Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 100 ... 377 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10 16:03
Workaholic schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:11:
Happy new year allen! Ik heb gisteren de knoop doorgehakt (nog net op tijd voor de BPM verhoging). Binnenkort meer foto's :).. kan niet wachten!

Was eigenlijk aan het shoppen voor een 545e, maar als liefhebber vond ik het te weinig emotie hebben.. dit daarentegen is wel iets waar ik blij van kan worden.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Ik heb zelf de M5 Competition (2018) gehad(verkocht 02-2020). Geweldig.
Geniet ervan!

Plaatje van de mijne destijds:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7oesAB9.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Idutchman op 03-01-2021 22:24 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
fsfikke schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Sommige mensen leven nou eenmaal nog in het verleden :p
Ik heb 1 auto een paar gereden die het had en ik vond het echt heel irritant in druk stadsverkeer

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Idutchman schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:34:
[...]

Gefeliciteerd! Ik heb zelf de M5 Competition (2018) bezit/gereden (verkocht 02-2020). Geweldig.
Geniet ervan!

Plaatje van de mijne destijds:
[Afbeelding]
Nice ! Mooie kleur ook. Waarom verkocht :-)?

Mijn V&A

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10 16:03
Workaholic schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Nice ! Mooie kleur ook. Waarom verkocht :-)?
Tja, meerdere redenen. Ik had wat issues met de M5C zoals zwaar piepende remmen en wat kwaliteitsissues. BMW heeft het na enkele maanden allemaal opgelost, maar had de beleving wat verpest. Ik heb er zo'n 30.000KM mee gereden en over het algemeen met veel plezier.

Heerlijke dingen gedaan. Meermaals autobahn 310km/h, veel herrie schoppen (geen OPF filter nog in 2018, dus herrie!).

Daarnaast wilde ik graag een 911 (991.2 / 911 MK2) proberen. Begin dit jaar van 1 naar 2 auto's gegaan.
Een 911 en een Tesla als daily.

Al kriebelt het wel weer >:) Die V8 met 625PK was magisch.

edit:
Probeer deze niet snel te verkopen, deze M5. Want afschrijving is GI-GAN-TISCH.
Ik kan het weten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Idutchman op 03-01-2021 22:24 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:25

JdM

Humbled

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:34:
Zijn er tweakers die een xHP licentie hebben en bij mij stage 1 willen flashen? Het gaat mij er alleen om dat ik de versnellingen zie in d-mode.
Is een Alpina flash dan geen optie? Over wat voor auto gaat het?

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-11 13:32
Hoe zit het met de ruimte om te zitten achter in een 4GC? Kan ik er met mijn 1.85 m zitten zonder dat mijn hoofd het dak raakt? De showrooms zijn dicht, dus ervaringsdeskundigen kunnen me helpen. Ik heb nu een 320i Touring F31, daar past het allemaal prima.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Pannencouque schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:07:
En wat het soms ook nog is met die M-pakketten...ik ze ze met grote regelmaat op de auto's die geen dikke motor hebben. Dan is de bestuurder er eentje van het type die vooral snel en dik wil lijken, maar het eigenlijk niet kan. Terwijl de versies met een goede motor erin, lang niet altijd dat M-pakket hebben. Lekker anoniem blijven.
Wat is het nu: "soms" of "met grote regelmaat"?
Ik voel me wel wat aangesproken door je post, want ik kocht een 1 met maar 136 pk, maar wel met o.a. het M-pakket in een of andere edition-uitvoering. Stond zo in de showroom en ik vond het gewoon mooier dan de niet-M uitvoering. Geen enkele behoefte om snel of dik te lijken, zoals jij veronderstelt. Ik rijd gewoon wat ik - inmiddels meer dan 35 jaar - fijn vind: BMW.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
pietr schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:20:
Hoe zit het met de ruimte om te zitten achter in een 4GC? Kan ik er met mijn 1.85 m zitten zonder dat mijn hoofd het dak raakt? De showrooms zijn dicht, dus ervaringsdeskundigen kunnen me helpen. Ik heb nu een 320i Touring F31, daar past het allemaal prima.
Dat is wel zo'n beetje de kritische grens, waarbij het dan van zithouding en lichaamsbouw afhangt. 175cm gaat sowieso prima, 195cm sowieso niet. Ik ben zelf 186 en mijn haren aaien net de hemel bekleding als ik achterin zit. Zit gelukkig vrijwel altijd voorin.

Voor mij is de achterbank voor af en toe, dus prima.
Zou ik (grote) kinderen hebben dan zou een F31 de voorkeur hebben.

Naast de hoofdruimte is ook de instap war lastiger als bij een F31.

Twente is niet echt om de hoek voor je zie ik, anders zou je welkom zijn om even te passen.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
JdM schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Is een Alpina flash dan geen optie? Over wat voor auto gaat het?
F20, maar volgens mij is een alpina flash net zo duur.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:16:
F20, maar volgens mij is een alpina flash net zo duur.
Misschien eens je huiswerk doen voordat je dingen roept?

BMW Tweaks doet het bijvoorbeeld voor €100,-.

• iMitch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:48
Ik mag me sinds kort hier ook melden! We wilden graag een stap vooruit qua grootte en rijplezier (voorheen Volvo V40), dus kwamen we na een aantal testritten al snel uit op de X3. Grappig, want vooraf had ik me voorgenomen nooit BMW te rijden wegens het imago, maar drie minuten achter het stuur was voldoende om me hiervan te genezen. Het is de 30e in Sophisto Grau met behoorlijk wat opties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtRvpLwlLqaW7OoHTfyY7xzgysg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b12lXNMB9tRHSi1YJroVku68.jpg?f=fotoalbum_large

• Untouchablezz20
CreativeS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Misschien eens je huiswerk doen voordat je dingen roept?

BMW Tweaks doet het bijvoorbeeld voor €100,-.
Ging er inderdaad blindelings van uit dat het even duur zou zijn.

Tevens schrijft bmw tweaks het volgende over de alpina flash
Sinds xHP beschikbaar is zijn de tunes van Alpina helaas behoorlijk axchterhaald. Om die reden raden we sterk aan om niet te gaan voor een Alpina flash, maar om direct voor xHP te kiezen. Klik hier voor meer informatie over xHP.

• CreativeS
  • Niet online
Precies @Untouchablezz20. De Alpina-flash is vreselijk achterhaald...Weliswaar een E92 335i, maar het verschil is op alle modellen wel van toepassing. Zelfs mijn E90 325iA is een compleet andere auto, qua rijervaring.

YouTube: E92 335i xHP Stage 3 V1.3 vs Alpina vs Stock D Mode + S Mode compari...

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:13

Eagle Creek

Breathing security

iMitch schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:55:
Ik mag me sinds kort hier ook melden! We wilden graag een stap vooruit qua grootte en rijplezier (voorheen Volvo V40), dus kwamen we na een aantal testritten al snel uit op de X3. Grappig, want vooraf had ik me voorgenomen nooit BMW te rijden wegens het imago, maar drie minuten achter het stuur was voldoende om me hiervan te genezen. Het is de 30e in Sophisto Grau met behoorlijk wat opties.

[Afbeelding]
Imago? Staan x3 rijders zo slecht bekend dan?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• iMitch
Eagle Creek schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:31:
[...]

Niet dat ik weet! Meer mijn eigen negatieve connotatie met de “bmw-rijder”.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
iMitch schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:51:
[...]

En dat zegt een voormalig V40-rijder... :+

Gefeliciteerd met de aankoop, lijkt me een fijne wagen!

