Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skillaz1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:47
True schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:31:
[...]

Moet je 40/u werken of krijg je tijd (betaald) om voor je master te studeren?
Indien dat eerste lijkt mij 3000€ niet onrealistisch en 3200€ zit wat hoger in de bandbreedte maar zou kunnen liggend aan de werkgever. Indien je bijv. 32u werkt en 8u studeert waar je wel betaald krijgt vind ik de som namelijk al heel anders.
Nee ik krijg niet betaald om voor mijn master te studeren. Ik werk 16-24 uur per week parttime terwijl ik bezig ben met mijn master. Het salaris is wel obv 40 uur per week.

[ Voor 3% gewijzigd door skillaz1 op 08-10-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
skillaz1 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:35:
[...]

Nee ik krijg niet betaald om voor mijn master te studeren. Ik werk 16-24 uur per week parttime terwijl ik bezig ben met mijn master.
Er staat 40u voor 2800€, dat klopt dan dus niet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skillaz1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:47
True schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:37:
[...]

Er staat 40u voor 2800€, dat klopt dan dus niet.
Ja, wat ik daarmee bedoel is 2800 euro obv 40 uur per week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 20:29
skillaz1 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:35:
[...]

Nee ik krijg niet betaald om voor mijn master te studeren. Ik werk 16-24 uur per week parttime terwijl ik bezig ben met mijn master. Het salaris is wel obv 40 uur per week.
Er zit een heel verschil tussen of je structureel 16-24 of dat je 32-40 uur werkt in de week, naast je studie. In het laatste geval gaat het om een studie naast je baan, in het eerste geval om een bijbaan naast je studie. Salaris kan door dat verschil ook aardig verschillen, dus het betreft echt belangrijke informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
skillaz1 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:40:
[...]

Ja, wat ik daarmee bedoel is 2800 euro obv 40 uur per week
En dat is een incorrecte weergave. Hierdoor lijkt het alsof je voor een relatief laag loon 40u staat te buffelen en daarnaast nog even een master doet. Tevens is het advies om te solliciteren totaal uit het verband getrokken omdat een student met 16-24 toch echt wel minder interessant is dan iemand die gewoon fulltime (32-40) kan en wilt werken.
In het kader van de vergelijking is het gemakkelijk puur aan te geven wat je verdient voor de hoeveelheid verzet werk. Het advies is dan ook gemakkelijker te doen zonder dat we vijf posts besteden aan uitweiding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:53
Son Gohan schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:26:
[...]

Zeker wel, dat ligt er echt aan in welke sector en bij welke werkgever je gaat werken. Stel je gaat een gesprek aan bij de politie. Dan wordt je meestal gescreend en daarbij moet je ook je oude salarisstrook inleveren en/of je maandsalaris invullen, dit gaan ze dan uiteraard checken etc..
Onzin, niks meer of minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenpasnouop3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-10-2022
• Leeftijd: 22
• Opleiding: Havo en 1 jaar HBO-ICT (niet afgerond)
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Hilversum

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Support Engineer
• (Werk) Locatie(s)**: Hilversum
• Aantal vakantiedagen*: 30
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 10 (fiets)
• Werkdruk: middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1900
• Vakantiegeld: € 1900
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 24.700

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Mobiliteit per jaar **** € 0
• Overige: lunch
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
@jeroenpasnouop3 Dat is ongeveer 140 euro boven het minimumloon. Nu heb je naast de havo verder ook geen opleiding. Waarom ben je gestopt met het hbo? Dat opent, zeker in de toekomst, veel meer deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:15

HSG

jongetje schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:00:
@jeroenpasnouop3 Dat is ongeveer 140 euro boven het minimumloon. Nu heb je naast de havo verder ook geen opleiding. Waarom ben je gestopt met het hbo? Dat opent, zeker in de toekomst, veel meer deuren.
Ik sta er van te kijken inderdaad. Dit was 15 jaar geleden mijn startsalaris.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:44
Junior support engineer klinkt alsof je eenvoudige vragen moet beantwoorden. ‘Mijn beeldscherm gaat niet aan’, ‘wachtwoord alweer vergeten…’ of ‘waar kan ik applicatie x downloaden?’. Dan zijn dat (helaas) de salarissen die bij een dergelijke functie horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Of je aan een gouden ketting zit hangt af of je je huidige salaris nodig hebt om een levensstandaard te behouden waar je blij van wordt.

Als jij nu 10k zou verdienen, maar je bent ongelukkig, en je zou ergens anders voor 6k wel gelukkig zijn en nog steeds genoeg verdienen om je leven te onderhouden, dan is het geen gouden ketting ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Orangelights23 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:58:
Junior support engineer klinkt alsof je eenvoudige vragen moet beantwoorden. ‘Mijn beeldscherm gaat niet aan’, ‘wachtwoord alweer vergeten…’ of ‘waar kan ik applicatie x downloaden?’. Dan zijn dat (helaas) de salarissen die bij een dergelijke functie horen.
Dat is bij de rijksoverheid de frontoffice en die verdienen al minimaal 2800,- Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 00:19
HSG schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:27:
[...]

Dat is bij de rijksoverheid de frontoffice en die verdienen al minimaal 2800,- Euro.
Zit de ' marktconforme' realiteit hier niet een beetje tussenin? 1900 is wel erg laag, maar minimaal 2800,- voor dit soort functies is ook weer niet heel gebruikelijk. Dan is de rijksoverheid eerder een uitschieter naar boven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

jelmuur schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:29:
[...]

Zit de ' marktconforme' realiteit hier niet een beetje tussenin? 1900 is wel erg laag, maar minimaal 2800,- voor dit soort functies is ook weer niet heel gebruikelijk. Dan is de rijksoverheid eerder een uitschieter naar boven
Momenteel staat bij ons een interne vacature. Er worden vier mensen verdeelt over frontoffice, backoffice en OnSiteSupport aangenomen (extern naar intern) en daar zit schaal 8 aan gekoppeld. Dat begint bij 2800,- Euro.

Maar ik heb even op internet gekeken. De meeste salarissen voor deze functie zitten rond 2300,-.

Maar je hebt sowieso gelijk. 1900,- Euro is echt veel te laag en dat ook nog een 40-uren werkweek.

[ Voor 6% gewijzigd door HSG op 09-10-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurft
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Bouke-p schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

Onzin, niks meer of minder.
Niet geheel, vast iets met klok en klepel. Bij bepaald werk bij de politie wordt je gescreend door de aivd (standaard werk)., beetje praatje met familie enzo. Liegen over je salaris is dan een absolute no go. Als ze dara achterkomen is het ;w. Maar simpelweg bij moment 1 aangeven die info niet te willen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:53
Knurft schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:53:
[...]

