Tja dat doen ze al jaren, schieten met hagel. Ik heb een tijdje op LinkedIn in de kopregel gezet dat ik echt niet op zoek ben naar een nieuwe baan. Dat heeft gewerkt, heerlijk rustig. Ik heb het onlangs weggehaald en kijk kijk, toch elke week wel weer bericht van een recruitert die wilde weten of ik het nog maar mijn zin had bij mijn huidige werkgever en of ik open stond voor een nieuwe uitdaging. Ik heb in het verleden geregeld contact gehad met recruiters maar er is, behalve een bakkie koffie of een telefoontje nog nooit wat uit voortgekomen.
Waarschijnlijk wordt een extensie gebruikt die je LinkedIn gegevens linkt aan andere persoonsgegevens, bijvoorbeeld zoals ze bij Lusha of Rocketreach staat. Dus als je email adres ooit via via gelekt is (of via een oude set gegevens in roulatie is gekomen), dan kan die worden herleid tot jou. Je kan het beste een melding maken bij de ACM, gezien dit onder spam valt: https://www.acm.nl/nl/spamklacht/formulierJovatov schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:28:
Ik ben nu afgelopen maand twee keer gemaild op mijn persoonlijke mailadres nav mijn LinkedIn-profiel.
Ik snap niet hoe dit kan, in mijn LinkedIn-instellingen staat mijn mailadres als onzichtbaar.
Op zich is het ook geen heel moeilijk mailadres om te raden maar gezien de generieke inhoud van de mail lijkt het me onlogisch dat men die moeite doet.
Doet LinkedIn aan premiumleden alsnog mailadressen verkopen?
Ik heb ze gevraagd mijn mailadres uit hun systeem te verwijderen, waar vervolgens geen reactie op komt.
Één stuurde me een week later alsnog via LinkedIn een andere vacature door. Ook daar op gereageerd maar zonder respons. Sommige recruiters zijn prima aardig, maar dat met hagel schieten begint wel irritant te worden...
Eventueel kan je ook nog een melding doen bij de hoster. Verder valt er helaas niet veel aan te doen.
Wellicht zitten je gegevens in een systeem als Lusha, waardoor je de data in je linkedin profiel gecombineerd kan worden met gegevens uit andere bronnen. Lusha is een heel vervelende club. Om erachter te komen moet je de contacterende partij wijzen op het feit dat je gegevens niet op linkedin staan en dat op basis van Artikel 14 van de AVG wil weten wat de databron is voor jouw telefoonnummer. Ze zijn verplicht dit te vermelden. Maar wellicht moet je eerst de FG contacteren voordat je ergens komt.Jovatov schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:28:
Ik ben nu afgelopen maand twee keer gemaild op mijn persoonlijke mailadres nav mijn LinkedIn-profiel.
Ik snap niet hoe dit kan, in mijn LinkedIn-instellingen staat mijn mailadres als onzichtbaar.
Op zich is het ook geen heel moeilijk mailadres om te raden maar gezien de generieke inhoud van de mail lijkt het me onlogisch dat men die moeite doet.
Doet LinkedIn aan premiumleden alsnog mailadressen verkopen?
Ik heb ze gevraagd mijn mailadres uit hun systeem te verwijderen, waar vervolgens geen reactie op komt.
Één stuurde me een week later alsnog via LinkedIn een andere vacature door. Ook daar op gereageerd maar zonder respons. Sommige recruiters zijn prima aardig, maar dat met hagel schieten begint wel irritant te worden...
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
@ocf81 wat bedoel je met FG?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Functionaris gegevensbescherming, schat ik. Degene verantwoordelijk vanuit het bedrijf voor gegevensbescherming, en afhandelen van gevallen zoals dit.
@Tylen ook wel DPO genoemd (Data Protection Officer), een functie die voor bedrijven verplicht kan zijn vanuit GDPR/AVG.Gropah schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:29:
[...]
Functionaris gegevensbescherming, schat ik. Degene verantwoordelijk vanuit het bedrijf voor gegevensbescherming, en afhandelen van gevallen zoals dit.
