Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Polydeukes schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:01:
[...]
, maar het blijft een vreemde keuze die wat mij betreft alleen bedoeld is om de klant te laten betalen voor iets wat standaard zou moeten zijn.
Maar wat bepaalt wat of standaard "moet" zijn? Ik kan me vroeger herinneren dat een sedan vrijwel altijd een gesloten kofferruimte betekende. Zelf was ik verbaasd dat een neerklapbare achterbank een optie was. Ik ben er blij mee en ik geloof dat ik het in een pakket had zitten maar het is maar net wat je verwacht denk ik.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 07:33
Eagle Creek schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:13:
[...]

Maar wat bepaalt wat of standaard "moet" zijn? Ik kan me vroeger herinneren dat een sedan vrijwel altijd een gesloten kofferruimte betekende. Zelf was ik verbaasd dat een neerklapbare achterbank een optie was. Ik ben er blij mee en ik geloof dat ik het in een pakket had zitten maar het is maar net wat je verwacht denk ik.
de verwachting van de klant zou moeten bepalen wat standaard is. Of wil jij nog bijbetalen voor elektrische ramen of een rechter buitenspiegel? Dat waren vroeger ook opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eagle Creek schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:40:
[...]

Extra veiligheid om de kofferruimte af te kunnen sluiten zonder er vanaf binnen eenvoudig bij te kunnen?
Volvo heeft de ontgrendeling van de rugleuning in de kofferbak, dus dat hoeft ook geen argument te zijn.
En ook niet meer standaard neerklabare achterbank :o

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 15-06-2020 11:34 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Polydeukes schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:01:
[...]
Overigens zou ik nooit waardevolle items in m'n auto bewaren, ook niet in een "afgesloten" kofferruimte. Tegenwoordig scannen ze gewoon de parkeerplaats op devices die Wi-Fi of Bluetooth aan hebben staan. En geloof me, ze hebben iedere auto binnen no time open als ze dat willen. Daar helpt geen vaste achterbank tegen.
Keer meegemaakt inderdaad. Nadat we met een aantal collega's een etentje hadden gehad en terug kwamen in de garage, waren er 3 auto's open gebroken.
Ze wisten precies welke auto's ze moesten hebben en welke geen alarm hadden.

Ik had toen ook tegen mijn eigen normale gang van zaken een keertje me laptop in de kofferbak laten liggen.
Dat mijn auto toen niet is open gebroken is wel mazzel hebben.
Of dat nou inderdaad was omdat er alarm op de auto zat weet ik niet. Kan natuurlijk ook zijn omdat de laptop helemaal uit stond en dus geen signalen uitstuurde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:42
9 jaar geleden maakte ik een proefrit in een Lexus IS 250, waar een neerklapbare achterbank überhaupt niet leverbaar was, met daarbij hetzelfde verhaal van de dealer (stijfheid). Nu kom ik niet dagelijks bij de IKEA, maar ik vind de wagen wel erg onpraktisch worden als dat er niet in zou zitten. Toen voor de E90 gekozen, en nooit meer teruggekeken.

Overigens is sinds de G20 de neerklapbare achterbank geen optie meer, maar standaard. Ik denk dat iedereen hem toch al aanvinkte, en ze boze reacties kregen van de mensen die het waren vergeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ben sinds een paar weken in het bezit van een G20 330i M-Sport (uit 2019 mei) en inderdaad heb een 3 delig neer klapbare achterbank, maar de E46 die ik een 9 jaar geleden had, had ook een 2 delig neerklapbare bank. Zou inderdaad een sedan zonder neerklapbare bank ook laten staan.

Foto's volgende week want dit weekend krijgt hij een lichte polijstbeurt met Gyeon One coating. Zaten al wat swirls op de lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Polydeukes schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:15:
[...]
de verwachting van de klant zou moeten bepalen wat standaard is. Of wil jij nog bijbetalen voor elektrische ramen of een rechter buitenspiegel? Dat waren vroeger ook opties.
En dan weer, wie is “de klant”. Zoals ik zei was ik verrast dat het überhaupt een mogelijkheid was, laat staan dat ik erom zou vragen.

Dont get me wrong; ik ben er blij mee en denk dat het prima is dat de mogelijkheid er is. En wellicht dat 90% hier al om vroeg en ik bij de 10% hoorde die dat niet deed maar wat ik maar bedoel te zeggen is dat het me lastig lijkt om in te schatten waar “de klant” om vraagt. Maar misschien heb ik daar gewoon geen kijk op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:45

royhoi

-

Eagle Creek schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:40:
[...]

Extra veiligheid om de kofferruimte af te kunnen sluiten zonder er vanaf binnen eenvoudig bij te kunnen?
Mijn achterbank moet je openklappen vanuit de achterbank zelf, dus vanuit het interieur kan het niet eens voor zover ik kan zien.

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
royhoi schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Mijn achterbank moet je openklappen vanuit de achterbank zelf, dus vanuit het interieur kan het niet eens voor zover ik kan zien.
Bij mij ook het geval, maar mogelijk zijn er weer trucjes waardoor dit wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Bij de F30 sedan kan je het middenstuk (Skiluik) wel via het interieur openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Eagle Creek schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:06:
[...]

En dan weer, wie is “de klant”. Zoals ik zei was ik verrast dat het überhaupt een mogelijkheid was, laat staan dat ik erom zou vragen.

Dont get me wrong; ik ben er blij mee en denk dat het prima is dat de mogelijkheid er is. En wellicht dat 90% hier al om vroeg en ik bij de 10% hoorde die dat niet deed maar wat ik maar bedoel te zeggen is dat het me lastig lijkt om in te schatten waar “de klant” om vraagt. Maar misschien heb ik daar gewoon geen kijk op :).
Grote bedrijven (zoals BMW) hebben hele afdelingen die markt- en klantonderzoek doen, of laten doen door een externe partij (in Nederland is Metrixlab een van de grotere spelers). Wat je ziet in de automotive industry is dat zaken die worden geintroduceerd als luxe/optie, op den duur een commodity (gemeengoed) worden. Enkele voorbeelden hiervan zijn: de autogordels en airbags waar Volvo mee begon, maar ook radio, airconditioning, elektrische ramen, cruise control en navigatie waren 'vroeger' opties die je alleen op de duurdere auto's kon bestellen.
Naarmate steeds meer merken deze opties gaan aanbieden worden ze dus steeds meer gemeengoed en verwachten klanten dat ze standaard worden meegeleverd. Zo zie je tegenwoordig nog nauwelijks auto's met handbediende ramen of zonder radio. Echt alleen de allersimpelste en goedkoopste auto's hebbenn dit misschien niet, maar bij een gemiddelde compacte middenklasser (Polo, Corsa, Clio, 208, etc) zitten veel zaken zoals radio, elektrische ramen en airco gewoon in het instapmodel. Sommige veiligheidszaken worden zelfs wettelijk verplicht, denk aan gordels en ABS (airbags zijn vreemd genoeg wettelijk niet verplicht).

Als het dan gaat over een neerklapbare achterbank als optie aanbieden, bij een (priemiejum) merk als BMW, terwijl 80%-90% van je klanten dit standaard aanvinkt, dan zakt bij mij de broek af. Een neerklapbare achterbank valt bij mij en vele anderen dezelfde categorie als bijv. elektrische ramen en airco. Zonder hoef ik een auto niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
@Polydeukes Je weet dat je het over het merk hebt dat het aanbieden van opties tot een kunst verheven heeft hè? Tot nog niet eens zo heel lang geleden waren raamslingers bij de achterportieren nog standaard bij BMW. Voor dat de F-serie werd geïntroduceerd, was navigatie zelfs in de 5-serie nog steeds niet standaard. Zelfs de 7 was in basis kaal te noemen.
En BMW doet dat nog steeds.

