Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
Hey, manager! Ik vind het hier echt super leuk om te werken, maar de beloning blijft nu dusdanig achter op de markt dat ik niets anders kon dan rond kijken. Nu heb ik een ander bedrijf gevonden, welke mij ook leuk lijkt om te werken, en die significant meer bieden. Ik vertel je dit nu zodat jullie de gelegenheid hebben naar mijn beloning te kijken en die marktconform te maken. Over een x tijd heb ik weer een gesprek met het andere bedrijf en zal ik de knoop moeten doorhakken.

Dat is in ieder geval hoe ik het doe. Laat ze maar met een tegenbod komen wat zij denken dat passend is, en als het niet zo is ben je weg toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 29-09-2022 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:39
Dat klopt, dat is ook de reden waarom ik zo lang hier werk en niet echt actief op zoek ben gegaan naar iets anders. Pas toen ik mijn werkzaamheden, verantwoordelijkheden en de beloningen vergeleek met vrienden heb ik recruiters laten uitpraten :P
dfbt schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:51:
[...]

Ga je dan naar je werkgever toe om te zeggen, ik heb x bod bij ander bedrijf gehad, en zit te twijfelen om over te stappen? of aangegeven dat je weg zou gaan waarna een tegenbod is gekomen?

Ik zit momenteel lichtelijk zelf in zo'n scenario en ben flink aan het nadenken over hoe aan te pakken. Zulke gesprekken zijn nooit heel leuk.
Dat ligt aan de relatie tussen jou en je werkgever als je het mij vraagt.

Omdat in mijn geval onze relatie erg goed is was het voor mij wel lastig om dat nieuws te breken bij hen, het heeft mij dan ook een aantal dagen geduurd en heb de nieuws pas gedeeld toen de contact bij de nieuwe werkgever klaar stond om ondertekend te worden.

Het gesprek zelf met mijn huidige werkgever was simpel, ik heb ze gevraagd of ik fysiek op kantoor kon werken voor een dagje (detachering) en heb toen na de lunch de nieuws gedeeld en dat leidde tot een gesprek wat circa een uurtje heeft geduurd, en na 30 minuten kwamen ze met de tegenbod.

• mafino
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:16
True schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:28:
[...]
ZZP'ers zijn hier ook van harte welkom, mits goed aangegeven is wat voor kosten ze maken.

@mafino kun je inhoudelijk wat meer vertellen over hoeveel je kwijt bent aan kosten o.a. je pensioen dat is nu nogal karig? Ik zou de template (al dan niet specifiek voor ZZP'ers) verder kunnen uitweiden zodat de vergelijking nog redelijkerwijs gemaakt kan worden.
De kosten die ik kwijt ben zijn afhankelijk van de eigen inleg en rekening houdend met de vrije ruimte wat deels weer als aftrekpost kan worden toegepast, de berekening doet de boekhouder voor mij einde van 't jaar). Wellicht zijn er nog meer bedragen interessant qua kosten (AOV), maar dat wijkt wel af van de huidige template. Mocht het een aanvulling zijn zal ik deze hier ook vermelden.
KillaZ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:39:
[...]
Dat snap ik maar een omzet/12 neerzetten als "salaris" is natuurlijk appels met peren vergelijken :+
De vergelijking is inderdaad wel wat lastiger te maken, maar het vermelde bruto salaris heb ik teruggerekend; Omzet - Kosten = de Winst-voor-Belastingen wat voor zzp'er/eenmanszaak ongeveer neerkomt op een bruto salaris waarover de inkomstenbelasting op van toepassing is.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
mafino schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:39:
[...]

[...]

De vergelijking is inderdaad wel wat lastiger te maken, maar het vermelde bruto salaris heb ik teruggerekend; Omzet - Kosten = de Winst-voor-Belastingen wat voor zzp'er/eenmanszaak ongeveer neerkomt op een bruto salaris waarover de inkomstenbelasting op van toepassing is.
Gelukkig niet, anders was mijn belastingdruk als ZZP'er een stuk hoger ;) .

K to the KillaZ

• mafino
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:16
KillaZ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:45:
[...]

Gelukkig niet, anders was mijn belastingdruk als ZZP'er een stuk hoger ;) .
De aftrekposten daargelaten ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• San_Pedror?
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 08:26
Basvdg schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:17:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: Havo
• Werkervaring: 2 jaar freelancer UIX, 2 jaar full time front end, sinds vorig jaar oktober huidige baan.
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: UIX & Front-End development (combi functie) (contractor met 1 jaar contract)
• Werkgever/branche: Blockchain Technologie
• (Werk) Locatie(s)**: Remote, bedrijf zit in de VS
• Aantal vakantiedagen*: 4-6 weken maar zolang niemand van jou afhankelijk is kun je in principe werken wanneer het uitkomt zolang het af is voor het einde van de sprint.
• Gewerkte uren/week*: 30-60 uur per week (erg variabel)
• Reistijd**: Niet van toepassing
• Werkdruk: Wisselvallig maar beschikbaarheid word erg gewaardeerd. Werken in weekenden en avonden komt regelmatig voor. Meetings zijn in VS tijd (11 uur s'avonds). Het is overigens geen probleem om niet beschikbaar te zijn zolang je dit een dag of minimaal paar uur van te voren aangeeft.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): $21,666,77
• Vakantiegeld: $0
• Bonus, toeslagen, etc: $25,000 ($15.000 company share, $5000 kerst bonus, $5000 prestatie bonus)
• Dertiende/veertiende maand: $0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): $285.001,24

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** -
• Mobiliteit per jaar **** €0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Ik ben zelf nog aan het kijken hoe ik het beste mijn pensioen / een spaarpotje voor later kan opbouwen. Op dit moment spaar ik bijna mijn gehele inkomen iedere maand.
Dat is een aardig salaris. Ik ben benieuwd hoe je bij zo'n buitenlands bedrijf terecht komt. Kun je daar iets meer over vertellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:56
Na het wisselen van werkgever is er in de cao een en ander veranderd, en de school is aangemerkt als achterstandschool waardoor ik een toeslag krijg.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Members only:

Signature

• Basvdg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 19:04
San_Pedror? schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:47:
[...]

Dat is een aardig salaris. Ik ben benieuwd hoe je bij zo'n buitenlands bedrijf terecht komt. Kun je daar iets meer over vertellen?
Ik heb voor het bedrijf freelance opdrachten gedaan naast mijn destijds full time baan. Uiteindelijk een contract gekregen om daar te gaan werken full time. Ik ken de eigenaar via een vriend die al langer werkte en hem ken ik weer via counterstrike sinds 2015-2016.

Kort samengevat, heb geluk gehad dat ik een connectie had en de juiste skills had om aan de gang te gaan daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:30
mathelicious schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:13:
Na het wisselen van werkgever is er in de cao een en ander veranderd, en de school is aangemerkt als achterstandschool waardoor ik een toeslag krijg.

***members only***
Misschien een beetje offtopic, maar hoe moet ik dat zien? Omdat een schoolt slechtminder goed presteert dan andere scholen wordt er een toeslag gegeven? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:05
Ja, om aan te moedigen om daar te willen gaan werken. Want waarom voor hetzelfde geld een lastigere school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
jordeeeh schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:51:
[...]

Misschien een beetje offtopic, maar hoe moet ik dat zien? Omdat een schoolt slechtminder goed presteert dan andere scholen wordt er een toeslag gegeven? :?
Kort door de bocht wel, de precieze toepassing heeft ook met (migratie) achtergrond en niveau van de leerlingen te maken.

