• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wow. Dat is zo goed als minimumloon. Heb je dat terug gekoppeld? ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 18-08-2025 15:03 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-02 23:08
Leest zich eerder als een starters functie: niveau eerstelijns klantenservice. In dat opzichte past het pakket wel enigszins. Voor de hoger opgeleiden en degenen met wat ervaring is dit natuurlijk een lachertje.

Betreft dit een inhouse recruiter of een externe/bureau recruiter?
Wel netjes dat in ieder geval de bedrijfsnaam wordt genoemd, bij externe/bureau recruiters komt dit niet vaak voor.

En dit soort dingen zie je helaas vaak: een startende HR persoon die de recruitment inrolt voor de eerste echte HR ervaring. Geen kennis e.d., en vaak ook geen motivatie om het goed te doen (het wordt als trede voor de volgende stap gezien). Dus dan krijg je dat de spam berichten met slechte filters eruit worden gegooid. Niet op reageren: bij te weinig interacties neemt LinkedIn uiteindelijk de mogelijkheden tot het versturen van bulk berichten af.

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:03
Chromoris schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:15:
Leest zich eerder als een starters functie: niveau eerstelijns klantenservice. In dat opzichte past het pakket wel enigszins. Voor de hoger opgeleiden en degenen met wat ervaring is dit natuurlijk een lachertje.

Wel netjes dat in ieder geval de bedrijfsnaam wordt genoemd, bij externe/bureau recruiters komt dit niet vaak voor.

En dit soort dingen zie je helaas vaak: een startende HR persoon die de recruitment inrolt voor de eerste echte HR ervaring. Geen kennis e.d., en vaak ook geen motivatie om het goed te doen (het wordt als trede voor de volgende stap gezien). Dus dan krijg je dat de spam berichten met slechte filters eruit worden gegooid. Niet op reageren: bij te weinig interacties neemt LinkedIn uiteindelijk de mogelijkheden tot het versturen van bulk berichten af.
Dit klinkt inderdaad als een goede verklaring, maar ik ben een beetje allergisch voor dit soort berichten. Denk ff na voordat je op verzenden drukt.

• Tylen

Tylen

Chromoris schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:15:

Startersfunctie klopt. Maar met het geboden salaris zou ik als starter eerder vuilnisman worden. Dit is minimumloon. Om je kapot te schamen als exact.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 22:22
Tylen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:54:
[...]

Startersfunctie klopt. Maar met het geboden salaris zou ik als starter eerder vuilnisman worden. Dit is minimumloon. Om je kapot te schamen als exact.
Maar...maar... leuke borrels!! :w

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:23
Waarom zijn recruiters lomp?

Krijg gisteren via LinkedIn een berichtje van 1: Dat hij op mijn LinkedIn pagina gezien had dat ik open stond voor nieuw werk en of hij mij even kon bellen? Ik had het bericht nog niet bekeken maar 1,5 uur later belde hij al. Of ik tijd had voor een gesprek. Heb meteen opgehangen want was met wat uitzoek bezig. Zie naderhand het bericht pas.
Heb aangeven dat nergens op mijn LI pagina dat ik openstond voor ander werk, en dat ik niet had gereageerd om te bellen, dat het niet betekend: "Bel me maar!"

Ik heb geen moeite met een recruiter die me via LI een bericht stuurt, met de vacature zodat ik deze in eigen tijd kan bekijken en vandaaruit nee kan zeggen... Maar ga me niet zo maar bellen omdat jij haast hebt oid....

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:57
@ge-flopt Dat noemen ze zelf assertief!

• BootVluchteling
Tylen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:02:
Wow. Dat is zo goed als minimumloon. Heb je dat terug gekoppeld? ;).
Ik had gevraagd of het een typfout betrof, maar kreeg daar geen reactie op. 2 dagen later, na het vragen om een reactie nog niks. Toen aangegeven dat ik haar uit mijn lijst verwijder omdat het blijkbaar lastig is om te communiceren ( ze was meerdere keren online op Linkedin maar reageerde dus niet.. )

Toen kreeg ik net een reactie;

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Interesse? Welke interesse. Hooguit haar wijzen op haar ondoordachte actie. Helaas wil ze niet de vacature verder met me bespreken. Ik ga nu maar in een hoekje zitten huilen.. 8)7 |:(

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-03 22:37

Roozzz

Plus ultra

BootVluchteling schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Ik had gevraagd of het een typfout betrof, maar kreeg daar geen reactie op. 2 dagen later, na het vragen om een reactie nog niks. Toen aangegeven dat ik haar uit mijn lijst verwijder omdat het blijkbaar lastig is om te communiceren ( ze was meerdere keren online op Linkedin maar reageerde dus niet.. )

***members only***

Interesse? Welke interesse. Hooguit haar wijzen op haar ondoordachte actie. Helaas wil ze niet de vacature verder met me bespreken. Ik ga nu maar in een hoekje zitten huilen.. 8)7 |:(
Waarom besteed je energie hieraan? Er verandert echt niets door frustraties herhaaldelijk aan haar terug te koppelen. Niet, of eenmalig, reageren is ook een optie. Lekker verwijderen en klaar.

