nu op zoek naar iets wat én plezier geeft in mijn werk én in de buurt komt qua voorwaarden of een verbetering is

***members only***
offtopic:
Enkel zie ik in je lijstje niets specifieks in bold anders dan de eerste woorden van elke regel zoals in de template gebruikt wordt.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
True schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:49:
[...]

offtopic:
Enkel zie ik in je lijstje niets specifieks in bold anders dan de eerste woorden van elke regel zoals in de template gebruikt wordt.
Had mijn oude post gepakt en die zin vergeten te verwijderen, correctie komt eraan :) (niks in Bold maar wel bij salaris een vergelijking met '21)
Jeffrey0416 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:20:
Zal ook eens een keer posten na altijd meelezen! Had hiervoor een veel hoger salaris, maar vond de werkdruk en reistijd niet relaxed (ruim 90 min enkele reis!)

Heb het hier prima naar mijn zin, veel vrijheid en ruimte voor ontwikkeling.

***members only***
Zoals al aangegeven hangt de verhouding waardecreatie versus salaris af van het totaal in het bedrijf en je (soort) rol. Niet alles is in geld te vatten. Over het algemeen kun je wel stellend dat bij stappen omhoog in een pyramideorganisatie bij elke stap omhoog je P&L-verantwoordelijkheid exponentieel stijgt, maar het hangt dus ook af van de bedrijfsvorm. In een complexe matrixorganisatie vervagen dit soort lijnen, heb je héél specifieke kennis of bijvoorbeeld een goed netwerk als salespersoon dan kan die kennis de waarde zijn etc.

[Voor 64% gewijzigd door pagani op 11-01-2023 10:16]

• Jeffrey0416
qadn schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:45:
[...]

Dunno, hangt van het business model af.
Hoeveel draagt 2M bij qua ebita?
Hoe bereken ik dit?

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:48

Secsytime

Automagisch

Operationele kosten ervan aftrekken.

Ebitda is winst voor belasting, rente, afschrijving en amortisatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Future2023
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-01 21:08
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn salaris vinden.

Per januari heb ik er 7% bij gekregen, niet slecht natuurlijk, maar ik begin de inflatie wel te merken. Ik denk ook wel dat er ruimte is om te onderhandelen, de verhoging was een mededeling, nog geen gesprek over gehad.

Ik heb het er naar mijn zin maar het is een kleine club en ik merk dat dat de mogelijkheden wat beperkt, je krijgt de opdracht en rol die er beschikbaar is. Toch ben ik geneigd pas na 5 jaar verder te kijken, zodat ik me met iets meer ervaring in de markt kan zetten?

Onderstaande is mijn salaris na de verhoging.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO Facility Management
• Werkervaring: Nu 3 jaar als consultant, daarvoor 5 jaar als key-user en aan de business kant van mijn werkgebied.
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: SAP Consultant
• Werkgever/branche: Klein consultancy bureau, veel gedetacheerd.
• (Werk) Locatie(s):Noord-Brabant
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Een goed uur, enkele reis
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3600
• Vakantiegeld: € 3456
• Bonus, toeslagen, etc: Bonus €5000, onkostenvergoeding €900
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50.556

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1200 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 50/50
• Mobiliteit per jaar: leasebudget €10.000 per jaar
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €61.756

• vorkenstein
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15:45
Heeft iemand ervaring met salaris onderhandelingen nadat je in het buitenland (US of UK bijv.) hebt gewerkt en dan besluit om weer terug te keren naar Nederland? Lijkt me lastig omdat in het buitenland je meestal meer verdient dan hier..

• fyd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-01 17:39
Members only:

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-01 12:55
Future2023 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:08:

Per januari heb ik er 7% bij gekregen, niet slecht natuurlijk, maar ik begin de inflatie wel te merken. Ik denk ook wel dat er ruimte is om te onderhandelen, de verhoging was een mededeling, nog geen gesprek over gehad.

Ik heb het er naar mijn zin maar het is een kleine club en ik merk dat dat de mogelijkheden wat beperkt, je krijgt de opdracht en rol die er beschikbaar is. Toch ben ik geneigd pas na 5 jaar verder te kijken, zodat ik me met iets meer ervaring in de markt kan zetten?