Het is bedoeld om de scholen aantrekkelijker te maken om te werken zodat deze leerlingen betere docenten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donib
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 11:10
Huidige situatie:

Members only:

Nieuw aanbod

Members only:

Ik heb vele gesprekken gehad, bij sommige bedrijven wist ik beetje hoger te krijgen, maar dan zou ik ook meer reistijd hebben. Ik ben benieuwd, ik krijg bijna anderhalf uur per dag terug door minder te reizen en dat is meer waard dan 150 euro per maand op de loonstrook.

Het is een grote firma waar ik mij verder en beter kan ontwikkelen dan mijn huidige firma, wat ook de reden van mijn vertrek is. Heel corporate allemaal, dus ik zie het wel hoe het een en ander loopt, maar ik denk komende 3 jaar wel even goede ervaring kan op doen en een mooie cv kan bouwen.

Ik geloof helemaal niks van de zgn arbeiderstekort, of deze sector betaalt belabberd laag in verhouding met andere sectoren. Dit heb ik wel eens in dit topic terug gezien en in een paar onderzoeken. Desalniettemin is het wel leuk werk.

We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50
@Donib niet extreem hoog maar als je tevreden bent gewoon prima toch. En klein stukje fietsen ipv in de file te staan is natuurlijk geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18
@Donib Je aanbod vind ik nog steeds karig. Ik ken wat mensen die recentelijk van baan gewisseld zijn in dezelfde branche en die zitten met jouw ervaring makkelijk op minimaal 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donib
Orangelights23 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:43:
@Donib Je aanbod vind ik nog steeds karig. Ik ken wat mensen die recentelijk van baan gewisseld zijn in dezelfde branche en die zitten met jouw ervaring makkelijk op minimaal 4K.
Ik heb ze niet gevonden, heb een aantal gesprekken gehad en kom wel rond de 3500-3700 uit meestal. Een partij wilde zelfs niet hoger gaan dan 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58
Donib schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:54:
[...]

Ik heb ze niet gevonden, heb een aantal gesprekken gehad en kom wel rond de 3500-3700 uit meestal. Een partij wilde zelfs niet hoger gaan dan 3200.
Ik vind dit ook erg laag, gezien ervaring, sector en opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Wow... Sorry, ik vind het echt gewoon laag voor WO+4 jaar ervaring. De stap die jij maakt daar denk ik niet eens over na, dat vind ik de moeite niet. Dit is wat ik een jaar geleden deed: Pizza_Boom in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
@two
Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donib
Even voor de duidelijkheid, 4 jaar parttime, dat is 2 dagen de week. Pas sinds 2022 werk ik fulltime.

Stel dus effectief dat ik 2,5 jaar fulltime ervaring heb, denk je nog steeds dat +4k de maand reëel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:19

marapuru

db.

Donib schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:36:
Even voor de duidelijkheid, 4 jaar parttime, dat is 2 dagen de week. Pas sinds 2022 werk ik fulltime.

Stel dus effectief dat ik 2,5 jaar fulltime ervaring heb, denk je nog steeds dat +4k de maand reëel is?
Ik zie niet helemaal in waarom die 2 dagen parttime daadwerkelijk minder meetellen in werkervaring. Dat het enigszins meetelt begrijp ik, maar ik zou het toch echt gewoon tellen als 4 jaren.

Kijkend naar je salaris is het niet heel hoog. Maar ook niet onderaan het spectrum. Natuurlijk zal iedereen hier roepen dat je ‘met gemak’ 4K+ moet kunnen krijgen. Maar vergeet lol in je werk, reistijd en leer mogelijkheden niet.

Bekijk het ook vanuit het perspectief van wat je zelf nodig hebt. Heb je een hoge huur? Wil je snel een huis kopen? Gaan verbouwen? Hou je van dure gadgets? M.a.w. pas je wens aan op je leefstijl.

Dat weegt allemaal mee en is nooit direct heel zichtbaar in het aanbod dat je krijgt.

Dat gezegd hebbende kun je toch altijd nog aangeven dat je een hoger salaris wenst? Je hebt een WO studie afgerond, daar heb je niet voor niets tijd in gestoken. Je neemt een bak aan theoretische kennis mee en daar mogen ze ook voor betalen.

Op nationale beroepengids.nl vindt ik een bandbreedte van 3K tot 4.8K met een gemiddelde van 3.9K.

Doe daar je voordeel mee zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door marapuru op 30-09-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

Members only:

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
@Donib Deel je je huidige salaris als je gaat solliciteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique|IA
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
mathelicious schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:13:

***members only***
Ik ga deze linken de eerstvolgende keer dat een docent klaagt over zijn/haar/het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

two schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:31:
[...]
Members only:
Members only:

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique|IA
Stukje inside informatie: Het is AFAS partners verboden om bij elkaar te werven en zo te kannibaliseren op het netwerk. Ondertussen is het werk niet aan te slepen. Alle partners zijn dus heel hard op zoek naar trainees om schaalvergroting te realiseren.

Als ik naar je voorwaarden kijk dan weet ik nu al 3 grote AFAS partners die je een beter bod zullen doen, waar oa een eindejaarsuitkering en een winstuitkering bijzitten. Als je graag in het AFAS ecosysteem wil kun je dus rustig verder solliciteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Members only:

Let op dat ze je niet in een te lage schaal plaatsen; junior, medior en senior constructeur bestaan samen in de regel uit meer dan 3 loonschalen; als medior 2 schalen beslaat dan is het de kunst om te onderbouwen waarom je in de bovenste schaal zou moeten thuishoren. Hoe hoger de schaal/functie waarin ze denken dat je thuis hoort, hoe meer ruimte er is om te onderhandelen (open deur, ik weet het). Onderwerpen die je erin kunt betrekken;
- Eerdere technische ervaringen; denk aan complexe details, geavanceerde modellen, bijzondere punten uit uitvoeringsbegeleiding, ervaringen met contracten (UAV / UAC-GC), etc.
- Ervaringen met parametrisch ontwerpen (ik denk er de mijne van, maar management is er in de regel lyrisch over).
- Ervaringen met rekensoftware, maar ook met 3d tekensoftware (bv. controlerend).
- Ervaringen met aansturing van tekenaars, directe interactie met klanten/aannemers, etc. Hoe duidelijker is dat naast reken/ontwerpervaring je óók ervaring hebt met het technisch aansturen van een team, hoe hoger men bereid is om je in te schalen. Communicatievaardigheden, proactieve interactie en eigenaarschap van verantwoordelijkheden zijn zaken die je hier in kunt verwerken.
- Genoten opleidingen, maar óók de wens (?) om aanvullende cursussen te doen. Blijven leren wordt gewaardeerd!
- Wel/geen register constructeur, en de ambitie om wel/niet naar registerconstructeur of registerontwerper te groeien.
- Vraag in het gesprek ook of je met de meest ervaren constructeur kan spreken in een van de gesprekken, en vraag hierbij aan wat voor werk men denkt dat je gaat werken en hoe een typische werkweek er in zijn functie uit ziet. Vraag hoe de kwaliteitsborging in elkaar steekt binnen het bedrijf, en hoe de constructeurs elkaar producten controleren. Overtuig hem/haar en HR zal intern met een erg goed verhaal moeten komen als ze het hebben laten afketsen op een paar centen.

