Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 99 ... 377 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-10 23:49
Wil binnenkort de underseat subwoofer upgraden in mijn E87.
Deze is momenteel uitgerust met de BMW Business CD i.c.m. het stereo geluidspakket.

Nu wil ik de subwoofers onder de stoel upgraden met 2e handse Top HiFi/Harman Kardon subwoofers als goedkope upgrade. Deze koop ik via onderdelenlijn.nl bij usedcarparts.com

Ben ik nu verplicht om eerst de radio te upgraden naar de Professional of kan ik nu nog mijn Business CD houden i.c.m. de Harman/Kardon subwoofer?

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:30:
Wil binnenkort de underseat subwoofer upgraden in mijn E87.
Deze is momenteel uitgerust met de BMW Business CD i.c.m. het stereo geluidspakket.

Nu wil ik de subwoofers onder de stoel upgraden met 2e handse Top HiFi/Harman Kardon subwoofers als goedkope upgrade. Deze koop ik via onderdelenlijn.nl bij usedcarparts.com

Ben ik nu verplicht om eerst de radio te upgraden naar de Professional of kan ik nu nog mijn Business CD houden i.c.m. de Harman/Kardon subwoofer?
Gaat iets verder dan dat; voor de speakers onder de stoel heb je een versterker nodig. Ik zou zoeken naar een Alpine-setje als je echt iets plug & play wilt hebben. Die zijn speciaal als retrofit gemaakt (door BMW ondersteund) voor de E87.

• ChopperGunnerNL
Pepppie schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:56:
[...]

Gaat iets verder dan dat; voor de speakers onder de stoel heb je een versterker nodig. Ik zou zoeken naar een Alpine-setje als je echt iets plug & play wilt hebben. Die zijn speciaal als retrofit gemaakt (door BMW ondersteund) voor de E87.
Alpine setjes heb ik al eerder naar gezocht, maar zijn zeer schaars op de 2e handse markt. Nieuw worden ze niet meer gemaakt. Heb ook niet zoveel trek om deze op te scharrelen op eBay.

Maar uiteindelijk is het plan wel om te upgraden naar de Professional radio. Wilde alleen wel eerst de subwoofer upgraden omdat de Top-Hifi/Harman versie lastig te krijgen is.
Versterker zal ik me nog wat meer in moeten verdiepen want heb namelijk ook een Parrot Carkit in de auto zitten maar geen idee hoe en waar het aan vast zit.

Maar is het mogelijk om de Harman woofer te gebruiken op de Business CD ondanks dat het niet zijn volledige vermogen zal benutten?

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

We hebben weer iets moois voor elkaar gekregen :)
NBT EVO ID6 op een e87 met CIC. Headunit van een ID4 geupgraded naar ID6, Wi-Fi antenne aangesloten voor CarPlay en door middel van een emulator aangesloten.
Alles werkt alsof het OEM is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hm5U6GtptKalffXF6-5J7e61H0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CR0LyMCe6UbPpAtLbZoL5DsZ.jpg?f=fotoalbum_large

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• Pepppie
  • Niet online
ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:10:
[...]

Alpine setjes heb ik al eerder naar gezocht, maar zijn zeer schaars op de 2e handse markt. Nieuw worden ze niet meer gemaakt. Heb ook niet zoveel trek om deze op te scharrelen op eBay.

Maar uiteindelijk is het plan wel om te upgraden naar de Professional radio. Wilde alleen wel eerst de subwoofer upgraden omdat de Top-Hifi/Harman versie lastig te krijgen is.
Versterker zal ik me nog wat meer in moeten verdiepen want heb namelijk ook een Parrot Carkit in de auto zitten maar geen idee hoe en waar het aan vast zit.

Maar is het mogelijk om de Harman woofer te gebruiken op de Business CD ondanks dat het niet zijn volledige vermogen zal benutten?
Check RealOEM eens en vergelijk met de optielijst van jouw auto. Er zijn verschillende uitvoeringen nml. geleverd; business met en zonder versterker, met en zonder speakers onder de stoel, pro met versterker, etc. Even goed uitzoeken wat je hebt, schema tekenen en dan kun je goed bepalen wat je nodig hebt.

• ChopperGunnerNL
Pepppie schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:42:
[...]

Check RealOEM eens en vergelijk met de optielijst van jouw auto. Er zijn verschillende uitvoeringen nml. geleverd; business met en zonder versterker, met en zonder speakers onder de stoel, pro met versterker, etc. Even goed uitzoeken wat je hebt, schema tekenen en dan kun je goed bepalen wat je nodig hebt.
Heb RealOEM al vaker gecheckt maar het probleem is, is dat alle VIN decoders niet een volledige optielijst vertonen voor mijn E87. Ik kan nergens iets vinden over wat audio opties er in mijn auto zitten. Ook bij bimmer.work niet.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:52:
[...]

Heb RealOEM al vaker gecheckt maar het probleem is, is dat alle VIN decoders niet een volledige optielijst vertonen voor mijn E87. Ik kan nergens iets vinden over wat audio opties er in mijn auto zitten. Ook bij bimmer.work niet.
https://www.mdecoder.com/ ?

• ChopperGunnerNL
Die zegt dat ik mijn pogingen heb overschreden dus dat kan ik pas morgen weer proberen.

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 12:49
ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:08:
[...]

Die zegt dat ik mijn pogingen heb overschreden dus dat kan ik pas morgen weer proberen.
Stuur me anders even je VIN, stuur ik je gelijk een optielijst terug!

• ChopperGunnerNL
Sqorpius schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:09:
[...]

Stuur me anders even je VIN, stuur ik je gelijk een optielijst terug!
WBAUD71010P417774

• Sqorpius
Openbaar is ook zoiets.. Maar hier is je optielijst:

Brand Model: BMW E87 118D UL
Engine, Power: N47 2.0L, 105 [kW]
Base type, Market: UD71, [EUR]
Integration level: E89X-09-06-510
Production date: 2009-07-13
Steering, Drive: LL, SH HECK
Paint nr.,Upholstery: 475, LCSW

Optional equipment fitted at the factory:

01CA Selection of COP-relevant vehicles
01CB CO2 equipment
01CC Auto start/stop function
01CD Brake Energy Regeneration
0216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
0230 Extra package, EU-speciifc
0249 Multifunction f steering wheel
0255 Sports leather steering wheel
02BT BMW LA wheel/double spoke 222
02PA Locking wheel bolt
0321 Exterior parts in vehicle colour
0339 Shadow-Line
03AP Windscreen with grey wedge
0411 Window lifts,electric,front/rear
0428 Warning triangle and first aid kit
0431 Interior mirror with automatic-dip
0441 Smoker package
0473 Armrest front
04AS High-grade wood trim,varieg.poplar, grey
0507 Park Distance Control (PDC), rear
0520 Fog lights
0521 Rain sensor
0534 Automatic air conditioning
0540 Cruise control
0548 Kilometre speedo
0563 Light package
0698 Area-Code 2 for DVD
07RS Package Comfort
0854 Language version, French
0863 Dealer List Europe
0881 On-board literature, French
08S3 Automatic locking during starting
08SC Telematics access request,country-spec.
08SP Control unit COP

Retrofitted optional equipment:

None

• ChopperGunnerNL
Sqorpius schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:12:
[...]

