Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 19:03
meermarco schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:44:
[...]

zo dat is niet verkeerd voor de leeftijd en de functie.
Ja niet heel gek dacht ik zo. Qua vakantiedagen (22 stuks) en mobiliteit is het overigens wel ondermaats voor de sector, maar goed, je kunt niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
BigPickle schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 01:16:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: 1 jaar CCNA training
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Brussel

2. Wat doe je:
• Functie: System Engineer
• Werkgever/branche: MSP consultant
• (Werk) Locatie(s): Binnen 100km range
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 39
• Reistijd: 1h
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2970

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Mobiliteit per jaar: Lease wagen + onbeperkt tanken
• Overige: €125 netto vergoeding voor energie (telewerk)
€165 maatijdcheques per maand
Per certificaat €100 bruto extra

Redelijk blij vermits ik door ernstige ziekte nooit gewerkt heb in mijn leven en geen studies heb afgerond.
Ondertussen mijn 3rde ICT werkgever. (Aantal keren strategisch moeten hoppen)
Mijn doel is 4k burto voor mijn 32ste. 5k rond mijn 35ste.
Na mijn 35ste eventueel aantal jaren freelancen om erna terug in loondienst te treden.
Wil alles eens meegemaakt hebben.
'onbeperkt tanken' noem ik geen arbeidsvoorwaarde, daar betaal je gewoon de bijtelling voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Scrtz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:01:
[...]

'onbeperkt tanken' noem ik geen arbeidsvoorwaarde, daar betaal je gewoon de bijtelling voor.
Als hij ook onbeperkt in het buitenland kan tanken, dan kan dat zeker wel het vermelden waard zijn. Een aantal werkgevers staan dat namelijk niet toe. Als je met de auto op vakantie gaat, dan scheelt dat wel een paar honderd euro aan brandstof. Ik weet echter niet of hij dat bedoelt met "onbeperkt tanken".

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Bijtelling is iets tussen de berijder en de belastingdienst. Dat staat helemaal los van dat of of de werkgever de brandstofkosten betaalt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-09 13:46

DocktorDicking

Are you picking this up?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 34% gewijzigd door DocktorDicking op 28-10-2022 11:14 ]

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
RomeoJ schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:11:
[...]

Als hij ook onbeperkt in het buitenland kan tanken, dan kan dat zeker wel het vermelden waard zijn. Een aantal werkgevers staan dat namelijk niet toe. Als je met de auto op vakantie gaat, dan scheelt dat wel een paar honderd euro aan brandstof. Ik weet echter niet of hij dat bedoelt met "onbeperkt tanken".
Nee dat is waar inderdaad, maarja hoevaak ga je op vakantie..
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:13:
[...]

Bijtelling is iets tussen de berijder en de belastingdienst. Dat staat helemaal los van dat of of de werkgever de brandstofkosten betaalt.
Dat klopt, maar het zou wel heel raar zijn als je bijtelling betaald en vervolgens zelf nog de benzine moet betalen, niet dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Scrtz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:23:
[...]

Nee dat is waar inderdaad, maarja hoevaak ga je op vakantie..

[...]

Dat klopt, maar het zou wel heel raar zijn als je bijtelling betaald en vervolgens zelf nog de benzine moet betalen, niet dan?
Offtopic. Maar ik ken best wat werkgevers die bijv max 5000 prive KM/brandstof vergoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 14-09 07:30
[...]

En over salaris betaal je belasting dus dat is dan ook geen arbeidsvoorwaarde?

Edit: Over tanken betaal je niet eens bijtelling.

[ Voor 8% gewijzigd door sNielz123 op 28-10-2022 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lE7
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-12-2024

lE7

Ik denk dat je veel meer hier uit kan halen, 3500 kan je in de huidige markt behalen met 1-2 jaar werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49
meermarco schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:27:
[...]

Offtopic. Maar ik ken best wat werkgevers die bijv max 5000 prive KM/brandstof vergoeden.
Exact dat! Mijn vorige werkgever maximaliseerde het aantal privé kilometers op 20k. Daarboven moest ik een bepaalde bijdrage per kilometer betalen.

Nu onbeperkt kilometers, zowel binnen- als buitenland, dat is toch wel echt een stukje prettiger hoor dus snap de vermelding wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

lE7 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:28:
[...]
Ik denk dat je veel meer hier uit kan halen, 3500 kan je in de huidige markt behalen met 1-2 jaar werkervaring.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
NullZ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:22:
***members only***

Al een poosje dit topic aan het lezen, maar nu toch maar een account aangemaakt :)
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Als je 8 jaar geleden bij dezelfde werkgever bent begonnen voor €2800 bruto per maand (redelijk normaal in die tijd voor een afgestudeerde):

2800 * 1,04 ^ 8 = €3.831

Dus dan doe je het ietsje beter dan normaal bij dezelfde werkgever, want een gemiddelde stijging van 4% per jaar is best okay.

Dat neemt alleen niet weg dat je ook werk kan vinden voor €5000 bruto per maand. Dat zal niet in Drenthe zijn wellicht, maar als je naar Zwolle, Groningen, Deventer, etc. zou willen rijden kom je toch al snel boven de €4500 per maand uit anno 2022.

Als je naar het westen van het land zou gaan (2x per week op kantoor, 3x per week thuis) kom je ook snel bij baantjes uit die €90k tot €100k per jaar betalen, dus boven de €7000 per maand.

Ik denk dat je salaris een flinke sprong kan maken als je gaat solliciteren en rustig de tijd neemt om een volgende baan uit te zoeken. Deel nooit je huidige salaris (want daar schiet alleen een nieuwe werkgever iets mee op) maar doe marktonderzoek en zet hoog in.

Recruitmentbudgetten zijn over het algemeen torenhoog, retentiebudgetten zijn dat niet. Doe daar je voordeel mee. Als iemand je ooit vraagt: "Wat wil je verdienen?" dan antwoord jij: "Een eerlijk salaris vergeleken met min directe collega's en iets wat ook de competitie aan kan met andere aanbieders."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:52
Ik geef even mijn ongezouten mening als het mag:
De werkgever doet niet moeilijk met vrije dagen zeg je. Maar je hebt 28 vrije dagen toch? Of heb je er meer?

En een werkgever die netjes op tijd betaald, is dat iets bijzonders? Serieuze vraag, ik heb nooit anders meegemaakt.

Als je zou doorgroeien, zou je dan meer marktconform betaald krijgen? Want anders maak dat toch niet uit?

Er zijn genoeg goede werkgevers en meer verdienen is toch fijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Je werkt al 5 tot 7 jaar bij die werkgever? Zo ja, dan heb je die loyaliteit al lang en breed laten zien. Met 5+ jaar ervaring kan je echt makkelijk minimaal €1000 per maand meer verdienen ergens anders.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Blue-eagle schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:59:
[...]

Als je 8 jaar geleden bij dezelfde werkgever bent begonnen voor €2800 bruto per maand (redelijk normaal in die tijd voor een afgestudeerde):

2800 * 1,04 ^ 8 = €3.831

Dus dan doe je het ietsje beter dan normaal bij dezelfde werkgever, want een gemiddelde stijging van 4% per jaar is best okay.

Dat neemt alleen niet weg dat je ook werk kan vinden voor €5000 bruto per maand. Dat zal niet in Drenthe zijn wellicht, maar als je naar Zwolle, Groningen, Deventer, etc. zou willen rijden kom je toch al snel boven de €4500 per maand uit anno 2022.

Als je naar het westen van het land zou gaan (2x per week op kantoor, 3x per week thuis) kom je ook snel bij baantjes uit die €90k tot €100k per jaar betalen, dus boven de €7000 per maand.

Ik denk dat je salaris een flinke sprong kan maken als je gaat solliciteren en rustig de tijd neemt om een volgende baan uit te zoeken. Deel nooit je huidige salaris (want daar schiet alleen een nieuwe werkgever iets mee op) maar doe marktonderzoek en zet hoog in.

