Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 51 ... 362 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 21:47
MrFl0ppY schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:34:
Swirlflaps was alleen bij de M versie. Niet bij de N die in de 4 ligt. De ketting speelde tot 2011 ongeveer, dus ook daar hoef je niet bang voor te zijn. Volgens mij is ie vrij van grote issues.
En ook in die modellijnen zijn er vele motoren die vele kilometers probleemloos lopen. Je moet echt een beetje pech hebben dan. Maar inderdaad met name tussen 2007 en 2009 was dit volgens mij het grootste probleem. Ik klop even af met mijn 280k km en een motorblok uit dit tijdperk.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even een snelle BMW vraag, met name over de stoelen. Mijn auto gaat de poule in, heb momenteel een hernia en daardoor behoefte aan hogere instap nodig en een automaat. De stoel in mijn huidige auto (opel AGR stoel) is wel goed, dus zoek iets vergelijkbaars.

Ik bleek dichtbij de plek te wonen waar onze poule auto's staan, stonden 2 BMW's. Een 218i active tourer automaat 2018(36k€ catalogus) en een 216d gran tourer M-line (53k catalogus). De active tourer eerst gaan bekijken, maar ondanks fijne stoel (alles wat ik wil kunnen verstellen is verstelbaar) vind ik hem vrij klein en zit ik in prettige houding dicht bij het dak. Later begreep ik pas dat de gran tourer er ook was en dat bij deze het dak nog wat hoger is. Deze is helemaal volgeladen met opties en leer dus met de (sport)stoel zou het goed moeten zitten, vandaag kort gekeken. Maar tot mijn verbazing zonder verstelbare lendensteun? De zijkanten konden strakker, het zitvlak langer en stijler, hoogte, rugleuning helling, maar geen (elektrisch) verstelbare lendensteun?

Heb ik nu iets over het hoofd gezien? Het knopje lijkt er wel te zitten, maar dat is gewoon een uitsparing.. :) Iemand ervaring met die stoel? Zijn er wellicht nog losse accessoires om dat op te lossen?

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
@fonsoy Klopt, je moet ook alles in het perspectief zetten van de verkochte aantallen. Hoe meer er verkocht zijn hoe voller het internet zullen we maar zeggen. Maar inderdaad tussen 2007 en 2009 waren er heel veel problemen. Toen is er in 2009 en in 2011 een update gekomen waardoor de problemen eigenlijk zo goed als verdwenen op de ene pechvogel na. Ikzelf heb daarom specifiek gezocht naar een 320d van 2011 of later.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

MrFl0ppY schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:34:
Swirlflaps was alleen bij de M versie. Niet bij de N die in de 4 ligt. De ketting speelde tot 2011 ongeveer, dus ook daar hoef je niet bang voor te zijn. Volgens mij is ie vrij van grote issues.
Dit klinkt mij al geruststellend in de oren. Mijn zoektocht gaat uit naar een 420d Grand touring van 2014 of jonger, zijn er nog meer experts die mij kunnen geruststellen met betrekking tot deze motor? Alle informatie is welkom!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 12:13
418O2 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:14:
Ik ga zo de winterbanden onder de V8 laten leggen. Als het koud is s ochtends moet ik met een fluwelen voet wegrijden anders springen de hulpsystemen al aan...
Hier gaan ze er morgen ook onder de zwarte f34.
Afbeeldingslocatie: https://media.ekris.nl/uploads/images/productimg/405m%20f34.JPG

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
Dev0o schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:13:
[...]

Dit klinkt mij al geruststellend in de oren. Mijn zoektocht gaat uit naar een 420d Grand touring van 2014 of jonger, zijn er nog meer experts die mij kunnen geruststellen met betrekking tot deze motor? Alle informatie is welkom!
Expert niet. Maar genoeg ervaring met alle varianten van de N47D20A/B/C motoren. De distributieketting heeft samen met de kettingspanner en geleiders ongeveer 8 keer een "facelift" gehad sinds de introductie van het N47D20 blok in 2007. Sinds 07/2013 zijn er weinig meldingen over een falende distributieketting te vinden. BMW bestempeld het probleem van de "schavende" ketting vanaf 07/2013 ook als een comfort issue. Hieronder een korte opsomming van mijn ervaring met dit blok:

- BMW 118D E81 N47B20 01/2017: Ketting gebroken bij 145.000km. Nieuwe motor
- BMW 120D E81 N47B20 02/2018: Ketting/geleiders/krukas vervangen onder coulance bij 118.000 km
- BMW 320D E92 N47B20 04/2009: Ketting/geleiders/krukas vervangen onder coulance bij 163.000 km
- BMW 420D F32 N47B20 01/2014: Geen problemen meer. Geen kettingratel of schavende ketting waarneembaar. Zat boven de ton.

Met een 420D F32/F36 heb je sowieso een van de laatste N47 blokken. Ga je een jaartje of 2 jonger, krijg je het vernieuwde B47 blok. Daar zijn tot op heden nauwelijks/geen meldingen van kettingproblemen gedaan.

Er is toentertijd in Duitsland een gigantisch "N47-probleme" topic geweest, eindeloze discussies wat de oorzaak was. Een aantal interessante feiten was dat het start/stop-systeem telkens weer werd genoemd. Logisch ook, wanneer je bedenkt dat bij elke keer dat de motor uit/aan gaat, het hele olietraject/kettingspanners etc weer op gang moet komen, en dus voor verhoogde slijtage kan zorgen.

Bovendien heeft BMW de coulance-regeling voor het N47-blok (specifiek de ketting) aangepast naar 6 jaar of 160.000km. Wel moet de auto dan altijd op tijd door de dealer onderhouden zijn.

Hieronder een van de 50 PuMA (Problem ursache Massnahmen) protocollen van BMW:

http://bmw-n47.weebly.com.../bmw_puma_13588845-03.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Sqorpius op 22-11-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Sqorpius schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:29:
[...]

Expert niet. Maar genoeg ervaring met alle varianten van de N47D20A/B/C motoren. De distributieketting heeft samen met de kettingspanner en geleiders ongeveer 8 keer een "facelift" gehad sinds de introductie van het N47D20 blok in 2007. Sinds 07/2013 zijn er weinig meldingen over een falende distributieketting te vinden. BMW bestempeld het probleem van de "schavende" ketting vanaf 07/2013 ook als een comfort issue. Hieronder een korte opsomming van mijn ervaring met dit blok:

- BMW 120D E81 N47B20 02/2018: Ketting/geleiders/krukas vervangen onder coulance bij 118.000 km
- BMW 320D E92 N47B20 04/2009: Ketting/geleiders/krukas vervangen onder coulance bij 163.000 km
- BMW 420D F32 N47B20 01/2014: Geen problemen meer. Geen kettingratel of schavende ketting waarneembaar. Zat boven de ton.

Met een 420D F32/F36 heb je sowieso een van de laatste N47 blokken. Ga je een jaartje of 2 jonger, krijg je het vernieuwde B47 blok. Daar zijn tot op heden nauwelijks/geen meldingen van kettingproblemen gedaan.

Er is toentertijd in Duitsland een gigantisch "N47-probleme" topic geweest, eindeloze discussies wat de oorzaak was. Een aantal interessante feiten was dat het start/stop-systeem telkens weer werd genoemd. Logisch ook, wanneer je bedenkt dat bij elke keer dat de motor uit/aan gaat, het hele olietraject/kettingspanners etc weer op gang moet komen, en dus voor verhoogde slijtage kan zorgen.