If you can see, look. If you can look, observe

• Chromoris
BootVluchteling schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

***members only***

Tja, recruiters hebben nu eenmaal een hoge dunk van zichzelf. En daarin worden ze niet tegen gehouden door gebrek aan kennis & ervaring. Daarnaast ook een typisch gevalletje van jij wijst mij niet af, ik wijs jou af!

Je moet aan dit soort geautomatiseerde berichten geen aandacht spenderen: Niet alleen krijgen ze bij een reactie een LinkedIn credit terug (en kunnen ze dus anderen gaan lastig vallen), maar hiermee verhogen ze ook de interactie graad bij bulk berichten (die moet op een zeker niveau zijn anders wordt hen die mogelijkheid ontnomen). Dus doe jezelf en anderen een gunst, zet eerst het LinkedIn gesprek op negeren, en archiveer het vervolgens.

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-03 15:01
Hoewel ik me soms ook behoorlijk erger aan recruiters, blijf ik wel altijd respectvol. Voor mij is dat gewoon een kwestie van fatsoen en professionaliteit, plus wie weet heb je zo'n recruiter ooit nog nodig (en het wereldje is klein, vergeet dat ook niet).

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:56

sebasd

rijdt op espresso

Koos Werkloos schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:41:
Hoewel ik me soms ook behoorlijk erger aan recruiters, blijf ik wel altijd respectvol. Voor mij is dat gewoon een kwestie van fatsoen en professionaliteit, plus wie weet heb je zo'n recruiter ooit nog nodig (en het wereldje is klein, vergeet dat ook niet).
Hetzelfde hier. Kost me nog een stuk minder energie ook.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:35
Maar het geval van BootVluchteling leek vanuit de recruiter al geen enkele vorm van respect te tonen: iemand met 20+ jaar ervaring een baan op minimumloon aanbieden... Dan heb je werkelijk geen enkele moeite gedaan als recruiter en heb je geen respect voor iemands tijd.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
anboni schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:12:
[...]

Maar het geval van BootVluchteling leek vanuit de recruiter al geen enkele vorm van respect te tonen: iemand met 20+ jaar ervaring een baan op minimumloon aanbieden... Dan heb je werkelijk geen enkele moeite gedaan als recruiter en heb je geen respect voor iemands tijd.
Wat een dooddoener.

Misschien bedoel je het niet zo, maar je bent niet de koning die alleen voor serieuze zaken gestoord mag worden. Maak het niet groter dan het is. Juist door jezelf niet te verlagen tot andermans niveau laat je meer respect zien.

Have you tried turning it off and on again?

• Chromoris
Daar zou ik me geen zorgen om maken. Meeste recruiters zijn dermate pragmatisch dat zodra ze ook maar denken dat ze aan je kunnen verdienen, dat je dan hun beste vriend bent. Vooropgesteld dat die recruiter ook lang werkzaam zal blijven in dit wereldje. Tegenwoordig zie je vaak dat dit een eerste baantje is om "werkervaring" op te doen op HR gebied, of als eerste (tijdelijke) (bij)baantje. Ik zie vaak genoeg in mijn eigen LinkedIn contacten dat personen die eerst recruiter/sourcer waren, nu iets anders aan het doen zijn.

Dat gezegd hebbende: puur omdat je kan reageren, wilt niet zeggen dat het verstandig is om te reageren. Bespaar je de energie.

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Chromoris schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:25:
[...]
Dat gezegd hebbende: puur omdat je kan reageren, wilt niet zeggen dat het verstandig is om te reageren. Bespaar je de energie.
Klopt, wel iritant als je 3 dagen later dan een reminder krijgt.. (had je mijn bericht nog gelezen, je hebt het vast druk.. yada yada)

Ik heb er gewoon een boiler plate voor:
Beste <naam>,
Bedankt voor je bericht. Helaas (is het geen match, niet wat je zoekt, of iets anders netjes)
Groet, <naam>
Staat gewoon in een TXT op de desktop om te knippen plakken. Kost het je ook geen moeite en laten ze je daarna met rust.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

vormulier schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:34:
[...]

Klopt, wel iritant als je 3 dagen later dan een reminder krijgt.. (had je mijn bericht nog gelezen, je hebt het vast druk.. yada yada)

[...]

Staat gewoon in een TXT op de desktop om te knippen plakken. Kost het je ook geen moeite en laten ze je daarna met rust.
CTRL+A, CTRL+C, switch tab naar ChatGPT, CTRL+V, "wijs netjes af zonder opening te houden" ENTER

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:30
Chromoris schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

Je moet aan dit soort geautomatiseerde berichten geen aandacht spenderen: Niet alleen krijgen ze bij een reactie een LinkedIn credit terug (en kunnen ze dus anderen gaan lastig vallen), maar hiermee verhogen ze ook de interactie graad bij bulk berichten (die moet op een zeker niveau zijn anders wordt hen die mogelijkheid ontnomen). Dus doe jezelf en anderen een gunst, zet eerst het LinkedIn gesprek op negeren, en archiveer het vervolgens.
Goed om te weten, ik reageer bijna altijd wel even. Vind het meestal wel grappig om de uiteenlopende vacatures te ontvangen waarvoor ik een match zou zijn, en als het wel een keer past te toetsen of mijn salaris nog wel marktconform is... Ik begrijp nu dat ik dit bij het gros van de berichtjes beter niet meer moet doen :+

• BootVluchteling
Chromoris schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

Tja, recruiters hebben nu eenmaal een hoge dunk van zichzelf. En daarin worden ze niet tegen gehouden door gebrek aan kennis & ervaring. Daarnaast ook een typisch gevalletje van jij wijst mij niet af, ik wijs jou af!