En als ze het niet doen dien je een klacht in bij de AP, waar die onmid... oh wacht.ocf81 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:36:
Om erachter te komen moet je de contacterende partij wijzen op het feit dat je gegevens niet op linkedin staan en dat op basis van Artikel 14 van de AVG wil weten wat de databron is voor jouw telefoonnummer. Ze zijn verplicht dit te vermelden. Maar wellicht moet je eerst de FG contacteren voordat je ergens komt.
Functionaris Gegevensbescherming
Van recruitmentbureau's mag je verwachten dat zij een FG in dienst hebben, want het zijn in feite gewoon datahandelaren.
Is die er niet, ga dan zo hoog mogelijk in de boom, het liefst directieniveau, over de zaak klagen.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Je zou bijna denken dat de politiek bij het opstellen van de begroting aan kwaadaardige naleving doet.CVTTPD2DQ schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:41:
[...]
En als ze het niet doen dien je een klacht in bij de AP, waar die onmid... oh wacht.
© ocf81 1981-infinity
Met die nuance dat het niet verplicht is een FG/DPO in *dienst* te hebben.anboni schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:40:
[...]
@Tylen ook wel DPO genoemd (Data Protection Officer), een functie die voor bedrijven verplicht kan zijn vanuit GDPR/AVG.
Het mag ook een gedeelde en/of ingehuurde FG zijn.
https://www.autoriteitper...nneer-een-fg-verplicht-is
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Ik doe het bijna nooit, maar morgen spreek ik weer eens een recruiter die me op LinkedIN benaderde.
Toen de afspraak al stond en ze de zin "Ik ga me best doen" typte had ik al weer spijt.
Oh well, we gaan het zien.
Toen de afspraak al stond en ze de zin "Ik ga me best doen" typte had ik al weer spijt.
Ja, dat zou iemand die net van de Pabo af is toch beter moeten doenKnoxNL schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:01:
Ik doe het bijna nooit, maar morgen spreek ik weer eens een recruiter die me op LinkedIN benaderde.

Pfoeeeee... Goed topic om even mijn recente ervaring van me af te schrijven.
Ik ben momenteel werkzoekende, en werd zoals zovelen benaderd via een LinkedIn bericht door iemand van een redelijk groot bedrijf in de Detavast wereld.
In het verleden heb ik een baan gehad via één van de bedrijven die intussen onder de vlag van het huidige bedrijf vallen. Met dat deelbedrijf heb ik altijd goed, netjes contact gehad ondanks het duidelijke gat in daadwerkelijke IT-kennis van de recruiters aldaar.
Bij de huidige constructie weet men van voren niet waar men van achter mee bezig is. Ik ben door 5 verschillende mensen een ruime 20 keer benaderd na één reactie op één vacature, en dat alles binnen een week. Dan heb ik het over 4x achter elkaar bellen (bij de eerste keer is het toch wel duidelijk dat ik even niet op kan nemen?), mailen, ongevraagd WhatsApp berichten sturen door mensen die ik nog niet eens ken (geen idee waarom maar dat voelt altijd erg als een inbreuk op mijn privacy) enzovoort.
De gesprekken die ik wél heb gevoerd, bestonden grotendeels uit herhaling van vragen, opnieuw uitleggen van hetzelfde verhaal aan meerdere mensen, binnen dezelfde organisatie. Kom op mensen, houd gewoon en dossier bij!
Na die week was ik het zat en heb ik alle betrokkenen een email gestuurd over de gang van zaken, met het verzoek geen contact meer met mij op te nemen. Op een lange mail na, voorzien van zowel excuses als verwijten, is dat gelukkig ook niet meer gebeurd.
Ik ben momenteel werkzoekende, en werd zoals zovelen benaderd via een LinkedIn bericht door iemand van een redelijk groot bedrijf in de Detavast wereld.
In het verleden heb ik een baan gehad via één van de bedrijven die intussen onder de vlag van het huidige bedrijf vallen. Met dat deelbedrijf heb ik altijd goed, netjes contact gehad ondanks het duidelijke gat in daadwerkelijke IT-kennis van de recruiters aldaar.
