Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-07 00:15
Kuusj schreef op zondag 9 januari 2022 @ 00:16:
Ik twijfel wel eens mijn salaris te posten maar ja dat is weer zo’n ‘best netjes voor mijn leeftijd en werkervaring’ salaris en verder niks speciaals. Ik ben wel heel benieuwd hoe men het bij mij gaat doen qua verhogingen, als ik naar de te tonen competenties ga kijken die je moet laten zien voor een functie hoger dan zit ik daar objectief gezien op elk gebied wel al aan. Ik werk er nu een dik half jaar, misschien over een paar maanden eens voorzichtig wat over laten vallen, en dan als ik het eerste jaar rond heb wat concreter over praten. Ik ben best tevreden over mijn salaris nu maar ik wil voorkomen dat ik dat 10 jaar lang denk en dan spijt heb.
Juist de doorsnee salarissen zijn van waarde om dit een waardevol topic te laten zijn. Als er alleen maar hele hoge salarissen in staan hebben we met zijn allen het gevoel wat verkeerd te doen, als er maar een enkele keer een heel hoog salaris in staat, weet je dat je niets verkeerd doet. Het topic is representatiever met ook normale en lagere salarissen.
Punt is dat de markt enorm gunstig is voor werknemers op dit moment. Als ik zie wat af en toe geboden wordt op LinkedIn voor mensen als mij dan vallen mij de schoenen uit. Ik zit prima waar ik zit en salaris is niet alles, maar 60.000€ bruto en dan een sign on bonus en dan nog een leasebak, meteen vast contract… het kan niet op lijkt het wel.
Een vast contract is geen reet waard tenzij je een huis wilt kopen (en zelfs dan doen ze nog moeilijk). Afkopen kost ca. 1/3e maandsalaris per gewerkt jaar. Zeg dat het bij een vaststellingsovereenkomst het dubbele word. Dan krijg je nog steeds na 1 jaar werken nog niet eens een maandsalaris mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

aschja schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:57:
***members only***

***members only***
Jij hebt "last" van je comfort-zone (met kinderen als excuus).
Kom er 'ns uit want voor je het weet zit je helemaal vast geroest.
Los van achterstand in salaris (1,5x huidige x cao correctie ieder jaar maakt het verschil steeds groter) heb je het risico dat je qua ontwikkeling ook nauwelijks vooruit gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 09-01-2022 06:36 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 23:03
Sport_Life schreef op zondag 9 januari 2022 @ 06:34:
[...]

Jij hebt "last" van je comfort-zone (met kinderen als excuus).
Kom er 'ns uit want voor je het weet zit je helemaal vast geroest.
Los van achterstand in salaris (1,5x huidige x cao correctie ieder jaar maakt het verschil steeds groter) heb je het risico dat je qua ontwikkeling ook nauwelijks vooruit gaat.
Sorry. Maar ik zit alles behalve vastgeroest. En mijn kinderen zijn zeker geen excuus. Ik weet op dit moment waar ik aan toe ben. Ik weet ook dat dit soort salarissen bij mijn werkgever worden betaald. Ik ben snel gegroeid binnen het bedrijf, maar salaris is altijd een ding hier. Er zijn ook niet veel mensen te vinden en ook niet op onze locatie. Dat laatste is vooral een groot probleem. Ik ben er me er zeer bewust van dat mijn huidige werkgever dit salaris niet gaat evenaren en in dat geval is het einde oefening. Voor dat extra salaris ga ik het avontuur wel aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
@aschja Het is idd lastig om goede mensen te vinden. En als je werkgever niet bereid is om goed daarvoor te betalen dan komen ze niet binnen als je ze al vind.
Is natuurlijk ook geheel aan jezelf en kan ook best spannend zijn iets vertrouwd op te geven en iets nieuws te beginnen. Maar zo leer je uiteindelijk meer en daarnaast goed voor je cv.
En dat verhaal van @Pizza_Boom moet je niet doen. Is alleen maar elk jaar gezeur om euro's erbij. Als ze het niet willen is "dreigen" met andere aanbiedingen zinloos. Misschien krijg je er wat bij, maar dat is dan eenmalig en niet goed voor de relatie. Als ze niet willen, willen ze niet, klaar. Zelf je conclusie trekken, netjes afscheid nemen en bedanken voor de mooie en leerzame tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op zondag 9 januari 2022 @ 03:45:
[...]
Een vast contract is geen reet waard tenzij je een huis wilt kopen (en zelfs dan doen ze nog moeilijk). Afkopen kost ca. 1/3e maandsalaris per gewerkt jaar. Zeg dat het bij een vaststellingsovereenkomst het dubbele word. Dan krijg je nog steeds na 1 jaar werken nog niet eens een maandsalaris mee.
offtopic:
Wel de reden waarom ik laatst er aan zat te denken om een vast contract aan te bieden ipv jaarcontract. Bij jaar contract is opzeggen lastiger én vervalt het concurrentiebeding - bij ontbinden ligt dat er aan waar de werknemer voor tekent...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmorkMidas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
Zo heb ik een kennis die in anderhalf jaar tijd, drie keer bij zijn leidinggevende is geweest om over zijn loon te praten, maar het was lastig, corona dit dat.

Laatste dag van december leverde hij zijn envelopje in met zijn ontslagbrief. Afgelopen week werd gevraagd of hij even wilde komen praten wat hij precies wilde gaan verdienen. :P

"Hoezo? Je hebt mijn brief toch gelezen? Wanneer komen jullie mijn leaseauto ophalen?"

:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 23:03
jongetje schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:28:
@aschja Het is idd lastig om goede mensen te vinden. En als je werkgever niet bereid is om goed daarvoor te betalen dan komen ze niet binnen als je ze al vind.
Is natuurlijk ook geheel aan jezelf en kan ook best spannend zijn iets vertrouwd op te geven en iets nieuws te beginnen. Maar zo leer je uiteindelijk meer en daarnaast goed voor je cv.
En dat verhaal van @Pizza_Boom moet je niet doen. Is alleen maar elk jaar gezeur om euro's erbij. Als ze het niet willen is "dreigen" met andere aanbiedingen zinloos. Misschien krijg je er wat bij, maar dat is dan eenmalig en niet goed voor de relatie. Als ze niet willen, willen ze niet, klaar. Zelf je conclusie trekken, netjes afscheid nemen en bedanken voor de mooie en leerzame tijd.
Wat je wat het is. En dat vind ik dus altijd schijt in dit soort situaties. Ze laten een goede werknemer gaan en de nieuwe werknemer vraagt uiteindelijk het salaris wat ik ook wilde en wordt dan aangenomen. Salarisverhoging is altijd moeilijk, behalve als er mensen weg gaan. Dan komt er ineens een bod op tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
jongetje schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:28:
Maar dat is toch precies wat ik zeg? Je kan het nu pakken, maar ga maar vast doorkijken, want iedere ronde ga je gezeur hebben. Dat is nota bene waar ik mijn 3e alinea mee begin. Het enige wat je ermee zou kunnen bereiken is dat je een hogere uitgangspositie hebt en dus in feite 2x kan profiteren.
ANdrode schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:00:
offtopic:
Wel de reden waarom ik laatst er aan zat te denken om een vast contract aan te bieden ipv jaarcontract. Bij jaar contract is opzeggen lastiger én vervalt het concurrentiebeding - bij ontbinden ligt dat er aan waar de werknemer voor tekent...
offtopic:
Ik wil sowieso altijd een opzegtermijn in mijn jaarcontract hebben, zodat ik er altijd vanaf kan als het mij niet bevalt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 102% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:07
Members only:

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Recht hebben =! Recht krijgen.
Maar een advocaat vindt het allemaal prima want uurtje factuurtje :+ , zolang het niet zijn eigen zaak betreft .

Al zal het in dit geval wel loslopen.

[ Voor 54% gewijzigd door Sport_Life op 09-01-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Members only:

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Sport_Life schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:08:
[...]