Openbaar is ook zoiets.. Maar hier is je optielijst:

Brand Model: BMW E87 118D UL
Engine, Power: N47 2.0L, 105 [kW]
Base type, Market: UD71, [EUR]
Integration level: E89X-09-06-510
Production date: 2009-07-13
Steering, Drive: LL, SH HECK
Paint nr.,Upholstery: 475, LCSW

Optional equipment fitted at the factory:

01CA Selection of COP-relevant vehicles
01CB CO2 equipment
01CC Auto start/stop function
01CD Brake Energy Regeneration
0216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
0230 Extra package, EU-speciifc
0249 Multifunction f steering wheel
0255 Sports leather steering wheel
02BT BMW LA wheel/double spoke 222
02PA Locking wheel bolt
0321 Exterior parts in vehicle colour
0339 Shadow-Line
03AP Windscreen with grey wedge
0411 Window lifts,electric,front/rear
0428 Warning triangle and first aid kit
0431 Interior mirror with automatic-dip
0441 Smoker package
0473 Armrest front
04AS High-grade wood trim,varieg.poplar, grey
0507 Park Distance Control (PDC), rear
0520 Fog lights
0521 Rain sensor
0534 Automatic air conditioning
0540 Cruise control
0548 Kilometre speedo
0563 Light package
0698 Area-Code 2 for DVD
07RS Package Comfort
0854 Language version, French
0863 Dealer List Europe
0881 On-board literature, French
08S3 Automatic locking during starting
08SC Telematics access request,country-spec.
08SP Control unit COP

Retrofitted optional equipment:

None
Thanks, alleen kan ik hier ook niet in terugvinden wat voor audio installatie erin zit...

• Pepppie
  • Niet online
En op basis van jouw VIN ook direct even de juiste RealOEM-pagina.

No offence, maar het is een vrij kale E87 (zeker qua audio, want je mist optie S676A en daarmee de extra speakers (en daarmee bedrading) en de basis versterker). Ik zou echt goed uitzoeken wat er qua voorbereiding ligt en wat er mogelijk is qua upgraden. Bedenk ook goed wat haalbaar is qua eigen kennis (of iemand die kent), want een projectje is niet erg, maar soms erg lastig als je de know-how niet hebt.

• Sqorpius
ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:14:
[...]

Thanks, alleen kan ik hier ook niet in terugvinden wat voor audio installatie erin zit...
In dit voertuig zit het basis audiosysteem. Anders waren een van de volgende optiecodes zichtbaar:

0676 HiFi speaker system

of

0688 Harman/Kardon surround sound system

• Stancke
  • Laatst online: 02-11 20:43
Basis uitvoering idd, en perfect dealeronderhouden tot kilometerstand 137708 :p

[ Voor 10% gewijzigd door Stancke op 29-12-2020 16:19 ]

• ChopperGunnerNL
Pepppie schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:18:
[...]

En op basis van jouw VIN ook direct even de juiste RealOEM-pagina.

No offence, maar het is een vrij kale E87 (zeker qua audio, want je mist optie S676A en daarmee de extra speakers (en daarmee bedrading) en de basis versterker). Ik zou echt goed uitzoeken wat er qua voorbereiding ligt en wat er mogelijk is qua upgraden. Bedenk ook goed wat haalbaar is qua eigen kennis (of iemand die kent), want een projectje is niet erg, maar soms erg lastig als je de know-how niet hebt.
Dat het een vrij kale E87 was dat wist ik al haha. Maar goed nu weet ik dat er gewoon het basis audio pakket erin zit. Heb niet zoveel zin in moeilijke en dure upgrades, moet vooral plug en play zijn. Coderen etc is misschien in de toekomst mogelijk als ik met wat meer verdiep in hoe software als ISTA D werkt.

• ChopperGunnerNL
Sqorpius schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:18:
[...]

In dit voertuig zit het basis audiosysteem. Anders waren een van de volgende optiecodes zichtbaar:

0676 HiFi speaker system

of

0688 Harman/Kardon surround sound system

• ChopperGunnerNL
Stancke schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:19:
Basis uitvoering idd, en perfect dealeronderhouden tot kilometerstand 137708 :p
Is een import auto. Gaat volgende week naar BMW Story voor een grote beurt dus ben benieuwd wat eruit komt. Staat inmiddels al 200480 op haha.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dus tijd voor een Gladen Boxmore set.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:13

Eagle Creek

Breathing security

Domih schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:15:
We hebben weer iets moois voor elkaar gekregen :)
NBT EVO ID6 op een e87 met CIC. Headunit van een ID4 geupgraded naar ID6, Wi-Fi antenne aangesloten voor CarPlay en door middel van een emulator aangesloten.
Alles werkt alsof het OEM is:

[Afbeelding]
Vett! Geen downsides? En alles werkt gewoon qua uitlezen?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Domih

Domih

Domih.

Eagle Creek schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:30:
[...]

Vett! Geen downsides? En alles werkt gewoon qua uitlezen?
Auto info is gewoon werkend, dus hij ziet wanneer de remmen vervangen moeten worden etc.

ISTA+ ziet de headunit verder niet, wellicht leuk om een ZGW te retrofitten later om de HU uit te lezen.

Eerst een ATM voor ConnectedDrive diensten

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:39
Tot welke bouwjaar wordt de F30/F31 nog geleverd?
De BMW 3 serie van 2019, is dat dan altijd de nieuwe G20 of kan het ook dat dit nog een oude F31 is?
En kan je de estoril blauw ook op de G20 krijigen, in de configuratie heb je die keuze niet meer, maar mischien dat dit in 2019 nog wel het geval was?