1. Wie ben je:
• Werkervaring: Nu 3 jaar als consultant, daarvoor 5 jaar als key-user en aan de business kant van mijn werkgebied.

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Het kan natuurlijk meer zijn, maar met het leasebudget en de bonus geen slechte deal. Zeker gezien je ervaring.

Als je je salaris omrekent met bonus zit je op 4200
per maand.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:24

qadn

Pinnacle of Perversion

Met google?
Maar de vraag is eigenlijk wat voor marge er gemaakt wordt op 2M omzet.
Als deze 5% is dan lever je ±100K op aan "winst".
Als deze flink hoger is dan is er wat ruimte voor onderhandeling.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Jeffrey0416
qadn schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:53:
[...]

Met google?
Maar de vraag is eigenlijk wat voor marge er gemaakt wordt op 2M omzet.
Als deze 5% is dan lever je ±100K op aan "winst".
Als deze flink hoger is dan is er wat ruimte voor onderhandeling.
Dat weet ik wel :) Flink hoger, reken op 30%+!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Jeffrey0416 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:46:
[...]

Dat weet ik wel :) Flink hoger, reken op 30%+!
En hoeveel van die omzet is echt afhankelijk van jouw inzet? Ik weet namelijk dat er bij de bedrijven waar ik gewerkt heb ook dergelijke targets werden/worden uitgedeeld maar dat er van die target 80/90% gehaald zou worden onafhankelijk van wie er aan zou werken.

Overigens zijn er ook genoeg bedrijven waarvan een deel van omzet veel bijdraagt aan de EBITDA en sommige delen verliesgevend zijn. het gemiddelde kan dan alsnog 30% zijn.

Marge (omzet -/- directe kosten) is overigens wat anders dan EBITDA (omzet -/- directe -/- indirecte kosten) door de boot genomen

[Voor 26% gewijzigd door thejoker80 op 12-01-2023 09:13]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:34
Future2023 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:08:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Die vijf jaar daarvoor was als SAP gebruiker? Fijnste consultants zijn veelal diegene die eerst aan de "praktijk" kant hebben gezeten. Als dat het geval is zit je salaris denk ik wel een beetje aan de lage kant, alhoewel je wel een nette bonus, onkostenvergoeding en een lease auto hebt.

Enig idee hoe ze je weg zetten qua senioriteit en uurtarieven?

• XFlame
Als ik het topic zoek op SAP consultant, dan zie ik een redelijke variatie aan salarissen. De meeste hiervan liggen flink hoger dan wat er nu wordt geboden.

Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:20

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vorkenstein schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:56:
Heeft iemand ervaring met salaris onderhandelingen nadat je in het buitenland (US of UK bijv.) hebt gewerkt en dan besluit om weer terug te keren naar Nederland? Lijkt me lastig omdat in het buitenland je meestal meer verdient dan hier..
Ervaring heb ik er niet mee, maar het lijkt me dat de partij die jou nu vraagt toch weet dat jij nu in het buitenland werkt, en dat ze als zodanig de portemonee zullen moeten trekken om jou daar los te weken?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Jeffrey0416
thejoker80 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:10:
[...]

En hoeveel van die omzet is echt afhankelijk van jouw inzet? Ik weet namelijk dat er bij de bedrijven waar ik gewerkt heb ook dergelijke targets werden/worden uitgedeeld maar dat er van die target 80/90% gehaald zou worden onafhankelijk van wie er aan zou werken.

Overigens zijn er ook genoeg bedrijven waarvan een deel van omzet veel bijdraagt aan de EBITDA en sommige delen verliesgevend zijn. het gemiddelde kan dan alsnog 30% zijn.

Marge (omzet -/- directe kosten) is overigens wat anders dan EBITDA (omzet -/- directe -/- indirecte kosten) door de boot genomen
100% new business, 100% zelf verantwoordelijk. Van eerste benadering, offerte traject, beslissen payment en delivery terms tot uiteindelijke closure deal.

