Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 67 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

JanHenk schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Veel gemaakte begripsverwarring. Milieu en klimaat zijn niet hetzelfde. Milieu is de directe leefomgeving, een lokaal probleem, wordt nu vooral beïnvloed door stikstof. Klimaat is het weer op de lange termijn, globaal probleem en wordt vooral beïnvloed door de broeikasgassen zoals CO2.

Maar ik ben het eens met @t_captain , politiek gezien zijn beide zaken inmiddels totaal irrelevant.

Overigens las ik een artikel in de FD zojuist. Er kan nog wel een kwartje van de benzineprijs af de komende tijd.

Maar goed, ik rij ineens, van 4000 km per maand, naar zo goed als niets meer... Ben benieuwd wanneer ik weer moet tanken.. :+
Irrelevant niet, even minder in prioriteit is het juiste beeld. Zowel milieu als klimaat zijn nog steeds niet beter dan voor Corona. Dus nog steeds relevant .

Tank in België dus nu onder de 1 Euro 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Edgarz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Tank in België dus nu onder de 1 Euro 😉
Maar niet voor Nederlanders :X

Ik denk trouwens dat het milieu wel degelijk opklaart als je bedenkt hoeveel minder productie en vervoer er is.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
[...]
Maar goed, ik rij ineens, van 4000 km per maand, naar zo goed als niets meer... Ben benieuwd wanneer ik weer moet tanken.. :+
Dat laatste herken ik. Auto staat zo goed als stil sinds de week van 9 maart.

iOS 14 code reveals Apple working with BMW on futuristic ‘CarKey’ iPhone feature
9to5Mac reported exclusively in February that Apple is developing a new ‘CarKey’ feature that will let drivers replace physical key fobs with their iPhone. The new virtual key technology was first discovered in a beta version of iOS 13.4.

New evidence in iOS 14 code obtained by 9to5Mac reveals that Apple is working with BMW to likely be the first carmaker to support the futuristic iPhone feature. 9to5Mac received this non-denial statement from BMW when asked about their involvement:
Het zal een keer tijd worden. :)

[ Voor 42% gewijzigd door zeef op 24-03-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09 18:27
Effe een vraagje tussendoor.
Heb zelf een BMW 1 Serie 118d uit 2010.
Zijn er andere mensen met deze auto?

Zo ja kan iemand mij vertellen of het motorblok zo hoort te trillen. Het is een 2.0 diesel dus dat zou ik logisch vinden, maar vooralsnog voor de zekerheid checken bij andere eigenaren.

Versnellingspook wist ik al van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:05:

Zo ja kan iemand mij vertellen of het motorblok zo hoort te trillen. Het is een 2.0 diesel dus dat zou ik logisch vinden, maar vooralsnog voor de zekerheid checken bij andere eigenaren.

Dit is natuurlijk niet te beantwoorden, ja een diesel trilt, maar of die van jou dat abnormaal doet kunnen wij niet beoordelen.

Ik heb dit blok in een 3 serie gereden, maar heb het blok opzich nooit erg vinden trillen. Ja de pook trilt behoorlijk maar verder niet. Het kan natuurlijk altijd dat er bij jou iets defect is waardoor hij meer trilt dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
--MP-- schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Dit is natuurlijk niet te beantwoorden, ja een diesel trilt, maar of die van jou dat abnormaal doet kunnen wij niet beoordelen.

Ik heb dit blok in een 3 serie gereden, maar heb het blok opzich nooit erg vinden trillen. Ja de pook trilt behoorlijk maar verder niet. Het kan natuurlijk altijd dat er bij jou iets defect is waardoor hij meer trilt dan normaal.
Ik kan het helaas ook niet opnemen omdat de shutterspeeds van mijn iPhone synchroon gaan met de motor trillingen. Verder hoor ik geen bijzondere geluiden, dus ik ga ervan uit dat het zo hoort en anders ga ik het binnenkort wil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Eagle Creek schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:57:
[...]

Maar niet voor Nederlanders :X

Ik denk trouwens dat het milieu wel degelijk opklaart als je bedenkt hoeveel minder productie en vervoer er is.
Uitzondering voor ons soort mensen in Baarle-Nassau /Baarle-Hertog 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
Heb de vierpits versie gereden in een 1-serie en de zespits versie van hetzelfde blok in een 5-serie. De zes is aanmerkelijk zachter en regelmatiger.

Echt schudden in de betekenis van een blok dat op en neer staat te dansen was het niet, eerder torsietrillingen in de aandrijving. Meer cylinders is daarin beter. Voor diesels is het effect sterker vanwege de hoge compressieverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:34
wimpie007 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:31:
Ik moet komende van VW en Audi toch echt wennen aan Idrive en mis dan met name de mogelijkheid om op het touchscreen te skippen naar midden van een nummer (bv een liveset van een uur)

Dat kan dus kennelijk alleen door met de stuurknoppen of met dash in te houden en soort van vooruit te spoelen.... Duurt veel te lang
Welk model heb je? Ik kan gewoon op het touchscreen een 'positie' kiezen in een nummer (1-serie 2018 model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ChopperGunnerNL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:05:

Trillen bij Start/stop, stationair of gas?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
YakuzA schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:30:
[...]