Recruitmentbudgetten zijn over het algemeen torenhoog, retentiebudgetten zijn dat niet. Doe daar je voordeel mee. Als iemand je ooit vraagt: "Wat wil je verdienen?" dan antwoord jij: "Een eerlijk salaris vergeleken met min directe collega's en iets wat ook de competitie aan kan met andere aanbieders."
Je maakt hier wel de aanname dat een persoon ook op het niveau van die bedragen die je benoemd zit. Dat elke .NET functie die bedragen betaald is wel een beetje erg rooskleurig. Genoeg mensen die andere dingen ambieren of niet helemaal de affiniteit met programmeren hebben. Dat is natuurlijk helemaal prima, vandaar dat je verschillende segmenten hebt waarin je werkzaam kunt zijn.

Iets wat overigens vaker zie, blijkbaar is expertise == jaren ervaring. Ik ken genoeg mensen met heel veel ervaring die ik toch liever zie vertrekken t.o.v. een 'nieuweling' met 4-5 jaar ervaring :+

[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 29-10-2022 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Volkan1984 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

Ik geef even mijn ongezouten mening als het mag:
De werkgever doet niet moeilijk met vrije dagen zeg je. Maar je hebt 28 vrije dagen toch? Of heb je er meer?

En een werkgever die netjes op tijd betaald, is dat iets bijzonders? Serieuze vraag, ik heb nooit anders meegemaakt.

Als je zou doorgroeien, zou je dan meer marktconform betaald krijgen? Want anders maak dat toch niet uit?

Er zijn genoeg goede werkgevers en meer verdienen is toch fijn?
Een ongezouten mening is altijd welkom! Anders zou ik hier niet posten ;)

Wat zou meer marktconform zijn volgens jou?
Op contract heb ik 28 vrije dagen maar vorig jaar had ik iets meer vrij ivm verhuizing en een extra week vakantie. Is allemaal geen probleem zolang het werk maar af komt en het bedrijf draait.

Hoe zit het eigenlijk met jullie pensioen regeling als ik dat vragen mag?

Allemaal informatie die ik weer kan meenemen in een salaris onderhandeling of als ik toch ooit ga veranderen van werkgever, al ben ik dat nog niet van plan.
Hahn schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:09:
[...]

Je werkt al 5 tot 7 jaar bij die werkgever? Zo ja, dan heb je die loyaliteit al lang en breed laten zien. Met 5+ jaar ervaring kan je echt makkelijk minimaal €1000 per maand meer verdienen ergens anders.
Zoiets ongeveer. Ik ben op dag 0 van mijn opleiding naar binnen gewandeld, opleiding afgemaakt en ben er nu nog steeds werkzaam. Wellicht toch weer eens om de tafel zitten in het nieuwe jaar w.b. Contract voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 19:48
@DocktorDicking Heb je de afgelopen 3 - 6 maanden een mooi succes behaald waaruit blijkt dat je vooruit gegaan bent? Aangezien je huidige werkgever best bereid is om mee te bewegen, is zo'n succes moment namelijk een zeer krachtig positief argument voor een verhoging (al helemaal tijdens een jaarlijkse ronde).

2 cents:
1) Mocht je dan bijv een 10% aanbod krijgen, zou je zelfs nog een counter kunnen doen naar 15% -- om even een voorbeeld te geven.

2)Meer dan 15% gaat alleen lukken met een overstap. Echter zou je een ontwikkelplan kunnen opstellen om voor 3 jaar 15% te kunnen pakken -- rekening houdend dat het bikkelen wordt, in plaats van "go with the flow"

[ Voor 22% gewijzigd door D_Jeff op 29-10-2022 10:15 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
DocktorDicking schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:52:
[...]
1. Wat zou meer marktconform zijn volgens jou?
2. Op contract heb ik 28 vrije dagen maar vorig jaar had ik iets meer vrij ivm verhuizing en een extra week vakantie. Is allemaal geen probleem zolang het werk maar af komt en het bedrijf draait.
1. Meer marktconform is wat Hahn en D_Jeff aangeven.
2. Dat is wel fijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12erik1234
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-09 10:02
Ik dacht laat ik het ook maar eens posten:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23 jaar
• Opleiding: MBO 4 ICT - Beheerder
• Werkervaring: 12 Maanden stage, waarvan 6 bij huidige werkgever, 3 jaar en 4 maanden fulltime. (3 Jaar en 10 maanden dus bij huidige werkgever)
• (Werk) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Aanbieder van volledige citrix cloud omgevingen en het onderhoud ervan. Daarnaast ook Office365 klanten.
• (Werk) Locatie(s): Kantoor
• Aantal vakantiedagen: 24 dagen
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: <30 min
• Werkdruk: vooral laatste halfjaar redelijk hoog, normaliter is het normaal.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): +- € 2500
• Vakantiegeld (Bruto): +- €2400 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € Ligt eraan hoe goed het bedrijf het doet. Vorig jaar een maandsalaris extra gekregen.
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €32.500

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak, zowel prive als zakelijk te rijden en tankpas (Vakanties vallen buiten tankpas)
• Overige: Laptop, 10Gb abbo en Iphone.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Bedrijf waar ik na mijn eindejaarsstage ben blijven werken. Begonnen op de servicedesk, doe ik nu nog steeds maar daarnaast doe ik ook migraties, beheer bij klanten op locatie en hebben wij niet echt een 2e lijns, wat betekend dat ik zo goed als alle ingeschoten calls zelf oppak, en wanneer echt nodig een 3e lijner er bij kan roepen voor wat support. Omdat we complete cloudomgevingen leveren en ondersteunen moet ik support leveren op een groot scala aan applicaties en diensten. Studie wordt vergoed, wel middels studieplan van bedrijf. Voor het behalen van moeilijke of grote certificeringen krijg ik een eenmalige bonus of een verhoging van het salaris. Daardoor mijn salaris ook al iets omhoog kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 10:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

12erik1234 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:12:
Ik dacht laat ik het ook maar eens posten:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23 jaar
• Opleiding: MBO 4 ICT - Beheerder
• Werkervaring: 12 Maanden stage, waarvan 6 bij huidige werkgever, 3 jaar en 4 maanden fulltime. (3 Jaar en 10 maanden dus bij huidige werkgever)
• (Werk) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Aanbieder van volledige citrix cloud omgevingen en het onderhoud ervan. Daarnaast ook Office365 klanten.
• (Werk) Locatie(s): Kantoor
• Aantal vakantiedagen: 24 dagen
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: <30 min
• Werkdruk: vooral laatste halfjaar redelijk hoog, normaliter is het normaal.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): +- € 2500
• Vakantiegeld (Bruto): +- €2400 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € Ligt eraan hoe goed het bedrijf het doet. Vorig jaar een maandsalaris extra gekregen.
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €32.500

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak, zowel prive als zakelijk te rijden en tankpas (Vakanties vallen buiten tankpas)
• Overige: Laptop, 10Gb abbo en Iphone.
Bedrijf waar ik na mijn eindejaarsstage ben blijven werken. Begonnen op de servicedesk, doe ik nu nog steeds maar daarnaast doe ik ook migraties, beheer bij klanten op locatie en hebben wij niet echt een 2e lijns, wat betekend dat ik zo goed als alle ingeschoten calls zelf oppak, en wanneer echt nodig een 3e lijner er bij kan roepen voor wat support. Omdat we complete cloudomgevingen leveren en ondersteunen moet ik support leveren op een groot scala aan applicaties en diensten. Studie wordt vergoed, wel middels studieplan van bedrijf. Voor het behalen van moeilijke of grote certificeringen krijg ik een eenmalige bonus of een verhoging van het salaris. Daardoor mijn salaris ook al iets omhoog kunnen halen.
En wat vind je er zelf van??? Je leeftijd is laag maar al dik 3 jaar ervaring. Wat is het uurtarief waar je werkgever je voor wegzet?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12erik1234
Tylen schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:57:
[...]

