Recruiters & HR - Ervaringen, belevingen, verhalen.

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:50

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik kon het altijd net op 2 kantjes kwijt, pas recentelijk merkte een recruiter op dat het wel iets minder bondig mocht, dus nu zijn het er 3. Zou met niet eens voor kunnen stellen wat ik met 5 kantjes moet laat staan 20. Dan is voor mij geen CV meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:10
champion16 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:06:
Vraagje voor de mensen met wat meer sollicitatie ervaring.
Ik zit al geruime tijd bij mijn eerste werkgever. Een aantal jaren geleden een cv opgesteld en toen eigenlijk overal uitgenodigd waar ik op solliciteerde (heb toen de stap niet genomen).
Sinds kort begin ik weer benieuwd te raken en heb ik dus op Li gereageerd op een recruiter die mij een bericht had gestuurd. Een van de eerste vragen was meteen: "Mag ik jouw cv hebben?" Nou prima, even aanvullen en verstuurd.

Helaas was de reactie daarop: "Jouw cv is eigenlijk veel te weinig/kort voor iemand met jouw ervaring".
Ter verduidelijking, in mijn cv heb ik onder andere werkervaring, lijstje met tools/talen/disciplines, lijstje certificaten en opleidingen en in het kort een aantal projecten waar ik aan heb gewerkt. Net iets meer dan anderhalf kantje.
Ik lees ook vaak, hoe korter hoe beter, als het over een cv gaat.
Dus was best wel verbaasd na het commentaar van de recruiter. Uiteraard om reactie gevraagd, helaas wacht ik daar nog op.
Heb ik hier te maken met een recruiter die (te) kritisch is? Of doe ik het helemaal verkeerd wat cv betreft...
Op zich is anderhalf kantje best prima, al is het misschien ook een beetje aan de korte kant als je echt al jaren ervaring hebt. Je kan je werkervaring natuurlijk wat uitbreiden met wanneer je promotie gemaakt hebt (om groei te laten zien), als je iets van vrijwilligerswerk doet kan je dat er op zetten, maar het moet niet te uitgebreid worden. 2-3 kantjes is wat mij betreft echt wel de max als ik het van iemand anders moet lezen, meer dan dat is in mijn ogen een minpunt, want dat geeft mij het signaal dat ik met iemand te maken heb die geen keuzes of beknopte teksten kan maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:13
Tylen schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:56:
[...]

Mijn cv is momenteel 22 kantjes en al een jaar niet geupdate. Kan dus nog wel een kantje bij. Ik krijg wel eens te horen dat hij te uitgebreid is. Maarja, vind het gewoon leuk om al mijn projecten erop te hebben.
Cool wat is het isbn nummer?

:+

Mijn cv is 2 kantjes, puntsgewijs met weinig tekst. 10j werkervaring, meerdere werkgevers en rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:11:
[...]

Bijvoorbeeld: Als je kleine apps maakt kun je 150 apps noemen. Of omschrijven waarom jij goed apps kunt ontwikkelen en aangeven met welke technieken ed. Dan kun je tijdens een gesprek wel een aantal leuke apps noemen.
Eigenlijk niet noemen dat je 150 apps hebt gemaakt, maar benoemen (en liefst makkelijk te bevestigen) hoe je met die apps voor inkomsten of andere voordelen hebt gezorgd.

Je zit er straks om geld te verdienen. De technieken zijn interessant voor de toekomstige collega's, maar de persoon die je uiteindelijk aanneemt weet waarschijnlijk weinig over de digitale moertjes en boutjes, terwijl je die juist moet overtuigen dat je niet onbeperkt zit te knutselen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:51
@Stukfruit Dat is toch precies wat ik zeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nee dat is niet wat jij zegt. Overigens denk ik ook niet dat het erg realistisch is over het algemeen. Want als het maar een klein beetje groter is dan een éénmanszaak, zal jouw opdracht zijn geweest meehelpen bij de app voor de kappersketen bijvoorbeeld. Hoe ga jij dan vertellen dat jij hebt gezorgd ervoor dat ze 20% meer omzet hebben gedraaid? En dat is nog iets waarbij je geld kan uitgeven direct. Bij de app om een slimme magnetron aan te sturen, hoe heb je dan voor meer inkomsten gezorgd? Of de app voor een ziekenhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:12
Sissors schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:45:
Nee dat is niet wat jij zegt. Overigens denk ik ook niet dat het erg realistisch is over het algemeen. Want als het maar een klein beetje groter is dan een éénmanszaak, zal jouw opdracht zijn geweest meehelpen bij de app voor de kappersketen bijvoorbeeld. Hoe ga jij dan vertellen dat jij hebt gezorgd ervoor dat ze 20% meer omzet hebben gedraaid? En dat is nog iets waarbij je geld kan uitgeven direct. Bij de app om een slimme magnetron aan te sturen, hoe heb je dan voor meer inkomsten gezorgd? Of de app voor een ziekenhuis?
Misschien kun je wel aangeven hoe jouw oplossingsgerichtheid kosten bespaard heeft. Maar geld dat je geld verdiend hebt aan een app die zeker bij een start up gemaakt is valt niet te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:39
Dank voor alle feedback!
Ik zal dan voor de zekerheid ook een paar regeltjes wijden aan wanneer ik promotie heb gemaakt. Misschien in het verhaaltje ook handig om in volgorde te vertellen waar ik aan heb gewerkt (naast de opsomming).

Bij de projecten waar ik aan heb gewerkt is het heel lastig te beschrijven. Het is ontwikkelen, testen, in productie nemen en repeat eigenlijk. Het zijn wel allemaal bekende projecten. Maar optimalisatie zal ik heus aan gewerkt hebben, maar dat is dan vaak onderdeel van het ontwikkelen.
Ook wat betreft omzet gaat dat eigenlijk niet. Ik heb samen met een klein team nu de verantwoordelijkheid voor een project dat een miljoen of 50 oplevert en dat grote impact kan hebben mocht het misgaan (denk aan kamervragen). Maar uiteindelijk zit er een heel team achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:45:
Daarom "inkomsten of andere voordelen" :)

Punt was vooral dat je laat zien dat je niet een oneindige knutselaar bent.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
champion16 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:33:
Ook wat betreft omzet gaat dat eigenlijk niet. Ik heb samen met een klein team nu de verantwoordelijkheid voor een project dat een miljoen of 50 oplevert en dat grote impact kan hebben mocht het misgaan (denk aan kamervragen). Maar uiteindelijk zit er een heel team achter.
Jij teamplayer!

Maar dat is ook prima toch? Er is een heel "klein team" (tussen aanhalingstekens omdat het anders een "heel klein team" wordt :p) met mensen die dus kunnen bevestigen dat je op z'n minst het project niet in de soep hebt laten lopen.

Dat zijn imho betere dingen om als belangrijkste zaken te noemen omdat je dan als CV-lezer hier en daar wat kan peilen of de social proof in kwestie ook ergens op gebaseerd is.

Als mensen via-via enthousiast over je zijn dan heb je gratis hulp om verder bovenaan het lijstje te komen met kandidaten om mogelijk aan te nemen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Stukfruit schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:17:
[...]

Daarom "inkomsten of andere voordelen" :)

Punt was vooral dat je laat zien dat je niet een oneindige knutselaar bent.
Ik snap je punt, al blijft het imo erg lastig om het op een overtuigende manier duidelijk te maken. Als in, vaak genoeg als ik voorbeelden zie langs komen denk ik echt: Ja dit zegt helemaal niks.

Van mezelf, ik werk in hardware ontwerp. Bij een project heb ik samen met ander energieverbruik van een essentieel component met 99% verlaagd. Leuk, kan ik op mijn CV zetten. Maar het zegt meer over hoe verschrikkelijk inefficient de voorloper was.

