Ik had liever full SNMP support op alle nieuwe devices gezienHKLM_ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:07:
Ze hebben weer wat nieuws in hun app koker hoor Unifi AR https://www.ui.com/Dit gaat toch niemand gebruiken in het veld
![]()
[Afbeelding]
Je zou willen dat ze eerst hun bestaande meuk fixen (en/of eens een WiFi 6 device uitbrengen zoals hun concurrenten) maar dat neemt niet weg dat dit in een high density rack nog best eens handig zou kunnen zijnHKLM_ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:07:
Ze hebben weer wat nieuws in hun app koker hoor Unifi AR https://www.ui.com/Dit gaat toch niemand gebruiken in het veld
![]()
[Afbeelding]
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 13:08
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Amplifi High Density WiFi Router
- Netwerk switches
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Modems en routers
- Accesspoints
1 april is vroeg dit jaarHKLM_ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:07:
![]()
[Afbeelding]
De Amplifi Alien heeft WIFI 6. Maar ja, de UniFi lineup mag ook wel een WIFI 6 upgrade krijgen.Tomba schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:22:
(en/of eens een WiFi 6 device uitbrengen zoals hun concurrenten)
Weet UI eigenlijk wel dat 75% van de netwerksupport tegenwoordig op afstand is?HKLM_ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:07:
Schijnbaar niet. Voor wie het nuttig is, prima. Ik moest een beetje glimlachen toen ik dit 2 weken terug in het betaforum zag.
Ja klopt je hebt helemaal gelijk! ik bedoel inderdaad in de UniFi lineupRobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:41:
[...]
De Amplifi Alien heeft WIFI 6. Maar ja, de UniFi lineup mag ook wel een WIFI 6 upgrade krijgen.
We hebben op t werk inmiddels al 7 maanden Aruba WiFi 6 AP’s hangen, dus had verwacht dat Ubiquiti inmiddels toch ook wel wat zou hebben maar helaas.
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 09-03-2020 08:31 ]
Heb nog maar even geduld. Ze komen meestal pas 1 à 2 jaar na de andere fabrikanten. Bij 802.11ac was dit ook zo: eerste fabrikanten kwamen in 2012 met 802.11ac, UI in 2014.Tomba schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:30:
[...]
Ja klopt je hebt helemaal gelijk! ik bedoel inderdaad in de UniFi lineup
We hebben op t werk inmiddels al 7 maanden Aruba WiFi 6 AP’s hangen, dus had verwacht dat Ubiquiti inmiddels toch ook wel wat zou hebben maar helaas.
Zelfde voor 802.11ac wave 2: eerste producten in 2015, UI in 2017.
Zit weinig anders opmathias82 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:09:
[...]
Heb nog maar even geduld. Ze komen meestal pas 1 à 2 jaar na de andere fabrikanten. Bij 802.11ac was dit ook zo: eerste fabrikanten kwamen in 2012 met 802.11ac, UI in 2014.
Wist niet dat ze altijd zo achterliepen overigens.
De all-in-1 fabrikanten zijn altijd eerder. Het heeft IMHO ook niet zoveel nut om zoiets enorm snel uit te brengen als de rest van de markt daar ook niet in volle vaart mee bezig is.mathias82 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:09:
[...]
Heb nog maar even geduld. Ze komen meestal pas 1 à 2 jaar na de andere fabrikanten. Bij 802.11ac was dit ook zo: eerste fabrikanten kwamen in 2012 met 802.11ac, UI in 2014.
Als de handleiding er is .. zal het dan nog lang duren voordat ie beschikbaar komt?
https://dl.ui.com/qsg/USW-Flex-Mini/USW-Flex-Mini_NL.html
ah prijs bekend: €39,00
duurder dan wat ik had verwacht ..
verwachte beschikbaarheid: 17-03 ..
https://ubcenter.nl/home/158-unifi-switch-flex-mini.html
[ Voor 36% gewijzigd door zeroday op 09-03-2020 10:49 ]
There are no secrets, only information you do not yet have
Staan nu ook een paar andere winkels die 'm hebben in de pricewatch! pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Mini (5-poorts)zeroday schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:45:
Als de handleiding er is .. zal het dan nog lang duren voordat ie beschikbaar komt?
Ben benieuwd of de prijs nog beetje gaat zakken komende weken. En bij de handleiding staat dat de usb c adapter alleen bij de single pack wordt meegeleverd, wie weet komt er nog een bundel? Zou mij wel goed uitkomen, kan er wel stuk of 4 van gebruiken
[ Voor 23% gewijzigd door FoxLenny op 09-03-2020 11:21 ]
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Ben benieuwd wanneer de Flex Mini dan in de UI store verschijnt. Een UDM en UDM Pro stonden ook eerder in hun eigen (EU) store. En uiteraard wat de prijs dan wordt, incl. verzendkosten. Of dat ik er toch genoeg ga kopen voor gratis verzendkosten
oh wow, die had ik vanochtend nog niet gezien. Die €45 euro kan toch bijna niet als je er in de US $29 voor betaaldFoxLenny schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:17:
[...]
Staan nu ook een paar andere winkels die 'm hebben in de pricewatch! pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Mini (5-poorts)
Ben benieuwd of de prijs nog beetje gaat zakken komende weken. En bij de handleiding staat dat de usb c adapter alleen bij de single pack wordt meegeleverd, wie weet komt er nog een bundel? Zou mij wel goed uitkomen, kan er wel stuk of 4 van gebruiken
snap best dat als dat een prijs is excl. btw dat we dan zo rond de 35 euro mogen komen te zitten en dan is die prijs van wat ik net neertikte acceptabel te noemen. Maar goed .. ik ken de prijsstrategie niet.