Niet geheel, vast iets met klok en klepel. Bij bepaald werk bij de politie wordt je gescreend door de aivd (standaard werk)., beetje praatje met familie enzo. Liegen over je salaris is dan een absolute no go. Als ze dara achterkomen is het ;w. Maar simpelweg bij moment 1 aangeven die info niet te willen geven.
Ze vragen niet naar je salaris tijdens die screening ze hebben inzicht in je belastingaangifte. Wel mag je laten zien waar je je geld aan uitgeeft en hoeveel spaargeld je hebt(of rood staat).

Je salaris is helemaal niet belangrijk voor de aivd en het word al helemaal niet meegenomen in de onderhandeling voor het salaris bij de Politie/Defensie/overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 00:19
HSG schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:34:
[...]

Momenteel staat bij ons een interne vacature. Er worden vier mensen verdeelt over frontoffice, backoffice en OnSiteSupport aangenomen (extern naar intern) en daar zit schaal 8 aan gekoppeld. Dat begint bij 2800,- Euro.

Maar ik heb even op internet gekeken. De meeste salarissen voor deze functie zitten rond 2300,-.

Maar je hebt sowieso gelijk. 1900,- Euro is echt veel te laag en dat ook nog een 40-uren werkweek.
Dan wordt er in ieder geval netjes betaald bij je werkgever! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 21:20
Knurft schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:53:
[...]

Onzin. HR krijgt echt geen inzage in je veiligheidsonderzoek. Dat is gewoon negatief of positief, zonder details. En de AIVD voert die niet standaard uit, dat doet het VIK van de politie. De AIVD komt pas om de hoek kijken als je meer gevoelig werk gaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
HSG schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:27:
[...]

Oke.

In de VS zou je ook meer verdienen, ja. Geen idee waarom iedereen altijd moet vergelijken net de Rijksoverheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
Orangelights23 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 05:47:
[...]

Oke.

In de VS zou je ook meer verdienen, ja. Geen idee waarom iedereen altijd moet vergelijken net de Rijksoverheid.
Ik denk dat het niet gaat om specifiek Rijksoverheid maar dat er werkgevers zijn die meer betalen dan 1900 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 19:08
1900 startsalaris weinig?

Als iemand binnenkomt en zegt geen diploma te hebben en gestopt met de opleiding, waarvan je dus niet weet wat zijn skills zijn of überhaupt werkervaring.. wat is dan het salaris wat je eraan koppelt?

Ik ben zonder enige vorm van papiertje begonnen met werken toen ik 17 was en toen kreeg 1400 euro per maand bruto :D voor 38 uur

(als in gestopt met MBO opleiding en dus alleen TL diploma van de middelbare school ) :z

[ Voor 12% gewijzigd door dfbt op 10-10-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
dfbt schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:06:

Als iemand binnenkomt en zegt geen diploma te hebben en gestopt met de opleiding, waarvan je dus niet weet wat zijn skills zijn of überhaupt werkervaring.. wat is dan het salaris wat je eraan koppelt?

Ik ben zonder enige vorm van papiertje begonnen met werken toen ik 17 was en toen kreeg 1400 euro per maand bruto :D voor 38 uur

(als in gestopt met MBO opleiding en dus alleen TL diploma van de middelbare school ) :z
Zet er dan ook gewoon even bij waarneer dat was, 1400 voor 38 uur ergens in 2010 is praktisch hetzelfde als 1900 voor 40 uur anno nu.

Verder zegt het vrij weinig, jullie kunnen ook gewoon allebei overbetaald zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door RagingPenguin op 10-10-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 17:29
12 jaar geleden was ik ook aan zo'n loon begonnen in gelijkaardige functie. Contractueel stond wel vast dat dit na 6 maand zou stijgen naar €2.100. Locatie doet natuurlijk ook wat, ik was toen werkzaam in Brussel (typisch net wat hogere lonen).
Vind het ergens wel frappant dat zo'n startersloon 12 jaar later nog steeds gebruikt wordt terwijl de wereld er rond toch een pak duurder is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
[...]

Oke.

Gemak, de rijksoverheid heeft vacatures voor zo'n beetje elke IT gerelateerde functie in alle delen van het land en een mooie website waar alle salarisschalen opstaan. En het is nu ook al weer niet zo extreem goed betalende werkgever, ik heb op meerdere momenten in mijn carriere een mooie vacature laten lopen bij de rijksoverheid omdat het salaris ruim duizend euro lager lag dan ik wat toen verdiende. Maar goed, al heb je een betere vergelijking dan ben je vrij om die hier te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
[...]

Oke.

Omdat het Rijk over het algemeen iets minder goed betaald en goede secundaire voorwaarden heeft. Als het Rijk al beter betaald voor een vergelijkbare functie weet je al helemaal aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:52

Het ligt eraan in welke tijd dit was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
True schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:11:
[...]

Omdat het Rijk over het algemeen iets minder goed betaald en goede secundaire voorwaarden heeft. Als het Rijk al beter betaald voor een vergelijkbare functie weet je al helemaal aan toe bent.
Men vergeet dat het hoge startsalarissen zijn bij de overheid, maar doorgroeien ruk is. Dus dit is helemaal geen relevante benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Na jaren hier lurken ook maar eens posten.
Heb me de afgelopen jaren wel iets omhoog kunnen werken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07
Cr0kie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:12:
Na jaren hier lurken ook maar eens posten.
Heb me de afgelopen jaren wel iets omhoog kunnen werken.

***members only***
Ik weet niet hoe het in belgie zit, maar je salaris lijkt niet echt te matchen bij je functie en ervaring?
We hebben hier zelf ook pre-sales consultants en heb even gekeken maar 3900 zit bij ons echt in het begin van de schaal. De schaal loopt op tot 5700 of bij internationaal 6700.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Orangelights23 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:46:
[...]

Men vergeet dat het hoge startsalarissen zijn bij de overheid, maar doorgroeien ruk is. Dus dit is helemaal geen relevante benchmark.
Bron: jouw onderbuikgevoel? En zelfs al zou dat zo zijn, wat is de relevantie? Het enige wat je dan doet is catch-up spelen met een salaris wat al flink hoger lag, ergo je verdient minder over dezelfde tijdsperiode. Vergeet ook niet dat overheidssalarissen voor 36 uur zijn en een 13e maand hebben, 2800 onder de rijksoverheid CAO is meer vergelijkbaar met 3300 in de private sector (+11% voor 40 uur en +8% voor de 13e maand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
RagingPenguin schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Bron: jouw onderbuikgevoel? En zelfs al zou dat zo zijn, wat is de relevantie? Het enige wat je dan doet is catch-up spelen met een salaris wat al flink hoger lag, ergo je verdient minder over dezelfde tijdsperiode. Vergeet ook niet dat overheidssalarissen voor 36 uur zijn en een 13e maand hebben, 2800 onder de rijksoverheid CAO is meer vergelijkbaar met 3300 in de private sector (+11% voor 40 uur en +8% voor de 13e maand).
Bron: ik heb afgelopen jaren tientallen mensen aangenomen die onder meer bij de overheid hebben gewerkt :) Dat wantrouwen hier… Tegenwoordig moet je jezelf compleet verantwoorden over iets wat weinig zin heeft om te vergelijken.

