Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@wheel @Martinusz om in 32 uur hetzelfde te verdienen als voorheen in 40 uur is +25%, niet +20%.

Je gaat naar 80% van uren, dus om op 100% van salaris uit te komen moet je het met 1,25 vermenigvuldigen, oftewel +25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 06-07-2022 14:43 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 14:37
Salaris is voor je opleiding, ervaring en leeftijd erg laag. Ook geen pensioeninleg.. niet denderend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Ballantines schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:03:
Sta op het punt om van werkgever te wisselen. Wat vinden jullie van het aanbod?

***members only***
.
Even een update vanuit mijn kant. Besloten om toch niet op het aanbod in te gaan, mede door de extra reistijd en het lagere vaste component.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 08:35
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29 30
• Opleiding: HBO IT & Business
• Werkervaring: 5 maanden, Bijna 2 jaar (in september 2 jaar)
• (Woon) Locatie: Regio Breda

2. Wat doe je:
• Functie: Business Consultant (Office 365)
• Werkgever/branche: -
• (Werk) Locatie(s): Regio Breda
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 20min enkele reis (momenteel 1 dag per week naar kantoor)
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2300, € 3000
• Vakantiegeld: €2208, € 2880 (8% van jaarinkomen, maandelijks bij salaris)
• Bonus, toeslagen, etc: € 375 (bruto bonus per maand), -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34.508, € 38880

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Niet helemaal duidelijk hoe/waar ik dit kan vinden.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Niet helemaal duidelijk hoe/waar ik dit kan vinden.
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): N.T.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

Lana Drahrepus schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Salaris is voor je opleiding, ervaring en leeftijd erg laag. Ook geen pensioeninleg.. niet denderend.
Zo'n gevoel had ik inderdaad al, dat was ook de reden achter mijn post. Vooral om een beetje feedback te krijgen en een idee te krijgen waar ik wel zou kunnen zitten qua salaris. Voor mijn gevoel was het prima om mee te beginnen, maar wil nu wel wat verder kijken qua salaris. (Moet dan wel zeggen, zit qua bedrijf echt goed alleen is het dus nog niet marktconform)

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 14:37
Titu schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:13:
[...]

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Niet helemaal duidelijk hoe/waar ik dit kan vinden.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Niet helemaal duidelijk hoe/waar ik dit kan vinden.
In je contract en op je loonstrook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewwit
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-01 14:16
Byron010 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:27:
[...]

Zo'n gevoel had ik inderdaad al, dat was ook de reden achter mijn post. Vooral om een beetje feedback te krijgen en een idee te krijgen waar ik wel zou kunnen zitten qua salaris. Voor mijn gevoel was het prima om mee te beginnen, maar wil nu wel wat verder kijken qua salaris. (Moet dan wel zeggen, zit qua bedrijf echt goed alleen is het dus nog niet marktconform)
Ik zit in dezelfde situatie. Verdien hetzelfde met een HBO diploma net na afstuderen vorig jaar. Toendertijd was het nog okay, maar hoe meer posts ik hier zie en ook met recruiters dat ik merk dat het bedrag wel een stuk hoger kan. Ik ga nog in gesprek met mijn werkgever eind dit jaar, want ben verder wel heel erg tevreden en krijg ook nog een auto van de zaak. Als dat niets wordt, dan ga ik inderdaad ook verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xillver
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36
Lana Drahrepus schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:48:
[...]

In je contract en op je loonstrook?
Meestal heb je wel een document over je pensioen regeling bij je contract ergens zweven, tevens hoor je af en toe ook wel informatie te ontvangen van je pensioen regelaar over bedragen, waar je nu staat, of ze pensieoen hebben verhoogd of verlaagd e.t.c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimestai
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-04-2024
Mimestai schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:03:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Bachelor & WO master (sociale wetenschappen)
• Werkervaring: 4,5 jaar
• (Woon) Locatie: Omgeving Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: IT Consultant/ Data Engineer (SQL/Python)/ Data Analist (PowerBI, Splunk)
• Werkgever/branche: IT/ Business consultancy
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven, klanten Regio Utrecht, 50% remote
• Reistijd: +- 30 min gemiddeld enkele reis over alle klant/ kantoor locaties
• Werkdruk: Hoog, inzet bij klant 40u p/week. Intern ook behoorlijk veeleisend qua 'zichtbaarheid' en meebouwen aan het bedrijf (+- 25 man), buiten de 40 uur inzetbaarheid. Ook regelmatig sessies in de avond. Het idee is om een data team om mij als 'lead' te gaan bouwen.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3800 4125
• Vakantiegeld: 8%, €3650 3960
• Bonus, toeslagen, etc: Bij goed functioneren/ behalen targets 1 maand salaris (€3800) 2 maand salarissen = 2 x 4125 (8250)
• Dertiende/veertiende maand: NVT
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €53050 61710

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Goed, heb geen concrete bedragen inzichtelijk
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Goed
• Mobiliteit per jaar: €700 budget voor leaseauto, ik heb een netto bijtelling van ongeveer €385. Mobiliteit van €400 bruto per maand is ook mogelijk.
• Overige: €50 netto onkostenvergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €53650 62310

Ik heb drie werkgevers gehad en ben 2 jaar geleden van baan veranderd. Hier heb ik een forse stijging van ongeveer 2900 bruto naar 3400 kunnen maken, en nu zit ik dus op 3800. Vanwege de werkdruk, inflatie, en job offers die ik binnen krijg, wil ik eigen vragen om een hoger salaris (of zoals hier in het topic eerder verwoord: eisen). Ik wil zelf graag naar de 4000+. De leaseauto die ik heb en de mobiliteitsvergoeding die ik niet krijg, resulteren in een behoorlijke hap uit mijn netto inkomen, wat ongeveer op 2450 ligt.

Edit: qua context stijgingen salaris, laatste stijging was ongeveer 6,5% vanaf begin dit jaar.
Per juli mijn bijgestelde voorwaarden na een onderhandeling geïnitieerd te hebben. Op basis van aanbiedingen die ik ontvang, heb ik het idee dat ik qua salaris nog niet helemaal marktconform zit, maar ik krijg begin het nieuwe jaar nog een verhoging waardoor ik aardig in de buurt kom (Streefsalaris 4500). Met de extra maand bonus kom ik marktconform dichter in de buurt. Dit heeft netto een mooi resultaat (ondanks belasting), al moet ik dan wel mijn targets halen om voor de bonus in aanmerking te komen. Op dit moment ben ik in ieder geval goed op weg.

Al met al een mooie uitkomst waarbij ik geen voorstel van een andere partij heb gebruikt maar gewoon op een open manier het gesprek ben aangegaan. Niet voor iedere werkgever weggelegd, maar zonde als je het in de huidige markt niet probeert! Dan maar met een voorstel naar je baas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Mimestai schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Per juli mijn bijgestelde voorwaarden na een onderhandeling geïnitieerd te hebben. Op basis van aanbiedingen die ik ontvang, heb ik het idee dat ik qua salaris nog niet helemaal marktconform zit, maar ik krijg begin het nieuwe jaar nog een verhoging waardoor ik aardig in de buurt kom (Streefsalaris 4500). Met de extra maand bonus kom ik marktconform dichter in de buurt. Dit heeft netto een mooi resultaat (ondanks belasting), al moet ik dan wel mijn targets halen om voor de bonus in aanmerking te komen. Op dit moment ben ik in ieder geval goed op weg.

Al met al een mooie uitkomst waarbij ik geen voorstel van een andere partij heb gebruikt maar gewoon op een open manier het gesprek ben aangegaan. Niet voor iedere werkgever weggelegd, maar zonde als je het in de huidige markt niet probeert! Dan maar met een voorstel naar je baas.
Matige vakantiedagen, 40u/wk, hoge werkdruk, randstad, 4,5 jr ervaring en consultancy/detachering. Ik ben van mening dat het nu al wel richting die 4,5k mag zonder dat je dit uit bonussen verkrijgt.
Desalniettemin kan ik mij zeker voorstellen dat je blij bent dat je deze verhoging voor elkaar gekregen hebt, mooi!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kromatic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-09 19:31
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: WO Rechtsgeleerdheid (master Financieel recht)
• Werkervaring: 3 jaar in huidig werkveld (KYC/CDD)
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: CDD Analist trainer
• (Werk) Locatie(s): 4 dagen thuis 1 dag kantoor
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 60 minuten
• Werkdruk: Laag (geen targets oid)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4883 incl. vakantiegeld
• Vakantiegeld: Zie bovenstaand
• Bonus, toeslagen, etc: €6446
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65.043

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €13.874
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: N.N
• Mobiliteit per jaar: € 0.19 cent per km
• Overige: NS Businesscard (onbeperkt reizen met al het OV binnen NL), Ontwikkelbudget €1500 p.j.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 85.178

Inmiddels al weer bijna een jaar dit salaris. Ik heb het gevoel dat er zeker ergens bij een andere werkgever in de huidige markt een +10 - 15% mogelijk moet zijn. De markt is compleet scheef. Bij goed functioneren krijg je tussen de 2 - 4% erbij, waarbij 4% echt uitzonderlijk is. De concurrent biedt zonder blikken of blozen vaak 10% meer als je +1 jaar werkervaring hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Kromatic op 07-07-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:42
Titu schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:13:
[...]

