Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

10 januari begin ik ook weer aan een nieuwe uitdaging. Ik verdiende sowieso al niet slecht en had niet perse de behoefte voor iets anders. Ik zat wel prima op mijn plek. Echter was ik expliciet benaderd voor mijn specifieke kennis en uiteindelijk werd dat een hele mooie kans die ik dus heb gepakt.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 13-14 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Sr. Software Engineer - Observability
• Werkgever/branche: Streaming media
• (Werk) Locatie(s): Ik ga thuiswerken, maar US based met locaties in o.a. London en Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25 op papier, "unlimited" onofficieel. De reden is o.a. dat ze het niet willen limiteren op 25 dagen. Zijn je dagen op, wil je vrij en kan dit naar alle redelijkheid? Prima.
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 0
• Werkdruk: n/a

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 7820
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: (12 * maandsalaris) + vakantiegeld en daar 10,80% van (voor mijn huidige leeftijd) minus een offset = bijdrage werkgever in een fonds die ik zelf kan beheren.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Vooral moeilijk.
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: €18.000 aandelen (15% van totaal) Ik kan dit ook qua % veranderen naar zowel boven als onder. €10.000 tekenbonus. Verder goede randapparatuur en werkplek inrichting en in principe vrije keuze (naar alle redelijkheid..) voor hardware. Hetzelfde voor overige onkosten zoals conferenties, reizen etc. Dat is niet vast bepaald maar wel aanwezig.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 120.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 18:03

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Douweegbertje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 02:09:
[...]

De markt is er naar dat we schaars zijn. Dus ja, je kan meer verdienen. Ik denk alleen dat als dat je doel is, je het op een andere boeg moet gooien en daar dan ook expliciet voor moet gaan.

Mijn punt is dat elk bedrijf een IT'r van school kan aannemen voor een basis salaris en die gene aan de slag zet met de basis certificeringen die je al hebt. Een werkgever kan dus met een basis salaris en geringe investering iemand kneden die dan vrij zeker binnen een jaar MS900 en SC900 heeft. Motiveer die gene verder voor wat meer certificeringen a 100 bruto verhoging per keer. ITIL lig ik niet zo wakker van :+ Dan heb je in vrij korte tijd iemand met een mooi rugzakje voor niet al te veel geld.

Dus als je nu bij je huidige werkgever om verhoging vraagt, dan verwacht ik persoonlijk daar niet veel van. Ik mis ook een traject hoe jij gaat groeien daar. Gezien je 5 jaar werkervaring, is dat alleen daar geweest?

Wat ik zou doen is een meer actievere werkgever zoeken die niet alleen zichzelf wilt helpen maar ook jou. Zie het als springplank. Mits dit natuurlijk ook jouw doel en passie is, zou ik dus iets zoeken waar je duidelijk uitlegt wat je ambities zijn (waarin wil je doorgroeien?!) - Misschien iets waar je ook wat meer in het diepe gaat springen. Zorg dan dat je basis salaris hoger ligt, maar dat er ook actieve afspraken worden gemaakt over trainingen. Bijvoorbeeld dat je richting de wat meer geavanceerdere certs gaat maar dat je ook per cert 100-150 bruto om hoog gaat naast je standaard jaarlijkse verhogingen.

Blijf daar lekker 2-3 jaar kennis opdoen en groeien. Vervolgens ga je met die rugzak na die 2-3 jaar opzoek naar je volgende springplank. Lekker baan hoppen zullen mensen misschien zeggen. De werkelijkheid is dat menig werkgever maar vaak bereid is om 100 euro bruto per cert erbij te gooien met een zeer matige verhoging in % op jaarbasis. Terwijl als je _wel_ van werkgever veranderd, je opeens grote stappen zet. Zeker als je kennis, ervaring en expertise (bewezen) verhoogd is.

Je hebt het fundament om prima je salaris te kunnen gaan verdubbelen over 4-5 jaar tijd. Hierbij dan ook mijn digitale vinger naar iedereen die zeurt over baanhoppen; je ziet hier exact het voorbeeld waarom dat soms benodigd is. Iemand met deze werkervaring in dit segment wordt eigenlijk voor een habbekrats gebruikt zonder enige vorm van incentive om daar verandering in te brengen (lees: goed opleiden en echt gedegen marktconform daarvoor belonen).
Dit is inmiddels al mijn 3de werkgever, allemaal skilled servicedesk gerelateerd werk. Vanuit mijn eerste werkgever was ik gedetacheerd, na ~1,5 jaar overgenomen door de klant voor een veel beter salaris (1800 > 2600), uiteindelijk na een jaar weer weggegaan bij de klant wegens een gebrek aan uitdaging. Bij mijn huidige werkgever terecht gekomen en in zo'n 2,5 jaar veel geleerd, al is het qua salaris allemaal moeilijk moelijk.
Zelf ben ik na ongeveer 2 jaar wel uitgekeken op een werkgever/baan/omgeving :P

Qua ambities ben ik er nog niet over uit, wel Office 365/Azure gericht in ieder geval. Ik merk dat het constant oplossen van incidenten en problemen echt niks voor mij is. Liever ben ik bezig processen of systemen te verbeteren, automatiseren of wat dan ook. Een beetje creatieve vrijheid en afwisseling in m'n werk, dat mis ik tot nu toe wel in de ICT.

Mijn werkgever heeft overigens de grootste moeite net afgestuudeerde IT'ers aan te nemen, met deze informatie en de hoge werkdruk wilde ik er zo'n 300 euro per maand bij vragen, anders ben ik weg.

Een actievere werkgever die meer om z'n medewerkers geeft klinkt goed, maar waar vind je die? Overheid en gemeentes misschien?

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
BroWohsEdis schreef op maandag 3 januari 2022 @ 03:37:
[...]

Een actievere werkgever die meer om z'n medewerkers geeft klinkt goed, maar waar vind je die? Overheid en gemeentes misschien?
Juist niet in mijn ervaring. Ik heb met bijna 10 jar detachering redelijk wat gezien. Voor een actievere werkgever zou ik dan eerder kijken naar kleine detacheerders of startups die een paar jaar oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:00
Douweegbertje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 02:36:
10 januari begin ik ook weer aan een nieuwe uitdaging. Ik verdiende sowieso al niet slecht en had niet perse de behoefte voor iets anders. Ik zat wel prima op mijn plek. Echter was ik expliciet benaderd voor mijn specifieke kennis en uiteindelijk werd dat een hele mooie kans die ik dus heb gepakt.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 13-14 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Sr. Software Engineer - Observability
• Werkgever/branche: Streaming media
• (Werk) Locatie(s): Ik ga thuiswerken, maar US based met locaties in o.a. London en Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25 op papier, "unlimited" onofficieel. De reden is o.a. dat ze het niet willen limiteren op 25 dagen. Zijn je dagen op, wil je vrij en kan dit naar alle redelijkheid? Prima.
• Reistijd: 0
• Werkdruk: n/a

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 7820
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: (12 * maandsalaris) + vakantiegeld en daar 10,80% van (voor mijn huidige leeftijd) minus een offset = bijdrage werkgever in een fonds die ik zelf kan beheren.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Vooral moeilijk.
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: €18.000 aandelen (15% van totaal) Ik kan dit ook qua % veranderen naar zowel boven als onder. €10.000 tekenbonus. Verder goede randapparatuur en werkplek inrichting en in principe vrije keuze (naar alle redelijkheid..) voor hardware. Hetzelfde voor overige onkosten zoals conferenties, reizen etc. Dat is niet vast bepaald maar wel aanwezig.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 120.000
Netjes! Is dat een grote sprong ten opzichte van je vorige baan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
Aan het begin van mijn carrière begonnen met 2250 zonder pensioen en 24 vakantiedagen. Daar na 3 jaar weggegaan naar mijn huidige werkgever:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO CMD-I (ooit begonnen aan een master HMI, maar nooit de thesis geschreven.)
• Certificaten: Microsoft Certified: DevOps Engineer Expert, Microsoft Certified: Azure AI Engineer Associate, Microsoft Certified: Azure Data Scientist Associate
• Werkervaring: 7
• (Woon) Locatie: Praktisch middelpunt van Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: IT consultant (lees: programmeur)
• Werkgever/branche: Industrie, zorg
• (Werk) Locatie(s): vaak een uur rijden, nu sinds feb. 2019 remote
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: normaal uur, nu geen
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): begonnen in 2018 met €3000, nu €3780. Jaarlijkse verhoging zal waarschijnlijk 3900 zijn.
• Bonus, toeslagen, etc: onkostenvergoeding 100E. Zorgverzekeringvergoeding 25E
• Dertiende/veertiende maand: Winwst en overwinstuitkering afhankelijk van prestatie, maar effectief 11%.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): begon €44.658, nu €55.894

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4.6% werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Aegon Cappital
• Mobiliteit per jaar: leaseauto €900, brandstof volledig vergoed
• Overige: Laptop, telefoon, etc. Standaard thuiswerkplek, of niet-standaard afgeschreven in 8 jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €57.980

Bij bovenstaande werkgever was er zowat een onbeperkt opleidingsbudget, zolang je het maar kon verantwoorden. Prima gebruik van gemaakt ook.

Per 1 maart stap ik over naar mid-lance. Zelfde soort werk, maar andere beloningsstructuur. Beloningsstructuur is niet de reden, maar wel mooi meegenomen natuurlijk. Enig nadeel is dat eventuele kosten die normaal "verborgen" zijn, vrij duidelijk naar voren komen zo. Softskill cursussen worden betaald door werkgever, overige zijn voor eigen kosten (bruto).

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO CMD-I (ooit begonnen aan een master HMI, maar nooit de thesis geschreven.)
• Certificaten: Microsoft Certified: DevOps Engineer Expert, Microsoft Certified: Azure AI Engineer Associate, Microsoft Certified: Azure Data Scientist Associate
• Werkervaring: 8

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: van alles en nog wat
• (Werk) Locatie(s): Zelf controle over
• Reistijd: voor nu geen, want remote, als kantoren ooit opengaan 10min fietsen
• Werkdruk: Gaan we merken

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4100
• Bonus, toeslagen, etc: 70% van uurtarief minus kosten. Effectief rond de 20.000 bruto
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €73.136

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 3.8% werkgever, 4% werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto. Brandstof zijn kosten en gaan dus ook bruto van de "bonus" af.
• Overige: Laptop, telefoon, werkplek, etc. Alles gaat wel van de bonus af natuurlijk :)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €73.136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jealgu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03:59
Caelorum schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:45:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 7

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Industrie, zorg
• (Werk) Locatie(s): vaak een uur rijden, nu sinds feb. 2019 remote
• Reistijd: normaal uur, nu geen
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): begonnen in 2018 met €3000, nu €3780. Jaarlijkse verhoging zal waarschijnlijk 3900 zijn.
• Bonus, toeslagen, etc: onkostenvergoeding 100E. Zorgverzekeringvergoeding 25E
• Dertiende/veertiende maand: Winwst en overwinstuitkering afhankelijk van prestatie, maar effectief 11%.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): begon €44.658, nu €55.894

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4.6% werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Aegon Cappital
• Mobiliteit per jaar: leaseauto €900, brandstof volledig vergoed
• Overige: Laptop, telefoon, etc. Standaard thuiswerkplek, of niet-standaard afgeschreven in 8 jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €57.980

Bij bovenstaande werkgever was er zowat een onbeperkt opleidingsbudget, zolang je het maar kon verantwoorden. Prima gebruik van gemaakt ook.