En wat vind je er zelf van??? Je leeftijd is laag maar al dik 3 jaar ervaring. Wat is het uurtarief waar je werkgever je voor wegzet?
Iets minder dan 100 euro als ik me niet vergis.

Ik ben niet ontevreden over wat ik verdien, echter wou ik bekijken of dit een beetje vergelijkbaar is met leeftijdsgenoten in dezelfde of verglijkbare functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31

3DDude

I void warranty's

12erik1234 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:31:
[...]

Iets minder dan 100 euro als ik me niet vergis.

Ik ben niet ontevreden over wat ik verdien, echter wou ik bekijken of dit een beetje vergelijkbaar is met leeftijdsgenoten in dezelfde of vergelijkbare functies.
Ik zou lekker met die studie bezig gaan, de certificeringen halen. Afhankelijk wat dat je brengt handjeklap doen of verder kijken.

Je zit nu op een interessante plek & kan nog volop ontwikkelen.
Meer verdienen elders zou ik niet weten want ik weet niet welke certificeringen je hebt; welke complexe omgevingen je beheert en wat je doet in de cloud.
Heeft iemand alle stappen al uitgezet voor je en is het next - next finish of ben je scripts bouwen tbhv zo'n migratie. ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12erik1234
3DDude schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:25:
[...]

Ik zou lekker met die studie bezig gaan, de certificeringen halen. Afhankelijk wat dat je brengt handjeklap doen of verder kijken.

Je zit nu op een interessante plek & kan nog volop ontwikkelen.
Meer verdienen elders zou ik niet weten want ik weet niet welke certificeringen je hebt; welke complexe omgevingen je beheert en wat je doet in de cloud.
Heeft iemand alle stappen al uitgezet voor je en is het next - next finish of ben je scripts bouwen tbhv zo'n migratie. ;)
Certificeringen:

Az-900
Ms-900
MD100+101
Ms-203
Ms-100 en als het leren goed gaat in december ms-101

Alle omgevingen zijn citrix omgeving waarin ik zo goed als alles doe. Nieuwe images bouwen etc. Migraties zijn in soms gedefinieerd welke werkzaamheden. Soms is het alleen migreer dit naar dat op die dagen, bij hulp roep je maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31

3DDude

I void warranty's

Haal even Azure admin / expert dan en een Citrix cloud ding zou ik zeggen.

(doe daarna verder kijken).
Want je hebt best al wat gehaald en gepland en dat komt niet overeen naar mijn mening met je huidige salaris.
(bedenk je ook als je bedrijf je voor 100 euro weg zet en dat fulltime doet hark je ~ 16 a 17k per maand binnen
jouw salaris moet dus veel hoger zijn als dat echt zo is.... ;) )

[ Voor 29% gewijzigd door 3DDude op 30-10-2022 01:27 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
NullZ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:22:
***members only***

Al een poosje dit topic aan het lezen, maar nu toch maar een account aangemaakt :)
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Wat vind je zelf?

Ik vind het wat weinig informatie, met name wat soort projecten je aan werkt, in house of consultancy?

Op zich is het geen slecht salaris maar meer is mogelijk. De vorige .Net poster in dit topic zat op ruim 86.000 per jaar. Dus tja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 15jr
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Manager
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 2,5u/dg

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3700
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: nvt
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 47.952

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: auto alleen zakelijk gebruik, thuiswerkvergoeding, € 200/jr voor boeken, intern opleidingsaanbod
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): nvt

Ik ben niet tevreden met het salaris en ben op zoek naar vergelijkingsmateriaal.
Ik stuur een team van ICT'ers aan in de dagelijkse operatie. Het maandtarief wat voor mij wordt gerekend is bijna € 18.000.

[ Voor 8% gewijzigd door SURFivor op 31-10-2022 21:31 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
SURFivor schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:25:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 3,5%
• Overige: auto alleen zakelijk gebruik, thuiswerkvergoeding, € 200/jr voor boeken, intern opleidingsaanbod

Ik ben niet tevreden met het salaris en ben op zoek naar vergelijkingsmateriaal.
Ik kan me voorstellen dat je niet tevreden bent. Ik werk als 2e lijns IT support zonder relevante opleiding en zonder relevante werkervaring en ik verdien hetzelfde als jij.

Ik zou gaan solliciteren om een goed beeld te krijgen van wat je waard bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik stuur een team van ICT'ers aan in de dagelijkse operatie. Het maandtarief wat voor mij wordt gerekend is bijna € 18.000.
Mist denk ik nog wat informatie, zoals teamgrootte, verantwoordelijkheden, opleidingen, werkervaring in functie, etc.

Het klinkt zeker (flink) aan de lage kant, maar de term "manager" net zoals "teamlead" zegt helaas puur als functietitel heel weinig. (Ik ben van beiden functies van 3 FTE "meewerkend voorman" zonder HR en/of financiële verantwoordelijkheid, tot 25+ FTE en the full monty tegen gekomen.)

Nu heb ik zelf op papier een soortgelijke functie, stuur gerust een PM als je meer wilt weten. (Ik heb niet dringend de behoefte mijn salaris, etc, in dit topic te delen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Ik snap je heel erg goed moet ik eerlijk zeggen. Het is niet alleen maar geld, geld, geld. Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij, verdien een bedrag waarvan ik weet dat ik elders meer kan krijgen. Echter werk ik nu ook bij een erg fijn, informeel bedrijf. Zeer flexibel qua werktijden, zeer flexibel qua thuiswerken, als ik 's ochtends zeg dat ik 's middag vrij wil kan dat allemaal, ik werk gewoon 8 uur per dag en hoef verder nooit wat na werktijd te doen oid, erg leuke collega's waar ik graag een biertje mee doe etc...

Kortom, ik ga elke dag fluitend naar m'n werk en kom ook fluitend weer thuis. Dat is ook wel iets wat ik erg veel waard vind en wat niet in geld is uit te drukken. Het kan ook heel anders allemaal en dat heb ik ook meegemaakt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:44
Vld1989 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:35:
[...]

Ik snap je heel erg goed moet ik eerlijk zeggen. Het is niet alleen maar geld, geld, geld. Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij, verdien een bedrag waarvan ik weet dat ik elders meer kan krijgen. Echter werk ik nu ook bij een erg fijn, informeel bedrijf. Zeer flexibel qua werktijden, zeer flexibel qua thuiswerken, als ik 's ochtends zeg dat ik 's middag vrij wil kan dat allemaal, ik werk gewoon 8 uur per dag en hoef verder nooit wat na werktijd te doen oid, erg leuke collega's waar ik graag een biertje mee doe etc...

Kortom, ik ga elke dag fluitend naar m'n werk en kom ook fluitend weer thuis. Dat is ook wel iets wat ik erg veel waard vind en wat niet in geld is uit te drukken. Het kan ook heel anders allemaal en dat heb ik ook meegemaakt.
Het ding is dat dit ook kan bij een werkgever waar je aanzienlijk meer kunt verdienen. Goede zaken dus die je kunt vragen wanneer je solliciteert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Orangelights23 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:29:
[...]

Het ding is dat dit ook kan bij een werkgever waar je aanzienlijk meer kunt verdienen. Goede zaken dus die je kunt vragen wanneer je solliciteert.
Op zich eens, maar het eerste bedrijf dat dan zegt "je moet hier minstens 60 uur per week werken, thuis ten alle tijden beschikbaar blijven en er werken hier alleen hufters die je in eigen tijd nooit van je leven zou willen spreken" moet ik ook nog tegenkomen :P

Maar ik ben ook de eerste om toe te geven dat ik misschien iets te loyaal ben hoor. Ik hecht ook gewoon veel waarde aan vastigheid, comfort en dat soort zaken. Zolang ik niet elk dubbeltje hoef om te draaien ben ik tevreden, ik ben niet hyperambitieus om ergens in de Raad van Bestuur te moeten eindigen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:46
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik snap dat je het te weinig vind. 2,5 uur per dag reizen dan moet je naar mijn mening wel een stuk beter salaris krijgen. Gooi er maar minimaal 2k boven op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:11

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Vld1989 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:24:
[...]

