[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 738.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:45
Misschien is het een vraag die al eerder beantwoordt is, maar ik kan het helaas niet vinden. Ik heb thuis een ER-X hangen als router, daar aan een AP-lite voor WiFi en via de ER-X ook nog een verdwaalde Timemachine aangesloten. Nu wil ik boven, waar de AP-lite hangt, een switch plaatsen om daar een aantal poorten beschikbaar te hebben voor de pc’s. Er loopt 1 kabel naar boven, en de ER-X hangt beneden. Die kabel gaat nu via een poe injector naar de AP-Lite.

Mijn plan was om een nieuwe UniFi Flex Mini aan te schaffen en deze tussen de ERX en de lite te plaatsen. Helaas is er maar 1 stroom punt aanwezig, en poe leek me een goed alternatief. Is een ERX met standaard adapter sterk genoeg om een flex mini van stroom te voorzien via poe? Of werkt dat helemaal niet? De lite behoud gewoon zijn injector, het gaat nu puur om de Flex mini.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

Gaat niet werken. ER-X is 24V passief, een Flex Mini 48V 802.11af/at. Dus 2 totaal verschillende standaarden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:54
@evjatar als je bij de router of bij de switch nog wel Een stroompunt hebt kan je daar een poe injector installeren voor de flex mini

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
evjatar schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:25:
Mijn plan was om een nieuwe UniFi Flex Mini aan te schaffen en deze tussen de ERX en de lite te plaatsen. Helaas is er maar 1 stroom punt aanwezig, en poe leek me een goed alternatief. Is een ERX met standaard adapter sterk genoeg om een flex mini van stroom te voorzien via poe? Of werkt dat helemaal niet? De lite behoud gewoon zijn injector, het gaat nu puur om de Flex mini.
Moet je gewoon een andere POE injector aanschaffen. Zoals deze:
https://eu.store.ui.com/c...ssories/products/u-poe-af
Die is wel 802.3af..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Ok na wat gevloek en getier werkt m'n nieuwe setup ook sinds vanochtend! En hoe, wat een snelheidswinst op de Wifi *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkT_1L7M-IU2TXAs_1QgdV6QO5Y=/f/image/wXMaFRNTqOgYZjrHs5nvtpCk.png

Eerder zat dit rond de 20-30 mbps -O-

Het vloeken en tieren werd veroorzaakt door de USG, Switch en AC Lite die niet met de controller op m'n laptop konden verbinden. Na wat zoeken in de logs zag ik dat de verbinding geweigerd werd op poort 8080. Firewall op de laptop aangepast, maar helaas zelfde resultaat... hele avond prutsen en toen toch maar gaan slapen. Vanochtend nog eens wat Google-werk gedaan na aanleiding van de meldingen in de logs en toen kwam ik op het lumineuze idee om eens een netstat te doen. En wat bleek... Voor m'n werk run ik lokaal Docker Desktop icm Kubernetes en die hield deze poorten bezet. Laptop even snel in Veilig Modus met netwerk herstart et voila. Adopten en gaan O+.

In het weekend maar eens even wat tweaken en de de kabels nog wat netter wegwerken. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Na een stroomstoring kan ik nu niet meer op mijn raspberry controller inloggen omdat mijn wachtwoord volgens hem onjuist is.
De controller maakte als het goed is wel backups op het sd kaartje maar of deze er nog zijn weet ik niet.

Als ik nu een nieuwe installatie doe van de controller in hoe verre moet ik alles weer resetten en adopten?
Of zijn er dingen die nog wel onthouden worden of uit de AP USG of switch te halen zijn?

En wat is nu de beste manier om te zorgen dat mijn controller niet de geest geeft?
Als ik een cloud key heb dan heb ik dit euvel ook bij stroomstoringen toch?
Of is dit alleen af te vangen om een UPS te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:45
Greetoz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:09:
@evjatar als je bij de router of bij de switch nog wel Een stroompunt hebt kan je daar een poe injector installeren voor de flex mini
Goeie tip inderdaad, ik ga het even verder uitzoeken dit weekend!
Shaggie_NB schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:26:
[...]Moet je gewoon een andere POE injector aanschaffen. Zoals deze:
https://eu.store.ui.com/c...ssories/products/u-poe-af
Die is wel 802.3af..
Goed om te weten, ik ga even kijken hoe dit in het budget en de setup past, bedankt.
Ethirty schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:04:
Gaat niet werken. ER-X is 24V passief, een Flex Mini 48V 802.11af/at. Dus 2 totaal verschillende standaarden.
Ah, precies de info die ik zocht en niet kon vinden. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
de remote access status van mijn Unify controller staat op connecting

ik moet poorten open zetten op mijn Firewall maar ik kan niet dadelijk vinden welke poort(en) dat zijn.

Kan er iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boosterbosch schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:59:
de remote access status van mijn Unify controller staat op connecting

ik moet poorten open zetten op mijn Firewall maar ik kan niet dadelijk vinden welke poort(en) dat zijn.

Kan er iemand helpen?
De Search of Google/DuckDuckGo/enz. vaak met dat soort dingen! :P

https://help.ubnt.com/hc/...18506997-UniFi-Ports-Used
Crxtreem schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:42:
Na een stroomstoring kan ik nu niet meer op mijn raspberry controller inloggen omdat mijn wachtwoord volgens hem onjuist is.
De controller maakte als het goed is wel backups op het sd kaartje maar of deze er nog zijn weet ik niet.
Kijk eens of je de boel offline kan mounten met een LiveCD :)

Vaak gedaan voor servers en zo, maar nooit met de Pi dus heb zo gauw geen idee hoe dat zou moeten gaan...
Als ik nu een nieuwe installatie doe van de controller in hoe verre moet ik alles weer resetten en adopten?
Of zijn er dingen die nog wel onthouden worden of uit de AP USG of switch te halen zijn?
Als je de login van je apparaten weet dan heb je ze binnen 5 minuten weer allemaal adopted, echter zal je zelf de hele configuratie opnieuw moeten opbouwen -O-

De Import/Export opties zijn best wel karig vergeleken met mijn oude DrayTek Router wat dat betreft :-(
En wat is nu de beste manier om te zorgen dat mijn controller niet de geest geeft?
Als ik een cloud key heb dan heb ik dit euvel ook bij stroomstoringen toch?
Of is dit alleen af te vangen om een UPS te kopen?
De nieuwe CK met ingebouwde accu of gewoon een fatsoenlijke originele voeding voor je Pi samen met een fatsoenlijk microSDXC kaartje is genoeg :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
nero355 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:26:
[...]

