Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:45
Die ede is echt zo'n leaseding.

Zit je ook niet standaard met smalle wielen en een lage maximale treklast? Zijn ze zoveel goedkoper dat het het overwegen waard is? In de lease scheelde het nogal natuurlijk, maar als je niet aan bijtelling gebonden zit zou je er eigenlijk niet eens over moeten nadenken

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16-11 18:55

Snake

Los Angeles, CA, USA

Catch22 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:53:
Die ede is echt zo'n leaseding.

Zit je ook niet standaard met smalle wielen en een lage maximale treklast? Zijn ze zoveel goedkoper dat het het overwegen waard is? In de lease scheelde het nogal natuurlijk, maar als je niet aan bijtelling gebonden zit zou je er eigenlijk niet eens over moeten nadenken
Groter vliegwiel, geen trekhaak. Puur om 2 gram CO2 eraf te pitsen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:55
Snake schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:13:
[...]

Groter vliegwiel, geen trekhaak. Puur om 2 gram CO2 eraf te pitsen.
En geknepen op 163pk ipv 190pk om 1239 euro aan belastingen over de leasetermijn te ontwijken in België. Dit is overigens ook de reden dat je een 136pk sterke 5 serie kan bestellen in België. :+

AndRo555 wijzigde deze reactie 20-10-2019 11:20 (15%)

• Edgarz
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:20

Edgarz

Tweako-active since1986

redslow schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:39:
[...]

Mijn 1 serie uit 2015 had ook zoiets na 110k op de teller, kantelende zuiger. Ik hoorde een raar geluid bij het starten. Dacht eerst aan ketting. Bekend probleem bij de 1.6 twinturbo.

Dat was het niet. Het was se zuiger. Hoe het kwam geen idee. Waren al meerdere uit dat bouwjaar. Maar doordat de wagen bij 10k gechipt was, kreeg ik geen coulance van bmw.. ondanks dat dit niet door de chip kwam.
Ik begrijp enerzijds goed dat tuning een consequentie heeft voor de product garantie. Je verandert immers de eigenschappen van het product.

Of deze wijzigingen ook de reden van het probleem zijn of dat er productie issues zijn wordt door deze uitsluitingen wel bij voorbaat onder de tafel geveegd. Wel zo efficiënt bij de garantie afhandeling.

Het staat mij bij dat er ergens (maar waar...) iets geroepen is over het aantoonbaar moeten maken van een causaal verband bij een beroep op deze uitsluitingsclausule. Iemand een idee?

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Dat causaal verband is in dit topic al een aantal keer gemaakt..

Acties:
  • +12Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-11 10:05
Ook nog eens wat foto’s van mijn nieuwe (1 jaar oude) 520iA, nu 3 weken in bezit en erg blij mee. Wat meteen opvalt tijdens het rijden is het comfort, de stoelen zitten heerlijk en de auto is erg stil. Daarnaast veel ruimte wat ook wel even wennen was omdat de auto een slag groter is dan mijn vorige F30.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:45
AndRo555 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

En geknepen op 163pk ipv 190pk om 1239 euro aan belastingen over de leasetermijn te ontwijken in België. Dit is overigens ook de reden dat je een 136pk sterke 5 serie kan bestellen in België. :+
Ik heb zelf een e34 518i op LPG gehad, dat was ook geen feestje. Behalve bij de pomp

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Eagle Creek
  • Laatst online: 17-11 12:11

Eagle Creek

Breathing security

M
AJM schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:03:
Ook nog eens wat foto’s van mijn nieuwe (1 jaar oude) 520iA, nu 3 weken in bezit en erg blij mee. Wat meteen opvalt tijdens het rijden is het comfort, de stoelen zitten heerlijk en de auto is erg stil. Daarnaast veel ruimte wat ook wel even wennen was omdat de auto een slag groter is dan mijn vorige F30.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi! Welke leersoort is dit? Nappa?

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

• AJM
  • Laatst online: 17-11 10:05
Eagle Creek schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:40:
M
[...]

Mooi! Welke leersoort is dit? Nappa?
Thanks, is idd nappa leder in de kleur mokka :)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

AJM schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:25:
[...]

Thanks, is idd nappa leder in de kleur mokka :)
Love it! Heb zelf Vernasca Mokka maar die van jou oogt nog zachter.

• Beam87
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 20:02
Eagle Creek schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Love it! Heb zelf Vernasca Mokka maar die van jou oogt nog zachter.
Dit is de kleur leer die ik van de week bedoelde...prachtig!

• Hugodv
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 15-11 13:00
Met iOS 13 is Carplay wel een stuk beter te pruimen moet ik zeggen! Met siri die acties kan uitvoeren via 3rd party apps, verbeterde Carplay weergaves van de apps, de iDrive knoppen ondersteund, dus niet alleen via touch te bedienen. Mis ik alleen nog de aanwijzingen op de HUD, hoop dat Waze en Gmaps dat snel gaan toevoegen. Stoor me nog wel aan de lage resolutie/jaggies van de Waze Carplay UI, dat doet Maps, Google Maps en Flitsmeister nu al beter met kaart op native resolutie.

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-11 09:26
Van het weekend met de nieuwe 1 serie gereden. Uiterlijk blijf ik moeilijk vinden, maar dat is een kwestie van smaak. Eenmaal achter het stuur zit je lekker. Ergonomie is top en gebruikte materialen zijn ook dik in orde. Mooie schermen en nieuwste iDrive voor je neus.

Eenmaal op pad dan merk je dat de auto goed geisoleerd is en comfortabler rijdt dan zijn voorganger. Echter qua rijden kom je erachter dat het niks met een BMW te maken heeft. Klinkt hard... maar zo is het wel. Het rijdt echt wel prima hoor en het stuurgevoel is lekker direct, maar je mist gewoon achterwiel aandrijving. En ook met een lichte motorisering merk je het verschil. Het rijdt zo anders dan de F20 LCI waar ik nu 150.000 km-er mee gereden heb. Het is nu niks meer dan een goede allrounder waarbij de auto excelleert in ergonomie en entertainment.

Hoe goed de marketing het ook probeert te verkopen... In mijn ogen begint een BMW nu pas écht bij een 3.

m.lammers wijzigde deze reactie 21-10-2019 13:07 (16%)

• Cornholio
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:09
Edgarz schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 00:17:
Op de verbruiksmeter en kilometers per volle tank gerekend scheelde het 40/50km per tank. Reken maar uit met 50.000 km/jr. Dat heb je er in 2 jaar uit. Alleen nu niet meer 😢
Vanwaar de keuze voor benzine als je zoveel rijdt?
Ik rijd ook 40~50k km/jr en twijfel nog tussen een 330d en 330i. Aanbod van benzine is zoveel groter, vooral in Nederland. Aanschafprijs is ook zo'n 15k lager.
Maarja verbruik... Ik rijd veel lange afstanden met wat hogere snelheden, dan zuipt zo'n benzine enorm.
Ben wel benieuwd waarom jij dus voor een benzine gekozen hebt :)

• Edgarz
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:20

Edgarz

Tweako-active since1986

Cornholio schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:00:
[...]

Vanwaar de keuze voor benzine als je zoveel rijdt?
Ik rijd ook 40~50k km/jr en twijfel nog tussen een 330d en 330i. Aanbod van benzine is zoveel groter, vooral in Nederland. Aanschafprijs is ook zo'n 15k lager.
Maarja verbruik... Ik rijd veel lange afstanden met wat hogere snelheden, dan zuipt zo'n benzine enorm.
Ben wel benieuwd waarom jij dus voor een benzine gekozen hebt :)
Ik snap je vraag. Het antwoord is dat ik bij de aanschaf niet kon voorzien dat ik zoveel km zou gaan maken. Ben ZZP en mijn opdracht veranderde. Moest naar Brussel, Amsterdam, Leeuwarden en Arnhem.