Bovendien heeft BMW de coulance-regeling voor het N47-blok (specifiek de ketting) aangepast naar 6 jaar of 160.000km. Wel moet de auto dan altijd op tijd door de dealer onderhouden zijn.

Expert of niet, in ieder geval heel erg bedankt voor deze info. Fijn om binnen de Tweakers community altijd snel en kundige antwoorden te krijgen! Top!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
TakeAway schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:44:
[...]

Hier gaan ze er morgen ook onder de zwarte f34.
[Afbeelding]
Zijn dit de 18" 405M velgen als winterwielset met rondom 225-45-18? (geen breedset). Heb je er al ervaring mee of is dit het eerste winterseizoen. Ik overweeg ze namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Sqorpius schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:08:
[...]

Zijn dit de 18" 405M velgen als winterwielset met rondom 225-45-18? (geen breedset). Heb je er al ervaring mee of is dit het eerste winterseizoen. Ik overweeg ze namelijk ook.
De F34 heeft iets hogere banden, die hebben dus de maat 225-50-18 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:12
Nou, bij onze gloednieuwe 330i touring is dus 'ingebroken' via hoogst waarschijnlijk de keyless entry. Geen braakschade, niks gestolen (want er lag niks in), wel alle vakjes en kastjes open. Volgens BMW Amsterdam moeten we sleutels toch maar in een metalen blik bewaren... of keyless entry uitzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 22-11-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
[...]

Dit wordt het eerste jaar, bandenmaat zou ik op moeten zoeken, dit zijn wel de 18" velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 08:42
zeef schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:23:
Nou, bij onze gloednieuwe 330i touring is dus 'ingebroken' via hoogst waarschijnlijk de keyless entry. Geen braakschade, niks gestolen (want er lag niks in), wel alle vakjes en kastjes open. Volgens BMW Amsterdam moeten we sleutels toch maar in een metalen blik bewaren... of keyless entry uitzetten.
Wel even schrikken natuurlijk.
Dit is sowieso voor iedereen aan te raden die keyless entry heeft.
Kooi van Faraday en ze kunnen niks meer (behalve je raam intikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 11:41

Apache

amateur software devver

Hoe nieuw is die wagen? Bij de g30 is dit achteraf, na 1,5 jaar opgelost geweest door in de sleutels een accelerometer te voorzien die na 60 seconden stopt met het signaal uit te zenden?

Het lijkt mij sterk dat ze dit ook niet voor de nieuwe 3 reeks meteen goed implementeren.

Een retrofit voor de g30 kostte toen 600 euro.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Hier zit de sleutel ook in een blik.
Heb bij de dealer gevraagd of ze de sleutel met slaapstand konden programmeren. Dit gaat niet op de f34 werd verteld. Nieuwe auto's hebben dit schijnbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:59

duderuud

Sliden is koel

Eerste BMW (of auto) met keyless entry?

Want dit probleem is al hel lang bekend, zie oa YouTube: Zo jat Wouter jouw auto

Bewaar mijn sleutel al jaren in een blik. Ronduit waardeloos dat BMW (en andere fabrikanten) er zo vreselijk lang over hebben gedaan om dit te fixen (sleutel stopt met zenden als die stil ligt voor x aantal seconden).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

duderuud schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:12:
[...]

Eerste BMW (of auto) met keyless entry?

Want dit probleem is al hel lang bekend, zie oa YouTube: Zo jat Wouter jouw auto

Bewaar mijn sleutel al jaren in een blik. Ronduit waardeloos dat BMW (en andere fabrikanten) er zo vreselijk lang over hebben gedaan om dit te fixen (sleutel stopt met zenden als die stil ligt voor x aantal seconden).
Nou, dat is dus juist de vraag als een nieuwe G21 dit probleem nog steeds heeft.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
Heel vervelend, een G21 of F31?. Helaas is de relay attack bij de F-modellen van BMW alleen is tegen te gaan door je sleutel in een anti RFID etc. zakje te stoppen. Die van mij zit elke avond in https://bit.ly/2QGaR4c <deze. De G-modellen hebben een retrofit (of a-fabriek) waarbij de sleutels worden vervangen door een nieuw exemplaar die het comfort acces signaal bij geen beweging na 60 seconden uitschakelt.

Er is nog een oplossing, waarbij er een omhulsel om de batterij in je sleutel wordt geplaatst, die de sleutel net zoals bij de nieuwere G-modellen ook uitschakelt na x-tijd. > https://www.keylessprotector.nl/. Echter nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 22:39

Eagle Creek

Breathing security

Zeef heeft een G21, zelfde model als ik (Maar dan touring). Dat is dus met de sleutel die stopt met zenden.

Blegh!!!!! Balen man. Opvallend omdat deze keys dat niet zouden moeten hebben. Maar, zoals eerder gezegd, voor mij de reden geweest überhaupt deze techniek niet te vertrouwen! Veiligheid voor gemak..

Gelukkig geen schade maar ook geen lekker gevoel!

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 22-11-2019 17:58 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Eventueel zou je nog voor de keyless entry protector kunnen gaan, maar dit hoort BMW natuurlijk te regelen/vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Okasha schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:52: De zijkanten konden strakker, het zitvlak langer en stijler, hoogte, rugleuning helling, maar geen (elektrisch) verstelbare lendensteun?

Heb ik nu iets over het hoofd gezien? Het knopje lijkt er wel te zitten, maar dat is gewoon een uitsparing.. :) Iemand ervaring met die stoel? Zijn er wellicht nog losse accessoires om dat op te lossen?
Kan alleen maar generiek antwoorden maar bij mijn G20 zijn lendesteunen altijd optioneel en nooit onderdeel van welk opgetuigd pakket dan ook. Ik heb ze er los bijbesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 19:15
Zuur man. Gelukkig hebben ze wel je airbag en dergelijke met rust gelaten.
TakeAway schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:57:
Eventueel zou je nog voor de keyless entry protector kunnen gaan, maar dit hoort BMW natuurlijk te regelen/vergoeden.
Keyless entry is bij elk merk op eigen risico. Verzekeraars zijn zich ook heel bewust van het risico en sommige verzekeraars zullen auto's met keyless entry ook geheel niet verzekeren als er geen aftermarket alarm mét onderbreker naast zit, ongeacht hoe duur het model is. En sommige verzekeraars gaan nog veel verder met duurdere modellen. Allianz wilde mijn auto niet verzekeren tot hij minimaal 5 jaar oud was, omdat er geen GPS tracker in zit (buiten die van BMW zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:13
Werelds schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:14:

[...]

Keyless entry is bij elk merk op eigen risico.
Niet bij de laatste JLR's, Audi's en waarschijnlijk ondertussen ook de laatste nieuwe, high-end BMW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:14:
Ik ga zo de winterbanden onder de V8 laten leggen. Als het koud is s ochtends moet ik met een fluwelen voet wegrijden anders springen de hulpsystemen al aan...
Eerste wat ik me dan afvraag... welk merk en type banden heb je dan als zomerbanden in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10
CreativeS schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:24:
[...]