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29 30
• Opleiding: HBO IT & Business
• Werkervaring: 5 maanden, Bijna 2 jaar (in september 2 jaar)
• (Woon) Locatie: Regio Breda

2. Wat doe je:
• Functie: Business Consultant (Office 365)
• Werkgever/branche: -
• (Werk) Locatie(s): Regio Breda
• Reistijd: 20min enkele reis (momenteel 1 dag per week naar kantoor)
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2300, € 3000
• Vakantiegeld: €2208, € 2880 (8% van jaarinkomen, maandelijks bij salaris)
• Bonus, toeslagen, etc: € 375 (bruto bonus per maand), -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34.508, € 38880

• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): N.T.B.
Ik zou eens rondkijken.
Dit is het salaris wat je bij een beetje detacheerder als goede support krijgt, + een auto onder je reet.
Als je echt consultancy werkzaamheden doet mag daar best wel 1000 bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Tijd geleden dat ik hier gepost heb/had, gezien mijn bericht:
Sjowhan in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)"

Members only:

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 23:14
Orangelights23 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Gelijk wat ik mij afvroeg: maakt het hogere salaris de hoge werkdruk (en lange dagen) goed? En denk je dat dat ooit lager wordt? Voor je leeftijd een goed salaris, maar ik ken genoeg mensen van je leeftijd die dit een paar jaar volhouden en daarna een burnout krijgen om vervolgens iets compleet anders te gaan doen.
Goede vraag. Het uitstekende salaris zie ik als een voorwaarde om het werk te (blijven) doen, maar niet als de belangrijkste drijfveer. Dat is toch echt de passie die ik voor mijn werk heb. En ik denk dat dat ook wel belangrijk is. Overigens is werkdruk iets dat in mijn beroepsgroep wel vaker aan de orde wordt gesteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• woeiex
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 14:42
woeiex schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:28:
Wie ben je:
• Leeftijd: 22 24 25
• Opleiding: informatica hbo ben aan het kijken naar een master Master in sciences
• Werkervaring: 0 met stage anderhalf jaar 1,5 jaar zonder stage 2 jaar (en 5 internships)
• (Woon) Locatie: zuid holland

2. Wat doe je:
Functie: software engineer
• Werkgever/branche: consultancy Financiele sector
• (Werk) Locatie(s): Zuid-holland
• Uren/week: 40
• Reistijd: 15 min met de trein
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500 €3100 €4100 kaal en met extras €5100 excl bonus
• Vakantiegeld: € ja geen idee hoeveel
• Dertiende/veertiende maand: ja
• Pensioeninleg per jaar: ja en weer geen idee hoeveel
• Mobiliteit per jaar: ns business card 2e klass
• Overige: mobiel en laptop allemaal ook prive gebruik

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € Total package is 70k per jaar
• Winstdeling/bonus: 10k

Het is oke. Je kan meer verdienen als je verder kijkt dan Nederland.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Master computer science
• Werkervaring: 7 jaar en veel internships
• (Woon) Locatie: Zuid-holland

2. Wat doe je:
• Functie: Lead dev
• Werkgever/branche: Financiele sector
• Aantal vakantiedagen: 25 en kan bijkopen
• Reistijd: 0 ik werk enkel thuis
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €~6900
• Vakantiegeld: € inbegrepen bij salaris zou wel 8% zijn
• Bonus, toeslagen, etc: €0 kan erg veranderen
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 82800

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ja geen idee hoeveel
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € zakelijk OV mag ook ik prive gebruiken
• Overige: Iphone en Macbook van de zaak. Conferences in het buitenland ook geen probleem.
Thuiswerk vergoeding en vergoeding voor spullen (stoel, bureau, internet, etc)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ € 82800 excl eventuele bonus en pension

Niet hele gekke sprongen meer gemaakt maar nog wel tevreden met wat ik verdien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
citomaster schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:08:
[...]

Het uitstekende salaris zie ik als een voorwaarde om het werk te (blijven) doen, maar niet als de belangrijkste drijfveer. Dat is toch echt de passie die ik voor mijn werk heb. En ik denk dat dat ook wel belangrijk is.
offtopic:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar wat je hier lijkt te zeggen geeft je eventueel juist méér kans op een burnout.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:52

HSG

Orangelights23 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Gelijk wat ik mij afvroeg: maakt het hogere salaris de hoge werkdruk (en lange dagen) goed? En denk je dat dat ooit lager wordt? Voor je leeftijd een goed salaris, maar ik ken genoeg mensen van je leeftijd die dit een paar jaar volhouden en daarna een burnout krijgen om vervolgens iets compleet anders te gaan doen.
Het lijkt alsof hij in het onderwijs werkt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:26:
Op je 37e is meestal de grootste "carrière"groei er wel uit. En 6% voor puur caoverhoging dat is vrijwel nergens het geval. Gemiddeld nederland zal zijn nettosalaris niet hard zien stijgen. (En effectief dus fors verarmen)
Lol Ik ben rond mijn 37e naar verdubbeling van inkomen gegaan. Het begint pas rond je 35e imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54

Secsytime

Automagisch

mannowlahn schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Lol Ik ben rond mijn 37e naar verdubbeling van inkomen gegaan. Het begint pas rond je 35e imho.
2 x 0 = 0

Dit zegt niet zoveel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Secsytime schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:24:
[...]

2 x 0 = 0

Dit zegt niet zoveel natuurlijk.
Haha fair enough, tot mijn 30e was mijn salaris mijn leeftijd keer 100 euro bruto. Daarna zijn de stappen flink groter geworden. Op 35e 4700 euro. Nu paar jaar later, uur tarief van 95. En dat gaat nog meer omhoog de komende jaren. Dat je op je top qua inkomen zit op een bepaalde leeftijd heeft niks met je leeftijd te maken maar misschien meer aan het feit dat je stagneert in de marktwaarde. En leeftijd hoeft daar echt niet de bron van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

mannowlahn schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:42:
[...]

Haha fair enough, tot mijn 30e was mijn salaris mijn leeftijd keer 100 euro bruto. Daarna zijn de stappen flink groter geworden. Op 35e 4700 euro. Nu paar jaar later, uur tarief van 95. En dat gaat nog meer omhoog de komende jaren. Dat je op je top qua inkomen zit op een bepaalde leeftijd heeft niks met je leeftijd te maken maar misschien meer aan het feit dat je stagneert in de marktwaarde. En leeftijd hoeft daar echt niet de bron van te zijn.
Ik denk dat de meeste mensen gewoon niet genoeg voor zichzelf op durven te komen. Waarbij een belangrijk onderdeel is dat ze afhankelijk zijn van het inkomen door een bepaald uitgavenpatroon.

Er is natuurlijk altijd wel een bepaald plafond bij functies, totdat je gaat zzp’en..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Secsytime schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen gewoon niet genoeg voor zichzelf op durven te komen. Waarbij een belangrijk onderdeel is dat ze afhankelijk zijn van het inkomen door een bepaald uitgavenpatroon.

Er is natuurlijk altijd wel een bepaald plafond bij functies, totdat je gaat zzp’en..
Klopt het kan zijn dat je op je 37e de ultieme lead rol hebt en dan is er idd wel een plafond. Maar als je op je 37e zo’n rol kan pakken. Is de kans groot dat je ambitieus genoeg bent om evengoed door te groeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
mannowlahn schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:42:
[...]

Nu is een uitzonderings situatie met een switch van loondienst naar ZZP niet echt een ontkrachting van een statement dat het over 'meestal' en 'gemiddeld' heeft. En no-offence, maar met 3k op je 30e viel er ook nog wel het een en ander te groeien. Over het algemeen is het best standaard ergens tussen je 30e en 40e op het punt te komen waarop je alle nuttige senioriteit binnen je vakgebied hebt en je iets unieks moet doen om verder te groeien. En helemaal in de IT waar functies vaak junior-medior-senior gaan en er daarna maar een beperkt deel doorgroeid naar hogere functies.

Edit: leeftijd is daar inderdaad niet zo zeer de bron van, maar meer iemands (levens-) ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door RagingPenguin op 10-07-2022 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

woeiex schreef op zondag 10 juli 2022 @ 01:52:
[...]

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Master computer science
• Werkervaring: 7 jaar en veel internships
• (Woon) Locatie: Zuid-holland

2. Wat doe je:
• Functie: Lead dev
• Werkgever/branche: Financiele sector
• Aantal vakantiedagen: 25 en kan bijkopen
• Reistijd: 0 ik werk enkel thuis
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €~6900
• Vakantiegeld: € inbegrepen bij salaris zou wel 8% zijn
• Bonus, toeslagen, etc: €0 kan erg veranderen
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 82800

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ja geen idee hoeveel
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € zakelijk OV mag ook ik prive gebruiken
• Overige: Iphone en Macbook van de zaak. Conferences in het buitenland ook geen probleem.
Thuiswerk vergoeding en vergoeding voor spullen (stoel, bureau, internet, etc)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ € 82800 excl eventuele bonus en pension

Niet hele gekke sprongen meer gemaakt maar nog wel tevreden met wat ik verdien :)
Erg netjes hoor! Heb je moeten 'vechten' voor het thuiswerken of wordt het gewoon geaccepteerd (al dan niet ook door je team / leiding / etc. gedaan)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
RagingPenguin schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:02:
ergens tussen je 30e en 40e op het punt te komen waarop je alle nuttige senioriteit binnen je vakgebied hebt en je iets unieks moet doen om verder te groeien. En helemaal in de IT waar functies vaak junior-medior-senior gaan en er daarna maar een beperkt deel doorgroeid naar hogere functies.
Over één as. Veel mensen stokken met groei vanaf hun 40e omdat ze plafond in hun functie hebben bereikt en niet bereid zijn of in staat zijn om er nog iets anders bij te doen.