Ter referentie; als senior constructeur (10+jaar werkzaam) zit ik rond de 5k bruto in loondienst, en afhankelijk hoe ver ik door wil groeien gaat dat naar een max tussen 6 ~7k. Aannemers betalen over het algemeen net wat beter dan ingenieursbureaus (voor jezelf beginnen is vervolgens weer de overtreffende trap). Er is in de markt zeker schaarste naar goede constructeurs, en de beroepsgroep vergrijst enorm hard. De verwachting is dat deze beroepsgroep qua salaris t.o.v. andere beroepsgroepen een stijging zal ondergaan in de komende 10 jaar. De aanwas is te beperkt en bedrijven die nu zuinig lopen te doen verliezen snel capaciteit om complexe vraagstukken op te pakken; niets is zo desastreus als een integraal project draaien met uitgeholde technische capaciteit.

Hopelijk heb je hier iets aan :9B

[ Voor 0% gewijzigd door Drumatiko op 01-10-2022 16:12 . Reden: mo tags ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donib
thlst schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:37:
@Donib Deel je je huidige salaris als je gaat solliciteren?
Ja maar wel wat mooier dan de werkelijkheid natuurlijk.

Ik heb een goed boek over salaris onderhandelen gelezen en ik oefen de tips hiervan op baantjes die ik toch niet wil.

Ik blijf t wel lastig vinden om de theorie toe te passen op het werk dat ik wel graag wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:39
MagniArtistique|IA schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Ik ga deze linken de eerstvolgende keer dat een docent klaagt over zijn/haar/het salaris.
Het is prima, maar niet uitzonderlijk toch voor iemand die waarschijnlijk al bovenbouw les geeft en daarmee eigenlijk een wo functie vervult met 8 jaar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:23
Lees even de kleine lettertjes van je employee stock grants na, ik heb bij bedrijven gewerkt die een clausule hadden waarin ze voor bijna niks de RSU's terug konden kopen op het moment dat je het bedrijf verliet. Eentje was zelfs zo vinnig verwoord dat ze alleen de waardestijging hoefden uit te keren, niet de oorspronkelijke waarde van de units zelf. Ondertussen hielden ze ons allemaal een worst voor door in de rekenvoorbeelden uit te gaan van een beursgang waarbij er wel ruimhartig uitgekeerd zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Donib schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:35:
[...]
Ja maar wel wat mooier dan de werkelijkheid natuurlijk.

Ik heb een goed boek over salaris onderhandelen gelezen en ik oefen de tips hiervan op baantjes die ik toch niet wil.

Ik blijf t wel lastig vinden om de theorie toe te passen op het werk dat ik wel graag wil doen.
IMO kun je beter óf gewoon zeggen "gaat je niets aan, dit en dat wil ik verdienen" óf eerlijk zijn (en hooguit iets naar boven af ronden met de woorden "ongeveer x". Uiteraard in iets nettere bewoordingen.

Keihard liegen over je salaris, tja, daar vind ik iets van. (Uberhaupt keihard liegen tijdens een sollicitatiegesprek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

Members only:
Fulgora schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:56:
[...]

Lees even de kleine lettertjes van je employee stock grants na, ik heb bij bedrijven gewerkt die een clausule hadden waarin ze voor bijna niks de RSU's terug konden kopen op het moment dat je het bedrijf verliet. Eentje was zelfs zo vinnig verwoord dat ze alleen de waardestijging hoefden uit te keren, niet de oorspronkelijke waarde van de units zelf. Ondertussen hielden ze ons allemaal een worst voor door in de rekenvoorbeelden uit te gaan van een beursgang waarbij er wel ruimhartig uitgekeerd zou worden.
Members only:

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
unezra schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:41:
[...]

IMO kun je beter óf gewoon zeggen "gaat je niets aan, dit en dat wil ik verdienen" óf eerlijk zijn (en hooguit iets naar boven af ronden met de woorden "ongeveer x". Uiteraard in iets nettere bewoordingen.

Keihard liegen over je salaris, tja, daar vind ik iets van. (Uberhaupt keihard liegen tijdens een sollicitatiegesprek.)
ik begrijp dat liegen not-done is tijdens een sollicitatiegesprek over salarisonderhandelingen. Maar wat ook not-done is en waar niemand het over heeft is dat de Recruiter zo LAAG mogelijk gaat zitten, een recruiter weet vaak niet dat de skills die je in je bezit hebt soms erg schaars zijn en daarom veel waard. Ik zit standaard 10-15 en soms wel 20% boven mijn eigen salaris als ik een aanbieding wil. Doen ze daar nog 5/10% boven op, dan hoef ik niet lang na te denken, geven ze een gelijkwaardig salaris, dan probeer nog een laatste keer er iets uit te halen, het hoeft op dat moment niet meteen salaris te zijn, maar 10-12 extra vakantiedagen?

Salarisonderhandeling kan eenmaal heel ongemakkelijk zijn, vooral als het live is. Veel recruiters pushen je tot het uiterste zodat jij je loonstrookje(s) gaat overhandigen, doe dit alsjeblieft niet. Dan kun je het wel schudden met een goede aanbieding. Recruiters zijn hier op getrained dit uit je te halen, ga er niet in mee. Willen ze een overzicht hebben van je financien bij je huidige werkgever ,schets maar wat in Excel, maar lever je loonstrookjes niet in. Geef als reden: 1. Omwille van privacy, 2. ik heb het bij andere sollicitatiegesprekken ook niet gedaan en vind het fijn beoordeeld te worden op de competenties en skills die ik bezit. Laatste werkt bij mij vaak wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Netrunner op 01-10-2022 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:38
Netrunner schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:02:
[...]

ik begrijp dat liegen not-done is tijdens een sollicitatiegesprek over salarisonderhandelingen. Maar..
De maar is toch helemaal niet zo belangrijk? Liegen is nooit goed en zet direct al de toon in de verstandhouding met je werkgever.

Zo moeilijk is het toch niet om te vertellen wat je wil verdienen en dat op een fatsoenlijke manier te kunnen onderbouwen? Geeft de werkgever dan uiteindelijk dat salaris niet, dan ben je geen match met die partij.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

De maar is toch helemaal niet zo belangrijk? Liegen is nooit goed en zet direct al de toon in de verstandhouding met je werkgever.

Zo moeilijk is het toch niet om te vertellen wat je wil verdienen en dat op een fatsoenlijke manier te kunnen onderbouwen? Geeft de werkgever dan uiteindelijk dat salaris niet, dan ben je geen match met die partij.
klopt, daar geef ik je gelijk in. Iedereen kan de situatie het beste voor zichzelf inschatten. Ik raad niemand aan te gaan liegen tijdens salarisgesprekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Netrunner schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:02:
[...]

ik begrijp dat liegen not-done is tijdens een sollicitatiegesprek over salarisonderhandelingen. Maar wat ook not-done is en waar niemand het over heeft is dat de Recruiter zo LAAG mogelijk gaat zitten, een recruiter weet vaak niet dat de skills die je in je bezit hebt soms erg schaars zijn en daarom veel waard. Ik zit standaard 10-15 en soms wel 20% boven mijn eigen salaris als ik een aanbieding wil. Doen ze daar nog 5/10% boven op, dan hoef ik niet lang na te denken, geven ze een gelijkwaardig salaris, dan probeer nog een laatste keer er iets uit te halen, het hoeft op dat moment niet meteen salaris te zijn, maar 10-12 extra vakantiedagen?