Vooral dat laatste is iets wat me inderdaad tegen de borst stuit. Ik snap wat mensen hier zeggen over geen aandacht aan besteden, maar dit geeft mij gewoon even een beetje kortsluiting. Mijn verstand zegt dat ik het moet negeren, maar elke vezel in mijn lichaam staat paraat om de dame even van repliek te voorzien. Betreft het eerste gedeelte ga ik het onthouden. Hopelijk raken ze snel door hun credits heen door hun luie gedrag.
Ik bleef wel respectvol, maar ik vond het van weinig respect betuigen om iemand met 14 jaar werkervaring een vacature toe te sturen voor een hongerloontje..
anboni schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:12:
[...]

Dit dus

[ Voor 10% gewijzigd door BootVluchteling op 22-08-2025 08:34 ]

• Tylen

Tylen

vormulier schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:34:
[...]

[...]

Ook gewoon zo verzenden zonder de variabelen aan te passen 😂

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Om het positief te benaderen: ze noemen ten minste direct een concreet salaris. Dan kost het in ieder geval niet meer dan 10 seconden van je leven om deze vacature af te serveren. Liever dit dan "ik zeg niet veel, maar kunnen we even bellen?".

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:22
bwerg schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:13:
Om het positief te benaderen: ze noemen ten minste direct een concreet salaris. Dan kost het in ieder geval niet meer dan 10 seconden van je leven om deze vacature af te serveren. Liever dit dan "ik zeg niet veel, maar kunnen we even bellen?".
Ik word regelmatig gebombardeerd met reklame voor sta-opstoelen die ik (nog) niet nodig heb, vakanties naar landen waar ik niet naartoe wil, cursussen om te leren "Traden", en hygiëneproducten waar ik fysiek gezien geen voordeel bij heb.

offtopic:
ik dacht dat we door de hyperintelligente "targeting" van Google nooit meer ongepaste reclame zouden zien?

Zo moet je het zien, het is reklame voor een product waar je niet in geïnteresseerd bent.

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-03 17:05
Ik reageer echt nooit meer. Zonde van mn tijd en wil ze die credits niet terug geven.

De 'recruiters' die je een invite sturen zonder tekst heb ik helemaal een schurft hekel aan.
Of met de invite een tekstje sturen om te bellen. Die kunnen dan dus al geen inmail meer sturen of zijn te beroerd om er voor te betalen.

Ik reageer enkel nog vriendelijk als ik merk dat ze mijn profiel daadwerkelijk gelezen hebben, met iets concreets komen zoals functie, bedrijf, salarisrange. Zelfs als ik zie dat het niks is. Dan bedank ik gewoon vriendelijk.
Op die manier ben ik wel aan mijn huidige baan gekomen waar ik zeer tevreden mee ben!

Ik heb overigens ook tijd terug eens een recruiter gehad die beweerde enthousiast te zijn over mijn profiel en een goede match zag met de functie.
Bericht terug gedaan met de vraag op welk deel uit mijn profiel hij die goede match opmaakte (die was er niet).
Kreeg ik terug: "sorry, bij nader inzien zie ik inderdaad ook geen match, succes verder!" :+ 8)7

En die nieuwe trend van luie recruiters die je random geautomatiseerd bellen en een bandje afspelen, daar hebben we het dan maar helemaal niet over. Bah. :r

'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport (stage 1 320pk) | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:40:
Zo moet je het zien, het is reklame voor een product waar je niet in geïnteresseerd bent.
Het is inderdaad wel spam.

Maar velen zullen dat ook gewoon het bedoelde gebruik van linkedin vinden... Als je een gamma-account hebt is het ook niet gek dat je daarop reclame krijgt voor tuinstoelen. Al kun je dat dan doorgaans wel aan- of uit-vinken, daar heeft linkedin als Amerikaanse toko natuurlijk niks mee.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-03 17:05
Wat ik me nou toch ineens in mn mail krijg....

Als dit echt zo is is dit wel een hele dikke vette GDPR schending.
Internet staat ook vol met klachten over deze cowboys:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_oWoKTiSAoolFFx37f1Hn5d2pU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qX414gMDhtEUjHHDuOanTR1Z.png?f=fotoalbum_large

'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport (stage 1 320pk) | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-03 17:32
Vandaag weer zo'n knakker..... contact leggen op LinkedIn. "Hey, zin in een nieuwe uitdaging? Hoor graag van je"
Dus maar netjes antwoord gegeven dat ik eerst meer informatie wil zien. De helft van de vragen wordt niet beantwoord, maar wat komt er wel:
- een baan die half aansluit op mijn cv
- takke eind van huis
- contract voor 6 maanden

Nog gevraagd hoe het zat met reiskosten, salaris en vooruitzichten na 6 maanden. Nooit meer iets gehoord. Redelijk onfatsoenlijk.
Recruiter: Sansaone bvba

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Ramon 73 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 22:25:
Vandaag weer zo'n knakker..... contact leggen op LinkedIn. "Hey, zin in een nieuwe uitdaging? Hoor graag van je"
Dus maar netjes antwoord gegeven dat ik eerst meer informatie wil zien. De helft van de vragen wordt niet beantwoord, maar wat komt er wel:
- takke eind van huis

Nog gevraagd hoe het zat met reiskosten, salaris en vooruitzichten na 6 maanden. Nooit meer iets gehoord. Redelijk onfatsoenlijk.
Wil je overstappen of niet? :+

Have you tried turning it off and on again?

