Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 405 406 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35
NLKornolio schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 18:05:
[...]

28k kreeg ik via autobod voor 530e uit 2020 met 90k km.

Wil er toch wel 35k voor met nog 40k onderhoudscontract. Custom matchup audio met speakers en dashcam

[Afbeelding]
Pannencouque schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:48:
[...]

Kmstand onder de ton, geen M-pakket, ramvol opties en in super nette staat (velgen schadevrij, enkel steenslag, verder geen deukje ofzo te vinden): tussen 24-30k. Voor een auto van nog geen vier jaar oud. Mafketels.
Dat bevestigt wel een beetje mijn vermoedens.. Ik hou een tijdje de markt voor aardig uitgeruste G31 530e's in de gaten, blijven vaak lang te koop staan. Prijzen zakken weinig vind ik, maar dat zou dus eigenlijk wel moeten gebeuren..

In Duitsland is het aanbod wel beter vind ik, ook veel in de premium selection: zoiets als deze voor 32k of deze met 30.000 gelopen voor 36k. Plus de import kosten uiteraard.

Komende tijd maar even in de gaten houden. Lijstje van must-haves is redelijk lang (: oa comfort stoelen, panodak, adaptief onderstel, geen standaard kleur..) en uiteraard is het exemplaar zoals ik die zou willen nog niet langsgekomen ;)

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:25

IQM

NLKornolio schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 14:57:
Ben opzoek naar 545e en ook daar zie je weinig beweging. Autos staan erg lang te koop maar je ziet de handelaren niet snel zakken terwijl ze dezelfde prijs als een dealer proberen. Duitsland is momenteel zelfs niet meer goedkoper als je een beetje opties wil.

Vreemde markt mensen willen geen hybride lijkt het. Snap het ergens wel voor hetzelfde geld heb je een nieuwe tesla.
Ik heb ook gekeken naar een 550e Touring. Niet te betalen met de opties die ik wilde. Al gauw € 64K. Mijn buurman heeft een nieuwe 550e in Duitsland (zakelijk) gekocht. Hij kreeg op die nieuwe zoveel korting dat een nieuwe goedkoper was dan een jong gebruikte. Een 545e is helaas nooit als Touring geleverd. Dus toch maar een 530e xDrive Touring gekeken. Met trekhaak, stuurverwarming, adaptief onderstel en ACC. Begon zo'n beetje bij € 39K en sommige stonden ook gewoon een half jaar of langer te koop. En zoals altijd... net als je er eentje gekocht hebt dan zie een tijdje later dat er of veel meer te koop komen of dat ze ineens allemaal goedkoper worden.

Voordeel van hybride vind ik dat je thuis goedkoop laad en rond de deur volledig elektrisch kunt rijden. Maar op vakantie waar de stroom 2-3x zo duur is kun je gewoon volledig benzine rijden.
Eergisteren in België nog Euro 98 getankt voor € 1,89 per liter. En op de terugweg gooi ik hem in Luxemburg ook nog even vol.
CreativeS schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:10:
[...] Ondanks dat ze zeggen dat ze die nog nooit bij een N52B25 hebben vervangen, denk ik ook dat ze nog niet zoveel N52B25's met bijna drie ton ervaring hebben gehad.
Mijn N52B25 heb ik met 269K op de teller verkocht en die rookte niet.

Timorad schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 21:33:

[...]

Dat bevestigt wel een beetje mijn vermoedens.. Ik hou een tijdje de markt voor aardig uitgeruste G31 530e's in de gaten, blijven vaak lang te koop staan. Prijzen zakken weinig vind ik, maar dat zou dus eigenlijk wel moeten gebeuren..

In Duitsland is het aanbod wel beter vind ik, ook veel in de premium selection: zoiets als deze voor 32k of deze met 30.000 gelopen voor 36k. Plus de import kosten uiteraard.

Komende tijd maar even in de gaten houden. Lijstje van must-haves is redelijk lang (: oa comfort stoelen, panodak, adaptief onderstel, geen standaard kleur..) en uiteraard is het exemplaar zoals ik die zou willen nog niet langsgekomen ;)
Tsja, jij kunt vinden wat je wil maar de verkopers bepalen of ze de prijs laten zakken of niet.
De import kosten zijn in principe gelijk, de rest BPM op een 530e is niet zoveel.