Per 1 maart stap ik over naar mid-lance. Zelfde soort werk, maar andere beloningsstructuur. Beloningsstructuur is niet de reden, maar wel mooi meegenomen natuurlijk. Enig nadeel is dat eventuele kosten die normaal "verborgen" zijn, vrij duidelijk naar voren komen zo. Softskill cursussen worden betaald door werkgever, overige zijn voor eigen kosten (bruto).

1. Wie ben je:
• Werkervaring: 8

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: van alles en nog wat
• (Werk) Locatie(s): Zelf controle over
• Reistijd: voor nu geen, want remote, als kantoren ooit opengaan 10min fietsen
• Werkdruk: Gaan we merken

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4100
• Bonus, toeslagen, etc: 70% van uurtarief minus kosten. Effectief rond de 20.000 bruto
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €73.136

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 3.8% werkgever, 4% werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto. Brandstof zijn kosten en gaan dus ook bruto van de "bonus" af.
• Overige: Laptop, telefoon, werkplek, etc. Alles gaat wel van de bonus af natuurlijk :)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €73.136
Als vakinhoudelijke trainingen voor eigen rekening komen vindt ik dit geen goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jealgu schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:10:
[...]
Als vakinhoudelijke trainingen voor eigen rekening komen vindt ik dit geen goede deal.
Softskill niet, vakinhoudelijk wel. Normaal zou ik zeggen dat je gelijk hebt, maar ik volgde al geen trainingen meer en ben ook niet van plan dat te gaan doen. Ik leer zelf sneller en beter door documentatie en boeken te lezen dan door te luisteren naar iemand. Effectief was ik bij die trainingen namelijk altijd anderen aan het helpen.
Ik heb nog een 4-tal certificeringen die ik wil gaan doen, welke ik helaas dan wel voor eigen rekening moet nemen (bruto, dat wel), dus dat is jammer, maar ga ik ook weer direct terugzien in mijn beloning doordat het uurtarief omhoog gaat.

Ik ben overigens van plan om op termijn zelfstandig verder te gaan, en deze nieuwe werkgever staat daar een stuk positiever en gezonder in dan mijn huidige werkgever.

Mijn loonopbouw door de jaren heen is niet geweldig, maar ook niet slecht. Bij de huidige overstap had ik er meer uit kunnen halen als ik een minder leuke opdracht had geaccepteerd met hoger uurtarief, maar werkplezier moet ook wat kosten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 03-01-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Diablow schreef op maandag 3 januari 2022 @ 04:33:
[...]

Juist niet in mijn ervaring. Ik heb met bijna 10 jar detachering redelijk wat gezien. Voor een actievere werkgever zou ik dan eerder kijken naar kleine detacheerders of startups die een paar jaar oud zijn.
Thanks voor de tip!

Zelf heb ik even bij een semi-overheid instantie gewerkt, de balans tussen werk en prive en het volgen van trainingen was hier een stuk beter geregeld dan de commerciëleIT partij waar ik nu zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-09 21:18
BroWohsEdis schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Thanks voor de tip!

Zelf heb ik even bij een semi-overheid instantie gewerkt, de balans tussen werk en prive en het volgen van trainingen was hier een stuk beter geregeld dan de commerciëleIT partij waar ik nu zit.
Gaat volgens mij vooral hoe je "actievere werkgever die meer om z'n medewerkers geeft" interpreteert?

Je kunt enerzijds vinden dat overheden het goed geregeld hebben met werk/prive en het volgen van trainingen.

Je kunt anderzijds vinden dat commerciële bedrijven het goed geregeld hebben omdat er meer bespreekbaar is en het meer voelt alsof je het heft in eigen handen hebt met betrekking tot werk/prive en persoonlijke ontwikkeling.

Het 4 gangen menu met in elke gang 2 keuzes (maar niet meer dan dat, ook geen andere toppings) of het a la carte menu waarin alles mogelijk is. Beide kunnen ze goed zijn. (ZZP zou zelf (mee)koken zijn) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Net_Wolf
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 19:39
signific4nt schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:04:
[...]

We zijn weer 1.5 jaar verder. Veel certificaten en werkervaring opgebouwd, maar bij de werkgever niet iets voor teruggekregen.

Vanaf deze maand zal ik bij de onderstaande beginnen:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO-4 Netwerkbeheerder & HBO-ICT Network Engineering, Bezig met deeltijd Master Network & Security Engineering

Certificaten
CCENT, CCNA R&S, CCNP EI, JNCIA-ENT, PCEP, NSE4, NSE5, NSE7, F5 BIG-IP, CCNA DevNet, CCNP Security, CWNA, CWSP, JNCIS-ENT

• Werkervaring: 1 jaar Mbo-stages, 1 jaar Hbo-stages en 2 jaar werkervaring
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerk Engineer
• Werkgever/branche: Detachering Overheid
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Aantal vakantiedagen: 25 + 3 studiedagen
• Reistijd: 40-45 mins
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4750 (waarvan 500 mobiliteit)
• Vakantiegeld: € 4080
• Dertiende/veertiende maand: € Geen, maar o.b.v. winstprestatie een bonus
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 61.100

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Weet ik niet
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Weet ik niet
• Mobiliteit per jaar: al vermeld bij salaris.
• Overige: Telefoon + laptop vd zaak, korting op veel webwinkels
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 62.000

Ik kon meer krijgen, maar ze willen eerst zien hoe ik presteer en omdat ik veel certificaten heb t.o.v. m'n werkervaring moet dat ook gecompenseerd worden. Al en al ben ik erg tevreden, heb een pauze gezet met certificaten en ik focus mij nu puur op m'n master.

Hard werken/studeren loont!
Hi,

Waar doe jij die deeltijd master? En zijn de kosten door je werkegever of zelf betaalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krinb
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:39
--

[ Voor 100% gewijzigd door krinb op 03-01-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:20
@krinb, die stappen mogen ook wel, als je eerstgenoemde salaris het salaris is dat je als hbo-afgestudeerde kreeg :+ Fijn dat je (inmiddels) tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krinb
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:39
@wheel erg laag begonnen inderdaad. Maar was destijds ook een erg klein bureau met < 10 werknemers waarvan slechts een hand vol fulltime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signific4nt
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-09 20:00
Net_Wolf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Hi,

Waar doe jij die deeltijd master? En zijn de kosten door je werkegever of zelf betaalt?
Aan de Staffordshire University. De werkgever betaalt maar d.m.v. een studieovereenkomst te tekenen.

Link voor opleiding

https://www.staffs.ac.uk/...nce-networks-security-msc

Ik doe part-time distance learning. Per vak betaal je 720 GBP. Je hoeft geen pre-master te doen, maar wel een IELTS-examen behalen (had voor paar vakken + IELTS vrijstelling). Je hebt ook andere MSc ICT-opleidingen die je thuis kan doen naast deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Kalentum schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:06:
[...]

Netjes! Is dat een grote sprong ten opzichte van je vorige baan?
Ik heb er nog niet zo heel erg bij stil gestaan en om heel eerlijk te zijn moet ik ook eerst eens m'n eerste loonstrook zien om nu exact de details te weten. Dat klinkt misschien vaag maar in de US doen ze niet echt aan "dit is wat je bruto per maand krijgt" en "dan nog vakantie geld en bonus x". Je hebt gewoon een bak geld per jaar en vanuit daar rekenen ze terug.
Direct ook om even in te springen op de nummers die je vaak online ziet. Zo'n bedrag moet je dus niet delen door 12. :)

Ik zit nu al een tijdje op een salaris dat ik minder naar de details kijk. Het is gewoon erg veel geld en dan wordt het lui/luxe geld. Voor mij in elk geval. Bij mijn vorige werk had ik een (dure) lease auto en een bonus maand. 2 bakjes aan funds voor tech en opleiding.

Qua ruw salaris ben ik nu waarschijnlijk goed vooruit gegaan (10-20%?). Naar mijn inziens belangrijker zijn de aandelen en de groei potentie. Ik was gewoon brutaal om dat te testen en had gevraagd om een tekenbonus. Ze vroegen niet "waarom" maar "hoeveel". Ik zei 10k. We hebben hier niet eens een discussie over gehad en de volgende dag stond het in het contract.

De aandelen kan ik elk kwartaal laten uitbetalen of laten hangen als prijs slecht is (of als ik het wil laten groeien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Furion2000 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Gaat volgens mij vooral hoe je "actievere werkgever die meer om z'n medewerkers geeft" interpreteert?

Je kunt enerzijds vinden dat overheden het goed geregeld hebben met werk/prive en het volgen van trainingen.

Je kunt anderzijds vinden dat commerciële bedrijven het goed geregeld hebben omdat er meer bespreekbaar is en het meer voelt alsof je het heft in eigen handen hebt met betrekking tot werk/prive en persoonlijke ontwikkeling.

Het 4 gangen menu met in elke gang 2 keuzes (maar niet meer dan dat, ook geen andere toppings) of het a la carte menu waarin alles mogelijk is. Beide kunnen ze goed zijn. (ZZP zou zelf (mee)koken zijn) :+
In mijn interpetatie en werkgever die mee denkt over nuttige toekomstige ontwikkeling, niet moeilijk doet over vrije dagen opnemen en kijkt naar de persoon zelf.

Die ervaring heb ik zelf nog niet bij de commerciële bedrijven waar ik heb gewerkt; vrije dagen die worden afgewezen want personeelstekort, trainingen die niet kunnen want geld/personeelstekort/is een boek niet voldoende? Certificaten die je niet 'mag' halen want die tellen niet om Microsoft Gold partner te worden, niet willen automatiseren omdat handmatig werk meer geld opbrengt etc.

Dit zijn zaken die bij de semi-overheid instantie een stuk makkelijker gingen, al waren er daar andere zaken die wat stroperig verliepen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFexy
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-07 16:27
Douweegbertje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Ik heb er nog niet zo heel erg bij stil gestaan en om heel eerlijk te zijn moet ik ook eerst eens m'n eerste loonstrook zien om nu exact de details te weten. Dat klinkt misschien vaag maar in de US doen ze niet echt aan "dit is wat je bruto per maand krijgt" en "dan nog vakantie geld en bonus x". Je hebt gewoon een bak geld per jaar en vanuit daar rekenen ze terug.
Direct ook om even in te springen op de nummers die je vaak online ziet. Zo'n bedrag moet je dus niet delen door 12. :)

Ik zit nu al een tijdje op een salaris dat ik minder naar de details kijk. Het is gewoon erg veel geld en dan wordt het lui/luxe geld. Voor mij in elk geval. Bij mijn vorige werk had ik een (dure) lease auto en een bonus maand. 2 bakjes aan funds voor tech en opleiding.

Qua ruw salaris ben ik nu waarschijnlijk goed vooruit gegaan (10-20%?). Naar mijn inziens belangrijker zijn de aandelen en de groei potentie. Ik was gewoon brutaal om dat te testen en had gevraagd om een tekenbonus. Ze vroegen niet "waarom" maar "hoeveel". Ik zei 10k. We hebben hier niet eens een discussie over gehad en de volgende dag stond het in het contract.