Heb daarvoor niet voor diesel gekozen vanwege het mij toen bekende omslagpunt en het dreigende restwaarde issue voor diesels. Daarnaast woon ik tegen België aan en daar is de benzine 35 cent goedkoper. Diesel echter niet.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik lees op de buitenlandse forums veel over keramische coating om de lak te beschermen. Zijn er tweakers die daar ervaring mee hebben of zelfs aanraden?

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-11 09:26
Eagle Creek schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:40:
Ik lees op de buitenlandse forums veel over keramische coating om de lak te beschermen. Zijn er tweakers die daar ervaring mee hebben of zelfs aanraden?
Yup, ik breng het zelfs aan. :) Geeft een goede bescherming en glans voor een lange periode. Er zijn tegenwoordig heel veel smaakjes op de markt, maar doen allemaal hetzelfde: De lak verzegelen. Bij de een zal alleen de standtijd wat langer zijn. Mocht je dit willen gaan doen, is voorbereiding key. Goed polijsten en ontvetten.

Na het aanbrengen van de coating is schoonmaken van de auto een verademing. Volgens mij is er ook een detailing topic hier op tweakers. Je zou daar meer info kunnen vragen daar dit het BMW topic is :)

Edit: Het grote auto detailing topic

m.lammers wijzigde deze reactie 21-10-2019 14:47 (6%)

• joshje
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:05
Dit hebben we laten doen bij nieuwe auto van mijn vader. Zit er nu meer als een jaar op (wordt elk jaar opnieuw gepoetst door een bedrijf).
Resultaat is enorm veel glans en daarnaast heerlijk hoe vuil afstotend het is.

foto: (sorry geen BMW)

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:43
Denk een kleine 7 jaar dat ik over ben op de keramische coatings van Gyeon in dit geval. Je wilt echt niks anders meer. Glans, standtijd, afstotendheid, er kan echt geen wax tegenop. Je brengt het niet zelf eventjes aan, voorbereiding is key.

Ik gebruik het op de lak, ramen, velgen en plastic delen. Is gewoon fantastisch. :)

Clubsport ED40 GTI

• Superflip
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:19

Superflip

*pwiet*

Jongens, ik zit met een dillemma.

Ik heb momenteel een mooie E61 lekker dik aangekleed (comfortzetels, adaptive bi-xenon ...), ik heb intussen 280.000km op de klok gezet. Ik ben de 2e eigenaar en heb hem nu 8 jaar in mijn bezit. Ik begin echter wel te merken dat een aantal dingen niet zo heel top meer zijn:
  • LMM is aan vervanging toe
  • Slot deur RA werkt niet meer (wellicht eenvoudig te fixen)
  • Luchtzakken van de achtervering gaan meestal rond 200k stuk, ik rij al 80k met de vingers gekruisd
  • Versnellingsbak schakelt niet top meer, heeft ook nog nooit een oliewissel gezien, ik ben dit al zo'n 130k aan het uitstellen om te laten doen bij ZF in Duitsland.
  • Motor lekt licht olie (iets meer dan zweten), minder dan 1 liter / 15000km, soms vind wel eens wat oliedruppels op de oprit.
  • Interieur is nog in zeer goede staat
  • Lak is iets minder, vanwege mijn vele autostradekm's veel steenslag, ook het Chrome is niet overal meer helemaal top
  • Schokdempers zijn aan vervanging toe
  • Hij is wat van zijn paarden verloren en ook het verbruik is wat hoger
  • Ik mag vanaf januari de LEZ Antwerpen niet meer binnen, ik kom er niet zo vaak, maar je zitter er sneller in dan je lief is.
Zoals jullie lezen komen er wel wat kosten aan en het vertrouwen in de wagen is ook wat minder geworden vanwege zijn leeftijd. Dat is ook de reden dat ik op dit moment geen verre autovakanties meer aandurf.
Verder blijft het een heel fijne wagen, al mis ik wel de automatische achterklep. Ik had reeds een alternatief gekocht, maar door omstandigheden kan ik daar voorlopig niet mee rijden.

Ik heb zonet de voorste remblokken laten vervangen, aan 270 euro was dat een makkelijk overzienbare kost, maar hoe ver blijf je gaan?

Zouden jullie nog lekker blijven doorkachelen? Ik vrees echter dat het moeilijk gaat zijn om onder 25k een even luxe vervanger te vinden.

• Coolhva
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-11 19:31

Coolhva

Life is a Bug

Sinds de dag van de wereldwijde release ben ik in het bezit van deze BMW 330i (G20) (ik kom uit een F30). Onlangs ben ik naar Sardinië op vakantie geweest met de BMW en dat was fantastisch. Op de terug weg vanuit Livorno in één keer terug gereden naar huis en dat was perfect te doen vanwege de "Driving Assistant Professional" waarbij je meer kijkt naar de auto die rijdt dan dat je zelf rijdt.

Komende maandag krijgt hij de nieuwe software update waar een hele grote update in zit voor de Driving Assistant. Aangezien BMW deze software update als "terugroepactie" classificeert kan je gratis deze update van de dealer krijgen.

Specs:
  • BMW 330i G20 Alpinweiss III
  • 18" Styling 782 Bi-colour Orbit Grey
  • Comfort Access
  • Sportstoelen voor
  • BMW Head-Up Display
  • BMW Individual hemelbekleding Anthrazit
  • High Executive
  • HiFi System
  • LED Mistlampen en Adaptive LED koplampen
  • BMW Live Cockpit Professional
  • BMW Connected Pack Professional
  • Audio Media Pack (DAB+, Qi draadloos opladen. WiFi hotspot)
  • Parkingpack (Parking Assistant Plus)
  • BMW Personal CoPilot Pack (inc. Driving Assistant Professional)
  • Safety Pack
  • Privacy glass

En natuurlijk waar hij thuis hoort:

Daarnaast test ik ook nog de apps/iDrive voor BMW (via een test intermediate).

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Vissa66 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

Denk een kleine 7 jaar dat ik over ben op de keramische coatings van Gyeon in dit geval. Je wilt echt niks anders meer. Glans, standtijd, afstotendheid, er kan echt geen wax tegenop. Je brengt het niet zelf eventjes aan, voorbereiding is key.

Ik gebruik het op de lak, ramen, velgen en plastic delen. Is gewoon fantastisch. :)
Heb je het zelf niet gedaan of zelf na veel voorbereiding gedaan?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Coolhva schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:17:
Komende maandag krijgt hij de nieuwe software update waar een hele grote update in zit voor de Driving Assistant. Aangezien BMW deze software update als "terugroepactie" classificeert kan je gratis deze update van de dealer krijgen.
Heb je meer informatie over deze "heel grote update"?

• Coolhva
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-11 19:31

Coolhva

Life is a Bug

Eagle Creek schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:23:
[...]