Als IT architect kan je bijvoorbeeld ook in Europa echt wel doorgroeien tot 200-250k jaar in (semi) loondienst, 300k lukt misschien ook nog wel. Maar dan zit je niet alleen op de top van architecture op één stack, maar meerdere stacks/platformen + enterprise architecture en dan gecombineerd met stuk stakeholder management, risk management, people management, contract/bid management op projecten zo complex als ze te vinden zijn die enkele honderden miljoenen per jaar aan omzet genereren. Niet dat je dat allemaal zelf doet / zelf moet kunnen, maar meer dat je voor die onderdelen binnen de context van jouw discipline daar dan ook eindverantwoordelijk voor bent en teams voor aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

citomaster schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:07:
Tijd voor een update.

Vorig jaar:

***members only***

Dit jaar:

***members only***

Heel tevreden met het verloop van mijn carrière. Er is veel uitdaging in mijn werk en ik verricht heel diverse opdrachten. De soms lange en/of hectische dagen knagen soms, maar het inkomen dat er tegenover staat maakt veel goed.
Netjes maar als je het terugreken naar 40 uur is het niet zoveel. Sterker nog dan vind ik het weinig, met zo’n hoge werkdruk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:39

FreakNL

Well do ya punk?

RagingPenguin schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:02:
[...]

. Over het algemeen is het best standaard ergens tussen je 30e en 40e op het punt te komen waarop je alle nuttige senioriteit binnen je vakgebied hebt en je iets unieks moet doen om verder te groeien. En helemaal in de IT waar functies vaak junior-medior-senior gaan en er daarna maar een beperkt deel doorgroeid naar hogere functies.

Edit: leeftijd is daar inderdaad niet zo zeer de bron van, maar meer iemands (levens-) ervaring.
Dat is 1. Maar het heeft ook met levensfase te maken en andere zaken die belangrijker worden. Je wordt honkvaster. Op een gegeven moment zit je op de plek waar je thuishoort en verdien je genoeg om goed te leven… Voor sommige mensen gaat rupsje nooit-genoeg ook niet op. Dat geldt voor mij ook. Ik heb eigenlijk geen idee meer hoeveel ik verdien, dan moet ik mijn loonstrook gaan bekijken. Volgens mij zit het ergens tegen de 5k aan. Vroeger wist ik het tot op de euro…

Ik heb nu enorm veel plezier in mijn werk en veel vrijheden. En ik heb ook een kind. En heel veel vrije dagen. Of ik nou 4800 of 5200 bruto verdien, het zij zo.

Ik besef me terdege dat ik nog meer zou kunnen verdienen als ik me ertoe zou zetten maar op dit moment in mijn leven heb ik daar totaal geen intentie toe… En ja, dan stokt het dus bij 3-4% erbij elk jaar, terwijl je bij hoppen misschien (zeker nu) weer wel 10-15% zou kunnen pakken…. Of bij ZZP nog meer…

Ik sprak vandaag iemand die te weinig vakantiedagen heeft om in oktober nog een weekendje met ons (vrienden) naar Spanje te gaan… Die moet dus gaan bijkopen… Dat probleem heb ik al jaren niet meer, ik weet niet hoe ik ze op moet maken… Een baan is meer dan alleen geld…

Een vriend van me is recentelijk weggegaan bij Deloitte omdat het allemaal teveel werd met een gezin erbij. Werkt nu bij een groot bedrijf in Brabant. Nog steeds voor een hartstikke goed loon maar niet meer voor dat Deloitte salaris (hij zat daar echt hoog in de boom).

Overigens is het verschil tussen 7k en 6k per maand natuurlijk kleiner dan het verschil tussen 4k en 3k (allebei 1k, maar die impact is bij die 2e veel groter)…

Ik kan buiten de deur een veelvoud verdienen van wat ik nu heb, maar ik heb even geen zin meer in die ratrace. Ik heb best een druk weekend gehad en morgen pak ik een baaldag. Net besloten dat ik morgen thuiswerk en dan ook niet zoveel ga doen. Die luxe is ook wat/veel waard.

TL/DR
Mensen zitten op bepaald moment ook gewoon op hun plek en verdienen dan “genoeg” en worden minder hard/ambitieus om elke euro eruit te persen.

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 10-07-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:25
FreakNL schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:36:
[...]

Dat is 1. Maar het heeft ook met levensfase te maken en andere zaken die belangrijker worden. Je wordt honkvaster. Op een gegeven moment zit je op de plek waar je thuishoort en verdien je genoeg om goed te leven… Voor sommige mensen gaat rupsje nooit-genoeg ook niet op. Dat geldt voor mij ook. Ik heb eigenlijk geen idee meer hoeveel ik verdien, dan moet ik mijn loonstrook gaan bekijken. Volgens mij zit het ergens tegen de 5k aan. Vroeger wist ik het tot op de euro…

Ik heb nu enorm veel plezier in mijn werk en veel vrijheden. En ik heb ook een kind. En heel veel vrije dagen. Of ik nou 4800 of 5200 bruto verdien, het zij zo.

Ik besef me terdege dat ik nog meer zou kunnen verdienen als ik me ertoe zou zetten maar op dit moment in mijn leven heb ik daar totaal geen intentie toe… En ja, dan stokt het dus bij 3-4% erbij elk jaar, terwijl je bij hoppen misschien (zeker nu) weer wel 10-15% zou kunnen pakken…. Of bij ZZP nog meer…

Ik sprak vandaag iemand die te weinig vakantiedagen heeft om in oktober nog een weekendje met ons (vrienden) naar Spanje te gaan… Die moet dus gaan bijkopen… Dat probleem heb ik al jaren niet meer, ik weet niet hoe ik ze op moet maken… Een baan is meer dan alleen geld…

Een vriend van me is recentelijk weggegaan bij Deloitte omdat het allemaal teveel werd met een gezin erbij. Werkt nu bij een groot bedrijf in Brabant. Nog steeds voor een hartstikke goed loon maar niet meer voor dat Deloitte salaris (hij zat daar echt hoog in de boom).

Overigens is het verschil tussen 7k en 6k per maand natuurlijk kleiner dan het verschil tussen 4k en 3k (allebei 1k, maar die impact is bij die 2e veel groter)…

Ik kan buiten de deur een veelvoud verdienen van wat ik nu heb, maar ik heb even geen zin meer in die ratrace. Ik heb best een druk weekend gehad en morgen pak ik een baaldag. Net besloten dat ik morgen thuiswerk en dan ook niet zoveel ga doen. Die luxe is ook wat/veel waard.

TL/DR
Mensen zitten op bepaald moment ook gewoon op hun plek en verdienen dan “genoeg” en worden minder hard/ambitieus om elke euro eruit te persen.
Goed bezig zeg ik. Salaris is belangrijk maar flexibiliteit en vrije tijd imo zeker zo belangrijk. Zeker wanneer er kids komen en het salaris voldoende is om prima te kunnen leven.

Vakantiedagen is natuurlijk nog een reguliere arbeidsvoorwaarde. De flexibiliteit waar jij het over hebt is meer de zachte kant welke erg moeilijk vergelijken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:09:
[...]

Over één as. Veel mensen stokken met groei vanaf hun 40e omdat ze plafond in hun functie hebben bereikt en niet bereid zijn of in staat zijn om er nog iets anders bij te doen.

Als IT architect kan je bijvoorbeeld ook in Europa echt wel doorgroeien tot 200-250k jaar in (semi) loondienst, 300k lukt misschien ook nog wel. Maar dan zit je niet alleen op de top van architecture op één stack, maar meerdere stacks/platformen + enterprise architecture en dan gecombineerd met stuk stakeholder management, risk management, people management, contract/bid management op projecten zo complex als ze te vinden zijn die enkele honderden miljoenen per jaar aan omzet genereren. Niet dat je dat allemaal zelf doet / zelf moet kunnen, maar meer dat je voor die onderdelen binnen de context van jouw discipline daar dan ook eindverantwoordelijk voor bent en teams voor aanstuurt.
Maar nu heb je het vooral over hoe mensen zelf kunnen doorgroeien vanaf de standaard operationele / uitvoerende rollen. Wat hier meer relevant is dat er maar een beperkt aantal teamleads in een development afdeling kan zijn, flink minder dan dat voor het aansturen van teamleads, nog flink minder voor de laag daarboven etc. En hetzelfde geld ook voor architecten, maar een beperkt deel van een development afdeling kan een architect zijn. Het bovenste deel van een organigram heeft een sterke piramide vorm, en of nu Jantje of Pietje daarin zit maakt niet heel veel uit hoeveel senior+ posities er bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
@RagingPenguin dat is zeker waar. Junior, medior, senior kan nog redelijk gelijk lopen, maar daarboven wordt het inderdaad al snel veel smaller.

Wat wel een beetje helpt is dat IT sector heel hard groeit, waardoor de piramide heel snel groter wordt en er daardoor alsnog wel redelijke ruimte is om door te groeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
1. Wie ben je:
Leeftijd: 32
Opleiding: Bachelor in Communicatiesystemen
Werkervaring: 8 full-time en 6 part-time
(Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
Functie: Senior Data-Engineer (gedetacheerd)
Werkgever/branche: Energie / Verzekeringen
(Werk) Locatie(s): Arnhem / Remote
Aantal vakantiedagen: 21
Gewerkte uren/week: 40
Reistijd: 3 tot 4 uur op en neer
Werkdruk: veel verantwoordelijkheid maar het is hoe je er zelf mee omgaat ;)

3. Wat verdien je:
Vast maandsalaris (bruto): € 7100 (3000 + provisie)
Vakantiegeld: 8% op basis van basissalaris, uitgekeerd in mei
Bonus, toeslagen, etc: benoemde provisie en eindejaarsbonus indien winst behaald van zo'n 1700 bruto
Dertiende/veertiende maand: -
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 85.200

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
Bijdrage werkgever in pensioeninleg 7.5%
Type pensioenregeling / pensioenfonds ?
Mobiliteit per jaar: standaard kilometervergoeding maar ook mogelijkheid tot zakelijk lease of OV
Overige: Laptop van de zaak, omdat de geleverde laptops van de klant vaak teveel zijn afgeschermd. Verder veel mogelijkheden tot trainingen en heel veel uitjes.
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 85.200 excl bonus, incl pensioen.