Op zich eens, maar het eerste bedrijf dat dan zegt "je moet hier minstens 60 uur per week werken, thuis ten alle tijden beschikbaar blijven en er werken hier alleen hufters die je in eigen tijd nooit van je leven zou willen spreken" moet ik ook nog tegenkomen :P

Maar ik ben ook de eerste om toe te geven dat ik misschien iets te loyaal ben hoor. Ik hecht ook gewoon veel waarde aan vastigheid, comfort en dat soort zaken. Zolang ik niet elk dubbeltje hoef om te draaien ben ik tevreden, ik ben niet hyperambitieus om ergens in de Raad van Bestuur te moeten eindigen ofzo.
Toch kan het lonen rond te kijken. Het kan wat tijd en moeite kosten om de juiste plek te vinden, maar goed luisteren, opletten en goede vragen stellen helpt ook.

Members only:

Edit: 2.5 uur per dag onderweg? Ik zou nog eens goed nadenken over rondkijken. Da's 12.5 uur wat je per week onbetaald wegflikkert.

[ Voor 5% gewijzigd door Hillie op 31-10-2022 11:06 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Afhankelijk van het gewicht van je functie, zou 5,5 tot 6K haalbaar moeten zijn. Mogelijk hoger wegens inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
XFlame schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:35:
[...]

Afhankelijk van het gewicht van je functie, zou 5,5 tot 6K haalbaar moeten zijn.
Zou je hier wat meer uitleg bij kunnen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

SURFivor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:30:
[...]

Zou je hier wat meer uitleg bij kunnen geven?
Nou, simpelweg iets meer duidelijkheid over je rol. Je noemt jezelf manager, maar hoe groot is het team dat je managet? Ben je verantwoordelijk voor het budget?

Of ben je de enige ITer daar en ben je aangenomen als it manager die zelf het werk doet?

Als budget verantwoordelijk manager met een team zou je meer moeten verdienen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Na ruim een jaar in dienst, een grotere update. Twee mooie stappen.

Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door MeteoVir op 31-10-2022 22:41 . Reden: Toevoeging certificaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

knip, misread.

[ Voor 95% gewijzigd door FunkyTrip op 31-10-2022 23:42 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:15

HSG

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ?

Jij kan echt wel meer krijgen. 3700 Euro voor een manager met 15 jaar ervaring die in de Randstad werkt is gewoon heel erg weinig. Minimaal 5000 Euro is een begin.

Ik werk niet in de Randstad, zit nog in een juniorfunctie en vanaf maart ga ik een trede omhoog en krijg ik meer dan 4000 Euro.

Praat met je baas hierover en trap niet in smoesjes als "wij hebben hier geen budget voor".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 10:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het maakt niet eens uit hoe oud je bent, wat je functie is, wat je functioneren is, wat je ervaring is etc etc.. Je haalt 18K op........ Begin eens met 7K te vragen. En ondertussen gaan zoeken naar een andere werkgever dit kan echt niet meer. En hoe langer je wacht hoe meer geld je weggooit. (denk aan een vakantie per maand down the drain..)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
HSG schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:16:
[...]

Jij kan echt wel meer krijgen. 3700 Euro voor een manager met 15 jaar ervaring die in de Randstad werkt is gewoon heel erg weinig. Minimaal 5000 Euro is een begin.

Ik werk niet in de Randstad, zit nog in een juniorfunctie en vanaf maart ga ik een trede omhoog en krijg ik meer dan 4000 Euro.

Praat met je baas hierover en trap niet in smoesjes als "wij hebben hier geen budget voor".
Het ligt er denk ik wel een beetje aan wat voor ICTers je aanstuurt. Stuur je netwerkbeheerders aan, of meerdere software development teams? In dat laatste geval zat ik op 7,7k, en ongelimiteerd vakantiedagen om een voorbeeld te noemen. Ben freelancer geworden maar er zat zelfs nog een loonsverhoging aan te komen.
Zelfde leeftijd, HBO, in de randstad en 20j ervaring.

Ik zou sowieso wat anders gaan zoeken, want dit lijkt behoorlijk onderbetaald. Gaan eens solliciteren en kijken hoe je in de markt ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 01-11-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Members only:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Het maandtarief wat voor mij wordt gerekend is bijna € 18.000.
Het is heel normaal om uit te gaan van ongeveer 50% daarvan als gangbaar loon voor iemand in een detacheringsfunctie. Dus als je voor 100 per uur (ex BTW) weggezet wordt, dat je bruto ongeveer 50 per uur verdient. Dit is natuurlijk wel een enorme benadering en niet iets waar je rechten aan kan ontlenen, maar het geeft wel aan dat je extreem laag zit met je 3700 per maand.

Je moet er vanuit gaan dat de kosten voor je werkgever ongeveer 1.5 maal je bruto salaris is. Dus als je 9000 bruto per maand zou verdienen, 'kost' je ongeveer 13500 per maand. Dan zou er nog steeds prima marge moeten zijn.

Ik vrees wel dat je bij dit bedrijf lang hebt laten zien dat je makkelijk over je heen laat lopen. Dat maakt onderhandelen lastig. Het makkelijkst is het om dan gewoon te gaan solliciteren om te kijken wat je echt kan krijgen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhidios
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 20:15
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Als je van 40 uur naar 36 uur gaat en je 'bent bereid om 10% in te leveren', dan ben je niet aan het onderhandelen, want dan krijg je gewoon 10% minder betaald voor 10% minder werk.

Als je daadwerkelijk wilt onderhandelen, dan moet je minder dan 10% willen inleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:15

HSG

Roet schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:09:
[...]

Het ligt er denk ik wel een beetje aan wat voor ICTers je aanstuurt. Stuur je netwerkbeheerders aan, of meerdere software development teams? In dat laatste geval zat ik op 7,7k, en ongelimiteerd vakantiedagen om een voorbeeld te noemen. Ben freelancer geworden maar er zat zelfs nog een loonsverhoging aan te komen.

Ik zou sowieso wat anders gaan zoeken, want dit lijkt behoorlijk onderbetaald. Gaan eens solliciteren en kijken hoe je in de markt ligt.
Omdat hij een team aanstuurt heeft hij een extra pakket aan verantwoordelijkheden. Daar moet hij naar ratio ook naar betaald worden. Daarnaast met zijn hoeveelheid ervaring is 3700 gewoon te laag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Roet schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:09:
[...]

Onbeperkt vakantiedagen is een mooie HR truuk om mensen *minder* vakantie te laten opnemen. Klinkt als een leuke perk voor personeel, is vooral een leuke perk voor de directie wegens kostenreductie.

Of je nu netwerkbeheerders of devteams aan stuurt maakt denk ik weinig uit, totale teamgrootte, budgetverantwoordelijkheid, handelingsvrijheid (en bevoegdheid) wel. (Grappig genoeg is een tussenlaag van functioneel aansturenden iets dat enerzijds logisch als functieverzwarend wordt gezien, anderzijds juist je werk als manager veel makkelijker maakt.)

Maar goed, eens dat, met de context die nu gegeven is, dat salaris behoorlijk laag is voor de functie. Richting €5000 of €5500 klinkt realistischer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:34
unezra schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:22:
[...]