3 sites, 1 bedrijf.FoxLenny schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:17:
[...]
Staan nu ook een paar andere winkels die 'm hebben in de pricewatch! pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Mini (5-poorts)
Zie het een beetje zoals CoolBlue in het begin, die had ook voor elke categorie (koelkast, wasmachine etc.) een eigen website.
Vaste locatie, vast netwerk.
Logisch toch? Economics 101... supply and demand. Als je de enige bent in NL die hem aanbiedt kan je vragen wat je wil. Verder is de prijs in de VS altijd zonder BTW. Komt er dus nog eens 21% op die prijs.Euro dollar is altijd 1:1 en dan kom je al snel een stukje dichter bij die 45 euro.zeroday schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:28:
[...]
oh wow, die had ik vanochtend nog niet gezien. Die €45 euro kan toch bijna niet als je er in de US $29 voor betaald
snap best dat als dat een prijs is excl. btw dat we dan zo rond de 35 euro mogen komen te zitten en dan is die prijs van wat ik net neertikte acceptabel te noemen. Maar goed .. ik ken de prijsstrategie niet.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Zekers .. maar dan is die 39 euro een meer realistische prijs dan die in de 40Gunner schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:49:
[...]
Logisch toch? Economics 101... supply and demand. Als je de enige bent in NL die hem aanbiedt kan je vragen wat je wil. Verder is de prijs in de VS altijd zonder BTW. Komt er dus nog eens 21% op die prijs.Euro dollar is altijd 1:1 en dan kom je al snel een stukje dichter bij die 45 euro.
Aruba (en Cisco en Ruckus) zijn verre van all-in-1 fabrikantened1703 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:42:
[...]
De all-in-1 fabrikanten zijn altijd eerder. Het heeft IMHO ook niet zoveel nut om zoiets enorm snel uit te brengen als de rest van de markt daar ook niet in volle vaart mee bezig is.
Bij het bedrijf waar ik werk hebben we overigens ook een Aruba WiFi 6 deployment van zo’n 200 AP’s sinds september vorig jaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 09-03-2020 12:08 ]
Hebben meerdere mensen last van het niet werken van de iOS app Unifi Protect of UniFi Network i.c.m. 4G van T-Mobile? Dit speelt al trouwens enkele maanden bij mij, dus weet niet precies sinds wanneer dit niet meer werkte.
Ik kan prima verbinden via WiFi of via m'n 2e simkaart (Hollandsnieuwe, dus Vodafone). Maar wanneer ik via de 4G van T-Mobile probeer, komen de apps niet verder dan verbinden met de Cloud Key Gen 2 Plus.
Zelfs wanneer ik op 4G zit en m'n OpenVPN aan zet (volledige tunneling) dan werkt het niet. Doe ik dit via Wifi, werkt het wel weer.
Natuurlijk heb ik al van alles geprobeerd (apps updaten, iPhone rebooten, firmware van Unifi updaten) maar niets lijkt te werken. Ben benieuwd of het zin heeft om richting T-Mobile te stappen, alhoewel ik bang ben dat het enorm veel moeite gaat kosten om bij de juiste afdeling te komen om dit aan te melden.
Nu lees ik dat het blijkbaar aan de 2e simkaart ligt.
Wanneer ik de fysieke simkaart uit zet, werken de apps prima via 4G van T-Mobile...
Ik ga maar eens een support call indienen bij Ubiquiti...
Ik kan prima verbinden via WiFi of via m'n 2e simkaart (Hollandsnieuwe, dus Vodafone). Maar wanneer ik via de 4G van T-Mobile probeer, komen de apps niet verder dan verbinden met de Cloud Key Gen 2 Plus.
Zelfs wanneer ik op 4G zit en m'n OpenVPN aan zet (volledige tunneling) dan werkt het niet. Doe ik dit via Wifi, werkt het wel weer.
Natuurlijk heb ik al van alles geprobeerd (apps updaten, iPhone rebooten, firmware van Unifi updaten) maar niets lijkt te werken. Ben benieuwd of het zin heeft om richting T-Mobile te stappen, alhoewel ik bang ben dat het enorm veel moeite gaat kosten om bij de juiste afdeling te komen om dit aan te melden.
Nu lees ik dat het blijkbaar aan de 2e simkaart ligt.
Wanneer ik de fysieke simkaart uit zet, werken de apps prima via 4G van T-Mobile...
Ik ga maar eens een support call indienen bij Ubiquiti...
[ Voor 16% gewijzigd door Remz op 09-03-2020 12:33 ]
Ik krijg niet de indruk dat ze nog zo gezien worden. Juist door al het firmware-gezeur van de laatste 2 jaar is dat de naam niet echt ten goede gekomen. Daarnaast zie ik ook te weinig einddevices uitkomen die optimaal van Wifi-6 gebruik kunnen maken (vorig jaar mei is men pas gestart op de smartphonemarkt), nog afgezien dat veel mensen het steeds langer uithouden met devices. UI is altijd afwachtend geweest en moeten het bovendien hebben van de visjes in een te kleine vijver waaruit ze vissen. De rest van die markt (vergelijkende service en prijsklasse) heeft ze namelijk ook niet.Tomba schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:06:
[...]
Aruba (en Cisco en Ruckus) zijn verre van all-in-1 fabrikantenDie zitten in Campus/Enterprise segment. Juist van een Prosumer merk als Ubiquiti had ik verwacht dat ze eerder kwamen eigenlijk.
* als ik overigens UI zou zijn, zou ik nu eens de bezem halen door al die verschillende Unifi-producten, de lijnen versimpelen en juist wel met Wifi-6 komen, maar ik heb geen marketing in mijn takenpakket zitten
De focus zit daar naar mijn idee een beetje teveel op de UDM-lijn, zal gerust op de achtergrond wel iets spelen, maar die indruk krijg je nu wel.