Recht hebben =! Recht krijgen.
Maar een advocaat vindt het allemaal prima want uurtje factuurtje :+ , zolang het niet zijn eigen zaak betreft .

Al zal het in dit geval wel loslopen.
Members only:
Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 09-01-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Pizza_Boom schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:04:
[...]

***members only***

[...]

***members only***
Members only:

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotangclan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-07 12:21
Een concurrentiebeding in een tijdelijk contract is in beginsel niet rechtsgeldig, mits het belang hiervan goed gemotiveerd is. En dat is helemaal niet zo moeilijk, copy/paste en aanpassen maar: https://vangelderen.nl/ni...entiebeding-100000-boete/

Concurrentiebedingen zijn geen grap. Ex-werknemer uit de zaak in bovenstaande link moest even een boete aftikken van 100k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-07 21:56

BombaAriba

Ondertitel

gotangclan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:42:
Een concurrentiebeding in een tijdelijk contract is in beginsel niet rechtsgeldig, mits het belang hiervan goed gemotiveerd is. En dat is helemaal niet zo moeilijk, copy/paste en aanpassen maar: https://vangelderen.nl/ni...entiebeding-100000-boete/

Concurrentiebedingen zijn geen grap. Ex-werknemer uit de zaak in bovenstaande link moest even een boete aftikken van 100k.
Dat zit hem dan waarschijnlijk meer in het oprichten van een concurrerend bedrijf en vervolgens (tweetal) werknemers van je ex-werkgever proberen weg te kapen. Als je die brutowinst op die 2 gedetacheerde werknemers mag terugbetalen voor een jaar is die 100k nog goedkoop.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:57
aschja schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:57:
***members only***

***members only***
Ik heb afgelopen jaar met hetzelfde bijltje gehakt, enkel minus de leuke collega's.
Ben uiteindelijk op het nieuwe aanbod ingegaan, maar mijn werkgever deed nog wel een tegenvoorstel om mij te houden door het aanbod te matchen. Speel dus gewoon open kaart met je leidinggevende, dat je niet weg hoeft, maar dit salaris is ook te mooi om te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanosAU
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-03-2022
Kuusj schreef op zondag 9 januari 2022 @ 00:16:
[...]

Best netjes ja, maar als je de mobiliteit niet had gehad zou het redelijk middelmatig zijn, al heb je wel enorm veel vakantiedagen. Ik heb een NS BusinessCard (die ik niet gebruik), moet ik dat er dan ook bij tellen? En volg je 4500€ aan opleiding ieder jaar want anders kan ik 10.000€ bij mij erbij tellen aan studiebudget per jaar :+ Ik vind hoe ‘goed’ een salaris is ook best wel afhangen van waar je woont. Volgens mij kom je namelijk nog steeds een stuk verder met 3000€ per maand bruto in Groningen dan in de Randstad.

Ik twijfel wel eens mijn salaris te posten maar ja dat is weer zo’n ‘best netjes voor mijn leeftijd en werkervaring’ salaris en verder niks speciaals. Ik ben wel heel benieuwd hoe men het bij mij gaat doen qua verhogingen, als ik naar de te tonen competenties ga kijken die je moet laten zien voor een functie hoger dan zit ik daar objectief gezien op elk gebied wel al aan. Ik werk er nu een dik half jaar, misschien over een paar maanden eens voorzichtig wat over laten vallen, en dan als ik het eerste jaar rond heb wat concreter over praten. Ik ben best tevreden over mijn salaris nu maar ik wil voorkomen dat ik dat 10 jaar lang denk en dan spijt heb.

Punt is dat de markt enorm gunstig is voor werknemers op dit moment. Als ik zie wat af en toe geboden wordt op LinkedIn voor mensen als mij dan vallen mij de schoenen uit. Ik zit prima waar ik zit en salaris is niet alles, maar 60.000€ bruto en dan een sign on bonus en dan nog een leasebak, meteen vast contract… het kan niet op lijkt het wel.
Ik moet ook maar de software kant uit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-07 23:34
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dan kan je gelijk je kosten van je ccnp terug betalen (of je nieuwe werkgever). Probeer dus geen studiekostenregeling te onderhandelen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:44

Quad

Doof

Tylen schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Dan kan je gelijk je kosten van je ccnp terug betalen (of je nieuwe werkgever). Probeer dus geen studiekostenregeling te onderhandelen.
Waarschijnlijk is hij dat al aangegaan bij de indiensttreding of aangaan opleiding.
Ik vind 2750 bruto voor 23 jaar met 3 jaar werkervaring een meer dan prima salaris.

Flinke stappen maken doe je toch niet zolang je bij huidige WG blijft. Dus wil je voor die 300 euro bruto een stap maken?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik vind het nogal een beroerd voor een technisch HBO met werkervaring, zij het op een lager niveau. Jouw inzet was heel redelijk.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Even kort een vraag. Ik ben benaderd door een IT bedrijf (zelfde regio als huidige baan) maar kan een stap maken van ongeveer 25% extra salaris. Ook zijn de arbeidsvoorwaarden beter, denk aan meer vakantiedagen, geen eigen bijdrage auto, beter pensioen. Vrijheid en werkdruk is naar verwachting gelijk.

Bij huidige werkgever nu ruim één jaar in dienst, voelt kort aan om nu het bedrijf te verlaten. Echter is dit aanbod qua voorwaarden dermate interessant dat het lastig is om niet te accepteren.

Wat zouden jullie doen? In gesprek gaan met de huidige werkgever en open kaart spelen? Ik heb het gevoel dat er weinig ruimte zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

tomtom901

Moderator General Chat
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-07 14:46
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23 jaar
• Opleiding: HBO Informatica (afgerond)
• Werkervaring: half jaar als consultant, op dit moment fullstack .NET Angular developer
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Fullstack Software Developer
• Werkgever/branche: Uitzenden, Recruitment en Payrolling
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 25 minuten auto / 40 minuten fiets
• Werkdruk: kan ik nog geen oordeel over geven

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3200,-
• Vakantiegeld: €3072,- (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: geen (onbekend)
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.472,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: onbekend
• Mobiliteit per jaar: €0,19 ct/km óf €50,- p/m fietsvergoeding
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42.072

Wat is jullie mening? Ik ben na een half jaar bij de ene werkgever al snel overgestapt naar een andere ('jongere') werkgever en heb hierbij mijn basisloon van €2500,- naar €3200,- weten te krijgen (omdat de oude werkgever inclusief secundaire arbeidsvoorwaarden ook ongv €3150,- bruto opleverde). Ik heb het idee dat ik qua salaris wel op niveau zit, of had er meer in gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-07 23:34
Members only:
Pizza_Boom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:19:
Members only:
Members only:
tomtom901 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:32:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signific4nt
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 10:59
Zenix schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Startsalarissen voor hbo ICT zijn over het algemeen redelijk vergelijkbaar, (misschien 100 bruto verschil) het verschil zit hem voornamelijk in treden en stappen die je daarna kan maken tussen de CAO's. Zo heeft het Rijk maar 10 treden, en andere CAO's bijvoorbeeld 12 t/m 14 in de schaal, waardoor de stappen kleiner zijn.

https://www.werkenvoorned...C10&werkdenkniveau=CWD.08 (Defensie, Rijk)
https://kombijde.politie.nl/vacatures?categories=hbo_ict

En dat loongebouw en functiegebouw komt naar voren als het uitkomt voor de werkgever, maar als het niet uitkomt dan is het vaak geen probleem om hoger te zitten. Zo heb ik ook collega's die een schaal hoger zitten dan volgens de functie mogelijk zou zijn. Hetzelfde zag ik toen in de zorg werkte.

Alsnog blijft mijn punt staan dat het salaris te weinig is, want daar ging het uiteindelijk om.

@signific4nt Mooie lijst aan certificaten, ga je ze ook bij houden? Cisco en Juniper zijn wel te doen met 3 jaar, maar Fortinet en F5 zijn wel kort met maar 2 jaar.
Leuke vraag! Mijn antwoord: weet ik niet. Cisco ga ik wel blijven verlengen i.v.m. het belangrijkste certificaat is en blijft.