De Search of Google/DuckDuckGo/enz. vaak met dat soort dingen! :P

https://help.ubnt.com/hc/...18506997-UniFi-Ports-Used
ik heb op de Firewall zowel inbound als outbound de 3 poorten open staan en nog steeds hetzelfde (8883 TCP, 3478 UDP en 443TCP/UDP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 22:29
Ik heb inmiddels dusdanig veel poe capable devices dat mijn meterkast nogal wat adapters bevat. Heb het idee gekregen om een unifi 8 poe 150W te kopen maar lees dat zo'n ding nogal heet kan worden. En dat is voor mij een beetje een probleem. Meterkast is afgesloten en zit aan de buitenmuur op het zuiden. Zomer's is het nu al zomaar 25-30C met de deur dicht. Deur open laten is niet echt een optie.
Iemand die wat zinnigs kan zeggen als ik totaal 60W poe uit zo'n switch trek hoe warm 'ie dan wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BMW_Gizzmo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:21:
Ik heb inmiddels dusdanig veel poe capable devices dat mijn meterkast nogal wat adapters bevat. Heb het idee gekregen om een unifi 8 poe 150W te kopen maar lees dat zo'n ding nogal heet kan worden. En dat is voor mij een beetje een probleem. Meterkast is afgesloten en zit aan de buitenmuur op het zuiden. Zomer's is het nu al zomaar 25-30C met de deur dicht. Deur open laten is niet echt een optie.
Iemand die wat zinnigs kan zeggen als ik totaal 60W poe uit zo'n switch trek hoe warm 'ie dan wordt?
Dit is een beetje standaard bij Ubiquiti apparatuur. Warmte wordt via de metalen behuizing weggeleid. Of die (te) warm wordt durf ik niet te zeggen, maar het feit dat die warm is hoeft dus niet perse een probleem te zijn. En daarnaast, als je nu een heel wasrek aan PoE injectors hebt, hoeveel hitte produceren die? Met die ene switch neem je potentieel ook weer warmte ontwikkeling weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:05
Koop een Gen2 switch. Die verbruikt minder en wordt minder warm (alhoewel ik niet geloof dat het kwaad kan dat de behuizing warm wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Laatst online: 17-09 22:29
GioStyle schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:30:
Koop een Gen2 switch. Die verbruikt minder en wordt minder warm (alhoewel ik niet geloof dat het kwaad kan dat de behuizing warm wordt).
Dat zou ook een optie kunnen zijn maar ik heb max 6 poe poorten nodig. De kleinste gen2 switch heeft er 16 en ik kan niet echt vinden of er fan's in zo'n ding zitten (ik probeer mijn meterkast zo stil mogelijk te houden omdat 'ie naast de woonkamer in de open hal zit). Die 8-150 heeft in elk geval geen fan dus dat is een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 11:05
Gen2 (non pro) switches zijn fanless. Daarnaast heeft het 16 model, maar slechts 8 poe poorten.

Ik heb zelf het 24 model en ik vind hem prachtig. Stil, relatief koel, zuinig en als bonus een leuk schermpje.

Qua prijs maakt het weinig uit of je voor de gen1 of gen2 gaat, maar ik zou op dit moment nooit voor een gen1 gaan, tenzij de prijs aanzienlijk verschilt met de gen2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 15:44

zeroday

There is no alternative!

BMW_Gizzmo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:21:
Nou .. ik heb 2 PoE poorten in gebruik en de buitenkant is 30 graden. Gebakje staat in de meterkast. binnenshuis
en ookal zou die warm worden: ik heb een appartement gehad, daar had ik de meterkast buiten op mijn terras, de zon stond er van 's middags 12 uur tot 's avonds 17.00 vol op. De temperaturen binnen in de meterkast liepen op tot +50. Mijn NAS devices werden van binnen +70 tot +80 graden: die gebakjes hebben altijd zonder problemen gedraaid.

Ik denk dat de angst dat iets te warm wordt vaak ongegrond is. Als iets kapot gaat, gaat het meestal binnen 6 maand kapot. Daarna blijf het veelal gewoon werken.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:36
post in verkeerde topic

[ Voor 80% gewijzigd door Remco Tr op 13-03-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:41
Ik worstel al jaren om een goede stabiele Wifi-verbinding op zolder te krijgen. Het huis is vrij nieuw (2011, 155m2, vrij veel beton), maar de vorige bewoners hebben helaas niet geïnvesteerd in extra loze leidingen/netwerkpunt naar zolder. Er loopt geen loze leiding naar zolder, enkel naar de 1e etage (hoofdslaapkamer).

Momenteel heb ik een powerline oplossing naar zolder, wat op zich goed werkt, maar niet heel erg snel.
Nu overweeg ik om te investeren in NanoHD AP's (alternatief Amplifi HD). 1 NanoHD op een centraal punt op de begane grond (aan plafond). De ander via een kabel naar de hoofdslaapkamer op de 1e etage (ook vrij centraal). Deze wil ik op een lage kast leggen (naar boven gericht)

Zou het signaal zo goed genoeg zijn voor goed internet op zolder?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:04
Gisteren mijn UniFi Switch 24 poort Gen2 binnen gekregen, eerste 16 poorten zijn PoE (ik dacht dat dat de eerste 12 zouden zijn (net zoals de 16 poorts de helft)

Mooie switch (geen fan dus stil!), hjeb ook een aantal Unifi kabels mee besteld als test en ga daar nu een grote order van doen want die bevallen goed !

Wat plaatjes: (kabels worden binnen kort aangepakt, tevens is de US8 middels uit het rack en geplaatst in V&A)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewoA_rE-eOhIE7fES2m6Dl_UfOE=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/eh6bXNShDlDCTVFnlmDEYndm.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzsFoyzD-fRx3LeCAizyGuZQD0A=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/HFTXaUfzGS1KjQgebulAq96E.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dzxa5nWjQY_SBLY0daWcIW5OmQE=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/wUO3x7XeoKuAHH3hMY3jj7Qc.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
GioStyle schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:30:
Maar het nadeel van de Gen2 switches vind ik zelf weer dat ze niet op alle poorten POE hebben. Al is het grote voordeel dan weer dat ze fanloos zijn.

Overigens zie ik in de Pricewatch nu 3 verschillende POE switches:
pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 250W PoE+) -> De oude
pricewatch: Ubiquiti UniFi 24-Port PoE -> Welke switch is dit?
pricewatch: Ubiquiti UniFi 24-Port PoE Gen2 -> Gen2

Moet het 2e en 3e product niet samengevoegd worden? Verder kan ik nu niet echt vinden wat het POE budget van de Gen2 is. Er staat wel 32W per poort, maar kan je dat dan ook op alle 16 poorten tegelijk doen? Dat lijkt me namelijk een beetje veel. Inmiddels gevonden in de product sheet. De 16-POE versie heeft een budget van 42W en de 24-POe versie heeft een budget van 95W.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 13-03-2020 09:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:12
Domino schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:51:
Ik heb een vreemd probleem met een tweetal unifi switches.

Simplistische situatieschets:

[Afbeelding]

Met enige regelmaat verliezen alle devices welke via de tweede switch zijn aangesloten (zowel bedraad als wireless) de verbinding naar het internet, de devices op de eerste switch blijven normaal functioneren. Na een herstart van beide switches werkt eea weer naar behoren. De link zit bij beide switches op een poe poort, maar dat mag niet uitmaken toch? STP staat ook nog default (aan).

Ik heb alle vlans en exotische configs al gesloopt, de switches al gereset en opnieuw aan de controller toegevoegd, maar toe nu toe zonder resultaat. Laatste optie is de utp kabel tussen beide switches, echter blijven de devices op de tweede switch na een herstart zeker een kleine week goed werken.

Als het probleem optreed is DNS resolving gewoon mogelijk (interne DNS/Pihole), een simpele ICMP ping richting een host op het internet niet (en ja ik heb gecontroleerd of deze normaal gesproken wel antwoord geeft op een ping).

Wie-o-wie weet raad?
Om mezelf maar even te quoten, ik heb de oorzaak gevonden:

Sinds midden januari liggen er zonnepanelen op het dak hier en hangt de omvormer (solaredge) via utp aan het netwerk.

Die wil elke dag als hij opstart het default IP inpikken (172.16.0.1, voor setapp de config tool), en die is hier juist toegekend aan de usg.

Doh!

Nu eens uitvogelen wat een permanente oplossing gaat zijn. Apart subnet voor de SE is een beetje overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
rens-br schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:20:
[...]