[ Voor 15% gewijzigd door ed1703 op 09-03-2020 12:35 ]
Ondanks dat automatisch updaten staat uitgeschakeld heeft mijn controller zich afgelopen nacht automatisch geupdate.
Sindsdien kan mijn controller niet meer geprovisioned worden en heb ik netwerk problemen, zie afbeelding

Hoe kan ik mijn controller weer downgraden? Custom firmware op 1.6.4 werkt niet, ik zit nu op 1.6.5
Edit: betreft een dream machine pro
Sindsdien kan mijn controller niet meer geprovisioned worden en heb ik netwerk problemen, zie afbeelding

Hoe kan ik mijn controller weer downgraden? Custom firmware op 1.6.4 werkt niet, ik zit nu op 1.6.5
Edit: betreft een dream machine pro
[ Voor 3% gewijzigd door MarkyB op 09-03-2020 13:27 ]
Krijg net een prijsalert op pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Mini (5-poorts). Vind hem persoonlijk relatief goedkoop, vergeleken met andere Unifi switches. Echter is het in vergelijking met een andere 5-poort switch weer vrij aan de prijs.
Ben benieuwd of dit de introductieprijs / low-stock prijs is en deze later nog zakt. Be namelijk wel in de run voor één of twee van deze dingen.
Ben benieuwd of dit de introductieprijs / low-stock prijs is en deze later nog zakt. Be namelijk wel in de run voor één of twee van deze dingen.
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 09-03-2020 14:25 ]
Volgens mij was die een tijdje uitverkocht en was de prijs ruim onder de 30,00. Ik had ook wel interesse in 2 stuks, maar nu zakt me de broek een beetje af.
rens-br schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:37:
Krijg net een prijsalert op pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Mini (5-poorts). Vind hem persoonlijk relatief goedkoop, vergeleken met andere Unifi switches. Echter is het in vergelijking met een andere 5-poort switch weer vrij aan de prijs.
Ben benieuwd of dit de introductieprijs / low-stock prijs is en deze later nog zakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 09-03-2020 14:04 ]
Als ik de Pricewatch moet geloven is het product nog nooit verkocht geweest en is dit de eerste prijsvermelding. Er is namelijk geen historie te zien.Behoorlijk Leek schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:01:
Volgens mij was die een tijdje uitverkocht en was de prijs ruim onder de 30,00. Ik had ook wel interesse in 2 stuks, maar nu zakt me de broek een beetje af.
Ik denk dat hij doelt op de store van UI. Die is echter ex BTW. Hij is overigens al zo goed als een maand uitverkocht via de eigen store.rens-br schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:06:
[...]
Als ik de Pricewatch moet geloven is het product nog nooit verkocht geweest en is dit de eerste prijsvermelding. Er is namelijk geen historie te zien.
Zal wel iets met lege treinen en/of schepen uit/in China te maken hebben.
Als je de prijsverschillen tussen USA en EU store doortrekt naar de Flex Mini kom je uit op een bedrag van ong. € 32,- incl. btw.
Overigens hebben ze de USA store helemaal vernieuwd, zie: https://store.ui.com (mogelijk spuit 11). Ze hebben het nu zo gemaakt dat je een full setup, met recommended producten, kunt samenstellen.
Overigens hebben ze de USA store helemaal vernieuwd, zie: https://store.ui.com (mogelijk spuit 11). Ze hebben het nu zo gemaakt dat je een full setup, met recommended producten, kunt samenstellen.
Work hard & be brave.
Niet alleen, ik doelde ook op deze link, wacht al een tijdje tot hij weer beschikbaar kwam, maar zo hoef ik m niet meer. zeroday in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
ed1703 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:09:
[...]
Ik denk dat hij doelt op de store van UI. Die is echter ex BTW. Hij is overigens al zo goed als een maand uitverkocht via de eigen store.
Zal wel iets met lege treinen en/of schepen uit/in China te maken hebben.
De 3 winkels in de PW die hem verkopen zijn van dezelfde eigenaar / winkel, waarschijnlijk verwachten ze dus een eerste batch en hopen ze die tegen grote winst te verkopen gezien de schaarste. Hopelijk zakt de prijs nog wanneer er meer winkels zijn die hem op voorraad hebben. Of het is voorlopig een placeholder en zijn ze nog aan het wachten totdat hij echt op voorraad komt.Behoorlijk Leek schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:19:
Niet alleen, ik doelde ook op deze link, wacht al een tijdje tot hij weer beschikbaar kwam, maar zo hoef ik m niet meer. zeroday in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
[...]
rens-br schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:28:
[...]
De 3 winkels in de PW die hem verkopen zijn van dezelfde eigenaar / winkel, waarschijnlijk verwachten ze dus een eerste batch en hopen ze die tegen grote winst te verkopen gezien de schaarste. Hopelijk zakt de prijs nog wanneer er meer winkels zijn die hem op voorraad hebben. Of het is voorlopig een placeholder en zijn ze nog aan het wachten totdat hij echt op voorraad komt.
Iets met 2 minds, 1 visionComp User schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:32:
[...]
3 sites, 1 bedrijf.
Zie het een beetje zoals CoolBlue in het begin, die had ook voor elke categorie (koelkast, wasmachine etc.) een eigen website.
Vaste locatie, vast netwerk.
Hmmm dit lijkt eigenlijk helemaal niet op mijn probleem. Ik heb mijn controller niet gereboot, plus is het wifi-connected en niet aan een poortjenero355 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:57:
[...]
Laatst kwam wel dit langs :
[...]
[...]
Maar dat lost niet je probleem met het pingen op...