Salarisonderhandeling kan eenmaal heel ongemakkelijk zijn, vooral als het live is. Veel recruiters pushen je tot het uiterste zodat jij je loonstrookje(s) gaat overhandigen, doe dit alsjeblieft niet. Dan kun je het wel schudden met een goede aanbieding. Recruiters zijn hier op getrained dit uit je te halen, ga er niet in mee. Willen ze een overzicht hebben van je financien bij je huidige werkgever ,schets maar wat in Excel, maar lever je loonstrookjes niet in. Geef als reden: 1. Omwille van privacy, 2. ik heb het bij andere sollicitatiegesprekken ook niet gedaan en vind het fijn beoordeeld te worden op de competenties en skills die ik bezit. Laatste werkt bij mij vaak wel.
De meest valide reden is altijd nog: dat je een aanbod verwacht gebaseerd op de jouw capaciteiten t.o.v. de vacature, wat je eerder kreeg is niet relevant.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beldewouten!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-09 01:13
MagniArtistique|IA schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Ik hoor bij mij op school eigenlijk nooit collega's/docenten klagen over hun salaris. Al weten wij natuurlijk ook dat er in sommige sectoren meer te verdienen valt en er vaak meer doorgroeimogelijkheden zijn, daarvoor hoef je niet heel lang te scrollen in dit topic.

Die klachten kwamen tot een half jaar geleden vooral van collega's in het primair onderwijs, maar hun salarisschalen zijn inmiddels volledig gelijk getrokken met de onze.

Maar als het je wat lijkt en je vindt het salaris zo goed, overweeg dat een carrière in het onderwijs want er is werk zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MagniArtistique|IA
Beldewouten! schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Ik hoor bij mij op school eigenlijk nooit collega's/docenten klagen over hun salaris. Al weten wij natuurlijk ook dat er in sommige sectoren meer te verdienen valt en er vaak meer doorgroeimogelijkheden zijn, daarvoor hoef je niet heel lang te scrollen in dit topic.

Die klachten kwamen tot een half jaar geleden vooral van collega's in het primair onderwijs, maar hun salarisschalen zijn inmiddels volledig gelijk getrokken met de onze.

Maar als het je wat lijkt en je vindt het salaris zo goed, overweeg dat een carrière in het onderwijs want er is werk zat.
Ik ben al een soort onderwijzer, maar dan voor gemotiveerde volwassenen in relatie tot software, processen en bedrijfscultuur. Dat ga ik niet inruilen voor ongemotiveerde pubers, dat trek ik niet 😉 Wel respect dat jullie het doen.

Het gaat me meer om het gegeven dat het non profit is, parttime, veel vakantiedagen. Er dan zo’n salaris aankoppelen terwijl in het MKB de lonen voor heel veel HBO/WO functies een stuk lager liggen, ook na tig jaren ervaring. En als er dan ook nog geklaagd wordt.. Dat voelt enerzijds krom terwijl ik het anderzijds een heel belangrijk beroep vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

Je hebt (natuurlijk) gelijk. Liegen is nooit goed… maar tijdens dergelijke onderhandelingen weet iedereen hoe het werkt. Waarschijnlijk als je netjes eerlijk zegt wat je verdient, gaat de toekomstige werkgever of recruiter er toch vanuit dat dit niet echt je salaris is, maar een salarisindicatie. Je zet gewoon wat hoger in.. of dat nou op de vraag is wat je nu verdient, wat je waard bent of wil gaan verdienen…althans zo doe ik dat :-)

Je moet denk ik overigens wel sterk in je schoenen staan of goed in onderhandelen zijn als je echt open kaart wil spelen —> ik verdien nu 4k maar ik verwacht bij jullie 6k te verdienen. En dan ook 6k krijgen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

crimby schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:33:
[...]
Je hebt (natuurlijk) gelijk. Liegen is nooit goed… maar tijdens dergelijke onderhandelingen weet iedereen hoe het werkt. Waarschijnlijk als je netjes eerlijk zegt wat je verdient, gaat de toekomstige werkgever of recruiter er toch vanuit dat dit niet echt je salaris is, maar een salarisindicatie. Je zet gewoon wat hoger in.. of dat nou op de vraag is wat je nu verdient, wat je waard bent of wil gaan verdienen…althans zo doe ik dat :-)
Zoals de waard is...
Je moet denk ik overigens wel sterk in je schoenen staan of goed in onderhandelen zijn als je echt open kaart wil spelen —> ik verdien nu 4k maar ik verwacht bij jullie 6k te verdienen. En dan ook 6k krijgen…
Toch denk ik dat dat de beste methode is als je de vraag "wat verdien je" wil beantwoorden.
Óf je zegt "gaat je niets aan, ik wil dit en dat verdien, want", óf je bent eerlijk, zeg "ik verdien (ongeveer) dit, maar wil om reden x, y en z, zus en zo verdienen".

Of je krijgt wat je wil is van te veel factoren afhankelijk, niet alleen hoe sterk je in je schoenen staat, maar juist ook vooral wat potentiële werkgever je waard vind en wat er mogelijk is in de CAO, het loongebouw, etc. (Ook weer afhankelijk van wat anderen in het team en de orga verdienen en nog wat factoren.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
unezra schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:48:
[...]

Zoals de waard is...

[...]

Toch denk ik dat dat de beste methode is als je de vraag "wat verdien je" wil beantwoorden.
Óf je zegt "gaat je niets aan, ik wil dit en dat verdien, want", óf je bent eerlijk, zeg "ik verdien (ongeveer) dit, maar wil om reden x, y en z, zus en zo verdienen".

Of je krijgt wat je wil is van te veel factoren afhankelijk, niet alleen hoe sterk je in je schoenen staat, maar juist ook vooral wat potentiële werkgever je waard vind en wat er mogelijk is in de CAO, het loongebouw, etc. (Ook weer afhankelijk van wat anderen in het team en de orga verdienen en nog wat factoren.)
Ik snap je wel en in essentie heb je helemaal gelijk… echter leven we nog steeds in een wereld dat diegene met de grootste mond het verst komt. Dat is gelukkig aan het veranderen, maar denk zeker in dit topic nog altijd relevant is. Misschien is dat per branche anders, maar ik merk dit in ieder geval wel in de it consultancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crimby schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:00:
[...]

Ik snap je wel en in essentie heb je helemaal gelijk… echter leven we nog steeds in een wereld dat diegene met de grootste mond het verst komt. Dat is gelukkig aan het veranderen, maar denk zeker in dit topic nog altijd relevant is. Misschien is dat per branche anders, maar ik merk dit in ieder geval wel in de it consultancy.
Daarom gewoon voor je houden wat je verdient, en wel vragen wat je wil gaan verdienen (en meer). Dan lieg je niet en kun je niet direct lowballed worden als je op dat moment flink onderbetaald werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Een werkgever komt er echt niet achter als je een hoger salaris aangeeft dan je eigenlijk verdient.

En teveel werkgevers schalen je gewoon in op basis van wat je verdient, dus als je al laag zat, kan je mooi laag in de schaal worden gezet bijvoorbeeld. Dus bij bedrijf 1 worden ondergewaardeerd kan je bij bedrijf 2 blijven achtervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 22:10
Homeland schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:28:
Een werkgever komt er echt niet achter als je een hoger salaris aangeeft dan je eigenlijk verdient.

