Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wow. Dat is zo goed als minimumloon. Heb je dat terug gekoppeld? ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 18-08-2025 15:03 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:51
Leest zich eerder als een starters functie: niveau eerstelijns klantenservice. In dat opzichte past het pakket wel enigszins. Voor de hoger opgeleiden en degenen met wat ervaring is dit natuurlijk een lachertje.

Betreft dit een inhouse recruiter of een externe/bureau recruiter?
Wel netjes dat in ieder geval de bedrijfsnaam wordt genoemd, bij externe/bureau recruiters komt dit niet vaak voor.

En dit soort dingen zie je helaas vaak: een startende HR persoon die de recruitment inrolt voor de eerste echte HR ervaring. Geen kennis e.d., en vaak ook geen motivatie om het goed te doen (het wordt als trede voor de volgende stap gezien). Dus dan krijg je dat de spam berichten met slechte filters eruit worden gegooid. Niet op reageren: bij te weinig interacties neemt LinkedIn uiteindelijk de mogelijkheden tot het versturen van bulk berichten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:32
Chromoris schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:15:
Leest zich eerder als een starters functie: niveau eerstelijns klantenservice. In dat opzichte past het pakket wel enigszins. Voor de hoger opgeleiden en degenen met wat ervaring is dit natuurlijk een lachertje.

Wel netjes dat in ieder geval de bedrijfsnaam wordt genoemd, bij externe/bureau recruiters komt dit niet vaak voor.

En dit soort dingen zie je helaas vaak: een startende HR persoon die de recruitment inrolt voor de eerste echte HR ervaring. Geen kennis e.d., en vaak ook geen motivatie om het goed te doen (het wordt als trede voor de volgende stap gezien). Dus dan krijg je dat de spam berichten met slechte filters eruit worden gegooid. Niet op reageren: bij te weinig interacties neemt LinkedIn uiteindelijk de mogelijkheden tot het versturen van bulk berichten af.
Dit klinkt inderdaad als een goede verklaring, maar ik ben een beetje allergisch voor dit soort berichten. Denk ff na voordat je op verzenden drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Chromoris schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:15:

Startersfunctie klopt. Maar met het geboden salaris zou ik als starter eerder vuilnisman worden. Dit is minimumloon. Om je kapot te schamen als exact.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Tylen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:54:
[...]

Startersfunctie klopt. Maar met het geboden salaris zou ik als starter eerder vuilnisman worden. Dit is minimumloon. Om je kapot te schamen als exact.
Maar...maar... leuke borrels!! :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:26
Waarom zijn recruiters lomp?

Krijg gisteren via LinkedIn een berichtje van 1: Dat hij op mijn LinkedIn pagina gezien had dat ik open stond voor nieuw werk en of hij mij even kon bellen? Ik had het bericht nog niet bekeken maar 1,5 uur later belde hij al. Of ik tijd had voor een gesprek. Heb meteen opgehangen want was met wat uitzoek bezig. Zie naderhand het bericht pas.
Heb aangeven dat nergens op mijn LI pagina dat ik openstond voor ander werk, en dat ik niet had gereageerd om te bellen, dat het niet betekend: "Bel me maar!"

Ik heb geen moeite met een recruiter die me via LI een bericht stuurt, met de vacature zodat ik deze in eigen tijd kan bekijken en vandaaruit nee kan zeggen... Maar ga me niet zo maar bellen omdat jij haast hebt oid....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:50
@ge-flopt Dat noemen ze zelf assertief!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BootVluchteling
Tylen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:02:
Wow. Dat is zo goed als minimumloon. Heb je dat terug gekoppeld? ;).
Ik had gevraagd of het een typfout betrof, maar kreeg daar geen reactie op. 2 dagen later, na het vragen om een reactie nog niks. Toen aangegeven dat ik haar uit mijn lijst verwijder omdat het blijkbaar lastig is om te communiceren ( ze was meerdere keren online op Linkedin maar reageerde dus niet.. )

Toen kreeg ik net een reactie;

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Interesse? Welke interesse. Hooguit haar wijzen op haar ondoordachte actie. Helaas wil ze niet de vacature verder met me bespreken. Ik ga nu maar in een hoekje zitten huilen.. 8)7 |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

BootVluchteling schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Ik had gevraagd of het een typfout betrof, maar kreeg daar geen reactie op. 2 dagen later, na het vragen om een reactie nog niks. Toen aangegeven dat ik haar uit mijn lijst verwijder omdat het blijkbaar lastig is om te communiceren ( ze was meerdere keren online op Linkedin maar reageerde dus niet.. )

***members only***

Interesse? Welke interesse. Hooguit haar wijzen op haar ondoordachte actie. Helaas wil ze niet de vacature verder met me bespreken. Ik ga nu maar in een hoekje zitten huilen.. 8)7 |:(
Waarom besteed je energie hieraan? Er verandert echt niets door frustraties herhaaldelijk aan haar terug te koppelen. Niet, of eenmalig, reageren is ook een optie. Lekker verwijderen en klaar.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
BootVluchteling schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

***members only***

Tja, recruiters hebben nu eenmaal een hoge dunk van zichzelf. En daarin worden ze niet tegen gehouden door gebrek aan kennis & ervaring. Daarnaast ook een typisch gevalletje van jij wijst mij niet af, ik wijs jou af!

