Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Orangelights23 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:21:
[...]

Je haalt een paar dingen door elkaar. Een consultant is iemand met expertise die zijn of haar kennis overdracht in tijdelijke projecten of zoveel aantal uur per week. Als je gedetacheerd bent, doe je ‘gewoon werk’ en ben je een volledige medewerker, alleen dan extern. Dit staat helemaal los van je dienstverband.
'Consultant' is geen beschermde titel en ook nog eens een behoorlijk vaag begrip. In de praktijk betekent 'consultant' maar net wat uitkomt, en veel detacheerders noemen hun werknemers ook gewoon consultant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:33
RagingPenguin schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:57:
[...]

'Consultant' is geen beschermde titel en ook nog eens een behoorlijk vaag begrip. In de praktijk betekent 'consultant' maar net wat uitkomt, en veel detacheerders noemen hun werknemers ook gewoon consultant.
Klopt helemaal wat je zegt. Toch verwacht ik meer van iemand die een oprechte consultant is volgens de eerder genoemde definitie dan van iemand die gedetacheerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Orangelights23 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

Klopt helemaal wat je zegt. Toch verwacht ik meer van iemand die een oprechte consultant is volgens de eerder genoemde definitie dan van iemand die gedetacheerd wordt.
Wat is oprecht, waarom is iemand die gedetacheerd wordt geen consultant. Die huur je toch in omdat die expertise heeft, toch niet om je kantoor te vullen met mensen.

Verder kun je er alle kanten mee uit. Voor mijn werkgever ben ik ook consultant. Voor de klanten ben ik project manager, implementatie manager, teamleider of net waar ze behoefte aan hebben en ik op pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:53
Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplankje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-08-2024
Zenix schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/
Rijkspersoneel als CAO kiezen, salaris invullen en rechtonder Werkgeverslasten tonen op ja zetten.
Heb deze tool gebruikt maar ik heb toch een afwijkende salaris hmm.. En met afwijkend bedoel ik dat de tool meer overhoudt.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaasplankje op 17-10-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Kaasplankje schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Heb deze tool gebruikt maar ik heb toch een afwijkende salaris hmm.. En met afwijkend bedoel ik dat de tool meer overhoudt.
Let wel op, als je 2023 kiest dan krijg je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Tweakx schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:31:
Tijd voor een upgrade door een overstap :P

[...]

***members only***
Zou je wat meer informatie willen delen over je functie, wat je doet? En welke werkgever dat is? (Mag in DM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:50

[...]

***members only***
Best een prima salaris voor je leeftijd, rol en ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-09 15:33
crimby schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:22:
[...]

Best een prima salaris voor je leeftijd, rol en ervaring!
Best prima 8)7 € 5050 salaris per maand + een leasebak van € 1000 voor iemand van 26 met 2 jaar ervaring :X _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:50
Lana Drahrepus schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Best prima 8)7 € 5050 salaris per maand + een leasebak van € 1000 voor iemand van 26 met 2 jaar ervaring :X _/-\o_
Ja dat zeg ik 8)7 best prima omdat ik lichtelijk jaloers ben op dit salaris in combinatie met de leeftijd/ervaring en het werk. Of nja het beeld wat ik bij de ICT Consultancy heb (aangezien ik dat zelf ook doe). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34

[...]

***members only***
Ik hoop wel dat de pensioenbijdrage en het leasebudget per maand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 13:42

flessuh

Set sail for fail!

Tijd voor eens een update

Members only:

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
flessuh schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:54:

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Goed zal het niet zijn, maar denk dat het ook wel deels aan de branche ligt. Maar verder eerlijk gezegd echt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rphilipsen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:50
flessuh schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Goed zal het niet zijn, maar denk dat het ook wel deels aan de branche ligt. Maar verder eerlijk gezegd echt geen idee.
Hangt wel een beetje van het type advies af (schaalgrootte, type klant, etc). Grofweg hoe groter de klant hoe hoger de salarissen, klein verschil of je met de CEO van Shell belt of met isolatietape de lokale bakker binnenloopt. ;) kun/wil je daar iets over delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
[...]

Dank je wel. Ik ben er zelf ook erg blij mee O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

rphilipsen schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:52:
[...]

Hangt wel een beetje van het type advies af (schaalgrootte, type klant, etc). Grofweg hoe groter de klant hoe hoger de salarissen, klein verschil of je met de CEO van Shell belt of met isolatietape de lokale bakker binnenloopt. ;) kun/wil je daar iets over delen?
Nou ja het is een installatietechnisch adviesbureau, projecten in de range van enkele woningen tot projecten van 300+ appartementen en veel scholen.
Dus ja wat project schaal betreft zijn er zeker grotere adviesbureaus maar op zich hebben we wel behoorlijke projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:57

HSG

[...]

Het werkt ook wel mee dat hij de Randstad woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
flessuh schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:54:

***members only***
Persoonlijk vind ik je salaris met jouw leeftijd, opleiding en werkervaring bizar laag. Woon je ook in Friesland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

-Muncky- schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

Persoonlijk vind ik je salaris met jouw leeftijd, opleiding en werkervaring bizar laag. Woon je ook in Friesland?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:17
-Muncky- schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

Zo, nogal ja. Verder ook echt bijna niks aan secundaire voorwaarden. Dit verdiende ik 10 jaar geleden als pikkie op het lab ook.
Als je verder tevreden bent en het is fijn werken, natuurlijk helemaal prima, maar het lijkt me toch dat je echt wel wat omhoog zou kunnen als je het echt wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Met die instelling/aanpak kan ik je vertellen dat je de komende 5 jaar nog steeds bij dezelfde werkgever zit, nog steeds tegen een veel te laag salaris!

Ga actief solliciteren, op z'n minst om een beeld te krijgen van wat je waard bent op de arbeidsmarkt. De beste onderhandelingspositie heb je wanneer je weet wat je opties zijn en je weg kan lopen.

[ Voor 39% gewijzigd door Sefyu op 19-10-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:34
Sefyu schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:21:
Met die instelling/aanpak kan ik je vertellen dat je de komende 5 jaar nog steeds bij dezelfde werkgever zit, nog steeds tegen een veel te laag salaris!

Ga actief solliciteren, op z'n minst om een beeld te krijgen van wat je waard bent op de arbeidsmarkt. De beste onderhandelingspositie heb je wanneer je weet wat je opties zijn en je weg kan lopen.
Ja of er zijn andere dingen die spelen..

Iemand met 0 ervaring zou in de financiële sector met een WO master beginnen op een hoger salaris dan hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
flessuh schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:18:
Members only:
Lijkt mij dat je prima richting de 5K moet kunnen met je WO, ervaring en bovenstaande argument. Je verdient echt weinig.

[ Voor 7% gewijzigd door Phyrozi op 19-10-2022 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Orangelights23 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 05:47:
[...]

Oke.

In de VS zou je ook meer verdienen, ja. Geen idee waarom iedereen altijd moet vergelijken net de Rijksoverheid.
Omdat het de grootste werkgever van Nederland is met salarisschalen die openbaar zijn.
Ik vind dat best een aardige graadmeter.
Dat gezegd hebbende, je zit wel echt vast aan die schalen en dat maakt leeftijd/ervaring van minder belang. M.a.w. voor jonge mensen betaalt het redelijk goed, voor de wat oudere in verhouding vaak wat minder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:11
banaliteit schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:32:
[...]