Ik krijg aanbiedingen om weer intern in dienst te treden, welke ik zeker wil overwegen omdat ik steeds meer merk dat het consultancy leven niet helemaal aan mij besteed is. Ik heb een hele brede achtergrond en een post-academic programma gevolgd van iets langer dan een jaar, op gebied van Data Science. Verder heb ik enkele Senior rollen ingevuld als Python / Data Engineer.

Wat ik vooral lastig vind is op wat voor maandsalaris ik me het beste kan focussen. Het salaris van vast dienstverband is eenmaal niet hetzelfde als het salaris van detacheren. Ik heb een gesprek met een partij die bekend staat om het bieden van boven marktconform salarissen. Ik verwacht dus zeker niet onderbetaald te worden, maar ik zou wel voor mezelf graag duidelijk willen hebben waar ik aan zou kunnen denken. Iemand die mij kan helpen hoe ik dit het beste voor mezelf zou kunnen berekenen?

[ Voor 3% gewijzigd door Storm90 op 11-07-2022 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:43
Storm90 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:33:

Wat ik vooral lastig vind is op wat voor maandsalaris ik me het beste kan focussen. Het salaris van vast dienstverband is eenmaal niet hetzelfde als het salaris van detacheren. Ik heb een gesprek met een partij die bekend staat om het bieden van boven marktconform salarissen. Ik verwacht dus zeker niet onderbetaald te worden, maar ik zou wel voor mezelf graag duidelijk willen hebben waar ik aan zou kunnen denken. Iemand die mij kan helpen hoe ik dit het beste voor mezelf zou kunnen berekenen?
Berekenen kun je het niet echt, maar in de huidige markt hoef je er echt niet heel veel op achteruit te gaan met jouw ervaring. Richting de 6k bruto moet wel te doen zijn. Boven 5k en betere (secundaire) voorwaarden zou ook nog het overwegen waard zijn denk ik. Meer vakantiedagen bijv. maar het is ook maar net hoeveel waarde je daaraan hecht.

Members only:

Overigens vraag ik me af hoe je op je package bedrag uitkomt? Als ik alleen al je maandloon pak, kom ik op 7100*12 = 85k uit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
Bonus, toeslagen, etc: benoemde provisie en eindejaarsbonus indien winst behaald van zo'n 1700 bruto
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 79.000

Mobiliteit per jaar: standaard kilometervergoeding maar ook mogelijkheid tot zakelijk lease of OV
Overige: Laptop van de zaak, omdat de geleverde laptops van de klant vaak teveel zijn afgeschermd. Verder veel mogelijkheden tot trainingen en heel veel uitjes.
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 79.000 excl bonus, incl pensioen.

Ik krijg aanbiedingen om weer intern in dienst te treden, welke ik zeker wil overwegen omdat ik steeds meer merk dat het consultancy leven niet helemaal aan mij besteed is. Ik heb een hele brede achtergrond en een post-academic programma gevolgd van iets langer dan een jaar, op gebied van Data Science. Verder heb ik enkele Senior rollen ingevuld als Python / Data Engineer.

Als ze jou weer over willen nemen lijkt het me logisch dat je hetzelfde salaris behoudt?

Verder begrijp ik je package niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woeiex
  • Laatst online: 16-08 14:42
Thomas schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:09:
[...]

Erg netjes hoor! Heb je moeten 'vechten' voor het thuiswerken of wordt het gewoon geaccepteerd (al dan niet ook door je team / leiding / etc. gedaan)?
Tegen het einde van Corona hebben alle teams (voornamelijk engineers) aangegeven dat we zo verder willen blijven werken in de toekomst en dat als we verplicht naar kantoor moeten de ontevredenheid gaat toenemen.

Dus nu mag elke team mag zelf bepalen hoe vaak ze op kantoor willen zitten (de meeste teams doen een keer per week). In ons geval hebben we gekozen voor nul. We gaan alleen naar kantoor als het ons nuttig lijkt. Sommige meetings IRL werken gewoon beter. Hierdoor hebben ook heel veel flexibiliteit in hoe laat en wanneer we werken. Stel je wilt gaan sporten overdag dan is dat allemaal prima we gaan er gewoon van uit dat iedereen het werk uitvoert waarvoor ze hebben gecommitteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
woeiex schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:21:
[...]

Tegen het einde van Corona hebben alle teams (voornamelijk engineers) aangegeven dat we zo verder willen blijven werken in de toekomst en dat als we verplicht naar kantoor moeten de ontevredenheid gaat toenemen.

Dus nu mag elke team mag zelf bepalen hoe vaak ze op kantoor willen zitten (de meeste teams doen een keer per week). In ons geval hebben we gekozen voor nul. We gaan alleen naar kantoor als het ons nuttig lijkt. Sommige meetings IRL werken gewoon beter. Hierdoor hebben ook heel veel flexibiliteit in hoe laat en wanneer we werken. Stel je wilt gaan sporten overdag dan is dat allemaal prima we gaan er gewoon van uit dat iedereen het werk uitvoert waarvoor ze hebben gecommitteerd.
Heel fijn, dat gaat hier bij mijn huidige werkgever ook zo. Die flexibiliteit en vrijheid maakt veel mensen blij, als het nodig is om even te ontstressen dan kan dat gewoon, zonder managers die over je schouders mee lopen te kijken. Hoop dat dit ooit overal zo gaat zijn!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
ManzokuSan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Berekenen kun je het niet echt, maar in de huidige markt hoef je er echt niet heel veel op achteruit te gaan met jouw ervaring. Richting de 6k bruto moet wel te doen zijn. Boven 5k en betere (secundaire) voorwaarden zou ook nog het overwegen waard zijn denk ik. Meer vakantiedagen bijv. maar het is ook maar net hoeveel waarde je daaraan hecht.

***members only***

Overigens vraag ik me af hoe je op je package bedrag uitkomt? Als ik alleen al je maandloon pak, kom ik op 7100*12 = 85k uit?
Thanks! Ik zal hier proberen een beetje op te richten. Ik dacht ook aan minimaal 5. Je wilt jezelf vooral niet snel tekort doen natuurlijk, ook al vind ik het werk zelf (uitdaging e.d.) meer waard dan mijn salaris.

De berekening was inderdaad een foutje, ik had een berekentool gecombineerd met mijn salarisstrook. Maar 85 klopt inderdaad. Uiteraard krijg ik geen provisie wanneer ik vrij neem of ziek ben, dus daar moet ik rekening mee houden. Ik had die maand ook niet volledig gewerkt, iets van 1,5 dag minder.
Secsytime schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:21:
[...]

Als ze jou weer over willen nemen lijkt het me logisch dat je hetzelfde salaris behoudt?

Verder begrijp ik je package niet..
De package was een rekenfoutje. Maar ja, ik ga met mijn huidig salaris er echter wel vanuit dat ik bijna volledig werk en van de dagen dat ik vakantie neem of ziek ben, krijg ik zo'n 200 euro provisie per dag minder aan bruto salaris. Dus vandaar dat ik het lastig vind om dat echt te matchen met een salaris van een vast dienstverband.

[ Voor 20% gewijzigd door Storm90 op 11-07-2022 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:46
Na lang meekijken ook maar eens mijn situatie posten. Niet ontevreden in de huidige functie. Werk blijft uitdagend en gaat tot nu toe niet vervelen en heb alle mogelijkheden om mijn eigen draai te geven aan de inhoudelijkheid van het werk.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: Bedrijfskundige Informatica, diverse certificaten (ITIL 3&4, NLP Practioner etc.)
• Werkervaring: 11 jaar
• (Woon) Locatie: Achterhoek

2. Wat doe je:
• Functie: Business Designer (eerder Inside Sales, Functioneel Beheerder, Product Owner)
• Werkgever/branche: Telecom
• (Werk) Locatie(s): Westen
• Aantal vakantiedagen: 25(+ mogelijkheid om bij te kopen)
• Gewerkte uren/week: 37
• Reistijd: 105 minuten enkel (1 a 2 x per 2 weken) de rest vanuit huis
• Werkdruk: middel/hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4.643
• Vakantiegeld: maandelijks uitbetaald, zie overig
• Bonus, toeslagen, etc: 7% afhankelijk van KPI's, zie overig
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55.716 (ex. bonus)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 292 eigen bijdrage / werkgeversbijdrage onbekend.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: 23ct/km
• Overige: +3 uur keuzetijd (397 pm), vakantiegeld+cao budget (10.5% pm), telefoon/laptop, korting op producten (500 pj), opleidingsbudget (1500 pj), bonus 2021 (5162).
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 72.492 (ex. pensioen en km's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 13:18
Het is al even geleden dat ik hier gepost heb, dus ik vond het wel tijd voor een update.

Ik heb voorheen in een niche gewerkt waar we zelf domein-specifieke talen ontworpen en daar codegeneratoren voor bouwden. Inmiddels werk ik sinds ruim een jaar in een meer standaard rol als back-end developer, met Kotlin als voornaamste taal (heerlijke taal!). Ik ben echt heel blij met de overstap. Hartstikke leuk bedrijf, fijne sfeer, en interessant om kennis op te doen van HTTP APIs, Kafka, OpenAPI, Spring Boot, ....