Maar goed, dat blijft natuurlijk algemeen ook waarom zelfs met volledige kennis waar iemand aan heeft gewerkt, en geen details als NDAs, het alsnog niet zomaar te zeggen is welke engineer in een jaar beter heeft gepresteerd en de hogere beoordeling moet krijgen van de manager. Laat staan op basis van twee A4tjes die geheel eenzijdig worden aangeleverd (een CV).

(Overigens ik weet in Amerika dat veel één A4tje wel het maximum vinden, en ook hier weleens gehoord over hoe HR/managers pochen dat ze niks meer dan één A4tje lezen. Dat vind ik idioot, en dat is gewoon te weinig als je iets van senioriteit hebt. Maar als je 27 pagina's aanlevert ga ik het sowieso niet lezen, en daar bij komt dat ik dan de aanname doe dat je hoofd en bijzaken niet kan onderscheiden).

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 26-04-2025 13:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• champion16
Korte update wat betreft mijn cv vraagje.
Heb eindelijk feedback gekregen van de recruiter en ik schrok er nogal van.

Ze liet mij een voorbeeld zien van een cv dat ze wel goed vond.
Die persoon had voor elk project bijna een kantje vol... Wat doe gedaan had, wat zijn rol was en de tech stack.
Om eerlijk te zijn vind ik dit nogal overkill. In mijn geval zou mijn cv van twee kantjes naar 8 gaan. En bij de meeste projecten heb ik hetzelfde gedaan dus een copy paste..

Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen definitie heeft van een goed cv.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:28
champion16 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:25:

Die persoon had voor elk project bijna een kantje vol... Wat doe gedaan had, wat zijn rol was en de tech stack.
Om eerlijk te zijn vind ik dit nogal overkill. In mijn geval zou mijn cv van twee kantjes naar 8 gaan. En bij de meeste projecten heb ik hetzelfde gedaan dus een copy paste..

Waarschijnlijk doen ze dit, omdat ze ermee willen gaan shoppen. Je CV gaat in een database en daar rollen een aantal potentiële matches uit en daar gaan ze contact mee leggen. Hoe dikker je CV hoe makkelijker het voor hen is om een match te maken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je 8 kantjes met allerlei irrelevante informatie naar een willekeurige vacature stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Of anders gezegd, plaats je even in de rol van de werkgever die jou moet beoordelen. Zou jij er blij mee zijn om 8 kantjes door te moeten spitten met vooral veel van hetzelfde? Daar draait het uiteindelijk om, een CV moet uitgebreid genoeg zijn om de belangrijke aspecten van je verleden te kennen, maar ook niet langer waardoor het onhandig of zelfs vermoeiend wordt om door te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
The Third Man schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:54:
Of anders gezegd, plaats je even in de rol van de werkgever die jou moet beoordelen. Zou jij er blij mee zijn om 8 kantjes door te moeten spitten met vooral veel van hetzelfde? Daar draait het uiteindelijk om, een CV moet uitgebreid genoeg zijn om de belangrijke aspecten van je verleden te kennen, maar ook niet langer waardoor het onhandig of zelfs vermoeiend wordt om door te nemen.
Lijkt mij ook. Sterker nog, mijn CV mag nooit langer dan drie pagina’s zijn geloof ik.

Een CV is vooral een indicator en een uitnodiging om meer over je ervaring en skills te praten tijdens een sollicitatiegesprek.

Laat je niet gek maken @champion16, wat mij betreft is die recruiter gek. :9

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:35
Tylen schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:56:
[...]

Mijn cv is momenteel 22 kantjes en al een jaar niet geupdate. Kan dus nog wel een kantje bij. Ik krijg wel eens te horen dat hij te uitgebreid is. Maarja, vind het gewoon leuk om al mijn projecten erop te hebben.
Is dit een CV of een portfolio? Dat laatste kan ik me voorstellen bij creatieve beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Undeviginti schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:26:
[...]

Is dit een CV of een portfolio? Dat laatste kan ik me voorstellen bij creatieve beroepen.
Dit onderwerp is inmiddels 3 keer besproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Ik zie voornamelijk CV's van 1 A4tje. Wat een werk om 8 A4tjes vol te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Sorry, disregard.

[ Voor 95% gewijzigd door Yordi- op 16-05-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kalentum schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:27:
[...]

Ik zie voornamelijk CV's van 1 A4tje. Wat een werk om 8 A4tjes vol te krijgen.
Niet zo moeilijk hoor. Maar als je net begint met je carrière snap ik het. Dan is er natuurlijk niet niet zoveel te tikken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Is dat een externe recruiter, of intern van het bedrijf? In het eerste geval kun je je vraagtekens gaan stellen bij het succes van plaatsing.

Ik heb ruim 20 jaar werkervaring bij een stel werkgevers en een hele zwik projecten en heb in een hoop keukens gekeken, maar ik heb hooguit 2 kantjes. Nu woon en werk ik in de VS, maar men heeft gewoon de tijd niet om door halve boekwerken te gaan. Aan oeverloos ouwehoeren heeft iedereen een broertje dood, dus 27 kantjes heeft een hoge kans direct het ronde archief in te gaan.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik denk dat dit wel een mooi voorbeeld is van hoe het proces er bij sommige bedrijven aan toe gaat:
https://dustri.org/b/my-e...ls-interview-process.html
Hilariously, someone from the team I applied for told me that the role has been empty for more than 18 months, and offered a polite smile when asked why she thought that was the case.
En:
I then got an email about the "written interview", asking me to provide my answers to 38 questions in a PDF. It took me a couple of hours to write it down, boiling down to 21 pages of text. Once sent, I was asked to do modern phrenology "psychometric assessments" from Thomas. The first one is called the General Intelligence Assessment, and features with questions like those:

"Bob isn't as fast as Carl" → Who is the fastest? Carl or Bob?
"a B f H" vs "k b j z" → how many letters in common? (1)
Given 3 numbers, find the bigger and smaller, which one is the farthest from the middle one?
Given a group of 3 words, which one has nothing to do with the 2 other?
Given a pair of letter "R", with some rotated and some mirrored, how many are only rotated?

The second one is the Behavioural Assessment, and is based on picking "the word that corresponds the most to your personality and the one that corresponds the least" for 30 minutes. Their "methodology" is based on the DISC assessment from 1928 which is completely made-up pseudo-science. Heck, even their brochure only has 5 references with none from after 1957, and the 5 mentioned "studies" don't have sources, data, details, … This made me equally amused and worried.
Het wordt erger, maar daarvoor kun je beter even doorklikken naar de blog.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online
Hoe om te gaan met mensen die mij graag zouden willen aannemen maar willen weten wat mijn salarisprofiel is.
Persoonlijk vind ik dit totaal irrelevant en dienen zij salarisprofiel van de functie neer te leggen, klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

BaBoK schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:00:
Hoe om te gaan met mensen die mij graag zouden willen aannemen maar willen weten wat mijn salarisprofiel is.
Persoonlijk vind ik dit totaal irrelevant en dienen zij salarisprofiel van de functie neer te leggen, klopt dit?
Dan kun je toch antwoorden met een vraag: "Wat is de salarisrange voor de functie waarin jullie mij zien?". Vriendelijk en duidelijk, want je geeft netjes aan dat zij wel wat kaarten op tafel mogen leggen, zonder jouw positie te verslechteren.

Hebben ze jou benaderd, of heb jij gesolliciteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Gewoon je salariswens + 10% geven en aangeven dat dit ook niet snel minder gaat worden. Als ze dan alsnog onder je salariswens bieden heb je wat ruimte om te onderhandelen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Nu online
Hillie schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:41:
[...]

Dan kun je toch antwoorden met een vraag: "Wat is de salarisrange voor de functie waarin jullie mij zien?". Vriendelijk en duidelijk, want je geeft netjes aan dat zij wel wat kaarten op tafel mogen leggen, zonder jouw positie te verslechteren.