Bij de huidige constructie weet men van voren niet waar men van achter mee bezig is. Ik ben door 5 verschillende mensen een ruime 20 keer benaderd na één reactie op één vacature, en dat alles binnen een week. Dan heb ik het over 4x achter elkaar bellen (bij de eerste keer is het toch wel duidelijk dat ik even niet op kan nemen?), mailen, ongevraagd WhatsApp berichten sturen door mensen die ik nog niet eens ken (geen idee waarom maar dat voelt altijd erg als een inbreuk op mijn privacy) enzovoort.
De gesprekken die ik wél heb gevoerd, bestonden grotendeels uit herhaling van vragen, opnieuw uitleggen van hetzelfde verhaal aan meerdere mensen, binnen dezelfde organisatie. Kom op mensen, houd gewoon en dossier bij!
Na die week was ik het zat en heb ik alle betrokkenen een email gestuurd over de gang van zaken, met het verzoek geen contact meer met mij op te nemen. Op een lange mail na, voorzien van zowel excuses als verwijten, is dat gelukkig ook niet meer gebeurd.
@Pathogen Irritant. 
Ben wel benieuwd naar welke club dit om gaat, kan ik ze op mijn blacklist zetten.
Recruiters zijn helaas idd hit en miss, vaak miss.
Ben wel benieuwd naar welke club dit om gaat, kan ik ze op mijn blacklist zetten.
Recruiters zijn helaas idd hit en miss, vaak miss.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Zou mij niets verbazen.
Daar heb ik ook gewerkt, en ook blij dat ik er nu al een paar jaar weg ben. Onlangs ook nog door ze benaderd, maar ook weer voor functieprofielen die tegenwoordig ook niet meer zouden passen.
Altijd als ik dat aangeef, de leuke terugkoppeling 'Ik ga dan andere opties voor je bekijken, en ik kom later deze week daar op terug', maar dan nooit meer iets horen, tot er weer een nieuwe op recruitment zit.
Had laatst ook een bonte situatie met recruiters. 3 keer op dezelfde dag gebeld worden door 3 verschillende recruiters van hetzelfde w&s bureau. Ja, want mijn profiel paste helemaal bij hun eindklant. Bleek gewoon een van de vele concullega's van mijn werkgever te zijn.
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Vraagje voor de mensen met wat meer sollicitatie ervaring.
Ik zit al geruime tijd bij mijn eerste werkgever. Een aantal jaren geleden een cv opgesteld en toen eigenlijk overal uitgenodigd waar ik op solliciteerde (heb toen de stap niet genomen).
Sinds kort begin ik weer benieuwd te raken en heb ik dus op Li gereageerd op een recruiter die mij een bericht had gestuurd. Een van de eerste vragen was meteen: "Mag ik jouw cv hebben?" Nou prima, even aanvullen en verstuurd.
Helaas was de reactie daarop: "Jouw cv is eigenlijk veel te weinig/kort voor iemand met jouw ervaring".
Ter verduidelijking, in mijn cv heb ik onder andere werkervaring, lijstje met tools/talen/disciplines, lijstje certificaten en opleidingen en in het kort een aantal projecten waar ik aan heb gewerkt. Net iets meer dan anderhalf kantje.
Ik lees ook vaak, hoe korter hoe beter, als het over een cv gaat.
Dus was best wel verbaasd na het commentaar van de recruiter. Uiteraard om reactie gevraagd, helaas wacht ik daar nog op.
Heb ik hier te maken met een recruiter die (te) kritisch is? Of doe ik het helemaal verkeerd wat cv betreft...
Ik zit al geruime tijd bij mijn eerste werkgever. Een aantal jaren geleden een cv opgesteld en toen eigenlijk overal uitgenodigd waar ik op solliciteerde (heb toen de stap niet genomen).
Sinds kort begin ik weer benieuwd te raken en heb ik dus op Li gereageerd op een recruiter die mij een bericht had gestuurd. Een van de eerste vragen was meteen: "Mag ik jouw cv hebben?" Nou prima, even aanvullen en verstuurd.
Helaas was de reactie daarop: "Jouw cv is eigenlijk veel te weinig/kort voor iemand met jouw ervaring".