Kijk gerust eens naar mijn lijstje van een paar weken terug :) het kan ook anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Orangelights23 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:09:
[...]

Bron: ik heb afgelopen jaren tientallen mensen aangenomen die onder meer bij de overheid hebben gewerkt :)
Niet alle overheid is natuurlijk rijksoverheid.
Dat wantrouwen hier… Tegenwoordig moet je jezelf compleet verantwoorden over iets wat weinig zin heeft om te vergelijken.
Niets met wantrouwen te maken, maar ik vind dat je op een discussieforum wel mag verwachten dat mensen het concept van een selectie- en confirmationbias snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:27
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO 4 software development
• Werkervaring: 2 jaar relevante ervaring
• (Woon) Locatie: Gemert

2. Wat doe je:
• Functie: Junior PHP developer
• Werkgever/branche: Web applicaties
• (Werk) Locatie(s): Gemert
• Uren/week: 40
• Reistijd: 15 min met de fiest 7 min met de auto
• Werkdruk: gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2200,- (met groei naar 2800 binnen 6 maanden)
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € geen
• Pensioeninleg per jaar: € -
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 cent per km.
• Overige: € laptop, telefoon, 25 vrije dagen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 30.000,-
• Winstdeling/bonus: € 0-10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@GB_gaming101 het lijkt dat je niet de template uit de TS gebruikt hebt: miicker in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" er missen wat onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:20

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Sinds 10 maanden in een andere functie bezig. Niet meer in het Systeembeheer.
Ze noemen het hier werkplekbeheer, maar naar mijn inzicht is het eerder ICT/Zorgdomotica/telefonie. Dus medewerker ICT is een betere omschrijving.
Hoewel ik gelukkig een stuk minder verantwoordelijkheden heb (Burnout gehad, meer rust nu. Half 5 is klaar, behalve met de storingsdienst) nu omdat we steeds meer richting een regie functie gaan, wilde ik wel eens weten of mijn salaris ook klopt. Ik moet erbij vermelden dat ik een stuk prettiger naar huis ga om 16.30

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40
• Opleiding: MBO ICT Beheer N4, Diverse MS certificaten
• Werkervaring: +-21
• (Woon) Locatie: Melick

2. Wat doe je:
• Functie: Werkplekbeheerder
• Werkgever/branche: gehandicaptenzorg
• (Werk) Locatie(s): In de buurt van Roermond
• Aantal vakantiedagen: 144 uur, 57PBL uren, bij fulltime
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Met pieken hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2990
• Storingsdienstvergoeding: €275 P/M
• Dertiende maand: Ja
• Bijdrage pensioen premie: 50%

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: nee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pfzw
• Overige: Laptop, GSM, minimaal Thuiswerken 1xP/W

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 20:29
RagingPenguin schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Kijk eens voor de lol naar vacatures bij de rijksoverheid. Lijkt mij een prima bron.

Ik ben vanuit het bedrijfsleven overgestapt naar de Rijksoverheid en heb me verbaasd over het nivelleringsfeestje. Waar ik zit worden de 1e-lijnswerkzaamheden veel beter betaald dan ik uit het bedrijfsleven gewend was, terwijl de zware functies juist gemiddeld genomen relatief minder goed betaald worden dan in't bedrijfsleven. Dat heeft z'n voordelen en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
kromme schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:00:
• Dertiende/veertiende maand: Geen idee eigenlijk, nergen terug te vinden.
Paar aanvullingen :)
Volgens de CAO gehandicaptenzorg ontvang je een eindejaarsuitkering, dus 13e maand.
Je werkgever betaalt volgens diezelfde CAO 50% van de pensioenpremie.

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 10-10-2022 16:33 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Mijre schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:19:
[...]

Kijk eens voor de lol naar vacatures bij de rijksoverheid. Lijkt mij een prima bron.
Eh, ja, goed idee, zo goed zelfs dat de discussie daar mee begon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

15 jaar geleden was 1900 Euro mijn starsalaris dus je snapt dat dat salaris tegenwoordig wel heel erg weinig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:40
xminator schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:58:
[...]

Wie heeft jou dit wijsgemaakt? Ik heb de meest uitgebreide screenings die mogelijk zijn meegemaakt en daar is dit geen onderdeel van.
https://www.aivd.nl/onder...ligheidsonderzoek-en-eopg

Formulieren voor medewerkers ->

Hoofdstuk 13: Uw (gezamenlijke) financiële situatie
https://www.aivd.nl/binar...heidsonderzoek+A+0122.pdf

Hoofdstuk 10: Uw (gezamenlijke) financiële situatie
https://www.aivd.nl/binar...eiligheidsonderzoek+B.pdf

Hoofdstuk 11: Uw (gezamenlijke) financiële situatie
https://www.aivd.nl/binar...eidsonderzoek+Politie.pdf

Wellicht was dit nog niet nodig toen jij in je screeningsproces zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Son Gohan schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

https://www.aivd.nl/onder...ligheidsonderzoek-en-eopg

Formulieren voor medewerkers ->

Hoofdstuk 13: Uw (gezamenlijke) financiële situatie
https://www.aivd.nl/binar...heidsonderzoek+A+0122.pdf

Hoofdstuk 10: Uw (gezamenlijke) financiële situatie
https://www.aivd.nl/binar...eiligheidsonderzoek+B.pdf

Hoofdstuk 11: Uw (gezamenlijke) financiële situatie
https://www.aivd.nl/binar...eidsonderzoek+Politie.pdf

Wellicht was dit nog niet nodig toen jij in je screeningsproces zat.
Het punt blijft een beetje hetzelfde. Er kan worden gescreend i.v.m. veiligheidsoverwegingen, indien dat gedaan wordt is de organisatie over het algemeen wel zo professioneel om niet tijdens het recruitmentproces te vragen naar je huidige salaris en/of een loonstrookje t.b.v. het bieden van een passend (zeeeeer italic) aanbod.

Maar ik denk dat we er inmiddels wel lang genoeg over gediscussieerd hebben :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:40
True schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:34:
[...]

Het punt blijft een beetje hetzelfde. Er kan worden gescreend i.v.m. veiligheidsoverwegingen, indien dat gedaan wordt is de organisatie over het algemeen wel zo professioneel om niet tijdens het recruitmentproces te vragen naar je huidige salaris en/of een loonstrookje t.b.v. het bieden van een passend (zeeeeer italic) aanbod.