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

_Arthur

blub

Eagle Creek schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:31:
Alle BMW rijders zijn paupers, jeweetz. En nu is ie er zelf ook een :+

• CreativeS
  • Niet online
Ik zou gelijk alle emblemen afplakken... :+

• _Arthur

_Arthur

blub

CreativeS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:01:
Ik zou gelijk alle emblemen afplakken... :+
Afpakken? :+

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
iMitch schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:51:
[...]

En dan koop je er een met zwarte velgen, geblindeerde ramen en (bijna) zwarte lak? :+

Zonder dollen; mooie bak!

• iMitch
Pepppie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:31:
[...]

En dan koop je er een met zwarte velgen, geblindeerde ramen en (bijna) zwarte lak? :+

Zonder dollen; mooie bak!
Je zou het genezen kunnen noemen ;) Dank!

• pietr
--MP-- schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:14:
[...]

Dat is wel zo'n beetje de kritische grens, waarbij het dan van zithouding en lichaamsbouw afhangt. 175cm gaat sowieso prima, 195cm sowieso niet. Ik ben zelf 186 en mijn haren aaien net de hemel bekleding als ik achterin zit. Zit gelukkig vrijwel altijd voorin.
...
Twente is niet echt om de hoek voor je zie ik, anders zou je welkom zijn om even te passen.
Thx. Dan wordt het (helaas) geen 4GC.

[ Voor 15% gewijzigd door pietr op 04-01-2021 18:35 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

pietr schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:34:
[...]

Thx. Dan wordt het (helaas) geen 4GC.
4 cabrio kopen. Kan het dak eraf moest je achterin gaan zitten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• pietr
Nee, geen cabrio. Wel leuk, niet praktisch voor ons.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:14
Toff schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:57:
[...]

Wat is het nu: "soms" of "met grote regelmaat"?
Ik voel me wel wat aangesproken door je post, want ik kocht een 1 met maar 136 pk, maar wel met o.a. het M-pakket in een of andere edition-uitvoering. Stond zo in de showroom en ik vond het gewoon mooier dan de niet-M uitvoering. Geen enkele behoefte om snel of dik te lijken, zoals jij veronderstelt. Ik rijd gewoon wat ik - inmiddels meer dan 35 jaar - fijn vind: BMW.
Prima, ieder z'n keuze. En BMW doet het ook gewoon slim door tegenwoordig de non-M-varianten een beetje gezapig te maken, dan wil je ook wel dat het er een beetje tof uitziet. En de naamvoering zegt het al: M-pakket. R-design. AMG-pakket. Allemaal referenties naar de dikste wagens die ze hadden, maar dan net-niet.

Let wel: ik zeg niet dat ik het lelijk vind, of dat het niet zou moeten mogen...ik vind het gewoon jammer dat auto's die er soms enorm dik uit zien, verder van die schraapversies zijn die geen deuk in een pakje boter rijden. Het totaalplaatje klopt dan niet.

• 418O2
Ik voel ook helemaal niets bij M-uitgeruste auto's met kleine motoren. Aan mijn auto zal de oplettende kijker aan de neus zien dat hij snel is, maar dat is echt het enige. Geen dikke dumpers, geen zichtbare uitlaten.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 17:27

Shaidar

Vinden jullie een E89 via BMW’s eigen Premium Selection een goed idee?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• 418O2
Shaidar schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:45:
Vinden jullie een E89 via BMW’s eigen Premium Selection een goed idee?
Als je wat geld over hebt voor peace of mind wel.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

418O2 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:31:
Ik voel ook helemaal niets bij M-uitgeruste auto's met kleine motoren. Aan mijn auto zal de oplettende kijker aan de neus zien dat hij snel is, maar dat is echt het enige. Geen dikke dumpers, geen zichtbare uitlaten.
Wat is de limiet?

Een M2 met 365pk.
Een M240i met 340pk.
Een 230i met 252pk.

Mij intereseert het allemaal niet.

Wil je een 520i hebben met 4 pijpen a-la M5? Doe maar, jouw geld.

• 418O2
Snake schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Wat is de limiet?

Een M2 met 365pk.
Een M240i met 340pk.
Een 230i met 252pk.

Mij intereseert het allemaal niet.

Wil je een 520i hebben met 4 pijpen a-la M5? Doe maar, jouw geld.
Als je geen strepen kan trekken of 220+ kan rijden dan vind ik het overdreven.

Verder moet iedereen het zelf weten hoor, ik gun een ieder zijn lol ook, maar ik word er niet warm van

• Toff

Toff

FP ProMod
418O2 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:53:
[...]

Verder moet iedereen het zelf weten hoor, ik gun een ieder zijn lol ook, maar ik word er niet warm van
Ik gun jou ook je lol, maar ik denk toch dat het voornamelijk tussen jouw oren zit. 220+? In NL heb je daar niks aan (mijn underpowered 1 heeft een top van 210, maar ik heb mijn rijbewijs te lief). Ik voel mezelf niet minder man, omdat ik weinig strepen zou kunnen trekken bij het stoplicht. In de bochten worden de bokken van de schapen gescheiden. ;) Het bij het M-pakket behorende - verlaagde - onderstel doet wel iets voor de wegligging en het stuur, de zwarte hemel etc voegen weldegelijk iets toe aan mijn beleving. Ieder zijn meug, zal ik maar zeggen, maar laat mij ajb in mijn waarde en zet mij niet weg als een wannabee, die het niet zou kunnen betalen. Ik kan (binnen het BMW-gamma) kopen wat ik wil en dat heb ik gedaan. Dat jij mogelijk, na 100 km, misschien een halve minuut eerder op de plaats van bestemming kan zijn, daar word ik nu net niet warm van, ;)

• 418O2
Je leest volgens mij een aanval, maar ik geef alleen aan wanneer ik het zelf passend vind

En wat ik vind zou niemand wat moeten boeien :)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:03
[...]

Als je geen strepen kan trekken..
Dat kan met een Fiat Panda ook.. gewoon lomp de koppeling op laten komen en voila..
Dat vind ik dus een heel slecht argument :+

*sowieso

• Toff

Toff

FP ProMod
418O2 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:35:
Je leest volgens mij een aanval, maar ik geef alleen aan wanneer ik het zelf passend vind

En wat ik vind zou niemand wat moeten boeien :)
Wat jij vind, mag je houden *) ;)

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:12

duderuud

Sliden is koel

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:34:
Zijn er tweakers die een xHP licentie hebben en bij mij stage 1 willen flashen? Het gaat mij er alleen om dat ik de versnellingen zie in d-mode.
Mocht je nog niemand gevonden hebben, ik heb een licentie. Midden Nederland

Motor-Forum.nl

• Untouchablezz20
duderuud schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:11:
[...]

Mocht je nog niemand gevonden hebben, ik heb een licentie. Midden Nederland
Ik heb je een pb gestuurd.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]

xDrives kunnen geen strepen trekken... tenzij met een delete of een huidige generatie M5/M8.

• jadjong
  • Niet online
[...]

Het wordt pas gaaf als je bij 220 nog strepen kan trekken. 8)

• synx6
Jongens, iedereen kan strepen trekken bij elke snelheid op meerdere manieren. Is er geen hellcat topic daarvoor? ;)

• --MP--
Snake schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 01:05:
[...]

xDrives kunnen geen strepen trekken... tenzij met een delete of een huidige generatie M5/M8.
Ik snapte al niet wat er bedoeld werd met strepen trekken... maar ligt dus aan mijn Xdrive -O-

• CreativeS
  • Niet online
Er is mijns inziens helemaal niets mis met een emmetje hier en daar, dat zijn nou eenmaal de voordeelpakketten... persoonlijk ben ik er geen fan van. Ik heb aardig wat dingen in mijn auto geretrofit, maar de M uit het interieur verbannen, zelfs de originele M-stuurcover zit nu in een E90 330d van iemand anders.