Een niet-neerklapbare achterbank heeft wel meer voordelen dan alleen torsiestijfheid. Doorgaans zijn zittingen en rugleuning van een vaste achterbank beter gevormd (of dat voor de huidige 3- en 4-serie geldt, weet ik verder niet) en heb je minder risico op kraken van het interieur. En bij een sedan (of coupé) is de meerwaarde van de neerklapbare achterbank vaak ook weer beperkt, want je wint er geen extra hoogte mee en het doorvoergat is kleiner dan de achterbank.
Alleen bij een hatchback levert het echt veel meer ruimte op.

En het is ook zeker niet altijd beter dat zaken standaard worden. Doordat een radio standaard is, is het eigenlijk onmogelijk gemaakt om die nog te kunnen upgraden naar een betere aftermarket in veel gevallen.

BMW zal er vast een hele goede reden voor hebben om een neerklapbare bank optioneel te maken. Het is namelijk niet zo dat alleen de bank anders is. De hele tussenwand is anders als je vaste achterbank hebt. Dus de keuze van wel of niet heeft al invloed helemaal in het begin van de productie als het staal voor de carrosserie gevormd wordt, een fase in de productie waarin een fabrikant juist zo min mogelijk variatie wil hebben. Aangezien BMW nog steeds de nadruk legt op wegligging, kan ik me geen andere reden bedenken dan dat het daarmee samenhangt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Polydeukes schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:52:
[...]

Als het dan gaat over een neerklapbare achterbank als optie aanbieden, bij een (priemiejum) merk als BMW, terwijl 80%-90% van je klanten dit standaard aanvinkt, dan zakt bij mij de broek af. Een neerklapbare achterbank valt bij mij en vele anderen dezelfde categorie als bijv. elektrische ramen en airco. Zonder hoef ik een auto niet.
Maar wederom: waar baseer jij dit enorm hoge getal nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
deepbass909 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:24:
@Polydeukes Je weet dat je het over het merk hebt dat het aanbieden van opties tot een kunst verheven heeft hè?
Ja, dat weet ik ;)
Een niet-neerklapbare achterbank heeft wel meer voordelen dan alleen torsiestijfheid. Doorgaans zijn zittingen en rugleuning van een vaste achterbank beter gevormd (of dat voor de huidige 3- en 4-serie geldt, weet ik verder niet) en heb je minder risico op kraken van het interieur. En bij een sedan (of coupé) is de meerwaarde van de neerklapbare achterbank vaak ook weer beperkt, want je wint er geen extra hoogte mee en het doorvoergat is kleiner dan de achterbank.
Alleen bij een hatchback levert het echt veel meer ruimte op.
Bij een sedan heb ik daar inderdaad een voorstelling bij. Hoewel het soms natuurlijk handig kan zijn om wat meer ruimte te hebben zodat je de Ikeakast toch zelf kunt meenemen. Maar bij een Touring of hatchback wil je natuurlijk standaard je achterbank kunnen neerklappen.
En het is ook zeker niet altijd beter dat zaken standaard worden. Doordat een radio standaard is, is het eigenlijk onmogelijk gemaakt om die nog te kunnen upgraden naar een betere aftermarket in veel gevallen.
Voor de meeste merken/modellen zijn daar prima 1- of 2-DIN malletjes voor te krijgen. Sterker nog, er komen steeds meer aftermarket radio's die gewoon precies in het interieur passen. Vooral bij veel verkochte modellen (bijv. uit de VAG-stal) kun je aftermarket heel veel kiezen.
BMW zal er vast een hele goede reden voor hebben om een neerklapbare bank optioneel te maken. Het is namelijk niet zo dat alleen de bank anders is. De hele tussenwand is anders als je vaste achterbank hebt. Dus de keuze van wel of niet heeft al invloed helemaal in het begin van de productie als het staal voor de carrosserie gevormd wordt, een fase in de productie waarin een fabrikant juist zo min mogelijk variatie wil hebben.
Dat bevreemd mij. Hoe doen andere merken dat dan?
Aangezien BMW nog steeds de nadruk legt op wegligging, kan ik me geen andere reden bedenken dan dat het daarmee samenhangt.
Dat stel ik ook niet ter discussie, alleen de keuze om een neerklapbare bank als optie aan te bieden stel ik ter discussie. Het zou mij logischer lijken om het andersom te doen: "U wilt een sportieve en dus stijvere koets? Dan kunt u er voor kiezen om een vaste achterbank te nemen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Eagle Creek schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Maar wederom: waar baseer jij dit enorm hoge getal nu op?
Op het feit dat zo'n 80% tot 90% van de aangeboden (jonge) occasions deze "optie" hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
In de regel moet je inderdaad minimaal de Executive hebben om het een beetje als BMW te laten aanvoelen. Ik heb E90s laten staan vanwege het ontbreken van die neerklapbare achterbank. Beperkt serieus te ruimte die je kunt benutten. Maarja toen ben ik weer de mist gegaan met een niet automatische dimmende binnenspiegel :+. Tsja dat viel niet op tijdens de proefrit overdag en ik had er serieus geen rekening mee gehouden dat die er niet op zat... :(

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Polydeukes schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:34:
[...]

Op het feit dat zo'n 80% tot 90% van de aangeboden (jonge) occasions deze "optie" hebben.
Eerder andersom, is mijn ervaring. Paar jaar terug kwam ik vrijwel geen jonge 3-serie tegen met een neerklapbare achterbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Toff schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:49:
[...]

Eerder andersom, is mijn ervaring. Paar jaar terug kwam ik vrijwel geen jonge 3-serie tegen met een neerklapbare achterbank.
Als je dingen in een budget moet passen is dat waarschijnlijk het eerste wat eruit gaat?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Snake schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Als je dingen in een budget moet passen is dat waarschijnlijk het eerste wat eruit gaat?
Geen idee. Voor mij is het een echte deal breaker, maar het gros kan het niet schelen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Voor mij is het ook een deal breaker als een wagen geen neerklapbare achterbank heeft. Door de simpele reden dat ik dan geen snowboards kan vervoeren voor op wintersport... Ik ga (nog) niet met een dakkoffer rijden wat BMW ook aanbied als een optie, sprekende over zaken die het sportieve gedrag van de auto beïnvloeden 8)7 . Daarnaast vind ik de 3 serie stijf genoeg met de adaptieve M sportonderstel en 18" wielen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 10:21
Vandaag even een rondje gemaakt in een 2 Gran Coupe M-Sport. Met de voor Nederland bekende 218iA. Behalve een open dakje, andere velgen wat meer zwarte details geen grote aanpassingen tav standaard m-sport model
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCK7w27pnOeXh1bKjQhVMKCcKb4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNiRb9sUDVd6luVnWmqkwkYm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlsUKfsrIHggvbH9q3J8XZqqwaA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQ4MWjH7qGCJYuLKlUXqsWTe.jpg?f=fotoalbum_tile

Het rare bij deze auto is als je er naast staat dat het ook van de achterkant een mooiere auto is dan op de persfotos. Dit komt ook omdat de achterlichten wat uitsteken. Die diepte zie je op de fotos eigenlijk niet.
Mijn eerste indrukken:

Pluspunten
- Qua rijden leuke auto, stuurt lekker direct in
- 218i met automaat pakt goed op, automaat schakelt mooi door. Het rare is dat ik niet het idee kreeg dat ik maar met een 3 cilindertje op pad was. Ik ben wat gewend komende vanaf een 235pk/480nm sterke diesel
- Stoelen zitten lekker, goed verstelbaar
- Audio systeem, idrive, etc werkt allemaal erg mooi en soepel
- Die ilumunated strips zijn heel mooi gedaan, moeten ze ook op andere uitvoeringen gaan doen
- Veel kofferruimte achter voor dit segment
- In het echt een mooie auto (blijft personal i know)

Minpunten
- Vrij stug in deze combinatie van onderstel, banden/velgen
- Achterin kun je (zoals bekend) niet fatsoenlijk zitten. Voor kinderen natuurlijk geen issue
- Te duur
- Geen rwd meer, heeft wel veel invloed op karakter. Het hangt natuurlijk van je gebruik af, of je dit in praktijk echt gaat merken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Laatst online: 17-12-2024
Danfoss schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:37:
[...]

