Dat is natuurlijk prima een vraag die je in de onderhandeling kan stellen. Weet niet welke studie je hebt gedaan, als dat technisch is zou ik ook zeker wat meer aanboden opzoeken. En wat een vreemde regeling na 3j pas meedoen aan pensioen. Dat kan opzich gunstig zijn voor je netto salaris, al zou ik zelf dan wel iets regelen (brand new day oid).Donib schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:03:
Huidige situatie:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: WO MSc
• Werkervaring: 4 jaar (waarvan 3,5 j parttime)
• (Woon) Locatie: Noord Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Constructeur / project leider
• Werkgever/branche: constructieadviesbureau
• (Werk) Locatie(s): Noord Brabant
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: ca 40 min
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3250€
• Vakantiegeld: 8%€
• Bonus, toeslagen, etc: geen
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand bij goed resultaat
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 45k€
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: 400€ reiskostenvergoeding per maand, evt om te zetten naar bruto salaris.
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 49,8k€
Voorlopig nieuw aanbod, moet hierop nog reageren
2. Wat doe je:
• Functie: Constructeur
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: ca 50 min
• Werkdruk: ?
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3720€
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 51.9k€
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: deelname aan pensioen pas na 3 jaar in dienst![]()
• Mobiliteit per jaar: verwacht vergoeding reiskosten
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 52k€
Naast het feit dat ik graag een hoger salaris wil, heb ik onlangs mijn master diploma behaald en ben ik ook wel toe aan wat nieuwe uitdagingen. De huidige firma is kleinschalig en krijg er niet echt de technische diepgang, dus naast salaris wil ik ook nieuwe vaardigheden leren.
Aan de andere kant, mijn huidige werkgever richt zich op bestaande bouw en de nieuwe op nieuwbouw. Van nieuwbouw ben ik bang dat deze vast gaat lopen en er wellicht geen werk in is, ik hoor al geluiden van projecten die gecanceld zijn i.v.m. hoge materiaalkosten.
Ik heb nog een aantal andere gesprekken gepland dus ik kijk het nog aan. Ik wilde sowieso met een tegenbod komen naar de nieuwe wg.
Mee eens, 3 jaar geen pensioen opbouw is best lang, beetje raar en heb ik ook nog nooit eerder van gehoord.FitTiv schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:16:
[...]
Dat is natuurlijk prima een vraag die je in de onderhandeling kan stellen. Weet niet welke studie je hebt gedaan, als dat technisch is zou ik ook zeker wat meer aanboden opzoeken. En wat een vreemde regeling na 3j pas meedoen aan pensioen. Dat kan opzich gunstig zijn voor je netto salaris, al zou ik zelf dan wel iets regelen (brand new day oid).
Stel je bent binnen 3 jaar weg, hebben zij je geen kosten gemaakt en ben jij nerges mee opgeschoten. Lijkt mij onacceptabel in de tegenwoordige tijd?!? of je moet ervoor kiezen het sowieso in eigenhand te gaan nemen.
Hier moet en kan veel meer bij inderdaad. 1K per maand erbovenop komt langzaam in de buurt (gezien het karige pensioen).muharemj schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:06:
(repost)
Hallo iedereen,
Ik heb het gevoel dat ik meer kan verdienen voor mijn functie + aantal jaar werkervaring, en zou graag willen onderhandelen (vooral als ik kijk naar wat anderen verdienen met dezelfde functie).
Wat is volgens jullie een reëel salaris voor iemand met 6,5 jaar werkervaring als Senior Java developer?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO Informatica - Software Engineering
• Werkervaring: 6,5 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Eindhoven
2. Wat doe je:
• Functie: Senior Java ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Financiële sector
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 28
• Uren per week: 40
• Reistijd: 30 minuten enkele reis
• Werkdruk: Normaal tot hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3500
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Geen
• 13e/14e maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45.360 (maandsalaris + vakantiegeld)
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €750 (per jaar)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN
• Mobiliteit per jaar: €1200 (€100 per maand)
• Overige: Laptop, collectiviteitskorting en studiemogelijkheden
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47.310 (primair + secundair)
Doe er jouw voordeel mee
Lies are obvious to read because the truth is already written
knip
[ Voor 118% gewijzigd door Baken op 28-09-2022 15:18 ]
Wat hout 'fair-use' in met je vakantiedagen. Want ik zou een ander beeld hebben van eerlijk dan mijn baas denk ikBaken schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:19:
Hoi Tweakers,
Na jarenlang lurken en meelezen nu zelf ook eens wat posten.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Havo, HBO niet afgerond
• Werkervaring: 10 jaar relevant
• (Woon) Locatie : Noord-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Operationeel Manager
• Werkgever/branche : IT Dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Regio Eindhoven/Tilburg
• Aantal vakantiedagen: Onbeperkt, Fair-Use-Policy
• Reistijd: 10 min
• Werkdruk: Middel
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5400
• Vakantiegeld: €5184
• Bonus, toeslagen, etc: €13.000,- obv bedrijfsresultaat
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €82.984
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 3.15%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 50/50
• Mobiliteit per jaar: €12.420
• Overige: tel kosten vergoeding, betaalde lunch, onbeperkt studeren
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ongeveer €97.000
Onlangs een nieuwe baan gestart, zelf zeer content met de voorwaarden, benieuwd wat de rest ervan denkt. Aantal jaar geleden werkte ik nog in de retail (niks mis mee), maar inmiddels aardig opgeklommen. In eerste instantie een hoop moeite gehad om de retail uit te komen vanwege het gebrek van een relevant diploma, maar dat is allemaal goedgekomen
Ik kan zoveel vrij nemen als ik wil, zolang dat niet ten koste van mijn verantwoordelijkheden.
perspectivebass schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:29:
[...]
Wat hout 'fair-use' in met je vakantiedagen. Want ik zou een ander beeld hebben van eerlijk dan mijn baas denk ik
[ Voor 28% gewijzigd door Baken op 19-07-2022 13:32 ]
Beetje Amerikaans model is dat doorgaans. Je mag zoveel vrij nemen als je wilt, maar als je mee dan 10 dagen vrij neemt rekenen we je er wel op af.perspectivebass schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:29:
[...]
Wat hout 'fair-use' in met je vakantiedagen. Want ik zou een ander beeld hebben van eerlijk dan mijn baas denk ik
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Gelukkig niet. 30 dagen opnemen is niet ongebruikelijk en geen probleem.Mugwump schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:45:
[...]
Beetje Amerikaans model is dat doorgaans. Je mag zoveel vrij nemen als je wilt, maar als je mee dan 10 dagen vrij neemt rekenen we je er wel op af.
'Onbeperkte vrije dagen' is ook voorral leuk voor op papier. Want leuk verkopen naar medewerkers, maar je hoeft natuurlijk alleen de wettelijke dagen op balans te zetten en uit te betalen als iemand weggaat.
Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat mensen juist gemiddeld minder vrij nemen in plaats van meer.
Geef dan gewoon 40 vakantie dagen, maken de meeste ook niet op maar is veel duidelijker.
Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat mensen juist gemiddeld minder vrij nemen in plaats van meer.
Geef dan gewoon 40 vakantie dagen, maken de meeste ook niet op maar is veel duidelijker.
@Baken Op het oog een prima pakket. Heb je ook een budgettaire verantwoordelijkheid? En hoeveel mensen stuur je (in)direct aan?
Het was ook wat gekscherend bedoeld natuurlijk, maar feitelijk is het gewoon een niet geformaliseerde afspraak over vakantiedagen. Je hebt in Nederland een wettelijk minimum van 20 vakantiedagen. Als je niets formeel afspreekt kun je daar volgens mij als werknemer sowieso aanspraak op maken. Maar dit soort afspraken worden vaak verkocht als 'onbeperkt' vakantie, terwijl er natuurlijk wel degelijk een beperking geldt. Die beperking is alleen afhankelijk van wat de werkgever acceptabel acht. De ene werkgever zal flexibeler en vrijgeviger zijn dan de ander.Baken schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:48:
[...]