Voor de rest zal ik ff kijken. Ik wil namelijk ook nog Checkpoint > VMware > SSCP.

Ik blijf alles leuk vinden in m'n vakgebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-07 20:02

HSG

Ballantines schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:22:
Even kort een vraag. Ik ben benaderd door een IT bedrijf (zelfde regio als huidige baan) maar kan een stap maken van ongeveer 25% extra salaris. Ook zijn de arbeidsvoorwaarden beter, denk aan meer vakantiedagen, geen eigen bijdrage auto, beter pensioen. Vrijheid en werkdruk is naar verwachting gelijk.

Bij huidige werkgever nu ruim één jaar in dienst, voelt kort aan om nu het bedrijf te verlaten. Echter is dit aanbod qua voorwaarden dermate interessant dat het lastig is om niet te accepteren.

Wat zouden jullie doen? In gesprek gaan met de huidige werkgever en open kaart spelen? Ik heb het gevoel dat er weinig ruimte zit.
Heb je bij je huidige werkgever een jaarcontract? Zo ja dan heb je niks te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Laatst online: 08:17

tomtom901

Moderator General Chat
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ballantines schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:22:
Wat wil je uit dat gesprek halen en met welke reden zou je dan blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
HSG schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:01:
[...]

Heb je bij je huidige werkgever een jaarcontract? Zo ja dan heb je niks te verliezen.
Ik heb sinds kort een vast contract, echter krijg ik dat bij de nieuwe werkgever ook (na de proeftijd uiteraard)
jongetje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:33:
[...]

Wat wil je uit dat gesprek halen en met welke reden zou je dan blijven?
Als bij beide partijen de arbeidsvoorwaarden (salaris, vakantiedagen) gelijk zouden zijn (of verschil minimaal) zou ik niet overstappen. Ik weet dat ik nu "goed" zit. De potentiële nieuwe werkgever is toch een gok. Aan de voorkant kunnen ze een mooi verhaal houden, maar nu weet je wat je hebt.

Blijft wel dat ik het gat in arbeidsvoorwaarden momenteel erg groot vind. (1000+ euro per maand en 10 vakantiedagen extra ) en betwijfel in hoeverre de huidige werkgever hier in mee gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Ballantines op 11-01-2022 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-07 12:26
Ballantines schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Ik heb sinds kort een vast contract, echter krijg ik dat bij de nieuwe werkgever ook (na de proeftijd uiteraard)

[...]

Als bij beide partijen de arbeidsvoorwaarden (salaris, vakantiedagen) gelijk zouden zijn (of verschil minimaal) zou ik niet overstappen. Ik weet dat ik nu "goed" zit. De potentiële nieuwe werkgever is toch een gok. Aan de voorkant kunnen ze een mooi verhaal houden, maar nu weet je wat je hebt.

Blijft wel dat ik het gat in arbeidsvoorwaarden momenteel erg groot vind. (1000+ euro per maand en 10 vakantiedagen extra ) en betwijfel in hoeverre de huidige werkgever hier in mee gaat.
Je kan altijd het gesprek aangaan om te kijken hoe ver je komt? Wellicht kan je het gat verkleinen en blijf je op de plek. Als ik zoiets concreets had zou ik daar zeker actie op ondernemen, zeker met zo'n verschil! Wellicht kan je er niet meer loon uithalen maar meer vakantiedagen / minder werken o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 01:33

Michelli

LL.M

signific4nt schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:47:
[...]
Ik wil namelijk ook nog Checkpoint > VMware > SSCP.
Bedoel je SSCP van ISC²? Ik heb afgelopen jaar het CISSP-examen gehaald (nog 2 jaar werkervaring nodig) en hun examens zijn echt verschrikkelijk imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen!
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-07 11:45
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27 jaar
• Opleiding: MBO 3/4 niveau
• Werkervaring: 2,5 jaar 2e lijns onsite support Unisys/Schiphol plaza, 3 maanden 2e lijns onsite medewerk
• (Woon) Locatie: Almere

2. Wat doe je:
• Functie: 2e lijns support medewerker aan het doorgroeien maar 3e lijns
• Werkgever/branche: detachchering, nu jaar contract
• (Werk) Locatie(s): Almere
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: 10
• Werkdruk: middel tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € geen
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36000 + vakantie geld

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 100% vergoed
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ASR
• Mobiliteit per jaar: Skoda Octavia Combi BI 2018 met een tankpas (geen bijtelling voor prive gebruik)
• Overige: n.v.t
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € -

Lijkt me toch dat ik het goed voor elkaar heb wat vinden jullie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:23

bonyuri

Investigator!

koen! schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:55:

• Mobiliteit per jaar: Skoda Octavia Combi BI 2018 met een tankpas (geen bijtelling voor prive gebruik)
Ik neem aan dat je "geen eigen bijdrage voor prive gebruik" bedoelt? Want bijtelling betalen we allemaal voor prive gebruik van een lease-auto, anders kom je in de problemen met de belastingdienst :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:53

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ballantines schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:23:
[...]

[...]

Zelf heb ik ook eens zo'n mega stap gemaakt en geen seconde spijt van gehad. De enige overweging zou nog reistijd zijn. Mocht je moeten reizen en het is een half uur enkele reis extra zou ik er wel zwaarder aan tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:19:
[...]

Zelf heb ik ook eens zo'n mega stap gemaakt en geen seconde spijt van gehad. De enige overweging zou nog reistijd zijn. Mocht je moeten reizen en het is een half uur enkele reis extra zou ik er wel zwaarder aan tillen.
Reistijd nu is ongeveer 20 minuten. Dit zal straks 25 minuten zijn. Minimaal dus. Thanks voor je feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALDS
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-03-2024
Support Engineer

• Leeftijd: 22
• Opleiding: ICT-Medewerker niv 3 ( bezig met niv 4 nu )
• Werkervaring: 6 maanden toen ik begon had ik 0 maanden werk ervaring eigenlijk geen stages die echt mee tellen
• (Woon) Locatie: Amstedam
• Wat doe je: Ik lever support als 1e of 2e lijn zit in de detachering werk met topdesk/ horizon helpdesk agent
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: Detacheerbedrijf
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 30m naar kantoor
• Werkdruk: normaal 3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1750
• Vakantiegeld: € 1950
• Lease auto: € 100 prive rijden en € 60 bijtelling
• Certificaten: ITIL foundation van bedrijf zelf ( niet echt denk ik ) az-900 ms-900
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Ik ben begonnen met 0 maanden ervaring en toen kreeg ik € 1750 bruto per maand.
Nu kan ik mijn contract verlengen maar heb ik ook veel meer ervaring is € 1900 bruto per maand goed?
Ben ook nog bezig met mijn niveau 4 en al bijna klaar dan zou mijn salaris ook omhoog gaan.
En heb die 6 maanden werk ervaring opgedaan op mijn eertje project waar ik nu nog zit en ze zijn tevreden over mij alleen maar positieve feedback.

• Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:26
@ALDS Ik zou zo snel mogelijk gaan uitzoeken welke hoek van de IT je leuk vindt en daar wat certificaten gaan behalen. AZ-900 en MS-900 zijn leuke instappers, maar op de markt niet heel veel waard.

Indien je een beetje in de hoek van systeembeheer met cloud wil blijven zitten, dan zou MD-100 en MD-101 de volgende stap voor jou (moeten) zijn.

Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
bonyuri schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Ik neem aan dat je "geen eigen bijdrage voor prive gebruik" bedoelt? Want bijtelling betalen we allemaal voor prive gebruik van een lease-auto, anders kom je in de problemen met de belastingdienst :)
dat ja :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:10
bonyuri schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:08:
[...]
Tenzij je eigen bijdrage voor prive rijden aan de werkgever hoog genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
nou ja ik heb geen eigen bijdrage voor mijn prive gereden kilometers sommige bedrijfen (zoals mijn vorige werkgeven moest ik 100 euro betalen per maand en kon ik 1000 km per maand rijden en gewoon tank met tankpas)

maar bij mijn huidige werkgever heb ik dat dus niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hoe kan dat, rij je een elektrische scooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:10
koen! schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:10:
[...]
nou ja ik heb geen eigen bijdrage voor mijn prive gereden kilometers sommige bedrijfen (zoals mijn vorige werkgeven moest ik 100 euro betalen per maand en kon ik 1000 km per maand rijden en gewoon tank met tankpas)

maar bij mijn huidige werkgever heb ik dat dus niet :*)
Het hoeft niet perse per gereden kilometer te zijn, het kan ook een vast bedrag zijn. Zelf kan ik onbeperkt laden met een laadpas. Ik hoef dus naast de eigen bijdrage niet ook nog brandstof te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
jongetje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:19:
[...]

mijn bijtelling is 480 geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen!
Caelorum schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Het hoeft niet perse per gereden kilometer te zijn, het kan ook een vast bedrag zijn. Zelf kan ik onbeperkt laden met een laadpas. Ik hoef dus naast de eigen bijdrage niet ook nog brandstof te betalen.
is ook een vast bedrag he 100 euro per maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
[...]

Tesla Model 3 Standard Range + zit, NETTO, op ongeveer 55 euro/maand -- Mits de auto in 2019 op kenteken gezet is.

Zo gek is dat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
D_Jeff schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Tesla Model 3 Standard Range + zit, NETTO, op ongeveer 55 euro/maand -- Mits de auto in 2019 op kenteken gezet is.

Zo gek is dat niet
Dat zou idd kunnen, al moet je dan wel een erg hoog leasebudget in vergelijking met een salaris van nog geen 1800 euro per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALDS
[...]

volkswagen up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Brommobiel+ dus. Zaten ze met een scooter niet eens heel ver ervandaan.

Ik vind de keuze voor een leaseauto met een minimum loon als salaris, euhm, opmerkelijk. Ik hoop dat het voor jou geen gouden kooi is.

Sowieso voor verhoging gaan, zeer verdienen genoeg aan je. Met ongeschoold werk wordt er iedere maand net zo veel naar je rekening over gemaakt als nu (okee, 25 pm minder). Je zit bij een detacheringsbureau, jij gaat echt wel voor 4000€+ per maand weg. Mag je best wat meer van terugzien. Anders kan je beter buschauffeur worden. Eigenlijk zou je je eigen uurtarief eens moeten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Laatst online: 10-04 09:09
Ook maar eens vermelden:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signific4nt
Michelli schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Bedoel je SSCP van ISC²? Ik heb afgelopen jaar het CISSP-examen gehaald (nog 2 jaar werkervaring nodig) en hun examens zijn echt verschrikkelijk imo.
Ja dat klopt. Mijn collega had er van de week over en ik zag dat de exam outlines veel leuker en interessanter zijn dan die saaie CISSP meuk (in de zin van bedrijfsmatige terminologie t.o.v. de technische terminologie van SSCP).

De examens van ISC² zijn idd shit ja haha, maar het is iets wat ik ambieer in de toekomst (plus ik hou wel van een uitdaging).

Ik heb er als techneut meer aan SSCP dan CISSP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALDS
Pizza_Boom schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:19:
[...]
Brommobiel+ dus. Zaten ze met een scooter niet eens heel ver ervandaan.

Ik vind de keuze voor een leaseauto met een minimum loon als salaris, euhm, opmerkelijk. Ik hoop dat het voor jou geen gouden kooi is.

Sowieso voor verhoging gaan, zeer verdienen genoeg aan je. Met ongeschoold werk wordt er iedere maand net zo veel naar je rekening over gemaakt als nu (okee, 25 pm minder). Je zit bij een detacheringsbureau, jij gaat echt wel voor 4000€+ per maand weg. Mag je best wat meer van terugzien. Anders kan je beter buschauffeur worden. Eigenlijk zou je je eigen uurtarief eens moeten weten.
Wat vind jij dan reëel met mijn ervaring als salaris ?
En kan ik om meer dan 1900 Bruto vragen want heb het niet ondertekend, en hou zou ik dat dan vragen wat heb eigenlijk via hun een 6 maanden ervaring op gedaan kennis had ik wel al daar niet van.

Of zou ik maar opzoek gaan naar een andere detachering ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-07 13:01
signific4nt schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Ja dat klopt. Mijn collega had er van de week over en ik zag dat de exam outlines veel leuker en interessanter zijn dan die saaie CISSP meuk (in de zin van bedrijfsmatige terminologie t.o.v. de technische terminologie van SSCP).

De examens van ISC² zijn idd shit ja haha, maar het is iets wat ik ambieer in de toekomst (plus ik hou wel van een uitdaging).

Leuk om dit perspectief te zien. Want als security man kijk ik naar de stof van SSCP als een mager overblijfsel van CISSP. De lastige domeinen zijn hier dan geschrapt.
Nu is de waarde van CISSP (an inch deep a mile wide) ook tegenwoordig meer in de naamsbekendheid en dat het gevraagd wordt door klanten dan op de inhoudelijke stof. Die loopt toch wat achter.

@signific4nt Ik weet niet wat je doel is. Maar gezien je diepe technische kennis zou je ook is kunnen kijken naar de hacking certificeringen. Volgens mij ligt daar een betere match.

Kijk anders is naar: https://pauljerimy.com/security-certification-roadmap/
Dit is wel de Amerikaanse blik maar geeft toch een redelijk beeld in waarde van bepaalde certificeringen. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• signific4nt
Scoro schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Leuk om dit perspectief te zien. Want als security man kijk ik naar de stof van SSCP als een mager overblijfsel van CISSP. De lastige domeinen zijn hier dan geschrapt.
Nu is de waarde van CISSP (an inch deep a mile wide) ook tegenwoordig meer in de naamsbekendheid en dat het gevraagd wordt door klanten dan op de inhoudelijke stof. Die loopt toch wat achter.

@signific4nt Ik weet niet wat je doel is. Maar gezien je diepe technische kennis zou je ook is kunnen kijken naar de hacking certificeringen. Volgens mij ligt daar een betere match.

Kijk anders is naar: https://pauljerimy.com/security-certification-roadmap/
Dit is wel de Amerikaanse blik maar geeft toch een redelijk beeld in waarde van bepaalde certificeringen. }:O
CISSP is idd een bekende naamsbekendheid, maar dat mag het ook zeker wezen.

Ik zou zelf later als Netwerk Architect willen werken en daarna de management in (denk ik).
Ik hou het op netwerken hoor, maar ik vind security en andere IT-gerelateerde onderwerpen erbij altijd leuk. :)

Die link wat jij hebt gestuurd is echt prachtig om te bewaren, maar ik weet in principe wat ik wil doen en dat is niet puur de security kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALDS
ALDS schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:41:
Support Engineer

• Leeftijd: 22
• Opleiding: ICT-Medewerker niv 3 ( bezig met niv 4 nu )
• Werkervaring: 6 maanden toen ik begon had ik 0 maanden werk ervaring eigenlijk geen stages die echt mee tellen
• (Woon) Locatie: Amstedam
• Wat doe je: Ik lever support als 1e of 2e lijn zit in de detachering werk met topdesk/ horizon helpdesk agent
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: Detacheerbedrijf
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Reistijd**: 30m naar kantoor
• Werkdruk: normaal 3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1750
• Vakantiegeld: € 1950
• Lease auto: € 100 prive rijden en € 60 bijtelling
• Certificaten: ITIL foundation van bedrijf zelf ( niet echt denk ik ) az-900 ms-900
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Ik ben begonnen met 0 maanden ervaring en toen kreeg ik € 1750 bruto per maand.
Nu kan ik mijn contract verlengen maar heb ik ook veel meer ervaring is € 1900 bruto per maand goed?
Ben ook nog bezig met mijn niveau 4 en al bijna klaar dan zou mijn salaris ook omhoog gaan.
En heb die 6 maanden werk ervaring opgedaan op mijn eertje project waar ik nu nog zit en ze zijn tevreden over mij alleen maar positieve feedback.