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
icarus007 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:39:
Tot welke bouwjaar wordt de F30/F31 nog geleverd?
De BMW 3 serie van 2019, is dat dan altijd de nieuwe G20 of kan het ook dat dit nog een oude F31 is?
En kan je de estoril blauw ook op de G20 krijigen, in de configuratie heb je die keuze niet meer, maar mischien dat dit in 2019 nog wel het geval was?
Productie van beide is gestopt in 2018, maar dat betekend niet dat er ook geen voorraad bij de dealers meer aanwezig was. Je kunt dus nog prima een F30-31 vinden met 1e toelating van 2019 omdat die een tijdje op voorraad gestaan heeft zonder registratie.

• icarus007
--MP-- schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:23:
[...]

Productie van beide is gestopt in 2018, maar dat betekend niet dat er ook geen voorraad bij de dealers meer aanwezig was. Je kunt dus nog prima een F30-31 vinden met 1e toelating van 2019 omdat die een tijdje op voorraad gestaan heeft zonder registratie.
Duidelijk, die heeft dan vrij lang in voorraad gestaan.
Weet je toevallig of de Estoril blauw ook nog op de G20 beschikbaar was (bij de introductie) of was deze kleur alleen voor de F31? Ze hebben nu andere kleurcodes/namen die erop lijken voor de G20, maar de Estoril is niet te configureren.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
icarus007 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:26:
[...]

Duidelijk, die heeft dan vrij lang in voorraad gestaan.
Weet je toevallig of de Estoril blauw ook nog op de G20 beschikbaar was (bij de introductie) of was deze kleur alleen voor de F31? Ze hebben nu andere kleurcodes/namen die erop lijken voor de G20, maar de Estoril is niet te configureren.
Kijk eens naar Tanzanit Blau II

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

_Arthur

blub

Jup, veel mooier dan Estoril 8)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
Quantor schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:51:
[...]

Kijk eens naar Tanzanit Blau II
Die is wel een paar tinten donkerder (en daardoor minder mooi imo :P )

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:12

duderuud

Sliden is koel

Spollie schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:11:
Zijn er hier mensen die een 1-serie F20 rijden en kleine kinderen hebben? Mijn vriendin is in verwachting en ik ben aan het kijken naar een andere auto. Een van de kandidaten is een M140i (5-deurs), maar ik vraag me af of deze auto praktisch genoeg is. Aangezien het ons eerste kind is heb ik nog totaal geen ervaring met kinderzitjes, kinderwagens en dergelijke, dus ik vroeg me af of er hier ervaringsdeskundigen aanwezig zijn. Ik ben zelf 1,91m lang, dus de bestuurdersstoel moet een redelijk stuk naar achteren, kan er dan nog fatsoenlijk een kinderstoeltje achter?

Ik rijd nu een E92 335d coupe, dus een 5-deurs lijkt me sowieso een vooruitgang, maar de 1-serie staat nou niet echt bekend als ruimtewonder. Alternatief zou een 4-serie gran coupe zijn, vooral de kofferklep waarbij het raam ook mee gaat lijkt me ideaal.
M140i gaat prima met 2 kleine kinderen (9 en 6). Zo gingen we zonder problemen naar zuid Frankrijk:
Gaan

We hadden wel een tassenset op maat, super handig:
Kofferset2

Het is nogal persoonlijk maar ik had voor de M140i een F30 335. Ik wil juist een zo'n klein mogelijke auto zonder écht in te boeten op comfort of ruimte.
Het ging prima met de 1 serie dus toen die M140i geïmporteerd ;)

Motor-Forum.nl

• Quantor
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:21:
[...]

Die is wel een paar tinten donkerder (en daardoor minder mooi imo :P )
Klopt, maar in de zon heeft het echt een super mooi metallic effect. Maar iedereen zijn eigen voorkeur.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-11 21:37
duderuud schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:44:
[...]

M140i gaat prima met 2 kleine kinderen (9 en 6). Zo gingen we zonder problemen naar zuid Frankrijk:
[Afbeelding: Gaan]

[Afbeelding: Kofferset2]

Het is nogal persoonlijk maar ik had voor de M140i een F30 335. Ik wil juist een zo'n klein mogelijke auto zonder écht in te boeten op comfort of ruimte.
Mooi oplossing :) je bent al wel uit de wandelwagen leeftijd, dat zal een hoop schelen.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik weet idd niet of een kinderwagen past. Een Bugaboo past iig wel in een F30 3 serie ;)

Motor-Forum.nl

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:14
wd200 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:52:
[...]

Mooi oplossing :) je bent al wel uit de wandelwagen leeftijd, dat zal een hoop schelen.
Belangrijk verschil is dat je bij de leeftijd van de wandelwagen een stuk minder speelgoed en kleren mee hoeft te nemen. Wandelwagen kan prima in de dakkoffer. Nogmaals op herhaling:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MGzqpKn/20190531-161304.jpg
Met link naar de forumpost: la_fusion in "Het grote BMW-topic #14"

Dit is dus met de hoedenplank nog dicht.. enige nadeel van deze fietsdrager is dat het voorwiel eruit moet en nog in de auto moet. Daar moet ik voor komende zomer nog iets op verzinnen dat die een beetje stevig in het midden op de achterbank blijft zonder dat er steeds kinderhandjes aan zitten :+

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 16:42

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Is er iemand met iDrive 7 die met success een Sony telefoon heeft kunnen aansluiten voor Android Auto? Ik dacht eerst dat het gewoon draadloos ging werken, maar toen kwam ik erachter dat ik eerst de telefoon moest verbinden met een kabel, en dan zou je een melding moeten krijgen om Android Auto in te stellen, maar de telefoon vraagt alleen maar of ik toestemming wil geven tot de gegevens van de telefoon.

In het Android Auto menu krijg ik wel gewoon te zien dat er een BMW met wireless verbinding voor Android Auto beschikbaar is. Op de iDrive zelf krijg ik ook de naam van de telefoon te zien, maar als ik probeer te verbinden dan krijg ik ook gewoon een foutboodschap dat het niet gelukt is.

Iemand die mij kan helpen? :) Het gaat overigens over een G20 330e (in Oxidgrau II om de kleurdiscussie te voeden :P)

• icarus007
Quantor schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:25:
[...]

Klopt, maar in de zon heeft het echt een super mooi metallic effect. Maar iedereen zijn eigen voorkeur.
Die is net even wat anders, maar betekent dit dus dat de Estoril nooit een optie is geweest op de G20?

• Domih

Domih

Domih.