Onbeperkt vakantiedagen is een mooie HR truuk om mensen *minder* vakantie te laten opnemen. Klinkt als een leuke perk voor personeel, is vooral een leuke perk voor de directie wegens kostenreductie.
Niet vaak met je eens maar hier heb je 100% gelijk in.
Ik maak mijn 30 dagen al niet eens op en moet er echt op letten genoeg vrij te nemen.
"Onbeperkt" verlof is een fabeltje en ik zou het als minpunt zien, tenzij ze zeggen 30 dagen standaard en die krijg je uitgekeerd indien niet opgenomen in een jaar.
Maar daar gaat het de werkgevers niet om :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loov
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-08 00:21
Ik wil ook eens even komen polsen:

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Loov schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:24:
Ik wil ook eens even komen polsen:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: Niet relevante HBO
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Backend PHP
• Werkgever/branche: SaaS oplossing
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Aantal vakantiedagen: 20 (25 bij fulltime)
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 5 minuten op fiets

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2560 (€3200 bij fulltime)
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33.170

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1236 p.j
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34.406

Op zich ben ik wel tevreden en heeft deze werkgever mij een kans gegeven als autodidact. Voordeel van een autodidact zijn is dat ik ontzettend hard ben gegaan in mijn ontwikkeling en eigenlijk nu in een senior rol zit. Dit wordt ook zo gezegd door mijn baas. Gezien de jaren ervaring die ik heb zou ik tevreden moeten zijn met het salaris, maar gezien het werk (en verantwoordelijkheid) heb ik het gevoel dat ik veel hoger zou moeten zitten. Ben erg benieuwd of mensen soortgelijke ervaringen hebben en/of eventueel tips.
€3200 voor een backend developer met een paar jaar ervaring is aardig aan de lage kant. Maar jezelf 'senior' vinden/noemen na 2 jaar met géén opleiding vind ik eerlijk gezegd mogelijk jezelf wel wat overschatten. Meeste mensen zijn nog junior, misschien beginnend medior met 2 jaar ervaring, en dat is meestal na 4 jaar opleiding.

Natuurlijk zijn er verschillen en zal de één na 5 jaar een goede senior zijn en de ander na 8 jaar nog steeds medior, maar als ik 2 jaar ervaring (en 0 jaar opleiding) en 'senior' zie staan, dan zet ik daar flinke vraagtekens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loov
Hahn schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:27:
[...]

€3200 voor een backend developer met een paar jaar ervaring is aardig aan de lage kant. Maar jezelf 'senior' vinden/noemen na 2 jaar met géén opleiding vind ik eerlijk gezegd mogelijk jezelf wel wat overschatten. Meeste mensen zijn nog junior, misschien beginnend medior met 2 jaar ervaring, en dat is meestal na 4 jaar opleiding.

Natuurlijk zijn er verschillen en zal de één na 5 jaar een goede senior zijn en de ander na 8 jaar nog steeds medior, maar als ik 2 jaar ervaring (en 0 jaar opleiding) en 'senior' zie staan, dan zet ik daar flinke vraagtekens bij.
Ik noem mij zelf geen senior, liever laat ik die hele gradatie weg. Maar het is inmiddels zo gegroeid dat ik eigenlijk niemand boven mij heb staan. Dat ik de code reviews doe, dat ik de pull requests beoordeel, alle grote projecten ben ik direct bij betrokken en als shit de fan hit ik de laptop moet pakken. Ik zal eerlijk zijn door te zeggen dat dit ook zo is gegroeid door de krapte op de arbeidsmarkt, maar dat het me goed af gaat zal ik zeker niet ontkennen.

Dat is dus ook het gene waar ik advies over vraag. Ik doe senior taken en dit gaat me goed af (los van de ervaring). Hoe zou zo'n salaris dan mee moeten groeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
HSG schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:14:
[...]

Omdat hij een team aanstuurt heeft hij een extra pakket aan verantwoordelijkheden. Daar moet hij naar ratio ook naar betaald worden. Daarnaast met zijn hoeveelheid ervaring is 3700 gewoon te laag.
Off-topic: naar rato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Loov schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:37:
[...]

Ik noem mij zelf geen senior, liever laat ik die hele gradatie weg. Maar het is inmiddels zo gegroeid dat ik eigenlijk niemand boven mij heb staan. Dat ik de code reviews doe, dat ik de pull requests beoordeel, alle grote projecten ben ik direct bij betrokken en als shit de fan hit ik de laptop moet pakken. Ik zal eerlijk zijn door te zeggen dat dit ook zo is gegroeid door de krapte op de arbeidsmarkt, maar dat het me goed af gaat zal ik zeker niet ontkennen.

Dat is dus ook het gene waar ik advies om vraag. Ik doe senior taken en dit gaat me goed af (los van de ervaring). Hoe zou zo'n salaris dan mee moeten groeien?
Niemand boven je hebben staan betekent niet direct dat je een senior bent. Vergeleken met de rest ben je misschien 'meer senior', maar je kan ook de enige developer ergens zijn, en dan ben je met 0 jaar ervaring natuurlijk ook niet direct senior. (En de taken die je opnoemt zijn vrijwel allemaal ook zaken die juniors en mediors ook kunnen/zouden moeten doen.)

Maar goed, tot dusver mijn ongevraagde mening ;) Mijn gevraagde mening qua salaris: per jaar 300-500 euro erbij krijgen (mits goed presterend) lijkt me niet teveel gevraagd in de huidige tijd als developer. En een medior moet toch wel minimaal rond de €4000 zitten, en een senior €4500 (zo niet €4800-5000).

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 02-11-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loov
Hahn schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:42:
[...]

Niemand boven je hebben staan betekent niet direct dat je een senior bent. Vergeleken met de rest ben je misschien 'meer senior', maar je kan ook de enige developer ergens zijn, en dan ben je met 0 jaar ervaring natuurlijk ook niet direct senior. (En de taken die je opnoemt zijn vrijwel allemaal ook zaken die juniors en mediors ook kunnen/zouden moeten doen.)

Maar goed, tot dusver mijn ongevraagde mening ;) Mijn gevraagde mening qua salaris: per jaar 300-500 euro erbij krijgen (mits goed presterend) lijkt me niet teveel gevraagd in de huidige tijd als developer. En een medior moet toch wel minimaal rond de €4000 zitten, en een senior €4500 (zo niet €4800-5000).
Bedankt voor het advies, ook betreft die rollen. Ik als ICT broekje vind dat nog altijd lastig te begrijpen. Toen mijn baas terloops mededeelde dat ik tegenwoordig senior ben dacht ik ook even van 'really?'. Met het salaris advies kan ik zeker wat: nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RxTweak
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 10:10
Hmm je hebt wel wat ruimte om door te groeien qua salaris lijkt mij. Ik vind het wat aan de lage kant.. bij IT outsources zoals Ordina is het startaanbod vaak circa 2400 + lease auto (twv 500 euro) + winstdeling. Dan hebben we het over iemand die net van de opleiding komt en interne opleidingen krijgt van het bedrijf. Daar zit je dan toch onder heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:30
Loov schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:37:
Ik noem mij zelf geen senior, liever laat ik die hele gradatie weg.
Goed zo. Er zijn geen normen, officieel of onofficieel, waar aan een senior moet voldoen. Meestal wordt de promotie tot 'senior' toegekend door de al dan niet ter zake kundige manager of HR afdeling, en spelen er allerlei oneigenlijke factoren mee. Valt een bepaald gewenst salaris in de "senior" schaal -> dan wordt iemand "senior". Bij een detacheerder is er natuurlijk een prikkel om iemand "senior" te maken, want je kunt die persoon tegen een hoger uurtarief wegzetten. Enz.

Groeien kun je op twee manieren doen

1. Zo te horen is je werkgever veel te afhankelijk van jou geworden. Als ze jou moeten vervangen kunnen ze iemand anders aannemen met twee jaar ervaring en hetzelfde salaris, maar dan hebben ze niet de garantie dat die even stressbestendig is. Je hebt dus wel iets van een onderhandelingspositie.

2. Je zou een overstap kunnen maken naar een andere werkgever; waarschijnlijk is dat niet eenvoudig, maar geeft het je wel de meeste kansen om inhoudelijk te groeien. Uiteindelijk kun je daar door jaren ervaring ook robuust onderbouwen dat je "senior" bent, en omhoog kunt in salaris.

ik denk je vooral een afweging moet maken tussen de korte en lange termijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
RxTweak schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:49:
[...]