Staat xDrive op je lijstje? Als je geen reden hebt dat je het nodig hebt dan zou ik het niet doen. (ik heb een xDrive vanwege het trekgewicht van 2000kg ipv. 1700kg)
En ik begrijp dat een non M-Sport ook op je lijstje staat?
Geen standaard kleur -> kies de Tansanitblaue. Maar als ik jou was zou ik ook Laser LED op je lijstje zetten. Als je dat eenmaal gewend bent wil je niet meer anders. Stoelventilatie is ook erg prettig. De massagestoelen zijn in de G31 ook weer verbeterd tov. de F11. Die gegalvaniseerde knoppen voegen niet zoveel toe, ik zou de keramik liever hebben maar die zie je ook niet vaak. (Ik had het op mijn F11) En zo wordt de lijst alleen maar langer en het aantal mogelijke auto's nog minder.

Tip: vraag of de verkoper een foto kan maken van de tellerstanden af fabriek. Dan zie je hoeveel km totaal en hoeveel km op de accu gereden is. Dat geeft een beetje een idee van de slijtage van de HV accu.
En heel eerlijk, bij die eerste vind ik dat de bestuurdersstoel best veel slijtage vertoond voor een auto met 69K km gereden. De mijne had 139K op de klok maar die bestuurdersstoel zag er beter uit.

[ Voor 5% gewijzigd door IQM op 11-07-2026 22:26 ]

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35
IQM schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 22:21:
[...]

Tsja, jij kunt vinden wat je wil maar de verkopers bepalen of ze de prijs laten zakken of niet.
De import kosten zijn in principe gelijk, de rest BPM op een 530e is niet zoveel.

Staat xDrive op je lijstje? Als je geen reden hebt dat je het nodig hebt dan zou ik het niet doen. (ik heb een xDrive vanwege het trekgewicht van 2000kg ipv. 1700kg)
En ik begrijp dat een non M-Sport ook op je lijstje staat?
Geen standaard kleur -> kies de Tansanitblaue. Maar als ik jou was zou ik ook Laser LED op je lijstje zetten. Als je dat eenmaal gewend bent wil je niet meer anders. Stoelventilatie is ook erg prettig. De massagestoelen zijn in de G31 ook weer verbeterd tov. de F11. Die gegalvaniseerde knoppen voegen niet zoveel toe, ik zou de keramik liever hebben maar die zie je ook niet vaak. (Ik had het op mijn F11) En zo wordt de lijst alleen maar langer en het aantal mogelijke auto's nog minder.

Tip: vraag of de verkoper een foto kan maken van de tellerstanden af fabriek. Dan zie je hoeveel km totaal en hoeveel km op de accu gereden is. Dat geeft een beetje een idee van de slijtage van de HV accu.
En heel eerlijk, bij die eerste vind ik dat de bestuurdersstoel best veel slijtage vertoond voor een auto met 69K km gereden. De mijne had 139K op de klok maar die bestuurdersstoel zag er beter uit.
De verkoper bepaald uiteraard waarvoor ie weggaat, maar sommigen blijven maanden te koop staan zonder significant te zakken in prijs. Er zal wel een logica achter zitten. Het is natuurlijk voor mij ook de sport om een goede deal te zoeken ;)

Xdrive inderdaad liever niet, maar ik zou de auto er niet voor laten staan. En liever ook geen M-sport of met shadowline, ik heb m liever met chromen accenten. Vind ik persoonlijk wat chiquer en tijdlozer staan, maar is een smaakdingetje. Tansanit met chroomaccentent zou inderdaad de bom zijn :) Stoelventilatie is behoorlijk zeldzaam.. leuk als het erop zit maar zou m er niet voor laten staan als het er niet opzit, net als stoelmassage; al heb ik beide niet in de praktijk kunnen uitproberen.

De twee die ik gelinked zijn meer voor de prijsindicatie; de eerste heeft geen panodak en het meest basis geluidssysteem, en oogt inderdaad wat afgeleeft, ook het stuur. En de tweede heeft een licht interieur wat met kleine kinderen wellicht niet de beste keuze is. De huidige auto rijdt nog prima en geen acute noodzaak tot vervanging, maar zou leuk zijn als ik kon toeslaan. *slingert mobile.de weer aan

• IQM

IQM

Timorad schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 22:43:
Xdrive inderdaad liever niet, maar ik zou de auto er niet voor laten staan. En liever ook geen M-sport of met shadowline, ik heb m liever met chromen accenten. Vind ik persoonlijk wat chiquer en tijdlozer staan, maar is een smaakdingetje. Tansanit met chroomaccentent zou inderdaad de bom zijn :) Stoelventilatie is behoorlijk zeldzaam.. leuk als het erop zit maar zou m er niet voor laten staan als het er niet opzit, net als stoelmassage; al heb ik beide niet in de praktijk kunnen uitproberen.