ETzPliskin schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:46:
Is er iemand met iDrive 7 die met success een Sony telefoon heeft kunnen aansluiten voor Android Auto? Ik dacht eerst dat het gewoon draadloos ging werken, maar toen kwam ik erachter dat ik eerst de telefoon moest verbinden met een kabel, en dan zou je een melding moeten krijgen om Android Auto in te stellen, maar de telefoon vraagt alleen maar of ik toestemming wil geven tot de gegevens van de telefoon.

In het Android Auto menu krijg ik wel gewoon te zien dat er een BMW met wireless verbinding voor Android Auto beschikbaar is. Op de iDrive zelf krijg ik ook de naam van de telefoon te zien, maar als ik probeer te verbinden dan krijg ik ook gewoon een foutboodschap dat het niet gelukt is.

Iemand die mij kan helpen? :) Het gaat overigens over een G20 330e (in Oxidgrau II om de kleurdiscussie te voeden :P)
Werkt bekabeld wel?
Draadloos wordt door Sony officieel niet ondersteund. Je kan het wel activeren in developer options van Android Auto

https://www.google.nl/amp...to-any-android-phone/amp/

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:55

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Onder het mom van durf te vragen: Is er iemand in het hoge noorden die Bimmercode (of iets anders) heeft om de Start-Stop functionaliteit van mijn F30 uit te kunnen schakelen?

Anders moet ik zelf de app+adapter aanschaffen om maar één instelling te coderen :/

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
icarus007 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:13:
[...]

Die is net even wat anders, maar betekent dit dus dat de Estoril nooit een optie is geweest op de G20?
Volgens mij is inderdaad estoril geen optie geweest op G20. Maar geen zekerheid.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mrlten schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:47:
Onder het mom van durf te vragen: Is er iemand in het hoge noorden die Bimmercode (of iets anders) heeft om de Start-Stop functionaliteit van mijn F30 uit te kunnen schakelen?

Anders moet ik zelf de app+adapter aanschaffen om maar één instelling te coderen :/
Ik kan het wel alleen vanuit Amersfoort is het iets te ver :P

Iemand trouwens die weet of het mogelijk is om de digitale snelheidsmeter in een M135i door te laten gaan, deze stopt namelijk bij 260km/u 8)

[ Voor 14% gewijzigd door FabiandJ op 30-12-2020 23:26 ]

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:24
Is er iemand in het hoge noorden die Bimmercode (of iets anders) heeft om de Start-Stop functionaliteit van mijn F30 uit te kunnen schakelen?
Ik woon in Hengelo (Ov). Ik heb nét de app en dongle, dus heb nog maar 1x ervaring. Wil gerust gratis helpen, als je niemand dichterbij vind.

• Quantor
  • Niet online
[...]

Voor zover ik heb gezien alleen Portimao en Tanzanit, voor fotos zie o.a.:

https://g20.bimmerpost.co...read.php?t=1622633&page=2

• CreativeS
  • Niet online
Zeker wel... zeg 'hallo' tegen het Individual programma:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C4z0ctQ.png

PS: Kan ook op een BMW 318i Berline in de lease ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 31-12-2020 08:40 ]

• icarus007
CreativeS schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:28:
[...]

Zeker wel... zeg 'hallo' tegen het Individual programma:

[Afbeelding]

PS: Kan ook op een BMW 318i Berline in de lease ;)
Cool, dit is precies wat ik wilde weten, thx man!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 16:42

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Domih schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:43:
[...]

Werkt bekabeld wel?
Draadloos wordt door Sony officieel niet ondersteund. Je kan het wel activeren in developer options van Android Auto

https://www.google.nl/amp...to-any-android-phone/amp/
Vreemd genoeg werkte het bekabeld ook niet, maar via die link is het draadloos wel gelukt! Heel erg bedankt! _/-\o_

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

FabiandJ schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:21:
Ik kan het wel alleen vanuit Amersfoort is het iets te ver :P
Foxhill schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:01:
Ik woon in Hengelo (Ov). Ik heb nét de app en dongle, dus heb nog maar 1x ervaring. Wil gerust gratis helpen, als je niemand dichterbij vind.
Beide thanks, maar ik denk dat dat vanwege de brandstofkosten niet helemaal uit kan :P

• CreativeS
  • Niet online
Mrlten schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:59:
Beide thanks, maar ik denk dat dat vanwege de brandstofkosten niet helemaal uit kan :P
Moet dat dan? Je wil toch een codering gedaan hebben? Moet alles verantwoord zijn? Al moet ik voor iets simpels naar Veghel, Geldrop, Breda, Franeker of Rotterdam rijden... als het iets is wat ik graag wil... en is je BMW er ook weer eens lekker uit.

[ Voor 22% gewijzigd door CreativeS op 31-12-2020 10:11 ]

• Quantor
  • Niet online
icarus007 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:13:
[...]

Cool, dit is precies wat ik wilde weten, thx man!
Maar als je denkt dat er nu veel G20 met Estoril blauw op de weg rondrijden, zal je dat waarschijnlijk toch teleurstellen.

• CreativeS
  • Niet online
Quantor schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:26:
Maar als je denkt dat er nu veel G20 met Estoril blauw op de weg rondrijden, zal je dat waarschijnlijk toch teleurstellen.
Hoeft toch ook niet? Mooi moment om eens echt voor jezelf te kiezen, wees anders dan de rest, doe je eigen ding omdat jij het mooi vindt, niet omdat het ander het mooi vindt. Bovenaan het lijstje met wensen voor mijn volgende BMW staat dan ook de kleur rood en dan het liefst Rosso Corsa met Elfenbein interieur :)

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:14
duderuud schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:44:
[...]

[Afbeelding: Gaan]

[Afbeelding: Kofferset2]

Maar dat zijn 'volwaardige' kinderen. Dan bedoel ik: die zijn zindelijk en hebben geen karrenvracht aan extra spullen nodig zoals kinderwagens e.d. Dat scheelt nogal in de ruimte. Als je een paar jaar in de baby's en de luiers zit, lijkt een 1 me erg krap: de kofferbak zit al vol als de kinderwagen erin zit. En natuurlijk kan je de kinderwagen helemaal uit elkaar halen waardoor je nog een tas extra kwijt kan, maar heb je daar telkens zin in?

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Dat klopt. Maar iedereen is ook anders mbt hoeveelheid spullen. Wij hadden een kinderwagen, 2 of 3 luiers en wat klein spul zoals een flesje.

Anderen zag ik inderdaad met hele zakken en tassen vol met eh ja...voorraad ofzo. Dat vonden wij altijd onzin.