Je moet aan dit soort geautomatiseerde berichten geen aandacht spenderen: Niet alleen krijgen ze bij een reactie een LinkedIn credit terug (en kunnen ze dus anderen gaan lastig vallen), maar hiermee verhogen ze ook de interactie graad bij bulk berichten (die moet op een zeker niveau zijn anders wordt hen die mogelijkheid ontnomen). Dus doe jezelf en anderen een gunst, zet eerst het LinkedIn gesprek op negeren, en archiveer het vervolgens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:28
Hoewel ik me soms ook behoorlijk erger aan recruiters, blijf ik wel altijd respectvol. Voor mij is dat gewoon een kwestie van fatsoen en professionaliteit, plus wie weet heb je zo'n recruiter ooit nog nodig (en het wereldje is klein, vergeet dat ook niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:27

sebasd

loopt op espresso

Koos Werkloos schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:41:
Hoewel ik me soms ook behoorlijk erger aan recruiters, blijf ik wel altijd respectvol. Voor mij is dat gewoon een kwestie van fatsoen en professionaliteit, plus wie weet heb je zo'n recruiter ooit nog nodig (en het wereldje is klein, vergeet dat ook niet).
Hetzelfde hier. Kost me nog een stuk minder energie ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
Maar het geval van BootVluchteling leek vanuit de recruiter al geen enkele vorm van respect te tonen: iemand met 20+ jaar ervaring een baan op minimumloon aanbieden... Dan heb je werkelijk geen enkele moeite gedaan als recruiter en heb je geen respect voor iemands tijd.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
anboni schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:12:
[...]

Maar het geval van BootVluchteling leek vanuit de recruiter al geen enkele vorm van respect te tonen: iemand met 20+ jaar ervaring een baan op minimumloon aanbieden... Dan heb je werkelijk geen enkele moeite gedaan als recruiter en heb je geen respect voor iemands tijd.
Wat een dooddoener.

Misschien bedoel je het niet zo, maar je bent niet de koning die alleen voor serieuze zaken gestoord mag worden. Maak het niet groter dan het is. Juist door jezelf niet te verlagen tot andermans niveau laat je meer respect zien.

Have you tried turning it off and on again?

• Chromoris
Daar zou ik me geen zorgen om maken. Meeste recruiters zijn dermate pragmatisch dat zodra ze ook maar denken dat ze aan je kunnen verdienen, dat je dan hun beste vriend bent. Vooropgesteld dat die recruiter ook lang werkzaam zal blijven in dit wereldje. Tegenwoordig zie je vaak dat dit een eerste baantje is om "werkervaring" op te doen op HR gebied, of als eerste (tijdelijke) (bij)baantje. Ik zie vaak genoeg in mijn eigen LinkedIn contacten dat personen die eerst recruiter/sourcer waren, nu iets anders aan het doen zijn.

Dat gezegd hebbende: puur omdat je kan reageren, wilt niet zeggen dat het verstandig is om te reageren. Bespaar je de energie.

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Chromoris schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:25:
[...]
Dat gezegd hebbende: puur omdat je kan reageren, wilt niet zeggen dat het verstandig is om te reageren. Bespaar je de energie.
Klopt, wel iritant als je 3 dagen later dan een reminder krijgt.. (had je mijn bericht nog gelezen, je hebt het vast druk.. yada yada)

Ik heb er gewoon een boiler plate voor:
Beste <naam>,
Bedankt voor je bericht. Helaas (is het geen match, niet wat je zoekt, of iets anders netjes)
Groet, <naam>
Staat gewoon in een TXT op de desktop om te knippen plakken. Kost het je ook geen moeite en laten ze je daarna met rust.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

vormulier schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:34:
[...]

Klopt, wel iritant als je 3 dagen later dan een reminder krijgt.. (had je mijn bericht nog gelezen, je hebt het vast druk.. yada yada)

[...]

