Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Spollie schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:44:
[...]

Bah.. dit ziet er toch niet uit? Maakt het ook nog eens enorm afhankelijk van de kleur hoe het logo uit de verf komt.

[Afbeelding]
Vind het eigenlijk wel exemplarisch voor het BMW van nu....kernwaarden worden bij het grof vuil gezet en wansmaak regeert....

Die nieuwe 2 GC is ook weer een goed voorbeeld van het nieuwe BMW...wat is dat ding ontzettend lelijk zeg, die achterkant maakt het een lomp ding en de verhoudingen kloppen gewoon niet. Op een X4, X6 en 8er zit ook zo’n lelijke té hoge achterkant...echt volledige misser weer....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Beam87 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:18:

Vind het eigenlijk wel exemplarisch voor het BMW van nu....kernwaarden worden bij het grof vuil gezet en wansmaak regeert....de smaak van mensen die veel nieuwe BMW's kopen regeert
Fixed.

Kernwaarden verkopen op dit moment geen auto's dat ziet BMW heel goed.
Dus als ze mee willen blijven doen op internationaal niveau zullen ze moeten veranderen.

En nee dat past niet altijd bij onze traditionele hollandse smaak.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dus ik open de configurator en click een 2GC in elkaar.

Ik snap dan smaken verschillen, maar damn dit is toch een mooie bak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3o5wMy10UaYP_vlepNqmYsVv6c=/800x/f/image/hXEl3mQ7pmfylkbmiePBg0Ga.png?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

En dan te bedenken dat ik net een nieuwe WITTE 2GC heb besteld waar dit logo waarschijnlijk ook op gaat komen :F
Tylen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:30:

[Afbeelding]
Eens! Daarom heb ik er ook een besteld (wit wel te verstaan).

[ Voor 89% gewijzigd door ThePrutser op 04-03-2020 09:39 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32

Detmer

Professioneel prutser

Ik ben mij aan het oriënteren om een USB aux in mijn E90 (2005) te bouwen. De conclusie is tot nu toe dat een Yatour, GROM of Dension daarvoor de (enige?) oplossing is.

Wat zijn de ervaringen? Zit er veel verschil in kwaliteit? Is het inbouwen een beetje eenvoudig te doen?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ThePrutser schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:35:
[...]

En dan te bedenken dat ik net een nieuwe WITTE 2GC heb besteld waar dit logo waarschijnlijk ook op gaat komen :F

[...]

Eens! Daarom heb ik er ook een besteld (wit wel te verstaan).
Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Beam87 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:18:
[...]

Vind het eigenlijk wel exemplarisch voor het BMW van nu....kernwaarden worden bij het grof vuil gezet en wansmaak regeert....

Die nieuwe 2 GC is ook weer een goed voorbeeld van het nieuwe BMW...wat is dat ding ontzettend lelijk zeg, die achterkant maakt het een lomp ding en de verhoudingen kloppen gewoon niet. Op een X4, X6 en 8er zit ook zo’n lelijke té hoge achterkant...echt volledige misser weer....
Ik vind het ook geen porum dat nieuwe logo, al zal het ook een kwestie van wennen zijn.

De helft van het modellenprogramma spreekt me ook totaal niet meer aan, want veel te druk vormgegeven. Maargoed, het verkoopt, dus het zal BMW niets uitmaken wat ik ervan vind :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:31

[Afbeelding]
Totdat je de achterkant ziet. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rivanov schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Totdat je de achterkant ziet. ;)
Uiteraard ook naar gekeken. Nog steeds mooi. Gelukkig hebben we allemaal verschillende smaken ;) Anders lagen we allemaal op mijn vrouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
spank_mojoo schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:26:
[...]

Niet doen, laat je ramen gewoon doen met folie.
Ik heb in mijn E46 Sonniboys gehad en nu in de E60 schermen van Laitovo.
Deze schermen (vooral de Laitovo) blokkeren meer zicht dan zonlicht.
Ik moest op korte termijn zonwering hebben maar als ik meer tijd had gehad was ik zeker voor folie gegaan.
Ik wordt alleen niet zo happy van de hoeveelheid sop die ze erop spuiten en overal tussenloopt haha.
En met een mesje op je ruiten snijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
wimpie007 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Ik wordt alleen niet zo happy van de hoeveelheid sop die ze erop spuiten en overal tussenloopt haha.
En met een mesje op je ruiten snijden
Bij wrappen moet je ook niet bang zijn dat er een scherp mesje langs je lak gaat :Y)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

[Afbeelding]
I'd take it! 😊

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Hoe is jullie ervaring met een 335i N54 motor uit 2007? Ik weet dat er een aantal dingetjes zijn waar ik op zou moeten letten bij aanschaf, injectoren, turbo's / wastegate'rattle', dakgeleiders bij de cabrio, waterpomp, thermostaat etc. Hebben jullie nog dingen waar ik zeker op moet letten bij een testrit van een 335i met >200k kilometers?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Hoop standaard zaken die bij auto's gelden met een behoorlijke kilometerstand. Denk aan zaken als versnellingsbak (koppeling bij een handbak), veren en dempers etc etc. Je zult ook rekening moeten houden met potentieel behoorlijke onderhoudskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87

[Afbeelding]
Vanaf de zijkant gaat het nog wel, maar toch blijf ik het een Kia Forte vinden. In dit segment is de Audi A3 sedan mijns inziens de enige geslaagde variant....en met dat merk heb ik werkelijk helemaal niets, dus dat zegt wel wat.
De nieuwe Mercedes CLA is al weer een goede verbetering t.o.v. de vorige generatie en kan mij ook wel bekoren. De Mercedes CLS blijft wat mij betreft echter de absolute vedette als het gaat om een coupe-lijn..interieur is kermis, das dan weer jammer.

Nu BMW al zijn modellen ongeveer heeft voorzien van een BBQ-grille of vreemde achterkant, ben ik wel benieuwd naar BMW's verkoopaantallen t.o.v. Mercedes over 2020.

Maar gelukkig...smaken verschillen :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Beam87 op 04-03-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Er zou toch ook een zwart logo komen voor de dikste modellen?

https://www.autoblog.nl/n...go-is-voor-paupers-102041

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Beam87 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Nu BMW al zijn modellen ongeveer heeft voorzien van een BBQ-grille of vreemde achterkant, ben ik wel benieuwd naar BMW's verkoopaantallen t.o.v. Mercedes over 2020
Mercedes heeft serieuze leveringsissues .BMW 1 op 20 dec besteld en 29 feb geleverd. Een A klasse zou pas begin juni komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
wimpie007 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:53:
[...]

Mercedes heeft serieuze leveringsissues .BMW 1 op 20 dec besteld en 29 feb geleverd. Een A klasse zou pas begin juni komen....
Leveringsissues of hogere verkoopaantallen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
wimpie007 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:53:
[...]

Dat komt omdat die BMW 1 serie relatief weinig besteld wordt...en als ie wel wordt besteld zit er een goeie korting van de leasemaatschappij op is mijn idee.