Op vakantie gaat dan inderdaad niet. Een dakkoffer en kattebak heb je helemaal nodig voor normale kleding/handdoeken/etc...daar past geen kinderwagen meer bij :)

Motor-Forum.nl

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

CreativeS schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:07:
[...]

Moet dat dan? Je wil toch een codering gedaan hebben? Moet alles verantwoord zijn? Al moet ik voor iets simpels naar Veghel, Geldrop, Breda, Franeker of Rotterdam rijden... als het iets is wat ik graag wil... en is je BMW er ook weer eens lekker uit.
Ik ga niet 2x 2 uur in de auto zitten voor wat coderen, dat word mij wat te gek :) Maar goed, als jij het er voor over zou hebben dikke prima, ik in ieder geval niet.

• CreativeS
  • Niet online
Mrlten schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:42:
Ik ga niet 2x 2 uur in de auto zitten voor wat coderen, dat word mij wat te gek :) Maar goed, als jij het er voor over zou hebben dikke prima, ik in ieder geval niet.
Want jouw tijd is waardevoller? :+

Even serieus, dan zal de ervaring met je start/stop-systeem ook niet zo slecht zijn, denk ik dan.
In ieder geval succes met het wachten op de juiste persoon.

• la_fusion
Pannencouque schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:29:
[...]
Maar dat zijn 'volwaardige' kinderen. Dan bedoel ik: die zijn zindelijk en hebben geen karrenvracht aan extra spullen nodig zoals kinderwagens e.d. Dat scheelt nogal in de ruimte. Als je een paar jaar in de baby's en de luiers zit, lijkt een 1 me erg krap: de kofferbak zit al vol als de kinderwagen erin zit. En natuurlijk kan je de kinderwagen helemaal uit elkaar halen waardoor je nog een tas extra kwijt kan, maar heb je daar telkens zin in?
Wellicht heb je mijn post over het hoofd gezien maar bij ons past de wandelwagen in de dakkoffer en daar blijft hij ook in tot we op de plaats van bestemming zijn. Naast de wagen kun je meer dan genoeg handdoeken, luiers, kussens en anders licht maar ruimtelijk materiaal stoppen en toch heb je dan in de kofferbak gewoon fatsoenlijk plek voor koffers etc.

Geen idee wat je mee wil nemen maar wellicht kun je daar ook wat kritischer naar kijken. Bedenk ook dat kinderen de voetruimte niet gebruiken waardoor je daar ook weer wat spullen als schoenen of rugzakken kwijt kunt.

De 1 is echt geen ruimte wonder maar met een dakkoffer erbij heb je echt meer dan genoeg ruimte om prima op vakantie te kunnen gaan met 2 kinderen.

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

CreativeS schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:00:
[...]

Want jouw tijd is waardevoller? :+

Even serieus, dan zal de ervaring met je start/stop-systeem ook niet zo slecht zijn, denk ik dan.
In ieder geval succes met het wachten op de juiste persoon.
Tijd = geld ;) Anders rij jij ff mijn kant op? Je hebt het er toch wel voor over om een mede BMW rijder te helpen? >:)

Start-stop zet ik direct uit na het starten van de auto. Het is een beetje automatisme geworden; net als je gordel om doen, alleen dan irritanter.

• CreativeS
  • Niet online
Mrlten schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:57:
Tijd = geld ;) Anders rij jij ff mijn kant op? Je hebt het er toch wel voor over om een mede BMW rijder te helpen? >:)
Gelijke monniken... gelijke kappen. Dus je weet het antwoord nu wel denk ik O-)

Zoiets zou voor mij in ieder geval wel reden zijn om wat verder te rijden als zich geen andere mogelijkheden voordoen. Anyway, een welgemeend succes gewenst.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
[...]

Start-stop zet ik direct uit na het starten van de auto. Het is een beetje automatisme geworden; net als je gordel om doen, alleen dan irritanter.
Gewoon even langs Offenga in Franeker. Kan me niet voorstellen dat ze er veel voor zullen vragen.

• la_fusion
Of gewoon zelf aanschaffen zodat je niet later toch nog een iets andere instelling wil en/of het eea door een computer update of accu wissel de instelling weer weg is.

Toen ik laatst het mogelijk wilde maken om ook de dagrijverlichting uit te kunnen zetten, was dat fijn dat ik dat zelf even kon doen ipv daarvoor naar een adresje te moeten.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 19:03

Tomatoman

Fulltime prutser

Omdat het vanavond feest is nog even een plaatje uit de oude doos, om blij van te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXn2dJ7Nl0LgMd13kAfQuFzDppo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/59oEUpIs5VZ26cLsdYjVlEq9.jpg?f=user_large

En in iets bravere winteroutfit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEltSmEDT9WLNK_BbUtyOPw4bOw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x7IiuoTuuAjWsoDNIPPU1SIK.jpg?f=user_large

Een goede grap mag vrienden kosten.

• daanbanaan_
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-01 20:55
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met PCLI ombouwen naar LCI voor E9x generatie? Ik overweeg dit te doen, maar vraag me af of ik met het volgende lijstje onderdelen klaar ben :?
  • Bumper voor
  • Motorkap
  • Koplampen
  • Kofferbak
  • Achterlichten

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

Is Stad dichtbij genoeg? ;)

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Haha thanks! Ik ga dit weekend bij een mede-tweaker langs voor het coderen. Mocht het daar niet lukken dan stuur ik je een bericht :)

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 17:27

Shaidar

Estoril Blau is duidelijk mooi 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxjjkvuuG08SLyhq-SpeBfZ4c84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylvmolh1zH1TKXXhFWE2LItl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iD-3Cq11WPISLMtt5pktkHJ1SGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JA1QH4c8rJHJWhTWbIDXXQmA.jpg?f=fotoalbum_large

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
Zijn er tweakers die een xHP licentie hebben en bij mij stage 1 willen flashen? Het gaat mij er alleen om dat ik de versnellingen zie in d-mode.

• BiGRoN_NL
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-09 20:24
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:34:
Zijn er tweakers die een xHP licentie hebben en bij mij stage 1 willen flashen? Het gaat mij er alleen om dat ik de versnellingen zie in d-mode.
Weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb het bij https://bimmercoderen.nl/ laten doen in Den Bosch.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
BiGRoN_NL schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:48:
[...]

Weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb het bij https://bimmercoderen.nl/ laten doen in Den Bosch.
Thanks, is maar een uurtje rijden. Ik zie dat het 225,- kost, het gaat mij alleen erom dat ik de versnellingen kan zien, dus erg prijzig :X

• Domih

Domih

Domih.