Maar het nadeel van de Gen2 switches vind ik zelf weer dat ze niet op alle poorten POE hebben. Al is het grote voordeel dan weer dat ze fanloos zijn.
Ben je op alle 24 poorten PoE nodig ? zelf heb ik er nu 3 in gebruik (Access points) en er komen nog 1 of 2 bij (UniFi Camera's, de eerste ligt al klaar)

Volgens de UniFi site zit er de volgende powersuply in: 120W Power supply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Domino schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:22:
[...]

Om mezelf maar even te quoten, ik heb de oorzaak gevonden:

Sinds midden januari liggen er zonnepanelen op het dak hier en hangt de omvormer (solaredge) via utp aan het netwerk.

Die wil elke dag als hij opstart het default IP inpikken (172.16.0.1, voor setapp de config tool), en die is hier juist toegekend aan de usg.

Doh!

Nu eens uitvogelen wat een permanente oplossing gaat zijn. Apart subnet voor de SE is een beetje overdreven.
Op mijn solaredge kun je de default ip wijzigen. DHCP of vast is een optie via het scherm.

Of anders de USG een ander ip geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Zit ik aan te denken. De SE heeft een reservation, maar blijkbaar gaat dat toch niet lekker. Een vast IP in de 172.16 reeks wordt niet geaccepteerd in de SE.

De usg een ander nummer geven dan maar, hoewel ik van mening ben dat een gateway altijd vooraan moet komen in de range, of helemaal achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

LightStar schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:25:
Ben je op alle 24 poorten PoE nodig ? zelf heb ik er nu 3 in gebruik (Access points) en er komen nog 1 of 2 bij (UniFi Camera's, de eerste ligt al klaar)
Nee, dat niet. Maar zou het zonde vinden om er later te kort te komen. Vooralsnog heb ik het volgende:
AP 3x
Rpi 4x
En in de toekomst waarschijnlijk:
Camera 1x
Switches 2x
Volgens de UniFi site zit er de volgende powersuply in: 120W Power supply
Inmiddels in het datasheet gevonden dat het budget 95W is. Echt een heel stuk minder dan de 250W van zijn voorganger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Domino schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:30:
Zit ik aan te denken. De SE heeft een reservation, maar blijkbaar gaat dat toch niet lekker. Een vast IP in de 172.16 reeks wordt niet geaccepteerd in de SE.

De usg een ander nummer geven dan maar, hoewel ik van mening ben dat een gateway altijd vooraan moet komen in de range, of helemaal achteraan.
DHCP aan zetten en via de USG een voorkeurs-ip aangeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
rens-br schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Nee, dat niet. Maar zou het zonde vinden om er later te kort te komen. Vooralsnog heb ik het volgende:
AP 3x
Rpi 4x
En in de toekomst waarschijnlijk:
Camera 1x
Switches 2x

[...]

Inmiddels in het datasheet gevonden dat het budget 95W is. Echt een heel stuk minder dan de 250W van zijn voorganger.
Kopt het is inderdaad lager dan de voorganger, maar deze maakt dan ook geen geluid ;) is voor mij ook wat waard gezien die in de meterkast hangt, had voor deze de US16-150 en die maakte zo nu en dan best wat geluid in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

LightStar schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:36:
Kopt het is inderdaad lager dan de voorganger, maar deze maakt dan ook geen geluid ;) is voor mij ook wat waard gezien die in de meterkast hangt, had voor deze de US16-150 en die maakte zo nu en dan best wat geluid in de zomer.
Dat is dan ook weer zo. Ik twijfel nog even verder. Bij mij komt de patchkast onder de trap te zitten, dus grote kans dat je dat dan ook goed kan horen door de trap heen. Ga binnenkort een opzoeken wat voor budget is zou nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik heb nu maar een cloud key gen2 besteld.

Wat ik me afvraag is of ik het sd kaartje van mijn Raspberry pi in de Cloud key kan stoppen.
Ik hoop dat ik dan een backup kan terugzetten.

Zoals ik op internet zie staan de backups op de pi en de cloud key in de zelfde directory.

Iemand dit wel eens geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:32:
[...]

DHCP aan zetten en via de USG een voorkeurs-ip aangeven?
Zo staat het nu. Gaat na een paar dagen fout.
Gekke ding wil gewoon die .1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mooi klein dingetje zeker gezien hij gewoon via PoE gevoed kan worden, mooi laag energie verbruik ook volgens de spec sheet. Die hou ik even in de gaten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 13-03-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Nu online
Rohem schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:28:
Ok na wat gevloek en getier werkt m'n nieuwe setup ook sinds vanochtend! En hoe, wat een snelheidswinst op de Wifi *O*

[Afbeelding]

Eerder zat dit rond de 20-30 mbps -O-

Het vloeken en tieren werd veroorzaakt door de USG, Switch en AC Lite die niet met de controller op m'n laptop konden verbinden. Na wat zoeken in de logs zag ik dat de verbinding geweigerd werd op poort 8080. Firewall op de laptop aangepast, maar helaas zelfde resultaat... hele avond prutsen en toen toch maar gaan slapen. Vanochtend nog eens wat Google-werk gedaan na aanleiding van de meldingen in de logs en toen kwam ik op het lumineuze idee om eens een netstat te doen. En wat bleek... Voor m'n werk run ik lokaal Docker Desktop icm Kubernetes en die hield deze poorten bezet. Laptop even snel in Veilig Modus met netwerk herstart et voila. Adopten en gaan O+.

In het weekend maar eens even wat tweaken en de de kabels nog wat netter wegwerken. oOo
Ok, zoals ik gisteren aangaf draait m'n Unify Controller nu op m'n laptop en moet ik in 'veilige modus met netwerkmogelijkheden' starten om de controller te gebruiken. Niet ideaal |:(

Nu ben ik aan het overwegen om hem te verplaatsen naar een Rasperry Pi. Maar een andere optie die ik tot m'n beschikking heb is Azure :9 Nu heb ik deze video gevonden op YouTube waarbij iemand een Linux VM inricht en hierop de Unifi Controller installeert. Allemaal prima te doen lijkt me.
Echter, ik heb al een controller draaien en die wil ik graag verhuizen. Het idee wat ik nu heb is gewoon een nieuwe VM inrichten in Azure, vervolgens de backup terug zetten bij de initialisatie. Daarna wil ik met 'set-inform' op alle devices het adres aanpassen naar de VM en dan zou het volgens mij moeten werken. Kan dit? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 06:17

Totaalgeflipt

De enige echte

Rohem schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:07:
[...]

Ok, zoals ik gisteren aangaf draait m'n Unify Controller nu op m'n laptop en moet ik in 'veilige modus met netwerkmogelijkheden' starten om de controller te gebruiken. Niet ideaal |:(

Nu ben ik aan het overwegen om hem te verplaatsen naar een Rasperry Pi. Maar een andere optie die ik tot m'n beschikking heb is Azure :9 Nu heb ik deze video gevonden op YouTube waarbij iemand een Linux VM inricht en hierop de Unifi Controller installeert. Allemaal prima te doen lijkt me.
Echter, ik heb al een controller draaien en die wil ik graag verhuizen. Het idee wat ik nu heb is gewoon een nieuwe VM inrichten in Azure, vervolgens de backup terug zetten bij de initialisatie. Daarna wil ik met 'set-inform' op alle devices het adres aanpassen naar de VM en dan zou het volgens mij moeten werken. Kan dit? Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit is exact wat je moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Nu online
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:14:
[...]