Gelukkig niet. 30 dagen opnemen is niet ongebruikelijk en geen probleem.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
In Duitsland verdient een SM bij een Big Four al vrij snel rond de 115k-120k base plus bonus. Het verschil met Nederland? Een partner verdient er wat minderJDFS schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:17:
Edit @Baze volgens mij begreep je me verkeerd (ik ben ex Big Four en de mensen waarover ik spreek ook)
[...]
Vandaar ook mijn dikke vette disclaimer in laatste alinea
***members only***
Als je door de rangen komt (en dus niet van buitenaf) dan is het lastiger en spreek je meer over de salarissen waar Baze het over heeft. Maar toch, een ervaren manager moet, inclusief alle emolumenten, tegenwoordig toch ook al zeker op een 90k-95k zitten lijkt mij. Wellicht zelfs meer met inflatie en het tekort op de arbeidsmarkt.
JDFS schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:17:
Edit @Baze volgens mij begreep je me verkeerd (ik ben ex Big Four en de mensen waarover ik spreek ook)
[...]
***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
JDFS schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:17:
[...]
***members only***
Members only:
Inloggen
Voor de duidelijkheid, ik betwist niet dat een SM dit haalt, dat geef ik expliciet toe.Sineplex schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:06:
[...]
In Duitsland verdient een SM bij een Big Four al vrij snel rond de 115k-120k base plus bonus. Het verschil met Nederland? Een partner verdient er wat minder.
Als je door de rangen komt (en dus niet van buitenaf) dan is het lastiger en spreek je meer over de salarissen waar Baze het over heeft. Maar toch, een ervaren manager moet, inclusief alle emolumenten, tegenwoordig toch ook al zeker op een 90k-95k zitten lijkt mij. Wellicht zelfs meer met inflatie en het tekort op de arbeidsmarkt.
Alleen van de 100 mensen die onderaan starten bij een big 4, haalt een kleine groep het tot aan SM. Nog een veel extremer kleiner deel haalt dat binnen 6 jaar. Vandaar dat ik met name aansloeg op de voorbeeld met de 27 jarige die max 4 of 5 jaar ervaring heeft en dan > 100K binnenhaalt (nu mij achteraf is gebleken dat dit een overstap uit de big4 gaat).
Het punt dat ik wil maken is dat het in regel niet normaal is dat mensen met een big 4 tax achtergrond met < 6 jr werkervaring >100k binnenhalen.
[ Voor 63% gewijzigd door Baze op 20-07-2022 08:02 ]
Members only:
Inloggen
Werk inmiddels 5 jaar bij m'n huidige werkgever.
Hier ook begonnen met werken mijn eerst contract. flinke groei gemaakt op 2000 begonnen.
Wat denken jullie van mijn pakket in vergelijking tot de markt?
@Swekker basis salaris beetje aan de lage kant met 5.5 werkervaring zou ik 4.2-4.5k verwachten indien relevante werkervaring
Members only: title
Inloggen
Duitsland is ook een uitzonderingBaze schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:16:
[...]
***members only***
[...]
Voor de duidelijkheid, ik betwist niet dat een SM dit haalt, dat geef ik expliciet toe.
Alleen van de 100 mensen die onderaan starten bij een big 4, haalt een kleine groep het tot aan SM. Nog een veel extremer kleiner deel haalt dat binnen 6 jaar. Vandaar dat ik met name aansloeg op de voorbeeld met de 27 jarige die max 4 of 5 jaar ervaring heeft en dan > 100K binnenhaalt (nu mij achteraf is gebleken dat dit een overstap uit de big4 gaat).
Het punt dat ik wil maken is dat het in regel niet normaal is dat mensen met een big 4 tax achtergrond met < 6 jr werkervaring >100k binnenhalen.
Gebaseerd op mijn kring wordt de 100k+ pas op SM niveau bereikt, soms op ervaren M niveau. Alsnog zit er een mooie groeicurve in, mits je bereid bent om te investeren.
100k voor een senior bi consultant is ook niet zo ongewoon meer. Standaard kun je al zo 85k + 8-20k bonus krijgen + auto.
En steeds meer bedrijven bieden 100k
Het is ook maar net wat voor soort richting je zit. Security wat ik af en toe voorbij zie komen, lijkt ook erg goed te betalen.
Software ontwikkelaars meestal stuk minder.
En steeds meer bedrijven bieden 100k
Het is ook maar net wat voor soort richting je zit. Security wat ik af en toe voorbij zie komen, lijkt ook erg goed te betalen.
Software ontwikkelaars meestal stuk minder.
Baze schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:16:
[...]
***members only***
[...]
Voor de duidelijkheid, ik betwist niet dat een SM dit haalt, dat geef ik expliciet toe.
Members only:
Inloggen
De afgelopen pagina's gemist? assje in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"Aschtra schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:46:
Ik ga het na een aantal jaar toch vragen.
Wat is die 'big 4'
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
2 pagina's geleden is dat nog uitvoerig aan bod gekomen. Zie assje in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" en verder.Aschtra schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:46:
Ik ga het na een aantal jaar toch vragen.
Wat is die 'big 4'
The devil is in the details.
@Aschtra , Big4 is een verzamelnaam voor de (van oudsher) grootste acocuntancy/Professional Services organisaties. Deloitte, KPMG, PwC, EY (Ernst&Young). In het verleden was dit overigens de Big5, toen Arthur Anderson hier nog onderdeel van was. Zij zijn echter tenonder gegaan aan een vrij groot schandaal (Enron - dat er toe geleid heeft dat het toezicht op accounting eindelijk serieus genomen werd).
Zijn interessante documentaires over gemaakt, maar het volgende filmpje vind ik het mooist:
@allen,
Interessante discussie over salarissen bij Big4. Ben intussen zelf bij de tweede van de 4 werkzaam (blijf hier voorlopig echt wel zitten - de verschillen zijn groter dan van buitenaf lijkt). Over het algemeen ontlopen de salarissen elkaar niet heel veel, wel zit er een groot verschil in winstdeling/bonussen die uitbetaald worden.
In principe moet je in NL wel een zeer ervaren Senior Manager (7-10 jaar werkervaring) om de 100k te halen (inc vakantiegeld, exc bonussen). bij ons loopt die schaal van ca. EUR 6.300 tot 8.000 op dit moment.
Zijn interessante documentaires over gemaakt, maar het volgende filmpje vind ik het mooist:
@allen,
Interessante discussie over salarissen bij Big4. Ben intussen zelf bij de tweede van de 4 werkzaam (blijf hier voorlopig echt wel zitten - de verschillen zijn groter dan van buitenaf lijkt). Over het algemeen ontlopen de salarissen elkaar niet heel veel, wel zit er een groot verschil in winstdeling/bonussen die uitbetaald worden.
In principe moet je in NL wel een zeer ervaren Senior Manager (7-10 jaar werkervaring) om de 100k te halen (inc vakantiegeld, exc bonussen). bij ons loopt die schaal van ca. EUR 6.300 tot 8.000 op dit moment.
Members only:
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door Mister hop op 20-07-2022 15:26 ]
Nee, zo gek is dat niet. De Big4 komt periodiek bijeen om samen de arbeidsvoorwaarden af te stemmenPRoeske schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:52:
@Aschtra [YouTube: Holiday Parties at Arthur Andersen]
@allen,
Interessante documentaire over waarom het ooit Big 5 waren en nu Big 4: IMDB: Enron: The Smartest Guys in the Room (2005)
Ook over corporate greed in het algemeen.
