Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14:08

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Idutchman schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

PPF zie je echt niks van. Ik had het anders ook niet laten plaatsen. Het hangt er wel vanaf wie het plaatst.
Als je echt kiest voor 'the real deal', dan zit het jaren en zie je er niks van. Over die PPF is weer de coating aangebracht, dus het is alsnog behandeld tegen vuil, waterafstotend etc.
In het geval van mijn cabrio zal het er dus waarschijnlijk heel lang op blijven, die komt straks alleen nog met mooi weer en vakanties buiten. Maar omdat ik er ook mee op snelheid rij (in Duitsland mag hij altijd even de benen strekken) is steenslag gewoon een dingetje. Dus als dit het kan voorkomen, staat dat bij deze hoog op mijn to-do lijstje.
Batsgeit schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:58:
Zo ziet een verlaagde E36 cabrio er uit:

[Afbeelding]

Overigens had de mijne minder zin zaterdag, na vijf weken stil te hebben gestaan.

[Afbeelding]
Optisch ziet dat er ook echt wel beter uit. Maar ik schraap nu al bij mij in de wijk :X

Dit is al een oudere foto (uit 2013):

Op de katalysator zie je wat krassen, maar het gros van de beschadigingen zit op de balken links en rechts van de middentunnel. Bij het afrijden van een hogere drempel raken die helaas nog weleens de grond en daar zitten dus ook diepe krassen in. Ook de verstevigingsbalk voor de achterwielen (direct voor de benzinetank) is behoorlijk toegetakeld...
En het is voor mij onmogelijk om die drempels te ontwijken in de wijk.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Schrapen heb ik nog maar één keer last van gehad, op een parkeerplaats bij een kasteel. Drempels op en af gaat eigenlijk prima. Hoe zien die drempels er uit?

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Batsgeit schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:51:
Schrapen heb ik nog maar één keer last van gehad, op een parkeerplaats bij een kasteel. Drempels op en af gaat eigenlijk prima. Hoe zien die drempels er uit?
Eigenlijk zonder uitzondering drempels in klinkerwegen, die of te steil zijn aangelegd of verzakt, zoals deze:

De bult in het midden is dermate hoog dat ik er niet overheen kan zonder te schrapen.

Bij mij thuis zijn de drempels in mindere mate verzakt, maar moet ik er stapvoets overheen anders veert de voorkant al te veel in. En dat ligt niet aan de schokdempers of veren, die zijn echt wel goed.

Op deze drempels schrapen ook veel auto's die een verticale lip onder de voorbumper hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Die drempel bij tankstation Ruygenhoek is ook zo'n kansloze, iets te hard er overheen en je ligt zonder voorbumper tussen de M&M's in de shop.

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:57

Eagle Creek

Breathing security

deepbass909 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

In het geval van mijn cabrio zal het er dus waarschijnlijk heel lang op blijven, die komt straks alleen nog met mooi weer en vakanties buiten. Maar omdat ik er ook mee op snelheid rij (in Duitsland mag hij altijd even de benen strekken) is steenslag gewoon een dingetje.
_O- _O- _O-

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Hoe mooi om te lezen is het dat zoveel liefhebbers hun auto persoonlijkheid en gevoelens toeschrijven. "Ik geef hem ron100, dat vind 'ie lekker", "hij mag de benen strekken in Duitsland".

Vertroetelen als lieveling :).

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:31

_Christiaan_

Master of SOG

Mijn vriendin doet ook altijd een facepalm als ik m’n E60 een aai over z’n bol geef bij het dashboard na een lange rit. Of als ik zeg dat de auto weer blij is als hij gerepareerd is :P

NOSIG

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:16

GforceNL

Out of memory....

Een veel gebruikte term hier is "de auto in bad doen".

<Zinloze tekst hier>

• elmerblues
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-01 14:17
Na uren blazen (bijv. richting vakantieadres) klop ik altijd even op 1 van zijn achterlichten. 'goed gedaan jochie'

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• joshje
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:17
Gisteren is er iemand tegen mijn voorbumper gereden -O-
Gelukkig heeft hij het netjes gemeld en zal alles afgehandeld worden met de verzekering.

Schade foto:

• Spollie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:42
De bumper die je van het weekend hebt gemonteerd? Zul je altijd zien...

• Shaidar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:30
Gisteren een meeting in ons kantoor in Koblenz, die ze eerst via Skype for Business wouden doen, maar ik was sneller om te zeggen "ik kom wel even af".

M'n BMW 1 Hatch (F40) 118dA (110kW) 150PK 5d/p AUT (7M9A) vond dat even leuk als ik :-)

Optrekken met de versnellingsbak in sport mode en de auto zelf ook in sportmode is wauw. Je voelt hem boven 180km/u nog doortrekken en dan pas naar de 8ste versnelling schakelen. Op een lang recht stuk dat meer naar beneden ging dan naar boven haalde ik er toch 232km/u uit, dat is zo'n slordige 30 km/u sneller dan m'n oude F20 118D handgeschakeld, maar het verschil is verschrikkelijk voelbaar.

Vorig weekend van Brussel naar Amsterdam gereden met de familie (2 volwassenen en 3 kinderen achterin), de hele tijd comfort mode (dus geen sport zoals hierboven) en de cruise control met de maximum toegelaten snelheid via de "Set" knop op het stuur, heb het gaspedaal of de rem maar een paar keer aangeraakt.

Dit was het verbruik:

Als ik jullie berekening met (L:Km) dan bereken kom ik op:

4.6 Liters per 100 km = 21.74 Kilometers per Liter

Of doe ik ergens iets fout?

iPhone 11 Pro 64GB  MacBook Pro (13-inch, 2019, i7 2.8Ghz, 16GB, 512GB)

• joshje
Spollie schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:48:
De bumper die je van het weekend hebt gemonteerd? Zul je altijd zien...
Uiteraard |:(

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Shaidar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:02:

Dit was het verbruik:

[Afbeelding]

Als ik jullie berekening met (L:Km) dan bereken kom ik op:

4.6 Liters per 100 km = 21.74 Kilometers per Liter

Of doe ik ergens iets fout?
nee, is netjes 😊. Hoe hard reed je op cc?

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Eagle Creek schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:09:
Hoe mooi om te lezen is het dat zoveel liefhebbers hun auto persoonlijkheid en gevoelens toeschrijven. "Ik geef hem ron100, dat vind 'ie lekker", "hij mag de benen strekken in Duitsland".

Vertroetelen als lieveling :).
Antropomorfisme (zoals dat heet) is vrij gebruikelijk. Wij hebben interactie met een voorwerp (of dier) dus schrijven er onbewust menselijke eigenschappen aan toe.

Ik zeg ook rustig dat m'n cabrio het niet leuk vind om langere tijd stil te staan, gezien het vaak toch wat onrustig lopen van de motor.

Zeker als een voorwerp meer is dan alleen een gebruiksvoorwerp (wat voor mij m'n cabrio bijv. ook echt wel is), ga je dat snel doen.
elmerblues schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:29:
Na uren blazen (bijv. richting vakantieadres) klop ik altijd even op 1 van zijn achterlichten. 'goed gedaan jochie'
Sowieso na een uitdagende rit (bergpassen bijv.) krijgt de cabrio even een "schouderklopje" op de motorkap.

Gisteren ben ik trouwens met de eerste ontmanteling van de cabrio begonnen:

Omdat onder het rubber van de kofferbak ook wat roest zit en ik dit wil kunnen tonen bij de restaurateurs, moet dat rubber los kunnen. En dat kan alleen als de bekleding aan de binnenzijde van de kofferbak eruit is. En door hoe het zit, moet zo'n beetje eerst alle andere bekleding eruit voor het deel eruit kan dat het rubber vasthoudt |:(

Maar het is wel goed om te zien dat er verder nergens roest in de kofferbak zit, alleen bij de rand naast het linkerachterlicht.

• Shaidar
Eagle Creek schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

nee, is netjes 😊. Hoe hard reed je op cc?
Stond in m'n tekst :-) Altijd de maximum toegelaten snelheid die de CC zelf voorstelde.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Shaidar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:14:
[...]

Stond in m'n tekst :-) Altijd de maximum toegelaten snelheid die de CC zelf voorstelde.
Ja, dat heb ik gelezen. Maar dan weet ik toch niet hoe hard dat was? 50, 70, 130? ;)

• Shaidar
Ah, dat bedoel je... In België 120 op de autostrade, in Nederland een combinatie van 130 en dan 100 op dat elvendertig-rijstroken-stuk net voor Amsterdam.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

https://www.telegraaf.nl/...-nicky-romero-leeggeroofd

Blegh...