• Koos Werkloos
Ramon 73 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 22:25:
- takke eind van huis
Waarschijnlijk wil zo'n recruiter niet op alle vragen antwoorden omdat je dan mogelijk zou kunnen zien wie de opdrachtgever is. Dat houden ze liever zo lang mogelijk geheim. Ook weet die recruiter misschien niet alles.
Tsja, als ze het vermoeden hebben dat je toch niet geinteresseerd bent of als ze inmiddels al iemand anders hebben of de vacature is ingetrokken.... waarom dan nog tijd aan je besteden. Recruiters hebben maar één doel en dat is mensen verkopen. Als je niet meer te verkopen bent, dan verdwijn je van hun netvlies. Niet persoonlijk nemen, het is gewoon business.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
Het niveau van recruiters blijft gewoon dramatisch. Enige wat je nodig hebt is een telefoon en een linkedin account. Heb afgelopen half jaar mijn profiel eens opengezet om te kijken wat voor reacties ik erop zou krijgen.
Vervolgens allemaal connectie en koffie verzoeken zonder concrete vacature. "Want wij doen het anders", nou, die krijgen blijkbaar een bonus op aantal gedronken kopjes koffie, gevoerde (telefonische) gesprekken en toegevoegde mensen op hun linkedin. Daar is serieus alleen maar frustratie uit gekomen omdat er bijna geen recruiter is die zijn afspraken na komt. Ik zit van een aantal nog op reactie te wachten.

Kleine kanttekening, dit zijn de bureaus die zeggen te werven namens hun klanten. Recruiters in loondienst gaat meestal beter omdat die die targets niet hebben. Die moeten daadwerkelijke plaatsen vullen.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 25-02-2026 07:18 ]

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05:27
Koos Werkloos schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:11:
[...]

Waarschijnlijk wil zo'n recruiter niet op alle vragen antwoorden omdat je dan mogelijk zou kunnen zien wie de opdrachtgever is. Dat houden ze liever zo lang mogelijk geheim. Ook weet die recruiter misschien niet alles.
Dus heeft de recruiter geen contacten met dat bedrijf en kunnen we concluderen dat de recruiter een van de velen dozenschuivers zijn.
Tsja, als ze het vermoeden hebben dat je toch niet geinteresseerd bent of als ze inmiddels al iemand anders hebben of de vacature is ingetrokken.... waarom dan nog tijd aan je besteden. Recruiters hebben maar één doel en dat is mensen verkopen. Als je niet meer te verkopen bent, dan verdwijn je van hun netvlies. Niet persoonlijk nemen, het is gewoon business.
Iemand die geen interesse heeft zal niet vragen naar de arbeidsvoorwaarden... Daarnaast vind ik een kandidaat ghosten een doodszonde, recruiters die dat doen blokkeer ik meteen...

• spijkerhoofd
jongetje schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:18:
Het niveau van recruiters blijft gewoon dramatisch. Enige wat je nodig hebt is een telefoon en een linkedin account. Heb afgelopen half jaar mijn profiel eens opengezet om te kijken wat voor reacties ik erop zou krijgen.
Vervolgens allemaal connectie en koffie verzoeken zonder concrete vacature. "Want wij doen het anders", nou, die krijgen blijkbaar een bonus op aantal gedronken kopjes koffie, gevoerde (telefonische) gesprekken en toegevoegde mensen op hun linkedin. Daar is serieus alleen maar frustratie uit gekomen omdat er bijna geen recruiter is die zijn afspraken na komt. Ik zit van een aantal nog op reactie te wachten.

Kleine kanttekening, dit zijn de bureaus die zeggen te werven namens hun klanten. Recruiters in loondienst gaat meestal beter omdat die die targets niet hebben. Die moeten daadwerkelijke plaatsen vullen.
Ik merk vooral dat recruiters het CV niet lezen en allerlei aannames doen, als je dan aangeeft waar in mijn CV zij gelezen hebben dat ik kennis en ervaring heb ik xyz dan blijft het behoorlijk stil aan de andere kant van de lijn. Ook laatst heb ik een recruiter gesproken die enkel werfde voor detachering/consultacy toko's, ik netjes aangegeven dat ik enkel inhousebanen wilt krijg ik een grove leugen terug dat er enkel banen zijn via zulke constructies en vervolgens zonder mijn toestemming een afspraak ingepland met een van zijn klanten die wel geintresseerd was. :+ Enfin, deze idioot ook meteen geblokkeerd...

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-03 17:32
spijkerhoofd schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:43:
[...]