Ter verduidelijking, in mijn cv heb ik onder andere werkervaring, lijstje met tools/talen/disciplines, lijstje certificaten en opleidingen en in het kort een aantal projecten waar ik aan heb gewerkt. Net iets meer dan anderhalf kantje.
Dus was best wel verbaasd na het commentaar van de recruiter. Uiteraard om reactie gevraagd, helaas wacht ik daar nog op.
Heb ik hier te maken met een recruiter die (te) kritisch is? Of doe ik het helemaal verkeerd wat cv betreft...
Ik zou aan de recruiter vragen wat hij er nog meer in wilt hebben. Ik weet dat een persoonlijk verhaaltje en eventuele hobby's er wel in kunnen...champion16 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:06:
1½ pagina lijkt me op zich prima als je nog nooit verkast bent. Wat ik wel geleerd heb van het werken bij OGD (Ik heb daar op een blauwe maandag gewerkt) is dat een CV ook gewoon een verkoopdocument is. OGD laat je daarom een soort persoonlijkheidsschets van jezelf oppennen die ze direct na de personalia plaatsen. Dat heeft voor mij wel eens positief uitgepakt. Gewoon een kort en bondig verhaaltje van 5 à 10 regels waarin je beschrijft wie je nu bent als persoon en wat drijfveren zijn je in je werk. Ik zou het zeker overwegen om dat in je CV te zetten. Hobby's zijn soms wel, en soms juist weer niet gewenst. Maar het kan wel wat zeggen over jou als persoon en jouw persoonlijkheid.champion16 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:06:
Qua opleidingen is het wel handig om ook een zeer beknopte beschrijving te geven waar het over ging, omdat opleidingen heel verschillende invullingen kunnen hebben.
(Dus in zekere zin ook waar @spijkerhoofd het over heeft)
[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 25-04-2025 16:53 ]
© ocf81 1981-infinity
Mijn cv is momenteel 22 kantjes en al een jaar niet geupdate. Kan dus nog wel een kantje bij. Ik krijg wel eens te horen dat hij te uitgebreid is. Maarja, vind het gewoon leuk om al mijn projecten erop te hebben.champion16 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:06:
Dat gaat dus echt niemand lezen. Ik zit in de detachering en mogen cvs voor opdrachten nooit meer dan 5 tot 6 pagina's zijn.Tylen schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:56:
[...]
Mijn cv is momenteel 22 kantjes en al een jaar niet geupdate. Kan dus nog wel een kantje bij. Ik krijg wel eens te horen dat hij te uitgebreid is. Maarja, vind het gewoon leuk om al mijn projecten erop te hebben.
Je wilt mensen laten weten wat je kunt. Niet dat je 50 keer hetzelfde hebt gedaan.
Bijvoorbeeld: Als je kleine apps maakt kun je 150 apps noemen. Of omschrijven waarom jij goed apps kunt ontwikkelen en aangeven met welke technieken ed. Dan kun je tijdens een gesprek wel een aantal leuke apps noemen.
Prima om een soort master document te hebben met al je projecten. Ik selecteer voor een offerte / vacature daaruit wel altijd de best passende uit om te delen. Idealiter spits je je cv toe op de functie, of je rol in het project of iets dergelijks. Meer dan twee pagina's hoef je typisch niet mee aan te komen. Dat wordt toch niet gelezen.Tylen schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:56:
[...]
Mijn cv is momenteel 22 kantjes en al een jaar niet geupdate. Kan dus nog wel een kantje bij. Ik krijg wel eens te horen dat hij te uitgebreid is. Maarja, vind het gewoon leuk om al mijn projecten erop te hebben.
If you can see, look. If you can look, observe
5 pagina's vind ik al veel te veel. Ik heb een cv van krap aan 2 pagina's. Echter dankzij een carrièreswitch wel een hoop irrelevante werkervaring kunnen inkorten tot 1 regel tekst. Ik zou ook niet te bang zijn met het schrappen van informatie. Mijn cv heeft me al heel wat gesprekken opgeleverd. Elke keer dat ik hem bijwerk, ben ik eerder bezorgd dat hij te lang is, dan dat ik er te weinig op heb staan.jongetje schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:11:
[...]