Het enige wat ik me nu kan bedenken, is dat mijn Ubiquiti netwerk niet van dubbele namen houdt... dat is het enige wat me opvalt. Omdat ik met meerdere RPi's met hun standaard naam (raspberrypi) op het netwerk zit als ik test, komen deze in de cache te staan (uiteraard wel met elk hun eigen unieke mac adres). Mijn andere Pi's (voorheen 3 stuks, nu 1x Pi4) hadden allemaal een eigen naam (voor hun functie). Zodra ik de dubbele namen uit mijn device history haal, werkt het weer.
Hmmm, ik denk dat ik er toch maar eentje ga bestellen. Leuk voor op mijn bureau
@rens-br Ik vind alles boven de €39 eigenlijk al te duur. Als je na gaat dat ie $29 (ex btw) kost, voor dit bedrag zijn er geen invoerrechten verschuldigd, alleen btw. $29 is ~ €25,30 tel daar 21% btw bij op, zit je op €30,60. Stel de dollar is gelijk aan de euro, dan is het €36 incl btw.
Mja, F... it
[ Voor 30% gewijzigd door iMars op 09-03-2020 18:43 ]
Preoder (inmiddels?), levering vanaf de 17e geven ze aan. Of ze dat halen...geen idee.
Ik was in de running maar inmiddels zijn 5 poorten te weinig geworden...kost weer geld

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
ik zie hier: klik! anders ook wat gaafs voorbij komen. eind juni te verwachten, lijkt me een mooie vervanger voor de usw8 waarbij ik momenteel 2 poorten te kort kom. (en in de toekomst waarschijnlijk wel meer) hopelijk wordt dat ding niet zo warm als de huidige 8 poort switch...
Ik heb geen UB account en dus ook geen early access inzicht
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Zo te zien (weer) een apparaatje waar een losse voeding bij hoort (= No-Go voor mij persoonlijk)geenwindows schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:39:
ik zie hier: klik! anders ook wat gaafs voorbij komen. eind juni te verwachten, lijkt me een mooie vervanger voor de usw8 waarbij ik momenteel 2 poorten te kort kom. (en in de toekomst waarschijnlijk wel meer) hopelijk wordt dat ding niet zo warm als de huidige 8 poort switch...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
de voeding kabel gaat rechtstreeks de switch in. (3e plaatje)Will_M schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:46:
[...]
Zo te zien (weer) een apparaatje waar een losse voeding bij hoort (= No-Go voor mij persoonlijk)
(hoe heet zo'n kabel? C14?)
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Zou ik toch eens goed naar de derde foto kijken....Will_M schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:46:
[...]
Zo te zien (weer) een apparaatje waar een losse voeding bij hoort (= No-Go voor mij persoonlijk)
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Potato potato?Shaggie_NB schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:49:
[...]
Zou ik toch eens goed naar de derde foto kijken....
Het apparaat kan niet via PoE gevoed worden. "Dus moet zelf gevoed worden", maar de power input is direct 230V "dus geen aparte voeding", of zoiets
Persoonlijk zou ik ook voor zo'n switch liever PoE input zien i.p.v. apart moeten voeden (met of zonder losse adapter).
Nog even en jullie willen nog maar 1 switch op AC en de rest allemaal voeden vanaf die switch..RobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:54:
[...]
Potato potato?
Het apparaat kan niet via PoE gevoed worden. "Dus moet zelf gevoed worden", maar de power input is direct 230V "dus geen aparte voeding", of zoiets
Persoonlijk zou ik ook voor zo'n switch liever PoE input zien i.p.v. apart moeten voeden (met of zonder losse adapter).

Gelukkig doen ze ook aan PoE verlichting, dus je komt best een einded1703 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:14:
[...]
Nog even en jullie willen nog maar 1 switch op AC en de rest allemaal voeden vanaf die switch..
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Een krachtstroom groep voor je netwerk kan prima toch?
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Waarom niet? Zeker bij switches zonder PoE output zou dat toch moeten kunnen. En de USW Flex Mini had het initieel ook niet en na kritiek heeft Ubiquiti dat alsnog toegevoegd.ed1703 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:14:
[...]
Nog even en jullie willen nog maar 1 switch op AC en de rest allemaal voeden vanaf die switch..
En ja, bij een 16 poorts switch is het wellicht wat overkill om via PoE te voeden. Maar ze adverteren het wel als "Lite" en in principe is het ook gewoon een "Flex Mini" met meer poorten. Dus een switch "om even snel ergens weg te stoppen" waar meer poorten nodig zijn. Dan zou PoE best een leuke optie zijn aangezien je ook niet overal mogelijkheid tot stroom hebt of al genoeg kabel rotzooi hebt. In die zin dus een beetje "is het rack mountable / metalen semi industriële behuizing", dan gewoon lekker op netspanning. Is het "klein en compact om ergens in een hoek neer te gooien" dan is PoE input zeker een leuke feature. Een mogelijke use case voor deze 16 poorts variant zou bv kunnen zijn in een kantoorpand waar je bv een blok bureaus "in het midden" hebt en niet de mogelijkheid om een hele berg aan UTP kabels te trekken en daarom een switch wilt plaatsen. Daar ga je geen full blown USW 16-150W / Gen 2 plaatsen. Maar dit ding zou daar niet misstaan. En de mogelijkheid tot voeden via PoE om de cable clutter tegen te gaan zou dan best mooi zijn.
Ik voed alles vanaf mijn switch en de rest voed ik met 2 12V adapters. Wat is daar mis mee?ed1703 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:14:
[...]
Op zich niets, alleen ik heb dan voor mijzelf het gevoel een wel behoorlijke SPOF te hebben want leunt op een enkele switch.GioStyle schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:27:
[...]