Hebben ze jou benaderd, of heb jij gesolliciteerd?
Zij hebben mij benaderd via een oud bekende. Deze zit ook bij het gesprek dus ook vanuit die hoedanigheid voelt t voor mij niet prettig dat hij mijn salaris weet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
BaBoK schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:00:
[...]

Zij hebben mij benaderd via een oud bekende. Deze zit ook bij het gesprek dus ook vanuit die hoedanigheid voelt t voor mij niet prettig dat hij mijn salaris weet
Dan geef je aan de je dat graag in een vervolg gesprek met alleen hr/ manager/ eigenaar bespreekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:28
Hebben ze jou uitgenodigd Vraag om een gesprek apart. Ben je bereid weg te lopen of ben je nodig op zoek? Maak dit vooraf concreet en houd je hieraan in het geval dat je overrompeld wordt.

Hier een recente ervaring:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Desalniettemin een wijze les!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:25
[...]

Er is wetgeving op komst* die het voor werkgevers verbiedt om naar je huidige salaris te vragen. Het is voor mij regel nummer 1 als ik ooit nog eens een sollicitatieprocedure zou ingaan ergens: mijn huidige salaris is niet relevant en krijgen ze niet te horen.

Hooguit een “gewenst” salaris, maar ik zou altijd aangeven dat je naar het totale pakket kijkt (salaris, bonus, auto, pensioen, vakantie en adv/atv, etc etc)

Met het delen van jouw huidige salaris(pakket) zet je jezelf op 3-0 achterstand.

* https://www.consilium.eur...ules-on-pay-transparency/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
  • Nu online
Puddi Puddin schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:23:
[...]

Hebben ze jou uitgenodigd Vraag om een gesprek apart. Ben je bereid weg te lopen of ben je nodig op zoek? Maak dit vooraf concreet en houd je hieraan in het geval dat je overrompeld wordt.

***members only***

Thanks! Ik ben zelf niet perse op zoek naar wat anders, mogelijk al helemaal niet naar de betreffende functie al ben ik zelf benieuwd hoe zo’n gesprek gaat, gezien de bekende zo positief is over mij. 2 Jaar geleden ben ik ook door ze benaderd en heb ik vriendelijk bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door BaBoK op 02-06-2025 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door BaBoK op 02-06-2025 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

[...]

Over de vragen rond salaris heenstappen. Je moet je niet verplicht voelen dat te beantwoorden. Voor jezelf ook van tevoren bepalen wat je wel of geen geschikte range vindt. Blijven ze zeuren, dan kun je aangeven dat je dit soort zaken liever prive bespreekt en niet in het bijzijn van je kennis. Daar hoef je m.i. op een gegeven moment ook geen doekjes meer om te winden.

En als je een geschikte range in gedachten hebt, dan kun je ook antwoorden met "ik ben geïnteresseerd in rollen met een beloning in de orde X to Y", waarbij je dan natuurlijk wel een stukje hoger moet inzetten, want het minimum kan weleens het max bod zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

[...]

Herkenbaar, al stokt het bij mij tegenwoordig wel sneller omdat ik hard zeg dat ik ri. de 6500/7000 zoek en als het niet in dat gebied zit we snel klaar zijn. Ik heb wel een keer bijna dat bedrag gehoord, maar vervolgens ook dat er geen sprake was van bonus of 13e maand, heb het toen vooral daarom ook niet genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door champion16 op 03-06-2025 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@champion16 Ik snap je emotie. Alleen veel grote bedrijven en overheid doen alleen zaken met brokerpartijen dus zonder kom je niet binnen. De enige manier is via je eigen netwerk opdrachten vinden, want er is niet een goede plek waar bedrijven zelf inhuur zoeken. Als die er wel is hoor ik dat graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
jongetje schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:57:
@champion16 Ik snap je emotie. Alleen veel grote bedrijven en overheid doen alleen zaken met brokerpartijen dus zonder kom je niet binnen. De enige manier is via je eigen netwerk opdrachten vinden, want er is niet een goede plek waar bedrijven zelf inhuur zoeken. Als die er wel is hoor ik dat graag :).
In dit geval bedoelde ik een tussenpartij die bedrijven kent die mensen zoeken voor vaste dienst.
De bedrijven in kwestie hebben ook vacatures op hun eigen website staan. Het is gewoon zonde als je zo een tussenpartij treft met zulk gedrag. Scheelt dat ik niet (dringend) op zoek was. Maar ga in het vervolg gewoon zelf vacatures opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Nu online
Mijn gesprek inmiddels achter de rug, opzich niet geheel positief, heb aangegeven dat zij een salarisprofiel zullen hebben voor de functie. Ze gaven aan dat dat geen 150k is op jaarbasis, nou dat zit ik gelukkig ook niet, zit rond de 120k met bonus pensioen opbouw etc. Tel ik geen lease auto bij op welke ik nu heb..
Weet niet of ik dit als mogelijk positief moet ervaren als zij zeggen geen 150k te hebben en ik dat momenteel ook niet verdien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BaBoK schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:47:
Mijn gesprek inmiddels achter de rug, opzich niet geheel positief, heb aangegeven dat zij een salarisprofiel zullen hebben voor de functie. Ze gaven aan dat dat geen 150k is op jaarbasis, nou dat zit ik gelukkig ook niet, zit rond de 120k met bonus pensioen opbouw etc. Tel ik geen lease auto bij op welke ik nu heb..
Weet niet of ik dit als mogelijk positief moet ervaren als zij zeggen geen 150k te hebben en ik dat momenteel ook niet verdien
Nou top dan toch. 145K it is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47
Tylen schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:49:
[...]

Nou top dan toch. 145K it is ;)
Of 180k. Want die richting in kan natuurlijk ook met zo'n statement! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DutchCommando schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:58:
[...]

Of 180k. Want die richting in kan natuurlijk ook met zo'n statement! :P
I like your thinking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Nu online
Haha thanks voor jullie reacties.
Hoe is nu verstandig hiermee om te gaan. Ze hebben gevraagd of ik een keer een dag bij ze wil langskomen en met de CEO te praten voor het gevoel van beide zijden.
Ik heb eigenlijk nog geen concreet salarisprofiel gehad maar mijn gevoel zegt ook dat ze hierin HR mogelijk er buiten laten om er samen aan uit te komen indien dat mogelijk is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:17
[...]

***members only***

Begin van het jaar ook zoiets leuks meegemaakt.
Members only:

Op zich wel wat nuttige informatie gekregen en ook een waardevolle ervaring over die partij blijkbaar omgaat met mensen. Een goede bevestiging van wat ik al eerder via via gehoord had.

Negatieve dingen geven goed aan waar je niet wilt zijn, en vooral met welke mensen je niet wilt samenwerken of voor wilt werken. Kwam dat laatst weer tegen: een manager die mij in het verleden geghost had op een manier die bijna gelijk liep aan het verhaal hierboven, werkt nu als afdelingshoofd bij een concurrent. Het werd voor mij zo wel heel makkelijk om tegen de recruiter van hen aan te geven dat er geen enkele interesse was aan mijn kant.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Zonder verdere context vind ik dit:
Chromoris schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:37:

Members only:
Ook wel ietwat eigenaardig. Dan zou ik verwachtten dat je zelf ook wat meer moeite neemt om het op dat moment op te lossen. Ik kan mij wel voorstellen dat dit die partij tegen de borst stoot.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
True schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:01:
Zonder verdere context vind ik dit:

[...]