Het is denk ik meer een weerstand tegen iets dat gewoon geen M is door de wildgroei aan Ali-meuk. Hele interieur volhangen met die goedkope troep. Performance meuk op de gordel. Stuur en interieur vol plaksels met een carbonmotiefje, om nog maar niet te spreken over de cheap-ass stuurcovers waarbij je zo ziet dat de bestuurder voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Het is gewoon zonde om die auto's zo te verpesten. Ik denk dat daar de grootste weerstand zit ;)

Oja - nu ik toch bezig ben - natuurlijk de jochies die denken dat een BMW altijd volgas bereden moet worden. Die de kont van mijn E46 318tiA Compact (compleet M uitgevoerd af fabriek inclusief optie 226, 338, 358, 403, 488, 522, 609, 644 en 676) nog korter willen maken en denken dat van mijn E90 325iA ook wel een Compact gemaakt kan worden en bij het volgende verkeerslicht staan we naast elkaar... :? Denken de beste coureurs in de wereld te zijn en bij de eerste de beste drift één van de achterwielen voorzien van wat positieve camber om vervolgens op FB zo goedkoop mogelijk nieuwe vierdehands onderdelen willen krijgen. Liefst vandaag nog, ja toch.

Maar goed, ik gun iedereen wat natuurlijk. Ik geniet van een heerlijk origineel uitgevoerde (oudere) BMW. Laat mij maar lekker 'dwars' zijn van enige mainstream :+

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 06-01-2021 10:15 ]

• CreativeS
  • Niet online
--MP-- schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:40:
Ik snapte al niet wat er bedoeld werd met strepen trekken... maar ligt dus aan mijn Xdrive -O-
https://driftsport.nl/

Dan gaat het vast wel lukken... :)

• JanHenk
  • Niet online
Zo heeft iedereen z'n eigen afwegingen en smaken :).

Exclusief kun je in ieder geval M-sport pakketten niet meer noemen. Ik gok zomaar dat driekwart van nieuwe verkopen een M-sport (uiterlijk) editie is.

Het doet wat afbreuk aan de beleving die ik heb bij de echt dikke/exclusieve M-jongens. Als je een M340i kunt kopen en het gros van de 318i's ziet er nagenoeg hetzelfde uit, dan is dat ook niet echt speciaal meer. Een (groot) deel van BMW is toch gewoon de merkbeleving en het M-sport pakket op alle relatief goedkope modellen verkoopt wel goed, maar doet m.i. afbreuk aan de beleving ervan.

(Maar ik ben sowieso meer van het ingetogen stijlvol design, iets waar BMW voorheen echt sterk in 'was'.. Ze slaan een beetje door met het 'in your face', maar dat is mijn mening..).

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28
CreativeS schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:45:
Er is mijns inziens helemaal niets mis met een emmetje hier en daar, dat zijn nou eenmaal de voordeelpakketten... persoonlijk ben ik er geen fan van. Ik heb aardig wat dingen in mijn auto geretrofit, maar de M uit het interieur verbannen, zelfs de originele M-stuurcover zit nu in een E90 330d van iemand anders.

Het is denk ik meer een weerstand tegen iets dat gewoon geen M is door de wildgroei aan Ali-meuk. Hele interieur volhangen met die goedkope troep. Performance meuk op de gordel. Stuur en interieur vol plaksels met een carbonmotiefje, om nog maar niet te spreken over de cheap-ass stuurcovers waarbij je zo ziet dat de bestuurder voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Het is gewoon zonde om die auto's zo te verpesten. Ik denk dat daar de grootste weerstand zit ;)

Oja - nu ik toch bezig ben - natuurlijk de jochies die denken dat een BMW altijd volgas bereden moet worden. Die de kont van mijn E46 318tiA Compact (compleet M uitgevoerd af fabriek inclusief optie 226, 338, 358, 403, 488, 522, 609, 644 en 676) nog korter willen maken en denken dat van mijn E90 325iA ook wel een Compact gemaakt kan worden en bij het volgende verkeerslicht staan we naast elkaar... :? Denken de beste coureurs in de wereld te zijn en bij de eerste de beste drift één van de achterwielen voorzien van wat positieve camber om vervolgens op FB zo goedkoop mogelijk nieuwe vierdehands willen krijgen.

Maar goed, ik gun iedereen wat natuurlijk. Ik geniet van een heerlijk origineel uitgevoerde (oudere) BMW. Laat mij maar lekker 'dwars' zijn van enige mainstream :+
Vermogen is het leukst als je er niet mee hoeft/gaat pronken :).

Enige moment dat ik er echt lol mee heb is als ik richting de Duitse autobahn rijd.

Regelmatig zit er op de (provinciale) weg er naartoe een andere Nederlandse auto in m'n kont te drukken omdat ik niet snel genoeg ga (hoewel je op die weg al 100 mag). Vind 100 op zo'n weg met tegenliggers hard zat en er staan ook legio flitspalen, dus ik hou me netjes aan die snelheid.

Rijden we de snelweg op, dan schiet zo'n frusto in de regel direct naar links om wel even te laten zien wat snelheid maken is. Tja... dat zijn de momenten dat het bijzonder prettig is om in een gekietelde 640i te rijden :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• --MP--
alexbl69 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:01:
[...]

Vermogen is het leukst als je er niet mee hoeft/gaat pronken :).

Enige moment dat ik er echt lol mee heb is als ik richting de Duitse autobahn rijd.

Regelmatig zit er op de (provinciale) weg er naartoe een andere Nederlandse auto in m'n kont te drukken omdat ik niet snel genoeg ga (hoewel je op die weg al 100 mag). Vind 100 op zo'n weg met tegenliggers hard zat en er staan ook legio flitspalen, dus ik hou me netjes aan die snelheid.

Rijden we de snelweg op, dan schiet zo'n frusto in de regel direct naar links om wel even te laten zien wat snelheid maken is. Tja... dat zijn de momenten dat het bijzonder prettig is om in een gekietelde 640i te rijden :).
kromme redenering. even vanuit zijn gezichtspunt:

> Gast rijd niet door, dus ik wil inhalen.
> Wil ik inhalen gaat hij ineens als een malle gas geven.
> Rare gast in dikke BMW...

Ik ken ook zo iemand, heeft altijd met iedereen onderweg "strijd" zeker op de motor. Want hij rijd gewoon niet echt door, maar probeert wel elk stoplicht sprintje te winnen. Omdat hij wil laten zien dat hij sneller is. Om daarna weer strak de snelheid limiet te gaan rijden.... met daarachter de gene die gewoon net ff iets harder wil rijden te drukken.

Ik heb er echt geen moeite mee dat je netjes de snelheidslimiet rijd, maar laat iemand die wel harder wel er dan gewoon ff voorbij, ook al heb je 600pk bij je.

[ Voor 20% gewijzigd door --MP-- op 06-01-2021 10:25 ]

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-10 19:39
--MP-- schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Ik ken ook zo iemand, heeft altijd met iedereen onderweg "strijd" zeker op de motor. Want hij rijd gewoon niet echt door, maar probeert wel elk stoplicht sprintje te winnen. Omdat hij wil laten zien dat hij sneller is. Om daarna weer strak de snelheid limiet te gaan rijden.... met daarachter de gene die gewoon net ff iets harder wil rijden te drukken.