Trillen bij Start/stop, stationair of gas?
Stationair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
t_captain schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:44:
Heb de vierpits versie gereden in een 1-serie en de zespits versie van hetzelfde blok in een 5-serie. De zes is aanmerkelijk zachter en regelmatiger.

Echt schudden in de betekenis van een blok dat op en neer staat te dansen was het niet, eerder torsietrillingen in de aandrijving. Meer cylinders is daarin beter. Voor diesels is het effect sterker vanwege de hoge compressieverhouding.
Schudden als in dansen doet ie niet, maar meer trillen alsof het een oude wasmachine is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Da’s niet goed. Ik denk aan het tweemassavliegwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dat hoort uiteraard niet, lijkt me sowieso niet de kwaliteit die je mag verwachten van dergelijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
auto is weer scm gekeurd bij de dealer. 3 tientjes plus btw was de schade en een wasbeurt :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Simply1337 op 25-03-2020 09:07 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
[...]

Veel gemaakte begripsverwarring. Milieu en klimaat zijn niet hetzelfde. Milieu is de directe leefomgeving, een lokaal probleem, wordt nu vooral beïnvloed door stikstof. Klimaat is het weer op de lange termijn, globaal probleem en wordt vooral beïnvloed door de broeikasgassen zoals CO2.

Maar ik ben het eens met @t_captain , politiek gezien zijn beide zaken inmiddels totaal irrelevant.

Overigens las ik een artikel in de FD zojuist. Er kan nog wel een kwartje van de benzineprijs af de komende tijd.

Idem hier, normaal sta ik 1 à 2 keer aan de pomp, nu is het al meer dan een week geleden en de tank staat nog op 3/4. Maar goed, dat is geen BMW, dus die telt sowieso niet :P

De BMW staat al sinds oktober met een 1/4 tank Euro 98 in de garage en dat zal sowieso niet snel veranderen. Ik moet alleen nog wat diesel "hamsteren", zodat ik een liter of 10 heb staan voor ontvetten.

Met dat project ben ik wel rustig aan weer verder aan het gaan. Deze maand bijv. begonnen met het oplappen van de koplampen:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49645730571_aee377d6e3_b.jpg
(links is de reflector gereinigd, rechts nog niet)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49646015062_39a18099f3_b.jpg
(links moet nog gedaan worden, rechts is volledig schoongemaakt)

Er liggen inmiddels ook nieuwe o-ringen klaar voor een stuurhuisrevisie en de auto staat nu in de goede richting in de garage (met de neus richting werkbank) om daarmee aan de slag te gaan.

Nu nog even de goede camera-standpunten bepalen, zodat alles op video vastgelegd kan worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Onedayflyer682 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:04:
[...]

Welk model heb je? Ik kan gewoon op het touchscreen een 'positie' kiezen in een nummer (1-serie 2018 model).
F40 2020, iDrive 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 19:39
Ik heb gemerkt.dat doorspoelen door een positie aan te klikken in de afspeelbalk wel werkt als ik ben verbonden met een Iphone maar niet met een Android toestel. Ik heb zelf Android dus helaas kan ik ook niet doorspoelen.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Iemand interesse? ;)

Te koop: auto die 23 jaar in quarantaine heeft gestaan

Het gaat om een BMW 740i uit 1997

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

jordy2811 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:29:
Ik heb gemerkt.dat doorspoelen door een positie aan te klikken in de afspeelbalk wel werkt als ik ben verbonden met een Iphone maar niet met een Android toestel. Ik heb zelf Android dus helaas kan ik ook niet doorspoelen.
Wat speel je dan af? Want Spotify doet dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Als er via de Spotify app wordt afgespeeld door een Iphone kun je probleemloos naar een willekeurig moment in een nummer gaan door in de afspeelbalk te klikken. Via de simpelere bluetoothverbinding waarbij je in je mediamenu je telefoon selecteert (en dus niet het Spotify logo) lukt dat doorspoelen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Ìk speel MP3 af via USB en dan werkt het niet

[ Voor 31% gewijzigd door wimpie007 op 25-03-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Onze BMW gaat ons na 2 jaar toch weer verlaten helaas. De auto was echt enorm goed, zeer fijn ding. Maar mijn kantoor is verhuisd en zit nu op 500 meter. Dus ik loop en fiets naar kantoor.

Mijn Tesla Model S staat daardoor eigenlijk stil. Da's een beetje dure optie om slechts eens in de 2 weken een rondje mee te rijden. Dat word nu dus de daily van mijn vrouw en de BMW gaat dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:27
PWM schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:36:
Onze BMW gaat ons na 2 jaar toch weer verlaten helaas. De auto was echt enorm goed, zeer fijn ding. Maar mijn kantoor is verhuisd en zit nu op 500 meter. Dus ik loop en fiets naar kantoor.

Mijn Tesla Model S staat daardoor eigenlijk stil. Da's een beetje dure optie om slechts eens in de 2 weken een rondje mee te rijden. Dat word nu dus de daily van mijn vrouw en de BMW gaat dus weg.
BMW was private lease toch? Kon je dat makkelijk annuleren?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Morpheusk schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:53:
[...]

BMW was private lease toch? Kon je dat makkelijk annuleren?
Nee, ik zat nog op een oud contract (de nieuwe zijn wel makkelijker dacht ik).