Ook wel ietwat eigenaardig. Dan zou ik verwachtten dat je zelf ook wat meer moeite neemt om het op dat moment op te lossen. Ik kan mij wel voorstellen dat dit die partij tegen de borst stoot.
Had gedacht genoeg context toe te voegen, maar dan bij deze:
Members only:

Ik heb gedaan wat ik op dat moment kon doen, met (het gebrek aan) informatie die ik destijds had. Als je als bedrijf hard loopt te pushen om te komen praten ondanks dat er wordt aangegeven dat ze dat in een drukke periode doen. Dan moet je ook realiseren dat de bovenstaande situatie ook de kandidaat tegen de borst kan stuiten.

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Voor dat laatste uit je MO deel, dat denk ik niet. Zelden heeft men de tijd om er echt een spelletje van te maken. Ik mag tegenwoordig ook mensen aannemen, ik ben al lang blij dat ik een serieuze kandidaat heb - laat staan dat ik tijd heb om en/of wil besteden om er een spelletje mee te spelen. Dat is het m.i. echt gewoon niet waard.

En: Wikipedia: Hanlon's razor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
True schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:54:
[...]

Voor dat laatste uit je MO deel, dat denk ik niet. Zelden heeft men de tijd om er echt een spelletje van te maken. Ik mag tegenwoordig ook mensen aannemen, ik ben al lang blij dat ik een serieuze kandidaat heb - laat staan dat ik tijd heb om en/of wil besteden om er een spelletje mee te spelen. Dat is het m.i. echt gewoon niet waard.

En: Wikipedia: Hanlon's razor :+
Op zich eens met Hanlon's razor. Maar met de druk die ze in het gesprek uitoefenden om ja te zeggen voordat ze het aanbod deden, krijg ik iets te veel het gevoel dat men mij van mijn stuk wou brengen zodat ik makkelijker ja zou zeggen tegen iets onbekends.

Bedrijf had/heeft ook de reputatie om loze beloftes te doen (wel mondeling dingen toezeggen, maar nooit op papier, en ook niet nakomen), dure titels te gebruiken ipv goede arbeidsvoorwaarden, en mensen gebruiken om ze na een paar jaar weer te dumpen (wanneer die logischerwijs na alles behoorlijk ontevreden weggaan). Past iets te goed in hun reputatie (en het gesprek eindigde ook vanwege hun andere afspraken...)

Mijn 50 cents: Wikipedia: Duck test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:53
Weet iemand wat recruiters doen met persoonsgegevens (incl. cv) die je stuurt? Ik heb wel eens contact met een recruiter die een leuke vacature heeft en dan om mijn cv vraagt.

Vervolgens krijg ik niets meer te horen en als je dan contact opneemt, dan zeggen ze contact op te nemen wanneer ze iets hebben, gevolgd dat je nooit iets meer van ze hoort.

Ik ben dan geneigd om zo'n partij na een maand te mailen om mijn AVG toestemming in te trekken. Zelf vraag ik vraag me dan af waarom ze mij überhaupt benaderde als ze niets nuttigs kunnen betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
TheFrames schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:56:
Weet iemand wat recruiters doen met persoonsgegevens (incl. cv) die je stuurt? Ik heb wel eens contact met een recruiter die een leuke vacature heeft en dan om mijn cv vraagt.

Vervolgens krijg ik niets meer te horen en als je dan contact opneemt, dan zeggen ze contact op te nemen wanneer ze iets hebben, gevolgd dat je nooit iets meer van ze hoort.

Ik ben dan geneigd om zo'n partij na een maand te mailen om mijn AVG toestemming in te trekken. Zelf vraag ik vraag me dan af waarom ze mij überhaupt benaderde als ze niets nuttigs kunnen betekenen.
Simpelweg geen persoonsgegevens meer sturen. Als ze via LinkedIn contact met je opnemen, staat er op je profiel toch al voldoende informatie?

Even zwart-wit geredeneerd: je stuurt je persoonsgegevens naar willekeurige mensen die zeggen dat ze (ooit) iets voor je gaan doen. Makkelijk scoren voor hen, want jij stuurt het pakketje dat zij nodig hebben om je ergens aan te bieden kant-en-klaar op. En precies datzelfde trucje herhalen ze vervolgens richting bedrijven met openstaande vacatures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
TheFrames schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:56:

Volgens de Authoriteit Persoonsgegevens moeten de persoons/sollicitatiegegevens bij een niet succesvolle sollicatie na 4 weken verwijderd worden. Met toestemming van de sollicitant mogen partijen de gegevens 1 jaar lang bewaren.

Dit alles natuurlijk onder vermelding dat de partijen zich wel aan de AVG houden, en in het verlengde daarvan dat het AP optreedt/handhaaft hierop (wat in de praktijk nogal een wassen neus is).

Recruitmentpartijen houden er van om kaartenbakken op te bouwen met dit soort gegevens. De manier waarop maakt voor de slechtere partijen helemaal niets uit, dus met valse vacatures lopen te vissen is voor die een optie. De reden waarom is dat ze bij een vraag voor een specifiek iemand, meteen kunnen gaan zoeken in hun eigen systemen/kaartbakken. Als ze dan iemand vinden, dan is het eerste contact er alvast geweest. Dat heeft een ietwat hogere succesfactor dan lopen spammen op LinkedIn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Ik heb al een tijdje met plezier meegelezen en vorige maand een leuk moment met een recruiter gehad

Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07 15:38
Ik lees veel negatieve ervaringen met recriuters. Soms zie ik vacatures van recruiters die in opdracht van berdijven werken. De salaris range lijkt vaak hoog en dan vraag ik mij af voor welk bedrijf de vacature is. De vacature text is dan zo geschreven dat het moeilijk is te raden.

Ik heb dus een vacature gezien voor een goedbetaalde developer vacature bij een verzekeraar in mijn stad. Als er een verzekeraar met IT afdeling was geweest in mijn stad had ik het wel geweten.

Als ik informeer over welk bedrijf het gaat willen ze niets los laten tot je op gesprek komt.

Bestaan die vacatures of is het een truc om je gegevens te krijgen?

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Yorro schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:29:
Er is wetgeving op komst* die het voor werkgevers verbiedt om naar je huidige salaris te vragen.
* https://www.consilium.eur...ules-on-pay-transparency/
Ik heb je link gelezen en snap het nog niet. Betekend dit niet dat talent geremd wordt, want het is makkelijker om in de 5% bandbreedte te blijven als iedereen niet te snel stijgt?
Yorro schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:29:
Hooguit een “gewenst” salaris, maar ik zou altijd aangeven dat je naar het totale pakket kijkt (salaris, bonus, auto, pensioen, vakantie en adv/atv, etc etc)

Met het delen van jouw huidige salaris(pakket) zet je jezelf op 3-0 achterstand.
Waarom zet je jezelf op 3-0 achterstand als je het huidige salarispakket deelt?

[ Voor 36% gewijzigd door Apollyon op 17-07-2025 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
Apollyon schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:13:
[...]

Ik heb je link gelezen en snap het nog niet. Betekend dit niet dat talent geremd wordt, want het is makkelijker om in de 5% bandbreedte te blijven als iedereen niet te snel stijgt?

[...]

Waarom zet je jezelf op 3-0 achterstand als je het huidige salarispakket deelt?
Ik haalde die link aan ivm het verbod op vragen naar huidige salaris door potentiële nieuwe werkgever, de vraag die jij stelt ziet op een ander onderdeel.

Maar ik vermoed dat met het voldoen aan “objectieve criteria” er nog steeds de mogelijkheid is om onderscheid in beloning te maken (en talent dus hoger te belonen)

M.b.t. die 3-0 achterstand:
Als je je huidige salarisbanden deelt, dan leg jij je kaarten op tafel en weet je potentiële werkgever wat je startpunt is. Waarom zou je dat doen?