Dat gaat dus echt niemand lezen. Ik zit in de detachering en mogen cvs voor opdrachten nooit meer dan 5 tot 6 pagina's zijn.
Je wilt mensen laten weten wat je kunt. Niet dat je 50 keer hetzelfde hebt gedaan.
Bijvoorbeeld: Als je kleine apps maakt kun je 150 apps noemen. Of omschrijven waarom jij goed apps kunt ontwikkelen en aangeven met welke technieken ed. Dan kun je tijdens een gesprek wel een aantal leuke apps noemen.
Ik kon het altijd net op 2 kantjes kwijt, pas recentelijk merkte een recruiter op dat het wel iets minder bondig mocht, dus nu zijn het er 3. Zou met niet eens voor kunnen stellen wat ik met 5 kantjes moet laat staan 20. Dan is voor mij geen CV meer.
Op zich is anderhalf kantje best prima, al is het misschien ook een beetje aan de korte kant als je echt al jaren ervaring hebt. Je kan je werkervaring natuurlijk wat uitbreiden met wanneer je promotie gemaakt hebt (om groei te laten zien), als je iets van vrijwilligerswerk doet kan je dat er op zetten, maar het moet niet te uitgebreid worden. 2-3 kantjes is wat mij betreft echt wel de max als ik het van iemand anders moet lezen, meer dan dat is in mijn ogen een minpunt, want dat geeft mij het signaal dat ik met iemand te maken heb die geen keuzes of beknopte teksten kan maken.champion16 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:06:
Cool wat is het isbn nummer?Tylen schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:56:
[...]
Mijn cv is 2 kantjes, puntsgewijs met weinig tekst. 10j werkervaring, meerdere werkgevers en rollen.
Eigenlijk niet noemen dat je 150 apps hebt gemaakt, maar benoemen (en liefst makkelijk te bevestigen) hoe je met die apps voor inkomsten of andere voordelen hebt gezorgd.jongetje schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:11:
[...]
Je zit er straks om geld te verdienen. De technieken zijn interessant voor de toekomstige collega's, maar de persoon die je uiteindelijk aanneemt weet waarschijnlijk weinig over de digitale moertjes en boutjes, terwijl je die juist moet overtuigen dat je niet onbeperkt zit te knutselen.
Dat zit wel Schnorr.
@Stukfruit Dat is toch precies wat ik zeg...
Nee dat is niet wat jij zegt. Overigens denk ik ook niet dat het erg realistisch is over het algemeen. Want als het maar een klein beetje groter is dan een éénmanszaak, zal jouw opdracht zijn geweest meehelpen bij de app voor de kappersketen bijvoorbeeld. Hoe ga jij dan vertellen dat jij hebt gezorgd ervoor dat ze 20% meer omzet hebben gedraaid? En dat is nog iets waarbij je geld kan uitgeven direct. Bij de app om een slimme magnetron aan te sturen, hoe heb je dan voor meer inkomsten gezorgd? Of de app voor een ziekenhuis?
Misschien kun je wel aangeven hoe jouw oplossingsgerichtheid kosten bespaard heeft. Maar geld dat je geld verdiend hebt aan een app die zeker bij een start up gemaakt is valt niet te meten.Sissors schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:45:
Nee dat is niet wat jij zegt. Overigens denk ik ook niet dat het erg realistisch is over het algemeen. Want als het maar een klein beetje groter is dan een éénmanszaak, zal jouw opdracht zijn geweest meehelpen bij de app voor de kappersketen bijvoorbeeld. Hoe ga jij dan vertellen dat jij hebt gezorgd ervoor dat ze 20% meer omzet hebben gedraaid? En dat is nog iets waarbij je geld kan uitgeven direct. Bij de app om een slimme magnetron aan te sturen, hoe heb je dan voor meer inkomsten gezorgd? Of de app voor een ziekenhuis?
Dank voor alle feedback!
Ik zal dan voor de zekerheid ook een paar regeltjes wijden aan wanneer ik promotie heb gemaakt. Misschien in het verhaaltje ook handig om in volgorde te vertellen waar ik aan heb gewerkt (naast de opsomming).