Maar mijn schoonzus zocht een auto. Aangezien ik echt een enorm lag tarief had, relatief, wilde zij hem graag overnemen. En dat vind BMW prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

jordy2811 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:28:
Als er via de Spotify app wordt afgespeeld door een Iphone kun je probleemloos naar een willekeurig moment in een nummer gaan door in de afspeelbalk te klikken. Via de simpelere bluetoothverbinding waarbij je in je mediamenu je telefoon selecteert (en dus niet het Spotify logo) lukt dat doorspoelen niet.
Ik gebruik de ingebouwde Spotify app van iDrive, niet via m'n telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 10:11

JoepW

iRacer & Home Assistant

Zo eerste langere snelwegrit gemaakt naar Beek Auto Racing met mijn 520i en dat was bij (braaf) 100km/u. Inclusief koude start, wat stadskilometer. De rit was ca. 160 km. Ik was echt verbaasd over het verbruik: 5,5 / 100 km! Bizar.
Maar goed nu is ie gechipt en heb ik een heerlijke smeuige dieselachtige motor met ca. 280 pk en ruim 400 nm. Tevreden.
Op de terugweg was ie wat minder zuinig, maar dat kwam omdat ik geen 100 km/u heb gereden en niet braaf optrok :+

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 27-03-2020 10:33 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 14-09 12:58
JoepW schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:32:
Zo eerste langere snelwegrit gemaakt naar Beek Auto Racing met mijn 520i en dat was bij (braaf) 100km/u. Inclusief koude start, wat stadskilometer. De rit was ca. 160 km. Ik was echt verbaasd over het verbruik: 5,5 / 100 km! Bizar.
Maar goed nu is ie gechipt en heb ik een heerlijke smeuige dieselachtige motor met ca. 280 pk en ruim 400 nm. Tevreden.
Op de terugweg was ie wat minder zuinig, maar dat kwam omdat ik geen 100 km/u heb gereden en niet braaf optrok :+
Voor het verbruik is die 100km/u wel goed ja. Retour Eindhoven (+- 205km, waarvan nog geen 10 stadskilometers) aan 6,5/100 hier.

Gelukkig rijd (reed? :P) ik meer over de grenzen dan hier, want die 100 schiet echt niet op.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:52

royhoi

-

Weekend! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LF9UEuGr7mfwZqoTLy-DuORGJXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FCn5zQoCcAkwMxe6KHcRUyH.jpg?f=fotoalbum_large

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

JoepW schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:32:
Zo eerste langere snelwegrit gemaakt naar Beek Auto Racing met mijn 520i en dat was bij (braaf) 100km/u.
Welk blok/ bouwjaar?

Met 100km/h wordt het allemaal wat minder druk bij de heren tuners vrees ik.

[ Voor 14% gewijzigd door bombadil op 27-03-2020 20:43 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

bombadil schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:42:
[...]

Welk blok/ bouwjaar?

Een G31 van december 2018.
Deze dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
bombadil schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:42:
[...]

Welk blok/ bouwjaar?

Why? Tuning doe je volgens mij niet voor de topsnelheid, maar de tussenacceleratie. Plus, na 19.00u mag je op veel stukken gelukkig nog iets vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vermogen heb je een beetje nodig voor de 100-200 en voor mijn part een heleboel voor de 200-300.

0-100 is vooral een kwestie van mechanische grip. En een klein beetje van de versnellingsbak. De meeste auto’s schakelen 1x in die sprint. Een beetje motorfiets doet hem netjes in de 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tuning heeft voor mij niet het doel om een hogere topsnelheid te bereiken. Wel om met onveranderd rijgedrag een beetje zuiniger te rijden door toegenomen koppel en vooral om lekker meer dieselachtig (en comfortabel) te kunnen rijden lager in de toeren ;)
En ja ik reis (tja wanneer weer?) af en toe in Duitsland en dan is het wel heel lekker dat ie net wat makkelijker over de 200 km/u gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:10

Theimon

Snapte!?

De brandstofpomp van de Coupe vervangen. Hij was langzaam aan het sterven, wat niet zo vreemd is. Volgens mij was het nog de originele en die had er nu dus 300k opzitten....dan willen ze er nog wel eens mee stoppen in een E46 :P

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Diesel of benzine?
Ik hoorde altijd horrorverhalen over de vp44-pomp van de E46 320d. Die van mij heb ik ook rond 300k verkocht. Zonde eigenlijk, hij was retebetrouwbaar maar ik wilde zo nodig iets anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:20

Detmer

Professioneel prutser

Even een vraagje: Voor de BMW E90 ben ik op zoek naar een manier om 2 apparaten op de MOST-aansluiting te plaatsen. Gaat een split-kabel hiervoor werken?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

@Detmer Heb jij een foto van je E90? Buitenkant bedoel ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Man man wat is die Connected app waardeloos. Nu al voor de 3e keer in paar jaar dat de app crasht direct na starten.

(Galaxy S10e, cache al gewist).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
duderuud schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:21:
Man man wat is die Connected app waardeloos. Nu al voor de 3e keer in paar jaar dat de app crasht direct na starten.

Niet alleen de app, de hele IT erachter ook.

Iedere keer krijg ik welkom - te zien ipv mijn naam.
Doordat ze nog steeds een bug op hun site hebben kan je dat zelf niet aanpassen omdat postcodeveld geen enkele input goedvind en je dus niet kan saven.

