• Daenerysi
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 00:26
Als recruiters vragen wat je minimaal wil verdienen kan je www.compoverlap.com gebruiken. Dan hoef jij je minimum niet te geven en de recruiter niet zn max. Toch kan je wel zien of het nut heeft verder te praten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Daenerysi op 16-05-2026 00:26 ]

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:35
Perseus schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:16:

Ik heb toen zelf een recruitmentbureau benaderd die bemiddelt in het soort functies waar ik in geinteresserd ben. Ik ben door hun uitstekend begeleid. //

Al met al zijn mijn n=1 ervaringen met recruiters erg positief.
Welk bureau was dit?

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Daenerysi schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 00:25:
Als recruiters vragen wat je minimaal wil verdienen kan je www.compoverlap.com gebruiken. Dan hoef jij je minimum niet te geven en de recruiter niet zn max. Toch kan je wel zien of het nut heeft verder te praten :)
Als ik voor het eerst met een recruiter bel is dat een van de eerste gespreksonderwerpen. Ik heb er zelf dan geen moeite mee om mijn bedrag en voorwaarden te noemen. Ik ben meestal heel duidelijk wat het minimum is en wat de recruiter kan doen als dat niet gehaald wordt. Daar gaan ze dan soms over lopen stribbelen. Als dat gebeurt volgt automatisch de discussie wat hij of zij dan in vredesnaam voor mij kan betekenen als hij/zij geen realistisch salaris kan afdingen. Soms haken ze dan af. Dat is prima, want aan een recruiter die mij heel goedkoop gaat proberen weg te zetten ga ik geen tijd verspillen. Dan is dat ook gelijk duidelijk. De waarde van het gesprek is in dezen eindeloos, omdat de reactie van de recruiter heel veel vertelt over hoe diegene in het vak staat. Waarom zou ik dan zo'n gereedschap willen gebruiken?

Ik heb overigens ook wel eens meegemaakt dat er in eerste instantie van alles werd beloofd en er dan later een laag bod kwam. Ik heb degenen die daar mee probeerden weg te komen er telkens op gewezen dat ik duidelijk was geweest in wat het minimum was en dat ze dan niet verbaasd moeten reageren als blijkt dat ik mijzelf niet tekort laat doen. Dat is wel een stapje verder, maar daar ga je met dat gereedschap ook niet onderuit komen, want als je dichtbij genoeg zit zal een recruiter heel makkelijk denken dat ie je wel naar het gewenste bedrag zal kunnen lullen.

Maar goed, wellicht mis ik hier iets en kan het toch wel nuttig zijn. Ik hoor graag waar dat dan het geval is.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste

Let op:
Vergeet niet het Algemeen arbeidsmarkt topic