[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 738.640 views

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:57

Tornado1.0

Work in progress

Vandaag mijn T-Mobile Huawei router vervangen door usg, switch en AP. De controller draai ik in een container op mijn nas. Fysieke installatie ging goed, alleen krijg ik het niet goed ingesteld.

In de wizard van de controller heb ik de apparaten niet geadopt omdat ik eerst het op adres van de controller in moet stellen. In de controller zie ik de devices maar heb geen knop om ze te adopten. Blijkbaar heb je daar internet voor nodig. Dat heb ik niet want ik heb wel netwerken aangemaakt met vlan 300, maar ik heb geen usg om het netwerk aan te koppelen.

Als ik inlog in de usg zelf kan ik kiezen voor dhcp en dan een DNS instellen, maar geen vlan. Hierdoor komt hij niet op het netwerk.

Weet iemand hoe ik dit aan de praat krijg?

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:08
rasper schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:25:
[...]

https://dl.ubnt.com/ds/usw_poe_ds. voor de 16 ports 42w en 24 ports 95w. Ga dan denk ik toch maar voor de gen1. van de gen2 is wel fijn, maar staat toch in de kelder dus geen last van.
Ah, je hebt gelijk. Als je met 42W uit de voeten kan, dan zou ik toch eerder de Gen2 nemen.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
RnB schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Niet alleen met UniFi spul hoor, volgens mij is het Wi-Fi gedeelte van de PS4 (Pro hier) een ondergeschoven kind geweest.

Ik ben daar gister nog tegenaan gelopen: Borderlands 3 downloaden over Wi-Fi --> max 20Mbits, kabel aangesloten sustained 380Mbits. Al mijn andere apparatuur met een minder sterk signaal halen makkelijk >400Mbits over het Wi-Fi netwerk.

Dus als het mogelijk is om een kabel naar de PS4 te trekken, vooral doen. :)
Inmiddels lijkt het te werken op een 2G kanaal. Ik heb hier normaal alleen 5G aan staan, maar nu dus speciaal voor de PS de 2G maar weer even aangezet.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
nitpicker schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:17:
Ik weet niet of het iemand al was opgevallen, maar de zwarte UDM is van de site verdwenen... komt er (dus) geen UDM-SE?
[YouTube: AmpliFi Alien]

deze?

edit: nevermind, Amplifi != UDM.

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 27-02-2020 21:27 ]

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
Dat is inderdaad gewoon de Amplifi Alien geworden ipv UDM SE, zelfde apparaat verder denk ik.

Edit: Of misschien toch niet.. UDM SE zou een SFP poort en PoE hebben, wat de Alien niet heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door alexwel op 27-02-2020 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:35
Tornado1.0 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:55:
Vandaag mijn T-Mobile Huawei router vervangen door usg, switch en AP. De controller draai ik in een container op mijn nas. Fysieke installatie ging goed, alleen krijg ik het niet goed ingesteld.

In de wizard van de controller heb ik de apparaten niet geadopt omdat ik eerst het op adres van de controller in moet stellen. In de controller zie ik de devices maar heb geen knop om ze te adopten. Blijkbaar heb je daar internet voor nodig. Dat heb ik niet want ik heb wel netwerken aangemaakt met vlan 300, maar ik heb geen usg om het netwerk aan te koppelen.

Als ik inlog in de usg zelf kan ik kiezen voor dhcp en dan een DNS instellen, maar geen vlan. Hierdoor komt hij niet op het netwerk.

Je kan via SSH inloggen op de apparaten (ubnt/ubnt of het user/pass die in je controller staat) en dan via commando set-inform http://IPADRESCONTROLLER:8080/inform/ dan kan je hem wel adopten. Wel even factory reset doen voordat je het commando doet.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:57

Tornado1.0

Work in progress

Tornado1.0 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:55:

Het is me gelukt :)
Tornado1.0 in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 14:13
Even een zijsprongetje vanaf mijn draadje in het CAA.

Ik ben voornemens om de volgende componenten te kopen om m'n thuisnetwerk een upgrade te geven;

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesTP-Link TL-SG108PE€ 55,95€ 55,95
1Access pointsUbiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 78,90€ 78,90
1Modems en routersUbiquiti Unifi Security Gateway (USG)€ 110,-€ 110,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,85

Nu werd ik erop gewezen dat de gekozen switch, niet de juiste PoE standaard ondersteund om de AC Lites van stroom te voorzien.

Als ik echter op de site van Ubiquit zelf kijk bij de AC Lite kijk zie ik daar bij PoE-mode mode staan 802.3af/A PoE & 24V PoE, evenals in de datasheet.

Ook dit en dit topic hier op Tweakers raken ditzelfde onderwerp en als ik ze goed lees zou een 802.3af of 802.3at switch moeten werken. Oftewel, de switch zou moeten kunnen volgens mij. Ik snap alleen die '/A' niet in de PoE aanduiding op de AC Lites. Is dit nog weer een andere standaard? En heeft iemand hier toevallig ervaring met het aansluiten van een of meerdere AC Lites op een niet Ubiquiti switch met PoE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Rohem schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:12:

Ik ben voornemens om de volgende componenten te kopen om m'n thuisnetwerk een upgrade te geven;

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,85

Nu werd ik erop gewezen dat de gekozen switch, niet de juiste PoE standaard ondersteund om de AC Lites van stroom te voorzien.

Als ik echter op de site van Ubiquit zelf kijk bij de AC Lite kijk zie ik daar bij PoE-mode mode staan 802.3af/A PoE & 24V PoE, evenals in de datasheet.

Ook dit en dit topic hier op Tweakers raken ditzelfde onderwerp en als ik ze goed lees zou een 802.3af of 802.3at switch moeten werken. Oftewel, de switch zou moeten kunnen volgens mij. Ik snap alleen die '/A' niet in de PoE aanduiding op de AC Lites. Is dit nog weer een andere standaard? En heeft iemand hier toevallig ervaring met het aansluiten van een of meerdere AC Lites op een niet Ubiquiti switch met PoE?
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar waarom geen 8 poort UniFi switch? Kun je alles gelijk managen vanuit je UniFi portaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,85

De nieuwe lites ondersteunen de standaard PoE. Staat zelfs op de doos. Toevallig zondag nog 1 aangeschaft. De eerste versie had dat probleem wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,85

Wat @Hann1BaL zegt, minus "nieuwe". De AC Lite wordt al geproduceerd met 802.3af support sinds volgens mij september 2016, en in Nederland wordt die uitgeleverd sinds ~februari 2017. Als je nu een nieuwe koopt is dat dus gegarandeerd een model met 802.3af ondersteuning (naast passive wat je sowieso niet wilt gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
grote_oever schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:34:
[...]

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar waarom geen 8 poort UniFi switch? Kun je alles gelijk managen vanuit je UniFi portaal.
Die stond eerst op m'n lijstje, just vanwege de fijne integratie in het portaal. Maar ik ben eigenlijk op een anders spoor gezegd door het CAA-topic. Zo vaak ga ik daar niet in lopen wijzigen. En voor die enkele keer dan even op een andere interface inloggen voor de switch vindt ik niet zo'n probleem. Dan is de meerprijs van een Ubiquiti managed switch het me niet waard. Dan wordt het simpelweg teveel geld.
Hann1BaL schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:01:
[...]

De nieuwe lites ondersteunen de standaard PoE. Staat zelfs op de doos. Toevallig zondag nog 1 aangeschaft. De eerste versie had dat probleem wel.
RobertMe schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:36:
[...]

