HSG schreef op zondag 17 juli 2022 @ 23:45:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
De verdubbeling van de IKB-uren naar 64 uur conform de nieuwe CAO is inderdaad fijn, al moet ik zeggen dat ik de afgelopen jaren die volledige 32 uur heb verkocht (tegen belastingtarief bijzondere beloningen) omdat ik altijd wel wat wettelijke uren van een afgelopen jaar mee nam en daardoor sowieso al snel iets van 10+ weken verlof heb in een jaar. Dit jaar had ik zelfs 13 weken verlof.

Vanaf volgend jaar mag er nog steeds max. 32 uur verkocht worden, waardoor het voor mij feitelijk 4 extra verlofdagen wordt om op te sparen.
Het gratis upgraden naar 1e klas wanneer ik voor werk met de trein naar een willekeurige locatie in het land moet reizen wordt hier ook altijd gebruikt. Gegarandeerde zitplek en een stroom aansluitpunt is wel een must have luxe. Dienstreizen met een hotel overnachting heb ik persoonlijk nog niet gehad, en ik vraag mij af of dit gezien het vele videovergaderen voor mij nog ooit gaat gebeuren. Ik vermoed dat vele er ook eerder voor kiezen om digitaal aan te haken in plaats van een reis van meer dan vier uur af te leggen, maar dat de mogelijkheid er überhaupt is zegt wel weer iets over de fijne secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik maak gebruik van incidentele vergoeding woon-werkverkeer, welke je kan toepassen zodra je met de fiets, brommer of auto naar werk reist en deze vergoeding niet structureel is. Voor corona had ik een vaste vergoeding, waardoor ik geen gebruik kon maken van de OV-pas voor woon-werkverkeer, echter sinds die vaste vergoeding tijdens corona verplicht is stopgezet kan ik weer gebruik maken van deze OV-pas voor woon-werkverkeer. Ik gebruik de OV-pas voor woon-werkverkeer echter alleen met slecht weer. Ik doe nu maandelijks achteraf de dagen registreren wanneer ik thuis heb gewerkt, om zodoende de thuiswerkvergoeding te claimen, en de dagen registreren wanneer ik met de fiets naar kantoor ben gegaan, om zodoende de vergoeding woon-werkverkeer te claimen. Uiteraard is het niet toegestaan om beide vergoedingen op een zelfde dag te claimen, het is het één of het ander, al zal het mij niets verbazen dat hier niet op gecontroleerd wordt.

Dennis schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:17:
@
Knocker88 hier een collega inkoopadviseur. Doe hetzelfde als jij, alleen dan bij een kleine consultancyfirma (met detacheringen/projecten bij (semi)overheid). Wij hebben de nadruk op ICT-aanbestedingen trouwens en ben zelf ook breed onderlegd qua ICT. Qua salaris redelijk vergelijkbaar en inderdaad is hier een goede boterham in te verdienen, zeker ook voor starters.
Ah wat leuk, toch nog iemand met hetzelfde beroep.

Ik heb met mijn werk de volledige nadruk op aanbestedingen in de bouwsector, wat samen met ICT-aanbestedingen denk ik toch wel twee van de wat meer complexere type aanbestedingen zijn waar het salaris en/of schalen wat hoger liggen dan andere categorieën. Ik word via LinkedIn ook wel vaak benaderd voor allerlei consultancyfirma's die hun werknemers detacheren bij allerlei overheidsinstellingen. Goed om te weten dat het salarisniveau in ieder geval niet veel afwijkt bij dergelijke consultancyfirma's, dat betekent dat ik voorlopig nog wel goed op mijn plek zit. Is voor jou het detacheren bij verschillende opdrachtgevers, om zodoende bijvoorbeeld veel kennis op te doen van uiteenlopende processen en inkoopbehoeftes, meer van doorslaggevende aard dan vast in dienst te komen bij een bepaalde overheidsinstelling (die vermoedelijk betere secundaire arbeidsvoorwaarden heeft)?