Flinke update hier, ben binnen redelijk korte tijd 2x gewisseld. Was:
hugoy schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:24:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MSc (niet IT gerelateerd)
• Werkervaring: 4,5 Jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: DevOps engineer
• Werkgever/branche: Energie (netbeheer)
• (Werk) Locatie(s): al ruim een jaar 100% thuis, anders Arnhem
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40 (38 + 2 ADV)
• Reistijd: 0 (thuis)/ 1 uur (OV of auto)
• Werkdruk: Sterk afhankelijk van team/project, middel/hoog op het moment
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4.300
• Vakantiegeld: € 4.100
• Bonus, toeslagen, etc: € ~5.500 (IKB/ADV, dus niet variabel, maar kan wel kiezen om er extra vrije dagen van te kopen)
• Dertiende/veertiende maand: € 3.000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~64.000
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 30/70 (~10.000 ~7.000per jaar door werkgever betaald) €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: NS businesscard werkreizen gratis of anders 0.15/km voor auto kilometers en 0.20/km voor fietskilometers
• Overige: 500€ p/j duurzame inzetbaarheid (netto te gebruiken voor thuiswerkplek, bruto indien voor iets anders)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
~75.000~72.000
Nu 3 jaar bij dezelfde werkgever, begonnen met ~40.000p/j als junior, maar er was veel ruimte voor salarisgroei op basis van mijn prestaties. Ik werk nu als medior met uitzicht op een senior functie (mogelijk al binnen een half jaar). De goede doorgroeimogelijkheden, meer dan prima salaris en secundaire voorwaarden maken toch dat elk voorstel dat recruiters doen me eigenlijk wel tegenvalt. Bijvoorbeeld "tot 100k met een midlance constructie" (waarbij de vraag is of ik die 100k daadwerkelijk zou krijgen of dat het alleen maar verkooppraatje is) klinkt voor mij eigenlijk als een erg kleine stap die het risico van een leuke werkplek verlaten niet waard is.
Ik denk dat ik nog wel even bij mijn huidige werkgever blijf, tenzij er écht iets moois voorbij komt.

Eigenlijk qua salaris wel tevreden maar ik kreeg toch redelijk spontaan de realisatie dat ik wel klaar was met 100% remote werken na ruim 1,5 jaar, wilde ook weer wat mensen op kantoor zien en dat zat er niet in met mijn team dat in elke uithoek van NL zat (gevormd tijdens corona).
Hierna overgestapt naar een detacheerder waar ik 3 maanden heb gezeten:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 5 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Consultant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Delft/Den Haag
• Aantal vakantiedagen: "Onbeperkt"
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 2 dagen per week 30 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5000
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Variabel, afhankelijk van gedraaide omzet als team, omdat ik er zo kort zat was dit 0€
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~65.000 (zonder bonus)
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €~5.000
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Weet niet precies
• Mobiliteit per jaar: €10.800, als toevoeging op bruto salaris + km/ov declareren (of leasebudget van 16.800p/j)
• Overige: Opleidingen etc werd niet moeilijk over gedaan, maar geen gebruik van gemaakt, dus ook 0€
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €~81.000
Dit was geen super grote financiële stap, maar meer een "laat ik toch eens ergens anders kijken" stap. Helaas bleek het niet te zijn wat ik ervan verwachtte, leuke mensen, maar de visie van het bedrijf kwam niet overeen met mijn persoonlijke visie, dus heb ik er maar 3 maanden gezeten.
Sinds December geregistreerd als freelancer, en dit jaar bij mijn eerste klus begonnen:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 5 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: (Freelance) Site Reliability Engineer
• Werkgever/branche: Infrastructuur
• (Werk) Locatie(s): Remote/Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 0
• Gewerkte uren/week: ~36
• Reistijd: 1 dag per week 30 minuten
• Werkdruk: Laag (tot nu toe, verwachting is middel/hoog)
3. Wat verdien je:
• Totaal geschatte bruto jaaromzet bij 1600 uur: € ~150.000
Tja... wat zal ik zeggen, er is wel meer waar ik nu zelf rekening mee moet houden (aansprakelijkheidsverzekeringen, arbeidsongeschiktheid, pensioen, boekhouding), maar het verschil is ZO groot (en geen onenigheid over de visie meer met de baas

) dat ik dat wel voor lief neem. Ik heb mijn tarief bepaald aan de hand van wat normaal is in de markt en ben daar iets boven gaan zitten en toch binnen no-time een opdracht gevonden

. Wel een gelukje dat dit via mijn netwerk gelukt is, dat scheelt zo 10 euro per uur op wat ik daadwerkelijk ontvang (er zit nu geen recruitment partij of iets dergelijks tussen).