Heb je meer informatie over deze "heel grote update"?
https://g20.bimmerpost.co...ead.php?t=1638594&page=11

Dit is de 07.2019.39 update met daarin best grote wijzigingen. Ik ben alleen benieuwd of ik dezelfde visuele aanpassingen zie in mijn live cockpit waarin je de auto's voor en naast je ziet. Het schijnt af te hangen van de hardware die in de auto zit.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:43
Eagle Creek schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

Heb je het zelf niet gedaan of zelf na veel voorbereiding gedaan?
Ik besteed het uit, ik kan helaas zelf niet overweg met een polijstmachine en heb geen ruimte waar de auto droog kan staan. Is wel een aanrader als je de coating aan hebt gebracht, niet dat een regenbui of vogel je werk verziekt. :P :9

Clubsport ED40 GTI

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Coolhva schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:31:
[...]

https://g20.bimmerpost.co...ead.php?t=1638594&page=11

Dit is de 07.2019.39 update met daarin best grote wijzigingen. Ik ben alleen benieuwd of ik dezelfde visuele aanpassingen zie in mijn live cockpit waarin je de auto's voor en naast je ziet. Het schijnt af te hangen van de hardware die in de auto zit.
Ahzo. Ik heb de .30 in mijn auto. En inderdaad wél die visuele aanpassing máar de nieuwste hardware.

Eagle Creek wijzigde deze reactie 21-10-2019 15:40 (6%)

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:38

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zag vandaag dat ik met mijn VIN de gehele uitrusting kon uitdraaien:
P7LFA Modell M Sport
S1CBA CO2 package
S1DEA Exhaust emission standards EU6 RDE
S1PLA 19" LA wheel double spoke 791M em.op.
S230A Extra package, EU-specific
S248A Steering wheel heater
S258A Tire with run-flat functionality
S2NHA M Sport brakes
S2PAA Wheel bolt retainer
S2T4A M sport differential
S2TBA Sport automatic transmission
S2VBA Tire pressure display
S2VLA Variable Sport steering
S302A Alarm system
S320A Deleted, model lettering
S3ACA Trailer coupling
S3KAA Acoustic comfort windows
S3MCA Indiv. roof rail high-gloss Shadow Line
S418A Luggage compartment package
S420A Sun protection glazing
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S481A Sports seat
S493A Storage compartment package
S494A Seat heating driver/passenger
S4AWA Instrument panel 'Sensatec'
S4GQA M safety belts
S4KAA Edelholzausf.eiche maser offenporig
S4NEA Blow-by heater
S4URA Ambient interior lighting
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S5A1A LED Fog lights
S5A4A LED headlight with expanded content
S5ALA Active Protection
S5AQA Active Guard Plus
S5ASA Driving Assistant
S5DAA Passenger airbag deactivation
S5DCA Rear-seat headrests, folding
S5DFA Active cruise control+Stop&Go function
S5DNA Parking assistance system Plus
S610A Head-up display
S654A Radio Bavaria C III
S688A Harman/Kardon Surround Sound system
S6AEA Teleservices
S6AFA Statutory emergency request
S6AKA Connected Drive Services
S6C3A Digital professional
S6NWA Phoning with wireless charging
S6U3A BMW Live dashboard Professional
S6WDA WLAN Hotspot
S704A M Sports suspension
S710A M sports steering wheel, multifunction
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
S7CGA BMW Repair Inclusive
S868A Radio, factory prep. for ZF/ZI
S886A On-board vehicle literature Dutch
S8KAA Dummy-SALAPA
S8R9A Refrigerant R1234yf
S8S2A Coding alarm signal
S8S3A Automatic locking when driving off
S8TFA Active pedestrian protection
S9AAA Outer skin protection
S9QXA VORBEREITUNG FAHRERASSISTENZ I

:D
Heb het laten doen op mijn G21 ;). Kan wel foto's poetsen maar auto is helaas niet erg schoon meer....

Tortelli wijzigde deze reactie 21-10-2019 18:50 (86%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:23
Het voordeel van die coating is dat je hem weer schoon spuit in twee minuten….

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:48:
Zag vandaag dat ik met mijn VIN de gehele uitrusting kon uitdraaien: Modell M Sport

Heb het laten doen op mijn G21 ;). Kan wel foto's poetsen maar auto is helaas niet erg schoon meer....
Waar draai je dat uit?

Ik wil hem als ik het elders en hier zo lees zeker laten coaten. Nu is hij nog als nieuw dat wil ik graag zo lang als mogelijk houden.

• jordy2811
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:55

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 16-11 19:03
(Keramische) coating is wel een goede investering voor lange termijn.

Zie het als een wax met een veel langere standtijd (en betere bescherming).

• elmerblues
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13-11 12:06
Ze noemen het ook wel glass coating.Opvallend is de vuilafstotende werking, vliegjes op het front en vuil op de lagere delen hecht aanmerkelijk minder en dit spuit er derhalve sneller af bij een wasbeurt.

Die lange standtijd is idd ook prettig. Hoef auto niet meer om de haverklap in de was te zetten en daardoor ook veel minder kans op poetskrasjes (swirls).

Het is prima zelf aan te brengen maar auto moet wel goed schoon zijn en overdekte ruimte hebben om coating te laten uitharden.

Ik breng het aan sinds de auto nieuw is, herhaal het elk jaar, dan hoef je ook niet te polijsten.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• Shaidar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:31
Heeft er iemand een gouden tip voor een pro die dat zelf kan, inclusief dat uitharden? Prijs is geen bezwaar, m’n nieuwe F40 dwingt zoveel respect af omdat ik niets negatiefs kan vinden, dus hij verdient dat... of is dat een stomme gedachte? 😀

iPhone 11 Pro 64GB  MacBook Pro (13-inch, 2019, i7 2.8Ghz, 16GB, 512GB)

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:16
Shaidar schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:15:
Heeft er iemand een gouden tip voor een pro die dat zelf kan, inclusief dat uitharden? Prijs is geen bezwaar, m’n nieuwe F40 dwingt zoveel respect af omdat ik niets negatiefs kan vinden, dus hij verdient dat... of is dat een stomme gedachte? 😀
https://www.dinocarrozzeria.com/nl Dino is echt master _/-\o_

Mocht je instagram hebben bekijk die dan vooral ook even.
https://instagram.com/dinocarrozzeria?igshid=htz26lw370wy

Morpheusk wijzigde deze reactie 21-10-2019 22:21 (12%)

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je enig idee van de kosten van zo een grapje?

DUT Racing

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:16
fsfikke schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:25:
[...]

Heb je enig idee van de kosten van zo een grapje?
De prijs zal afhangen van de staat van de lak en de grootte van de auto. Het beste kun je hem even bellen, maar pas op met zijn passie en enthousiasme ben je zo een half uur verder aan de tel.

Mini Cooper was 250 ex btw binnen / buiten voor een vrij standaard poets, al is standaard bij hun niet echt standaard.
Glass coating zit voor een 1 serie denk al gauw op €2000? De coating heeft dan wel een standtijd van 2 tot 7 jaar.

Morpheusk wijzigde deze reactie 22-10-2019 08:32 (4%)

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• redslow
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 19:57
Eagle Creek schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:27:
[...]

Voor mijn 330e geldt:
- gas los is bij laden, rol je uit vanaf een helling is procenten erbij
- remmen is bij laden
- verbrandingsmotor doet accu's opladen

Dus hij probeert waar mogelijk te winnen en weer in te zetten.
Hoeveel invloed heeft het laden met de motor op het verbruik? En is je wagen echt een stuk zuiniger als je lange ritten maakt op de snelweg?

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:29
Een maat van mij heeft inmiddels twee auto's laten doen bij een bedrijf in Epe. Een vriend van hem uit Duitsland uiteindelijk ook, want lokaal bakten ze er niet veel van.

http://cleaningendetailing.nl/

Ben aan het overwegen om het ook voor mijn 1 Serie te doen :p

dennisk. wijzigde deze reactie 22-10-2019 08:33 (7%)

Reviewtjes.. PSN: Vraag maar (Overwatch) Blizzard: DVX#2743

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

redslow schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 06:46:
[...]