Ik zie de neus van mijn auto al bijna 3 jaar elke dag in meerdere lichtinvallen. Heb ook foto's genoeg van die hele periode waarbij het niet blauw of blauwig is.

Als zoals jij aangeeft de kwaliteit van die strips zo slecht is en een niet gelakt onderdeel, kan het ook netzogoed een verkleuring zijn door behandeling met verkeerde reinigingsmiddelen. Kunstof is wat dat betreft een k-materiaal.

Ik heb nog geen inhoudelijke reactie van de schadeboer dus weet nog niet wat ze exact gedaan hebben met de voorkant van de auto. De auto zit ook nog net in de 3 jaar garantie dus mocht ik er echt niet uitkomen mag de dealer het oplossen. Zoals het nu eruitziet vind ik in ieder geval onacceptabel en is niet zoals het hoort.
Ik kwam nog wat topics tegen op bimmerpost met identieke problemen met sportline bumper inserts (non-lci weliswaar). Lijkt me dan toch verkleuring van het plastic door verwering of een schoonmaakmiddel.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1221857

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=983617

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
okio schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:29:
Vandaag even een rondje gemaakt in een 2 Gran Coupe M-Sport. Met de voor Nederland bekende 218iA. Behalve een open dakje, andere velgen wat meer zwarte details geen grote aanpassingen tav standaard m-sport model
[Afbeelding][Afbeelding]

Het rare bij deze auto is als je er naast staat dat het ook van de achterkant een mooiere auto is dan op de persfotos. Dit komt ook omdat de achterlichten wat uitsteken. Die diepte zie je op de fotos eigenlijk niet.
Mijn eerste indrukken:

Pluspunten
- Qua rijden leuke auto, stuurt lekker direct in
- 218i met automaat pakt goed op, automaat schakelt mooi door. Het rare is dat ik niet het idee kreeg dat ik maar met een 3 cilindertje op pad was. Ik ben wat gewend komende vanaf een 235pk/480nm sterke diesel
- Stoelen zitten lekker, goed verstelbaar
- Audio systeem, idrive, etc werkt allemaal erg mooi en soepel
- Die ilumunated strips zijn heel mooi gedaan, moeten ze ook op andere uitvoeringen gaan doen
- Veel kofferruimte achter voor dit segment
- In het echt een mooie auto (blijft personal i know)

Minpunten
- Vrij stug in deze combinatie van onderstel, banden/velgen
- Achterin kun je (zoals bekend) niet fatsoenlijk zitten. Voor kinderen natuurlijk geen issue
- Te duur
- Geen rwd meer, heeft wel veel invloed op karakter. Het hangt natuurlijk van je gebruik af, of je dit in praktijk echt gaat merken
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Wat je zelf zegt over de achterkant is bij mij in real life helaas nog niet gebeurd. Ik vind met name die vreemde, Koreaans ogende achterbumpers die BMW op bijv. deze 2 GC en ook de 8er monteert gewoon niet zo mooi....dat deden ze vroeger een stuk beter mijns inziens.

Wat je zegt over de driecilinder....helemaal mee eens, het voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Beam87 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Wat je zelf zegt over de achterkant is bij mij in real life helaas nog niet gebeurd. Ik vind met name die vreemde, Koreaans ogende achterbumpers die BMW op bijv. deze 2 GC en ook de 8er monteert gewoon niet zo mooi....dat deden ze vroeger een stuk beter mijns inziens.

Ik rij in de 118i met M Pakket 140pk en vind het ook prima (kwam van een Golf GTD 184PK af)

Wat ook wel leuk is als je automaat hebt in de S dat bij volgas ie hem echt in de versnelling lijkt te smijten en je een soort extra duwtje voelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Polydeukes schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Ja, dat weet ik ;)

[...]

Bij een sedan heb ik daar inderdaad een voorstelling bij. Hoewel het soms natuurlijk handig kan zijn om wat meer ruimte te hebben zodat je de Ikeakast toch zelf kunt meenemen. Maar bij een Touring of hatchback wil je natuurlijk standaard je achterbank kunnen neerklappen.
Een touring en hatchback heeft voor zover ik weet ook bij BMW altijd een in delen neerklapbare achterbank (dat was in ieder geval in het verleden wel zo). Het zijn de coupé's en sedans waar het altijd al een optie is geweest bij BMW.
[...]

Voor de meeste merken/modellen zijn daar prima 1- of 2-DIN malletjes voor te krijgen. Sterker nog, er komen steeds meer aftermarket radio's die gewoon precies in het interieur passen. Vooral bij veel verkochte modellen (bijv. uit de VAG-stal) kun je aftermarket heel veel kiezen.
Nog wel, je hebt het over de auto's met bijv. de RNS-radio's. Maar de huidige generatie auto's zijn steeds verder geïntegreerd. Succes om in een hedendaagse BMW bijv. nog een aftermarket radio te plaatsen.
[...]

Dat bevreemd mij. Hoe doen andere merken dat dan?
Ik weet niet of andere merken de keuze van neerklapbare achterbanken aanbied en of in die gevallen het tussenschot ook echt anders is.
[...]

Dat stel ik ook niet ter discussie, alleen de keuze om een neerklapbare bank als optie aan te bieden stel ik ter discussie. Het zou mij logischer lijken om het andersom te doen: "U wilt een sportieve en dus stijvere koets? Dan kunt u er voor kiezen om een vaste achterbank te nemen"
En dan korting voor die vaste achterbank? Dat is natuurlijk geheel logisch 8)7 Dat de goedkopere versie standaard is, is wel zo logisch. Het zou wel logisch zijn (als dat al niet zo is) dat bijv. de businessline standaard een neerklapbare achterbank zou hebben en een sportline de vaste.

Er zijn wel meer zaken waarover je je kan verwonderen. BMW heeft ook nog heel lang halogeen als de standaard koplamp geleverd, ook toen xenon in het segment al de standaard was en led ook al beschikbaar was. Maar ook verder terug in de tijd, mijn cabrio is standaard met leatherette (vinyl nepleer) geleverd in een tijd dat leder voor de cabrio al praktisch standaard was.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:27
Maar BMW was dan volgens mij wel weer 1 van de eerste die volledig LED op de 'goedkoopste' serie heeft gezet als standaard, de F20 LCI voor zover ik weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:49
la_fusion schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:45:
Maar BMW was dan volgens mij wel weer 1 van de eerste die volledig LED op de 'goedkoopste' serie heeft gezet als standaard, de F20 LCI voor zover ik weet.
F20 LCI was nog altijd halogeen: https://www.ebay.de/p/5007763955
G20 is pas vanaf de basis LED. (de Corolla was eerder....)
Niet dat de andere duitsers echter beter deden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
Beam87 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Nou ik mocht deze een dagje mee. Gaat niet mijn auto worden in smurf blauw zoals ik het noem 😅. De kleur doet een hoop. Ik ben heel benieuwd hoe mensen er over een half jaar over denken qua design.