Wat @Hann1BaL zegt, minus "nieuwe". De AC Lite wordt al geproduceerd met 802.3af support sinds volgens mij september 2016, en in Nederland wordt die uitgeleverd sinds ~februari 2017. Als je nu een nieuwe koopt is dat dus gegarandeerd een model met 802.3af ondersteuning (naast passive wat je sowieso niet wilt gebruiken).
Ok, top! Dan kan ik dus gewoon een goeie switch zoeken met 802.3af support :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,85

Waarom niet een enkele Unify Dream machine kopen? Iets duurder maar dan heb je alles in 1 apparaat. De USG is zwaar underpowered, zit een 5(?) jaar oude proc in en wordt loeiheet. DPI doet ie maximaal 100Mbit ofzo, lang geen Gbit in ider geval. Heb er ooit een bij iemand geinstalleerd, maar was echt helemaal niet onder de indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:14

zeroday

There is no alternative!

Weet iemand of er een mogelijkheid is dat de Unifi G3 Flex Camera via een api call de infrared aan en uit kan zetten? Of via een html opdracht ..?
Ik bemerk wat condens achter de camera en met het infrarood kan dat opgelost worden. Echter ik wil niet de gehele nacht de infrarood aan hebben staan ivm een timelapse .. (of de infrarood nightvision moet wel helder beeld geven (maar dat heb ik nog niet getest))

Deze camera maakt elke dag een 24 uurs timelapse die dan automatiek op youtube gezet wordt via wat simpele shell scripts, de afgelopen dagen was het zo vochtig dat de lens dus condensvorming geeft.
Voor de fun heb ik nu even overdag de infrared aangezet om te zien hoe lang het duurt voordat het condens weg is ..

Ben bang dat het niet kan.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
Damsplaat schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:37:
[...]

Waarom niet een enkele Unify Dream machine kopen? Iets duurder maar dan heb je alles in 1 apparaat. De USG is zwaar underpowered, zit een 5(?) jaar oude proc in en wordt loeiheet. DPI doet ie maximaal 100Mbit ofzo, lang geen Gbit in ider geval. Heb er ooit een bij iemand geinstalleerd, maar was echt helemaal niet onder de indruk
De dream machine vindt ik simpelweg te duur en heeft in mijn ogen nog wat andere nadelen;

1. Ik heb dan de wifi vanuit de meterkast, daar wil ik eigenlijk vanaf. Een andere locatie is niet mogelijk omdat van daaruit een aantal UTP-kabels door de woning gaan. Dit kan ik oplossen natuurlijk door er weer een AC Lite aan te hangen..
2. Het aantal poorten vindt ik aan de krappe kant. M'n huidige router (4-poorts) zit eigenlijk al vol en er komen nog twee apparaten bij op later dit jaar. Dus dan kom ik met de dream machine ook ruimte te kort.

Ik heb inderdaad gelezen dat als je op de USG DPI aanzet de snelheid omlaag gaat naar max 85Mbit/s. Echter ben ik niet van plan dit te gebruiken. Mijn netwerk is niet dusdanig ingericht dat er dingen op zitten die naar buiten communiceren en daardoor een risico vormen waarvoor ik DPI nodig zou hebben.
De warmte hoor en lees ik meer, maar daar maak ik me niet zo druk om. Hij komt in de meterkast vrij te hangen. Dus de warmte zou hij mi. prima kwijt moeten kunnen.

Een andere optie die ik nog overweeg, is de Edgerouter. Alleen kan ik deze dan niet via hetzelfde portaal beheren als de AC Lites. Samen met de beoogde switch heb ik dan 3 verschillende interfaces om dingen te beheren. Daar zou ik eigenlijk wel naar maximaal 2 willen..

[ Voor 15% gewijzigd door Rohem op 28-02-2020 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
[...]

DPI kan die prima, dat wordt offloaded.. IPS/IDS dat is een pain in the butt. Zelfs de USG Pro gaat met IDS/IPS maar tot 350mbit (met pieken tot 450mbit)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Ik snap je overwegingen,. Ik heb zelf thuis een edgerouter 6P als firewall/switch met PoE (de router is snel genoeg om als software switch 1Gbit te doen), icm 2x edgerouter-x en 3 unify AP's. En op een servertje draai ik dan UNMS en Unify software om de edgerouters en AP's te beheren. Alles werkt, maar als ik het nu over zou doen kwam er zonder twijfel een UDM, en geen edgerouter. Beheer is echt iets waar je zin in moet hebben als je geen sysadmin bent. Zeker als je een paar VLans enzo allemaal netjes wil regelen

Heb bij iemand ander thuis de hele zooi van USG, Cloudkey, unifiy switch + 3 AP's neergezet, en van de USG was ik dus total niet onder de indruk, dat ding is haast antiek. Zonde om nieuw te kopen, maar misschien vind je er eentje tweedehands. Als je unify gaat, dan zou ik het gelijk goed doen. De USG is hoog nodig aan een update toe, maar is IMHO nu veels te duur voor wat je krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Damsplaat op 28-02-2020 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Damsplaat schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:01:
Ik snap je overwegingen,. Ik heb zelf thuis een edgerouter 6P als firewall/switch met PoE (de router is snel genoeg om als software switch 1Gbit te doen), icm 2x edgerouter-x en 3 unify AP's. En op een servertje draai ik dan UNMS en Unify software om de edgerouters en AP's te beheren. Alles werkt, maar als ik het nu over zou doen kwam er zonder twijfel een UDM, en geen edgerouter. Beheer is echt iets waar je zin in moet hebben als je geen sysadmin bent. Zeker als je een paar VLans enzo allemaal netjes wil regelen

Heb bij iemand ander thuis de hele zooi van USG, Cloudkey, unifiy switch + 3 AP's neergezet, en van de USG was ik dus total niet onder de indruk, dat ding is haast antiek. Zonde om nieuw te kopen, maar misschien vind je er eentje tweedehands. Als je unify gaat, dan zou ik het gelijk goed doen. De USG is hoog nodig aan een update toe, maar is IMHO nu veels te duur voor wat je krijgt.
UDM is ook veel te duur op dit moment voor wat je krijgt. Het is nogal tunnelvisie om je alleen te richten op IPS/IDS wat heel goed werkt. De lijst met niet goed of zelfs totaal niet werkende functies is nog veel te lang, om nog maar niet te spreken over de lange lijst met bugs in de nieuwe interface van de controller icm de UDM en ik begrijp gerust dat zoiets tijd nodig heeft. Heel eerlijk had UI dat ding nog lang niet moet releasen.
De aankondiging van een "nieuwe USG PRO" (UMG) gooit nog eens extra olie op het vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem

Snap ik helemaal. Dat beheersaspect is ook waarom ik neig naar de USG. Verder voldoet hij prima aan hetgeen wat ik wil en ik lees toch overwegend enthousiaste reacties erover. Los van dat het al wat oudere hardware is.

Verder ben ik het helemaal met je eens dat die hoognodig een update nodig heeft.

Kwam er maar eens duidelijkheid over een nieuwe USG..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:29

_Arthur

blub

ed1703 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:16:
UDM is ook veel te duur op dit moment voor wat je krijgt. Het is nogal tunnelvisie om je alleen te richten op IPS/IDS wat heel goed werkt.
Voor mij de enige reden (IPS/IDS) om hem te kopen (ism een 1Gbit glasvezel verbinding). En puur alleen om die reden is ie spot goedkoop.

Zo heeft iedereen een andere reden om hem wel of niet aan te schaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door _Arthur op 28-02-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
ed1703 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:16:
[...]

UDM is ook veel te duur op dit moment voor wat je krijgt. Het is nogal tunnelvisie om je alleen te richten op IPS/IDS wat heel goed werkt. De lijst met niet goed of zelfs totaal niet werkende functies is nog veel te lang, om nog maar niet te spreken over de lange lijst met bugs in de nieuwe interface van de controller icm de UDM en ik begrijp gerust dat zoiets tijd nodig heeft. Heel eerlijk had UI dat ding nog lang niet moet releasen.
De aankondiging van een "nieuwe USG PRO" (UMG) gooit nog eens extra olie op het vuur.
Ik heb nog nooit een UDM in handen gehad, wist niet dat er zoveel gezeik mee is. Op papier ziet ie er heel mooi uit, maar in praktijk blijkbaar nog niet zo dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
_Arthur schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:33:
[...]