De keuze om nu in loondienst te blijven ipv te ZZP-en / midlancen komt voort uit een combinatie van factoren. Voor mij is het een combinatie van relatief goed loon, werkdruk, interessante en diverse werkzaamheden, vrijheid qua technologiekeuze en experimenten, nette salarisverhogingen en groeipotentie van het bedrijf. Verder mag ik ook altijd thuiswerken.

In principe heb ik ook niet extra inkomen nodig. Ik weet niet of ik van 1000 - 2000 netto per maand gelukkiger word als ik moet inleveren op werkdruk / thuiswerkdagen. Misschien dat ik later een tijdje ga freelancen zodat ik eerder met pensioen kan.
Ik heb nog nooit zo’n lage werkdruk gehad sinds ik ben gaan freelancen. Je zou als freelancer 100.000 bruto meer verdienen btw. Dat is geen kattenpis. Thuiswerken is de norm en kan je helemaal afdwingen als freelancer. Je praat over netto 5 per maand meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Caelorum schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:18:
Ik vind een lage werkdruk niet rijmen met structureel overwerken, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Overigens zie je hier wel vaker mensen bij het kopje "Gewerkte uren/week" aangeven dat ze 40 uur contract hebben en 50 uur werken, dus het lijstje voorziet genoeg aanknopingspunten om het neer te pennen. Sowieso zou je bij gewerkte uren denk ik het gemiddelde moeten neerzetten en niet contract, want dat laatste zegt inderdaad weinig.
Zeker in de ICT kan dat makkelijk. Veel changes kun je niet tijdens kantooruren doorvoeren en moeten dan in extra uren na het werk,
Heeft niks met werkdruk te maken.

Of als je in een fabriek achter een machine staat kan het ook zijn dat de druk heel laag is omdat je op een machine staat te wachten de helft van de tijd, maar wellicht moet de productie doorgaan en werk je daardoor veel uren.

Anderzijds kan de druk heel hoog zijn maar moet dat allemaal in een bepaald tijdsbestek, of begin je gewoon niet aan de overuren omdat het werk toch nooit stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

sNielz123 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:07:
[...]
Omdat het de grootste werkgever van Nederland is met salarisschalen die openbaar zijn.
Ik vind dat best een aardige graadmeter.
Dat gezegd hebbende, je zit wel echt vast aan die schalen en dat maakt leeftijd/ervaring van minder belang. M.a.w. voor jonge mensen betaalt het redelijk goed, voor de wat oudere in verhouding vaak wat minder.
Overheid vertekend ten opzichte van het bedrijfsleven ook soms omdat 36 uur standaard is en ik heb het idee dat het hier in het topic, niet altijd wordt omgerekend naar 40 uur.

Als je een 36 uur salaris noemt, kan dat idd wel eens op papier tegen lijken te vallen, terwijl omgerekend naar 40 uur, het helemaal zo slecht nog niet is. (Plus dat "de overheid" vaak prima andere arbeidsvoorwaarden heeft die niet altijd direct in geld uit te drukken zijn.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unezra

unezra

mannowlahn schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:13:
[...]
Ik heb nog nooit zo’n lage werkdruk gehad sinds ik ben gaan freelancen. Je zou als freelancer 100.000 bruto meer verdienen btw. Dat is geen kattenpis. Thuiswerken is de norm en kan je helemaal afdwingen als freelancer. Je praat over netto 5 per maand meer :)
Ik weet niet of het een goed idee is om als ZZP'er dingen af te gaan dwingen.
Plus dat je als ZZP'er *juist* vooraan staat als er gesneden gaat worden in begrotingen en je opdrachtgever zich veel dwingender kan opstellen.

Tegenover dat hogere salaris, staat een grotere onzekerheid, minder vrijheid (hooguit kun je opdrachten weigeren, maar dat kost je uiteindelijk je klantenkring), minder begeleiding en minder ruimte jezelf binnen de functie ontwikkelen. Je wordt immers betaald om iets te doen dat je al kunt.

Daarnaast kun je nog altijd een bruto loondienstsalaris niet vergelijken met een bruto omzet als ZZP'er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
sNielz123 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:16:
[...]
Zeker in de ICT kan dat makkelijk. Veel changes kun je niet tijdens kantooruren doorvoeren en moeten dan in extra uren na het werk,
Heeft niks met werkdruk te maken.

Of als je in een fabriek achter een machine staat kan het ook zijn dat de druk heel laag is omdat je op een machine staat te wachten de helft van de tijd, maar wellicht moet de productie doorgaan en werk je daardoor veel uren.

Anderzijds kan de druk heel hoog zijn maar moet dat allemaal in een bepaald tijdsbestek, of begin je gewoon niet aan de overuren omdat het werk toch nooit stopt.
Ik vind dat nog steeds niet rijmen. Extra uren is gewoon een verhoogde werkdruk. Kan je nog wel "niets" moeten doen in die tijd, maar het is en blijft werken en dus creëert het werkdruk IMO.
En zeker in de IT als je een release laat op de avond hebt kan je ook later beginnen en zo dus even veel werken. Kan dat niet is wat mij betreft de werkdruk al meteen hoger.

Overuren draaien is hogere werkdruk, als je het mij vraagt, maar als genoeg mensen dat niet zo zien kunnen we vast het standaard lijstje aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Caelorum schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Ik vind dat nog steeds niet rijmen. Extra uren is gewoon een verhoogde werkdruk. Kan je nog wel "niets" moeten doen in die tijd, maar het is en blijft werken en dus creëert het werkdruk IMO.
En zeker in de IT als je een release laat op de avond hebt kan je ook later beginnen en zo dus even veel werken. Kan dat niet is wat mij betreft de werkdruk al meteen hoger.

Overuren draaien is hogere werkdruk, als je het mij vraagt, maar als genoeg mensen dat niet zo zien kunnen we vast het standaard lijstje aanpassen.
offtopic:
Werkdruk =! werklast zie bijv. https://www.leren.nl/curs...werkdruk-en-werklast.html werkdruk is suggestief en persoonlijk. Werklast is dat niet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
unezra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:27:
[...]

Ik weet niet of het een goed idee is om als ZZP'er dingen af te gaan dwingen.
Plus dat je als ZZP'er *juist* vooraan staat als er gesneden gaat worden in begrotingen en je opdrachtgever zich veel dwingender kan opstellen.

Tegenover dat hogere salaris, staat een grotere onzekerheid, minder vrijheid (hooguit kun je opdrachten weigeren, maar dat kost je uiteindelijk je klantenkring), minder begeleiding en minder ruimte jezelf binnen de functie ontwikkelen. Je wordt immers betaald om iets te doen dat je al kunt.

Daarnaast kun je nog altijd een bruto loondienstsalaris niet vergelijken met een bruto omzet als ZZP'er.
In deze markt kan je prima dingen afdwingen. Zeker met zo’n profiel waar een tarief van 110 geen uitzondering meer is. Ze kunnen niemand krijgen en als iemand dan zegt, ik werk thuis of een keer per sprint kom ik langs dan zijn ze al dankbaar. Zijn profiel, wat de mijne is, heeft elke dag 10 vacatures op freelance.nl staan. Het is echt een gekkenhuis op dit moment.