[ Voor 11% gewijzigd door JDFS op 20-07-2022 15:51 ]
Gaat over Arthur Andersen?JDFS schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:51:
Interessante documentaire over waarom het ooit Big 5 waren en nu Big 4: IMDB: Enron: The Smartest Guys in the Room (2005)
Ja het is aardig weinig. Probeer je certificeringen te halen dan is het makkelijker hoppen. (Het liefst alleen de examens doen als je dat kan, en geen studies want dan komt er waarschijnlijk een studieschuld bij).Mister hop schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:19:
***members only***
Wat ik wel raar vind is die leaseauto waar je het over hebt. Je kan toch gewoon een leaseauto nemen zonder bijtelling? Dan rijd je er niet prive in. En nu dat je er geen 1 hebt. Krijg je dan dat uitgespaarde geld niet bij je loon erbij?
En zelf je pensioen regelen???? Oke snel weg daar.
Ps. Het is on-premises (dus met een s erachter).
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zijn hier ook mensen die personen aannemen? Ik ben met name benieuwd hoe zij kijken naar packages en de inflatie. Zelf merk ik dat vooral het basissalaris is gestegen als eis van sollicitanten. Uurtarieven zijn redelijk gelijk sinds een jaar of twee.
@Tylen
Ps. Als je iemand verbetert, zorg dan wel dat je eigen reactie klopt
@Tylen
Wij doen een aanbod wat we passend vinden bij de functie en de ervaring van desbetreffend persoon.Orangelights23 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:02:
Zijn hier ook mensen die personen aannemen? Ik ben met name benieuwd hoe zij kijken naar packages en de inflatie. Zelf merk ik dat vooral het basissalaris is gestegen als eis van sollicitanten. Uurtarieven zijn redelijk gelijk sinds een jaar of twee.
@Tylen
Dat is de standaardreactie van HR inderdaad, maar merk je ook dat de salariseisen van sollicitanten hoger zijn dan een jaar, of paar jaar geleden?Secsytime schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:05:
[...]
Wij doen een aanbod wat we passend vinden bij de functie en de ervaring van desbetreffend persoon.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Daar durf ik zo in het algemeen niets over te zeggen, meestal hangt dat meer van de persoon of functie af. Waarbij Financials en Sales mensen meestal meer op geld gericht zijn. Wel merk ik dat het nu ontzettend moeilijk is om goed personeel te krijgen, daardoor lopen er veel interimmers of consultants rond. Dus je onderhandelingspositie nu is wel fenomenaal.RomeoJ schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:18:
[...]
Dat is de standaardreactie van HR inderdaad, maar merk je ook dat de salariseisen van sollicitanten hoger zijn dan een jaar, of paar jaar geleden?
Ik heb het niet over d/t/dt of whatever. Spelfouten/grammatica zal ik nooit corrigeren ik maak ze continue. Maar on-premise vs on-premises zijn twee totaal verschillende dingen. En als je in “the cloud” werkt mag je dat niet fout doen.Orangelights23 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:02:
@Tylen
Wat is dan precies het verschil? Want als ik het Google, dan zie ik letterlijk vermeld worden dat het allebei kan/mag, en door elkaar gebruikt wordt. En Google Translate geeft aan dat 'on premise' op locatie betekent, en 'on premises' op het terrein. Zit dus inderdaad een verschil in, maar wat mij betreft nog steeds vrij aardig uitwisselbaar, en niet direct fout als je de 's' weglaat.Tylen schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:28:
[...]
Ik heb het niet over d/t/dt of whatever. Spelfouten/grammatica zal ik nooit corrigeren ik maak ze continue. Maar on-premise vs on-premises zijn twee totaal verschillende dingen. En als je in “the cloud” werkt mag je dat niet fout doen.
The word “premises” means – a house or building, together with its land and outbuildings, occupied by a business or considered in an official context.Hahn schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:40:
[...]
Wat is dan precies het verschil? Want als ik het Google, dan zie ik letterlijk vermeld worden dat het allebei kan/mag, en door elkaar gebruikt wordt. En Google Translate geeft aan dat 'on premise' op locatie betekent, en 'on premises' op het terrein. Zit dus inderdaad een verschil in, maar wat mij betreft nog steeds vrij aardig uitwisselbaar, en niet direct fout als je de 's' weglaat.
…and the word “premise” means – a previous statement or proposition from which another is inferred or follows as a conclusion.
Paar mooie qoutes:
Personally, I’m still in the “if your employees can’t learn to use premises instead of premise, fire them and hire smarter people” camp
https://www.adamfowlerit....remise-vs-premises-cares/If you have smart, well-paid people who can’t get past premise/premises, fire them and hire people who focus on the right things.
En zoals ik dus al zei: 'on premise' wordt door Google Translate gewoon vertaald tot 'op locatie'.Tylen schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:28:
[...]
The word “premises” means – a house or building, together with its land and outbuildings, occupied by a business or considered in an official context.
…and the word “premise” means – a previous statement or proposition from which another is inferred or follows as a conclusion.
Die tweede quote lijkt me een mooie om mee af te sluiten: als je blijft discussiëren over zoiets banaals als premise/premises, dan moet je wat beters met je tijd gaan doen
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 20-07-2022 20:38 ]
op verzoek
[ Voor 99% gewijzigd door We Are Borg op 09-01-2025 13:57 ]
13 cent per KM vergoeding...19c is standaard (en ik zit op 27c).
13 cent is genoeg om een fiets te onderhouden, niet een auto
Uh niks is standaard, het is geen verplichting hè, typisch Nederlands ding kilometervergoeding.XFlame schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:10:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zeker eens met het laatste, maar het is geen standaard helaas.XFlame schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:10:
19 cent is wat de werkgever belastingvrij mag geven. De werkgever is niets verplicht.
@kryptonice Tja, hoe voel je bij je werk? Bij een detacheerder kan je bruto iets meer verdienen - maar heb je wel een leaseauto en is de grote kans dat je pensioeninleg geen 50 euro per maand is.
Ik zit hier best op mijn plek, maar werk hier nu natuurlijk ook al een tijdje. Heb altijd het gevoel dat ik hier wel enorm veel vrijheid heb die ik bij bijvoorbeeld een detacheerder niet zal hebben.Vorkie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:01:
@kryptonice Tja, hoe voel je bij je werk? Bij een detacheerder kan je bruto iets meer verdienen - maar heb je wel een leaseauto en is de grote kans dat je pensioeninleg geen 50 euro per maand is.
Bruto iets meer, een auto en een beter pensioen inleg tellen natuurlijk wel allemaal mee.
Ik denk dat de grootste hamvraag nu is hoe men hier werkelijk mijn functie zou gaan noemen (ik heb werkelijk geen idee) en wat voor salaris ze daaraan gaan koppelen.
Budgetverantwoordelijkheid heb je al snel, maar dat is ook logisch als je projecten draait, wat weer niet logisch is dat jullie een werkdruk hebben van 42 uur per week.kryptonice schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:06:
[...]
Ik zit hier best op mijn plek, maar werk hier nu natuurlijk ook al een tijdje. Heb altijd het gevoel dat ik hier wel enorm veel vrijheid heb die ik bij bijvoorbeeld een detacheerder niet zal hebben.
Bruto iets meer, een auto en een beter pensioen inleg tellen natuurlijk wel allemaal mee.
Ik denk dat de grootste hamvraag nu is hoe men hier werkelijk mijn functie zou gaan noemen (ik heb werkelijk geen idee) en wat voor salaris ze daaraan gaan koppelen.
Wat er dus zou moeten gebeuren is dat jij bijvoorbeeld naar Technical Teamlead gaat, wat minder aan de werkplek zit en er 2 nieuwe medewerkers komen die 1) Office Workplace Support (M365 / onsite) gaat doen en de 2de de Development afdeling gaat doen (Webshop).