Voor mij de enige reden (IPS/IDS) om hem te kopen (ism een 1Gbit glasvezel verbinding). En puur alleen om die reden is ie spot goedkoop.

Zo heeft iedereen een andere reden om hem wel of niet aan te schaffen.
Mee eens. Als je de verdere functies ook niet gebruikt en hij voor jou voldoet is dat natuurlijk ook geen stopper.
Ik moet er ook wel bij melden dat de issues ook meer spelen bij de UDM Pro dan bij de normale UDM. Ik zie daar ook weinig klachten over. Maar een deel zal ook wel gekocht worden door een ander marktsegment. Wifi in de meterkast ga ik hier maar niet eens meer op in, behalve dat je de straat gelukkig maakt met een minder goed te gebruiken wifi-kanaal ;w Beter om het dan uit te zetten (indien dat mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Rohem schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:24:
[...]
Snap ik helemaal. Dat beheersaspect is ook waarom ik neig naar de USG.
~50 euro besparen op de switch en dan niet goed gebruik maken van het ecosysteem vind ik dan weer zonde, Unifi is juist zo lekker als je ook alle onderdelen ervan gebruikt. Als je geen Unifi switch wil kopen zou ik mezelf afvragen waarom je dan wel een USG zou willen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
Cartman! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:46:
[...]

~50 euro besparen op de switch en dan niet goed gebruik maken van het ecosysteem vind ik dan weer zonde, Unifi is juist zo lekker als je ook alle onderdelen ervan gebruikt. Als je geen Unifi switch wil kopen zou ik mezelf afvragen waarom je dan wel een USG zou willen kopen?
Zie ook mijn eerdere reactie daarvoor. Dat gaat sowieso boven m'n budget als ik die erbij neem en ik vindt het de meerprijs niet waard voor de enkele keer dat ik daar wat moet aanpassen na de intiele instellingen. Misschien in de toekomst :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik snap je overwegingen,. Ik heb zelf thuis een edgerouter 6P als firewall/switch met PoE (de router is snel genoeg om als software switch 1Gbit te doen), icm 2x edgerouter-x en 3 unify AP's. En op een servertje draai ik dan UNMS en Unify software om de edgerouters en AP's te beheren. Alles werkt, maar als ik het nu over zou doen kwam er zonder twijfel een UDM, en geen edgerouter. Beheer is echt iets waar je zin in moet hebben als je geen sysadmin bent. Zeker als je een paar VLans enzo allemaal netjes wil regelen.
Grappig : Ik zou juist die kant op gaan als ik alles overnieuw zou doen! :)
Waarom niet een enkele Unify Dream machine kopen? Iets duurder maar dan heb je alles in 1 apparaat. De USG is zwaar underpowered, zit een 5(?) jaar oude proc in en wordt loeiheet. DPI doet ie maximaal 100Mbit ofzo, lang geen Gbit in ider geval. Heb er ooit een bij iemand geinstalleerd, maar was echt helemaal niet onder de indruk.
DPI is Hardware Offloaded en dat hele verhaal gaat juist over IDS/IPS :P
IMHO is er maar één ding echt mis met de USG en dat is de beperking die de UniFI Controller heet! :/

Als je wat meer geavanceerde dingen wil doen moet je al gauw de CLI en JSON file in duiken en op dat moment heb ik dus zoiets van : "Dan had ik net zo goed een EdgeRouter kunnen kopen!" 8)7
Cartman! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:46:
Je kan het ook van de andere kant bekijken : De Ubiquiti UniFi tegenhanger is gewoon veel te duur voor wat die biedt! :)

Ik vond het dan ook heel erg fijn om te zien dat die kleine 5-poorts switch die eraan komt een flink stuk goedkoper is dan haar grotere 8-poorts zusje!
Hopelijk blijft dat zo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
nero355 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:20:
[...]

Grappig : Ik zou juist die kant op gaan als ik alles overnieuw zou doen! :)

[...]

DPI is Hardware Offloaded en dat hele verhaal gaat juist over IDS/IPS :P

[...]

IMHO is er maar één ding echt mis met de USG en dat is de beperking die de UniFI Controller heet! :/

Als je wat meer geavanceerde dingen wil doen moet je al gauw de CLI en JSON file in duiken en op dat moment heb ik dus zoiets van : "Dan had ik net zo goed een EdgeRouter kunnen kopen!" 8)7

[...]

Je kan het ook van de andere kant bekijken : De Ubiquiti UniFi tegenhanger is gewoon veel te duur voor wat die biedt! :)

Ik vond het dan ook heel erg fijn om te zien dat die kleine 5-poorts switch die eraan komt een flink stuk goedkoper is dan haar grotere 8-poorts zusje!
Hopelijk blijft dat zo...
Zo heeft iedereen ook weer andere afwegingen.
Ik ben zeker tevreden met Unifi en zou nu nog steeds een USG 3P overwegen. Temeer omdat er eigenlijk nog geen alternatief is. (UDM-non-pro heb ik ongeveer 0,1 ms over nagedacht)
Maar ik ben dan ook geen sysadmin in mijn dagelijks leven en ik vind de cli te ver gaan.
Ik heb natuurlijk ook wel een beetje makkelijk praten met Ziggo (in bridge).

Als alternatief zou ik dan het TP-Link ecosysteem nog overwegen. Ik ben eigenlijk wel tevreden over de TP-link switches die ik heb en de AP's zijn best mooi (de nieuwe EAP225 in-wall )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Rohem schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:11:
[...]
Zie ook mijn eerdere reactie daarvoor. Dat gaat sowieso boven m'n budget als ik die erbij neem en ik vindt het de meerprijs niet waard voor de enkele keer dat ik daar wat moet aanpassen na de intiele instellingen. Misschien in de toekomst :)
Die reactie heb ik ook gelezen maar wilde t nogmaals aanstippen dat je nu een "net-niet" ervaring van Unifi gaat krijgen waar je als met VLANs wilt spelen je toch weer moet inloggen om alles recht te trekken. Prima natuurlijk als je dat wilt maar mij zou t die paar tientjes wel waard zijn is het die paar tientjes extra wel waard.
nero355 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:20:
Absoluut mee eens! Echter dan zou ik gewoon helemaal niet voor Unifi kiezen voor de apparatuur behalve de AP. Maximaal 2 interfaces is leuk maar het is met beiden gewoon behelpen om het "in sync" te krijgen als je een aanpassing wil doen imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

rinkel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:02:
Als alternatief zou ik dan het TP-Link ecosysteem nog overwegen. Ik ben eigenlijk wel tevreden over de TP-link switches die ik heb en de AP's zijn best mooi (de nieuwe EAP225 in-wall )
Toch is de TP-Link in-wall een stuk minder dan de UAP-IW-HD ... bv aantal en snelheid van de ehternetpoorten, evenals de WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 08:11

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,85

ik heb de zelfde switch (2x) met een AP-lite uit september. Werkt prima. TP-link interface is misschien wat onoverzichtelijk en onhandig. Meer eerlijk is eerlijk. Als het eenmaal werkt kijk je er bijna niet meer naar om. Dus om nou 2x zoveel geld uitbetaald geven aan switch.... zonvakantie verander ik de speed,duplex,vlan,poe niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nitpicker schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:52:
Toch is de TP-Link in-wall een stuk minder dan de UAP-IW-HD ... bv aantal en snelheid van de ehternetpoorten, evenals de WiFi
Ik heb weleens de opmerking gehoord dat de TP-Link variant mooier/netter is dan de Ubiquiti UniFi variant, vanwege de dikte en het melkachtige wit 8)7

Zoveel mensen, zoveel wensen, denk ik dan maar...?! :$

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
nero355 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 00:01:
[...]