En teveel werkgevers schalen je gewoon in op basis van wat je verdient, dus als je al laag zat, kan je mooi laag in de schaal worden gezet bijvoorbeeld. Dus bij bedrijf 1 worden ondergewaardeerd kan je bij bedrijf 2 blijven achtervolgen.
Zorgen dat je 2 of 3 serieuze gesprekken hebt en dat ook gewoon vermeld tijdens de gesprekken. Het feit dat een organisatie weet dat er serieuze concurrentie is, laat er al voor zorgen dat er een ander bod gedaan wordt.

Ook hier is duidelijk 1 = geen

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
D_Jeff schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:34:
[...]

Zorgen dat je 2 of 3 serieuze gesprekken hebt en dat ook gewoon vermeld tijdens de gesprekken. Het feit dat een organisatie weet dat er serieuze concurrentie is, laat er al voor zorgen dat er een ander bod gedaan wordt.

Moet er wel serieuze concurrentie zijn, anders lieg je alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Daarom is zo'n topic als dit handig. Geeft een beetje aan waar de bovengrens zit.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donib
D_Jeff schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:34:
[...]

Ik ben er achter gekomen dus dat dit ook averechts kan werken. Want dan lijkt het we alsof je juist om de salaris solliciteert en niet om het bedrijf? Ik ben bij een bedrijf afgewezen en dit hebben ze ook als een reden aangehaald. Heb ook een tip gekregen om dit wat tactischer te verwoorden, mocht je het toch willen vermelden.
unezra schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:41:
[...]
Het is niet liegen als je vertelt je verdient X, en laat in die x toevallig bijvoorbeeld ook je vakantiegeld en/of reiskostenvergoed. Niet mijn probleem als ze niet vragen wat daar onder valt (wat ook niet gebeurt). Maar ik ben er in principe mee eens dat het ze niet aan gaat wat ik verdien. En liegen moet je inderdaad niet doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Donib op 02-10-2022 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Als ze vragen wat je nu verdient, is dat niet dezelfde vraag als wat je huidige salaris is (wat je krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Nu er overal krapte is mag je best wel beetje spelen met wat je voor je salaris wilt.. Ten eerste het gaat een nieuwe werkgever niks aan wat jij ergens anders verdiende. Zij willen jou, dus dan betalen ze ook maar wat jij wilt.

Uiteindelijk zit jij daar om je brood te verdienen.. klinkt egoistisch, maar in verschillende sectoren (deta, uitzending, verschillende uitleenmodellen verdienen ze nog flink aan je)

Liegen zou ik ook niet doen, maar je mag best hoog inzetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
crimby schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:00:
[...]

Precies dit. Mijn ervaring bij solliciteren is gewoon vooraf bedenken:
1. Welk bedrag wil ik hier graag gaan verdienen (dit ga je aangeven);
2. Welk bedrag wil ik minimaal gaan verdienen als ik hier zou gaan werken.

Het bedrag bij punt 2, het bedrag dat je minimaal wil gaan verdienen, dat noem ik altijd (indien gevraagd) als bedrag wat ik nu zogenaamd verdien. Al zit het enorm boven wat ik nu daadwerkelijk verdien, wat maakt het uit? Niemand die er ooit achter kan of gaat komen. In de meeste gevallen heb ik zelfs een recent loonstrookje aangepast met Adobe Acrobat zodat daarop staat dat ik inderdaad dat verdien. Er is me nog nooit om een loonstrookje gevraagd, maar als ze het zouden vragen dan zou ik bij wijze van spreken in het sollicitatiegesprek kunnen zeggen "ik stuur je nu het laatste loonstrookje wel even door".

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat salarisonderhandeling betreft, in mijn geval is er nooit om huidig salaris gevraagd, slechts naar wat ik wil verdienen. Beargumenteerd (!!) hoog ingezet, waarna de discussie vlot liep.

Mijn externe recruiter zei ook nooit je huidige salaris te noemen. Overstap naar een andere werkgever is het moment waarop je een sprong kunt maken en je huidige salaris noemen beperkt je opties. Het excuus "Maar dan kunnen we zien of je niet te duur bent" is simpel op te vangen met "In welke salaris range denken jullie voor deze functie?"

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:37
Hillie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:08:
Wat salarisonderhandeling betreft, in mijn geval is er nooit om huidig salaris gevraagd, slechts naar wat ik wil verdienen. Beargumenteerd (!!) hoog ingezet, waarna de discussie vlot liep.

Mijn externe recruiter zei ook nooit je huidige salaris te noemen. Overstap naar een andere werkgever is het moment waarop je een sprong kunt maken en je huidige salaris noemen beperkt je opties. Het excuus "Maar dan kunnen we zien of je niet te duur bent" is simpel op te vangen met "In welke salaris range denken jullie voor deze functie?"
Dat werkt natuurlijk alleen als niet aan de bovenkant zit van wat de functie gemiddeld in Nederland betaalt.
Zelf zit ik aan de bovenkant en dan helpt het juist wel om mijn huidige salaris te noemen om niet tijd te verspillen aan bedrijven de functie veel lager inschalen. Uiteraard vermeld ik dat ik voor minder dan 10% stijging niet in gesprek ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Rhys08 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Dat werkt natuurlijk alleen als niet aan de bovenkant zit van wat de functie gemiddeld in Nederland betaalt.
Zelf zit ik aan de bovenkant en dan helpt het juist wel om mijn huidige salaris te noemen om niet tijd te verspillen aan bedrijven de functie veel lager inschalen. Uiteraard vermeld ik dat ik voor minder dan 10% stijging niet in gesprek ga.
Tenzij ze jou hun range vertellen, weet je natuurlijk nooit waar je zit.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22:26
Rhys08 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Het principe is hetzelfde toch? Je geeft aan wat je graag wil gaan verdienen. Je huidige salaris staat hier los van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00
miicker schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:18:
[...]

Het bedrag bij punt 2, het bedrag dat je minimaal wil gaan verdienen, dat noem ik altijd (indien gevraagd) als bedrag wat ik nu zogenaamd verdien. Al zit het enorm boven wat ik nu daadwerkelijk verdien, wat maakt het uit? Niemand die er ooit achter kan of gaat komen. In de meeste gevallen heb ik zelfs een recent loonstrookje aangepast met Adobe Acrobat zodat daarop staat dat ik inderdaad dat verdien. Er is me nog nooit om een loonstrookje gevraagd, maar als ze het zouden vragen dan zou ik bij wijze van spreken in het sollicitatiegesprek kunnen zeggen "ik stuur je nu het laatste loonstrookje wel even door".
Ik snap het wel, maar zou niet nodig moeten zijn. Als een bedrijf vraagt om te bewijzen wat je nu echt verdient moet je je serieus gaan afvragen of je daar wilt gaan werken. Het maakt toch geen zak uit wat je nu verdient? Als je het waard ben, ben je het waard.
Voor hetzelfde geld was je vorige baas je beste vriend of had ie je in een bezopen bui een enorm salaris gegeven. Moet je dat dan maar overnemen?