Staat gewoon in een TXT op de desktop om te knippen plakken. Kost het je ook geen moeite en laten ze je daarna met rust.
CTRL+A, CTRL+C, switch tab naar ChatGPT, CTRL+V, "wijs netjes af zonder opening te houden" ENTER

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:07
Chromoris schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

Je moet aan dit soort geautomatiseerde berichten geen aandacht spenderen: Niet alleen krijgen ze bij een reactie een LinkedIn credit terug (en kunnen ze dus anderen gaan lastig vallen), maar hiermee verhogen ze ook de interactie graad bij bulk berichten (die moet op een zeker niveau zijn anders wordt hen die mogelijkheid ontnomen). Dus doe jezelf en anderen een gunst, zet eerst het LinkedIn gesprek op negeren, en archiveer het vervolgens.
Goed om te weten, ik reageer bijna altijd wel even. Vind het meestal wel grappig om de uiteenlopende vacatures te ontvangen waarvoor ik een match zou zijn, en als het wel een keer past te toetsen of mijn salaris nog wel marktconform is... Ik begrijp nu dat ik dit bij het gros van de berichtjes beter niet meer moet doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootVluchteling
Chromoris schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

Tja, recruiters hebben nu eenmaal een hoge dunk van zichzelf. En daarin worden ze niet tegen gehouden door gebrek aan kennis & ervaring. Daarnaast ook een typisch gevalletje van jij wijst mij niet af, ik wijs jou af!

Vooral dat laatste is iets wat me inderdaad tegen de borst stuit. Ik snap wat mensen hier zeggen over geen aandacht aan besteden, maar dit geeft mij gewoon even een beetje kortsluiting. Mijn verstand zegt dat ik het moet negeren, maar elke vezel in mijn lichaam staat paraat om de dame even van repliek te voorzien. Betreft het eerste gedeelte ga ik het onthouden. Hopelijk raken ze snel door hun credits heen door hun luie gedrag.
Ik bleef wel respectvol, maar ik vond het van weinig respect betuigen om iemand met 14 jaar werkervaring een vacature toe te sturen voor een hongerloontje..
anboni schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:12:
[...]

Dit dus

[ Voor 10% gewijzigd door BootVluchteling op 22-08-2025 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

vormulier schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:34:
[...]

[...]

Ook gewoon zo verzenden zonder de variabelen aan te passen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Om het positief te benaderen: ze noemen ten minste direct een concreet salaris. Dan kost het in ieder geval niet meer dan 10 seconden van je leven om deze vacature af te serveren. Liever dit dan "ik zeg niet veel, maar kunnen we even bellen?".

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:17
bwerg schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:13:
Om het positief te benaderen: ze noemen ten minste direct een concreet salaris. Dan kost het in ieder geval niet meer dan 10 seconden van je leven om deze vacature af te serveren. Liever dit dan "ik zeg niet veel, maar kunnen we even bellen?".
Ik word regelmatig gebombardeerd met reklame voor sta-opstoelen die ik (nog) niet nodig heb, vakanties naar landen waar ik niet naartoe wil, cursussen om te leren "Traden", en hygiëneproducten waar ik fysiek gezien geen voordeel bij heb.

offtopic:
ik dacht dat we door de hyperintelligente "targeting" van Google nooit meer ongepaste reclame zouden zien?

Zo moet je het zien, het is reklame voor een product waar je niet in geïnteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:29
Ik reageer echt nooit meer. Zonde van mn tijd en wil ze die credits niet terug geven.

De 'recruiters' die je een invite sturen zonder tekst heb ik helemaal een schurft hekel aan.
Of met de invite een tekstje sturen om te bellen. Die kunnen dan dus al geen inmail meer sturen of zijn te beroerd om er voor te betalen.

Ik reageer enkel nog vriendelijk als ik merk dat ze mijn profiel daadwerkelijk gelezen hebben, met iets concreets komen zoals functie, bedrijf, salarisrange. Zelfs als ik zie dat het niks is. Dan bedank ik gewoon vriendelijk.
Op die manier ben ik wel aan mijn huidige baan gekomen waar ik zeer tevreden mee ben!

Ik heb overigens ook tijd terug eens een recruiter gehad die beweerde enthousiast te zijn over mijn profiel en een goede match zag met de functie.
Bericht terug gedaan met de vraag op welk deel uit mijn profiel hij die goede match opmaakte (die was er niet).
Kreeg ik terug: "sorry, bij nader inzien zie ik inderdaad ook geen match, succes verder!" :+ 8)7

En die nieuwe trend van luie recruiters die je random geautomatiseerd bellen en een bandje afspelen, daar hebben we het dan maar helemaal niet over. Bah. :r

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:40:
Zo moet je het zien, het is reklame voor een product waar je niet in geïnteresseerd bent.
Het is inderdaad wel spam.

Maar velen zullen dat ook gewoon het bedoelde gebruik van linkedin vinden... Als je een gamma-account hebt is het ook niet gek dat je daarop reclame krijgt voor tuinstoelen. Al kun je dat dan doorgaans wel aan- of uit-vinken, daar heeft linkedin als Amerikaanse toko natuurlijk niks mee.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Vergeet niet het Algemeen arbeidsmarkt topic