- voor mij de hoofdreden geen keyless te nemen
- de nieuwe sleutels zenden alleen bij beweging, designaanpassing door bmw

Desalniettemin erg zuur! Misselijke actie!

Eagle Creek wijzigde deze reactie 30-10-2019 19:04 (3%)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
joshje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:38:
Gisteren is er iemand tegen mijn voorbumper gereden -O-
Gelukkig heeft hij het netjes gemeld en zal alles afgehandeld worden met de verzekering.

Schade foto:
[Afbeelding]
Lijkt wel of een BMW mensen aantrekt die niet kunnen rijden. Ik heb heel wat jaren schadevrij gereden, nu op anderhalf jaar tijd al 2x iemand tegen mijn auto gehad, zonder melding wie het is geweest. Gaat lekker zo.

Ergste is nog het regelen van alle rompslomp met de grootste oplichters in de auto industrie: schadeherstelbedrijven. Wat een zooitje beunhazen en fraudeurs zijn me dat.

Gisteren mijn auto terug gekregen, gewoon dikke lakdruppels zichtbaar en randjes waar iets afgeplakt was... zucht 8)7 |:(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• joshje
Phusebox schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:45:
[...]

Lijkt wel of een BMW mensen aantrekt die niet kunnen rijden. Ik heb heel wat jaren schadevrij gereden, nu op anderhalf jaar tijd al 2x iemand tegen mijn auto gehad, zonder melding wie het is geweest. Gaat lekker zo.

Ergste is nog het regelen van alle rompslomp met de grootste oplichters in de auto industrie: schadeherstelbedrijven. Wat een zooitje beunhazen en fraudeurs zijn me dat.

Gisteren mijn auto terug gekregen, gewoon dikke lakdruppels zichtbaar en randjes waar iets afgeplakt was... zucht 8)7 |:(
Is voor mij de eerste keer maar ik heb hem ook pas 1,5 jaar.

Voor de schade ga ik ook naar een bekend bedrijf voor mij waar ik goede ervaring heb (hebben al meerdere dingen gespoten voor mij).
Ik heb wel gezien bij mijn vader die naar een "erkend" schadebedrijf werd gestuurd door de verzekering. Auto kwam terug en zitten er gewoon druipers en een lange haar in de lak. En dat wordt dan zo opgeleverd als of het geen probleem is. Vervolgens geëist dat het opnieuw gedaan werd. Na veel pijn en moeite hebben ze het opnieuw gespoten. Wat een drama 8)7

• Caeruleus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:24
Ik had onlangs ook (weer) een schade zonder bericht van de veroorzaker :/

no animals were harmed during the production of this message

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-01 18:21
Caeruleus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:59:
Ik had onlangs ook (weer) een schade zonder bericht van de veroorzaker :/
[Afbeelding]
Met dit soort bandieten zal je nooit een bericht krijgen. Aangezien het met opzet is gedaan als ik het zo bekijk. Jammer dat er dat soort tuig bestaat.

• emile
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 16:15
De 216d van mijn partner is gisteren teruggekomen van de dealer voor de wissel van zomer- naar winterbanden. Direct bij het wegrijden een melding over een te lage bandenspanning. Terug naar de dealer dus. Aldaar was de boodschap "gaat vanzelf over na een kilometer of 15". Niets blijkt minder waar. Het resetten van de bandenspanning biedt ook geen soelaas. De banden uiteraard gecontroleerd; die zijn niet lek. Heeft iemand toevallig een idee hoe deze melding weg te krijgen is?

• emile
theduke1989 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:08:
[...]Aangezien het met opzet is gedaan als ik het zo bekijk.
Dat lijkt me wat voorbarig? Als ik het zou moeten zeggen, heeft iemand niet in de gaten gehad dat z'n aanhanger er langs is gegaan...

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

emile schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:16:
De 216d van mijn partner is gisteren teruggekomen van de dealer voor de wissel van zomer- naar winterbanden. Direct bij het wegrijden een melding over een te lage bandenspanning. Terug naar de dealer dus. Aldaar was de boodschap "gaat vanzelf over na een kilometer of 15". Niets blijkt minder waar. Het resetten van de bandenspanning biedt ook geen soelaas. De banden uiteraard gecontroleerd; die zijn niet lek. Heeft iemand toevallig een idee hoe deze melding weg te krijgen is?
TPMS of non-TMPS?

In het geval van TPMS, check in de auto wat deze aangeeft aan bandenspanning voor elke band.

In het geval van non-TPMS wordt door de sensoren in de auto mogelijke afwijkingen in bandomtrek berekend waarna deze de waarschuwing triggert.
(hierbij zou de reset kunnen werken, als deze terug komt moet je even checken na een paar minuten op welke band deze exact de melding geeft. als deze continu op alle 4 blijft staan is er mogelijk iets anders mis)

YakuzA wijzigde deze reactie 31-10-2019 10:50 (27%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• emile
YakuzA schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:38:
[...]
(hierbij zou de reset kunnen werken, als deze terug komt moet je even checken na een paar minuten op welke band deze exact de melding geeft
Thanks. Het gaat om linksachter. Na nog een keer onvriendelijk te woord te zijn gestaan aan de telefoon maar even een afspraak gemaakt bij een andere merkdealer. Een zien of ze daar snel kunnen zien wat er aan scheelt.

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:14
Eagle Creek schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:44:

Blegh...

Ik blijf het bijzonder vinden dat BMW niet actief zijn klanten benaderd om een nieuwe versie van de Comfort Access Sleutel te krijgen waarbij de sleutel geen signaal stuurt als hij stil ligt. Maar ja is ook niet in hun belang toch? Dit levert weer lekker handel op voor de garage en voor de omzet van de onderdelen.

>> Signature?

• MaZo
  • Niet online
Iemand enig idee of ik een set wielen (4x 18" incl. velgen) in een 1 serie (F20) krijg?
Ik betaal een vermogen om ze elk seizoen bij de BMW op te slaan en heb genoeg ruimte in de kelder.

• YakuzA

YakuzA

MaZo schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:51:
Iemand enig idee of ik een set wielen (4x 18" incl. velgen) in een 1 serie (F20) krijg?
Ik betaal een vermogen om ze elk seizoen bij de BMW op te slaan en heb genoeg ruimte in de kelder.
Makkie, gewoon even je achterbank afdekken met kleden/plastic.
(4 passen ook niet in de achterbak van mijn 3-serie sedan :) )

PSN

• joshje
YakuzA schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:13:
[...]

Makkie, gewoon even je achterbank afdekken met kleden/plastic.
(4 passen ook niet in de achterbak van mijn 3-serie sedan :) )
Ook niet in een Touring :X

• YakuzA

YakuzA

Voor de touring hangt het af van de breedte van de band denk ik :)
4x een 185 zal wel passen vermoed ik, maar 4x een 225 niet :P

PSN

• joshje
YakuzA schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:34:
[...]

Voor de touring hangt het af van de breedte van de band denk ik :)
4x een 185 zal wel passen vermoed ik, maar 4x een 225 niet :P
Ik kreeg 4x 225 er inderdaad niet in (wel E46 touring)
Wel met achterbank plat uiteraard.

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Eagle Creek schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:44:

Blegh...

Als je nu nog steeds niet weet dat je je keyless-entry sleutels niet in de buurt van de voordeur moet bewaren ben je ook wel een enorm uilskuiken hoor. Hoe vaak is dit al niet in het nieuws geweest?

PC | BMW Z3 Coupe

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:13
MaZo schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:51:
Rij je toch 2 keer? :?

• MaZo
  • Niet online
Ik bedoel uiteraard met achterbank plat. :)

Ging met gemak in m’n F30, maar heb zo mijn vraagtekens bij de F20. Vandaar de vraag.