Dus gewoon zeggen wat je wilt verdienen en voor jezelf een minimum hanteren. Het gaat om marktwaarde, maar ook om risico van het nemen van een nieuwe baan. Of je nou daarvoor 1000 of 100 euro minder verdiende, je komt niet als het bod niet goed genoeg is. Dus take it or leave it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
De oplossing voor het salaris is makkelijk: je geeft zelf in een vroeg stadia een bedrag aan en daar laat je het bij. Huidig salaris is totaal niet relevant en percentages van groeiverwachting bovenop een huidig salaris zijn ook niet relevant. Zo heb ik wel eens een opslag van bijna 40% gehad bij dezelfde werkgever (jaarlijkse verhoging/correctie voor het geleverde werk) en ben ik wel eens gewisseld van werkgever voor zo'n 16.5% groei in salaris, maar dat is vanaf bijvoorbeeld 100K/jaar alsnog een groei van 16.500 euro per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

dfbt schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:51:
[...]

Ga je dan naar je werkgever toe om te zeggen, ik heb x bod bij ander bedrijf gehad, en zit te twijfelen om over te stappen? of aangegeven dat je weg zou gaan waarna een tegenbod is gekomen?

Ik zit momenteel lichtelijk zelf in zo'n scenario en ben flink aan het nadenken over hoe aan te pakken. Zulke gesprekken zijn nooit heel leuk.
Meestal als je op zo'n kruispunt staat, ben je al met 1 voet uit de deur. Je huidige werkgever gaat waarschijnlijk nooit het salaris van een nieuwe job matchen en het feit dat je op zoek bent gegaan betekent dat je klaar bent voor iets nieuws. Zelf ook in deze situatie gezeten, een paar 100 euro meer per jaar gekregen en nog een jaartje gebleven, daarna was het klaar. Soms is het gras wel groener aan de overkant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 17-09 14:47
Liegen is niet goed, maar werkt vaak wel. Ik heb een x aantal jaar geleden wel is bij een sollicitatie gezegd wat er echt binnen kwam bij mij, en toen kreeg ik een aanbieding van 200 bruto extra. de drempel om dan nog tegen zo'n bedrijf te zeggen joh luister ik had 1000 euro extra verwacht is dan ineens heel lastig. Ik heb er wel van geleerd om dat in ieder geval nooit meer te doen. Liegen om salaris zou ik niet zozeer doen, ik zou inderdaad gewoon aangeven wat je wilt verdienen. Vaak vragen ze bij sollicitatie om een salaris indicatie waarna ze een huidig bod kunnen doen. Die zet je dan gewoon maximaal in.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 15:56
[...]

Je hebt serieus een vervalst salarisstrookje? Ik hoop dat je een grapje maakt? :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CompoundLiving
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-04-2024
Tijdje geleden een mooie stap gemaakt door van werkgever te wisselen. Ben zeker tevreden over het huidige pakket.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: WO Master
• Werkervaring: 3 jaar relevante bijbanen, 3 jaar fulltime
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst
• Werkgever/branche: IT outsourcing
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: Zelf invullen/ kiezen
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 40 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5.208
• Vakantiegeld: €416,64
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €10.125
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €77.625

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1.702,14 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 100% betaald door werkgever, neemt toe (percentueel) met leeftijd.
• Mobiliteit per jaar: €7956 lease budget (EV). Onbeperkt prive KMs, laden word betaald door werkgever (ook in het buitenland)
• Overige: Gratis ontbijt, lunch, avondeten en snacks
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €87.238

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
BiLLie- schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Je hebt serieus een vervalst salarisstrookje? Ik hoop dat je een grapje maakt? :X
Nee ik maak geen grapje. Ik heb het nog nooit nodig gehad, maar had er altijd een klaar voor het geval er om gevraagd werd.

Ik ben het met de mensen eens die aangeven dat een potentiële werkgever eigenlijk niet zou moeten vragen naar wat je nu verdient, maar in de praktijk gebeurt het gewoon heel vaak. Als je je daar niet op voorbereid of met een antwoord komt als "Dat gaat je niets aan" ben je in mijn optiek gewoon absoluut niet slim bezig. Ik werk zelf op een recruitmentafdeling (ik beheer daar de systemen, maar heb vaak gesprek met recruiters) en ik ken zo wel een hele hoop van hun trucjes. Bij ons is het gewoon zo dat er soms gewerkt wordt met een salaris dat we maximaal mogen bieden, maar als een kandidaat aangeeft nu meer te verdienen (en het ligt er niet heel ver van het bedrag af dat we maximaal wilde bieden) dan mogen ze dat salaris evenaren. Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Laatst online: 17-09 15:56
miicker schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Nee ik maak geen grapje. Ik heb het nog nooit nodig gehad, maar had er altijd een klaar voor het geval er om gevraagd werd.

Ik ben het met de mensen eens die aangeven dat een potentiële werkgever eigenlijk niet zou moeten vragen naar wat je nu verdient, maar in de praktijk gebeurt het gewoon heel vaak. Als je je daar niet op voorbereid of met een antwoord komt als "Dat gaat je niets aan" ben je in mijn optiek gewoon absoluut niet slim bezig. Ik werk zelf op een recruitmentafdeling (ik beheer daar de systemen, maar heb vaak gesprek met recruiters) en ik ken zo wel een hele hoop van hun trucjes. Bij ons is het gewoon zo dat er soms gewerkt wordt met een salaris dat we maximaal mogen bieden, maar als een kandidaat aangeeft nu meer te verdienen (en het ligt er niet heel ver van het bedrag af dat we maximaal wilde bieden) dan mogen ze dat salaris evenaren. Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.
Er zijn een heleboel andere argumenten/manieren om een hoger salaris te onderhandelen. Maar het bereid zijn te gaan liegen tegen een potentieel nieuwe werkgever vind ik nog wel een dingetje (lees: een aantal bruggen te ver).

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18
De eerste persoon die volledig de waarheid tijdens een sollicitatie vertelt moet ik nog tegen komen.

Kunnen we nu weer lijstjes posten in plaats van moraalridder spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:24
Members only:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Montaner
  • Laatst online: 01-09 08:19
Het is alweer even geleden :) Montaner in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Montaner op 04-10-2022 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Sebazzz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:42:
Promotie gemaakt dit jaar. :)

***members only***

Tevreden hiermee.
Zelfde kanaal, maar 200 euro inflatiecorrectie vanaf juni gekregen en nu 7,5% erbij en 0,7 vakantiedagen erbij:

Members only:

Zeker tevreden hiermee :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53
Met zo'n hoge eigen bijdrage pensioenregeling ben ik eigenlijk wel benieuwd: draagt je werkgever ook nog iets bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 10:26
Sebazzz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:27:
[...]

Zelfde kanaal, maar 200 euro inflatiecorrectie vanaf juni gekregen en nu 7,5% erbij en 0,7 vakantiedagen erbij:

***members only***

Ergens toch wel belachelijk dat je het met "maar" 80k moet doen in een lead dev rol. mi zou dat minimaal op 100k moeten zitten bij 10 jaar ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

_Max_ schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:15:
[...]

Ergens toch wel belachelijk dat je het met "maar" 80k moet doen in een lead dev rol. mi zou dat minimaal op 100k moeten zitten bij 10 jaar ervaring.
Ik heb wel eens buiten de deur gekeken maar er zijn veel toko's waarbij dit getal al bijna bij het plafond van functie zit, geen leaseauto een mogelijkheid is (wat betekent dat je mobiliteit uit je netto salaris moet betalen), en ik ga altijd zwaar achteruit in vakantiedagen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauwie007
  • Laatst online: 17-09 13:17
Normaal niet zo actief in het forum, maar ben toch benieuwd wat men hier van vindt.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Lauwie007 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:47:
Normaal niet zo actief in het forum, maar ben toch benieuwd wat men hier van vindt.

