Dat klinkt als iets wat door netwerken zou kunnen worden opgelost. Ik denk dat mensen (in geval in ict) best vaak via-via een baan vinden, via oud-collega's bijvoorbeeld.Jij als droomkandidaat zou bijvoorbeeld zomaar naast je droombedrijf in de rij van de supermarkt kunnen staan, en zonder het te weten weer fluitend de winkel uitlopen. Een recruiter fungeert dan als die ene persoon die jullie allebei kent en jullie simpelweg even aan elkaar voorstelt. Het lijkt een werkje van niets, maar heeft een grote impact.
De keren dat mijn wederhelft werd geheadhunt voor een baan, was het echt nooit passend. Als je niet in de Randstad woont en daar niet wilt werken, houdt het al snel op.
Als freelancer gesproken, aan Fiverr heb je geen ene bal. Ik heb het wel eens geprobeerd voor kleine diensten, maar het had zo goed als geen uitwerking. Met Upwork heb ik betere ervaringen, zowel met inhuren als met zelf iets nieuws vinden.
Zelf zoeken werkt het beste, vind ik. Soms lukt het via-via, en met stug doorgooglen vind je nieuwe dingen. En dan is het ook weer 'god zegene de greep'.