Ik heb er echt geen moeite mee dat je netjes de snelheidslimiet rijd, maar laat iemand die wel harder wel er dan gewoon ff voorbij, ook al heb je 600pk bij je.
Pfoe, dat trek ik ook heel slecht. Blijf gewoon bij de linkerbaan weg als je je aan de snelheidslimiet wil houden.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10 13:31
Bulder schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Pfoe, dat trek ik ook heel slecht. Blijf gewoon bij de linkerbaan weg als je je aan de snelheidslimiet wil houden.
Hier sluit ik me ook bij aan, Vreselijk irritant. Onnodig linksrijden is toch wel ergenis nummer 1 (voor mij).

Wat betreft M pakket heb ik geen problemen mee. Staat over het algemeen een stuk beter op de meeste. Wat wel jammer is zijn M kleuren in de grill (wat ik te veel zie) en alles onder M badges plakken.

• CreativeS
  • Niet online
Wie zegt dat de weg waar @alexbl69 het over heeft, twee banen in dezelfde rijrichting heeft?

En als ik 105 op de linkerbaan wil rijden, dan rij ik 105 (hoogstens kortstondig even 110 om een inhaalactie wat sneller af te ronden) op de linkerbaan. Elk normaal functionerende bestuurder zal dan ook wel weer naar rechts gaan. Dan wacht je maar even. Je mag 50, 70, 80, 100 of 130 en als jij harder wil, pas jij je maar aan aan het volk dat wel de maximale snelheid wil rijden. Die maximale snelheid geldt op rijstrook 1, 2, 3, et cetera. Net als ik, ben jij ook niet alleen op de wereld ;)

[ Voor 23% gewijzigd door CreativeS op 06-01-2021 10:50 ]

• --MP--
[...]

Het voorbeeld waar ik het over heb gaat nog niet eens over de linkerbaan. Maar ook gewoon rechts bij het verkeerslicht kun je wel hard weg trekken (om iemand er niet langs te laten) en daarna weer strak de snelheids limiet gaan rijden.

Dat bedoel ik met er langs laten, trek gewoon rustig op, zodat die gene die harder wil ( ook al heeft die een passat met 1.6 tdi) er gewoon langsheen kan...

En ook de situatie die hij beschrijft, waarbij de weg op een geven moment dan wel 2 banen krijg is het logisch dat degene die al een tijd achter je rijd, en graag harder wil er dan links voorbij wil. Als jij dan op de rechterbaan ineens plank gas gaat stampen met je snelle auto, wekt dat vooral frustratie op en onbegrip. Als je het vanuit het oogpunt van de ander bekijkt.

[ Voor 22% gewijzigd door --MP-- op 06-01-2021 10:53 ]

• CreativeS
  • Niet online
En wat is er eigenlijk mis met vol optrekken bij een verkeerslicht om vervolgens de maximale snelheid te rijden? Als ik een keer snel optrek is het geen uitnodiging voor een race of zo? Ik geniet dan even van de turboloze 6-in-lijn om vervolgens geen snelheidsboete te krijgen. Dat iemand het niet bijhoudt... ik ben niemand tot last (hoogstens een gekrenkt ego op de linkerbaan) en er is vervolgens achter mij zat ruimte om in te voegen... we zijn allemaal niet roomser dan de paus, maar men kan ook overdrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 06-01-2021 10:58 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als er twee banen zijn kan hij in z'n passat er ook later wel langs toch? Beetje gas geven bij groen licht is gewoon leuk met een 3 liter i6.

Roomba E5 te koop

• --MP--
CreativeS schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:56:
En wat is er eigenlijk mis met vol optrekken bij een verkeerslicht om vervolgens de maximale snelheid te rijden? Als ik een keer snel optrek is het geen uitnodiging voor een race of zo? Ik geniet dan even van de turboloze 6-in-lijn om vervolgens geen snelheidsboete te krijgen. Dat iemand het niet bijhoudt... ik ben niemand tot last (hoogstens een gekrenkt ego op de linkerbaan) en er is vervolgens achter mij zat ruimte om in te voegen... we zijn allemaal niet roomser dan de paus, maar men kan ook overdrijven.
Jup... we zijn het oneens. Natuurlijk is een keer gasgeven niet het probleem. Maar als je merk dat er iemand al een tijd achter je rijd die graag harder wil, wat is dat het probleem om die gene er even langs te laten? ook al heb jij een snellere auto... Hoezo moet eerst van jou de stoplichtsprint winnen voor hij het recht heeft voor je te rijden ofzo?

• CreativeS
  • Niet online
Ja, dus iemand die zit te drukken heeft voorrang bij de volgende sprint? Als die persoon harder wil, dan haalt hij maar in. Kan je niet inhalen? Jammer dan.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Niemand heeft het over stoplichtsprintjes, alleen jij. Ik trek op zoals ik zelf wil. Iedereen is vrij om me daarna links in te halen. Snap niet zo goed wat het probleem is.
@CreativeS dat heb ik gemist dan.

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 06-01-2021 11:16 ]

Roomba E5 te koop

• CreativeS
  • Niet online
Ik haalde er wel een stoplichtsprintje bij @sig69 als voorbeeld... maar in elke situatie... iedereen is vrij om te doen wat hij of zij wil binnen de regels van wet. Als iemand de hele tijd bij mij zit te drukken... haal lekker in of hou je gedeisd.

[ Voor 20% gewijzigd door CreativeS op 06-01-2021 11:15 ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-11 21:37

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:21
die kan wel een M-pakketje gebruiken

• 418O2
geruchten over een 1,5L 3cilinder

in een 3... kom op

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-11 21:37
418O2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:40:

in een 3... kom op
200Pk en <50 co2 gram wordt vast een verkooptoppeer

• 418O2
wd200 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:42:
[...]

200Pk en <50 co2 gram wordt vast een verkooptoppeer
Minder dan 200pk*

Plugin hybride is nu toch gewoon 22%?

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 06-01-2021 11:49 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-11 08:59

Denko

|{ing Øf ßlitz

418O2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Minder dan 200pk*

Plugin hybride is nu toch gewoon 22%?
Ik volg het niet, je hebt nu toch ook 3 series met 3pk en een rol menthos? Wat is hier anders aan? De 3 cilinder? Als zij er gewoon 175pk oid uit halen en het rijdt goed dan is er toch niks aan de hand

PSN & XBL: Denkoyugo

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-10 19:39
CreativeS schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:12:
Ja, dus iemand die zit te drukken heeft voorrang bij de volgende sprint? Als die persoon harder wil, dan haalt hij maar in. Kan je niet inhalen? Jammer dan.
Even hypothetisch; wat als iemand een legitieme reden heeft om er langs te willen? Familielid op sterven bijvoorbeeld?

Iemand geeft aan er langs te willen, maar jij geeft hem de kans bij het stoplicht niet omdat je een turboloze 6-in-lijn hebt. Daarna zit je weer op één baan en zit hij vast aan jouw snelheid. Ik zeg niet dat iedereen die hard rijdt een familielid op sterven heeft, maar laat iemand er gewoon langs in plaats van ze bewust op te houden onder het mom "jammer dan".