Hoeveel invloed heeft het laden met de motor op het verbruik? En is je wagen echt een stuk zuiniger als je lange ritten maakt op de snelweg?
Veel. Ik rijd elke dag 120kmh op en neer, kan thuis en op 't werk laden. Na een week rijd ik nu gemiddeld 1 op 85. Zo'n 20 km van die rit is op benzine en dan ook nog snelweg in hoge versnelling, dus laag verbruik (BMW raadt aan altijd op navigatie te rijden, het elektrisch systeem kijkt dan precies waar je het beste op stroom en waar het beste op brandstof kunt rijden).

Maar... Dat is natuurlijk wel erg afhankelijk van allerlei omstandigheden, waarbij je eigen rijstijl leidend is. Zoeven op cruise control en maximumsnelheid heb je veel meer winst dan jakkeren. Maar dat het effect heeft is zeker, mede omdat bij "gas los" en remmen de accu weer gratis wordt opgeladen. Ik heb er absoluut geen spijt van tot zover.

----
Ik las er in NL weinig over maar wordt echt enthousiast van het idee van coaten. Ik wil de wasstraat eigenlijk volledig vermijden maar de auto wel netjes houden. Coating lijkt daarin zeer positieve bijdrage te kunnen leveren en is simpelweg behoud.

Eagle Creek wijzigde deze reactie 22-10-2019 09:09 (26%)

• redslow
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 19:57
Eagle Creek schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:03:
[...]

Veel. Ik rijd elke dag 120kmh op en neer, kan thuis en op 't werk laden. Na een week rijd ik nu gemiddeld 1 op 85. Zo'n 20 km van die rit is op benzine en dan ook nog snelweg in hoge versnelling, dus laag verbruik (BMW raadt aan altijd op navigatie te rijden, het elektrisch systeem kijkt dan precies waar je het beste op stroom en waar het beste op brandstof kunt rijden).

Maar... Dat is natuurlijk wel erg afhankelijk van allerlei omstandigheden, waarbij je eigen rijstijl leidend is. Zoeven op cruise control en maximumsnelheid heb je veel meer winst dan jakkeren. Maar dat het effect heeft is zeker, mede omdat bij "gas los" en remmen de accu weer gratis wordt opgeladen. Ik heb er absoluut geen spijt van tot zover.

----
Ik las er in NL weinig over maar wordt echt enthousiast van het idee van coaten. Ik wil de wasstraat eigenlijk volledig vermijden maar de auto wel netjes houden. Coating lijkt daarin zeer positieve bijdrage te kunnen leveren en is simpelweg behoud.
Duidelijk verhaal. In mijn geval is de rit alleen al 155km en dan 145km snelweg. Ik rij dan meestal cruise 110 en af en toe 130 om vrachtwagens in te halen. Dan is mijn verbruik 5.0-6.0 op de 100.

Maar dat moet met een hybdride dus lager zijn. Ik ga es kijken naar zo een tweedehands 225xe.

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:14
dennisk. schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:24:
[...]

Een maat van mij heeft inmiddels twee auto's laten doen bij een bedrijf in Epe. Een vriend van hem uit Duitsland uiteindelijk ook, want lokaal bakten ze er niet veel van.

[Afbeelding]
Ik ben ook al tijden aan het twijfelen om coating te doen. Mijn vriendin heeft een MINI Clubman waarop flinke swirls te zien zijn en ook orangepeel (lak is niet glad maar lijkt structuur in te zitten) dit is als sinds hij geleverd is afgelopen juli. Vinden jullie dat iets waar je mee kan terug gaan of is het gewoon iets waarvan de dealer vind dat het 'zo altijd is'?

Bij veel glasscoating bedrijven kan je die orange peel laten behandelen om je lak weer helemaal strak te krijgen. Dit kost wel > €1000 dus vind het best wat geld voor een behandeling. Ik snap dat zo'n detailer er wel paar dagen mee bezig is.

>> Signature?

• joshje
ChiLLeR schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:40:
[...]

Ik ben ook al tijden aan het twijfelen om coating te doen. Mijn vriendin heeft een MINI Clubman waarop flinke swirls te zien zijn en ook orangepeel (lak is niet glad maar lijkt structuur in te zitten) dit is als sinds hij geleverd is afgelopen juli. Vinden jullie dat iets waar je mee kan terug gaan of is het gewoon iets waarvan de dealer vind dat het 'zo altijd is'?

Bij veel glasscoating bedrijven kan je die orange peel laten behandelen om je lak weer helemaal strak te krijgen. Dit kost wel > €1000 dus vind het best wat geld voor een behandeling. Ik snap dat zo'n detailer er wel paar dagen mee bezig is.
Is hij afgeleverd met de Swirls? Ook al ben je daar nu denk ik te laat mee.
Orangepeel zie je toch erg veel vind ik bij alle merken. De prijs voor het detailen kan ik begrijpen maar dat is ook meteen de meest extreme stap. Je kan er ook voor kiezen om de auto te laten polijsten in plaats van detailen (beide is polijsten maar bij detailen gaat het erg fijn).

• ChiLLeR
  • Laatst online: 21:14
joshje schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:15:
[...]

Is hij afgeleverd met de Swirls? Ook al ben je daar nu denk ik te laat mee.
Orangepeel zie je toch erg veel vind ik bij alle merken. De prijs voor het detailen kan ik begrijpen maar dat is ook meteen de meest extreme stap. Je kan er ook voor kiezen om de auto te laten polijsten in plaats van detailen (beide is polijsten maar bij detailen gaat het erg fijn).
Het is ons pas later opgevallen dat die swirls erin zitten, ik vermoed dat het wel bij aflevering is geweest want ik was hem in dezelfde wasstraat als mijn X3. Die heeft het dus niet dus het komt niet door de wasstraat lijkt mij. Echter heeft de X3 wel een soort van wax behandeling gekregen door de dealer bij aflevering (kom even niet op de naam, iets met een rood rondje als logo 8)7 ). Ik weet niet of dat geholpen heeft. Anyway ik denk toch dat ik het eens laat doen bij de MINI.

>> Signature?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tja.. Dat je x3 het niet heeft zegt mi net zoveel over de lak van de auto als over de wasstraat. Maw: het sluit nog niets uit.

• Haassiej
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-11 14:58
Coolhva schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:17:
Sinds de dag van de wereldwijde release ben ik in het bezit van deze BMW 330i (G20) (ik kom uit een F30). Onlangs ben ik naar Sardinië op vakantie geweest met de BMW en dat was fantastisch. Op de terug weg vanuit Livorno in één keer terug gereden naar huis en dat was perfect te doen vanwege de "Driving Assistant Professional" waarbij je meer kijkt naar de auto die rijdt dan dat je zelf rijdt.

Specs:
<lijst>

<afbeeldingen>

Daarnaast test ik ook nog de apps/iDrive voor BMW (via een test intermediate).
Hoe hielp de Driving Assistant Professional jou precies als ik vragen mag? Ik krijg namelijk over 2-3 weken mijn nieuwe BMW 320i met Driving Assistant Professional.

Alleen voor mij is dit een geheel nieuwe optie :)

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:29
dennisk. schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:24:
[...]

[Afbeelding]
Na wat inlezen en wikken en wegen de keuze gemaakt om de auto te laten coaten :9 Volgende week wordt de auto eens goed onderhanden genomen!

Reviewtjes.. PSN: Vraag maar (Overwatch) Blizzard: DVX#2743

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Jurgh Car Detailing

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Haassiej schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:13:
[...]

Hoe hielp de Driving Assistant Professional jou precies als ik vragen mag? Ik krijg namelijk over 2-3 weken mijn nieuwe BMW 320i met Driving Assistant Professional.