Eerste wat ik me dan afvraag... welk merk en type banden heb je dan als zomerbanden in gebruik?
Pirelli p-zero breedset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Moet opzich meevallen dan... maar goed, gelukkig geen Tristar of Hifly. Die cowboys klagen ook altijd over het snel ingrijpen van de hulpsystemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CreativeS schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:43:
Moet opzich meevallen dan... maar goed, gelukkig geen Tristar of Hifly. Die cowboys klagen ook altijd over het snel ingrijpen van de hulpsystemen |:(
Het ligt ook wat aan mijn rechtervoet hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TakeAway
[...]

Banden zijn 255/50/18, rijdt iets comfortabeler dan de zomer wielen, logisch door de 50 band.
Zomer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qNqTBOv.jpg

Winter:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RawSBND.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
TakeAway schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:49:
[...]

Banden zijn 255/50/18, rijdt iets comfortabeler dan de zomer wielen, logisch door de 50 band.
Zomer:
[Afbeelding]

Winter:
[Afbeelding]
Dat ziet er prima uit inderdaad. Wist niet dat de F34 een afwijkende bandenmaat had t.o.v. de F30/F31/F32/F36 etc. Maar klinkt logisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Sqorpius schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:55:
[...]

Dat ziet er prima uit inderdaad. Wist niet dat de F34 een afwijkende bandenmaat had t.o.v. de F30/F31/F32/F36 etc. Maar klinkt logisch. :)
Excuus, het is 225/50/18 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:58
Sqorpius schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:29:
[...]

In mijn ogen geldt wel, als de boel eenmaal vervangen is en je tijdig de olie ververst (icm s/s uit), de problemen weg blijven. Ik heb zo'n N47 uit de 'probleemjaren' gehad. Eigenaar voor me had preventief de ketting laten vervangen. Oliewissels deed ik elke 15-20k. Auto is verkocht bij vier ton waarbij aan het blok niets te merken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik heb voor zowel zomer als winter "225/45R18". Ben benieuwd wat dat doet met de grip. Ben hiervoor (M'n E90 6 cilinder) 16" all-season gewend en merkte daar brak 't kontje bij sneeuw wel uit.

[ Voor 60% gewijzigd door Eagle Creek op 24-11-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

E46 staat nu op winterbanden maar merk juist dat ik met deze temperaturen nu sneller ga glibberen dan met de (PS4) zomerbanden.. Is een heel ander verhaal in de sneeuw though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Uh ja... dat gevoel heb ik dus ook.

Ik glibberde ook met de 17" Dunlop Wintersport 3D's eerder dan met de 18" Michelin PS4 die ik er in de zomer op had. Ik ga nu dus ook nog niet winterbanden monteren. Ik heb voor de winter de Dunlop Wintersport 3D naar de E46/5 van mijn vriendin doorgeschoven en zelf rij ik nu met 19" 359 met PS4S. Mocht het echt nodig zijn, dan pakken we haar auto wel. Ik moet sowieso nieuwe winterbanden (PA5) voor mijn nieuwe wintersetup (18" 162 OEM).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Eagle Creek schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:56:
[...]

Zeef heeft een G21, zelfde model als ik (Maar dan touring). Dat is dus met de sleutel die stopt met zenden.

Blegh!!!!! Balen man. Opvallend omdat deze keys dat niet zouden moeten hebben. Maar, zoals eerder gezegd, voor mij de reden geweest überhaupt deze techniek niet te vertrouwen! Veiligheid voor gemak..

Gelukkig geen schade maar ook geen lekker gevoel!
Nieuwe G21 inderdaad. Volgens BMW kerel werkt die 'zender uitschakel sensor' niet echt. Bij de minste geringste beweging wordt de zender geactiveerd. Zelfs een tochtstroom zou voldoende zijn. We gaan dus maar op zoek naar een RFID proof bewaarplaats. Irritant is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Radiant schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:49:
E46 staat nu op winterbanden maar merk juist dat ik met deze temperaturen nu sneller ga glibberen dan met de (PS4) zomerbanden.. Is een heel ander verhaal in de sneeuw though :P
Daarom rij ik altijd heel lang door op zomerbanden. Om niet te zeggen: ik ga pas op de wintersloffen als er echt sneeuw en/of ijzel voorspeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

zeef schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:16:
[...]

Nieuwe G21 inderdaad. Volgens BMW kerel werkt die 'zender uitschakel sensor' niet echt. Bij de minste geringste beweging wordt de zender geactiveerd. Zelfs een tochtstroom zou voldoende zijn. We gaan dus maar op zoek naar een RFID proof bewaarplaats. Irritant is het wel.
Precies waar ik bang voor was.. Sleutels liggen ook nooit helemaal waterpas. Balen man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik heb inmiddels een nieuw M Sport stuurwiel weten te bemachtigen voor een goede prijs (EUR 400). Geen gebruikte, want dan heb je vaak van die (lelijke) glimmende exemplaren.

Gezien ik geen automonteur ben en geen risico wil lopen m.b.t. de bevestiging van het stuurwiel ben ik op zoek naar een goede partij die mij hierbij kan helpen en het stuurwiel kan monteren (voor een nette vergoeding uiteraard).

Iemand hier nog een goed adresje? Dank alvast.
Eagle Creek schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:27:
[...]

Precies waar ik bang voor was.. Sleutels liggen ook nooit helemaal waterpas. Balen man!
Onbegrijpelijk dat als het 'niet altijd werkt' en BMW dit blijkbaar zelf ook echt wel weet of hoort te weten, het wel gewoon aangeboden mag blijven worden......

Ik kan mij nog herinneren dat ik net na aankoop een KIWA-certificaat kreeg over mijn alarminstallatie....zit zo'n certificaat ook by keyless entry?

[ Voor 36% gewijzigd door Beam87 op 24-11-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Beam87 schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:18:

Onbegrijpelijk dat als het 'niet altijd werkt' en BMW dit blijkbaar zelf ook echt wel weet of hoort te weten, het wel gewoon aangeboden mag blijven worden......

Ik kan mij nog herinneren dat ik net na aankoop een KIWA-certificaat kreeg over mijn alarminstallatie....zit zo'n certificaat ook by keyless entry?
Ik heb een klasse 3 alarm met certificaat. Of dat van KIWA is weer ik niet. Moet ik papieren gaan zoeken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Ik heb inmiddels een nieuw M Sport stuurwiel weten te bemachtigen voor een goede prijs (EUR 400). Geen gebruikte, want dan heb je vaak van die (lelijke) glimmende exemplaren.

Gezien ik geen automonteur ben en geen risico wil lopen m.b.t. de bevestiging van het stuurwiel ben ik op zoek naar een goede partij die mij hierbij kan helpen en het stuurwiel kan monteren (voor een nette vergoeding uiteraard).
In welk deel van het land woon je? :) Dat is geen verkeerde prijs voor een nieuw stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 17:07

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik kreeg van de week in mijn BMW Z3 3l van 2001 3 foutmeldingen in het MM:

P0171 (Aandrijfsysteem System to lean (bank1)
P0174 (Aandrijfsysteem System to lean (bank2)
P1620 MAP Cooling Control Circuit Signal High

1x gereset, kwamen daarna na ~25 km weer terug.