Hooguit in een situatie waarbij er een (als definitief gepresenteerd) uitgewerkt aanbod ligt, zou je op dat moment kunnen aantonen dat het voor jou een stap terug zou zijn als je nu een beter totaalpakket hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Apollyon schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:11:
Ik heb dus een vacature gezien voor een goedbetaalde developer vacature bij een verzekeraar in mijn stad. Als er een verzekeraar met IT afdeling was geweest in mijn stad had ik het wel geweten.
Je kunt toch ook zelf verzekeraars benaderen, die vacatures staan vaak wel online. En ga vooral zelf rondzoeken, al dan niet binnen/via je netwerk.

Ik had laatste en opdracht met locatie Gouda, blijkt het in de praktijk Voorburg te zijn... Ik snap best dat je het niet specifiek wilt noemen, maar zeg dan gewoon Zuid Holland.

Ik wordt regelmatig benadert door Engels sprekende recruiters en begrijp niet waarom je als bedrijf zaken wilt doen met een recruiter uit de UK, India of ander land...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
jongetje schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:54:
[...]

Je kunt toch ook zelf verzekeraars benaderen, die vacatures staan vaak wel online. En ga vooral zelf rondzoeken, al dan niet binnen/via je netwerk.

Ik had laatste en opdracht met locatie Gouda, blijkt het in de praktijk Voorburg te zijn... Ik snap best dat je het niet specifiek wilt noemen, maar zeg dan gewoon Zuid Holland.

Ik wordt regelmatig benadert door Engels sprekende recruiters en begrijp niet waarom je als bedrijf zaken wilt doen met een recruiter uit de UK, India of ander land...
Recruiters willen nog wel eens vacatures wat omvormen. Enerzijds om te voorkomen dat men te gemakkelijk zelf de vacature vind, anderzijds om een vacature interessanter over te doen komen (aka, "hey, dat ligt lekker dichtbij"). Het is een (vies) spelletje dat men speelt.

Van wat ik zo gehoord heb, proberen Engelse recruiters (en dan tegenwoordig naast UK, ook India) je binnen te hengelen om zo hier een voet aan de grond te krijgen (bij de NL arbeidsmarkt). Over het algemeen doen NL bedrijven niet direct zaken met dat soort recruitmentpartijen (er is namelijk al genoeg NL concurrentie die net zo zijn, dus waarom een buitenlandse partij pakken...)
Yorro schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:47:
[...]

Ik haalde die link aan ivm het verbod op vragen naar huidige salaris door potentiële nieuwe werkgever, de vraag die jij stelt ziet op een ander onderdeel.

Maar ik vermoed dat met het voldoen aan “objectieve criteria” er nog steeds de mogelijkheid is om onderscheid in beloning te maken (en talent dus hoger te belonen)

M.b.t. die 3-0 achterstand:
Als je je huidige salarisbanden deelt, dan leg jij je kaarten op tafel en weet je potentiële werkgever wat je startpunt is. Waarom zou je dat doen?

Hooguit in een situatie waarbij er een (als definitief gepresenteerd) uitgewerkt aanbod ligt, zou je op dat moment kunnen aantonen dat het voor jou een stap terug zou zijn als je nu een beter totaalpakket hebt.
Salarisonderhandelingen zijn meestal niet helemaal gelijkwaardig bij het onderhandelen. Als jij al je kaarten op tafel legt, dan is je positie een heel stuk zwakker. Er zijn niet veel bedrijven die je een echt markt conform salaris gaan bieden als ze weten dat ze met wat minder (of misschien zelfs veel minder) ook in vergelijking een "goed" bod doen.

Open kaart spelen is eigenlijk pas op het laatst wanneer je wel aan de slag daar wilt, men ook oprecht en open enthousiast is, maar dat het aanbod toch niet zo goed is. Dan is het inderdaad handig om open kaart te spelen: De volgende stap zou best goed kunnen zijn dat je niet tekent, en voor het bedrijf kan dit ook een indicatie zijn dat hun aanbod(en) toch niet zo marktconform zijn. Alles daarvoor: gewoon aangeven wat voor jou het minimum is waarvoor je een overstap zou overwegen. Hoe men daar op reageert is ook bijzonder indicatief voor het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
jongetje schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:54:
Ja dat kan ik zelf maar vacatures waar de recruiters mee koketteren lijken neit te bestaan. Er zit geen IT afdeling van een verzekeraar in mijn stad. De verzekeraar in mijn regio die wél IT vacatures heeft andere functieeisen en arbiedsvoorwaarden. De vacature van de recruiter lijkt dus nep maar als het wél echt is ben ik geïnteresseerd.
Ik had ook al gedacht dat het zoiets zou zijn maar dan nog kloppen de salaris en genoemde tech neit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@Apollyon kan je niet gaan vissen of je de vacature (desnoods dees) mag inzien voordat je CV hun kant op gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
@Apollyon, kan je misschien ook delen over welke recruitment partij het gaat? (desnoods in mo-tags)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
The Third Man schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 21:51:
@Apollyon kan je niet gaan vissen of je de vacature (desnoods dees) mag inzien voordat je CV hun kant op gaat?
Ik heb een keer gebeld met een recruiter omdat ik in een vacature geïnteresseerd was. Maar ik wilde wel weten voor welk bedrijf ik ging solliciteren. Daar werd heel moeilijk over gedaan. Ik snap dat ze niet willen dat mensen rechtstreeks solliciteren maar ik wil gewoon weten welk bedrijf het is voor ik begin met de sollicitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Chromoris schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 21:53:
@Apollyon, kan je misschien ook delen over welke recruitment partij het gaat? (desnoods in mo-tags)
Zeker wil ik wel delen. Het is meer dan een jaar geleden dus de vacature waar ik voor belde bestaat neit meer.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Apollyon schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 22:02:
[...]

Ik heb een keer gebeld met een recruiter omdat ik in een vacature geïnteresseerd was. Maar ik wilde wel weten voor welk bedrijf ik ging solliciteren. Daar werd heel moeilijk over gedaan. Ik snap dat ze niet willen dat mensen rechtstreeks solliciteren maar ik wil gewoon weten welk bedrijf het is voor ik begin met de sollicitatie.
Zonder bedrijfs naam geen sollicitatie en geen gegevens voor de requiter. Deze dan gelijk een GDPR / AVG verzoek meegeven dat hij al je gegevens kan verwijderen. Kinderachtig gedrag van die recruiters.

Zonder dat je weet waar je solliciteert kan je toch ook niet volledig ergens enthousiast van worden, je wilt zien wat het bedrijf doet en of de CEO een affaire heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
vormulier schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 22:12:
Zonder dat je weet waar je solliciteert kan je toch ook niet volledig ergens enthousiast van worden, je wilt zien wat het bedrijf doet en of de CEO een affaire heeft ;)
Ja toch, hoe schrijf je een motivatiebrief als je niet weet waar je solliciteert. En het bedrijf moet wel deugen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
Apollyon schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 22:11:
[...]

Zeker wil ik wel delen. Het is meer dan een jaar geleden dus de vacature waar ik voor belde bestaat neit meer.

***members only***
Eerste partij is een typisch grote recruitment partij. Komen zo nu en dan ook bij mij langs. Was oorspronkelijk geloof ik x professionals (vul in wat je daar wilt: java professionals, php professionals, testing professionals, etc.), en gaat nu onder een andere naam verder (waarschijnlijk vanwege slechte reputatie, hebben wel meer bedrijven gedaan). Samenstelling van de medewerkers is op zich ook interessant: wat studierichting betreft (over het algemeen gericht op marketing/sales) en rollen (stagiares/junioren als sourcers en dan de wat meer ‘ervarenere’ als de echte recruiters).