Het is ook weer eens iets anders doen. Schuin van achteren is het idd niet de favoriet qua design. Aan de andere kant als je van achter kijkt of van voren dan lijken andere bmw modellen (x3, 3 en 5) wel erg conservatief in vergelijking tot deze. Ik heb het dan wel over real life en niet op plaatjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Even een recap over de besproken 'deal breakers' (wel of niet optioneel neerklapbare achterbanken...): Kunnen jullie niet beter Opel gaan rijden? :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 17-06-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Een touring en hatchback heeft voor zover ik weet ook bij BMW altijd een in delen neerklapbare achterbank (dat was in ieder geval in het verleden wel zo). Het zijn de coupé's en sedans waar het altijd al een optie is geweest bij BMW.
Ah, helder.
Nog wel, je hebt het over de auto's met bijv. de RNS-radio's. Maar de huidige generatie auto's zijn steeds verder geïntegreerd. Succes om in een hedendaagse BMW bijv. nog een aftermarket radio te plaatsen.
U vraagt, wij draaien: https://nl.aliexpress.com...SearchText=multimedia+bmw
En dan korting voor die vaste achterbank? Dat is natuurlijk geheel logisch 8)7 Dat de goedkopere versie standaard is, is wel zo logisch. Het zou wel logisch zijn (als dat al niet zo is) dat bijv. de businessline standaard een neerklapbare achterbank zou hebben en een sportline de vaste.
In een Porsche of Ferrari moet je bijbetalen voor het weglaten van de radio, airco of de deuropeners vervangen door stoffen lusjes, dus het zou me niets verbazen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polydeukes
Edgarz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:28:
Even een recap over de besproken 'deal breakers' (wel of niet optioneel neerklapbare achterbanken...): Kunnen jullie niet beter Opel gaan rijden? :-)
Dat heb ik in het verleden geprobeerd en is niet bevallen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Zien er best interresant uit. Maar ben wel benieuwd hoe de gebruikerervaring is met die systemen.
Over het algemeen heb ik niet een hele hoge pet op van dit soort apparatuur uit Chine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Fonta schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Zien er best interresant uit. Maar ben wel benieuwd hoe de gebruikerervaring is met die systemen.
Over het algemeen heb ik niet een hele hoge pet op van dit soort apparatuur uit Chine.
Ik heb me er nooit zo in verdiept (ik ben tevreden met iDrive icm het Professional navigatiesysteem en Spotify streamen via BT gaat probleemloos), maar wat ik online lees zijn de ervaringen wisselend. Vooral de trage opstarttijd bij sommige goedkopere systemen schijnt wel een dingetje te zijn en meestal zijn die systemen ook gebaseerd op oude versies van Android, dus dat zou op den duur problemenen kunnen geven met apps die niet meer compatible zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:27
Polydeukes schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Ik heb me er nooit zo in verdiept (ik ben tevreden met iDrive icm het Professional navigatiesysteem en Spotify streamen via BT gaat probleemloos), maar wat ik online lees zijn de ervaringen wisselend. Vooral de trage opstarttijd bij sommige goedkopere systemen schijnt wel een dingetje te zijn en meestal zijn die systemen ook gebaseerd op oude versies van Android, dus dat zou op den duur problemenen kunnen geven met apps die niet meer compatible zijn.
Er zijn wel wat aanpassingen te doen aan de Android systemen om de opstarttijd minder lang te maken maar uiteindelijk heb je toch nog een minimale tijd over. Dit kun je overwinnen door slaapstanden te gaan gebruiken maar ook door andere trucjes waardoor je als gebruiker het idee hebt dat het sneller opgestart is. Een simpel voorbeeld is het systeem al opstarten als je de auto van het slot haalt. Als je dit doet middels de afstandsbediening dan is de tijd voor de gebruiker achter het stuur zit natuurlijk nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Polydeukes schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Zelf ook tevreden met wat er nu in zit. Mis alleen bluetooth streaming waarvoor ik binnenkort een combox in ga laten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Polydeukes schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Dat heb ik in het verleden geprobeerd en is niet bevallen :N
Ik ken het....Eens maar nooit weer. Ondanks de V6. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
Hoe ver is BMW met het uitfaseren van RWD, gaan de 3- en 5-serie er op gegeven moment ook aan geloven?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Gluten Parody schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:13:
Hoe ver is BMW met het uitfaseren van RWD, gaan de 3- en 5-serie er op gegeven moment ook aan geloven?
Voor zover de berichtingeving gaat verliezen voorlopig alleen de 1- en 2-serie (en wellicht i-series) hun RWD.

Een andere trend is wel dat de M-modellen steeds vaker standaard xDrive (4WD) ipv alleen RWD hebben, waarbij je dan wel de aandrijving op de voorwielen kunt uitschakelen als je dat wil. Maar goed, 600+ pk op alleen de achterwielen in onervaren handen is natuurlijk vragen om problemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
Mjah volgens de dealer gaat alles naar voorwiel aangedreven (heeft alles met huidige tijd te maken/economics), elektrische i4 verwachten ze straks meer van te gaan verkopen dan de reguliere 3 serie.

Klopt wat poly zegt. De m uitvoeringen gaan daarentegen standaard richting xDrive. Alleen dat is natuurlijk niet hetzelfde als vol rwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 23:43
Mja bij EV’s is achterwielaandrijving juist makkelijker te realiseren: laag zwaartepunt en geen aandrijfas die een hap uit je interieur neemt. De i4 wordt RWD of AWD.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
Klopt i4 gaat ook awd worden. Komt wel in 3 uitvoeringen met verschillende accupakketten / vermogens. Ik had het niet heel handig opgeschreven. Maar ik bedoelde te zeggen dat ze dus inschatten dat de i4 een meer relevante auto gaat worden voor bmw voor volgend jaar dan de 3/5.
Zal ook alles te maken hebben met de giga subsidie in Duitsland die nu live is

[ Voor 55% gewijzigd door okio op 17-06-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
okio schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 00:36:
[...]

Nou ik mocht deze een dagje mee. Gaat niet mijn auto worden in smurf blauw zoals ik het noem 😅. De kleur doet een hoop. Ik ben heel benieuwd hoe mensen er over een half jaar over denken qua design.

Het is ook weer eens iets anders doen. Schuin van achteren is het idd niet de favoriet qua design. Aan de andere kant als je van achter kijkt of van voren dan lijken andere bmw modellen (x3, 3 en 5) wel erg conservatief in vergelijking tot deze. Ik heb het dan wel over real life en niet op plaatjes.
Dat smurf blauw is enkel mooi als de auto blinkend schoon en net uit de wasstraat komt naar mijn mening. Als dat niet het geval is, is het al snel een stuk minder. Bij Mineralgrau is dat verschil veel kleiner.

Ik weet van sommige collega's die destijds de F20 nog de Valencia Orange en die babyblauwe variant hadden dat ze heel erg enthousiast waren over de kleur tijdens het bestellen en in de eerste week....maar dat het daarna wel snel minder werd en sommigen zelfs spijt hadden, voornamelijk degenen die oranje hadden gekozen.

In het algemeen houd ik wat meer van de conservatieve modellen zoals de 3 en 5. Spannend is het niet, maar je kunt het in ieder geval niet fout doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polydeukes
Beam87 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:44:
[...]

Dat smurf blauw is enkel mooi als de auto blinkend schoon en net uit de wasstraat komt naar mijn mening. Als dat niet het geval is, is het al snel een stuk minder. Bij Mineralgrau is dat verschil veel kleiner.

Ik weet van sommige collega's die destijds de F20 nog de Valencia Orange en die babyblauwe variant hadden dat ze heel erg enthousiast waren over de kleur tijdens het bestellen en in de eerste week....maar dat het daarna wel snel minder werd en sommigen zelfs spijt hadden, voornamelijk degenen die oranje hadden gekozen.

In het algemeen houd ik wat meer van de conservatieve modellen zoals de 3 en 5. Spannend is het niet, maar je kunt het in ieder geval niet fout doen.
Kleur is heel persoonlijk natuurlijk maar ik vind 't wel jammer dat er niet meer uitgesproken kleuren in 't straatbeeld te zien zijn. Mijn 4-serie GC is Imperial-blau brillant metallic (A89). Een hele chique kleur maar eigenlijk ook alleen als hij brandschoon en gepoetst is en in de volle zon staat. Met wat stof of een beetje vuil of bij bewolking is 't gewoon de zoveelste donkerblauwe bmw. Maar aan de andere kant vind ik bij zoeken naar een occasion de kleur een van de minst belangrijke factoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Morgen dan eindelijk de G21 ophalen. Uitstel door de corona-crisis was helaas wat langer dan we hadden verwacht (oorspronkelijk leverdatum was eind mei) maar viel uiteindelijk nog mee.