Dit is exact wat je moet doen!
Dit weekend maar eens proberen. Zelf ook ervaring mee toevallig? Of dat helaas niet..?

Andere optie is natuurlijk een docker container draaien. Maar m'n Synology DS211 is te oud daarvoor denk ik of niet?

EDIT: Nee docker op m'n synology kan idd niet volgens deze pagina. Helaas :(

[ Voor 16% gewijzigd door Rohem op 13-03-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
Ik heb de controller op een andere device geïnstalleerd en probeer nu de back-up terug te zetten. Dat is gelukt maar hij vind de AP niet. bij opstarten zie ik adopting en dan disconnected. Hoe voeg ik de AP weer toe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
haakjesluiten schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:09:
Ik heb de controller op een andere device geïnstalleerd en probeer nu de back-up terug te zetten. Dat is gelukt maar hij vind de AP niet. bij opstarten zie ik adopting en dan disconnected. Hoe voeg ik de AP weer toe?
Kun je via SSH inloggen op het AP? Zo ja, dan kun je info uitvoeren en krijg je iets van info uit het AP inclusief inform status. Daarnaast is er bij Insights ook een Controller logs, ook daar kan nuttige info in staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Via ssh tweemaal een set-inform doen.
https://help.ubnt.com/hc/...adoption-and-management#8
Wachtwoord voor ssh van de AP kan je vinden in de oude controller. (site > device authentification > klik op het oogje).

Je zou het AP ook kunnen resetten met de reset knop en deze opnieuw kunnen koppelen.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 13-03-2020 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:46
Crxtreem schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:52:
Ik heb nu maar een cloud key gen2 besteld.

Wat ik me afvraag is of ik het sd kaartje van mijn Raspberry pi in de Cloud key kan stoppen.
Ik hoop dat ik dan een backup kan terugzetten.

Zoals ik op internet zie staan de backups op de pi en de cloud key in de zelfde directory.

Iemand dit wel eens geprobeerd?
Niet geprobeerd, maar zou gewoon lekker backup trekken vanuit de controller en deze inladen op de cloud key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
@LightStar UniFi kabels, hoe bedoel je dat precies?

Is het Fiber of UTP/STP?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Weet iemand of dit mogelijk is (voor ik weer dingen op niks ga kopen):
Gegeven: ik heb momenteel nog niets van ubiquiti in huis, dus ik momenteel niets testen

Ik wil van een unify g3-flex cam iedere dag (rond 12u) automatisch een still-image (jpeg is ok) krijgen - het idee erachter is om van iedere dag van het jaar een foto van de tuin te hebben.

Enige vorm van scripting heb ik geen schrik van, maar ik wil graag weten of zoiets überhaupt kan, voordat ik er geld en tijd in ga investeren.
In de handleiding las ik dat je lokale videostreams kan toegankelijk maken, kan ik daar evt iets mee aanvangen? Iemand suggesties of ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
roeleboel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:13:
Gegeven: ik heb momenteel nog niets van ubiquiti in huis, dus ik momenteel niets testen

Ik wil van een unify g3-flex cam iedere dag (rond 12u) automatisch een still-image (jpeg is ok) krijgen - het idee erachter is om van iedere dag van het jaar een foto van de tuin te hebben.

Enige vorm van scripting heb ik geen schrik van, maar ik wil graag weten of zoiets überhaupt kan, voordat ik er geld en tijd in ga investeren.
In de handleiding las ik dat je lokale videostreams kan toegankelijk maken, kan ik daar evt iets mee aanvangen? Iemand suggesties of ervaringen?
Wellicht dat je hier iets mee kunt: https://community.ui.com/...cb-4c95-9487-f883cf0ea66d

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

roeleboel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:13:

zeker wel
zie hier
https://www.aroundmyroom....isch-naar-youtube-posten/
enige wat je (extra) moet doen is in de camera aangeven dat je via een URL de image mag pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:11
Ik hoop dat iemand mij enig advies kan geven om mijn netwerk beter in te richten :)

Huidige apparaten:
Ik heb nu 1x een Router (Netgear R7000)
Aantal losse switches

Toekomstige apparaten:
2x Ubiquiti NanoHD
1x Ubiquiti USG - nog niet 100% zeker
1x Ubiquiti 8p PoE switch (US-8-60w) - nog niet 100% zeker
Controller draait op een Pi4 4gb

Dit is mijn netwerk nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaWJnelEDB8WAAaKiLD72hSOntw=/800x/f/image/rBIP9ECAEOX2DLEC43tOhlgt.png?f=fotoalbum_large

Ik zat er aan de denken 1x NanoHD in de meterkast te plaatsen en 1x op zolder. Het is niet mogelijk om de NanoHD's aan het plafond te bevestigen.

Ik zit er alleen een beetje mee waar ik mijn 8p PoE switch en USG het beste kan koppelen.
Iemand enig idee?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TerrorSource schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:35:
2x Ubiquiti NanoHD

Ik zat er aan de denken 1x NanoHD in de meterkast te plaatsen en 1x op zolder. Het is niet mogelijk om de NanoHD's aan het plafond te bevestigen.
FastForwardNL schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:55:
Nu overweeg ik om te investeren in NanoHD AP's (alternatief Amplifi HD). 1 NanoHD op een centraal punt op de begane grond (aan plafond).
Jullie geven flinke feesten of hebben alleen maar 4x4 Clients of zo ?!

Wat is er precies mis met een simpele pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) of een pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall als je toch al geen plek op het plafond hebt :?
De ander via een kabel naar de hoofdslaapkamer op de 1e etage (ook vrij centraal). Deze wil ik op een lage kast leggen (naar boven gericht)

Zou het signaal zo goed genoeg zijn voor goed internet op zolder?
Vast wel! :)

2.4 GHz sowieso wel en 5 GHz door één verdieping heen moet nog net wel lukken, zoals ik hier ook 5 GHz ontvangst heb via één In-Wall die twee kamers die boven elkaar zitten van WiFi voorziet ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
nero355 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:55:
[...]

[...]

Jullie geven flinke feesten of hebben alleen maar 4x4 Clients of zo ?!

Wat is er precies mis met een simpele pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) of een pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall als je toch al geen plek op het plafond hebt :?
Laptops, Smartphone's en tablets in huis kunnen volgens mij allemaal MIMO gebruiken.
Ik hecht vooral veel waarde aan afmetingen van de AP (NanoHD is kleinste) en snelheid op de 5Ghz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TerrorSource schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:05:
[...]

Laptops, Smartphone's en tablets in huis kunnen volgens mij allemaal MIMO gebruiken.
Ik hecht vooral veel waarde aan afmetingen van de AP (NanoHD is kleinste) en snelheid op de 5Ghz.
De AC Lite is net zo klein, als niet kleiner als de NanoHD.