Xhp licenties zitten volgens mij vast aan je VIN en kosten als ik me niet vergis €160,- inkoop :(

• Pannencouque
la_fusion schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:31:
[...]

Wellicht heb je mijn post over het hoofd gezien maar bij ons past de wandelwagen in de dakkoffer en daar blijft hij ook in tot we op de plaats van bestemming zijn. Naast de wagen kun je meer dan genoeg handdoeken, luiers, kussens en anders licht maar ruimtelijk materiaal stoppen en toch heb je dan in de kofferbak gewoon fatsoenlijk plek voor koffers etc.

Geen idee wat je mee wil nemen maar wellicht kun je daar ook wat kritischer naar kijken. Bedenk ook dat kinderen de voetruimte niet gebruiken waardoor je daar ook weer wat spullen als schoenen of rugzakken kwijt kunt.

De 1 is echt geen ruimte wonder maar met een dakkoffer erbij heb je echt meer dan genoeg ruimte om prima op vakantie te kunnen gaan met 2 kinderen.
Had ik inderdaad gemist. Maar ben het met je eens: met een dakkoffer kom je er wel. Daarmee creëer je een flinke lel extra ruimte. Zonder dakkoffer is het te krap.
Ik vind gemak ook wat waard: als wij voor een dagje ergens heen gaan moet er van alles mee: kinderwagen, bedje, etc. Dan is het fijn als je dat gewoon achterin kan leggen zonder dat je een cursus origami gedaan moet hebben. Maar dat heeft een prijs.
daanbanaan_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:59:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met PCLI ombouwen naar LCI voor E9x generatie? Ik overweeg dit te doen, maar vraag me af of ik met het volgende lijstje onderdelen klaar ben :?
  • Bumper voor
  • Motorkap
  • Koplampen
  • Kofferbak
  • Achterlichten
Zijn de zijschermen achter hetzelfde? Kan zomaar zijn dat de buitenste lichtunits daar ook een andere vorm hebben.

Overigens vraag ik me af waar je aan begint. Je zal het zelf zien, dat wel, maar een kritische koper laat daarna jouw auto staan omdat het een schadebak lijkt die is opgelapt.

• daanbanaan_
Pannencouque schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:27:
Overigens vraag ik me af waar je aan begint. Je zal het zelf zien, dat wel, maar een kritische koper laat daarna jouw auto staan omdat het een schadebak lijkt die is opgelapt.
Daar had ik niet aan gedacht. Zelfs als ik het netjes vermeld, kan het dan een afknapper zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door daanbanaan_ op 01-01-2021 14:43 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Happy new year allen! Ik heb gisteren de knoop doorgehakt (nog net op tijd voor de BPM verhoging). Binnenkort meer foto's :).. kan niet wachten!

Was eigenlijk aan het shoppen voor een 545e, maar als liefhebber vond ik het te weinig emotie hebben.. dit daarentegen is wel iets waar ik blij van kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CyaowYZ.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Workaholic op 01-01-2021 15:12 ]

Mijn V&A

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Misschien moet je daar dan eens mee stoppen 😂. Ik rijd nu denk ik zo'n 5 jaar met start-stopauto's, handbak en automaat, benzine, diesel en hybrid. Op enkele uitzonderingen na heb ik nog nooit de behoefte gehad het systeem uit te schakelen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Eagle Creek schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Misschien moet je daar dan eens mee stoppen 😂. Ik rijd nu denk ik zo'n 5 jaar met start-stopauto's, handbak en automaat, benzine, diesel en hybrid. Op enkele uitzonderingen na heb ik nog nooit de behoefte gehad het systeem uit te schakelen.
Sommige mensen leven nou eenmaal nog in het verleden :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• BiGRoN_NL
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Thanks, is maar een uurtje rijden. Ik zie dat het 225,- kost, het gaat mij alleen erom dat ik de versnellingen kan zien, dus erg prijzig :X
Je krijgt er ook een fijner schakelende auto voor terug O-)

Mijn inziens zeker het geld waard!

• Fonta
BiGRoN_NL schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:24:
[...]

Je krijgt er ook een fijner schakelende auto voor terug O-)

Mijn inziens zeker het geld waard!
Ook op een auto die niet getuned is?

• BiGRoN_NL
Fonta schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Ook op een auto die niet getuned is?
Ja zeker! Vond ik wel.

• Fonta
Wat is het voornaamste wat je merkte van de flash?
Zijn er ook nog nadelen? Zoals bijvoorbeeld verhoogde slijtage misschien?

• BiGRoN_NL
Fonta schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Wat is het voornaamste wat je merkte van de flash?
Zijn er ook nog nadelen? Zoals bijvoorbeeld verhoogde slijtage misschien?
Voornaamste vond ik het nog vloeiender doorschakelen. Alsof de puntjes op de i gezet waren op de al netjes schakelende bak door BMW.

Nadelen, geen idee. Denk niet dat de bak harder slijt.

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

[...]

Helaas is mijn auto uit 2012, dus met de slechte distributieketting geleiders (klikkerdeklik). Als ik met het niet gebruiken c.q. uitschakelen van de start-stop functionaliteit de kans op breken van de plastic geleiders kan voorkomen, dan doe ik dat graag.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Workaholic schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:11:
Happy new year allen! Ik heb gisteren de knoop doorgehakt (nog net op tijd voor de BPM verhoging). Binnenkort meer foto's :).. kan niet wachten!

Was eigenlijk aan het shoppen voor een 545e, maar als liefhebber vond ik het te weinig emotie hebben.. dit daarentegen is wel iets waar ik blij van kan worden.

[Afbeelding]
Je mag het eigenlijk niet vragen, maar wat schrijf je nu al op die M4 in 2.5 jaar? En heb je daar nog wat KM mee gereden?

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BasvanS schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Je mag het eigenlijk niet vragen, maar wat schrijf je nu al op die M4 in 2.5 jaar? En heb je daar nog wat KM mee gereden?
Vragen mag altijd ;-). Laten we er op houden dat het een dure hobby is en het een tegenprestatie is voor de lange dagen (zie mijn nickname ;-))

Mijn V&A

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
Vorige week goed m'n X1 kunnen uittesten op de Autobahn >:) Had er tot dusver nog weinig in gereden en kon mooi alle functies eens uittesten. Grote teleurstelling trouwens dat de auto geen update krijgt naar iDrive 7. Best vreemd, aangezien het een nieuw model is!