Benieuwd of auto highbeam er nu wel standaard op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

Ik rijd een F30 320d ede en ik wil de 16 inch Streamline velgen gaan vervangen door een set 18 inch velgen. Ik ben er nog niet over uit of ik voor een originele BMW set ga of iets after market. Indien ik toch voor een after market set zou kiezen dan wil ik het liefst zo dicht mogelijk bij de fabriekswaardes blijven. Maar wat zijn die fabriekswaardes? Ik heb het onderstaande gevonden op steekmaat.nl

Steekmaat 5x120
ET: 34
Naaf: 72,5

Ik heb ook wat specs gevonden van originele velgen (M441):

Velgmaat : 8 x 18 inch – ET 34,
Bandenmaat : 225 45 R18

Kan ik dit aanhouden? Ik ben trouwens niet opzoek naar een breedset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Aid schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:06:
Ik rijd een F30 320d ede en ik wil de 16 inch Streamline velgen gaan vervangen door een set 18 inch velgen. Ik ben er nog niet over uit of ik voor een originele BMW set ga of iets after market. Indien ik toch voor een after market set zou kiezen dan wil ik het liefst zo dicht mogelijk bij de fabriekswaardes blijven. Maar wat zijn die fabriekswaardes? Ik heb het onderstaande gevonden op steekmaat.nl

Steekmaat 5x120

Zelf heb ik de 18" Multi Spoke 416 velgen met dezelfde maten die jij noemt, dus:
5x120
8J x 18 ET 34
Banden 225/45 R18 92Y*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

_Arthur

blub

rGz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:35:
Morgen dan eindelijk de G21 ophalen.

Benieuwd of auto highbeam er nu wel standaard op zit.
Nop :+

(Althans, niet op mijn G21 van sept'19).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz

rGz

_Arthur schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Nop :+

(Althans, niet op mijn G21 van sept'19).
Het is een connected store optie als ik me niet vergis (op mijn 19' 1 serie althans). De dealer eens lief aankijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
rGz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Het is een connected store optie als ik me niet vergis (op mijn 19' 1 serie althans). De dealer eens lief aankijken :-)
Eigenlijk toch bizar dat auto high beam een abonnement is. Wie verzint zulke dingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Geen abonnement, je kan die optie achteraf aanschaffen als het niet eerder is aangeschaft.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz

rGz

Eens. An sich wel leuk natuurlijk dat er opties geactiveerd kunnen worden mits de hardware reeds ingebouwd is. Wat ik wel jammer vind is dat de ACC hardware niet in mijn 1serie zit - anders had ik die kunnen activeren. Hardware hiervoor inbouwen achteraf schijnt een kostbaar goed te zijn.

Opties dit ik niet heb in de 1 maar wel zou willen waren oa. verwarmbaar stuurwiel, ACC, wireless charging en automatische achterklep. Allemaal vrij kostbaar qua retrofit heb ik begrepen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polydeukes
Arjant2 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Eigenlijk toch bizar dat auto high beam een abonnement is. Wie verzint zulke dingen 8)7
Dat is het gevolg van de perverse prikkels in de markt. Je ziet dat bedrijven steeds vaker kiezen voor een abonnementstructuur om klanten langdurig te binden. Voor je gevoel doet 't minder pijn om een paar tientjes uit te geven aan een abonnement dan eenmalig een groot bedrag. Dat je op de lange termijn duurder uit bent is precies wat bedrijven willen natuurlijk.
Aan de andere kant, door abonnementen ben je langere tijd zeker van de laatste updates en dat is wel een voordeel.

NB slimme codeerders kunnen vaak veel functies activeren tegen een fractie van de BMW-prijs. Als je googlet op "bmw coderen" vind je er genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
dennisk. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:21:
Geen abonnement, je kan die optie achteraf aanschaffen als het niet eerder is aangeschaft.
Oke op mijn auto zit het standaard.
Dus een abo of een later activeerbare optie is een beetje om t even. Je stopt er wel de hardware voor in de auto maar je moet betalen om het te activeren. Blijft toch idioot naar mijn mening. Het is niet dat de autos nu zo goedkoop zijn. Ze zien dat het bij Tesla blijkbaar veel geld oplevert dus kopieren ze het verdienmodel maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
Arjant2 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:27:
[...]

Oke op mijn auto zit het standaard.
Dus een abo of een later activeerbare optie is een beetje om t even. Je stopt er wel de hardware voor in de auto maar je moet betalen om het te activeren. Blijft toch idioot naar mijn mening. Het is niet dat de autos nu zo goedkoop zijn. Ze zien dat het bij Tesla blijkbaar veel geld oplevert dus kopieren ze het verdienmodel maar.
het is ook goedkoper om maar 1 model te bouwen en de opties digitaal te ontsluiten dan allemaal verschillende modellen te bouwen. Je kunt natuurlijk niet alles achteraf ontsluiten. Zo zal dure hardware zoals active cruise control met radar voorlopig echt een hardware optie zijn. Maar bijv een navigatie update of aansturing van de verlichting kan door de lucht (OTA) en is prima geschikt voor een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
rGz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:23:
Eens. An sich wel leuk natuurlijk dat er opties geactiveerd kunnen worden mits de hardware reeds ingebouwd is. Wat ik wel jammer vind is dat de ACC hardware niet in mijn 1serie zit - anders had ik die kunnen activeren. Hardware hiervoor inbouwen achteraf schijnt een kostbaar goed te zijn.

Opties dit ik niet heb in de 1 maar wel zou willen waren oa. verwarmbaar stuurwiel, ACC, wireless charging en automatische achterklep. Allemaal vrij kostbaar qua retrofit heb ik begrepen..
Voor wireless charging zijn bij de bekende Chinese webshops wel goedkope aftermarket alternatieven te krijgen. Of ze ook brandveilig zijn weet ik niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

Polydeukes schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:14:
[...]

Zelf heb ik de 18" Multi Spoke 416 velgen met dezelfde maten die jij noemt, dus:
5x120
8J x 18 ET 34
Banden 225/45 R18 92Y*
Bedankt voor je reactie!:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
@Polydeukes nouja je bouwt dus in alle autos sensoren in voor die verlichting. Lijkt me toch wel iets te kosten. Terwijl misschien wel 90% het niet activeert. Lijkt me vrij kostbaar en uiteindelijk betalen alle eigenaren daar dan voor. Het zal echt niet zo zijn dat de kosten alleen worden verdeeld over degene die het wel gebruiken.

Dus in plaats van degene die het willen te laten betalen voor de installatie van benodigde hard en software gaat dit gewoon mee in de kosten voor een basismodel. Goed voor het winstmodel van BMW maar minder voor de kopers.

Ik ben een liefhebber van BMW hoor maar stop er gewoon in wat ik wil hebben en daar betaal ik voor. Niet allemaal abonnementen voor dit of dat waar je dan tot in de eeuwigheid voor moet betalen. Straks gaat de afstandsbediening nog op abo.
Gelukkig zijn ze er achter gekomen dat carplay in de vorm van een abo toch niet zo een goed idee was.

[ Voor 28% gewijzigd door Arjant2 op 18-06-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:50

TommieW

Numa numa.

Arjant2 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:26:
@Polydeukes nouja je bouwt dus in alle autos sensoren in voor die verlichting. Lijkt me toch wel iets te kosten. Terwijl misschien wel 90% het niet activeert. Lijkt me vrij kostbaar en uiteindelijk betalen alle eigenaren daar dan voor. Het zal echt niet zo zijn dat de kosten alleen worden verdeeld over degene die het wel gebruiken.

Dus in plaats van degene die het willen te laten betalen voor de installatie van benodigde hard en software gaat dit gewoon mee in de kosten voor een basismodel. Goed voor het winstmodel van BMW maar minder voor de kopers.

Ik ben een liefhebber van BMW hoor maar stop er gewoon in wat ik wil hebben en daar betaal ik voor. Niet allemaal abonnementen voor dit of dat waar je dan tot in de eeuwigheid voor moet betalen. Straks gaat de afstandsbediening nog op abo.
Gelukkig zijn ze er achter gekomen dat carplay in de vorm van een abo toch niet zo een goed idee was.
Muah, ik denk dat het wat genuanceerder ligt. Een simpele lichtsensor bijvoorbeeld is een kwestie van een paar cent. Een regensensor (de module waar het in zit) maken in twee soorten (een met en een zonder) is vaak al duurder dan gewoon een type maken.