En je hebt het over MIMO, maar alle AP ACs ondersteunen MIMO. Alleen voor MU-MIMO heb je de HD modellen nodig. En ook dan, met een paar idle clients afgewisseld met misschien wat actieve clients heb je echt geen MU-MIMO nodig. Dan zou ik het geld lekker in m'n zak houden en pas uitgeven als Ubiquiti met AX / WiFi 6 modellen komt. Dus nu de Lite en later een echt goede en nuttige upgrade

Vergeet overigens ook niet dat MU-MIMO bij AC / WiFi 5 IIRC alleen downstream werkt. Daar waar het bij AX / 6 ook upstream beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vaak maar 2x2 of 1x1 en alleen een zeer kleine beperkte groep is 3x3
Smartphone's
Vaak maar 1x1 en de duurdere alleen 2x2
en tablets
Ook vaak 1x1 en alleen de duurdere 2x2 :P
in huis kunnen volgens mij allemaal MIMO gebruiken.
Overrated techniek die alleen ééń kant op werkt ;)

Wil je echt draadloos "data stampen" met meerdere apparaten tegelijk dan kan je beter nu zo weinig mogelijk geld uitgeven en straks alles in huis naar 802.11ax upgraden ;)
Weet je wat pas echt klein en onzichtbaar is ? De In-Wall serie! 8)

Als je hier bij mij naar ze zou zoeken dan zou je ze nooit makkelijk kunnen vinden, omdat ze simpelweg niet zichtbaar zijn en toch overal 5 GHz 802.11ac dekking geven! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
nero355 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Wil je echt draadloos "data stampen" met meerdere apparaten tegelijk dan kan je beter nu zo weinig mogelijk geld uitgeven en straks alles in huis naar 802.11ax upgraden ;)
Dat is wel een punt ja. Ubiquiti heeft nog geen Wifi6/ax aangekondigd maar zal geen jaren meer duren.

Dan nog blijf ik met het punt waar ik de USG en 8-p switch het beste kwijt kan.
Lijkt mij ook dat er voor de USG op niet al te lange termijn een opvolger bekend wordt gemaakt.

Dus eigelijk, is het nu wel het goede moment om over te stappen naar Ubiquiti ? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDjb3K82oq_yL-GtehQ4YJ866R4=/f/image/SdBgg2xKnhXZrjWvSpFHhu07.jpg

flex mini binnen .. snelle levering !

deze is echt klein ;) en heel blij dat mijn eigen gemaakte kabels van 4 jaar geleden ook netjes de PoE doorgeven van de 8P-150W ;)

[ Voor 120% gewijzigd door zeroday op 13-03-2020 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:27
Heijmenberg99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Heb er gelijk 2 besteld :) 2 stuks voor 35,70 per stuk is echt niet veel geld. :o
Inderdaad geen geld! ideaal voor in de garage, op zonder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TerrorSource schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:22:
Dat is wel een punt ja. Ubiquiti heeft nog geen Wifi6/ax aangekondigd maar zal geen jaren meer duren.
Nou... :+
Tja, dat kan jij beter bepalen dan wij qua bekabeling en dergelijke, ondanks de eerder geposte tekening...

Je zou ook zoals ik de boel "andersom" kunnen aansluiten : Eerst de In-Wall's voeden met 802.3at en dan een US-8 erachter zetten via 802.3af ;)
Lijkt mij ook dat er voor de USG op niet al te lange termijn een opvolger bekend wordt gemaakt.
Dat is al 20 keer eerder besproken en waar het op neer komt is dat het ding gewoon nog steeds prima voldoet en vooral de UniFi Controller wel wat upgrades kan gebruiken, zodat je de USG volledig kan besturen ;)

Als je echt niks te doen hebt zou je nog een flink stuk terug kunnen lezen of via de Search bovenaan het Topic het een en ander eruit kunnen pikken.
Dus eigelijk, is het nu wel het goede moment om over te stappen naar Ubiquiti ? >:)
Tja, in het TP-Link Topic wordt er al gesproken over nieuwe 802.11ax producten dus je zou daar ook eens naar kunnen kijken!

De TP-Link switches met PoE zijn ook een stuk goedkoper, maar kunnen niet vanuit de Controller van de accesspoints worden bestuurd, want geen onderdeel van het Omada systeem ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:00
[b]

Is het niet een idee om een UDM in je woonkamer te zetten?
Dan heb je een USG een switch en een AP en Controller in een!

Ik ben wel tevreden met dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Bij één van de drie AC-PROs heb ik last van reconnects van de wifi clients. Enig idee hoe ik zoiets kan debuggen? Alle clients zijn 5G verbonden. Bereik kan het niet zijn, want ik zit echt praktisch NAAST de AC-PRO. De AC PRO is bedraad aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jiir0JfWx5un917XpAYh47d8a4A=/800x/f/image/nQP4hRzX70zT0FLZyiNmCE3o.png?f=fotoalbum_large

Ik heb "uplink connectivity monitoring" al uitgezet; schijnt te helpen.

[ Voor 39% gewijzigd door smeerbartje op 13-03-2020 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:28
De flex mini’s zijn binnen. Ik probeer met ssh verbinding te maken maar ik kom er niet op. Kan het zijn dat ze geen ssh hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heijmenberg99 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:42:
De flex mini’s zijn binnen. Ik probeer met ssh verbinding te maken maar ik kom er niet op. Kan het zijn dat ze geen ssh hebben?
volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat juist is. alles moet via de controller.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 13-03-2020 18:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:42:
https://community.ui.com/...92-44b4-bc3a-cb79546fa373

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mohius
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09-2024
Ter informatie voor een ieder die een Flex switch mini heeft die in een bootloop/firmware-update loop terecht komt.

Ik heb vandaag twee Flex switch mini's binnen gekregen. Bij het updaten van de firmware, bij beide Flex switch mini's, ging het fout. Beide Flex switch mini's zijn in een bootloop terecht gekomen (led switched dan van wit naar blauw en dan uit).

De oplossing die bij mij werkt, is om de Flex switch mini's resetten met behulp van de reset switch op de bodem van de Flex switch mini's. Alleen, dit werkt alleen als je ze eerst van de stroom haalt, de reset switch ingedrukt houdt, de stroom weer aansluit en dan 10 seconden wacht.

Een andere oplossing die je kunt gebruiken in samenwerking met het bovenstaande is, om lokaal een webserver op te zetten op http://192.168.1.99. De firmware (kun je downloaden van de Ubiquiti site) renamen naar fwupdate.bin en in de root van de site zetten die vanaf http://192.168.1.99 te bereiken is.

Je Flex switch mini kan daarna opnieuw geadopt worden in de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Jasper1975 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:59:
[...]Is het niet een idee om een UDM in je woonkamer te zetten?
Dan heb je een USG een switch en een AP en Controller in een!
Heeft de UDM eigenlijk wel een backup batterij zoals de Cloud gen2? Of heeft dat ding hetzelfde issue als de Cloud gen1, dat de controller corrupt gaat als de stroom uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
nitpicker schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:07:
[...]

Heeft de UDM eigenlijk wel een backup batterij zoals de Cloud gen2? Of heeft dat ding hetzelfde issue als de Cloud gen1, dat de controller corrupt gaat als de stroom uitvalt?
nope, maar tot nu toe zijn er nog geen berichten van corruptie (tot zover ik weet)
in de handleiding wordt aangeraden om 'm op een UPS aan te sluiten.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Mohius schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:01:
Ter informatie voor een ieder die een Flex switch mini heeft die in een bootloop/firmware-update loop terecht komt.

Ik heb vandaag twee Flex switch mini's binnen gekregen. Bij het updaten van de firmware, bij beide Flex switch mini's, ging het fout. Beide Flex switch mini's zijn in een bootloop terecht gekomen (led switched dan van wit naar blauw en dan uit).

De oplossing die bij mij werkt, is om de Flex switch mini's resetten met behulp van de reset switch op de bodem van de Flex switch mini's. Alleen, dit werkt alleen als je ze eerst van de stroom haalt, de reset switch ingedrukt houdt, de stroom weer aansluit en dan 10 seconden wacht.

Een andere oplossing die je kunt gebruiken in samenwerking met het bovenstaande is, om lokaal een webserver op te zetten op http://192.168.1.99. De firmware (kun je downloaden van de Ubiquiti site) renamen naar fwupdate.bin en in de root van de site zetten die vanaf http://192.168.1.99 te bereiken is.