Dus ik al 3 keer gebeld inmiddels en passen ze het aan, ene keer gaat het een dag goed, andere keer een week maar is wederom nu....

Ook Android Auto laat lang op zicht wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:10

Theimon

Snapte!?

Pannencouque schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:04:
Diesel of benzine?
Ik hoorde altijd horrorverhalen over de vp44-pomp van de E46 320d. Die van mij heb ik ook rond 300k verkocht. Zonde eigenlijk, hij was retebetrouwbaar maar ik wilde zo nodig iets anders :P
De benzine. Zeker op E46fanatics lees je genoeg over stervende brandstofpompen, dus het moest een keer gebeuren.

Deze week ff de OBD-lezer eraan hangen, soms lijkt ie nog iets te haperen, maar ik krijg nog geen motorstoringen. Misschien staat er nog iets in het geheugen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53

GforceNL

Out of memory....

Afgelopen weekend de auto maar weer eens aangepakt en flink gepoetst. Met zn tweetjes de hele dag bezig geweest maar het resultaat mag er zeker zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_trR9HJaO06-8f-WoDgOBdTCGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04PMaRMTqvNeWFrLAb0xMMip.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26lD7iWbJJTpynM9oQh9b6UWOp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOksw8Nsz3ZKhhqQvO2biPbV.jpg?f=fotoalbum_large

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
GforceNL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:46:
Afgelopen weekend de auto maar weer eens aangepakt en flink gepoetst. Met zn tweetjes de hele dag bezig geweest maar het resultaat mag er zeker zijn.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Poah lekker hoor.
Mist er nou een wit 'kapje' over die ene parkeersensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Cornholio schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Poah lekker hoor.
Dat is de side-view-camera.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 09:53

GforceNL

Out of memory....

@Cornholio wat @fsfikke zegt klopt, is de sideview camera.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Begin dit jaar even in Zwitserland geweest. Wat blijft het toch een mooi land O+ (Panorama van die berg erachter)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xv3u1KwET6mPKAuJEnrGuy0rLTI=/f/image/qpKP1HwiCvPB6fWj5Mq6iMpl.jpg

Ook in Frankrijk genoten van de heerlijke kustwegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpvsmdKNSGCgNJTpy4CBbP-udLk=/f/image/rmzN5oB844gTVXhqlGYJUog3.jpg

Nog steeds verliefd <3
Simply1337 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:45:
Tadaaaaa

330e M-Sport Centennial High Executive
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j0njUel.png
Ohh, erg mooie kleur ook. Gefeliciteerd *O*

[ Voor 25% gewijzigd door MoietyMe op 30-03-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Cornholio schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Poah lekker hoor.
Er was vroeger een tijd dat je parkeersensoren alleen in het zwart kon krijgen!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jordy2811
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3TWR3DNM8su7JhJgSK6ex-xHSo=/f/image/YDuylUQcO82DNC0czACUfG4b.jpg

Enkele weken geleden weer bij BR-Performance in Raamsdonksveer geweest met bovenstaand resultaat. Niet dat ik echt power tekort kwam, maar in Duitsland op wat hogere snelheid is het extra vermogen echt wel fijn. Na de 130kmh is het verschil echt zeer goed te merken. Kwa rijcomfort is er niets veranderd, schakelt nog steeds soepel en dosering gas is er niet op achteruit gegaan. Met name dosering van vermogen is iets dat ik na het tunen van de 2.0i X1 van mijn vriendin wel achteruit gegaan vond! Het verschil zit er waarschijnlijk in dat dat blok vooral onderin veel meer koppel heeft gekregen en de b58 motor van de M140i met name juist vanaf 2500 toeren pas vermogen extra heeft gekregen.

Over verbruik kan ik nog niet veel zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door jordy2811 op 30-03-2020 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Ik dacht dat er bij stage 1(enkel een chip toch?) max iets van 380 te halen viel.. Daarnaast neem ik aan dat je xDrive hebt of is het nog wel op het asfalt te krijgen? Daarnaast een beetje tevreden over BR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Stage 1 doet gemiddeld rond de 400-420pk en 600-620nm (op ron98)

En xDrive is (in de zomer) niet leuk, daar heb je dan weer dit voor: https://www.xdelete.app :)

[ Voor 9% gewijzigd door duderuud op 31-03-2020 08:59 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:52
jordy2811 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:47:
[Afbeelding]

Enkele weken geleden weer bij BR-Performance in Raamsdonksveer geweest met bovenstaand resultaat. Niet dat ik echt power tekort kwam, maar in Duitsland op wat hogere snelheid is het extra vermogen echt wel fijn. Na de 130kmh is het verschil echt zeer goed te merken. Kwa rijcomfort is er niets veranderd, schakelt nog steeds soepel en dosering gas is er niet op achteruit gegaan. Met name dosering van vermogen is iets dat ik na het tunen van de 2.0i X1 van mijn vriendin wel achteruit gegaan vond! Het verschil zit er waarschijnlijk in dat dat blok vooral onderin veel meer koppel heeft gekregen en de b58 motor van de M140i met name juist vanaf 2500 toeren pas vermogen extra heeft gekregen.