Maar ik denk dat we er inmiddels wel lang genoeg over gediscussieerd hebben :+ .
Het ging mij er meer om dit stuk;
Homeland schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:28:
Een werkgever komt er echt niet achter als je een hoger salaris aangeeft dan je eigenlijk verdient.
De toekomstige werkgever kan er dus wel achterkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Son Gohan schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Het ging mij er meer om dit stuk;

[...]

De toekomstige werkgever kan er dus wel achterkomen.
Ik wil niet in een semantische discussie verzanden. Maar als we het hebben over een veiligheidsonderzoek is de afdeling (en/of organisatie) die dat uitvoert over het algemeen niet de afdeling die het sollicitatieproces bewerkstelligd (de werkgever). Hierbij is het veiligheidsonderzoek ook nog zo ingericht dat de werkgever ook geen inzage krijgt in wat de te onderzoeken potentiële werknemer invult. De werkgever krijgt achteraf alleen te horen dat er geen VGB (verklaring geen bezwaar) verstrekt wordt voor de potentiële werknemer. Voordat dit gebeurd heeft de potentiële werknemer zelfs nog de mogelijkheid bezwaar te maken tegen het niet afgeven van een VGB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:14

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Zie TW, graag ontopic blijven (en dus salarissen posten)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 21:53
superjona schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:00:
Ben nu een kleine twee weken aan de slag bij mijn eerste 'echte' job, maar zit nog met wat twijfels of dit wel écht is wat ik wil doen voor de rest van mijn leven. Ik merk dat ik soms te weinig geduld heb als ik voor lastige klassen moet staan lesgeven en na een lesdag gewoon 'op' ben. Een leidinggevende functie in het onderwijs zou ik wel zien zitten, maar daarvoor heb je minstens 5 jaar anciennitëit nodig.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Master Communicatiewetenschappen + Educatieve Master (lerarenopleiding)
• Werkervaring: 1j
• (Woon) Locatie: Oostende, België

2. Wat doe je:
• Functie: Leerkracht secundair
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s)**: Oostende
• Aantal vakantiedagen*: Alle schoolvakanties behalve de laatste twee weken van augustus
• Gewerkte uren/week*: 16 lesuren (50 min), komt neer op een 4/5-den opdracht + alle administratie, verbeterwerk, permanenties, oudercontacten...
• Reistijd**: 15 min/30 min te voet
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2767 (3662 als het een full-time was)
• Vast maandsalaris (netto): €1950 incl. internetvergoeding
• Vakantiegeld: €2545 bruto
• Bonus, toeslagen, etc: €20 internetvergoeding per maand
• Dertiende/veertiende maand: €500 netto ongeveer
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36229 + eindejaarspremie

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** ambtenarenpensioen na vastbenoemdheid
• Mobiliteit per jaar: openbaar vervoer terugbetaald (niet van toepassing bij mij)
• Overige: fietsvergoeding, onmiddellijke loonsverhoging na indexaanpassing
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €0

Op zich mag ik met mijn loon niet klagen als starter - ik verdien ongeveer hetzelfde als een fulltime bachelor leerkracht. Toch ga ik nog proberen om extra uren te sprokkelen simpelweg omdat ik het geld wel zou kunnen gebruiken in deze dure tijden, met het oog een huis te kopen samen met mijn vriendin die nog een jaar moet studeren. Vier extra lesuren - in een andere school dan - zou neerkomen op een goede 300 netto per maand extra.

Behalve mijn 'echte' job heb ik ook nog een zelfstandige activiteit (miniem aantal uren) van een €750 netto per maand, maar het is mijn bedoeling om van dat bedrag te blijven en integraal te investeren in een indexfonds voor mijn pensioen. Als ik in het onderwijs/overheidsveld blijf werken, zal ik echter (normaal gezien toch, je weet nooit in dit land) ook kunnen genieten van een royaal ambtenarenpensioen.

Ik vrees dat ik met mijn diploma Communicatiewetenschappen in de privésector zeker niet aan €3662 bruto zou geraken met mijn ancienniteit, maar het kriebelt toch een beetje om andere jobs te entertainen.
Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Als ik het zo lees krijg ik niet het idee dat je je baan echt een eerlijke kans geeft. Je bent nu 6 weken bezig, en uit je vorige post bleek je na 2 weken al te zitten in de 'dit is eigenlijk niks voor mij'-instelling.

6 weken is echt niks, zeker voor een eerste echte baan niet. Het duurde bij mij 8 jaar geleden, toen ik met m'n eerste fulltime baan begon, meerdere maanden voordat ik een beetje in de flow kwam.

Ik zou zeggen: probeer het minstens een half jaar, met de juiste mindset (als in, het echt willen proberen, geen 'meh, we zien wel...') en kijk dan of het echt niks voor je is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 11-10-2022 18:50 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 16-09 19:48
kromme schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:00:
Sinds 10 maanden in een andere functie bezig. Niet meer in het Systeembeheer.
Ze noemen het hier werkplekbeheer, maar naar mijn inzicht is het eerder ICT/Zorgdomotica/telefonie. Dus medewerker ICT is een betere omschrijving.
Hoewel ik gelukkig een stuk minder verantwoordelijkheden heb (Burnout gehad, meer rust nu. Half 5 is klaar, behalve met de storingsdienst) nu omdat we steeds meer richting een regie functie gaan, wilde ik wel eens weten of mijn salaris ook klopt. Ik moet erbij vermelden dat ik een stuk prettiger naar huis ga om 16.30

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40
• Opleiding: MBO ICT Beheer N4, Diverse MS certificaten
• Werkervaring: +-21
• (Woon) Locatie: Melick

2. Wat doe je:
• Functie: Werkplekbeheerder
• (Werk) Locatie(s): In de buurt van Roermond
• Aantal vakantiedagen: 144 uur, 57PBL uren, bij fulltime
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Met pieken hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2990
• Storingsdienstvergoeding: €275 P/M
• Dertiende/veertiende maand: Geen idee eigenlijk, nergen terug te vinden.

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pfzw
• Overige: Laptop, GSM, minimaal Thuiswerken 1xP/W
Schaal 35, als ik het zo snel gok (zonder in de lijst te kijken van de CAO). Dat vind ik wel wat laagjes (Werkplekbeheer in de zorg krijgt schaal 40 / 45 / 50 -- waarbij schaal 50 een combinatiefunctie is met systeembeheer light taken)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Carnovasch
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-02 21:00
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38 jaar
• Opleiding: Master Informatiekunde
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Contractmanager ICT
• Werkgever/branche: Zorgverzekeraar
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Aantal vakantiedagen: 26 dagen
• Gewerkte uren/week: 38 uur
• Reistijd: 20 minuten (fiets of trein)
• Werkdruk: Normaal tot fors in prolongatie tijd

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5900,00
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 60,00 p maand werkgeversbijdrage
• Dertiende/veertiende maand: 8,3%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 83.000,00

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100% werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Verzekeraars
• Mobiliteit per jaar: OV Kaart
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Zelfde als bruto jaarsalaris

Sinds een aantal jaar nu werkzaam bij huidige werkgever. Daarvoor in de ICT dienstverlening gezeten, daar was het een stuk minder

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:14
.