Alleen voor mij is dit een geheel nieuwe optie :)
Ik ben dan wel niet jou maar wel een dagelijks gebruiker. Het stuurt, remt en accelereert voor je. Dat maakt dat je onder normale omstandigheden - zeker als je gewoon meerijdt - veel minder zelf actief aan het autorijden bent. Ik knal hem aan zodra ik de wijk uit ben en rijd vrijwel tot de voordeur er mee door.

Een paar quirks en voorkeuren daargelaten (;)) vind ik het een heel fijne optie!

• Cornholio
Eagle Creek schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

Ik ben dan wel niet jou maar wel een dagelijks gebruiker. Het stuurt, remt en accelereert voor je. Dat maakt dat je onder normale omstandigheden - zeker als je gewoon meerijdt - veel minder zelf actief aan het autorijden bent. Ik knal hem aan zodra ik de wijk uit ben en rijd vrijwel tot de voordeur er mee door.

Een paar quirks en voorkeuren daargelaten (;)) vind ik het een heel fijne optie!
Als in, 150kmu op de cruise control, linkerbaan en je kunt (afgezien van de oogsensor etc) een tukkie doen? Of ben je nog wel zelf actief aan het opletten met de voet dichtbij de rempedaal?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Cornholio schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

Als in, 150kmu op de cruise control, linkerbaan en je kunt (afgezien van de oogsensor etc) een tukkie doen? Of ben je nog wel zelf actief aan het opletten met de voet dichtbij de rempedaal?
150 heb ik er nog niet mee gereden maar het systeem schijnt wel tot op hoge snelheid (uit m'n hoofd 200) te kunnen werken.

De eerste paar keren hield ik m'n voet bij de rem, dat doe ik niet meer. Ben me ervan bewust dat ik af en toe rem (uit comfort niet uit nood) en gas bij geef (uit doorstroming) maar in de regel laat ik de auto echt z'n ding doen.

Moet zeggen dat ik er echt een stuk relaxter door ben gaan rijden en ook meer afstand houd. Een enkele keer mag hij van mij sneller op 't gas maar als ik heel objectief ben vind ik dat hij in 90% van de gevallen eigenlijk gewoon de juiste afstand houdt.

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:38

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Wat mij met de active cruisecontrole opvalt is dat hij relatief grote afstanden aanhoud tot je voorganger. Opzicht perfect (veilig) alleen in echte drukke situaties is het gevolg dat veel auto's hem er tussen drukken met als gevolg dat de CC remt om weer een x afstand tot de voorganger te creëren. Kortom dat werkt in de praktijk niet echt in echt drukke situaties (waarbij je nog wel een behoorlijke snelheid rij).

Je moet voor je gevoel ook relatief snel naar links gaan omdat de auto al behoorlijk vlot gaat afremmen voor voorliggers (b.v. een vrachtwagen). Wil nog wel eens handmatig wat gas bijgeven in dit soort gevallen of gewoon relatief snel op de linkerbaan gaan rijden.

Gister behoorlijk stuk autobaan gereden (Arnhem – Gouda) en een heel groot deel van de tijd het systeem gebruikt. Ben er erg tevreden mee overall. Ben wel benieuwd wat het met je remslijtage doet; auto remt zeker in echte filevorming wel meer dan ik zelf zou doen.
Er zijn wat kleine details die ik persoonlijk anders zou doen maar overall ben ik er zeer tevreden mee. Rijd gewoon heel relaxt.
PS: ik heb niet de volledige stuurfunctie die @Eagle Creek wel heeft.

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:55
Tortelli schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:49:

Je moet voor je gevoel ook relatief snel naar links gaan omdat de auto al behoorlijk vlot gaat afremmen voor voorliggers (b.v. een vrachtwagen). Wil nog wel eens handmatig wat gas bijgeven in dit soort gevallen of gewoon relatief snel op de linkerbaan gaan rijden.
Je kan ook gewoon wat vroeger beginnen met richting aangeven in die situaties. ;)

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:42
Wie van de Lane Assist rijders ervaart dat hun auto (actief) de belijning / grenzen opzoekt bij snelheden vanaf 115 per uur?

paQ wijzigde deze reactie 24-10-2019 12:00 (3%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Wat mij met de active cruisecontrole opvalt is dat hij relatief grote afstanden aanhoud tot je voorganger. Opzicht perfect (veilig) alleen in echte drukke situaties is het gevolg dat veel auto's hem er tussen drukken met als gevolg dat de CC remt om weer een x afstand tot de voorganger te creëren. Kortom dat werkt in de praktijk niet echt in echt drukke situaties (waarbij je nog wel een behoorlijke snelheid rij).
Dat dacht ik eerst ook. Maar draai het eens om: als die auto zich ervoor gooit, had jij dan ook niet moeten remmen om voldoende afstand te houden? Of accepteer je dat en rijdt je eigenlijk te dicht op elkaar met een potentiële kettingbotsing tot gevolg?

Ik ben het met je eens dat in echt drukke situatie het wat zenuwachtig aanvoelt maar ik heb bewust besloten eens de auto z'n gang te laten gaan en kijken hoe dat voelt. En als ik eerlijk ben.. Ben best comfortabel met de afstand die de auto dan creëert. Voelt best wel veiliger dan zo dicht op de voordringer, die eigenlijk de fout maakt door ertussen te piepen.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ohoh, zoals door velen gevreesd, de nieuwe 4 serie:

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1663044

Ben nog steeds benieuwd naar het totale plaatje. BMW wordt wel vaker vergruisd terwijl het uiteindelijk wel bevalt.

fsfikke wijzigde deze reactie 24-10-2019 13:22 (49%)

DUT Racing

• Spollie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:31

Gister behoorlijk stuk autobaan gereden (Arnhem – Gouda) en een heel groot deel van de tijd het systeem gebruikt. Ben er erg tevreden mee overall. Ben wel benieuwd wat het met je remslijtage doet; auto remt zeker in echte filevorming wel meer dan ik zelf zou doen.
Er zijn wat kleine details die ik persoonlijk anders zou doen maar overall ben ik er zeer tevreden mee. Rijd gewoon heel relaxt.
PS: ik heb niet de volledige stuurfunctie die @Eagle Creek wel heeft.
Dus eigenlijk nog precies dezelfde problemen die de ACC op mijn E60 uit 2007 ook had. Dat is dan 12 jaar vooruitgang :X

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Spollie schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:36:
[...]

Dus eigenlijk nog precies dezelfde problemen die de ACC op mijn E60 uit 2007 ook had. Dat is dan 12 jaar vooruitgang :X
Het rijgedrag van mensen is er inderdaad niet op vooruit gegaan ;) Het systeem moet gewoon een veilige afstand houden tot de voorganger, dat anderen hem er dan tussen gooien en een onveilige afstand voor zichzelf en voor jou creëren ligt natuurlijk niet aan ACC :P

DUT Racing

• Haassiej
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-11 14:58
Eagle Creek schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

Nice! En hij pakt dan automatisch de snelheid van de verkeersborden en/of navigatie?

• _Christiaan_
  • Laatst online: 17-11 04:37

_Christiaan_

Master of SOG

Eagle Creek schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:24:
[...]

150 heb ik er nog niet mee gereden maar het systeem schijnt wel tot op hoge snelheid (uit m'n hoofd 200) te kunnen werken.

De eerste paar keren hield ik m'n voet bij de rem, dat doe ik niet meer. Ben me ervan bewust dat ik af en toe rem (uit comfort niet uit nood) en gas bij geef (uit doorstroming) maar in de regel laat ik de auto echt z'n ding doen.