Bij de projecten waar ik aan heb gewerkt is het heel lastig te beschrijven. Het is ontwikkelen, testen, in productie nemen en repeat eigenlijk. Het zijn wel allemaal bekende projecten. Maar optimalisatie zal ik heus aan gewerkt hebben, maar dat is dan vaak onderdeel van het ontwikkelen.
Ook wat betreft omzet gaat dat eigenlijk niet. Ik heb samen met een klein team nu de verantwoordelijkheid voor een project dat een miljoen of 50 oplevert en dat grote impact kan hebben mocht het misgaan (denk aan kamervragen). Maar uiteindelijk zit er een heel team achter.
Ik zal dan voor de zekerheid ook een paar regeltjes wijden aan wanneer ik promotie heb gemaakt. Misschien in het verhaaltje ook handig om in volgorde te vertellen waar ik aan heb gewerkt (naast de opsomming).
Bij de projecten waar ik aan heb gewerkt is het heel lastig te beschrijven. Het is ontwikkelen, testen, in productie nemen en repeat eigenlijk. Het zijn wel allemaal bekende projecten. Maar optimalisatie zal ik heus aan gewerkt hebben, maar dat is dan vaak onderdeel van het ontwikkelen.
Ook wat betreft omzet gaat dat eigenlijk niet. Ik heb samen met een klein team nu de verantwoordelijkheid voor een project dat een miljoen of 50 oplevert en dat grote impact kan hebben mocht het misgaan (denk aan kamervragen). Maar uiteindelijk zit er een heel team achter.
Daarom "inkomsten of andere voordelen"Sissors schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:45:
Punt was vooral dat je laat zien dat je niet een oneindige knutselaar bent.
Dat zit wel Schnorr.
Jij teamplayer!champion16 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:33:
Maar dat is ook prima toch? Er is een heel "klein team" (tussen aanhalingstekens omdat het anders een "heel klein team" wordt
Dat zijn imho betere dingen om als belangrijkste zaken te noemen omdat je dan als CV-lezer hier en daar wat kan peilen of de social proof in kwestie ook ergens op gebaseerd is.
Als mensen via-via enthousiast over je zijn dan heb je gratis hulp om verder bovenaan het lijstje te komen met kandidaten om mogelijk aan te nemen.
Dat zit wel Schnorr.
Ik snap je punt, al blijft het imo erg lastig om het op een overtuigende manier duidelijk te maken. Als in, vaak genoeg als ik voorbeelden zie langs komen denk ik echt: Ja dit zegt helemaal niks.Stukfruit schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:17:
[...]
Daarom "inkomsten of andere voordelen"
Punt was vooral dat je laat zien dat je niet een oneindige knutselaar bent.
Van mezelf, ik werk in hardware ontwerp. Bij een project heb ik samen met ander energieverbruik van een essentieel component met 99% verlaagd. Leuk, kan ik op mijn CV zetten. Maar het zegt meer over hoe verschrikkelijk inefficient de voorloper was.
Maar goed, dat blijft natuurlijk algemeen ook waarom zelfs met volledige kennis waar iemand aan heeft gewerkt, en geen details als NDAs, het alsnog niet zomaar te zeggen is welke engineer in een jaar beter heeft gepresteerd en de hogere beoordeling moet krijgen van de manager. Laat staan op basis van twee A4tjes die geheel eenzijdig worden aangeleverd (een CV).
(Overigens ik weet in Amerika dat veel één A4tje wel het maximum vinden, en ook hier weleens gehoord over hoe HR/managers pochen dat ze niks meer dan één A4tje lezen. Dat vind ik idioot, en dat is gewoon te weinig als je iets van senioriteit hebt. Maar als je 27 pagina's aanlevert ga ik het sowieso niet lezen, en daar bij komt dat ik dan de aanname doe dat je hoofd en bijzaken niet kan onderscheiden).
[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 26-04-2025 13:37 ]
Korte update wat betreft mijn cv vraagje.
Heb eindelijk feedback gekregen van de recruiter en ik schrok er nogal van.