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauwie007
Bedankt voor de reactie, fijn te horen dat ik er niet heel veel naast zit.
Op het moment weet ik niet zo goed welke kant ik met mijn loopbaan op wil. Zit nu heerlijk bij mijn huidige werkgever dus wil eigenlijk kijken of ik dit kan 'uitbuiten' om meer cursussen te volgen/meer te leren. Kijk wel jaloers naar mijn leeftijdsgenoten die pension, reiskosten en andere vergoedingen krijgen.
Denk dat dat me op lange termijn wel in m'n voet gaat schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Lauwie007 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

Op het moment weet ik niet zo goed welke kant ik met mijn loopbaan op wil. Zit nu heerlijk bij mijn huidige werkgever dus wil eigenlijk kijken of ik dit kan 'uitbuiten' om meer cursussen te volgen/meer te leren. Kijk wel jaloers naar mijn leeftijdsgenoten die pension, reiskosten en andere vergoedingen krijgen.
Je leert als junior/medior in mijn ogen te weinig in een bedrijf met maar twee collega's. Ik zou dit nooit aanraden (uitzonderingen daargelaten). Ik zou gaan solliciteren, zeker als je hier ook die vier jaar zit is het een prima moment voor een overstap waarbij je ogen worden geopend in salaris en werkomgeving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Lauwie007 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

Je wordt in ieder geval nu onderbetaald, en bouwt geen pensioen op dat vanaf nu nog 40 jaar rendeert. Dus financieel zit je hier niet goed, mogelijk zelfs slecht. Dat je goed zit, betekent niet de je werkgever dat niet mag horen. Maak duidelijke afspraken hier over, wellicht gekoppeld aan targets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrenic
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05 09:54
knip

[ Voor 99% gewijzigd door Myrenic op 07-10-2022 13:17 . Reden: doxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Laatst online: 17-09 10:27
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door MadDonkey op 09-10-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauwie007
True schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

Je leert als junior/medior in mijn ogen te weinig in een bedrijf met maar twee collega's. Ik zou dit nooit aanraden (uitzonderingen daargelaten). Ik zou gaan solliciteren, zeker als je hier ook die vier jaar zit is het een prima moment voor een overstap waarbij je ogen worden geopend in salaris en werkomgeving ;)
Ja, ik zit hier inderdaad al 4 jaar (1 jaar bijbaan, 3 jaar voltijd).
Wel verschillende stagiairs erbij gehad (en begeleid) en 1 jaar een extra vaste collega (van mijn leeftijd) gehad.

Zou je aanraden om eerst meer opleidingen/cursussen te doen, of kan ik dat in de ICT achterwegen laten en bij een toekomstige werkgever te doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
[...]

Het bedrag bij punt 2, het bedrag dat je minimaal wil gaan verdienen, dat noem ik altijd (indien gevraagd) als bedrag wat ik nu zogenaamd verdien. Al zit het enorm boven wat ik nu daadwerkelijk verdien, wat maakt het uit? Niemand die er ooit achter kan of gaat komen. [...]
Ik vind dat een heel

Je kunt gewoon zeggen: "ik verdien nu 3000 bruto, maar daarmee ben ik zeer ontevreden en ik wil tenminste 4500 bruto verdienen". Wel de daad bij het woord voegen en weigeren als ze een aanbod tussen de 3k en 4.5k doen natuurlijk.

Dan heb je in ieder geval niet gelogen.

En loonstroken delen: niet doen. Ze hebben geen recht op die informatie. Als ze erop staan, verbreek de sollicitatie. Bedrijven die al beginnen vanuit een houding van gierigheid en wantrouwen, daar wil je niet werken.

Overigens is liegen tijdens een sollicitatie reden tot ontslag op staande voet. Ik denk dat je best een zaak hebt als het gaat over irrelevante data zoals een loonstrook van je vorige baas, maar het zou zomaar kunnen standhouden. De beschuldiging is wel valsheid in geschrifte en dat is een misdrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Lauwie007 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:23:
[...]

Ja, ik zit hier inderdaad al 4 jaar (1 jaar bijbaan, 3 jaar voltijd).
Wel verschillende stagiairs erbij gehad (en begeleid) en 1 jaar een extra vaste collega (van mijn leeftijd) gehad.

Zou je aanraden om eerst meer opleidingen/cursussen te doen, of kan ik dat in de ICT achterwegen laten en bij een toekomstige werkgever te doen?
Ik zou certificaten (en de kennis ;)) sowieso niet achterwegen laten, maar ik ben van mening dat je te weinig leert in een team van drie personen. Hierom alleen al zou ik mogelijk overstappen, en als je dan ook nog eens relatief weinig betaald krijgt is de keuze makkelijk gemaakt. Ik zou opzoek gaan naar een werkgever met een groter team, waar je kunt leren, doorgroeien en mag studeren (al dan niet in je eigen tijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:42
t_captain schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:24:
[...]

Ik vind dat een heel

Je kunt gewoon zeggen: "ik verdien nu 3000 bruto, maar daarmee ben ik zeer ontevreden en ik wil tenminste 4500 bruto verdienen". Wel de daad bij het woord voegen en weigeren als ze een aanbod tussen de 3k en 4.5k doen natuurlijk.

Dan heb je in ieder geval niet gelogen.

En loonstroken delen: niet doen. Ze hebben geen recht op die informatie. Als ze erop staan, verbreek de sollicitatie. Bedrijven die al beginnen vanuit een houding van gierigheid en wantrouwen, daar wil je niet werken.
Heb tijdens de sollicitaties jaren geleden, alvorens ik bij mijn huidige werkgever zat, ook zo'n geval gehad waar men vroeg om per mail een kopie van een salarisstrook toe te sturen. Dit heb ik geweigerd, tot frustratie/woede van de recruiter. Heb gezegd dat in het uiterste geval ik het ter inzage meeneem mocht men mij niet geloven, maar mijn salaris eis zou sowieso hoger zijn. Maar zelfs dat zag ik niet zitten, indien zij mij niet vertrouwen over zoiets basaals, dan heb je al geen goede basis voor een gezonde werkrelatie.

Is er uiteindelijk ook niet meer van gekomen, paar dagen erna had ik al het eerste gesprek met mijn huidige werkgever achter de rug en was ik al uitgenodigd voor een 2e gesprek, daar een salaris gekregen wat zeker 20% hoger lag dan het voorlaatste (en veel betere secundaire voorwaarden) zonder enige vraag naar wat ik voorheen verdiende.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeewolf
  • Laatst online: 18:13
Sebazzz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:27:
[...]

***members only***

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ja ik nam aan dat dat niet in de totaal package zat want het is eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeewolf
  • Laatst online: 18:13
Ah was mij niet duidelijk dat het eenmalig was. Dacht dat dit gewoon het (verwachte) bedrag van dit jaar was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DansPants
  • Laatst online: 16-09 20:53
MadDonkey schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:24:
Niet gedacht in dit topic een post te maken. Maar ben opzoek naar wat advies. Ga binnenkort namelijk een stap maken maar moet nog onderhandelen over de voorwaarden, lees aanpassing in het salaris.