• Tweakerjoost
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:29
nooberke schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:18:
[...]

Die vijf jaar daarvoor was als SAP gebruiker? Fijnste consultants zijn veelal diegene die eerst aan de "praktijk" kant hebben gezeten. Als dat het geval is zit je salaris denk ik wel een beetje aan de lage kant, alhoewel je wel een nette bonus, onkostenvergoeding en een lease auto hebt.

Enig idee hoe ze je weg zetten qua senioriteit en uurtarieven?
Dank voor je reactie! Ja, als gebruiker en vervolgens key user en trainer.

Ik wordt verkocht als senior, tarief ligt tussen de €90 en €120.

Het is dus wat dubbel, enerzijds klaag ik echt niet. Zoals je zegt, de (netto) onkosten vergoeding, bonus en auto zijn netjes. Anderzijds, als je gaat rekenen zie je dat er nog een flinke marge is. Maar goed, als zelfstandige verder is voorlopig ook nog niet aan de orde.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:34
Tweakerjoost schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:45:
[...]

Dank voor je reactie! Ja, als gebruiker en vervolgens key user en trainer.

Ik wordt verkocht als senior, tarief ligt tussen de €90 en €120.

Het is dus wat dubbel, enerzijds klaag ik echt niet. Zoals je zegt, de (netto) onkosten vergoeding, bonus en auto zijn netjes. Anderzijds, als je gaat rekenen zie je dat er nog een flinke marge is. Maar goed, als zelfstandige verder is voorlopig ook nog niet aan de orde.
Senior dus...Ik denk dat je bij de "grote" clubs wel een flinke stap kan maken qua salaris. Als je niet je huidige salaris opgeeft moet daar echt wel zo 1000 euro bruto bij kunnen. Als je ergens "intern" gaat zitten en je auto inlevert misschien nog wel meer....

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• milanosie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 09:01
Een update na de jaarlijkse verhoging, inderdaad 250 erbij (5%)
milanosie schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:05:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Lead Frontend Developer
• Werkgever/branche: Digital Agency
• (Werk) Locatie(s)**: Utrecht, Thuis
• Aantal vakantiedagen*: 28
• Reistijd**: +/- 1 uur per week (1 a 2 dagen kantoor p/week)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5000 5250
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 450/maand vergoeding voor het niet kiezen voor een lease-auto (ik ga op de fiets)
• Dertiende/veertiende maand: Winstdeling a 1000-1600/jaar
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 70,000 73,500 +/-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Standaard
• Mobiliteit per jaar: €5400 OF 740/maand leasebedrag, mogelijkheid tot leasen elektrische fiets
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ?

Tevreden mee. Combinatie normale werkdruk, hoeveelheid vakantiedagen, weinig reistijd en mooi salaris maakt dat ik hier waarschijnlijk niet snel weg ga. Salarissen stijgen met +/- 250eu per jaar, al zal hier wel een grens aanzitten

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• tabb
  • Laatst online: 19-01 09:49
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO Commerciele economie, WO Master Marketing Analytics
• Werkervaring: 3.5 jaar Parttime (tijdens studie) 2 fulltime (na studie) allebei relevant aan elkaar
• (Woon) Locatie: Deventer

2. Wat doe je:
• Functie: Data Engineer
• Werkgever/branche: Financiele diensten
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 3 uur per dag 2x in de week
• Werkdruk: Relaxed.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4517
• Vakantiegeld: €4517
• Bonus, toeslagen, etc: €2000
• Dertiende/veertiende maand: €4517
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €65000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Hoog, zelf betaal ik 3.5% 130 p/m
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Goed
• Mobiliteit per jaar: Gratis OV
• Overige: Onkostenvergoeding, thuiswerkbudget etc. (Niks super interessants).
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Geen idee, ergens rond de 80000?.\

Zit aan het einde van mijn schaal dus of ik ga dit jaar er op vooruit of ik ga ergens anders solliciteren. Merk dat het makkelijker is om een ander baantje te vinden dan bepaalde schalen te overstijgen.