Tekenend is toch wel dat de nieuwe 1er afgelopen maand in Nederland minder registraties had dan de A-klasse, die al meer dan 2 jaar mee gaat inmiddels....terwijl je zou verwachten dat in de eerste maanden na een release dit andersom zou zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 16:28
Gisteren toch getekend voor een 2 Gran Coupe.
M Sport editie. Met het Corporate Executive pakket is het gewoon een hele mooie deal (t.o.v. Sport Line, standaard). Bij Mercedes kwamen we er gewoon niet uit (over een A-Limo): lage inruil, moeilijk doen voor een goede deal, en bij het bestellen van een geheel nieuwe lange levertijden. Er was er nog 1 onderweg als voorraad, die is geoffreerd.

De CLA is zoals ik al eerder zei een stapje hoger qua prijs. Ik vind, maar dat is persoonlijk, dat de A net wat meer business is, de CLA weer wat sportiever, maar de 2GC zich echt de sportieve winnaar toont.

Op dit moment eind mei levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 13:35
alexbl69 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Leveringsissues of hogere verkoopaantallen?
Als ik Mercedes mag geloven hoge verkoop aantallen. Eind april krijg ik mijn CLA geleverd. Levertijd: Half jaar.
RiCk schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:49:
M Sport editie. Met het Corporate Executive pakket is het gewoon een hele mooie deal (t.o.v. Sport Line, standaard).
Netjes! Succes met wachten en veel plezier bij de aflevering. We zien de pics graag tegemoet.

[ Voor 42% gewijzigd door CarJunkyXL op 05-03-2020 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
M Sport editie. Met het Corporate Executive pakket is het gewoon een hele mooie deal (t.o.v. Sport Line, standaard). Bij Mercedes kwamen we er gewoon niet uit (over een A-Limo): lage inruil, moeilijk doen voor een goede deal, en bij het bestellen van een geheel nieuwe lange levertijden. Er was er nog 1 onderweg als voorraad, die is geoffreerd.

De CLA is zoals ik al eerder zei een stapje hoger qua prijs. Ik vind, maar dat is persoonlijk, dat de A net wat meer business is, de CLA weer wat sportiever, maar de 2GC zich echt de sportieve winnaar toont.

Particuliere aankoop gezien de inruil? En wat voor kleur, opties etc?

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
elmerblues schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:14:
[...]

Particuliere aankoop gezien de inruil? En wat voor kleur, opties etc?
Correct! Daar lig je wakker van, tenminste ik.
Vond een verklaring waarom in dit filmpje: YouTube: Sometimes, you don’t need a reason. The BMW 2 Gran Coupé. Because. :*)

BMW 218i Gran Coupé
Mineralgrau Metallic (vond de blauwe iets té, helaas weinig kleuropties)
Model M Sport
Velg 819M (de standaard bij de M Sport)
Aluminium zijdeglans exterieur line
Parking Assistant (voor 250 extra een mooie optie)
Corporate Executive / Executive (zie de link voor die inclusieve opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straightsix
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-05-2023
Ik blijf dat grappig vinden, M Sport meuk op 18i/d's met voorwiel-aandrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

straightsix schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:21:
Want in een 18i mag je auto er niet mooi uitzien? :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
Ziet er toch een stuk mooier uit en veel extra opties zoals M onderstel enzo. Daar heb je ook wat aan met een 118
En vroegah was je the man met 140pk :P

[ Voor 6% gewijzigd door wimpie007 op 05-03-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

_Arthur

blub

elmerblues schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:14:
Particuliere aankoop gezien de inruil?
Hoeft niet altijd perse; ik ruil mijn prive auto (marge) in en koop een auto zakelijk (btw) terug. Alleen een extra financiële transactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Zelfs op een achterwielaangedreven 18i/d heeft het geen meerwaarde. Is gewoon puur voor de looks.

Net zoals bij Mercedes met het AMG pakket op een 180 model. heeft 0,0 meerwaarde, maar ziet er wel beter uit dan een standaarduitvoering :)

Even los van eventuele hogere restwaarde..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• straightsix
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-05-2023
timmie271 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:43:
[...]

Zelfs op een achterwielaangedreven 18i/d heeft het geen meerwaarde. Is gewoon puur voor de looks.

Net zoals bij Mercedes met het AMG pakket op een 180 model. heeft 0,0 meerwaarde, maar ziet er wel beter uit dan een standaarduitvoering :)

Even los van eventuele hogere restwaarde..
1000 mensen, 1000 meningen natuurlijk en dat is ook een dikke prima.

Ik noem het pretentieus en ik (en andere straightsix'ers) moet toch altijd wel even gniffelen als ik een moddervette 1/2 serie zie met een 18i of lager badge achterop.

Iedereen heeft andere prioriteiten, maar doe mij maar een dikker blok en minder optisch vertoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
straightsix schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Ik noem het pretentieus en ik (en andere straightsix'ers) moet toch altijd wel even gniffelen als ik een moddervette 1/2 serie zie met een 18i of lager badge achterop.

Iedereen heeft andere prioriteiten, maar doe mij maar een dikker blok en minder optisch vertoon.
Ik ben het wel met je eens. Het is uiterlijk vertoon.
Natuurlijk wil je meer snelheid. Maar die komt vaak met een hogere prijs dan iets optisch vertoon.
En de 'standaard' ziet er vaak minder uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
[...]

Waar ligt de grens dan volgens jou? want dat kon nog wel eens lastig worden. :P

Persoonlijk vind ik 300 pk wel minimaal O-) O-) ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Nou, deze 'straightsixer' niet hoor, waarom zou je andere mensen uit moeten lachen, dan zit het probleem ergens anders denk ik :p BMW's zijn in Nederland duur genoeg dus toch mooi als iemand voor een 2 serie kiest ipv het zoveelste Daihatsu gebakje.

Wat ik vreemd vind zijn 3- of 4-cilinders met peperdure M-Performance opschmück, dan snap ik echt niet waarom ze niet gewoon een dikkere motor hebben gekocht. Maar een M-paket is bij de meeste modellen gewoon de mooiste variant, dus ik snap prima dat mensen daarvoor kiezen.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 05-03-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Was je ook verbaasd over de snelle levering? Ik heb twee weken geleden akkoord van mijn baas gehad en hij zou al april geleverd kunnen worden. Helaas loopt mijn huidige leasecontract nog tot 12 juli en vond de leasemaatschappij 3 maanden lopende lease ietwat te gortig om in te leveren, dus nu wordt het pas juni :Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
fsfikke schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:41:
[...]

Nou, deze 'straightsixer' niet hoor, waarom zou je andere mensen uit moeten lachen, dan zit het probleem ergens anders denk ik :p BMW's zijn in Nederland duur genoeg dus toch mooi als iemand voor een 2 serie kiest ipv het zoveelste Daihatsu gebakje.

Wat ik vreemd vind zijn 3- of 4-cilinders met peperdure M-Performance opschmück, dan snap ik echt niet waarom ze niet gewoon een dikkere motor hebben gekocht. Maar een M-paket is bij de meeste modellen gewoon de mooiste variant, dus ik snap prima dat mensen daarvoor kiezen.
Eens, ook deze straightsixer snapt dat lang niet iedereen de lasten van een dikke motor (zowel aanschaf, als onderhoud, verbruik etc) wil maar wel gewoon een mooie wagen wil rijden.