• 418O2
Denko schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Ik volg het niet, je hebt nu toch ook 3 series met 3pk en een rol menthos? Wat is hier anders aan? De 3 cilinder? Als zij er gewoon 175pk oid uit halen en het rijdt goed dan is er toch niks aan de hand
Ik moet het ook niet over auto's jonger dan 15 jaar hebben :)

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Waar kun je je allemaal druk om maken op de weg? Wellicht een hele arrogante gedachte, maar ik kan mij weinig druk maken als ik in die heerlijke lederen stoelen zit en een muziekje op de achtergrond heb.

Merk ook weinig van agressie om mij heen op de weg. Wellicht omdat ik er niet al te vatbaar voor ben, maar wellicht ook omdat ik wedstrijdjes niet aan ga of simpelweg niet waarneem :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Pepppie op 06-01-2021 11:56 ]

• CreativeS
  • Niet online

in een 3... kom op
Die zat al in de F3X hoor (en uiteraard meerdere modellen, maar je hebt het specifiek over de 3 Serie). Het klinkt nergens naar, maar goed... het is geen unicum.
Bulder schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:54:
Even hypothetisch; wat als iemand een legitieme reden heeft om er langs te willen? Familielid op sterven bijvoorbeeld?
Is het dan wel verstandig om te gaan rijden? Zo kunnen we er nog legio voorbeelden bij gaan halen. In alle gevallen dien je je aan de wet te houden. Zelf ook meegemaakt toen mijn moeder 3 jaar geleden op sterven lag en ik nog uit Amsterdam moest komen. Was echt niet slim om te gaan rijden... maar het gaf mij geen toestemming om minder sociaal te gaan rijden. Sorry, met dat excuus redt je het bij mij niet. Ik heb er wel begrip voor, maar nogmaals... we zijn met z’n allen op de weg. Alsof ik altijd zoiets doe... begrip en geduld.

[ Voor 17% gewijzigd door CreativeS op 06-01-2021 12:49 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

Pepppie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:55:
Waar kun je je allemaal druk om maken op de weg?
Precies. Ben daar al jaren geleden mee gestopt om mij druk te maken. Genoeg flapdrollen op de weg die allerlei capriolen uithalen. Als ik mij om elk geneuzel druk moet maken, ontploft mijn hart volgende week al.

• 418O2
Ik woon in het Noorden en hier kan je nog wel doorrijden. Vind het wel lekker om af en toe even goed gas te geven, of op een N-weg even in te kunnen halen. Op 65km scheelt het nogal of je 70 of 110 kan rijden (op een 100 weg)

• CreativeS
  • Niet online
_Arthur schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:04:
Precies. Ben daar al jaren geleden mee gestopt om mij druk te maken. Genoeg flapdrollen op de weg die allerlei capriolen uithalen. Als ik mij om elk geneuzel druk moet maken, ontploft mijn hart volgende week al.
Inderdaad. Niet druk maken en elkaar lekker laten gaan. Over en weer. Zolang ik mijn dagelijkse duimpje maar krijg. Desnoods duw ik een minder valide persoon (tegen wil en dank) zelf voor de auto over de weg... :D

En voor de rest zal het me werkelijk aan mijn zachte billetjes oxideren - moet men eens vaker doen - wat een ander ervan vindt (in 1 woord of een heel opstel). Binnenkort retrofit van Actieve CC, dan is het helemaal lekker relaxed rijden en omdat ik al heel veel op CC rij is dit een perfecte toevoeging.

[ Voor 65% gewijzigd door CreativeS op 07-01-2021 09:53 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:13

Eagle Creek

Breathing security

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-11 08:59

Denko

|{ing Øf ßlitz

418O2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Ik moet het ook niet over auto's jonger dan 15 jaar hebben :)
Wou net zeggen eigenlijk. een 1.5 met electra gedeelte is toch precies hetzelfde als er in de i8 zit. Al die v10's waar 12PK per liter uit wordt gehaald en zich zo'n beetje voortbewegen door de benzine er onder hoge druk uit de uitlaat te spuiten zijn toch niet meer van deze tijd joh.

:+

PSN & XBL: Denkoyugo

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Sick Nick

Drop the top!

in een 3... kom op
Eh, de F30/31 318i is precies dat met 138pk/280nm. Dus niet echt nieuw voor de 3 serie.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, maar een BMW is geen BMW als er geen 6-cilinder in zit en minstens 200 pk heeft. Dat weet je toch.

Signatures zijn voor boomers.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 23:14
Mijn leidinggevende rijdt in een 418i Gran Coupe met M-pakket en 136 hele pk's, dat is toch wel echt een schaap in wolfskleren. Zo'n enkel pijpje is ook geen gezicht op een dergelijke auto. Maar ja, iets met leasebudget en CO2-uitstoot en weet ik wat nog meer. Blij dat ik al een aantal jaar van dat gezeur af ben en lekker prive een dikke auto kan rijden.

• synx6
Spollie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:25:
Mijn leidinggevende rijdt in een 418i Gran Coupe met M-pakket en 136 hele pk's, dat is toch wel echt een schaap in wolfskleren. Zo'n enkel pijpje is ook geen gezicht op een dergelijke auto. Maar ja, iets met leasebudget en CO2-uitstoot en weet ik wat nog meer. Blij dat ik al een aantal jaar van dat gezeur af ben en lekker prive een dikke auto kan rijden.
En dan dikke bijtelling eroverheen... 350 euro? Kun je in privé met budget en km vergoeding iets persoonlijkers voor rijden inderdaad.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28
--MP-- schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Of je leest niet goed, of ik leg het niet goed uit :).

Ik rij constant 100 op de Duitse provinciale weg en belet niemand om mij in te gaan halen. Op de snelweg geef ik echter wel gas. Waarbij iedereen wederom vrij is om me in te halen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
synx6 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:38:
[...]

En dan dikke bijtelling eroverheen... 350 euro? Kun je in privé met budget en km vergoeding iets persoonlijkers voor rijden inderdaad.
Wel wat meer dan 350 euro p/m bijtelling hoor. Daar kan je tegenwoordig een Leon van rijden ofzo. Ik heb een 420i GC (ja met een M pakket en 19" velgen, kom maar door met het gejank, hij is net zo snel als een E90 325i alleen helaas zonder i-6) maar zit toch ruim boven de €500 p/m aan bijtelling...

Als iemand een 418i met M pakket wil, veel plezier. Smoelt een stuk beter dan geen M pakket. Ik zie liever een 418i met M pakket rijden dan de zoveelste A4.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
_Arthur schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat ik me hier maar even simpelweg bij aansluit.

Had ondertussen een reactie van ik denk bijna 2 A4-tjes getypt omdat van sommige reacties toch wel de haren in me nek omhoog gingen staan, maar die laat ik maar achterwege omdat ik van dit topic niet "Het grote weggedrag topic" wil maken.

Kortom: denk ook aan de andere weggebruikers, je bent niet alleen op de weg. Geef elkaar ruimte en ga niet voor rechter spelen door voor iemand te beslissen hoe hard deze mag rijden.

• Shaidar

Shaidar

Ondertussen al een beetje verder gewandeld in het Z4 wandelpad.

Ik was initieel op zoek naar een sDrive23i, die met de 6 cilinder.

Bij Premium Selection hebben ze net een Z4 E89 LCI sDrive28i binnengekregen.
Dat is dan wel een 4 cilinder met 245hp (en 2 turbo's) en dus geen 6 cilinder zoals de sDrive23i die 204hp heeft.

Maar tijdens m'n opzoekwerk ben ik erachter gekomen dat een sDrive23i nooit als LCI is uitgekomen, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Bij Premium Selection ben je dan toch iets gemoedrustiger door de garantie van BMW zelf. Misschien dat er nog een beetje kan onderhandeld worden voor de garantie met het virtueel autosalon dat ergens klaargemaakt wordt.