• jordy2811
  • Laatst online: 22-01 22:32
Een paar weken geleden de 114i 5drs van mijn vriendin ingeruild voor een X1 Xdrive20i. Niet het allermooiste BMW model maar wel een erg fijne auto die veel mag trekken (paardentrailer hangt er vaak achter). Voorzien van de fijnste opties: DAB, HK, M-pakket, leer, adaptief onderstel etc.:

Alleen geen automatisch verstelbare stoelen en stuurwielverwarming. Vandaag heb ik wel alle onderdelen besteld om achteraf stuurwielverwarming in te bouwen! Er zit lane-assist etc. op dus verwarmingselement zou reeds in het stuurwiel moeten zitten als ik de realoem.com logica met typenummers volg. Inbouwen is niet het probleem alleen beschik ik niet over de mogelijkheid om met E-SYS in 'FEM_Body' de 'Lenkrad_Heizung' aan te passen. Voor zover ik weet is dit niet mogelijk met Bimmercode icm de Bluetooth dongel.

Wie heeft er hier wel de beschikking over E-sys en zou mij een handje willen helpen? Bier/wijn/koffie/fris/vergoeding geen probleem. Ik woon zelf in regio Eindhoven.

Het hele inbouwproces ben ik van plan te fotograferen en hier in het forum te plaatsen. :)

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Wildebeast
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 12:10
@MaZo
ik heb met gemak in mijn vorige 1 serie 4x 17 inch zomerbanden vervoerd. ik denk dat 4x 18 inch dan ook wel past.

Wildebeast wijzigde deze reactie 01-11-2019 19:51 (4%)

• YakuzA

YakuzA

MaZo schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:12:

Ging met gemak in m’n F30, maar heb zo mijn vraagtekens bij de F20. Vandaar de vraag.
Zelfs met achterbank omhoog past er wel minimaal 1 op de bijrijdersstoel, 2 op de achterbank en 1 in de achterbak.

PSN

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wildebeast schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:50:
@MaZo
ik heb met gemak in mijn vorige 1 serie 4x 17 inch zomerbanden vervoerd. ik denk dat 4x 18 inch dan ook wel past.
De velgenmaat maakt geen drol uit :p Een 17” velg + band heeft precies dezelfde diameter als een 19” velg + band, anders zou je snelheidsmeter ook afwijken ;)

De breedte van de band is belangrijker.

DUT Racing

• Bram®
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 03:10

Zowel 225/45R18 als 245/35R18 passen in mijn F20, 4 stuks met de achterbank omlaag (je moet ze wel een beetje op elkaar leggen, maar het gaat makkelijk)

• MaZo
  • Niet online
Het is een M140 met die standaard M velgen. Maar is inderdaad geloof ik 225/45R18.

Dank allen!

• Tortelli
  • Laatst online: 21:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mogen geen spullen aanbieden volgens mij... maargoed auto onderdelen in V&A plaatsen lijkt me ook nutteloos. Nog iemand interesse in een JB4 kit incl bluetooth module voor een N20/N26 motor met pneumatische wastegate?

2 jaar probleemloos gewerkt in een oude F30 320iA
ChiLLeR schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:21:
[...]

Ik blijf het bijzonder vinden dat BMW niet actief zijn klanten benaderd om een nieuwe versie van de Comfort Access Sleutel te krijgen waarbij de sleutel geen signaal stuurt als hij stil ligt. Maar ja is ook niet in hun belang toch? Dit levert weer lekker handel op voor de garage en voor de omzet van de onderdelen.
Zelf heel bewust het keyless entry niet besteld op de auto, scheelt ook nog eens €300 oid :D. Opzich zou het systeem soms wel handig zijn, maargoed.... Nieuwe G20/G21 heeft wel een systeem welke beter zou moeten zijn volgens mij?

Laat mijn winterbanden (796M) gewoon thuisbezorgen :D, verwacht ze ergens volgende week....

Tortelli wijzigde deze reactie 02-11-2019 11:42 (33%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

jordy2811 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:35:
Een paar weken geleden de 114i 5drs van mijn vriendin ingeruild voor een X1 Xdrive20i. Niet het allermooiste BMW model maar wel een erg fijne auto die veel mag trekken (paardentrailer hangt er vaak achter). Voorzien van de fijnste opties: DAB, HK, M-pakket, leer, adaptief onderstel etc.:
[Afbeelding: x1 xdrive]

Alleen geen automatisch verstelbare stoelen en stuurwielverwarming. Vandaag heb ik wel alle onderdelen besteld om achteraf stuurwielverwarming in te bouwen! Er zit lane-assist etc. op dus verwarmingselement zou reeds in het stuurwiel moeten zitten als ik de realoem.com logica met typenummers volg. Inbouwen is niet het probleem alleen beschik ik niet over de mogelijkheid om met E-SYS in 'FEM_Body' de 'Lenkrad_Heizung' aan te passen. Voor zover ik weet is dit niet mogelijk met Bimmercode icm de Bluetooth dongel.

Wie heeft er hier wel de beschikking over E-sys en zou mij een handje willen helpen? Bier/wijn/koffie/fris/vergoeding geen probleem. Ik woon zelf in regio Eindhoven.

Het hele inbouwproces ben ik van plan te fotograferen en hier in het forum te plaatsen. :)
1800 kilo? Is redelijk normaal trekgewicht bij dit soort wagens. Gelukkig heb je klein paardje :D

• MaZo
  • Niet online
Tortelli schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:39:
Laat mijn winterbanden (796M) gewoon thuisbezorgen :D, verwacht ze ergens volgende week....
Ik heb twee complete sets (banden en velgen), één voor zomer en de ander voor winter. Ik woon in Zwitserland dus heb het nodig.

• Tortelli
  • Laatst online: 21:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@MaZo heb ook banden en velgen, vanuit technisch perspectief niet zo'n liefhebber van het omleggen van banden. Daarnaast zijn 255 achterbanden geen topper voor winterbanden :D

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• jordy2811
SadisticPanda schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:33:
[...]

1800 kilo? Is redelijk normaal trekgewicht bij dit soort wagens. Gelukkig heb je klein paardje :D
De xdrive mag 2000kg trekken. Genoeg om 2 knollen aan de haak te koppelen :P .

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

jordy2811 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:08:
[...]

De xdrive mag 2000kg trekken. Genoeg om 2 knollen aan de haak te koppelen :P .
2ton, zeker van? Onze x3 xdrive 2.0d mag maar 1800 trekken.
Gelukkig nog Tiguan met 2400 sleep op de papieren hier, net genoeg om 1 knol te trekken :D (iets,zwaarder model van knollen)

• jordy2811

Ja helemaal zeker! De Sdrive variant mag tot 1800 trekken, de Xdrive 200kg meer. Van welk jaar is die X3?

jordy2811 wijzigde deze reactie 03-11-2019 07:56 (4%)

• JustAJ
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:24
Beste iedereen, ik post erg weinig, maar ik lees al wel heel lang mee. Nu heb ik een probleem waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet, en m'n BMW-dealer ook niet eigenlijk.

Vorig jaar heb ik een F21 114i gekocht, met krap 100.000 km op de teller, bij een random Bovag dealer. Na een poosje vond ik dat de motor niet echt lekker liep. Klein beetje bokken bij veel gas geven, hij liep niet echt lekker rond. Hiermee ben ik terug geweest naar de verkopende dealer, die heeft de lambda sensor vervangen. Hier heb ik een poos mee rond gereden, maar ik was er niet tevreden over. Maarja, er heeft een dealer naar gekeken die zegt dat die weet wat hij doet, etc. Ondertussen was ook m'n garantie verlopen, dus ik wilde ook niet echt terug gaan. Stiekem had ik qua technische kundigheid niet zo'n goed gevoel bij, plus dat het ruim een uur rijden was.

Zo heb ik dus een poos doorgereden, totdat de storingen begonnen ;w Cilinderoverslag op cilinder 3. Ondertussen heb ik ook Beek Autoracing erbij betrokken, omdat de auto door de vorige eigenaar al opgevoerd is, en zij daar wat meer ervaring mee hebben. Woensdag 23 oktober m'n auto afgeleverd bij mijn BMW dealer. Die kwam al snel met de conclusie dat door een verkeerd inspuitbeeld de injectoren versleten waren en lekten, die moesten vervangen worden. Foto's van de binnenkant van de cilinder waar je dat blijkbaar goed op kan zien, zie je HIER, HIER en HIER. (linkjes gaan naar imgur).
Goed, injectoren vervangen, auto dinsdag 29 oktober ophalen, de dag daarna op naar België. Hij reed weer fantastisch, en super soepel. Totdat de auto onderaan de Brienoordbrug weer in storing schoot, en op 3 cilinders liep. Foutcode die mijn Chinese OBD scanner gaf was weer cilinderoverslag op cilinder 3.
Het testkastje van BMW geeft de volgende uitkomst: KLIK :/

De BMW dealer weet niet zo goed wat hij er mee aan moet. Beek zegt dat de handigste stap nu is om de software van de ECU te laten updaten. BMW geeft aan dat het risico bestaat dat apparaten die op de CANBUS aangesloten zitten deze nieuwe versie niet accepteren. Niet lang geleden hebben ze dat bij een 3 serie gedaan, daar moest een nieuwe radio in, á €700. Een nieuwe ECU kost €1200, ex. btw. Daarmee is niet te zeggen dat het opgelost is. Sterker nog, BMW zegt niet te kunnen zeggen of de storingen zoals het testkastje aangeeft, door de computer komen.