Kan dit te maken hebben met de nieuwe e10 benzine? Sindsdien maar overgegaan op Vpower (kachingg) en nu nog niet direct de meldingen gezien.. Waar zou dit anders aan kunnen liggen; ik lees verder ergens over een losse carterslang die valse lucht aanzuigt; waar zit die dan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
[...]

Zeef, als je echt gebruik wil maken van de comfort access, zou je https://www.keylessprotector.nl/ kunnen overwegen. Nee, ik heb er geen aandelen in, maar werkt beter dan de BMW oplossing. Volgens mij 150,00 per sleutel, weet ik niet zeker. Hier zit de sleutel ook in een box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Mooie prijs hoor!
Ik heb er ook al eens naar zitten kijken. Wil wel een M-stuur met flippers. Maar de prijzen zijn fors. Of het zijn stuurtjes uit Letland, 'demontage'. Uhuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Pannencouque schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:03:
[...]
Mooie prijs hoor!
Ik heb er ook al eens naar zitten kijken. Wil wel een M-stuur met flippers. Maar de prijzen zijn fors. Of het zijn stuurtjes uit Letland, 'demontage'. Uhuh.
Is het zo dat als je een M stuur met flippers after market koopt, dat dan ook de fippers direct werken? Of moet je daar nog wat voor programmeren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Flippers moeten volgens mij nog wel gecodeerd worden. Maar op de hobbyfora kun je altijd wel iemand vinden die dat kan doen. Zou een leuke gadget zijn, handig met bergrijden maar verder niet superzinvol. Nice-to-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

TakeAway schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:01:
[...]

Zeef, als je echt gebruik wil maken van de comfort access, zou je https://www.keylessprotector.nl/ kunnen overwegen. Nee, ik heb er geen aandelen in, maar werkt beter dan de BMW oplossing. Volgens mij 150,00 per sleutel, weet ik niet zeker. Hier zit de sleutel ook in een box.
Tja tja tja... vind het toch nog wel knullig hoor.
De keyless protector zonder extra autorisatie is de tweede variant van de Keyless Protector. In tegenstelling tot de variant met autorisatie is geen extra bediening nodig. Hierdoor heeft u optimaal gebruiksgemak. Zodra de sleutel in beweging is kan deze weer volledig gebruikt worden. Naar 180 seconden stil liggen zal die automatisch weer volledig veilig zijn.
Mét extra autorisatie is dus géen comfort meer. Want: waarom zou ik op een knopje drukken van een apparaatje van €150 als ik datzelfde met mijn sleutel kan doen?

En hoe secuur is dan het detectiesysteem voor beweging?

En uitschakelen na 3 minuten is als je brutaal genoeg bent ook voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Eagle Creek schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:13:
Mét extra autorisatie is dus géen comfort meer. Want: waarom zou ik op een knopje drukken van een apparaatje van €150 als ik datzelfde met mijn sleutel kan doen?
Dat vooral. Dan kun je net zo goed keyless entry laten uitcoderen voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Okee, knullig kan, maar dit is zowiezo beter dan de Jip en Janneke sleutel van BMW.
3 minuten is idd voldoende als je brutaal bent, maar het lijkt me wel dat je die tijd voor slaapmodus kan/laten aanpassen.
Pannencouque schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:24:
[...]
Dat vooral. Dan kun je net zo goed keyless entry laten uitcoderen voor een paar tientjes.
Dat kan ook, maar als je juist de keyless entry wil behouden....

[ Voor 40% gewijzigd door TakeAway op 24-11-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Eagle Creek schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:27:
[...]

https://www.adac.de/-/med...6811B3895824436E1FBE581ED

Handige lijst als je én keyless-entry wilt én veilig wilt zijn tegen een relay attack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Eagle Creek schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:13:
[...]

Tja tja tja... vind het toch nog wel knullig hoor.
Dus dit. Ik denk dat ik woensdag even bij de garage langs ga. Want..
AndRo555 schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:04:
[...]
mit Bewegungssensor im Schlüssel: Sobald dieser ruhig liegt (z. B. bei BMW zwei Minuten), wird der Schlüssel abgeschaltet und die ADAC-Diebstahlsgeräte sind wirkungslos. So lange der Schlüssel in Bewegung ist (etwa, wenn der Fahrer geht), kann das Auto weiterhin illegal geöffnet und gestohlen werden. Dazu muss sich Dieb eins nur bis auf wenige Meter dem Fahrer nähern und Dieb zwei das Auto öffnen bzw. wegfahren.
En die sensor hebben we dus. :(

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 62% gewijzigd door zeef op 24-11-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Mrlten schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:47:
[...]

In welk deel van het land woon je? :) Dat is geen verkeerde prijs voor een nieuw stuur.
Ik woon in het midden van het land. Qua prijs was het mijn geluk dat degene waar ik hem van kocht er echt van af moest.
[...]
Mooie prijs hoor!
Ik vind de nieuwprijzen van die stuurwielen echt bizar....en de verschillen met de standaard en Sportline stuurwielen zijn naar mijn mening echt te groot. Daar zit natuurlijk een heel marketingding achter, maar er moet wel een bijzonder grote marge op die M Sport stuurwielen zitten als je het mij vraagt.

De Letse en Türkse emplaren op eBay heb ik ook gezien...daar blijf ik ver van weg. Vertrouw dat advertenties voor geen cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Marketing is alles inderdaad. En er zullen vast liefhebbers zijn die het willen betalen. En vervolgens een beter alarm en een camera-installatie nodig hebben om het te bewaken. Dat soort gedachten helpen me altijd om het gewoon bij 't oude te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Pannencouque schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:09:
Marketing is alles inderdaad. En er zullen vast liefhebbers zijn die het willen betalen. En vervolgens een beter alarm en een camera-installatie nodig hebben om het te bewaken. Dat soort gedachten helpen me altijd om het gewoon bij 't oude te houden...
Bij de 'premium-merken' wel inderdaad. Maar reed vandaag in de Opel Adam van mijn vriendin, wat op zich natuurlijk ook een karretje is met veel marketing er omheen, maar Apple Carplay, Android-ondersteuning, city steering, verwarmd stuurwiel en verwarmde voorstoelen....zit er allemaal in, zonder dat het je gelijk een fortuin aan pakketten kost.

Dan besef je weer even dat het soms wel te gek voor woorden is.....en ben ik weer blij met mijn basic 118iA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Radiant schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:49:
Ik vind het nog wel meevallen. Heb zelf nu ook de winterbanden erop liggen (17 inch conti ts860's). Zomerbanden zijn ook PS4's maar ik vind de E46 niet echt sneller glibberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 20:45
[...]
Mooie prijs hoor!
Ja, je moet wel uitkijken waar en bij wie koopt. Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar je wilt geen diefstal bemoedigen.

Ik hem mijn m-sport stuur incl flippers van een kerel uit de UK overgenomen die een alcantara stuur had gekocht. Dit kon ik ook checken dmv zijn facebook.Nog even mee gechat en BMW praat gehouden. Dan weet je in ieder geval dat het een "legit" item is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Beam87 schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:24:
[...]

Bij de 'premium-merken' wel inderdaad. Maar reed vandaag in de Opel Adam van mijn vriendin, wat op zich natuurlijk ook een karretje is met veel marketing er omheen, maar Apple Carplay, Android-ondersteuning, city steering, verwarmd stuurwiel en verwarmde voorstoelen....zit er allemaal in, zonder dat het je gelijk een fortuin aan pakketten kost.