Ik voed alles vanaf mijn switch en de rest voed ik met 2 12V adapters. Wat is daar mis mee?
Toegegeven, hoeft niet zo te zijn, maar nu wissel ik bij een defect een switch (meerdere switches op AC) om met een exemplaar met wat minder belangrijke zaken en alles waarvan ik van mening ben wat essentieel is voor mijn netwerk werkt dan weer.
Ik krijg het idee dat UI absoluut niet verder wil dan maximaal 8 poorten en jouw use-case niet ziet.RobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:26:
[...]
Een mogelijke use case voor deze 16 poorts variant zou bv kunnen zijn in een kantoorpand waar je bv een blok bureaus "in het midden" hebt en niet de mogelijkheid om een hele berg aan UTP kabels te trekken en daarom een switch wilt plaatsen. Daar ga je geen full blown USW 16-150W / Gen 2 plaatsen. Maar dit ding zou daar niet misstaan. En de mogelijkheid tot voeden via PoE om de cable clutter tegen te gaan zou dan best mooi zijn.
Wel is je Use-Case interessant, al hebben de meeste kantoren tegenwoordig van die aansluitingen in de vloeren laten monteren, dan is er zelfs keuze tussen kabelgoot en vloer.
[ Voor 41% gewijzigd door ed1703 op 09-03-2020 22:56 ]
Ben het op zich wel met je eens, zeker die 5 poort switch lijkt me zeer handig.RobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:26:
[...]
Waarom niet? Zeker bij switches zonder PoE output zou dat toch moeten kunnen. En de USW Flex Mini had het initieel ook niet en na kritiek heeft Ubiquiti dat alsnog toegevoegd.
En ja, bij een 16 poorts switch is het wellicht wat overkill om via PoE te voeden. Maar ze adverteren het wel als "Lite" en in principe is het ook gewoon een "Flex Mini" met meer poorten. Dus een switch "om even snel ergens weg te stoppen" waar meer poorten nodig zijn. Dan zou PoE best een leuke optie zijn aangezien je ook niet overal mogelijkheid tot stroom hebt of al genoeg kabel rotzooi hebt. In die zin dus een beetje "is het rack mountable / metalen semi industriële behuizing", dan gewoon lekker op netspanning. Is het "klein en compact om ergens in een hoek neer te gooien" dan is PoE input zeker een leuke feature. Een mogelijke use case voor deze 16 poorts variant zou bv kunnen zijn in een kantoorpand waar je bv een blok bureaus "in het midden" hebt en niet de mogelijkheid om een hele berg aan UTP kabels te trekken en daarom een switch wilt plaatsen. Daar ga je geen full blown USW 16-150W / Gen 2 plaatsen. Maar dit ding zou daar niet misstaan. En de mogelijkheid tot voeden via PoE om de cable clutter tegen te gaan zou dan best mooi zijn.
Maar deze 16poort heeft toch PoE op 8 poorten. Voor mij zeer handig, hier zit ik echt op te wachten aangezien ik geen ruimte heb voor 19”
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Woops, dat die 8x PoE+ out heeft had ik helemaal gemist. Dan heb ik niks gezegd en is PoE in natuurlijk niet echt logisch. Tenzij het 802.3bt zou zijn, maar zo te zien is dat ook maximaal 100Wrinkel schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:49:
[...]
Ben het op zich wel met je eens, zeker die 5 poort switch lijkt me zeer handig.
Maar deze 16poort heeft toch PoE op 8 poorten. Voor mij zeer handig, hier zit ik echt op te wachten aangezien ik geen ruimte heb voor 19”
Het zegt altijd zo weinig, 45 watt PoE power. Dus eens gaan kijken wat ik op dit moment verbruik van mijn 16-p switch
Die Lite is dus meer dan voldoende voor mij. Moet ik alleen niet nog een device via PoE willen voeden
Edit: Ik bedenk me, dat is al te laat. Er staat zo'n 5p mini in pre-order....
Kodi (RPi v3) | 2,2 watt |
Unifi NanoHD AP | 4,2 watt |
Volumio (RPI v3) | 2,5 watt |
Unifi Camera (UVC-G3) | 2,7 watt |
Unifi 8P switch met Passthrough naar AP Lite | 10 watt |
Unifi AP-AC-Mesh | 1,3 watt |
Tado Bridge | 1 watt |
DietPi (RPi v2) | 2,2 watt |
Totaal | 26,1 watt |
Die Lite is dus meer dan voldoende voor mij. Moet ik alleen niet nog een device via PoE willen voeden

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 10-03-2020 08:26 ]
Oeps 17 maart is ineens geworden:lolgast schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:20:
Preorder: Verwacht op 30 April
Deze staat al een tijdje in Early access maar tot op heden nog altijd op Coming soon (dus nog niet in Beta)..geenwindows schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:39:
Zou het zin hebben om te hopen dat dat geldt voor mensen die hem vanaf nu pre-orderen?zeroday schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:12:
[...]
Oeps 17 maart is ineens geworden:
Preorder: Verwacht op 30 April
Ik heb eea nog eens nagemeten in de meterkast.
Loop ik steeds te roepen dat ik geen plaats heb voor 19"...
Die USW 16p 150w is blijkbaar maar 20cm diep. Dat moet toch wel passen.
Grmmbl... meten is weten...
Misschien eens op zoek naar een 2ehands...