Binnenkort testrit!

[ Voor 18% gewijzigd door Shaidar op 07-01-2021 11:20 ]

• CreativeS
  • Niet online
Shaidar schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:20:
Dat is dan wel een 4 cilinder met 245hp (en 2 1 turbo's) en dus geen 6 cilinder zoals de sDrive23i die 204hp heeft.
Nog iets meer onderzoek doen...

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Shaidar

Shaidar

Ja klopt ja, twinscroll turbo. Met al die verwarrende info overal 😀

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:45
Shaidar schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:20:
Ondertussen al een beetje verder gewandeld in het Z4 wandelpad.

Ik was initieel op zoek naar een sDrive23i, die met de 6 cilinder.

Bij Premium Selection hebben ze net een Z4 E89 LCI sDrive28i binnengekregen.
Dat is dan wel een 4 cilinder met 245hp (en 2 turbo's) en dus geen 6 cilinder zoals de sDrive23i die 204hp heeft.
Leuk, die heb ik ook. (dec 2015). Hiervoor een e46 cabrio 2.5L gereden (6 cyl) maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze nog leuker vindt. (ik weet het, iedereen heeft het altijd over het 6 cyl geluid, maar ik hoor het niet zo...)

Let even op welk jaar je hebt, de oudere versies hebben (mogelijk) een issue met de timing chain
https://www.carcomplaints...-settlement-reached.shtml

Als ik het goed heb zijn de modellen vanaf 2015 'ge-upgrade' om dit potentiele euvel te verhelpen.
verder even googlen op 'salmon relais', die wil je snel vervangen.
En wanneer je de kap wat lekkerder wilt laten werken (aanrader) óf de 'smart top', of cabrio-module.de (die heb ik)

leuk z4 forum: https://z4-forum.com/forum/index.php

[ Voor 12% gewijzigd door Frost_Azimov op 08-01-2021 00:24 ]

• Shaidar

Shaidar

Goede tips, ik heb ze gebookmarked en je een PM gestuurd 😀

• Bram®
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 07:21
CreativeS schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:02:

[...]

Is het dan wel verstandig om te gaan rijden? Zo kunnen we er nog legio voorbeelden bij gaan halen. In alle gevallen dien je je aan de wet te houden. Zelf ook meegemaakt toen mijn moeder 3 jaar geleden op sterven lag en ik nog uit Amsterdam moest komen. Was echt niet slim om te gaan rijden... maar het gaf mij geen toestemming om minder sociaal te gaan rijden. Sorry, met dat excuus redt je het bij mij niet. Ik heb er wel begrip voor, maar nogmaals... we zijn met z’n allen op de weg. Alsof ik altijd zoiets doe... begrip en geduld.
Dat lijkt mij een heel redelijke vraag en inderdaad, we zitten met z'n allen op de weg. Ik rijd regelmatig iets of redelijk boven de snelheidslimiet - als de omstandigheden het toelaten.
Maar dat geeft mij niet het recht om de linkerbaan exclusief op te eisen, dus tja... dan moet je gewoon wat geduld hebben, dat is echt niet het einde van de wereld :) en je gewoon aanpassen aan de rest van het verkeer.

Wat mij wel regelmatig frustreert zijn moraalridders die onnodig links blijven plakken (dwz: er is rechts voldoende ruimte) of mensen die lekker links rijden en druk bezig zijn met andere zaken ("levendige discussies" met die vervelende partner op de bijrijdersstoel/je kids achterin is er zo een) en daardoor geen idee hebben van het verkeersbeeld. Ik vind dat erg slecht, en ook gevaarlijk, weggedrag. Als je op de snelweg in de auto zit, of waar dan ook op de openbare weg, moet de bestuurder m.i. gepast actief bezig zijn met rijden. En niet passief of rijden als bijzaak*. Dit is de laatste jaren, helaas, wel erger geworden (N=1).

En het moet van twee kanten komen, en als je de wet aanhaalt: ja, die geldt voor iedereen. Dus als de één een snelheidsovertreding maakt, ontslaat dat de ander niet van de wettelijke plicht om rechts te houden. Het is niet óf-én, maar én-én. Dat wordt nog weleens vergeten. Je mag simpelweg geen eigen rechter spelen, en wellicht is er sprake van een levensbedreigende situatie. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat, doordat ik onnodig links hou, iemand misschien te laat in het ziekenhuis aankomt. Ik probeer dus gewoon zoveel mogelijk rechts te houden, en als ik merk dat iemand haast heeft, ga ik zo snel mogelijk naar rechts mocht ik toch links rijden. Idealiter zie ik hem al aankomen en ben ik voor die tijd naar rechts.
Gewoon, gedraag je als een heer en niet als een hork. Zo simpel is het.

Maar goed, vanuit praktisch oogpunt... ik vind er wat van, maar ik leg me er ook -zo goed als dat kan- bij neer omdat het mij de frustratie niet waard is. Dat maakt het rijden, en daarmee het leven, gewoon aangenamer.

*: naarmate we naar hoge niveaus van autonoom rijden gaan, is dat wellicht een ander verhaal

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 20:37

Fordox

00101010

Fordox schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:23:
Hmmm ik ahd vanochtend startproblemen (3-serie 316i uit 2004, beetje een pauperbak maar ik wou een betrouwbare duitser). Ik weet dat mn olie een keer aan vervanging toe is, dat wel.
Een tijdje geleden begon het olielampje te branden en toen heb ik er een halve liter in gegooit en sinds dien rijdt ie opzich prima. Vanochtend dacht ik 'ik gooi de rest van de liter olie er ook bij' gezien de pijlstok halverwege stond toen ik m had bijgevuld en de fles met olie wou opruimen.

Ik probeerde m gelijk daarna te starten, maar toen greep hij hem wel maar stallde hij gelijk daarna. Toerental ging op 0 en acculampje ging branden.
Nog een keer geprobeerd, toen deed de motor 2 slagen en hield ie er mee op. Minuutje gewacht, en toen startte hij weer zoals altijd, zonder problemen.
Moest het olie eerst nog een beetje inzakken oid?
Oke dit probleem loopt nog steeds. De auto is voor groot onderhoud gegaan en had daarna nog steeds dit probleem, dus ik was weer terug gegaan naar de locale BMW specialist. Hij heeft een motorspoeling gedaan omdat hij dacht dat er misschien troep aan de klepstoters zat, maar dat heeft het probleem nog steeds niet verholpen. Het probleem komt ook alleen voor bij een koude motor.
Blijkbaar waren er ook nog een paar pakkingen lek dus die is hij vandaag aan het fixen, maar we weten nog niet waar het probleem ligt.