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Storm90 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:30:
[...]
De package was een rekenfoutje. Maar ja, ik ga met mijn huidig salaris er echter wel vanuit dat ik bijna volledig werk en van de dagen dat ik vakantie neem of ziek ben, krijg ik zo'n 200 euro provisie per dag minder aan bruto salaris. Dus vandaar dat ik het lastig vind om dat echt te matchen met een salaris van een vast dienstverband.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:31
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: MBO administrateur
• Werkervaring: 12 jaar op de administratie van een autodealer. Sinds 2 maanden op de administratie bij een stichting.
• (Woon) Locatie: Leeuwarden

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker financiële-en cliënt administratie
• Werkgever/branche: Sociaal werk
• (Werk) Locatie(s): kantoor maar mag volledig thuiswerken
• Aantal vakantiedagen: 19 maar kan vanuit IKB aardig wat uren bijkopen.
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: veel te weinig!

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2567
• Vakantiegeld: €2465
• Bonus, toeslagen, etc: winstuitkering
• Dertiende/veertiende maand: € 3415
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.684

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € geen idee, zelf €260 per maand.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PFWZ
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: €10 inleg werkgever voor zorgverzekering, 1,5% opbouw om fit te blijven. Telefoon en laptop van de zaak.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@bennieeee ik zou zeggen zoek wat anders met wat meer loon, maar vooral meer uitdaging. Werk zoeken vanuit een baan is altijd gemakkelijker en de markt is er ook goed voor. Edit: ik zag je uren te laat.
Je kunt natuurlijk ook naar je baas stappen en aangeven dat je graag meer hooi op je vork wilt nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door True op 11-07-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09 17:36
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 85.200 excl bonus, incl pensioen.

Nice! Lees zelf dat data analisten maar max 4.000 euro kunnen krijgen. Als startend data analist is dat wel een goed teken _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieeee
  • Laatst online: 12:31
True schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:08:
@bennieeee ik zou zeggen zoek wat anders met wat meer loon, maar vooral meer uitdaging. Werk zoeken vanuit een baan is altijd gemakkelijker en de markt is er ook goed voor. Edit: ik zag je uren te laat.
Je kunt natuurlijk ook naar je baas stappen en aangeven dat je graag meer hooi op je vork wilt nemen.
Ben al in gesprek dat ik nu na 2 maanden me al verveel. Niet helemaal de bedoeling nee. Geef mezelf minimaal een half jaar de tijd hier, stap om nog een keer te gaan is niet zo groot ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jealgu
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
UltraInstinct schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:19:
[...]

Nice! Lees zelf dat data analisten maar max 4.000 euro kunnen krijgen. Als startend data analist is dat wel een goed teken _/-\o_ _/-\o_
Aan de provisie te zien, bij salaris genoemd, lijkt dit op een midlance regeling. Hoog inkomen, maar meer risico. Rekening je dus niet te rijk.

4000 als max lijkt me overigens laag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
[...]

Voor nog meer goed nieuws: ik heb laatst een data analist aangenomen met drie jaar ervaring die op 6K zit. Er is dus hoop *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicodemus
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-07-2022
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Is dit mid-lance? Of begrijp ik het dan verkeerd?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:32
Orangelights23 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:30:
Voor nog meer goed nieuws: ik heb laatst een data analist aangenomen met drie jaar ervaring die op 6K zit. Er is dus hoop *O*
In Denemarken, en gezien je eerdere opmerkingen over de hoge eisen aan academische credentials die je stelt, vermoed ik dat deze kandidaat wel meer is dan enkel "een data analist met drie jaar ervaring".

Wees een beetje voorzichtig met het lekker maken van mensen :)

Edit: Dit klopt niet. Hou op met upvoten!

[ Voor 5% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 14-07-2022 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
[...]

Het hangt denk ik vooral erg af van wat er verwacht wordt van jou als Data Analist: welke vooropleiding, skills, verantwoordelijkheden etc. Ik merk alleen al binnen mijn Data Engineer positie dat ieder bedrijf zo zijn eigen invulling heeft. Of er wordt verwacht dat je veel thuis bent in Python en tevens Unit testing e.d. (wat bij mij het geval is), of ze willen dat je vooral thuis bent in kant en klare tooling binnen het Azure platform en dan ligt de nadruk ook vooral op het interpreteren van de data en het visueel maken. Of er wordt weer een meer academische achtergrond gevraagd en doe je in principe veel meer dan slechts "data engineering" en ben je ook deels een "ml-engineer". Ik merk dat de functies, in ieder geval binnen de data wereld, vrij breed zijn in te vullen en dit gaat ook gepaard met salaris. Er zijn geen vaste definitie voor een Data-Engineer, Data-Analyst, Data-Scientist of ML-Engineer. Ieder bedrijf geeft hier een beetje zijn eigen invulling aan.
Aan de provisie te zien, bij salaris genoemd, lijkt dit op een midlance regeling. Hoog inkomen, maar meer risico. Rekening je dus niet te rijk.
Exact! Ze willen het zelf zo niet noemen, maar daar komt het weldegelijk op neer.

[ Voor 5% gewijzigd door Storm90 op 12-07-2022 11:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:02:
[...]

In Denemarken, en gezien je eerdere opmerkingen over de hoge eisen aan academische credentials die je stelt, vermoed ik dat deze kandidaat wel meer is dan enkel "een data analist met drie jaar ervaring".

Wees een beetje voorzichtig met het lekker maken van mensen :)
Heel leuk dat je dat probeerde te achterhalen op basis van mijn posts, maar dit gaat over een Nederlandse bv waar een data analist is geplaatst bij een verzekeraar.

Wees dus een beetje voorzichtig in het trekken van conclusies ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikkertt123
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-09 23:35
Na lang lurken ook maar eens posten.

Recent promotie gemaakt na 8 maanden werken maar wel zeer positieve reviews van meerdere (senior) collega's. Vind de stap in beloning vrij klein, ben benieuwd wat mede-tweakers hiervan vinden.

Members only: title

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Storm90
Rikkertt123 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:10:

Recent promotie gemaakt na 8 maanden werken maar wel zeer positieve reviews van meerdere (senior) collega's. Vind de stap in beloning vrij klein, ben benieuwd wat mede-tweakers hiervan vinden.

***members only***
Persoonlijk vind ik het een nette beloning! Uit eigen ervaring ga je geen grotere stappen maken bij dezelfde werkgever. Ergens vind ik dat een bedrijf beter kan kijken naar de huidige markt en de rest van het personeel (dat praat eenmaal ook met elkaar) en aan de hand daarvan de salarissen van het personeel bijstellen. Een hoog personeelsverloop is eenmaal ook niet goedkoop en je wilt nu ook geen personeel wegjagen omdat ze vinden te weinig betaald te krijgen. Maar ik ben geen eigen ondernemer met personeel, dus ik kan daar ook weer niet teveel over oordelen. Feit is vaak wel dat je veel grotere stappen kunt maken door simpelweg te switchen van werkgever.

Ik kan me nog goed herinneren toen ik 24 was en met een HBO instapsalaris startte in Eindhoven. Na een jaar ervaring te hebben opgedaan vond ik zelf dat ik wel een opstapje verdiende. Ik kreeg toen te horen dat ze het niet verantwoord kregen naar de directie als ze een hogere beloning gaven dan zo'n 150 bruto, wat overeenkwam met een gemiddeld prestatiecijfer van een 10. Ik heb later overwogen om te switchen en na enkele maanden zat ik bij een bedrijf in tilburg voor 500 bruto per maand meer. Hoewel ik in de tussentijd bedrijven aan de lijn heb gehad die beweerde dat hun seniors niet eens dat salaris kregen wat ik wilde hebben. It all depends.

[ Voor 4% gewijzigd door Storm90 op 12-07-2022 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

***members only***
Ik vind de stap in beloning eigenlijk best wel oké. Stel dat je elke 8 maand zo'n stap maakt dan doe je het echt wel goed hoor. Wat ik 4-5 jr geleden zag toen ik en mijn peers net van de studie kwamen is stappen van 100-250 gebaseerd op de werkgever en de prestaties.
Als je elk jaar zo'n stap pakt en na 3 jaar promotie maakt óf verder kijkt zie ik eigenlijk niets wat niet klopt hieraan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Higaphix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 15:14

Higaphix

Dit is geen ondertitel

Laat ik nu net m'n eerste "serieuze" ;) contract getekend hebben. Eindelijk kan ik ook een post maken!

Members only:

Dit is geen handtekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Higaphix schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:01:
Laat ik nu net m'n eerste "serieuze" ;) contract getekend hebben. Eindelijk kan ik ook een post maken!

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Members only:

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higaphix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 15:14

Higaphix

Dit is geen ondertitel

Members only:

Dit is geen handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixxon
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-09 10:11
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkertt123
Storm90 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:20:
[...]

Persoonlijk vind ik het een nette beloning! [...]
Dank voor het delen van je ervaring, brengt weer een hoop perspectief.
True schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:01:
[...]

Ik vind de stap in beloning eigenlijk best wel oké. Stel dat je elke 8 maand zo'n stap maakt dan doe je het echt wel goed hoor. Wat ik 4-5 jr geleden zag toen ik en mijn peers net van de studie kwamen is stappen van 100-250 gebaseerd op de werkgever en de prestaties.
Als je elk jaar zo'n stap pakt en na 3 jaar promotie maakt óf verder kijkt zie ik eigenlijk niets wat niet klopt hieraan.
@Beide

Ik vond (vind) het een kleine verhoging, omdat de feedback ongekend goed was, aldus mijn manager. De feedback was inderdaad heel positief, meerdere mensen hebben gezegd dat ik boven mijn functie presteerde en daarom dus ook de promotie verdiende.