Ik merk vooral dat recruiters het CV niet lezen en allerlei aannames doen, als je dan aangeeft waar in mijn CV zij gelezen hebben dat ik kennis en ervaring heb ik xyz dan blijft het behoorlijk stil aan de andere kant van de lijn. Ook laatst heb ik een recruiter gesproken die enkel werfde voor detachering/consultacy toko's, ik netjes aangegeven dat ik enkel inhousebanen wilt krijg ik een grove leugen terug dat er enkel banen zijn via zulke constructies en vervolgens zonder mijn toestemming een afspraak ingepland met een van zijn klanten die wel geintresseerd was. :+ Enfin, deze idioot ook meteen geblokkeerd...
Afspraak inplannen door een recruiter heb ik ook eens gehad :o helemaal niet op zoek naar iets anders, maar een recruiter belde met DE KANS VAN JE LEVEN en hij had al een afspraak ingepland (ws de oorspronkelijke kandidaat afgehaakt). Nou moest ik daar toevallig in de buurt zijn om te kijken naar een wielset voor mijn Westfield (Lotus 7, lage, open, spartaanse auto). Verteld dat ik de afspraak wel kon houden, maar nogal casual gekleed zou zijn..... Dat was prima, tot ik daar op de afspraak kwam. Dat vond meneer toch geen porum om in jeans en longsleeve t-shirt te verschijnen. De baan sloot ook helemaal niet aan bij wat ik kan en wil, dus de recruiter had zichzelf te kakken gezet en mij met valse beloften erheen gelokt. Ik boos, klant boos, recruiter boos. Heb hem de dag erna een factuur gestuurd voor anderhalf uur consultancy 8)

• Koos Werkloos
spijkerhoofd schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:29:
[...]
Iemand die geen interesse heeft zal niet vragen naar de arbeidsvoorwaarden... Daarnaast vind ik een kandidaat ghosten een doodszonde, recruiters died dat doen blokkeer ik meteen...
Meteen naar arbeidsvoorwaarden vragen is een doodzonde leer je in iedere sollicitatietraining.

Daarnaast werkt een recruiter onder grote tijdsdruk, wordt die keihard afgerekend op zijn targets en moet die hele grote aantallen potentiële kandidaten benaderen omdat de meesten geen interesse hebben. Ja, dan kan het gebeuren dat een recruiter niets van zich laat horen. Vind ik ook niet leuk, maar als je een beetje begrijpt hoe de recruitmentbusiness werkt, dan snap je het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Koos Werkloos op 25-02-2026 09:10 ]

• spijkerhoofd
Koos Werkloos schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:07:
[...]

Meteen naar arbeidsvoorwaarden vragen is een doodzonde leer je in iedere sollicitatietraining.
Oneens, als de arbeidsvoorwaarden namelijk onder mijn huidige voorwaarde liggen zie ik geen mogelijkheid voor een gesprek. Tegen de recruiter zeg ik, voor jou velen anderen. De recruiter benaderd mij, de recruiter moet mij enthousiast maken over de baan en de werkgever.
Daarnaast werkt een recruiter onder grote tijdsdruk, wordt die keihard afgerekend op zijn targets en moet die hele grote aantallen potentiële kandidaten benaderen omdat de meesten geen interesse hebben. Ja, dan kan het gebeuren dat een recruiter niets van zich laat horen.
Deze recruiters zijn dus dozenschuivers en vervullen een bullshitbaan, ik ben ze liever kwijt dan rijk, ik hoop dat meer mensen ghostende recruiters blokkeren. Een goede recruiter maakt tijd voor een kandidaat en heeft contacten bij verschillende bedrijven. Deze recruiters zijn goed waard, maar helaas zijn dit soort recruiters een zeldzaamheid.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Dan moet je je sollicitatie training ff bijwerken. Het is inmiddels namelijk verplicht om in de advertentie al het salaris te benoemen.

iRacing Profiel

• Tylen

Tylen

[...]

Daarnaast werkt een recruiter onder grote tijdsdruk, wordt die keihard afgerekend op zijn targets en moet die hele grote aantallen potentiële kandidaten benaderen omdat de meesten geen interesse hebben. Ja, dan kan het gebeuren dat een recruiter niets van zich laat horen. Vind ik ook niet leuk, maar als je een beetje begrijpt hoe de recruitmentbusiness werkt, dan snap je het wel.
Yeah wright. Die recruitertjes hebben ons nodig, niet wij hun.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

[...]

Aan de hand van de arbeidsvoorwaarden heb je vrij snel een inschatting van het gevraagde niveau van de functie, en of het voor beide partijen interessant is om verder te gaan. Zonde van ieders tijd als het al op voorhand te ver uit elkaar ligt.
Dan moet je hopen dat je een bedrijf vindt dat accepteert dat ze grote aantallen mismatchen mag beoordelen en daar hun tijd aan verdoen.

Aan de andere kant: ook al heb je als bedrijf geen vacatures of werk je niet met die recruiter, soms sturen ze nog steeds at random kandidaten op naar bedrijven met 'de ideale kandidaat'. Dat laat inderdaad wel zien van schieten met hagel, en laat voor een recruiter zien dat je 'veel mails uitstuurt' en 'actief bezig met je contacten' .

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 25-02-2026 10:06 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Koos Werkloos
spijkerhoofd schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:18:
[...]
Deze recruiters zijn dus dozenschuivers en vervullen een bullshitbaan, ik ben ze liever kwijt dan rijk, ik hoop dat meer mensen ghostende recruiters blokkeren. Een goede recruiter maakt tijd voor een kandidaat en heeft contacten bij verschillende bedrijven. Deze recruiters zijn goed waard, maar helaas zijn dit soort recruiters een zeldzaamheid.
En toch blijven die ‘dozenschuivers’ bestaan, dus kennelijk is er behoefte aan hun diensten. If it pays, it stays.