Ik heb weleens de opmerking gehoord dat de TP-Link variant mooier/netter is dan de Ubiquiti UniFi variant, vanwege de dikte en het melkachtige wit 8)7

Zoveel mensen, zoveel wensen, denk ik dan maar...?! :$
Welke mooier is is natuurlijk een kwestie van smaak. Maar Ubiquiti is dus niet de enige met mooie accesspoints. Het is natuurlijk wel zo prettig om een mooi accesspoint aan de muur te schroeven.
Als ze beide evengoed zouden werken is er tenminste nog keuze.

Ik blijf voorlopig bij unifi (en mijn iw-accespoints vind ik mooi genoeg ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door rinkel op 29-02-2020 00:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Underpowered?
Ik weet/snap niet helemaal wat je daar mee bedoeld, maar een markt conforme asa 5508-x van €1750 euro doet ook 250 mbit/s ips.
en 450mb/s firewall waar een €300,- USG-pro 1gig firewall (offloading ) doet en 350mb/s IPS

https://www.centralpoint....tm_campaign=tweakersclick
1.463,- excl. btw
1.770,23 incl. btw
Bericht mij bij voorraad
Verwachte voorraad datum:
donderdag 19 maart 2020

Data-uitwisseling
Firewall throughput 450 Mbit/s
IPS/IDS throughput 250 Mbit/s
Maximale overdrachtssnelheid van gegevens 1000 Mbit/s
Maximum firewall verbindingen 100000
Maximum firewall verbindingen per seconde 10000
Mobile VPN IPSec 100
Een USG is echt geen underpowered apparaat en al gemaal niet voor dat geld.

Als je bedoelt dat een USG geen 1Gb/s IPS kan
Is dat niet heel gek dat kunnen de meeste firewall’s niet. Een Markt conform 1Gb/s IPS
Een ASA 5545 kost 11duizend euro
*natuurlijks zijn deze niet 100% vergelijkbaar
11.394,- excl. btw
13.786,74 incl. btw
Op voorraad (4)
Levertijd:
Gratis Verzending!

Firewall throughput 3000 Mbit/s
IPS/IDS throughput 900 Mbit/s
Maximum firewall verbindingen 750000
Maximum firewall verbindingen per seconde 30000
Mobile VPN IPSec 750
Mobile VPN SSL 2
VPN throughput 400 Mbit/s
https://www.centralpoint....t-asa5545-k9-num-1218119/
rinkel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:02:
[...]

Zo heeft iedereen ook weer andere afwegingen.
Ik ben zeker tevreden met Unifi en zou nu nog steeds een USG 3P overwegen. Temeer omdat er eigenlijk nog geen alternatief is. (UDM-non-pro heb ik ongeveer 0,1 ms over nagedacht)
Maar ik ben dan ook geen sysadmin in mijn dagelijks leven en ik vind de cli te ver gaan.
Ik heb natuurlijk ook wel een beetje makkelijk praten met Ziggo (in bridge).

Leuk/grappig om te zien dat t-p link zelfs het marketing materiaal (plaatjes ) kopieert dat zegt wat over het disruptive gedrag van Ubnt. Grote kans dat die 225 t-p paniek voetbal Is

Oude model 2016
https://inwall.ui.com/

Nieuwe 2019 model
https://inwall-hd.ui.com/

[ Voor 69% gewijzigd door xbeam op 29-02-2020 12:15 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohem
Cartman! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:38:
[...]

Die reactie heb ik ook gelezen maar wilde t nogmaals aanstippen dat je nu een "net-niet" ervaring van Unifi gaat krijgen waar je als met VLANs wilt spelen je toch weer moet inloggen om alles recht te trekken. Prima natuurlijk als je dat wilt maar mij zou t die paar tientjes wel waard zijn is het die paar tientjes extra wel waard.

[...]

Absoluut mee eens! Echter dan zou ik gewoon helemaal niet voor Unifi kiezen voor de apparatuur behalve de AP. Maximaal 2 interfaces is leuk maar het is met beiden gewoon behelpen om het "in sync" te krijgen als je een aanpassing wil doen imo.
Ok ik ben om. Het wordt toch een USG, met Unifi 8-poorts switch en een AC Lite.

De USG en switch komen in de meterkast aan de wand gemonteerd. Kan ik daar problemen verwachten met de warmte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Rohem schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:55:
[...]

Ok ik ben om. Het wordt toch een USG, met Unifi 8-poorts switch en een AC Lite.

De USG en switch komen in de meterkast aan de wand gemonteerd. Kan ik daar problemen verwachten met de warmte :?
Een oven wordt het daar sowieso met al die apparaten. Bij mij staat de meterkast vol met diverse apparatuur, warmste plekje in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
rinkel schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:57:
[...]

Een oven wordt het daar sowieso met al die apparaten. Bij mij staat de meterkast vol met diverse apparatuur, warmste plekje in huis.
Moet ook wel wat kunnen hebben lijkt me :z USG op de achterwand, switch op dezelfde hoogte tegen de zijkant en klaar O+

Nu nog wachten tot ik de boel in huis heb >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
Rohem schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:06:
[...]

Moet ook wel wat kunnen hebben lijkt me :z USG op de achterwand, switch op dezelfde hoogte tegen de zijkant en klaar O+

Nu nog wachten tot ik de boel in huis heb >:)
Ik heb het ook tegen de muur geschroeft. Mijn meterkast is maar ongeveer 30cm diep, dus kan ik geen grotere switches kwijt.
Dus maar even zo opgelost. Moet eea nog wel wat netter afwerken.
De TP-Link switch wordt mogelijk nog vervangen door een Unifi, de schroeven zitten er al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yTyZXNlnWFUTMiA5JkjGWJO7/medium.jpg

(rood is uplink, geel is PoE)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
rinkel schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:15:
[...]

Ik heb het ook tegen de muur geschroeft. Mijn meterkast is maar ongeveer 30cm diep, dus kan ik geen grotere switches kwijt.
Dus maar even zo opgelost. Moet eea nog wel wat netter afwerken.
De TP-Link switch wordt mogelijk nog vervangen door een Unifi, de schroeven zitten er al.

[Afbeelding]

(rood is uplink, geel is PoE)
Dat ziet er al best netjes uit vindt ik hoor :) Meterkast bij mij is even diep zag ik net, maar kabelmanagement heb ik aantal jaren terug nog niet echt over nagedacht -O- . Dus dat ga ik meteen maar even goed doen. Goed idee met de verschillende kleuren kabels (y) . Als de boel over aantal weekjes op z'n plek zit post ik wel ff het resultaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
Rohem schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:20:
[...]

Dat ziet er al best netjes uit vindt ik hoor :) Meterkast bij mij is even diep zag ik net, maar kabelmanagement heb ik aantal jaren terug nog niet echt over nagedacht -O- . Dus dat ga ik meteen maar even goed doen. Goed idee met de verschillende kleuren kabels (y) . Als de boel over aantal weekjes op z'n plek zit post ik wel ff het resultaat
Kijk anders eens in het nette netwerk topic, wellicht doe je daar nog ideeën op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
Zo te zien op de foto geeft dit AP geen mogelijkheid om de kabel onzichtbaar weg te werken? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miyamoto schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:22:
Zo te zien op de foto geeft dit AP geen mogelijkheid om de kabel onzichtbaar weg te werken? Klopt dat?
Ligt er een beetje aan hoe je het aanpakt, maar in principe is daar meer de In-Wall serie voor bedoeld, zolang het om gebruik binnen in je huis gaat :)

Wat ben je van plan precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
nero355 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:25:
[...]

Wat ben je van plan precies ?
Binnen heb ik sinds een paar dagen de AC Lites hangen (prachtig spul trouwens :) ). Ik zoek er nog één voor buiten (grote tuin). Zou alleen liever de kabel niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miyamoto schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:28:
Binnen heb ik sinds een paar dagen de AC Lites hangen (prachtig spul trouwens :) ). Ik zoek er nog één voor buiten (grote tuin). Zou alleen liever de kabel niet zien.
Op die fiets! :)

In principe kan je de kabel zo positioneren dat die gelijk de Mesh AC in gaat zodra die uit het gat komt en dan moet het er wel netjes uitzien denk ik, maar het vereist dus wel wat meten en passen gepruts! ;)

Bij mij zitten er ondertussen nog 2 andere kabels naast dus vandaar dat het er destijds zo uitzag...