Dan besef je weer even dat het soms wel te gek voor woorden is.....en ben ik weer blij met mijn basic 118iA.
Maar zo'n Adam is ook niet echt goedkoop hè. Het is een gebakje, maar dan leuk aangekleed. Ik gok dat je daar ook zomaar 20k voor betaalt. Maar dan nog kun je je afvragen, in hoeverre is het wezenlijk anders dan wat 'wij' rijden? Ja, ik heb meer ruimte en luxe. Ik stap na een lange rit fris uit, dat zal in een Adam anders zijn. Maar is dat ook elke prijs waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
@zeef

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beam87
m.lammers schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:09:
[...]

Ja, je moet wel uitkijken waar en bij wie koopt. Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar je wilt geen diefstal bemoedigen.

Ik hem mijn m-sport stuur incl flippers van een kerel uit de UK overgenomen die een alcantara stuur had gekocht. Dit kon ik ook checken dmv zijn facebook.Nog even mee gechat en BMW praat gehouden. Dan weet je in ieder geval dat het een "legit" item is.
Uiteraard, ik check vrij grondig voordat ik iets via zo'n platform koop. Google, Maps, verkoopervaring, etc. Daarnaast koop ik gewoon niet als ik er een beetje 'louche' gevoel bij krijg....of de advertentie vol spelfouten staat.
Pannencouque schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:35:
[...]
Maar zo'n Adam is ook niet echt goedkoop hè. Het is een gebakje, maar dan leuk aangekleed. Ik gok dat je daar ook zomaar 20k voor betaalt. Maar dan nog kun je je afvragen, in hoeverre is het wezenlijk anders dan wat 'wij' rijden? Ja, ik heb meer ruimte en luxe. Ik stap na een lange rit fris uit, dat zal in een Adam anders zijn. Maar is dat ook elke prijs waard?
Nee, ik vind het geen goedkope auto, verre van dat. Deze was met de kop eraf (3 maanden) EUR 16k. Maar vergeet niet dat een VW Up of zo'n ander koekblik tegenwoordig ook al gewoon serieus geld kost en je onder de EUR 10k niets meer nieuw hebt.
Ik heb er al langere stukken mee gereden maar qua comfort verbazen zulke autootjes mij wel. Het is wat meer herrie in de cabine, maar qua stabiliteit op de weg valt het best wel mee allemaal. De vraag die je stelt is wat mij betreft zeer valide, al blijft de rust, de aandrijflijn en gewoon het zekere gevoel altijd wel van een niveau waar Renault, Peugeot, VW niet echt aan kunnen tippen.

Trouwens, stuur opgehaald en ook maar gelijk geplaatst. Ik ben er blij mee, zie onder:

https://imgur.com/a/2wmWNfX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Lekker hoor, ziet er netjes uit.
Zo'n Adam zal voor Nederland vast prima voldoen, vooral als je niet te veel km's rijdt. Hetzelfde geldt voor eigenlijk alle A- en B-segmenters van tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
@AndRo555

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat is natuurlijk wel een extreme over-simplificering :p
Het is echt niet zo dat BMW zelf niets ontwikkelt en alleen onderdelen uit een Conrad catalogus bij elkaar shopt :p Heel veel hardware, juist de electronica wordt zelf ontwikkeld, in samenwerking met de Zulieferer die het uiteindelijk in productie neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
Beam87 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:10:
[...]

Trouwens, stuur opgehaald en ook maar gelijk geplaatst. Ik ben er blij mee, zie onder:

https://imgur.com/a/2wmWNfX
Heb je een BMW F45/F46 2 Active Tourer of BMW X1 F48 of X2 F39? Want alleen daar zitten de cruise control knoppen links op een plek die afwijkt van de F20/F30 etc. Aan de binnenzijde van de linker knoppencluster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Sqorpius schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:37:
[...]

Heb je een BMW F45/F46 2 Active Tourer of BMW X1 F48 of X2 F39? Want alleen daar zitten de cruise control knoppen links op een plek die afwijkt van de F20/F30 etc. Aan de binnenzijde van de linker knoppencluster.
Klopt, dat wist ik inderdaad....maar maakt mij niet uit. Heb een F21.

Qua bediening nog steeds alles direct onder handbereik en het gaat mij om het plaatje en het gevoel van het stuurwiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:05

Detmer

Professioneel prutser

pjot1 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:22:
[...]

Zelf heb ik een E46 320d touring heb de raarste problemen gehad door een kapotte dynamo, dealer en BMW-specialist konden deze niet vinden. Afslaande motor, alle lampjes gingen branden op het dashboard, alleen rechter raam werkte niet, te weinig vermogen enz. enz. enz. Doordat ik zelf met een multimeter ging meten kwam ik er achter dat de dynamo stuk was. Het rare was dat deze wel weer werkte als de motor warm was. Heb je geen multimeter, dan kan je dit nog proberen, http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=14288.0 is niet zo accuraat als een multimeter maar je hebt een indicatie.
Speakerfreak95 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:15:
[...]

Ik denk dat het met starten betreft de sensoren zijn, zien wij op de zaak regelmatig (specialist BMW's)
Verder kunnen slechte namaaksensoren gedoe geven gecombineerd met de Siemens MS43.

Doe anders even een belletje morgen naar Wickedcars in Hilversum, hier weten wij wel raad mee ;)
Krukassensor is deze keer vervangen en inmiddels alweer een ~200km zonder problemen kunnen rijden. Gelukkig (=goedkoop), jammer (want geen excuus voor een nieuwere :9 ).

Helaas hebben ze bij het slepen mijn sleepoogafdekkapje kwijtgemaakt, dus nu zit er een gat in mijn bumper :( . Na 4x bellen begreep eindelijk iemand de situatie (BMW: RWS heeft u gesleept, RWS: BMW heeft u gesleept) en krijg ik het vergoed. Kosten: Whopping €82,- :o

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Detmer schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:34:
[...]

[...]

Krukassensor is deze keer vervangen en inmiddels alweer een ~200km zonder problemen kunnen rijden. Gelukkig (=goedkoop), jammer (want geen excuus voor een nieuwere :9 ).

Helaas hebben ze bij het slepen mijn sleepoogafdekkapje kwijtgemaakt, dus nu zit er een gat in mijn bumper :( . Na 4x bellen begreep eindelijk iemand de situatie (BMW: RWS heeft u gesleept, RWS: BMW heeft u gesleept) en krijg ik het vergoed. Kosten: Whopping €82,- :o
Gelukkig was het maar een kleinigheidje!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Wat een geld. Dat verklaart dat die dingen soms nog wel gejat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

m.lammers schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:09:
[...]

Hoe zit het in de UK met de airbags? Hebben die single of dual stage?

Ik kan bijvoorbeeld geen EU alcantara stuur in mijn US versie zetten, want de US heeft dual stage.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Snake schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:37:
[...]

Ik kan bijvoorbeeld geen EU alcantara stuur in mijn US versie zetten, want de US heeft dual stage.
Kan je niet gewoon je eigen airbag houden en alleen het frame omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Beam87 schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:56:
[...]