Ze liet mij een voorbeeld zien van een cv dat ze wel goed vond.
Die persoon had voor elk project bijna een kantje vol... Wat doe gedaan had, wat zijn rol was en de tech stack.
Om eerlijk te zijn vind ik dit nogal overkill. In mijn geval zou mijn cv van twee kantjes naar 8 gaan. En bij de meeste projecten heb ik hetzelfde gedaan dus een copy paste..
Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen definitie heeft van een goed cv.
Die persoon had voor elk project bijna een kantje vol... Wat doe gedaan had, wat zijn rol was en de tech stack.
Om eerlijk te zijn vind ik dit nogal overkill. In mijn geval zou mijn cv van twee kantjes naar 8 gaan. En bij de meeste projecten heb ik hetzelfde gedaan dus een copy paste..
Waarschijnlijk doen ze dit, omdat ze ermee willen gaan shoppen. Je CV gaat in een database en daar rollen een aantal potentiële matches uit en daar gaan ze contact mee leggen. Hoe dikker je CV hoe makkelijker het voor hen is om een match te maken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je 8 kantjes met allerlei irrelevante informatie naar een willekeurige vacature stuurt.champion16 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:25:
Of anders gezegd, plaats je even in de rol van de werkgever die jou moet beoordelen. Zou jij er blij mee zijn om 8 kantjes door te moeten spitten met vooral veel van hetzelfde? Daar draait het uiteindelijk om, een CV moet uitgebreid genoeg zijn om de belangrijke aspecten van je verleden te kennen, maar ook niet langer waardoor het onhandig of zelfs vermoeiend wordt om door te nemen.
Lijkt mij ook. Sterker nog, mijn CV mag nooit langer dan drie pagina’s zijn geloof ik.The Third Man schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:54:
Of anders gezegd, plaats je even in de rol van de werkgever die jou moet beoordelen. Zou jij er blij mee zijn om 8 kantjes door te moeten spitten met vooral veel van hetzelfde? Daar draait het uiteindelijk om, een CV moet uitgebreid genoeg zijn om de belangrijke aspecten van je verleden te kennen, maar ook niet langer waardoor het onhandig of zelfs vermoeiend wordt om door te nemen.
Een CV is vooral een indicator en een uitnodiging om meer over je ervaring en skills te praten tijdens een sollicitatiegesprek.
Laat je niet gek maken @champion16, wat mij betreft is die recruiter gek.
Have you tried turning it off and on again?
Is dit een CV of een portfolio? Dat laatste kan ik me voorstellen bij creatieve beroepen.Tylen schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:56:
[...]
Dit onderwerp is inmiddels 3 keer besproken...Undeviginti schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:26:
[...]
Is dit een CV of een portfolio? Dat laatste kan ik me voorstellen bij creatieve beroepen.
Ik zie voornamelijk CV's van 1 A4tje. Wat een werk om 8 A4tjes vol te krijgen.champion16 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:25:
Sorry, disregard.
[ Voor 95% gewijzigd door Yordi- op 16-05-2025 16:04 ]
Niet zo moeilijk hoor. Maar als je net begint met je carrière snap ik het. Dan is er natuurlijk niet niet zoveel te tikken.Kalentum schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:27:
[...]
Ik zie voornamelijk CV's van 1 A4tje. Wat een werk om 8 A4tjes vol te krijgen.
Is dat een externe recruiter, of intern van het bedrijf? In het eerste geval kun je je vraagtekens gaan stellen bij het succes van plaatsing.champion16 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:25:
Ik heb ruim 20 jaar werkervaring bij een stel werkgevers en een hele zwik projecten en heb in een hoop keukens gekeken, maar ik heb hooguit 2 kantjes. Nu woon en werk ik in de VS, maar men heeft gewoon de tijd niet om door halve boekwerken te gaan. Aan oeverloos ouwehoeren heeft iedereen een broertje dood, dus 27 kantjes heeft een hoge kans direct het ronde archief in te gaan.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Let op:
Vergeet niet het Algemeen arbeidsmarkt topic
Vergeet niet het Algemeen arbeidsmarkt topic