• Wat vinden jullie hiervan?
Stel dat ik de md-100 haal en microsoft teams certificaten hoeveel zou ik omhoog gaan kwa salaris sinds ik een support engineer ben ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
ALDS schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Wat vind jij dan reëel met mijn ervaring als salaris ?
En kan ik om meer dan 1900 Bruto vragen want heb het niet ondertekend, en hou zou ik dat dan vragen wat heb eigenlijk via hun een 6 maanden ervaring op gedaan kennis had ik wel al daar niet van.

Of zou ik maar opzoek gaan naar een andere detachering ?
Je hoeft ze absoluut niet dankbaar te zijn voor ervaring die je mag opdoen, er wordt dik aan je verdiend. Uurloon keer 2,5 tot 4 is vrij normaal als tarief. Daarom zei ik al dat je eigenlijk je uurtarief moet weten.

Als ik zoek op gemiddeld startsalaris MBO 3 kom ik bij hetgeldcollege.nl uit dat een BBLer niveau 3 starter gemiddeld op zo'n 2250 zou zitten. Dat ga je hier niet krijgen. 1900 is natuurlijk alweer een verbetering, maar als je hem verder door kan krijgen, vooral doen. Hierbij zou je dat soort ook gegevens kunnen gebruiken: volgens een CBS onderzoek verdiend de gemiddelde MBO3 BBL Starter zo'n 2250 euro, dus het lijkt mij niet onredelijk als jullie mij dat ook betalen. Ik zit nu op minimumloon. Niet zeggen dat dit 25 euro hoger is, dat is een schijntje. Zeker als je daarvan ook nog €100 per maand aan je baas betaald voor de UP!, Dan zou je zo'n 1540 euro netto overhouden.

Wat je meer kunt doen: sollicitaties zoeken bij een paar bedrijven en kijken wat je daar aangeboden zou krijgen. Want je wordt nu wel genaaid, maar hebt niet gezoend.

Hoe lang moet je nog voor het niveau 4 diploma?

[ Voor 4% gewijzigd door Pizza_Boom op 12-01-2022 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelli
  • Laatst online: 27-07 01:33

Michelli

LL.M

signific4nt schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Als ik zo lees heeft SSCP veel raakvlakken met CISSP. Soort CISSP light? CISSP heeft redelijk wat technische informatie, maar daarvan zal je veel ook nooit van je leven gebruiken. Ik had zelf het voordeel dat "think like a manager" soms aardig overeen komt met denken als een jurist. De examens van ISC² zijn wel echt Amerikaans, dus soms zal je denken dat iets echt niet kan als Europeaan (zoals een verplichte drugstest tijdens een sollicitatieprocedure)

Ik had zelf het geluk dat naast CISSP ook SANS SEC401 (+ GSEC) onderdeel was van mijn traineeship. Erg duur en héél veel informatie, maar goed qua inhoud. Het examen is ook open book/notes en de vragen zijn ook wat meer praktijkgericht. Heb hierdoor ook 1 jaartje minder werkervaring nodig voor CISSP, dus dat is mooi meegenomen.

Ik heb zelf afgesproken met mijn leidinggevende dat ik dit jaar OSCP ga proberen. Echt totaal anders dan CISSP dus. Maar ook extreem leerzaam, omdat ik momenteel als analist in een SOC werk. Lijkt me ook wel grappig als ik die titel kan combineren met mijn LL.M (meester in de rechten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Vinniiee schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:45:
Ook maar eens vermelden:

***members only***
Wel netjes toch? Mag hopen dat je een knappe stap gaat maken als je je hbo hebt. + 500/550 ofzo minstens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALDS
Pizza_Boom schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:39:
[...]
Je hoeft ze absoluut niet dankbaar te zijn voor ervaring die je mag opdoen, er wordt dik aan je verdiend. Uurloon keer 2,5 tot 4 is vrij normaal als tarief. Daarom zei ik al dat je eigenlijk je uurtarief moet weten.

Als ik zoek op gemiddeld startsalaris MBO 3 kom ik bij hetgeldcollege.nl uit dat een BBLer niveau 3 starter gemiddeld op zo'n 2250 zou zitten. Dat ga je hier niet krijgen. 1900 is natuurlijk alweer een verbetering, maar als je hem verder door kan krijgen, vooral doen. Hierbij zou je dat soort ook gegevens kunnen gebruiken: volgens een CBS onderzoek verdiend de gemiddelde MBO3 BBL Starter zo'n 2250 euro, dus het lijkt mij niet onredelijk als jullie mij dat ook betalen. Ik zit nu op minimumloon. Niet zeggen dat dit 25 euro hoger is, dat is een schijntje. Zeker als je daarvan ook nog €100 per maand aan je baas betaald voor de UP!, Dan zou je zo'n 1540 euro netto overhouden.

Wat je meer kunt doen: sollicitaties zoeken bij een paar bedrijven en kijken wat je daar aangeboden zou krijgen. Want je wordt nu wel genaaid, maar hebt niet gezoend.

Hoe lang moet je nog voor het niveau 4 diploma?
Aah bedankt voor de tips ben pas in Juni klaar als goed is misschien eerder als ik mijn eind examens eerder mag maken, hun hadden me wel belooft als ik niv 4 haal dat mijn salaris dan ook omhoog gaat tot die tijd heb ik de md-100 ook wel behaald op hoeveel zou ik moeten zitten dan ? voel me al een stuk wijzer door jouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:25
signific4nt schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:06:
[...]

CISSP is idd een bekende naamsbekendheid, maar dat mag het ook zeker wezen.

Ik zou zelf later als Netwerk Architect willen werken en daarna de management in (denk ik).
Ik hou het op netwerken hoor, maar ik vind security en andere IT-gerelateerde onderwerpen erbij altijd leuk. :)

Die link wat jij hebt gestuurd is echt prachtig om te bewaren, maar ik weet in principe wat ik wil doen en dat is niet puur de security kant op ;)
Als ik je (ongevraagd) ;) advies mag geven: ga altijd voor CISSP i.p.v. SSCP. Ik heb beide gedaan, maar SSCP is in Nederland onbekend en wordt praktisch nergens gevraagd. CISSP daarintegen wordt bij praktische elke senior security functie gevraagd. Ja, content is flink, trek er (als je er in de baas zijn tijd geen tijd voor krijgt) een maand of 3 voor uit in de avonduren. Kost meer tijd en moeite, maar voor je carriere heb je er veel meer aan.
Overigens vind ik de ISC2 examens beter te doen dan die van ISACA. Bij ISC2 wist ik wel of ik geslaagd was of niet, bij ISACA echt geen idee (mijn 15 andere collega's in hetzelfde klasje ondervonden hetzelfde).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
ALDS schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:06:
Aah bedankt voor de tips ben pas in Juni klaar als goed is misschien eerder als ik mijn eind examens eerder mag maken, hun hadden me wel belooft als ik niv 4 haal dat mijn salaris dan ook omhoog gaat tot die tijd heb ik de md-100 ook wel behaald op hoeveel zou ik moeten zitten dan ? voel me al een stuk wijzer door jouw.
Belangrijk voor jou richting jouw werkgever is het onderbouwen waarom jouw salaris te laag is. Ik zit niet in jouw hoek van de techniek, dus in detail over de waarde van een certificaat kan ik niet oordelen. Die 2250€ is voor nu een mooi uitgangspunt en zou 28% verhoging betekenen, maar dat is wat vals omdat het, in mijn ogen, nu veel te laag is.

Als je tot de zomer wacht, heb je een jaar ervaring en een vers niveau 4 diploma in de zak. Zou, denk ik, een mooi moment zijn voor een overstap. Je kan natuurlijk, zoals ik al zeg, en paar sollicitaties kunnen doen om te weten wat je kan krijgen en wat te oefenen met zulke gesprekken.