Bobines, bougies en injectoren zijn getest en werken goed. Lambda sensoren zijn ook goed.

Ik weet niet zo goed waar ik handig aan doe. Ik ben geneigd het advies van Beek te volgen, maar niemand kan zeggen wat er dan niet meer werkt. Ook is de ECU niet meer te downgraden als blijkt dat alle apparatuur op de CANBUS de nieuwe softwareversie niet slikt.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het updaten van de software van de F2x? Hebben mensen hier nog ideeën die me verder zouden kunnen helpen?

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Gaat wel goed met al die chiptuning :+

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BMW geeft aan dat het risico bestaat dat apparaten die op de CANBUS aangesloten zitten deze nieuwe versie niet accepteren. Niet lang geleden hebben ze dat bij een 3 serie gedaan, daar moest een nieuwe radio in, á €700.
Dat vind ik zo vreemd... BMW weet toch welke apparatuur in een auto zit en welke software ermee werkt. Ik heb dit eerder gehoord toen ik overwoog mijn eigen E90 te laten upgraden. Uiteindelijk niet gedaan.

Echt inhoudelijk advies heb ik helaas niet voor je maar gevoelsmatig zou ik mij afvragen: wat heb je ervoor betaald en hoe lang wil je ermee blijven rijden? Ik begrijp dat je niet zeker weet dat de upgrade het probleem oplost en je wellicht verder moet zoeken (en investeren) maar zolang het "binnen de perken blijft" en je de auto graag wilt blijven rijden kan een goed werkende wagen wel de moeite waard zijn. Mocht je dat willen blijven de nu aangedragen oplossing toch een beetje guesswork en moet je je afvragen of dat jij degene bent die daar de tijd en investering in wilt doen...

Eagle Creek wijzigde deze reactie 03-11-2019 17:24 (40%)

• elmerblues
Vandaag heb ik wel alle onderdelen besteld om achteraf stuurwielverwarming in te bouwen! Er zit lane-assist etc. op dus verwarmingselement zou reeds in het stuurwiel moeten zitten als ik de realoem.com logica met typenummers volg. Inbouwen is niet het probleem alleen beschik ik niet over de mogelijkheid om met E-SYS in 'FEM_Body' de 'Lenkrad_Heizung' aan te passen. Voor zover ik weet is dit niet mogelijk met Bimmercode icm de Bluetooth dongel.
Moet met E-SYS idd. Ik heb dit ook gedaan bij mijn F36. Naar mijn ervaring is het beter om, na inbouw van de schakelaar, de optiecode 248 (stuurverwarming) toe te voegen aan de FA / VO lijst (optielijst) van het voertuig.

Dat blijft bewaard na een update van de dealer, dus dan worden de wijzigingen niet overschreven.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• jordy2811
Bedankt voor de tip! Is het wijzigen van de optielijst ook mogelijk via E-SYS?

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Een mooi bewijs van kwaliteit:

De uitdraai van de rollenbanktest die ik afgelopen vrijdag heb laten uitvoeren met mijn cabrio.

Deze auto heeft inmiddels 420.000km gereden en is 22 jaar oud (op één maand na). Affabriek was het opgegeven vermogen 170pk/245Nm.

Wat ik nooit zal weten, is wat de auto nieuw deed, kans is groot dat dit dichter bij de 190pk lag dan de opgegeven 170pk, maar hoe dan ook is het met deze kilometerstand en geen prestatieverhogende upgrades (uitlaat en inlaat zijn 100% stock) een meer dan nette score.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jordy2811 schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:07:
Bedankt voor de tip! Is het wijzigen van de optielijst ook mogelijk via E-SYS?
Yes.

DUT Racing

• Beam87
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22-01 21:03
deepbass909 schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:15:
Een mooi bewijs van kwaliteit:
[Afbeelding]

De uitdraai van de rollenbanktest die ik afgelopen vrijdag heb laten uitvoeren met mijn cabrio.

Deze auto heeft inmiddels 420.000km gereden en is 22 jaar oud (op één maand na). Affabriek was het opgegeven vermogen 170pk/245Nm.

Wat ik nooit zal weten, is wat de auto nieuw deed, kans is groot dat dit dichter bij de 190pk lag dan de opgegeven 170pk, maar hoe dan ook is het met deze kilometerstand en geen prestatieverhogende upgrades (uitlaat en inlaat zijn 100% stock) een meer dan nette score.
Dat ziet er na al die jaren nog goed uit.
Bij BMW's bekruipt mij altijd wel het gevoel dat de opgegeven waarde in de folder lager is dan de werkelijke waarden in geval van nieuwstaat.....geen idee waarom ze dat doen, maar is wel opvallend.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Beam87 schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:35:
[...]

Dat ziet er na al die jaren nog goed uit.
Bij BMW's bekruipt mij altijd wel het gevoel dat de opgegeven waarde in de folder lager is dan de werkelijke waarden in geval van nieuwstaat.....geen idee waarom ze dat doen, maar is wel opvallend.
Zeker in de jaren 90 was dat ook daadwerkelijk het geval. Ik heb een geknepen 2,5 liter in de cabrio en om te voorkomen dat die de 328i teveel in de weg zou zitten, werd stond deze in de boeken als een 170pk sterke motor. Het rijtje uit die tijd is ook te "mooi", zeker als je je realiseert dat inlaat en uitlaat nagenoeg identiek is bij deze motoren:
M52B20: 150pk
M52B25: 170pk
M52B28: 192pk

De 2.8 (M52B28) zou ook vaak meer dan 200pk hebben gehad, en daarmee weer te dicht op de M3 zitten qua motorvermogen.

Deze uitslag verklaart wel waarom ik in Duitsland altijd zo makkelijk richting de 210km/u kwam (begrensde top van mijn cabrio). Met dit vermogen ligt de werkelijke (onbegrensde) top namelijk eerder op 230 km/u. Tegen de tijd dat de cabrio weer helemaal gerestaureerd is (en dus een nieuwe kap heeft) haal ik de begrenzer er een keer vanaf voor een proefrit.

• JustAJ
Als volgende stap hebben we toch besloten om de software in de ECU te updaten. Beek Autoracing had dit als tip gegeven, de BMW dealer vond dit een goed idee. Echter, de ECU is open geweest, en de dealer durft het nu niet aan om de software te updaten. Het vermoeden is dat er in de ECU dingen hardwarematig aangepast zijn. De dealer raad mij aan om een bedrijfje te zoeken die de ECU kan controleren/repareren, een nieuwe kost €1200 ex btw, ex montage -O- Nu heb ik wel Actronics gevonden, in Almelo, maar die hebben alleen maar units voor de E8x 1-series volgens de website.

Weet iemand een bedrijf die dit kan?
Radiant schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:39:
Gaat wel goed met al die chiptuning :+
Nou he, het lijkt net alsof men niet wil dat je de motor buiten bedrijfsparameters laat werken :+
Eagle Creek schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:22:
[...]

Dat vind ik zo vreemd... BMW weet toch welke apparatuur in een auto zit en welke software ermee werkt. Ik heb dit eerder gehoord toen ik overwoog mijn eigen E90 te laten upgraden. Uiteindelijk niet gedaan.

Echt inhoudelijk advies heb ik helaas niet voor je maar gevoelsmatig zou ik mij afvragen: wat heb je ervoor betaald en hoe lang wil je ermee blijven rijden? Ik begrijp dat je niet zeker weet dat de upgrade het probleem oplost en je wellicht verder moet zoeken (en investeren) maar zolang het "binnen de perken blijft" en je de auto graag wilt blijven rijden kan een goed werkende wagen wel de moeite waard zijn. Mocht je dat willen blijven de nu aangedragen oplossing toch een beetje guesswork en moet je je afvragen of dat jij degene bent die daar de tijd en investering in wilt doen...
Tja, ik vind het ook heel vreemd. Het is toch een kleine moeite om dit bij te houden?