Je Flex switch mini kan daarna opnieuw geadopt worden in de controller.
Orginele post van UI over deze oplossing: https://community.ui.com/...73-4a22-9b96-1a55437d6bfb
Het lijkt er overigens op dat dit probleem zich alleen voordoet als je de 'upgrade'-knop gebruikt.
Oplossing: Gebruik Custom Upgrade. https://community.ui.com/...d5-4a32-95d0-8a190e7f08de

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ed1703 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:13:
[...]

Orginele post van UI over deze oplossing: https://community.ui.com/...73-4a22-9b96-1a55437d6bfb
Het lijkt er overigens op dat dit probleem zich alleen voordoet als je de 'upgrade'-knop gebruikt.
Oplossing: Gebruik Custom Upgrade. https://community.ui.com/...d5-4a32-95d0-8a190e7f08de
vanmiddag er 2 aangesloten
2x adopt
en daarna 2x vanuit de controller bijgewerkt
no problem
alles draait (heb ik een keer mazzel) .. fingers crossed voor nummer 3 want ik heb er 3 met alle 3 een andere testdag in december ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:56

MvL

Hebben jullie wel eens het probleem gehad dat de eth0 (WAN) van EdgeRouter PRO 8 naar 100Mbit terug gaat terwijl de aansluiting 500Mbit is? Geen flauw idee wat het probleem is. De kabels zijn vrij nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Oké, beetje - veel - te kort als 22 cm de enige lengte is, maar je moet ergens mee beginnen. 8)

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

Comp User schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:59:
[...]

Oké, beetje - veel - te kort als 22 cm de enige lengte is, maar je moet ergens mee beginnen. 8)
Het is dan ook vooral bedoeld voor tussen switches en van switch naar patchpanel. Dan is een halve meter vaak al veel te lang.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Comp User schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:59:
[...]

Zijn dat ook kabeltjes voor een patchpaneel, je kan de lengte zien op mijn foto’s, ik krijg er nog een paneel onder en dan zijn de lengtes perfect (+ buigbaar waardoor ik iets meer ruimte krijg tussen de meterkast deur en mijn netwerk spul).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:30
Ik ben nu vandaag (zaterdag 14 maart) voor het eerst in de weer gegaan met een UCK-Gen2 en een eerste nanoHD AP...
Erg leuk speelgoed, veel in te stellen. Guest Limit instelen - jeej :)

Voor de achtergrond:
  • ik heb zelf een Cisco netwerk achter mijn Ziggo modem - Bridged mode - zitten = Cisco Router, Cisco L3-switch, cisco L2-switch stack
  • Een Access port in VLAN 200 voor mijn RT-AC68U in AP-mode op de L2-switch
  • Daarna op L2 en L3 switch een config bijgemaakt voor VLANs 210-211: UBNT WiFi en WiFi-GUEST
  • Zo ook VLAN 240 voor UBNT management
  • DHCP wordt gedaan door L3 switch voor de WiFi clients in VLANs 200, 210-211
  • DHCP wordt gedaan door L3 switch voor de UBNT devices ook in VLAN 240 voor management dan.
  • Regels aangepast dat mijn PC in VLAN 20 in VLAN 240 bij de UCK-Gen2 kan
  • Op de L2 switch een Trunk port config gezet (die VLANs 200,210-211 en 240 doorlaat naar de UCK-Gen2)
  • 2de Trunk port met zelfde soort config naar de nanoHD AP
  • op de UCK-Gen2 dan VLAN Only networks gemaakt met die VLAN IDs 210 resp. 211
  • nanoHD AP Adoption gedaan
  • nanoHD verder instellen op 80 MHz freq voor 5GHz-band (zelfde als bij RT-AC68U), een ander kanaal 36
  • Testen met Samsung S7 edge op 5 GHz band
Als ik mijn huidige setup met de RT-AC68U ga testen dan is mijn S7 edge verbonden met een 5G-verbindingsprofiel van 866 Mbps (is maximaal)

nanoHD AP igt nu bij mij op tafel naast de switch waarvandaan ik test - later aan het plafond zetten in de haltering die ik al gezet heb daar.

Echter via de nanoHD is 5G-verbindingsprofiel op S7 edge maar 433 Mbps (de helft dus lol).
Is dit een beperking van de nanoHD ???

Zo ja, heb ik niet opgelet bij het kopen van eerst een en eergisteren een tweede...
Dan maar wellicht een UniFi AP-HD proberen ? Wel prijzig...

[ Voor 15% gewijzigd door mindwarper op 15-03-2020 01:19 . Reden: Typo's & extra (vergeten) info ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:47
Waarschijnlijk moet je de 5g band op 80mhz zetten om de 866 te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Beetje spelen met de kanalen kan inderdaad helpen.... maar de realiteit is ook dat de spullen van Ubiquity nou niet bepaald spectaculaire snelheden opleveren. Gewoon middelmatig snel maar veel andere AP's zijn sneller, zeker voor 1 individueel toestel. Daar gaat een ander type AP in de Unifi serie ercht geen verbetering in brengen t.o.v. de nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Die nanoHDs verstouwen maximaal 1000mbps (netwerk poort) en dat is theoretisch maximum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
TheMystery schreef op zondag 15 maart 2020 @ 07:43:
Waarschijnlijk moet je de 5g band op 80mhz zetten om de 866 te halen.
@TheMystery
Dat had ik al geprobeerd, zelfde resultaat..

@Yowzawood en @nitpicker
Dank voor de toelichting... dat de UBNT APs zo ontworpen zijn; ik snap het nu
Dat de Wired Uplink 1 Gbit is van een AP zegt niets over de ingebouwde radio's en met welke snelheden die maximaal kunnen zenden en ontvangen...

Dus als ik het goed begrijp...
Als ik de ASUS RT-AC68U weer als router zou inzetten en direct op modem te zetten en dan de UCK-Gen2 en de nanoHD AP, dan brengt dat geen verschil dus ???
Dat zou veel test-werk schelen.

Na ja ga ik wel eens kijken of ik de ubiquiti gear kan slijten misschien aan andere(n)... Voorlopig nog niet; even verder knutselen.

[ Voor 27% gewijzigd door mindwarper op 15-03-2020 12:00 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik heb nu een cloud key gen2 draaien en kan in de controller alles benaderen.

Maar als ik inlog via het ip adres krijg ik 2 keuze’s:
- Unifi network
- Your Cloud key G2 settings

Via Unifi network kom ik netjes in mijn controller.

Maar bij de cloud key settings kan ik niet inloggen.
Is dit een ander naam/wachtwoord?
Heb ubnt/ubnt root/ubnt admin/ubnt al geprobeerd maar werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 08:05
mindwarper schreef op zondag 15 maart 2020 @ 01:08:
Ik ben nu vandaag (zaterdag 14 maart) voor het eerst in de weer gegaan met een UCK-Gen2 en een eerste nanoHD AP...

Voor de achtergrond:
  • ik heb zelf een Cisco netwerk achter mijn Ziggo modem - Bridged mode - zitten = Cisco Router, Cisco L3-switch, cisco L2-switch stack
  • Daarna op L2 en L3 switch een config bijgemaakt voor VLANs 210-211: UBNT WiFi en WiFi-GUEST
  • DHCP wordt gedaan door L3 switch voor de UBNT devices ook in VLAN 240 voor management dan.
  • Op de L2 switch een Trunk port config gezet (die VLANs 200,210-211 en 240 doorlaat naar de UCK-Gen2)
  • nanoHD verder instellen op 80 MHz freq voor 5GHz-band (zelfde als bij RT-AC68U), een ander kanaal 36
Als ik mijn huidige setup met de RT-AC68U ga testen dan is mijn S7 edge verbonden met een 5G-verbindingsprofiel van 866 Mbps (is maximaal)

nanoHD AP igt nu bij mij op tafel naast de switch waarvandaan ik test - later aan het plafond zetten in de haltering die ik al gezet heb daar.