• Koos Werkloos
gorgi_19 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:51:
[...]
Dan moet je hopen dat je een bedrijf vindt dat accepteert dat ze grote aantallen mismatchen mag beoordelen en daar hun tijd aan verdoen.
Een beetje een serieuze recruiter stuurt alleen redelijk passende profielen naar bedrijven. Maar om die passende profielen te vinden, moeten ze eerst grote aantallen potentiële kandidaten benaderen. Dat is nou juist het idee van het werk van een recruiter, hoeft een bedrijf dat niet te doen.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 01-03 20:31

Internet Janny

He does it for free

Koos Werkloos is zelf recuiter? ;)

Zero compensation

• Koos Werkloos
Nee, ik ben zelf geen recruiter (ook nooit geweest), maar ik ken de business wel een beetje.

• SmurfLink
  • Niet online
Koos Werkloos schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:20:
[...]

En toch blijven die ‘dozenschuivers’ bestaan, dus kennelijk is er behoefte aan hun diensten. If it pays, it stays.
Tja, deur tot deurverkopers bestaan ook nog. En inbrekers en allerlei beroepen waarvan ik toch van mening ben dat die beter niet zouden kunnen bestaan. Dat ze op dit moment er nog zijn geeft ze nog geen bestaansrecht. Als werkgevers zouden kappen met die dozenschuivers inhuren zou het snel klaar zijn, maarja, hoe maak je werkgevers duidelijk dat werkelijk niemand hier op zit te wachten?

I have stability. The ability to stab.

• Koos Werkloos
@SmurfLink Als werkgevers via recruiters op de goedkoopste manier aan het juiste personeel kunnen komen, dan doen ze dat.

Dat dat betekent dat jij en ik gespammed worden door recruiters zal ze een rotzorg wezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Koos Werkloos op 25-02-2026 11:36 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:16

The Third Man

The Third Jellyfish

SmurfLink schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:29:
[...]

Tja, deur tot deurverkopers bestaan ook nog. En inbrekers en allerlei beroepen waarvan ik toch van mening ben dat die beter niet zouden kunnen bestaan. Dat ze op dit moment er nog zijn geeft ze nog geen bestaansrecht.
Wat is bestaansrecht dan wel eigenlijk? Er is toch in onze kapitalistische rechtstaat niks anders dan de vrijheid om het bedrijf met het werk op te richten wat je binnen het kader van de wet mag bedrijven?
Als werkgevers zouden kappen met die dozenschuivers inhuren zou het snel klaar zijn, maarja, hoe maak je werkgevers duidelijk dat werkelijk niemand hier op zit te wachten?
Ze huren ze vaak niet in, de schuiver springt in het gat van een moeilijk te vullen vacature en komt met de sollicitant op een presenteerblaadje aanzetten. Dan kan je ook zeggen 'laat ze in zo'n geval dan alsnog gaan' maar dat is natuurlijk ook niet realistisch vanuit een commercieel oogpunt van een bedrijf dat ook z'n processen doorgang moet laten vinden en verantwoording moet afleggen hierover aan de aandeelhouders. Dan liggen de prioriteiten toch wel even anders dan onze ergernis over hoe de dozenschuivers te werk gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 25-02-2026 12:43 ]

• spijkerhoofd
Koos Werkloos schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:24:
[...]
Een beetje een serieuze recruiter stuurt alleen redelijk passende profielen naar bedrijven. Maar om die passende profielen te vinden, moeten ze eerst grote aantallen potentiële kandidaten benaderen. Dat is nou juist het idee van het werk van een recruiter, hoeft een bedrijf dat niet te doen.
Een beetje serieus bedrijf doet zelf zijn werving, ik wantrouw bedrijven die het uitbesteden. Daarnaast, zulke dozenschuivers zullen nooit goede profielen kunnen doorsturen want de goede ITer kan prima zelf een baan vinden en/of heeft zelf een netwerk van oud collega's. Enkel desperate people gaan in op de dozenschuivende recruiters, zeker omdat merendeel van ITers een hekel hebben aan de onzin DM's. Ik zit zelf in verschillende appgroepen van ITers en ken velen andere ITers, in die groepen, maar ook op forums als deze worden de slechte, maar ook aanraders qua recruiters gedeeld. Goede recruiters kunnen leven van de kandidaten die naar hen komen voor een baan. En ja ik ken een aantal goede recruiters. BTW, ik begin maandag aan een nieuwe baan die ik zelf gevonden heb, ik heb in januari gesprekken bij verschillende bedrijven gehad, zonder de hulp van recruiters...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Koos Werkloos schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:24:
[...]
Als ik mijn mailbox kijk, zie ik berichten als:
Op dit moment spreken wij binnen {recruiter} een aantal goede developers uit {provincie} die beschikbaar zijn voor een nieuwe uitdaging in vast dienstverband. Mogelijk interessant voor jullie organisatie?

We hebben onder andere de volgende developers in proces:
(....)