Het viel mij op dat bij lage zon schakelt de adaptive cruise control uit omdat de driving assistant niet 100% zeker van zijn zaak is. Is dit bij anderen ook, en/of zijn er workarounds voor om dit te verminderen? Gebeurde vrij regelmatig, vooral rond deze tijd van het jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door jorikdelaporik op 01-01-2021 20:56 ]

• CreativeS
  • Niet online
Domih schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:07:
xHP licenties zitten volgens mij vast aan je VIN en kosten als ik me niet vergis €160,- inkoop :(
Het is tegenwoordig gewoon een pakketprijs. Basis flashlicentie à €149,99 en het Map Pack (Stage 1, 2 en 3) in 3 verschillende smaken: 6HP - €69,99 / 8HP - €149,99 / DCT - €199,99.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

CreativeS schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:02:
[...]

Het is tegenwoordig gewoon een pakketprijs. Basis flashlicentie à €149,99 en het Map Pack (Stage 1, 2 en 3) in 3 verschillende smaken: 6HP - €69,99 / 8HP - €149,99 / DCT - €199,99.
Misschien snap ik 't niet, maar waarom zou je €150 betalen voor 8 extra paarden?

• CreativeS
  • Niet online
Eagle Creek schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:41:
Misschien snap ik 't niet, maar waarom zou je €150 betalen voor 8 extra paarden?
6HP is de ZF 6-bak. 8HP is de nieuwere ZF 8-bak. Aan de DCT vermelding had je het sowieso wel moeten zien. Daarnaast, xHP is geen vermogenstuning. Puur sneller en ander schakelgedrag. Flippers werken nu ook realtime. Geen wachttijd, met xHP stage 3.

[ Voor 28% gewijzigd door CreativeS op 01-01-2021 23:53 ]

• Tylen
  • Laatst online: 20:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

CreativeS schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:56:
[...]

6HP is de ZF 6-bak. 8HP is de nieuwere ZF 8-bak. Aan de DCT vermelding had je het sowieso wel moeten zien. Daarnaast, xHP is geen vermogenstuning. Puur sneller en anders schakelgedrag. Flippers werken nu ook realtime. Geen wachttijd, met xHP stage 3.
Zou dat ook voor audi kunnen? Ik heb daar ook de zf8 in liggen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Pepppie
  • Niet online
jorikdelaporik schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:54:
Vorige week goed m'n X1 kunnen uittesten op de Autobahn >:) Had er tot dusver nog weinig in gereden en kon mooi alle functies eens uittesten. Grote teleurstelling trouwens dat de auto geen update krijgt naar iDrive 7. Best vreemd, aangezien het een nieuw model is!
Hoezo raar? BMW geeft de mediasystemen nooit een update naar een nieuwere versie. Hooguit upgraden ze de iDrive bij een facelift of iets, maar nooit softwarematig.

Heb ook nog niet gehoord dat men erin geslaagd is om ID7 op ID6 hardware te draaien, maar wellicht dat dat nog komt.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

[Afbeelding]
Nice man, gefeliciteerd. d:)b

• CreativeS
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:00:
Zou dat ook voor audi kunnen? Ik heb daar ook de zf8 in liggen.
Nope. Ze gaan wel de nieuwe Supra doen, maar dat is feitelijk een BMW.

• Pannencouque
daanbanaan_ schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Daar had ik niet aan gedacht. Zelfs als ik het netjes vermeld, kan het dan een afknapper zijn?
Dat is voor eenieder persoonlijk. Ik zou er alsnog op afknappen want denken dat het een verkooppraatje is. Maar dat is ook omdat ik de kosten er tegenover zet: wie is zo gek om zo'n berg geld uit te geven enkel voor een iets frissere look? Dat doet (bijna :P) geen enkel weldenkend mens, tenzij er toch al schade is (dan is de meerprijs te verwaarlozen). Want tel op: hoeveel geld ga je kwijt zijn aan dit hele verhaal (ik ben serieus benieuwd)? Kun je dat niet beter in de zak houden en tzt bij een andere auto leggen? Ga je echt dagelijks blij worden van die details in de uitstraling? Of is dat een week leuk, en daarna weer 'normaal' - dan is het een duur weekje?

Toen ik voor een E9x keek heb ik een paar auto's gezien met gewijzigd front/kont, en het waren stuk voor stuk schadebakken.

[Afbeelding]
Da's een mooie upgrade om te kunnen maken, van 545e naar dit :D Mooie keuze hoor. Zal wel iets andere lasten opleveren, maar daar krijg je een hoop lol voor terug.
[...]

Ligt er misschien ook aan wat je wil en hoe je je auto gebruikt. Ik rij vaak auto's >200k km's en heb het idee dat s/s meer kwaad dan goed doet. Hele systeem krijgt fors op de sodemieter, incl turbo die niet kan nadraaien, voor een paar procent (deels theoretische) winst in het brandstofverbruik. Liever pas ik dan mijn rijstijl aan zodat ik wat rustiger rol in de laatste meters. Ik heb het op mijn vorige auto's altijd uitgeprogrammeerd en op de huidige zit het niet eens.

• CreativeS
  • Niet online
daanbanaan_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:59:
Zoals ook al vermeld door @Pannencouque... waarom in hemelsnaam?

Mij bekruipt gelijk het gevoel van 'Hij schaamt zich voor zijn auto' en 'Hij wil wel, maar hij kan niet'. Spaar dan direct door (of leen wat meer) ipv een auto kopen die gewoon niet naar je zin is.

Net als de ronkende stinkende diesel die voor mij stond vorige week. Helemaal uigedost in AMG-onderdelen inclusief de 6.3-emblemen, maar gewoon een afgeragde stinkende en vooral tikkende 200CDI. Tuurlijk, mensen kijken.. maar dat zal meer uitlachen dan bewondering zijn. Wie hou je voor de gek? Toch?

• CreativeS
  • Niet online
Begrijpelijk. Gefeliciteerd d:)b

• daanbanaan_
Ja daar hebben jullie wel een punt. Na een snelle rekensom kom ik met OEM onderdelen toch ook op 2k (of nog meer als het tegen zit) uit, en dat is het me ook niet echt waard.

Ik denk dat ik 'm lekker zo hou, en eventueel nog eens kijken naar een M bumper.

Thanks!

• Pannencouque
Slim. Ik denk dat 2k zelfs nog voorzichtig geschat is.