Hmm je hebt wel wat ruimte om door te groeien qua salaris lijkt mij. Ik vind het wat aan de lage kant.. bij IT outsources zoals Ordina is het startaanbod vaak circa 2400 + lease auto (twv 500 euro) + winstdeling. Dan hebben we het over iemand die net van de opleiding komt en interne opleidingen krijgt van het bedrijf. Daar zit je dan toch onder heb ik het idee.
offtopic:
Je quote een post uit 2018 op pag 1 van dit topic ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhidios
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 20:15
Hahn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:11:
[...]

Als je van 40 uur naar 36 uur gaat en je 'bent bereid om 10% in te leveren', dan ben je niet aan het onderhandelen, want dan krijg je gewoon 10% minder betaald voor 10% minder werk.

Als je daadwerkelijk wilt onderhandelen, dan moet je minder dan 10% willen inleveren ;)
Hehe, fair enough. Uiteindelijk heb ik 120 euro boven "10% eraf" gevraagd. Achteraf had ik waarschijnlijk gewoon om hetzelfde loon moeten vragen want ze gingen meteen akkoord. Maar ja, lichte confrontatie-angst en imposter syndrome... volgend jaar beter (en dan hopelijk een vast contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-07 11:06
<verwijderd>

[ Voor 103% gewijzigd door camillus op 13-12-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
camillus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:29:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding:MBO 4 IT Beheerder
• Werkervaring:4 jaar

2. Wat doe je:
• Functie:Systeembeheerder
• Werkgever/branche: (MKB) Software ontwikkeling
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week:32
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2500 € o.b.v 40 uur)
• Vakantiegeld: 1200
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: 1300
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:100% werkgever

Vooral benieuwd wat anderen hier van vinden. Het bedrijf zelf is top.
Volgens mij zou je vakantiegeld €1920 moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-07 11:06
Hahn schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:34:
[...]

Volgens mij zou je vakantiegeld €1920 moeten zijn?
Bruto en op basis van 40 uur denk ik? Ik ben er echt niet in thuis, maar heb het aangepast naar wat ik netto heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
camillus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:41:
[...]

Bruto en op basis van 40 uur denk ik? Ik ben er echt niet in thuis, maar heb het aangepast naar wat ik netto heb gekregen.
De €1920 die ik noemde was al op basis van 32 uur :) En ja, dat is uiteraard bruto, net zoals je maandelijkse salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Oud:
_eLMo_ schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:14:
Members only:
Huidig, andere werkgever al ondertussen sinds 2017:
Members only:

Deze maand gesprek met onderhandeling. Inflatie staat op 14,5%. Inflatie is altijd al mijn basis onderhandelingspositie geweest, met minder ben ik ontevreden. Dat betekent dus minimaal €652 opslag.
Ik denk dat ik daar dit jaar even tevreden mee ben. De werkgever is altijd erg flexibel geweest naar mij, werkdruk is laag, mogelijkheden worden geboden. Ik ben hier begonnen als iOS dev, toen iOS teamlead van een ander product en nu backender. Ik waardeer ook dat het bedrijf daarin met mij meedenkt.
Met minder ben ik denk ik niet tevreden, mijn gevoel is dat de markt in de afgelopen 2 jaar erg hard gestegen is en dat, ondanks mijn goede secundaire pakket, mijn salaris echt niet "hoog" is voor de ervaring die ik heb vanuit consultancy (iOS + backend) en levenservaring.

Een volgende stap (bij ontevredenheid) zou waarschijnlijk ZZP zijn. Mijn gevoel is dat in deze regio in loondienst boven de ton uitkomen moeilijk is. Onterecht?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
_eLMo_ schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:04:
Oud:

[...]

Huidig, andere werkgever al ondertussen sinds 2017:

***members only***

Deze maand gesprek met onderhandeling. Inflatie staat op 14,5%. Inflatie is altijd al mijn basis onderhandelingspositie geweest, met minder ben ik ontevreden. Dat betekent dus minimaal €652 opslag.
Ik denk dat ik daar dit jaar even tevreden mee ben. De werkgever is altijd erg flexibel geweest naar mij, werkdruk is laag, mogelijkheden worden geboden. Ik ben hier begonnen als iOS dev, toen iOS teamlead van een ander product en nu backender. Ik waardeer ook dat het bedrijf daarin met mij meedenkt.
Met minder ben ik denk ik niet tevreden, mijn gevoel is dat de markt in de afgelopen 2 jaar erg hard gestegen is en dat, ondanks mijn goede secundaire pakket, mijn salaris echt niet "hoog" is voor de ervaring die ik heb vanuit consultancy (iOS + backend) en levenservaring.

Een volgende stap (bij ontevredenheid) zou waarschijnlijk ZZP zijn. Mijn gevoel is dat in deze regio in loondienst boven de ton uitkomen moeilijk is. Onterecht?
Ik ben zeer benieuwd wat je uit je onderhandeling gaat krijgen, want €4500 voor 13 jaar development-ervaring vind ik aardig laag, dus ik gok eigenlijk dat je bij lange na geen €652 erbij gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
[...]
Het is wel mogelijk. Laatst werd mij een aanbod gedaan welke mijn huidige midlance contract evenaart. Die kwam uit op 7K ex vakantiegeld + jaarlijkse bonus van 15K, geen extra benefits zoals een leaseauto, wel een pensioenregeling, in het midden van Gelderland.
Maar ze zijn wel zeldzaam. En je moet ervoor bij de grotere partijen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 02-11-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@Hahn Ik denk dat ik het wel krijg, mijn werkgever is niet zo moeilijk. Toen ik hier heen ging in 2017 uit de consultancy baan van 2015 heb ik €1000/maand ingeleverd voor het feit dat het geen randstad is en een rustigere baan.

@Caelorum 7K is vrij weinig als ZZP. Ik ben hiervoor consultant geweest die voor €120-150 / uur werd weggezet bij grote partijen op mooie systemen. Ik ken geen ZZP'r meer in mijn professionele kring die onder de €100/uur zit. Netwerk is hierin wel belangrijk, als je kleine opdrachtjes bij MKB gaat doen word het moeilijker (als startende ZZP'er).
Ik verwacht te kunnen starten op €100 / uur zonder problemen, wanneer ik maar wil.
De regio is iets moeilijker, maar na 2-3 jaar heb je zoveel netwerk opgebouwd dat dat wel goed komt. Ik zou waarschijnlijk starten in Utrecht of Den Bosch.
Maar geld is ook niet alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
_eLMo_ schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:31:
@Hahn Ik denk dat ik het wel krijg, mijn werkgever is niet zo moeilijk. Toen ik hier heen ging in 2017 uit de consultancy baan van 2015 heb ik €1000/maand ingeleverd voor het feit dat het geen randstad is en een rustigere baan.
Ik zie nu pas dat je vorige baan slechts €500 minder was in 2015 dan wat je nu verdient, 7 jaar (!) later. En dat je zelfs €1000 hebt ingeleverd toen je naar je huidige werkgever ging geeft me des te meer reden om te verwachten dat je er geen €652 bij gaat krijgen, maar ik ben zeer benieuwd en help het je hopen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 02-11-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DansPants
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 20:53
Hahn schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:36:
[...]

Ik zie nu pas dat je vorige baan slechts €500 minder was in 2015 dan wat je nu verdient, 7 jaar (!) later. En dat je zelfs €1000 hebt ingeleverd toen je naar je huidige werkgever ging geeft me des te meer reden om te verwachten dat je er geen €652 bij gaat krijgen, maar ik ben zeer benieuwd en help het je hopen :P
Aan de andere kant, als hij 1000 omlaag is gegaan bij een switch in 2017 kom je rond de 3200/3300 terecht?
Dan is een groei van 1200-1300 over 5 jaar toch ieder jaar tussen de 6-7 procent. Als ik kijk naar de cijfers van het CPI dan is dat ruim meer dan de inflatie die voor die jaren geldig was.

Als het voorgaande jaren heeft gewerkt zou ik een winnende formule ook blijven toepassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 10:37
Weer wat stapjes gemaakt. Intern overstap naar een andere afdeling.