Daihatsu word alleen al een tijdje niet meer geleverd in NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Er is nu of een 118i of een 135i dus tja weinig keus haha
Beide geen straight six

[ Voor 17% gewijzigd door wimpie007 op 05-03-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
ThePrutser schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Was je ook verbaasd over de snelle levering? Ik heb twee weken geleden akkoord van mijn baas gehad en hij zou al april geleverd kunnen worden. Helaas loopt mijn huidige leasecontract nog tot 12 juli en vond de leasemaatschappij 3 maanden lopende lease ietwat te gortig om in te leveren, dus nu wordt het pas juni :Z
Ja, zeker!
Maar dat was bij m'n MINI twee jaar geleden ook.
Kan zeggen dat het niet goed verkoopt/gaat - of dat ze de productie goed en efficient hebben draaien....Maar ach. Ik ben er blij mee!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

RiCk schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Ja, zeker!
Maar dat was bij m'n MINI twee jaar geleden ook.
Kan zeggen dat het niet goed verkoopt/gaat - of dat ze de productie goed en efficient hebben draaien....Maar ach. Ik ben er blij mee!!!
Mij maakt de reden ook niet echt uit, ben blij met de snelle levering :+

FYI: dit wordt overigens mijn eerste BMW O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
ThePrutser schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:40:
[...]

Mij maakt de reden ook niet echt uit, ben blij met de snelle levering :+

FYI: dit wordt overigens mijn eerste BMW O-)
Same, same!

Maar ook weer niet. De MINI is natuurlijk best wel BMW qua binnenkant ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:54
Nu we het toch over MIN's hebben misschien leuk om hier te delen. Vorig jaar juni een nieuwe Clubman S aangeschaft. Echter na de zomer viel het mij toch op hoeveel swirls, krasjes en kleine deukjes er in de lak zaten. Ik rijd er zelf niet dagelijks in maar mijn vrouw wel en die viel het eigenlijk al eerder op dan ikzelf. Uiteindelijk besloten om hem eens volledig te laten detailen en een keramische coating op te laten brengen om zo de lak wat te ontzien en om het wassen makkelijker te maken.

Dit was motorkap en zijkant voor behandeling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLWlLNolSBvaPikilMAELyEeIss=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/WLEm3MiZV2OAa9Y0blEEHV8w.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNXRcAt7FFsCZDSgSmEoNdIin1g=/234x176/f/image/0RnxX09kSomTqJB1Y0TMd4QX.png?f=fotoalbum_medium

Na behandeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLcQBKg3yIHTpRCuljt4gyixg54=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/MhKWiumm4lLbVVJWTrw8K7Ow.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBTVFFDyRkhAGcppRQj8Z-z-J18=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/rCUbittB06Hyq0AoUWGEo2Yh.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6X7oNi5a5LjHDhKTSKuFSkxmf34=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/Ctc4CaKDPy2H8bdEXGuAKu27.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYeGBg5iqEo71PMCXxOTClXsrJ4=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/8oaue3F7QDhRtZLatuVfzhEC.jpg?f=fotoalbum_medium
Klik voor groot

Ik vond het bizar om te zien wat een verschil het maakt met de lak, zoveel dieper zwart is het geworden en gewoon echt egaal. Ervaring met wassen heb ik nog niet, mocht hem 2 weken niet wassen om de coating echt te laten uitharden. Zaterdag gaat hij nog een keer terug om de dak sticker weer aan te brengen die gesneuveld was tijdens het poetsen en hij krijgt dan nog een handwas. Tot nu toe erg tevreden en ik denk bij een volgende auto ik hem direct voor aflevering langs zou sturen om een lak behandeling te geven. Ik overweeg nu ook om mijn andere auto te laten behandelen. :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
[...]

Als ‘straightsix’r’ (lol) vind ik mooie wagens op de weg belangrijker dan wat voor motor erin zit. Ik raad mijn personeel ook altijd aan zo goedkoop mogelijke motor erin te flikkeren tov beste PK’s die je nodig denkt te hebben. Dat is enkel in het voordeel van het bedrijfsresultaat ivm benzine kosten, waardoor er meer winst over blijft in de winstdeling :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-08 21:11
ChiLLeR schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:14:

Ik vond het bizar om te zien wat een verschil het maakt met de lak, zoveel dieper zwart is het geworden en gewoon echt egaal. Ervaring met wassen heb ik nog niet, mocht hem 2 weken niet wassen om de coating echt te laten uitharden. Zaterdag gaat hij nog een keer terug om de dak sticker weer aan te brengen die gesneuveld was tijdens het poetsen en hij krijgt dan nog een handwas. Tot nu toe erg tevreden en ik denk bij een volgende auto ik hem direct voor aflevering langs zou sturen om een lak behandeling te geven. Ik overweeg nu ook om mijn andere auto te laten behandelen. :)
Ziet er inderdaad prachtig uit! Mag ik vragen hoeveel dit je heeft gekost? Ik heb ook wel interesse. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
graceful schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:05:
[...]

Als ‘straightsix’r’ (lol) vind ik mooie wagens op de weg belangrijker dan wat voor motor erin zit. Ik raad mijn personeel ook altijd aan zo goedkoop mogelijke motor erin te flikkeren tov beste PK’s die je nodig denkt te hebben. Dat is enkel in het voordeel van het bedrijfsresultaat ivm benzine kosten, waardoor er meer winst over blijft in de winstdeling :>
Probleem in Nederland met nieuwkoop is dat de 6 cilinder's echt veel te duur zijn geworden.
In het geval van mijn G21 330i maar dan als M340i kom je op een auto uit van >€90k. Natuurlijk is die M340i een klap sneller en heeft hij xdrive maar het is niet dat een 330i als daily nu een trage auto is. In bepaalde opzichten is een 330i misschien zelfs een leuker/puurder rijdende auto (rwd en sper in mijn geval, minder gewicht), zeker met alle snelheidsbeperkingen heeft heel veel meer vermogen helaas niet veel nut meer. Zou ik liever een M340i hebben: ja ;).

Prijsverschil is gewoon te groot imo om dit te verantwoorden, naast de aanschaf (zakelijk, al ben ik eigen baas en betaal ik de auto dus gewoon zelf) werd de bijtelling mij ook te duur... je ga met zo'n auto richting de €900 / maand :D verstand neemt dan toch over.

Heb lang zitten twijfelen ~2 jaar geleden om mijn F30 320i te verkopen voor een (prive) jong gebruikte M140i. Heb nu zakelijk toch een wat bruikbaardere auto nodig...

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 05-03-2020 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
Ik heb een flinke hoeveelheid straightsixen gehad, en wat nog belangrijker is: ook een handvol v12's en een paar dozijn v8's.

Nu een 420i (idd M-sport, omdat ik dat optisch mooier vind) met op papier 184pk (voelt trouwens als meer aan, heb het idee dat hij iets minder als 200pk levert) en daar is echt niks mis mee. Flink koppel onderin, hangt goed aan het gas en trekt als een lier, ook als ik bij 160km/u de kickdown nog gebruik. Automaatbak reageert alert en je hebt echt niet het idee dat er veel vermogen in de automaakbak verzuipt.

Vroeger was een automaat alleen met een flinke motor leuk, dat is allang niet meer zo.

Tuurlijk, je hebt het turbinegevoel van een 6 cilinder niet en de naaimachine_op_steroiden gevoel van de v12's niet maar qua performance heb je met een moderne 4 pitter (of 3 pitter in een kleinere auto) echt niet te klagen. Hoogstens gaat het boven de 200km/u allemaal wat trager.