***members only***

***members only***
Niet met hetzelfde bijltje gehakt maar als ik je situatie zo lees krijg je er inderdaad behoorlijk wat verantwoordelijkheid bij. Wat een goede indicatie kan zijn is het nagaan waar je verantwoordelijk voor wordt, niet alleen qua taken die je al genoemd hebt maar ook qua omzet. De ruimte in omzet en kosten kan je dan gebruiken als indicatie wat er mogelijk is qua salaris.
Als het de bedoeling is dat er groei is kan je ook nog vast laten leggen dat als je bepaalde omzetgroei haalt ten opzichte van nu of teamgroei, dat je dan x verhoging krijgt.
Toen ik zelf voor promotie ging(niet met dezelfde verantwoordelijkheden of taken) heb ik qua verhoging altijd op minimaal 20% ingezet en dat is tot heden altijd gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:31
Zeker wel, dat ligt er echt aan in welke sector en bij welke werkgever je gaat werken. Stel je gaat een gesprek aan bij de politie. Dan wordt je meestal gescreend en daarbij moet je ook je oude salarisstrook inleveren en/of je maandsalaris invullen, dit gaan ze dan uiteraard checken etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Reinier

\o/

Son Gohan schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:26:
[...]

Zeker wel, dat ligt er echt aan in welke sector en bij welke werkgever je gaat werken. Stel je gaat een gesprek aan bij de politie. Dan wordt je meestal gescreend en daarbij moet je ook je oude salarisstrook inleveren en/of je maandsalaris invullen, dit gaan ze dan uiteraard checken etc..
En de politie gaat bij je werkgever vragen wat je salaris is. Dacht het niet!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:14

mwa

Reinier schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:34:
[...]

En de politie gaat bij je werkgever vragen wat je salaris is. Dacht het niet!
Met zwaaiende sirenes en een arrestatieteam. En als ze het niet willen geven, bijt de herdershond in de billen van Saskia die op HR werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door mwa op 06-10-2022 15:36 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Reinier

\o/

*knip* geen hk

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 06-10-2022 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:07
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44
[...]

:D

Wie heeft jou dit wijsgemaakt? Ik heb de meest uitgebreide screenings die mogelijk zijn meegemaakt en daar is dit geen onderdeel van.

Wat wel mogelijk is dat als je bij een pensioenfonds oid gaat werken of een bank (waar je toevallig dus je pensioen hebt lopen dan wel bankrekening) dan zouden ze het kunnen zien. Maar officieel mag dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

xminator schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:58:
[...]

:D

Wie heeft jou dit wijsgemaakt? Ik heb de meest uitgebreide screenings die mogelijk zijn meegemaakt en daar is dit geen onderdeel van.

Wat wel mogelijk is dat als je bij een pensioenfonds oid gaat werken of een bank (waar je toevallig dus je pensioen hebt lopen dan wel bankrekening) dan zouden ze het kunnen zien. Maar officieel mag dat natuurlijk niet.
Ik heb ook alle soorten screenings meegemaakt en ik moet ook altijd mijn salaris invullen. salarisstrookje niet maar wel salaris aangeven. En dat was niet bij banken ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberGuardian
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bimmert
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-09 15:33
***members only***
[/quote]

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bimmert schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:08:
***members only***
[/quote]

***members only***
Mooie voorwaarden idd. Hoe lang zit je nu bij die werkgever? Is er geen optie om het gesprek met ze aan te gaan om wat meer uitdaging te zoeken binnen het bedrijf?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:25:
[...]

Ik heb ook alle soorten screenings meegemaakt en ik moet ook altijd mijn salaris invullen. salarisstrookje niet maar wel salaris aangeven. En dat was niet bij banken ;)
Dat er werkgevers zijn die 'screening' als excuus gebruiken om salarissen te verzamelen wil ik best geloven, maar dat is niet iets wat in een screening thuis hoort. Sowieso gebeuren screeningen als het goed is niet door een random HR medewerker tijdens de solicitatieprocedure, maar erna en door een losstaande organisatie.
[...]

De politie screening is gewoon publiek, en er word niet nagevraagd: Screening in de selectie en OPG-formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

RagingPenguin schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:12:
[...]

Dat er werkgevers zijn die 'screening' als excuus gebruiken om salarissen te verzamelen wil ik best geloven, maar dat is niet iets wat in een screening thuis hoort. Sowieso gebeuren screeningen als het goed is niet door een random HR medewerker tijdens de solicitatieprocedure, maar erna en door een losstaande organisatie.

[...]

De politie screening is gewoon publiek, en er word niet nagevraagd: Screening in de selectie en OPG-formulier.
Members only:

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22:26
***members only***
[/quote]

***members only***
Hele nette voorwaarden, met name de combinatie van totale package met die hoeveelheid vakantiedagen. Maar als de uitdaging er uit is wel terecht om je af te vragen waar de volgende stap zit, je hebt nog een lange periode te werken. Bij ZZP zou je in theorie flink meer kunnen verdienen, maar vallen ook alle luxe en zekerheden weg. Daarbij kijken we naar een minder gunstig economisch klimaat, al is dat niet voor iedereen even relevant.

Zou je bereid zijn te switchen voor uitdaging, zonder er financieel (flink) op vooruit te gaan? Dat vergroot waarschijnlijk je opties aanzienlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:50
***members only***
[/quote]

***members only***
Maar wat je doe, in zo'n algemene functie met die twee HBO opleidingen? Als ik vragen mag.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skillaz1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-09 09:47
skillaz1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:36:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO Niveau 4 Applicatie ontwikkelaar, HBO-ICT Software Dev(deze maand afgestudeerd), nu bezig met een masteropleiding in Software Science
• Werkervaring: 2 stages op het mbo, 2 stages op het hbo en na mijn meewerkstage op het hbo parttime gewerkt bij het stagebedrijf (32 uur per week voor 4 maanden) bijna 2 jaar werkzaam bij het bedrijf
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Java Software Engineer
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Apeldoorn
• Aantal vakantiedagen: 29
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 0 (full remote), ~1.5 uur (OV) naar kantoor als ik dat wil
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2500, €2800
• Vakantiegeld: €2800
• Bonus, toeslagen, etc: €110 euro (netto) onkostenvergoeding per maand
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €35400

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN ofzo?
• Mobiliteit per jaar: OV wordt volledig vergoed
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €35400

Een verhoging van 300 euro. Ik vraag me af of ik meer had kunnen vragen.. Een verhoging van 12% maar met de huidige inflatie netto waarschijnlijk eerder 2-5% omhoog gegaan?
Inmiddels ongeveer al 4 maanden verder en afgestudeerd. Ik vind dat ik nu wel te weinig te betaald krijg en meer zou kunnen vragen. Als ik rond kijk in deze topic en naar verschillende vacatures met vergelijkbare eisen dan bevestigd het mijn gedachte. Ik wil dus binnenkort voor een verhoging vragen. Wat lijkt jullie een redelijk bedrag om te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
skillaz1 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Inmiddels ongeveer al 4 maanden verder en afgestudeerd. Ik vind dat ik nu wel te weinig te betaald krijg en meer zou kunnen vragen. Als ik rond kijk in deze topic en naar verschillende vacatures met vergelijkbare eisen dan bevestigd het mijn gedachte. Ik wil dus binnenkort voor een verhoging vragen. Wat lijkt jullie een redelijk bedrag om te vragen?
Moet je 40/u werken of krijg je tijd (betaald) om voor je master te studeren?
Indien dat eerste lijkt mij 3000€ niet onrealistisch en 3200€ zit wat hoger in de bandbreedte maar zou kunnen liggend aan de werkgever. Indien je bijv. 32u werkt en 8u studeert waar je wel betaald krijgt vind ik de som namelijk al heel anders.

Pagina: 1 ... 147 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.