Als ik nog een tip mag geven aan je: probeer ook wat op het taalgebruik te letten. Je maakt lange zinnen waar je prima een punt of komma kan zetten. Verder is een woord als "hun" een woord waarmee je een bezit aanduidt: hun huis, hun fiets. Niet hun hebben jou iets beloofd, maar zij. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• angrybatarian
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-01-2024
1. Wie ben je:

• Leeftijd: 34
• Opleiding: MSc Wiskundige Ingenieurstechnieken + Msc Bioinformatica
• Werkervaring: 6jr
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: AWS Cloud Architect
• Werkgever/branche: op dit moment telecommunicatie (ZZP)
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Aantal vakantiedagen*: N/A
• Reistijd**: thuiswerken
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 16.800
• Vakantiegeld: N/A
• Bonus, toeslagen, etc: €-
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €201.6k

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: N/A
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: N/A
• Mobiliteit per jaar: N/A
• Overige: N/A
• Package: €201.6k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-07 16:31
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28 jaar
• Opleiding: LLM Rechtsgeleerdheid
• Werkervaring: 6 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Juridisch medewerker
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 30
• Reistijd: 1-1,5 uur (nu thuiswerken vanwege de thans geldende maatregelen)
• Werkdruk: laag-gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2.500
• Vakantiegeld: € 2.500 (IKB)
• Bonus, toeslagen, etc: geen
• Dertiende/veertiende maand: € 2.500 (IKB)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: (geen idee, ben ik niet zo mee bezig)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart en €2 netto thuiswerkvergoeding per thuisgewerkte dag, ws. kom ik uit op €200 per jaar op basis van de maatregelen en het hybride werken
• Overige: €1.500 opleidingsbudget
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.700

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-07 12:23
Sinds de laatste keer dat ik hier iets posten heb ik 2x salarisverhoging gehad. Daarom even een update:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:19
vanStriean schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Sinds de laatste keer dat ik hier iets posten heb ik 2x salarisverhoging gehad. Daarom even een update:

***members only***
Je mag dan misschien wat weinig ervaring hebben, maar met jouw leeftijd en job (vrij specialistisch werk), zou ik echt wel wat meer verwachten, los van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Misschien even afwachten wat het aanbod gaat zijn, maar ik zou toch al snel (ruim) 3k+ verwachten.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
angrybatarian schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:11:
1. Wie ben je:

• Leeftijd: 34
• Opleiding: MSc Wiskundige Ingenieurstechnieken + Msc Bioinformatica
• Werkervaring: 6jr

2. Wat doe je:
• Functie: AWS Cloud Architect
• Werkgever/branche: op dit moment telecommunicatie (ZZP)
• Aantal vakantiedagen*: N/A
• Reistijd**: thuiswerken
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 16.800
• Vakantiegeld: N/A
• Bonus, toeslagen, etc: €-
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €201.6k

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: N/A
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: N/A
• Mobiliteit per jaar: N/A
• Overige: N/A
• Package: €201.6k
Voor de duidelijkheid, je werkt als ZZP'er?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 18:18

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Lijkt me wel, anders zou hij wel vakantiegeld en evt een bonus/dertiende maand verdienen. En vaste vakantiedagen hebben. Plus dat maandbedrag komt wel in de buurt van een goeie cloud architect voor zo'n €105 per uur denk ik.

@angrybatarian wat houd je daar nou ongeveer van over op jaarbasis na aftrek van alle kosten/belastingen/verzekeringen/enz? Ik doe iets vergelijkbaars in de detachering voor een vergelijkbaar tarief (volgens mij, zou ik toch echt eens na moeten gaan vragen :X), en ben toch wel benieuwd wat ZZP'en ooit misschien ongeveer op zou kunnen leveren.

[ Voor 43% gewijzigd door Zinu op 12-01-2022 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-07 10:49
battler schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Voor de duidelijkheid, je werkt als ZZP'er?
Staat in z'n post toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-07 10:37
Ook leuk om eens mee te doen:

1. Wie ben je: Hardleers
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO (ict ongerelateerd)
• Werkervaring: 4 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Medior BI Consultant (Qlik)
• Werkgever/branche: Wisselend
• (Werk) Locatie(s): Wisselend, 75% thuis / 25% kantoor of op locatie
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: tot 1 uur totaal
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4.550
• Vakantiegeld: € 4.224
• Bonus, toeslagen, etc: € 3.168
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 61.992

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € 0,32 ct / km
• Overige: Telefoonabbo
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 61.992 (km vergoeding en telefoon te variabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 16:35

ThePsycho

Biertje?

Dit jaar ook maar eens mee doen, toch wel interessant :)

Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door ThePsycho op 12-01-2022 14:31 . Reden: mobiliteit was per jaar ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-07 13:52
ThePsycho schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:30:
Dit jaar ook maar eens mee doen, toch wel interessant :)

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALDS
Pizza_Boom schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Belangrijk voor jou richting jouw werkgever is het onderbouwen waarom jouw salaris te laag is. Ik zit niet in jouw hoek van de techniek, dus in detail over de waarde van een certificaat kan ik niet oordelen. Die 2250€ is voor nu een mooi uitgangspunt en zou 28% verhoging betekenen, maar dat is wat vals omdat het, in mijn ogen, nu veel te laag is.

Als je tot de zomer wacht, heb je een jaar ervaring en een vers niveau 4 diploma in de zak. Zou, denk ik, een mooi moment zijn voor een overstap. Je kan natuurlijk, zoals ik al zeg, en paar sollicitaties kunnen doen om te weten wat je kan krijgen en wat te oefenen met zulke gesprekken.

Als ik nog een tip mag geven aan je: probeer ook wat op het taalgebruik te letten. Je maakt lange zinnen waar je prima een punt of komma kan zetten. Verder is een woord als "hun" een woord waarmee je een bezit aanduidt: hun huis, hun fiets. Niet hun hebben jou iets beloofd, maar zij. ;)
Ik snap precies wat je bedoeld, zit nog wel 1 jaar vast maar ik neem dit zeker mee bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angrybatarian
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-01-2024
Zinu schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:06:
Lijkt me wel, anders zou hij wel vakantiegeld en evt een bonus/dertiende maand verdienen. En vaste vakantiedagen hebben. Plus dat maandbedrag komt wel in de buurt van een goeie cloud architect voor zo'n €105 per uur denk ik.

@angrybatarian wat houd je daar nou ongeveer van over op jaarbasis na aftrek van alle kosten/belastingen/verzekeringen/enz? Ik doe iets vergelijkbaars in de detachering voor een vergelijkbaar tarief (volgens mij, zou ik toch echt eens na moeten gaan vragen :X), en ben toch wel benieuwd wat ZZP'en ooit misschien ongeveer op zou kunnen leveren.
Tarief van 105 / uur klopt. Mijn administratie besteed ik uit aan een derde (60 / maand, 13 / maand voor Informer Online). Verzekering is 35 / maand. Ik moet toegeven dat dit nog nieuw terrein is voor mij (eind 2020 begonnen als ZZP), dus we zien wel na de definitieve belasting van 2021. Ik ga er maar vanuit dat de helft overblijft; simplistisch maar ach.

Eind 2020 begonnen met 85 / uur, maar dan vlug opgeklommen. Ik had reeds aardig wat ervaring en met wat onderhandelen kom je snel vooruit. It's a seller's market op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik ben ook bezig met een overstap binnen dezelfde sector. Eerder vandaag een eerste salarisvoorstel ontvangen waarbij ik er 500,- bruto per maand op voorruit ga ten opzichte van m'n salaris na mijn recente eindejaarsgesprek.