Bovendien...wat heb je aan 300pk+ op de achterwielen (met de bijbehorende aanschaf en onderhoudskosten) waar we nu door het hele land verplicht 100km/u moet trutten...mss leuk voor een keertje Duitsland maar verhoudingsgewijs dure ritjes dan...

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
elmerblues schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:21:
Ik heb een flinke hoeveelheid straightsixen gehad, en wat nog belangrijker is: ook een handvol v12's en een paar dozijn v8's.

Nu een 420i (idd M-sport, omdat ik dat optisch mooier vind) met op papier 184pk (voelt trouwens als meer aan, heb het idee dat hij iets minder als 200pk levert) en daar is echt niks mis mee. Flink koppel onderin, hangt goed aan het gas en trekt als een lier, ook als ik bij 160km/u de kickdown nog gebruik. Automaatbak reageert alert en je hebt echt niet het idee dat er veel vermogen in de automaakbak verzuipt.
Super knap dat jij 10 pk verschil kan voelen, dat ten eerste.....

Hoogstens gaat het boven de 200km/u allemaal wat trager.
Daarvoor ook al wel hoor...

Bovendien...wat heb je aan 300pk+ op de achterwielen (met de bijbehorende aanschaf en onderhoudskosten) waar we nu door het hele land verplicht 100km/u moet trutten...mss leuk voor een keertje Duitsland maar verhoudingsgewijs dure ritjes dan...
Oh uh Xdrive?

't klinkt een beetje alsof je zuur oud aan het worden bent O-) O-)

Er is nooit enig objectief criterium geweest voor veel vermogen, dat is nu niet anders als 10 jaar geleden.

Daarom is het echter nog steeds wel heel leuk hoor >:) Zo'n 6 pitter loop trouwens ook gewoon erg mooi bij rustige snelheden.
Natuurlijk hoeft het niet, maar fijn is het wel hoor ! O+

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 05-03-2020 17:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elmerblues
--MP-- schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:24:
[...]

Knap dat jij dat voor iemand kan oordelen. Zo gek is dat niet hoor. Kwestie van veel auto's gehad hebben en in veel typen auto's te hebben gereden. Vergelijkbare auto's met plm 180pk en ruwweg 1500kg voelden veel trager aan. Het voelt zo aan he...ik zeg niet dat het daadwerkelijk zo is.
Daarvoor ook al wel hoor...
Dat verschil wordt dus steeds kleiner, dat probeer ik te zeggen.
Er is nooit enig objectief criterium geweest voor veel vermogen, dat is nu niet anders als 10 jaar geleden.
Maar het wordt steeds minder leuk met deze maatregelen. Kost mij nu al moeite om 100km/u te rijden en niet continue te hard (zonder cc).
Daarom is het echter nog steeds wel heel leuk hoor >:) Zo'n 6 pitter loop trouwens ook gewoon erg mooi bij rustige snelheden.
Natuurlijk hoeft het niet, maar fijn is het wel hoor ! O+
Oh maar ik ontken dat ook zeer zeker niet.

Verder ben ik niet zuur, hoogstens wat cynisch :>

[ Voor 3% gewijzigd door elmerblues op 05-03-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Tja, 6 cylinder of 3 of 4, het is maar net hoeveel geld je wilt uitgeven. De 4 cylinder is de "slimme" keuze in onze 525d, de 6 cylinder de "leuke/dure" keuze in onze 530d. Dat zou je denken in ieder geval. De wegenbelasting is gelijk, de verzekering nagenoeg gelijk, het verbruik scheelt ook niet zo veel... Dus als je die paar duizend extra voor een 2e handse 6 cylinder kan uitgeven zou ik het zeker doen. De dagelijkse kosten schelen niet zo veel!

Ik vind zelf een 6 cylinder op de Autobahn heerlijk en rijdt er relatief veel, maar ook de 525d komt best wel aardig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Tortelli schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:02:
Prijsverschil is gewoon te groot imo om dit te verantwoorden
Dit dus. Een M340i hetzelfde aangekleed als mijn 330i gaat over de 100k heen (vs 72k). 28k voor alleen het motorgeweld. Natuurlijk prachtig als geld helemaal geen rol speelt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb een 6-cylinder. Waarom? Ik wou 300+ pk hebben.

Maar Mercedes heeft een 2-liter met 420pk.

1 nadeel aan de 330i (B48) waarmee ik tijdelijk heb gereden:

Ding klinkt gelijk een diesel bij stationair draaien... Voor de rest is het een kwestie van een grotere turbo, en die op de juiste plek zetten zodat de lag minimaal is.

[ Voor 20% gewijzigd door Snake op 05-03-2020 19:20 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
_Arthur schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:03:
[...]

Dit dus. Een M340i hetzelfde aangekleed als mijn 330i gaat over de 100k heen (vs 72k). 28k voor alleen het motorgeweld. Natuurlijk prachtig als geld helemaal geen rol speelt d:)b
Ik kom op een prijsverschil van ~€26k. M sport differentieel is al standaard op de M340i :D.
Prijsverschil is iets kleiner geworden nu de 2020 prijs van de 330i hoger ligt (~€5000). Maar hoe je het ook went of keert gaat het om heel veel geld.
In het verleden was het prijsverschil minder groot..... Voor de Duitse verkoopprijzen (of Amerikaase die @Snake betaald) had ik zeker een M340i gekocht.

Zie dat een beetje aangeklede M340i in de VS ~$62k kost :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 05-03-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Ik heb gewoon een dikke 250cc 1 cilinder in mijn Honda :Y) mogelijk 4 cilinders (650cc) na dinsdag :P

Maar de BMW op het pad (ouders) heeft 163pk en 350NM. Moet zeggen dat ik dat opzich meer dan genoeg vind voor gewoon normaal rijden. Wat sportiever lukt ook gewoon prima. Alleen boven de 170 begint het wel een beetje in te zakken. Dat deed de 530D toch een stuk beter. Bij 200 stampte die vrolijk door :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tortelli schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:01:
[...]

Ik kom op een prijsverschil van ~€26k. M sport differentieel is al standaard op de M340i :D.
Prijsverschil is iets kleiner geworden nu de 2020 prijs van de 330i hoger ligt (~€5000). Maar hoe je het ook went of keert gaat het om heel veel geld.
In het verleden was het prijsverschil minder groot..... Voor de Duitse verkoopprijzen (of Amerikaase die @Snake betaald) had ik zeker een M340i gekocht.

Zie dat een beetje aangeklede M340i in de VS ~$62k kost :P.
Per staat komt daar wel tax bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik heb nu een mooi aangeklede G31, leuke auto maar hij moet terug naar de dealer. Einde leasecontract.

Fijne, mooie auto, maar niet goedkoop en overweeg wat anders.

Ik twijfel voor en e65, facelift van 2005. Er zijn wat mogelijke problemen bekend van het olieverbruik en koelvloeistof lekkage. Maar is er iets om te controleren of er iets tegen gedaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Bender schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:11:
Ik heb nu een mooi aangeklede G31, leuke auto maar hij moet terug naar de dealer. Einde leasecontract.

Fijne, mooie auto, maar niet goedkoop en overweeg wat anders.

Ik twijfel voor en e65, facelift van 2005. Er zijn wat mogelijke problemen bekend van het olieverbruik en koelvloeistof lekkage. Maar is er iets om te controleren of er iets tegen gedaan is?
Onderhoudshistorie bekijken en met een bonafide autohandelaar zaken doen helpt. Als dat niet aanwezig is ben ik sowieso al weg, zeker als je bij modellen komt die een bepaald imago hebben zeg maar...al valt de E65 nog wel mee.