Verder wil ik wel wat in de auto investeren, al is het alleen maar omdat dat minder geld zal kosten uiteindelijk dan om de auto in de huidige staat te verkopen denk ik. Met andere woorden, een gerepareerde auto zal, met aftrek van de reparatie, meer geld opbrengen dan nu vermoed ik... En verder vind ik het ook een erg fijne auto, als die het doet. Maar met een beetje "geluk" zit ik straks zomaar op €3.000 reparatiekosten in totaal... Knap veel :'(

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JustAJ schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:13:
[...]

Als volgende stap hebben we toch besloten om de software in de ECU te updaten. Beek Autoracing had dit als tip gegeven, de BMW dealer vond dit een goed idee. Echter, de ECU is open geweest, en de dealer durft het nu niet aan om de software te updaten. Het vermoeden is dat er in de ECU dingen hardwarematig aangepast zijn. De dealer raad mij aan om een bedrijfje te zoeken die de ECU kan controleren/repareren, een nieuwe kost €1200 ex btw, ex montage -O- Nu heb ik wel Actronics gevonden, in Almelo, maar die hebben alleen maar units voor de E8x 1-series volgens de website.

[...]
Dat zijn natuurlijk wel fantasielist-prijzen. Kijk anders eens op leebmann24.de of die de ECU ook kunnen leveren voor een betere prijs.

Verder snap ik niet helemaal waarom ze die update niet willen doen, ik bedoel, meer kapot kan niet meer toch? Je kan ook zelf de ECU updaten als je een beetje handig bent in het volgen van online guides: https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1264746

DUT Racing

• Lexo
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:09
Ik lees hier ook al een tijdje mee, eind van het jaar lever ik mijn lease A-klasse in en dan moet er een eigen auto zijn/komen.

Budget 8-10K, twijfel eigenlijk tussen een zo nieuw mogelijke 1 serie of een 3 touring (die dan logischerwijs wat ouder gaat worden) Vanwege hobbies heb wat ruimte in de auto nodig (gelijkwaardig aan de A klasse of meer)

Zijn er nog tips kwa motorisering? Ergens zit er nog in m'n hoofd dat een "grotere/zwaardere" motor minder hard hoeft te werken en dus wat langer mee kan? Het gaat overigens om benzine.

Hoe bang moet ik zijn voor km standen tegen de 200K?

• Beam87
Lexo schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:41:
Ik lees hier ook al een tijdje mee, eind van het jaar lever ik mijn lease A-klasse in en dan moet er een eigen auto zijn/komen.

Budget 8-10K, twijfel eigenlijk tussen een zo nieuw mogelijke 1 serie of een 3 touring (die dan logischerwijs wat ouder gaat worden) Vanwege hobbies heb wat ruimte in de auto nodig (gelijkwaardig aan de A klasse of meer)

Zijn er nog tips kwa motorisering? Ergens zit er nog in m'n hoofd dat een "grotere/zwaardere" motor minder hard hoeft te werken en dus wat langer mee kan? Het gaat overigens om benzine.

Hoe bang moet ik zijn voor km standen tegen de 200K?
Ik zou gaan voor de diesel 3 Serie Touring (E91). 200.000 km zou niet echt een ding moeten zijn, op voorwaarde dat de vorige eigenaar natuurlijk netjes met de wagen om is gegaan. Een 1 Serie moet je absoluut niet kopen als je ruimte belangrijk vindt....daarnaast kom je vaak terecht bij de oude F20's of zelfs E87....die nu niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen qua design....maar dat is mijn mening.

• donaldo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:52
JustAJ schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:13:
[...]

[...]
Is dit niet een gebruikte unit voor jouw auto? https://www.bmwspecialistvanarkel.nl/nl/product/146931/bmw-1-2-3-serie-f20-f21-f30-f31-f35-basisstuurtoestel-dme-ecu-compleet-n13-8638198

Je zou hen eens kunnen vragen of ze je hiermee kunnen helpen. Anders is Thommy in Lisse ook een aanrader voor electronische storingen bij BMWs (thommy.nl).

Het lijkt me trouwens gewoon een slechte tune die dit veroorzaakt, kan de tuner de originele config niet terugflashen?

donaldo wijzigde deze reactie 04-11-2019 17:00 (5%)

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

fsfikke schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:28:
[...]

Dat zijn natuurlijk wel fantasielist-prijzen. Kijk anders eens op leebmann24.de of die de ECU ook kunnen leveren voor een betere prijs.

Verder snap ik niet helemaal waarom ze die update niet willen doen, ik bedoel, meer kapot kan niet meer toch? Je kan ook zelf de ECU updaten als je een beetje handig bent in het volgen van online guides: https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1264746
Die DME van Leebmann is dan nog niet geprogrammeerd (o.a. startonderbreker enzo), dat gaat een dealer waarschijnlijk ook niet voor je doen als je hem niet via hen hebt gekocht.

Ik zou een andere dealer zoeken die het wel aandurft en eens duidelijk vragen wat er nou wel of niet gemod aan is.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19:38
[Afbeelding: x1 xdrive]

Lane assist wil niet standaard zeggen dat stuurwiel verwarming erin zit. De voeding ligt er dan wel ivm de trilmotor. Door een brand in de fabriek waar de stuurwielen zijn de m-sport stuurwielen een tijdje erg moeilijk leverbaar geweest toen werden er tijdelijk stuurwielen met verwarming ingezet. Je kan het zo controleren door de airbag eruit te halen om te kijken of er rechts onderin het stuur draden het stuur in gaan.
JustAJ schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:10:
Beste iedereen, ik post erg weinig, maar ik lees al wel heel lang mee. Nu heb ik een probleem waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet, en m'n BMW-dealer ook niet eigenlijk.

Vorig jaar heb ik een F21 114i gekocht, met krap 100.000 km op de teller, bij een random Bovag dealer. Na een poosje vond ik dat de motor niet echt lekker liep. Klein beetje bokken bij veel gas geven, hij liep niet echt lekker rond. Hiermee ben ik terug geweest naar de verkopende dealer, die heeft de lambda sensor vervangen. Hier heb ik een poos mee rond gereden, maar ik was er niet tevreden over. Maarja, er heeft een dealer naar gekeken die zegt dat die weet wat hij doet, etc. Ondertussen was ook m'n garantie verlopen, dus ik wilde ook niet echt terug gaan. Stiekem had ik qua technische kundigheid niet zo'n goed gevoel bij, plus dat het ruim een uur rijden was.

Zo heb ik dus een poos doorgereden, totdat de storingen begonnen ;w Cilinderoverslag op cilinder 3. Ondertussen heb ik ook Beek Autoracing erbij betrokken, omdat de auto door de vorige eigenaar al opgevoerd is, en zij daar wat meer ervaring mee hebben. Woensdag 23 oktober m'n auto afgeleverd bij mijn BMW dealer. Die kwam al snel met de conclusie dat door een verkeerd inspuitbeeld de injectoren versleten waren en lekten, die moesten vervangen worden. Foto's van de binnenkant van de cilinder waar je dat blijkbaar goed op kan zien, zie je HIER, HIER en HIER. (linkjes gaan naar imgur).
Goed, injectoren vervangen, auto dinsdag 29 oktober ophalen, de dag daarna op naar België. Hij reed weer fantastisch, en super soepel. Totdat de auto onderaan de Brienoordbrug weer in storing schoot, en op 3 cilinders liep. Foutcode die mijn Chinese OBD scanner gaf was weer cilinderoverslag op cilinder 3.
Het testkastje van BMW geeft de volgende uitkomst: KLIK :/

De BMW dealer weet niet zo goed wat hij er mee aan moet. Beek zegt dat de handigste stap nu is om de software van de ECU te laten updaten. BMW geeft aan dat het risico bestaat dat apparaten die op de CANBUS aangesloten zitten deze nieuwe versie niet accepteren. Niet lang geleden hebben ze dat bij een 3 serie gedaan, daar moest een nieuwe radio in, á €700. Een nieuwe ECU kost €1200, ex. btw. Daarmee is niet te zeggen dat het opgelost is. Sterker nog, BMW zegt niet te kunnen zeggen of de storingen zoals het testkastje aangeeft, door de computer komen.