Daarnaast zijn veel sensoren sowieso al nodig. Denk bijvoorbeeld aan emergency braking, dat is verplicht als ik mij niet vergis. Dan moet je al een radar hebben. Active Cruise Control is dan alleen maar een softwarematige implementatie.

Een softwarematige implementatie kan dan prima achteraf geactiveerd worden. Het is ook logisch dat zoiets (eenmalig) geld kost; de R&D enzo moet ook ergens van betaald worden. En sommige features hebben ook externe diensten nodig, zoals ConnectedDrive. Die servers (en software) moeten ook onderhouden worden, ik kan me voorstellen dat daarbij een periodiek abonnement een vereiste is.

De dashcam (die de al bestaande camera's gebruikt) kan je kopen met een maandabonnement of een eenmalig bedrag. Als ik mij niet vergis worden die beelden lokaal opgeslagen, dus hier kan ik een maandabonnement moeilijk begrijpen, aan de andere kant zijn de eenmalige kosten van 300+ euro ook wel erg hoog.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

TommieW schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Muah, ik denk dat het wat genuanceerder ligt. Een simpele lichtsensor bijvoorbeeld is een kwestie van een paar cent. Een regensensor (de module waar het in zit) maken in twee soorten (een met en een zonder) is vaak al duurder dan gewoon een type maken.

Daarnaast zijn veel sensoren sowieso al nodig. Denk bijvoorbeeld aan emergency braking, dat is verplicht als ik mij niet vergis. Dan moet je al een radar hebben. Active Cruise Control is dan alleen maar een softwarematige implementatie.

Een softwarematige implementatie kan dan prima achteraf geactiveerd worden. Het is ook logisch dat zoiets (eenmalig) geld kost; de R&D enzo moet ook ergens van betaald worden. En sommige features hebben ook externe diensten nodig, zoals ConnectedDrive. Die servers (en software) moeten ook onderhouden worden, ik kan me voorstellen dat daarbij een periodiek abonnement een vereiste is.

De dashcam (die de al bestaande camera's gebruikt) kan je kopen met een maandabonnement of een eenmalig bedrag. Als ik mij niet vergis worden die beelden lokaal opgeslagen, dus hier kan ik een maandabonnement moeilijk begrijpen, aan de andere kant zijn de eenmalige kosten van 300+ euro ook wel erg hoog.
Voor emergency breaking heb je een camera, geen radar. Die is enkel voor de cruise control.

IVM de kosten voor de high-beam: Het is dezelfde camera als emergency breaking en voor het lezen van snelheidsborden.

Je koopt gewoon een licentie voor de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Nu we het toch over abonnementen hebben. BMW Online en Real Time Traffic Information zijn afgelopen weekend bij mij verlopen volgens de app... Alleen ontvang ik nog steeds weer-informatie en RTT informatie in de navigatie. Is dit een bug ofzo? Als ik bij beschikbare diensten kijk staat daar in de app geen automatische high-beam of adaptive M-onderstel terwijl de wagen daar wel mee is uitgerust en ik het ook gewoon kan gebruiken volgens mij. Ze staan overigens ook niet onder 'Actieve diensten' maar wellicht heeft de vorige eigenaar dit al aangeschaft en staat het alleen bij mij in de app niet geregistreerd. Wat ik mij dan af vraag is of BMW bij de volgende onderhoudsbeurt die zaken eruit code omdat ik het persoonlijk niet heb aangeschaft of dat ze het gewoon laten zitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

cyntax schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:03:
Als ik bij beschikbare diensten kijk staat daar in de app geen automatische high-beam of adaptive M-onderstel terwijl de wagen daar wel mee is uitgerust en ik het ook gewoon kan gebruiken volgens mij.
Als ze fabrieksaf geleverd zijn staat het niet in die interface. Check de VIN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
cyntax schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:03:
Nu we het toch over abonnementen hebben. BMW Online en Real Time Traffic Information zijn afgelopen weekend bij mij verlopen volgens de app... Alleen ontvang ik nog steeds weer-informatie en RTT informatie in de navigatie. Is dit een bug ofzo? Als ik bij beschikbare diensten kijk staat daar in de app geen automatische high-beam of adaptive M-onderstel terwijl de wagen daar wel mee is uitgerust en ik het ook gewoon kan gebruiken volgens mij. Ze staan overigens ook niet onder 'Actieve diensten' maar wellicht heeft de vorige eigenaar dit al aangeschaft en staat het alleen bij mij in de app niet geregistreerd. Wat ik mij dan af vraag is of BMW bij de volgende onderhoudsbeurt die zaken eruit code omdat ik het persoonlijk niet heb aangeschaft of dat ze het gewoon laten zitten?
Via https://www.mdecoder.com/ kun je op basis van je VIN de af-fabriek opties opvragen en via
https://www.bmw-connecteddrive.nl/ kun je opvragen welke officiële abonnementen je hebt. Als je auto ooit door een 3e partij is gecodeerd, kun je dat niet terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
Bedankt voor de info, ik had mijn wagen al een keer door de mdecoder gehaald inderdaad en daar staan auto highbeam en adapt. M-onderstel gewoon in de lijst, dus dan lijkt het erop dat je het dan later niet meer kan en hoeft toe te voegen. Weer wat geleerd. Verklaard trouwens niet waarom ik nog steeds RTT en BMW Online informatie ontvang maar ik vind het best :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
TommieW schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Beelden worden inderdaad lokaal opgeslagen, je kunt ze exporteren naar USB.

Tijdelijke abonnementen lijken me handig voor mensen die weten dat ze over een bepaalde tijd de auto niet meer hebben. Bijvoorbeeld: ik had nog een kleine 3 jaar tot de auto weer naar de leasemaatschappij gaat. Dan is een 36-maanden abo nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

BoardCrusher schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:20:
[...]

Beelden worden inderdaad lokaal opgeslagen, je kunt ze exporteren naar USB.

Tijdelijke abonnementen lijken me handig voor mensen die weten dat ze over een bepaalde tijd de auto niet meer hebben. Bijvoorbeeld: ik had nog een kleine 3 jaar tot de auto weer naar de leasemaatschappij gaat. Dan is een 36-maanden abo nuttig.
Die dashcam is eigelijk belachelijk, hij (het?) neemt continue op, maar je moet handmatig de recording activeren, die dan de laatste 20 seconden + de komende 20 seconden exporteert. Je kan dus niet de laatste 5 uur even op een USB zetten om dan op YouTube te gooien.

Mijn BlackVue kan dat wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Snake op 19-06-2020 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Snake schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:23:
[...]

Die dashcam is eigelijk belachelijk, hij (het?) neemt continue op, maar je moet handmatig de recording activeren, die dan de laatste 20 seconden + de komende 20 seconden exporteert. Je kan dus niet de laatste 5 uur even op een USB zetten om dan op YouTube te gooien.

Klopt, ik zie het ook niet als vervanging voor een reguliere dashcam die je gebruikt om mooie herinneringen te maken. Ik denk dat ie wel heel nuttig kan zijn als je moet aantonen dat een ongeluk niet jouw fout is. Daarbij kan het helpen dat je beelden van alle kanten hebt. Ik zie het dus meer als "verzekering" tegen onterechte schuldvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Snake schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:23:
[...]

Heb jij ook de parking functie aan staan van de blackvue? Houdt de accu dat een beetje vol?
En hoe werkt dat als je de auto een week aan de kant hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Fonta schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:39:
[...]

Heb jij ook de parking functie aan staan van de blackvue? Houdt de accu dat een beetje vol?
En hoe werkt dat als je de auto een week aan de kant hebt staan?
Neen, BMW stopt met stroom te geven aan accessoires als ze teveel van de accu trekken.