Ik woon in het midden van het land. Qua prijs was het mijn geluk dat degene waar ik hem van kocht er echt van af moest.

[...]

Ik vind de nieuwprijzen van die stuurwielen echt bizar....en de verschillen met de standaard en Sportline stuurwielen zijn naar mijn mening echt te groot. Daar zit natuurlijk een heel marketingding achter, maar er moet wel een bijzonder grote marge op die M Sport stuurwielen zitten als je het mij vraagt.

De Letse en Türkse emplaren op eBay heb ik ook gezien...daar blijf ik ver van weg. Vertrouw dat advertenties voor geen cent.
Ik heb al veel stukken gekocht uit litouwen voor bmw en vw op ebay. Niks mis mee. Letland/turkije wel geen ervaringen mee :d

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Members only:
fsfikke schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:47:
[...]

Dat is natuurlijk wel een extreme over-simplificering :p
Het is echt niet zo dat BMW zelf niets ontwikkelt en alleen onderdelen uit een Conrad catalogus bij elkaar shopt :p Heel veel hardware, juist de electronica wordt zelf ontwikkeld, in samenwerking met de Zulieferer die het uiteindelijk in productie neemt.
Ja, het was wel erg droog gesteld. ;)
Als ik het over de hardware heb dan gaat het over de plak halfgeleider die er in zit (de eigenlijke hardware-tech dus, denk aan al de radars, PKE, etc.) en niet zozeer heel de module. En zo ver ik weet bakt Conti of BMW geen chips in Taiwan. Overigens evolueert de positie van de Zulieferer wel erg naar een squeeze, de auto jongens doen steeds meer zelf (software o.a.) maar de halfgeleiders doen ook steeds meer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
SadisticPanda schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:40:
[...]

Ik heb al veel stukken gekocht uit litouwen voor bmw en vw op ebay. Niks mis mee. Letland/turkije wel geen ervaringen mee :d
Nou ja, Litouwen is niet het eerste land waar ik aan denk als het gaat om law and order en het ontbreken van criminaliteit......daarnaast gaat het om best wel redelijke bedragen, dus houd ik het liever bij zaken doen in Nederland....maar ieder z'n keuze uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
[...]

Er zal vast niets mis mee zijn qua producteigenschappen. Maar of het een legale afkomst heeft, waag ik te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Pannencouque schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:04:
[...]
Er zal vast niets mis mee zijn qua producteigenschappen. Maar of het een legale afkomst heeft, waag ik te betwijfelen.
Hoeveel luxe bmws rijden daar? Vast niet meer dan hier. En toch zijn er veel onderdelen te krijgen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Detmer schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:34:
[...]

[...]

Welke kleur heb je? Hebben een paar sloop E46's staan :D PB maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 20:45
Snake schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:37:
[...]

Ik had al een M sport stuur, maar wilde een (nieuwe) M sport stuur met flippers. Heb mijn huidige airbag dus over kunnen zetten. Klopt inderdaad dat US dual stage is. Zover ik weet is EU gewoon single.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
m.lammers schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:05:
[...]

Ik had al een M sport stuur, maar wilde een (nieuwe) M sport stuur met flippers. Heb mijn huidige airbag dus over kunnen zetten. Klopt inderdaad dat US dual stage is. Zover ik weet is EU gewoon single.
Misschien is dit handig: https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=924625
en deze : YouTube: BMW Single Stage vs Dual Stage Airbags!

[ Voor 26% gewijzigd door joshje op 27-11-2019 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Zonder geweten is idd niks mis met heling :x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sqorpius
fsfikke schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:29:
[...]

Zonder geweten is idd niks mis met heling :x
Litouwen, Estland en Letland zijn een beetje twijfelgevallen. Veel van de gestolen spullen uit West-Europa verdwijnen wel richting Riga/Vilnius, welke als doorvoerluik fungeren voor de grootste afzetmarkt: China. Daar is het razend populair om vanwege belastingen een "kale" BMW te bestellen, en vervolgens te retrofitten met een NBT/NBT EVO systeem. Goedkoper.. Terwijl hier alles op bestelling uit onze BMW's wordt getrokken.

Het is echter wel zo dat daar ook veel bedrijven zitten die direct van BMW RDZ Recycling (waar pre-productie/testvoertuigen worden ontmanteld en behalve de gehele aandrijflijn in onderdelen wordt verkocht) dit soort onderdelen opkopen en doorverkopen.

Ik heb in mijn BMW inmiddels ook een nieuwe stuurkrans ingebouwd omdat het eerste exemplaar mede door de stuurverwarming bijzonder snel ging glimmen. Dat was in de eerste weken nog goed schoon te houden, maar je kunt het gevoelige leer niet te vaak reinigen, want dan zie je dat het pigment gewoon verdwijnt. Ook gelijk maar de schakelflippers van de M3/M4 gemonteerd, omdat deze kwalitatief net even wat beter aanvoelen, en er niet uitzien als de oren van Dumbo.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iE3cemT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YxGktx9.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
@AndRo555

Members only:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• joshje
Leuke upgrade gedaan op de E46. Stuur ingebouwd van een M3 SMG met flippers.
Bekabeling gemaakt en getrokken en uiteraard alles gemonteerd.
De steptronic doet het perfect met de flippers en rijdt een stuk beter zo!
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/1cb8df5457a6ef52de33aac382295522.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mooi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Netjes hoor. Had niet verwacht dat zoiets op de gewone automaat zou werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

joshje schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:34:
Leuke upgrade gedaan op de E46. Stuur ingebouwd van een M3 SMG met flippers.
Bekabeling gemaakt en getrokken en uiteraard alles gemonteerd.
De steptronic doet het perfect met de flippers en rijdt een stuk beter zo!
[Afbeelding]
Tof! Wil dat zelf ook wel maar die stuurtjes zijn zo duur :'(
Pannencouque schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:10:
Netjes hoor. Had niet verwacht dat zoiets op de gewone automaat zou werken!
De gewone automaat heeft op de pook al een manual stand, op die schakelaars sluit je gewoon de flippers aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Radiant op 01-12-2019 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Ah ja, dat klinkt logisch. Ik zat qua coderen te denken, maar het is gewoon het nabootsen van die pulsen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Pannencouque schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:16:
Ah ja, dat klinkt logisch. Ik zat qua coderen te denken, maar het is gewoon het nabootsen van die pulsen natuurlijk.
Ik heb bij Ekris de connectors gekocht die op de kabel van de pook passen. Hiertussen heb ik een aftakking gemaakt waardoor de flippers zoals @Radiant zegt hetzelfde doen als de pook :)

Dit werkt alleen met het SMG2 stuur van een M3 omdat de gewone SMG andere switches gebruikt voor de flippers (die push flippers).

Het stuur zat er zo in, de kabel trekken was wat meer gezeik :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 19:24

Tomatoman

Fulltime prutser

Nieuwe remschijven vóór op mijn M550d.

Groot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jrSx7qo8AJISOYFi7GSVLUsf/full.jpg
Inderdaad, dat zijn 20 inch zomerwielen. Mijn 18 inch winterwielen passen maar net over de remschijven heen

Duur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UMy7hdA8I3Qm05eq6zDRD9k9/medium.jpg
Geen dealerprijzen, maar een garage gespecialiseerd in BMW.