Ik ervaar juist meer veiligheid gezien de opdrachten en doordat het vermogen dusdanig snel groeit dat je zelfs een half jaar op de bank kan zitten na een half jaar werken.

Minder begeleiding? Als je junior bent dan is dat anders idd. Als je een senior bent neem ik aan dat je zelf wel weet hoe je door moet ontwikkelen. Minder ruimte? Haha ik heb in de afgelopen twee jaar nog nooit zoveel stappen gemaakt op gebied van kennis en kunde. Deels door steeds nieuwe opdrachten en deels omdat ik meteen resultaat zie bij een certificaat. Hoger tarief en nog meer opdrachten om uit te kiezen. Als freelancer heb je ook groter aanzien binnen een organisatie dus je kan snel zaken naar je toetrekken. Maar nog steeds het hangt af van wat je doet. Ben je eerste lijn support of een cloud engineer. Dat scheelt nog al.

Je kan het salaris prima vergelijken. Ik betaal mij die zelf ook uit, rest blijft in de bv voor eigen keuze pensioen voorziening of hypotheek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
mannowlahn schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:43:
[...]

Je kan het salaris prima vergelijken. Ik betaal mij die zelf ook uit, rest blijft in de bv voor eigen keuze pensioen voorziening of hypotheek.
Maar je mist de sociale voorzieningen die bij een salaris horen, en betaalde vakantie etc. Je krijgt er een hogere vergoeding voor terug maar het is niet zo makkelijk te vergelijken en het is ook de reden dat er een apart ZZP topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Homeland schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:04:
[...]

Maar je mist de sociale voorzieningen die bij een salaris horen, en betaalde vakantie etc. Je krijgt er een hogere vergoeding voor terug maar het is niet zo makkelijk te vergelijken en het is ook de reden dat er een apart ZZP topic is.
Neehoor, ik heb zelfs een betere sociale verzekering in de vorm van een arbeids ongeschiktheid verzekering waar ik zelf bepaal hoeveel en hoelang. Zelf met pensioen sparen er af is het nog steeds veel en veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
True schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:15:
[...]
offtopic:
Werkdruk =! werklast zie bijv. https://www.leren.nl/curs...werkdruk-en-werklast.html werkdruk is suggestief en persoonlijk. Werklast is dat niet.
Wat wil je daarmee zeggen? Want niets in dat artikel spreekt wat ik zeg tegen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Orangelights23
Men vergeet blijkbaar de risico’s die horen bij zelfstandige zijn, en weten ook niets over de economische markt tussen 2008-2013. Maar ga vooral lekker door met mensen aansporen als zelfstandige te gaan beginnen :)

Nu weer lijstjes plaatsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
mannowlahn schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:59:
[...]

Neehoor, ik heb zelfs een betere sociale verzekering in de vorm van een arbeids ongeschiktheid verzekering waar ik zelf bepaal hoeveel en hoelang. Zelf met pensioen sparen er af is het nog steeds veel en veel beter
Maar het blijft alsnog appels met peren vergelijken, je betaald immers geen sociale verzekeringspremies en hebt dus andere rechten/plichten. En dat is maar een van de vele aspecten waar het verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Phyrozi schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:04:
[...]

Lijkt mij dat je prima richting de 5K moet kunnen met je WO, ervaring en bovenstaande argument. Je verdient echt weinig.
ook in/rond Friesland? Tot nu toe nog niet echt iets in die richting tegen gekomen namelijk. Wel wat hoger maar richting de 5k nog niet in ieder geval

[ Voor 7% gewijzigd door flessuh op 19-10-2022 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 20:13
flessuh schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Nou ja het is een installatietechnisch adviesbureau, projecten in de range van enkele woningen tot projecten van 300+ appartementen en veel scholen.
Dus ja wat project schaal betreft zijn er zeker grotere adviesbureaus maar op zich hebben we wel behoorlijke projecten.
Toevallig zit ik in dezelfde sector als jou. Een adviesbureau, vergelijkbare klanten/opdrachten en ik werk veel in noord+oost Nederland. Mijn directe collega's hebben een vergelijkbare functie als jou.

Eerlijk, je verdient echt schokkend weinig. Zeker met een WO achtergrond en een branche waar een extreem tekort is. Realistisch is 3500-4000 afhankelijk van de rest van het pakket en overige context. Met jouw pakket zou ik daar aan de bovenkant gaan zitten. Tenzij er bijzondere omstandigheden zijn zou ik je adviseren om echt te gaan rondkijken, al zet je het enkel in voor een onderhandeling bij je eigen werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

*knip* graag normaal en constructief reageren.

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 20-10-2022 07:51 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:50

Wok

Dakloos...

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 20-10-2022 07:52 . Reden: Originele reactie verwijderd ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Geen
• Werkervaring: Momenteel 4 jaar bij een klantenservice, daarvoor zo'n 8 jaar vrijwel niks gedaan en 3 jaar daarvoor ook een klantenservice job bij 2 verschillende bedrijven.
• (Woon) Locatie: Breda

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker technische dienst inbound zakelijke afdeling.
• Werkgever/branche: Een grote internet/telefonie/televisie provider.
• (Werk) Locatie(s): 100% thuis.
• Aantal vakantiedagen: Ik krijg 16 uur verlof op een werkmaand van zo'n 175 uur, dus zo'n 24 dagen op jaarbasis?
• Gewerkte uren/week: Het schommelt regelmatig rond de 40 of zelfs iets daarboven.
• Reistijd: Geen.
• Werkdruk: Valt wel mee, Als je weet waar je het over hebt op technisch vlak en niet al te veel met andere zaken bezig houdt hoor je de supervisors nooit klagen.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.800
• Vakantiegeld: €2400
• Bonus, toeslagen, etc: €300 per maand Dit schommelt regelmatig, het ligt eraan hoe goed je iets kan verkopen en of er leuke acties zin waarmee je iemand kan lokken.
• Dertiende/veertiende maand: €600 (wordt hopelijk volgende maand uitbetaald als ik niet te laat ben of mijzelf ziek meldt komende weken)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: Als ik met openbaar vervoer naar het werk kom is dat volledig vergoed. Het werk zelf is in Almere, met een vestiging ook in Tilburg (ik zit zelf in Breda), ik probeer het naar kantoor reizen zoveel mogelijk tot een minimum te beperken.
• Overige: Ik heb bij dezelfde werkgever inmiddels 12 jaar geleden ook al eerder gewerkt, toen gooide ik er met de pet een beetje naar en werd ik na 9 maanden ontslagen. 4 jaar geleden ben ik heel brutaal bij dezelfde werkgever weer gaan solliciteren en niemand herkende mij van die 8 jaar daarvoor, en ben ik zonder al te veel poespas weer aangenomen 8)7 :D

Als je ruim 40 uur werkt en al ruim 4 jaar ervaring hebt, is een totaal maandelijks bruto salaris van €3.300 dan veel? ik heb mezelf er nooit echt in verdiept en ik heb geen idee wat een hoog of laag salaris is voor een medewerker van een klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

*knip* oorspronkelijke post verwijderd en offtopic

[ Voor 118% gewijzigd door ZieMaar! op 20-10-2022 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 21:50
flessuh schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Ook ik vind jouw salaris laag. Onze starters (ook in Zwolle) beginnen al bij 2800 a 2900 en 13de maand en leaseauto.