Waarom wil je trouwens van een G31 naar een E65 en niet naar bijvoorbeeld een F11? E65 is best terug in de tijd en is qua design nu ook niet bepaald een juweeltje als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Beam87 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Onderhoudshistorie bekijken en met een bonafide autohandelaar zaken doen helpt. Als dat niet aanwezig is ben ik sowieso al weg, zeker als je bij modellen komt die een bepaald imago hebben zeg maar...al valt de E65 nog wel mee.

Waarom wil je trouwens van een G31 naar een E65 en niet naar bijvoorbeeld een F11? E65 is best terug in de tijd en is qua design nu ook niet bepaald een juweeltje als je het mij vraagt.
Een E65 van 2005 is 15 jaar oud en daarmee youngtimer dus gunstig in de bijtelling :+

Daarnaast is een E65 gewoon luxe :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Touchdomex schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:38:
[...]

Een E65 van 2005 is 15 jaar oud en daarmee youngtimer dus gunstig in de bijtelling :+

Daarnaast is een E65 gewoon luxe :D
Luxe van 15 jaar geleden is geen luxe van 2020 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Tylen schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:56:
[...]

Luxe van 15 jaar geleden is geen luxe van 2020 ;).
Dat klopt maar in mijn ogen is die nieuwere luxe vooral gadgets en niet zozeer andere dingen. Voegen weinig extra toe.

Ieder zijn eigen maar ik zou liever een oude luxe wagen willen dan een nieuwe vol gadgets.

De soort luxe 15 jaar geleden is anders dan die nu is maar de luxe is in alle gevallen aanwezig.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
En met een E65 heb je keuze uit een heel aantal zescilinders ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiLLeR
Amped schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Ziet er inderdaad prachtig uit! Mag ik vragen hoeveel dit je heeft gekost? Ik heb ook wel interesse. :)
Het is niet goedkoop, ik heb ook diverse deukjes eruit laten halen en moest ca. €1800 betalen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
The_MAN schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:21:
Tja, 6 cylinder of 3 of 4, het is maar net hoeveel geld je wilt uitgeven. De 4 cylinder is de "slimme" keuze in onze 525d, de 6 cylinder de "leuke/dure" keuze in onze 530d. Dat zou je denken in ieder geval. De wegenbelasting is gelijk, de verzekering nagenoeg gelijk, het verbruik scheelt ook niet zo veel... Dus als je die paar duizend extra voor een 2e handse 6 cylinder kan uitgeven zou ik het zeker doen. De dagelijkse kosten schelen niet zo veel!

Ik vind zelf een 6 cylinder op de Autobahn heerlijk en rijdt er relatief veel, maar ook de 525d komt best wel aardig mee.
Ik heb zowel 520d, 525d als 530d gereden en eerlijk is eerlijk: je hebt niet per se een 530d nodig. Een 520d vond ik echt krap aan en moest naar de chipper. 525d is standaard prima om goed mee te komen. 530d is heerlijk, maar niet nodig en in Nederland redelijk zinloos. Verbruik is fors hoger dan een viercilinder (hoewel voor een zescilinder nog steeds erg netjes). Ik hou nu mijn 530d omdat ik verwacht dat ie op lange termijn de viercilinders in levensduur overleeft, maar als ik 'm morgen op een hoop rij komt er gewoon een vierpitter terug. Die 300+pk zijn leuk, maar je kunt er weinig mee in de dagelijkse praktijk. En ook midden in de nacht naar de wintersport haal je met een 525d gewoon 230 als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugodv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 10:52
Mijn G20 320d klimt in Duitsland anders ook zonder al te veel moeite naar 230+ en op langere stukken loopt hij in de begrenzer op 251km/h op de teller. Weegt natuurlijk iets minder dan een 5.

Heb afgelopen weken in een G20 320i gereden, ik miste het koppel van de 320d wel direct, dat is zo lekker voor het dagelijkse verkeer en moeiteloze acceleratie.

[ Voor 13% gewijzigd door Hugodv op 06-03-2020 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
Hugodv schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:56:
Mijn G20 320d klimt in Duitsland anders ook zonder al te veel moeite naar 230+ en op langere stukken loopt hij in de begrenzer op 251km/h op de teller. Weegt natuurlijk iets minder dan een 5.

Heb afgelopen weken in een G20 320i gereden, ik miste het koppel van de 320d wel direct, dat is zo lekker voor het dagelijkse verkeer en moeiteloze acceleratie.
Ik dacht dat dat voor geen kant zou kloppen, toch maar even opgezocht.

Opgegeven topsnelheid voor een 320d is 240km/h :X Erg netjes voor zo'n "kleine" diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Pannencouque schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:21:
[...]
Ik heb zowel 520d, 525d als 530d gereden en eerlijk is eerlijk: je hebt niet per se een 530d nodig. Een 520d vond ik echt krap aan en moest naar de chipper. 525d is standaard prima om goed mee te komen. 530d is heerlijk, maar niet nodig en in Nederland redelijk zinloos. Verbruik is fors hoger dan een viercilinder (hoewel voor een zescilinder nog steeds erg netjes). Ik hou nu mijn 530d omdat ik verwacht dat ie op lange termijn de viercilinders in levensduur overleeft, maar als ik 'm morgen op een hoop rij komt er gewoon een vierpitter terug. Die 300+pk zijn leuk, maar je kunt er weinig mee in de dagelijkse praktijk. En ook midden in de nacht naar de wintersport haal je met een 525d gewoon 230 als je wil.
Het is ook maar net waar je je geld aan wilt uitgeven natuurlijk. Een Opel (of ander merk) komt ook van A naar B en zal ook die 230 kunnen aantikken. Dus deze discussie is eenzelfde als Opel vs BMW omdat je toch meer betaalt voor iets. Of je dat het waard vind is voor iedereen anders.

Ik rijd ook een 30d en vind dat mijn geld waard. Vind ik het veel? Ja zeker, maar niet al je geld geef je op ratio uit, sommige zaken zijn ook emotie. Die pk's heb ik zeker niet elke dag nodig, maar zo af en toe toch heerlijk wat meer power te hebben onder de voet bij een inhaal actie of op lange stukken op de vakantie. Alhoewel ik in de zomer met een vouwwagen rijd dus harder dan 100 mag je dan weer niet :P (Daalt mijn gemm. verbruik wel altijd lekker :) )

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Beam87 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Mijn ervaring is ook dat onderhoudsboekjes niet zoveel zegt over goed onderhoud, ik probeer daarom waar mogelijk gericht te zoeken in het onderhoud naar bepaald onderhoud (als ik weet wat uiteraard).