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door poestoe op 02-11-2022 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
_eLMo_ schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:31:
@Caelorum 7K is vrij weinig als ZZP. Ik ben hiervoor consultant geweest die voor €120-150 / uur werd weggezet bij grote partijen op mooie systemen. Ik ken geen ZZP'r meer in mijn professionele kring die onder de €100/uur zit. [...]
Dat snap ik. Jij vroeg alleen of 100k+ mogelijk is in loondienst in jouw regio en ik gaf een voorbeeld ;-)

Ik ken er overigens hele hordes die voor 90-95E/uur bij hun klant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:10
1. Wie ben je:
Leeftijd: 43
Opleiding: MBO niet ICT gerelateerd
Werkervaring: 2,5 jaar ICT (switch gemaakt begin 2020)
Certificering: MTA-Networking/Windows Server, AZ-900, MS-900

2. Wat doe je:
Functie: Werkplekbeheerder
Werkgever/branche: SaaS
(Werk) Locatie(s): Randstad
Aantal vakantiedagen: 25
Gewerkte uren/week: 40
Reistijd: 20 minuten
Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
Vast maandsalaris (bruto): €2485
Vakantiegeld: 8%
Bonus, toeslagen, etc: -
Dertiende/veertiende maand: -
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €29.820

Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5%
Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
Mobiliteit per jaar: €0
Overige: -
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -

Houd me voornamelijk bezig met account beheer (ofboarding, onboarding, permissies, licenties) en laptop beheer (wipen, hangen aan domein voor GPO en handmatig installaties/updates) en alles eromheen.
Laatste maand zelfstandig bezig geweest met project om de laptops uiteindelijk te deployen via Intune Autopilot. Dat gaat goed want de vereiste apps en settings komen goed door op de test laptops.

Ben niet helemaal tevreden met de salaris en benieuwd wat andere hiervan vinden

[ Voor 3% gewijzigd door mingooski op 02-11-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:47:
[...]

Dat snap ik. Jij vroeg alleen of 100k+ mogelijk is in loondienst in jouw regio en ik gaf een voorbeeld ;-)

Ik ken er overigens hele hordes die voor 90-95E/uur bij hun klant zitten.
Ah, excuus, overheen gelezen. 7k in loondienst is zeker netjes in deze regio. Als je nog leuke bedrijven hebt als tip (houd ik me aanbevolen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
mingooski schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:12:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Houd me voornamelijk bezig met account beheer (ofboarding, onboarding, permissies, licenties) en laptop beheer (wipen, hangen aan domein voor GPO en handmatig installaties/updates) en alles eromheen.
Laatste maand zelfstandig bezig geweest met project om de laptops uiteindelijk te deployen via Intune Autopilot. Dat gaat goed want de vereiste apps en settings komen goed door op de test laptops.

Nou inderdaad... Ik ben het ook niet eens met je salaris. In hoeverre verwacht je hier iets aan te kunnen doen. Ik begrijp dat je binnen de ICT branche nog niet veel ervaring hebt, dat maakt niet altijd veel uit. Je bent 43 en neemt op andere vlakken bijzonder veel ervaring en levenslessen mee. De job die je had voordat je in de ICT sprong, wat was je salaris daar? Ik neem aan of ik ga er dan vanuit dat je flinke sprongen achteruit bent gegaan, heb je dit bewust gedaan, vond je het niet meer leuk en heb je intussen een passie voor ICT ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:10
Netrunner schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:55:
[...]

Nou inderdaad... Ik ben het ook niet eens met je salaris. In hoeverre verwacht je hier iets aan te kunnen doen.
Bedankt voor je reply, ik ben momenteel bezig met de volgende certificering MD-100 en gelijk daarna wil de MD-101 doen. En nu ik lekker bezig ben met intune begin ik ook meer het belang te zien van Powershell dus daar wil ik ook langszamerhand induiken.
Netrunner schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:55:
[...]

De job die je had voordat je in de ICT sprong, wat was je salaris daar? Ik neem aan of ik ga er dan vanuit dat je flinke sprongen achteruit bent gegaan, heb je dit bewust gedaan, vond je het niet meer leuk en heb je intussen een passie voor ICT ontwikkeld?
Ik zat op 2750 bruto als Procesoperator, dus ik heb zeker moeten inleveren. Maar ik wou kosten wat het kost de overstap maken naar ICT. Na een moeilijke eerste begin jaar (werd in het diepe gegooid) begint het balletje nu wel te rollen en merk ik dat ik steeds meer mijn kennis wil vergroten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fedev
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Niet relevante WO
• Werkervaring: 9jr fulltime
• (Woon) Locatie: Oosten van Nederland

Oud:
2. Wat doe je:
• Functie: Front end developer
• Werkgever/branche: B2B
• (Werk) Locatie(s): Oosten van Nederland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 30m fietsen, 1-2 dagen op kantoor
• Werkdruk: Te laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5000
• Bonus, toeslagen, etc: 6%
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 68k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 70%
• Mobiliteit per jaar: Fietsplan beschikbaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Nieuw per 1 dec:
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: E-commerce
• Reistijd: 2 uur enkele reis, sporadisch (<1x per week)
• Werkdruk: Nog niet bekend, verwacht gezonde druk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6500
• Bonus, toeslagen, etc: 8%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 90k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100%
• Mobiliteit per jaar: NS abo
• Overige:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
fedev schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:17:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Niet relevante WO
• Werkervaring: 9jr fulltime
• (Woon) Locatie: Oosten van Nederland

Oud:
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: B2B
• (Werk) Locatie(s): Oosten van Nederland
• Reistijd: 30m fietsen, 1-2 dagen op kantoor
• Werkdruk: Te laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5000
• Bonus, toeslagen, etc: 6%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 68k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 70%
• Mobiliteit per jaar: Fietsplan beschikbaar

Nieuw per 1 dec:
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: E-commerce
• Reistijd: 2 uur enkele reis, sporadisch (<1x per week)
• Werkdruk: Nog niet bekend, verwacht gezonde druk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6500
• Bonus, toeslagen, etc: 8%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 90k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100%
• Mobiliteit per jaar: NS abo
• Overige:
Ik moet zeggen dat ik je salaris (huidig in het Oosten) zeker voor het Oosten nog echt niet slecht vind. Zeker als ik het vergelijk met wat ik om mij heen hoor en zie (in Twente).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:43
True schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:33:
[...]

offtopic:
Je quote een post uit 2018 op pag 1 van dit topic ;)
offtopic:
Over een jaar of 4 leest hij dit en krijg je een reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
Hangt ervan af wat je met 'deze regio' bedoelt: waar je woont of waar je werkt?

Ik zit in loondienst boven de 100k maar dan 100% remote. Dus ja, wil je in je regio blijven wonen en 100k verdienen, dan kan dat.

Overigens sinds kort 100% remote, daarvoor zit ik ook boven 100k maar dan 2 of 3 keer per maand 2 uur in de trein enkele reis. Vond ik ook prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalentum op 03-11-2022 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Kalentum schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:51:
[...]

Hangt ervan af wat je met 'deze regio' bedoelt: waar je woont of waar je werkt?

Ik zit in loondienst boven de 100k maar dan 100% remote. Dus ja, wil je in je regio blijven wonen en 100k verdienen, dan kan dat.

Overigens sinds kort 100% remote, daarvoor zit ik ook boven 100k maar dan 2 of 3 keer per maand 2 uur in de trein enkele reis. Vond ik ook prima.
Ik weet niet of ik 100% remote relaxed zou vinden. Ik vind af en toe collega’s om me heen toch wel relaxed. Ik zie ze wel af en toe voorbij komen inderdaad. Als ik nog geen kids had wist ik het wel ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Laatst online: 10:25
Mooie stap @fedev! Woon zelf ook in Oost-Nederland (Twente) en zit net boven de EUR 100k incl. vakantiegeld. Werklocatie is provincie Utrecht, 1x per week 1.5 uur enkele reis met de trein. Goed te doen, zal lastig zijn dit salaris op m’n leeftijd (32 jaar) in Overijssel te krijgen helaas en het thuiswerken bevalt me wel.