Bobines, bougies en injectoren zijn getest en werken goed. Lambda sensoren zijn ook goed.

Ik weet niet zo goed waar ik handig aan doe. Ik ben geneigd het advies van Beek te volgen, maar niemand kan zeggen wat er dan niet meer werkt. Ook is de ECU niet meer te downgraden als blijkt dat alle apparatuur op de CANBUS de nieuwe softwareversie niet slikt.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het updaten van de software van de F2x? Hebben mensen hier nog ideeën die me verder zouden kunnen helpen?
Als je er niet meer uit komt ga je naar https://www.dwautotechnologie.nl/ :)

Morpheusk wijzigde deze reactie 04-11-2019 18:38 (48%)

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• elmerblues
Morpheusk schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:21:
[...]

Lane assist wil niet standaard zeggen dat stuurwiel verwarming erin zit. De voeding ligt er dan wel ivm de trilmotor. Door een brand in de fabriek waar de stuurwielen zijn de m-sport stuurwielen een tijdje erg moeilijk leverbaar geweest toen werden er tijdelijk stuurwielen met verwarming ingezet. Je kan het zo controleren door de airbag eruit te halen om te kijken of er rechts onderin het stuur draden het stuur in gaan.
Dat klopt niet. Mijn f36 stamt uit de tijd dat de m sport stuurwielen weer volop leverbaar waren (dus ook als optie op het niet m sport model) en ik heb evengoed het stuurverwarmingselement. Dit is ook het geval bij modellen voor de brand.

Je kunt het beste gewoon de ETK op realoem.com bekijken. Als daar bij jouw model (ff je VIN invoeren) staat dat bij lane departure / lane changing je altijd een stuurwiel met stuurverwarming moet bestellen dan zit er 100% zeker te weten stuurverwarming in je auto (mits je dan dus wel lane departure/ changing optie hebt).

Voor zover ik kan nagaan gaat dit verhaal bij elke 1,2,3 en 4 serie met M sport vibratie stuur wat op (van een gewoon stuur met vibratie weet ik dit overigens niet).

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19:38
elmerblues schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:32:
[...]

Dat klopt niet. Mijn f36 stamt uit de tijd dat de m sport stuurwielen weer volop leverbaar waren (dus ook als optie op het niet m sport model) en ik heb evengoed het stuurverwarmingselement. Dit is ook het geval bij modellen voor de brand.

Je kunt het beste gewoon de ETK op realoem.com bekijken. Als daar bij jouw model (ff je VIN invoeren) staat dat bij lane departure / lane changing je altijd een stuurwiel met stuurverwarming moet bestellen dan zit er 100% zeker te weten stuurverwarming in je auto (mits je dan dus wel lane departure/ changing optie hebt).

Voor zover ik kan nagaan gaat dit verhaal bij elke 1,2,3 en 4 serie met M sport vibratie stuur wat op (van een gewoon stuur met vibratie weet ik dit overigens niet).
Zal binnenkort even F48 even loshalen. Volgens mij was het bij de f48’s niet het geval.

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• elmerblues
Ik heb ter controle de onderste afdekkap van het stuur losgehaald. De airbag moet los maar hoeft niet verwijderd te worden, bedrading kan je laten zitten mits je voorzichtig bent. De trilmotor en verwarmingselement zitten op dezelfde kabelboom en zie je zitten als je het afdekkapje losmaakt.

Ik had alleen last van wat getoeter :)

elmerblues wijzigde deze reactie 04-11-2019 21:28 (21%)

• Whatevar
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Ik ben sinds kort in het bezit van een F11 uit 2011 en vroeg me af wat de connected drive opties zijn. Ik zie op dit moment alleen BMW Online als optie. Ik zou graag de online entertainment optie willen gebruiken zodat ik de Deezer app van de auto kan gebruiken zoals dat kan in recentere auto's. Wordt dit mogelijk als ik dat BMW online aanschaf? De klantenservice is er erg vaag over. : antwoord reeds gevonden, hardware en sim te oud dus beperkte diensten

Verder heb ik zitten kijken naar after market Android multimedia systemen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben in een F11?

Whatevar wijzigde deze reactie 04-11-2019 22:49 (7%)

• JustAJ
Bedankt voor alle suggesties wat betreft specialisten! Tot nog toe ben ik echter erg tevreden over mijn dealer, dus ik wil daar graag blijven. Linksom of rechtsom gaat het erg veel geld kosten, daar verandert een specialist niet iets aan ben ik bang.
donaldo schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:59:
[...]

Is dit niet een gebruikte unit voor jouw auto? https://www.bmwspecialistvanarkel.nl/nl/product/146931/bmw-1-2-3-serie-f20-f21-f30-f31-f35-basisstuurtoestel-dme-ecu-compleet-n13-8638198

Je zou hen eens kunnen vragen of ze je hiermee kunnen helpen. Anders is Thommy in Lisse ook een aanrader voor electronische storingen bij BMWs (thommy.nl).

Het lijkt me trouwens gewoon een slechte tune die dit veroorzaakt, kan de tuner de originele config niet terugflashen?
Dit lijkt inderdaad het onderdeel te zijn wat ik nodig heb! Morgen loop ik even bij mijn dealer binnen en ga ik vragen hoe zij tegen het gebruik van 2ehands onderdelen aankijken, en of ze die dan ook willen programmeren, wat @Radiant ook aanhaalt.
EDIT: ik zie nu net dat er op de onderdelenlijn ook een ECU staat, van het model wat ik nodig lijk te hebben.

Verder staat er nu de standaard tune van Beek op voor dit model auto, dus ik ga er even vanuit dat dat nu goed zit.

JustAJ wijzigde deze reactie 05-11-2019 10:40 (3%)

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:21

duderuud

Sliden is koel

Wilde net de laatste kaart downloaden (EVO 2019-3 voor mijn F20) maar dat lukte niet.

Gebeld met BMW, is een bekend probleem. Dat je het even weet...

Motor-Forum.nl

• Mighty
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Weet iemand wat ik kan doen als de centrale vergrendeling knop op de achterklep niet meer werkt? Ik heb een F31 en daarbij zitten er twee knoppen op de achterklep als deze open staan. De linker om de achterklep alleen te sluiten en de rechter (met afbeelding van een slot) om de achterklep te sluiten en de auto te vergrendelen. De laatste knop werkt niet meer. Is dit een kwestie van langs de garage gaan of kan ik zelf iets resetten in iDrive? Er is niets bijzonders gebeurd dat ik weet.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

BMW M2 CS gelekt

Kijk, daar gaat mijn hart nu sneller van kloppen,en mag de D5 wel voor wijken.(zo voor de bij. #midlife)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• donaldo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:52
JustAJ schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:04:
Bedankt voor alle suggesties wat betreft specialisten! Tot nog toe ben ik echter erg tevreden over mijn dealer, dus ik wil daar graag blijven. Linksom of rechtsom gaat het erg veel geld kosten, daar verandert een specialist niet iets aan ben ik bang.

[...]

Dit lijkt inderdaad het onderdeel te zijn wat ik nodig heb! Morgen loop ik even bij mijn dealer binnen en ga ik vragen hoe zij tegen het gebruik van 2ehands onderdelen aankijken, en of ze die dan ook willen programmeren, wat @Radiant ook aanhaalt.
EDIT: ik zie nu net dat er op de onderdelenlijn ook een ECU staat, van het model wat ik nodig lijk te hebben.

Verder staat er nu de standaard tune van Beek op voor dit model auto, dus ik ga er even vanuit dat dat nu goed zit.
Als ik naar de foutcodes kijk lijkt me de DME melding niet de oorzaak van je probleem, deze melding komt doordat er tuning wordt gedetecteerd. Waarschijnlijk is je auto al langer geleden getuned, toen het voor de F series nog nodig was de DME unit uit te bouwen en te openen om te kunnen tunen. Google maar eens op de foutmelding, komt vaker voor zonder verdere problemen. Ik snap wel dat de dealer zich hier niet aan waagt, die weet natuurlijk niet wat er mee gedaan is.

Zijn de bougies en bobines ook mee vervangen met de injectoren? Die kunnen ook zorgen voor niet goed getimede verbranding en zijn relatief goedkoop te vervangen . De foutmelding die mij het meest zorgen baart is die van de kortsluiting van de olieregeldrukklep, daar lijkt me dat ergens vloeistof komt waar het niet hoort.