Tweede partij is zo’n typisch klein bureaurecruitment partijtje. Combi van opleidingen die 0,0 met IT te maken hebben, wat lager opgeleid, etc. Die hebben waarschijnlijk het handboek voor de tweedehands autoverkoper losgelaten op de IT recruitmentmarkt. De reviews van die partij zijn allemaal super lovend en in het Engels. Daar wordt waarschijnlijk het een en ander getruukt, of ze richten zich zeer succesvol op de expat markt.

Waarschijnlijk typisch gevalletje van dat de recruitmentpartij geen contract heeft met het bedrijf, en dus wilt voorkomen dat je zelf contact opneemt. Kan je niets tegen doen anders dan negeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:57
Hier ook weer een prachtige in mijn inbox. Geen enkel idee van wat de techniek inhoud maar wel op zoek naar een senior/specialist.
De machines zijn ingesteld met PLC als programmeertaal.
Hierin neem je het gehele team mee en coach je de Junior Software Engineers in je team
Dus wel echt een senior. Maar dan het aanbod zelf...
Het salaris loopt tot ongeveer €4.800 bruto per maand excl. vakantiegeld. Deze functie is op basis van een detavast constructie en het gaat om een permanente rol, dat betekend dat je eerst bij ons in dienst komt en bij goed functioneren wordt overgenomen doormiddel van een tijdelijk contract of direct een vast contract (keuze opdrachtgever).
Welke senior zit er nu te wachten op een jaar detavast met daarna een tijdelijk contract?
Plus maximum salaris zou ik eerder als minimum schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
Het is detavast en de tussenpartij wilt ook lekker verdienen aan je: goede kans dat het salaris op senior niveau zit, maar dat de tussenpartij denkt weg te komen met een hoge marge + minimumaanbod.
Overigens kan het ook best goed zijn dat het bedrijf ook geen idee heeft wat een goed salaris is en wat ze precies nodig hebben en zo. In dat soort gevallen is het makkelijk om een tussenpartij in te schakelen op basis van detavast zodat die het mag gaan uitzoeken en het bedrijf weinig tot geen risico loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:28
Even wat anders: sinds anderhalf jaar word ik niet meer zo veel benaderd door recruiters (1 of 2 keer per maand in plaats van 1 of 2 keer per week). Is de markt verslechterd? Of kan het liggen aan mijn leeftijd (ik ben nu begin 40)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Koos Werkloos schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:13:
Even wat anders: sinds anderhalf jaar word ik niet meer zo veel benaderd door recruiters (1 of 2 keer per maand in plaats van 1 of 2 keer per week). Is de markt verslechterd? Of kan het liggen aan mijn leeftijd (ik ben nu begin 40)?
Ligt aan je werkveld. Teveel concurrentie. Zorg dat je in een niche zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
Ik neem even aan dat je benaderd via LinkedIn bedoeld. Ligt er ook aan hoe je in/binnen LinkedIn ligt: hoeveel heb je hem geupdate, wanneer heb je hem geupdate, etc. Het is een spelletje: jij bent een speler, de LinkedIn (zoek) algoritme's zijn een speler, en de recruiters zijn spelers. Een van de variabelen is als ik me niet vergis: hoe veel, en hoe lang geleden heb je je LinkedIn geupdate. Interacties kunnen ook meespelen. En ook hoe de recruiters zoeken. Veel variabelen.
Hoe recent heb je je LinkedIn bijgewerkt? En wat is het gebied waarin je werkt (eventueel ook de niche waarin je werkzaam bent)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleKabel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:13
Hier hetzelfde. Mijn vermoeden was ook leeftijd en gebruik van AI tools waardoor die leeftijd naar voren komt, of mijn profiel om een andere reden niet als interessant gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Chromoris schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:40:
[...]

Ik neem even aan dat je benaderd via LinkedIn bedoeld. Ligt er ook aan hoe je in/binnen LinkedIn ligt: hoeveel heb je hem geupdate, wanneer heb je hem geupdate, etc. Het is een spelletje: jij bent een speler, de LinkedIn (zoek) algoritme's zijn een speler, en de recruiters zijn spelers. Een van de variabelen is als ik me niet vergis: hoe veel, en hoe lang geleden heb je je LinkedIn geupdate. Interacties kunnen ook meespelen. En ook hoe de recruiters zoeken. Veel variabelen.
Hoe recent heb je je LinkedIn bijgewerkt? En wat is het gebied waarin je werkt (eventueel ook de niche waarin je werkzaam bent)?
Ja, inderdaad vooral LinkedIn, al werd ik in het verleden ook nog weleens vanuit het niets gebeld (maar dan had zo'n recruiter me uiteraard wel via LinkedIn gevonden). Omdat ik momenteel redelijk goed op mijn plek zit, doe ik nu niet zo veel meer op LinkedIn en ik kan me dan ook voorstellen dat je dan niet zo hoog meer eindigt in de zoekresultaten. Wat dat betreft zal LinkedIn niet heel anders werken dan een dating site. Maar ik heb ook wel het idee dat mijn leeftijd tegen me begint te werken. Uit mijn LinkedIn-profiel is toch wel af te leiden dat ik inmiddels de 40 gepasseerd ben en vanaf die leeftijd word je geleidelijk aan minder interessant voor werkgevers en dus ook recruiters. Aan de ene kant wel lekker rustig dat ik niet zo veel meer benaderd word, maar aan de andere kant voelt het ook wat ongemakkelijk want mijn huidige en mijn vorige baan had ik te danken aan recruiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Chromoris schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:12:
Het is detavast en de tussenpartij wilt ook lekker verdienen aan je: goede kans dat het salaris op senior niveau zit, maar dat de tussenpartij denkt weg te komen met een hoge marge + minimumaanbod.
Overigens kan het ook best goed zijn dat het bedrijf ook geen idee heeft wat een goed salaris is en wat ze precies nodig hebben en zo. In dat soort gevallen is het makkelijk om een tussenpartij in te schakelen op basis van detavast zodat die het mag gaan uitzoeken en het bedrijf weinig tot geen risico loopt.
Dat eerste mag niet i.v.m. de WAADI zie eventueel een uitleg van mij hierover in: True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" de boetes zijn hoog, hier brand een gemiddelde detavast detacheerder zich niet aan. Die krijgen een leuke beloning voor elk geschreven uur plus een bonus bij tekenen na de detavast periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
KaleKabel schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:40:
[...]

Hier hetzelfde. Mijn vermoeden was ook leeftijd en gebruik van AI tools waardoor die leeftijd naar voren komt, of mijn profiel om een andere reden niet als interessant gezien wordt.
Hier ook. Veertig ligt al even ergens in de achteruitkijkspiegel.

Misschien begrijpen ze vanaf dat punt pas dat men weet wat hij / zij waard is en realiseren ze zich dat het voor de eigen marge weinig nut heeft om die veeleisende types naar binnen te hengelen ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
Stukfruit schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 04:44:
[...]

Hier ook. Veertig ligt al even ergens in de achteruitkijkspiegel.

Misschien begrijpen ze vanaf dat punt pas dat men weet wat hij / zij waard is en realiseren ze zich dat het voor de eigen marge weinig nut heeft om die veeleisende types naar binnen te hengelen ;)
Ben de 40 ook al even gepasseerd, maar ik heb niet direct het idee dat het hard afneemt. Het lijken vooral golven te zijn die samenhangen met je eigen activiteit op LinkedIn.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sinds LinkedIn een virtuele doorstart heeft gemaakt als Facebook-kloon heb ik er sowieso weinig meer gekeken, dus dat kan het inderdaad ook zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
Mugwump schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:28:
[...]

Ben de 40 ook al even gepasseerd, maar ik heb niet direct het idee dat het hard afneemt. Het lijken vooral golven te zijn die samenhangen met je eigen activiteit op LinkedIn.
Dit is precies hoe het werkt op LinkedIn.