Moet zeggen dat ik er echt een stuk relaxter door ben gaan rijden en ook meer afstand houd. Een enkele keer mag hij van mij sneller op 't gas maar als ik heel objectief ben vind ik dat hij in 90% van de gevallen eigenlijk gewoon de juiste afstand houdt.
En switcht hij ook automatisch naar de juiste rijbaan als je op de navigatie rijdt, en neemt hij ook zelf afslagen etc?

NOSIG

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Haassiej schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:00:
[...]

Nice! En hij pakt dan automatisch de snelheid van de verkeersborden en/of navigatie?
Beide. Hij leest verkeersborden, matrixborden (!) en volgens mij zelfs wegmarkeringen. Bij geen borden pakt hij de informatie uit de navi. Hij doet dit ook voorspellend dus wanneer je nu een sectie 80 rijdt en er komt een 50-zone aan verderop kun je die vast accepteren waardoor hij langzaam zal terugnemen zodat je met de juiste snelheid de zone ingaat.

Automatisch overnemen mag in NL niet (gelukkig ook) maar met één knop kun je de voorgestelde snelheid bevestigen. Daarnaast remt hij automatisch af voor kruisingen, rotondes en afslagen.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

_Christiaan_ schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:03:
[...]

En switcht hij ook automatisch naar de juiste rijbaan als je op de navigatie rijdt, en neemt hij ook zelf afslagen etc?
Automatisch van rijbaan wisselen kunnen auto en software wel, echter mijn versie en/of Nederland niet. Het is nog niet duidelijk (Bimmerpost) wat de criteria precies zijn. Het geldende idee is dat met een knipperlichtactivatie de auto zelfstandig kan wisselen.

Afslagen neemt ie niet automatisch.

• Theimon
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:02

Theimon

Snapte!?

Is dit jullie idee van Freude am Fahren?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• mdo8
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 10-11 13:53
Eagle Creek schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:51:
[...]

Dat dacht ik eerst ook. Maar draai het eens om: als die auto zich ervoor gooit, had jij dan ook niet moeten remmen om voldoende afstand te houden? Of accepteer je dat en rijdt je eigenlijk te dicht op elkaar met een potentiële kettingbotsing tot gevolg?

Ik ben het met je eens dat in echt drukke situatie het wat zenuwachtig aanvoelt maar ik heb bewust besloten eens de auto z'n gang te laten gaan en kijken hoe dat voelt. En als ik eerlijk ben.. Ben best comfortabel met de afstand die de auto dan creëert. Voelt best wel veiliger dan zo dicht op de voordringer, die eigenlijk de fout maakt door ertussen te piepen.
In bijna alle gevallen is anticiperen voldoende en laat je wat gas los, die rem hoef je amper aan te raken. Dat mensen het niet snappen is een tweede en daarvoor de rem gebruiken, maar in de meeste gevallen totaal overbodig. Anticiperen en defensief rijden moet bij rijlessen meer op gehamerd worden ipv alleen maar vooruit turen. Je had ook al kunnen inschatten dat die het ging doen. Er is veel afstand, je ziet de persoon links van je rijden en vaak aan gedrag merk je al wat de auto gaat doen. Zoveel in het verkeer is zo voorspelbaar. Je ziet het meestal al eeuwen van te voren. In mijn optiek moet iedereen eerst zijn motorrijbewijs halen en daar 5 jaar op rijden voor ze hun autorijbewijs mogen halen, dan leer je wel defensief rijden.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

mdo8 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 06:41:
[...]

In bijna alle gevallen is anticiperen voldoende en laat je wat gas los, die rem hoef je amper aan te raken. Dat mensen het niet snappen is een tweede en daarvoor de rem gebruiken, maar in de meeste gevallen totaal overbodig. Anticiperen en defensief rijden moet bij rijlessen meer op gehamerd worden ipv alleen maar vooruit turen. Je had ook al kunnen inschatten dat die het ging doen. Er is veel afstand, je ziet de persoon links van je rijden en vaak aan gedrag merk je al wat de auto gaat doen. Zoveel in het verkeer is zo voorspelbaar. Je ziet het meestal al eeuwen van te voren. In mijn optiek moet iedereen eerst zijn motorrijbewijs halen en daar 5 jaar op rijden voor ze hun autorijbewijs mogen halen, dan leer je wel defensief rijden.
Eens.

En dat doet de bmw ook. Hij remt niet overdreven veel, meestal gewoon gas los.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:04
BMW's assistentiesystemen zijn (nog) niet geschikt voor ons dynamische en drukke verkeersbeeld.

Rijbaanhulp kan leuk zijn, maar op bijvoorbeeld 80km wegen heb je regelmatig kunstmatige chicanes (oversteekplaatsen ed) waar het systeem niet snel genoeg op anticipeert. Vind het in de praktijk dan minder vermoeiend en prettiger om zelf te rijden dan continu op de hoede te moeten zijn of het systeem wel tijdig anticipeert op een iets minder logisch verloop van de weg.

ACC i.c.m. de snelweg is hierboven al besproken. Ten opzichte van m'n vorige auto (F10) is het nu (G32) wel iets verbeterd, maar nog lang niet werkbaar. Helaas maakt de Nederlandse automobilist gebruik van elke meter die hem teveel wordt gegeven. De afstand die het systeem aanhoudt ten opzichte van de voorganger is in de praktijk dan ook te groot.

Ook als je dichterbij langzamer rijdend verkeer komt reageert het systeem nog steeds veel te snel en moet je - om hierop te anticiperen - veel te vroeg naar links. Dusdanig vroeg dat zelfs een boete voor onnodig links rijden niet onwaarschijnlijk is.

In Duitsland werkt het overigens wel. Daar rijdt men dan ook veel netter.

Gebruik eigenlijk alleen de ACC op 80km wegen en in de file. Dan is het heel prettig. De andere systemen staan eigenlijk altijd uit. Was ook dom van me om het te bestellen. De dealer waarschuwde me van tevoren (die had praktijkervaring), maar ben zo stom geweest om het toch aan te kruisen. Volgende keer beter luisteren :).

iRacing Profiel

• mdo8
Het lijkt mij veel vermoeiender het een systeem te laten doen die ik de hele tijd in de gaten moet houden, auto rijden is voor mij rustgevend. Na een dag werk waar ik al allerlei processen en systemen in de gaten moet houden wil ik gewoon in een auto stappen waar ik gewoon mag autorijden. Reden dat ik een E39 rij en nooit zal moderniseren.

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-11 17:35
Ja want al die systemen moet je ook echt gebruiken.. precies zoals alle motorrijders enorm defensief rijden ipv hem overal ertussen proppen..

Om nog even terug te komen op het plezier tijdens het rijden, stond voor de verandering een keer vooraan de verkeerslichten in Den Bosch waar bij sommige verkeerslichten er wordt afgeteld tot het groen wordt. Ik gaf een goede dot gas om die 6 cylinders van mijn M135 in het vooronder wat te laten doen, komt er net op het moment dat het groen wordt een motorrijder langzaam tussen de auto's doorgezigzagd. Doordat het donker was, de nodige koplampen in de spiegel en mijn focus op de verkeerslichten gaf dat nou niet echt zo'n veilige situatie maar goed, gelukkig werd die pijn verzacht door het geluid van mijn moderne auto ;)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

alexbl69 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:13:
Ten opzichte van m'n vorige auto (F10) is het nu (G30) wel iets verbeterd, maar nog lang niet werkbaar. Helaas maakt de Nederlandse automobilist gebruik van elke meter die hem teveel wordt gegeven. De afstand die het systeem aanhoudt ten opzichte van de voorganger is in de praktijk dan ook te groot.
Dat is simpelweg niet waar. Ik rijd elke dag 120 kilometer, nu al twee weken met elke dag op de assisted drive. Er zijn absoluut situaties waarin het systeem niet perfect is en echt drukke situaties vragen meer om je aandacht dan het systeem kan geven. Maar in 90% van de gevallen heb ik er geen omkijken naar.
Ook als je dichterbij langzamer rijdend verkeer komt reageert het systeem nog steeds veel te snel en moet je - om hierop te anticiperen - veel te vroeg naar links.
Als je richting aangeeft versnelt de auto, ook als dat betekent dat de afstand tot de voorganger kleiner wordt. Dit systeem heeft grenzen maar bij normale tot matige drukte kom ik hier probleemloos mee langs ander verkeer zonder zelf gas bij te geven.