En eerlijk gezegd zou ik de M-bumper dan ook vergeten. Die dingen zijn duur, vooral in OEM-kwaliteit. Niet-OEM krijg je van dat Chinese plastic dat al verbuigt als je 20km/h rijdt, dan rij je ook voor paal. Dus dan moet je het goed doen. En dan moet je dus alles doen: voor, achter, en de skirts. Dat zul je ook moeten spuiten. Ook dan kom je op een stevig prijskaartje. En je auto rijdt er geen spat beter door.

Mijn tip: ben tevreden met wat je hebt en als je écht zaken mist, zet die dan op een wensenlijstje voor een volgende auto. Nu retrofitten is duur en levert je maar kort tevredenheid/blijdschap op.

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:34
Of als je toch wat anders wil, koop andere velgen of zo :)

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:17
daanbanaan_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:09:
Ja daar hebben jullie wel een punt. Na een snelle rekensom kom ik met OEM onderdelen toch ook op 2k (of nog meer als het tegen zit) uit, en dat is het me ook niet echt waard.

Ik denk dat ik 'm lekker zo hou, en eventueel nog eens kijken naar een M bumper.

Thanks!
Origineel m-pakket inclusief spuiten en montage komt uit op €2199,-
Mits nog leverbaar want BMW stopt met het leveren voor deze E types. Dan zou je dus de bumpers + aanbouw delen los moeten bestellen, houdt dan rekening met minimaal 30% extra.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• daanbanaan_
Dat is wel erg prijzig, tenminste voor nu.

Ik hoor wel hele wisselende berichten over die "aftermarket" bumpers en sideskirts. De een vindt het geweldig en is er zeer over te spreken, en de ander wil d'r niks mee te maken hebben :?

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:17
daanbanaan_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:43:
Dat is wel erg prijzig, tenminste voor nu.

Ik hoor wel hele wisselende berichten over die "aftermarket" bumpers en sideskirts. De een vindt het geweldig en is er zeer over te spreken, en de ander wil d'r niks mee te maken hebben :?
Als je imitatie enig sinds in de buurt van OEM wilt krijgen is de voor- en nabewerking veel meer werk. Dubbele kosten ongeveer. Bij de F-modellen moet je bijv. de difussor nog op kleurspuiten in tegensteling tot OEM. Sowieso bij imitatie alle bumpers opnieuw in de primer zetten en je moet een beetje geluk hebben hoe ze uit de mal zijn gekomen.

Bij de E-modellen loont het daarom mijn in ziens niet om voor imitatie te kiezen omdat het verschil vrij klein is. Bij de F-modellen gaat het wel al naar minimaal 1000 euro verschil. Maar het blijft crap :)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Pannencouque
En wat het soms ook nog is met die M-pakketten...ik ze ze met grote regelmaat op de auto's die geen dikke motor hebben. Dan is de bestuurder er eentje van het type die vooral snel en dik wil lijken, maar het eigenlijk niet kan. Terwijl de versies met een goede motor erin, lang niet altijd dat M-pakket hebben. Lekker anoniem blijven.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Pannencouque schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:07:
En wat het soms ook nog is met die M-pakketten...ik ze ze met grote regelmaat op de auto's die geen dikke motor hebben. Dan is de bestuurder er eentje van het type die vooral snel en dik wil lijken, maar het eigenlijk niet kan. Terwijl de versies met een goede motor erin, lang niet altijd dat M-pakket hebben. Lekker anoniem blijven.
Op zich wel mee eens. Vooral bij de E46 zie je gewoon of het nep is of niet. Hier een E46 320d touring met een af fabriek M-pakket. Toen was het nog helemaal niet zo in als nu. Je reed toen echt wat speciaals. Helaas geen dikke motor hier... ;)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• PureLOOD
  • Laatst online: 20:59
Ik zal me ook maar eens melden in het topic. Voorheen reed ik altijd lease, maar vanwege een switch moest ik die auto inleveren. Door een maatje van me aangestoken met het BMW-virus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzZZY_kSljtz_OMqmq2ZhQiv4yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCrNKJKHs7WB0b96SN0WFyt3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er ook een set oude winterbanden (op stalen velg) bijgekregen. Als iemand interesse heeft, stuur maar een pm

• CreativeS
  • Niet online
pjot1 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:22:
Op zich wel mee eens. Vooral bij de E46 zie je gewoon of het nep is of niet. Hier een E46 320d touring met een af fabriek M-pakket. Toen was het nog helemaal niet zo in als nu. Je reed toen echt wat speciaals. Helaas geen dikke motor hier... ;)
Ik weet het niet hoor... maar dat heb je bij elke Serie wel. In de lease, krappe motor (zelfs vaak nog met het 1,5 liter torretje zoals bij de F3X) maar wel alles ‘M’. Is toch normaal tegenwoordig? Niet alleen bij een E46 zo. Je moet niet vergeten dat die M uitgevoerde slakken straks ook in typische buurten terecht komen hè... en daar bedoel ik verder niets mee, maar dan moet je niet de E46 als voorbeeld nemen. Die is ook ooit eens samengesteld door de eerste eigenaar. Dat er mensen zijn die wat retrofitten, is een druppel op de gloeiende plaat.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
CreativeS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:28:
[...]

Ik weet het niet hoor... maar dat heb je bij elke Serie wel. In de lease, krappe motor (zelfs vaak nog met het 1,5 liter torretje zoals bij de F3X) maar wel alles ‘M’. Is toch normaal tegenwoordig? Niet alleen bij een E46 zo. Je moet niet vergeten dat die M uitgevoerde slakken straks ook in typische buurten terecht komen hè... en daar bedoel ik verder niets mee, maar dan moet je niet de E46 als voorbeeld nemen. Die is ook ooit eens samengesteld door de eerste eigenaar. Dat er mensen zijn die wat retrofitten, is een druppel op de gloeiende plaat.
Ja, m'n vader is de eerste eigenaar. Deze auto heeft dan ook meer emotionele dan financiële waarde. Mede samen met m'n vader deze auto samengesteld. Verder helemaal origineel. Alleen m'n zomerbanden zijn 19 inch m performance wielen. Ook afdankertjes van m'n vaders E91.

Ik wilde alleen zeggen dat je vaak ziet dat het geen origineel m pakket betreft. Vaak wel de voor en achterbumper maar geen skirts. Geen zwarte hemel. Enz. Enz. Enz. Als je goed kijkt zie je ook dat de niet OEM vaak net even anders is dan wel OEM. Daarom ben ik blij dat ik nog wel een 'echte' heb.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Pagina: 1 ... 99 ... 377 Laatste