Echter via de nanoHD is 5G-verbindingsprofiel op S7 edge maar 433 Mbps (de helft dus lol).

Zo ja, heb ik niet opgelet bij het kopen van eerst een en eergisteren een tweede...
Whow Hier kan ik wat van leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Crxtreem schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:34:
Ik heb nu een cloud key gen2 draaien en kan in de controller alles benaderen.

Maar als ik inlog via het ip adres krijg ik 2 keuze’s:
- Unifi network
- Your Cloud key G2 settings

Via Unifi network kom ik netjes in mijn controller.

Maar bij de cloud key settings kan ik niet inloggen.
Is dit een ander naam/wachtwoord?
Heb ubnt/ubnt root/ubnt admin/ubnt al geprobeerd maar werkt niet.
Wel eerst backup maken van je controller config (= UniFi network stuk).

Wat kan helpen is met een paperclipje even de UCK-Gen2 in reset poortje zetten...
Wachten tot die gaat zeggen: Resetting en rebooting.

Dan weer laten opstarten en vervolgens kan je weer inloggen met ubnt en ubnt.
Ik zou altijd eerst inloggen in UCK-Gen2 en dan aanpassingen daar doen (basis, Tijdzone, IPv4 adres, etc...)
Dan pas inloggen in UniFi network stuk...

[ Voor 7% gewijzigd door mindwarper op 15-03-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mhmm kan het kloppen dat de Flex (niet mini) slechts een beperkte featureset heeft i.v.m. de 'echte' switches? In de 'oude' controller layout krijg ik meldingen "Some devices do not support this feature" bij 802.1X Control, STP en LLDP-MED.

Als ik de melding openklik gaat het over de Flex: "At least one of your devices does not support this feature. You need to upgrade its firmware." maar de switch is al up-to-date...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:23
Slonzo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:16:
Mhmm kan het kloppen dat de Flex (niet mini) slechts een beperkte featureset heeft i.v.m. de 'echte' switches? In de 'oude' controller layout krijg ik meldingen "Some devices do not support this feature" bij 802.1X Control, STP en LLDP-MED.

Als ik de melding openklik gaat het over de Flex: "At least one of your devices does not support this feature. You need to upgrade its firmware." maar de switch is al up-to-date...
Kijk ff 18 posts terug naar de reactie van @ed1703

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

HKLM_ schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:20:
Kijk ff 18 posts terug naar de reactie van @ed1703
Slonzo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:16:
Mhmm kan het kloppen dat de Flex (niet mini) slechts een beperkte featureset heeft i.v.m. de 'echte' switches?
Zitten die op dezelfde aparte FW dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Slonzo op 15-03-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Slonzo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:23:
[...]

[...]

Zitten die op dezelfde aparte FW dan?
Mijn post ging over een reactie op de Mini.. Dit gaat juist niet over de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:30
mindwarper schreef op zondag 15 maart 2020 @ 01:08:

Voor de achtergrond:

Volgens de website toch op 5G 1733 Mbps?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 08:05
Weet iemand ook waneer de officiële update uitkomt van de controller firmware?De beta software zijn ze nu aan Het testen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Kees_frl schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:58:
[...]

Volgens de website toch op 5G 1733 Mbps?
Ja precies...
Dat dacht ik ook dus... Volgens website 5G 1733Mhz op die band... Wat missen we dan hier ?

Heb nu basic configuratie van ASUS in router mode weer en ga daarop de cloud key en de AP zetten en dan kijken of het verschil brengt, maar verwacht het misschien niet...

Heb ik al op plafond de haltering gezet voor de nanoHD maar ja wat nu doen...

Maar ik mis dus performance
Valt dus tegen.

Ik snap het dus ook niet goed...

[ Voor 40% gewijzigd door mindwarper op 15-03-2020 16:40 . Reden: extra informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
mindwarper schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:34:
[...]Ik snap het dus ook niet goed...
Zo werkt het niet met opgegeven maxima voor WiFi. Bij geen enkele fabrikant.

Ubiquity is zeker niet de snelste maar de snelheden die je gaat krijgen (op elk individueel toestel) zijn ook zeker niet slecht, prima bruikbaar hoor en weinig reden om naar wat anders te kijken. Als dat niet zo is ligt het aan de plaatsing of de instellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:43
@mindwarper ik heb ook langzame verbinding gehad met m'n unifi AP's
Wat bij mij hielp was:
2.4 Channel width HT20, power low en de 5G op VHT80 en power high

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

mindwarper schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Ja precies...
Dat dacht ik ook dus... Volgens website 5G 1733Mhz op die band... Wat missen we dan hier ?

Heb nu basic configuratie van ASUS in router mode weer en ga daarop de cloud key en de AP zetten en dan kijken of het verschil brengt, maar verwacht het misschien niet...

Heb ik al op plafond de haltering gezet voor de nanoHD maar ja wat nu doen...

Maar ik mis dus performance
Valt dus tegen.

Ik snap het dus ook niet goed...
Als de ap 4x4 mimo is wilt niet zeggen dat je telefoon dat ook is. De snelheid is zo snel als de zwakste schakel ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
insomniac schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:12:
@mindwarper ik heb ook langzame verbinding gehad met m'n unifi AP's
Wat bij mij hielp was:
2.4 Channel width HT20, power low en de 5G op VHT80 en power high
@insomniac
Dat heb ik geprobeerd: zelfde situatie.... Zelfs met de 2.4 G band op Off... Test situatie
Toch bedankt voor de tip!

Maar ik ben het nu rechtstreeks op de Asus in router-mode aan het proberen...

edit:

Nu is het hetzelfde, zoals ik al had verwacht...
433 Mbps in mijn S7 edge weergegeven...

Denk dat ik de spullen maar wegdoe en/of verkoop...
Heb al een geïnteresseerde voor de APs zo lijkt het...
Maar de UCK-Gen2 wil dan ook graag kwijt, blijf ik anders mee zitten...

Iemand anders nog interesse in een set van onderstaande ?
Ben beetje teleurgesteld...
  • 1x of 2x UCK-Gen2
  • 2x of 3x nanoHD APs

[ Voor 33% gewijzigd door mindwarper op 15-03-2020 20:24 . Reden: extra info & typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:28
Ik heb op mijn wifi nu radius authenticatie aangezet met mijn USG als radius server. Maar ik ben op random momenten mijn verbinding kwijt. Ik moet dan opnieuw inloggen op de wifi. Zeer vervelend.... Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
En kijk nu even als test de nanoHD aan netwerkkabel alleen aan plafond gehangen.
Dan paar keer speedtest draaien achter elkaar op mijn S7 edge... ==> blijkbaar doet dat de AP een hogere verbindingsprofiel teweeg brengen.. Raar...
Was op een kleine afstand (ongeveer 2m denk ik)...