[ Voor 100% gewijzigd door -Muncky- op 06-10-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:20

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

D_Jeff schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

Schaal 35, als ik het zo snel gok (zonder in de lijst te kijken van de CAO). Dat vind ik wel wat laagjes (Werkplekbeheer in de zorg krijgt schaal 40 / 45 / 50 -- waarbij schaal 50 een combinatiefunctie is met systeembeheer light taken)
FWG 40, 11jaar

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:23
Zo dan! Netjes wel. _/-\o_ Maar heb nog steeds geen idee wat je nu precies doet. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
  • Nu online
Ik lurk al een tijdje rond hier, dus ook maar eens posten! Zal voornamelijk het gemiddelde omlaag halen denk ik :P

Members only:

Het is absoluut geen monstersalaris, maar ben er op dit moment wel blij mee. Werk hier inmiddels 4 jaar, begonnen als "gewoon" facturenboeker met € 2.500,- bruto per maand. Ben dus wel blij dat ik hier ook de kans heb gekregen te groeien naar de rol die ik nu heb, dat er al geschetst is dat ik binnen paar jaar Finance manager kan worden en dat mijn salaris ook mee omhoog is gegaan. Heb rond gekeken buiten de deur, maar daar kreeg ik niet meer geboden dan weet ik momenteel hier verdien.
Alleen het niet krijgen van een bonus of dertiende maand jeukt soms wel een beetje en overwerk wordt ook niet betaald terwijl ik dat tijdens maandafsluitingen genoeg maak.

Aan de andere kant, wat ik bij "overig" neerzette vind ik ook veel waard. Heb hier erg leuke collega's die bijna vrienden zijn, het is hier superinformeel (ik krijg echt jeuk als ik mensen moet vousvouyeren en ik in pak moet komen) en ik word erg vrijgelaten in mijn werk. Daarbij hebben we ook erg leuke bedrijfsfeesten, ze zijn erg attent bij verjaardagen en dergelijke, als er noodgevallen zijn kan je zonder vragen te krijgen weggaan en zeggen ze "we zien wel wanneer je weer terug komt" etc.

Ben benieuwd wat men hier vindt, toen ik laatst met mijn vriendin bij de hypotheekadviseur was kreeg ik haast een uitbrander dat ik veel te weinig verdiende voor een leidinggevende :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vld1989 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:43:
Ik lurk al een tijdje rond hier, dus ook maar eens posten! Zal voornamelijk het gemiddelde omlaag halen denk ik :P

***members only***

Het is absoluut geen monstersalaris, maar ben er op dit moment wel blij mee. Werk hier inmiddels 4 jaar, begonnen als "gewoon" facturenboeker met € 2.500,- bruto per maand. Ben dus wel blij dat ik hier ook de kans heb gekregen te groeien naar de rol die ik nu heb, dat er al geschetst is dat ik binnen paar jaar Finance manager kan worden en dat mijn salaris ook mee omhoog is gegaan. Heb rond gekeken buiten de deur, maar daar kreeg ik niet meer geboden dan weet ik momenteel hier verdien.
Alleen het niet krijgen van een bonus of dertiende maand jeukt soms wel een beetje en overwerk wordt ook niet betaald terwijl ik dat tijdens maandafsluitingen genoeg maak.

Aan de andere kant, wat ik bij "overig" neerzette vind ik ook veel waard. Heb hier erg leuke collega's die bijna vrienden zijn, het is hier superinformeel (ik krijg echt jeuk als ik mensen moet vousvouyeren en ik in pak moet komen) en ik word erg vrijgelaten in mijn werk. Daarbij hebben we ook erg leuke bedrijfsfeesten, ze zijn erg attent bij verjaardagen en dergelijke, als er noodgevallen zijn kan je zonder vragen te krijgen weggaan en zeggen ze "we zien wel wanneer je weer terug komt" etc.

Ben benieuwd wat men hier vindt, toen ik laatst met mijn vriendin bij de hypotheekadviseur was kreeg ik haast een uitbrander dat ik veel te weinig verdiende voor een leidinggevende :+
Ja je verdient wel erg weinig, maar een klein bedrijf heeft zo ook z'n voordelen.
Ik ben trouwens ook ooit begonnen als facturenboeker hehe :9 :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

Phntm

Tlingelingeling

Vld1989 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:43:

***members only***

Het belangrijkste is dat je gewoon kan rondkomen en tevreden bent. Tuurlijk kun je meer verdienen. De 1 maakt grote financiële stappen in een korte tijd, de ander neemt zijn tijd ervoor. Weliswaar kun je echt wel veel meer verdienen lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Tijd voor een upgrade door een overstap :P
Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Nu online
Sport_Life schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:58:
[...]

Ja je verdient wel erg weinig, maar een klein bedrijf heeft zo ook z'n voordelen.
Ik ben trouwens ook ooit begonnen als facturenboeker hehe :9 :P
Oh, jawel, ik ben niet ontevreden op dit moment. Zeker niet omdat ik de gesprekken die ik buiten de deur heb gehad allemaal tussen de 3100 en 3200 boden (op dat moment zat ik op 2650), al was dat wel als financial controller en niet als leidinggevende. Toen ik bij mijn huidige werkgever aangaf een bod te hebben gehad, kreeg ik direct deze functie met 3300 terug van mijn manager.
Phntm schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

Het belangrijkste is dat je gewoon kan rondkomen en tevreden bent. Tuurlijk kun je meer verdienen. De 1 maakt grote financiële stappen in een korte tijd, de ander neemt zijn tijd ervoor. Weliswaar kun je echt wel veel meer verdienen lijkt me.
Ik woon nog altijd in mijn sociale huurflatje met een huur van 500 euro per maand, dus dan is dit best prima en hoef ik niet veel op te letten op wat ik uitgeef :+ Misschien vertekent dat mijn beeld van tevreden zijn een beetje..

Weet ook van mezelf dat ik misschien wel TE loyaal ben op sommige momenten en dat ik het erg lastig vind om uit mijn comfortzone te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:57
Vld1989 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

Oh, jawel, ik ben niet ontevreden op dit moment. Zeker niet omdat ik de gesprekken die ik buiten de deur heb gehad allemaal tussen de 3100 en 3200 boden (op dat moment zat ik op 2650), al was dat wel als financial controller en niet als leidinggevende. Toen ik bij mijn huidige werkgever aangaf een bod te hebben gehad, kreeg ik direct deze functie met 3300 terug van mijn manager.
[...]
Had je bij die gesprekken een salariseis genoemd of je huidige salaris benoemd? 3100/3200 voor een financial controller? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Nu online
nooberke schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:35:
[...]