De aandelen kan ik elk kwartaal laten uitbetalen of laten hangen als prijs slecht is (of als ik het wil laten groeien).
Dat klinkt wel erg goed om remote(?) voor een US bedrijf te werken!

Zitten er volgens jou ook nadelen aan of kan je het iedereen wel adviseren?
En als je het adviseert, wat voor een bedrijven dan? Voornamelijk de grote internationale bedrijven of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:00
Douweegbertje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Ik ben nog wel even benieuwd naar die aandelen... ik neem aan dat het hier opties betreft toch? Want anders is het voordeel wat beperkt, of je die aandelen nu via je werkgever koopt of zelf op de aandelenmarkt. Het maakt de belastingdienst niet uit, die beschouwt die 15% gewoon als loon en daar betaal je gewoon belasting over.

Werknemersopties zijn echter vrijgesteld van belasting totdat je ze uitoefent. Hoe werkt dat dan? Stel de koers is USD 500, krijg je dan een optie met een exercise prijs van 500? Of lager?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 21:46
osbourne1903 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:30:
[...]

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 27
• Opleiding: Industrial Engineering and Management (WO, Bachelor)
• Werkervaring: 3 jaar 2 maanden
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst Informatie Analyst / (Agile) Tester
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Uren/week: 40 34 (4 dagen werken)
• Reistijd: 2,5 uur per dag 10 minuten per dag (fiets / scooter)
• Werkdruk: gemiddeld/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2950 3300 3517
• Dertiende/veertiende maand: Nee Eindejaarsuitkering 8,33%
• Pensioeninleg per jaar: geen idee, wel goed geregeld volgens werkgever
• Mobiliteit per jaar: 5500 0 euro (vanwege de korte reisafstand, natuurlijk heb ik zo minder afschrijving/onderhoud/tankkosten en kan ik als ik wil de auto weg doe)
• Overige: HP Elitebook / Mobiel / Fitness / Thuiswerkvergoeding etc.. totaal 1700 bruto
• Winstdeling/bonus: Nee
• Package: 51k (o.b.v. 34 uur)

Best wel blij met deze stap, vooral vanwege de reistijd :)
Inmiddels meer dan 2,5 jaar werkzaam hier. Werkdruk is erg laag, maar het werk is erg saai en niet uitdagend genoeg. Daarnaast heb ik alleen CAO-verhogingen gekregen wat betreft salaris omdat ik sinds het begin al in de laatste trede zit. Ik kan alleen verder groeien als ik iets anders zoek binnen of buiten de organisatie. Heb meerdere keren aangegeven dat ik dat liever niet wil maar helaas neemt niemand dat serieus. Mijn motivatie valt daarom ook een beetje weg. Heb daarom maar ff rondgekeken en heb een aanbod gekregen bij een andere werkgever:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 29
• Werkervaring: 5 jaar 8 maanden

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst Informatie Analyst / (Agile) Tester Business Analyst IT
• Werkgever/branche: Energie
• Uren/week: 40 34 (4 dagen werken) 40
• Reistijd: 2,5 uur per dag 10 minuten per dag (fiets / scooter) 4u per week (3 dagen thuis, 2 dagen kantoor)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2950 3300 3517 4900
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: 5500 0 1200 netto
• Overige: HP Elitebook
• Package: 66k o.b.v. 40 uur, bij 34 uur ong. 56k

Officieel nog niet getekend. Ik twijfel nog even of ik weer terug wil naar een hoge werkdruk. Ben eigenlijk nog jong en momenteel heb ik niet echt de behoefte om 34 uur te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-08 21:47
@Douweegbertje Werk je "gewoon" met een Nederlandse arbeidsovereenkomst?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

DesiredPeanut schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:58:
@Douweegbertje Werk je "gewoon" met een Nederlandse arbeidsovereenkomst?
Ik heb maar gewoon een nieuw topic aangemaakt :+ Werken bij een US-based werkgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrederiqueLM
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-07-2024
osbourne1903 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Inmiddels meer dan 2,5 jaar werkzaam hier. Werkdruk is erg laag, maar het werk is erg saai en niet uitdagend genoeg. Daarnaast heb ik alleen CAO-verhogingen gekregen wat betreft salaris omdat ik sinds het begin al in de laatste trede zit. Ik kan alleen verder groeien als ik iets anders zoek binnen of buiten de organisatie. Heb meerdere keren aangegeven dat ik dat liever niet wil maar helaas neemt niemand dat serieus. Mijn motivatie valt daarom ook een beetje weg. Heb daarom maar ff rondgekeken en heb een aanbod gekregen bij een andere werkgever:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 29
• Werkervaring: 5 jaar 8 maanden

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst Informatie Analyst / (Agile) Tester Business Analyst IT
• Werkgever/branche: Energie
• Uren/week: 40 34 (4 dagen werken) 40
• Reistijd: 2,5 uur per dag 10 minuten per dag (fiets / scooter) 4u per week (3 dagen thuis, 2 dagen kantoor)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2950 3300 3517 4900
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: 5500 0 1200 netto
• Overige: HP Elitebook
• Package: 66k o.b.v. 40 uur, bij 34 uur ong. 56k

Officieel nog niet getekend. Ik twijfel nog even of ik weer terug wil naar een hoge werkdruk. Ben eigenlijk nog jong en momenteel heb ik niet echt de behoefte om 34 uur te werken.
Als dit bij 1 van de grote jongens is gaat het je daar ook tegenvallen qua werkdruk en uitdaging. Je kunt er natuurlijk veel leren maar als analist zit je net niet hoog genoeg om véél te leren. Ik zou het proberen als Project Manager als je dat ziet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:09
Chest3r schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:35:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Even een kleine update:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V1R4L
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 20:39
TheDeuce schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:32:
Ik werk momenteel 36 uur per week, maar heb een contract voor 40 uur omdat m’n huidige werkgever niet helemaal mee kon met het salaris van mijn vorige werkgever voor 36 uur (heb deze stap drie jaar geleden gezet vanwege werkplezier, niet vanwege de financiën) en daarbij heb ik enkele perioden wel degelijk 40 uur of meer gewerkt (groot project). Hierdoor heb ik ca. 11% meer salaris, vakantiegeld en pensioen.

Ik werk hier nu drie jaar en ben toe aan een volgende uitdaging, mijn vraag aan jullie: stel dat ik ergens anders hetzelfde zou gaan verdienen voor 36 uur, ga ik er dan op vooruit of niet?

Enerzijds niet natuurlijk, want ik ga hetzelfde verdienen voor hetzelfde aantal gewerkte uren. Ik kan ook binnen de huidige organisatie een andere functie bekleden (bedrijf is een grote multinational), ik denk echter dat ik het dan niet voor elkaar krijg dat ik een contract krijg voor 40 uur terwijl ik maar 36 uur ga werken. Dus dan zou ik er, ceteris paribus, ca. 11% op achter uit gaan en is eenzelfde salaris bij een ander bedrijf voor 36 uur wel een vooruitgang?

Hoe zien jullie dit?
je werkt nu 36 uur voor bedrag X.
36 uur werken bij een ander bedrijf waar je X krijgt is ceterus paribus een vooruitgang(je werkgever kan jou dan niet meer wijzen op je contract van 40 uur als het weer eens druk is)
40 uur werken voor bedrag x is erop achteruitgaan

Vaak genoeg is het niet zo makkelijk en heeft een andere baan ook andere voor en nadelen naast het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO informatica
• Werkervaring: Bijbaantjes, student aan huis, stages
• (Woon) Locatie: Omgeving Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Trainee Devops
• Werkgever/branche: Consultancy bedrijf in Den Haag en Amsterdam
• (Werk) Locatie(s): - thuis
• Reistijd: een uur maar momenteel thuiswerk
• Werkdruk: onbekend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2600
• Vakantiegeld: €2600
• Bonus, toeslagen, etc: €250 mobiliteitsbijdrage, wat losse bijdragen lijkt het, 300 ongeveer?
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.000 schatting

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4.7% beschikbare premie, lijkt erop dat dit op ~ €1000 bijdrage per jaar komt?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Brand New Day
• Mobiliteit per jaar: Alles aan OV kosten wordt teruggeboekt, of een leaseauto (min bovenstaande 250 euro bijdrage), of 19 cent per kilometer.
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.000?

Hallo allemaal! Ik wilde graag even vragen binnen deze topic wat jullie vinden van dit aanbod. Ik heb gesproken met een aantal mensen bij het bedrijf en heb interesse om er te gaan werken. Ik twijfel echter nog omdat ik het idee heb dat het salaris wat laag uitvalt.

Ik reken de 250 euro tegemoetkoming maar even mee, maar dan zit je alsnog op 2850 euro, lijkt net iets onder gemiddeld binnen de branche. Zonder zit 2600 euro echt ruim onder gemiddeld. Er is een beloofde verhoging na 6 maanden als je goed presteert, maar ze zijn onduidelijk over wat "goed presteren inhoudt" deze verhoging bedraagt wel 300 euro bij die goede prestatie. Daarna regelmatig verhoging met vooruitzicht op 3800 euro brutoloon na 2 jaar, dat klinkt wel goed. Is 2600e met vooruitzicht op 2900e acceptabel? De eerste 5 maanden bestaan hoofdzakelijk uit trainingen en daarna ga je aan de slag bij een klant. Al heb ik wel al aangegeven dat ik veel van de kennis die voorbij lijkt te komen al heb. Er worden bijvoorbeeld basiscursussen Python gegeven, basiskennis over SQl en dergelijke, waar ik al ruime ervaring mee heb van mijn stages.

Ook vraag ik mij af wat gebruikelijk is bij pensioen. Ik heb in de horeca gewerkt en daar geldt een premie van 16.8%, 8.4% eigen bijdrage. Ik heb dus het idee dat die 4.7% heel laag is. Zeker omdat de horeca al een slecht pensioen heeft, ABP of Metaal zitten rond de 22-26% premie met een soortgelijke verdeling. Wel mag ik zelf ook bijdragen maar dit lijkt een beetje een wassen neus, want stel dat ik hetzelfde bedrag bijdraag zit je alsnog op 9.4% tegenover die 18.6% in de horeca. Iemand die hier mij wat advies over kan geven? Is het verstandig om contact op te nemen met mijn bank of een adviseur om te vragen of dit gebruikelijk is?

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door 259tim op 04-01-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
259tim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:10:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: €250 mobiliteitsbijdrage, wat losse bijdragen lijkt het, 300 ongeveer?
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.000 schatting

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4.7% beschikbare premie, lijkt erop dat dit op ~ €1000 bijdrage per jaar komt?
• Mobiliteit per jaar: Alles aan OV kosten wordt teruggeboekt, of een leaseauto (min bovenstaande 250 euro bijdrage), of 19 cent per kilometer.
• Overige:

Hallo allemaal! Ik wilde graag even vragen binnen deze topic wat jullie vinden van dit aanbod. Ik heb gesproken met een aantal mensen bij het bedrijf en heb interesse om er te gaan werken. Ik twijfel echter nog omdat ik het idee heb dat het salaris wat laag uitvalt.