Ging wel liever meer dagen naar kantoor, drie zou ik bijvoorbeeld ideaal vinden, maar niet met deze reisafstand. Tips voor goedbetaalde banen in Oost-Nederland (financiële sector) zijn welkom 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fedev
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
True schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:27:
Ik moet zeggen dat ik je salaris (huidig in het Oosten) zeker voor het Oosten nog echt niet slecht vind. Zeker als ik het vergelijk met wat ik om mij heen hoor en zie (in Twente).
Zit niet in Twente – maar ik was inderdaad ook niet ontevreden over het oude salaris (zaten wel wat management taken bij). Dat ik een forse stap kon maken was een mooie meepakker. Ik vind over het algemeen wel dat development in NL niet fantastisch betaalt, zeker als front end developer (wat soms toch een ondergeschoven kindje is). Daarom wilde ik ook graag delen, om te laten zien wat er mogelijk is.
TheDeuce schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:38:
Mooie stap @fedev! Woon zelf ook in Oost-Nederland (Twente) en zit net boven de EUR 100k incl. vakantiegeld. Werklocatie is provincie Utrecht, 1x per week 1.5 uur enkele reis met de trein. Goed te doen, zal lastig zijn dit salaris op m’n leeftijd (32 jaar) in Overijssel te krijgen helaas en het thuiswerken bevalt me wel.

Ging wel liever meer dagen naar kantoor, drie zou ik bijvoorbeeld ideaal vinden, maar niet met deze reisafstand. Tips voor goedbetaalde banen in Oost-Nederland (financiële sector) zijn welkom 😬
>100k en remote in NL is erg mooi, ben benieuwd of je dat in 't Oost'n op locatie gaat vinden. Ik vind zelf op kantoor ook prettig maar goed betaald (vooral) remote werken is een mooie compromis. Of misschien kun je iets regelen in een coworking space?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sunny3208
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 14:41
Update. Mooie stap gemaakt.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25 > 26
• Opleiding: Hbo ICT Associate Degree, MBO-4 ICT-Beheerder
Certificaten:
AZ-104
AZ-500
Alle fundamentals van MS
• Werkervaring: 3 jaar > 4 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: IT Support Engineer > Cloud DevOps Engineer
• Werkgever/branche: Chemical Industry > Fintech
• Reistijd: 2 uur per dag, privé auto > Remote
• Werkdruk: Middel > Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2100 > € 2170 > € 2250 > € 4200
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.640 > ca. € 59.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, maar onbekend.
• Mobiliteit per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca. € 59.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
sunny3208 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:35:

1. Wie ben je:
Certificaten:
AZ-104
AZ-500
Alle fundamentals van MS

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.640 > ca. € 59.000

• Mobiliteit per jaar
Bijna letterlijk 2x zoveel verdienen is inderdaad een mooi stapje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werled
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 16:20
sunny3208 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:35:

1. Wie ben je:
Certificaten:
AZ-104
AZ-500
Alle fundamentals van MS

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit per jaar
Inderdaad een immens grote stap. Gefeliciteerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 14-09 07:30
Hydra schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:42:
[...]

Het is heel normaal om uit te gaan van ongeveer 50% daarvan als gangbaar loon voor iemand in een detacheringsfunctie. Dus als je voor 100 per uur (ex BTW) weggezet wordt, dat je bruto ongeveer 50 per uur verdient.
Als je een bedrijf weet waar dit zo is dan zou ik daar graag mee in contact komen.
Een uurtarief van 100 euro staat nooit gelijk aan een maandsalaris van 9k.
Met de helft is het al heel goed betaald.

Van die 100 euro wordt veel meer betaald dan alleen deze ene persoon. Werkplek/telefoon/auto/pensioen/ziekteverzekering
En dan nog: Kantoor, manager, manager, sales, HR, etc etc.
Dat kan nooit uit.

Dat gezegd hebbende mag er wat mij betreft best meer naar de persoon die daadwerkelijk het werk doet, maar 50% is echt heel veel als kaal salaris. Als dat je package zou zijn zit je al niet slecht. Dan zit je met een uurtarief van 100 euro al aan een ton per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie22
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-02-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO ICT deeltijd, MBO niv 4 ICT Beheerder
Certificaten: AZ-900, AZ-104, MS-900
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Landelijk

2. Wat doe je:
• Functie: IT Specialist
• Werkgever/branche: Finance
• (Werk) Locatie(s):Landelijk
• Aantal vakantiedagen*: Onbeperkt
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: Variërend van 20 min tot 1,5 uur (afhankelijk van locatie)
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2750
• Vakantiegeld: 8,3%
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand:13de + 14de maand bij behalen targets bedrijf
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.250

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg 100%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds; -
• Mobiliteit per maand €575
• Overige:

Momenteel alleen verantwoordelijk voor support van 175 medewerkers + beheer van de office 365 omgeving. Ik heb het idee dat er meer voor me in zit gezien de grote verantwoordelijkheid en vele werkzaamheden. De laatste maanden merk ik dat ik steeds meer bezig ben met het verlenen van support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Laatst online: 14-09 12:47
Members only: Situatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
@DivineNL Dingen gaan niet vanzelf veranderen. Het bedrijf gaat echt uit zichzelf veranderen, zeker niet als jij gaat zitten wachten. Kom in actie en voor jezelf op, aan alles voel ik dat je het al minder naar je zin hebt hierdoor:
1. Ga in gesprek, maak afspraken en leg die vast op papier.
2. Ga solliciteren en kijk of je ergens anders betere voorwaarden krijgt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unezra

unezra

Members only:

[ Voor 12% gewijzigd door unezra op 05-11-2022 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

In deze situatie zou ik gewoon overstappen, vooral met de misstanden die je noemt. Er zijn genoeg bedrijven die wel een goede beloning en behandeling geven. Met dit aantal jaren ervaring zou je minimaal het dubbele moeten verdienen. Dat ga je echt niet overbruggen door te blijven en wachten op verandering die waarschijnlijk nooit gaat komen is een onbegonnen zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PseudoCoder
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-09 15:35
-

[ Voor 151% gewijzigd door PseudoCoder op 16-05-2023 10:41 . Reden: Verwijderd ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
mingooski schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:12:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Je bent natuurlijk wat ouder, maar gezien je weinige relevante werkervaring vind ik dit een normaal/te verwachten salaris bij de werkzaamheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 20:29
PseudoCoder schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:18:
Nou, beste mede-tweakers, na lang lurken deel ik met jullie een beste bak leesvoer om het weekend mee te kunnen overbruggen. Ik kijk uit naar jullie reacties!

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PseudoCoder
-

[ Voor 109% gewijzigd door PseudoCoder op 16-05-2023 10:41 . Reden: Verwijderd ivm privacy ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 20:29
Ah!
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PseudoCoder
-

[ Voor 99% gewijzigd door PseudoCoder op 16-05-2023 10:41 . Reden: Verwijderd ivm privacy ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Laatst online: 16-09 11:34
PseudoCoder schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:33:
[...]

***members only***

Nogmaals dank voor het lezen van het oorspronkelijke monstergrote verhaal en de reactie hierop. Ik neem het mee!
Om even in te haken op de niet fiscale zaken uit jouw post, mijn feedback in-line dik gedrukt:

Members only:

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:36
PseudoCoder schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:18:
Nou, beste mede-tweakers, na lang lurken deel ik met jullie wat leesvoer om het weekend mee te kunnen overbruggen. Ik kijk uit naar jullie reacties!

Edit: Lang persoonlijk verhaal ingekort om meer feedback te ontvangen puur op onderstaande gegevens.

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PseudoCoder
-

[ Voor 110% gewijzigd door PseudoCoder op 16-05-2023 10:41 . Reden: Verwijderd ivm privacy ]

Pagina: 1 ... 150 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.