Jij staat dan tussen de manager en de 2 nieuwe functies in.
@kryptonice Klinkt als een leuke en veelzijdige functie.
Mijn inziens zou je alleen met je leidinggevende om tafel moeten over je functietitel en de daarbij behorende arbeidsvoorwaarden, wat je dus al voor je in de pijplijn zit.
Echter mijn gevoel zegt mij dat je hiermee niet de stap zou kunnen maken die daarbij hoort.
Mijn inziens zou je alleen met je leidinggevende om tafel moeten over je functietitel en de daarbij behorende arbeidsvoorwaarden, wat je dus al voor je in de pijplijn zit.
Echter mijn gevoel zegt mij dat je hiermee niet de stap zou kunnen maken die daarbij hoort.
@kryptonice voor mijn gevoel krijg je niet echt slecht betaald. Ja tuurlijk het zou leuk zijn als je iets meer krijgt gebaseerd op de verantwoordelijkheid, dat je overwerk ruimschoots gecompenseerd wordt of dat je wat meer vergoeding krijgt voor de reisafstand.
Als je het goed naar je zin hebt én je hebt geen redenen om echt grote stappen te moeten maken (lees je moet/wil een huis kopen bijv.). Dan kan ik mij echt goed voorstellen om te blijven hangen en in te zetten om salarisverhoging gebaseerd op de resultaten en de geleverde effort.
Als je het goed naar je zin hebt én je hebt geen redenen om echt grote stappen te moeten maken (lees je moet/wil een huis kopen bijv.). Dan kan ik mij echt goed voorstellen om te blijven hangen en in te zetten om salarisverhoging gebaseerd op de resultaten en de geleverde effort.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Djmaddox schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:36:
***members only***
Members only:
Inloggen
[ Voor 8% gewijzigd door FitTiv op 22-07-2022 12:32 ]
Bij een tweede werkgever gesprek gehad, wel in een andere markt, infra ipb bouw, maar wel soortgelijke vaardigheden en functie als nu, en ze bieden mij veel lager dan dat ik nu heb. Ik had al aan de recruiter mijn huidig salaris laten doorschijnen.Donib schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:03:
Huidige situatie:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: WO MSc bouwkunde
• Werkervaring: 4 jaar (waarvan 3,5 j parttime)
• (Woon) Locatie: Noord Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Constructeur / project leider
• (Werk) Locatie(s): Noord Brabant
• Reistijd: ca 40 min
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3250€
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 45k€
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: 400€ reiskostenvergoeding per maand, evt om te zetten naar bruto salaris.
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 49,8k€
Voorlopig nieuw aanbod, moet hierop nog reageren
2. Wat doe je:
• Functie: Constructeur
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: ca 50 min
• Werkdruk: ?
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3720€
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 51.9k€
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: deelname aan pensioen pas na 3 jaar in dienst![]()
• Mobiliteit per jaar: verwacht vergoeding reiskosten
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 52k€
Naast het feit dat ik graag een hoger salaris wil, heb ik onlangs mijn master diploma behaald en ben ik ook wel toe aan wat nieuwe uitdagingen. De huidige firma is kleinschalig en krijg er niet echt de technische diepgang, dus naast salaris wil ik ook nieuwe vaardigheden leren.
Aan de andere kant, mijn huidige werkgever richt zich op bestaande bouw en de nieuwe op nieuwbouw. Van nieuwbouw ben ik bang dat deze vast gaat lopen en er wellicht geen werk in is, ik hoor al geluiden van projecten die gecanceld zijn i.v.m. hoge materiaalkosten.
Ik heb nog een aantal andere gesprekken gepland dus ik kijk het nog aan. Ik wilde sowieso met een tegenbod komen naar de nieuwe wg.
Het is echter wel een bureau waar ik een goed gevoel over had. Uiteraard moet salaris niet de hoofddrijfveer zijn, maar een beetje rek moet er toch wel in zitten.
We betalen marktconform. En dan bedoel ik niet het geneuzel wat veel bedrijven op hun vacature plaatsen. Gewoon echt naar de waarde wat jij zou moeten verdienen voor de expertise die je hebt en wat je bij andere (hoogaangeschreven) bedrijven ook zou kunnen krijgen. We nemen ook alleen seniors aan (waar ik het overigens niet mee eens ben, maar het maakt het iets makkelijker om waarde in te schatten).Orangelights23 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:02:
@Tylen
Dus, gaat de markt omhoog, wij ook - en visa-versa.
Ik weet niet zo goed wat je met 'packages' bedoelt overigens. De pingpong tafel of? Anyhow, we werken gewoon met een "total compensation rate". Daar zit alles in (salaris, vakantiegeld, aandelen indien van toepassing). Als je qua package misschien doelt op techbudget e.d.? We doen niet aan "je mag x besteden per jaar aan y" - we nemen je aan als profesional. Dus heb jij iets nodig, dan naar alle redelijkheid krijg je dat gewoon - no questions asked. Je moet toch op de best mogelijke manier werken?
Inflatie, nee. Op dit moment is er eerder een grote stop op salarisverhoginen en het zelfs aannemen van mensen bij de grotere tech bedrijven. Google, oracle, netflix, etc
Was er inflatie correctie voorheen? Naar mijn inziens was dat niet echt de reden, meer dat salarisen in zijn algemeenheid omhoog gingen door vraag & aanbod.
Meerdere medewerkers die verwachten dat de jaarlijkse verhoging dit jaar boven de 10% zal zijn, zelfde als de inflatie. Tja, no way dat dat dus gaat gebeuren, we gooien immers tarieven richting de klant ook niet ineens met zo'n percentage omhoog, kan ook niet in veel lopende contracten.Orangelights23 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:02:
@Tylen
Merk wel dat er veel verloop is (nog meer dan gebruikelijk en het verloop is normaal gesproken vergeleken met andere sectoren al hoog), er zijn banen zat, genoeg werkgevers die hogere salarissen aanbieden en merk toch dat veel consultants bij ons puur voor het hoogste salaris gaan en verder weinig om de inhoud van het werk of waar ze terecht komen geven.
Mooie oorzaak-gevolg geef je aan met deze 2 alinea'sHomeland schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 01:48:
[...]
Meerdere medewerkers die verwachten dat de jaarlijkse verhoging dit jaar boven de 10% zal zijn, zelfde als de inflatie. Tja, no way dat dat dus gaat gebeuren, we gooien immers tarieven richting de klant ook niet ineens met zo'n percentage omhoog, kan ook niet in veel lopende contracten.
Merk wel dat er veel verloop is (nog meer dan gebruikelijk en het verloop is normaal gesproken vergeleken met andere sectoren al hoog), er zijn banen zat, genoeg werkgevers die hogere salarissen aanbieden en merk toch dat veel consultants bij ons puur voor het hoogste salaris gaan en verder weinig om de inhoud van het werk of waar ze terecht komen geven.
"Medewerkers verwachten een hoge verhoging, maar dat gaan ze niet krijgen."
"We hebben laatste tijd overigens wel meer verloop dan voorheen."
[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 23-07-2022 01:51 ]
Een dergelijke verhoging is niet mogelijk, dus dan raak je mensen kwijt aan organisaties die wel meer kunnen betalen. Meerderen die zijn vertrokken omdat ze ergens anders 30%+ meer kunnen verdienen, daar kan mijn werkgever niet mee concurreren.Hahn schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 01:50:
[...]
Mooie oorzaak-gevolg geef je aan met deze 2 alinea's
"Medewerkers verwachten een hoge verhoging, maar dat gaan ze niet krijgen."
"We hebben laatste tijd overigens wel meer verloop dan voorheen."