Ik reken de 250 euro tegemoetkoming maar even mee, maar dan zit je alsnog op 2850 euro, lijkt net iets onder gemiddeld binnen de branche. Zonder zit 2600 euro echt ruim onder gemiddeld. Er is een beloofde verhoging na 6 maanden als je goed presteert, maar ze zijn onduidelijk over wat "goed presteren inhoudt" deze verhoging bedraagt wel 300 euro bij die goede prestatie. Daarna regelmatig verhoging met vooruitzicht op 3800 euro brutoloon na 2 jaar, dat klinkt wel goed. Is 2600e met vooruitzicht op 2900e acceptabel? De eerste 5 maanden bestaan hoofdzakelijk uit rrainingen en daarna ga je aan de slag bij een klant.

Ook vraag ik mij af wat gebruikelijk is bij pensioen. Ik heb in de horeca gewerkt en daar geldt een premie van 16.8%, 8.4% eigen bijdrage. Ik heb dus het idee dat die 4.7% heel laag is. Zeker omdat de horeca al een slecht pensioen heeft, ABP of Metaal zitten rond de 22-26% premie met een soortgelijke verdeling. Wel mag ik zelf ook bijdragen maar dit lijkt een beetje een wassen neus, want stel dat ik hetzelfde bedrag bijdraag zit je alsnog op 9.4% tegenover die 18.6% in de horeca. Iemand die hier mij wat advies over kan geven? Is het verstandig om contact op te nemen met mijn bank of een adviseur om te vragen of dit gebruikelijk is?

Bedankt!
De premies waarmee jij vergelijkt zijn van DB fondsen, jij krijgt nu een DC regeling. Kort gezegd gaat bij een DB fonds een groot deel van je premie als jongere naar het pensioen van ouderen. Vandaar dat je bij een vergelijkbare DC regeling, waar je die generationele solidariteit (de doorsneepremie) niet hebt, als jongere toe kunt met een lagere premie. Maar dit is meer een onderwerp voor het pensioentopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53

UTADDICT

NERF

Kalentum schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Ik ben nog wel even benieuwd naar die aandelen... ik neem aan dat het hier opties betreft toch? Want anders is het voordeel wat beperkt, of je die aandelen nu via je werkgever koopt of zelf op de aandelenmarkt. Het maakt de belastingdienst niet uit, die beschouwt die 15% gewoon als loon en daar betaal je gewoon belasting over.

Werknemersopties zijn echter vrijgesteld van belasting totdat je ze uitoefent. Hoe werkt dat dan? Stel de koers is USD 500, krijg je dan een optie met een exercise prijs van 500? Of lager?
De waarde van de opties is gebaseerd op een company valuation, in dit geval leidend tot de genoemde 500. Op het moment dat je de opties uitoefent krijg je die 500 * een wegingsfactor van de bedrijfswaarde/valuation op dat moment (indien die is gewijzigd). En dan moet er geloof ik nog 49.5% belasting af + de initiele waarde van de opties.

Dus; is het bedrijf x2 gegaan. Dan dus 1000-500 = 500 proceeds MIN 49,5% belasting, is rond de 250-260,-

Overigens kan je ook de 15% in een keer inleggen ipv gaan voor opties, mits het bedrijf dit aanbiedt. Dat kost je nu geld, maar dan betaal je geen belasting bij het uitoefenen. Oftewel; 1000-500 (die had je al ingelegd dus ben je nog steeds kwijt maar krijg je weer terug) = 500.

Ook goed om te melden is dat het vrij lastig is om ze uit te oefenen, tenzij overname, investering, etc. Vaak zijn er clausules dat het bedrijf ze terugkoopt als jij vertrekt (soms tegen market value, soms tegen originele waarde) of vragen ze je ALSNOG direct contant in te leggen als je ze wilt houden (de USA manier). En in mijn ervaring doen weinig mensen dat dan vervolgens.

[ Voor 13% gewijzigd door UTADDICT op 04-01-2022 16:31 ]

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Nu online
wimjongil schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:15:
[...]

De premies waarmee jij vergelijkt zijn van DB fondsen, jij krijgt nu een DC regeling. Kort gezegd gaat bij een DB fonds een groot deel van je premie als jongere naar het pensioen van ouderen. Vandaar dat je bij een vergelijkbare DC regeling, waar je die generationele solidariteit (de doorsneepremie) niet hebt, als jongere toe kunt met een lagere premie. Maar dit is meer een onderwerp voor het pensioentopic.
Ah, dankjewel, ik zal even in het pensioentopic posten. Ik kon dit net niet vinden!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Axel
  • Laatst online: 12:43
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Ik reken de 250 euro tegemoetkoming maar even mee, maar dan zit je alsnog op 2850 euro, lijkt net iets onder gemiddeld binnen de branche. Zonder zit 2600 euro echt ruim onder gemiddeld. Er is een beloofde verhoging na 6 maanden als je goed presteert, maar ze zijn onduidelijk over wat "goed presteren inhoudt" deze verhoging bedraagt wel 300 euro bij die goede prestatie. Daarna regelmatig verhoging met vooruitzicht op 3800 euro brutoloon na 2 jaar, dat klinkt wel goed. Is 2600e met vooruitzicht op 2900e acceptabel? De eerste 5 maanden bestaan hoofdzakelijk uit trainingen en daarna ga je aan de slag bij een klant. Al heb ik wel al aangegeven dat ik veel van de kennis die voorbij lijkt te komen al heb. Er worden bijvoorbeeld basiscursussen Python gegeven, basiskennis over SQl en dergelijke, waar ik al ruime ervaring mee heb van mijn stages.

Bedankt!
Doe er mee wat je wilt, maar even my 2 cents:

Even los van je pensioenvraagstuk, het loonaanbod is echt absoluut niet beroerd voor een starter. Je bent 23, HBO geschoold en hebt praktisch geen relevante werkervaring... Pas wel op dat je niet "verpest" raakt of een vertroebeld beeld krijgt van een (start)salaris door dit topic. Er zijn best veel mensen hier die posten met behoorlijke uitschieters.
Je moet je sporen tenslotte nog verdienen, met 0 relevante werkervaring is beginnen op 2600 euro echt meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:41

dragonhaertt

@_'.'

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Bedankt!
Een gigantische vetpot is het niet, maar het is ook zeker niet zwaar ondergemiddeld.
2600 voor 23 jaar, HBO en geen ervaring klinkt als een heel normaal aanbod.

Je secundaire voorwaarden zijn ook niet geweldig, maar als jij denkt hier wat ervaring op te kunnen doen dan zou ik het aanbod zeker aannemen.

Natuurlijk kan je altijd proberen een tegenbod te doen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Nu online
Axel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Doe er mee wat je wilt, maar even my 2 cents:

Even los van je pensioenvraagstuk, het loonaanbod is echt absoluut niet beroerd voor een starter. Je bent 23, HBO geschoold en hebt praktisch geen relevante werkervaring... Pas wel op dat je niet "verpest" raakt of een vertroebeld beeld krijgt van een (start)salaris door dit topic. Er zijn best veel mensen hier die posten met behoorlijke uitschieters.
Je moet je sporen tenslotte nog verdienen, met 0 relevante werkervaring is beginnen op 2600 euro echt meer dan prima.
Bedankt voor de reactie! Je hebt waarschijnlijk gelijk, ik twijfel gewoon omdat ik het nog allemaal niet zo goed weet. 2600 is acceptabel en met de extra toelage voor mobiliteit komt het best goed uit. Ik denk dat ik hier veel kan leren en het is die trant een goede kans. Ik ben gewoon een twijfelaar en inderdaad een beetje vertroebeld door de mensen die 3000+ euro posten als salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Nu online
dragonhaertt schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Een gigantische vetpot is het niet, maar het is ook zeker niet zwaar ondergemiddeld.
2600 voor 23 jaar, HBO en geen ervaring klinkt als een heel normaal aanbod.

Je secundaire voorwaarden zijn ook niet geweldig, maar als jij denkt hier wat ervaring op te kunnen doen dan zou ik het aanbod zeker aannemen.

Natuurlijk kan je altijd proberen een tegenbod te doen.
Een tegenbod doen hebben ze al afgewezen, opgegeven reden dat het begint als traineeship en ze iedereen op gelijk niveau willen behandelen. Jammer want er werd eerst wel gezegd dat er onderhandelingsruimte was.
Wel lijkt het mij een leuk bedrijf en lijkt het alsof ik veel relevant ervaring kan opdoen! Ik ben gewoon nog een twijfelaar en vind het moeilijk om een keuze te maken, maar ik denk dat ik ervoor ga.
Secundaire voorwaarden leken mij eigenlijk best wel okay met die 250e voor mobiliteit (die als ik geen auto wil bij mijn salaris komt.) en wat andere vergoedingen qua vervoer, thuiswerken, etc, maar heb niet zo'n goed beeld wat normaal is daarin. 25 vakantiedagen leek mij ook redelijk omdat het hoger is dan de wettelijke dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
259tim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Bedankt voor de reactie! Je hebt waarschijnlijk gelijk, ik twijfel gewoon omdat ik het nog allemaal niet zo goed weet. 2600 is acceptabel en met de extra toelage voor mobiliteit komt het best goed uit. Ik denk dat ik hier veel kan leren en het is die trant een goede kans. Ik ben gewoon een twijfelaar en inderdaad een beetje vertroebeld door de mensen die 3000+ euro posten als salaris.
Pakken die kans, is zeker geen slecht salaris :)
Maak je kilometers, proef hoe de sfeer is en bekijk hoe het gaat.

Ik zou willen dat ik op die leeftijd met zo'n start salaris thuis kon komen (back in the days #godIfeelold :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Nu online
Dwazer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Ik zou willen dat ik op die leeftijd met zo'n start salaris thuis kon komen (back in the days #godIfeelold :') )
Leuk om postieve reacties te horen! Ik heb wat laatste vragen gesteld en ga de kans denk ik pakken als ze me nog willen. Enige kleine twijfelpuntje is dat er trainingen gaan zijn die je terug moet betalen als je binnen een bepaalde tijd stopt, maar ik verwacht niet dat het zo mijn ding niet is dat ik binnen een jaar al weg wil, dus ik moet het gewoon proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:46
Dwazer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Ik begon op minimumloon + 1 schaal. Dat was iets van €1400....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
259tim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Pakken die kans, zeker als je denkt er veel te kunnen leren! ;) Laatstgenoemde is een van de belangrijkste dingen, zeker de eerste jaren. Groei in salaris volgt dan vanzelf. Focus eerst op persoonlijke groei en vakinhoudelijke kennis opbouwen / uitbouwen zou ik je adviseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Nu online
259tim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Leuk om postieve reacties te horen! Ik heb wat laatste vragen gesteld en ga de kans denk ik pakken als ze me nog willen. Enige kleine twijfelpuntje is dat er trainingen gaan zijn die je terug moet betalen als je binnen een bepaalde tijd stopt, maar ik verwacht niet dat het zo mijn ding niet is dat ik binnen een jaar al weg wil, dus ik moet het gewoon proberen!
Geloof mij: Dat doen de meeste WG's :)
Op die manier willen een toestroom van nieuwe mensen, die een opleiding doen en daarna vertrekken, tegen gaan. Wat an sich ook logisch is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:36
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Bedankt!
Dit is een vrij gangbaar startsalaris, al jaren. Het probleem is echter dat de inflatie lekker door loopt. €2600 vorig jaar zou nu al €2750 moeten zijn.
Het pensioen is niet best maar ook gangbaar. Bereid je maar voor om zelf bij te leggen. Het voordeel is dat je nu nog jong bent en alles wat je nu bijlegt onevenredig veel bij draagt aan je pensioen. Kortom, niet denken het komt wel goed maar juist nu wat aan doen.
Al heb ik wel al aangegeven dat ik veel van de kennis die voorbij lijkt te komen al heb. Er worden bijvoorbeeld basiscursussen Python gegeven, basiskennis over SQl en dergelijke, waar ik al ruime ervaring mee heb van mijn stages.
Een traineeship van een detacheerder als HBO IT starter slaat vaak helemaal nergens op. Natuurlijk zal je ook veel dingen leren waar je nog nooit mee gewerkt hebt maar waar heb je dat niet als starter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Nu online
Bschnitz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Ik begon op minimumloon + 1 schaal. Dat was iets van €1400....
Ja, ik startte op iets van €1450,- ofzo en had die laatste €50,- erbij moeten kronkelen...
Maar je moet ergens een keer beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 14:41

dragonhaertt

@_'.'