Over verbruik kan ik nog niet veel zeggen.
Lijkt net een screenshot uit Need For Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Het is inderdaad een Xdrive. Dit is nu de 3e auto die ik er laat doen en altijd erg netjes geholpen. Met mijn auto zijn ze 3u bezig geweest waarbij tussendoor ook runs op de testbank worden gedaan. Als ze met je auto bezig zijn is er altijd tijd voor een praatje en merk je de bevlogenheid van de 2 broers die er werken. Vooraf heb ik bij de dealer nog een beurt laten uitvoeren waarbij ook de bougies vervangen zijn.

Achteraf wordt de koppel/vermogenskromme nog besproken en uitgelegd waarom de lijnen lopen zoals ze lopen.

In dit forum is natuurlijk al meermaals besproken wat de voor en nadelen van tuning kunnen zijn en daar ben ik me van bewust. Natuurlijk slijten onderdelen harder als ze meer worden belast. Wel rij ik de auto altijd goed warm voor ik meer vermogen aanspreek en rij 95% van de tijd gewoon rustig met het verkeer mee.

[ Voor 6% gewijzigd door jordy2811 op 31-03-2020 10:01 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Daar is ‘ie dan!

[..]

[ Voor 120% gewijzigd door graceful op 12-07-2021 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie007
Haha wow! Heel wijs!

Zit je voor of achterin ;-)

€152856 :9

Qua bpm zijn ze niet echt rijk geworden zie ik hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
wimpie007 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:03:
[...]

Haha wow! Heel wijs!

Zit je voor of achterin ;-)

€152856 :9

Qua bpm zijn ze niet echt rijk geworden zie ik hahaha
Hahahhaa klopt & beide, zal morgen foto schieten van de binnenkant!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:27
Dik hoor! Veel plezier ermee.

Verder wel gewaagd deze foto’s. Lees de reacties van mijn post destijds :P
Morpheusk in "Het grote BMW-topic #13"

[ Voor 17% gewijzigd door Morpheusk op 02-04-2020 00:08 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:25
Oef.. Dat wordt toch even wennen in straatbeeld hoor.. Verder een prachtig apparaat natuurlijk _/-\o_
Eigenlijk moet je er een chauffeur bij hebben. Een vriend van me heeft een iets oudere 750Li gehad, en tijdens een tripje naar Frankrijk vroeg zijn vrouw zich af waarom d'r stoel de hele tijd naar voren ging. Dat deed z'n zoon dus die rechts achterin zat >:) (alsof je beenruimte tekort komt achterin zo'n ding).

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Prachtige bak! Ik heb zelf 3 stuks 750i gehad (2x E32, 1xE38) en dikke sedan's blijven toch wel mijn voorliefde houden. Doe eens foto's binnenkant :P

Grappig: Ik zie dat het gewicht nog steeds rond de 2 ton zit. In mijn geval had je dan een twaalf pitter. Vermogens van de 12 pitters zaten zo rond de 300pk. Jij hebt 394 pk uit een 6 cilinder (wel met electromotor assistentie). Kan je nagaan wat een spurt die techniek heeft gemaakt.

Uit nieuwsgierigheid de bpm: hoe komt die zo laag dan? :?

[ Voor 38% gewijzigd door elmerblues op 02-04-2020 08:09 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:44
elmerblues schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:02:
[...]
Theoretische uitstoot i.c.m. een hoger gewicht.

740Li xDrive 174g/km en 1.835kg. (340pk)
745Le xDrive 52g/km en 2.060kg.(394pk)

Totaal bezopen natuurlijk, maar zo is het nu eenmaal ingericht.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 13:35
elmerblues schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:02:
[...]

Weinig CO2 uitstoot door hybride techniek. Gunstig voor ons Nederlanders dus.

@graceful Ondanks dat ik zelf nog niet kan wennen aan die gril.... wat een apparaat! :9~ Veel plezier ermee. Koning op de weg. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 02-04-2020 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Nette auto hoor....veel plezier. Hoop dat je er vooral zelf in mag rijden.
Bizar hoe groot die auto's zijn geworden. Mijn E38 was destijds al een bakbeest, maar een 5er anno 2020 is groter.

De grille kan ik helaas nog steeds niet aan wennen, ook niet nadat ik de 7er een paar keer real life heb gezien. Wel is het zo dat ik de grille op bijvoorbeeld een E60 weer extreem klein vind ogen, dus wellicht went het ooit nog eens.

Wanneer is de jaarlijkse BBQ van 'Het grote BMW-topic' btw? 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Beam87 op 02-04-2020 08:42 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• elmerblues
De grille evolutie eens inzichtelijk, een X7 grille versus een E30 grille...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9TAyx7NILZh_EN35O6q2msozVI=/f/image/ygvfmxzieXle1oE9C04pF7kd.jpg

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Niet eens het nieuwe logo? :o

Gefeliciteerd, veel plezier er van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
--MP-- schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:10:
[...]

Niet eens het nieuwe logo? :o

Gefeliciteerd, veel plezier er van!
Het nieuwe logo is (gelukkig) enkel voor BMW communication & branding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:59:
[...]

iemand? Ik de bluetooth ANVR(?) versie al aangepast maar dat mag niet baten...
Dat was te vroeg geconcludeerd... Met versie 1.3 werkr nummer verder en terug via het stuur wel, versie 1.4 en hoger niet...