De twee die ik gelinked zijn meer voor de prijsindicatie; de eerste heeft geen panodak en het meest basis geluidssysteem, en oogt inderdaad wat afgeleeft, ook het stuur. En de tweede heeft een licht interieur wat met kleine kinderen wellicht niet de beste keuze is. De huidige auto rijdt nog prima en geen acute noodzaak tot vervanging, maar zou leuk zijn als ik kon toeslaan. *slingert mobile.de weer aan
Ieder zijn smaak natuurlijk maar ik moet zeggen dat ik het ook serie gevoelig vind. De F1x was met chroom/satijn erg stijlvol en ik vond alles zwart niet staan. De G3x daarentegen staat het wel. (Mijn G31 heeft alles zwart met Tansanitblau en two tone velgen style 846m.)

Stoelventilatie zie ik nog best vaak voorbij komen, de combinatie met massagestoelen niet. Had ik in mijn F11 en mis ik soms wel in de G31. Maar ja, bij mijn F11 kon ik het aantal opties dat er niet op zat op de vingers van één hand tellen. Mijn E61 en F11 hadden licht leren bekleding. Totaal geen probleem met kinderen. Wat wel lastiger is, als de stof en matten ook licht zijn zoals de E61. Je kunt beter zwarte stof en matten met licht leer hebben zoals in mijn F11.

Bedenk wel dat de afwerking van het panoramadak van de G31 minder is dan van de F11. Wat eerst lekker dik tapijt was is nu nog maar een dun zonnedoekje. Je hoort bij de G31 veel meer windgeruis van het panoramadak dan bij de F11. Basis audio zou ik persoonlijk laten staan. (Klinkt echt belabberd, zelfs de Professional klinkt in de F11 beter dan in de G31.)

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:33
Tanzanite blauw is een fantastisch mooie kleur, maar ook een kleur welke ik soms vervloek. Swirls krijg je al als je er alleen naar wijst. Een dag na het wassen kun je alweer zand/vuiligheid op de auto zien zitten bij een beetje zomers weer. En nu op vakantie na even "slim" de auto af te spoelen allemaal waterdrops (vlekvrije water was minder vlekvrij dan geadverteerd). Dus kon meteen weer opnieuw beginnen een dit keer goed afdrogen.

Hierdoor mis ik soms wel eens de oude, grijze kleur van mijn CLA. Hier zag je na vier jaar niets op.

Maarja... Vanaf een halve meter afstand of meer is deze kleur wel tien keer zo mooi, helemaal als de zomerse zon er mooi op schijnt :).

• IQM

IQM

Kartmans1 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 00:16:
Tanzanite blauw is een fantastisch mooie kleur, maar ook een kleur welke ik soms vervloek. Swirls krijg je al als je er alleen naar wijst. Een dag na het wassen kun je alweer zand/vuiligheid op de auto zien zitten bij een beetje zomers weer. En nu op vakantie na even "slim" de auto af te spoelen allemaal waterdrops (vlekvrije water was minder vlekvrij dan geadverteerd). Dus kon meteen weer opnieuw beginnen een dit keer goed afdrogen.

Hierdoor mis ik soms wel eens de oude, grijze kleur van mijn CLA. Hier zag je na vier jaar niets op.

Maarja... Vanaf een halve meter afstand of meer is deze kleur wel tien keer zo mooi, helemaal als de zomerse zon er mooi op schijnt :).
Tip: Monello Acquafobia
Ik gebruik dit spul sinds ik de Tansanitblau G31 heb en het bevalt mij heel goed. Niet te zuinig aanbrengen met een vochtige doek en daarna afspoelen. Blijft ook heel lang werken.

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01:22
Verkeerde topic

[ Voor 78% gewijzigd door ytr81 op 12-07-2026 01:05 ]

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Kartmans1 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 00:16:

Gyeon Q²M Wetcoat :)

Homeservertje: Ryzen 5 8600G (AM5 B650) / 16GB / 24TB

Pagina: 1 ... 405 406 Laatste