De verhoging is relatief hoog (voor dit bedrijf) doordat ik promotie heb gemaakt. Dit zou dus inhouden dat als ik goed presteer maar niet promoveer (wat natuurlijk lang niet iedere x maanden / ieder jaar kan) ik niet hoef te rekenen op een verhoging van meer dan 3-4%. Dat stimuleert om op termijn elders te kijken, vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Rikkertt123 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:11:
[...]

De verhoging is relatief hoog (voor dit bedrijf) doordat ik promotie heb gemaakt. Dit zou dus inhouden dat als ik goed presteer maar niet promoveer (wat natuurlijk lang niet iedere x maanden / ieder jaar kan) ik niet hoef te rekenen op een verhoging van meer dan 3-4%. Dat stimuleert om op termijn elders te kijken, vind ik.
Absoluut begrijpelijk en ik zou bijna zeggen vreemd dat een IT bedrijf na de afgelopen jaren er nog zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rikkertt123 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:11:
[...]

Dank voor het delen van je ervaring, brengt weer een hoop perspectief.

[...]

@Beide

Ik vond (vind) het een kleine verhoging, omdat de feedback ongekend goed was, aldus mijn manager. De feedback was inderdaad heel positief, meerdere mensen hebben gezegd dat ik boven mijn functie presteerde en daarom dus ook de promotie verdiende.

Heel begrijpelijk. En wat zei de werkgever hierover? Of ben je nog niet in discussie gegaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Novermars_
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-01 20:04

***members only***
In de courante gebieden van Duitsland (Berlijn/Frankfurt/Hamburg/Stuttgart/München) zou je tussen de 60k-80k krijgen op 40-uursbasis. Zie bijvoorbeeld dit CAO-loon uit 2019-2020.

Zelfs bij de Duitse overheid zou je met 1 jaar ervaring rond de 57k krijgen (E13-2).

Jullie laten je in Nederland echt te makkelijk afschepen met lage salarissen, zeker als je een WO opleiding gedaan hebt.

Edit: En 30 vakantiedagen en een stuk meer feestdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon131116
  • Laatst online: 13-08-2022
Members only:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 17:42
Inmiddels door de te hoge werkdruk op zoek gegaan naar wat anders en het onderstaande aanbod aangenomen. Belooft een stuk minder uren te zijn voor hetzelfde geld, op naar een gezondere werk/leven balans.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkertt123
Tylen schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:00:
[...]

Heel begrijpelijk. En wat zei de werkgever hierover? Of ben je nog niet in discussie gegaan?
Nog niet besproken. Het management oordeelt over mijn (salaris)groei, waar één manager mij “vertegenwoordigt”. Je wordt er bewust buiten gehouden, eigenlijk het enige wat ik hekel aan dit bedrijf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:55
Members only:

Na 4.5 jaar bij deze werkgever (ongevraagd) loonsverhoging gehad. Nog altijd zeer naar mijn zin, heb het eea verder bijgewerkt aan de hand van wijzigingen in bonussen de afgelopen jaren. Moet eigen pensioen natuurlijk wel regelen, maar dat is best te doen :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalorae
  • Laatst online: 12-07-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO4, MCSA Office 365, SC900, AZ900, AZ104.
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: IT Engineer
• Werkgever/branche: MSP
• (Werk) Locatie(s): Flex kantoor/thuis
• Uren/week: 40
• Reistijd: ~30 á 40 min
• Werkdruk: Gemiddeld/Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3025
• Vakantiegeld: € 2904
• Bonus, toeslagen, etc: € 1250
• Dertiende/veertiende maand: € 3025
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 43.479

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € Geen idee.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ^
• Mobiliteit per jaar € 6000 + 19ct per km
• Overige: Internet vergoeding € 600, Telefoon vergoeding € 342 (per jaar)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:33
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Door je bonus en 13e maand zit je al bijna op dat bedrag, onderschat dat niet :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
eBait schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:41:
***members only***

Na 4.5 jaar bij deze werkgever (ongevraagd) loonsverhoging gehad. Nog altijd zeer naar mijn zin, heb het eea verder bijgewerkt aan de hand van wijzigingen in bonussen de afgelopen jaren. Moet eigen pensioen natuurlijk wel regelen, maar dat is best te doen :)

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:33
Hahn schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:00:
[...]

Door je bonus en 13e maand zit je al bijna op dat bedrag, onderschat dat niet :)
Dat is zeker waar! :) Die voorwaarden zie ik vaak niet bij andere werkgevers, waardoor blijven en hier doorgroeien nu de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:55
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 07:17
Per 1 juni overgestapt naar een andere werkgever.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:31
niet meer van toepassing

[ Voor 97% gewijzigd door Jeffrey op 29-07-2022 14:02 . Reden: Members only ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jeffrey schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:36:
***members only***

Met inachtneming van een aantal zaken zoals:
[list=1]
• Uurtarief richting de klant
geen zicht op, maar die zullen rond de 100 liggen gok ik. Indien er onder kon het tegenvallen.
• Beoordelingen vanuit de klant
Altijd fijn, maar uiteindelijk is dat maar het halve verhaal en wordt ook datgene wat je voor de zaak doet meegeteld. Als je een oetlul in de omgang bent en/of niks bijdraagt behalve geld, zul je dat ook gereflecteerd zien in een neiging om je meer te geven.
• Aanbiedingen die ik krijg vanuit LinkedIN met een salarisbereik ver boven die van mij
[/list]
Sure, en da's ongetwijfeld zonder je gesproken te hebben. Is slechts een indicatie, krijgen of waard zijn is vers twee.
Uiteraard is eea ook heel sterk afhankelijk van welke ERP dan precies. Een SAP'er is gewilder en duurder dan zeg een Exact of AFAS specialist.
Denk ik dat ik met mijn arbeidsvoorwaarden te laag zit ingedeeld. Volgende week functioneringsgesprek, dus dan wil ik beargumenteren waarom ik denk dat ik meer hoor te krijgen. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Ik zal daarna het topic updaten. Met hopelijk goed nieuws >:)
Realiseer jezelf ook even dat datgene wat jij bruto ontvangt, de werkgever een stuk meer kost. De vuistregel is dat de werkgeverslasten in Nederland ongeveer 30% van het brutoloon bedragen. En da's ex je leaseauto (je weet ongetwijfeld wat die inclusief brandstof per maand kost).
Dus pak je brutoloon inclusief vakantiegeld etc (maandloon *13 of *14), dat maal 130%, en dan je leaseauto er bij op. Dat is wat je jaarlijks kost. Vervolgens uurtarief maal aantal uren en je ziet wat er overblijft.
Op basis daarvan kun jij aangeven dat je wat meer vlees van het bot wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhidios
  • Laatst online: 20-09 21:11
Update:

Members only:

Ben vooral benieuwd waar ik nu sta in de markt. Ik ga vrijwel zeker ontslag nemen omdat het werk gewoon niet leuk meer is en ik tegen een burnout aanloop. Ik wil graag richting software engineering, of misschien data science, maar ik weet niet of ik in ga leveren qua salaris omdat ik gewoon de ervaring niet echt heb. Heb nu wel aardig wat ervaring met python, heb via een collega wat kunnen proeven van devops en sysadmin werk (een kant waar ik niet echt op wil), en heb een heel klein beetje ervaring met C, C++ en Rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter103
  • Laatst online: 14-07-2022
<>

[ Voor 100% gewijzigd door Pieter103 op 14-07-2022 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

The Eagle schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:02:
[...]
Realiseer jezelf ook even dat datgene wat jij bruto ontvangt, de werkgever een stuk meer kost. De vuistregel is dat de werkgeverslasten in Nederland ongeveer 30% van het brutoloon bedragen. En da's ex je leaseauto (je weet ongetwijfeld wat die inclusief brandstof per maand kost).
Dus pak je brutoloon inclusief vakantiegeld etc (maandloon *13 of *14), dat maal 130%, en dan je leaseauto er bij op. Dat is wat je jaarlijks kost. Vervolgens uurtarief maal aantal uren en je ziet wat er overblijft.
Op basis daarvan kun jij aangeven dat je wat meer vlees van het bot wilt :)
Totale kosten inclusief overhead zijn zelfs 150%-160% volgens sommige bronnen, 180%-200% volgens andere. Dat is wel inclusief *alle* overhead, dus ook huisvesting, leaseauto/mobiliteit, stafafdelingen, interne ICT, etc, etc, etc.

https://www.persoonadvies...ienst-u-in-2018/nl-63-453

Als ZZP'er kun je op een deel van die kosten besparen, tegelijkertijd, zelf bijvoorbeeld je administratie doen betekend niet facturabele uren, waardoor de kosten alsnog fors hoog kunnen liggen en uitbesteden (dus overhead), maar niet tot in het oneindige en zaken als huisvesting en interne ICT moet je om de rekensom eerlijk te maken, wel meerekenen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
@Rhidios Rennen en niet meer omkijken. Succes met je zoektocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:32
Rhidios schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:39:
Ben vooral benieuwd waar ik nu sta in de markt. Ik ga vrijwel zeker ontslag nemen omdat het werk gewoon niet leuk meer is en ik tegen een burnout aanloop. Ik wil graag richting software engineering, of misschien data science, maar ik weet niet of ik in ga leveren qua salaris omdat ik gewoon de ervaring niet echt heb. Heb nu wel aardig wat ervaring met python, heb via een collega wat kunnen proeven van devops en sysadmin werk (een kant waar ik niet echt op wil), en heb een heel klein beetje ervaring met C, C++ en Rust.
Een natuurkundige die bescheiden is over zijn programmeerervaring weet in mijn ervaring meestal meer van programmeren dan de gemiddelde HBO programmeur in zijn hele leven zal opdoen. Je zult alsnog een jaartje of twee in een 'startpositie' zitten om je te bewijzen.