Ik werk bij bouwkundig adviesbureau, gelijkwaardige branch. Bij meer vragen mag je best een pm doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:45
dunpealhunter schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 03:04:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Geen
• Werkervaring: Momenteel 4 jaar bij een klantenservice, daarvoor zo'n 8 jaar vrijwel niks gedaan en 3 jaar daarvoor ook een klantenservice job bij 2 verschillende bedrijven.

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker technische dienst inbound zakelijke afdeling.
• Werkgever/branche: Een grote internet/telefonie/televisie provider.
• (Werk) Locatie(s): 100% thuis.
• Aantal vakantiedagen: Ik krijg 16 uur verlof op een werkmaand van zo'n 175 uur, dus zo'n 24 dagen op jaarbasis?
• Gewerkte uren/week: Het schommelt regelmatig rond de 40 of zelfs iets daarboven.
• Reistijd: Geen.
• Werkdruk: Valt wel mee, Als je weet waar je het over hebt op technisch vlak en niet al te veel met andere zaken bezig houdt hoor je de supervisors nooit klagen.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.800
• Vakantiegeld: €2400
• Bonus, toeslagen, etc: €300 per maand Dit schommelt regelmatig, het ligt eraan hoe goed je iets kan verkopen en of er leuke acties zin waarmee je iemand kan lokken.
• Dertiende/veertiende maand: €600 (wordt hopelijk volgende maand uitbetaald als ik niet te laat ben of mijzelf ziek meldt komende weken)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: Als ik met openbaar vervoer naar het werk kom is dat volledig vergoed. Het werk zelf is in Almere, met een vestiging ook in Tilburg (ik zit zelf in Breda), ik probeer het naar kantoor reizen zoveel mogelijk tot een minimum te beperken.
• Overige: Ik heb bij dezelfde werkgever inmiddels 12 jaar geleden ook al eerder gewerkt, toen gooide ik er met de pet een beetje naar en werd ik na 9 maanden ontslagen. 4 jaar geleden ben ik heel brutaal bij dezelfde werkgever weer gaan solliciteren en niemand herkende mij van die 8 jaar daarvoor, en ben ik zonder al te veel poespas weer aangenomen 8)7 :D

Als je ruim 40 uur werkt en al ruim 4 jaar ervaring hebt, is een totaal maandelijks bruto salaris van €3.300 dan veel? ik heb mezelf er nooit echt in verdiept en ik heb geen idee wat een hoog of laag salaris is voor een medewerker van een klantenservice.
Opzich niet slecht voor iemand met een CV gat van 8 jaar. Is er nog perspectief om door te groeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:06
vraag me toch af, als je nu 35 bent, 4 jaar een baan heb (31) gestart en 8 jaar lang niks gedaan, geen inkomen/werk of studie? Wat heb je 8 jaar lang gedaan?

Jokes aside, vind het nog een redelijk salaris als je niks kan aantonen (werkervaring/opleiding) . Hierboven iemand met WO opleiding en 6 jaar ervaring in een advies bureau die nog geen 3k verdiend, en jij pakt 2800 bruto zonder bonus die 300 +- is. + volledig thuiswerken.

[ Voor 12% gewijzigd door dfbt op 20-10-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

dfbt schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:33:
vraag me toch af, als je nu 35 bent, 4 jaar een baan heb (31) gestart en 8 jaar lang niks gedaan, geen inkomen/werk of studie? Wat heb je 8 jaar lang gedaan?

Jokes aside, vind het nog een redelijk salaris als je niks kan aantonen (werkervaring/opleiding) . Hierboven iemand met WO opleiding en 6 jaar ervaring in een advies bureau die nog geen 3k verdiend, en jij pakt 2800 bruto zonder bonus die 300 +- is. + volledig thuiswerken.
Wat zien wij in Nederland als "niks gedaan"? Is hij werkloos geweest of heeft niks niks aan zelfontplooiing gedaan? Ik vind het nogal breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 21:53
Members only:

Sterkte met de keuze ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
retoohs schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:18:
[...]

Opzich niet slecht voor iemand met een CV gat van 8 jaar. Is er nog perspectief om door te groeien?
Nee, vrijwel niet. Tenzij ik een compleet andere functie neem en supervisor wordt, maar daar heb ik totaal geen zin in.
dfbt schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:33:
Ik ga niet teveel in details treden, maar wat ik bedoel met niks gedaan is precies dat. Behalve zitten gamen, een beetje rondreizen door Europa, Aziatische landen en Amerika heb ik vrijwel niks gedaan op werkgebied waar ik wat aan heb op een CV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
Rondreizen kun je best op je CV zetten. Je kan daar best veel veel van leren en voor je ontwikkeling is het ook goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roestdatroest
  • Laatst online: 21-02-2024
Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door roestdatroest op 03-03-2023 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horsebattery35
  • Laatst online: 21-10-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO4 ICT, HBO AD Cyber Security
• Werkervaring: 0 naast relevante stages en projecten
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Security Specialist
• Werkgever/branche: Cyber Security
• (Werk) Locatie(s): 100% thuis
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Geen
• Werkdruk: Gemmiddeld/Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.900
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Geen
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34.800

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: 0

Dit als offer gekregen, gezien ik net afgestudeerd ben ben ik hier wel blij mee. Hoor graag wat jullie er van vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-09 15:33
horsebattery35 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:06:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO4 ICT, HBO AD Cyber Security
• Werkervaring: 0 naast relevante stages en projecten
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Security Specialist
• Werkgever/branche: Cyber Security
• (Werk) Locatie(s): 100% thuis
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: Geen
• Werkdruk: Gemmiddeld/Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.900
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Geen
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34.800

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 0
• Mobiliteit per jaar: 0

Dit als offer gekregen, gezien ik net afgestudeerd ben ben ik hier wel blij mee. Hoor graag wat jullie er van vinden.
Prima salaris alleen 0,0 secundaire voorwaarden. Zo veel mogelijk leren en na 1 a 2 jaar weer weg daar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lana Drahrepus schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:19:
[...]
Prima salaris alleen 0,0 secundaire voorwaarden. Zo veel mogelijk leren en na 1 a 2 jaar weer weg daar.
Waarom?
Een 13e maand is ook weinig meer dan uitgesteld salaris, dat vaak niet eens gegarandeerd is.
Mobiliteit is irrelevant, gezien hij 100% thuis werkt.

Belangrijker zijn zaken als groeimogelijkheden, opleidingsbudget, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 21-10-2022 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 18:37
unezra schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:57:
[...]

Waarom?
Een 13e maand is ook weinig meer dan uitgesteld salaris, dat vaak niet eens gegarandeerd is.
Mobiliteit is irrelevant, gezien hij 100% thuis werkt.

Belangrijker zijn zaken als groeimogelijkheden, opleidingsbudget, etc.
Pensioen is wel van belang natuurlijk. Beter maar zo vroeg mogelijk mee starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Lana Drahrepus schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:19:
[...]