Voor wie zich nog weet de herinneren dat mijn vorige onderhoudsbeurt wat duurder uitviel dan gebruikelijk met als klacht dat hij koelvloeistof verbrandde, op de factuur van vandaag staat: verbruikt koelvloeistof :o. Net als in mei 2019 was hij opeens een liter koelvloeistof kwijt en kwam er witte rook uit de uitlaat :X :X :X

Even resumeren wat er was gebeurd.
  • Eind 2018: problemen met koelvloeistof die op een of andere manier in het uitlaatsysteem terechtkwam. Oorzaak: defecte EGR-koeler (een uitlaatgaskoeler waardoor de motor alleen nog maar bloemetjes uitademt richting de katalysator :P ). BMW had toen een terugroepactie, waarbij heleboel auto’s uit de 5-serie werden teruggeroepen voor vervanging van de EGR-koeler. Mijn auto viel toen buten de recall en BMW gaf geen coulance. Resultaat: nergens in Europa meer EGR-koelers te krijgen en ik moest de reparatie van € 1500+ zelf betalen. De garage kon niet anders dan een nieuwe koeler regelen via een grijs importkanaal. Na deze reparatie waren de klachten volledig verdwenen.
  • Begin 2019: zelfde symptomen. Met een bypass-setje voor de EGR-koeler kon toen worden vastgesteld dat het ditmaal niet aan de EGR-koeler lag. Uiteindelijk bleek er een scheur in de cilinderkop te zitten, met precies dezelfde symptomen en een vijfcijferige reparatiefactuur :( :( :(.
En nu dus voor de derde keer dezelfde symptomen. Het moge duidelijk zijn dat zowel bij mij als bij de garage alle alarmbellen afgingen. Ze zagen direct dat er koelvloeistofsporen rondom de turbo’s en de EGR-koeler zaten. Voor de zekerheid checkten ze nog even of er nog terugroepacties voor mijn auto openstonden en tot hun verbazing stond hij er nu opeens wél in: bij klachten met koelvloeistof moest de auto stilletjes terug naar BMW. Dat hebben ze gedaan, de garage heeft hem naar Ekris Nijkerk gebracht. Daar zijn ze er een week mee bezig geweest. We weten niet wat er precies is gebeurd, alleen dat alles op kosten van BMW is uitgevoerd. Mijn garage zal nog wel een keer informeel navraag doen; ze vermoeden dat er meer is vervangen dan alleen de EGR-koeler.

Nooit eerder ben ik blij geweest met een werkplaatsfactuur van ‘slechts’ 1000 euro. En de anderhalve week huur van een vervangende auto heeft mijn garage niet in rekening gebracht :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-07 09:47
Tomatoman schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:13:
Nieuwe remschijven vóór op mijn M550d.

Groot.
[Afbeelding]
Inderdaad, dat zijn 20 inch zomerwielen. Mijn 18 inch winterwielen passen maar net over de remschijven heen

Duur.
[Afbeelding]
Geen dealerprijzen, maar een garage gespecialiseerd in BMW.

Voor wie zich nog weet de herinneren dat mijn vorige onderhoudsbeurt wat duurder uitviel dan gebruikelijk met als klacht dat hij koelvloeistof verbrandde, op de factuur van vandaag staat: verbruikt koelvloeistof :o. Net als in mei 2019 was hij opeens een liter koelvloeistof kwijt en kwam er witte rook uit de uitlaat :X :X :X

Even resumeren wat er was gebeurd.
  • Eind 2018: problemen met koelvloeistof die op een of andere manier in het uitlaatsysteem terechtkwam. Oorzaak: defecte EGR-koeler (een uitlaatgaskoeler waardoor de motor alleen nog maar bloemetjes uitademt richting de katalysator :P ). BMW had toen een terugroepactie, waarbij heleboel auto’s uit de 5-serie werden teruggeroepen voor vervanging van de EGR-koeler. Mijn auto viel toen buten de recall en BMW gaf geen coulance. Resultaat: nergens in Europa meer EGR-koelers te krijgen en ik moest de reparatie van € 1500+ zelf betalen. De garage kon niet anders dan een nieuwe koeler regelen via een grijs importkanaal. Na deze reparatie waren de klachten volledig verdwenen.
  • Begin 2019: zelfde symptomen. Met een bypass-setje voor de EGR-koeler kon toen worden vastgesteld dat het ditmaal niet aan de EGR-koeler lag. Uiteindelijk bleek er een scheur in de cilinderkop te zitten, met precies dezelfde symptomen en een vijfcijferige reparatiefactuur :( :( :(.
En nu dus voor de derde keer dezelfde symptomen. Het moge duidelijk zijn dat zowel bij mij als bij de garage alle alarmbellen afgingen. Ze zagen direct dat er koelvloeistofsporen rondom de turbo’s en de EGR-koeler zaten. Voor de zekerheid checkten ze nog even of er nog terugroepacties voor mijn auto openstonden en tot hun verbazing stond hij er nu opeens wél in: bij klachten met koelvloeistof moest de auto stilletjes terug naar BMW. Dat hebben ze gedaan, de garage heeft hem naar Ekris Nijkerk gebracht. Daar zijn ze er een week mee bezig geweest. We weten niet wat er precies is gebeurd, alleen dat alles op kosten van BMW is uitgevoerd. Mijn garage zal nog wel een keer informeel navraag doen; ze vermoeden dat er meer is vervangen dan alleen de EGR-koeler.

Nooit eerder ben ik blij geweest met een werkplaatsfactuur van ‘slechts’ 1000 euro. En de anderhalve week huur van een vervangende auto heeft mijn garage niet in rekening gebracht :)
Hoe begonnen bij jou de symptomen? Ik kreeg vanmorgen in mijn F30 opeens een koelvloeistof waarschuwing. Bij de rit naar huis was het msgisch verdwenen. Even langs Ekris gereden en ze hebben de vloeistoffen bijgevuld (lage druk was nochtans rond de max markering) met de mededeling dat we het even in de gaten moeten houden..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:22

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@zeef zuur verhaal betreffende je inbraak. Heb om die reden heel bewust het keyless entry systeem niet besteld... daar ben ik nu extra blij mee :( :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3fa97SGEbiIubxMdN2kpH4ZD/full.jpg
Winterbandjes onder de G21 gelegd gister :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Tomatoman schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:13:

Af en toe kijk ik nog wel eens naar jouw factuur als ik zelf een slechte dag heb. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-07 23:48

Denko

|{ing Øf ßlitz

jadjong schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:11:
[...]

Af en toe kijk ik nog wel eens naar jouw factuur als ik zelf een slechte dag heb. :X
Af en toe kijk ik naar die factuur als ik een bmw wil kopen ;) ze zijn toch goedkoper als ze van de zaak zijn :p

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:14
De EGR-koeler van mijn 335d ligt al een tijdje bij het grof vuil. Ik heb laatst een full EGR-delete kit van Bimmertune gemonteerd, dus nu ben ik voor altijd van het gezeik af. Geen vervuiling meer in de inlaat en geen kans meer op koelvloeistoflekkage. Overigens gaat het hier om het oude (oerdegelijke) M57-blok. Facturen met 4 nullen zijn daarop niet van toepassing :+

[ Voor 11% gewijzigd door Spollie op 03-12-2019 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

mrooding schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:56:
[...]