Op het moment kun je goed geld verdienen als code monkey, en de lat ligt extreem laag. Zoals ze op de markt zeggen "Vraag niet hoe het kan (of hoe lang het nog kan duren), maar profiteer ervan."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Hallo allen,

Zie onderstaand mijn overzicht.

Members only:

Ik ben 2 jaar geleden in een onzekere corona tijd aangenomen bij een bedrijf via een detacheerder. Nu sta ik binnenkort voor de mogelijkheid om over genomen te worden door desbetreffend bedrijf. Dit gaat gewoon via de HR waar ik ook kan onderhandelen over bepaalde zaken(dus niet 1:1 overnemen uit mijn huidige contract). Ik heb in de 2 jaar die ik er weer alleen maar exceptionele beoordelingen gehad, dus er lijkt zeker ruimte om erover te praten lijkt mij. Echter sta ik nog aan het begin van mijn carriere en dan lijken alleen de dollar tekens belangrijk, echter denk ik dat er wel meer belangrijk is dan dat. Is het verstandig om bij andere bedrijven te kijken en om zo wat vergelijkbaar materiaal te verzamelen om te onderhandelen bij mijn toekomstige werkgever? Hebben jullie tips die ik kan gebruiken om zo het beste eruit te slepen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuddenlyNinja
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-07 10:22
Members only:

Opzich ben ik met m'n neus in de boter gevallen met deze functie, ik zit ver boven wat een collega in een vergelijkbare functie zou verdienen maar de zaak waar ik nu werk plaatst kwaliteit heel erg hoog en ik ben van mening dat je daar toch wel een specifiek stukje kennis voor nodig hebt met wat ervaring, dat heeft niet iedereen in deze branche...

Ik merk wel dat ik de groei er uit is. Als ik verder wil kom ik in de medische wereld terecht en dat betekent heel wat jaren terug naar school, co-schappen lopen en daar heb ik niet zo'n trek in...

Ik heb hier en bij mijn vorige werkgever veel gedaan met de implementatie van ons CRM systeem en het onderhoud/begeleiding van collega's daarvan en ik merk dat dat iets is waar ik verder in wil, ik weet alleen niet hoe ik dit verkoop aan een potentieel nieuwe werkgever. Ik ken ITIL, heb trainingen gemaakt en gegeven, Incident en Change Management zijn mij niet vreemd, kan aardig wat in JS en Python maar allemaal zonder officieel papiertje.

Hoe combineer ik mijn opgedane ervaring in mijn huidige werk zodat ik een interessante stap in mijn carrière kan maken, het liefst wat verder de wondere wereld van de IT in?

[ Voor 4% gewijzigd door SuddenlyNinja op 14-07-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Laatst online: 18-09 11:06
BarendBotje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:30:
Hallo allen,

***members only***

Ik ben 2 jaar geleden in een onzekere corona tijd aangenomen bij een bedrijf via een detacheerder. Nu sta ik binnenkort voor de mogelijkheid om over genomen te worden door desbetreffend bedrijf. Dit gaat gewoon via de HR waar ik ook kan onderhandelen over bepaalde zaken(dus niet 1:1 overnemen uit mijn huidige contract). Ik heb in de 2 jaar die ik er weer alleen maar exceptionele beoordelingen gehad, dus er lijkt zeker ruimte om erover te praten lijkt mij. Echter sta ik nog aan het begin van mijn carriere en dan lijken alleen de dollar tekens belangrijk, echter denk ik dat er wel meer belangrijk is dan dat. Is het verstandig om bij andere bedrijven te kijken en om zo wat vergelijkbaar materiaal te verzamelen om te onderhandelen bij mijn toekomstige werkgever? Hebben jullie tips die ik kan gebruiken om zo het beste eruit te slepen?

Als ze openstaan voor een onderhandeling zou ik zeker niet zomaar akkoord gaan met wat ze bieden. Wel even goed voor jezelf bekijken wat de doorgroei- en studiemogelijkheden zijn. Dat is in het begin van je carrière belangrijker dan de euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
KoningsGap schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Als ze openstaan voor een onderhandeling zou ik zeker niet zomaar akkoord gaan met wat ze bieden. Wel even goed voor jezelf bekijken wat de doorgroei- en studiemogelijkheden zijn. Dat is in het begin van je carrière belangrijker dan de euro's.
Ja dat vind ik altijd een dooddoener als er in vacatures staat; 'Met doorgroeimogelijkheden'. Tja dat beweert ieder bedrijf, maar wat zijn de juiste vragen om te stellen om erachter te komen wat het precies inhoudt? Vragen naar het opleidingsbudget, toekomst perspectief over 5 jaar mbt doorgroeien?

[ Voor 6% gewijzigd door BarendBotje op 14-07-2022 11:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Laatst online: 18-09 11:06
BarendBotje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Ja dat vind ik altijd een dooddoener als er in vacatures staat; 'Met doorgroeimogelijkheden'. Tja dat beweert ieder bedrijf, maar wat zijn de juiste vragen om te stellen om erachter te komen wat het precies inhoudt?
Mogelijke vragen:
  • Wat is (jaarlijks) het studiebudget
  • Hebben jullie een amortisatieregeling voor studiekosten?
  • Kosten studiedagen vrije dagen of zijn deze voor de werkgever?
  • Waar staat een collega die x aantal jaar geleden in deze positie begon op dit moment? Welk pad en welke trainingen heeft die doorlopen?
En misschien een beetje flauw maar het is ook altijd leuk om de vraag 'Waar sta je over 5 jaar' om te draaien naar 'Waar zien jullie mij over 5 jaar?'.

[ Voor 9% gewijzigd door KoningsGap op 14-07-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
KoningsGap schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Mogelijke vragen:
  • Wat is (jaarlijks) het studiebudget
  • Hebben jullie een amortisatieregeling voor studiekosten?
  • Kosten studiedagen vrije dagen of zijn deze voor de werkgever?
  • Waar staat een collega die x aantal jaar geleden in deze positie begon op dit moment? Welk pad en welke trainingen heeft die doorlopen?
En misschien een beetje flauw maar het is ook altijd leuk om de vraag 'Waar sta je over 5 jaar' om te draaien naar 'Waar zien jullie mij over 5 jaar?'.
Ah sterk hier kan ik iets mee, thanks! Heb een aantal collegas die het zelfde pad bewandeld hebben, dus die zal ik ook nog het e.e.a. vragen bij het koffiezetapparaat :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xillver
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36
BarendBotje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:30:
Hallo allen,

***members only***

Ik zou ze sowieso een aanbod laten uitbrengen naar jou toe. Ervanuitgaande dat jij als gedetacheerde meestal wel duurder bent dan dat je in vaste dienst zou kosten, denk ik wel dat je een minimale verhoging van 200 euro op je bruto loon mag verwachten in het aanbod. Als je hetzelfde zou krijgen wat je nu ook krijgt bij je detacheerdersburo dan is het voor jou niet persee een motivatie om over te stappen natuurlijk.
Daarnaast raad ik aan om altijd een tegenaanbod te doen daaroverheen, afhankelijk van wat je aangeboden krijgt kun je bepalen wat je als tegenaanbod gaat vragen. Vanuit wat je aangeeft denk ik dat je best 4200 tot 4500 eruit moet kunnen halen, op Bruto gebied, puur op basis van je exceptionele beoordelingen. Ze weten precies wat ze aan je hebben en wederzijds natuurlijk ook en daar mag best wat tegenover staan denk ik.
Daarbij rekening houdende met je secundaire voorwaarde dat je daar niet weer op inleverd, maar daar ga ik niet direct vanuit.
Natuurlijk is het altijd slim verder te kijken wat andere bedrijven in dezelfde functie zouden neerleggen, puur zodat je een betere indicatie voor jezelf hebt. struin Linkin of dergelijke platfomen af om die feeling te krijgen.
Daarnaast wat zijn je doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf dat je over zou willen nemen? als je echt ambities hebt om hoger op te komen, om het maar zo te noemen, is dat ook van belang mee te wegen in je beslissingen.
In ieder geval succes! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
xillver schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Ik zou ze sowieso een aanbod laten uitbrengen naar jou toe. Ervanuitgaande dat jij als gedetacheerde meestal wel duurder bent dan dat je in vaste dienst zou kosten, denk ik wel dat je een minimale verhoging van 200 euro op je bruto loon mag verwachten in het aanbod. Als je hetzelfde zou krijgen wat je nu ook krijgt bij je detacheerdersburo dan is het voor jou niet persee een motivatie om over te stappen natuurlijk.
Daarnaast raad ik aan om altijd een tegenaanbod te doen daaroverheen, afhankelijk van wat je aangeboden krijgt kun je bepalen wat je als tegenaanbod gaat vragen. Vanuit wat je aangeeft denk ik dat je best 4200 tot 4500 eruit moet kunnen halen, op Bruto gebied, puur op basis van je exceptionele beoordelingen. Ze weten precies wat ze aan je hebben en wederzijds natuurlijk ook en daar mag best wat tegenover staan denk ik.
Daarbij rekening houdende met je secundaire voorwaarde dat je daar niet weer op inleverd, maar daar ga ik niet direct vanuit.
Natuurlijk is het altijd slim verder te kijken wat andere bedrijven in dezelfde functie zouden neerleggen, puur zodat je een betere indicatie voor jezelf hebt. struin Linkin of dergelijke platfomen af om die feeling te krijgen.
Daarnaast wat zijn je doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf dat je over zou willen nemen? als je echt ambities hebt om hoger op te komen, om het maar zo te noemen, is dat ook van belang mee te wegen in je beslissingen.
In ieder geval succes! :)
Aller eerst bedankt voor je reactie!