Ik heb de ODB2 -> Blackvue stekker, met een 6 uur timer. Dat werkt.

Maar 12 uur werkt niet, als ik dan de auto start zegt ze dat iets teveel stroom verbruikte en dat het is afgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Mijn G20 is zeker niet full option, dus standaard led lampen, geen acc, geen wireless charging, maar daar kan ik gewoon zonder en toch genieten van hoe hij rijdt. Alleen jammer dat die dashcam optie ook niet van toepassing is op m'n auto ondanks de update die ik heb geinstalleerd. Had een aftermarket dashcam in m'n vorige auto en naast het opnemen van leuke beelden tijdens een autovakantie, wil ik toch een cam terug voor die "bijzondere" momenten tijdens het rijden. Dus moet nu alsnog kijken naar een andere oplossing, helaas dan weer met een draad langs de ruit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Snake schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Neen, BMW stopt met stroom te geven aan accessoires als ze teveel van de accu trekken.

Ik heb de ODB2 -> Blackvue stekker, met een 6 uur timer. Dat werkt.

Maar 12 uur werkt niet, als ik dan de auto start zegt ze dat iets teveel stroom verbruikte en dat het is afgezet.
Ah ok duidelijk. Wel jammer.
Quantor schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:45:
Dus moet nu alsnog kijken naar een andere oplossing, helaas dan weer met een draad langs de ruit..
Draad is best wel makkelijk weg te werken achter de bekleding.

[ Voor 24% gewijzigd door Fonta op 19-06-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Quantor schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:45:
Mijn G20 is zeker niet full option, dus standaard led lampen, geen acc, geen wireless charging, maar daar kan ik gewoon zonder en toch genieten van hoe hij rijdt. Alleen jammer dat die dashcam optie ook niet van toepassing is op m'n auto ondanks de update die ik heb geinstalleerd. Had een aftermarket dashcam in m'n vorige auto en naast het opnemen van leuke beelden tijdens een autovakantie, wil ik toch een cam terug voor die "bijzondere" momenten tijdens het rijden. Dus moet nu alsnog kijken naar een andere oplossing, helaas dan weer met een draad langs de ruit..
Ik vermoed dat Parking Assistant Plus daarvoor vereist is; die optie voegt de camera's toe aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Laatst online: 21:28

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Aid schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:06:

Steekmaat 5x120

Ik rij zelf sinds begin van het jaar met Vorsteiner V-FF 108 velgen in 18". De maat die ik op aanraden van Vorsteiner heb genomen is 18x8.5 met ET35 (met de standaard BMW naafgrootte). De rand van de banden steken bij deze maat niet buiten de wielkasten wat ik wel belangrijk vond :)

Let trouwens wel op dat de ET-maat die je nodig hebt afhankelijk is van de breedte van de velg. De genoemde M441 zal gaan passen op jouw F30 en zal 5mm verder naar binnen staan dan mijn wielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 22:50
Zo, gisteren de E46 coupé weer opgehaald. Probleemloos door de apk, beurtje, voorbumper gespoten, nieuwe parkeersensor, nieuw deurrubber. Het lijstje is weer wat kleiner geworden :*)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga de groep verlaten. Heb eer een Audi aangeschaft. Mocht iemand nog intresse hebben in een carly adapter. Stuur maar berichtje ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKz-x9RuV5JCdEfEEqo9o2WWT3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivWq2uJhk9BJszWaHKnNqNYa.jpg?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Tylen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:57:
Ik ga de groep verlaten. Heb eer een Audi aangeschaft.
Gecondoleerd dan maar (met je vuilniszak) :+

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 20-06-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Tylen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:57:
Ik ga de groep verlaten. Heb eer een Audi aangeschaft. Mocht iemand nog intresse hebben in een carly adapter. Stuur maar berichtje ;)

[Afbeelding]
Die kan je toch gewoon weer in de audi gebruiken? https://www.mycarly.com/brands/audi/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
_Arthur schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:04:
[...]
Zullen we Tylen als afscheidscadeau maar een microvezeldoekje cadeau doen :)? Hij zal ze nodig hebben.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Fonta schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:13:
[...]

Die kan je toch gewoon weer in de audi gebruiken? https://www.mycarly.com/brands/audi/
Ik heb die van de foto in mijn post. Dat is bmw only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

deepbass909 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:45:
@Detmer Dat kunststof, vooral het bakje, weer mooi krijgen is eigenlijk onmogelijk. Sinds de jaren 00 (dus vanaf de E46) zit er standaard een soort topcoating op het kunststof die het prettiger laat aanvoelen (softtouch coating). Die coating laat los, gaat kapot of breekt af waardoor je deze effecten krijgt. Sommigen halen die coating er met wasbenzine vanaf, zodat het glad, maar hard kunststof wordt. Alternatief is vervangen door een nieuw deel.
Je ziet het volgens mij heel veel bij voorwerpen die soft touch waren. Het gaat plakken of laat los dikwijls onder de invloed van uitdroging. Ik heb het gezien bij hoesjes, usb-sticks, auto's en andere zaken.

Ik vind het soft touch eigenlijk een heel toffe uitvinding en ook oprecht prettig in gebruik maar zie ook om de zoveel tijd wel weer een oud product waar je het liever kwijt dan rijk bent.

Ik dacht dat wasbenzine veilig was voor kunststof maar het zou de coating dus op moeten lossen zeg jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Afgelopen vrijdag een combox in me F10 laten zetten. Erg fijn dat ik nu via de radio zelf muziek over bluetooth kan streamen. Werkt een stuk prettiger dan zo'n bluetooth naar aux adapter.

Zodoende heb ik nu dus wel een paar modules over. Iemand een idee wat daar mee gedaan kan worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kURIT7qxQT3dPPwSZQZmGbcjZKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P3ptm2ATesVTIMGKGvBAL3FQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_Arthur schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:04:
[...]

Thnx. Mooie upgrade van de bmw hoor. Van rwd naar quattro ;)
alexbl69 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:35:
[...]

Zullen we Tylen als afscheidscadeau maar een microvezeldoekje cadeau doen :)? Hij zal ze nodig hebben.
Ik snap hem niet 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Tylen schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:04:
Thnx. Mooie upgrade van de bmw hoor. Van rwd naar quattro ;)
Nou, poe hoor, van moeten kunnen rijden, naar zelfs je oma kan er hard mee :+
(Ik vind het Audi interieur design echt 3 werf niets, dus let niet op mijn commentaar)

En dan ook nog eens een oud model A4.... tjonge :P

[ Voor 14% gewijzigd door _Arthur op 21-06-2020 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:40
In moderne Audi's zijn de fysieke knoppen toch vervangen door schermen? Eerste dat me altijd opvalt is dat die dingen onder de vingerprints zitten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_Arthur schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Nou, poe hoor, van moeten kunnen rijden, naar zelfs je oma kan er hard mee :+
(Ik vind het Audi interieur design echt 3 werf niets, dus let niet op mijn commentaar)

En dan ook nog eens een oud model A4.... tjonge :P
Is al wel een b9 hoor ;). Alleen niet een 2020 model. Wel mooie 3.0 V6 erin. Ik vind juist het bmw interieur niet zo mooi.
alexbl69 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:58:
[...]

In moderne Audi's zijn de fysieke knoppen toch vervangen door schermen? Eerste dat me altijd opvalt is dat die dingen onder de vingerprints zitten.
Niet in de A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Eagle Creek schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Je ziet het volgens mij heel veel bij voorwerpen die soft touch waren. Het gaat plakken of laat los dikwijls onder de invloed van uitdroging. Ik heb het gezien bij hoesjes, usb-sticks, auto's en andere zaken.

Ik vind het soft touch eigenlijk een heel toffe uitvinding en ook oprecht prettig in gebruik maar zie ook om de zoveel tijd wel weer een oud product waar je het liever kwijt dan rijk bent.

Ik dacht dat wasbenzine veilig was voor kunststof maar het zou de coating dus op moeten lossen zeg jij?
Isopropanol is sterk genoeg om het eraf te halen.