Wat een raar gedoe :/

Dus hij gaat aan, loopt een seconde of 10, valt uit, en heeft dan met starten geen compressie totdat ik hem lang door start. En dan blijft ie ook lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 08-01-2021 11:17 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• CreativeS
  • Niet online
Bram® schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:29:
En het moet van twee kanten komen, en als je de wet aanhaalt: ja, die geldt voor iedereen. Dus als de één een snelheidsovertreding maakt, ontslaat dat de ander niet van de wettelijke plicht om rechts te houden. Het is niet óf-én, maar én-én. Dat wordt nog weleens vergeten. Je mag simpelweg geen eigen rechter spelen, en wellicht is er sprake van een levensbedreigende situatie. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat, doordat ik onnodig links hou, iemand misschien te laat in het ziekenhuis aankomt. Ik probeer dus gewoon zoveel mogelijk rechts te houden, en als ik merk dat iemand haast heeft, ga ik zo snel mogelijk naar rechts mocht ik toch links rijden. Idealiter zie ik hem al aankomen en ben ik voor die tijd naar rechts.
Gewoon, gedraag je als een heer en niet als een hork. Zo simpel is het.
Precies... ik voel me af en toe de enige bestuurder (tussen de vrachtwagens) op de spitsstrook O-) Ik ga er dan maar vanuit dat de bestuurders bang zijn voor de witte streep of gewoon echt te lui zijn. Maakt verder ook niet uit. Schijnbaar zijn de boetes voor onnodig linksrijden nog niet hoog genoeg voor ons Nederlanders.
Maar goed, vanuit praktisch oogpunt... ik vind er wat van, maar ik leg me er ook -zo goed als dat kan- bij neer omdat het mij de frustratie niet waard is. Dat maakt het rijden, en daarmee het leven, gewoon aangenamer.
Precies. En je hebt het over autonoom rijden... ik ben allang blij dat ik mijn 'oude' beestje kan voorzien van een foefje (ACC) zodat ik zelf minder hoef te remmen en wat meer in de 'flow' kan rijden als groot fan van Cruise Control en ja, ik weet het... ik blijf als bestuurder verantwoordelijk ;)
Frost_Azimov schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:19:(ik weet het, iedereen heeft het altijd over het 6 cyl geluid, maar ik hoor het niet zo...)
Ik oordeel verder niet, maar als je dit verschil niet hoort...? Diverse generaties die dat wel horen, dus er zal dan vast wel een klein verschil in geluid zijn. Aan de andere kant, dan maakt het inderdaad niet uit wat voor motorblok je hebt :)

[ Voor 66% gewijzigd door CreativeS op 08-01-2021 11:59 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
In navolging van de 330i was ik ook bezig met het importeren van een 650i, deze is gisteren aangekomen in de haven. 67.000km gereden, 2005 youngtimer en voorzien van AC Schnitzer goodies.

Voor de liefhebbers, foto's. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRtzYcuaBwHz1V_eorBWkLCZ714=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGJV17WikgJLfiEALqXxSLqO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pS8EBb4F_klHR9_tLjEYCWpVvF8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uS1PJ58f1lpuT1v83jWbNJEk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjQWerLRG8m4yYUVAcjBCJ8saT0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zj7C5B1TF1Z8IXwhG3bVR3tE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgX5Qwf1hqmbSNRvrvW4cdUms_0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7xh9xwUnbQnLwb3WlfDKA9v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roqlGlGEOMMplzCl9jyHXPjKPRY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZC7202kPddNDAOnpZrcPIWoQ.jpg?f=fotoalbum_tile

• jordy2811
Leuk dat je dit soort auto's naar Nederland haalt Fixer! Ben je bewust op zoek naar auto's met wat aftermarket zaken erop? Ik zou namelijk zelf echt afknappen als er van dat soort zaken op zitten. Maar jij als 'importeur' zal vast weten wat jouw klanten graag willen.

En klinkt dat nog een beetje zo'n 650i v8?

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• 418O2
Mijn god, die velgen :X

Verder wel een hele dikke bak. Ik wil stiekem ooit nog zoiets

@jordy2811 ik heb zelf ook altijd gelijk mijn vooroordelen klaar als ik aftermarket meuk zie hoor

[ Voor 36% gewijzigd door 418O2 op 08-01-2021 13:04 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Iemand hier die zo de antwoorden uit zijn mouw schud?

Ik ben mij heel voorzichtig aan het oriënteren voor een F11 met wat meer ervaring en een wat ouder bouwjaar of toch een F31 die wat recenter is met wat minder ervaring. Wellicht moet ik na jaren leasen (C-segment) weer zelf iets kopen binnen enkele maanden.

Een .20i of .20d is qua vermogen voldoende. Welke voordeliger is moet ik nog even narekenen, maar ik gok dat het elkaar niet veel ontloopt in ons geval. Nu zijn de kettingproblemen bekend, maar schijnt dit bij recentere bouwjaren wel steeds minder een issue te zijn
Voorkeur gaat uit naar een exemplaar met automaat en lederen bekleding.

Graag wil ik er Navi Pro in hebben, smoelt gewoon mooier maar het is mij niet echt duidelijk wat de voordelen naast het grotere scherm en splitscreen gebruik zijn.
In de BMW brochure lees ik vooral wat meer connectiviteit/internet dingetjes en een harde schijf van 20GB. Zaken waar ik, uit ervaring, niet zoveel om geef omdat dergelijke zaken via je smartphone toch beter werken. Zijn er nog functionaliteiten die wel de moeite zijn?

Ik gebruik veel Apple Carplay, vanaf welke jaren is dit leverbaar? Ik gok 2015/2016?
Is, voor zover ik kan vinden, altijd een betaalde optie en dus niet echt gemeengoed. Is zoiets achteraf nog vrij te schakelen?

Nu is er redelijk wat aanbod in genoemde motoren, automaat en lederen bekleding is ook goed te vinden. Echter soms kom ik een mooi exemplaar tegen en zit er een klein scherm in waarna ik weer afknap of er zit wel een groot scherm in, maar dan is het weer een handbak.
Als het qua functionaliteiten niet zoveel scheelt dan moet ik mij misschien maar over het kleine scherm heen zetten, zeker als Apple Carplay achteraf (gratisch? :)) vrij te schakelen is.

Dat maakt de zoektocht weer wat makkelijker en voorkomt het telkens maar weer iets oprekken van het budget :)

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

B-Real schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:31:
Iemand hier die zo de antwoorden uit zijn mouw schud?

Ik ben mij heel voorzichtig aan het oriënteren voor een F11 met wat meer ervaring en een wat ouder bouwjaar of toch een F31 die wat recenter is met wat minder ervaring. Wellicht moet ik na jaren leasen (C-segment) weer zelf iets kopen binnen enkele maanden.

Een .20i of .20d is qua vermogen voldoende. Welke voordeliger is moet ik nog even narekenen, maar ik gok dat het elkaar niet veel ontloopt in ons geval. Nu zijn de kettingproblemen bekend, maar schijnt dit bij recentere bouwjaren wel steeds minder een issue te zijn
Voorkeur gaat uit naar een exemplaar met automaat en lederen bekleding.

Graag wil ik er Navi Pro in hebben, smoelt gewoon mooier maar het is mij niet echt duidelijk wat de voordelen naast het grotere scherm en splitscreen gebruik zijn.
In de BMW brochure lees ik vooral wat meer connectiviteit/internet dingetjes en een harde schijf van 20GB. Zaken waar ik, uit ervaring, niet zoveel om geef omdat dergelijke zaken via je smartphone toch beter werken. Zijn er nog functionaliteiten die wel de moeite zijn?

Ik gebruik veel Apple Carplay, vanaf welke jaren is dit leverbaar? Ik gok 2015/2016?
Is, voor zover ik kan vinden, altijd een betaalde optie en dus niet echt gemeengoed. Is zoiets achteraf nog vrij te schakelen?

Nu is er redelijk wat aanbod in genoemde motoren, automaat en lederen bekleding is ook goed te vinden. Echter soms kom ik een mooi exemplaar tegen en zit er een klein scherm in waarna ik weer afknap of er zit wel een groot scherm in, maar dan is het weer een handbak.
Als het qua functionaliteiten niet zoveel scheelt dan moet ik mij misschien maar over het kleine scherm heen zetten, zeker als Apple Carplay achteraf (gratisch? :)) vrij te schakelen is.