Niet helemaal wat je zoekt? Geen probleem! We spreken doorlopend development specialisten binnen .NET, Java, Python, PHP en Javascript. Daarnaast gaan we graag voor jullie aan de slag om de ideale kandidaat voor jullie te vinden.
Dit is een sleepnet of met hagel schieten.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:58
Het vervelende is dat al die hagelschieters/dozenschuivers ook de vacaturesites compleet volplempen met nepvacatures, waardoor de echte vacatures van echte bedrijven ondersneeuwen. En dan kan ik me voorstellen dat het voor starters/juniors lastig is om iets te vinden en ergens binnen te komen, ook omdat bedrijven soms het schaap met 5 poten willen hebben en dan maar in zee gaan met zo een dozenschuiver. Ondertussen ben ik veel verder en negeer ik iedere recruiter die niet duidelijk is over bedrijf, functie en arbeidsvoorwaarden, mijn profiel niet hebben gelezen, uit het buitenland komen of tijdsdruk op willen leggen omdat ze "die week een gesprek hebben bij het bedrijf" (en recruiters die wel meteen duidelijk zijn krijgen een berichtje dat ik geen interesse heb, heb het prima naar mijn zin op mijn werk met goede arbeidsvoorwaarden), maar toen ik net begon ben ik ook in zee gegaan met een aantal dozenschuivers.

• spijkerhoofd
Transportman schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 23:04:
Het vervelende is dat al die hagelschieters/dozenschuivers ook de vacaturesites compleet volplempen met nepvacatures, waardoor de echte vacatures van echte bedrijven ondersneeuwen. En dan kan ik me voorstellen dat het voor starters/juniors lastig is om iets te vinden en ergens binnen te komen, ook omdat bedrijven soms het schaap met 5 poten willen hebben en dan maar in zee gaan met zo een dozenschuiver. Ondertussen ben ik veel verder en negeer ik iedere recruiter die niet duidelijk is over bedrijf, functie en arbeidsvoorwaarden, mijn profiel niet hebben gelezen, uit het buitenland komen of tijdsdruk op willen leggen omdat ze "die week een gesprek hebben bij het bedrijf" (en recruiters die wel meteen duidelijk zijn krijgen een berichtje dat ik geen interesse heb, heb het prima naar mijn zin op mijn werk met goede arbeidsvoorwaarden), maar toen ik net begon ben ik ook in zee gegaan met een aantal dozenschuivers.
Helemaal waar! Daarom kijk ik niet eens meer op die sites als ik een functie elders wil. Linkedin en Tweakers zijn nog prima en verder kijk ik vooral op de sites van de bedrijven zelf. Gelukkig hoef ik hopelijk de komende jaren niet meer te zoeken gezien ik maandag bij mijn nieuwe werkgever ga beginnen,..

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Linkedin heb ik ook mijn bedenkingen over.
- Zo kun je vacatures van organisaties vinden maar ook vacatures van buro's namens diezelfde organisaties waarbij hetzelfde logo wordt gebruikt
- Vacatures die bijna eindeloos elke dag weer opnieuw worden getoond, ook als je ze al eens hebt weggeklikt
- Vele pagina's met vacatures van uitzendburo's waar je eerst doorheen moet scrollen
- Ze geen benul hebben of de vacature op Hoorn Terschelling of Hoorn NH is en misbruik onjuiste standplaats of vestigingsplaats niet wordt aangepakt
- Voor de banenzoeker mist de optie om niet interessante aanbieders in de zoekresultaten uit te sluiten

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-02 07:59

HSG

[...]

Hoezo? Via Linkedin geef ik genoeg over mijzelf dus verwacht ik ook transparantie terug.

[ Voor 14% gewijzigd door HSG op 26-02-2026 22:37 ]

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

MrN

HSG schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 22:36:
[...]

Hoezo? Via Linkedin geef ik genoeg over mijzelf dus verwacht ik ook transparantie terug.
Eens zeker gezien het feit recruiters op Linkedin mensen zelf benaderen.

• spijkerhoofd
nokiaan958GB schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:07:
Linkedin heb ik ook mijn bedenkingen over.
- Vacatures die bijna eindeloos elke dag weer opnieuw worden getoond, ook als je ze al eens hebt weggeklikt
Vaak zijn die vacatures gesponsord(lees meer voor betaald) en komen telkens weer terug ja.
- Vele pagina's met vacatures van uitzendburo's waar je eerst doorheen moet scrollen
Ik kom zelden vacatures van uitzendbureaus tegen, wel recruitmenttoko's, maar daar scroll ik overheen.
- Voor de banenzoeker mist de optie om niet interessante aanbieders in de zoekresultaten uit te sluiten
Eens! Tweakers doet dat beter door de mogelijkheid om enkel werkgevers te selecteren.

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-02 07:59

HSG

MrN schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:22:
[...]

Eens zeker gezien het feit recruiters op Linkedin mensen zelf benaderen.
Maar ook veel interne recruiters verbazen mij. Kreeg een keer een recruiter op de chat die vroeg of ik geïnteresseerd was in een functie van Lead architect terwijl er niks in mijn CV stond over dat ik ervaring had als IT-architect.

Ik vroeg aan hem: "heeft u mijn profiel ook doorgenomen"?
Hij: "wat is daarmee?".

Echt serieus... 8)7

• jongetje
HSG schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:59:
[...]