Het feit dat werkelijk ieder object waarop die softtouch zit, na een paar jaar aanvoelt alsof je een fles honing erover hebt geknoeid en lelijk wordt, vind ik het persoon echt een vloek. Dan heb ik altijd liever gewoon kunststof. Alleen staat "kaal" kunststof gelijk aan goedkoop (terwijl dat echt niet het geval hoeft te zijn).

Ik ben in iedere geval dat het in de E36 nergens zit. Is het daar of vinyl-overspannen kunststof (dashboard, middenconsole) of glad kunststof (vooral bedieningsunits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
Aceton schijnt ook te werken. Daarna vinyl wrappen en het kan weer een paar jaar mee. Ik ben wel blij dat BMW softtouch niet gaat aanvoelen zoals Volvo ‘kauwgom’ na een aantal jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Iik begrijp steeds minder van de Connected Store en 'producten'.
Had in vorige model (4 serie cabrio) BMW entertainment via Deezer. Ellende daarvan was dat bij aanschaf van een nieuwe auto, het abonnement met de auto meeging maar Deezer Premium zelf weer niet. Kon je weer €200 aftikken.

In maart nieuwe 5 gehaald en in de setup van BMW entertainment gekozen voor Deezer, alhowel nu BMW Music via Napster 3 op proef werd meegegeven. Niet gekozen en verder gegaan met Deezer. Proef abonnement op BMW Music verloopt zonder te gebruiken, dus ik had verwacht dat alles er mee zou stoppen. Maar nee, Entertainment via Deezer blijft gewoon werken. Meevaller, tenminste...dat denk ik nu. Zolang het werkt, er is geen enkele verwijzing meer naar wat er gebeurd al Deezer Premium gaat zeuren dat er verlengd moet worden. Gezien de prijs zal het wel Napster worden, €85 per jaar, tegen Deezer premium a €19,95 per maand en merr gebruikers mogelijk.

Je hebt dus keuze (Napster/BMW Music, Spotify en Deezer) blijkbaar. Maar duidelijk is het niet.

En dan nog niets gezegd over de genoemde maar niet bestaande Office 365 koppeling en high beam assistent...als optie aanwezig in de auto maar niet als boekbare dienst in de Store.

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

O365 zit nog niet in iDrive 7 werd mij gemeld maar de high beam staat bij mij gewoon in de keuzes.

Druk eens op de knop, word je dan niet naar de shop geleid?

[ Voor 24% gewijzigd door Eagle Creek op 22-06-2020 02:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
Edgarz schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:51:
Iik begrijp steeds minder van de Connected Store en 'producten'.
Had in vorige model (4 serie cabrio) BMW entertainment via Deezer. Ellende daarvan was dat bij aanschaf van een nieuwe auto, het abonnement met de auto meeging maar Deezer Premium zelf weer niet. Kon je weer €200 aftikken.

In maart nieuwe 5 gehaald en in de setup van BMW entertainment gekozen voor Deezer, alhowel nu BMW Music via Napster 3 op proef werd meegegeven. Niet gekozen en verder gegaan met Deezer. Proef abonnement op BMW Music verloopt zonder te gebruiken, dus ik had verwacht dat alles er mee zou stoppen. Maar nee, Entertainment via Deezer blijft gewoon werken. Meevaller, tenminste...dat denk ik nu. Zolang het werkt, er is geen enkele verwijzing meer naar wat er gebeurd al Deezer Premium gaat zeuren dat er verlengd moet worden. Gezien de prijs zal het wel Napster worden, €85 per jaar, tegen Deezer premium a €19,95 per maand en merr gebruikers mogelijk.

Je hebt dus keuze (Napster/BMW Music, Spotify en Deezer) blijkbaar. Maar duidelijk is het niet.

En dan nog niets gezegd over de genoemde maar niet bestaande Office 365 koppeling en high beam assistent...als optie aanwezig in de auto maar niet als boekbare dienst in de Store.

Zucht.
Ik weet niet of dit al bekend is, maar bij mij (iDrive 7) is Spotify via de auto "gratis", d.w.z. ik heb een Spotify Premium abonnement (niet gratis), en kan die in de wagen gebruiken via de 4G-kaart van de auto. Dus geen carplay, geen Bluetooth, gewoon een volledige, zelfstandige, gratis Spotify client - als je Premium hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BoardCrusher schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Ik weet niet of dit al bekend is, maar bij mij (iDrive 7) is Spotify via de auto "gratis", d.w.z. ik heb een Spotify Premium abonnement (niet gratis), en kan die in de wagen gebruiken via de 4G-kaart van de auto. Dus geen carplay, geen Bluetooth, gewoon een volledige, zelfstandige, gratis Spotify client - als je Premium hebt.
That's what I have and I love :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Hier ook Spotify in een G21. Mooie is als je thuis of via mobiel een nummer afspeelt, je in de auto gaat zitten, dit zelfde nummer verder speelt. Spotify abbo heb ik via m'n mobiele abbo.

Leuke gadget d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 22-06-2020 11:21 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Helemaal blij met dit resultaat, auto een "basic detail" beurt laten geven door V-cleaning in Eindhoven/Son met een Gyeon One coating. G20 330i M-sport uitvoering van 2019.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/104872080_2879173268874971_7891835533659484019_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=730e14&_nc_oc=AQmBHDTt_w673YkVOM4TDHpv46AkgTu_EdET_Q4UKFvjyLId7DSaSwFUursQdKguSqQ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=048caf213a7485aa0dc1c92eb6ab7b15&oe=5F15E8D8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Quantor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:28:
Helemaal blij met dit resultaat, auto een "basic detail" beurt laten geven door V-cleaning in Eindhoven/Son met een Gyeon One coating. G20 330i M-sport uitvoering van 2019.
Kost dat? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]
Bijna de James Bond invisibility reflections zie ik (y)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Is afhankelijk van de auto en staat van de auto. Dit was 400 euro, voor mij meer dan waard, want ik blijf hier nog wel minstens 5 jaar in rijden. Zie verder zijn website/facebook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Quantor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:33:
Is afhankelijk van de auto en staat van de auto. Dit was 400 euro, voor mij meer dan waard, want ik blijf hier nog wel minstens 5 jaar in rijden. Zie verder zijn website/facebook.
De mijne lijkt een beetje op die van jou :+

En 400 vind ik zeer netjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mg_79sIilltOGS30p1C8Dh5SWSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUKPbNbKjEruM5Bn6ov3yz4l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:53

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJ9uX0IIMK0SvEkvxiQ0guKyVWQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BbSvKEM01XlknMvaIMjRFNVm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
_Arthur schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:36:
[...]

De mijne lijkt een beetje op die van jou :+

En 400 vind ik zeer netjes.

[Afbeelding]
Beetje wel he, ook Tansanit Blau 2! Ik vind die kleur echt super, helemaal in de zon. Die van mij is al een jaar oud, dus daarvan zijn nog niet veel stations (pas uit in 2020 toch) en daarom nog een stuk duurder. Zie dat jij wel de mooiere led lampen hebt, maar daar merk ik tijdens het rijden niet veel van.

Het is ook maar een bijbaan voor de uitvoerder, dus doet er niet zo heel veel. Maar wel zo perfect mogelijk en dat kun je dus ook wel zien aan het resultaat, want hij heeft meer gedaan dan afgesproken.

[ Voor 12% gewijzigd door Quantor op 22-06-2020 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Quantor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:42:
Beetje wel he, ook Tansanit Blau 2! Ik vind die kleur echt super, helemaal in de zon.
Jep, zelfde kleur.
Die van mij is al een jaar oud, dus daarvan zijn nog niet veel stations (pas uit in 2020 toch) en daarom nog een stuk duurder. Zie dat jij wel de mooiere led lampen hebt, maar daar merk ik tijdens het rijden niet veel van.
Deze is van Sept 2019. Verder redelijk loaded. Ook een 330i trouwens.
Pagina: 1 ... 75 ... 370 Laatste