Over dat pensioen twijfel ik of het wel "0" is. Het kan zijn dat hij het nog niet weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vic_Vinegar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-09 05:14
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22 jaar
• Opleiding: Msc Computer Science
• Werkervaring: 0 jaar
• (Woon) Locatie: Berlijn

2. Wat doe je:
• Functie: Software ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Big tech
• (Werk) Locatie(s): Flexibel
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 0 - 30 min
• Werkdruk: gemiddeld tot hoog tot zeer hoog als je on-call bent

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5650
• Vakantiegeld: € -
• Bonus, toeslagen, etc: € ~15000 per jaar
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 82.200

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ~1800
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: Berlijn OV
• Overige: eenmalige €12500 herlocatie bonus
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Vic_Vinegar schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:24:
Hoe gaat dat met pensioen opbouwen in een ander land? Kan je dat dan weer “meenemen” naar Nederland als je weer in Nederland zou gaan wonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Volkan1984 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:37:
[...]

Hoe gaat dat met pensioen opbouwen in een ander land? Kan je dat dan weer “meenemen” naar Nederland als je weer in Nederland zou gaan wonen?
Vaak niet. Als in 99% van de gevallen niet. Als je dit wil, wordt het vaak als salaris uitgekeerd (als dat al mogelijk is). Heb zelf ook wat pensioenpotjes in een paar landen en het kan pas uitgekeerd worden als je x leeftijd bereikt hebt, overdragen lukt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 08:15

Badderbeest

De enige echte

[...]

Een pensioen is een verzekeringsproduct. Die blijft in principe bij je tot je dood en/of de dood van je partner en/of je kinderen. Ik welk land je pensioenverzekeraar haar kantoor heeft staan maakt niet zo veel uit. Zodra je voldoet aan de voorwaarden keren ze uit.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]

Je kan waardeoverdracht aanvragen naar een Nederlandse pensioenpot.
Zowel de Duitse als Nederlandse pensioenen hebben daar weinig zin in, maar deze waardeoverdracht is wel verplicht mogelijk sinds ±2015. (weet het niet precies meer, ik had toen in Duitsland een collega die uit zweden was verhuisd en die het aan het regelen was).
Mijn Duitse pensioenen zitten nog lekker daar, en die mogen ze tegen die tijd gewoon overmaken naar mijn IBAN.

Overigens is een Duits pensioen niet vergelijkbaar omdat onze poot 1 en 2 daar een beetje in poot 1 zitten, maar er is ook een "gewone" poot 2. (poot 1 heeft dus een groter aandeel).
Poot 2 was tot ±250/maand belastingvrij.
Maargoed, als dit per maand is verwacht ik dat je over een deel belasting moet betalen.
Maar ook per jaar is het dus best OK.

Lang verhaal kort: het is eigenlijk niet te vergelijken.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Novermars_
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-01 20:04
In Duitsland heb je de Rentenversicherung, daar betalen jij en je werkgever aan mee en je verdient er "Rentepunkte" mee. Als je een jaar lang een modaal salaris hebt, dan krijg je 1 punt, je kan maximaal ongeveer 2 punten per jaar verdienen. Als je de pensioensleeftijd hebt, dan bepalen het aantal punten dat je gespaard hebt je staatspensioen (zoals hierboven vermeld, is het soort van AOW/pensioenpotje tegelijkertijd, maar wel een omlegstelsel...).

Elk punt is een bedrag waard, dat nu nog afhangt van waar je woont:
2018: 32,02 Euro West und 30,69 Euro Ost
2019: 33,05 Euro West und 31,89 Euro Ost
2020: 34,19 Euro West und 33,23 Euro Ost
2021: 34,19 Euro West und 33,47 Euro Ost
2022: 36,02 Euro West und 35,52 Euro Ost

40 Jaar gewerkt en altijd een modaal salaris gehad betekent dus een pensioen van ongeveer 1400 (brutto!) per maand: https://www.deutsche-rent...rentenschaetzer_node.html

En je ziet meteen waar al die armoede in Duitsland vandaan komt. Zeker omdat de bedrijfspensioenen vaak vrij karig zijn en zelf sparen voor je pensioen belastingtechnisch niet aantrekkelijk is. Laat staan als je een partner hebt die nooit gewerkt heeft...

En je moet, om ff buitenlanders te pesten, minimaal 5 jaar ingelegd hebben voordat je überhaupt recht hebt op je pensioen.

Ik woon in de rijkste stad van Duitsland (München) en je ziet hier zoveel armoede. Van Oost-Europese bedelaars die in het centrum op straat slapen tot en met gepensioneerden die flessen aan het verzamelen/vissen uit de prullenbakken voor statiegeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey1123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:48
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28 jaar
• Opleiding: HBO Commerciële Economie
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-oosten

2. Wat doe je:
• Functie: Accountmanager/Intercedent
• Werkgever/branche: Uitzendbureau
• (Werk) Locatie(s): Noordoosten, volledig op kantoor
• Aantal vakantiedagen: 25 met optie 6,5 adv bij te kopen (IKB potje)
• Gewerkte uren/week: 40 uur per week
• Reistijd:20minuten auto
• Werkdruk: Laag/Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2850
• Vakantiegeld: 8,3%
• Bonus, toeslagen, etc: Winstdeling, iets meer dan een 13e maand
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 40,000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3 werkgever. Ik de rest
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Achmea
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak, alleen zakelijk gebruik. Gratis
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Momenteel aangegeven dat ik verder ga kijken. Vind het werk niet meer leuk en wel gehad met de uitzendbranche. Zit te overwegen om een omscholing in de IT te doen, heb veel affiniteit hobbymatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHeinz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 11:12
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:17
Vic_Vinegar schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:24:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22 jaar
• Opleiding: Msc Computer Science
• Werkervaring: 0 jaar
• (Woon) Locatie: Berlijn

2. Wat doe je:
• Functie: Software ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Big tech
• (Werk) Locatie(s): Flexibel
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 0 - 30 min
• Werkdruk: gemiddeld tot hoog tot zeer hoog als je on-call bent

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5650
• Vakantiegeld: € -
• Bonus, toeslagen, etc: € ~15000 per jaar
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 82.200

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: Berlijn OV
• Overige: eenmalige €12500 herlocatie bonus
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € -
Betalen ze in Duitsland overal zo goed? Want voor iemand van 22 met 0 werkervaring is dat salaris wel echt heel netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Henkie_NtA schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

Betalen ze in Duitsland overal zo goed? Want voor iemand van 22 met 0 werkervaring is dat salaris wel echt heel netjes.
In Berlijn zit veel 'big tech' en als je daar door de hackerleetcode etc. heen komt zit je vaak wel gebakken (ook in amsterdam is dat mogelijk).

Maar als ik 20jr jonger was wist ik het wel, mooi apartementje ergens in prenzlauer berg chill uitgaan elke avond relaxed lunchen overal etc.etc. en dan ook nog een gebakken inkomen 8)

Helaas toen ik 22 was, was het totale malaise in de it sector ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novermars_
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-01 20:04
CT schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:29:
[...]

In Berlijn zit veel 'big tech' en als je daar door de hackerleetcode etc. heen komt zit je vaak wel gebakken (ook in amsterdam is dat mogelijk).