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:38
Gisteren ook mijn eerste BMW op mogen halen. Gelukkig was die net voor de sluitingen van de fabrieken geproduceerd, dus uiteindelijk maar twee maanden hoeven wachten. Nu de komende 4 jaar genieten van deze mooie 2-serie Gran Coupé.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xpb55zOHLwSss218tIZ2Ypk_9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQO2o6RbapISixpx8OS49paw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Gefeliciteerd en veel rij plezier *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
duderuud schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:21:

Die 3D view functie werkt bij mij een paar dagen en daarna blijftie hangen....

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
Heb sinds begin Januari me 120d uit 2004 omgewisseld voor deze 535i uit 2010 met zo'n 97k op de teller.
Bomvol opties en super comfortabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUrT8LkcwkiTwJMc2rHZBPAJGl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/orQ8ksfOo2Kgrjo69HI6wgMU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VyYOibXyxZa8i0wNRgJYj5X9ro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/chyYzhHY7FE6IqgOA9HTOt1q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0TS1hAW5cKBJWt6y4UcXAWw4zs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uDfWbVYUc2zuTcwkpZoWKKWU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Vandaag de auto grondig schoongemaakt en onder een hoes gedaan. Afgelopen maand 100 km gereden en gaat komende tijd niet veranderen. Wordt ondertussen wel hartstikke vuil... Dus af en toe even warm rijden en verder even opbergen tot betere tijden :(.

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 05-04-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:48
De zomerbanden onder de M140i zijn bijna aan vervanging toe. Af fabriek lagen er RFT banden onder, maar weet niet helemaal of ik daar nu zo een fan van ben. Dit was als ik het goed heb overigens een optie. Weet iemand welke standaard non RFT band er af fabriek onder een M140i lag, en welke banden zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

zunrob schreef op maandag 6 april 2020 @ 01:07:
De zomerbanden onder de M140i zijn bijna aan vervanging toe. Af fabriek lagen er RFT banden onder, maar weet niet helemaal of ik daar nu zo een fan van ben. Dit was als ik het goed heb overigens een optie. Weet iemand welke standaard non RFT band er af fabriek onder een M140i lag, en welke banden zouden jullie aanraden?
Pilot Super Sport.

En ik zou Pilot 4S nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

De 4s is (nog) niet in 18” te krijgen.

Ga voor de gewone PS 4. Bevallen mij ook uitstekend, beter dan de Pilot Supersport, zeker in de regen.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb zelf onder mijn M135i LCI ook de Pilot Super Sport vervangen door Pilot Sport 4. Vooral op het natte inderdaad veel beter grip dan de SS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Heren, mooie auto's. geniet ervan!

Heb gisteren mn auto maar eens gewassen... is het vanochtend al vol met pollenwaas van de bomen Q_Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Simply1337 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:43:
Heren, mooie auto's. geniet ervan!

Heb gisteren mn auto maar eens gewassen... is het vanochtend al vol met pollenwaas van de bomen Q_Q
Zwarte of hele donkere auto zeker?

Om die reden neem ik, begenadigd poetsfanaat, nooit meer een zwarte of donkere auto. Het bleef altijd maar plm 5 minuten goed na een middag poetsen en 30dkm per jaar ;(

Een garage scheelt enorm trouwens. Maar dat moet ook maar kunnen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
elmerblues schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:55:
[...]

Om die reden neem ik, begenadigd poetsfanaat, nooit meer een zwarte of donkere auto. Het bleef altijd maar plm 5 minuten goed na een middag poetsen en 30dkm per jaar ;(

estoril blauw, maar heeft ook wel wat.. blauw/geelig.. beetje pearlescent effect :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dikke bak! Het zal vast goddelijk rijden, maar die grille zorgt er voor dat ik nooit dit model 7 serie zou overwegen. Bangle was destijds controversieel maar deze designtaal gaat ook niet de goede kant op imho...
elmerblues schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:55:
[...]

Een garage is ook niet heilig. Heb een standaard stalen deur maar daar komt vanalles aan stof en rommel onderdoor gewaaid bij westenwind, auto zit het halve jaar door alsnog onder de bruine haartjes van al die platanen hier in de straat. Het wordt ook hoog tijd om maar eens roldeur met een rubber afsluitrand te installeren voordat die krengen weer gaan bloeien.

Maarja, als ie net gepoetst is heb je er met een zwarte auto wel weer (even) plezier van :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABecLcEMiCrAT9nQwTSASqqECKw=/f/image/WJ7LERNFFfvHbSmCgx0azOcJ.jpg

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Bedankt voor de duidelijke tips! PS4 worden het dus. Bij de dealer laten monteren of hebben jullie andere goede adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
zunrob schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:35:
Bedankt voor de duidelijke tips! PS4 worden het dus. Bij de dealer laten monteren of hebben jullie andere goede adressen?
Ik ga hier altijd naar de BandenXL. Die leveren prima werk. Over het algemeen kan er niet veel mis gaan aan het verwisselen van wat bandjes denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:21

_Arthur

blub

Fonta schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:37:
Ik ga hier altijd naar de BandenXL. Die leveren prima werk. Over het algemeen kan er niet veel mis gaan aan het verwisselen van wat bandjes denk ik.
Aan de bandjes niet nee. Maar aan je velgen des te meer. Zeker als het om 19+"-es gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik ga hier naar de lokale bandenboer. Die doen bijna niets anders dan banden + uitlijnen dus zijn daar ook gewoon goed in. Banden kocht ik voorheen nog wel online en liet ze bij een kennis monteren maar door verhuizing moet ik eerst 100 km rijden om ze daar te laten monteren. De vorige keren eens uitgerekend wat het prijsverschil was met de banden kopen bij de bandenboer incl montage of zelf de banden kopen en dan naar de bandenboer voor montage maar dat verschil was mij de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
MadMarky schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:26:
[...]