Had je bij die gesprekken een salariseis genoemd of je huidige salaris benoemd? 3100/3200 voor een financial controller? 8)7 |:(
Ja hoor, zo gigantisch veel verdienen financial controllers met weinig ervaring (als controller) nou ook weer niet. Net even snel gezocht, een financial controller met 0-3 jaar ervaring verdient tussen de 2850 en 4000 euro. En mijn 7 jaar werkervaring (die destijds dus 5 jaar was) was vooral op een simpele crediteurenadministratie, dus had ik zeker in die 0-3 categorie gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vld1989 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:45:
[...]

Ja hoor, zo gigantisch veel verdienen financial controllers met weinig ervaring (als controller) nou ook weer niet. Net even snel gezocht, een financial controller met 0-3 jaar ervaring verdient tussen de 2850 en 4000 euro. En mijn 7 jaar werkervaring (die destijds dus 5 jaar was) was vooral op een simpele crediteurenadministratie, dus had ik zeker in die 0-3 categorie gevallen.
Grote(re) bedrijven betalen wel beter, maarja als je op je plek zit en je bent tevreden zou ik het zo houden.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:22

Secsytime

Automagisch

Vld1989 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:45:
[...]

Geen enkele controller in mijn team verdient zo weinig, zelfs bij de administratie zit de manager hoger ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 06:42
Verhoging gehad
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:35
banaliteit schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:25:
Inflatiecorrectie gehad

***members only***
Karige secundaire voorwaarden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
banaliteit schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:25:
Inflatiecorrectie gehad

***members only***
Een tijdje geleden vroeg je je af of ZZPen niet wat was. Gezien wat je zelf nog moet regelen en hoe makkelijk werk nog steeds te vinden is, waarom ben je het niet gaan doen?

Verder wel netjes hoor. Ik zit in dezelfde regio met nagenoeg dezelfde ervaring en zit 25K boven je met de totaal package (10K met de jaarlijkse beloning, zal binnenkort eens een update plaatsen hier). Dat is dan wel midlance, dus iets meer risico. Wat dat betreft doe je het goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 13-10-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 06:42
Caelorum schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:59:
[...]

Een tijdje geleden vroeg je je af of ZZPen niet wat was. Gezien wat je zelf nog moet regelen en hoe makkelijk werk nog steeds te vinden is, waarom ben je het niet gaan doen?

Verder wel netjes hoor. Ik zit in dezelfde regio met nagenoeg dezelfde ervaring en zit 25K boven je met de totaal package (10K met de jaarlijkse beloning, zal binnenkort eens een update plaatsen hier). Dat is dan wel midlance, dus iets meer risico. Wat dat betreft doe je het goed :)
De keuze om nu in loondienst te blijven ipv te ZZP-en / midlancen komt voort uit een combinatie van factoren. Voor mij is het een combinatie van relatief goed loon, werkdruk, interessante en diverse werkzaamheden, vrijheid qua technologiekeuze en experimenten, nette salarisverhogingen en groeipotentie van het bedrijf. Verder mag ik ook altijd thuiswerken.

In principe heb ik ook niet extra inkomen nodig. Ik weet niet of ik van 1000 - 2000 netto per maand gelukkiger word als ik moet inleveren op werkdruk / thuiswerkdagen. Misschien dat ik later een tijdje ga freelancen zodat ik eerder met pensioen kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Even een opmerking :

Is het niet handig om ook neer te zetten in de lijst hoeveel uur men daadwerkelijk werkt, anders dan de contracturen waar iemand voor aangenomen is?

Officieel volgens contract werk ik namelijk 37,5 uur per week, maar mijn daadwerkelijke uren liggen gemiddeld op 50 uur per week....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
KatirZan schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:48:
Even een opmerking :

Is het niet handig om ook neer te zetten in de lijst hoeveel uur men daadwerkelijk werkt, anders dan de contracturen waar iemand voor aangenomen is?

Officieel volgens contract werk ik namelijk 37,5 uur per week, maar mijn daadwerkelijke uren liggen gemiddeld op 50 uur per week....
Je bedoelt de werkdruk?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Werkdruk is voor mij wel significant iets anders. Je kan prima een hoge werkdruk hebben tijdens je werkuren, maar niet overwerken. Anderzijds kan je ook een lagere werkdruk hebben, maar wel regelmatig meer uren maken. Er zal vast een correlatie te vinden zijn, maar ik vind het twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik vind een lage werkdruk niet rijmen met structureel overwerken, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Overigens zie je hier wel vaker mensen bij het kopje "Gewerkte uren/week" aangeven dat ze 40 uur contract hebben en 50 uur werken, dus het lijstje voorziet genoeg aanknopingspunten om het neer te pennen. Sowieso zou je bij gewerkte uren denk ik het gemiddelde moeten neerzetten en niet contract, want dat laatste zegt inderdaad weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Nee, niet zozeer werkdruk maar meer het verschil tussen contractueel en werkelijkheid.

Ik kies er zelf bewust voor om meer te werken, dit geeft mij ruimte op andere momenten.

Het punt komt er dan vaak ook op uit ; Als je meer werkt dan contractueel vastgelegd, krijg je hier dan extra voor betaald of niet. En als je betaald word, is dit tegen het uurtarief waarvoor je in dienst genomen bent of word dit in vrije uren terugbetaald (wettelijk mag dit niet meer...).

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
KatirZan schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:44:
[...]
(wettelijk mag dit niet meer...).
Zover ik weet is het nog steeds toegestaan zolang de werknemer vrijwillig overwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Caelorum schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:59:
[...]

Zover ik weet is het nog steeds toegestaan zolang de werknemer vrijwillig overwerkt.
Even een quote :

"Als er geen CAO van toepassing is, dan is een Tijd-voor-Tijd regeling in een arbeidsovereenkomst of arbeidsvoorwaarden nog mogelijk in de volgende twee gevallen:

Bij werknemers die meer dan het minimumloon verdienen én die in een loonperiode niet feitelijk onder het minimumloon uitkomen door de Tijd-voor-Tijd regeling. In hetzelfde voorbeeld van een normale arbeidsduur van 40 uur per week en een bruto uurloon van € 12,50 (€ 500 per week) is er bij 5 uren overwerk 45 uur per week gewerkt. Als overwerk niet apart wordt uitbetaald, komt deze werknemer die week omgerekend op € 11,11 bruto per uur (€ 500 : 45); nog boven het minimumloon loon per uur van € 9,20 bruto. In zo’n geval blijft het mogelijk om de 5 overuren op grond van een Tijd-voor-Tijd regeling in de arbeidsvoorwaarden zonder CAO(-regeling) in een volgende loonperiode te compenseren met vrije tijd. Kortom, het uit te betalen salaris omgerekend per gewerkt uur mag nooit onder de grens van het wettelijk minimumloon komen.
Bij compensatie van overuren met vrije tijd binnen de loonperiode waarin de overuren zijn gemaakt. Het recht op minimumloon geldt immers per betalingsperiode. Bijvoorbeeld, bij een werknemer die normaal 20 uur per week werkt en per 4 weken het minimumloon wordt betaald, kan overwerk in de eerste week met vrije tijd in de derde week worden gecompenseerd op grond van een Tijd-voor-Tijd regeling (30 uur in week 1, 20 uur week in 2, 10 uur in week 3 en 20 uur in week 4).
"