Nog even wachten op m'n complete voorstel voor alle details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hugoy
  • Laatst online: 04-07 16:42
Flinke update hier, ben binnen redelijk korte tijd 2x gewisseld. Was:
hugoy schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:24:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MSc (niet IT gerelateerd)
• Werkervaring: 4,5 Jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps engineer
• Werkgever/branche: Energie (netbeheer)
• (Werk) Locatie(s): al ruim een jaar 100% thuis, anders Arnhem
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40 (38 + 2 ADV)
• Reistijd: 0 (thuis)/ 1 uur (OV of auto)
• Werkdruk: Sterk afhankelijk van team/project, middel/hoog op het moment

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4.300
• Vakantiegeld: € 4.100
• Bonus, toeslagen, etc: € ~5.500 (IKB/ADV, dus niet variabel, maar kan wel kiezen om er extra vrije dagen van te kopen)
• Dertiende/veertiende maand: € 3.000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~64.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 30/70 (~10.000 ~7.000per jaar door werkgever betaald)
• Mobiliteit per jaar: NS businesscard werkreizen gratis of anders 0.15/km voor auto kilometers en 0.20/km voor fietskilometers
• Overige: 500€ p/j duurzame inzetbaarheid (netto te gebruiken voor thuiswerkplek, bruto indien voor iets anders)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~75.000~72.000

Nu 3 jaar bij dezelfde werkgever, begonnen met ~40.000p/j als junior, maar er was veel ruimte voor salarisgroei op basis van mijn prestaties. Ik werk nu als medior met uitzicht op een senior functie (mogelijk al binnen een half jaar). De goede doorgroeimogelijkheden, meer dan prima salaris en secundaire voorwaarden maken toch dat elk voorstel dat recruiters doen me eigenlijk wel tegenvalt. Bijvoorbeeld "tot 100k met een midlance constructie" (waarbij de vraag is of ik die 100k daadwerkelijk zou krijgen of dat het alleen maar verkooppraatje is) klinkt voor mij eigenlijk als een erg kleine stap die het risico van een leuke werkplek verlaten niet waard is.

Ik denk dat ik nog wel even bij mijn huidige werkgever blijf, tenzij er écht iets moois voorbij komt. :)
Eigenlijk qua salaris wel tevreden maar ik kreeg toch redelijk spontaan de realisatie dat ik wel klaar was met 100% remote werken na ruim 1,5 jaar, wilde ook weer wat mensen op kantoor zien en dat zat er niet in met mijn team dat in elke uithoek van NL zat (gevormd tijdens corona).

Hierna overgestapt naar een detacheerder waar ik 3 maanden heb gezeten:

1. Wie ben je:
• Werkervaring: 5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Consultant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Delft/Den Haag
• Aantal vakantiedagen: "Onbeperkt"
• Reistijd: 2 dagen per week 30 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5000
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Variabel, afhankelijk van gedraaide omzet als team, omdat ik er zo kort zat was dit 0€
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~65.000 (zonder bonus)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €~5.000
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Weet niet precies
• Mobiliteit per jaar: €10.800, als toevoeging op bruto salaris + km/ov declareren (of leasebudget van 16.800p/j)
• Overige: Opleidingen etc werd niet moeilijk over gedaan, maar geen gebruik van gemaakt, dus ook 0€
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €~81.000

Dit was geen super grote financiële stap, maar meer een "laat ik toch eens ergens anders kijken" stap. Helaas bleek het niet te zijn wat ik ervan verwachtte, leuke mensen, maar de visie van het bedrijf kwam niet overeen met mijn persoonlijke visie, dus heb ik er maar 3 maanden gezeten.

Sinds December geregistreerd als freelancer, en dit jaar bij mijn eerste klus begonnen:

1. Wie ben je:
• Werkervaring: 5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: (Freelance) Site Reliability Engineer
• Werkgever/branche: Infrastructuur
• (Werk) Locatie(s): Remote/Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 0
• Gewerkte uren/week: ~36
• Reistijd: 1 dag per week 30 minuten
• Werkdruk: Laag (tot nu toe, verwachting is middel/hoog)

3. Wat verdien je:

• Totaal geschatte bruto jaaromzet bij 1600 uur: € ~150.000

Tja... wat zal ik zeggen, er is wel meer waar ik nu zelf rekening mee moet houden (aansprakelijkheidsverzekeringen, arbeidsongeschiktheid, pensioen, boekhouding), maar het verschil is ZO groot (en geen onenigheid over de visie meer met de baas :+ ) dat ik dat wel voor lief neem. Ik heb mijn tarief bepaald aan de hand van wat normaal is in de markt en ben daar iets boven gaan zitten en toch binnen no-time een opdracht gevonden :). Wel een gelukje dat dit via mijn netwerk gelukt is, dat scheelt zo 10 euro per uur op wat ik daadwerkelijk ontvang (er zit nu geen recruitment partij of iets dergelijks tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Laatst online: 10-04 09:09
Pizza_Boom schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:51:
[...]
Wel netjes toch? Mag hopen dat je een knappe stap gaat maken als je je hbo hebt. + 500/550 ofzo minstens.
Ben wel aardig tevreden nu. Dat hoop ik ook, zou een mooie stap voorwaarts zijn. Gaat nog wel wat zwoegen aan vooraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-07 15:34
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: WO, iets economisch
• Werkervaring: 6 jaar, waarvan de laatste 3 wel met een IT component
• (Woon) Locatie: provincie Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Mendix Consultant
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 27
• Reistijd: 35 min. met auto
• Werkdruk: heel goed te doen, kan alles in eigen tempo doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.700
• Vakantiegeld: €3.552
• Bonus, toeslagen, etc: €3.600
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €51.552

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €900/jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: bij NN
• Mobiliteit per jaar: €9.000
• Overige: €240 telefoonvergoeding, €1.200 zorgverzekering, €600 overige onkosten (allemaal per jaar)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €63.492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
ALDS schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Ik snap precies wat je bedoeld, zit nog wel 1 jaar vast maar ik neem dit zeker mee bedankt. _/-\o_
Kan je evengoed wel eens wat gaan doen met solliciteren. Al ga je maar gewoon eens een paar kennismakingsdagen af, die houden sommige bedrijven. Daar zit dan vaak een speeddate met HR+een manager aan vast, maar das niet erg. Krijg er maar wat gevoel bij.
Vinniiee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:40:
Ben wel aardig tevreden nu. Dat hoop ik ook, zou een mooie stap voorwaarts zijn. Gaat nog wel wat zwoegen aan vooraf :P
Maar je hebt wel wat. Die genoemde stap heb ik, na ruim 4 jaar bij dezelfde WG, afgelopen jaar ook gemaakt.
Members only:
ArmyOfQueens schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:45:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: WO, iets economisch
• Werkervaring: 6 jaar, waarvan de laatste 3 wel met een IT component
• (Woon) Locatie: provincie Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Mendix Consultant
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 27
• Reistijd: 35 min. met auto
• Werkdruk: heel goed te doen, kan alles in eigen tempo doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.700
• Vakantiegeld: €3.552
• Bonus, toeslagen, etc: €3.600
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €51.552

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €900/jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: bij NN
• Mobiliteit per jaar: €9.000
• Overige: €240 telefoonvergoeding, €1.200 zorgverzekering, €600 overige onkosten (allemaal per jaar)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €63.492
Vind je het heel erg als ik het wat mager vindt, met jouw achtergrond? Secundair maakt wel flink wat goed, maar waaruit bestaat je mobiliteit bijvoorbeeld. Als dat gewoon kilometerkosten zijn heb je er eigenlijk geen fluit aan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hugoy
  • Laatst online: 04-07 16:42
stormbreaker schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:30:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28 jaar
• Opleiding: LLM Rechtsgeleerdheid
• Werkervaring: 6 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Juridisch medewerker
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 30
• Reistijd: 1-1,5 uur (nu thuiswerken vanwege de thans geldende maatregelen)
• Werkdruk: laag-gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2.500
• Vakantiegeld: € 2.500 (IKB)
• Bonus, toeslagen, etc: geen
• Dertiende/veertiende maand: € 2.500 (IKB)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: (geen idee, ben ik niet zo mee bezig)
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart en €2 netto thuiswerkvergoeding per thuisgewerkte dag, ws. kom ik uit op €200 per jaar op basis van de maatregelen en het hybride werken
• Overige: €1.500 opleidingsbudget
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.700
Ik heb wat minder zicht op salarissen in de juridische sector, ik had altijd het beeld dat die salarissen ook vrij hoog lagen, dit leek wat aan de lage kant, maar voor 30 uur per week krijg je er wel veel vrije tijd voor terug. Zit je al lang op deze positie? Zit er ontwikkeling in je salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
Pizza_Boom schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:51:
[...]
Kan je evengoed wel eens wat gaan doen met solliciteren. Al ga je maar gewoon eens een paar kennismakingsdagen af, die houden sommige bedrijven. Daar zit dan vaak een speeddate met HR+een manager aan vast, maar das niet erg. Krijg er maar wat gevoel bij.
[...]
Maar je hebt wel wat. Die genoemde stap heb ik, na ruim 4 jaar bij dezelfde WG, afgelopen jaar ook gemaakt.
***members only***