Dikke bak! Het zal vast goddelijk rijden, maar die grille zorgt er voor dat ik nooit dit model 7 serie zou overwegen. Bangle was destijds controversieel maar deze designtaal gaat ook niet de goede kant op imho...

[...]

Een garage is ook niet heilig. Heb een standaard stalen deur maar daar komt vanalles aan stof en rommel onderdoor gewaaid bij westenwind, auto zit het halve jaar door alsnog onder de bruine haartjes van al die platanen hier in de straat. Het wordt ook hoog tijd om maar eens roldeur met een rubber afsluitrand te installeren voordat die krengen weer gaan bloeien.

Maarja, als ie net gepoetst is heb je er met een zwarte auto wel weer (even) plezier van :)
[Afbeelding]
De Z3 Coupe heb ik altijd een zeer moeilijk model gevonden. Vanaf de zijkant zijn de verhoudingen wat mij betreft beetje gek...maar dit is een mening he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
MadMarky schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:26:
[...]

Ja, ik weet het niet. Het valt in realiteit gewoon enorm mee blijkbaar. Of het is omdat je eigenlijk altijd in de auto zit dat het toch niet zoveel uitmaakt.

Had ooit ‘n 5GT en dat was pas wennen. Maar na tijdje vond je het of gewoon mooi of keek je d’r simpelweg niet meer na. Zou zoiets toch niet laten voor een iets grotere grill. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:24

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Fonta schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:37:
[...]

Ik ben juist naar de lokale BMW dealer gegaan voor de banden: Deze dealer heeft een bandenapparaat die de velg vast houdt via de wielboutgaten in plaats van geklemd bij de velgrand. Hierdoor had ik 0 risico op schade/zichtbare afdruk aan de rand van de velgen :) Wel zo fijn met spiksplinternieuwe velgen.

Ze zijn wel duurder dan de bandenboer: Ik heb 950 euro betaald voor de banden (Michelin PS4 18" non-RTF met T0 markering) inclusief monteren en zwart velgenlood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Beam87 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:02:
[...]

De Z3 Coupe heb ik altijd een zeer moeilijk model gevonden. Vanaf de zijkant zijn de verhoudingen wat mij betreft beetje gek...maar dit is een mening he.
Het is niet voor niets dat ze de geuzzennaam 'clownschoen' gekregen hebben. Die naam wordt door eigenaren ook gewoon gebruikt :p
graceful schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:07:
[...]

Ja, ik weet het niet. Het valt in realiteit gewoon enorm mee blijkbaar. Of het is omdat je eigenlijk altijd in de auto zit dat het toch niet zoveel uitmaakt.

Had ooit ‘n 5GT en dat was pas wennen. Maar na tijdje vond je het of gewoon mooi of keek je d’r simpelweg niet meer na. Zou zoiets toch niet laten voor een iets grotere grill. :)
Hier rijdt in de straat regelmatig een 745e voorbij, in realiteit wordt het niet beter :p
Maar inderdaad, of je daarom zo'n auto zou moeten laten schieten... :9

Bij een 5GT snap ik het dan wel weer. Geen fraaie auto maar wel erg geschikt voor reizen. Veel zitruimte (ook achterin) en een grote kofferbak. Als alternatief zou je haast naar een Franse MPV moeten gaan, maar of het daar beter van wordt... :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
_Arthur schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:51:
[...]

Aan de bandjes niet nee. Maar aan je velgen des te meer. Zeker als het om 19+"-es gaat.
True

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
Mooi dagje vandaag Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLa18VtBUqYj9zjK1wtzjZo2sts=/f/image/vR4XDDNBGLNkeaSqRKIVnSvr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Met sommige modellen zijn bepaalde aspecten inderdaad even wennen. Iets waar ik mij echter meer aan stoor dan de grill van de 7 of de dip van de Z3 Coupe is die rechte motorkap lijn van veel modellen. Zoals bijvoorbeeld bij de F30:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOq4UNbJV6eoVoOVNQZlVQKf6BY=/f/image/w7qWrhVK4tcE4N2pFzKVAtPJ.jpg

Weet iemand waarom ze dat hebben veranderd ten opzichte van bijvoorbeeld de E90? De opvolger van de F30, de G20, heeft het dan weer niet (gelukkig):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLQjacey8JiyCZ_ey5m0Si3Fh4A=/f/image/fI3UG0dtPrNewZNYuEYISuvQ.jpg

Vind de neus van de F30 verder heel mooi, maar die lijn zo dwars door het lijnenspel verpest het een beetje :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
MoietyMe schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:03:
Met sommige modellen zijn bepaalde aspecten inderdaad even wennen. Iets waar ik mij echter meer aan stoor dan de grill van de 7 of de dip van de Z3 Coupe is die rechte motorkap lijn van veel modellen. Zoals bijvoorbeeld bij de F30:

[Afbeelding]

Weet iemand waarom ze dat hebben veranderd ten opzichte van bijvoorbeeld de E90? De opvolger van de F30, de G20, heeft het dan weer niet (gelukkig):

[Afbeelding]

Vind de neus van de F30 verder heel mooi, maar die lijn zo dwars door het lijnenspel verpest het een beetje :(.
Rechte motorkaplijn? Dat is toch juist één van de kenmerken van een BMW..... die langerekte horizontale motorkap? Of bedoel je dat niet.