[Voor 8% gewijzigd door tabb op 13-01-2023 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:00
Na veel meelezen hier, zelf ook maar eens een duit in het zakje doen..
Zojuist een definitief aanbod gehad van een potentieel nieuwe werkgever.
Was wat gesteggel rond de auto, maar dat is ook geklaard. (Ze konden geen leasebudget noemen zonder brandstof component...)

Members only:

En bij mijn huidige werkgever (voor 2023)
Members only:

Members only:

[Voor 3% gewijzigd door ArcticTiger op 13-01-2023 14:46]

• Hahn
ArcticTiger schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:43:
Na veel meelezen hier, zelf ook maar eens een duit in het zakje doen..
Zojuist een definitief aanbod gehad van een potentieel nieuwe werkgever.
Was wat gesteggel rond de auto, maar dat is ook geklaard. (Ze konden geen leasebudget noemen zonder brandstof component...)

***members only***

En bij mijn huidige werkgever (voor 2023)

***members only***

***members only***
Ik vind eerlijk gezegd dat je er bijzonder weinig op vooruit gaat voor een overstap van werkgevers. Is dat bewust en wou je per se wat nieuws?

• ArcticTiger
Laat ik het zo zeggen dat het bij mijn huidige werkgever niet zo lekker loopt binnen het team.
Echt vooruitgang zoek ik ook niet, ik denk dat ik in mijn werk en functie al redelijk hoog zit.

• Hahn
ArcticTiger schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:40:
Laat ik het zo zeggen dat het bij mijn huidige werkgever niet zo lekker loopt binnen het team.
Echt vooruitgang zoek ik ook niet, ik denk dat ik in mijn werk en functie al redelijk hoog zit.
Geen vooruitgang = achteruitgang, al helemaal met de huidige inflatie.

Zelf zou ik wel geprobeerd hebben om er iets meer uit te halen, zelfs al is het maar €100-200 per maand extra. Per jaar is dat toch mooi meegenomen :) Maar prima uiteraard als je er blij mee bent, het is jouw keuze.

• ArcticTiger
Hahn schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:46:
[...]

Geen vooruitgang = achteruitgang, al helemaal met de huidige inflatie.

Zelf zou ik wel geprobeerd hebben om er iets meer uit te halen, zelfs al is het maar €100-200 per maand extra. Per jaar is dat toch mooi meegenomen :) Maar prima uiteraard als je er blij mee bent, het is jouw keuze.
Ik krijg bij nieuwe werkgever een gegarandeerde 13e maand, en wat meer vakantiegeld.
Bij de huidige werkgever is de bonus elk jaar maar de vraag (heb al genoeg collega’s gehoord die al een poos niets hebben gehad)
Daarnaast zijn ze veel flexibeler wat betreft uren die je op kantoor moet zitten, en thuiswerkvergoeding (schiet me net te binnen).
Maar eerst ga ik daar nog even 1 of 2 dagen meelopen en kijken of ik mezelf daar ook zie zitten voor ik definitief ja zeg.

Er zijn nog wel wat andere dingen maar ik hou er niet van om slecht te spreken over mijn werkgevers :)

[Voor 5% gewijzigd door ArcticTiger op 13-01-2023 17:53]

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:57
Davidshadow13 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:12:
Ik ben ook begin januari weer overgestapt. Van een klein consultancy bedrijf in maatwerk software naar een iets grotere consultancy agency met divers werk en een beter beloningsbeleid vooral :) 3 jaar met veel plezier gewerkt bij mijn vorige werkgever maar met een belachelijke beloningstaffel van 1% - 3% - 5% verhoging per jaar bij respectievelijk, goed, boven gemiddeld of uitmuntend functionerend zet dat echt geen zoden aan de dijk op de lange termijn.
Deze week weer mijn jaarlijkse retrospective, oftwel beoordeling gehad. Een uitstekend jaar gehad in 2022 en daardoor ruim 12% mogen bijplussen op mijn vaste salaris en een nieuwe leaseauto mogen bestellen. Dit vormt een goede basis om ook dit jaar er weer vol tegen aan te gaan, werkdruk is iets hoger geworden maar dit was te verwachten gezien de functie.