Eagle Creek wijzigde deze reactie 25-10-2019 08:14 (23%)

• zeef
  • Laatst online: 21:46
Eagle Creek schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:12:
[...]

Dat is simpelweg niet waar. Ik rijd elke dag 120 kilometer, nu al twee weken met elke dag op de assisted drive. Er zijn absoluut situaties waarin het systeem niet perfect is en echt drukke situaties vragen meer om je aandacht dan het systeem kan geven. Maar in 90% van de gevallen heb ik er geen omkijken naar.
Ik deel je mening maar tegelijk: smaken verschillen. De problemen met chicanes etc etc die herken ik wel.
Als je richting aangeeft versnelt de auto, ook als dat betekent dat de afstand tot de voorganger kleiner wordt. Dit systeem heeft grenzen maar bij normale tot matige drukte kom ik hier probleemloos mee langs ander verkeer zonder zelf gas bij te geven.
Dat heb ik nog niet ervaren. Is dat van voor of na de software update?

• Idutchman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:32
De M5 Competition inmiddels ruim 5 maanden in bezit (gekocht Juni 2019). In September heb ik de auto laten voorzien van de glascoating behandeling (3 laags) en is de gehele neus (voorbumper en motorkap) in PPF gezet. Steenslag, eat your heart out.

Staat nu zo'n 16.500KM op de teller. Niks op aan te merken.
Blijft machtig.

Hier wat foto's.

Idutchman wijzigde deze reactie 25-10-2019 12:25 (3%)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Drool wat een ding!! Heerlijk.

Zou je mij de details van de coating en firma willen sturen in een dm?

• Idutchman
Eagle Creek schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:14:
Drool wat een ding!! Heerlijk.

Zou je mij de details van de coating en firma willen sturen in een dm?
Kan ook zo hoor, inmiddels de 3e auto die ik hier heb laten doen: Jurgh Detailing.
Perfect bedrijf, zeer professioneel.

• ls789
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14-11 14:43
Idutchman schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:16:
[...]

Kan ook zo hoor, inmiddels de 3e auto die ik hier heb laten doen: Jurgh Detailing.
Dat is inderdaad een top bedrijf :)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Idutchman schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:16:
[...]

Wat doet dat kosten doen? Ongeveer?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

zeef schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:16:
[...]

Dat heb ik nog niet ervaren. Is dat van voor of na de software update?
Ik heb geen update gehad, gedrag met de .29-versie die ik had en heb. Twee dingen vallen mij op:

- Als je op een auto in jouw baan afrijdt en de auto begint net met snelheid terugnemen (maar niet remmen), je zet je knipperlicht aan, auto versnelt naar CC max en je kunt ervoorbij. Als de auto echt al flink terug aan het nemen is, werkt dit niet en geef je het beste zelf gas bij als je vind dat je er sneller voorbij moet (meestal vind ik dat niet maar dan is het wel merkbaar).

Als jij op bv de 2e rijbaan rijdt, er komt een auto van de invoegstrook en die gaat snel voor je langs naar de 1e rijbaan en hierdoor is de afstand kortdurend minder dan de ingestelde afstand, wordt geen snelheid ingehouden. Ook dan accepteert de auto kortstondig de verminderde afstand. Blijft de invoegende auto langer voor je rijden, houd de eigen auto gas in tot de gewenste afstand is bereikt.

• Cornholio
Idutchman schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:21:
De M5 Competition inmiddels ruim 5 maanden in bezit (gekocht Juni 2019). In September heb ik de auto laten voorzien van de glascoating behandeling (3 laags) en is de gehele neus (voorbumper en motorkap) in PPF gezet. Steenslag, eat your heart out.

Blijft machtig.

Hier wat foto's.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Poah, droomauto voor mij, ook in deze kleurstelling enzo _/-\o_
Wat verbruikt zo'n M5C nou als daily driver?

• Superflip
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:19

Superflip

*pwiet*

Vandaag de knoop maar doorgehakt en ik vervang de E61 520dA (LCI - 2008) na 281.000km door een mooie F11 520xdA (LCI - 2015). Eerder deze week kwam ik toevallig eentje tegen met de juiste opties (full option op DAB en HK Audio na), na een testrit gisteren was ik helemaal verkocht.

Nu alleen nog 2 weken wachten; groot onderhoud en nog enkele spot repairs. :)

• Woask
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:49
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Idutchman
Woask schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:22:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Nope :)

• Idutchman
Eagle Creek schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:46:
[...]

Wat doet dat kosten doen? Ongeveer?
Het is wel duur.

Als je de hele auto in een 3-laagse coating zet, dan kies je wel echt het beste voor je auto. Je weet gewoon dat je lak echt voor jaren (zit echt jaren!) perfect blijft. Je moet dan denken aan +/- 2000 EUR excl BTW.

Maar dan worden je velgen ook gecoat, al je ramen behandeld (waterafstanden, amper je ruitenwisser nodig) en ook je gehele interieur (het leer wordt ook gecoat en blijft langer mooi).

Ik koos ervoor om de voorbumper en motorkap dan nog in de PPF te zetten. Dit is heel duur. Dit was nog eens 1300 euro (excl.) extra, want 700 voor de motorkap en 600 voor de voorbumper.

Je zit dus al snel over de 3000 EUR maar dan doe je het wel helemaal goed. Er zijn mensen die de hele auto in de PPF zetten (6-7k) maar dat gaat mij te ver.

• Idutchman
Cornholio schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:51:
[...]

Poah, droomauto voor mij, ook in deze kleurstelling enzo _/-\o_
Wat verbruikt zo'n M5C nou als daily driver?
Dank! Het betreft een Individual kleur: Rhodonitsilber. Het heeft een soort champagne achtige gloed in de zon.
Samen met de zwarte accenten van de Competition uitvoering, echt gaaf.

Qua verbruik is het niet ideaal. Maar ik moet ook zeggen dat ik er niet op let. Ik wist bij de aanschaf van de M5 dat elke keer het gas intrappen een draaikolk in de brandstoftank tot gevolg had. Ik ben niet iemand om dat m'n best te doen om ipv 375KM proberen 450KM uit de tank te halen. Een auto is voor mij gewoon geen rationale keuze en ik vind dat ook niet erg.

Ik rijd de auto gewoon sportief (wel warm rijden) en dat doe ik dagelijks.
De auto geeft aan actieradius 480KM met een volle tank, maar ik praktijk is dit max 400KM.
Ik tank altijd EUR 98 bij de BP.

Per saldo zal ik 1 op 5-5,5 rijden.

Idutchman wijzigde deze reactie 26-10-2019 14:12 (4%)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Holy moly. 1 op 5 en dan met euro98. Als je het kan en er voor over hebt en daarmee geniet gewoon doen maar zou mij voor te dure hobby worden..

