Plus dat je als werkgever ook kosten maakt, de welbekende werkgeverpremies die soms tot 30% oplopen, wat 30% bovenop je brutoloon is. Het feit zo stellen dat omzet =/= brutoloon is, is in feite incorrect informatie.marapuru schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:45:
[...]
Die berekening is altijd zo ontzettend kort door de bocht. Wat gebeurd er als je arbeidsongeschikt raakt? En dan doel ik niet op het breken van een been, maar overwerkt, depressie etcetera. Zeker niet ongewoon de laatste jaren. En de onzekerheid die je er daardoor bij krijgt (je gehele inkomen valt weg) maakt dat het mentaal nog eens extra stapelt.
Ja, het is ongetwijfeld een leuke sprong die je maakt in salaris. Zelfs als je daar al het verzekeringswerk vanaf haalt. Maar reken jezelf niet direct rijk en vergeet de kopzorgen niet!
Ik heb soms omzetten van meer dan 25K per maand, puur mooi voor de opbouw van mijn buffer en meer niet. Nu woon ik wel in een Europees land waar werkgeverslasten vele malen hoger liggen dan in Nederland, maar desondanks geef ik me genoeg salaris om goed van te leven en flink te kunnen beleggen.