Members only:

HD4Life @ Full-HD

• Orangelights23
@Davidshadow13 We hebben ook een freelancers topic, daar is jouw package beter te vergelijken dan mensen in loondienst.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01
Orangelights23 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:42:
@Davidshadow13 We hebben ook een freelancers topic, daar is jouw package beter te vergelijken dan mensen in loondienst.
Het is midlance, dus loondienst.

Daarnaast uit de startpost van dit topic:
[...]ZZP'ers mogen ook posten, maar vergelijken met iemand in loondienst is erg lastig.[...]
Niet dat het van toepassing is, want midlance is loondienst, maar met een andere beloningsstructuur dan regulier dienstverband.

[Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 13-01-2023 23:15]

• Orangelights23
Caelorum schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:13:
[...]

Het is midlance, dus loondienst.

Daarnaast uit de startpost van dit topic:
[...]

Niet dat het van toepassing is, want midlance is loondienst, maar met een andere beloningsstructuur dan regulier dienstverband.
Het gaat om het vergelijken, midlance is geen standaard loondienst constructie, maar voor mensen die zzp’en iets te spannend vinden of om andere redenen.

• Caelorum
En volgens de topicstarter mogen 1) beide hier posten en 2) is midlance vaak genoeg hier al langs gekomen dat je ze prima onderling kan vergelijken. 3) midlance wordt steeds normaler in de IT en 4) het topic waar je hem onterecht heenstuurt is al helemaal fout, want dat is een topic voor ervaringen die ondernemers (is iemand in loondienst zoals midlance niet) hebben en niet om ver te plassen over hoeveel omzet en winst er wordt gemaak.

Wil ik er nog even aan toevoegen dat deze discussie elke paar maanden weer langskomt en uiteindelijk de conclusie altijd weer is dat dit topic is voor iedereen die zijn inkomsten wil plaatsen ter vergelijking. Loondienst of zelfstandige. Net zoals om de topicstarter al genoemd is ;)

En dan als afsluiter. Midlance heb je in vele soorten en maten. Ik wil zelfs zover gaan als zeggen dat veel standaard beloningsconstructiea voor bijv. makelaars en andere salespersonen zo onder de noemer midlance geschoven kunnen worden met een kleine aanpassing. Laag salaris, grote bonus component op basis van performance en vaak ook een deel van de kosten zelf al moeten dragen, omdat weinig wordt vergoed. Of je het wil of niet, maar midlance zit veeel en veeeeel dichter bij regulier loondienst, dan bij ondernemen.

Maar wederom maakt het niet uit, want het staat zelfs in de openingspost van dit topic benoemd dat beide hier mogen plaatsen. Gate keepen kan je dan ergens anders doen.

en nu hou ik er verder mee op...

OK ok.. Nog 1: volgens jouw beredenatie mogen mensen die in het buitenland werken hier ook niet plaatsen, want dat is ook niet normaal. Tja...

[Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 14-01-2023 07:16]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Midlance lijkt vooral een heel mooi verkooppraatje van RedBlue:
https://midlance.nl/
https://www.midlancer.nl/
https://www.linkedin.com/...jck/?originalSubdomain=nl

Hoewel het gaat om "een vast contract", heeft het vooral alle schijn van zoals @Orangelights23 zegt, ZZP'en voor mensen die ZZP'en te spannend vinden. Opzegtermijn is een maand, midlancers lijken me niet de types die lange dienstverbanden (jaren) nastreven, maar eerder zich identificeren als ZZP'er, etc, etc, etc.

Interessant en relevant dat ze hier gedeeld worden, maar denk dat het wél belangrijk is dat heel duidelijk is dat het om een midlance-achtige (Midlance zelf is een beschermde merknaam en concept van RedBlue) constructie gaat. Tegelijkertijd, eens met @Caelorum dat het een constructie is die, op het dienstverband na (dat wezenlijk anders is en niet 100% vergelijkbaar met "gewoon loondienst"), veel weg heeft van wat gebruikelijk is in sales: Laag basissalaris, hoge variabele beloning.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20:40
Ik weet niet of het toegestaan is de vraag in het topic, zijn er hier mensen die bij Microsoft werken en waar ik even mee kan sparren middels een DM om verdere topicvervuiling te voorkomen?