[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 10-03-2020 14:00 ]
@rinkel Vergeet de stekker niet die uitsteekt aan de achterkant en de UTP kabels die ook wat ruimte nodig hebben. Al met al heb je een cm of 35 wel nodig. Misschien valt er wat te winnen als je een haakse C13 stekker koopt
Thanks!lolgast schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:02:
@rinkel Vergeet de stekker niet die uitsteekt aan de achterkant en de UTP kabels die ook wat ruimte nodig hebben. Al met al heb je een cm of 35 wel nodig. Misschien valt er wat te winnen als je een haakse C13 stekker koopt
Ik denk idd dat ik er een haakse stekker op zou maken, dat scheelt weer iets.
De plank waar ie op/onder zou moeten komen is 30cm diep. Dat de utp-kabels iets uitsteken is niet echt een probleem.
Ik zie mensen ook verticaal monteren, daar kan je ook naar kijken (o.a. in het "nette lan afwerking" topic gezien)rinkel schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:58:
Verwijderd
Vanmorgen geen internet . Op de usg branden alle ledjes wel. Ervaring is meestal ff de usg herstarten en alles werkt weer, helaas vanmorgen niet.
Ledje rechts boven de console port knippert, ledje op adapter knippert en je hoort een condensator leeg lopen denk ik. Ik vermoed dat de usg overleden is.
Jullie nog tips??
Ledje rechts boven de console port knippert, ledje op adapter knippert en je hoort een condensator leeg lopen denk ik. Ik vermoed dat de usg overleden is.
Jullie nog tips??
Een nieuwe bestellenVerwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:26:
Vanmorgen geen internet . Op de usg branden alle ledjes wel. Ervaring is meestal ff de usg herstarten en alles werkt weer, helaas vanmorgen niet.
[YouTube: USG 3 defect]
Jullie nog tips??
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Google? Je hebt bv kans op een defecte adapter dus dat kun je met een multimeter controleren (hoort 12V te zijn blijkbaar). En anders proberen met een andere adapter. 12V, 1A, positief binnenin, negatief buiten.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:26:
Jullie nog tips??
Helaas dit zelf ook al een paar keer meegemaakt. Ik heb het zelf nooit kunnen oplossen met een nieuwe voeding. Heb altijd een nieuwe USG moeten plaatsen.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:26:
Jullie nog tips??
Goed nieuws voor alle Flex Mini liefhebbers, hij staat in de EU store en... is te bestellen! Prijs is € 31,46, in lijn met de andere producten.
Zie: https://eu.store.ui.com/c...ng/products/usw-flex-mini.
[ Voor 19% gewijzigd door deCube op 11-03-2020 09:03 ]
Work hard & be brave.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Stuk betere prijs ook dan die in Pricewatch. Komt dan alleen nog €12 shipping bovenop, tenzij je meteen een doos vol besteld en op €100+ uit komt.deCube schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:01:
Goed nieuws voor alle Flex Mini liefhebbers, hij staat in de EU store en... is te bestellen! Prijs is in lijn met de andere producten € 31,46.![]()
was al gepost
[ Voor 94% gewijzigd door glenn456 op 11-03-2020 09:10 ]
Als je er twee of drie bestelt zijn de verzendkosten € 7,-; kennelijk neemt het af naarmate je meer af neemt.RobertMe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:04:
[...]
Stuk betere prijs ook dan die in Pricewatch. Komt dan alleen nog €12 shipping bovenop, tenzij je meteen een doos vol besteld en op €100+ uit komt.
Work hard & be brave.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Neemt de BTW dan ook af?deCube schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:08:
[...]
Als je er twee of drie bestelt zijn de verzendkosten € 7,-; kennelijk neemt het af naarmate je meer af neemt.

Ze heffen btw over de verzendkosten ((12,39-(7*1,21-7))/2+26=31,46).RobertMe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:12:
[...]
Neemt de BTW dan ook af?Want die staat bij afrekenen op €7, met €26 ex. Dus dan is het toch echt €33 incl BTW en niet 31 zoals op productpagina
Work hard & be brave.
Ding staat al een hele tijd op m'n lijstje maar 12 euro verzendkosten vind ik nogal aan de hoge kant voor iets wat ik op dit moment niet echt nodig heb. Ik wacht wel dat de beschikbaarheid wat beter gaat worden.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Heb er gelijk 2 bestelddeCube schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:01:
Goed nieuws voor alle Flex Mini liefhebbers, hij staat in de EU store en... is te bestellen! Prijs is € 31,46, in lijn met de andere producten.![]()
hier 3 besteldHeijmenberg99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:19:
[...]
Heb er gelijk 2 besteld2 stuks voor 35,70 per stuk is echt niet veel geld.
ook 7 euro verzendkosten, want net onder de 100 euro maar 4 heb ik er niet nodig
update, inmiddels UPS trackingno ontvangen met de melding dat ie wordt verstuurd.
[ Voor 11% gewijzigd door zeroday op 11-03-2020 13:50 ]
2 in bestelling.. tweakers gaan hier eens even heel snel de voorraad van UI laten slinkenRobertMe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:04:
[...]
Stuk betere prijs ook dan die in Pricewatch. Komt dan alleen nog €12 shipping bovenop, tenzij je meteen een doos vol besteld en op €100+ uit komt.

Hallo allemaal,
Gisteren is telenet langs geweest en mijn nieuwe huis is voorzien van internet. Ik heb de witte modem gekregen. Hieraan is de USG aangesloten die dan naar de 8port switch gaat (waarvan 4 poorten poe).
In de leefruimte staat dan een AC pro, deze heb ik aangesloten via poe maar ik moet nog steeds de stekker insteken zodat deze stroom heeft. Doe ik iets verkeerd?
Gisteren is telenet langs geweest en mijn nieuwe huis is voorzien van internet. Ik heb de witte modem gekregen. Hieraan is de USG aangesloten die dan naar de 8port switch gaat (waarvan 4 poorten poe).