Wat is het vermogen dat dit blok levert/leverde? Van 100 naar 220pk en een stuk meer koppel kan natuurlijk voor overmatige slijtage in het blok zorgen met allerlei vage problemen.

• JustAJ
donaldo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:19:
[...]

Als ik naar de foutcodes kijk lijkt me de DME melding niet de oorzaak van je probleem, deze melding komt doordat er tuning wordt gedetecteerd. Waarschijnlijk is je auto al langer geleden getuned, toen het voor de F series nog nodig was de DME unit uit te bouwen en te openen om te kunnen tunen. Google maar eens op de foutmelding, komt vaker voor zonder verdere problemen. Ik snap wel dat de dealer zich hier niet aan waagt, die weet natuurlijk niet wat er mee gedaan is.

Zijn de bougies en bobines ook mee vervangen met de injectoren? Die kunnen ook zorgen voor niet goed getimede verbranding en zijn relatief goedkoop te vervangen . De foutmelding die mij het meest zorgen baart is die van de kortsluiting van de olieregeldrukklep, daar lijkt me dat ergens vloeistof komt waar het niet hoort.

Wat is het vermogen dat dit blok levert/leverde? Van 100 naar 220pk en een stuk meer koppel kan natuurlijk voor overmatige slijtage in het blok zorgen met allerlei vage problemen.
Naar mijn idee zou bij een goede tuning de computer dat niet moeten detecteren toch? Er staat nu een chip van Beek op, dat zou wel goed moeten zitten. Aan de andere kant had de BMW dealer wel gezien dat de melding er al veel langer in stond, maar dat ze dat niet eerder gezien hebben omdat de computer hogere prioriteit gaf aan andere storingen.

De bougies en bobines zijn enkele maanden geleden vervangen voor nieuwe exemplaren. Er zaten aftermarket modellen in, en toen had ik ook al de klachten die ik nu heb, zij het een heel stuk minder. Mijn eerste poging was dus de bobines en bougies voor originele exemplaren vervangen. De dealer heeft deze ook getest, deze zijn goed.

Hij leverde 218 pk, nu met de chip van Beek levert die 210 pk. Het blok is exact hetzelfde als in de 118i met 170 pk, en deze heeft dan nog ruimte over. De enige verschillen zijn dat de 118i een aparte oliekoeler heeft waar de 114i en 116i deze niet heeft, en een uitlaat met iets grotere diameter.

De melding over de kortsluiting had de dealer uitgelegd, en dat heb ik in mijn hoofd opgeslagen als: niet belangrijk dus. Ik ben vergeten wat dat was, ga ik navragen. Ik loop straks nog even langs de dealer om een en ander te bespreken

EDIT: gisteren bij de BMW dealer geweest. Een tweedehands DME is niet handig, omdat dit gebonden is aan het chassisnummer. Het zal wel werken, maar als er dan ooit een update moet komen (wat ik na zoveel jaar niet meer verwacht, maar á la) dan ben je flink de sjaak als er dan een DME in zit die voor een ander chassisnummer bedoelt was.
Wat betreft de kortstluiting fout: de oliedrukregelklep was overbrugd, zodat deze altijd maximale druk opbouwde (5 bar), waarschijnlijk om altijd zoveel mogelijk koeling te hebben. Dit heeft men vorige week weer origineel gemaakt, maar het vermoeden is dat er in de DME ook iets aangepast is om dat te laten werken. Dus de enige optie nu lijkt nog een nieuwe DME

JustAJ wijzigde deze reactie 07-11-2019 08:18 (13%)
Reden: Extra info

• FlorisB
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
FlorisB schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:25:
Weet iemand hoe de B38 uit de F20 LCI (118iA) zich houdt bij hogere kilometerstanden? Het betreft een leaseauto die naar 175k is gereden en mogelijk interessant is om na de lease aan te houden.
Grappig, 5 maanden verder en tijdens normaal rijden op de snelweg ineens een storing in de aandrijving. Wel door kunnen rijden naar de dealer, echter met zeer beperkt vermogen.

De storing zou in de vanos zitten, even afwachten wat er exact uit gaat komen. Ondertussen de F40 besteld met dezelfde 3 pitter :)

• Theimon
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:22

Theimon

Snapte!?

Dus een blok dat na 175k al een storing in de aandrijving krijgt bestel je gewoon lachend nog een keer? Opvallend :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• FlorisB
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
De bestelling heb ik al eerder geplaatst :) Maar denk niet dat de keuze anders was geworden, heb tot aan de 175K nul problemen gehad met deze wagen. Enige uitzondering is een bug in de software waardoor het dashboard op een bepaalde locatie spontaan uitviel, dat is uiteindelijk met een i-level upgrade verholpen.

Vind het een heerlijk blok met en prima hoeveelheid vermogen voor dagelijks gebruik.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Theimon schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 06:30:
Dus een blok dat na 175k al een storing in de aandrijving krijgt bestel je gewoon lachend nog een keer? Opvallend :)
Alsof je met een sample size van 1 iets over de betrouwbaarheid kan zeggen ;)

DUT Racing

• MaZo
  • Niet online
duderuud schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:39:
Wilde net de laatste kaart downloaden (EVO 2019-3 voor mijn F20) maar dat lukte niet.

Gebeld met BMW, is een bekend probleem. Dat je het even weet...
Ik krijg opeens in de Download Manager applicatie de melding dat er geen auto gekoppeld is. Dit is echter onzin, want op de Connected portal zelf is alles in orde. Drama weer, het wordt tijd dat BMW wat meer haar best gaat doen v.w.b. in-car technologie.

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:21

duderuud

Sliden is koel

Het vervelende bij BMW is dat dit soort problemen altijd weken kunnen duren. Het lijkt wel of die connected drive diensten een "afterthought" zijn en het ze totaal niet boeit ;(

Edit: Nou het valt mee. Download manager tool werkt weer, ik haal EVO 2019-3 nu binnen.

duderuud wijzigde deze reactie 10-11-2019 11:44 (20%)

Motor-Forum.nl

• Theimon
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:22

Theimon

Snapte!?

fsfikke schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:51:
[...]

Alsof je met een sample size van 1 iets over de betrouwbaarheid kan zeggen ;)
Neuh, maar als dat mijn persoonlijke ervaring met dat blok zou zijn zou ik toch wat meer research doen of dit probleem vaker voorkomt. En niet met alle vertrouwen hetzelfde blok kopen.

Persoonlijk zou ik zelf sowieso nooit een 3-pitter blok kopen. Te licht voor het gewicht van de huidige BMWs. Een 4 cilinder als het echt moet, maar liefst een 6-in-lijn.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:26
Theimon schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:17:
[...]
Persoonlijk zou ik zelf sowieso nooit een 3-pitter blok kopen. Te licht voor het gewicht van de huidige BMWs. Een 4 cilinder als het echt moet, maar liefst een 6-in-lijn.
Gevoelsmatig geef ik je gelijk (en ik doe het nog met 4 bougies), maar rationeel is een 3-pitter met bijna gelijke inhoud in het voordeel, met minder wrijving en minder onderhoud. Wanneer de onderdelen (drijfstangen, krukas, lagers etc.) voldoende zijn gedimensioneerd, is er geen reden om het geblazen vermogen van een 3-pitter minder in te schatten dan dat van een 4-pitter. De rauwe kracht van atmosferische motoren blijft en mooie herinnering...

• Beam87
Theimon schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:17:
[...]

Voor de 3,4 of 5 Serie misschien wel, maar voor de 1 Serie (118i, F20) is de driepitter meer dan voldoende hoor...voor in het dagelijkse Nederlandse verkeer.

T.a.v. die zes-in-lijn....uiteraard het beste, maar als je realistisch bent is het ook wel tikje overdaad...zeker hier in Nederland. Je ziet trouwens ook nog amper 40i’s rijden hier, want denk dat ze veelal niet meer te leasen zijn

• kipneck
  • Laatst online: 14:00
JustAJ schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:42:
[...]

Hij leverde 218 pk, nu met de chip van Beek levert die 210 pk. Het blok is exact hetzelfde als in de 118i met 170 pk, en deze heeft dan nog ruimte over. De enige verschillen zijn dat de 118i een aparte oliekoeler heeft waar de 114i en 116i deze niet heeft, en een uitlaat met iets grotere diameter.