Heb zelf toevallig recent een extern bod van 30+% gekregen, en een intern tegenbod van ~10% wat genoeg was om mij te laten blijven icm een aantal andere zaken, zoals lagere workload, meer flexibiliteit, beter perspectief en betere ontwikkelingsopties. Nu werk ik in een sector waar men gemiddeld sowieso lang bij de werkgever blijft, maar als werkgever kun je je bovenop pay ook op andere vlakken van je beste kant laten zien om toch concurrerend te blijven. Zo'n extern bod komt niet uit de lucht vallen, de werknemer is dan al op zoek.Homeland schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 02:10:
[...]
Een dergelijke verhoging is niet mogelijk, dus dan raak je mensen kwijt aan organisaties die wel meer kunnen betalen. Meerderen die zijn vertrokken omdat ze ergens anders 30%+ meer kunnen verdienen, daar kan mijn werkgever niet mee concurreren.
Als iemand er 30% bij krijgt wordt die nu gewoon onderbetaald of overschat door de nieuwe WG.Homeland schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 02:10:
[...]
Een dergelijke verhoging is niet mogelijk, dus dan raak je mensen kwijt aan organisaties die wel meer kunnen betalen. Meerderen die zijn vertrokken omdat ze ergens anders 30%+ meer kunnen verdienen, daar kan mijn werkgever niet mee concurreren.
Met een overstap in de tech krijg je gratis 10% verhoging zal ik maar zeggen, daar hoef je niks bijzonders voor te doen.
Voor 20% moet je toch wel iets extra's tonen merk ik (heb afgelopen twee maanden 8 serieuze sollicitaties gehad, en nog eens 8 nutteloze) .
30% voor mij zou enorm zijn (gezien ik al zelf niet weinig verdiende).
Ik ben bij mijn vorige WG nog een 1,5 jaar gebleven na 10% verhoging. Maar daarna hield door onderstaande reden voor mij op.
Daarnaast, de drempel voor overstappen is nu gewoon enorm verlaagd.
Dus ook al kan de WG er niks aan doen, is het nu de beste tijd om even ergens anders te kijken (het team ligt niet meer, niet de goede teamgrootte, geen doorgroeimogelijkheden, etc).
[ Voor 5% gewijzigd door alaintje op 23-07-2022 10:25 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Is het echt niet mogelijk, of wil je (werkgever) het niet?Homeland schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 02:10:
[...]
Maar zoals @Hbeez ook al benoemt: werknemers weten wat ze aan hun huidige baan hebben, en veel mensen zijn risicomijdend, dus dikke kans dat ze niet per se die €1000 per maand van het andere aanbod erbij moeten hebben om te blijven, maar dat ze ook akkoord zouden gaan met iets minder. Maar als het antwoord 'je krijgt er niks bij' is, dan is de keuze snel gemaakt.
30% of meer bij een overstap is niet zo gek hoor en zie je ook buiten tech vaak genoeg gebeuren. Verschillen tussen organisaties en sectoren kunnen nu eenmaal enorm zijn en zeker als iemand nog groeit in zijn/haar carrière dan zijn die stappen niet zo raar.alaintje schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:19:
[...]
Als iemand er 30% bij krijgt wordt die nu gewoon onderbetaald of overschat door de nieuwe WG.
Met een overstap in de tech krijg je gratis 10% verhoging zal ik maar zeggen, daar hoef je niks bijzonders voor te doen.
Voor 20% moet je toch wel iets extra's tonen merk ik (heb afgelopen twee maanden 8 serieuze sollicitaties gehad, en nog eens 8 nutteloze) .
30% voor mij zou enorm zijn (gezien ik al zelf niet weinig verdiende).
Ik ben bij mijn vorige WG nog een 1,5 jaar gebleven na 10% verhoging. Maar daarna hield door onderstaande reden voor mij op.
Daarnaast, de drempel voor overstappen is nu gewoon enorm verlaagd.
Dus ook al kan de WG er niks aan doen, is het nu de beste tijd om even ergens anders te kijken (het team ligt niet meer, niet de goede teamgrootte, geen doorgroeimogelijkheden, etc).
Je ziet ook vaak zat dat iemand intern niet door kan groeien om diverse redenen maar extern wel die stap direct kan maken.
Als werkgever moet je aantrekkelijk zijn maar daar zitten bij elke organisatie beperkingen op en daarnaast is het voor zowel organisatie als individu hartstikke goed om verloop te hebben (tot een bepaald niveau).
Maar we gaan redelijk offtopic, er is een recruitment/HR topic hier: Recruiters & HR - Ervaringen, belevingen, verhalen.
Ja heel bijzonder is dit altijd. Hoeveel je als bedrijf bereid bent te verliezen omdat je je huidige medewerker geen 150 euro meer wilt betalen met als gevolg een periode geen medewerker die je vervolgens wel meer salaris betaald en deze vervolgens ook nog ingewerkt moet worden.Je ziet ook vaak zat dat iemand intern niet door kan groeien om diverse redenen maar extern wel die stap direct kan maken.
Zelf ook maanden moeten leuren om mijn salaris (jr.) Gelijk te trekken met mijn collega's (kwa schaal)
Ik zal na mijn vakantie wel weer een lijstje posten.
30% van niks is niks. Procenten zeggen niet zoveel imo.Homeland schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:28:
[...]
30% of meer bij een overstap is niet zo gek hoor en zie je ook buiten tech vaak genoeg gebeuren. Verschillen tussen organisaties en sectoren kunnen nu eenmaal enorm zijn en zeker als iemand nog groeit in zijn/haar carrière dan zijn die stappen niet zo raar.
Je ziet ook vaak zat dat iemand intern niet door kan groeien om diverse redenen maar extern wel die stap direct kan maken.
Als werkgever moet je aantrekkelijk zijn maar daar zitten bij elke organisatie beperkingen op en daarnaast is het voor zowel organisatie als individu hartstikke goed om verloop te hebben (tot een bepaald niveau).
Maar we gaan redelijk offtopic, er is een recruitment/HR topic hier: Recruiters & HR - Ervaringen, belevingen, verhalen.
Dat zegt juist veel en maakt vergelijken makkelijker. Gaat dan bijvoorbeeld om iemand die van 60k naar 80k gaat, of van 80k naar 110k. Over het algemeen zie je zulk soort, of nog grotere, sprongen alleen als iemand naar een andere organisatie gaat.Secsytime schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:17:
[...]
30% van niks is niks. Procenten zeggen niet zoveel imo.
Jouw werkgever sluit contracten af met een looptijd van meerdere jaren zonder een indexatie bepaling? run, forest, run. Ik snap wel dat mensen ergens anders 30% meer krijgen. Pracktisch iedereen zet dat in hun algemene voorwaarden, verkoopvoorwaarden en contracten. Je gaat als leverancier niet het risico lopen dat we opeens een sterke inflatie krijgen (wat we nu hebben dus).Homeland schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 01:48:
[...]
Meerdere medewerkers die verwachten dat de jaarlijkse verhoging dit jaar boven de 10% zal zijn, zelfde als de inflatie. Tja, no way dat dat dus gaat gebeuren, we gooien immers tarieven richting de klant ook niet ineens met zo'n percentage omhoog, kan ook niet in veel lopende contracten.
Of van 30 naar 39.Homeland schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:37:
[...]
Dat zegt juist veel en maakt vergelijken makkelijker. Gaat dan bijvoorbeeld om iemand die van 60k naar 80k gaat, of van 80k naar 110k. Over het algemeen zie je zulk soort, of nog grotere, sprongen alleen als iemand naar een andere organisatie gaat.
Members only:
Inloggen
Waarom is dit niet mogelijk?Homeland schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 02:10:
[...]
Ik vind het ook raar. Uiteraard wil je niet iedereen proactief 30% verhoging geven, maar individueel als het resultaat is dat iemand weggaat als je het niet doet: waarom niet? Een vervanger gaat toch ook meer vragen en dan ben je het alsnog kwijt.