259tim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:03:
[...]

Een tegenbod doen hebben ze al afgewezen, opgegeven reden dat het begint als traineeship en ze iedereen op gelijk niveau willen behandelen. Jammer want er werd eerst wel gezegd dat er onderhandelingsruimte was.
Wel lijkt het mij een leuk bedrijf en lijkt het alsof ik veel relevant ervaring kan opdoen! Ik ben gewoon nog een twijfelaar en vind het moeilijk om een keuze te maken, maar ik denk dat ik ervoor ga.
Secundaire voorwaarden leken mij eigenlijk best wel okay met die 250e voor mobiliteit (die als ik geen auto wil bij mijn salaris komt.) en wat andere vergoedingen qua vervoer, thuiswerken, etc, maar heb niet zo'n goed beeld wat normaal is daarin. 25 vakantiedagen leek mij ook redelijk omdat het hoger is dan de wettelijke dagen.
25 vakantiedagen en 19 cent per kilometer zijn redelijk minimaal wat je kan verwachten.

Als je niet weet wat er precies aan bonus is, en wat je uiteindelijk per maand over hebt kan je altijd een Pro-forma loonstrook aanvragen, dat kan je wat meer inzicht geven.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:46
Dwazer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Ja, ik startte op iets van €1450,- ofzo en had die laatste €50,- erbij moeten kronkelen...
Niet te vergeten was er toen 8-11% werkeloosheid ofzo. We waren toen al blij dat we inkomen hadden haha

Zo andere tijden nu, geluckig.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Nu online
retoohs schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Dit is een vrij gangbaar startsalaris, al jaren. Het probleem is echter dat de inflatie lekker door loopt. €2600 vorig jaar zou nu al €2750 moeten zijn.
Het pensioen is niet best maar ook gangbaar. Bereid je maar voor om zelf bij te leggen. Het voordeel is dat je nu nog jong bent en alles wat je nu bijlegt onevenredig veel bij draagt aan je pensioen. Kortom, niet denken het komt wel goed maar juist nu wat aan doen.

[...]

Een traineeship van een detacheerder als HBO IT starter slaat vaak helemaal nergens op. Natuurlijk zal je ook veel dingen leren waar je nog nooit mee gewerkt hebt maar waar heb je dat niet als starter?
Ik ben inderdaad van plan om zelf te gaan inleggen. Ik ben rustig op zoek naar een huisje of apartement maar heb het geluk dat ik nog thuis kan wonen en dat scheelt met de huidige markt heel veel geld dat ik deels hierin kan steken. Het enige wat ik nog even moet uitvogelen is of het slimmer is om met BrandNewDay bij mijn pensioen in te leggen (zodat ik geen loonheffing erover betaal) of om het zelf in een fonds te stoppen. Het lijkt erop dat dat eerste voordelig is, maar dat is iets waar ik nog even naar ga kijken.

De traineeship lijkt 50% onzin en 50% nuttig, eerder genoemde Python cursus enz. is helemaal niet boeiend voor mij, maar er worden ook certificaten voor Azure en Redhat en dergelijke behaald, welke in ieder geval iets van waarde hebben, ook heb ik begrepen dat het de bedoeling is om in de traineeship een CI/CD pipeline te ontwikkelen voor een bestaande app en ga ik dus wel aan de slag met programmeren, niet zomaar wat trainingen. Dat terzijde lijkt het bedrijf leuk en leerzaam qua klanten en qua technieken, ook het feit dat er klanten zijn die Linux gebruiken spreekt mij aan omdat dat wat moeilijker te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Nu online
Dwazer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Jeetje, dat is wel even perspectief zo, ik ben eigenlijk een beetje verwend met de huidige stand van zaken, hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Nu online
Dwazer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Geloof mij: Dat doen de meeste WG's :)
Op die manier willen een toestroom van nieuwe mensen, die een opleiding doen en daarna vertrekken, tegen gaan. Wat an sich ook logisch is :)
Jazeker, kan ik mij ook in vinden! Ze betalen voor die cursussen en het is niet erg leuk als je dan na 3 maanden oprot met die certificaten in je zak. Alleen een twijfeltje omdat ik dan denk "wat als ik er helemaal niks aan vindt" maar dat zal echt allemaal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFexy
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-07 16:27
259tim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Jazeker, kan ik mij ook in vinden! Ze betalen voor die cursussen en het is niet erg leuk als je dan na 3 maanden oprot met die certificaten in je zak. Alleen een twijfeltje omdat ik dan denk "wat als ik er helemaal niks aan vindt" maar dat zal echt allemaal wel meevallen.
In dat geval is een nieuwe WG vaak wel bereid de studiekosten over te nemen en dat je daar dan X jaar moet werken :P .

Fyi, er bestaan ook WG's die dit allemaal niet van je verwachten, dat je X jaar blijft hangen om de studiekosten kwijt te schelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
259tim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:16:
[...]
Het enige wat ik nog even moet uitvogelen is of het slimmer is om met BrandNewDay bij mijn pensioen in te leggen (zodat ik geen loonheffing erover betaal) of om het zelf in een fonds te stoppen. Het lijkt erop dat dat eerste voordelig is, maar dat is iets waar ik nog even naar ga kijken.
Als je een pensioenrekening opent bij een beleggingsbroker dan kan je zelf ook belastingvrij beleggen voor je pensioen. De loonheffing kan je dan terug krijgen bij je belastingaangifte. Het is makkelijker om via je werkgever extra in te leggen bij BrandNewDay. Je zou daar mee kunnen beginnen en later bedenken of je het de moeite waard vindt om het zelf te beheren.
Een andere groot verschil is dat je inleg bij BrandNewDay waarschijnlijk collectief pensioen is. Op basis van je inleg krijg je dan een vast bedrag vanaf je pensioenleeftijd tot je dood. Je loopt niet het risico dat je het op maakt als je langer dan verwacht leeft. Daar staat tegenover dat je je pensioen ook niet als erfenis kan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroblast
  • Laatst online: 16-12-2024
u]1. Wie ben je: [/u]
• Leeftijd: 24
• Opleiding: Logistiek & Economie
• Werkervaring: Ongeveer 4 jaar werkervaring altijd gerelateerd aan projectmatige IT op snijvlak van IT/logistiek binnen productie bedrijven/warehousing. Inmiddels 2 jaar bij dezelfde werkgever.
[b]• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant
• Werkgever/branche: Snijvlak IT/logistiek
• (Werk) Locatie(s): Variërend door heel het land maar altijd vaste periodes bij een klant. Sinds corona ongeveer 50/50 thuis/kantoor.
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: ~30-60 min enkele reis maar dus de helft thuis
• Werkdruk: weinig/veel afhankelijk van project(fase)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000
• Vakantiegeld: €2800
• Bonus, toeslagen, etc: Dit jaar ~€7000 maar is afhankelijk van het aantal gewerkte uren en het tarief (wordt nu weggezet voor ongeveer 80/uur)
• Dertiende/veertiende maand: N/A
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€46.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €50/maand persoonlijk pensioen opbouwen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: Elektrische leaseauto
• Overige: N/A

Ik ben erg tevreden over mijn salaris maar ik zit zwaar in de knoop met het kopen van een woning. Ik heb waarschijnlijk binnenkort een salarisgesprek en ik wil eigenlijk een flinke stap maken richting medior (ook omdat ik sinds kort bij een nieuwe klant op een hoger tarief zit binnen een nieuw systeem en daar al contract verlenging binnen heb). Anderzijds ben ik gewoon super tevreden met mijn werkgever en salaris (zeker voor mijn leeftijd) vind ik een normale stap (vorig jaar ongeveer ~300 euro vooruit gegaan) ook oke maar ik kom gewoon niet dichterbij een koopwoning omdat ik de prijsstijging niet bij kan houden. Meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

@259tim

Kan beter inderdaad, zou zeker 2800 vragen. Bij de overheid zal je op 2881 starten (schaal 9) en dat is voor 36 uur. Vaak zeggen mensen het is je eerste baan, ervaring is belangrijk gewoon beginnen, salaris is niet zo belangrijk. Natuurlijk is dat startsalaris wel belangrijk en dat mag ook wel hoger dan rond de 2500-2600.

Veel bedrijven en zelfs de overheid hebben betere voorwaarden. Pensioen is inderdaad ook mager met maar 1000 euro per jaar. Als je nou met 2600 euro een leaseauto kreeg en een redelijk pensioen, dan was het een prima aanbod, maar nu is het mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zenix schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:49:
@259tim
Kan beter inderdaad, zou zeker 2800 vragen. Bij de overheid zal je op 2881 starten (schaal 9) en dat is voor 36 uur. Vaak zeggen mensen het is je eerste baan, ervaring is belangrijk gewoon beginnen, salaris is niet zo belangrijk. Natuurlijk is dat startsalaris wel belangrijk en dat mag ook wel hoger dan rond de 2500-2600.

Veel bedrijven en zelfs de overheid hebben betere voorwaarden. Pensioen is inderdaad ook mager met maar 1000 euro per jaar. Als je nou met 2600 euro een leaseauto kreeg en een redelijk pensioen, dan was het een prima aanbod, maar nu is het mager.
Er is niet 1 loongebouw voor "de overheid", gemeentes, provincie, rijksoverheid hebben alemaal een andere CAO en ander loongebouw.

Datzelfde geld voor de functie-indeling. Het ligt genuanceerder dan "bij de overheid zal je op x schaal y starten", je zult echt de specifieke CAO, loongebouwd en functie-indeling er bij moeten pakken. (Daarbij zul je bij een kleinere gemeente over het algemeen voor een soortgelijke functie, minder verdienen dan bij een grote.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:24
259tim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Een nieuwe werkgever blijft altijd een beetje een gok.
Als dit goed voelt zou ik er gewoon voor gaan. Salaris lijkt prima voor een starter, je weet al waar je mee bezig gaat en kunt op kosten van de baas verder leren. Vooral dat laatste is zeker in het begin ontzettend waardevol.