Dat maakt de zoektocht weer wat makkelijker en voorkomt het telkens maar weer iets oprekken van het budget :)
Met een klein scherm is apple carplay niet gratis vrij te schakelen. Kleine navi’s zijn nooit gekraakt.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
CreativeS schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Ik oordeel verder niet, maar als je dit verschil niet hoort...? Diverse generaties die dat wel horen, dus er zal dan vast wel een klein verschil in geluid zijn. Aan de andere kant, dan maakt het inderdaad niet uit wat voor motorblok je hebt :)
Ach ja, ik hóór het wel, want ik heb er jaren in gereden, maar het doet me niet zoveel. Ik vind mijn Z4 ook prachtig klinken. En daar haal ik met heel wat meer PK's heel wat meer kilometers op een liter (als ik een beetje normaal rij O-) )

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
jordy2811 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:59:
Leuk dat je dit soort auto's naar Nederland haalt Fixer! Ben je bewust op zoek naar auto's met wat aftermarket zaken erop? Ik zou namelijk zelf echt afknappen als er van dat soort zaken op zitten. Maar jij als 'importeur' zal vast weten wat jouw klanten graag willen.

En klinkt dat nog een beetje zo'n 650i v8?
Nee, niet per se naar op zoek. Maar alles van bekende merken zoals AC Schnitzer, Hamann, Manhart of Alpina zijn relatief gewild en ben ik bereid om in te kopen.

Al zijn de velgen en de skirts ook niet mijn smaak hoor. :P Maar de V8 maakt een hoop goed. Zeker met het AC Schnitzer uitlaatsysteem wat er onder ligt.

Ondanks alles blijft het natuurlijk wel een pooierbak en word je gegarandeerd snachts staande gehouden.
418O2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:03:
Mijn god, die velgen :X

Verder wel een hele dikke bak. Ik wil stiekem ooit nog zoiets

@jordy2811 ik heb zelf ook altijd gelijk mijn vooroordelen klaar als ik aftermarket meuk zie hoor
Stiekem wil iedereen wel een keer een ultiem foute bak, maar er zijn maar weinig mensen die er voor kiezen om er ook daadwerkelijk een aan te schaffen.

Maar dat is ook wel typisch Nederlands denk ik, als je afwijkt van de massa heeft iedereen meteen zijn mening klaar. :P Terwijl het leven echt veel te kort is om in een saaie auto te rijden. Ik kan het altijd waarderen als er weer een mooie coupé langs komt rijden. Zeker omdat iemand een keer niet gekozen voor een 'praktische' auto in plaats van een stationwagen omdat de vrouw 2x per jaar naar de ikea wil en dan is zo'n station "toch wel handig is".

• 418O2
FiXeR.nl schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:51:
[...]
Stiekem wil iedereen wel een keer een ultiem foute bak, maar er zijn maar weinig mensen die er voor kiezen om er ook daadwerkelijk een aan te schaffen.

Maar dat is ook wel typisch Nederlands denk ik, als je afwijkt van de massa heeft iedereen meteen zijn mening klaar. :P Terwijl het leven echt veel te kort is om in een saaie auto te rijden. Ik kan het altijd waarderen als er weer een mooie coupé langs komt rijden. Zeker omdat iemand een keer niet gekozen voor een 'praktische' auto in plaats van een stationwagen omdat de vrouw 2x per jaar naar de ikea wil en dan is zo'n station "toch wel handig is".
Och, ik rij een foute oude BMW 5 met v8 en een veel te snelle oranje motor met veel te veel herrie. Wat andere denken zal mij echt aan mijn bips oxideren :)

Het is meer dat de aanschaf nogal een ding is (al gauw 15k) en je moet maar hopen dat je er na een paar jaar af kan komen :)

• CreativeS
  • Niet online
Frost_Azimov schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:48:
Ach ja, ik hóór het wel, want ik heb er jaren in gereden, maar het doet me niet zoveel.
Dat kan... jammer als het je niets doet. Zeker nog die oudere turboloze en minder milieuvriendelijke (lees: geen directe inspuiting) 6-in-lijn-blokken hebben toch wel een heerlijke rijdynamiek en dito geluid.
Ik vind mijn Z4 ook prachtig klinken. En daar haal ik met heel wat meer PK's heel wat meer kilometers op een liter (als ik een beetje normaal rij O-) )
Als het om brandstofverrbuik zou moeten gaan dan had ik wel een ander merk voor de deur gezet. Ik rij gemiddeld 1 op 8 en er is weinig dat meer glimlach per kilometer biedt. Gelukkig is dat natuurlijk wel allemaal persoonlijk.
FiXeR.nl schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:51:
Maar dat is ook wel typisch Nederlands denk ik, als je afwijkt van de massa heeft iedereen meteen zijn mening klaar. :P
Geweldig. Al had ik niet direct voor deze V8 gekozen. Dan liever een 'foute' pure E39 540i sedan met Zimt interieur òf zelfs nog een 535i met Gelb interieur. Wees geen schaap... doe je eigen ding.
Terwijl het leven echt veel te kort is om in een saaie auto te rijden.
Juist.
Zeker omdat iemand een keer niet gekozen voor een 'praktische' auto in plaats van een stationwagen omdat de vrouw 2x per jaar naar de ikea wil en dan is zo'n station "toch wel handig is".
TOTMBO heeft mij verboden een touring te nemen... en ik luister wel hoor O-)
Al vind ik sommige tourings toch wel wat hebben... * CreativeS fluistert iets van een G21 M340i in Sepang Bronze, British Racing Green of Rosso Corsa

• 418O2
Och man, een M5 Touring is wel echt het opus magnum van de BMW's imo

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een afspraak gemaakt om een aftermarket trekhaak te laten monteren op mijn nieuwe BMW 2 serie gran coupe. (niet via een BMW dealer)

Nu geven ze aan dat er in de boordcomputer niks aangepast gaat worden, dat schijnt niet nodig te zijn.
Kan iemand dat bevestigen? Heb geen zin in gedoe met de parkeersensor of andere foutmeldingen als ik wat aansluit...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

GeleFles schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:54:
Ik heb een afspraak gemaakt om een aftermarket trekhaak te laten monteren op mijn nieuwe BMW 2 serie gran coupe. (niet via een BMW dealer)

Nu geven ze aan dat er in de boordcomputer niks aangepast gaat worden, dat schijnt niet nodig te zijn.
Kan iemand dat bevestigen? Heb geen zin in gedoe met de parkeersensor of andere foutmeldingen als ik wat aansluit...
Heb je een achteruitrijcamera? Die heeft bijv. een trekhaakmodus.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

fsfikke schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Heb je een achteruitrijcamera? Die heeft bijv. een trekhaakmodus.
Ja, ik heb een achteruitrijcamera (en dus ook PDC).
Wat bedoel je met een trekhaakmodus? Is dat iets wat ik zelf moet instellen, of moet er toch iets in de boordcomputer met een OBD aangepast worden?

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:52
Bij de E91 was het afhankelijk van welke kabelset je gebruikte. Die ik had deed het out-of-the-box goed en schakelde bijv. de PDC uit wanneer er stekker was aangesloten. Andere (ook de OEM kabel) moesten geprogrammeerd worden.

Ik zou dus zeker navragen of PDC/Camera juist reageren na het aansluiten van de aanhanger.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Pagina: 1 ... 100 ... 377 Laatste