Netjes dat je werkgever meegaat. Mooi pakket verder, ik zou er voor tekenen!Hbeez schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:54:
Recent een extern aanbod van ruim 30% hogere pay + lease-auto gekregen (zelfde type baan als nu maar dan teamlead functie) en intern op tafel gelegd, met een tussentijdse verhoging van ~10% tot gevolg (los van de jaarlijkse verhoging die nog komt) en nog wat andere toezeggingen, waar ik erg tevreden mee ben. De externe baan zou een hoge werkdruk hebben icm veel reistijd, wat ik sowieso niet zag zitten omdat dat teveel druk op m'n gezin zou leggen. Verder had die andere werkgever daarnaast minder doorgroeimogelijkheden dan m´n huidige werkgever. Nieuwe situatie is als volgt:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: TU ChemEng
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Business Development Manager
• Werkgever/branche: Chemie
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 36
• Reistijd: 30 min (1-2x/week)
• Werkdruk: normaal
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €8571
• Vakantiegeld: €8571
• Bonus, toeslagen, etc: prestatieafhankelijk, dit jaar €38k
• Dertiende/veertiende maand: €8571
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €158k
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €29.7k (eigen bijdrage 2%)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: middelloon
• Mobiliteit per jaar: kilometervergoeding a €5.5k/jaar
• Overige: eMBA bij top 5 business school + aandelenprogramma (gemiddeld ~1.5k voordeel) + 0.5k productkorting
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €195k (excl. eMBA)
De tarieven met hetzelfde percentage verhogen hoeft ook niet. Wat je doorrekent naar de klant is immers het loon van de medewerker + overhead van je eigen bedrijf. Dus het uiteindelijke percentage is lager dan de genoemde 10%.Homeland schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 01:48:
[...]
Huh? Dat lijkt me sterk afhankelijk van de dienst die je levert. Als je een SaaS-provider bent hebben je tarieven natuurlijk geen directe relatie met je loonkosten.XFlame schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:38:
De tarieven met hetzelfde percentage verhogen hoeft ook niet. Wat je doorrekent naar de klant is immers het loon van de medewerker + overhead van je eigen bedrijf. Dus het uiteindelijke percentage is lager dan de genoemde 10%.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO-4 ICT, AZ-900, MS-900, CCNA
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Amersfoort
2. Wat doe je:
• Functie: Support, netwerk-engineer
• Werkgever/branche: MSP
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort 75%, klanten 25%
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 45
• Reistijd: 5 minuten met de auto of fiets
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000
• Vakantiegeld: 8% (€2880)
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38 880
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Nog niet van toepassing
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto: €450 p/m = €5400
• Overige: Leaseauto 30.000 km p/j, incl benzine binnen Nederland
Onbeperkt opleiding budget middels dit in overleg wordt gepland.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €9000
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Worden je 5 overuren/week netjes uitbetaald? Zo niet krijg je nl. maar 2666€/mnd.SRT schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:26:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Helaas niet.True schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:17:
[...]
Worden je 5 overuren/week netjes uitbetaald? Zo niet krijg je nl. maar 2666€/mnd.
Mijn werkgever zit dit als ambitie om te groeien binnen het bedrijf.
Overuren of extra reistijd krijg ik helaas niet betaald.
Run. Je kunt gemakkelijk elders iets vinden voor 2700 +/- en dan werk je gewoon lekker je 40 uur. Dus of groeiperspectief op papier bij je huidige werkgever, of lekker wat anders vinden voor meer of vergelijkbaar loon.SRT schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:39:
[...]
Helaas niet.
Mijn werkgever zit dit als ambitie om te groeien binnen het bedrijf.
Overuren of extra reistijd krijg ik helaas niet betaald.
Hallo allemaal,
Een paar jaar geleden afgestudeerd, daarna gelijk mijn eerste baan gevonden als QA bij dit bedrijf. Nu inmiddels weer paar jaar verder en heb stiekem toch het gevoel dat ik elders wel wat meer bij kan verdienen. Wat denken jullie?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 27
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: 0 jaar 2,5 jaar testervaring, sinds dit jaar ook de lead in mijn team geworden.
Voorheen 2 jaar stages als front en backend developer.
2. Wat doe je:
• Functie: QA / software tester, leidinggevend aan paar andere testers
• Werkgever/branche: Tech
• Reistijd: 30-40 minuten met OV. Nu deels thuis en deels op kantoor, mag grotendeels zelf kiezen
• Werkdruk: laag - gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2300 2850
• Bonus, toeslagen, etc: Jaarlijkse variabele bonus gebaseerd op prestatie
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36936 (bonus niet mee gerekend maar dit is misschien 600 max meer.)
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: €0,19 per km
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36936
Een paar jaar geleden afgestudeerd, daarna gelijk mijn eerste baan gevonden als QA bij dit bedrijf. Nu inmiddels weer paar jaar verder en heb stiekem toch het gevoel dat ik elders wel wat meer bij kan verdienen. Wat denken jullie?
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 0 jaar 2,5 jaar testervaring, sinds dit jaar ook de lead in mijn team geworden.
2. Wat doe je:
• Reistijd: 30-40 minuten met OV. Nu deels thuis en deels op kantoor, mag grotendeels zelf kiezen
3. Wat verdien je:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36936 (bonus niet mee gerekend maar dit is misschien 600 max meer.)
• Overige:
Op basis van alles wat ik lees in dit topic, plus het feit dat je lead bent in je team: je krijgt (veel) te weinig.auqez schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:50:
Hallo allemaal,
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
Je verdient de onderkant van starter salaris voor een hbo-er in de technische sector in de randstad.auqez schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:50:
Hallo allemaal,
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
Ga voor de gein eens solliciteren om te kijken wat voor aanbiedingen je krijgt. Met 2.5 jaar ervaring verwacht ik niet minder dan 3200, zeker niet zonder dertiende maand.
Ik kom zelf niet uit de randstad, dus het is wat lastig zeggen, maar imho verdien je veel te weinig.
Even voor de beeldvorming: met mijn CAO krijgt een HBO functie (schaal negen) 3413 euro per maand na 2.5 jaar werken. En daarnaast ook nog een dertiende maand.
[ Voor 3% gewijzigd door dragonhaertt op 24-07-2022 17:11 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ik ben het eens met @leonard_nl , je krijgt echt veel te weinig. Voor jouw functie en ervaring tezamen met teamlead verwacht ik de randstad minimaal 4k/mnd.auqez schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:50:
Hallo allemaal,
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
Dus eigenlijk +/- 3700 nog zonder dat er nagedacht wordt over enige vorm van verantwoordelijkheid als teamlead.dragonhaertt schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:09:
[...]
Je verdient de onderkant van starter salaris voor een hbo-er in de technische sector in de randstad.
Ga voor de gein eens solliciteren om te kijken wat voor aanbiedingen je krijgt. Met 2.5 jaar ervaring verwacht ik niet minder dan 3200, zeker niet zonder dertiende maand.
Ik kom zelf niet uit de randstad, dus het is wat lastig zeggen, maar imho verdien je veel te weinig.
Even voor de beeldvorming: met mijn CAO krijgt een HBO functie (schaal negen) 3413 euro per maand na 2.5 jaar werken. En daarnaast ook nog een dertiende maand.
[ Voor 138% gewijzigd door True op 24-07-2022 17:36 ]
Members only:
Inloggen
De lonen zijn een beetje achtergebleven bij dat bedrijf voor mn gevoel. Ik denk niet dat het heel moeilijk moet zijn om richting de 3800 te gaan bij een ander bedrijf. Er is veel vraag naar ITers, en al helemaal de categorie "HBO met een paar jaar werkervaring" dus maak daar slim gebruik vanauqez schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:50:
Hallo allemaal,
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 25-07-2022 14:22 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29 jaar
• Opleiding: Farmakunde, apothekersassistent
• Werkervaring: <1 als data analist, 5+ jaar in de openbare apotheek.