Goed dat je ook weet dat je een studieschuld opbouwt. Kijk ook even hoe deze weer wordt afgebouwd ;)
Mocht je toch naar een andere werkgever willen overstappen dan weet je dat je de overname van de studieschuld er ook bij moet onderhandelen, dat is doorgaans geen probleem.

Mocht je niet jaarlijks een studieschuld overzicht ontvangen van je werkgever, dan zou ik die zeker even opvragen. Dan weet je waar je staat en geeft soms nog leuke vragen van hogeraf wat je wellicht in je voordeel kunt gebruiken bij een beoordelingsgesprek >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:13
259tim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Het aanbod is gewoon wel goed te noemen hoor.
Als je binnen de tijd van je studieovereenkomst weg gaat naar een nieuwe werkgever dan wil die laatste dat meestal wel overnemen. Daar zou ik me niet druk over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:14
aeroblast schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:40:
Anderzijds ben ik gewoon super tevreden met mijn werkgever en salaris (zeker voor mijn leeftijd) vind ik een normale stap (vorig jaar ongeveer ~300 euro vooruit gegaan) ook oke maar ik kom gewoon niet dichterbij een koopwoning omdat ik de prijsstijging niet bij kan houden. Meningen?
Zonder partner op je 24e een huis kopen is ook wel heel uitzonderlijk. De huizenmarkt kan niet eeuwig zo doorstijgen; ik zou je energie steken in professioneel doorgroeien (en zo te horen kan dat prima bij je huidige werkgever), óf het vinden van een partner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

sNielz123 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:26:
[...]
Het aanbod is gewoon wel goed te noemen hoor.
Als je binnen de tijd van je studieovereenkomst weg gaat naar een nieuwe werkgever dan wil die laatste dat meestal wel overnemen. Daar zou ik me niet druk over maken.
Ik zou dat risico niet willen nemen.

Tegelijkertijd, dat is *alleen* als het op initiatief is van de werknemer. Ligt het initiatief bij de werkgever, vervalt willekeurig welke studieovereenkomst Enerzijds is daarmee het risico kleiner, anderzijds levert het in beide gevallen mogelijk gedoe op.

Ik zou iig een terugbetalingsregeling hard uit een contract laten schrappen. De slechtste reden om ergens te blijven, is omdat je anders moet gaan leuren met een studieschuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Zenix schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:49:
@259tim

Generaliserend antwoord. "De overheid"? Zijn ook verschillende CAO's. Plus het kan ook, zeker start van je carrière, interessant zijn om ook de commerciële wereld te verkennen alvorens de overstap naar (semi)overheid te maken. Uit ervaring (inmiddels semi overheid) kan ik zeggen (mening) dat het ook interessant is om niet blind te staren op (starters)loon. Waarbij 2500-2600 echt nog steeds een meer dan prima startersloon is

[ Voor 5% gewijzigd door Axel op 05-01-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroblast
  • Laatst online: 16-12-2024
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Zonder partner op je 24e een huis kopen is ook wel heel uitzonderlijk. De huizenmarkt kan niet eeuwig zo doorstijgen; ik zou je energie steken in professioneel doorgroeien (en zo te horen kan dat prima bij je huidige werkgever), óf het vinden van een partner.
Bedankt voor je reactie!

Vergat het er bij ter vermelden, maar ik heb een partner met een prima baan, en we hebben allebei een hoop spaargeld (wonen allebei nog thuis) maar nog maken we qua huizen geen kans (kijk nu rond de 350.000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
aeroblast schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:53:
[...]
Bedankt voor je reactie!

Vergat het er bij ter vermelden, maar ik heb een partner met een prima baan, en we hebben allebei een hoop spaargeld (wonen allebei nog thuis) maar nog maken we qua huizen geen kans (kijk nu rond de 350.000).
Het enige wat je kan doen met die bedragen is net buiten de randstad gaan kijken... Helaas stijgen de huizenprijzen nu gewoon harder dan het gemiddeld loon. Heb in juni dit jaar een huis gekocht, maar zou die woning nu al niet meer kunnen kopen. Ik zou de energie dus ook ergens anders stoppen. Doorontwikkelingsmogelijkheden loont zich altijd wel. Je haalt vanzelf de huizenmarkt wel weer in als je kan blijven doorstijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

aeroblast schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Dan heb je 3 opties:
  • Eisen bijstellen
  • Buiten de randstad wonen
  • Wachten
Van die 3, zou ik op je 24e met de huidige huizenmarkt, de laatste kiezen. Op je 28e met een huis zitten dat onder water staat lijkt mij een minder prettig vooruitzicht.

Maar goed, dat is misschien meer voer voor: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
  • Laatst online: 05-09 15:51
@259tim Ik ben ook gestart met een traineeship. Het grootste voordeel wat je eruit kan halen is het leren kennen van je collega's, zeker als de trainingen worden gegeven door interne seniors. Dan heb je meteen een klein netwerkje bij je nieuwe werkgever en collega's die je mee kunnen helpen. De voordelen zitten dus niet alleen in de (mogelijke) kennisontwikkeling van de training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:50
Zijn er hier tweakers die hun prive EV laden op kosten van de baas? En ook km vergoeding krijgen?

Of gaan die twee niet samen als secondaire arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 20:15
offtopic blijkbaar.

[ Voor 102% gewijzigd door PLAE op 05-01-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20
@PLAE Is volgens mij offtopic. Maar zonder enige informatie over wat voor werk, ervaring, leeftijd, opleiding etc. Is het niet te zeggen.
Misschien een "Wat voor salaris zou ik moeten vragen/ geven" topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

unezra schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:30:
[...]

Er is niet 1 loongebouw voor "de overheid", gemeentes, provincie, rijksoverheid hebben alemaal een andere CAO en ander loongebouw.

Datzelfde geld voor de functie-indeling. Het ligt genuanceerder dan "bij de overheid zal je op x schaal y starten", je zult echt de specifieke CAO, loongebouwd en functie-indeling er bij moeten pakken. (Daarbij zul je bij een kleinere gemeente over het algemeen voor een soortgelijke functie, minder verdienen dan bij een grote.)
Startsalarissen voor hbo ICT zijn over het algemeen redelijk vergelijkbaar, (misschien 100 bruto verschil) het verschil zit hem voornamelijk in treden en stappen die je daarna kan maken tussen de CAO's. Zo heeft het Rijk maar 10 treden, en andere CAO's bijvoorbeeld 12 t/m 14 in de schaal, waardoor de stappen kleiner zijn.

https://www.werkenvoorned...C10&werkdenkniveau=CWD.08 (Defensie, Rijk)
https://kombijde.politie.nl/vacatures?categories=hbo_ict

En dat loongebouw en functiegebouw komt naar voren als het uitkomt voor de werkgever, maar als het niet uitkomt dan is het vaak geen probleem om hoger te zitten. Zo heb ik ook collega's die een schaal hoger zitten dan volgens de functie mogelijk zou zijn. Hetzelfde zag ik toen in de zorg werkte.

Alsnog blijft mijn punt staan dat het salaris te weinig is, want daar ging het uiteindelijk om.

@signific4nt Mooie lijst aan certificaten, ga je ze ook bij houden? Cisco en Juniper zijn wel te doen met 3 jaar, maar Fortinet en F5 zijn wel kort met maar 2 jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 05-01-2022 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:24

de Peer

under peer review

259tim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:03:
[...]

Jij bepaalt of je een tegenbod doet, niet zij.
Zij bepalen alleen of ze er wel of niet op in gaan.

Als je gaat vragen of je met een tegenbod kunt komen, zal het antwoord bijna altijd nee zijn met bijbehorende smoes.

Nu moet ik wel zeggen dat je nog weinig argumenten (ervaring) zult hebben om in te brengen. Maar proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 23:54
Aan de andere kant, traineeships zijn meer dan eens redelijk strak, omdat je met een kleine groep mensen de kans krijgt op alle lagen van het bedrijf mee te kijken en uiteindelijk door te groeien richting management. Traineeships betalen zich vaak later goed uit. Vaak, niet altijd. Hij kan natuurlijk ook vragen om de perspectieven na het traineeship vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:07
Pizza_Boom schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:26:
Aan de andere kant, traineeships zijn meer dan eens redelijk strak, omdat je met een kleine groep mensen de kans krijgt op alle lagen van het bedrijf mee te kijken en uiteindelijk door te groeien richting management. Traineeships betalen zich vaak later goed uit. Vaak, niet altijd. Hij kan natuurlijk ook vragen om de perspectieven na het traineeship vast te leggen.
Ik moet zeggen dat hier echt een groot verschil in zit. Bij een vorige werkgever had Recruitment vooral het traineeship bedacht en was er geen echt opleidingsprogramma..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmorkMidas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
Pizza_Boom schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:26:
Traineeships betalen zich vaak later goed uit.
Ik heb mijn traineeship vooral ervaren als een periode van uitbuiting door gezien te worden als goedkope werknemer. Maarja, misschien heb ik pech gehad, voor het bedrijf was het ook de eerste keer dat ze een trainee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Nu online
De traineeship die mij aangeboden is ziet er wel goed uit, moet ik hierbij duidelijk maken! Ik heb kunnen spreken met de persoon die het hele programma heeft opgezet, en hij heeft het duidelijk uitgelegd en mij de kans gegeven om een hoop vragen erover te stellen. Dit zorgt er bij mij wel voor dat ik het positief in zie en ik heb dus aangegeven dat ik geïnteresseerd ben :) Alleen nog wat kleine vragen over hoe het nou zit met de reiskostenvergoeding en dergelijke, door wat veranderingen in de wet, dus ik wacht even af wat er gaat gebeuren! Ik waardeer sowieso de vele reacties vanuit dit topic enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 18:37
259tim schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:59:
De traineeship die mij aangeboden is ziet er wel goed uit, moet ik hierbij duidelijk maken! Ik heb kunnen spreken met de persoon die het hele programma heeft opgezet, en hij heeft het duidelijk uitgelegd en mij de kans gegeven om een hoop vragen erover te stellen. Dit zorgt er bij mij wel voor dat ik het positief in zie en ik heb dus aangegeven dat ik geïnteresseerd ben :) Alleen nog wat kleine vragen over hoe het nou zit met de reiskostenvergoeding en dergelijke, door wat veranderingen in de wet, dus ik wacht even af wat er gaat gebeuren! Ik waardeer sowieso de vele reacties vanuit dit topic enorm.
Ik heb net alles even teruggelezen. Een traineeship beginnen met 2600 bruto is echt prima hoor.
Waar ik werk was een jaartje of 4 geleden een stuk minder, nu bieden ze hier ongeveer hetzelfde aan geloof ik.

Je moet niet vergeten dat je in "training" bent en dus niet direct volledig inzetbaar. Na je traineeship ben je dit vaak ook nog niet direct.

Mooie stap om te beginnen zo in mijn ogen! Zoals iedereen al aangaf, zoveel mogelijk leren van andere en meekijken waar je kunt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:46

GNML

applebuyguide.com

retoohs schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Zelfs met de inflatie, welke alleen afgelopen jaar extreem hoog is (5,2%), is het salaris niet slecht voor iemand die 23 jaar is en net zijn studie heeft afgerond.
Mijn vriendin had een aanbod voor een traineeship (2014) waar ze haar €2200 euro per maand bruto salaris boden. Die bedragen zijn dus wel redelijk meegestegen met de inflatie als je kijkt naar 8 jaar inflatie van 2% zou €2200 nu +/- 2580 zijn.