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dus dan mag het toch nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisx7
  • Laatst online: 18-07 21:16
Na een tijdje lurken ook maar eens zelf bijdragen. :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 1 jaar (recentelijk afgestudeerd)
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Implementatieconsultant
• Werkgever/branche:Advies t.b.v. implementeren van studenten informatie systeem bij onderwijsinstellingen
• (Werk) Locatie(s): Flexibel. Op kantoor, op locatie bij onderwijsinstellingen om bijv. trainingen te geven, of vanuit huis
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 min
• Werkdruk: Goed te doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2870
• Vakantiegeld: €2900
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: jaarlijks 2x maandsalaris als prestatiebonus als bedrijfsdoelen worden gehaald (gebeurt eigenlijk altijd). Bedrijfsdoelen worden elk jaar opgesteld en lopen mee met collegejaren. Iedere afdeling stelt eigen doelen op, bijv. hoeveel procent van de tijd wij declarabel willen zijn als consultants. Bij het behalen van alle doelstellingen krijgt iedereen twee maanden salaris gestort. Bij deels of niet behalen een maandsalaris.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37340

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Collectief bij Nationale Nederlanden, de organisatie betaalt naar leeftijd een bepaalde inleg, waarop je zelf kan aanvullen mits je wilt.
• Mobiliteit per jaar: OV Chipkaart met vrij reizen dat ik ook privé mag gebruiken
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €-

Overall helemaal niet ontevreden. Leuk, divers werk, prima startsalaris, veel vrijheid en leuke en gezellige werkuitjes.

[ Voor 17% gewijzigd door Florisx7 op 13-10-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
@Florisx7 Consultant? In wat? Geen pensioen? Heb je invloed op je prestatiebonus? Hoe kun je consultant zijn als je gedetacheerd wordt, als consultant wordt je niet gedetacheerd, je geeft advies uit.

Je post roept aardig wat vragen op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

In specifieke gevallen wel ja, mits dit is vastgelegd. In algemene gevallen dient het te worden uitbetaald...zo word het mij in ieder geval uitgelegd...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Florisx7
  • Laatst online: 18-07 21:16
@Orangelights23 Excuus, e.e.a. iets duidelijker gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Vld1989 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

[...]

Ik woon nog altijd in mijn sociale huurflatje met een huur van 500 euro per maand, dus dan is dit best prima en hoef ik niet veel op te letten op wat ik uitgeef :+ Misschien vertekent dat mijn beeld van tevreden zijn een beetje..

Weet ook van mezelf dat ik misschien wel TE loyaal ben op sommige momenten en dat ik het erg lastig vind om uit mijn comfortzone te stappen.
Heb je zelf geen behoefte om misschien toch nog ooit je bachelor diploma te halen? Zelf werk ik ook in de controlling en merk dat er veel om papiertjes gegeven wordt.

Daarnaast 3300 voor een Financial Controller rol vind ik bizar weinig. Bij mijn bedrijf verdienen startende Financial Analysts dat al. Die hebben dan wel allemaal een universitaire opleiding.

Members only: Mijn salaris

[ Voor 8% gewijzigd door Buitenspel op 14-10-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Nu online
Buitenspel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:59:
[...]

Heb je zelf geen behoefte om misschien toch nog ooit je bachelor diploma te halen? Zelf werk ik ook in de controlling en merk dat er veel om papiertjes gegeven wordt.

Daarnaast 3300 voor een Financial Controller rol vind ik bizar weinig. Bij mijn bedrijf verdienen startende Financial Analysts dat al. Die hebben dan wel allemaal een universitaire opleiding.

***members only***
Members only:

Ik weet overigens niet of er zoveel om een papiertje gegeven wordt in deze wereld. In de gesprekken die ik de afgelopen tijd gehad heb, merk ik juist dat mijn praktijkervaring een stuk belangrijker lijkt te zijn. Er is ook nooit gevraagd naar het papiertje of waarom ik het niet af heb gemaakt ofzo.
Bij mijn huidige bedrijf hebben ze me gepromoveerd tot Finance Teamlead puur en alleen omdat ik hier 4 jaar werk en ik daarmee degene op Finance ben die het langst bij dit bedrijf werkt. Is me ook al voorgespiegeld dat ik over een paar jaar Finance manager zal worden, ik werk bij een Japans bedrijf (mijn manager is ook een Japanner) en de cultuur is daar echt dat dienstjaren en ervaring hoog gewaardeerd worden en papiertjes en dergelijke een stuk minder.
Overigens zit de Finance manager hier op 5k bruto (geen bonussen oid) en een leaseauto weet ik toevallig, dus voor het grote geld zal ik ook naar een groot bedrijf moeten denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Vld1989 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

***members only***

Ik weet overigens niet of er zoveel om een papiertje gegeven wordt in deze wereld. In de gesprekken die ik de afgelopen tijd gehad heb, merk ik juist dat mijn praktijkervaring een stuk belangrijker lijkt te zijn. Er is ook nooit gevraagd naar het papiertje of waarom ik het niet af heb gemaakt ofzo.
Bij mijn huidige bedrijf hebben ze me gepromoveerd tot Finance Teamlead puur en alleen omdat ik hier 4 jaar werk en ik daarmee degene op Finance ben die het langst bij dit bedrijf werkt. Is me ook al voorgespiegeld dat ik over een paar jaar Finance manager zal worden, ik werk bij een Japans bedrijf (mijn manager is ook een Japanner) en de cultuur is daar echt dat dienstjaren en ervaring hoog gewaardeerd worden en papiertjes en dergelijke een stuk minder.
Overigens zit de Finance manager hier op 5k bruto (geen bonussen oid) en een leaseauto weet ik toevallig, dus voor het grote geld zal ik ook naar een groot bedrijf moeten denk ik :P
Denk ook dat er een groot verschil zit tussen de MKB/MKB+ van deze wereld en de multinationals waar ze toch wat meer om het papiertje geven. Als je binnen de kleinere bedrijven wil blijven zal het minder van toegevoegde waarde zijn dan wanneer je bij een groter bedrijf gaat werken.