Ja ik had dat ook wel op het oog als bedrag om te vragen. Echter weet ik dat het verstandig is er altijd wat boven te zitten, dan valt er altijd nog wat te zakken om tussen de 4200 en 4500 te komen. Echter is dat bij een grote multinational vaak lastig omdat ze mij precies kunnen plaatsen in een schaal waar voorgangers van mij ook in gekomen zijn. Zo moet ik mij goed onderscheiden, zeker wanneer er daarna elk jaar op performance vergeleken met de afdeling een verhoging plaatsvindt, hoe hoger mijn initiele salaris hoe sneller hij groeit.. Ik moet ook gewoon een beetje misbruik gebruik maken van het personeels tekort, verder kan ik via linkedin kiezen uit een zee van mensen die mij benaderen om zo te kijken 'hoe ik in de markt lig'.

Echter is dat niet het belangrijkste, doorgroeimogelijkheden zijn op de lange termijn een stuk lucratiever heb ik wel door. Ik ben bezig met het opstellen van een loopbaanplan, welke mijn toekomst voor de komende 5 jaar in detail omvat en voor de verdere toekomst in het algemeen. Dit zal ik voordat het zover komt eens met mijn manager overleggen, zou een goed startpunt zijn voor een gesprek bij overname. Kortom: nog genoeg voorwerk te doen, echter ga ik in het nieuwe jaar pas echt over dus ben ik nu ruim optijd begonnen met informatie inwinnen.

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:43
BarendBotje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Aller eerst bedankt voor je reactie!

Ja ik had dat ook wel op het oog als bedrag om te vragen. Echter weet ik dat het verstandig is er altijd wat boven te zitten, dan valt er altijd nog wat te zakken om tussen de 4200 en 4500 te komen. Echter is dat bij een grote multinational vaak lastig omdat ze mij precies kunnen plaatsen in een schaal waar voorgangers van mij ook in gekomen zijn. Zo moet ik mij goed onderscheiden, zeker wanneer er daarna elk jaar op performance vergeleken met de afdeling een verhoging plaatsvindt, hoe hoger mijn initiele salaris hoe sneller hij groeit.. Ik moet ook gewoon een beetje misbruik gebruik maken van het personeels tekort, verder kan ik via linkedin kiezen uit een zee van mensen die mij benaderen om zo te kijken 'hoe ik in de markt lig'.

Echter is dat niet het belangrijkste, doorgroeimogelijkheden zijn op de lange termijn een stuk lucratiever heb ik wel door. Ik ben bezig met het opstellen van een loopbaanplan, welke mijn toekomst voor de komende 5 jaar in detail omvat en voor de verdere toekomst in het algemeen. Dit zal ik voordat het zover komt eens met mijn manager overleggen, zou een goed startpunt zijn voor een gesprek bij overname. Kortom: nog genoeg voorwerk te doen, echter ga ik in het nieuwe jaar pas echt over dus ben ik nu ruim optijd begonnen met informatie inwinnen.

Bedankt! _/-\o_
Even kort geantwoord. Als er geen doorgroeimogelijkheden zijn na x jaar is overstappen altijd een optie. En dat zorgt in onze tak(ken) bijna nooit voor een salarisdaling.

Ik vermoed dat je ook bij een bedrijf met CAO terecht komt, lees die ook even door.
Heel waarschijnlijk krijg je 30+ (of 38+) vakantiedagen. Maar ook een forsere stap in pensioen bijdrage (hierdoor ga je er netto vaak wat op achteruit).
4k voor een msc met 2 jaar in ehv/veldhoven is niet erg veel (ook niet weinig!). Dat valt in het verdere zuiden anders ook te verdienen.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
alaintje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:13:
[...]

Even kort geantwoord. Als er geen doorgroeimogelijkheden zijn na x jaar is overstappen altijd een optie. En dat zorgt in onze tak(ken) bijna nooit voor een salarisdaling.

Ik vermoed dat je ook bij een bedrijf met CAO terecht komt, lees die ook even door.
Heel waarschijnlijk krijg je 30+ (of 38+) vakantiedagen. Maar ook een forsere stap in pensioen bijdrage (hierdoor ga je er netto vaak wat op achteruit).
4k voor een msc met 2 jaar in ehv/veldhoven is niet erg veel (ook niet weinig!). Dat valt in het verdere zuiden anders ook te verdienen.
Jij werkt ook in de regio als ik zo jouw 1e zin lees? EDIT: Zie nu jouw post in dit forum :9

Ja er is een CAO en deze heb ik al een groot deel uitgepluisd. Er zijn inderdaad een hoop zaken die enorm vooruit gaan. Ik ben in ieder geval wel klaar met detachering, is voor mij wel duidelijk dat ik mijzelf te kort doe, heb 2x per jaar een gesprekje en een keer een training, verder doen ze niks voor mij 8)7 Heb het puur nodig gehad zodat een bedrijf mij wel aan wilde nemen, corona en iemand met weinig ervaring was gewoon teveel risico. Die 4k grens moet ik zeker wel kunnen doorbreken inderdaad, we gaan zien hoeveel het gaat zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 15:07
BarendBotje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Jij werkt ook in de regio als ik zo jouw 1e zin lees? EDIT: Zie nu jouw post in dit forum :9

Ja er is een CAO en deze heb ik al een groot deel uitgepluisd. Er zijn inderdaad een hoop zaken die enorm vooruit gaan. Ik ben in ieder geval wel klaar met detachering, is voor mij wel duidelijk dat ik mijzelf te kort doe, heb 2x per jaar een gesprekje en een keer een training, verder doen ze niks voor mij 8)7 Heb het puur nodig gehad zodat een bedrijf mij wel aan wilde nemen, corona en iemand met weinig ervaring was gewoon teveel risico. Die 4k grens moet ik zeker wel kunnen doorbreken inderdaad, we gaan zien hoeveel het gaat zijn :9
Het is ook goed om te kijken naar certificaten als ze je niet een doorgroeimogelijkheid kunnen aanbieden dat je alvast een certificaat ervoor leert/haalt en is je onderhandelingsmogelijkheid ook sterker mocht je willen overstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woutske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 12:52
Members only:

Ik vind werken als freelancer erg prettig. Ik werk gemiddeld twee jaar aan een project en ga dan weer bij andere projecten aan de slag. Dit maakt dat ik telkens nieuwe uitdagingen heb, mensen ontmoet, en mijn kennis op peil kan houden (steeds andere technieken). De vrijheid en zelfstandigheid, zelf vakanties kunnen inplannen in overleg met de opdrachtgever en het team, is ook erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals in de topicstart staat: ZZP vs in loondienst is erg lastig te vergelijken. Staat me verder bij dat er ergens een soortgelijk topic was voor ZZP'ers, kan het alleen ff niet vinden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

The Eagle schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:38:
Zoals in de topicstart staat: ZZP vs in loondienst is erg lastig te vergelijken. Staat me verder bij dat er ergens een soortgelijk topic was voor ZZP'ers, kan het alleen ff niet vinden.
Ondernemers mogen hier ook gewoon posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

The Eagle schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:38:
Binnen loondienst is ook niet alles makkelijk te vergelijken qua secundaire voorwaarden, maar uiteindelijk is het allemaal inkomen verricht door arbeid. Hoort hier gewoon thuis imo.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13
Het enige wat ik nou wel graag zou zien is dat als ZZP'ers hier een lijstje posten, ze niet alleen de omzet posten, maar ook de kosten (grofweg) en vooral eventuele regelingen die ze hebben getroffen. Zoals ook bijv. alle niet-zzp'ers hier netjes een overzicht plaatsen van eventuele pensioenregelingen, leaseauto, eventuele terugkerende kosten voor relevante certificeringen, enz.
Het is namelijk super makkelijk 12K+ per maand omzet te krijgen, maar ben nou juist wel benieuwd hoeveel risico en investering daar tegenover staat. Het plaatje is nu te incompleet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:31
Woutske schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:40:
***members only***

Ik vind werken als freelancer erg prettig. Ik werk gemiddeld twee jaar aan een project en ga dan weer bij andere projecten aan de slag. Dit maakt dat ik telkens nieuwe uitdagingen heb, mensen ontmoet, en mijn kennis op peil kan houden (steeds andere technieken). De vrijheid en zelfstandigheid, zelf vakanties kunnen inplannen in overleg met de opdrachtgever en het team, is ook erg prettig.
Mag ik vragen wat nou de vrijheid en zelfstandigheid is ten opzichte van iemand in loondienst, als je nog steeds in overleg vakantie moet inplannen?

Ben verder ook wel benieuwd hoeveel je nou onderaan de streep over houdt (maar dat is hierboven ook genoemd)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Caelorum schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:05:
Het enige wat ik nou wel graag zou zien is dat als ZZP'ers hier een lijstje posten, ze niet alleen de omzet posten, maar ook de kosten (grofweg) en vooral eventuele regelingen die ze hebben getroffen. Zoals ook bijv. alle niet-zzp'ers hier netjes een overzicht plaatsen van eventuele pensioenregelingen, leaseauto, eventuele terugkerende kosten voor relevante certificeringen, enz.
Het is namelijk super makkelijk 12K+ per maand omzet te krijgen, maar ben nou juist wel benieuwd hoeveel risico en investering daar tegenover staat. Het plaatje is nu te incompleet.
Ik wil van 't weekend wel even een template in elkaar flansen. Misschien dat er enkel ZZP'ers hier mij een DM willen sturen zodat we er met wat meer naar het conceptje kunnen kijken?

Ik zal @JvS en @miicker dan wel vragen om dit in de TS op te nemen, jullie hadden het de vorige keer ook over het overdragen van het stokje, voel je vrij mij als TS toe te voegen als jullie hier de behoefte aan hebben.

Pagina: 1 ... 135 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.