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• sunny3208
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-01 12:33
Even realistisch gezien, verdien ik momenteel goed voor mijn leeftijd en ervaring of valt er meer uit te halen? Ik zie hier wel hoge bedragen voorbijkomen.

Hierbij wil ik wel vermelden dat ik in mijn huidige baan totaal geen stress heb, lage werkdruk en ik kan studeren voor certificeringen onder werktijd. Ik kan zelf mijn dag indelen en bepalen op welke tijden ik werk. Ik werk volledig vanuit thuis en kan in de pauze een uur naar de sportschool en vervolgens weer verder met studeren of mijn taken die er nog liggen voor de dag. Af en toe een meeting.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25 > 26
• Opleiding: Hbo ICT Associate Degree, MBO-4 ICT-Beheerder
Certificaten:
Azure DevOps Engineer Expert
AZ-104
AZ-500
Alle fundamentals van MS
• Werkervaring: 3 jaar > 4 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Cloud DevOps Engineer
• Werkgever/branche: Finance
• Reistijd: 1x per maand naar kantoor
• Werkdruk: Laag (Tijdens werktijd studeren voor Azure certificeringen)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4200 > €4368
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 61152

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, maar onbekend.
• Mobiliteit per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca. € 61152

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
sunny3208 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 07:48:
Even realistisch gezien, verdien ik momenteel goed voor mijn leeftijd en ervaring of valt er meer uit te halen? Ik zie hier wel hoge bedragen voorbijkomen.

Hierbij wil ik wel vermelden dat ik in mijn huidige baan totaal geen stress heb, lage werkdruk en ik kan studeren voor certificeringen onder werktijd. Ik kan zelf mijn dag indelen en bepalen op welke tijden ik werk. Ik werk volledig vanuit thuis en kan in de pauze een uur naar de sportschool en vervolgens weer verder met studeren of mijn taken die er nog liggen voor de dag. Af en toe een meeting.

1. Wie ben je:
Certificaten:
AZ-104
AZ-500
Alle fundamentals van MS

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit per jaar
Je verdient denk ik bovengemiddeld voor je leeftijd en ervaring, zeker gezien ook je tweede alinea denk ik dat je het dan erg goed voor elkaar hebt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:47
Joh, ik heb meer opleiding, meer dan tien jaar langer ervaring, en ik verdien ongeveer wat jij verdient.

Buiten de ICT zijn de verschillen nog veel groter.

Als de werkdruk ook nog eens laag is, denk ik dat je gerust over een gouden kooi mag spreken.

• unezra
  • Nu online

unezra

1. Wie ben je:
Certificaten:
AZ-104
AZ-500
Alle fundamentals van MS

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit per jaar
Protip: Maak je hbo opleiding af (lees: BSc, bij voorkeur MSc, niet stoppen bij Ad), of stap over op het wo en maak dat af. :)

Je salaris is echt heel niet slecht (hoog zelfs gezien leeftijd, opleiding en werkervaring), maar met een afgeronde hbo/wo opleiding, is je baanzekerheid én de kans op leuk werk straks groter. Het is zeker geen noodzaak, maar zeker op jouw leeftijd, zou ik als het ook maar enigzins mogelijk is, dat zeker doen.

• Caelorum
Er zijn tientallen andere midlance partijen zoals Rockstars en dergelijke.
Hoewel het gaat om "een vast contract", heeft het vooral alle schijn van zoals @Orangelights23 zegt, ZZP'en voor mensen die ZZP'en te spannend vinden. Opzegtermijn is een maand, midlancers lijken me niet de types die lange dienstverbanden (jaren) nastreven, maar eerder zich identificeren als ZZP'er, etc, etc, etc.[...]
Mijn midlance contract is voor onbepaalde tijd.
Interessant en relevant dat ze hier gedeeld worden, maar denk dat het wél belangrijk is dat heel duidelijk is dat het om een midlance-achtige (Midlance zelf is een beschermde merknaam en concept van RedBlue) constructie gaat. Tegelijkertijd, eens met @Caelorum dat het een constructie is die, op het dienstverband na (dat wezenlijk anders is en niet 100% vergelijkbaar met "gewoon loondienst"), veel weg heeft van wat gebruikelijk is in sales: Laag basissalaris, hoge variabele beloning.
Prima noemen we het medium-lance zoals het Wikipedia artikel.