Hoe begonnen bij jou de symptomen? Ik kreeg vanmorgen in mijn F30 opeens een koelvloeistof waarschuwing. Bij de rit naar huis was het msgisch verdwenen. Even langs Ekris gereden en ze hebben de vloeistoffen bijgevuld (lage druk was nochtans rond de max markering) met de mededeling dat we het even in de gaten moeten houden..
Bij mij zat de koelvloeistof telkens ruimschoots onder het minimumniveau wanneer de melding zich voordeed. Dan ging er meteen een liter vloeistof bij.

Dit is trouwens wat BMW voor mijn auto voorschrijft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wvUmMhSNHjvqxxLHLXtwkK2u/full.jpg
Kroon Oil koelmiddel SP11. Onder andere te koop bij Brezan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toch nog 8Km achter vrachtwagen op eco stand vol gehouden tot de pomp. Bij diesels uit de vag groep kon ik altijd bijna 100Km onder 0 halen. Bij deze durf ik het niet ;) Er ging uiteindelijk 59L in. Dus had nog 1L over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sh9EGDYbKh3n1bEDU0bEf5cp/full.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:28:
@zeef zuur verhaal betreffende je inbraak. Heb om die reden heel bewust het keyless entry systeem niet besteld... daar ben ik nu extra blij mee :( :D

[Afbeelding]
Winterbandjes onder de G21 gelegd gister :D
Erg gaaf!

Ook hier de winterbanden er onder sinds afgelopen weekend.
Members only:

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:06
Iemand hier ervaring met revisering van een ABS module voor een E39? En waar hebben jullie dat laten doen (ter plekke bv)? :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 14:39
Winterset eronder gekregen, maar deze heeft geen TPMS sensoren. Nu geeft mijn 1 serie dus de warning dat de bandenspanning niet gemeten kan worden.
Wat is gebruikelijk? Dat de garage bij het wisselen van de banden ook de sensoren omzet?
Is in ieder geval niet gebeurt, kan ik dit zelf of is het veel werk?
Heb wat gegoogled maar wordt er weinig wijzer van...

[ Voor 8% gewijzigd door Cornholio op 03-12-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

[...]

Beetje moeilijk voor te stellen dat bmw deze nieuwe functionaliteit (bmw's vanaf iets van maart 2018) zo slecht heeft geimplementeerd, als dat zou kloppen.
Oudere BMWs kunnen mogelijk ook worden geupdate door BMW zelf: Cyb in "De keyless entry 'relay' hack, en wat kan je er tegen doen?", maar dan krijgen ze misschien hetzelfde probleem als bij jou.

Je kan het overigens zelf testen hoe gevoelig die sensor is: leg de sleutel op de grond neer bij je auto en laat deze daar bewegingsloos liggen voor een paar minuten, probeer daarna (terwijl de sleutel nog stil ligt) de deur te openen via de vingersensor bij de deur van de auto. Gaat de auto open, dan moet je of langer wachten, of de sleutel nog stiller houden, of het hele anti inbraaksysteem heeft een defect.

Weet je wanneer ze hebben ingebroken? Als je de sleutel in je broek had (en de broek aan had) en nog niet aan het slapen was, dan kan het zijn dat het systeem wel werkte, maar dat het gedeactiveerd was omdat je in beweging was.

Wil je een andere oplossing, dan is de goedkoopste oplossing het kopen van een speciaal hoesje/zakje om je sleutels in te bewaren. Bewaren in een blikje kan ook, maar die stop je niet gemakkelijk in je broekzak. (Je zou het misschien in je broekzak willen bewaren als je gaat winkelen, want dan kan deze inbraaktechniek ook worden toegepast, als ze weten dat jij de eigenaar bent van de auto terwijl je in een winkel bent.)
Het lastige is wel dat je je sleutels elke keer weer uit het hoesje moet halen. Hier meer over waar je ze kunt vinden: Cyb in "De keyless entry 'relay' hack, en wat kan je er tegen doen?"

De gemakkelijkste oplossing is het nemen van een KeylessProtector.nl, maar dit systeem werkt dubbelop het systeem wat jouw sleutel ook al heeft, alleen dan misschien beter.
Keyless Protector komt in twee varianten: "met dubbele autorisatie" en "zonder dubbele autorisatie".
De methode die jouw BMW zou moeten toepassen is zonder dubbele autorisatie, wat je zou kunnen combineren met de Keyless Protector "zonder dubbele autorisatie". Je kan het ook toepassen met de Keyless Protector met dubbele autorisatie, deze werkt nog veiliger omdat alleen beweging niet voldoende is, je moet 2x op de sleutel tappen met je hand met een tussenpoos van 1 sec.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyb op 03-12-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 11:41

Apache

amateur software devver

Cornholio schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:20:
Winterset eronder gekregen, maar deze heeft geen TPMS sensoren. Nu geeft mijn 1 serie dus de warning dat de bandenspanning niet gemeten kan worden.
Wat is gebruikelijk? Dat de garage bij het wisselen van de banden ook de sensoren omzet?
Ik heb gewoon in mijn zomer en winterbandenset elks een eigen set sensoren, en na het wisselen reset ik dat, moet ik 10-15min rondrijden en dan leert hij waar welke sensor zit en werkt het gewoon.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Cornholio schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:20:
Wat er moet gebeuren is dat de banden van de velgen worden gehaald. Daarna kun je de ventielen vervangen door TPMS-sensoren. Tot slot moeten de banden weer op de velgen en moeten de wielen uitgebalanceerd worden. Al met al is dit dus een klusje dat je aan een garage of bandenbedrijf moet overlaten, of waar je tenminste hun hulp bij nodig hebt. De sensoren kosten op Amazon ongeveer € 50 per stuk, maar als je het hele werk uitbesteedt, kom je inclusief de sensor op minstens € 100 per wiel.

Aangezien ik net mijn wielen met winterbanden had vervangen toen ik van mijn BMW zonder TPMS overstapte naar hetzelfde model met TPMS, heb ik het op mijn winterwielen nog maar even laten zitten. Resultaat: bij iedere start van de auto de waarschuwing wegklikken. Zodra ik aan nieuwe winterbanden toe ben, wordt het tijd voor TPMS-sensoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 14:39
Tomatoman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:34:
[...]

Wat er moet gebeuren is dat de banden van de velgen worden gehaald. Daarna kun je de ventielen vervangen door TPMS-sensoren. Tot slot moeten de banden weer op de velgen en moeten de wielen uitgebalanceerd worden. Al met al is dit dus een klusje dat je aan een garage of bandenbedrijf moet overlaten, of waar je tenminste hun hulp bij nodig hebt. De sensoren kosten op Amazon ongeveer € 50 per stuk, maar als je het hele werk uitbesteedt, kom je inclusief de sensor op minstens € 100 per wiel.

Aangezien ik net mijn wielen met winterbanden had vervangen toen ik van mijn BMW zonder TPMS overstapte naar hetzelfde model met TPMS, heb ik het op mijn winterwielen nog maar even laten zitten. Resultaat: bij iedere start van de auto de waarschuwing wegklikken. Zodra ik aan nieuwe winterbanden toe ben, wordt het tijd voor TPMS-sensoren.
Thx, ik ga hetzelfde doen
Pagina: 1 ... 51 ... 362 Laatste