EDIT: gisteren bij de BMW dealer geweest. Een tweedehands DME is niet handig, omdat dit gebonden is aan het chassisnummer. Het zal wel werken, maar als er dan ooit een update moet komen (wat ik na zoveel jaar niet meer verwacht, maar á la) dan ben je flink de sjaak als er dan een DME in zit die voor een ander chassisnummer bedoelt was.
Wat betreft de kortstluiting fout: de oliedrukregelklep was overbrugd, zodat deze altijd maximale druk opbouwde (5 bar), waarschijnlijk om altijd zoveel mogelijk koeling te hebben. Dit heeft men vorige week weer origineel gemaakt, maar het vermoeden is dat er in de DME ook iets aangepast is om dat te laten werken. Dus de enige optie nu lijkt nog een nieuwe DME
Tijdje geleden zelf ook wat onderzoek gedaan omdat ik wel in de markt was voor een 1 serie, en dit toen ook al tegen gekomen. Voor mij was het heel duidelijk dat die oliekoeler niet zomaar op een 118 gezet is.

• JRutten.
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 21:41
Tijdje geleden ben ik bij de dealer geweest voor een nieuwe lease 1 en deze wist mij te vertellen dat ze via connected drive vanaf 2021 ong ook motor upgrades tegen betaling willen toevoegen. Dus eigenlijk chippen op afstand door BMW zelf. Blijkbaar doen ze dit al bij vrachtwagens, wist ik niet, maar deze feature komt nu ook naar personenauto's. Vandaar denk ik de olie koeler.

• JustAJ
kipneck schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:32:
[...]

Tijdje geleden zelf ook wat onderzoek gedaan omdat ik wel in de markt was voor een 1 serie, en dit toen ook al tegen gekomen. Voor mij was het heel duidelijk dat die oliekoeler niet zomaar op een 118 gezet is.
En hoezo was je dat dan zo duidelijk? Zomaar wat roepen heeft niemand wat aan ;) Waarom was dit zo duidelijk, afgezien van het hogere vermogen, ik ben wel benieuwd :)
JRutten. schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:51:
Tijdje geleden ben ik bij de dealer geweest voor een nieuwe lease 1 en deze wist mij te vertellen dat ze via connected drive vanaf 2021 ong ook motor upgrades tegen betaling willen toevoegen. Dus eigenlijk chippen op afstand door BMW zelf. Blijkbaar doen ze dit al bij vrachtwagens, wist ik niet, maar deze feature komt nu ook naar personenauto's. Vandaar denk ik de olie koeler.
Dit gaat over de F2x, dus niet de nieuwe F40 ;)

JustAJ wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:41 (35%)

• kipneck
  • Laatst online: 14:00
JustAJ schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:40:
[...]

En hoezo was je dat dan zo duidelijk? Zomaar wat roepen heeft niemand wat aan ;) Waarom was dit zo duidelijk, afgezien van het hogere vermogen, ik ben wel benieuwd :)
Bedoelde dat het duidelijk voor mijzelf was om niet voor een 114 of 116 te gaan.
Jij stelt dat het hetzelfde blok is, maar de 118 alleen met een oliekoeler en een andere uitlaat.
Nu zeg je dat bij jou de oliedruk altijd op max is afgesteld om beter de olie te koelen.
Eerder las ik overal dat dat chippen vooral niks uitmaakte en de fabrikant je een beetje liep te naaien om een duurdere versie van een auto te halen, maar dat lijkt dus ook wel mee te vallen.

• JRutten.
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 21:41
@JustAJ
Mij werd juist expliciet verteld dat dit om de F40 ging door de verkoper. Wellicht dus op meerdere modellen

• JustAJ
Haha men wat een verwarring hier.
JRutten. schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:23:
@JustAJ
Mij werd juist expliciet verteld dat dit om de F40 ging door de verkoper. Wellicht dus op meerdere modellen
Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. Jij verwees naar een discussie over een oliekoeler. De discussie hier op het forum gaat over de oliekoeler van de F2x modellen. Bij de 114i en 116i is die er niet, bij de 118i wel. Als je een paar posts teruggaat kan je het hele verloop lezen ;)
kipneck schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:29:
[...]

Bedoelde dat het duidelijk voor mijzelf was om niet voor een 114 of 116 te gaan.
Jij stelt dat het hetzelfde blok is, maar de 118 alleen met een oliekoeler en een andere uitlaat.
Nu zeg je dat bij jou de oliedruk altijd op max is afgesteld om beter de olie te koelen.
Eerder las ik overal dat dat chippen vooral niks uitmaakte en de fabrikant je een beetje liep te naaien om een duurdere versie van een auto te halen, maar dat lijkt dus ook wel mee te vallen.
Als je een paar posts teruggaat zie je dat ik zeg dat de auto door een beun is opgevoerd, voordat ik hem kocht. Het oliedrukregelventiel was overbrugd, zodat de olie inderdaad maximale druk levert. Verder stel ik inderdaad dat de motoren hetzelfde zijn, alleen heeft de 118i een oliekoeler en een grotere doorsnee van de uitlaat.

Verder word je niet genaaid, want je weet precies wat je koopt. Een 114i is in de NEDC norm ietsje zuiniger dan een 116i bijvoorbeeld, waardoor die een paar duizend euro goedkoper was. Je word nergens genaaid, omdat er duidelijk vermeld staat hoeveel vermogen de auto heeft.

• TakeAway
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:43
ChiLLeR schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:21:
[...]

Ik heb vandaag zelf de BMW dealer benaderd om te vragen wat de procedure is om een sleutel te verkrijgen die in slaapstand gaat.
Was niet mogelijk op een F34 2017, krijg een beetje het idee dat ik met een kluitje het riet ingestuurd wordt...

• alexbl69
  • Laatst online: 18:59
TakeAway schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:28:
[...]

Ik heb vandaag zelf de BMW dealer benaderd om te vragen wat de procedure is om een sleutel te verkrijgen die in slaapstand gaat.
Was niet mogelijk op een F34 2017, krijg een beetje het idee dat ik met een kluitje het riet ingestuurd wordt...
Moet op korte termijn met m'n 2018 G32 voor een onderhoudsbeurt. Zal hetzelfde eens vragen.

iRacing Profiel

• TakeAway
alexbl69 schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:35:
[...]

Moet op korte termijn met m'n 2018 G32 voor een onderhoudsbeurt. Zal hetzelfde eens vragen.
Lijkt mij 1 techniek die op alle BMW's toegepast wordt.
Denk dat de dealer niet blij wordt als iedereen een verbeterde comfort sleutel wil.

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:26
TakeAway schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:37:
[...]
Denk dat de dealer niet blij wordt als iedereen een verbeterde comfort sleutel wil.
Waarom niet? Die dingen zijn duur genoeg om een aardige marge op te veronderstellen.

• TakeAway
Van wat ik gelezen heb betaalt BMW 70% van de kosten voor herprogrammeren.
Ik kan de post echter niet meer terug vinden.

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:53

Snake

Los Angeles, CA, USA

JRutten. schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:51:
Dus binnenkort een M135i xDrive auto met 90pk? En dan kan je de upgrade kopen?

Lijkt me gek niet? Hoe zit dat met verzekering en dergelijke?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Snake schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:49:
[...]

Dus binnenkort een M135i xDrive auto met 90pk? En dan kan je de upgrade kopen?

Lijkt me gek niet? Hoe zit dat met verzekering en dergelijke?
Niet alles geloven wat verkopers vertellen ;) Die weten ook maar heel beperkt wat er in München speelt.

DUT Racing

• Speakerfreak95
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-01 00:58
Ik hoorde vandaag iets op de radio, wat mij wel deed schrikken;

https://nos.nl/artikel/23...fuitstoot-in-verkeer.html

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken voor de 'youngtimer BMW' rijders, waaronder ik (1998 523i)

• Miss_80
  • Laatst online: 11:02
Het viel me vanochtend op dat ik geen connectie meer kan maken met de auto vanuit de connected app. Die geeft aan dat hij afgelopen vrijdag voor het laatst heeft geupdate (de connected app). KM stand, status van de auto etc klopt hiermee dus niet, maar kan hem ook niet meer op afstand laten starten met ventileren bijvoorbeeld. Luxe problemen, I know, maar toch.

Hebben hier meer mensen last van?

Ik zie geen mogelijkheid in de app om te refreshen.
Pagina: 1 ... 49 ... 58 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True