De tools om geautomatiseerd berichten uit te sturen zijn nu ook weer niet zo geavanceerd: Je ranking in LinkedIn is een van de dingen die daarin meespeelt, daarna wordt over het algemeen gebruik gemaakt van zoeken op keywords (en leeftijden opvragen/achterhalen gaat niet binnen die tools, plus daar is ook meestal geen plaats voor).

Dus als je het goed doet op die gebieden, dan is de kans groot dat je wordt meegenomen in het sleepnet van een recruiter. En die hebben geen tijd (of interesse) om uit te vogelen hoe oud je bent voor hun eerste (spam) bericht. Dus je activiteit binnen LinkedIn bepaald voor een groot deel hoe je het doet: reageren, likes, je profiel updaten (en up to date houden), etc. Daarna is het simpelweg of je profiel bepaalde woorden bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zucht. Heb er ook eentje. Situatie; ik ben 41 jaar en heb een ok-salaris.

Krijg ik een mailtje van een of ander blond mokkeltje die net de recruiting in is gerold.

Members only:

Nu is customer service wel iets wat ik leuk vind, maar dat salaris... Hoe durf je dat in hemelsnaam te bieden? Dat, maar het bevestigd nog maar ff dat deze recruiter zelf ook maar met hagel schiet want anders had je me niet lastiggevallen met een onzin-vacature als dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wow. Dat is zo goed als minimumloon. Heb je dat terug gekoppeld? ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 18-08-2025 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chromoris
Leest zich eerder als een starters functie: niveau eerstelijns klantenservice. In dat opzichte past het pakket wel enigszins. Voor de hoger opgeleiden en degenen met wat ervaring is dit natuurlijk een lachertje.

Betreft dit een inhouse recruiter of een externe/bureau recruiter?
Wel netjes dat in ieder geval de bedrijfsnaam wordt genoemd, bij externe/bureau recruiters komt dit niet vaak voor.

En dit soort dingen zie je helaas vaak: een startende HR persoon die de recruitment inrolt voor de eerste echte HR ervaring. Geen kennis e.d., en vaak ook geen motivatie om het goed te doen (het wordt als trede voor de volgende stap gezien). Dus dan krijg je dat de spam berichten met slechte filters eruit worden gegooid. Niet op reageren: bij te weinig interacties neemt LinkedIn uiteindelijk de mogelijkheden tot het versturen van bulk berichten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Nu online
Chromoris schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:15:
Leest zich eerder als een starters functie: niveau eerstelijns klantenservice. In dat opzichte past het pakket wel enigszins. Voor de hoger opgeleiden en degenen met wat ervaring is dit natuurlijk een lachertje.

Wel netjes dat in ieder geval de bedrijfsnaam wordt genoemd, bij externe/bureau recruiters komt dit niet vaak voor.

En dit soort dingen zie je helaas vaak: een startende HR persoon die de recruitment inrolt voor de eerste echte HR ervaring. Geen kennis e.d., en vaak ook geen motivatie om het goed te doen (het wordt als trede voor de volgende stap gezien). Dus dan krijg je dat de spam berichten met slechte filters eruit worden gegooid. Niet op reageren: bij te weinig interacties neemt LinkedIn uiteindelijk de mogelijkheden tot het versturen van bulk berichten af.
Dit klinkt inderdaad als een goede verklaring, maar ik ben een beetje allergisch voor dit soort berichten. Denk ff na voordat je op verzenden drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chromoris schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:15:

Startersfunctie klopt. Maar met het geboden salaris zou ik als starter eerder vuilnisman worden. Dit is minimumloon. Om je kapot te schamen als exact.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:13
Tylen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:54:
[...]

Startersfunctie klopt. Maar met het geboden salaris zou ik als starter eerder vuilnisman worden. Dit is minimumloon. Om je kapot te schamen als exact.
Maar...maar... leuke borrels!! :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:26
Waarom zijn recruiters lomp?

Krijg gisteren via LinkedIn een berichtje van 1: Dat hij op mijn LinkedIn pagina gezien had dat ik open stond voor nieuw werk en of hij mij even kon bellen? Ik had het bericht nog niet bekeken maar 1,5 uur later belde hij al. Of ik tijd had voor een gesprek. Heb meteen opgehangen want was met wat uitzoek bezig. Zie naderhand het bericht pas.
Heb aangeven dat nergens op mijn LI pagina dat ik openstond voor ander werk, en dat ik niet had gereageerd om te bellen, dat het niet betekend: "Bel me maar!"

Ik heb geen moeite met een recruiter die me via LI een bericht stuurt, met de vacature zodat ik deze in eigen tijd kan bekijken en vandaaruit nee kan zeggen... Maar ga me niet zo maar bellen omdat jij haast hebt oid....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:50
@ge-flopt Dat noemen ze zelf assertief!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Nu online
Tylen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:02:
Wow. Dat is zo goed als minimumloon. Heb je dat terug gekoppeld? ;).
Ik had gevraagd of het een typfout betrof, maar kreeg daar geen reactie op. 2 dagen later, na het vragen om een reactie nog niks. Toen aangegeven dat ik haar uit mijn lijst verwijder omdat het blijkbaar lastig is om te communiceren ( ze was meerdere keren online op Linkedin maar reageerde dus niet.. )

Toen kreeg ik net een reactie;

Members only:

Interesse? Welke interesse. Hooguit haar wijzen op haar ondoordachte actie. Helaas wil ze niet de vacature verder met me bespreken. Ik ga nu maar in een hoekje zitten huilen.. 8)7 |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:48

Roozzz

Plus ultra

BootVluchteling schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Ik had gevraagd of het een typfout betrof, maar kreeg daar geen reactie op. 2 dagen later, na het vragen om een reactie nog niks. Toen aangegeven dat ik haar uit mijn lijst verwijder omdat het blijkbaar lastig is om te communiceren ( ze was meerdere keren online op Linkedin maar reageerde dus niet.. )

***members only***

Interesse? Welke interesse. Hooguit haar wijzen op haar ondoordachte actie. Helaas wil ze niet de vacature verder met me bespreken. Ik ga nu maar in een hoekje zitten huilen.. 8)7 |:(
Waarom besteed je energie hieraan? Er verandert echt niets door frustraties herhaaldelijk aan haar terug te koppelen. Niet, of eenmalig, reageren is ook een optie. Lekker verwijderen en klaar.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
BootVluchteling schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

***members only***

Tja, recruiters hebben nu eenmaal een hoge dunk van zichzelf. En daarin worden ze niet tegen gehouden door gebrek aan kennis & ervaring. Daarnaast ook een typisch gevalletje van jij wijst mij niet af, ik wijs jou af!

Je moet aan dit soort geautomatiseerde berichten geen aandacht spenderen: Niet alleen krijgen ze bij een reactie een LinkedIn credit terug (en kunnen ze dus anderen gaan lastig vallen), maar hiermee verhogen ze ook de interactie graad bij bulk berichten (die moet op een zeker niveau zijn anders wordt hen die mogelijkheid ontnomen). Dus doe jezelf en anderen een gunst, zet eerst het LinkedIn gesprek op negeren, en archiveer het vervolgens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Hoewel ik me soms ook behoorlijk erger aan recruiters, blijf ik wel altijd respectvol. Voor mij is dat gewoon een kwestie van fatsoen en professionaliteit, plus wie weet heb je zo'n recruiter ooit nog nodig (en het wereldje is klein, vergeet dat ook niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:27

sebasd

loopt op espresso

Koos Werkloos schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:41:
Hoewel ik me soms ook behoorlijk erger aan recruiters, blijf ik wel altijd respectvol. Voor mij is dat gewoon een kwestie van fatsoen en professionaliteit, plus wie weet heb je zo'n recruiter ooit nog nodig (en het wereldje is klein, vergeet dat ook niet).
Hetzelfde hier. Kost me nog een stuk minder energie ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
Maar het geval van BootVluchteling leek vanuit de recruiter al geen enkele vorm van respect te tonen: iemand met 20+ jaar ervaring een baan op minimumloon aanbieden... Dan heb je werkelijk geen enkele moeite gedaan als recruiter en heb je geen respect voor iemands tijd.