De G31 heeft me aan private leasekosten 26.000 gekost in 2 jaar. Op zich niet erg, maar nu weer even iets goedkopers.
En de 7 serie is 15 jaar oud (wel de facelift) en kost me netto rond de 200 per maand (plus onderhoud) omdat het zakelijk gaat.
De F11 heb ik ook overwogen, verder ook wel betaalbaar, maar kosten op de zaak is ook fijn ;-)

Overigens overweeg ik ook een Porsche 911 (996), deze is ook 15 jaar en heb je ook rond de 20K.
(deze zal naast mijn huidige 911 zijn overigens, die dan weer te oud is en daardoor te duur voor bijtelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Even een vraag, ben gewend om autos lekker naar de 0 te rijden qua range.
Nu zegt de BMW1 dat onder de 50 de brandstofvoer niet gegarandeerd is en schade aan de motor kan ontstaan...
Heb een hekel aan tanken dus tank liever pas als ie echt helemaal leeg is haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hugodv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 10:52
Knul schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Ik dacht dat dat voor geen kant zou kloppen, toch maar even opgezocht.

Opgegeven topsnelheid voor een 320d is 240km/h :X Erg netjes voor zo'n "kleine" diesel.
Hehe ja verbaasde mij ook wel. En vooral met welk tempo hij doortrekt boven de 130kmh.
De 251 nog niet op de kiek gezet, maar had deze nog wel liggen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rCfpXAP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
wat ik altijd heb geleerd is dat je een diesel nooit en dan nooit moet leegrijden.. wellicht dat het tegenwoordig dus ook echt niet kan en dus gewoon stil komt te staan met een plasje diesel in je tank.

benzine daarintegen.. leeglopen en dan met een jerry aanvullen is geen issue. of het verstandig is.. is een tweede met alle gevolgen van dien

[ Voor 10% gewijzigd door Simply1337 op 06-03-2020 10:26 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Simply1337 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:25:
wat ik altijd heb geleerd is dat je een diesel nooit en dan nooit moet leegrijden.. wellicht dat het tegenwoordig dus ook echt niet kan en dus gewoon stil komt te staan met een plasje diesel in je tank.

benzine daarintegen.. leeglopen en dan met een jerry aanvullen is geen issue. of het verstandig is.. is een tweede met alle gevolgen van dien
Tis een benzine. Maar vond die grens van 50Km zo raar, stel hem dan zo in dat 50=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:37
Tsjah het is een gewoon een melding om geen risico te nemen op een lege tank. Zeker de laatste druppels kan de km indicatie hevig fluctueren. Mijn eigen ervaring is dat bij 0 je nog wel wat km's kunt rijden. Maar heel veel ervaring heb ik niet want ik mis die tik in mijn hoofd dat ik pas tank wanneer ie precies op is :+.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
MrFl0ppY schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:13:
Tsjah het is een gewoon een melding om geen risico te nemen op een lege tank. Zeker de laatste druppels kan de km indicatie hevig fluctueren. Mijn eigen ervaring is dat bij 0 je nog wel wat km's kunt rijden. Maar heel veel ervaring heb ik niet want ik mis die tik in mijn hoofd dat ik pas tank wanneer ie precies op is :+.
Heb met mijn GTD weleens 40km gereden toen ie op 0 stond :P
Billenknijpen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 09:53
Bender schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:09:
[...]
Mijn ervaring is ook dat onderhoudsboekjes niet zoveel zegt over goed onderhoud, ik probeer daarom waar mogelijk gericht te zoeken in het onderhoud naar bepaald onderhoud (als ik weet wat uiteraard).

De G31 heeft me aan private leasekosten 26.000 gekost in 2 jaar. Op zich niet erg, maar nu weer even iets goedkopers.
En de 7 serie is 15 jaar oud (wel de facelift) en kost me netto rond de 200 per maand (plus onderhoud) omdat het zakelijk gaat.
De F11 heb ik ook overwogen, verder ook wel betaalbaar, maar kosten op de zaak is ook fijn ;-)

Overigens overweeg ik ook een Porsche 911 (996), deze is ook 15 jaar en heb je ook rond de 20K.
(deze zal naast mijn huidige 911 zijn overigens, die dan weer te oud is en daardoor te duur voor bijtelling)
Ik neem aan dat je zakelijk wel een betrouwbare auto wilt hebben? Dan zou ik een E65 laten staan, en een 911 van 15 jaar oud zou ik ook niet op willen vertrouwen. Is sowieso zonde om zakelijke kilometers op een 911 te zetten naar mijn mening.

Zelf twijfel ik om via de zaak een Polo'tje met automaat o.i.d. te leasen en deze niet bij te tellen. En dan prive een M3 of 911 er naast zetten. Aan de andere kant, mijn 335d voldoet ook nog prima en is super betrouwbaar. Alleen is rijden in de spits met 350pk onder je rechtervoet een beetje zonde, zeker als we straks nog maar 100 mogen rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
--MP-- schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:24:
Dat hangt er vanaf wáár die 10 PK zit :)

10pk extra met een atmosferisch blok zit meestal hoog in de toeren en zul je niet zo 1-2-3 merken. Maar 10pk op een modern (lees: geblazen) blok kun je weldegelijk merken. Als die +10pk zich al op een laag toerental manifesteert zit er een flinke koppel toename in en dat merk je wel in het optrekken. Als dat pas bij 5000+ RPM zit dan zul je dat niet zo merken, dan heb je het over 10-15 Nm aan extra koppel.

Het is allemaal "als", maar het kán wel dat je het merkt.
Snake schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:05:
Ik heb een 6-cylinder. Waarom? Ik wou 300+ pk hebben.

Maar Mercedes heeft een 2-liter met 420pk.

1 nadeel aan de 330i (B48) waarmee ik tijdelijk heb gereden:

Ding klinkt gelijk een diesel bij stationair draaien... Voor de rest is het een kwestie van een grotere turbo, en die op de juiste plek zetten zodat de lag minimaal is.
Een grotere turbo kun je plaatsen waar je wil, je krijgt altijd meer lag. Dat is juist het probleem dat ik had met VW's 2.0 TSI (ik kwam van een Golf, dus ik móest de 7 proberen voordat ik definitief bij m'n 135 uit kwam :P). De turbo die ze op het blok hebben geplakt voor de GTI (R niet gereden) is veel te groot en niet variabel. Het gevolg is dat je niet alleen meer lag hebt, je krijgt ook een trap in de rug als hij eenmaal begint te draaien.

BMW's twin scroll helpt wel, maar als ze de turbo te groot maken blijft dat onprettig. Ik moet ze eigenlijk eens opzoeken, maar ik vermoed dat de turbo op onze N55's (en B58; misschien zelfs de S55) kleiner is dan die op Volkswagen's EA888. Dat is grotendeels waarom het ding over z'n hele toeren bereik zo soepel aan voelt; onderin doet de turbo z'n werk en tegen de tijd dat die niet meer effectief is heeft het blok z'n eigen spierballen. En omdat de turbo in verhouding vrij klein is, draait hij meteen :)

Misschien moet ik voor de gein eens met de nieuwe 135 gaan rijden. Ik betwijfel of dat qua blok zo lekker voelt als de mijne. Snel zal het zeker zijn, maar of het even soepel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Simply1337 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:25:

Ja, dat was vroeger. Met de oude dieselpompen had je een probleem als je lucht in de hogedrukleiding had. Dan moest je eerst alle brandstofleidingen weer volpompen (daar had elke diesel een handpompje voor) en dan hopen dat hij start.
Tegenwoordig is dat veel minder een probleem en slaat een diesel wel aan als je een paar seconden doorstart.