Maar ook veel interne recruiters verbazen mij. Kreeg een keer een recruiter op de chat die vroeg of ik geïnteresseerd was in een functie van Lead architect terwijl er niks in mijn CV stond over dat ik ervaring had als IT-architect.

Echt serieus... 8)7
Dan hebben ze bij jou nog gereageerd. Als ik een kritische vraag terug stel hoor ik vaak niets meer.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
HSG schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:59:
[...]

Echt serieus... 8)7
Dan zou ik gewoon op gesprek gaan

• spijkerhoofd
Compuchip87 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:08:
[...]

Dan zou ik gewoon op gesprek gaan
Als ik werkloos zou zijn ja, echter als ik een baan zou hebben zou ik mijn tijd daaraan niet aan besteden...

• jongetje
spijkerhoofd schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:10:
[...]

Als ik werkloos zou zijn ja, echter als ik een baan zou hebben zou ik mijn tijd daaraan niet aan besteden...
Als je het wel door zou zetten zou die recruiter dus met jouw CV naar de betreffende manager gaan. Die hem/haar vervolgens aangeeft dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan en een onrelevant CV neer heeft gelegd .

• Vaelken
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-03 17:34
jongetje schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:14:
[...]

Dan hebben ze bij jou nog gereageerd. Als ik een kritische vraag terug stel hoor ik vaak niets meer.
Dit inderdaad. Vaak krijg ik rollen doorgestuurd die de 'perfecte' match zou moeten zijn met wat ik kan en wil, maar vrijwel altijd rollen waar ik geen raakvlak mee heb, of wat ik al jaren niet meer heb gedaan.

Als ik dan vraag waar ze dit vandaan halen, krijg ik 9/10 keer geen reactie.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-03 12:21
Ben op dit moment ook aan het rondkijken.

Mijn ervaringen tot nu toe:
  • het duurt allemaal... lang, erg lang: een eerste reactie na 3+ weken is niet uitzonderlijk

als je al wat hoort, vaak hoor je niets meer, ook als je om een reactie vraagt
  • vacatures staan online, (sollicitatie afgewezen), verdwijnen en na 3-4 maanden komen deze weer online
  • recruiters scannen de CV.. al meerdere malen benaderd voor een vacature in een totaal andere richting en eisen stelt waar ik niet aan voldoe. Ook bij sollicitaties: ik heb de vacature gelezen, website bekeken, etc.. solliciteer, gesprek en je merkt dat de recruiter/persoon je CV niet gelezen heeft.
En uiteraard wat bijzonderheden: voorwaarden / kandidaat eisen die plots veranderen, teams meetings waar niemand op komt dagen (achteraf wel een excuus), 1 bedrijf dat belt waar ik zeker niet gesolliciteerd heb (CV gelekt ergens..)

Ik snap dat recruiters ook heel wat te verduren krijgen, maar vraag me af of het allemaal beter wordt. Vacature teksten met "geen ai CV indienen" versus "alle CV's worden eerste door ai beoordeeld", auto-apply websites / Swipe applicaties (a la Tinder)

• spijkerhoofd
easydisk schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:41:
Ben op dit moment ook aan het rondkijken.

Mijn ervaringen tot nu toe:
[list]
• het duurt allemaal... lang, erg lang: een eerste reactie na 3+ weken is niet uitzonderlijk

als je al wat hoort, vaak hoor je niets meer, ook als je om een reactie vraagt
Is dat via recruiters of direct solliciteren op een vacature bij een bedrijf?
• vacatures staan online, (sollicitatie afgewezen), verdwijnen en na 3-4 maanden komen deze weer online
Dat dit gebeurt bij recruitmenttoko's kan ik ergens inkomen, het is een luie manier om bepaalde profielen te werven, bij interne vacatures kan het zijn dat de gene die is aangenomen toch geen match was en een functie elders gekregen heeft. Wat ik vaak zie is dat vacatures bij bedrijven zelf die behoorlijk zwaar zijn meerdere keren weer op linkedin geplaatst worden. Vacatures waarin de schaap met de 5 poten gevraagd word zijn moeilijk in te vullen zijn.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-03 12:21
spijkerhoofd schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:04:
[...]

Is dat via recruiters of direct solliciteren op een vacature bij een bedrijf?
Beide, ook bij bedrijven rechtstreeks. Automatische bevestiging met binnen 14 dagen krijg je reactie.. Daarna niets meer.
Ik snap het, het gaat over meerdere schrijven, vakantie, ziek, wisseling van intern personeel, etc. Maar het is wel de indruk die je geeft aan je toekomstig personeel. Overigens hoor ik dit vaker om me heen, het ghosten door bedrijven.
Dat dit gebeurt bij recruitmenttoko's kan ik ergens inkomen, het is een luie manier om bepaalde profielen te werven, bij interne vacatures kan het zijn dat de gene die is aangenomen toch geen match was en een functie elders gekregen heeft. Wat ik vaak zie is dat vacatures bij bedrijven zelf die behoorlijk zwaar zijn meerdere keren weer op linkedin geplaatst worden. Vacatures waarin de schaap met de 5 poten gevraagd word zijn moeilijk in te vullen zijn.
Ja zoiets zal idd wel gebeurd zijn of misschien in proef periode geen match gebleken.
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Vergeet niet het Algemeen arbeidsmarkt topic