Helaas is er geen In-Wall voor buitengebruik voor zover ik weet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miyamoto schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:28:
[...]

Als je tuin echt groot is zou ik zeggen een mesh-m met een van deze.
https://www.ui.com/airmax/airmax-sector-antenna/

En als hij echt echt heeeel groot is zou ik 3xmesh-m nemen met deze
https://www.ui.com/airmax/airprism-sector/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qozLb51FQSsOZoHwvMReYkon/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door xbeam op 01-03-2020 01:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leksz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-07 07:48
nero355 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:33:
[...]

Op die fiets! :)

In principe kan je de kabel zo positioneren dat die gelijk de Mesh AC in gaat zodra die uit het gat komt en dan moet het er wel netjes uitzien denk ik, maar het vereist dus wel wat meten en passen gepruts! ;)

Bij mij zitten er ondertussen nog 2 andere kabels naast dus vandaar dat het er destijds zo uitzag...

Helaas is er geen In-Wall voor buitengebruik voor zover ik weet :?
Er is ook een AC mesh pro tegenwoordig. Heeft iets meer weg van een inwall. https://tweakers.net/pric...ac-mesh-pro-(1-pack).html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Bij de pro zit de ethernet aansluiting ook aan de onderzijde. Wordt dus toch wat prullen om de kabel zo veel mogelijk uit het zicht te houden.

Het gaat om zo'n 50 meter (20m diep) tuin vanaf het punt waar ik het access point wil monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Miyamoto schreef op zondag 1 maart 2020 @ 09:27:
Bij de pro zit de ethernet aansluiting ook aan de onderzijde. Wordt dus toch wat prullen om de kabel zo veel mogelijk uit het zicht te houden.

Het gaat om zo'n 50 meter (20m diep) tuin vanaf het punt waar ik het access point wil monteren.
Ik laat de kabel iets naar boven lopen. Ik heb de pro aan mijn schuur hangen, en het gat voor de kabel 3cm boven de onderkant zitten. Valt nauwelijks op.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Iemand idee waarom mijn US-8 geen kleur weergeeft op poort 8 waarop een PoE camera is aangesloten ?
De US-8 wordt gevoed door de US-8-150W via PoE Passtrough (dus de US-8 is niet aangesloten met zijn eigen voedingsadapter)

US-8 Unifi

Ook het Mac Adres 8D:90 kan ik niet thuisbrengen, zit dubbel op Poort 8 van de US-8 ?

dubbel device

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
74:83:C2 mac adress is van Ubiquiti Networks Inc.
branden de lampjes wel op de switch zelf?

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:42
Doet je camera het wel kan je via browser in de camera komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
Lampjes branden...
1 + 4 groen
2+3+8 oranje (P8 = uplink naar US8-150)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q7L6ERfISeEaweSWQOtbZGRs/thumb.png

Camera werkt en ook nas op Poort 4 is online. :?

[ Voor 10% gewijzigd door grindal81 op 01-03-2020 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
zou me niks verbazen dat de controller even de weg kwijt is...
did you try to turn it off and on again? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grindal81
Dat was het !!
Had verwacht dat mijn cloud-key ondertussen al wel wat reboots had gemaakt... niet dus, na manuele reboot alles terug in orde :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:20
Hi, ik ben van plan om m'n thuisnetwerk een upgrade te geven en ben van plan de volgende configuratie aan te schaffen:

Er komt Ziggo binnen met een (moderne witte) modem. Deze wil ik in bridge modus laten zetten om de routing functie van een EdgeRouter te gebruiken. Door het huis liggen 8 UTP kabels waarvan ik er 4 wil gaan gebruiken voor In-Wall's AC's en de andere 4 als gewone UTP aansluitingen.

Ik denk aan de volgende configurtatie:

Ziggo Modem
-- EdgeRouter X
----Unifi Switch 8 ports 60 W PoE
------- 4 X In-Wall AP's
------- 4 X standaard UTP wandcontactdoos.
------- Ubiquiti UniFi Cloud Key

Dank voor jullie hulp!
Moet die cloud key ook op een poort van de Switch?
En ik zie twee type 8-poorts switches: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) of Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+). Welke zouden jullie aanraden? En mogelijk zou een 16-poorts switch een overweging zijn als in de toekomst met netwerk verbindingen de verwachten zijn (ik zou dat op dit moment niet weten)
  • Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) 8x Ethernet 1Gbps met PoE+
  • Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)
  • Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) 16x Ethernet 1Gbps met PoE+
  • Ubiquiti EdgeRouter X
  • Ubiquiti UniFi AC In-Wall - 5-pack

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miyamoto schreef op zondag 1 maart 2020 @ 09:27:

Bij De flexHD zit de eth aan achterkant en bij een wall mount zie hem dus niet. Ook is de vorm en het formaat. Netjes en niet zo extreem duidelijk een WiFi antenne.
https://unifi-flexhd.ui.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fb8u4U6dfjOTsGbB52BxD07n/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door xbeam op 01-03-2020 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Royalpieter schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:42:
Hi, ik ben van plan om m'n thuisnetwerk een upgrade te geven en ben van plan de volgende configuratie aan te schaffen:

Er komt Ziggo binnen met een (moderne witte) modem. Deze wil ik in bridge modus laten zetten om de routing functie van een EdgeRouter te gebruiken. Door het huis liggen 8 UTP kabels waarvan ik er 4 wil gaan gebruiken voor In-Wall's AC's en de andere 4 als gewone UTP aansluitingen.

Ziggo Modem
-- EdgeRouter X
------- 4 X In-Wall AP's

Dank voor jullie hulp!
En ik zie twee type 8-poorts switches: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) of Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+). Welke zouden jullie aanraden? En mogelijk zou een 16-poorts switch een overweging zijn als in de toekomst met netwerk verbindingen de verwachten zijn (ik zou dat op dit moment niet weten)
  • Ubiquiti EdgeRouter X
De 8 poort switch ga je al niet aan uit komen. Immers heb je al 8 aansluitingen, maar je moet ook nog een kabel naar de EdgeRouter leggen. En ja, de CloudKey moet je ook er op aansluiten. Dan heb je dus al 10 poorten nodig.

Voordeel wat de USW 8-150W, USW 16-150W en gen 2 USW 16 hebben is dat deze ook ondersteuning voor PoE+ hebben. Dat in combinatie met de In-Wall modellen kun je daarop later als je dat zou willen nog een PoE apparaat aansluiten via PoE passthrough. Met de USW 8-60W kan dat officieel niet.

Daarnaast zal ik ook maar alvast de vraag stellen waarom je voor een EdgeRouter gaat en niet een USG of UDM :P Klein voordeeltje van de UDM is dan ook dat je geen CloudKey meer nodig hebt, omdat de UniFi Controller zit ingebakken. Plus dat de UDM 4 switch poorten heeft, dus een 8 poorts switch is dan voldoende. Effectief heb je dan 10 poorten tot je beschikking, waar je er nu dan maar 8 nodig hebt. Daarnaast dat de UDM dan ook al wifi heeft ingebouwd zou dat je een In-Wall kunnen schelen. Maar dan moet je de UDM natuurlijk wel in bv de woonkamer kwijt moeten kunnen en dat daar al alle kabels uit komen. Want een UDM in de meterkast zou ik persoonlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grindal81 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:45:
De US-8 wordt gevoed door de US-8-150W via PoE Passtrough (dus de US-8 is niet aangesloten met zijn eigen voedingsadapter)
Heb je nou expres een loop gemaakt richting je US-8-150W :?

Ik zou op de US-8 sowieso poort 8 alleen gebruiken als het echt niet anders kan en ook effe handmatig op die poort de Passive PoE uitzetten voor alle zekerheid!

Alle drie zijn hier namelijk zo in gebruik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grindal81
nero355 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:10:
[...]

[...]

Heb je nou expres een loop gemaakt richting je US-8-150W :?

Ik zou op de US-8 sowieso poort 8 alleen gebruiken als het echt niet anders kan en ook effe handmatig op die poort de Passive PoE uitzetten voor alle zekerheid!

Alle drie zijn hier namelijk zo in gebruik ;)
foutje.. poort 1 = uplink, Poort 8 = PoE voor de camera, scheelt weeral 2 adaptors die voor niks warm worden...

Twijfel nog over de Voeding vanuit de US-150 naar de US-8, gezien dit maar over een standaard cat6 kabel loopt., De camera zie ik minder probleem in, Cat-7 FTP :) ..

Misschien toch maar de US_8 zijn eigen voeding opnieuw gebruiken om de cat6 utp kabel richting US-150 minder te belasten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grindal81 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:20:
foutje.. poort 1 = uplink, Poort 8 = PoE voor de camera, scheelt weeral 2 adaptors die voor niks warm worden...
NICE! :)
Twijfel nog over de Voeding vanuit de US-150 naar de US-8, gezien dit maar over een standaard cat6 kabel loopt., De camera zie ik minder probleem in, Cat-7 FTP :) ..

Misschien toch maar de US_8 zijn eigen voeding opnieuw gebruiken om de cat6 utp kabel richting US-150 minder te belasten... :?
Lekker zo laten! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
grindal81 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:20:
[...]

Eensch met @nero355, ik heb alles bedraad met cat5e. PoE gaat echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
rinkel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:41:
[...]

Eensch met @nero355, ik heb alles bedraad met cat5e. PoE gaat echt prima.
Het werkt stabiel, afstanden vallen in huis nog mee tussen us8-150 en de US-8 zit zo'n 40m... toch blijft het opletten met veel PoE vermogen over die dunne draadjes.
Nu in mijn geval valt het best nog wel mee, 8,9W voor de US-8 + PoE camera...

Netwerk begint er stilaan netjes uit te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2PiPYXeNs53DkHlnjkCe0Tro/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
grindal81 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:25:
[...]

Het werkt stabiel, afstanden vallen in huis nog mee tussen us8-150 en de US-8 zit zo'n 40m... toch blijft het opletten met veel PoE vermogen over die dunne draadjes.
Nu in mijn geval valt het best nog wel mee, 8,9W voor de US-8 + PoE camera...

[Afbeelding]
Valt toch wel mee met dat vermogen?
Juist daarom is de spanning 48V, dan valt de weerstand weer wat mee. PoE ondersteund gewoon cat5. De stroom wordt verdeeld over 4 aders, de + over 4 en 5, de - over 7 en 8. Dan moet cat6 prima lukken. Kabels worden ook niet warm.

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 01-03-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grindal81
Royalpieter schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:42:

Ziggo Modem
-- EdgeRouter X
------- 4 X In-Wall AP's

Dank voor jullie hulp!
  • Ubiquiti EdgeRouter X
Als je Inwall wil gebruiken zou ik zeker voor den PoE+ switch gaan (US8-150) of een model met meer poorten.
Door te voeden via PoE+, kan je op de InWall ook nog een PoE device aansluiten... (kan in de toekomst altijd handig zijn)

ps: de US8-150 heeft 8 koper +2SFP poorten (kan je ook nog een Koper SFP in plaatsen)
(ik heb bv zelf ook de SFP poort gebruikt, 1e voor kabelmodem, 2e om naar een "domme 24p switch" te lopen ). Poort 1 tem 8 geven dan weer voeding aan Unifi AP's en Switches

US-8 150w

[ Voor 4% gewijzigd door grindal81 op 01-03-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:20
RobertMe schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:52:
[...]

De 8 poort switch ga je al niet aan uit komen. Immers heb je al 8 aansluitingen, maar je moet ook nog een kabel naar de EdgeRouter leggen. En ja, de CloudKey moet je ook er op aansluiten. Dan heb je dus al 10 poorten nodig.

Voordeel wat de USW 8-150W, USW 16-150W en gen 2 USW 16 hebben is dat deze ook ondersteuning voor PoE+ hebben. Dat in combinatie met de In-Wall modellen kun je daarop later als je dat zou willen nog een PoE apparaat aansluiten via PoE passthrough. Met de USW 8-60W kan dat officieel niet.

Daarnaast zal ik ook maar alvast de vraag stellen waarom je voor een EdgeRouter gaat en niet een USG of UDM :P Klein voordeeltje van de UDM is dan ook dat je geen CloudKey meer nodig hebt, omdat de UniFi Controller zit ingebakken. Plus dat de UDM 4 switch poorten heeft, dus een 8 poorts switch is dan voldoende. Effectief heb je dan 10 poorten tot je beschikking, waar je er nu dan maar 8 nodig hebt. Daarnaast dat de UDM dan ook al wifi heeft ingebouwd zou dat je een In-Wall kunnen schelen. Maar dan moet je de UDM natuurlijk wel in bv de woonkamer kwijt moeten kunnen en dat daar al alle kabels uit komen. Want een UDM in de meterkast zou ik persoonlijk niet doen.
Dank! Ik overweeg die Edgerouter mogelijk helemaal te skippen en toch te Routing functie van de Ziggo Modem te gebruiken. Of een USG om alles in dezelfde serie te hebben. 16 poorten zijn mogelijk toch wel handiger. En verder, die UDM is toch best prijzig? Het wordt inderdaad meterkast werk, dus da's misschien niet zo'n beste optie....

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Royalpieter schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:08:
[...]

Dank! Ik overweeg die Edgerouter mogelijk helemaal te skippen en toch te Routing functie van de Ziggo Modem te gebruiken. Of een USG om alles in dezelfde serie te hebben. 16 poorten zijn mogelijk toch wel handiger. En verder, die UDM is toch best prijzig? Het wordt inderdaad meterkast werk, dus da's misschien niet zo'n beste optie....
Bij meterkast is de UDM Pro inderdaad logischer (heeft ook 8 poorten, maar weer geen PoE). Maar die's net zo duur met minder hardware features en extra software die je waarschijnlijk niet gaat gebruiken. Als in: UDM vs UDM Pro lever je AP in voor 4 extra (non PoE) poorten en UniFi Protect (NVR) + UniFi Access (toegangscontrole) + IIRC Unifi Talk (telefoon). Of je moet wachten op de half aangekondigde Unifi Management Gateway. Daarvoor hebben ze nu voor feature requests gevraagd. Basis hardware wordt gelijk aan UDM / UDM Pro (zelfde SoC), maar je krijgt dan alleen 2 UTP en 2 SFP+ poorten (van elk WAN & LAN). Maar gezien ze paar weken terug daarvoor hebben gevraagd om feature requests denk ik niet dat je die voor de zomer hoeft te verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinkel
[...]

Of je moet ruimte hebben voor zo’n gek ei in de meterkast.

Niet iedereen hier is t met me eens hier, maar je kunt ook nog de oude USG overwegen, dan heb je ook firewall-rules in de controller. Die heb je niet met de ziggo router. Dat was voor mij de reden om voor de usg te gaan.
Maarja, dan heb je een wat ouder type en ips tot ongeveer 80Mbit, maar ips heb je ook niet op de ziggo router.
Heb je ips ook echt nodig? Ik niet echt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinkel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:28:
[...]

Of je moet ruimte hebben voor zo’n gek ei in de meterkast.

Niet iedereen hier is t met me eens hier, maar je kunt ook nog de oude USG overwegen, dan heb je ook firewall-rules in de controller. Die heb je niet met de ziggo router. Dat was voor mij de reden om voor de usg te gaan.
Maarja, dan heb je een wat ouder type en ips tot ongeveer 80Mbit, maar ips heb je ook niet op de ziggo router.
Heb je ips ook echt nodig? Ik niet echt eigenlijk.
IPS zit bij mijn weten ook niet op de EdgeRouter lijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik hoor iedereen hier roepen dat die USG niet goed is en whatever. Maar wat is er nou helemaal mis met dat ding voor thusgebruik? Zolang je geen IPS gebruikt (en das voor thuisgebruik niet standaard maar veel meer een pro feature) is er serieus weinig mis mee volgens mij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:46:
Ik hoor iedereen hier roepen dat die USG niet goed is en whatever. Maar wat is er nou helemaal mis met dat ding voor thusgebruik? Zolang je geen IPS gebruikt (en das voor thuisgebruik niet standaard maar veel meer een pro feature) is er serieus weinig mis mee volgens mij :)
Nee, niets, je hebt helemaal gelijk. Commentaar op apparatuur van welke fabrikant dan ook zijn hier meestal reacties met een projectie hoe een tweaker daar in steekt en dat is geen normale thuisgebruiker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met de USG is helemaal niets mis. En zeker niet voor wat hij kost. De advanced features zijn alleen niet via de GUI instellen. Maar daar zit het juist verschil tussen de wat professioneler en thuis routers.

Veel consumenten hebben niet door hoe dat IPS geld kost en CPU intensief IPS is. En dat een Cisco 2000 euro gateway IPS ook maar met 250mbit kan. Zoals een USG-pro.

Zie mijn vorige post hier over, een Cisco router die IPS met 1Gb/s kan kost meer dan 10duizend euro. Waardoor een de USG-3p (€100-gateway) eigenlijk koopje is. En een top euro/mbit prestatie is voor thuis.

En wanneer je Minder ips filters gebruikt gaat je snelheid omhoog. En zonder IPS kan hij gewoon 1gbit/s aan. Wat al niet veel 100 euro routers kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
[...]
Het wordt inderdaad meterkast werk, dus da's misschien niet zo'n beste optie....
Dat roepen er zoveel.... maar met een beetje fantasie kan het toch ook gewoon anders (en beter).

Als je 1 UTP kabel naar een kamer kan trekken kan je er bijna altijd ook 2 trekken en dan kan de UDM gewoon op een plaats staan waar je wat aan de AP en switch hebt. Geen enkele reden om 'm in de meterkast te zetten. Zeker niet omdat een 4 poort switch daar toch bijna altijd veel te krap is. En zelf de 8 van de UDM Pro is een tikje krap tegenwoordig.

[ Voor 16% gewijzigd door Yowzawood op 01-03-2020 20:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Tsja, de USG... Da's een beetje hetzelfde als zeggen van "koop deze TV van 5 jaar oud" terwijl de nieuwe modellen ernaast staan.

Zoals ik al eerder heb geschreven, als mijn USG nu kapot gaat weet ik niet wat ik zou doen / kopen.

Opnieuw een USG? Maar da's een oudje en vraag is hoe lang er nog ondersteuning voor is, en dan al helemaal op het vlak van nieuwe features. Dat er nog een aantal jaar beveiligingsupdates komen geloof ik wel. Maar het UniFi systeem wordt ook verder ontwikkeld. Stel dadelijk komen features als DNAT & SNAT wel naar de controller, komt dat dan ook naar de USG? Of elke andere nieuwe feature die technisch kan, zoals @xbeam al aangeeft, door de config.gateway.json zelf op te stellen.

Een EdgeRouter (4 wellicht)? Maar die valt weer buiten de UniFi lijn en verlies je fancy grafieken, centraal beheer, etc.

Een UDM? Maar om die dan in de kelder te hangen... En alle netwerkhardware is met een reden uit de woonkamer gehaald, dus de UDM gaat ook niet terug naar daar.

Een UDM Pro? Maar die heeft dan weer zoveel "onnodige" features voor mij en daardoor ook relatief duur (betalen voor features die niet gebruikt worden).

Of een stopgap in afwachting van bv UMG, maarja, wanneer komt die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Oké, vreemd probleem. Heb sinds paar dagen een udm-pro. Op zich geen problemen maar vanavond opeens dat de radio’s van mijn accesspoints disabled zijn. Herstart van de accesspoints zorgt dat de radio’s even weer online zijn en dan weer op disabled springen. Herstart UDM heeft ook geen effect.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FnuqTqvI5WSdhHLeEquKYWBX/thumb.png

[ Voor 19% gewijzigd door Greetoz op 01-03-2020 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Greetoz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:09:
Oké, vreemd probleem. Heb sinds paar dagen een udm-pro. Op zich geen problemen maar vanavond opeens dat de radio’s van mijn accesspoints disabled zijn. Herstart van de accesspoints zorgt dat de radio’s even weer online zijn en dan weer op disabled springen. Herstart UDM heeft ook geen effect.

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Misschien staan ze uit bij Wireless networks?
Of heb je een schedule aangemaakt? In de beta omgeving is deze nu ineens andersom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
rinkel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:14:
[...]

Misschien staan ze uit bij Wireless networks?
Of heb je een schedule aangemaakt? In de beta omgeving is deze nu ineens andersom.
Nee geen schedules en de WiReless networks staan aan. Het gebeurde ook opeens. Ik had wel WiFi AI aan staan met schedule maar die zou pas om 2.00 AM moeten gaan. Deze nu wel uitgezet en udm herstart maar weet niet of dit het is en het heeft ook niet geholpen.

EDIT: Ben erachter. De accesspoints hadden nog de oude gateway van de pfsense router erin staan. Deze draait ook nog maar was offline gegaan. (de reden dat ik weg ga van pfsense). Gateway aangepast naar de UDM en de AP's zijn weer online!

[ Voor 22% gewijzigd door Greetoz op 01-03-2020 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greetoz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:09:

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Heeft niets met de udm-pro te maken denk ik.
Ik had van de week ook klant die belde met de vraag of ik kon zien of er AP kapot was.
Ze hadden in eens achter geen WiFi meer. Volgens de settings stond de ssid gewoon aan maar de AP gaf aan dat 2,4 ghz ssid disabled was. Denk dat een firmware dingetje was.

Dat ssid offline gaat als geen dns is. Kan je voorkomen door dit In systeem config uit te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 02-03-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 01:52
grindal81 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:25:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit, maar waarom hebben de eerste 3 APs maar een 100Mb verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:08
llagendijk schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:13:
[...]

Ziet er mooi uit, maar waarom hebben de eerste 3 APs maar een 100Mb verbinding?
Aan de naam van de ap’s en het plaatje (groene ring) betreft het hier niet-AC gen1 exemplaren. Die hebben een 100mbit aansluiting.

[ Voor 3% gewijzigd door reinoudkil op 03-03-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:53:
[...]

Tsja, de USG... Da's een beetje hetzelfde als zeggen van "koop deze TV van 5 jaar oud" terwijl de nieuwe modellen ernaast staan.

Zoals ik al eerder heb geschreven, als mijn USG nu kapot gaat weet ik niet wat ik zou doen / kopen.

Opnieuw een USG? Maar da's een oudje en vraag is hoe lang er nog ondersteuning voor is, en dan al helemaal op het vlak van nieuwe features. Dat er nog een aantal jaar beveiligingsupdates komen geloof ik wel. Maar het UniFi systeem wordt ook verder ontwikkeld. Stel dadelijk komen features als DNAT & SNAT wel naar de controller, komt dat dan ook naar de USG? Of elke andere nieuwe feature die technisch kan, zoals @xbeam al aangeeft, door de config.gateway.json zelf op te stellen.

Een EdgeRouter (4 wellicht)? Maar die valt weer buiten de UniFi lijn en verlies je fancy grafieken, centraal beheer, etc.

Een UDM? Maar om die dan in de kelder te hangen... En alle netwerkhardware is met een reden uit de woonkamer gehaald, dus de UDM gaat ook niet terug naar daar.

Een UDM Pro? Maar die heeft dan weer zoveel "onnodige" features voor mij en daardoor ook relatief duur (betalen voor features die niet gebruikt worden).

Of een stopgap in afwachting van bv UMG, maarja, wanneer komt die?
Ik zou wachten op de UMG, dat is in basis gewoon een simpele router die de USG 3P bijna 1op1 vervangt. Alle andere UDM's UDM-Pro of de UDM-regular hebben allemaal features die ik niet nodig heb, en wellicht zeg ik daarmee; andere gebruikers ook niet.

De UDM-regular is een Apple AirPort consumer device, terwijl ik voldoende heb aan een router. De UDM-r doet het overigens prima hoor.

Er is niets mis met de USG, maar het platform zit denk ik aan zijn maximale kunnen. Er komen zo weinig features bij. Neem een USG-3P in IDS mode of een UDM-r in IDS mode; 85Mbit of 850Mbit. De hardware is een factor 10 sneller, ik denk door de andere architectuur van de CPU?

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 03-03-2020 08:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:19:
[...]

Ik zou wachten op de UMG, dat is in basis gewoon een simpele router die de USG 3P bijna 1op1 vervangt.
Vooralsnog is er niets bekend over een vervanging voor de 3P, wel de PRO.
Er is niets mis met de USG, maar het platform zit denk ik aan zijn maximale kunnen. Er komen zo weinig features bij.
Ik gok, nee, ik weet zelfs wel zeker dat qua IPS/IDS 95% van de gebruikers deze feature helemaal niet nodig heeft. Dat is een tweaker-feature. Verder moet UI bouwen op HA, Load-Balancing over ISP's en serieus werk maken van qos. Die verder overigens ook 0,0 waarde hebben voor een thuisgebruiker. tov de UDM is dat van hetzelfde pak een laken, want daar bouwt UI die zaken op termijn ook in.
Er zijn verder ook geen features die zinnig zijn en waarvoor een UDM of UMG perse nodig is, voor thuisgebruik dan.

[ Voor 6% gewijzigd door ed1703 op 03-03-2020 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben al een tijdje bezig om VPN werkend te krijgen door m'n USG heen naar mijn Synoloy NAS.

Toen ik een Experiabox gebruikte werkte het goed, maar ik denk dat een firewall rule me dwarszit.

Wat heb ik gedaan?

1. L2TP VPN ingesteld op de synology
2. Port forwards voor UDP 1701, 500 en 4500 ingesteld naar het interne IP van de NAS.
3. Volgens mij moet ik ergens nog een WAN/LAN rule instellen maar wat ik ook probeer, ik krijg geen verbinding.

Wat zie ik over het hoofd?

edit: Blijkbaar had ik een poort conflict en twee van bovenstaande poorten gingen ook naar m'n xbox. :? 8)7
Waarom Microsoft vind dat je poort 500 en 4500 moet forwarden naar een xbox ontgaat me.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 03-03-2020 09:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:33
Ik kom ergens niet helemaal uit, vast vrij simpel. Ben niet heel erg thuis met netwerk problemen.

Het volgende.

Archer 5400 -> edgerouter X (in switch modus)

De archer heeft 192.168.1.1 de ERX heeft netjes 192.168.1.115 gekregen, en de pc er achter heeft een ip gekregen van de archer. Alles lijkt funcioneel.

Echter, nu kom ik niet meer op de web interface van de router. Krijg een connection refused.

Ik heb geen idee wat er nou aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
ppeterr schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:09:
Ik kom ergens niet helemaal uit, vast vrij simpel. Ben niet heel erg thuis met netwerk problemen.

Het volgende.

Archer 5400 -> edgerouter X (in switch modus)

De archer heeft 192.168.1.1 de ERX heeft netjes 192.168.1.115 gekregen, en de pc er achter heeft een ip gekregen van de archer. Alles lijkt funcioneel.

Echter, nu kom ik niet meer op de web interface van de router. Krijg een connection refused.

Ik heb geen idee wat er nou aan de hand is.
Welke port van de Edgerouter heb je gebruikt? Volgens mij is by default port eth0 de wan port.
Je zou dus in de edge router wan tag van eth0 moeten afhalen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@To_Tall In eth0 zit de router geprikt. Ik ga even zoeken naar de WAN tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ppeterr schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:24:
@To_Tall In eth0 zit de router geprikt. Ik ga even zoeken naar de WAN tag.
En anders prik je m even in een andere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
rinkel schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:25:
[...]

En anders prik je m even in een andere poort.
Heb hem even in een andere port geprikt, zelfde effect. Refused.

@To_Tall Ik heb niks ingesteld kwa vlan gebeuren, kan ook niet 123 iets vinden over een wan tag op eth0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ppeterr schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Heb hem even in een andere port geprikt, zelfde effect. Refused.

@To_Tall Ik heb niks ingesteld kwa vlan gebeuren, kan ook niet 123 iets vinden over een wan tag op eth0.
Om even een stapje terug te doen, wat als je de pc in de router stopt?
Als je dan wel een verbinding krijgt ligt het aan de ESX. Misschien een poort-trunk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
rinkel schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Om even een stapje terug te doen, wat als je de pc in de router stopt?
Als je dan wel een verbinding krijgt ligt het aan de ESX. Misschien een poort-trunk?
PC direct in de router dan is alles oke. Met de ESX er tussen is alles wat op de router zit ook bereikbaar.
De router pingen geeft ook een response. De GUI van de router is ook bereikbaar via Wifi.

Ik moet even google'n op poort-trunk :)

[edit]
Ow, dat is raar :P

In opera werkt het wel, en chrome krijg ik een refused. Dus de router refused het niet. Chrome loopt te klooien.

Ook weer opgelost, hoe simpel kan het zijn.
Evengoed thanks heren.

[ Voor 17% gewijzigd door ppeterr op 03-03-2020 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

LightStar schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:22:
Ik ga de Protect software dus niet gebruiken op de UDM maar op een Hyper-V machine...
Is die software los te downloaden dan? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
nitpicker schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Is die software los te downloaden dan? :?
Scherp. Deze software is inderdaad niet te downloaden, alleen Unifi Video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
ppeterr schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:34:
[...]

In opera werkt het wel, en chrome krijg ik een refused. Dus de router refused het niet. Chrome loopt te klooien.
Start chrome eens op met : chrome.exe --explicitly-allowed-ports = 601
en dan voor port 601 het poortnummer invullen welke je gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
jobr schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:36:
[...]

Start chrome eens op met : chrome.exe --explicitly-allowed-ports = 601
en dan voor port 601 het poortnummer invullen welke je gebruikt.
Thanks voor je suggestie, maar het werkt ondertussen. Geen idee wat het nou precies heeft opgelost. DNS flush, cache leeg etc. En opeens werkte het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ed1703 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:49:
[...]

Scherp. Deze software is inderdaad niet te downloaden, alleen Unifi Video.
Wat je kan proberen, protect draait in podman container op de UDM-PRO je zou denken dat het technische mogelijk moet zijn om die container te verplaatsen van de UDM naar andere docker omgeving.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Blijkbaar is men bij UI nog aan ruziën over de naam van de nieuwe USGlijn .. inmiddels gaan we van UMG naar UXG: UniFi Next-Gen Gateway

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:24
ed1703 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:14:
Blijkbaar is men bij UI nog aan ruziën over de naam van de nieuwe USGlijn .. inmiddels gaan we van UMG naar UXG: UniFi Next-Gen Gateway
Dat klinkt al beter, er wordt dus af en toe wel geluisterd naar de communitie... Nou nog een hoop features er in bouwen, liefst ook voor de usg zover dat kan.

Al is usg gen2 ook niet verkeerd. Zoals de switches.

[ Voor 6% gewijzigd door ardvark99 op 03-03-2020 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Kennen jullie deze al? voor mij wel handig met de ziggo modem en dan ineens mijn warm water van Tado niet meer werkt :+

https://store.ui.com/prod...er?variant=31370411704409

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geinig. Stiekem is de handleiding ook al te vinden: https://dl.ui.com/qsg/USP-Plug/USP-Plug_EN.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.