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Superflip schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:12:
Vandaag de knoop maar doorgehakt en ik vervang de E61 520dA (LCI - 2008) na 281.000km door een mooie F11 520xdA (LCI - 2015). Eerder deze week kwam ik toevallig eentje tegen met de juiste opties (full option op DAB en HK Audio na), na een testrit gisteren was ik helemaal verkocht.

Nu alleen nog 2 weken wachten; groot onderhoud en nog enkele spot repairs. :)
Gefeliciteerd. Maare full options??? (Zinder die twee opties). Dat wil ik nog wel eens zien ;)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Idutchman
Eagle Creek schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:49:
Holy moly. 1 op 5 en dan met euro98. Als je het kan en er voor over hebt en daarmee geniet gewoon doen maar zou voor te dure hobby worden..
Ik denk dat 1 op 6,5 prima haalbaar is hoor. Als je er gewoon oplet en geen stadverkeer doet.

• mdo8
Wat voor een motor ligt daar in, met de 6 cilinder 2.5 in mijn E39 kan ik nog best schappelijk mee rijden.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Idutchman schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat 1 op 6,5 prima haalbaar is hoor. Als je er gewoon oplet en geen stadverkeer doet.
Daarvoor heb je die auto toch niet gekocht?? Fuck dat verbruik.
mdo8 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:44:
Wat voor een motor ligt daar in, met de 6 cilinder 2.5 in mijn E39 kan ik nog best schappelijk mee rijden.
Ik denk een 4.4L V8 ;)

Tylen wijzigde deze reactie 27-10-2019 09:47 (30%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:05
Ivm komst Model 3 komt mijn E39 komende weken ergens in de verkoop. Mocht iemand geïnteresseerd zijn, stuur aub een berichtje.

E39 528i 1999 202k km's Shadowline Siennarot, beige leer, PDC, xenon, historie bekend en aanwezig, technisch top, optisch nog erg mooi.

Originele advertentie van toen ik hem kocht 2 jaar terug staat nog online, volop foto's op:
https://www.micexclusive.nl/bmw-528i-shadowline

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:11
Idutchman schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:21:

Blijft machtig.

Hier wat foto's.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel wat vergezocht om qua kleur een matchende brug te zoeken bij je remklauwen ;)

• Idutchman
Tylen schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:46:
[...]

Daarvoor heb je die auto toch niet gekocht?? Fuck dat verbruik.

[...]

Ik denk een 4.4L V8 ;)
Ha, precies. Ik ga niet klagen met een 4,4L V8 met 625PK dat er wat verbruik is >:)

• Idutchman
ybos schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:53:
[...]

Wel wat vergezocht om qua kleur een matchende brug te zoeken bij je remklauwen ;)
Ha, dit zie ik nu pas :P

• joshje
Schitterende bak @Idutchman ik kan er alleen nog maar van dromen :9~

Van het weekend een M pakket gekocht voor mijn E46
De voorbumper is alvast gemonteerd de rest volgt nog :)

(auto is erg vies)

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:41

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Idutchman schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:00:
[...]

Het is wel duur.

Als je de hele auto in een 3-laagse coating zet, dan kies je wel echt het beste voor je auto. Je weet gewoon dat je lak echt voor jaren (zit echt jaren!) perfect blijft. Je moet dan denken aan +/- 2000 EUR excl BTW.

Maar dan worden je velgen ook gecoat, al je ramen behandeld (waterafstanden, amper je ruitenwisser nodig) en ook je gehele interieur (het leer wordt ook gecoat en blijft langer mooi).

Ik koos ervoor om de voorbumper en motorkap dan nog in de PPF te zetten. Dit is heel duur. Dit was nog eens 1300 euro (excl.) extra, want 700 voor de motorkap en 600 voor de voorbumper.

Je zit dus al snel over de 3000 EUR maar dan doe je het wel helemaal goed. Er zijn mensen die de hele auto in de PPF zetten (6-7k) maar dat gaat mij te ver.
Is er van de PPF iets te zien of is het echt onzichtbaar? Mijn cabrio is een steenslagmagneet en als hij straks opnieuw gespoten is, zou ik dat graag voorkomen. Van alle lakschades die er na 21 jaar (en 420.000km) op de auto zitten, is de steenslag aan de voorzijde wel de meest storende namelijk.

Dit weekend naar de laatste meeting met de cabrio geweest waar hij voorlopig ging komen. Een maatje van mij was er ook met zijn Avus blauwe Compact. Dus die moesten even samen op de foto:

Dezelfde velgen zijn ook niet geheel toevallig. Hij vond de combi bij mijn cabrio zo mooi dat hij dezelfde velgen onder zijn compact heeft gezet _O-

Het levert in ieder geval wel een leuk plaatje op.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Spollie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:31
Wat staat dat ding hoog op z'n voorpoten?

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:41

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Spollie schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:30:
Wat staat dat ding hoog op z'n voorpoten?
Dat is nou het effect van dat iedereen de E36 verlaagd. Dit is de standaard rijhoogte van dat model (de Compact en Cabrio staan even hoog). Maar heel veel mensen laten de voorkant 30mm (of meer) zakken.

Ook mijn eigen Compact, die ik tot 2011 had, stond net zo hoog:

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Idutchman
joshje schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:26:
Schitterende bak @Idutchman ik kan er alleen nog maar van dromen :9~

Van het weekend een M pakket gekocht voor mijn E46
De voorbumper is alvast gemonteerd de rest volgt nog :)

[Afbeelding]
(auto is erg vies)
Dank en mooie E46, enjoy!

• Idutchman
deepbass909 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:48:
[...]

Dat is nou het effect van dat iedereen de E36 verlaagd. Dit is de standaard rijhoogte van dat model (de Compact en Cabrio staan even hoog). Maar heel veel mensen laten de voorkant 30mm (of meer) zakken.

Ook mijn eigen Compact, die ik tot 2011 had, stond net zo hoog:
[Afbeelding]
PPF zie je echt niks van. Ik had het anders ook niet laten plaatsen. Het hangt er wel vanaf wie het plaatst.
Als je echt kiest voor 'the real deal', dan zit het jaren en zie je er niks van. Over die PPF is weer de coating aangebracht, dus het is alsnog behandeld tegen vuil, waterafstotend etc.

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:26
Zo ziet een verlaagde E36 cabrio er uit:

Overigens had de mijne minder zin zaterdag, na vijf weken stil te hebben gestaan.

• Apache
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15-11 22:10

Apache

amateur software devver

Eagle Creek schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Automatisch van rijbaan wisselen kunnen auto en software wel, echter mijn versie en/of Nederland niet. Het is nog niet duidelijk (Bimmerpost) wat de criteria precies zijn. Het geldende idee is dat met een knipperlichtactivatie de auto zelfstandig kan wisselen.

Afslagen neemt ie niet automatisch.
Mijn g30 wisselt wel van rijbaan, in Belgie, belangrijk onderscheid was productiedatum vanaf juli 2017, het duurde wel even voor ik wist hoe, je moet je knipperlichtpook inhouden maar niet doordrukken en dan pinkt de lijn van de kant waar je automatisch naartoe wil.

Het is redelijk gimmicky, als in tof, maar in de praktijk gebruik ik het niet zo veel op wat demo's na. Zelfde categorie als de gesture control.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-11 11:13
Iemand die weet hoe je een i3 zo kunt instellen dat hij standaard altijd in de Eco-stand staat?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TonVH schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:54:
Iemand die weet hoe je een i3 zo kunt instellen dat hij standaard altijd in de Eco-stand staat?
Dat kan je coderen. Het makkelijkste is waarschijnlijk om dit via BimmerCode te doen.

https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=4304

fsfikke wijzigde deze reactie 28-10-2019 14:56 (8%)

DUT Racing

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True