• (Woon) Locatie: NVT
2. Wat doe je:
• Functie: Data analist
• Werkgever/branche: zorg
• (Werk) Locatie(s): NVT
• Aantal vakantiedagen:
• Gewerkte uren/week: 40 uur per week.
• Reistijd: 2 dagen per week naar kantoor. Reistijd op een dag is dan 3 - 4 uur.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.342
• Vakantiegeld: €3.208
• Bonus, toeslagen, etc: € Nee
• Dertiende/veertiende maand: € Ja, een 13de maand.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46.652,98
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 27,6% van de
pensioengrondslagen.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: € Gebruik NS business card voor zakelijke reizen
• Overige: Internetvergoeding van 25 euro netto.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Heb eindelijk de stap kunnen maken van zorg naar ict. Zit nu volop SQL te leren en volg momenteel ook een kort HBO programma 'programmeren met Python'. Daarna verder kijken qua opleidingen m.b.t. Python, SQL en Powerbi.
Is het eigenlijk normaal dat je per 1.5 jaar omhoog gaat qua salaris? In de CAO staat dat ik per jaar een eindbeoordeling hoor te krijgen en de verhoging plaatst vind na januari. Dat zou dus betekenen dat ik pas een verhoging van maximaal 5% kan krijgen na 1.5 jaar.
• Leeftijd: 29 jaar
• Opleiding: Farmakunde, apothekersassistent
• Werkervaring: <1 als data analist, 5+ jaar in de openbare apotheek.
• (Woon) Locatie: NVT
2. Wat doe je:
• Functie: Data analist
• Werkgever/branche: zorg
• (Werk) Locatie(s): NVT
• Aantal vakantiedagen:
• Gewerkte uren/week: 40 uur per week.
• Reistijd: 2 dagen per week naar kantoor. Reistijd op een dag is dan 3 - 4 uur.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.342
• Vakantiegeld: €3.208
• Bonus, toeslagen, etc: € Nee
• Dertiende/veertiende maand: € Ja, een 13de maand.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46.652,98
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 27,6% van de
pensioengrondslagen.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: € Gebruik NS business card voor zakelijke reizen
• Overige: Internetvergoeding van 25 euro netto.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Heb eindelijk de stap kunnen maken van zorg naar ict. Zit nu volop SQL te leren en volg momenteel ook een kort HBO programma 'programmeren met Python'. Daarna verder kijken qua opleidingen m.b.t. Python, SQL en Powerbi.
Is het eigenlijk normaal dat je per 1.5 jaar omhoog gaat qua salaris? In de CAO staat dat ik per jaar een eindbeoordeling hoor te krijgen en de verhoging plaatst vind na januari. Dat zou dus betekenen dat ik pas een verhoging van maximaal 5% kan krijgen na 1.5 jaar.
Zoiets wil nog wel eens voorkomen bij CAO of dergelijke werkafspraken ja, maar dit is enkel de eerste keer, hierna zit je in de volledige cyclus en kom je elk jaar langs.UltraInstinct schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:20:
Heb al een tijdje niet meer in dit topic gekeken maar is het tegenwoordig normaal dat iemand met 2.5!! jaar ervaring 4k krijgt? Hmmm dan moet ik ook maar eens goed gaan onderhandelenTrue schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:34:
Ik ben het eens met @leonard_nl , je krijgt echt veel te weinig. Voor jouw functie en ervaring tezamen met teamlead verwacht ik de randstad minimaal 4k/mnd.
Dus eigenlijk +/- 3700 nog zonder dat er nagedacht wordt over enige vorm van verantwoordelijkheid als teamlead.
Members only:
Inloggen
Is dit dan nog een beetje marktconform? Heb namelijk niet het idee dat het heel slecht is maar als ik hier af en toe voorbij zie komen wat men na minder dan 5 jaar al verwacht.....
Midlance (en zzp) zijn andere topics lijkt me
[ Voor 54% gewijzigd door thewizard2006 op 26-07-2022 08:41 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
@thewizard2006 dat ligt heel erg aan de regio en het soort werk. Normaal wil ik het niet direct noemen, maar een stuk gangbaarder dan het eerst was. 3700 is voor een developer zonder lead rol met 2-3 jaar ervaring best te regelen.
Ik denk dat je bij ons in de midlance net iets boven de 5000 uit gaat komen.
Ik denk dat je bij ons in de midlance net iets boven de 5000 uit gaat komen.
Salaris aka beloning is meer dan alleen je bruto/netto inkomen. Die auto moet je erbij optellen en dan kom jij aanzienlijk hoger uit ervanuit gaande dat het een lease auto is. 1150 is 1900 (?) bruto dus dan zit jij al op bijna 7k. Had je ook zelf een auto van kunnen kopen en een hoger salaris.thewizard2006 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:11:
[...]
Heb al een tijdje niet meer in dit topic gekeken maar is het tegenwoordig normaal dat iemand met 2.5!! jaar ervaring 4k krijgt? Hmmm dan moet ik ook maar eens goed gaan onderhandelen
***members only***
Is dit dan nog een beetje marktconform? Heb namelijk niet het idee dat het heel slecht is maar als ik hier af en toe voorbij zie komen wat men na minder dan 5 jaar al verwacht.....
[ Voor 11% gewijzigd door BarendBotje op 26-07-2022 08:44 ]
Ik denk ik jouw situatie gezien dat je tarief ook een belemmerende factor is. Als je werkgever nog een courante marge wilt houden moet je tarief omhoog voordat hij je loonsverhoging kan geven. Ja er zijn uitzonderingen, maar snijden in je marge is niet altijd de gewenste oplossing. Maar anderzijds is het gesprek aangaan met de opdrachtgever (door je werkgever natuurlijk) of een andere opdracht zoeken niet een bijster hoge drempel in de huidige tijd.thewizard2006 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:11:
[...]
Heb al een tijdje niet meer in dit topic gekeken maar is het tegenwoordig normaal dat iemand met 2.5!! jaar ervaring 4k krijgt? Hmmm dan moet ik ook maar eens goed gaan onderhandelen
***members only***
Hoewel de auto wel degelijk een secundaire arbeidsvoorwaarde is, is het ook een noodzaak bij detachering. Als je perse de auto mee wilt gaan rekenen reken dan het leasebudget vanaf +/- 450 ex brandstof of +/- 650 incl brandstof mee. Daaronder is het puur het bare mimimum om naar de opdrachtgever te komen.BarendBotje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:43:
[...]
Salaris aka beloning is meer dan alleen je bruto/netto inkomen. Die auto moet je erbij optellen en dan kom jij aanzienlijk hoger uit ervanuit gaande dat het een lease auto is. 1150 is 1900 (?) bruto dus dan zit jij al op bijna 7k. Had je ook zelf een auto van kunnen kopen en een hoger salaris.
[ Voor 26% gewijzigd door True op 26-07-2022 08:47 ]
Ik denk dat mijn volgende stap inderdaad richting de ZZP gaat zijn.True schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:45:
[...]
Ik denk ik jouw situatie gezien dat je tarief ook een belemmerende factor is. Als je werkgever nog een courante marge wilt houden moet je tarief omhoog voordat hij je loonsverhoging kan geven. Ja er zijn uitzonderingen, maar snijden in je marge is niet altijd de gewenste oplossing. Maar anderzijds is het gesprek aangaan met de opdrachtgever (door je werkgever natuurlijk) of een andere opdracht zoeken niet een bijster hoge drempel in de huidige tijd.