Dat is even afgezien van of de laatste brandstof extra vervuild is of niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:23
Maasluip schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Ja, dat was vroeger. Met de oude dieselpompen had je een probleem als je lucht in de hogedrukleiding had. Dan moest je eerst alle brandstofleidingen weer volpompen (daar had elke diesel een handpompje voor) en dan hopen dat hij start.
Tegenwoordig is dat veel minder een probleem en slaat een diesel wel aan als je een paar seconden doorstart.
De moderne diesels vinden het ook niet prettig. Moderne common-rail diesels hebben een hoge druk pomp (2000 bar !) die gesmeerd wordt door diesel. Zonder diesel, geen smering. Een beschadigde pomp kan stukjes metaal door je hele brandstofsysteem sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 09:53
Maasluip schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Dat is even afgezien van of de laatste brandstof extra vervuild is of niet.
Een commonrail-diesel wil je niet te lang zonder brandstof proberen te starten, aangezien de hogedrukpomp door de brandstof wordt gesmeerd. Dat is ook de reden dat je na het vervangen van je brandstoffilter hem met ISTA-D moet 'primen' zodat het filter en de leidingen weer gevuld zijn.

Maar volgens mij is dat bij een direct ingespoten benzine tegenwoordig ook het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bender
Spollie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:32:
[...]
Ik neem aan dat je zakelijk wel een betrouwbare auto wilt hebben? Dan zou ik een E65 laten staan, en een 911 van 15 jaar oud zou ik ook niet op willen vertrouwen. Is sowieso zonde om zakelijke kilometers op een 911 te zetten naar mijn mening.

Zelf twijfel ik om via de zaak een Polo'tje met automaat o.i.d. te leasen en deze niet bij te tellen. En dan prive een M3 of 911 er naast zetten. Aan de andere kant, mijn 335d voldoet ook nog prima en is super betrouwbaar. Alleen is rijden in de spits met 350pk onder je rechtervoet een beetje zonde, zeker als we straks nog maar 100 mogen rijden...
Iedereen wil een betrouwbare, maar ik heb er momenteel 6 dus heb er altijd wel eentje beschikbaar (maar wil ze niet dagelijks gebruiken dus).
Veel KM's op een 996 zetten vind ik niet erg, maar ik rij ongeveer 12K per jaar dus dat valt wel mee. Verbruik vind ik dan ook niet echt een grote factor.

Maar ik wil dus wel een leuke auto, een Polo zal er bij mij ook nooit inkomen.. een Golf ook niet. Vind ze zelf te saai, te voorspelbaar.
Maar het moet ook de juiste uitstraling bij klanten hebben, ik kan niet met een kleine 'karige' auto aankomen. Hoewel de 996 eigenlijk een rand gevalletje is.
(en ik zou prima met een Tesla van 130K aan kunnen komen, maar een Panamera 130K zou niet verantwoord zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Bender schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:42:
Iedereen wil een betrouwbare, maar ik heb er momenteel 6 dus heb er altijd wel eentje beschikbaar (maar wil ze niet dagelijks gebruiken dus).
Gewoon elke dag een andere pakken en zondag's met de fiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:03
Bender schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:42:
[...]

Veel KM's op een 996 zetten vind ik niet erg, maar ik rij ongeveer 12K per jaar dus dat valt wel mee. Verbruik vind ik dan ook niet echt een grote factor.

Maar ik wil dus wel een leuke auto, een Polo zal er bij mij ook nooit inkomen.. een Golf ook niet. Vind ze zelf te saai, te voorspelbaar.
Maar het moet ook de juiste uitstraling bij klanten hebben, ik kan niet met een kleine 'karige' auto aankomen. Hoewel de 996 eigenlijk een rand gevalletje is.
(en ik zou prima met een Tesla van 130K aan kunnen komen, maar een Panamera 130K zou niet verantwoord zijn...)
Een youngtimer hoeft niet perse voordeliger te zijn he, vooral niet met weinig km's. Ik heb ook overwogen om een youngtimer te kopen, maar uiteindelijk prive een E92 gekocht.
19ct per km als kosten opvoeren + BTW terugvragen.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 16:53
Hugodv schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:56:
Weet je zeker dat dat de begrenzer was? Bij mij (330i) lijkt die begrenzer echt op de GPS-snelheid te zijn ingesteld: volgens GPS was het 250, teller gaf 261 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Werelds schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Misschien moet ik voor de gein eens met de nieuwe 135 gaan rijden. Ik betwijfel of dat qua blok zo lekker voelt als de mijne. Snel zal het zeker zijn, maar of het even soepel is?
Wat mij vooral verbaasde was juist hoe soepel dat blok was in lage toeren. Nog beter als mijn B58.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
BoardCrusher schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:05:
[...]
Weet je zeker dat dat de begrenzer was? Bij mij (330i) lijkt die begrenzer echt op de GPS-snelheid te zijn ingesteld: volgens GPS was het 250, teller gaf 261 aan.
Mijn teller (G32) stopt bij 260, net als de HUD. Dit terwijl er nog wel geaccelereerd wordt (onbegrensd).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 18-09 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hij er is (eindelijk). Nu lang studeren voordat ik alle functionaliteit een beetje weet te vinden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqyhA2HOcCguEQYH-Ou46aKTl_U=/f/image/0IBtn0yIuybUt6c9GEMauA5L.jpg

Maar wat rijdt dit heerlijk :9~

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
ChiLLeR schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Het is ook maar net waar je je geld aan wilt uitgeven natuurlijk. Een Opel (of ander merk) komt ook van A naar B en zal ook die 230 kunnen aantikken. Dus deze discussie is eenzelfde als Opel vs BMW omdat je toch meer betaalt voor iets. Of je dat het waard vind is voor iedereen anders.

Ik rijd ook een 30d en vind dat mijn geld waard. Vind ik het veel? Ja zeker, maar niet al je geld geef je op ratio uit, sommige zaken zijn ook emotie. Die pk's heb ik zeker niet elke dag nodig, maar zo af en toe toch heerlijk wat meer power te hebben onder de voet bij een inhaal actie of op lange stukken op de vakantie. Alhoewel ik in de zomer met een vouwwagen rijd dus harder dan 100 mag je dan weer niet :P (Daalt mijn gemm. verbruik wel altijd lekker :) )
Ik merk vooral ook dat ik het pedaal eigenlijk nooit op de bodem heb liggen. Anderzijds: ik kan nu vlot inhalen met 20% gas, anders zou dat misschien 70% gas moeten zijn. Dus wat dat betreft gebruik je dan vooral het feit dat je nog vermogen over hebt en de motor niet tot uitersten hoeft te belasten.
Eea is ook afhankelijk van je ritjes: ik zit bijna dagelijks in de spits en dan heb je er nog minder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Spollie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Een commonrail-diesel wil je niet te lang zonder brandstof proberen te starten, aangezien de hogedrukpomp door de brandstof wordt gesmeerd. Dat is ook de reden dat je na het vervangen van je brandstoffilter hem met ISTA-D moet 'primen' zodat het filter en de leidingen weer gevuld zijn.

Maar volgens mij is dat bij een direct ingespoten benzine tegenwoordig ook het geval.
Dat is niet meer waar! Als je 'm leegrijdt doet de motor dat vanzelf. Start, hij doet z'n ding, probeert, gaat het niet, nogmaals. Dat een paar keer en dan gaat ie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
JoepW schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:10:
Hij er is (eindelijk). Nu lang studeren voordat ik alle functionaliteit een beetje weet te vinden :+

[Afbeelding]

Maar wat rijdt dit heerlijk :9~
Erg fraai:)

Persoonlijk vind ik dit de enige echt mooie bak in het huidige BMW-gamma.