• Gr4mpyC3t
anboni schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:12:
[...]

Maar het geval van BootVluchteling leek vanuit de recruiter al geen enkele vorm van respect te tonen: iemand met 20+ jaar ervaring een baan op minimumloon aanbieden... Dan heb je werkelijk geen enkele moeite gedaan als recruiter en heb je geen respect voor iemands tijd.
Wat een dooddoener.

Misschien bedoel je het niet zo, maar je bent niet de koning die alleen voor serieuze zaken gestoord mag worden. Maak het niet groter dan het is. Juist door jezelf niet te verlagen tot andermans niveau laat je meer respect zien.

• Chromoris
Daar zou ik me geen zorgen om maken. Meeste recruiters zijn dermate pragmatisch dat zodra ze ook maar denken dat ze aan je kunnen verdienen, dat je dan hun beste vriend bent. Vooropgesteld dat die recruiter ook lang werkzaam zal blijven in dit wereldje. Tegenwoordig zie je vaak dat dit een eerste baantje is om "werkervaring" op te doen op HR gebied, of als eerste (tijdelijke) (bij)baantje. Ik zie vaak genoeg in mijn eigen LinkedIn contacten dat personen die eerst recruiter/sourcer waren, nu iets anders aan het doen zijn.

Dat gezegd hebbende: puur omdat je kan reageren, wilt niet zeggen dat het verstandig is om te reageren. Bespaar je de energie.

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Chromoris schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:25:
[...]
Dat gezegd hebbende: puur omdat je kan reageren, wilt niet zeggen dat het verstandig is om te reageren. Bespaar je de energie.
Klopt, wel iritant als je 3 dagen later dan een reminder krijgt.. (had je mijn bericht nog gelezen, je hebt het vast druk.. yada yada)

Ik heb er gewoon een boiler plate voor:
Beste <naam>,
Bedankt voor je bericht. Helaas (is het geen match, niet wat je zoekt, of iets anders netjes)
Groet, <naam>
Staat gewoon in een TXT op de desktop om te knippen plakken. Kost het je ook geen moeite en laten ze je daarna met rust.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

vormulier schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:34:
[...]

Klopt, wel iritant als je 3 dagen later dan een reminder krijgt.. (had je mijn bericht nog gelezen, je hebt het vast druk.. yada yada)

[...]

Staat gewoon in een TXT op de desktop om te knippen plakken. Kost het je ook geen moeite en laten ze je daarna met rust.
CTRL+A, CTRL+C, switch tab naar ChatGPT, CTRL+V, "wijs netjes af zonder opening te houden" ENTER

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:07
Chromoris schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

Je moet aan dit soort geautomatiseerde berichten geen aandacht spenderen: Niet alleen krijgen ze bij een reactie een LinkedIn credit terug (en kunnen ze dus anderen gaan lastig vallen), maar hiermee verhogen ze ook de interactie graad bij bulk berichten (die moet op een zeker niveau zijn anders wordt hen die mogelijkheid ontnomen). Dus doe jezelf en anderen een gunst, zet eerst het LinkedIn gesprek op negeren, en archiveer het vervolgens.
Goed om te weten, ik reageer bijna altijd wel even. Vind het meestal wel grappig om de uiteenlopende vacatures te ontvangen waarvoor ik een match zou zijn, en als het wel een keer past te toetsen of mijn salaris nog wel marktconform is... Ik begrijp nu dat ik dit bij het gros van de berichtjes beter niet meer moet doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Nu online
Chromoris schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

Tja, recruiters hebben nu eenmaal een hoge dunk van zichzelf. En daarin worden ze niet tegen gehouden door gebrek aan kennis & ervaring. Daarnaast ook een typisch gevalletje van jij wijst mij niet af, ik wijs jou af!

Vooral dat laatste is iets wat me inderdaad tegen de borst stuit. Ik snap wat mensen hier zeggen over geen aandacht aan besteden, maar dit geeft mij gewoon even een beetje kortsluiting. Mijn verstand zegt dat ik het moet negeren, maar elke vezel in mijn lichaam staat paraat om de dame even van repliek te voorzien. Betreft het eerste gedeelte ga ik het onthouden. Hopelijk raken ze snel door hun credits heen door hun luie gedrag.
Ik bleef wel respectvol, maar ik vond het van weinig respect betuigen om iemand met 14 jaar werkervaring een vacature toe te sturen voor een hongerloontje..
anboni schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:12:
[...]

Dit dus

[ Voor 10% gewijzigd door BootVluchteling op 22-08-2025 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

vormulier schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:34:
[...]

[...]

Ook gewoon zo verzenden zonder de variabelen aan te passen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Om het positief te benaderen: ze noemen ten minste direct een concreet salaris. Dan kost het in ieder geval niet meer dan 10 seconden van je leven om deze vacature af te serveren. Liever dit dan "ik zeg niet veel, maar kunnen we even bellen?".

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:52
bwerg schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:13:
Om het positief te benaderen: ze noemen ten minste direct een concreet salaris. Dan kost het in ieder geval niet meer dan 10 seconden van je leven om deze vacature af te serveren. Liever dit dan "ik zeg niet veel, maar kunnen we even bellen?".
Ik word regelmatig gebombardeerd met reklame voor sta-opstoelen die ik (nog) niet nodig heb, vakanties naar landen waar ik niet naartoe wil, cursussen om te leren "Traden", en hygiëneproducten waar ik fysiek gezien geen voordeel bij heb.

offtopic:
ik dacht dat we door de hyperintelligente "targeting" van Google nooit meer ongepaste reclame zouden zien?

Zo moet je het zien, het is reklame voor een product waar je niet in geïnteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik reageer echt nooit meer. Zonde van mn tijd en wil ze die credits niet terug geven.

De 'recruiters' die je een invite sturen zonder tekst heb ik helemaal een schurft hekel aan.
Of met de invite een tekstje sturen om te bellen. Die kunnen dan dus al geen inmail meer sturen of zijn te beroerd om er voor te betalen.

Ik reageer enkel nog vriendelijk als ik merk dat ze mijn profiel daadwerkelijk gelezen hebben, met iets concreets komen zoals functie, bedrijf, salarisrange. Zelfs als ik zie dat het niks is. Dan bedank ik gewoon vriendelijk.
Op die manier ben ik wel aan mijn huidige baan gekomen waar ik zeer tevreden mee ben!

Ik heb overigens ook tijd terug eens een recruiter gehad die beweerde enthousiast te zijn over mijn profiel en een goede match zag met de functie.
Bericht terug gedaan met de vraag op welk deel uit mijn profiel hij die goede match opmaakte (die was er niet).
Kreeg ik terug: "sorry, bij nader inzien zie ik inderdaad ook geen match, succes verder!" :+ 8)7

En die nieuwe trend van luie recruiters die je random geautomatiseerd bellen en een bandje afspelen, daar hebben we het dan maar helemaal niet over. Bah. :r

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:40:
Zo moet je het zien, het is reklame voor een product waar je niet in geïnteresseerd bent.
Het is inderdaad wel spam.

Maar velen zullen dat ook gewoon het bedoelde gebruik van linkedin vinden... Als je een gamma-account hebt is het ook niet gek dat je daarop reclame krijgt voor tuinstoelen. Al kun je dat dan doorgaans wel aan- of uit-vinken, daar heeft linkedin als Amerikaanse toko natuurlijk niks mee.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Vergeet niet het Algemeen arbeidsmarkt topic