In de leefruimte staat dan een AC pro, deze heb ik aangesloten via poe maar ik moet nog steeds de stekker insteken zodat deze stroom heeft. Doe ik iets verkeerd?
Gaat je kabel van de switch gelijk naar je AC pro of zit de poe-injector er nog tussen? Er zou niks tussen moeten zitten, dan werkt het.LollieLaurie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:31:
Hallo allemaal,
Ah, de poe-injector zit er tussen, oeps, dit gebruik je dus wrs enkel als je een gewone switch gebruikt. Thx!!Heijmenberg99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:34:
[...]
Gaat je kabel van de switch gelijk naar je AC pro of zit de poe-injector er nog tussen? Er zou niks tussen moeten zitten, dan werkt het.
Nog een vraag, de ac pro doet zijn werk op de beneden verdieping met bijna geen snelheidsdaling, maar boven gaat het toch van 280 mbps naar 55, graag had ik hier nog een AC geplaatst in de slaapkamer. Wrs heb ik dan wel genoeg aan een AC lite?
Welke toegevoegde waarde kan de cloudkey geven aan het netwerk?
deCube schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:16:
[...]
Ze heffen btw over de verzendkosten ((12,39-(7*1,21-7))/2+26=31,46).

zo hebben ze um gefactureerd
Ik heb de cloudkeyplus; zo hoef ik niet meer zelf een servertje in te richten voor de controller. Daarnaast heeft het een HDD in zich zodat mijn camera's daarnaartoe kunnen streamen zonder dat ik daar zelf dingen voor moet inrichten.LollieLaurie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:39:
Nog een vraag, de ac pro doet zijn werk op de beneden verdieping met bijna geen snelheidsdaling, maar boven gaat het toch van 280 mbps naar 55, graag had ik hier nog een AC geplaatst in de slaapkamer. Wrs heb ik dan wel genoeg aan een AC lite?
AC Lite is in principe voldoende. het is net wat je verwacht. ik heb de 3x3 beneden, en de LR boven en op zolder
Beneden de snellere variant omdat ook mijn clients 3x3 kunnen.
Vorige week een keer moeten resetten omdat de performance dramatisch werd (van 65MB/s naar 3MB/s) reboot werkte niet. Reboot van de AP wel ..
Precies
((17,85-(7*1,21-7))/3+26 = € 31,46
Iets staat mij bij dat je geen btw over verzendkosten mag heffen maar kan er naast zitten. Voor die € 1,47 zou ik echter niet moeilijk doen.
EDIT: kennelijk moet er btw worden geheven over verzendkosten, ze doen het dus goed, weer wat geleerd!
[ Voor 10% gewijzigd door deCube op 11-03-2020 09:53 . Reden: Verklaring toegevoegd ]
Work hard & be brave.
Je zit ernaast.. Het moet zelfsdeCube schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:50:
[...]
Precies
((17,85-(7*1,21-7))/3+26 = € 31,46
Iets staat mij bij dat je geen btw over verzendkosten mag heffen maar kan er naast zitten. Voor die € 1,47 zou ik echter niet moeilijk doen.
Thx!zeroday schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:49:
[...]
Ik heb de cloudkeyplus; zo hoef ik niet meer zelf een servertje in te richten voor de controller. Daarnaast heeft het een HDD in zich zodat mijn camera's daarnaartoe kunnen streamen zonder dat ik daar zelf dingen voor moet inrichten.
AC Lite is in principe voldoende. het is net wat je verwacht. ik heb de 3x3 beneden, en de LR boven en op zolder
Beneden de snellere variant omdat ook mijn clients 3x3 kunnen.
Vorige week een keer moeten resetten omdat de performance dramatisch werd (van 65MB/s naar 3MB/s) reboot werkte niet. Reboot van de AP wel ..
Ik wil in de toekomst ook een van de mini camera's gebruiken dus dit is handig om weten. Thx
Voorraad is alweer op.ed1703 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:28:
[...]
2 in bestelling.. tweakers gaan hier eens even heel snel de voorraad van UI laten slinken
Work hard & be brave.
Wat is het voordeel van de USW Flex Mini ten opzichte van een normale Netgear/TP-Link switch bijvoorbeeld?
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Dat het een UniFi switch is, dus centraal beheert. Daarnaast ook mogelijkheid tot voeden via PoE dus geen extra (stroom)kabels nodig.TerrorSource schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:42:
Wat is het voordeel van de USW Flex Mini ten opzichte van een normale Netgear/TP-Link switch bijvoorbeeld?
Hij is goedkoop voor een managed switch, kan via poe gevoed worden, en de goed unifi software.TerrorSource schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:42:
[ Voor 3% gewijzigd door Heijmenberg99 op 11-03-2020 12:52 ]
Voorraad is niet op. Heb er net 1 besteld 😀
De voorraad in de Amerikaanse store is op. De Europese store heeft nog wel voorraad.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
EU heeft ook tijdje op uitverkocht gestaan. Ik had ze in mandje en toen hier stond dat ze uitverkocht waren en ik mandje opnieuw opende stonden ze ook op Sold out. Maar nu wel weer op voorraad inderdaad.Heijmenberg99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:26:
De voorraad in de Amerikaanse store is op. De Europese store heeft nog wel voorraad.
Edit:
Na de twijfel van vanmorgen nu 5 stuks besteld
spoiler:
Nog wat collega's aangespoord om samen te bestellen
[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 11-03-2020 13:54 ]
Hier zijn we ook erg goed geworden in het besmetten met het Unifi-virus en hebben we al een aardige familie bij elkaarRobertMe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:28:
[...]