Even een lekkere dooddoener maar welke wellicht eentje die een verfrissend perspectief geeft is Jan Modaal,
Het CPB berekent het modale inkomen als 79% van het gemiddelde inkomen per arbeidsjaar. Het Centraal Planbureau schat het modaal inkomen in 2021 op €36.500 bruto. Dit bedrag is exclusief vakantiegeld.
https://www.randstad.nl/o...rischecker/modaal-inkomen .

Daar zit Tim nu al.

Focus op eigen ontwikkeling, pak kansen die je wilt pakken en dat salaris komt dan vanzelf mee.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Pannekoek_NL schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:13:
[...]

Ik heb net alles even teruggelezen. Een traineeship beginnen met 2600 bruto is echt prima hoor.
Waar ik werk was een jaartje of 4 geleden een stuk minder, nu bieden ze hier ongeveer hetzelfde aan geloof ik.

Je moet niet vergeten dat je in "training" bent en dus niet direct volledig inzetbaar. Na je traineeship ben je dit vaak ook nog niet direct.

Mooie stap om te beginnen zo in mijn ogen! Zoals iedereen al aangaf, zoveel mogelijk leren van andere en meekijken waar je kunt.
Laten we ook niet doen alsof die traineeship alleen voor de werknemer is, het uiteindelijk doel is een werknemer die meer kan opleveren. De werkgever loopt hierbij weinig risico, want als je snel weg gaat mag je alles terug betalen en dat kan vaak tienduizenden euro's zijn.

Daarom vind ik het ook een slecht argument dat je minder zou moeten betalen voor iemand die een traineeship volgt. De traineeships betalen over het algemeen juist goed, omdat ze de beste mensen willen hebben en lang willen behouden. Met een laag salaris beginnen geeft weinig vertrouwen naar de toekomst. Want wie zegt dat het salaris omhoog gaat als het traineeship is afgelopen? Waarschijnlijk ben je nog drie jaar bezig met het terugbetalen van de studiekosten, waardoor je vast zit aan de werkgever. Tenzij je een nieuwe werkgever kan vinden die alle studiekosten wil overnemen. :)

Dat waren voor mij de redenen om niet te beginnen met een traineeship. Ik zou de werkgever wel vragen na het groeipad na het afronden van het traineeship @259tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
GNML schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:37:
Zelfs met de inflatie, welke alleen afgelopen jaar extreem hoog is (5,2%)
Dat was oktober, november was al 5,9% en december 6,4%:

https://www.cbs.nl/nl-nl/...inflatie-in-bijna-40-jaar
https://fd.nl/economie/14...r-loopt-verder-op-tot-6-4
Die €36.500 is van 2021, voor 2022 is het €37.500 voor salaris + vakantiegeld, dus €2894 bruto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbloody
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-03-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Applicatieontwikkeling MBO 4
• Werkervaring: 2 jaar bijbanen, niet relevant. Half jaar stage medewerker beheer ICT, jaar stage software onwikkeling, 8 jaar werk software ontwikkelaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Fullstack ontwikkelaar / DevOps
• Werkgever/branche: Recruitment software
• (Werk) Locatie(s): Houten
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 1u
• Werkdruk: gemiddeld tot laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2408
(was: €2280)
• Vakantiegeld: €2270
• Bonus, toeslagen, etc: € 2890
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 34.056 (was 31.910)

Pensioen en mobiliteit weet ik niet precies, geen zin om na te zoeken, maar is iig niet veel.
Vraag me af of dit een reëel salaris is, als k t zo snel even zie in andere berichten lijkt het van wel.

EDIT: correctie, verkeerd salaris strookje gepakt 8)7 . Begrijp dat dit nog steeds weinig is :/

[ Voor 7% gewijzigd door Tbloody op 13-01-2022 08:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Tbloody schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:24:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 2 jaar bijbanen, niet relevant. Half jaar stage medewerker beheer ICT, jaar stage software onwikkeling, 8 jaar werk software ontwikkelaar

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: MySolution / Tangram

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2280
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.910

Pensioen en mobiliteit weet ik niet precies, geen zin om na te zoeken, maar is iig niet veel.
Vraag me af of dit een reëel salaris is, als k t zo snel even zie in andere berichten lijkt het van wel.
Reëel? Sure, want je krijgt het :P Goed? Allesbehalve. Voor 8 jaar ervaring als developer, krijg je nu omgerekend naar 40 uur €2850. Ergens anders zou je minimaal €1000, mogelijk zelfs €2000, meer kunnen krijgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:34
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Eens met bovenstaande reactie. Op basis van werkervaring lijkt mij dit veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbloody
Hahn schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Reëel? Sure, want je krijgt het :P Goed? Allesbehalve. Voor 8 jaar ervaring als developer, krijg je nu omgerekend naar 40 uur €2850. Ergens anders zou je minimaal €1000, mogelijk zelfs €2000, meer kunnen krijgen.
Wow, dat is een hoop geld. Momenteel niet de ruimte om te zoeken, maar hou t zeker in gedachten. :) Thanks ^^
Ow misschien wel relevant dat opleidingen ook betaald worden als ze relevant zijn voor de werkgever, met (volgens mij vrij standaard) overeenkomst dat je dan 3 jaar na behalen blijft werken of anders naar rato terugbetaald. Ik heb daar geen duidelijk budget voor, maar alles is te bespreken.

Verder gewoon fijne werkgever :) maar met zo'n verschil in salaris in de volgende onderhandelingen maar eens meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tbloody schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Wow, dat is een hoop geld. Momenteel niet de ruimte om te zoeken, maar hou t zeker in gedachten. :) Thanks ^^
Ow misschien wel relevant dat opleidingen ook betaald worden als ze relevant zijn voor de werkgever, met (volgens mij vrij standaard) overeenkomst dat je dan 3 jaar na behalen blijft werken of anders naar rato terugbetaald. Ik heb daar geen duidelijk budget voor, maar alles is te bespreken.

Verder gewoon fijne werkgever :) maar met zo'n verschil in salaris in de volgende onderhandelingen maar eens meenemen
Dat is de standaard hoor, niks bijzonders aan. Fijn dat je het naar je zin hebt, maar je wordt wel echt onderbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Is dat op basis van 32 uur of op basis van 40 uur?

Overigens weet ik niet of het zo verstandig is om de naam van je werkgever specifiek te noemen. Iets generieks mag ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
GNML schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Zelfs met de inflatie, welke alleen afgelopen jaar extreem hoog is (5,2%), is het salaris niet slecht voor iemand die 23 jaar is en net zijn studie heeft afgerond.
Mijn vriendin had een aanbod voor een traineeship (2014) waar ze haar €2200 euro per maand bruto salaris boden. Die bedragen zijn dus wel redelijk meegestegen met de inflatie als je kijkt naar 8 jaar inflatie van 2% zou €2200 nu +/- 2580 zijn.

Even een lekkere dooddoener maar welke wellicht eentje die een verfrissend perspectief geeft is Jan Modaal,

[...]
https://www.randstad.nl/o...rischecker/modaal-inkomen .

Daar zit Tim nu al.

Focus op eigen ontwikkeling, pak kansen die je wilt pakken en dat salaris komt dan vanzelf mee.
In 2002 waren er ook starters die met een traineeship voor €2200 begonnen.
In 2014 kon je met €2200 nog een normaal huis kopen in de randstad met een partner die hetzelfde verdient.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• retoohs
[...]
Momenteel niet de ruimte om te zoeken, maar hou t zeker in gedachten. :)
Gewoon de Beschikbaar voor werk knop op LinkedIn omgooien en wachten tot je inbox ontploft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 17:03
Ik werk momenteel 12,5jaar voor dezelfde werkgever.
Een jaar of 2 geleden op punt gestaan om te vertrekken voor werk dichterbij maar ben toch gebleven na flinke salarisonderhandelingen.
Qua werksfeer en werkzaamheden zit ik prima op mijn plek.
Nu vraag ik me echter af of mijn huidige situatie nog marktcomform is.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Nu online
Zenix schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Laten we ook niet doen alsof die traineeship alleen voor de werknemer is, het uiteindelijk doel is een werknemer die meer kan opleveren. De werkgever loopt hierbij weinig risico, want als je snel weg gaat mag je alles terug betalen en dat kan vaak tienduizenden euro's zijn.

Daarom vind ik het ook een slecht argument dat je minder zou moeten betalen voor iemand die een traineeship volgt. De traineeships betalen over het algemeen juist goed, omdat ze de beste mensen willen hebben en lang willen behouden. Met een laag salaris beginnen geeft weinig vertrouwen naar de toekomst. Want wie zegt dat het salaris omhoog gaat als het traineeship is afgelopen? Waarschijnlijk ben je nog drie jaar bezig met het terugbetalen van de studiekosten, waardoor je vast zit aan de werkgever. Tenzij je een nieuwe werkgever kan vinden die alle studiekosten wil overnemen. :)

Dat waren voor mij de redenen om niet te beginnen met een traineeship. Ik zou de werkgever wel vragen na het groeipad na het afronden van het traineeship @259tim
Ik ben het eens met de strekking inderdaad, bij veel traineeships krijg ik het idee dat er niet duidelijk gesproken wordt over wat de voorwaarden erna zijn. Bij dit bedrijf lijkt het goed geregeld. Er is een verhoging na de 6 maanden traineeship van 200e die oploopt naar 300e afhankelijk van bereiken van afgesproken prestaties. Ook is er een pad naar een hoger salaris in 2 jaar als junior/ontwikkelend medewerker en zit je na 2 jaar op minimaal 3400, oplopend tot 3800 met weer diezelfde voorwaarde van bereiken van afgesproken prestaties. Dat gebeurt in meerdere stappen.
Ook het terugbetalen van de cursussen heb ik nu kunnen inzien en dit gaat over maximaal een jaar werken bij de werkgever, daarvoor is het 50% terugbetalen als je weggaat na 6 maanden en 100% binnen 6 maanden, dacht ik. Ik heb alles goed nagevraagd omdat ik het inderdaad ook belangrijk vind dat ik niet vastzit bij een bedrijf waar ineens gezegd wordt dat je geen verhogingen kan krijgen en eerst alles terug moet betalen. Het lijkt goed geregeld en ik heb dan ook aangegeven dat ik interesse heb! Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Marsman83 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:45:
Ik werk momenteel 12,5jaar voor dezelfde werkgever.
Een jaar of 2 geleden op punt gestaan om te vertrekken voor werk dichterbij maar ben toch gebleven na flinke salarisonderhandelingen.
Qua werksfeer en werkzaamheden zit ik prima op mijn plek.
Nu vraag ik me echter af of mijn huidige situatie nog marktcomform is.