En dan deze screenshot gemaakt
Nu ben ik helemaal gek aan het worden 8)7 En is niet consistent 250 Mbps down (wat ik van ISP heb) op afstandje line of sight (> 10m)

Ik ga het nog even aan kijken... * scratches his head *

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XABWAWm4dCAFEplTAMYWF-iwts=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Ly9bt5h81DELUPcQGePbslbo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat het eens te maken gehad kon hebben met mijn ASUS RT-AC68U die op de plek heb staan, waar ik het aan het testen was (bureau)...
Ook in buurt van een losse IP phone die verbinding maakt met basisstation in de meterkast...
Heeft ASUS geen last mee zo lijkt het..
Het blijft giswerk wat het nu geweest kon zijn, maar plaatsing kan een dingetje zijn (geweest) denk ik... Weet ik het

[ Voor 52% gewijzigd door mindwarper op 15-03-2020 21:07 . Reden: Bevindingen uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenbrauw
  • Laatst online: 23-05 14:31
ik heb recentelijk een USG Pro gekocht om mijn oude USG te vervangen. Helaas kom ik problemen tegen die ik tot op heden niet heb kunnen oplossen.
Ik probeer de Pro werkend te krijgen op mijn KPN verbinding. Ik heb de config van de website van Xbeam gepakt en deze in mijn controller gezet.
Allereerst mijn oude router uit de controller gehaald, de nieuwe erin gezet en vervolgens deze adopt en provisioned.

vanuit de controller lijkt alles goed te werken (bijv. geen commit errors) maar ik heb op mijn clients geen internet connectie.
Als ik op de router (oud en nieuw) het command "show dhcp client leases" geef, zie ik onderaan FAIL staan. Dat zegt mij dat de internet connectie/port niet werkt.
Ik heb de FTU voor meerdere minuten uitgezet maar ook hierna zie ik hetzelfde.

Als ik mijn KPN router ertussen zet is het starten/lopen, internet en TV werken, dus de lijn zelf werkt wel.

Heeft iemand een suggestie wat hier aan de hand kan zijn? Heeft KPN een check op MAC adres voor welke router er connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Wil mijn UAP-AC-M in gebruik gaan nemen. Ik heb een POE switch en buiten ligt een netwerk kabel. Nu wordt de UAP-AC-M met een POE injector geleverd. Moet je die perse gebruiken als je hem buiten ophangt waar hij nat kan worden, of volstaat mijn POE switch? En moet de aarde perse aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
De Unifi USW Flex Mini is nu op voorraad in de EU store van Ubiquiti: https://eu.store.ui.com/c...ng/products/usw-flex-mini

Hopelijk komen ze ook snel in de Nederlandse webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
eenbrauw schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:41:
ik heb recentelijk een USG Pro gekocht om mijn oude USG te vervangen. Helaas kom ik problemen tegen die ik tot op heden niet heb kunnen oplossen.
Ik probeer de Pro werkend te krijgen op mijn KPN verbinding. Ik heb de config van de website van Xbeam gepakt en deze in mijn controller gezet.
Heb je wel de config van de Pro gebruikt ipv de "3P" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenbrauw
  • Laatst online: 23-05 14:31
Cartman! schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:59:
[...]

Heb je wel de config van de Pro gebruikt ipv de "3P" ?
Ja, de config van de 3P weg gehaald en vervangen door de Pro config.
Ook bij het terug zetten van de 3P de config weer omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
Ik zoek een manier om deze afstand te overbruggen met wifi
https://arjan445.stackstorage.com/s/WHKNpVxdBDekFLV
aan de wand zou ik graag een ubiquiti unifi ap ac mesh hangen (outdoor AP)

De plek waar het internet naar toe moet hangt een chromecast deze werkt op 2,4Ghz.

Zal het AP genoeg vermogen uitgooien om 40 meter te overbruggen? er zit nog een gebouw tussen waar de ook nog door heen moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

arjan445 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:08:

De plek waar het internet naar toe moet hangt een chromecast deze werkt op 2,4Ghz.

Zal het AP genoeg vermogen uitgooien om 40 meter te overbruggen? er zit nog een gebouw tussen waar de ook nog door heen moet.
Zal die chromecast genoeg vermogen hebben om 40m te overbruggen??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexwel schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:39:
De Unifi USW Flex Mini is nu op voorraad in de EU store van Ubiquiti: https://eu.store.ui.com/c...ng/products/usw-flex-mini

Hopelijk komen ze ook snel in de Nederlandse webwinkels.
Dat was die afgelopen woensdag al. Een aantal hier hebben hem vrijdag al ontvangen, en zelf hoop ik er morgen te ontvangen. Mits UPS nog gewoon bezorgt.

UBCenter heeft hem overigens op 30 april staan: https://ubcenter.nl/home/158-unifi-switch-flex-mini.html Waarschijnlijk dat Ubiquiti dus de eerste batch(es) uit eigen store wil leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R Kuipers schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:43:
Wil mijn UAP-AC-M in gebruik gaan nemen. Ik heb een POE switch en buiten ligt een netwerk kabel. Nu wordt de UAP-AC-M met een POE injector geleverd. Moet je die perse gebruiken als je hem buiten ophangt waar hij nat kan worden, of volstaat mijn POE switch? En moet de aarde perse aangesloten worden?
Ik heb die van mij met de PoE injector aangesloten i.c.m. STP buitenkabel die dus geaard is en dat werkt prima al een jaartje of zo... :)

Als je een PoE switch hebt die voor zover ik weet ook geaard zijn via hun voeding dan moet dezelfde kabel ook prima voldoen denk ik.

Ik heb verder geen extra maatregelen genomen tegen onweer, omdat de UAP-AC-M heel erg laag hangt en de kans op inslag daardoor zo goed als 0,0 is ;)

Omdat je ook goede WiFi in de tuin moet hebben!
arjan445 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:08:

De UAP-AC-M moet dit prima kunnen, maar hou er rekening mee dat je deze dus echt hoog wil ophangen en dan dus wel tegen onweer moet beschermen!

Je zou zelfs aan de andere kant een tweede kunnen plaatsen en dan als het ware een Wireless Bridge opbouwen om dan de Chromecast gewoon bekabeld aan te kunnen sluiten :)
Tylen schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:15:
Zal die chromecast genoeg vermogen hebben om 40m te overbruggen??
Normaal wel, maar in dit geval zou ik er niet op gokken, want meerdere muren waar het signaal doorheen moet! :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@mindwarper Graag geen V&A in de topics, daar hebben we een afdeling V&A voor ;)
@eenbrauw Kijk eens rond in [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
RobertMe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:27:
[...]UBCenter heeft hem overigens op 30 april staan: https://ubcenter.nl/home/158-unifi-switch-flex-mini.html Waarschijnlijk dat Ubiquiti dus de eerste batch(es) uit eigen store wil leveren?
Ik kreeg vorige week de melding dat zij de eerste bestellingen vandaag zouden gaan leveren.
Waarschijnlijk is er dus ook wel een deel naar partners onderweg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
R Kuipers schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:43:
Aarden is niet perse nodig. UBNT geeft echter het advies om er ook een surgeprotector tussen te zetten.
https://www.ui.com/accessories/ethernet-surge-protector/
Is bij de NL-webshops te bestellen. Ik heb mijn mesh gewoon aan de schutting hangen en geen protectie. "living on the edge" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

zeroday schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:48:
[...]

Ah 'blij' dat ik niet de enige ben .. ;) Dan wordt het eens de logging aan zetten .. maar heb nog niet kunnen vinden of dit al op het ubiquity forum is gemeld.
Heb je dit al eens kunnen oplossen eigenlijk? Hier speelt het nog steeds.
Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, voor aankoopadvies dient een nieuw topic aangemaakt te worden. Daarnaast is er voor IPTV een los topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.