Maar als ik 20jr jonger was wist ik het wel, mooi apartementje ergens in prenzlauer berg chill uitgaan elke avond relaxed lunchen overal etc.etc. en dan ook nog een gebakken inkomen 8)

Helaas toen ik 22 was, was het totale malaise in de it sector ;(
Ja is vooral een functie van werkgever, niet zozeer je locatie. Zoals eerder vermeld, maar je kan makkelijk 80k/jaar krijgen in Duitsland (obv 40u/week), dat is namelijk het CAO loon voor WO afgestudeerden bij sommige sectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegermeister
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-08 09:50
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20 jaar
• Opleiding: MBO 4 Softwareontwikkeling
• Werkervaring: 8 maanden stage, 1.5 jaar werkervaring
• (Werk) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Junior software engineer
• Werkgever/branche: Onderwijs
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam of thuis
• Aantal vakantiedagen: 25 dagen
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 45 min
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2600
• Vakantiegeld: € ? (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: €?
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33.696,00

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €?
• Mobiliteit per jaar: €0.19 p/km
• Overige:

Mijn 2e baan sinds mijn opleiding, eerste baan verlaten nadat mijn contract afliep en het toch niet helemaal bij me paste. Zit nu goed op m'n plek en in februari loopt mijn huidige contract af. Vandaar dat ik hier post. Blij met mijn salaris en kan hier veel leren. Nog tips om mee te nemen in een contract verlengingsgesprek?

[ Voor 0% gewijzigd door zegermeister op 24-10-2022 16:55 . Reden: werklocatie aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
JHeinz schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:56:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO hotel management
• Werkervaring: 11 Jaar waarvan 5 jaar als product owner

2. Wat doe je:
• Functie: Product owner
• Werkgever/branche: MKB Marketing software
• (Werk) Locatie(s): Breda
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: Valt mee, geen drukke baan omdat het een (te) klein ontwikkel team betreft.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4800
• Vakantiegeld: € 4608 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62.208

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: AEGON PII
• Mobiliteit per jaar: € 471
• Overige: 1 jaar contract
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62.208

Mijn jaarcontract bij deze werkgever verloopt eind volgende maand - Een mooi moment om dus even mijn huidige voorwaarde in de groep te gooien voor wat feedback.

Ik heb het erg naar mijn zin bij deze werkgever, een aantal mooie functionaliteiten en een 30 tal experimenten (465k additional profit) behaald. Ik vermoed dat ik zeker nog 1 tot 2 jaar hier kan groeien als persoon de rek er daarna wel uit. Ik mis een trainings budget om certification te behalen wat voor mij belangrijk is (zeker als MBO geschoolde).Daarnaast zou een lease auto een welkome toevoeging zijn maar niet noodzakelijk voor de afstand en rol.
Qua salaris al best wel fors, maar ontbreekt dan wel aan zaken als studiebudget en lease-auto.
Je mag dus niet bijv. een PSPO certificaat behalen nu vanuit de werkgever? Hebben ze daar dan nog een reden voor?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 18:37
JHeinz schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:56:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO hotel management
• Werkervaring: 11 Jaar waarvan 5 jaar als product owner

2. Wat doe je:
• Functie: Product owner
• Werkgever/branche: MKB Marketing software
• (Werk) Locatie(s): Breda
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: Valt mee, geen drukke baan omdat het een (te) klein ontwikkel team betreft.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4800
• Vakantiegeld: € 4608 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62.208

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: AEGON PII
• Mobiliteit per jaar: € 471
• Overige: 1 jaar contract
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62.208

Mijn jaarcontract bij deze werkgever verloopt eind volgende maand - Een mooi moment om dus even mijn huidige voorwaarde in de groep te gooien voor wat feedback.

Ik heb het erg naar mijn zin bij deze werkgever, een aantal mooie functionaliteiten en een 30 tal experimenten (465k additional profit) behaald. Ik vermoed dat ik zeker nog 1 tot 2 jaar hier kan groeien als persoon de rek er daarna wel uit. Ik mis een trainings budget om certification te behalen wat voor mij belangrijk is (zeker als MBO geschoolde).Daarnaast zou een lease auto een welkome toevoeging zijn maar niet noodzakelijk voor de afstand en rol.
0 euro bijdrage in pensioeninleg?? Is dat echt waar?
Bouw je alles dus zelf op en hoeveel leg je dan in van je (bruto) maandsalaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02
Kabanavelt schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:19:
[...]

Is het niet erger dat hij (mede)verantwoordelijk is voor 465k additional profit en daar niks voor krijgt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
Daan schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:53:
[...]

Is het niet erger dat hij (mede)verantwoordelijk is voor 465k additional profit en daar niks voor krijgt? :X
Daar zit natuurlijk nogal wat nuance in, hè. Hij heeft het over 30 experimenten met 465k additional profit, dat klinkt als 30 A/B-tests die extra winst opleveren. Als we zo rekenen, dan heb ik in 8+ jaar tijd als designer bij Coolblue ook meerdere miljoenen aan extra winst op m'n geweten, en daar krijg ik ook niks voor (naast m'n normale salaris, uiteraard).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02
Hahn schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:17:
[...]

Daar zit natuurlijk nogal wat nuance in, hè. Hij heeft het over 30 experimenten met 465k additional profit, dat klinkt als 30 A/B-tests die extra winst opleveren. Als we zo rekenen, dan heb ik in 8+ jaar tijd als designer bij Coolblue ook meerdere miljoenen aan extra winst op m'n geweten, en daar krijg ik ook niks voor (naast m'n normale salaris, uiteraard).
Klopt, maar lijkt erop dat hij de exacte impact weet en dat dat dus op de een of andere manier bijgehouden wordt. Dan lijkt het me extra zuur. Maar ik snap je nuance wel hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NullZ
  • Laatst online: 13-11-2022
Members only:

Al een poosje dit topic aan het lezen, maar nu toch maar een account aangemaakt :)
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Daan schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

Klopt, maar lijkt erop dat hij de exacte impact weet en dat dat dus op de een of andere manier bijgehouden wordt. Dan lijkt het me extra zuur. Maar ik snap je nuance wel hoor :)
Die exacte impact weet ik ook over de testen waar ik het over heb, wij houden ook precies bij hoeveel procent extra conversie we krijgen uit variant B versus A, en hoeveel EBITDA dat per jaar oplevert, etc.

Wil niet zeggen dat al die winst mij toe te wijzen valt, zelfs al was het mijn idee, heb ik het voorgesteld, gedesigned en ervoor gezorgd dat het uiteindelijke resultaat zo goed mogelijk gebouwd is door developers. Zelfde geldt voor een Product Owner.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 24-10-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hahn schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Die exacte impact weet ik ook over de testen waar ik het over heb, wij houden ook precies bij hoeveel procent extra conversie we krijgen uit variant B versus A, en hoeveel EBITDA dat per jaar oplevert, etc.

Wil niet zeggen dat al die winst mij toe te wijzen valt, zelfs al was het mijn idee, heb ik het voorgesteld, gedesigned en ervoor gezorgd dat het uiteindelijke resultaat zo goed mogelijk gebouwd is door developers. Zelfde geldt voor een Product Owner.
Hoezo niet? Als jij dat werk niet gedaan had, was er X minder winst geweest. Waarom is het dan niet toe te wijzen aan jou (los van of/hoeveel je daarvoor extra krijgt)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Scott schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

Hoezo niet? Als jij dat werk niet gedaan had, was er X minder winst geweest. Waarom is het dan niet toe te wijzen aan jou (los van of/hoeveel je daarvoor extra krijgt)?
Met 'niet toe te wijzen' bedoel ik dat die winst niet naar mij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHeinz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 11:12
Martinusz schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:13:
[...]