Misschien is het ook de regio waar je werkt, maar ik vind de salarissen die je noemt erg laag. Eigenlijk leef jij met jouw huidige levensstandaard doordat de overheid je financiert (via sociale huur) terwijl je toch een vrij verantwoordelijk functie hebt. Ik vind hier iets wringen, maar dat heeft ook met mij persoonlijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 21:36

mwa

Netjes! 'Promotie' naar schaal11 dmv een interne vacature? Hier bij mij doen ze (de Rijksoverheid dus) moeilijk over een schaal verhoging, iets met salarishuis en intern solliciteren op een schaal 11 functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

mwa schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:22:
[...]

Netjes! 'Promotie' naar schaal11 dmv een interne vacature? Hier bij mij doen ze (de Rijksoverheid dus) moeilijk over een schaal verhoging, iets met salarishuis en intern solliciteren op een schaal 11 functie.
Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NLert
  • Laatst online: 26-09-2024
Al lange tijd een lurker, nu maar een account aangemaakt.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
NLert schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:04:

***members only***
Mooi salaris maar ik zou wel even je pensioen uitzoeken. Als je zelf niet inlegt lijkt het mij aan de lage kant, zelfs voor een DC regeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLert
wimjongil schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:08:
[...]

Mooi salaris maar ik zou wel even je pensioen uitzoeken. Als je zelf niet inlegt lijkt het mij aan de lage kant, zelfs voor een DC regeling.
Pensioen is op dit moment nog slecht geregeld en leg dus zelf maximaal in op een prive pensioenrekening, het aanpakken van het pensioen staat op de agenda voor volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piandao
  • Laatst online: 17-02 11:22
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20.
• Opleiding: HBO-ICT (niet afgerond).
• Werkervaring: 1.5 jaar.
• (Woon) Locatie: Utrecht.

2. Wat doe je:
• Functie: System Engineer.
• Werkgever/branche: MKB ICT Dienstverlening.
• (Werk) Locatie(s): Utrecht.
• Aantal vakantiedagen: 27.
• Gewerkte uren/week: 40.
• Reistijd: 10 minuten met de auto.
• Werkdruk: Gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2700.
• Vakantiegeld: € 2916.
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: € ~1000.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.316.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Er is wel een bijdrage, ik heb helaas de info niet de bij de hand.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds.
• Mobiliteit per jaar: Lease auto van de zaak, mag ik binnenkort uitzoeken. Gaat waarschijnlijk een VW ID3 worden. Collega's rijden allemaal een Tesla Model 3 met 8% bijtelling..... 8)7
• Overige: Laptop.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.316 + Auto natuurlijk, weet alleen niet wat zo'n wagen bruto bovenop je salaris zou toevoegen.

Tja, ik denk dat ik het netjes doe gezien mijn leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Piandao schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:02:

Tja, ik denk dat ik het netjes doe gezien mijn leeftijd.
Ik denk het ook, zorg dat je door blijft leren door certificaten te behalen(op kosten van de baas, eventueel wel leren in je eigen tijd) en jezelf blijft motiveren.
Een wat groter team met seniors is prettig zodat je ook kunt leren van collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Orangelights23 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:49:
@Florisx7 Consultant? In wat? Geen pensioen? Heb je invloed op je prestatiebonus? Hoe kun je consultant zijn als je gedetacheerd wordt, als consultant wordt je niet gedetacheerd, je geeft advies uit.

Je post roept aardig wat vragen op :P
Consultant is een fuctie/rol. Dat zegt niets over je dienstverband toch? Kan inhuur zijn of detavast of zzp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
tweaker2010 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:17:
[...]

Consultant is een fuctie/rol. Dat zegt niets over je dienstverband toch? Kan inhuur zijn of detavast of zzp.
Je haalt een paar dingen door elkaar. Een consultant is iemand met expertise die zijn of haar kennis overdracht in tijdelijke projecten of zoveel aantal uur per week. Als je gedetacheerd bent, doe je ‘gewoon werk’ en ben je een volledige medewerker, alleen dan extern. Dit staat helemaal los van je dienstverband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Vld1989 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

***members only***

Maar dat papiertje gaat waarschijnlijk wel tellen als je een keer wilt overstappen naar een andere werkgever.

Ik zit zelf redelijk op een RA/RC functie en beloning, maar heb enkel mijn Bachelor. Binnen dit bedrijf (US Corporate) kan ik nog best stappen maken zonder aanvullende diploma's - diploma's tellen nauwelijks mee bij interne promoties/sollicitaties. Maar als ik een overstap wil maken naar een nieuwe werkgever sta ik toch minimaal 1-0 achter tov de RA/RC's die op dezelfde functie reageren.

Overigens snap ik dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Zeker als je carrière gewoon voorspoedig verloopt. Ik kan het weten.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door VidaR-9 op 16-10-2022 09:55 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:17
Waar vind je terug wat het Rijk precies inlegt aan je pensioen?

@mwa Dat hangt afaik heel erg af van het functiegebouw. Mijn functie gaat van schaal 11 t/m 13 en heb onlangs 'promotie' gekregen in dezelfde functie (lees, ik doe hetzelfde maar krijg meer betaald). Schaal 14 gaat me echter niet lukken in m'n huidige functie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Knul schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:00:
[...]

Waar vind je terug wat het Rijk precies inlegt aan je pensioen?

@mwa Dat hangt afaik heel erg af van het functiegebouw. Mijn functie gaat van schaal 11 t/m 13 en heb onlangs 'promotie' gekregen in dezelfde functie (lees, ik doe hetzelfde maar krijg meer betaald). Schaal 14 gaat me echter niet lukken in m'n huidige functie.
https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/
Rijkspersoneel als CAO kiezen, salaris invullen en rechtonder Werkgeverslasten tonen op ja zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

NLert schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:04:

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Nu online
VidaR-9 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Maar dat papiertje gaat waarschijnlijk wel tellen als je een keer wilt overstappen naar een andere werkgever.

Ik zit zelf redelijk op een RA/RC functie en beloning, maar heb enkel mijn Bachelor. Binnen dit bedrijf (US Corporate) kan ik nog best stappen maken zonder aanvullende diploma's - diploma's tellen nauwelijks mee bij interne promoties/sollicitaties. Maar als ik een overstap wil maken naar een nieuwe werkgever sta ik toch minimaal 1-0 achter tov de RA/RC's die op dezelfde functie reageren.

Overigens snap ik dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Zeker als je carrière gewoon voorspoedig verloopt. Ik kan het weten.. :+
Yep, het is zeker makkelijker gezegd dan gedaan ja :+

En eerlijk gezegd ben ik ook helemaal niet zo ambitieus :$ Ik wil gewoon lekker 40 uur werken zonder al te veel stress, er niet meer aan hoeven denken zodra ik het kantoor uit loop en zeker niet meer thuis nog dingen hoeven doen in mijn vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLert
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:13
Van 9 naar 12 is nogal een verschilletje, hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLert
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Capa schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Van 9 naar 12 is nogal een verschilletje, hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? O-)
Members only:
Pagina: 1 ... 148 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.