[...]
Vind je het heel erg als ik het wat mager vindt, met jouw achtergrond? Secundair maakt wel flink wat goed, maar waaruit bestaat je mobiliteit bijvoorbeeld. Als dat gewoon kilometerkosten zijn heb je er eigenlijk geen fluit aan. ;)
€750 per maand leasebudget, dus denk aan een EV van rond de €55k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Pizza_Boom schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:51:
[...]
[...]
***members only***

[...]
Misschien, maar het is wel Mendix consultancy. Het is niet de moeilijkste tak van sport.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
qadn schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Misschien, maar het is wel Mendix consultancy. Het is niet de moeilijkste tak van sport.
Voor drie jaar ervaring lijkt het mij niet weinig. Over Mendix, je kan niet een hele sector zo over een kam scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-07 16:31
hugoy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Ik heb wat minder zicht op salarissen in de juridische sector, ik had altijd het beeld dat die salarissen ook vrij hoog lagen, dit leek wat aan de lage kant, maar voor 30 uur per week krijg je er wel veel vrije tijd voor terug. Zit je al lang op deze positie? Zit er ontwikkeling in je salaris?
Ben nog heel recent WO afgestudeerd, maar had niet echt een plaats in het formulier dat erbij te zeggen.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 16:35

ThePsycho

Biertje?

Was inderdaad zeer prettig! Een meedenkende werkgever die wilde helpen aangezien ik uit huis ging en een woning zocht.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
macmellow schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:02:
[...]

Voor drie jaar ervaring lijkt het mij niet weinig. Over Mendix, je kan niet een hele sector zo over een kam scheren.
Heb nog geen 3 jaar ervaring als Mendix consultant, pas 9 maanden nu.
Hiervoor gewoon gewerkt in de financiele sector, waarvan de laatste 3 jaar wel met meer een IT component.
Zou mezelf dus wel als starter zien binnen dit vakgebied, dan lijkt 3700 per maand me niet slecht aangezien ik veel nog moet leren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

macmellow schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:02:
[...]

Jawel hoor, ik heb genoeg ervaring met low-code consultancy oplossingen.
(o.a. Mendix, maar ook anderen).

Vaak een goede fit voor de klant. Maar laten we niet doen alsof het (qua product en de toepassing van het product) heel complex of moeilijk is.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
qadn schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:25:
[...]

Jawel hoor, ik heb genoeg ervaring met low-code consultancy oplossingen.
(o.a. Mendix, maar ook anderen).

Vaak een goede fit voor de klant. Maar laten we niet doen alsof het (qua product en de toepassing van het product) heel complex of moeilijk is.
Dat ligt maar net aan het project, net zoals bij elke andere softwareoplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
ArmyOfQueens schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Heb nog geen 3 jaar ervaring als Mendix consultant, pas 9 maanden nu.
Hiervoor gewoon gewerkt in de financiele sector, waarvan de laatste 3 jaar wel met meer een IT component.
Zou mezelf dus wel als starter zien binnen dit vakgebied, dan lijkt 3700 per maand me niet slecht aangezien ik veel nog moet leren.
Maar je neemt wel andere werkervaring, contacten en inzichten in bepaalde processen mee die iemand die alleen 9 maanden ervaring heeft met dat pakket, niet heeft. Dat heeft ook waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
ALDS schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Hoezo zit je nog een jaar vast? Neem aan dat je gewoon een opzegtermijn hebt van 1 maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 11:38
Pannekoek_NL schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:13:
[...]

Ik heb net alles even teruggelezen. Een traineeship beginnen met 2600 bruto is echt prima hoor.
Waar ik werk was een jaartje of 4 geleden een stuk minder, nu bieden ze hier ongeveer hetzelfde aan geloof ik.

Je moet niet vergeten dat je in "training" bent en dus niet direct volledig inzetbaar. Na je traineeship ben je dit vaak ook nog niet direct.

Mooie stap om te beginnen zo in mijn ogen! Zoals iedereen al aangaf, zoveel mogelijk leren van andere en meekijken waar je kunt.
Ik ben ook begonnen met traineeship, in 2010. Begonnen met 2050 bruto (zit nu op 5533). 2600 is dus royaal, daar heb ik voor moeten vechten 🙂!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RFAMLK schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Ik ben ook begonnen met traineeship, in 2010. Begonnen met 2050 bruto (zit nu op 5533). 2600 is dus royaal, daar heb ik voor moeten vechten 🙂!
Dan moet je alleen wel met inflatie gaan rekenen. 2000 euro in 2010 zou nu (met correcties op die inflatie) minimaal 2475 euro moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
ALDS schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Stel dat ik de md-100 haal en microsoft teams certificaten hoeveel zou ik omhoog gaan kwa salaris sinds ik een support engineer ben ?
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Nieuwe baan, dus tijd voor een update

Members only:

Al met al niet ontevreden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-07 11:33
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO4 ICT-Beheer, propedeuse HBO-ICT, ITIL4-foundation, Security Fundamentals (98-367), Microsoft 365 Fundamentals (MS-900), Windows 10 (MD-100) en afrondingsfase MD-101.
• Werkervaring: 2 jaar tussen MBO en HBO gewerkt als junior systeembeheerder (MKB), 1+ jaar huidige functie support engineer
• (Woon) Locatie: Regio Oost-Brabant
2. Wat doe je: Afhankelijk van opdracht, veelal skilled servicedesk.
• Functie: Support engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Regio Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: Op het moment nul, ik werk 5 dagen per week thuis. Dit verschilt per opdracht.
• Werkdruk: Laag-medium
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2150
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € Nee
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 27.8k
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Onduidelijk, dit moet ik nog uitzoeken.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € Polo met tankpas. Geen eigen bijdrage.
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Volgende maand wordt mijn contract omgezet naar een vast contract en maak ik de stap naar 2300 (dit is mij nu aangeboden tenminste). Ik vind dit zelf aan de magere kant en ik vraag mij dan ook af of er niet meer uit te halen valt, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:38
Zijn er mensen die een dienstverband hebben bij Microsoft of Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-07 23:14
angrybatarian schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Tarief van 105 / uur klopt. Mijn administratie besteed ik uit aan een derde (60 / maand, 13 / maand voor Informer Online). Verzekering is 35 / maand. Ik moet toegeven dat dit nog nieuw terrein is voor mij (eind 2020 begonnen als ZZP), dus we zien wel na de definitieve belasting van 2021. Ik ga er maar vanuit dat de helft overblijft; simplistisch maar ach.

Eind 2020 begonnen met 85 / uur, maar dan vlug opgeklommen. Ik had reeds aardig wat ervaring en met wat onderhandelen kom je snel vooruit. It's a seller's market op dit moment.
Welke AWS certificering(en) heb je?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

BaBoK schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:10:
Zijn er mensen die een dienstverband hebben bij Microsoft of Amazon?
Ja, die zijn er.

Pagina: 1 ... 112 ... 214 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.