Veel fijne kilometers gewenst!

Prijs van bijna EUR 100k zie ik....das wel echt serieus veel geld voor een 520i btw....maar betreft import als ik het goed zie?

[ Voor 11% gewijzigd door Beam87 op 07-03-2020 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Beam87 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 07:05:
[...]

Erg fraai:)

Persoonlijk vind ik dit de enige echt mooie bak in het huidige BMW-gamma.

Veel fijne kilometers gewenst!

Prijs van bijna EUR 100k zie ik....das wel echt serieus veel geld voor een 520i btw....maar betreft import als ik het goed zie?
Idd import, met zo goed als alle (dure) opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Goeiemorgen wat een prijzen tegenwoordig zeg.
Voor dat geld is mijn BMW jaren terug in Duitsland geleverd, en dan heb je een drieliter diesel waarbij het blok al een duur component was. Dat een vierpitter dat tegenwoordig kan kosten. Ouch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Pannencouque schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:37:
Goeiemorgen wat een prijzen tegenwoordig zeg.
Voor dat geld is mijn BMW jaren terug in Duitsland geleverd, en dan heb je een drieliter diesel waarbij het blok al een duur component was. Dat een vierpitter dat tegenwoordig kan kosten. Ouch.
Is NL prijs hè. De opties zijn ook overweldigend.
Er zit net geen douche in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Ah dat scheelt. Ik dacht dat ie in Duitsland was geleverd met nieuwprijs van een ton.
Maar dan nog, geld zat voor een auto met viercilinder. Je kunt je haast niet voorstellen dat er volk is in Nederland dat zo'n auto nog zonder blikken of blozen nieuw bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Pannencouque schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:42:
Ah dat scheelt. Ik dacht dat ie in Duitsland was geleverd met nieuwprijs van een ton.
Maar dan nog, geld zat voor een auto met viercilinder. Je kunt je haast niet voorstellen dat er volk is in Nederland dat zo'n auto nog zonder blikken of blozen nieuw bestelt.
Idd, is in deze uitvoering erg schaars in NL.
En de 4 cyl valt mw niks tegen, btw.
Het koppel is vergeleken met de 6 die ik net weg heb gedaan best ok. En het verbruik is bijzonder laag.
Vooraf had ik het plan meteen naar Beek tuning te gaan, maar dat heb ik toch ff voor me uit geschoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vanwaar toch altijd die aversie tegen alles minder dan 6 cilinders. Mijn 328i heeft er ook maar 4 maar wel 245pk en, volgens mij, netzoveel vermogen/koppel als de ouwe 6 cilinder. “Oohhhhh het loopt zo soepel.” Tuuurlijk... een 4 cilinder ook hoor. Ik hoor niets in de normale stand. In sport en sport+ hoor ik mooie roffel met scheetjes uit de m perf uitlaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 07-03-2020 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Er is geen aversie tegen viercilinders hoor. Sterker nog, mijn volgende wordt ook weer een viercilinder. Als je alleen bedenkt dat zo'n motor een stuk goedkoper is dan een zescilinder, zie je dat de prijs van de rest van de auto tamelijk fors is :)

Overigens vond ik de 520i in de F11 niet veel overhouden qua vermogen. Maar dat kan ook komen doordat ik er altijd instap vanuit een auto met veel meer vermogen. Wellicht als ik er een week mee zou rijden, dan het vermogen prima voldoet - ik zou gewoon even moeten wennen. Zo niet, zijn ze gelukkig eenvoudig te chippen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06
Ik zit rustig wat rond te neuzen voor import (Duitsland) van een M135/M140i voor vervanging van mijn 130i. Maar wat een rare markt is dat op dit moment. Ik zie zelfs dezelfde auto's opnieuw voorbij komen met hogere prijzen.. De prijzen lopen ook enorm uiteen met weinig onderling verschil in leeftijd/km/opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tylen schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:53:
Vanwaar toch altijd die aversie tegen alles minder dan 6 cilinders. Mijn 328i heeft er ook maar 4 maar wel 245pk en, volgens mij, netzoveel vermogen/koppel als de ouwe 6 cilinder. “Oohhhhh het loopt zo soepel.” Tuuurlijk... een 4 cilinder ook hoor. Ik hoor niets in de normale stand. In sport en sport+ hoor ik mooie roffel met scheetjes uit de m perf uitlaat.
Ik vond en vind de 6 cyl van BMW gewoon cool klinken op toeren. Maar ben echt zeer content met deze motor. Niks aversie.
En voor vet geluid stap ik wel in de XK8 :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pannencouque schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:42:
Ook in Duitsland staan mensen niet in de rij om een ton af te tikken voor een auto hoor :p
Dit is gezien de opties en kilometerstand een ex-rental. Die worden door BMW altijd mooi uitgerust zodat ze die daarna goed als jonge gebruikte kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

fsfikke schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Ook in Duitsland staan mensen niet in de rij om een ton af te tikken voor een auto hoor :p
Dit is gezien de opties en kilometerstand een ex-rental. Die worden door BMW altijd mooi uitgerust zodat ze die daarna goed als jonge gebruikte kunnen verkopen.
Het is een ex-demo en komt van BMW.DE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JoepW schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Het is een ex-demo en komt van BMW.DE
Dat kan natuurlijk, maar alle grote autoverhuurders in Duitsland leasen hun BMW's met een terugkoopregeling. Na 6 maanden/25-30k km koopt BMW ze weer terug en verdeelt ze over hun dealers zodat zij een mooie voorraad gebruikte auto's hebben. Die doen het natuurlijk goed, ook in de export.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 07-03-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

fsfikke schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:44:
[...]

Dat kan natuurlijk, maar alle grote autoverhuurders in Duitsland leasen hun BMW's met een terugkoopregeling. Na 6 maanden/25-30k km koopt BMW ze weer terug en verdeelt ze over hun dealers zodat zij een mooie voorraad gebruikte auto's hebben. Die doen het natuurlijk goed, ook in de export.
Ach hij is als nieuw, met fabrieksgarantie geen enkele lak- of parkeerschade en nooit schade gehad (zwart op wit verklaring). Nu genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
[...]

Kun je wel zien, de tenaamstelling is dan wel op naam van verhuurder geweest. En bij de Duitse kenteken papieren blijft dit zichtbaar. Een demo word op de dealer zelf tenaam gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 09:23
fsfikke schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:31:
[...]

BMW doet het wat dat betreft wel beter dan MB en Audi. Maar ook bij BMW zitten er gekke keuzes tussen wat betreft uitrusting hoor :P

Ergste is wat dat betreft Audi.... Stoppen dus gewoon een plastic stuurtje zonder knoppen in een A3 naar bepaalde verhuurders... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
[...]

In Nederland gebeurt dat ook al gaat dat ietsje anders. Basisprincipe werkt hetzelfde. Dealer levert auto's af en krijgt ze daarna terug na X aantal kilometers of X leeftijd :)

En opties verschilt per keer met wat je krijgt. Vaak afhankelijk van wat ze verwachten dat het beste verkoopt. En full-option zijn ze bijna nooit ;)

Pagina: 1 ... 63 ... 370 Laatste