Ik vind de lijn van de nieuwe 1 Serie bijvoorbeeld echt vreselijk. Die loopt veel te snel naar boven en heeft dan ook nog een grote overhang......

De Volvo V90 heeft wat mij betreft de lijn die een BMW ook zou moeten hebben. Plat en lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Beam87 schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:28:
[...]

Rechte motorkaplijn? Dat is toch juist één van de kenmerken van een BMW..... die langerekte horizontale motorkap? Of bedoel je dat niet.

Ik vind de lijn van de nieuwe 1 Serie bijvoorbeeld echt vreselijk. Die loopt veel te snel naar boven en heeft dan ook nog een grote overhang......

De Volvo V90 heeft wat mij betreft de lijn die een BMW ook zou moeten hebben. Plat en lang.
Hij bedoelt de lijn die dwars boven de grille langs loopt. Volgens mij een stuk luiheid van de autobouwer? Scheelt hun moeilijk doen met plaatdelen en motorkapvergrendelingen. En is het misschien toevallig ook zo dat de F30 de eerste serie is met een voetgangersairbag? Waarbij de motorkap iets omhoog moet komen?

En de nieuwe 1-serie, tjsa... je noemt daar de design nadelen van FWD :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

MadMarky schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:33:
[...]

Zij bedoelt de lijn die dwars boven de grille langs loopt. Volgens mij een stuk luiheid van de autobouwer? Scheelt hun moeilijk doen met plaatdelen en motorkapvergrendelingen. En is het misschien toevallig ook zo dat de F30 de eerste serie is met een voetgangersairbag? Waarbij de motorkap iets omhoog moet komen?
Die bedoel ik inderdaad :). En dat is een goed punt van de voetganger bescherming. Gelukkig hebben ze het bij de G20 weer wat netter opgelost. Wellicht dat het een 'last minute' vereiste was en daarom zo gedaan is? Al is het dan opmerkelijk dat de prototypes er ook al mee rond reden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMzhO4f6SYC28aknGC6TWgiX1Lg=/f/image/wNL8W6tPh4ZyMBh2ARcufwKO.jpg

Misschien dat ik de enige ben die er over valt hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
_Arthur schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:51:
[...]

Wat raad jij aan?

En ik zal ook iets van een mobility kit moeten kopen; hebben jullie ook daar tips voor? :)

[ Voor 17% gewijzigd door zunrob op 06-04-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Mrlten schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:10:
[...]
...

Ze zijn wel duurder dan de bandenboer: Ik heb 950 euro betaald voor de banden (Michelin PS4 18" non-RTF met T0 markering) inclusief monteren en zwart velgenlood.
Zo, dat is duur! Ik heb bij de lokale bandenboer €600 betaald voor dezelfde set.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Ik begrijp dat de non-RTF banden lekkerder rijden, maar wat doen jullie dan als een band lek gaat? Meteen de wegenwacht bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05:48
Fonta schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:18:
Ik begrijp dat de non-RTF banden lekkerder rijden, maar wat doen jullie dan als een band lek gaat? Meteen de wegenwacht bellen?
Geen reservewiel mogelijkheden? Persoonlijk ben ik toch nog steeds van een reservewiel, al besef ik maar me al te goed dat er relatief weinig nieuwe auto's zijn met reservewielen.

Zou op zijn minst zorgen dat je een mobility kit bij je hebt, kost ook niet de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:44
Fonta schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:18:
Rij inmiddels ruim 30 jaar. Heb in die periode 2 keer een lekke band gehad; met de RFT's op m'n vorige auto in een periode van een half jaar :).

Zal wel toeval zijn.

Zou niet weten wat ik zou doen als ik nu een lekke band krijg. Heb wel zo'n setje om hem tijdelijk te vullen maar misschien wordt het toch de ANWB. Of BMW zelf.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

alexbl69 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:39:
[...]

Rij inmiddels ruim 30 jaar. Heb in die periode 2 keer een lekke band gehad; met de RFT's op m'n vorige auto in een periode van een half jaar :).

Zal wel toeval zijn.

Zou niet weten wat ik zou doen als ik nu een lekke band krijg. Heb wel zo'n setje om hem tijdelijk te vullen maar misschien wordt het toch de ANWB. Of BMW zelf.
Dit.

Een kit is (bijna) hetzelfde als een reservewiel, je hebt er maar 1.

RFT slijt sneller, rijdt ongemakkelijker, plakt minder, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Snake schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:29:
[...]
RFT slijt sneller, rijdt ongemakkelijker, plakt minder, ...
Je beweert nogal wat?
Pagina: 1 ... 67 ... 370 Laatste