Ik ben vanuit regulier detachering naar een midlance partij overgestapt. Heel eerlijk gezegd heb ik er weinig van gemerkt. De bedrijfscultuur is anders, mede vanwege hoe de inkomsten verdeeld wordt. De beloning is anders en een stuk meer variable geworden (ruwweg 50% is nu in een bonusstructuur gevat), maar die 50% is wel ook wat ik meer ben gaan verdienen. Contractduur is nog steeds voor onbepaalde tijd. De opdrachten komen nog steeds op dezelfde manier aanwaaien, behalve dat ik nu meer keus heb aangezien de keus voor opdracht direct impact heeft op mijn inkomsten en ik daar dus nu uiteraard ook echt wat over te zeggen heb.

Ik blijf erbij: als je midlance hier gaat weren, mag je ook reguliere detacheerder weren en alle sales personen. De overeenkomsten tussen deze drie groepen is gewoon groot. Mijn dienstverband kan je het beste typeren als detachering, maar met een beloningsstructuur van een sales persoon, waarbij het variabele component voornamelijk (maar niet uitsluitend) hangt op hoe goed ik mezelf verkoop aan de klant.

Ik zal later vandaag ook eens mijn geüpdatet lijstje posten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Caelorum
Members only:

[Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 14-01-2023 09:39]

• unezra
  • Nu online

unezra

*knip* geen offtopic gesprek starten aub

[Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 14-01-2023 16:20]

• Caelorum
*offtopic

[Voor 100% gewijzigd door ZieMaar! op 14-01-2023 16:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Puddi Puddin
  • Laatst online: 18:20
Members only:

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:19
Puddi Puddin schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:10:
[...]
Ik heb daarbij nog aangeboden gekregen dat ik een nieuwe telefoon voor werk mag uitzoeken
Begrijp ik het goed dat je geen salarisverhoging hebt gehad, maar wel een nieuwe telefoon uit mag zoeken?

• Puddi Puddin
  • Laatst online: 18:20
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:16:
[...]

Begrijp ik het goed dat je geen salarisverhoging hebt gehad, maar wel een nieuwe telefoon uit mag zoeken?
Nee zeker niet zie de post die ik ge-quote heb. Zal het nog even erbij specificeren.

[Voor 6% gewijzigd door Puddi Puddin op 14-01-2023 17:39]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:19
Puddi Puddin schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:28:
[...]

Nee zeker niet zie de post die ik ge-quote heb. Zal het nog even erbij specificeren.
Sorry, misschien ook te snel gelezen :)

• DirkDW2
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-01 12:44
Members only:

[Voor 7% gewijzigd door DirkDW2 op 16-01-2023 11:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• anoniem1337
  • Laatst online: 19-01 14:34

Post van clone account, tegen de forumregels.

[Voor 95% gewijzigd door t_captain op 17-01-2023 14:43. Reden: Wegmodden van clone account]

• Stroopwafels
  • Laatst online: 15:57
Dat denk ik ook, daar kan naar mijn gevoel minimaal wel een paar 100 bij. Wellicht dat locatie daar ook invloed op heeft, maar daar heb ik geen overzicht van. Wat zijn je taken een beetje?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Members only:

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:47
Members only:

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Je zit op 2500 met 40u (wat anno 2023 net zo fulltime is als 36). Met een aantal jaar werkervaring én een hbo bachelor mag je wel iets hoger zitten richting de 3000 o.b.v. 40u, voor de randstad krijg je karig betaald. Dan zit je nog op 1,5u reistijd/dag. Ik zou wat anders gaan zoeken. Een overstap naar een medior functie is met 2 à 3 jaar werkervaring wel te doen.
Pagina: 1 ... 157 158 159 Laatste

Let op:
De TS is geüpdate: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee