Dit kan zonder problemen. Er zijn een handjevol gebruikers die lopende de uitgekomen beta's tegen problemen aanliepen.
Even een tip: check bij een reboot met 2.0.x of je commit-errors in je logging ziet.
xbeam schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 00:49:
Ligt er aan, je kan volgens nog steeds niet met alle instellingen 1 op 1 over. Sommige dingetjes zijn net even anders.
Maar ze hebben iedereen 2 jaar overstap tijd gegeven. Bedoel dat nu toch wel keer tijd wordt om over te stappen.
Ik ken ze niet. Welke? De normale instellingen zijn voor zover ik weet opties bijgekomen, niet anders.
Dat zou ook raar zijn, want je kunt namelijk 1 op 1 over. Dan kun je natuurlijk een vertaal-script bij de installatie maken, maar dan zou je niet meer terug kunnen naar 1.10. Dat kan echter probleemloos.
2.0.x is ook niet meer 100% vyatta. Ik dacht dat ZebOS hier deels ook een rol in heeft.
Met 2.0.x heeft UI weer 2 jaar 'lucht' om zaken voor elkaar te maken, vanaf juni.
Ik hoop dat men al goed aan het nadenken is waar men met de edgelijn naartoe wil.
Ook hiervoor zal weer gelden dat UI hier een eigen OS met service-containers voor zou moeten bouwen.
Dan kun je immers ook grotendeels in-service-upgraden, dus zonder reload/reboot.
Deels klopt dat nog.. althans, er WAREN wat issues met offloading. Deze zijn echter gebackport vanaf 1.10.
Hangt er ook vanaf wat je aan hebt staan.
Klopt deels, de alpha crashde al terwijl je er naar keek. 2.0.x is pas sinds de zomer 2019 echt stabiel te noemen.
Er zijn overigens nog steeds problemen.. waaronder mijn eerder aangehaalde backports.
[Offloading] - Ported hwnat offloading for ER-X/ER-X-SFP/ER-10X/EP-R6 from v1.10.9 firmware. Old hwnat offloading is much more stable than new one (which we used in EdgeOS firmwares from v2.0.1 to v2.0.7). This fixes multiple IPv6 and VLAN offloading issues in v2.0.x firmware as well as random kernel crash and failure to work in LoadBalancing/ECMP environments.
of....
[Performance] - Throughput degradation by 5-10% when comparing with v1.10.x firmware with older kernel
[Offloading] - On Cavium-based routers (ER, ER-Pro, ER-Lite, ER-PoE, ER-4, ER-6P, ER-12, ER-Infinity) small percentage of packets are randomly reordered. This issue was fixed in v1.10.0 firmware but it reappeared since v2.0.0 because of new ethernet driver.
Vrij serieuze issues als je het mij vraagt en er last van hebt.
[
Voor 14% gewijzigd door
ed1703 op 04-03-2020 08:53
]