***members only***
Ik vind het vrij laag, zeker voor die extra functies die je op pakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:09
[...]
Momenteel niet de ruimte om te zoeken, maar hou t zeker in gedachten.
In dat geval, laat een recruiter het zoekwerk voor je doen. Genoeg recruiters/werkgevers die opzoek zijn naar software ontwikkelaars. Een profiel hebben op LinkedIn met alleen titels zonder beschrijvingen bij je werkervaring is al genoeg om benaderd te worden, als je er nog eens aangeeft dat je open staat voor een nieuwe job..... Als ontwikkelaar hoef ik niet eens een brief te schrijven, als je lui bent, denk ik dat je er nog mee weg komt om alleen je LinkedIn profiel naar een recruiter te mailen, die maakt er wel een CV van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroningerDev
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 10:18
Na een geruime tijd mee te lezen, besloten om ook maar eens te posten.

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:59

HSG

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Heel erg karig. Praat met je baas of ga solliciteren. Met jouw kennis en ervaring kun je makkelijk elders aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseRT
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 21:53
Members only: title

Voor mij is dit deels een vooruitgang maar deels ook een downgrade. Grote verschil is dat ik opeens met 2e klas trein moet i.p.v. auto waardoor reistijd flink langer wordt en ik afhankelijk word van het OV. Daarnaast moet alles goedkoper, wordt er minder vergoed en heel eerlijk gezegd... Zit ik liever niet meer in hotels maar moet ik wel vaker op kantoor komen. Vroeger moest ik gewoon 22 dagen op kantoor komen voor een vast budget (dit werden uiteindelijk wel meer dan 30 i.v.m. ruim budget). Ook met de coronasituatie vind ik het onverantwoord om het OV te pakken alleen om kosten te besparen.

Reden voor wijziging, scheefgroei..? Ondanks ik ruim 4 tot 8x zo lang reis en niet thuis zit, maar op een hotel.

Heb nog een gesprek aangegaan met mijn baas maar voelde me niet serieus genomen. Alles moet zo goedkoop mogelijk ondanks er ruim genoeg geld is. Daarnaast krijg ik ook meer werkzaamheden waar mijn passie gewoon niet ligt en valt front-end steeds meer weg. Ook de toon van mijn baas (die vrij bot en chagrijnig kan zijn, zegt hij zelf ook) zorgt dat ik gewoon niet meer met een lekker gevoel werk en te vaak is het gewoon toxic, zelfs al bedoelt hij het niet zo.

Tijd voor mij dus om rustig naar iets anders te zoeken. Heel zonde want heb echt met passie gewerkt aan vele projecten.

Ben wel erg benieuwd of hier anderen zijn die reizen / hotelovernachtingen moeten maken voor werk en wat zij krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door JesseRT op 07-01-2022 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Op zich valt het qua reistijd (even gerekend van stad naar stad) nog wel aardig mee. Zit ca. 10 minuten verschil in. Voordeel aan de trein is dat je nog wat bij zou kunnen slapen of zou kunnen werken. 2e Klasse zou ik niet mee akkoord gaan. Ik reis nog wel eens internationaal en dan zoek ik altijd naar treinkaartjes eerste klasse. Gewoon, omdat dit in bijvoorbeeld de ICE een immens verschil is. Je zit rustiger, ik pak altijd de losse stoel i.p.v. de bank, je hebt meer comfort. Ik zit rustig 7-10 uur in zo'n trein.
De beoogde kostenbesparing zie ik ook niet zo. Een benzineauto die 1:15 doet verstookt zo'n 65-70 euro brandstof uitgaande van €2 de liter benzine. Een treinkaartje op en neer is 55,80. Een auto die 1:20 doet komt onder de 50 euro brandstofkosten te zitten. Jouw kilometervergoeding ligt wel hoger, rond de 100 euro per op en neertje.

Ik vraag mij trouwens af of dit zomaar kan. Bij mijn weten moet de werkgever een zwaarwegende reden/zwaarwegend belang hebben de arbeidsvoorwaarden eenzijdig te versoberen. Scheefgroei is geen zwaarwegende reden, tenzij de toko daardoor failliet dreigt te gaan. Maar dan zou jou naar kantoor halen idioot zijn en jou meer thuis laten werken juist de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbloody
nooberke schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Is dat op basis van 32 uur of op basis van 40 uur?

Overigens weet ik niet of het zo verstandig is om de naam van je werkgever specifiek te noemen. Iets generieks mag ook ;)
32 uur.
Ik twijfelde over het noemen van de werkgever, maar dacht eigenlijk dat t geen kwaad kon. Nu toch te laat als het wel kwaad kan XD Thanks anyway

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tbloody
FidOo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:23:
[...]

In dat geval, laat een recruiter het zoekwerk voor je doen. Genoeg recruiters/werkgevers die opzoek zijn naar software ontwikkelaars. Een profiel hebben op LinkedIn met alleen titels zonder beschrijvingen bij je werkervaring is al genoeg om benaderd te worden, als je er nog eens aangeeft dat je open staat voor een nieuwe job..... Als ontwikkelaar hoef ik niet eens een brief te schrijven, als je lui bent, denk ik dat je er nog mee weg komt om alleen je LinkedIn profiel naar een recruiter te mailen, die maakt er wel een CV van.
Ik ben me hier bewust van, maar toch bedankt :)

Dat is t probleem niet, ik ben nog aan het herstellen van langdurige ziekte, dat heeft wat mij betreft voorrang en heb geen energie over om een nieuwe werkgever en een nieuw team te leren kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darses
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
JesseRT schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:51:
Ben wel erg benieuwd of hier anderen zijn die reizen / hotelovernachtingen moeten maken voor werk en wat zij krijgen.
Voor mijn werk moet ik ongeveer 2x 2-3 dagen per maand naar klanten toe. Door corona, achterstanden bij het CBR en andere redenen heb ik helaas nog geen rijbewijs en ben ik ook op OV aangewezen. (Kantoor is op fietsafstand, voor die paar dagen in de maand dat ik daar nog ben.)

Van de reistijd naar klanten moet ik 1 uur heen en 1 uur terug voor eigen rekening nemen. Daarboven gaat het als compensatietijd tellen. Vaak kan ik nog wat werken, waardoor ik de rest van de week wat minder hoef te werken. Als de reistijd echt lang is, dan worden hotel, avondeten en ontbijt zonder problemen vergoed.

Vorig jaar aangegeven dat ik het ook niet echt verantwoord vond om nog 2e klas te reizen, toen werd aangegeven dat het prima is als ik 1e klas neem. Tegenwoordig valt de drukte wel weer mee, dus neem ik gewoon weer 2e klas. Maandelijkse kosten zijn overigens een stuk lager dan het leasebudget/mobiliteitsbudget wat ik over een paar maanden ga aanspreken, dat zal ongetwijfeld een rol spelen.

EDIT: Is het anders een idee om ook iets als tijd-voor-tijd te vragen voor de extra reistijd die je gaat maken door met OV te reizen? Die 3 uur van eerst was je namelijk al mee akkoord, maar nu wordt op verzoek van je werkgever langer.

[ Voor 8% gewijzigd door Darses op 08-01-2022 11:36 . Reden: Zie EDIT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Members only:

Members only:

[ Voor 98% gewijzigd door aschja op 08-01-2022 17:02 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/settling.png

Members only:

[ Voor 63% gewijzigd door Pizza_Boom op 08-01-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:12
Members only:

Ik kan niet klagen 😉

[ Voor 3% gewijzigd door LostInNight op 03-02-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
LostInNight schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:03:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
26
• Opleiding:
HBO-ICT Software Engineering
• Werkervaring:
8.5 jaar niet relevant en inmiddels bij huidige werkgever al 0.5 jaar
• (Woon) Locatie:
Grens Noord-/Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie:
Junior Software Engineer
• Werkgever/branche:
ICT
• (Werk) Locatie(s):
Thuis
• Aantal vakantiedagen:
43
• Gewerkte uren/week:
40
• Reistijd:
N.v.t.
• Werkdruk:
Laag tot normaal?

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3070 ex. vakantiegeld
• Vakantiegeld: €3131,40
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39971,40

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €897,36 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwisterleven
• Mobiliteit per jaar: €9480
• Overige: Opleidingen: €4500, Internet 25 netto, telefoon en laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €56347,90

Ik kan niet klagen 😉
43 vakantiedagen? De tandjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:09
aschja schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:50:
[...]

43 vakantiedagen? De tandjes!!
Klinkt als een 36 uur contract met tvt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Degen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-01-2022
Update per 1/1 jl.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 01:18
Niet. Het is te laat, als ze je dit waard vonden hadden ze het je de afgelopen jaren in stapjes van ~7,5% loonsverhoging wel gegeven. Er is geen werkgever in Nederland die je 30% erbij geeft, laat staan 50%. Alle afscheid is moeilijk, begin er maar aan te wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

LostInNight schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:03:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
26
• Opleiding:
HBO-ICT Software Engineering
• Werkervaring:
8.5 jaar niet relevant en inmiddels bij huidige werkgever al 0.5 jaar
• (Woon) Locatie:
Grens Noord-/Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie:
Junior Software Engineer
• Werkgever/branche:
ICT
• (Werk) Locatie(s):
Thuis
• Aantal vakantiedagen:
43
• Gewerkte uren/week:
40
• Reistijd:
N.v.t.
• Werkdruk:
Laag tot normaal?

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3070 ex. vakantiegeld
• Vakantiegeld: €3131,40
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39971,40

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €897,36 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwisterleven
• Mobiliteit per jaar: €9480
• Overige: Opleidingen: €4500, Internet 25 netto, telefoon en laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €56347,90

Ik kan niet klagen 😉
Best netjes ja, maar als je de mobiliteit niet had gehad zou het redelijk middelmatig zijn, al heb je wel enorm veel vakantiedagen. Ik heb een NS BusinessCard (die ik niet gebruik), moet ik dat er dan ook bij tellen? En volg je 4500€ aan opleiding ieder jaar want anders kan ik 10.000€ bij mij erbij tellen aan studiebudget per jaar :+ Ik vind hoe ‘goed’ een salaris is ook best wel afhangen van waar je woont. Volgens mij kom je namelijk nog steeds een stuk verder met 3000€ per maand bruto in Groningen dan in de Randstad.

Ik twijfel wel eens mijn salaris te posten maar ja dat is weer zo’n ‘best netjes voor mijn leeftijd en werkervaring’ salaris en verder niks speciaals. Ik ben wel heel benieuwd hoe men het bij mij gaat doen qua verhogingen, als ik naar de te tonen competenties ga kijken die je moet laten zien voor een functie hoger dan zit ik daar objectief gezien op elk gebied wel al aan. Ik werk er nu een dik half jaar, misschien over een paar maanden eens voorzichtig wat over laten vallen, en dan als ik het eerste jaar rond heb wat concreter over praten. Ik ben best tevreden over mijn salaris nu maar ik wil voorkomen dat ik dat 10 jaar lang denk en dan spijt heb.

Punt is dat de markt enorm gunstig is voor werknemers op dit moment. Als ik zie wat af en toe geboden wordt op LinkedIn voor mensen als mij dan vallen mij de schoenen uit. Ik zit prima waar ik zit en salaris is niet alles, maar 60.000€ bruto en dan een sign on bonus en dan nog een leasebak, meteen vast contract… het kan niet op lijkt het wel.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Members only:

[ Voor 25% gewijzigd door Pizza_Boom op 09-01-2022 03:42 ]

Pagina: 1 ... 111 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.