Qua salaris al best wel fors, maar ontbreekt dan wel aan zaken als studiebudget en lease-auto.
Je mag dus niet bijv. een PSPO certificaat behalen nu vanuit de werkgever? Hebben ze daar dan nog een reden voor?
PSPO 1 heb ik al behaald bij een vorige werkgever. Bij mijn huidige werkgever schermen ze met dat het STAP budget gezien wordt als een studiebudget. Echter gaat een 'echt' studiebudget en zeker PSPO 2 iets zijn bij mijn contract bespreking.

Een lease auto behoort misschien tot de mogelijkheden, echter hebt ik liever gezien de reisafstand gewoon cash. Is er een reden waarom een werkgever makkelijker een lease auto zou geven ipv extra salaris?
Kabanavelt schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:19:
[...]

Ik heb het nagezocht ik kon echter niet snel genoeg vinden wat mijn werkgever betaald. Ik heb daarom voor nu 0 euro gezet. Maar ze legen wel iets in echter weet ik niet hoeveel.
Hahn schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:17:
[...]

Met 'niet toe te wijzen' bedoel ik dat die winst niet naar mij gaat.
Leuk gesprek hier gaande en meng mij er graag in.

Experimenteren verdiend inderdaad een genuaceerde kijk bedrag. Bij een doorsnee bedrijf krijgt de sales afdeling ook een duidelijke en riante performance bonus.

Echter is het wel zo dat doormiddel van A/b experimenten en goede datainzichten een dev team een duidelijke meetbare impact heeft. Waarom zouden deze daar niet voor gecompenseerd mogen worden?

Bij mijn huidige werkgever krijgt sales geen bonus. Dus ik verwacht dit vanuit mijn werkgever ook niet voor het dev team onder de noemer gelijke monniken gelijke kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

JHeinz schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:55:

Ik heb het nagezocht ik kon echter niet snel genoeg vinden wat mijn werkgever betaald. Ik heb daarom voor nu 0 euro gezet. Maar ze legen wel iets in echter weet ik niet hoeveel.
Mag hopen voor jou dat ze die pensioenpot niet legen, maar wel het nodige inleggen.
Anders heb je over een aantal jaren een probleem... O-) ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamata6
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-03 14:20
Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door Hamata6 op 24-10-2022 23:19 . Reden: Laptop v/d zaak ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

[...]
PSPO 1 heb ik al behaald bij een vorige werkgever. Bij mijn huidige werkgever schermen ze met dat het STAP budget gezien wordt als een studiebudget. Echter gaat een 'echt' studiebudget en zeker PSPO 2 iets zijn bij mijn contract bespreking.
STAP budget is zéér beperkt en tot nu toe, binnen een paar dagen op.
Plus dat niet iedere opleiding er voor in aanmerking komt.
(Los van dat is het een overheidsregeling, waar je werkgever niet aan meebetaald. Dat verkopen als "opleidingsbudget" is een cigaar uit andermans doos, die een halve cigatet blijkt te zijn.)
Een lease auto behoort misschien tot de mogelijkheden, echter hebt ik liever gezien de reisafstand gewoon cash. Is er een reden waarom een werkgever makkelijker een lease auto zou geven ipv extra salaris?
Belastingaftrek en reklame. (Kan er een mooi bedrijfslogo op.) Uitstraling naar klanten soms ook.
Maar een leaseauto betaal je vaak helemaal zelf en is maar een paar gevallen voordeliger dan een eigen auto.
[...]
Experimenteren verdiend inderdaad een genuaceerde kijk bedrag. Bij een doorsnee bedrijf krijgt de sales afdeling ook een duidelijke en riante performance bonus.

Echter is het wel zo dat doormiddel van A/b experimenten en goede datainzichten een dev team een duidelijke meetbare impact heeft. Waarom zouden deze daar niet voor gecompenseerd mogen worden?
Omdat dat misschien gewoon je werk is (de compensatie krijg je al in de vorm van je maandloon) en financiële incentives (bonussen) vaak niet of averechts werken. (Kijk maar naar de misstanden in de bankensector waar "bonuscultuur" gemeengoed was.)

De meeste banen leveren netto geld op, maar de meeste banen zijn ook team-effort. Die A/B experimenten kun jij niet bedenken of uitvoeren, zonder dat er een heel bedrijf omheen staat dat er iets mee doet.
Bij mijn huidige werkgever krijgt sales geen bonus. Dus ik verwacht dit vanuit mijn werkgever ook niet voor het dev team onder de noemer gelijke monniken gelijke kappen.
Zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
unezra schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 06:24:
[...]

STAP budget is zéér beperkt en tot nu toe, binnen een paar dagen op.
Plus dat niet iedere opleiding er voor in aanmerking komt.
(Los van dat is het een overheidsregeling, waar je werkgever niet aan meebetaald. Dat verkopen als "opleidingsbudget" is een cigaar uit andermans doos, die een halve cigatet blijkt te zijn.)
Sterker nog, het was binnen 5 minuten op. Dus als de werkgever dat verkoopt als voorwaarde is wel gek. Ook omdat het bedoelt is voor de werknemer/werkloze om zichzelf op te leiden, mogelijk richting (ander) werk/ functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@jongetje er waren een hoop aanleidingen voor dat budget. Een hoop verschillende partijen met andere motieven en opleiden van werklozen was er maar 1 van. Je kan het ook in de uitvoering zien. Was het echt voor alleen werklozen of mensen die willen omscholen geweest was het zoals vroeger wel via het UWV gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk eerder dat het uwv gewoon geen capaciteit meer had om zijn werk goed te doen en daarom het beleid is aangepast dat voor iedereen kan werken. Daarbij scheelt het flink in werk voor de belastingdienst, ook niet onbelangrijk.
In theorie dan, de praktijk wijst anders uit. De vraag overstijgt het aanbod. Wil ook iets zeggen (lees: hadden ze dat maar eerder gedaan).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
The Eagle schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:31:
Wil ook iets zeggen (lees: hadden ze dat maar eerder gedaan).
Ik denk dat er enorm misbruik van is gemaakt met allemaal flut cursussen (waar vooral de aanbieders beter van worden ipv dat het je mobiliteit bevordert). Maargoed, dat is voer voor een andere discussie: Stap-budget en oplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:01

D33F

Tweelingtemmer

NullZ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:22:
***members only***

Al een poosje dit topic aan het lezen, maar nu toch maar een account aangemaakt :)
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Mag gezien jouw jaren aan ervaring wel iets beter, ook al is Drenthe niet een geweldig betalende regio, in mijn geval met bijna 6 jaar aan ervaring in Limburg zit ik hierboven (wel zonder leaseauto).