Al moet ik zeggen dat de jaarlijkse verhogingen echt prima zijn hoor, in mijn beleving dan (200-250euro).
Ben ook niet ontevreden maar verbaas me er meer over dat men voor iemand van 2.5jaar ervaring gewoon ff verwacht dat die 4k verdient. Ik gun het iedereen van harte hoor en wellicht is mijn beeld van een marktconform salaris gewoon niet juist. In de ICT zou ik na 2.5 jaar echt niet meer dan 3k verwachtten. Maar goed, tijden veranderen en wordt ook al wat ouder
En merk dat ik ook wat moeite heb met alle titels die tegenwoordig overal rondgestrooid worden. Iemand met 2.5 jaar werkervaring en 27 jaar is al Teamlead, Manager, Senior etc Does not compute. Even los van hoe goed je bent maar dan zit je echt al heel verkeerd en hoor je bij een select groepje talenten.
Zo kan je niet rekenen. Er is budget van 1150 (mijn lease auto is rond de 900 incl elec). Zou ik die auto niet nemen dan kan je aanspraak maken op kilometervergoeding (is vrij weinig nu ook met het thuiswerken) of ergens bruto laten uitkeren maar dat is ook niet 1 op 1 (dat je dus 1150 boven op je loon krijgt. Dat is eerder iets van 600 ofzo geloof ik).BarendBotje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:43:
Salaris aka beloning is meer dan alleen je bruto/netto inkomen. Die auto moet je erbij optellen en dan kom jij aanzienlijk hoger uit ervanuit gaande dat het een lease auto is. 1150 is 1900 (?) bruto dus dan zit jij al op bijna 7k. Had je ook zelf een auto van kunnen kopen en een hoger salaris.
Los daarvan, koop je dus ook niet ff een auto van 60k. Zo kan je lease niet vergelijken.
[ Voor 35% gewijzigd door thewizard2006 op 26-07-2022 08:56 ]
Wat @True zegt. Ik heb geen idee van de testing-business, maar met 87,50 blijft er inderdaad weinig ruimte over om je salaris te laten stijgen. Even ter vergelijking ik werk nu 2,5 jaar en mijn uurtarief (buiten bepaalde afspraken om) zit op 110.thewizard2006 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:11:
[...]
***members only***
Verder is je algehele package natuurlijk best mooi. 5k base, 500-833 bonus, 1100 leasebudget. Er zal vast nog wel wat rek in zitten, gewoon om je heen kijken of het gesprek aan gaan, nu is wel de tijd.
Vergeet trouwens ook niet dat realistisch gezien de groei in loondienst gewoon het snelst gaat in het begin van je carrière. Ik verwacht niet dat de groei die ik de afgelopen 2,5 jaar heb doorgemaakt doorzet de komende 20 jaar. Dan zou ik richting de 20k per maand moeten, dat is natuurlijk onrealistisch in loondienst
Mijn werkgever vangt ongeveer 14-15k per maand voor mij. Gaat natuurlijk wel het een en ander af maar volgens mij zit er echt nog wel wat rek in tussen mijn salaris en wat ik opleverManzokuSan schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:55:
Wat @True zegt. Ik heb geen idee van de testing-business, maar met 87,50 blijft er inderdaad weinig ruimte over om je salaris te laten stijgen. Even ter vergelijking ik werk nu 2,5 jaar en mijn uurtarief (buiten bepaalde afspraken om) zit op 110.
Verder is je algehele package natuurlijk best mooi. 5k base, 500-833 bonus, 1100 leasebudget. Er zal vast nog wel wat rek in zitten, gewoon om je heen kijken of het gesprek aan gaan, nu is wel de tijd.
Vergeet trouwens ook niet dat realistisch gezien de groei in loondienst gewoon het snelst gaat in het begin van je carrière. Ik verwacht niet dat de groei die ik de afgelopen 2,5 jaar heb doorgemaakt doorzet de komende 20 jaar. Dan zou ik richting de 20k per maand moeten, dat is natuurlijk onrealistisch in loondienst
Maar ik ben verder ook niet ontevreden hoor. Daar ging het niet echt om. Verbaasde me meer wat men verwacht voor het aantal jaren ervaring. In een ander topic was iemand met 5 jaar ervaring als systeembeheerder die minimaal 5k verwacht. Ik kan dat gewoon niet rijmen. Maar nogmaals wellicht begrijp ik de markt gewoon niet en wordt het tijd om toch maar te gaan ZZPen
Natuurlijk is het meer dan enkel de primaire beloning, dat lijkt me ook het doel van deze staatjes om het hele beeld te schetsen.BarendBotje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:43:
[...]
Of je de "vergoeding" voor een leaseauto 1:1 moet meenemen in de rekensom is maar de vraag. Daar zit een grote factor aan subjectiviteit in. Voor mij vertegenwoordigd een leaseauto effectief net zoveel waarde als een werklaptop, het is een middel om je werk te doen en niet meer dan dat.
Met een translatie van een het leasebedrag naar potentieel "bruto salaris" maak je het mijn inziens nogal rooskleurig
Ik heb geen inzicht hierin en ook niet hoe jij aan die kosten komt
@thewizard2006 Ik gebruik daarvoor de vuistregel: jouw inkomen (bruto) x2.
Dat is wellicht erg ruim genomen, maar ook de makkelijkste manier van rekenen
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
bruto x2 is wel te ruim voor detachering. Eerder richting x1,3 of x1,5. Er vallen heel veel kosten weg als je zelf niet een werkplek hoeft te verschaffen voor je medewerkers.D_Jeff schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:09:
@thewizard2006 Ik gebruik daarvoor de vuistregel: jouw inkomen (bruto) x2.
spartacusNLD schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:39:
Update van 2020
Members only:
Inloggen
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: MBO-4 ICT, HBO Informatica (alleen Propedeuse), meerdere IT certificaten (laatste AZ-104 en AZ-500)
• Werkervaring: 17 jaar
• (Woon) Locatie: Ede
2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• (Werk) Locatie(s): 80% thuis, 20% kantoor
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: 36 uur
• Reistijd: 20 min met auto naar kantoor
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4400 op basis van 40 uur
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 57000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50
• Mobiliteit per jaar: 535 per maand
• Overige: Genoeg opleidingen te kiezen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Netto kom ik vrijwel altijd boven de 3000 euro uit. Ook al kan ik elders meer verdienen ben ik hier meer dan tevreden met wat ik heb.
• Leeftijd: 39
• Opleiding: MBO-4 ICT, HBO Informatica (alleen Propedeuse), meerdere IT certificaten (laatste AZ-104 en AZ-500)
• Werkervaring: 17 jaar
• (Woon) Locatie: Ede
2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• (Werk) Locatie(s): 80% thuis, 20% kantoor
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: 36 uur
• Reistijd: 20 min met auto naar kantoor
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4400 op basis van 40 uur
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 57000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50
• Mobiliteit per jaar: 535 per maand
• Overige: Genoeg opleidingen te kiezen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Netto kom ik vrijwel altijd boven de 3000 euro uit. Ook al kan ik elders meer verdienen ben ik hier meer dan tevreden met wat ik heb.
vergis je daarin niet ;-)True schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:18:
[...]
bruto x2 is wel te ruim voor detachering. Eerder richting x1,3 of x1,5. Er vallen heel veel kosten weg als je zelf niet een werkplek hoeft te verschaffen voor je medewerkers.
Destijds (2015) moest mijn tarief bij Atos op 2.4 * bruto salaris zitten om 8% winst op te leveren voor het moederbedrijf.
Nu zijn de grote detacheerders minder panden en (overhead?) afdelingen gaan houden volgens mij.. maar veel zal het niet afwijken van die *2.
Members only:
Inloggen
[ Voor 24% gewijzigd door True op 26-07-2022 09:43 ]
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.