Nog wat collega's aangespoord om samen te bestellen
Heeft die ook de nieuwe software van ui? EdgeOS 2.0, als ik het goed heb?zeroday schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:49:
Ik heb de cloudkeyplus;
Ik was erg blij toen ik de Flex Mini in GA zag staan, maar kwam helaas een beetje thuis van een kale reis. In m'n hoofd had deze (net als de 'gewone' Flex) ook PoE op alle 5 poorten. Net wat ik nodig had om m'n unmanaged (active PoE) Nanoswitch te vervangen. Had er al een paar in m'n winkelmandje, tot bleek dat de Mini zelfs niet 1 PoE out heeft
Dus toch maar de gewone Flex besteld. Deed toch een beetje pijn aan de portemonee, €80 verschil...
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
Ik had je toch in nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3" verteld hoe diep/groot de boel isrinkel schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:58:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
EdgeOS is totaal anders dan de gui, bezoek de website eens en kijk wat ze daar laten zien, is veul!!nitpicker schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:11:
[...]
Heeft die ook de nieuwe software van ui? EdgeOS 2.0, als ik het goed heb?
Nee gee Poe maar micro usbHeijmenberg99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:51:
[...]
Hij is goedkoop voor een managed switch, kan via poe gevoed worden, en de goed unifi software.
Lesdictische is mijn hash#
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Beide fout?
5-Port managed Gigabit Ethernet switch powered by 802.3af/at PoE or 5V, 1A USB-C power adapter
Nu heb je wel een beetje de verrassing verpest ;-) Ik ging er blind vanuit dat hij alleen usb was en was er dan vrijdag achter gekomen weer ze binnen kwamen dat ze ook POE zijn.RobertMe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:38:
[...]
Beide fout?Altijd USB-C geweest. En de eerste iteratie had geen PoE in, de tweede wel. Staat ook zo in de store:
[...]
De gewone Flex werkt vooral mooi met 802.11bt (PoE++). Heb je wel nog een Industrial switch nodig a €500+.Slonzo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:14:
Ik was erg blij toen ik de Flex Mini in GA zag staan, maar kwam helaas een beetje thuis van een kale reis. In m'n hoofd had deze (net als de 'gewone' Flex) ook PoE op alle 5 poorten. Net wat ik nodig had om m'n unmanaged (active PoE) Nanoswitch te vervangen. Had er al een paar in m'n winkelmandje, tot bleek dat de Mini zelfs niet 1 PoE out heeftDus toch maar de gewone Flex besteld. Deed toch een beetje pijn aan de portemonee, €80 verschil...
Kan je niet beter een gewone USW-8 kopen dan? Of heb je genoeg aan het powerbudget van 802.3af?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ja, dat klopt!nero355 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:35:
[...]
Ik had je toch in nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3" verteld hoe diep/groot de boel is
Ik ben er alleen achtergekomen dat ik e.e.a. kon verplaatsen (electra buizen) en heb daarna de boel nog eens opgemeten.
Mwa, 2-3 cams en 1 AP. Gerekend aan 3-4W per stuk, kom je met 802.3at als input dan ruimschoots toe.Ethirty schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:08:
De gewone Flex werkt vooral mooi met 802.11bt (PoE++). Heb je wel nog een Industrial switch nodig a €500+.
Kan je niet beter een gewone USW-8 kopen dan? Of heb je genoeg aan het powerbudget van 802.3af?
Zou misschien zelfs nipt op 802.3af lukken, als de Flex zelf niet teveel verbruikt.
Nee ik had t goedRobertMe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:38:
[...]
Beide fout?Altijd USB-C geweest. En de eerste iteratie had geen PoE in, de tweede wel. Staat ook zo in de store:
[...]
Ik had alleen USB-C niet benoemd.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Ik doelde dat @xbeam fout zat met 1. geen PoE (want wel), 2. micro-USB (want USB-C). Jij had het v.w.b. PoE idd aan het juiste eind.Heijmenberg99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:40:
[...]
Nee ik had t goed![]()
Ik had alleen USB-C niet benoemd.
Ik heb de flex switch in een flex-utility zitten met een poe-50-60w, draait keurig, met 3 G3 bullet camera's en een mesh pro.Ethirty schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:08:
[...]
De gewone Flex werkt vooral mooi met 802.11bt (PoE++). Heb je wel nog een Industrial switch nodig a €500+.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Ik zit met een kapotte telefoon nu dacht ik laat ik die nooit gebruikte UVC-pro eens uit de doos halen. Na een middagje stoeien is het eindelijk gelukt om een L3 adoptie te doen naar controller. Nu blijkt de kalibratie niet goed te zijn of het scherm werkt niet goed. Nu Ik lees daarover ook heel veel klachten op het forum waar ubnt zegt dat er oplossing komt. Maar ik kan die nu jaren later nergens vinden.
Is er iemand die hier meer over weet
Is er iemand die hier meer over weet
Ik power meerdere flexen via AF en aan elke flex hangen 3 G3/4pro’s. Dat gaat net wanneer je ze 1 voor 1 opstart.insomniac schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:38:
[...]
Ik heb de flex switch in een flex-utility zitten met een poe-50-60w, draait keurig, met 3 G3 bullet camera's en een mesh pro.
Maar daar is wel een trucje voor nodig. De flex detecteert namelijk waar hij door gevoed wordt en past daar zijn budget op aan zodat hij nooit zijn eigen power input van AF switch kan overbelasten.
Via SSH kan je het budget verhogen door Te zeggen dat hij gevoed wordt door een een injector. Dit is wel geheel op eigen risico.
code:
1
2
3
| echo "switch.power_source.status=enabled" >> /tmp/system.cfg echo "switch.power_source.mode=poe-injector" >> /tmp/system.cfg syswrapper.sh apply-config |

[ Voor 65% gewijzigd door xbeam op 11-03-2020 21:01 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.