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GadgetGirl88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-07-2023
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34 jaar
• Opleiding: MBO 4 Pedagogisch Werk
• Werkervaring: ruim 12 jaar
• (Werk) Locatie: Oost NL

2. Wat doe je:
• Functie: ondernemer, eigenaresse gastouderopvang
• Werkgever/branche: kinderopvang
• (Werk) Locatie(s): in eigen huis
• Aantal vakantiedagen: naar eigen wens in te vullen, ik neem meestal 6-7 weken per jaar op
• Gewerkte uren/week: 33 uur
• Reistijd: nvt
• Werkdruk: normaal tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): variërend, gemiddeld €2500-€3100
• Vakantiegeld: nee
• Bonus, toeslagen, etc: nee
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): variërend, afhankelijk van gemaakte bedrijfskosten en omzet, geen vast bedrag te noemen

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: nvt
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: niets, partner heeft goed pensioen
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige:

Door mijn eigen onderneming in deze branche heb ik veel voordelen, denk aan vrijstelling van omzetbelasting etc. Bruto maandsalaris is voor mij vrijwel netto aangezien ik enkel premie voor zorgverzekeringswet hoef te betalen bij aangifte. Al met al ben ik onwijs tevreden met deze inkomsten, ik zet het meeste weg op een spaarrekening en pak slechts een klein deel als loon voor mezelf om de vaste lasten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Geen verzekerings/pensioenkosten?

Uit de startpost :
:? Maar ik ben freelancer, ik kan het standaardlijstje niet echt invullen..
- Indien je freelancet dan is er iets meer informatie nodig dan bovenstaande lijst. In plaats van maandsalaris is het beter te spreken over de gemiddelde maandelijkse inkomsten. Geef daarnaast aan over wat voor een periode het gemiddelde is bepaald. Andere mensen hebben er namelijk vrij weinig aan als het je verwachte inkomsten betreffen, toevallig een goede maand is, etc. Buiten de inkomsten is het ook nuttig om inzichten te geven in enkele kosten, bijvoorbeeld verzekeringskosten, pensioenkosten, studiekosten, mobiliteitskosten, etc.
[...]
Anders wordt het een nogal nietszeggend lijstje. Een IT professional en een klusjesman kunnen nog wel eens dezelfde omzet hebben, maar de bedrijfskosten voor de klusjesman zullen een stuk hoger liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Leuk gesprek hier gaande en meng mij er graag in.

Je hoort mij niet zeggen dat het niet mag. Graag zelfs, want dan zou ik er een leuk zakcentje aan overhouden ;)

Ik zeg alleen dat het, volgens mij, niet gebruikelijk is, o.a. doordat A/B-tests niet per se toe te wijzen zijn aan de PO, of designer, of de bedenker. Want waar leg je de grens? Moet een developer die de A/B-test gebouwd heeft ook een deel van de winst krijgen? Daarvan zou je kunnen zeggen dat als developer A het niet had gebouwd, dan had developer B het wel gebouwd. Maar dat kan je net zo goed zeggen over PO A vs B.

Tot op zekere hoogte kan je hetzelfde zeggen over sales. Ik vind het ook vrij bizar dat je in sales soms tienduizenden euro's aan bonus kunt krijgen, terwijl ook daar volgens mij vaak geldt dat als jij het niet had gedaan, je collega buurman het wel had gedaan. Maar ik ben hier niet om anderen hun geld te ontzien, dus als je dikke bonussen krijgt, more power to you :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:19:
[...]

Je hoort mij niet zeggen dat het niet mag. Graag zelfs, want dan zou ik er een leuk zakcentje aan overhouden ;)

Ik zeg alleen dat het, volgens mij, niet gebruikelijk is, o.a. doordat A/B-tests niet per se toe te wijzen zijn aan de PO, of designer, of de bedenker. Want waar leg je de grens? Moet een developer die de A/B-test gebouwd heeft ook een deel van de winst krijgen? Daarvan zou je kunnen zeggen dat als developer A het niet had gebouwd, dan had developer B het wel gebouwd. Maar dat kan je net zo goed zeggen over PO A vs B.

Tot op zekere hoogte kan je hetzelfde zeggen over sales. Ik vind het ook vrij bizar dat je in sales soms tienduizenden euro's aan bonus kunt krijgen, terwijl ook daar volgens mij vaak geldt dat als jij het niet had gedaan, je collega buurman het wel had gedaan. Maar ik ben hier niet om anderen hun geld te ontzien, dus als je dikke bonussen krijgt, more power to you :P
Bonussen gaan vaak ook meer om het stimuleren van wenselijk gedrag dan om eerlijke beloningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
Ook maar eens wat posten.
Nieuwe rol als Product Owner per 01-01-23. Voorheen business analist met een package van rond de 65k.
Persoonlijk erg tevreden met deze deal.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

RagingPenguin schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:34:
[...]
Bonussen gaan vaak ook meer om het stimuleren van wenselijk gedrag dan om eerlijke beloningen.
*off-topic* Open evt een ander topic over dit onderwerp

[ Voor 51% gewijzigd door ZieMaar! op 27-10-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 14-09 22:29
Scott schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

Edit: was off-topic. Kan weg

[ Voor 14% gewijzigd door meermarco op 27-10-2022 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 14-09 22:29
X2X2X schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:50:
Ook maar eens wat posten.
Nieuwe rol als Product Owner per 01-01-23. Voorheen business analist met een package van rond de 65k.
Persoonlijk erg tevreden met deze deal.

***members only***
zo dat is niet verkeerd voor de leeftijd en de functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigPickle
  • Laatst online: 28-10-2022
1. Wie ben je:
• Opleiding: 1 jaar CCNA training
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Brussel

2. Wat doe je:
• Functie: System Engineer
• Werkgever/branche: MSP consultant
• (Werk) Locatie(s): Binnen 100km range
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 39
• Reistijd: 1h
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2970

• Mobiliteit per jaar: Lease wagen + onbeperkt tanken
• Overige: €125 netto vergoeding voor energie (telewerk)
€165 maatijdcheques per maand
Per certificaat €100 bruto extra

Redelijk blij vermits ik door ernstige ziekte nooit gewerkt heb in mijn leven en geen studies heb afgerond.
Ondertussen mijn 3rde ICT werkgever. (Aantal keren strategisch moeten hoppen)
Mijn doel is 4k burto voor mijn 32ste. 5k rond mijn 35ste.
Na mijn 35ste eventueel aantal jaren freelancen om erna terug in loondienst te treden.
Wil alles eens meegemaakt hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door BigPickle op 28-10-2022 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:45
BigPickle schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 01:16:
1. Wie ben je:
• Opleiding: 1 jaar CCNA training
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Brussel

2. Wat doe je:
• Functie: System Engineer
• Werkgever/branche: MSP consultant
• (Werk) Locatie(s): Binnen 100km range
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 39
• Reistijd: 1h
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2970

• Mobiliteit per jaar: Lease wagen + onbeperkt tanken
• Overige: €125 netto vergoeding voor energie (telewerk)
€165 maatijdcheques per maand
Per certificaat €100 bruto extra

Redelijk blij vermits ik door ernstige ziekte nooit gewerkt heb in mijn leven en geen studies heb afgerond.
Ondertussen mijn 3rde ICT werkgever. (Aantal keren strategisch moeten hoppen)
Mijn doel is 4k burto voor mijn 32ste. 5k rond mijn 35ste.
Na mijn 35ste eventueel aantal jaren freelancen om erna terug in loondienst te treden.
Wil alles eens meegemaakt hebben.
Ik denk dat je beter doelen kan stellen obv je ontwikkeling. Stel een doel wat je wilt worden en zorg dat je er heel goed in wordt. Uiteindelijk zal dit je een hogere marktwaarde opleveren. De doelen die je nu stelt zijn erg op de korte termijn.
Pagina: 1 ... 149 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.